Louw Post schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 15:15:
[...]
Zeker ook even proberen dan. Sportief vind ik over het algemeen wel prima, ik rij heel veel op de snelweg.
Heb je het entertainment systeem en de speakers ook een beetje geprobeerd? Daar ben ik zeker ook wel benieuwd naar, moet ik dat zelf binnenkort ook gewoon even doen natuurlijk.
Ook lijkt de Mazda2 het snelst op te trekken (met de standaard motor) van de 3 die ik overweeg (Ibiza, Fiesta en Mazda2 nu).
Hier een Mazda CX 5 rijder, mijn vader heeft deze en ik rij er regelmatig in.
Ik kan een hele pagina volpraten over hoe fijn de CX 5 wel niet is hoe fijn de service van Mazda is maar dat zal ik je besparen
Het entertainment systeem van Mazda is gewoon prima. Wat ik er wel erbij moet vermelden is dat ik nog het oude systeem heb dus niet wat de nieuwere modellen hebben tegenwoordig. Bij mij is alles nog los van elkaar.
Audio: Radio werkt zoals het hoort, Bluetooth muziek afspelen werkt lekker makkelijk en het systeem herkent 9 van de 10 keer de telefoon. Via het stuur te bedienen dus je ogen hoeven bijna niet van de weg af.
Telefoon: Het geluid en de bediening werken eigenlijk heel goed, je kan favorieten opslaan, zo nummers erin zetten en je contacten.
Maar een groot nadeel bij dit systeem is dat je tot tien telefoons kan toevoegen maar het eigenlijk optimaal werkt bij 1 telefoon. Wanneer ik en mijn vader alle twee in de auto zitten weet het systeem niet welke telefoon hij moet kiezen met als gevolg dat de bestuurders telefoon vaak niet erop zit.
Daarnaast is het zo dat dan alle contacten door elkaar gaan staan en alle favorieten nummers die je in de auto hebt opgeslagen kloppen dan niet meer. Concluderen dat het een grote puinhoop is.
Tot dat je weer alleen in de auto zit dan klopt alles weer. Misschien is dit logisch maar ze hadden beter kunnen maken dat je een telefoon moest kiezen. Dus wanneer je de het telefoonsysteem opstart dat je dan een opgeslagen telefoon moet kiezen om daar vervolgens verbinding mee te maken (wanneer er meerdere telefoon's aanwezig zijn).
Navigatie: Dit systeem wordt in de oudere modellen geleverd door TomTom. Wat eigenlijk gewoon op en top werkt. Wanneer je een tweedehandse koop moet je even goed opletten of dat de kaarten wel uptodate zijn maar voor de rest is het allemaal prima en is de bediening fijn.
Nogmaals dit zijn mijn ervaringen bij het oude systeem, ik ben namelijk zelf ook wel benieuwd hoe het werkt bij het nieuwe systeem. Hopelijk hebben ze hier een aantal verbeteringen doorgevoerd.