Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 93 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.237 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:43
AllSeeyinEye schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:34:
Toch vind ik het bijzonder krom dat twee mensen die dezelfde leaseauto rijden een verschillende bijtelling kunnen hebben, omdat dat afhankelijk is van het inkomen. Het is immers niet zo dat de auto opeens meer waard of luxer is als je inkomen groter is...
De bijtelling is exact hetzelfde. De loonbelasting die je erover betaalt is anders. Feitelijk exact hetzelfde als dat iemand die 80.000 euro per jaar verdient meer belasting over het hoogste deel betaalt dan iemand die 30.000 euro per jaar verdient.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Korvaag schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:39:
[...]

De bijtelling is exact hetzelfde. De loonbelasting die je erover betaalt is anders. Feitelijk exact hetzelfde als dat iemand die 80.000 euro per jaar verdient meer belasting over het hoogste deel betaalt dan iemand die 30.000 euro per jaar verdient.
Klopt, alleen is loonbelasting te berekenen over daadwerkelijk (tastbaar) loon en is bijtelling een virtueel bedrag waarover loonbelasting wordt berekend. Het heeft te maken met het prive gebruik van een voertuig, en dat prive gebruik wordt dus volgens onze overheid meer waard naarmate een inkomen hoger is. En dat is krom.

Een eerlijker systeem zou zijn als er een flat tax over de fiscale waarde geheven zou worden. Bijvoorbeeld 1% over de fiscale waarde als netto belasting. De fiscale waarde zou dan op haar beurt natuurlijk zonder btw en bpm bepaald moeten worden, omdat dat al belastingen zijn en het natuurlijk raar is om belasting over belasting te rekenen.

[ Voor 9% gewijzigd door AllSeeyinEye op 07-08-2017 13:42 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:46

DarkSide

theres no place like ::1

@woutur nog een BT "oplossing". In de Store staat een Bluetooth Phonebook.. Deze lost bij veel automerken wat BT issues op.

Had zelf na een android update ook problemen met connectie in mijn auto. En deze geinstalleerd en alles werkt weer.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
AllSeeyinEye schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:41:
[...]

Het heeft te maken met het prive gebruik van een voertuig, en dat prive gebruik wordt dus volgens onze overheid meer waard naarmate een inkomen hoger is. En dat is krom.
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Het heeft niets te maken met 'waard'. We hebben in Nederland simpelweg een schalensysteem en waar je inkomen ook vandaan komt (loon, bonus, vakantiegeld, bijtelling): dat is gewoon belast naar de schaal waar je in zit (of komt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Korvaag schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:45:
[...]

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Het heeft niets te maken met 'waard'. We hebben in Nederland simpelweg een schalensysteem en waar je inkomen ook vandaan komt (loon, bonus, vakantiegeld, bijtelling): dat is gewoon belast naar de schaal waar je in zit (of komt).
En dat maakt het voor een auto dus krom. Want ik betaal voor een auto van 45k netto zo'n 430 euro, maar iemand met een lager inkomen zou dezelfde auto kunnen rijden voor ongeveer 275 euro (beiden netto / maand).

Nog los van dat het hele belastingsysteem in NL simpelweg verrot is, maar da's geen discussie voor hier ;)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
AllSeeyinEye schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:48:
[...]

En dat maakt het voor een auto dus krom. Want ik betaal voor een auto van 45k netto zo'n 430 euro, maar iemand met een lager inkomen zou dezelfde auto kunnen rijden voor ongeveer 275 euro (beiden netto / maand).

Nog los van dat het hele belastingsysteem in NL simpelweg verrot is, maar da's geen discussie voor hier ;)
Ja maar dat is dus je discussie (het stelsel). Niet de auto. Je zou hetzelfde kunnen zeggen over vakantiegeld. Waarom betaalt Henk daar zoveel belasting over en Piet zoveel. Is het vakantigeld voor Henk meer waard ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Korvaag schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:51:
[...]

Ja maar dat is dus je discussie (het stelsel). Niet de auto. Je zou hetzelfde kunnen zeggen over vakantiegeld. Waarom betaalt Henk daar zoveel belasting over en Piet zoveel. Is het vakantigeld voor Henk meer waard ?
Vakantiegeld kan je daadwerkelijk uitgeven, evenals (basis)loon, bonussen en winstdelingen. Die auto kan je niet uitgeven, het is een virtuele waarde die eraan gehangen wordt (tot zover niets mis) en die vervolgens als loon gezien wordt (en daar gaat het dus mis). Waarom zou je deze belasting aan loonbelasting koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Korvaag schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:51:
[...]

Ik ben het met @AllSeeyinEye eens.
De auto zou als aparte entiteit gerekend moeten worden.
Het is namelijk vrij gek in het huidige stelsel. Iedereen krijgt 8% vakantiegeld over hetzelfde salaris. Maar iedereen betaald een andere uiteindelijke heffing op het gebruik van diezelfde auto.

Sterker nog, als zelfstandig ondernemer kan ik mijzelf (bij wijze van) een belachelijk laag salaris geven en vervolgens een Audi SQ7 van 150k gaan rijden voor het bedrag van een A4.
Een zelfde persoon in loondienst met een normaal salaris betaald echter de volle SQ7.

[ Voor 18% gewijzigd door GeeMoney op 07-08-2017 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:31
AllSeeyinEye schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:55:
[...]

Vakantiegeld kan je daadwerkelijk uitgeven, evenals (basis)loon, bonussen en winstdelingen. Die auto kan je niet uitgeven, het is een virtuele waarde die eraan gehangen wordt (tot zover niets mis) en die vervolgens als loon gezien wordt (en daar gaat het dus mis). Waarom zou je deze belasting aan loonbelasting koppelen?
Dat vind ik best een logische gedachte, het is namelijk in principe loon in natura. Dus koppelen aan de loonbelasting lijkt me logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
[MAUS] schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:59:
[...]

Dat vind ik best een logische gedachte, het is namelijk in principe loon in natura. Dus koppelen aan de loonbelasting lijkt me logisch.
Die loon in natura is voor iedereen gelijk, waarom dan anders berekenen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

[MAUS] schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:59:
[...]

Alleen is het dus geen loon in natura, maar lijkt het alleen op loon in natura. Het gaat immers om het prive gebruik van een auto. En het prive gebruik van een auto kost in de praktijk iedereen evenveel, maar door dat aan loonbelasting te koppelen, wordt het dus duurder naarmate je meer verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:09
miicker schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:29:
[...]

Als de auto goed geïsoleerd is en de ramen dik genoeg zijn hoeft het plastic geen geluid te dempen. Kraken zou goed kunnen, maar ik kan me niet voorstellen dat hard plastic ineens gaat kraken, onder dat zachte plastic wat iedereen zo sexy vind zit namelijk ook gewoon hard plastic.
Ik bedoelde meer voor de akoestiek in de auto zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18:11
miicker schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:20:
[...]

Ik blijf me verbazen over het feit dat mensen het zo belangrijk vinden dat er zacht plastic gebruikt moet worden op het dashboard. Ik heb nu een tijdje een Ford focus wagon als voorloop auto, die heeft dan zacht plastic op het dashboard. Dat weet ik, omdat ik ging voelen of hij hard of zacht plastic had. Daarna heb ik het nooit meer aangeraakt. Wie gaat er nou de hele tijd aan de bovenkant van z'n dashboard voelen?
Kwaliteitsgevoel. Dat doet het bij mij in ieder geval. Of nou meer of minder isolatie oplevert weet ik niet.

@nooberke Ja, was een model van voor de facelift. Vooral op hogere snelheden (snelweg bijvoorbeeld) was het ronduit irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:15
AllSeeyinEye schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:55:
[...]

Eerder andersom, je hebt het geld al uitgegeven voor het loon is. Namelijk aan een auto, alleen dan gekocht door de baas/leasemaatschappij.

Je kiest dus voor een auto, dit in plaats van salaris. Volledig terecht dus naar mijn mening dat je hier over betaald.

Je mag er overigens voor kiezen om geen bijtelling te betalen, ik betaal het ook niet met de leaseauto. Rij privé goedkoper in de andere auto die toch voor de deur staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:31

JB

Cédric roelt!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Tonkey schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:09:
[...]

Eerder andersom, je hebt het geld al uitgegeven voor het loon is. Namelijk aan een auto, alleen dan gekocht door de baas/leasemaatschappij.

Je kiest dus voor een auto, dit in plaats van salaris. Volledig terecht dus naar mijn mening dat je hier over betaald.

Je mag er overigens voor kiezen om geen bijtelling te betalen, ik betaal het ook niet met de leaseauto. Rij privé goedkoper in de andere auto die toch voor de deur staat.
Nee, die redenatie klopt niet, want ik maak alleen gebruik van een auto. Ik word geen eigenaar. Ik heb er dus geen blijvend voordeel van. En het gebruik kost iedereen evenveel, ongeacht wat zijn / haar inkomen is. Terwijl bij bijtelling gekoppeld aan loonbelasting het gebruik opeens duurder wordt naarmate je meer verdient.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
marti28 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:07:
[...]

Kwaliteitsgevoel. Dat doet het bij mij in ieder geval. Of nou meer of minder isolatie oplevert weet ik niet.

@nooberke Ja, was een model van voor de facelift. Vooral op hogere snelheden (snelweg bijvoorbeeld) was het ronduit irritant.
Dat klopt, ik stapte over van een Polo 2015 naar een Clio 2013 en ik had echt iets van wat is dit nou? En was de andere kant op volledig verbaasd over mijn Clio 2017 aangezien ik niet had verwacht dat ze het met de facelift zoveel zouden kunnen verbeteren.

Windgeruis is nou zeer minimaal aanwezig op snelheden > 120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

GeeMoney schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:00:
[...]
Die loon in natura is voor iedereen gelijk, waarom dan anders berekenen?
Tja, daar is ons hele belastingstelsel op gebaseerd... Waarom is de ene euro meer belast dan de andere?
AllSeeyinEye schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:01:
[...]
Alleen is het dus geen loon in natura, maar lijkt het alleen op loon in natura. Het gaat immers om het prive gebruik van een auto. En het prive gebruik van een auto kost in de praktijk iedereen evenveel, maar door dat aan loonbelasting te koppelen, wordt het dus duurder naarmate je meer verdient.
Ik snap nog steeds niet waarom het geen loon in natura is?
AllSeeyinEye schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:19:
[...]
Nee, die redenatie klopt niet, want ik maak alleen gebruik van een auto. Ik word geen eigenaar. Ik heb er dus geen blijvend voordeel van. En het gebruik kost iedereen evenveel, ongeacht wat zijn / haar inkomen is. Terwijl bij bijtelling gekoppeld aan loonbelasting het gebruik opeens duurder wordt naarmate je meer verdient.
Wat maakt het uit dat je geen eigenaar wordt? Het is gewoon een vorm van beloning. Dus als loon belast. Anders doe je voor jezelf alsof de auto in de laagte belastingschijf valt, betaald iedereen altijd even veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:32
AllSeeyinEye schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:41:
[...]

Klopt, alleen is loonbelasting te berekenen over daadwerkelijk (tastbaar) loon en is bijtelling een virtueel bedrag waarover loonbelasting wordt berekend. Het heeft te maken met het prive gebruik van een voertuig, en dat prive gebruik wordt dus volgens onze overheid meer waard naarmate een inkomen hoger is. En dat is krom.

Een eerlijker systeem zou zijn als er een flat tax over de fiscale waarde geheven zou worden. Bijvoorbeeld 1% over de fiscale waarde als netto belasting. De fiscale waarde zou dan op haar beurt natuurlijk zonder btw en bpm bepaald moeten worden, omdat dat al belastingen zijn en het natuurlijk raar is om belasting over belasting te rekenen.
Alles wat je uit hoofde van je werkgever ontvangt ten aanzien van je arbeidscontract is in principe loon. Voor zover je de auto privé gebruikt, wordt dit als loon gezien en dus net zoals loon behandeld. Dit betekent simpelweg dat de benefit in kind omgerekend wordt naar een geldelijk bedrag en bijgeteld wordt op de rest van je loon. Dat is een heel simpel en best wel goed systeem.

Jouw voorstel om vaste percentages te rekenen zou misbruik van de wetgeving heel makkelijk maken. Lager loon (dus lagere schaal) en de werkgever dan een enorm dure auto laten betalen. Zo blijf je in een lagere belastingschijf en telt het materiële voordeel niet evenredig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:34

Crazy D

I think we should take a look.

GeeMoney schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:57:
Ik ben het met @AllSeeyinEye eens.
De auto zou als aparte entiteit gerekend moeten worden.
Het is namelijk vrij gek in het huidige stelsel. Iedereen krijgt 8% vakantiegeld over hetzelfde salaris. Maar iedereen betaald een andere uiteindelijke heffing op het gebruik van diezelfde auto.

Sterker nog, als zelfstandig ondernemer kan ik mijzelf (bij wijze van) een belachelijk laag salaris geven en vervolgens een Audi SQ7 van 150k gaan rijden voor het bedrag van een A4.
Een zelfde persoon in loondienst met een normaal salaris betaald echter de volle SQ7.
Nope, je hebt als zelfstandige geen salaris. Dan moet je een BV oid oprichten waarbij je jezelf wel echt salaris geeft, maar dan mis je als ondernemer weer andere voordelen.

Daarnaast heb je als zelfstandige (mits je de auto privé gebruikt) naast je bijtelling nog een Btw-verrekening als compensatie van het privé gebruik van de auto waarvan je wel de btw hebt teruggevorderd (meen 2,75% van de cataloguswaarde), die je dus in het laatste kwartaal minder kunt terugvorderen.

Maar dat even terzijde en offtopic.... :) (maar maakt het voor een zzp'er wel lastiger om te berekenen wat een lease auto je nu netto kost per maand of per jaar)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Laatst online: 05-10 22:12
Cremo_1 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:30:
[...]

[...]

[...]

Was een vuistregel. Overigens heb ik inmiddels een proforma laten uitvoeren, en had mijzelf re-de-lijk rijk gerekend. Volledig elektrisch is vanwege beleid op dit moment nog uitgesloten. De V40 in de betreffende uitvoering zou al richting de €315,- gaan, en de Insigna naar € 360,- wat voor mij de keuze eigenlijk al makkelijker maakt.

Kijken of ik deze week een proefritje kan fixen, maar kans is groot dat het de Volvo gaat worden. Dan maar even schipperen met de grootte van de bagageruimte :-)
Loonwijzer werkt verdomd nauwkeurig voor het berekenen van de aanslag op je portemonnee.

https://www.loonwijzer.nl/home/salaris/brutonetto

[ Voor 3% gewijzigd door MGSNK op 08-08-2017 12:00 ]

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Modbreak:En vanaf hier kappen we met deze discussie. Hier gaat het over de keuze van de auto, niks meer en niks minder. Voor andere zaken:

Het grote Leaseauto-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:56
Vorige maand mijn eerste lease auto ooit besteld, omdat ik vanaf september begin met mijn eerste echte baan na het studeren. Kwam dit topic tegen, dus wilde mij ook even mengen! Heb uiteindelijk gekozen voor een Peugeot 308 Berline Blue Executive Lease met achteruitrijcamera en premiumstoelen als extra opties, in de kleur Bleu Magnetic. De 308 trok mij in het begin niet zo, maar toen werd opeens de facelift aangekondigd en zag ik dat het touchscreen toch flink verbeterd was en de blauwe kleur nu ook op de normale 308's is te leveren, en niet alleen op de GT-line uitvoering. Tevens had de leasemaatschappij nog een korting op de 308 zitten, waardoor hij net wat behapbaarder qua budget en overschrijding. Na een aantal proefritten in het pre-facelift model vond ik de rijeigenschappen fijn! Het kleine stuurtje vind ik eigenlijk ideaal en het wendt snel. Je houdt toch wat meer je ogen op de weg omdat je minder naar beneden kijkt voor de tellers. Andere optie was een flink aangeklede Ford Fiesta 2017 geweest, maar net een klasse groter rijden vind ik toch wel lekker! Eind september wordt de Peugeot geleverd, dus zit al af te tellen.

Ben tevens benieuwd wat voor voorloopauto ik krijg per 1 september. Zal dit denken jullie ook een C-segmenter worden, of toch eerder een B-segmenter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:37
Kartmans1 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:05:

Ben tevens benieuwd wat voor voorloopauto ik krijg per 1 september. Zal dit denken jullie ook een C-segmenter worden, of toch eerder een B-segmenter?
Dat verschilt en ligt vooral aan de afspraken die je werkgever heeft.
Bij mijn werkgever is het een B-segmenter en voor managers een kale C-segmenter. Ik heb de lease coördinator gewoon opgebeld en gevraagd of het mogelijk was om een iets grotere auto dan mijn toenmalige Clio te krijgen. Ik wist toen al dat ik er een half jaartje mee moest doen namelijk.

Ze ging kijken wat er mogelijk was en de dag voor indiensttreding werd er keurig een behoorlijk luxe Ford Focus afgeleverd waar ik bijna een half jaar met veel plezier in gestuurd heb. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 15:42
Kartmans1 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:05:
Vorige maand mijn eerste lease auto ooit besteld, omdat ik vanaf september begin met mijn eerste echte baan na het studeren. Kwam dit topic tegen, dus wilde mij ook even mengen! Heb uiteindelijk gekozen voor een Peugeot 308 Berline Blue Executive Lease met achteruitrijcamera en premiumstoelen als extra opties, in de kleur Bleu Magnetic. De 308 trok mij in het begin niet zo, maar toen werd opeens de facelift aangekondigd en zag ik dat het touchscreen toch flink verbeterd was en de blauwe kleur nu ook op de normale 308's is te leveren, en niet alleen op de GT-line uitvoering. Tevens had de leasemaatschappij nog een korting op de 308 zitten, waardoor hij net wat behapbaarder qua budget en overschrijding. Na een aantal proefritten in het pre-facelift model vond ik de rijeigenschappen fijn! Het kleine stuurtje vind ik eigenlijk ideaal en het wendt snel. Je houdt toch wat meer je ogen op de weg omdat je minder naar beneden kijkt voor de tellers. Andere optie was een flink aangeklede Ford Fiesta 2017 geweest, maar net een klasse groter rijden vind ik toch wel lekker! Eind september wordt de Peugeot geleverd, dus zit al af te tellen.
Gefeliciteerd met je keuze!
Ik heb zelf ook een Peugeot 308 in de order, de Blue lease premium 130pk met als extra's Denon en verwarmbare stoelen. Dit in de kleur hurricane gris :), heb ook over blauw getwijfeld het is een super gave kleur!

Besteld: 03-7-2017
Verwachte levertijd was week 39. Maar volgens de dealer wordt dat waarschijnlijk week 43/44 ;w :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
B-Real schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:12:
[...]

Dat verschilt en ligt vooral aan de afspraken die je werkgever heeft.
Bij mijn werkgever is het een B-segmenter en voor managers een kale C-segmenter. Ik heb de lease coördinator gewoon opgebeld en gevraagd of het mogelijk was om een iets grotere auto dan mijn toenmalige Clio te krijgen. Ik wist toen al dat ik er een half jaartje mee moest doen namelijk.

Ze ging kijken wat er mogelijk was en de dag voor indiensttreding werd er keurig een behoorlijk luxe Ford Focus afgeleverd waar ik bijna een half jaar met veel plezier in gestuurd heb. :)
Oh we gaan het zien dan! Maakt mij in principe niet heel veel uit, was vooral benieuwd. Rij nu een Corsa uit '96, dus alles is beter dan dat. En die vier weken wachten moet vast wel lukken haha! Ook een beetje voorbarig om als verse trainee meteen te klagen dat een b-segmenter niet goed genoeg is voor mij :P.
Ferluci92 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:18:
[...]

Ik heb zelf ook een Peugeot 308 in de order, de Blue lease premium 130pk met als extra's Denon en verwarmbare stoelen. Dit in de kleur hurricane gris :), heb ook over blauw getwijfeld het is een super gave kleur!

Verwachte levertijd was week 39. Maar volgens de dealer wordt dat waarschijnlijk week 43/44 ;w :/
Dankje! Jij ook met jouw keuze! Jij hebt nog de net wat luxere versie zie ik. Ook nog zitten twijfelen, maar dan ging ik 30 euro per maand extra betalen (bovenop de bijbetaling die ik nu ook al heb _O- ), en dat was het mij niet helemaal waard voor een eerste leaseauto haha. Moet toch ergens tevreden zijn. Vind het wel jammer dat ik nu niet de chromen raamlijsten heb zoals jij! En die 130 PK is natuurlijk ook erg lekker.

Die van mij is 19-06-2017 besteld, en de leasemaatschappij verwacht hem inderdaad ook week 39. De dealer heb ik nog niet een andere week horen noemen, dus ik ga maar van het beste uit. Maar je weet het maar nooit met die Fransen :9 .

Heb inmiddels alle facelift reviews op YouTube bekeken, dus nu wordt het echt gewoon afwachten. Zou eigenlijk een flinke hands-on willen zien het met het nieuwe touchscreen, want dat is toch waar ik de meeste verbetering t.o.v. het vorige model verwacht.

[ Voor 47% gewijzigd door Kartmans1 op 08-08-2017 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
Kartmans1 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:27:

Dankje! Jij ook met jouw keuze! Jij hebt nog de net wat luxere versie zie ik. Ook nog zitten twijfelen, maar dan ging ik 30 euro per maand extra betalen, en dat was het mij niet helemaal waard voor een eerste leaseauto haha. Moet toch ergens tevreden zijn. Vind het wel jammer dat ik nu niet de chromen raamlijsten heb zoals jij! En die 130 PK is natuurlijk ook erg lekker.

Die van mij is 19-06-2017 besteld, en de leasemaatschappij verwacht hem inderdaad ook week 39. De dealer heb ik nog niet een andere week horen noemen, dus ik ga maar van het beste uit. Maar je weet het maar nooit met die Fransen :9 .

Heb inmiddels alle facelift reviews op YouTube bekeken, dus nu wordt het echt gewoon afwachten. Zou eigenlijk een flinke hands-on willen zien het met het nieuwe touchscreen, want dat is toch waar ik de meeste verbetering t.o.v. het vorige model verwacht.
Ben er ook erg blij mee:), de opvolger van de 'kale 108 met radio als optie' die ik nu heb :+.

Van Mossel als dealer toevallig?

Ik heb zelf ook alle reviews gezien zo'n beetje, maar inderdaad nergens wordt echt aandacht besteed aan het multimedia systeem. Hoewel er wel youtube filmpjes zijn zoals deze

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kartmans1
Ferluci92 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:41:
[...]

Ben er ook erg blij mee:), de opvolger van de 'kale 108 met radio als optie' die ik nu heb :+.

Van Mossel als dealer toevallig?

Ik heb zelf ook alle reviews gezien zo'n beetje, maar inderdaad nergens wordt echt aandacht besteed aan het multimedia systeem. Hoewel er wel youtube filmpjes zijn zoals:https://www.youtube.com/watch?v=YBVInDEiOqM&t
Haha ja dat snap ik. Ook een flinke upgrade dan! Nee, mijn dealer is Broekhuis. Al hoewel de bestelling allemaal online is gegaan en de offerte opvraag bij Broekhuis telefonisch, omdat ik geen vrije dealer keuze heb. Dus uiteindelijk wordt mijn auto afgeleverd bij Broekhuis in Almere terwijl ik zelf in Rotterdam woon 8)7 . Ze konden hem wel bezorgen, maar heb toch liever dat ik zelf de eerste kilometers rij haha.

Heb inderdaad die filmpjes ook gezien, maar dat computer geanimeerde is ook weer een beetje nep haha. We zullen het allemaal zien! Het kan in ieder geval niet slechter zijn dan het huidige systeem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Kartmans1 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:46:
[...]
Dus uiteindelijk wordt mijn auto afgeleverd bij Broekhuis in Almere terwijl ik zelf in Rotterdam woon 8)7 . Ze konden hem wel bezorgen, maar heb toch liever dat ik zelf de eerste kilometers rij haha.
Ik woon in Heerlen, werk in Eindhoven, en vanwege de niet-vrije dealerkeuze komt mijn auto aan bij een dealer in Zwolle. Nu jij weer ;)
Een collega van mij kreeg hem ook afgeleverd op werk maar die kwam op een oplegger, dus alsnog de eerste kilometers zelf volgens mij (Renault).
Hangt van de dealer af denk ik, want paar jaar geleden kreeg ik mijn Peugeot naar me toegereden in de auto zelf, dus idd al 60-70 km erop zitten voordat ik hem voor het eerst ging rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
striner schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:59:
[...]

Ik woon in Heerlen, werk in Eindhoven, en vanwege de niet-vrije dealerkeuze komt mijn auto aan bij een dealer in Zwolle. Nu jij weer ;)
Een collega van mij kreeg hem ook afgeleverd op werk maar die kwam op een oplegger, dus alsnog de eerste kilometers zelf volgens mij (Renault).
Hangt van de dealer af denk ik, want paar jaar geleden kreeg ik mijn Peugeot naar me toegereden in de auto zelf, dus idd al 60-70 km erop zitten voordat ik hem voor het eerst ging rijden.
Hahaha, baas boven baas zullen we maar zeggen dan :P.
Ja ik weet dat je tegenwoordig ook van die studentchauffeurs hebt die auto's voor leasemaatschappijen vervoeren, en ik weet wel hoe sommige van die studenten rijden... Heb toch niet graag dat er met een hagelnieuw motorblok direct volgas de parkeerplaats afgereden wordt. En daarbij is het rijden van Almere naar Rotterdam in je splinternieuwe auto geen straf natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
Kartmans1 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:10:
[...]

Ja ik weet dat je tegenwoordig ook van die studentchauffeurs hebt die auto's voor leasemaatschappijen vervoeren, en ik weet wel hoe sommige van die studenten rijden...
Met mijn 108 was dit ook het verhaal, die kwam vanuit Lisse naar twente, een goede 175 km verder. Maakt opzich niet super veel uit, het is een leaseauto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Die ene keer dat ik geen dealerkeuze had, ben ik in de baas zijn tijd die auto gaan ophalen. Laten bezorgen vind ik sowieso niet fijn, als er iets niet klopt kun je dit meteen regelen ipv telefonisch contact gaan zoeken.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:41
[...]

Goeie keuze, rij ook in die blue lease premium uitvoering en hij gaat als een zonnetje. Succes met wachten, blijft toch altijd jammer, die levertijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 08:09
Stel dat je zo'n auto laat afleveren, wie gaat dan alles uitleggen? Ik heb echt een uur bij de dealer nog uitleg gekregen toen ik mijn e-Golf ging ophalen. Uiteraard ook in de baas zijn tijd >:)

[ Voor 11% gewijzigd door tiguan op 08-08-2017 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
tiguan schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:21:
Stel dat je zo'n auto laat afleveren, wie gaat dan alles uitleggen? Ik heb echt een uur bij de dealer nog uitleg gekregen toen ik mijn e-Golf ging ophalen. Uiteraard ook in de baas zijn tijd >:)
Nu was er bij mij sowieso niet veel uit te leggen, maar bij mij werd er niks uitgelegd. Behalve lief gevraagd of ik hem naar het station wou brengen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Bij die collega waar ik het een paar posts terug over had kwam er volgens mij iemand van de dealer mee (of dat ook de persoon was die de truck bestuurde weet ik niet), en vervolgens bleven ze best lang met zijn tweetjes in die auto zitten, ik neem aan dus voor uitleg ;)
Denk dat dit per dealer verschilt, en misschien daarnaast ook of er nog speciale afspraken zijn met de leasemaatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Helaas zijn de diesel prijzen nog niet bekend. Ben vooral ook wel benieuwd naar de 8 traps automaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:39
Dat doet de persoon die hem aflevert ook. Hij moe(s)t zich van de dealer/leasemaatschappij inlezen over de auto zodat hij het uit kon leggen. En dat wisselt ook per persoon denk ik: ik vind het juist leuk om alles zelf te ontdekken
Mijn Golf GTE is ook afgeleverd door 'zo'n studentchauffeur' en dat was echt een geschikte kerel. Heb ook niet het idee dat hij hem 'afgetrapt heeft'. En als deed hij dat, dat is het risico wat de eigenaar (de leasemaatschappij) dan neemt en vast wel uit kan lezen bij de eerste 15K km beurt. Zal vast wel een clausule in zijn contract over staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Bij m'n vorige werkgever kon ik dat niet kiezen, de Ibiza werdt met een trailer door de leverende dealer voor de deur van de werkgever afgeleverd aan de wagenparkbeheerder, hij checkte of alles volgens afspraak was en vervolgens kreeg ik de auto ( met de laatste keer de mededeling dat ze het reserve wiel waren vergeten en de carkit verkeerd was aangesloten...

Bij m'n huidige werkgever word de auto direct aan de berijder uitgereikt door de dealer, werkgever zit daar niet tussen. Ik kreeg toen een mailtje van AAlease hoe ik de auto wenste te ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:14
Kartmans1 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:10:
[...]

En daarbij is het rijden van Almere naar Rotterdam in je splinternieuwe auto geen straf natuurlijk!
Ik woon in Almere en kom oorspronkelijk uit Rotterdam en rij dat stukje dus nogal vaak i.v.m. familie en vriendenbezoek. Geloof me, tijdens spits is het echt wel een straf :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:30
Het is hier geen V&A. Sowieso erg vreemd om in dit topic te plaatsen

[ Voor 103% gewijzigd door PWM op 08-08-2017 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijder aub je post en maak een advertentie aan in V&A. Dat is voor verkoop. Het forum is daar niet de juiste plaats voor :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
Kreeg zojuist van een vriend te horen dat de 308 facelift nu al in de showroom staat hier in Rotterdam. Blijkbaar hebben ze wat sneller geproduceerd dan verwacht. Zou pas begin september zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iceme
  • Laatst online: 20:24
woutur schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 11:54:
[...]

Ik wilde het nog in mijn post zetten. Ik ben er van overtuigd dat de 3 een hele goede auto is en waarschijnlijker beter dan de Alfa en Jag. Hij is echter duurder en ik zou graag iets willen rijden waar niet iedereen mee rijdt. Ik zie zoveel 3's rondrijden. Daarnaast komt er volgend jaar een nieuwe 3. Dan vind ik het moeilijk om het 'oude' model te rijden. Toch sluit ik niet uit dat ik ook daar nog een proefrit mee ga maken :) Gewoon, om het verschil te ervaren.
Heb je al eens aan Lexus gedacht? Is300h?

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:32

woutur

Klauwtjes uit!

iceme schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 23:35:
[...]

Heb je al eens aan Lexus gedacht? Is300h?
Dat is een hybride benzine. Ik moet dan 150 euro van mijn leasebedrag inleveren. Dat gaat niet gebeuren, ook al niet omdat er geen fiscaal voordeel aan de auto zit. En het gewoon een Toyota is (start flamewar >:) ).

Evengoed bedankt voor het meedenken!

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

woutur schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 08:48:
[...]

Dat is een hybride benzine. Ik moet dan 150 euro van mijn leasebedrag inleveren. Dat gaat niet gebeuren, ook al niet omdat er geen fiscaal voordeel aan de auto zit. En het gewoon een Toyota is (start flamewar >:) ).

C Klasse
S60
Mazda 6
A4 / A5

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:54
[...]

Dus omdat het hybride is moet je 150 euro inleveren, of omdat het benzine is? Bijzondere regeling, alsof diesel 150 euro duurder is...

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

C Klasse -> Te duur
S60 -> Te oud (een auto uit 2010!)
Mazda 6 -> Te duur (ja echt, in de lease is ie ontzettend duur)
A4 / A5 -> A4 te duur (en ik heb een grafhekel aan Audi)

Let wel, ik wil een beetje een behoorlijke motor in mijn auto hebben liggen icm een automaat. 110 PK in bovenstaande auto's trek ik niet.

@Blik18984: Omdat het benzine is. Niet gek want iedereen weet dat je hybrides gewoon op benzine rijdt.

[ Voor 9% gewijzigd door woutur op 10-08-2017 09:02 ]

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:39
[...]

Gezien je aangaf dat je graag iets rijdt waar niet iedereen mee rijdt: wat denk je van een Infiniti? Q50 bijvoorbeeld?

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

woutur schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:00:
[...]

C Klasse -> Te duur
S60 -> Te oud (een auto uit 2010!)
Mazda 6 -> Te duur (ja echt, in de lease is ie ontzettend duur)
A4 / A5 -> A4 te duur (en ik heb een grafhekel aan Audi)

Let wel, ik wil een beetje een behoorlijke motor in mijn auto hebben liggen icm een automaat. 110 PK in bovenstaande auto's trek ik niet.
Tja, wat betreft de S60 kan je wel voor relatief weinig veel auto en zeker ook veel motor onder de klep krijgen. Dat ie oud is merk je bij het rijden niet, en het dashboard is zeker wel functioneel. Vind ik.

• Ferluci92
Mooie automaten met behoorlijk wat Pk's(diesel)
Volvo v40 D4
Peugeot 308 BlueHDi 180

• Blik1984
woutur schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:00:
[...]

@Blik18984: Omdat het benzine is. Niet gek want iedereen weet dat je hybrides gewoon op benzine rijdt.
Wel gek, er zit helemaal geen groot prijsverschil tussen benzine/diesel in de lease, in ieder geval zeker geen 150 euro per maand.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ferluci92 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:05:
[...]

Mooie automaten met behoorlijk wat Pk's(diesel)
Volvo v40 D4
Peugeot 308 BlueHDi 180
Zijn de Peugeot automaten net zo goed als de DSG?
Wellicht dat de nieuwe 8 traps nog beter is?

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Wowowow. Jongens! Ik waardeer de input voor alternatieven voor de Alfa, Jag en misschien de 3-serie. Maar het wordt toch echt wel één van die drie. Het is niet dat ik de alternatieven niet wil rijden maar of ze zijn te duur of ik vind ze niet mooi (in het laatste geval wil ik ze inderdaad niet rijden :)). Zo zou het overkomen dat ik elke auto afkraak, maar ik heb min of meer mijn huiswerk al gedaan en mijn zinnen gezet op één van de drie.

@Blik1984 Nee dat niet, maar het gaat natuurlijk om het prijsverschil aan de pomp. Even voor het gemak: Diesel 1.20€ en Benzine 1.60€. Dat is 40 cent verschil. 150 euro extra per maand aan de baas dokken (want daar komt het eigenlijk op neer) is 1800 euro op jaarbasis. 1800/0.40€ is 4500 liter tanken. Daarboven is het voordelig voor mij, daaronder voor de baas. Hee! Al rekende zie ik dat mijn baas behoorlijk wat voordeel geniet dan van het bijbetalen. Tenzij je een V6 gaat rijden die 1 op 9 doet.

• Ferluci92
Exocet schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:44:
[...]

Zijn de Peugeot automaten net zo goed als de DSG?
Wellicht dat de nieuwe 8 traps nog beter is?
[video]
Daar doelde ik ook op :), geen ervaring mee de diesels moeten later dit jaar uitkomen.

• Blik1984
woutur schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:44:
[b]

@Blik1984 Nee dat niet, maar het gaat natuurlijk om het prijsverschil aan de pomp. Even voor het gemak: Diesel 1.20€ en Benzine 1.60€. Dat is 40 cent verschil. 150 euro extra per maand aan de baas dokken (want daar komt het eigenlijk op neer) is 1800 euro op jaarbasis. 1800/0.40€ is 4500 liter tanken. Daarboven is het voordelig voor mij, daaronder voor de baas. Hee! Al rekende zie ik dat mijn baas behoorlijk wat voordeel geniet dan van het bijbetalen. Tenzij je een V6 gaat rijden die 1 op 9 doet.
Het is iets genuanceerder, aangezien de aanschafwaarde van diesel hoger is en de wegenbelasting ook. Je moet in ieder wel geval wel héél véél kilometers rijden om die 150 euro verschil ook echt ten gelde te maken voor je werkgever.

Maar goed, dat is nou éénmaal jullie policy, doe je verder niks aan

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Blik1984 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:49:
[...]

Het is iets genuanceerder, aangezien de aanschafwaarde van diesel hoger is en de wegenbelasting ook. Je moet in ieder wel geval wel héél véél kilometers rijden om die 150 euro verschil ook echt ten gelde te maken voor je werkgever.

Maar goed, dat is nou éénmaal jullie policy, doe je verder niks aan
Ja, maar dat zie je terug in het verschil tussen de leaseprijs van een diesel en een benzine. Maar daar heeft mijn baas verder helemaal niets mee van doen. Of hij nou 500 euro overmaakt naar de leasemaatschappij voor een diesel of voor een benzine, de variabele kosten zitten em in het brandstofverbruik. Dat zou de reden moeten zijn waarom onze werknemers een extra bedrag moeten neertellen. En dan is 150 euro veel te veel om die variabele kosten te dekken. Binnen ons bedrijf doen we zeker wel wat aan de policies, allemaal bespreekbaar. Ik zal meteen eens mailen.

• GeeMoney
  • Nu online
woutur schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:57:
[...]

Ja, maar dat zie je terug in het verschil tussen de leaseprijs van een diesel en een benzine. Maar daar heeft mijn baas verder helemaal niets mee van doen. Of hij nou 500 euro overmaakt naar de leasemaatschappij voor een diesel of voor een benzine, de variabele kosten zitten em in het brandstofverbruik. Dat zou de reden moeten zijn waarom onze werknemers een extra bedrag moeten neertellen. En dan is 150 euro veel te veel om die variabele kosten te dekken. Binnen ons bedrijf doen we zeker wel wat aan de policies, allemaal bespreekbaar. Ik zal meteen eens mailen.
Als ik dan zou moeten kiezen koos ik waarschijnlijk voor de Alfa.
BMW is duur (word namelijk ook pas leuk vanaf de 320 met automaat) en niet echt vernieuwend, of is er al een nieuwe 3 serie inmiddels?
En de Jag is tsja, een Jag, niet echt een vlotte jonge uitstraling als je het mij vraagt en de dash/multimedia schijnt om te huilen te zijn.

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
@woutur ben wel benieuwd wat de keuze uiteindelijk dan gaat worden. Heb ook o.a. de Alfa en BMW op mijn longlist staan.

De Jaguar is van buiten wel mooi, maar het interieur knap ik op af. Vind het verder niet mooi ogen en vrij saai. Heb zelf ook eigenlijk niets met het merk.

Eerst keuze voor mij zou ook zonder meer de Alfa zijn, of de BMW als ik toch nog een station wil rijden.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

@GeeMoney Hier kan je lezen wat ik van de Jag vond: woutur in "Keuze leaseauto - Deel 4"

Er komt volgend jaar (einde denk ik) pas een nieuwe BMW 3 uit. Duurt nog even.

@RomeoJ Ik zou de Alfa zó nemen als het windgeruis minder was. Ik ben daar allergisch voor. Ben een beetje speciaal wat dat betreft.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:16
Die Giulia, ik vrees dat het de doodsteek voor Alfa is. Jaren en jaren over gedaan, dan komen ze met een supermooie auto, RWD zoals het Alfa vroeger betaamde. Tikje sportiever dan de 3-serie, precies goed gepositioneerd.

En dan zie je ze nog minder op de weg dan de 159. Vergelijk eens hoeveel 155's en 156's je vroeger zag rijden.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:32
woutur schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 10:28:
@GeeMoney Hier kan je lezen wat ik van de Jag vond: woutur in "Keuze leaseauto - Deel 4"

Er komt volgend jaar (einde denk ik) pas een nieuwe BMW 3 uit. Duurt nog even.

@RomeoJ Ik zou de Alfa zó nemen als het windgeruis minder was. Ik ben daar allergisch voor. Ben een beetje speciaal wat dat betreft.
Met die Alfa ben je wel echt onderscheidend! Als ik een Giula zie rijden denk ik meteen 'oh, dat is iemand die echt van auto's houdt en een gave keuze gemaakt heeft'.

Zelf rijd ik bijvoorbeeld ook een Ducati (Multistrada 950). Veel duurder dan Japanse alternatieven, maar emotie is ook wat waard :).

Qua windgeruis, zou het een idee zijn om met een (goede) alfa dealer te gaan zitten en kijken of er mogelijkheden zijn om het windgeruis te beperken.

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

t_captain schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 10:54:
Die Giulia, ik vrees dat het de doodsteek voor Alfa is. Jaren en jaren over gedaan, dan komen ze met een supermooie auto, RWD zoals het Alfa vroeger betaamde. Tikje sportiever dan de 3-serie, precies goed gepositioneerd.

En dan zie je ze nog minder op de weg dan de 159. Vergelijk eens hoeveel 155's en 156's je vroeger zag rijden.
Volgens mijn kenteken app rijden er zo'n kleine 500 van in Nederland. Maar vergis je niet, in Italië kan dat heel anders zijn. Zo verbaasde ik me ook over het feit dat een maand geleden in Parijs 1 op de 5 auto's die langskwam een Peugeot 508 sedan was. Die zie je in Nederland eigenlijk niet zo veel meer (allemaal uit de lease gelopen). Wij (Nederland) zijn maar een klein landje als het op auto aantallen aankomt.

Aan de andere kant, hij is gewoon net niet goed genoeg die Giulia, om het echt goed te doen in Nederland. Als hij iets beter afgewerkt was, en dan een stuk goedkoper dan een BMW 3 of Audi A4, was het straatbeeld in één klap anders geweest! Je ziet het met modellen die dit wel hebben: Peugeot 508, Renault Megane,Skoda Octavia, Peugeot 308, Renault Clio. In één keer barst het ervan omdat de prijs-prestatie verhouding uitstekend is.

• Blik1984
t_captain schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 10:54:

Mwah, zo lang is die auto natuurlijk nog niet op de markt. En Alfa moet natuurlijk het vertrouwen nog een beetje terugwinnen van de consument

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Blik1984 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:02:
[...]

Mwah, zo lang is die auto natuurlijk nog niet op de markt. En Alfa moet natuurlijk het vertrouwen nog een beetje terugwinnen van de consument
Neuh, dat gaat ze niet lukken. Een beetje rondklikken in die configurator en je zit zo op 55k. Voor dat geld heb je ook een leuke 3 of 4 serie (320/420), C Klasse of een A4 of A5.

• t_captain
In het segement van de Giulia en 3-serie is een automaat de norm. Ik heb de belangrijkste uitvoering voor de lease gepakt (instap-automaat-diesel --> 2.2 JTD 150pk) door de BPM calculator getrokken. 7050 euro BPM.

De auto die ik als meest vergelijkbare concurrent zie is de 318d (150 pk), doet 6355 euro. Een 320d EfficientDynamics (163 pk) doet slechts 4970 euro BPM.

Het zal dus lastig worden om op prijs te coincurreren. De consument zal toch waarschijnlik ~10% prijsverschil willen zien om de Alfa boven de BMW te kiezen, maar de overheid doet daar nog 2k bovenop.

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Topicstarter
@woutur Windgeruis zou bij mij ook een afknapper zijn. Ik heb nog niet proefgereden in de Giulia, mocht dat voor mij ook zo storend aanwezig zijn, dan zou ik de auto ook links laten liggen.

Mijn longlist is aardig divers, want de Skoda Karoq lijkt me ook wel een leuke kandidaat, alles behalve sportief zoals eerder genoemde auto's, maar een hogere zitpositie en "veel voor weinig" zijn argumenten die me wellicht doen besluiten naar ander type auto's te kijken.

Nu rijd ik een VW Passat (naar volle tevredenheid overigens, dikke prima) van 46k met 20% bijtelling.
Nu met 22% en dan een auto die in de buurt van 50k zit (in het geval van de Alfa of BMW), vind ik zelf argument genoeg om ook even te kijken naar het gamma daaronder ;)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Blik1984
t_captain schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:14:
In het segement van de Giulia en 3-serie is een automaat de norm. Ik heb de belangrijkste uitvoering voor de lease gepakt (instap-automaat-diesel --> 2.2 JTD 150pk) door de BPM calculator getrokken. 7050 euro BPM.

De auto die ik als meest vergelijkbare concurrent zie is de 318d (150 pk), doet 6355 euro. Een 320d EfficientDynamics (163 pk) doet slechts 4970 euro BPM.

Het zal dus lastig worden om op prijs te coincurreren. De consument zal toch waarschijnlik ~10% prijsverschil willen zien om de Alfa boven de BMW te kiezen, maar de overheid doet daar nog 2k bovenop.
Nederland heeft ook een vrij bizarre BPM-regeling en lease-regeling, waarbij sommige auto's zwaar profiteren van het beleid (Mitusbishi PHEV bijvoorbeeld, maar ook alle auto's die in de 14% terecht kwamen), maar sommigen zwaar de nadelen ervan ondervinden wegens een hoge BPM-heffing.

Maar ik ga mee met woutur, zo belangrijk is de Nederlandse markt nou ook weer niet.

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

t_captain schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:14:

*terugfluit!

De Efficient Dynamics zet je natuurlijk tegenover de 2.2 180pk Advanced Efficiency
Business Super180 PK met 4790 aan BPM :) Da's echt wel een goed modelletje van Alfa moet ik nageven. Niet duur in de lease, wel de automaat en pk's.

Alle andere Alfa Giulia's zitten dan weer wel boven de 6K in de BPM.

[ Voor 3% gewijzigd door woutur op 10-08-2017 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
woutur schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:37:
[...]

*terugfluit!

De Efficient Dynamics zet je natuurlijk tegenover de 2.2 180pk Advanced Efficiency
Business Super180 PK met 4790 aan BPM :)
Die had ik niet gezien. Ik had de eco uitvoering bij de lagere vermogens (136/150 pk) gezocht.

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:18

elsinga

=8-)

Allen,

mijn huidige Skoda Octavia Combi uit eind 2016 zit inmiddels alweer op bijna een ton en over een klein jaar moet ik dus weer een nieuwe leaseauto bestellen. nu bevalt de Octavia prima, maar ik vind 'm (zelfs in Race Blue) wat gewoontjes en de kofferbak mag ook wel wat groter (gezien de hoeveelheid zooi die ik regelmatig als leiding bij Scouting vervoer).

Nu kun je op Autotrack wel zoeken op kofferbakinhoud en zo, maar dat levert auto's als de Opel Zafira op (yuck!)... Dus graag jullie suggesties. ;)

Eisen: diesel, rond de 150pk, verwarmbare voorruit, trekgewicht minimaal 1600kg, stationwagen of SUV, met 5 zitplaatsen minimaal 500 liter kofferbakruimte en met de achterbank weggeklapt of er uit minimaal 1700 liter ruimte, adaptive cruise control (of hoe ze de automatisch afstand houdende CC ook maar noemen), DAB+ radio met een bovengemiddelde geluidskwaliteit, 4x4 zou leuk zijn (voor al die grasvelden waar ik met Scouting kom...). Zeker niet: sportstoelen (zijn voor mij altijd te smal, nadeel van de Ford Mondeo die ik hiervoor had). En zoveel mogelijk waar voor mijn bijtelling. ;)

Wat staat al op de radar:
- weer een Octavia Combi, is qua leasebedrag erg aantrekkelijk (netto onder de 300 euro per maand met full opties), maar niks spannender dan ik nu heb en geen extra ruimte.
- Skoda Superb Combi, ongeveer 100 euro netto per maand duurder, maar dan ook behoorlijk meer ruimte en hoger trekgewicht. Helaas door de beschikbare lak kleuren nog iets saaier.
- Skoda Karoq, de "kleine" SUV van Skoda, ziet er al leuker uit en 4x4, maar minder ruimte voor rond dezelfde prijs als de Superb (tenminste, daar lijkt het op, dit model is nog niet leverbaar).
- Skoda Kodiaq, de "grote" SUV van Skoda, is ongeveer 200 euro netto per maand duurder, maar dan wel alle ruimte, luxe, 4x4 en een spannender uiterlijk dan bij de Octavia.

Wie komt er met leuke suggesties?

[ Voor 3% gewijzigd door elsinga op 10-08-2017 12:50 ]

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• JB

JB

Cédric roelt!

Iets anders dan Skoda :? :+

Mijn boefje is liev!

• elsinga

elsinga

=8-)

Mag ook, daarom vraag ik ook suggesties. ;)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

@elsinga De Peugeot 3008 en 5008. Maar volgens mij zijn die best aan de prijs.

• elsinga

elsinga

=8-)

Woutur, mijn ervaring met Franse auto's is dat ze er leuk uitzien, maar mij niet direct genoeg rijden. Die vering is misschien wel comfortabel, maar ik voel graag de weg, zeg maar. Tenzij dat de laatste jaren flink beter is geworden of ze ook met sportonderstel leverbaar zijn. Ik ga even gluren op hun site. Dank!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:58
elsinga schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:54:
Woutur, mijn ervaring met Franse auto's is dat ze er leuk uitzien, maar mij niet direct genoeg rijden. Die vering is misschien wel comfortabel, maar ik voel graag de weg, zeg maar. Tenzij dat de laatste jaren flink beter is geworden of ze ook met sportonderstel leverbaar zijn. Ik ga even gluren op hun site. Dank!
Volgens mij is dat bij skoda ook niet echt het geval...

Mazda 6 een optie?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• elsinga

elsinga

=8-)

De Octavia die ik nu heb rijdt direct genoeg. ;) Als een Peugeot net zo direct aanvoelt, geen probleem. Mazda 6... de Mondeo van Mazda... hmmm... niet echt spannend, maar verder zou dat wel wat kunnen zijn. Ga ik ook naar kijken. Dank!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:01
Ik zou zeker in de 3008 gaan rijden
Ik heb er een proefrit in gemaakt, echt een fijne auto.
Stond bij mij op nummer 1, maar valt bij ons helaas in de meeneem-categorie en is em dus niet geworden.

Verwijderd

elsinga schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:00:
De Octavia die ik nu heb rijdt direct genoeg. ;) Als een Peugeot net zo direct aanvoelt, geen probleem. Mazda 6... de Mondeo van Mazda... hmmm... niet echt spannend, maar verder zou dat wel wat kunnen zijn. Ga ik ook naar kijken. Dank!
Mazda heeft geen band meer met Ford en is een onafhankelijk merk. Ga er maar niet vanuit dat er onderdelen gedeeld worden tussen de Mazda 6 en Ford Mondeo. De Ford Mondeo is in de lease overigens wel erg aantrekkelijk qua tarief en uitrusting.

• elsinga

elsinga

=8-)

3008 en 5008 rijden staat zeker op het lijstje (maar waarom alleen maar van die saaie kleuren?), net als de Mazda 6. De Mondeo heeft in de fatsoenlijke uitvoeringen altijd sportstoelen, dus die valt daarom af... als ik 50k/jr rij in een auto moet het minimaal goed zitten. ;)

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

elsinga schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:36:
3008 en 5008 rijden staat zeker op het lijstje (maar waarom alleen maar van die saaie kleuren?), net als de Mazda 6. De Mondeo heeft in de fatsoenlijke uitvoeringen altijd sportstoelen, dus die valt daarom af... als ik 50k/jr rij in een auto moet het minimaal goed zitten. ;)
? Ik laat veel modellen juist afvallen als ze geen sportstoelen hebben...

Maar goed. Met de 4 Skoda's al op je lijstje kan je vrijwel ieder ander model wegstrepen nu het belangrijkste criterium de kofferbakruimte is. Tenzij je de busjes a la Zafira en Espace toch weer in je lijst wil opnemen.

• jongetje
  • Nu online
Waarom perse kofferbak ruimte alleen voor de scouting. Misschien is een aanhanger met huif veel handiger. Meer keuze, minder bijtelling. Daarnaast, nu al op een ton, in 8 maanden, dan zit je erg veel in je auto!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Topicstarter
AllSeeyinEye schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:38:
[...] Met de 4 Skoda's al op je lijstje kan je vrijwel ieder ander model wegstrepen nu het belangrijkste criterium de kofferbakruimte is. [...]
Aangevuld met de voorwaarde die gesteld wordt 'best bang for the buck' ontkom je bijna niet aan Skoda.

Juist géén sportstoelen als voorwaarde klinkt mij ook vreemd in de oren, maar begreep van sommige mensen (met een brede rug) dat ze het beklemmend vonden zitten.

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Sportstoelen in de Skoda zijn op zich best OK. Maar wat er misgaat bij Skoda (Octavia) is de positie van de pedalen ten opzichte van de stoel. Hierdoor zit ik altijd scheef of met mijn benen in een O-vorm. Ik krijg vaak last van mijn kont hierdoor.

• JB

JB

Cédric roelt!

elsinga schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:00:
Volgens mij moet je eens wat anders proberen als Skoda, als je een Octavia direct vind sturen... Wellicht dat het met een sportonderstel enigszins "direct" stuurt, maar weet niet of je die onder je huidige hebt zitten. En Mazda niet echt spannend? Een Skoda is wel spannend?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 14:54

Nohead

PSN ID: Nohead

JB schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:14:
[...]
Volgens mij moet je eens wat anders proberen als Skoda, als je een Octavia direct vind sturen... Wellicht dat het met een sportonderstel enigszins "direct" stuurt, maar weet niet of je die onder je huidige hebt zitten. En Mazda niet echt spannend? Een Skoda is wel spannend?
Ik heb zelf ook een Octavia Combi '16 met 18" en Eibach verlaagd. Het stuurt OK, maar om het nou direct te noemen? Stuurbekrachtiging staat op Sport stand dus sowieso al iets zwaarder dan normale stand.

Honda Civic waarin ik jaren geleden in heb gereden (proefrit) die was pas direct :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Je zou kunnen kijken naar de Renault Talisman, ruime comfortabele stoelen en in de intens uitvoering een instelbaar onderstel.

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 14:54

Nohead

PSN ID: Nohead

ebis schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:27:
Je zou kunnen kijken naar de Renault Talisman, ruime comfortabele stoelen en in de intens uitvoering een instelbaar onderstel.
Zelfde idee als DCC?

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Volgens mij is dat wel redelijk vergelijkbaar.

• t_captain
elsinga schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:36:
Je houdt dus meer van comfortabele zetels dan sportieve. Mondeo Vignale komt met iets wat ze "premium comfort seat" noemen. Dat klinkt als iets wat je zou kunnen bekoren :)

• elsinga

elsinga

=8-)

Ik lees al wat meer suggesties. Ik gok dat ik de komende tijd maar eens wat tijd voor proefrijden moet gaan inplannen. ;) Dank!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:07
elsinga schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:45:
Allen,

mijn huidige Skoda Octavia Combi uit eind 2016 zit inmiddels alweer op bijna een ton en over een klein jaar moet ik dus weer een nieuwe leaseauto bestellen. nu bevalt de Octavia prima, maar ik vind 'm (zelfs in Race Blue) wat gewoontjes en de kofferbak mag ook wel wat groter (gezien de hoeveelheid zooi die ik regelmatig als leiding bij Scouting vervoer).

Nu kun je op Autotrack wel zoeken op kofferbakinhoud en zo, maar dat levert auto's als de Opel Zafira op (yuck!)... Dus graag jullie suggesties. ;)

Eisen: diesel, rond de 150pk, verwarmbare voorruit, trekgewicht minimaal 1600kg, stationwagen of SUV, met 5 zitplaatsen minimaal 500 liter kofferbakruimte en met de achterbank weggeklapt of er uit minimaal 1700 liter ruimte, adaptive cruise control (of hoe ze de automatisch afstand houdende CC ook maar noemen), DAB+ radio met een bovengemiddelde geluidskwaliteit, 4x4 zou leuk zijn (voor al die grasvelden waar ik met Scouting kom...). Zeker niet: sportstoelen (zijn voor mij altijd te smal, nadeel van de Ford Mondeo die ik hiervoor had). En zoveel mogelijk waar voor mijn bijtelling. ;)

Wat staat al op de radar:
- weer een Octavia Combi, is qua leasebedrag erg aantrekkelijk (netto onder de 300 euro per maand met full opties), maar niks spannender dan ik nu heb en geen extra ruimte.
- Skoda Superb Combi, ongeveer 100 euro netto per maand duurder, maar dan ook behoorlijk meer ruimte en hoger trekgewicht. Helaas door de beschikbare lak kleuren nog iets saaier.
- Skoda Karoq, de "kleine" SUV van Skoda, ziet er al leuker uit en 4x4, maar minder ruimte voor rond dezelfde prijs als de Superb (tenminste, daar lijkt het op, dit model is nog niet leverbaar).
- Skoda Kodiaq, de "grote" SUV van Skoda, is ongeveer 200 euro netto per maand duurder, maar dan wel alle ruimte, luxe, 4x4 en een spannender uiterlijk dan bij de Octavia.

Wie komt er met leuke suggesties?
Buiten alles dat al genoemd is (3008/5008/Mazda 6/Mondeo/...):
Insignia Sports Tourer, CX-5 (recent vernieuwd), en alle andere MQB-platformgenoten met (koffer)ruimte (Passat, Touran, Tiguan, ...). Misschien nog de nieuwe XC60, al is die aan de dure kant en niet zo groot op vlak van kofferruimte. Renault Grand Scenic is ook ruim en mag ook (meer dan) genoeg trekken. (en een parel van een motor met de DCi 160). BMW 2 Grand Tourer is misschien ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Dank ook voor die suggesties! #keuzestress

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
LOL mazda 6 niet spannend. Maar octavia/superb op de shortlist. Tip: echt eens gaan rijden. Rijden weinig auto's zo goed als een 6.

(ter extra info: ik heb zowel een octavia als een superb gehad, en rij nu een CX5. Qua rijeigenschappen duidelijk een ander verhaal...)

[ Voor 34% gewijzigd door gysman11 op 11-08-2017 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:31

bonyuri

Investigator!

woutur schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:56:
Sportstoelen in de Skoda zijn op zich best OK. Maar wat er misgaat bij Skoda (Octavia) is de positie van de pedalen ten opzichte van de stoel. Hierdoor zit ik altijd scheef of met mijn benen in een O-vorm. Ik krijg vaak last van mijn kont hierdoor.
Grappig, ik had laatst toen ik uit Spanje terug kwam rijden pas voor het eerst last van mijn onderrug.
Was best verbaasd, ben benieuwd of dat hierdoor komt. Zal er eens op letten!

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
bonyuri schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:20:
[...]

Grappig, ik had laatst toen ik uit Spanje terug kwam rijden pas voor het eerst last van mijn onderrug.
Was best verbaasd, ben benieuwd of dat hierdoor komt. Zal er eens op letten!
Dat is vreemd, want dat zijn toch juist de stukken die je op je cruisecontrol rijdt? (en probeer anders ook de lendensteun of dat helpt voor je onderrug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:31

bonyuri

Investigator!

Ik heb wel redelijk wat op de cruise control gereden, maar ik heb Adaptive Cruise Control, en vind dat maar op 2 plekken handig:
- Als het echt file is en we kruipend vooruit gaan.
- Als ik hem als "gewone" cruise control kan gebruiken en het dus redelijk rustig is.

Als het wat drukker is, maar geen file, vind ik die Adaptive Cruise Control echt een draak. Houdt veels te veel afstand, waardoor er steeds auto's in gaatjes voor je kruipen en daardoor nog meer afstand houdt :P

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
bonyuri schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:14:
Ik heb wel redelijk wat op de cruise control gereden, maar ik heb Adaptive Cruise Control, en vind dat maar op 2 plekken handig:
- Als het echt file is en we kruipend vooruit gaan.
- Als ik hem als "gewone" cruise control kan gebruiken en het dus redelijk rustig is.

Als het wat drukker is, maar geen file, vind ik die Adaptive Cruise Control echt een draak. Houdt veels te veel afstand, waardoor er steeds auto's in gaatjes voor je kruipen en daardoor nog meer afstand houdt :P
Ik gebruik ACC echt vrijwel altijd. Is gewoon even wennen. Afstand is alleen maar goed, want als een klapjosti voor je hard remt klap je er vol op als je < 1 sec afstand hebt. En je kan altijd gewoon je gaspedaal intrappen als je t gat even dicht wilt rijden, als je hem dan los laat gaat ACC weer netjes verder :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Ik ga weer naar de Alfa dealer. Over een uurtje weer een proefrit met een Giulia Super automaat benzine. Mochten mensen nog vragen hebben over de auto ofzo, kan dat nu nog even :) Ik wil toch het windgeruis nog een keer checken. Misschien tegen beter weten in.

Pagina: 1 ... 93 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic