Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 94 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.236 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 20:27
DennusB schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:21:
[...]

Ik gebruik ACC echt vrijwel altijd. Is gewoon even wennen. Afstand is alleen maar goed, want als een klapjosti voor je hard remt klap je er vol op als je < 1 sec afstand hebt. En je kan altijd gewoon je gaspedaal intrappen als je t gat even dicht wilt rijden, als je hem dan los laat gaat ACC weer netjes verder :)
Ik vindt het inderdaad ook wennen maar gebruik het zoveel mogelijk.
Het is gewoon een andere manier van rijden.

Let wel, als ie op 1 streepje staat is de afstand ook 1 seconde. ;)
Zet 'm maar eens van ACC af als ie op 1 streepje staat, dan geeft ie de afstand in seconden aan tot de voorganger. Dan pas besef je echt wat de afstand is voor 1, 2 of 4 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:15
woutur schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:26:
Ik ga weer naar de Alfa dealer. Over een uurtje weer een proefrit met een Giulia Super automaat benzine. Mochten mensen nog vragen hebben over de auto ofzo, kan dat nu nog even :) Ik wil toch het windgeruis nog een keer checken. Misschien tegen beter weten in.
Wellicht is het ook wennen. Ik heb er op gelet na jouw post over windruis en ik moet zeggen dat mijn huidige voorloop Opel Astra er ook behoorlijk last van heeft.
Als ik er zo over nadenk was denk ik mijn Audi A3 het meest stil gevolgd door mijn Seat Leon.
Bij een proefrit in de Tiguan (aankomende auto) is het me niet opgevallen als in: hmm storend. Dus wellicht staat die naast de Audi A3.

[ Voor 17% gewijzigd door GeeMoney op 11-08-2017 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieV
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-06 08:18
woutur schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:26:
Ik ga weer naar de Alfa dealer. Over een uurtje weer een proefrit met een Giulia Super automaat benzine. Mochten mensen nog vragen hebben over de auto ofzo, kan dat nu nog even :) Ik wil toch het windgeruis nog een keer checken. Misschien tegen beter weten in.
Ben benieuwd! Gooi voor de gein ook een keer de achterklep dicht.....ze hebben aan gewichtsbesparing gedaan door hier geen isolerend materiaal te gebruiken.......Boink! 8)7

Desondanks vind ik hem erg mooi qua lijnen

PSN gamertag: H3nk13024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-09 21:26

Gertjuhjan

Software Engineer

bonyuri schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:14:

Als het wat drukker is, maar geen file, vind ik die Adaptive Cruise Control echt een draak. Houdt veels te veel afstand, waardoor er steeds auto's in gaatjes voor je kruipen en daardoor nog meer afstand houdt :P
Die fabrikant van ACC kan helaas geen rekening houden met andere Nederlandse weggebruikers.

Ik had bijvoorbeeld gisteren een brief vanuit duitsland. Boete wegens te weinig afstand houden. Ik had 49 m afstand moeten houden bij een snelheid van 98 km/uur. Ik reed op 17 meter afstand. In Nederland gaan er 3 auto's tussen. Dus in de gewenste 49m passen er +/- 8 auto's tussen.

Omdat ACC fabrikanten deze regels zullen aanhouden, zal het ook in Nederland die afstand proberen aan te houden.

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan de afstand van mijn ACC gewoon aanpassen. Standaard staat die op 2 sec en op de snelweg zet ik hem als het wat drukker is op 1 sec.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:31

JB

Cédric roelt!

VinnieV schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:08:
[...]

Ben benieuwd! Gooi voor de gein ook een keer de achterklep dicht.....ze hebben aan gewichtsbesparing gedaan door hier geen isolerend materiaal te gebruiken.......Boink! 8)7

Gooien? Elektrisch FTW!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:01
bonyuri schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:20:
[...]

Grappig, ik had laatst toen ik uit Spanje terug kwam rijden pas voor het eerst last van mijn onderrug.
Was best verbaasd, ben benieuwd of dat hierdoor komt. Zal er eens op letten!
Ik heb regelmatig een huurauto voor werk in Spanje.
Laatste keer had ik een Skoda, rapid dacht ik. Voor het eerst in m'n leven last van m'n rug gehad door een autostoel. Nog nooit in zulke slechte stoelen gezeten.
Moet er wel bij vermelden dat huurauto's meestal geen dure versies zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
Gertjuhjan schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:14:
[...]

Die fabrikant van ACC kan helaas geen rekening houden met andere Nederlandse weggebruikers.

Ik had bijvoorbeeld gisteren een brief vanuit duitsland. Boete wegens te weinig afstand houden. Ik had 49 m afstand moeten houden bij een snelheid van 98 km/uur. Ik reed op 17 meter afstand. In Nederland gaan er 3 auto's tussen. Dus in de gewenste 49m passen er +/- 8 auto's tussen.

Omdat ACC fabrikanten deze regels zullen aanhouden, zal het ook in Nederland die afstand proberen aan te houden.
Het heeft inderdaad alles te maken met veiligheid/marges, dan wel regelgeving omtrent veiligheid. Het punt is wel dat ACC in de gevallen dus juist door deze veiligheidsvoorzieningen niet even fijn werkt, heb daar namelijk zelf ook last van.

Toevallig vanochtend geprobeerd om een snelwegrit van 90 km volledig op de ACC af te leggen (het is dan ook redelijk rustig, want vakantieperiode + vrijdagochtend), maar ook dan heb je situaties waarbij ik toch mijn rechtervoet moest gebruiken om bij te springen.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:09
Welke merken laten 1 seconden toe dan? Bij VW kan je het ook instellen, maar 2 seconden is echt het minimum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:31

bonyuri

Investigator!

DennusB schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:21:
[...]

Ik gebruik ACC echt vrijwel altijd. Is gewoon even wennen. Afstand is alleen maar goed, want als een klapjosti voor je hard remt klap je er vol op als je < 1 sec afstand hebt. En je kan altijd gewoon je gaspedaal intrappen als je t gat even dicht wilt rijden, als je hem dan los laat gaat ACC weer netjes verder :)
Ik rijd er ondertussen al een jaar mee en kan er nog altijd niet aan wennen ;)

achja :P

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:55
tiguan schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:57:
Welke merken laten 1 seconden toe dan? Bij VW kan je het ook instellen, maar 2 seconden is echt het minimum.
VW kan hem ongeveer op 1.5sec zetten. Het lijkt echt meer dan het werkelijk is.
op 80 wegen zet ik hem gewoon op een-na-laagste standje, op de snelweg bij drukte vaak op laagste standje (dichtbij dus).
En je gaspedaal af en toe bijtikken om te voorkomen dat mensen ertussen kruipen

Goed te doen, beter dan de ACC van bv BMW wat ik na mijn auto een ramp vond, maar dat zal ook een kwestie van wennen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcapon
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
GeeMoney schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:38:
[...]

Wellicht is het ook wennen. Ik heb er op gelet na jouw post over windruis en ik moet zeggen dat mijn huidige voorloop Opel Astra er ook behoorlijk last van heeft.
Als ik er zo over nadenk was denk ik mijn Audi A3 het meest stil gevolgd door mijn Seat Leon.
Bij een proefrit in de Tiguan (aankomende auto) is het me niet opgevallen als in: hmm storend. Dus wellicht staat die naast de Audi A3.
Uit welk jaar komt jouw voorloop Opel Astra? Ik heb namelijk een Opel Astra K (2016), en hier heb ik totaal geen last van windgeruis. De auto is behoorlijk stil, de banden zijn het enige wat ik soms een beetje hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
elcapon schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 15:52:
[...]

Uit welk jaar komt jouw voorloop Opel Astra? Ik heb namelijk een Opel Astra K (2016), en hier heb ik totaal geen last van windgeruis. De auto is behoorlijk stil, de banden zijn het enige wat ik soms een beetje hoor.
Hij komt uit April 2016, het zou grappig zijn als je eens in een Audi A3 uit 2014 of nieuwer kon rijden, kijken of je dan het verschil merkt.
Het is naast windruis uberhaupt niet heel erg stil in de Opel heb ik het idee. Banden hoor ik ook duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:02
Louw Post schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 15:15:
[...]

Zeker ook even proberen dan. Sportief vind ik over het algemeen wel prima, ik rij heel veel op de snelweg. :+

Heb je het entertainment systeem en de speakers ook een beetje geprobeerd? Daar ben ik zeker ook wel benieuwd naar, moet ik dat zelf binnenkort ook gewoon even doen natuurlijk.

Ook lijkt de Mazda2 het snelst op te trekken (met de standaard motor) van de 3 die ik overweeg (Ibiza, Fiesta en Mazda2 nu).
Hier een Mazda CX 5 rijder, mijn vader heeft deze en ik rij er regelmatig in.

Ik kan een hele pagina volpraten over hoe fijn de CX 5 wel niet is hoe fijn de service van Mazda is maar dat zal ik je besparen :P

Het entertainment systeem van Mazda is gewoon prima. Wat ik er wel erbij moet vermelden is dat ik nog het oude systeem heb dus niet wat de nieuwere modellen hebben tegenwoordig. Bij mij is alles nog los van elkaar.

Audio: Radio werkt zoals het hoort, Bluetooth muziek afspelen werkt lekker makkelijk en het systeem herkent 9 van de 10 keer de telefoon. Via het stuur te bedienen dus je ogen hoeven bijna niet van de weg af.

Telefoon: Het geluid en de bediening werken eigenlijk heel goed, je kan favorieten opslaan, zo nummers erin zetten en je contacten.

Maar een groot nadeel bij dit systeem is dat je tot tien telefoons kan toevoegen maar het eigenlijk optimaal werkt bij 1 telefoon. Wanneer ik en mijn vader alle twee in de auto zitten weet het systeem niet welke telefoon hij moet kiezen met als gevolg dat de bestuurders telefoon vaak niet erop zit.

Daarnaast is het zo dat dan alle contacten door elkaar gaan staan en alle favorieten nummers die je in de auto hebt opgeslagen kloppen dan niet meer. Concluderen dat het een grote puinhoop is.

Tot dat je weer alleen in de auto zit dan klopt alles weer. Misschien is dit logisch maar ze hadden beter kunnen maken dat je een telefoon moest kiezen. Dus wanneer je de het telefoonsysteem opstart dat je dan een opgeslagen telefoon moet kiezen om daar vervolgens verbinding mee te maken (wanneer er meerdere telefoon's aanwezig zijn).

Navigatie: Dit systeem wordt in de oudere modellen geleverd door TomTom. Wat eigenlijk gewoon op en top werkt. Wanneer je een tweedehandse koop moet je even goed opletten of dat de kaarten wel uptodate zijn maar voor de rest is het allemaal prima en is de bediening fijn.

Nogmaals dit zijn mijn ervaringen bij het oude systeem, ik ben namelijk zelf ook wel benieuwd hoe het werkt bij het nieuwe systeem. Hopelijk hebben ze hier een aantal verbeteringen doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Nadat me dus een hele tijd geleden verteld was dat mijn Ibiza pas in november geleverd zou worden. Drie weken gelden bij de dealer geweest, die had geen idee hoe ze daarbij kwamen en hij verzekerde me dat hij in de week van 21 augustus geleverd zou worden, misschien zelfs een week eerder. Vandaag van de lease maatschappij een mail gehad met een aangepaste verwachte leverdatum:
10 november 2017...

Best wel teleurgesteld. Toen ik drie weken terug bij de dealer vertrok was ik ervan overtuigd hem in de week van 21 augustus te mogen ontvangen. Nu is dat met ongeveer 3 maanden uitgesteld. Dat terwijl bij het plaatsen van de bestelling de dealer me verzekerde dat de levertijd 2, maximaal 3 maanden zou zijn..

Ik ga morgen contact opnemen met de dealer. Indien mogelijk annuleer ik de bestelling. Op deze manier moet een dealer niet met klanten omgaan.

Ze hebben niet eens contact met me opgenomen, kreeg een mailtje van de leasemaatschappij, een telefoontje van de dealer had ik wel terecht gevonden.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
miicker schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:48:
Nadat me dus een hele tijd geleden verteld was dat mijn Ibiza pas in november geleverd zou worden. Drie weken gelden bij de dealer geweest, die had geen idee hoe ze daarbij kwamen en hij verzekerde me dat hij in de week van 21 augustus geleverd zou worden, misschien zelfs een week eerder. Vandaag van de lease maatschappij een mail gehad met een aangepaste verwachte leverdatum:
10 november 2017...

Best wel teleurgesteld. Toen ik drie weken terug bij de dealer vertrok was ik ervan overtuigd hem in de week van 21 augustus te mogen ontvangen. Nu is dat met ongeveer 3 maanden uitgesteld. Dat terwijl bij het plaatsen van de bestelling de dealer me verzekerde dat de levertijd 2, maximaal 3 maanden zou zijn..

Ik ga morgen contact opnemen met de dealer. Indien mogelijk annuleer ik de bestelling. Op deze manier moet een dealer niet met klanten omgaan.

Ze hebben niet eens contact met me opgenomen, kreeg een mailtje van de leasemaatschappij, een telefoontje van de dealer had ik wel terecht gevonden.
De leasemij zit er ook weleens naast. Ik zou even contact opnemen voor de zekerheid met de dealer en vragen wanneer hij gepland staat. Als dat inderdaad 10nov is worden dan vragen wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
GeeMoney schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 23:01:
[...]

De leasemij zit er ook weleens naast. Ik zou even contact opnemen voor de zekerheid met de dealer en vragen wanneer hij gepland staat. Als dat inderdaad 10nov is worden dan vragen wat er aan de hand is.
Heb al een mail gestuurd naar de dealer, dus even in afwachting van hun reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Renault laat 1 seconde toe:
– een streep voor een korte afstand die overeenkomt met een volgtijd van ongeveer één seconde;
– twee strepen voor een gemiddelde afstand; (1.5 seconden :? )
– drie strepen voor een lange afstand die overeenkomt met een volgtijd van ongeveer twee seconden.

[ Voor 3% gewijzigd door JvdW op 12-08-2017 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peugeot. En dan zou het logisch zijn als Citroën en DS dat ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensjero
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05:20

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

Sinds een tijdje (15kkm) heb ik een Golf met ACC, ik vind het erg goed werken.
Het is wel echt belangrijk dat je je snelheid aanpast zodat je niet continu 'afgestopt' wordt door ACC.
In mijn ervaring is dat vaak een tikkeltje langzamer of harder (125km/u bij 130, 110km/u bij 100). Eigenlijk afhankelijk van hoe snel je andere weggebruikers rijden.

Ik gebruik op de snelweg vaak de kortste afstand als er niemand voor me rijd. Zo 'voel' ik op tijd dat ik naar rechts moet (vrachtauto of langzame rijder). Maar om nu lange tijd achter iemand te rijden op de kortste afstand voelt niet zo veilig en is niet comfortabel. Op een éénbaansweg rijd ik meestal op 2 of 3 streepjes.

Ik denk dat als de kortste afstand te kort is voor je, rijd je te hard en heb je (onbewust) haast. Nu dat ik acc heb rijd ik gemiddeld langzamer, maar kost het me maar max 5 minuten op een uur reizen. Bovendien is het verbruik een stuk lager en ben ik een stuk relaxter. Misschien zelfs ook wel een stuk veiliger.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik 90% van de tijd in Noord Nederland rijd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:32

woutur

Klauwtjes uit!

VinnieV schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:08:
[...]

Toevallig! Ik heb de dealer gesproken en de enige modificatie waar hij vanaf wist was een voor de achterklep. Die zou veel te fragiel klinken als je er op klopte. De Alfa die ik gisteren reed had deze modificatie reeds en mwa. De klep voelt nog steeds niet aan zoals een portier. Het wobbelt ook een beetje.

Gisteren had ik een benzine versie van de Giulia mee. Ik ben onder de indruk van die motor. Stil, soepel en snel. Fraai! Alleen bij het optrekken van zijn 1 naar zijn 2 had de automaat wat moeite en schokte ie een beetje. Was eerder niet opgevallen. De windruis vond ik wat beperkter dan bij de eerdere proefrit. Kan misschien ook komen door de sierlijsten die er omheen liggen. Die sluiten wat beter aan bij het A-frame.
Dit is dan van de achterkant geschoten (dus je ziet het niet hier):
Afbeeldingslocatie: http://docserver.nl/arzijkant2.jpg

Voor de liefhebbers wat foto's:
Afbeeldingslocatie: http://docserver.nl/arzijkant1.jpg
Ik vind deze velgen geweldig! Lusso heten ze. De kleur vind ik niets. Grijs is voor muizen zeg ik dan altijd maar. Mijn favorieten zijn Blu Monte Carlo en Rosso Monza.

Mijn vader was mee, en hij was maar moeilijk te overtuigen van de Alfa :) Het is een old-school Volvo man. Hee meer lego, hoe beter. Hij kon maar net goed achterin zitten met zijn 1.85m qua hoogte. Had ik niet verwacht. In- en uitstappen ging ook niet zo makkelijk. Hij is dan ook al 78 :P en ik hoef hem maar enkele keren in het jaar te vervoeren.

Hier het interieur in cognac:
Afbeeldingslocatie: http://docserver.nl/ardash2.jpg

En wat dichterbij:
Afbeeldingslocatie: http://docserver.nl/ardash1.jpg

Ik vind het fraai, alhoewel ik het meegekleurde deel van het dash niet heel kwalitatief mooi vind. Met het Luxury pack á raison de 3700 euro is dat ook in leer uitgevoerd ( 8)7 8)7 toedeledokie! ).

Al met al ben ik nu toch wel heeeeeel bijna helemaal om. Je moet toch een keer in je leven een Alfa gereden hebben.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-09 21:58
Afgelopen zaterdag 4 proefritjes gemaakt:
  • Renault Megane Estate Serie Signature Exclusiv 130 EDC
  • Renault Talisman Estate Intens 150 EDC
  • Mazda CX-5 Skylease GT 165pk automaat
  • Volkswagen Golf Variant 1.4 125pk DSG Highline Business R
De Renaults vielen eigenlijk al gelijk af toen ik in de Mazda en Golf gereden had.
Wat een verschil is de automaat van Mazda en de DSG automaat t.o.v. de EDC van Renault. Ze zien er mooi uit en op de snelweg rijden de Renaults prima, maar in de stad is de EDC te schokkerig naar mijn idee. Mooi rustig wegrijden vanuit stilstand is mij maar een paar keer gelukt. Dit zal misschien ook deels gewenning zijn, maar dat was bij de DSG automaat en die van Mazda niet nodig. 4control is wel heerlijk.

Het active info display van de Golf was leuk om mee te spelen, maar ik kwam er al snel achter dat ik de kaart niet super bruikbaar vond en dat ik de meters toch al snel op dezelfde stand liet staan. Het is wel leuk om grafisch te zien hoe je snelheid afwijkt van de ingestelde (adaptieve) cruise control snelheid.

De Mazda heeft die heerlijke hoge zit en prachtige uiterlijk in de Soul Red Crystal lak en krijgt binnen 3-6 maanden ook de AndroidAuto update. Verder reed de automaat prima, maar was wel even wennen om met een niet-turbo benzine motor te rijden.

Vooralsnog 4 totaal verschillende wagens op de shortlist staan:
  • Mazda CX-5
  • Volkswagen Golf Variant
  • Nieuwe Nissan Leaf/Hyundai IONIQ (zodra ik mijn werkgeven overtuigd heb van elektrisch leasen :P)
  • Skoda Karoq (combineert de DSG automaat met de hoge zit van de Mazda, dus misschien ideale combi)
Nog even een paar maandjes afwachten totdat ik mijn werkgever heb kunnen overhalen dat ik elektrisch mag leasen of de Skoda Karoq in de showrooms staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spacer
  • Laatst online: 10-09 15:27

spacer

SAP nerd

woutur schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 14:28:
[...]

Toevallig! Ik heb de dealer gesproken en de enige modificatie waar hij vanaf wist was een voor de achterklep. Die zou veel te fragiel klinken als je er op klopte. De Alfa die ik gisteren reed had deze modificatie reeds en mwa. De klep voelt nog steeds niet aan zoals een portier. Het wobbelt ook een beetje.

Gisteren had ik een benzine versie van de Giulia mee. Ik ben onder de indruk van die motor. Stil, soepel en snel. Fraai! Alleen bij het optrekken van zijn 1 naar zijn 2 had de automaat wat moeite en schokte ie een beetje. Was eerder niet opgevallen. De windruis vond ik wat beperkter dan bij de eerdere proefrit. Kan misschien ook komen door de sierlijsten die er omheen liggen. Die sluiten wat beter aan bij het A-frame.
[afbeelding]

[afbeelding]
Ik vind deze velgen geweldig! Lusso heten ze. De kleur vind ik niets. Grijs is voor muizen zeg ik dan altijd maar. Mijn favorieten zijn Blu Monte Carlo en Rosso Monza.

Mijn vader was mee, en hij was maar moeilijk te overtuigen van de Alfa :) Het is een old-school Volvo man. Hee meer lego, hoe beter. Hij kon maar net goed achterin zitten met zijn 1.85m qua hoogte. Had ik niet verwacht. In- en uitstappen ging ook niet zo makkelijk. Hij is dan ook al 78 :P en ik hoef hem maar enkele keren in het jaar te vervoeren.

[afbeelding]

En wat dichterbij:
[afbeelding]

Ik vind het fraai, alhoewel ik het meegekleurde deel van het dash niet heel kwalitatief mooi vind. Met het Luxury pack á raison de 3700 euro is dat ook in leer uitgevoerd ( 8)7 8)7 toedeledokie! ).

Al met al ben ik nu toch wel heeeeeel bijna helemaal om. Je moet toch een keer in je leven een Alfa gereden hebben.
Ik ben al een hele tijd om maar ben dan ook een hardcore alfist en inmiddels aan het einde gekomen van de looptijd van mijn 2e Giulietta ;).

Mijn dealer wist me te vertellen (na contact met de importeur) dat er flinke wijzigingen komen in de beschikbare pakketten, tenminste in de zakelijke business uitvoeringen. Daarom zou het beter zijn nog een tweetal weken te wachten met bestellen. Heb jij hetzelfde gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Laatst online: 12:32

woutur

Klauwtjes uit!

spacer schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:21:
[...]
Ik ben al een hele tijd om maar ben dan ook een hardcore alfist en inmiddels aan het einde gekomen van de looptijd van mijn 2e Giulietta ;).

Mijn dealer wist me te vertellen (na contact met de importeur) dat er flinke wijzigingen komen in de beschikbare pakketten, tenminste in de zakelijke business uitvoeringen. Daarom zou het beter zijn nog een tweetal weken te wachten met bestellen. Heb jij hetzelfde gehoord?
Ik heb gehoord dat het Velocepakket, dat mij zeer aanspreekt, deze maand nog beschikbaar is. Daarna niet meer. Ik ben daar een beetje bang van. Bij Jaguar hadden ze een Corporate edition uitvoering die behoorlijk OK was en die hebben ze vervangen door een Pro uitvoering waar je veel minder op kreeg. Zouden de dealers al weten wat er in de komende pakketten gaat zitten?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Arachnan schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 09:44:
...

Het active info display van de Golf was leuk om mee te spelen, maar ik kwam er al snel achter dat ik de kaart niet super bruikbaar vond en dat ik de meters toch al snel op dezelfde stand liet staan. Het is wel leuk om grafisch te zien hoe je snelheid afwijkt van de ingestelde (adaptieve) cruise control snelheid.
...
Grootste nadelen wat mij betreft van de Active Info Display van de Golf:
- in de goedkoopste navigatie, kun je de kaart niet op zowel je dashboard als op het AID zetten.
- Maar eigenlijk zou ik Android Auto navigatie gebruiken, echter kun je die niet op AID tonen.

[ Voor 53% gewijzigd door Exocet op 14-08-2017 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacer
  • Laatst online: 10-09 15:27

spacer

SAP nerd

woutur schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:56:
[...]

Ik heb gehoord dat het Velocepakket, dat mij zeer aanspreekt, deze maand nog beschikbaar is. Daarna niet meer. Ik ben daar een beetje bang van. Bij Jaguar hadden ze een Corporate edition uitvoering die behoorlijk OK was en die hebben ze vervangen door een Pro uitvoering waar je veel minder op kreeg. Zouden de dealers al weten wat er in de komende pakketten gaat zitten?
Inderdaad, dat Veloce pakket is zeer de moeite waard en ik wil zelf ook een garantie dat dit in september nog beschikbaar is voor dezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Topicstarter
woutur schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 14:28:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En wat dichterbij:
[afbeelding]

Erg gaaf! Leuk dat je je keuze dan toch al zover gemaakt hebt. Ik ben zeer benieuwd naar je algehele ervaring als je eenmaal deze auto voor langere tijd hebt gereden.

Over een half jaar kan ik ook een andere auto uitzoeken, de Alfa staat ook zeker op de lijst!

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:36

Shunt

Boe

Arachnan schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 09:44:
Afgelopen zaterdag 4 proefritjes gemaakt:
  • Renault Megane Estate Serie Signature Exclusiv 130 EDC
  • Renault Talisman Estate Intens 150 EDC
  • Mazda CX-5 Skylease GT 165pk automaat
  • Volkswagen Golf Variant 1.4 125pk DSG Highline Business R
De Renaults vielen eigenlijk al gelijk af toen ik in de Mazda en Golf gereden had.
Wat een verschil is de automaat van Mazda en de DSG automaat t.o.v. de EDC van Renault. Ze zien er mooi uit en op de snelweg rijden de Renaults prima, maar in de stad is de EDC te schokkerig naar mijn idee. Mooi rustig wegrijden vanuit stilstand is mij maar een paar keer gelukt. Dit zal misschien ook deels gewenning zijn, maar dat was bij de DSG automaat en die van Mazda niet nodig. 4control is wel heerlijk.

De Mazda heeft die heerlijke hoge zit en prachtige uiterlijk in de Soul Red Crystal lak en krijgt binnen 3-6 maanden ook de AndroidAuto update. Verder reed de automaat prima, maar was wel even wennen om met een niet-turbo benzine motor te rijden.

Vooralsnog 4 totaal verschillende wagens op de shortlist staan:
  • Mazda CX-5
  • Volkswagen Golf Variant
  • Nieuwe Nissan Leaf/Hyundai IONIQ (zodra ik mijn werkgeven overtuigd heb van elektrisch leasen :P)
  • Skoda Karoq (combineert de DSG automaat met de hoge zit van de Mazda, dus misschien ideale combi)
Nog even een paar maandjes afwachten totdat ik mijn werkgever heb kunnen overhalen dat ik elektrisch mag leasen of de Skoda Karoq in de showrooms staat.
Wellicht nog eventjes kijken naar de Opel Insginia als je naar het formaat D klasse aan het kijken bent?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Shunt schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:21:
[...]

Wellicht nog eventjes kijken naar de Opel Insginia als je naar het formaat D klasse aan het kijken bent?
Mondeo, Mazda 6?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Mja de Mondeo zou ik persoonlijk links laten liggen. Zelfs het nieuwe nieuwe facelift model is van binnen gewoon het zelfde als de Mondeo uit 2010 (ondertussen dus ruim 7 jaar oud.). Er zitten natuurlijk verbeteringen in maar ik vind het gewoon ronduit schandalig dat ze er bij Ford mee weg komen. Het leuke is dat de oude mondeo (uit 2010) er van binnen moderner uit ziet als het 2014 / 2018 model.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Shunt schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:30:
[...]

Mja de Mondeo zou ik persoonlijk links laten liggen. Zelfs het nieuwe nieuwe facelift model is van binnen gewoon het zelfde als de Mondeo uit 2010 (ondertussen dus ruim 7 jaar oud.). Er zitten natuurlijk verbeteringen in maar ik vind het gewoon ronduit schandalig dat ze er bij Ford mee weg komen. Het leuke is dat de oude mondeo (uit 2010) er van binnen moderner uit ziet als het 2014 / 2018 model.
Het is inderdaad wel apart dat EU telkens enorm lang moet wachten. De Fusion is al lang uit met nieuw model...

Afbeeldingslocatie: https://www.ford.com/cmslibs/content/dam/vdm_ford/live/en_us/ford/nameplate/fusion/2017/collections/_360/fusion_17_whiteplatinum/fusion_17_whiteplatinum_env_1.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door JB op 14-08-2017 11:32 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

JB schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:31:
[...]

Het is inderdaad wel apart dat EU telkens enorm lang moet wachten. De Fusion is al lang uit met nieuw model...
Heb je de fusion al van binnen gezien ? Dat is exact een Mondeo uit 2014 met een iets aangepast kontje en neusje. Qua interieur is er volgens mij amper iets veranderd.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:00
Ik weet dat het een beetje een algemene vraag is...maar wat is in het huidige c-segment de "beste" auto.
Wordt dit per segement bv. jaarlijks opnieuw bekeken en is hierover iets terug te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Peugeot 3008 en als je dat geen C segment vindt, dan de Toyota H-CR.

https://autorai.nl/peugeot-3008-auto-van-het-jaar-2017/

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:57
pitchdown schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 14:04:
Ik weet dat het een beetje een algemene vraag is...maar wat is in het huidige c-segment de "beste" auto.
Wordt dit per segement bv. jaarlijks opnieuw bekeken en is hierover iets terug te vinden?
Wat de beste auto is, dat is voor iedereen anders. De een heeft kinderen, de ander niet. De een wil met een caravan op vakantie, de ander sportief rijden. etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Daar is ie weer hoor :w Nog niet besteld? :D Je lijkt wel een wijf! :+

[ Voor 6% gewijzigd door JB op 14-08-2017 14:29 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is volgens mij niet zoiets als een beste c-segment auto. Zoveel mensen zoveel wensen en heel veel verschillende smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Op verkoopcijfers zeker Idd.
Doet Autoweek niks met zulk soort tests?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pitchdown
JB schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 14:28:
[...]

Daar is ie weer hoor :w Nog niet besteld? :D Je lijkt wel een wijf! :+
Jazeker wel
Daar werd de vraag ook niet voor gesteld. Wel een beetje scherp blijven! ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Laatst nog in een Mondeo gezeten (was bij Athlon en die zitten bij een Ford dealer in) en de Mondeo vond ik toch wel erg prettig van binnen en van buiten. Het zal ongetwijfeld niet het meest hippe dash zijn maar het stak prima in elkaar en zag er best mooi uit. Daarna even gekeken naar de leaseprijzen en daar werd ik wel blij van. De goedkoopste D-segmenter (bij Athlon) en best compleet aangekleed. Ik let er dus de laatste tijd een beetje op op de snelweg en ze hebben toch wel wat vooral de liftback versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 14:41:
[...]

Laatst nog in een Mondeo gezeten (was bij Athlon en die zitten bij een Ford dealer in) en de Mondeo vond ik toch wel erg prettig van binnen en van buiten. Het zal ongetwijfeld niet het meest hippe dash zijn maar het stak prima in elkaar en zag er best mooi uit. Daarna even gekeken naar de leaseprijzen en daar werd ik wel blij van. De goedkoopste D-segmenter (bij Athlon) en best compleet aangekleed. Ik let er dus de laatste tijd een beetje op op de snelweg en ze hebben toch wel wat vooral de liftback versie.
Ik heb ook een fijne rit gemaakt met een instap modelletje van de Mondeo, vond het een heerlijke auto. Stil soepel en heel relaxed om in te rijden. Alleen mij zou de interface met de media en navi mij tegenhouden. Ik heb ooit al verplicht een auto moeten rijden die gewoon absurd slecht was op dat vlak (308SW) en dat was voor mij zo'n no go dat auto's die zo achterlopen voor mij direct naar blacklist gaan. Maar ja ik gok dat de meeste mensen er zo niet over denken. Anders zouden er niet zo veel van die 308's rijden :P

Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 08:09
De 308 was gewoon een bijtelling kanon. Gelukkig is dat dit jaar helemaal rechtgetrokken en is alles gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Nou nou, ik had er laatst een mee als vervangend vervoer en het rijdt wel erg goed.
Ik vond het ook helemaal geen verjaard interieur. Kan vandaag de dag prima mee.
Shunt schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:33:
[...]

Heb je de fusion al van binnen gezien ? Dat is exact een Mondeo uit 2014 met een iets aangepast kontje en neusje. Qua interieur is er volgens mij amper iets veranderd.
Facelift heet zoiets.
Dat Ford zegt dat ze tegenwoordig iedere 3,5 jaar een nieuw model uitbrengen, is gewoon marketing.
Daar prik je met een beetje common sense binnen 5 seconden doorheen.
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 14:41:
[...]

Helemaal mee eens!
Shunt schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 14:46:
[...]

Ik heb ook een fijne rit gemaakt met een instap modelletje van de Mondeo, vond het een heerlijke auto. Stil soepel en heel relaxed om in te rijden. Alleen mij zou de interface met de media en navi mij tegenhouden. Ik heb ooit al verplicht een auto moeten rijden die gewoon absurd slecht was op dat vlak (308SW) en dat was voor mij zo'n no go dat auto's die zo achterlopen voor mij direct naar blacklist gaan. Maar ja ik gok dat de meeste mensen er zo niet over denken. Anders zouden er niet zo veel van die 308's rijden :P
Ga je nu echt de navigatie van Ford met die van een 308 vergelijken!?
Ik kom van de Focus af en zit nu een een 308 sinds een paar maanden, jawel omwille van de bijtelling. Maar Ford navigatie werkt gewoon snel en vloeiend, waar de 308 eerst een uur moet nadenken voordat hij mijn input verwerkt. Echt een wereld van verschil en die twee op één hoop leggen is echt complete onzin.

Achterlopen doen ze allemaal overigens. Maar daar spande bij mij Skoda de kroon. Een grote doorgaande weg in onze stad die er al 4 jaar lag, gewoon niet tonen bij een auto die net de fabriek komt uitrollen.

Nou heb ik sowieso nog een rekeningetje met Skoda te vereffenen :+
Ik hoop voor Skoda dat ze niet nog een keer goedkoop uit de lijst komen en ik daarop een auto kies. De vorige keer resulteerde in de meest onbetrouwbare auto die ik ooit gereden heb en de helft van mijn opties waren ze vergeten. Maar konden ze ook niets meer aan doen. Erg slecht... Volgende keer moet ik gewoon voet bij stuk houden en geen genoegen ermee nemen. Ik wacht al 6 jaar op het compensatie telefoontje, wat mij 3 keer beloofd is...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozenhands
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:14
miicker schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:48:
10 november 2017...

Ik zit met hetzelfde verhaal, je bent niet de enige hierin. Ik heb een FR editie gekozen en omdat ik het Winter pakket erbij heb genomen is de levertijd pas half november |:(

"That's what I do. I drink and I know things."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

dfrenner schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:24:
[...]

Nou nou, ik had er laatst een mee als vervangend vervoer en het rijdt wel erg goed.
Pff nja smaken verschillen ik vind het tegenwoordig echt niet meer kunnen van dat el cheapo plastic overal in het dash. De nieuwe digitale tellers vind ik daarin tegen wel erg mooi.
Facelift heet zoiets.
Dat Ford zegt dat ze tegenwoordig iedere 3,5 jaar een nieuw model uitbrengen, is gewoon marketing.
Tja twee facelifts na elkaar vind ik persoonlijk niet echt meer kunnen bij een auto uit 2010.
Ik kom van de Focus af en zit nu een een 308 sinds een paar maanden, jawel omwille van de bijtelling. Maar Ford navigatie werkt gewoon snel en vloeiend, waar de 308 eerst een uur moet nadenken voordat hij mijn input verwerkt. Echt een wereld van verschil en die twee op één hoop leggen is echt complete onzin.
Ik heb het eigenlijk puur alleen over de looks van de navi die erg verouderd overkomt. Ook de bruikbaarheid / interface vind ik erg oud overkomen. Vloeiend was het allemaal "bijna" niet zo vloeiend als bvb de navi in een Astra of de nieuwe golf.
Achterlopen doen ze allemaal overigens. Maar daar spande bij mij Skoda de kroon. Een grote doorgaande weg in onze stad die er al 4 jaar lag, gewoon niet tonen bij een auto die net de fabriek komt uitrollen.
Daar heb ik het dan ook niet zozeer over. De kaarten dat blijft een issue. Het gaat mij puur en alleen om de look en feel van een systeem.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dfrenner schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:24:
[...]

[...]

Facelift heet zoiets.

[...]

Helemaal mee eens!

[...]

Nou heb ik sowieso nog een rekeningetje met Skoda te vereffenen :+
Ik hoop voor Skoda dat ze niet nog een keer goedkoop uit de lijst komen en ik daarop een auto kies. De vorige keer resulteerde in de meest onbetrouwbare auto die ik ooit gereden heb en de helft van mijn opties waren ze vergeten. Maar konden ze ook niets meer aan doen. Erg slecht... Volgende keer moet ik gewoon voet bij stuk houden en geen genoegen ermee nemen. Ik wacht al 6 jaar op het compensatie telefoontje, wat mij 3 keer beloofd is...
Je moet even langs de garage met je 308. Ik heb er 1 uit 2014 en heb vrijwel nergens last van. Invoeren werkt vrij normaal. Enige wat ik ondervind is dat hij bij starten 1 op de 20 keer wat langzaam opstart met een achteruitrijcamera is het soms wel lastig om dan 10 a 20 seconden te moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 17:44:
[...]

Je moet even langs de garage met je 308. Ik heb er 1 uit 2014 en heb vrijwel nergens last van. Invoeren werkt vrij normaal. Enige wat ik ondervind is dat hij bij starten 1 op de 20 keer wat langzaam opstart met een achteruitrijcamera is het soms wel lastig om dan 10 a 20 seconden te moeten wachten.
Dus dat, maar ook temperatuur, als ik die omhoog druk heb je daar een halve seconde lag in zitten, soms nog meer. Als ik te snel navigatie invoer en ik denk even door te typen gaat het altijd mis. Als ik al klaar ben met typen is dat ding mijn aanslagen nog aan het verwerken, maar omdat hij tussendoor een suggestie doet, is mijn aanslag verkeerd.

Echt een wereld van verschil met de Ford die ik had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeCageman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:54
Jeej, eindelijk is er duidelijkheid, na 3,5 maanden komt volgende week woensdag dan eindelijk m'n Megane 1.5 Bose.

Vindt het nogal een lange levertijd of ligt dat aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Topicstarter
3,5 maand valt toch nog mee :? Zeker als ik hoor dat de levertijden hier 6+ maanden zijn voor sommige modellen/uitvoeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

EdjeCageman schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 08:15:
Jeej, eindelijk is er duidelijkheid, na 3,5 maanden komt volgende week woensdag dan eindelijk m'n Megane 1.5 Bose.

Vindt het nogal een lange levertijd of ligt dat aan mij?
Ik vind 3,5 maand een keurige levertijd voor iedere auto. Dat is bij mij door de jaren heen alleen Toyota gelukt (3 maanden 1 week) en Volvo (1 maand 3 weken).

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

dfrenner schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 07:44:
[...]

Dus dat, maar ook temperatuur, als ik die omhoog druk heb je daar een halve seconde lag in zitten, soms nog meer. Als ik te snel navigatie invoer en ik denk even door te typen gaat het altijd mis. Als ik al klaar ben met typen is dat ding mijn aanslagen nog aan het verwerken, maar omdat hij tussendoor een suggestie doet, is mijn aanslag verkeerd.

Je vergelijkt dan ook C met D segment, zit ook wel een aanzienlijk verschil in. Had ik overigens niet verwacht!

En omdat het kan:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

O+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeCageman
RomeoJ schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 08:19:
3,5 maand valt toch nog mee :? Zeker als ik hoor dat de levertijden hier 6+ maanden zijn voor sommige modellen/uitvoeringen.
't is m'n eerste nieuwe (lease)auto dus vroeg het me alleen even hardop af.
Als ik zie hoe makkelijk de assemblage gaat (link) had ik dus verwacht dat dit nogal lang was :+

Gewoon verwend door de 2de hands auto's met de levertijd van x aantal dagen denk ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:02

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

EdjeCageman schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 08:33:
[...]

't is m'n eerste nieuwe (lease)auto dus vroeg het me alleen even hardop af.
Als ik zie hoe makkelijk de assemblage gaat (link) had ik dus verwacht dat dit nogal lang was :+

Gewoon verwend door de 2de hands auto's met de levertijd van x aantal dagen denk ik :D
Ik zou tekenen voor 3,5 maand. :P

Heb inmiddels een aantal leaseauto's mogen bestellen en Ford heeft als enige die 3,5 maand gehaald.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:17
dfrenner schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 07:44:
[...]

Ik heb nog nooit iemand gesproken die de 308 heeft omdat hij hem mooi vond, iedereen heeft hem voor de bijtelling.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

artbij schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:21:
[...]

Ik heb nog nooit iemand gesproken die de 308 heeft omdat hij hem mooi vond, iedereen heeft hem voor de bijtelling.
Dit. Gelukkig een 'probleem' dat inmiddels achterhaald is nu alles netjes hetzelfde belast wordt (muv full electric waarbij over de eerste €50k maar 7% bijgeteld hoeft te worden).

Zal je zien dat die foeilelijke Hyundai Ionic nu populair gaat worden, puur en alleen om de bijtelling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:17
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:51:
[...]

Dit. Gelukkig een 'probleem' dat inmiddels achterhaald is nu alles netjes hetzelfde belast wordt (muv full electric waarbij over de eerste €50k maar 7% bijgeteld hoeft te worden).

Zal je zien dat die foeilelijke Hyundai Ionic nu populair gaat worden, puur en alleen om de bijtelling...
Ioniq zouden mensen wel zelf kopen denk ik. Net als de Octavia (die ooit ook 14% was).

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Topicstarter
[...] (muv full electric waarbij over de eerste €50k maar 7% bijgeteld hoeft te worden) [...]
Correctie: 4% voor 0 grams uitstoot (volledig elektrisch).

[ Voor 27% gewijzigd door RomeoJ op 15-08-2017 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:39
[...]

Dit is een hardnekkig feitje. De 50k regel is nog helemaal niet van toepassing. Je kunt nog vrolijk een Tesla van 120k leasen tegen 4% bijtelling. Pas vanaf 2019 is dit gelimiteerd en betaal je voor alles boven de 50k 22% bijtelling.

https://www.vzr.nl/bijtel...atie/bijtelling-2017-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

t14wo schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:10:
[...]

Dit is een hardnekkig feitje. De 50k regel is nog helemaal niet van toepassing. Je kunt nog vrolijk een Tesla van 120k leasen tegen 4% bijtelling. Pas vanaf 2019 is dit gelimiteerd en betaal je voor alles boven de 50k 22% bijtelling.

https://www.vzr.nl/bijtel...atie/bijtelling-2017-2020
I know. Maar 2019 is sneller dan je denkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:39
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:10:
[...]

I know. Maar 2019 is sneller dan je denkt :)
Met de levertijden van tegenwoordig klopt dat idd ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 17:44:
[...]

Nog iets, zet je radio eens op bluetooth en speel een filmpje af op je telefoon.
Audio komt gewoon 2-3 seconden na het beeld. Gigantische lag...

Bij de Ford kon ik de kinderen lekker Ipad laten kijken met geluid over de speakers, bij Peugeot is dat onmogelijk...
JB schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 08:28:
[...]
Je vergelijkt dan ook C met D segment, zit ook wel een aanzienlijk verschil in. Had ik overigens niet verwacht!

En omdat het kan:

***members only***

O+
Mijn Ford was een Focus, dus gewoon C segment.
Ik heb een Mondeo in maart meegekregen (splinternieuw).

Ik zou een Mondeo blind boven de Passat, Superb, 508 verkiezen.
Bij de Insignia en Talisman, moet ik even goed na gaan denken ;)

Maar er werd net gesuggereerd dat de Mondeo bagger is en zwaar achterloopt. Maar het design en de rijeigenschappen -los van het feit dat ik het interieur helemaal niet bagger vind- vind ik echt beter dan de anderen.
artbij schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:21:
[...]

Ik vind het echt geen lelijke auto hoor en motorblok is prima!
Mooie opties en best degelijk.
[...]

Ook de Ioniq vind ik best een mooie auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

dfrenner schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:23:
[...]

Mijn Ford was een Focus, dus gewoon C segment.
Ik heb een Mondeo in maart meegekregen (splinternieuw).

Ik zou een Mondeo blind boven de Passat, Superb, 508 verkiezen.
Bij de Insignia en Talisman, moet ik even goed na gaan denken ;)

Maar er werd net gesuggereerd dat de Mondeo bagger is en zwaar achterloopt. Maar het design en de rijeigenschappen -los van het feit dat ik het interieur helemaal niet bagger vind- vind ik echt beter dan de anderen.
Jup, hier ook :) Ik snap die interieur opmerkingen ook niet zo. Startrek dash van Focus vind ik ook geen porem maar om te zeggen dat het dash van de Mondeo gedateerd is... Die analoge klok in de Passat :X

De rijeigenschappen zijn fan-tas-tisch! Elke dag weer een genot om in te rijden :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ach, hetzelfde lees ik hier regelmatig over 'mijn' S60, dat het een 10 jaar oude auto is en sterk gedateerd. Tja, dat zal allemaal wel, maar feit is dat het een uitontwikkeld model is met een in mijn ogen nog altijd prima functionerend en niet gedateerd aandoend dash. Ik heb gewoon digitale klokken, fysieke knoppen (met feedback!) ipv een touchscreen (vingerafdrukken :X) etc. Tuurlijk, een groter info scherm had leuk geweest, maar dat maakt het huidige scherm niet slecht!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
JB schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:37:
[...]
Jup, hier ook :) Ik snap die interieur opmerkingen ook niet zo. Startrek dash van Focus vind ik ook geen porem maar om te zeggen dat het dash van de Mondeo gedateerd is... Die analoge klok in de Passat :X

De rijeigenschappen zijn fan-tas-tisch! Elke dag weer een genot om in te rijden :)
Ja Passat is echt helemaal erg, pianolak om de navigatie heen. Doet mij regelrecht aan de Astra GTC van 2007 denken. En een navigatiesysteem dat je terugvindt van Seat tot Audi en van Polo tot Passat. Daarnaast zit ook weer gewoon plastic...

En dan rijdt het ook nog als een dweil >:)

De Focus van mij was uit 2013, dus geen touch screen en een veel te klein scherm. Maar het werkte gewoon goed! En die rijeigenschappen maken een hoop goed!
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:54:
Ach, hetzelfde lees ik hier regelmatig over 'mijn' S60, dat het een 10 jaar oude auto is en sterk gedateerd. Tja, dat zal allemaal wel, maar feit is dat het een uitontwikkeld model is met een in mijn ogen nog altijd prima functionerend en niet gedateerd aandoend dash. Ik heb gewoon digitale klokken, fysieke knoppen (met feedback!) ipv een touchscreen (vingerafdrukken :X) etc. Tuurlijk, een groter info scherm had leuk geweest, maar dat maakt het huidige scherm niet slecht!
Volvo blijf ik een zwak voor hebben. De enige auto waar ik nog met een glimlach aan terug denk, was mijn C30. Nu 10 jaar later, kan dat dash nog steeds goed mee. Okee, okee, hij had geen ingebouwd navigatiesysteem, maar laten we die even buiten beschouwing laten. Het dash was tijdloos, voelde zeer solide en degelijk aan en zag er gewoon erg mooi uit.

Dit is de enige foto die ik volgens mij nog heb:
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/584/21703232695_cc67f1ea18.jpg

Ruim 10 jaar oud, dat dash... Je ziet het nog een beetje met het aluminium.

Het was een kleine, onpraktische auto als je spullen mee moest nemen. Maar sportieve wegligging (Focus onderstel) en zeer comfortabel in één. Best of both worlds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:47

backupdevice

No Risk , Full Push

Pfoeh,

Ik mag binnenkort een nieuwe auto uitzoeken. Heb altijd Volvo gereden en rij nu een V70T4.

Zit te kijken naar een XC60 , S90. Wil ook wel naar andere merken kijken maar dan kom je toch al snel op een Audi A6, BMW 5 of een MB uit. Alle drie wel leuk maar niet echt iets waar ik super blij van wordt.

Zal eens een paar testritjes aanvragen voor de twee Volvo's , een A6 en een MB.

Keuzes , keuzes

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:12

ST10©DE

Dus.............

backupdevice schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:15:
Pfoeh,

Ik mag binnenkort een nieuwe auto uitzoeken. Heb altijd Volvo gereden en rij nu een V70T4.

Zit te kijken naar een XC60 , S90. Wil ook wel naar andere merken kijken maar dan kom je toch al snel op een Audi A6, BMW 5 of een MB uit. Alle drie wel leuk maar niet echt iets waar ik super blij van wordt.

Keuzes , keuzes
Kia Stinger, Jaguar (XF, F-Pace) , Infiniti, Land/RangeRover, Lexus, Volkswagen Arteon.........

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

dfrenner schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:23:
[...]

Nog iets, zet je radio eens op bluetooth en speel een filmpje af op je telefoon.
Audio komt gewoon 2-3 seconden na het beeld. Gigantische lag...

Bij de Ford kon ik de kinderen lekker Ipad laten kijken met geluid over de speakers, bij Peugeot is dat onmogelijk...
Jeetje wat een drama. Toch een essentiële functie die weer niet werkt. Het is toch altijd wat met die Franse rommel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:37
Volvo blijf ik een zwak voor hebben. De enige auto waar ik nog met een glimlach aan terug denk, was mijn C30. Nu 10 jaar later, kan dat dash nog steeds goed mee. Okee, okee, hij had geen ingebouwd navigatiesysteem, maar laten we die even buiten beschouwing laten. Het dash was tijdloos, voelde zeer solide en degelijk aan en zag er gewoon erg mooi uit.
Sterker nog, als je zo'n auto nu tweedehands koopt vind ik het juist een pluspunt dat er geen 10 jaar oud navigatiesysteem in zit. Het ontbreken er van zorgt er nu juist voor dat het er nog netjes en modern uit ziet.
Daar komt nog bij dat een simpele TomTom of Google Maps nu beter navigeert dan een ingebouwd navigatiesysteem van 10 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16:05
Pfoeh,

Keuzes , keuzes
Die nieuwe facelift XC60 vind ik wel mooi. Maar die voorkant van de V/S90 is om te slijmen :9

Edit: Afbeeldingslocatie: https://static.autoblog.nl/images/wp2017/Volvo-XC60-Polestar-photoshop.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Jeanke117 op 15-08-2017 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:54:
[...]

Jeetje wat een drama. Toch een essentiële functie die weer niet werkt. Het is toch altijd wat met die Franse rommel...
V40 my2015 zelfde hoor. Niks Frans aan 😉

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-10 19:07
Pfoeh,

Keuzes , keuzes
Moet zeggen, die XC60 is in het echt wel heel erg mooi geworden! Nu 2 keer zien rijden en heel duidelijk verschil met zijn voorganger, terwijl het nog wel duidelijk een XC60 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-10 19:07
timwijn schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:24:
[...]

Moet zeggen, die XC60 is in het echt wel heel erg mooi geworden! Nu 2 keer zien rijden en heel duidelijk verschil met zijn voorganger, terwijl je nog wel duidelijk Volvo herkent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:47

backupdevice

No Risk , Full Push

[quote]P. Mekes schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:45:
[...]

Kia Stinger, Jaguar (XF, F-Pace) , Infiniti, Land/RangeRover, Lexus, Volkswagen Arteon.........
[/quote]

Neh, gaan ze niet worden.

Mijzelf kennende zal het wel een XC60 worden, maar ik vind de Audi A6 ook gaaf!

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 08:45
Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:54:
[...]

Mijn Toyota Auris 2015 loopt ook 2 seconde achter :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:39
dfrenner schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:08:
[...]

Dit is de enige foto die ik volgens mij nog heb:
[afbeelding]

Ruim 10 jaar oud, dat dash... Je ziet het nog een beetje met het aluminium.

Het was een kleine, onpraktische auto als je spullen mee moest nemen. Maar sportieve wegligging (Focus onderstel) en zeer comfortabel in één. Best of both worlds.
Ik heb gisteren mijn C30 opgehaald, eigen auto ipv een nieuwe leaseauto. Een C30 D3 Geartronic Summum (2011). Hier ga ik hele leuke kilometers mee maken heb ik zo het idee :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marti28
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18:11
iceme schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:28:
[...]

Same here, Mégane 2013. Buitengewoon irritant. Kun je van alles zeggen over dat t geen primaire functie is, maar wel hoogst irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-10 21:05

skoozie

SCSI

marti28 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:33:
[...]

Same here, Mégane 2013. Buitengewoon irritant. Kun je van alles zeggen over dat t geen primaire functie is, maar wel hoogst irritant.
het is me nog nooit opgevallen in mijn 2012 Megane Bose, zal eens testen...

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MGSNK
  • Laatst online: 05-10 22:12
Zoals het nu voor staat lever ik eind van de maand mn leasevauto in na 2 maanden rijden :+ en moet ik in november wat anders uit gaan zoeken.
Denk nu aan een serieuze auto, iets van een Tiguan, TDI, 4motion of iets in die trant.
De T-Roc is dan nog niet uit helaas -O-

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@miicker Heb je die Ibiza nog kunnen annuleren?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
JB schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:05:
@miicker Heb je die Ibiza nog kunnen annuleren?
Ik krijg vandaag van Alphabet te horen of dat nog kan, maar hoogstwaarschijnlijk is het geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
iceme schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:28:
[...]

Heeft niks te maken met het systeem in je auto, die "lag" zit gewoon in het Bluetooth protocol. T gebeurt ook op headsets, oordopjes etc.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
DennusB schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:24:
[...]

Heeft niks te maken met het systeem in je auto, die "lag" zit gewoon in het Bluetooth protocol. T gebeurt ook op headsets, oordopjes etc.
Eh pardon? :) Wellicht dat het aan het protocol ligt, maar ik heb die 'lag' nergens anders mee (dongle voor speakers, twee verschillende koptelefoons en aftermarket autoradio van iemand anders), dus ik hoor graag hoe je hier bij komt.

@miicker Wat ga je doen als 'ie geannuleerd kan worden dan? Een totaal andere auto kiezen of op zoek naar een andere dealer (als dat kan bij je leasemij)? Want een auto niet kiezen omdat de dealer slecht communiceert lijkt me ook zo wat. Ik ga voor het onderhoud van m'n Renault namelijk naar een dealer een stad verderop omdat de dealer vlak bij me dramatsich slecht is qua communicatie en vriendelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
marti28 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:30:
[...]

Eh pardon? :) Wellicht dat het aan het protocol ligt, maar ik heb die 'lag' nergens anders mee (dongle voor speakers, twee verschillende koptelefoons en aftermarket autoradio van iemand anders), dus ik hoor graag hoe je hier bij komt.
Eigen ervaring. Met bellen is er vrijwel geen vertraging, maar met audio streamen (vooral hoge kwaliteit) is er altijd wel iets van lag te bekennen bij bluetooth. Hoe verder de zender & ontvanger uit elkaar komen hoe groter de lag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-10 21:05

skoozie

SCSI

[...]

Ik betwijfel of dat zo is, dan zou je nooit een video kunnen kijken met een Bluetooth audio apparaat, of de video speler/app moet merken dat het geluid via Bluetooth verstuurd wordt. (en een vertraging in het beeld inbakken)
Bellen via Bluetooth zou dan ook klinken alsof de tegenpartij in het verre buitenland zit... waar je tussen iedere keer 2 seconden moet wachten tot je iets terug hoort.

[ Voor 3% gewijzigd door skoozie op 16-08-2017 10:33 ]

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
marti28 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:30:
[...]

@miicker Wat ga je doen als 'ie geannuleerd kan worden dan? Een totaal andere auto kiezen of op zoek naar een andere dealer (als dat kan bij je leasemij)? Want een auto niet kiezen omdat de dealer slecht communiceert lijkt me ook zo wat. Ik ga voor het onderhoud van m'n Renault namelijk naar een dealer een stad verderop omdat de dealer vlak bij me dramatsich slecht is qua communicatie en vriendelijkheid.
Ik had een Seat Ibiza besteld. Als de bestelling geannuleerd kan worden ga ik even proefrijden in een Renault Megane, als die beter bevalt ga ik die waarschijnlijk bestellen en de bestelling bij de Seat dealer definitief annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:25
[...]

Onzin.
Mijn huis staat vol met (moderne) BT appraten, zoals soundbars, muzieksysteem, headphones, oordoppen, bluetooth speakers, etc.
Heb nergens vertraging, sync is perfect ook met beeld erbij.

Wellicht dat je het hebt over oude appratuur maar met nieuwere BT protocollen is niets mis en werkt BT appratuur vaak naadloos samen met een recent smart device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
remzor schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 11:58:
[...]

Onzin.
Mijn huis staat vol met (moderne) BT appraten, zoals soundbars, muzieksysteem, headphones, oordoppen, bluetooth speakers, etc.
Heb nergens vertraging, sync is perfect ook met beeld erbij.

Wellicht dat je het hebt over oude appratuur maar met nieuwere BT protocollen is niets mis en werkt BT appratuur vaak naadloos samen met een recent smart device.
Gaat hier om een iPhone 7 of MacBook Pro 2017 i.c.m. een Renault Megane 2017, of meerdere headsets (waaronder een Bose QC35). Lijkt me vrij recent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:25
Ik heb ook een iMac, iPad, iPhone, Bose sound producten, etc. en dus echt nergens last van. Vriendin kijkt regelmatig series op de iPad met de QC35 en zelf met de Samsung TV werkt dit perfect.

Maar goed, misschien heb jij er dan wel last van maar de meesten zoals je hoort dus niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marti28
miicker schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 11:51:
[...]

Ik had een Seat Ibiza besteld. Als de bestelling geannuleerd kan worden ga ik even proefrijden in een Renault Megane, als die beter bevalt ga ik die waarschijnlijk bestellen en de bestelling bij de Seat dealer definitief annuleren.
Das wel een even een heel ander segment waar je dan in zit. Dan zijn er wellicht nog meer auto's het overwegen waard...? Leon, Golf, etc. Op een Megane zit ook wel een bak levertijd als ik de mensen in dit topic zo hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
marti28 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 12:22:
[...]

Das wel een even een heel ander segment waar je dan in zit. Dan zijn er wellicht nog meer auto's het overwegen waard...? Leon, Golf, etc. Op een Megane zit ook wel een bak levertijd als ik de mensen in dit topic zo hoor.
Vind de Leon niet super, de Golf vind ik te saai. De Renault dealer kon me garanderen dat als je nu besteld hij er nog voor het eind van het jaar is (3,5 maand dus). Vind ik op zich wel meevallen. Misschien als ik bestel dat het wat later wordt. Maar goed, ik ga er in rijden als ik weet dat de Ibiza geannuleerd kan worden, en dan kijk ik of ik het 1 á 2 maanden langer wachten waard vind (oh en natuurlijk het extra geld :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:14
miicker schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 12:28:
[...]

Vind de Leon niet super, de Golf vind ik te saai. De Renault dealer kon me garanderen dat als je nu besteld hij er nog voor het eind van het jaar is (3,5 maand dus). Vind ik op zich wel meevallen. Misschien als ik bestel dat het wat later wordt. Maar goed, ik ga er in rijden als ik weet dat de Ibiza geannuleerd kan worden, en dan kijk ik of ik het 1 á 2 maanden langer wachten waard vind (oh en natuurlijk het extra geld :P )
Waarom zou je niet gewoon wachten op de Ibiza? Alleen omdat de dealer slecht communiceert? Andere modellen zullen misschien net zulke lange levertijden hebben of misschien wel langer. Weet je, ik had precies hetzelfde shit ik wil die auto sneller hebben. Maar als je de auto straks eenmaal hebt...

"That's what I do. I drink and I know things."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je kan kiezen tussen een B-segment Ibiza en een C-segment Megane dan is de keuze snel gemaakt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Frozenhands schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:13:
[...]

Waarom zou je niet gewoon wachten op de Ibiza? Alleen omdat de dealer slecht communiceert? Andere modellen zullen misschien net zulke lange levertijden hebben of misschien wel langer. Weet je, ik had precies hetzelfde shit ik wil die auto sneller hebben. Maar als je de auto straks eenmaal hebt...
Nee daar gaat het me niet per se om. Toen ik de Ibiza eenmaal besteld had viel me pas op hoe mooi ik de Megane vond. Iedere keer als ik hem zag rijden dacht ik: misschien had ik toch wat meer moeten uitgeven en die moeten bestellen. Maar goed, toen dacht ik: ik heb de Seat Ibiza besteld en dat is ook zeker een leuke wagen, dat ga ik dus afwachten. Nu die echter met ongeveer 3 maanden vertraagd is kwam het idee naar boven om dan toch voor de Renault te gaan. De levertijd maakt me dan niet zo veel uit, ik zal toch langer moeten wachten op de Megane dan ik nu moet wachten op de Ibiza, maar ik wil er dus achter komen of me dat waard is. Daarnaast gaat het me ongeveer €90 netto per maand meer kosten (aan bijtelling en leaseprijs). Dus ook dat ga ik in mijn overweging meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
miicker schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:22:
[...]

Nee daar gaat het me niet per se om. Toen ik de Ibiza eenmaal besteld had viel me pas op hoe mooi ik de Megane vond. Iedere keer als ik hem zag rijden dacht ik: misschien had ik toch wat meer moeten uitgeven en die moeten bestellen. Maar goed, toen dacht ik: ik heb de Seat Ibiza besteld en dat is ook zeker een leuke wagen, dat ga ik dus afwachten. Nu die echter met ongeveer 3 maanden vertraagd is kwam het idee naar boven om dan toch voor de Renault te gaan. De levertijd maakt me dan niet zo veel uit, ik zal toch langer moeten wachten op de Megane dan ik nu moet wachten op de Ibiza, maar ik wil er dus achter komen of me dat waard is. Daarnaast gaat het me ongeveer €90 netto per maand meer kosten (aan bijtelling en leaseprijs). Dus ook dat ga ik in mijn overweging meenemen.
Misschien staat er ergens een leuke (naar je wens) Megane op voorraad? Dan heb je hem binnen een week :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
DennusB schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:49:
[...]

Misschien staat er ergens een leuke (naar je wens) Megane op voorraad? Dan heb je hem binnen een week :D
Ja dat zou ook wel mooi zijn, maar dat lijkt me sterk. Liefst neem ik namelijk die Série Signature Exclusiv, en die is volgens mij net nieuw. Dat is eigenlijk de Bose uitvoering + vrijwel alle opties, voor net iets meer dan de Bose uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

miicker schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:11:
[...]

Ja dat zou ook wel mooi zijn, maar dat lijkt me sterk. Liefst neem ik namelijk die Série Signature Exclusiv, en die is volgens mij net nieuw. Dat is eigenlijk de Bose uitvoering + vrijwel alle opties, voor net iets meer dan de Bose uitvoering.
Waarom ben je in eerste instantie dan voor de Ibiza gegaan als ik vragen mag? Puur vanwege de bijtelling? B of C segment is nogal een verschil.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
JB schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:29:
[...]

Waarom ben je in eerste instantie dan voor de Ibiza gegaan als ik vragen mag? B of C segment is nogal een verschil.
Gewoon omdat ik het een mooie auto vind. Heel veel collega's rijden B segment auto's en toen zag ik dat het eigenlijk ook gewoon mogelijk is om een C segment auto te leasen. In totaal lever ik dan 270 netto per maand in. Ik moet er 4 jaar mee doen en ik heb nu al een aantal keer loonsverhoging gekregen en volg een standaard pad waardoor ik weet wanneer ik weer loonsverhoging krijg, dus ik dacht de laatste tijd al: misschien had ik toch een duurdere auto moeten nemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeCageman
marti28 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 12:22:
[...]

Een pagina gelede zei ik dat ik hem as woensdag kan ophalen, wat de levertijd bij mij dus maakt op 3,5maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe Civic komt dan eindelijk ook in diesel wat hem voor veel leaserijders aantrekkelijker zal maken. Nu maar hopen op een schappelijke leaseprijs.

http://www.autoweek.nl/ni...rijgt-nieuwe-dieselmotor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 20:44:
De nieuwe Civic komt dan eindelijk ook in diesel wat hem voor veel leaserijders aantrekkelijker zal maken. Nu maar hopen op een schappelijke leaseprijs.

http://www.autoweek.nl/ni...rijgt-nieuwe-dieselmotor/
Had 'm nog niet gezien, maar ik denk niet dat de dieselmotor ook het uiterlijk aantrekkelijker zal maken :X
Maar goed dat is persoonlijke smaak ;)

[ Voor 3% gewijzigd door JvdW op 16-08-2017 23:03 ]

Pagina: 1 ... 94 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic