Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:53
Tsurany schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 17:31:
[...]

Ik zou echt niet durven zeggen dat er pit in die 1.0 motor zit, zeker niet bij zo'n zware auto. Je komt mee met het verkeer maar meer dan dat is het ook echt niet.
0-100 in net onder de 10s en een top van over de 200 is natuurlijk niet razend snel, maar op zichzelf meer dan goed genoeg.

Als basismotor in de Octavia is het nog altijd een stuk sneller dan de basismotor in een Audi A6 Avant (30TDI) of een BMW X3 (18d 136pk spec).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 19:08

Spacecowboy

XBL: Biggmans

AndRo555 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 17:39:
[...]

0-100 in net onder de 10s en een top van over de 200 is natuurlijk niet razend snel, maar op zichzelf meer dan goed genoeg.

Als basismotor in de Octavia is het nog altijd een stuk sneller dan de basismotor in een Audi A6 Avant (30TDI) of een BMW X3 (18d 136pk spec)
Ik heb nu de nieuwe Octavia 4 met die 1.5. Moet zeggen dat de output van dat blok me zeker niet tegenvalt. Meer dan ik had verwacht. Mijn gechipte C5 (195pk, maar zwaarden en met koppelomvormer) had een lagere top en was ook in tussensprints echt langzamer.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:26

bonyuri

Investigator!

Spacecowboy schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 17:50:
[...]

Ik heb nu de nieuw eOctavia 4 met die 1.5. Moet zeggen dat de output van dat blok me zeker niet tegenvalt. Meer dan ik had verwacht. Mijn gechipte C5 (195pk, maar zwaarden en met koppelomvormer) had een lagere top en was ook in tussensprints echt langzamer.
Belgische auto? Is dat met handbak of DSG?

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

bonyuri schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:20:
[...]

Belgische auto? Is dat met handbak of DSG?
Nederlands. Even schaamteloze crosspost:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eGl1MxLv6CHp5n-VaWXX7z-H1CM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HrX7x4bvewfAXAYrozzVsSOt.jpg?f=fotoalbum_medium

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:12
Spacecowboy schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:32:
[...]

[Afbeelding]
Welke kleur is het, lava blue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:43
Enig idee wanneer die 1.5 motoren van de nieuwe Octavia bekend gemaakt worden? Of in ieder geval de prijzen? En wat zou zo'n 1.5 doen qua trekgewicht of heuvels rijden?
Ik heb nu een Seat Ateca 1.0 en dat is echt dik voldoende voor NL, maar in de Ardennen is het al terugschakelen en Oostenrijk ga ik dit jaar uitvinden.

In de toekomst wellicht wat meer auto vakanties (ivm kinderen) en die nieuwe Octavia is wel echt heel mooi geworden.

@Spacecowboy is dat de nieuwe octavia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Spacecowboy schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:32:
[...]

[Afbeelding]
Thanks! Ik was vergeten dat de First Edition met de 1.5 is uitgerust, dacht dat die ook een 1.0 TSI had!
Bevalt hij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

G.Scholtens schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:40:
[...]

Welke kleur is het, lava blue?
Titanic blue
crimby schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:59:
Enig idee wanneer die 1.5 motoren van de nieuwe Octavia bekend gemaakt worden? Of in ieder geval de prijzen? En wat zou zo'n 1.5 doen qua trekgewicht of heuvels rijden?
Ik heb nu een Seat Ateca 1.0 en dat is echt dik voldoende voor NL, maar in de Ardennen is het al terugschakelen en Oostenrijk ga ik dit jaar uitvinden.

In de toekomst wellicht wat meer auto vakanties (ivm kinderen) en die nieuwe Octavia is wel echt heel mooi geworden.

@Spacecowboy is dat de nieuwe octavia?
Ja, handbak met de 1.5TSI, bevalt meer dan goed. Zat power. Het is geen autobahnracer, maar echt meer dan voldoende voor vakanties en in Nederland. Ik geloof rond de 100km/h doet 2200 toeren en is het heerlijk stil. Ook schakellui te ruden. Ik doe vaak 1 -> 2 -> 4-> 6.
bonyuri schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:13:
[...]

Thanks! Ik was vergeten dat de First Edition met de 1.5 is uitgerust, dacht dat die ook een 1.0 TSI had!
Bevalt hij?
Enorm. Denk dat we voor het budget wat we hadden (Clio van m'n vrouw was kortgeleden, en mijn C5 ingeruild) geen betere investering hadden kunnen doen.

[ Voor 87% gewijzigd door Spacecowboy op 18-08-2020 12:23 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Spacecowboy schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:20:
[...]

Titanic blue

m'n vrouw was kortgeleden, en mijn C5 ingeruild) geen betere investering hadden kunnen doen.
Mooi hoor, kende ik nog niet. Titan blue wel (beetje lichtblauw). Maar ga zelf als het goed is kiezen voor magic black. Met het sport business model zijn spoiler en spiegelkappen zwart, dus vind het persoonlijker mooier dat alles 1 kleur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:43
Spacecowboy schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:20:
[...]

Titanic blue

[...]

Ja, handbak met de 1.5TSI, bevalt meer dan goed. Zat power. Het is geen autobahnracer, maar echt meer dan voldoende voor vakanties en in Nederland. Ik geloof rond de 100km/h doet 2200 toeren en is het heerlijk stil. Ook schakellui te ruden. Ik doe vaak 1 -> 2 -> 4-> 6.

[...]

Enorm. Denk dat we voor het budget wat we hadden (Clio van m'n vrouw was kortgeleden, en mijn C5 ingeruild) geen betere investering hadden kunnen doen.
Even wachten tot ie te configureren is met 1.5 motor en dan maar eens bij HR gaan lobbyen om de Ateca in te ruilen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

crimby schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:51:
[...]

Even wachten tot ie te configureren is met 1.5 motor en dan maar eens bij HR gaan lobbyen om de Ateca in te ruilen..
Zou ik zeker proberen. Dat nieuwe dash is echt een verademing. Ik heb in een grijs verleden ook een octavia station gehad (2008), maar dit is echt whole another level.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
crimby schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:59:
Dat is nu toch al een aantal keer voorbij gekomen. Staat allemaal op de site van skoda.

De 1.5 is al sinds april bestelbaar en nu alleen uit voorraad en vanaf september 1.5 cng, 1.0etec dsg en 1.4 plugin benzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
jongetje schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:35:
[...]

Dat is nu toch al een aantal keer voorbij gekomen. Staat allemaal op de site van skoda.

De 1.5 is al sinds april bestelbaar en nu alleen uit voorraad en vanaf september 1.5 cng, 1.0etec dsg en 1.4 plugin benzine.
Denk dat hier de zakelijke prijzen bedoel worden, dit zal begin september worden volgens skoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

G.Scholtens schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:51:
[...]

Denk dat hier de zakelijke prijzen bedoel worden, dit zal begin september worden volgens skoda
De zakelijke prijzen zijn toch niks anders dan de consumentenprijzen, behalve dat je de BTW kan terugvragen? Als het om leaseprijzen gaat, maak gewoon een berekening bij een online leaseboer of bij je huidige leasemij,,,

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Spacecowboy schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:03:
[...]

De zakelijke prijzen zijn toch niks anders dan de consumentenprijzen, behalve dat je de BTW kan terugvragen? Als het om leaseprijzen gaat, maak gewoon een berekening bij een online leaseboer of bij je huidige leasemij,,,
Wel op de business editions, deze prijzen zijn nog nergens bekend. Ja alleen van de 1.0 motoren.
Als ik kijk bij directlease bijvoorbeeld, zijn daar ook nog geen andere prijzen bekend.

Zelf nog geen navraag gedaan bij onze leasemaatschappij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

G.Scholtens schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:14:
[...]

Wel op de business editions, deze prijzen zijn nog nergens bekend. Ja alleen van de 1.0 motoren.
Als ik kijk bij directlease bijvoorbeeld, zijn daar ook nog geen andere prijzen bekend.

Zelf nog geen navraag gedaan bij onze leasemaatschappij
Ah zo. Nee dan moet je helaas nog even wachten. Ik had in 2008 ook zo'n business versie. Zat best lekker in zn spullen toentertijd. :)

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Spacecowboy schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:15:
[...]

Ah zo. Nee dan moet je helaas nog even wachten. Ik had in 2008 ook zo'n business versie. Zat best lekker in zn spullen toentertijd. :)
Inderdaad, daarom wacht ik er zelf ook op. 1.0 zal wel voldoende zijn voor mij zelf. maar wil even afwachten wat de prijs doet voor de 1.0 met automaat. Dus nog even geduld en dan kan ik mijn octavia hatchback bestellen

• jongetje
  • Nu online
Vandaag bij de dealer geweest voor de octavia.
Los van de motoren in september liet hij me een nieuwsbrief zien waarin staat dat de 1.5 E-TEC DSG in/eind februari 2021 bestelbaar wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door jongetje op 20-08-2020 14:57 ]

• G.Scholtens
jongetje schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:57:
Vandaag bij de dealer geweest voor de octavia.
Los van de motoren in september liet hij me een nieuwsbrief zien waarin staat dat de 1.5 E-TEC DSG in/eind februari 2021 bestelbaar wordt.
Dus als ik het goed begrijp, komen de prijzen dus wel volgende maand. Maar is het pas te bestellen vanaf feb 2021?

• jongetje
  • Nu online
G.Scholtens schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:20:
[...]

Dus als ik het goed begrijp, komen de prijzen dus wel volgende maand. Maar is het pas te bestellen vanaf feb 2021?
Nee, de prijzen van de 1.0 etec dsg, 1.5 gtec dsg en 1.4 plugin zijn vanaf september bestelbaar. De 1.5 etec dsg pas vanaf (eind) februari. Heeft ook geen zin om nu al te bestellen als er pas in februari geproduceerd gaat worden... zeker omdat de pakketten en eventuele acties wisselen.

• G.Scholtens
jongetje schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:28:
[...]

Nee, de prijzen van de 1.0 etec dsg, 1.5 gtec dsg en 1.4 plugin zijn vanaf september bestelbaar. De 1.5 etec dsg pas vanaf (eind) februari. Heeft ook geen zin om nu al te bestellen als er pas in februari geproduceerd gaat worden... zeker omdat de pakketten en eventuele acties wisselen.
Ah oke, zou dan in ieder geval de 1.0 versie worden voor mij. Wil wel dit jaar nog de auto bestellen. De 1.5 e-tec zal denk ik ook wel de duurde motor zijn. Dus die valt al af voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10-2021
Nieuwe Karoq Sportline business in steel grey besteld, zal helaas pas begin 2021 geleverd worden. LM leveren niets meer in november/december.
Ik las gister dat de nieuwe android versie geen kabel meer vereist om met android auto te kunnen werken. In de auto zelf hoeft hier niets voor geupgrade te worden?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:28
Wooldoor schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 08:23:
Nieuwe Karoq Sportline business in steel grey besteld, zal helaas pas begin 2021 geleverd worden. LM leveren niets meer in november/december.
Ik las gister dat de nieuwe android versie geen kabel meer vereist om met android auto te kunnen werken. In de auto zelf hoeft hier niets voor geupgrade te worden?
Je moet controleren of je auto wel wireless carplay/android auto ondersteund inderdaad. Aan carplay/AA zal het niet liggen verder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
Begin deze week de nieuwe Octavia in ontvangst mogen nemen Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wfSLempVItr8Ku5PfZwkAkl4iec=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kdVKkRTtMAzsVVExKm4RlL9z.jpg?f=fotoalbum_large

Is de 2.0 TDI 115 pk manueel, ambition versie in brilliant silver.
Met lanceringspack + elektrisch kofferdeksel en inklapbare spiegels.

Ik schrok wel een beetje dat ze er standaard banden van het merk "kumho" opleggen ipv Michelin zoals mijn vorige Octavia. Nog nooit van dat merk gehoord. Voor de rest zeer fijne auto(enkel nog eens vragen naar de nederlandse handleiding ipv tsjechisch 8)7 )

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Hoop dat iemand mij wat opheldering kan geven.
Bezig met offerte te laten maken voor mijn nieuwe lease auto.

Had gekozen voor de nieuwe octavia hatckback
Uitvoering: sport business
Motor: 1.0 handgeschakeld
Kleur: Quarts grey
Velgen: 18 inch Perseus Anthracite

Echter deze velg staat gewoon in de brochure, maar niet in de config editor op skoda.nl. Bij 2 dealers offerte laten maken, maar niemand kan die velg leveren icm met de sport business.

Kies ik voor de business style, dan kan het opeens wel met de 18 inch Perseus. Waarom kan het bij de ene lijn wel en de ander niet? Die dealer heeft als optie de 18inch aero, maar die vind ik dan weer niet mooi.

De 17inch velgen, die bij de sport business komen. Zijn wel oke, maar had niet mijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:28
G.Scholtens schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:19:
Hoop dat iemand mij wat opheldering kan geven.
Bezig met offerte te laten maken voor mijn nieuwe lease auto.

Had gekozen voor de nieuwe octavia hatckback
Uitvoering: sport business
Motor: 1.0 handgeschakeld
Kleur: Quarts grey
Velgen: 18 inch Perseus Anthracite

Echter deze velg staat gewoon in de brochure, maar niet in de config editor op skoda.nl. Bij 2 dealers offerte laten maken, maar niemand kan die velg leveren icm met de sport business.

Kies ik voor de business style, dan kan het opeens wel met de 18 inch Perseus. Waarom kan het bij de ene lijn wel en de ander niet? Die dealer heeft als optie de 18inch aero, maar die vind ik dan weer niet mooi.

De 17inch velgen, die bij de sport business komen. Zijn wel oke, maar had niet mijn voorkeur.
Wellicht een beperking door (het inkoopbeleid van) PON of de fabriek zelf. Je kan het bij alle dealers in NL aanvragen maar je krijgt precies dezelfde offerte want iedereen gebruikt eenzelfde systeem. Optioneel zou je wel kunnen vragen of ze de OEM velgen willen innemen en vervolgens de door jou gewenste set leveren maar daar zal waarschijnlijk een meerprijs aan vast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Scrtz schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:58:
[...]

Wellicht een beperking door (het inkoopbeleid van) PON of de fabriek zelf. Je kan het bij alle dealers in NL aanvragen maar je krijgt precies dezelfde offerte want iedereen gebruikt eenzelfde systeem. Optioneel zou je wel kunnen vragen of ze de OEM velgen willen innemen en vervolgens de door jou gewenste set leveren maar daar zal waarschijnlijk een meerprijs aan vast zitten.
Ja dat kan ik achteraf misschien dan nog laten doen, eerst maar de huidige offerte opsturen naar de lease maatschappij denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:28

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

@skelleniels van harte gefeliciteerd met je nieuwe Skoda

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

skelleniels schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 23:44:
Begin deze week de nieuwe Octavia in ontvangst mogen nemen [Afbeelding]

Is de 2.0 TDI 115 pk manueel, ambition versie in brilliant silver.
Met lanceringspack + elektrisch kofferdeksel en inklapbare spiegels.

Ik schrok wel een beetje dat ze er standaard banden van het merk "kumho" opleggen ipv Michelin zoals mijn vorige Octavia. Nog nooit van dat merk gehoord. Voor de rest zeer fijne auto(enkel nog eens vragen naar de nederlandse handleiding ipv tsjechisch 8)7 )
Congrats. Laat even weten hoe je ervaringen zijn. Welke versie heb je precies? Ik rijd nu iets van een weekje of wat rond ofzo. Zal zo nog even wat beter foto's posten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oy6ApwlHsxM5YR6MSbNQqbAjTQo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XH71mMAe5cByOIBt3s2joC1K.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VEtBF3JtB6gliSa632e4kLzt0AE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OplcedyLOgtioCmaLcuHWSIk.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CQB0VV4NedCH63MUofPUkB1uGPY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PNMfNwQ8eaS4kLulEIkUKj2A.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BgKJtloWgJjLRTqYDfUWRIfjgug=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x90fcwldxpiTlSzWqyCiBe6F.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n1QCQwizU7VquA-q4-ekxlFEYmk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ilbPwNNZ1Tr4LKcW1c60S6h.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Og_O-nu8QO2EWVTc3_MtDoOs2PQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GR8kJ3YKy83RI1Qcr0LGcfsn.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0AtG6O8Ky-1Opjx14LjpOUn8A0M=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p7Hzln0tMxkTPB61Mg5ObGtI.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 59% gewijzigd door Spacecowboy op 26-08-2020 22:36 ]

HENG HENG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRinze
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:56
Spacecowboy schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 21:23:
[...]

Congrats. Laat even weten hoe je ervaringen zijn. Welke versie heb je precies? Ik rijd nu iets van een weekje of wat rond ofzo. Zal zo nog even wat beter foto's posten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie kleur! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:12
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi kleurtje! Dat racing blue enzo vind ik maar niks, maar deze donkere kleur blauw smoelt heel beter. Het interieur is ook een mooie upgrade vergeleken met de Octavia 3 facelift.

Over vijf dagen is de onthulling van de Skoda Enyaq, daar zet ik mijn geld op in :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Dank, dank. Vind het zelf ook een erg sjieke kleur. Weer eens wat anders dan het grijs en zwart wat ik altijd heb gereden.

HENG HENG

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

vinom schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 07:53:
[...]

Mooi kleurtje! Dat racing blue enzo vind ik maar niks, maar deze donkere kleur blauw smoelt heel beter. Het interieur is ook een mooie upgrade vergeleken met de Octavia 3 facelift.

Over vijf dagen is de onthulling van de Skoda Enyaq, daar zet ik mijn geld op in :9
Als het met de Enyaq net zo gaat als met de nieuwe Octavia dan kun je hem hopelijk in juni volgend jaar bestellen :(

• vinom
bonyuri schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 08:47:
[...]

Als het met de Enyaq net zo gaat als met de nieuwe Octavia dan kun je hem hopelijk in juni volgend jaar bestellen :(
Dat is niet zo erg, ik moet nog 1 of 2 jaar met mijn Octavia 3 facelift model :)

• Spacecowboy

Spacecowboy

bonyuri schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 08:47:
[...]

Als ik de pre-release pics zo zie hebben ze veel dezelfde stijlelementen. Interieur zal denk ik ook wel groot deel overeenkomen, met dat opstaande scherm?

edit: We waren initieel opzoek naar een O3 FL omdat die nu best aardig geprijsd te krijgen zijn, maar toen ik die nieuwe zag wist ik eigenlijk wel wat ik wilde. Zitten toch wel een aantal gadgets op die de O3's FL die bij de dealer stonden gewoon niet hadden, enige wat ik af en toe mis (en vergeet, humor bij het stoplicht) is de automaat. Maar gezien ik van 40/50k met veel file ben gegaan naar nog geen 10k per jaar, was dat een offer ik bereid was te geven.

[ Voor 37% gewijzigd door Spacecowboy op 27-08-2020 18:32 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
[...]

Ik heb de Ambition met lanceringspack(België), 2.0 TDI 115 PK, manueel. Jij hebt de Style zeker te zien aan de voorlichten?

Lanceringspack:
  • SMARTLINK Wireless (draadloos)
  • Parking Distance Control voor- en achteraan met Manoeuvre Assist
  • Virtual Cockpit - Digital Dashboard
  • Navigatiesysteem zonder Media Pack Internet
  • Infotainmentsysteem Navigatie
  • Verwarmde zetels vooraan, individueel regelbaar
  • Spraakbediening
  • SUNSET - Donkergetinte ruiten achteraan
  • KESSY ADVANCED : Openen/Sluiten en starten zonder sleutel
Extra opties:
  • Elektrische opening en sluiting van het kofferdeksel
  • Beveiliging kindersloten achteraan, elektrisch bediend
  • Buitenspiegels, zelfdimmend (anti reflectie), elektrisch inklap-, verstel- en verwarmbaar
  • Zelfdimmende binnenspiegel
  • Ruitenwissers met intervalfunctie, regen- en lichtsensor
Had graag de 2.0 TDI DSG Style versie gehad(camera handig en voorlichten + velgen staan hem wat beter), maar viel buiten het budget :+

Voor de rest wel fantastische wagen, rijdt goed en het extra koppel tov de vorige 1.6 TDI is zeer aangenaam.
De iets kleinere tank(45l tov 50l van het vorige model) is blijkbaar ook geen nadeel, want het ziet er naar uit dat mijn eerste tank makkelijk ruim 900 km zal zijn. Bij de vorige lukte me dat niet altijd. Is dus een stuk zuiniger, zelfs met de eerste kilometers waarbij je toch altijd wat meer speelt met het gas om te testen.

Multimediasysteem moet ik wel nog wat aan wennen en heb het gevoel dat er nog wat bugs in zitten:
  • Mijn smartphone verbindt de helft van de tijd niet via bluetooth, maar kan aan mijn Nokia 6.1 liggen(wel nooit problemen in andere auto's/soundbar/headset)
  • Op de vorige Octavia zag ik op ieder moment resterende km's/tijd van de geplande route rechtsbovenaan het scherm, maakte niet uit wat er werd weergegeven, moet dat in het dashboard zetten. Kan misschien ergens aangezet worden, maar ik vind het niet
  • Snelheidsborden worden wel getoond op het scherm in het midden, maar niet op het digital dashboard 8)7
  • Geen olietemperatuur meer op dashboard, maar wel watertemperatuur? Vrij nutteloos die watertemperatuur gezien die links continu staat. Vond olietemperatuur stuk handiger.

[ Voor 5% gewijzigd door skelleniels op 28-08-2020 11:34 ]

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

@Spacecowboy is dat de titanic blue? Mooie kleur, ben bang dat ik daar ook voor ga :+

Mn huidige O3 FL begint nu te bokken met de DSG bak, met name als de motor (en dus ook bak denk ik) koud is. Mn auto klinkt zowat als een trekker. Volgende week maar even de dealer een bezoekje brengen. Mn collega had hetzelfde met zn Rapid en daar hadden ze additieven in de bak gegooid volgens mij.

We hoeven alleen nog maar te wachten tot de DSG variant beschikbaar komt, dan kunnen we die bestellen...man wat duurt die introductie lang

[ Voor 0% gewijzigd door WoBBeL op 29-08-2020 09:18 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

skelleniels schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:06:
[...]

Ik heb de Ambition met lanceringspack(België), 2.0 TDI 115 PK, manueel. Jij hebt de Style zeker te zien aan de voorlichten?

Lanceringspack:
  • SMARTLINK Wireless (draadloos)
  • Parking Distance Control voor- en achteraan met Manoeuvre Assist
  • Virtual Cockpit - Digital Dashboard
  • Navigatiesysteem zonder Media Pack Internet
  • Infotainmentsysteem Navigatie
  • Verwarmde zetels vooraan, individueel regelbaar
  • Spraakbediening
  • SUNSET - Donkergetinte ruiten achteraan
  • KESSY ADVANCED : Openen/Sluiten en starten zonder sleutel
Extra opties:
  • Elektrische opening en sluiting van het kofferdeksel
  • Beveiliging kindersloten achteraan, elektrisch bediend
  • Buitenspiegels, zelfdimmend (anti reflectie), elektrisch inklap-, verstel- en verwarmbaar
  • Zelfdimmende binnenspiegel
  • Ruitenwissers met intervalfunctie, regen- en lichtsensor
Had graag de 2.0 TDI DSG Style versie gehad(camera handig en voorlichten + velgen staan hem wat beter), maar viel buiten het budget :+

Voor de rest wel fantastische wagen, rijdt goed en het extra koppel tov de vorige 1.6 TDI is zeer aangenaam.
De iets kleinere tank(45l tov 50l van het vorige model) is blijkbaar ook geen nadeel, want het ziet er naar uit dat mijn eerste tank makkelijk ruim 900 km zal zijn. Bij de vorige lukte me dat niet altijd. Is dus een stuk zuiniger, zelfs met de eerste kilometers waarbij je toch altijd wat meer speelt met het gas om te testen.

Multimediasysteem moet ik wel nog wat aan wennen en heb het gevoel dat er nog wat bugs in zitten:
  • Mijn smartphone verbindt de helft van de tijd niet via bluetooth, maar kan aan mijn Nokia 6.1 liggen(wel nooit problemen in andere auto's/soundbar/headset)
  • Op de vorige Octavia zag ik op ieder moment resterende km's/tijd van de geplande route rechtsbovenaan het scherm, maakte niet uit wat er werd weergegeven, moet dat in het dashboard zetten. Kan misschien ergens aangezet worden, maar ik vind het niet
  • Snelheidsborden worden wel getoond op het scherm in het midden, maar niet op het digital dashboard 8)7
  • Geen olietemperatuur meer op dashboard, maar wel watertemperatuur? Vrij nutteloos die watertemperatuur gezien die links continu staat. Vond olietemperatuur stuk handiger.
First edition noemde de verkoper het, dus ik heb daar verder niet op gelet. Ik wilde in ieder geval die LED matrix koplampen, digitale cockpit, en die electrische achterklep. Volgens mij verder dezelfde opties als jij.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Heb een Skoda Superb uit 2018 gekocht die binnenkort wordt geleverd. Weet iemand hier de prijs voor een acc retrofit?

Zie wel eea op Skoda fora, maar dat is voornamelijk wat ouder en dus de eerste mensen die het hebben uitgevoerd. Ga ervan uit dat nu 4 jaar verder meer mensen het hebben later installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

AndereKoekoek schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 07:43:
Heb een Skoda Superb uit 2018 gekocht die binnenkort wordt geleverd. Weet iemand hier de prijs voor een acc retrofit?

Zie wel eea op Skoda fora, maar dat is voornamelijk wat ouder en dus de eerste mensen die het hebben uitgevoerd. Ga ervan uit dat nu 4 jaar verder meer mensen het hebben later installeren.
Volgens mij heeft @Rainesh zoiets ooit gedaan of mee geholpen, wellicht heeft die wat inzicht uit de eerste hand.
Maar reken iig op behoorlijk wat kosten, zou me niks verbazen als dat >2k euro gaat zijn. Radar retrofitten, stuurhendel, kabelshizzle, computer herprogrammeren, etc. Lleen aan onderdelen ga je denk ik al richting 500 euro, moeten de evt uren er nog bij.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:12
Heb je nu front assist? Dan is het radar wisselen, component vrijgeven, licenties (ja acc is soort van licentie...swap/fec) en dan coderen. Oja stuurhendels ook vervangen en eventueel radar kalibreren.

Reken op ongeveer 1k aan kosten.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFox91
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 22:57
Ik heb een Skoda Fabia en ik probeer parkeersensoren te installeren. Na 20 Youtube fimpjes had ik wel voldoende vertrouwen gekregen, maar ik kom toch niet verder. Hopen kunnen jullie mij helpen met het volgende obstakel:

Opgelost:
Links is de mistlamp :F Alle Youtube filmpjes waren gefocust op links.
Rood/blauwe draad had vorige eigenaar gedaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rgpd8I7oBem86MAVvc_GZ4B58wU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MyTOVG7voYbpG7SE5PGxkkjZ.png?f=user_large
Van dit doosje moet de power port aangesloten worden op de achteruitrijlichten, zodat die pas aan gaat op het moment dat ik achteruit ga rijden.

Opzoek dus naar de juiste kabel om vanaf te tappen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IzLVdzhIttvNyIdvr-1I8VsvcZw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KJDjpHx235pDxZCnB9o7XLZA.jpg?f=fotoalbum_large
Ik heb de stekkers gevolgd tot de lamp van de achterlicht (heb geen multimeter) en ben uitgekomen op de middelste (nummer 4 vanaf rechts). Dit draadje had ook een omloop, dus ik dacht, misschien hebben ze al wat ruimte gemaakt om af te tappen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_SOQZSFg9FtwO8hx5iqFZp0HjyA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kxxmUE6tErkpwvgxM8ojwLf3.png?f=user_large
Blauw-rode draad is de omloop. Je ziet hier 3 stukken blauw, maar ik weet niet precies waarom. De middelste heb ik eruit gehaald en vervolgens gecontroleerd dat het achterlicht niet meer brand. Vervolgens een kroonsteentje ertussen om te kijken of alles weer werkt. Hier ontstaat het probleem, lamp doet het niet meer!

Ook even geprobeerd zonder kroonsteen. Vervolgens zekeringen nagekeken en nieuwe lampje erin gedaan, maar ook geen effect. Nu vermoed ik dat de omloop met de 3 blauwe stukjes daar voor een reden zat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WH-XAcihUP5vHPG8w8cs5idH4nw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jFw2CQQCO9ycJRVeXuxy691w.jpg?f=fotoalbum_large
Hier staat "2.5". Weet iemand wat dit doet, hoe ik dit (of andere oorzaken) kan fixen?

Aanvulling:
* Zekering is niet kapot, wanneer ik 'm eruit doe werkt de andere achteruitrijverlichting het ook niet.
* Ik heb een spanningsmeter gekocht. Deze geeft aan dat er zelfs voor de knip geen spanning op de kabel zit.

[ Voor 6% gewijzigd door FastFox91 op 31-08-2020 20:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hVAMGWcEVE2w7HQBhN73hl61qLY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q1hGIc4tKsJ9fhLR3Dkgypww.jpg?f=fotoalbum_large
Gaat nog best vooruit, zo'n 1.5TSI :+ Autobahn uiteraard.

Ik denk als ik meer ruimte, en wat lichter was geweest ik de 235 ook nog wel had gehaald.

[ Voor 11% gewijzigd door Spacecowboy op 30-08-2020 18:46 ]

HENG HENG

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• runner83
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-08 17:52
nog 2 weekjes wachten dat gaat de audi de deur uit en mag ik mijn Karoq ophalen.

-KAROQ Sportline Business
- Comfort pakket
- Functie pakket
- Panoramdak elektr.bedienbaar
- Hill hold control

[ Voor 43% gewijzigd door runner83 op 31-08-2020 12:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Ik ben nu al verkocht :) Vanavond de onthulling te zien om 19:00 onze tijd! Ben benieuwd wat ie gaat kosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
vinom schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 12:21:
Ik ben nu al verkocht :) Vanavond de onthulling te zien om 19:00 onze tijd! Ben benieuwd wat ie gaat kosten!
Reken er maar op dat de prijzen nog wel even op zich laten wachten. De Octavia 4 werd in november gepresenteerd en de first edition was er pas in april. En nu wachten we nog steeds op de DSG versies... (al is dat laatste geen issue met een elektrische auto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
jongetje schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 12:47:
[...]

Reken er maar op dat de prijzen nog wel even op zich laten wachten. De Octavia 4 werd in november gepresenteerd en de first edition was er pas in april. En nu wachten we nog steeds op de DSG versies... (al is dat laatste geen issue met een elektrische auto).
Zolang ze onder de Model Y gaan zitten ben ik al blij. Mijn 03 FL loopt volgend jaar juli uit de lease, dus het zou mooi uitkomen. Maarja, hangt af van de prijs en lease prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:19
Verwachte vanaf prijs is net geen 40k, lijkt mij een hele interessante wagen.

[ Voor 35% gewijzigd door Dracula op 01-09-2020 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09 22:40

ScreamGT

joejoe

Wat een fantastisch uitziende wagen, die Eniaq!

Afbeeldingslocatie: https://www.autoblog.nl/files/2020/09/skoda-enyaq-iv-007.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.autoblog.nl/files/2020/09/skoda-enyaq-iv-041.jpg

Die laatste uitvoering is wel heel erg vet!

Ik ben zeer benieuwd met wat voor een prijzen ze komen.

[ Voor 8% gewijzigd door ScreamGT op 01-09-2020 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Laatst online: 12:00

WhySoSerious

Be the change.

Dracula schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:31:
Verwachte vanaf prijs is net geen 40k, lijkt mij een hele interessante wagen.
De 60 kost 40k, dus duikt er onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@basmq @ScreamGT 't Is de Enyaq iV... ;)

Dit is trouwens ook nieuw voor Skoda:

https://www.skoda.nl/modellen/enyaq

6 jaar gratis onderhoud

De ENYAQ iV wordt standaard geleverd met tot wel 6 jaar onderhoud (max. 90.000km), waarbij de auto op alle belangrijke punten wordt gecontroleerd. Het onderhoud bestaat uit een inspectieservice, het vervangen van de pollenfilter en het verversen van de remvloeistof. Ook voeren we gelijk een APK uit als het nodig is. Zo houd je je ENYAQ iV zo lang mogelijk als nieuw.

8 jaar garantie op de accu
Op de hoogvoltaccu in de ENYAQ iV heb je maar liefst 8 jaar garantie (of tot 160.000 gereden kilometers). Je hoeft je dus geen zorgen te maken over de kwaliteit van de accu. Laat reparaties en onderhoud altijd uitvoeren door een gespecialiseerde ŠKODA monteur. Zo ben je verzekerd van het beste onderhoud en worden onnodige storingen voorkomen.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tsja, als je volelektrisch rijdt hoef je ook geen olie te verversen enzo. Dat onderhoud is met een klein uurtje gepiept zo. En dit wordt ongetwijfeld een leaseknaller. Dus dat "gratis" onderhoud kost je max 3 manuren ofzo, daarna is ie wel over de 90k heen.
Accu max 160k garantie. Lekker dan. Betekent dat ie na die 160k behoorlijk afgeschreven is voor een leasemij...dat ga je ook in de leaseprijs terugzien.

Al met al voorspel ik dat deze jongen duurder gaat zijn in de lease dan een Tesla Model 3 :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:46
Tesla geeft op de 3 en Y ook garantie tot 160K kilometer dus daar zit geen verschil in: https://www.tesla.com/nl_NL/support/vehicle-warranty. Sterker nog, de 'normale garantie' is uitgebreider dan bij Tesla. 6 jaar/90K kilometer vs 4 jaar/80K kilometer bij Tesla.

[ Voor 55% gewijzigd door Sand0rf op 02-09-2020 09:12 ]

/post

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 09:39
Prijzen Skoda Enyaq in Noorwegen:

ENYAQ iV 50: From NOK 348,520 -> €33.462,97
ENYAQ iV 60: From NOK 408,520 -> €39.223,84
ENYAQ iV 80: From NOK 449,520 -> €43.155,14
ENYAQ iV 80X: From NOK 478,520 -> €45.939,22

De prijs van de iV 60 komt redelijk overeen met die van NL (€39.990,-), dus goede indicatie voor de andere versies.

https://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=53917

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
De 80 iV zou toch wel mijn voorkeur hebben. Voor de rest echt een super geslaagde auto als ik het zo zie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Nu online
Spacecowboy schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 18:45:
[Afbeelding]
Gaat nog best vooruit, zo'n 1.5TSI :+ Autobahn uiteraard.

Ik denk als ik meer ruimte, en wat lichter was geweest ik de 235 ook nog wel had gehaald.
Dan mocht je nog best in de ankers als je over 1.3km de afrit richting Enske moest hebben :+

Beste snelheid inderdaad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BDelamontagne
BDelamontagne schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:27:
Prijzen Skoda Enyaq in Noorwegen:

ENYAQ iV 50: From NOK 348,520 -> €33.462,97
ENYAQ iV 60: From NOK 408,520 -> €39.223,84
ENYAQ iV 80: From NOK 449,520 -> €43.155,14
ENYAQ iV 80X: From NOK 478,520 -> €45.939,22

De prijs van de iV 60 komt redelijk overeen met die van NL (€39.990,-), dus goede indicatie voor de andere versies.

https://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=53917
Prijzen uit de UK:

ENYAQ iV 60: From GBP 33.450 -> €37.628,08
ENYAQ iV 80: From GBP 38.950 -> €43.815,05
ENYAQ iV 80 Founders Edition: From GBP 49.995 -> €56.239,63

https://www.skoda.co.uk/discover/electric-enyaq-iv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

BDelamontagne schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:36:
[...]

Prijzen uit de UK:

ENYAQ iV 60: From GBP 33.450 -> €37.628,08
ENYAQ iV 80: From GBP 38.950 -> €43.815,05
ENYAQ iV 80 Founders Edition: From GBP 49.995 -> €56.239,63

https://www.skoda.co.uk/discover/electric-enyaq-iv
Als we ervan uitgaan dat de 80 zo rond de 43-45K gaat kosten, dan zit je op 48K met wat leuke extra's. Dat wordt een stevige concurrent voor de Model 3 en de e-Niro. Tot nu toe vind ik het interieur echt heel goed gelukt. Netjes, fijne stoelen, moderne vormgeving, en toch "simply clever".

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BDelamontagne
Jeroenneman schreef op woensdag 2 september 2020 @ 13:38:
[...]

Als we ervan uitgaan dat de 80 zo rond de 43-45K gaat kosten, dan zit je op 48K met wat leuke extra's. Dat wordt een stevige concurrent voor de Model 3 en de e-Niro. Tot nu toe vind ik het interieur echt heel goed gelukt. Netjes, fijne stoelen, moderne vormgeving, en toch "simply clever".
Ik durf ook voorzichtig te hopen dat het die kant uitgaat met de prijs... :)

Hier nog even een linkje naar de Duitse prijslijst van de opties, derde groene tabje!
https://www.skoda-media.d...6?fz=105&skoda=ENYAQ%20iV

En scroll een stukje naar beneden op de Italiaanse Skoda website en je kunt bekijken hoe de verschillende interieurstijlen eruit zullen gaan zien _/-\o_
https://www.skoda-auto.it/modelli/gamma-enyaq-iv/enyaq-iv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Prijzen zijn echt wel een stuk lager als ik had verwacht. Zeker als je kijkt naar de prijzen van de nieuwe Octavia, die vind ik persoonlijk weer tegenvallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

BDelamontagne schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:00:
[...]

Ik durf ook voorzichtig te hopen dat het die kant uitgaat met de prijs... :)

Hier nog even een linkje naar de Duitse prijslijst van de opties, derde groene tabje!

En scroll een stukje naar beneden op de Italiaanse Skoda website en je kunt bekijken hoe de verschillende interieurstijlen eruit zullen gaan zien _/-\o_
https://www.skoda-auto.it/modelli/gamma-enyaq-iv/enyaq-iv
Goed gevonden voor de interieur stijlen. Voor mij lodge!

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Doe mij maar gewoon suite, lekker zwart :)
De studio is de instap zo te zien, heeft als enige ook het kleinere scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

vinom schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:09:
Doe mij maar gewoon suite, lekker zwart :)
De studio is de instap zo te zien, heeft als enige ook het kleinere scherm.
Studio is de instap voor de 50. 60 en 80 beginnen met Loft. Daarna Lodge voor een wat leuker stofje, Suite voor zwart leer, en als duurste optie Eco Suite met cognac leer.

Oftewel:

Grijze stof
Gekleurde stof
Half stof/half ander spul
Zwart leder
Cognac leder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Ik zie het inderdaad. Ik ben toch wel benieuwd of al die optie pakketten ook zo in Nederland aangeboden gaan worden. In het verleden zat er veel verschil tussen de standaard opties en optie pakketten tussen Duitsland en Nederland bijvoorbeeld. Ik denk wel dat de design pakketten hetzelfde zullen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-B
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 13:52
Is er al duidelijkheid over het trekgewicht per uitvoering voor de Enyaq?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
@DJ-B 1200KG en de RS versie mag 1400KG trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-B
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 13:52
vinom schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:26:
@DJ-B 1200KG en de RS versie mag 1400KG trekken.
Is de RS versie de 80X? Of is dat weer een andere versie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
DJ-B schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:28:
[...]

Is de RS versie de 80X? Of is dat weer een andere versie? :)
De RS versie is niet de 80X volgens mij. Dus je hebt 80 tweewielaandrijving, 80X vierwielaandrijving en nog de RS versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

vinom schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:30:
[...]

De RS versie is niet de 80X volgens mij. Dus je hebt 80 tweewielaandrijving, 80X vierwielaandrijving en nog de RS versie.
Yup, de 80(x) en de RS hebben hetzelfde accu pakket, maar de X en de RS hebben allebei een verschillende motor.

Ik zou lekker de 80 pakken. Meer rijbereik, en maar luttele seconden langzamer van 0-100.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BDelamontagne
Hier is een handig overzicht van de verschillende versies:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/83sEiv2BoPcLVExS5rkwcVevN50=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gugow5l5WpsxiewoEKP3dx8R.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
Ik heb gelijk eens zitten rekenen aan de hand van de Duitse lijst. Met de iV 80 versie en aardig wat basispaketten zoals ik hem zou willen kom ik op ongeveer 48K, pak ik iets meer plus pakketten erbij kom ik op 52K. Opzich zijn die basic pakketten echt dikke prima overigens. Ik zie alleen niet of de basic/plus infotainment ook verschil is tussen de 10 inch scherm en 13 inch, staat er niet bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

vinom schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:50:
Ik heb gelijk eens zitten rekenen aan de hand van de Duitse lijst. Met de iV 80 versie en aardig wat basispaketten zoals ik hem zou willen kom ik op ongeveer 48K, pak ik iets meer plus pakketten erbij kom ik op 52K. Opzich zijn die basic pakketten echt dikke prima overigens. Ik zie alleen niet of de basic/plus infotainment ook verschil is tussen de 10 inch scherm en 13 inch, staat er niet bij.
Ik dacht dat de infotainment weer gekoppeld is aan je interieur stijl. Maar eigenlijk is dat ook simpel, want het kleine schermpje krijg je alleen op een 50. De 60 en daarboven starten namelijk met een interieur stijl waarbij het grote scherm zit ingebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
https://www.topgear.com/c...ectric-skoda-enyaq-iv-suv

Als ik dit stukje tekst mag geloven dan komt de iV 60 standaard met 13 inch scherm, 19 inch velgen, parkeersensoren achter, 2-zone klimatisering, keyless go, verkeersborden herkenning, Front Assist en stoffen/neplederen bekleding. Dat zal dan dus de Loft uitvoering zijn, zoals ook in de Duitse prijslijst als standaard aangegeven wordt voor de iV 60 en iV 80

De iV 80 komt daarbovenop met verwarmd stuurwiel, parkeersensoren voor en een achteruitrij camera

Dus je hebt enkel een kleiner scherm als je voor de iV 50 gaat, de rest heeft standaard het grote 13 inch scherm.

Overigens zie ik ook in de Duitse prijslijst dat de "Crystal Face", grille verlichting enkel is weggelegd voor de iV 80 en hoger....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

BDelamontagne schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:00:
https://www.topgear.com/c...ectric-skoda-enyaq-iv-suv

Als ik dit stukje tekst mag geloven dan komt de iV 60 standaard met 13 inch scherm, 19 inch velgen, parkeersensoren achter, 2-zone klimatisering, keyless go, verkeersborden herkenning, Front Assist en stoffen/neplederen bekleding. Dat zal dan dus de Loft uitvoering zijn, zoals ook in de Duitse prijslijst als standaard aangegeven wordt voor de iV 60 en iV 80

De iV 80 komt daarbovenop met verwarmd stuurwiel, parkeersensoren voor en een achteruitrij camera

Dus je hebt enkel een kleiner scherm als je voor de iV 50 gaat, de rest heeft standaard het grote 13 inch scherm.

Overigens zie ik ook in de Duitse prijslijst dat de "Crystal Face", grille verlichting enkel is weggelegd voor de iV 80 en hoger....
Ik denk dat de standaard uitrusting voor veruit de meeste mensen voldoende is. Bijna alles wat je kunt aanvinken op een 60 is meer "nice to have".

Verwarmde voorruit -> leuk, maar hoevaak vriest het in NL?
Verwarmd stuurwiel -> idem
Elektrisch verstelbare passagiersstoel -> die moet wel heel vaak versteld worden wil je dat eruit halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Je hebt ook nog de optie om een warmtepomp toe te voegen a €1150,-. Ik vraag mij af of je zonder de pomp ook op afstand je auto kan verwarmen bijvoorbeeld voor in de winter. Het schijnt dat met de warmtepomp de auto qua range 30% efficienter is in de winter. Je krijgt er uiteraard niert meer range bij.

@Jeroenneman Electrische stoel had ik nu juist wel geselecteerd. Die kun je specifieker afstellen dan de normale stoel. Met mijn lengte van 1.97M is het afstellen net niet in mijn Octavia.

[ Voor 24% gewijzigd door vinom op 02-09-2020 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

vinom schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:08:
Je hebt ook nog de optie om een warmtepomp toe te voegen a €1150,-. Ik vraag mij af of je zonder de pomp ook op afstand je auto kan verwarmen bijvoorbeeld voor in de winter. Het schijnt dat met de warmtepomp de auto qua range 30% efficienter is in de winter. Je krijgt er uiteraard niert meer range bij.

@Jeroenneman Electrische stoel had ik nu juist wel geselecteerd. Die kun je specifieker afstellen dan de normale stoel. Met mijn lengte van 1.97M is het afstellen net niet in mijn Octavia.
Ah, maar ik had het ook over de passagiersstoel ;)
De berijdersstoel elektrisch is ook niet zo gek duur. Maar waarom je de passagiersstoel ook elektrisch zou moeten hebben ontgaat mij een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
Jeroenneman schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:11:
[...]

Ah, maar ik had het ook over de passagiersstoel ;)
De berijdersstoel elektrisch is ook niet zo gek duur. Maar waarom je de passagiersstoel ook elektrisch zou moeten hebben ontgaat mij een beetje.
In het pakket voor de elektrische passagiersstoel krijg je wel ook een massagefunctie in je berijdersstoel erbij 8)

Nice to have, ik weet het... Maar wel NICE to have, hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Nu nog erachter komen wat het hoger laden gaat kosten. 50kW is standaard, maar je kunt, tegen een prijs, 125kW laden ontgrendelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BDelamontagne
vinom schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:24:
Nu nog erachter komen wat het hoger laden gaat kosten. 50kW is standaard, maar je kunt, tegen een prijs, 125kW laden ontgrendelen.
Volgens de Duitse prijslijst kun je de iV 60 enkel upgraden naar 100kW laden en de iV 80 enkel naar 125kW. Beide beschikbaar voor €500,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:14
Kreeg je er ook nog 1 jaar Ionity lidmaatschap bij voor die prijs.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

Jeroenneman schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:04:
[...]

Ik denk dat de standaard uitrusting voor veruit de meeste mensen voldoende is. Bijna alles wat je kunt aanvinken op een 60 is meer "nice to have".

Verwarmde voorruit -> leuk, maar hoevaak vriest het in NL?
Verwarmd stuurwiel -> idem
Elektrisch verstelbare passagiersstoel -> die moet wel heel vaak versteld worden wil je dat eruit halen
Die verwarmde voorruit is dus echt heel erg fijn.
Zeker als je net als ik maar 1.73 en echt helemaal over je auto moet hangen om bij het midden van je ruit te kunnen komen.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:19
Wel jammer dat er zo te zien geen stoelen in zitten met zitting verlenging. Toch wel een gemis voor mensen met lange benen (ik dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

avotar schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:38:
[...]

Die verwarmde voorruit is dus echt heel erg fijn.
Zeker als je net als ik maar 1.73 en echt helemaal over je auto moet hangen om bij het midden van je ruit te kunnen komen.
Oh, zeker fijn, daarom ook nice to have, maar als ik op het budget let, dan is dat de eerste optie die exit is. Die 3 minuten krabben voor die 5 dagen per jaar (als het uberhaupt al een strenge winter is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichelKlok
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14:06
In de Tour de France rijdt de Enyac iV al mee.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vUi6dBUBaqy5uVpCCSQ8MEkMyio=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JO8y01GXQNOCZDPFqnv0iDPQ.jpg?f=fotoalbum_large

Parkeren is een vak, geen twee vakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 20:34
vinom schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:50:
Heb jij de link naar de duitse lijst voor ons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:14
Jeroenneman schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:45:
[...]

Oh, zeker fijn, daarom ook nice to have, maar als ik op het budget let, dan is dat de eerste optie die exit is. Die 3 minuten krabben voor die 5 dagen per jaar (als het uberhaupt al een strenge winter is).
Ik heb het op mn Mondeo, en het is ook erg aangenaam op de andere 200 frisse dagen. Je raam is zoveel sneller ontwasemd.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dracula schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:43:
Wel jammer dat er zo te zien geen stoelen in zitten met zitting verlenging. Toch wel een gemis voor mensen met lange benen (ik dus)
Vaak helpt een kantelbare zitting ook wel aardig. Ik heb dat in mijn Octavia 3 FL genomen, maar dat kon alleen in combinatie met elektrisch verstelbare stoelen. Vind dat nog steeds een erg fijne optie, helemaal omdat het gekoppeld is aan de sleutel en dat je bij veel wisselen niet elke keer alles goed hoeft te zetten. Verwarmde voorruit vind ik sowieso een must, gebruik het ook vaker dan die paar vriesdagen per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
pitchdown schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:50:
[...]

Heb jij de link naar de duitse lijst voor ons?

3e groene tabje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
Voor diegene die de Noorse taal aandurft is er een wat uitgebreidere prijslijst te vinden. Deze zet de iV50, iV60, iV80 en iV80X op een rijtje met uitrustingsniveaus en opties.

Hij staat onderaan de pagina "Prisliste"

https://www.skoda-auto.no/modeller/enyaq-teaser/enyaq-iv

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Iemand enig idee wanneer in september de DSG beschikbaar komt voor de Octavia 4? Ik had verwacht 1 september maar ik zie ze nog steeds niet staan op de website helaas en ik moet heel binnenkort toch echt de nieuwe auto gaan bestellen ;( In de prijslijst staat ook nog steeds "De prijzen voor deze motor komen in september beschikbaar".

Die Enyac is ook wel mooi zeg :9~

[ Voor 22% gewijzigd door WoBBeL op 02-09-2020 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G.Scholtens
WoBBeL schreef op woensdag 2 september 2020 @ 16:03:
Iemand enig idee wanneer in september de DSG beschikbaar komt voor de Octavia 4? Ik had verwacht 1 september maar ik zie ze nog steeds niet staan op de website helaas en ik moet heel binnenkort toch echt de nieuwe auto gaan bestellen ;( In de prijslijst staat ook nog steeds "De prijzen voor deze motor komen in september beschikbaar".

Die Enyac is ook wel mooi zeg :9~
Lees op het skoda forum dat PON nederland, 9-9 de prijzen bekend maakt op skoda.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

@G.Scholtens ah nog ff geduld dus :)

[edit]
Ah, net e-mail van dealer. 9 september is een keiharde datum :) DSG is ongeveer 1500 euro meer.

[ Voor 63% gewijzigd door WoBBeL op 02-09-2020 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
WoBBeL schreef op woensdag 2 september 2020 @ 16:14:
@G.Scholtens ah nog ff geduld dus :)

[edit]
Ah, net e-mail van dealer. 9 september is een keiharde datum :) DSG is ongeveer 1500 euro meer.
1500 valt me reuze mee als dat klopt. Hopen dat we snel offerte kunnen laten maken dan, kan die eindelijk naar de LM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
G.Scholtens schreef op woensdag 2 september 2020 @ 16:28:
[...]

1500 valt me reuze mee als dat klopt. Hopen dat we snel offerte kunnen laten maken dan, kan die eindelijk naar de LM
Vandaag is de Fabia met DSG uitgekomen, die is 2000euro duurder dan de handgeschakelde versie. Laten we hopen dat de meerprijs voor de octavia 1500euro is, misschien dat de E-TEC het zuiniger maakt en de kosten drukt.
Ik zit er ook al een paar maanden op de wachten en merk velen met mij. Wordt volgende weken druk bij de dealers :)

Ik zat zelf te denken aan de Business, maar met 1500 euro wil ik de Business plus proberen in mijn budget te krijgen omdat je dan ook de elektrisch verstelbare stoelen kunt nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
jongetje schreef op woensdag 2 september 2020 @ 16:41:
[...]

Vandaag is de Fabia met DSG uitgekomen, die is 2000euro duurder dan de handgeschakelde versie. Laten we hopen dat de meerprijs voor de octavia 1500euro is, misschien dat de E-TEC het zuiniger maakt en de kosten drukt.
Ik zit er ook al een paar maanden op de wachten en merk velen met mij. Wordt volgende weken druk bij de dealers :)

Ik zat zelf te denken aan de Business, maar met 1500 euro wil ik de Business plus proberen in mijn budget te krijgen omdat je dan ook de elektrisch verstelbare stoelen kunt nemen.
Ik denk aan de sportline. die stoelen kan me niet zoveel schelen. Zoveel kilometers maak ik nu ook weer niet.
Vind de zwarte tinten juist een plus punt, en het is de goedkoopste volgens mij in de Business serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
@G.Scholtens Ik begrijp je, alleen ik wil een panoramadak en dat kan dan weer niet op de sportline...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

SkiFan schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:51:
[...]

Ik heb het op mn Mondeo, en het is ook erg aangenaam op de andere 200 frisse dagen. Je raam is zoveel sneller ontwasemd.
Ik heb echt nooit last van beslagen ruiten, behalve misschien als er 4 man in de auto zitten, en dan is de airco ff aan ook genoeg om er in luttele seconden klaar mee te zijn. Daarvoor zou ik geen optie aanvinken.

• G.Scholtens
jongetje schreef op woensdag 2 september 2020 @ 16:54:
@G.Scholtens Ik begrijp je, alleen ik wil een panoramadak en dat kan dan weer niet op de sportline...
Ja dat lijkt me ook wel fijn. Zwarte hemel is alleen beschikbaar op sportline en zwarte gril. Helaas anders had ik misschien nog liever handgeschakeld gehad met panoramisch dak😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

ScreamGT schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:15:
Wat een fantastisch uitziende wagen, die Eniaq!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Die laatste uitvoering is wel heel erg vet!

Ik ben zeer benieuwd met wat voor een prijzen ze komen.
Holy dang, wat een mooie wagens. Ik weet niet precies wie het ontwerp beleid in handen heeft bij Skoda, maar doe doet een goeie job.

HENG HENG

Pagina: 1 ... 36 ... 79 Laatste