Toon posts:

Het grote ŠKODA topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 51 52 53 Laatste
Acties:

• Mr-D.
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 20:06

Mr-D.

interpunctie? no hero here

The Eagle schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 22:01:
[...]

Waar heb je vandaan dan dat er maar 300 superb combi op benzine naar NL komen komend jaar? Heb je een bron? Chiptekorten ten spijt maar dat lijkt me wel heel erg weinig voor een doorsnee benzinebak.
dat zij de dealer van auto vallei tegen mij.
en A-Point vond het logisch klinken omdat het nu geen hardloper is tov de SUV modellen.

dus heb het niet zelf verzonnen.
en misschien staat dat los van wat al besteld is maar dat is gokken vanaf deze zijde.

sneller usenet? tips en tricks

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dealer bevestigde hier idd ook de beperkte levering van de superb. Kodiaq was in de lease alleen nog te doen via pon zelf, niet via andere leasemaatschappijen. Eikels.

Vraag aan de superb rijders: staat me bij dat de bediening van de cruise control op de huidige superb een apart pookje is. Is dat nog steeds zo? Kon het ff niet 123 vinden.
Heb in de Passat nu knopjes links op het stuur en da's wel een stuk relaxter eigenlijk.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22:11
Is het niet zo dat bij Skoda op alle modellen de gewone cruisecontrol op de richtingaanwijzer zit en met ACC het een apart pookje is.

• Inspired
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 23:09
Volgens de handleiding gewoon een pookje. Heeft Skoda altijd toch? Vond dat persoonlijk ook altijd minder handig.

• jongetje
Ik vind mijn acc pookje best handig:
- naar je toe is resume en als ie actief is 1km/u erbij
- knopje aan kopse kant is instellen op huidige snelheid en als ie actief is 1km/u eraf
- omhoog 10km/u erbij
- omlaag 10km/u eraf
- van je af is stoppen als ie actief is en helemaal naar achter uitschakelen

• Demonicbrood
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 20:01
Ik vind hem op de Seat Leon ook handig. Volgens mij zelfde pookje. Is denk ik ook gewoon een gewenning.

• The Eagle

The Eagle

Hoe het werkt snap ik, ik rij al vag sinds 2007 ;)
Maar ik rij ook al jaren met mijn elleboog in de raamstijl en sturen met links. Dan is CC bediening op de richtingaanwijzer of op stuur prima, maar een los pookje er onder heel onhandig. Gewenning of niet, als ik dan mag kiezen pak ik liever iets wat ik ken dan me constant te irriteren.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• woekele
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

jongetje schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 16:53:
Ik vind mijn acc pookje best handig:
- naar je toe is resume en als ie actief is 1km/u erbij
- knopje aan kopse kant is instellen op huidige snelheid en als ie actief is 1km/u eraf
- omhoog 10km/u erbij
- omlaag 10km/u eraf
- van je af is stoppen als ie actief is en helemaal naar achter uitschakelen
Zo werkt 't bij mij precies ook. Vind 't zo weird dat er (bij mij) geen limiter-optie op zit (alhoewel wel beschreven in de manual, een knop die op de onderkant zou moeten zitten, maar ontbreekt). En dat het niet mogelijk is om te switchen tussen CC en ACC.

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 18:05

GerCor

Zonder dalen geen pieken

woekele schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 21:40:
En dat het niet mogelijk is om te switchen tussen CC en ACC.
Voor zover ik weet heeft geen enkele VAG auto dat.

Me.

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 20:58
GerCor schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 21:58:
[...]

Voor zover ik weet heeft geen enkele VAG auto dat.
Is een feit zelfs 👍

• Oekol
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 21:40

Oekol

waka waka hey hey

woekele schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 21:40:
[...]
En dat het niet mogelijk is om te switchen tussen CC en ACC.
Klopt maar waarom CC? ACC is toch 7x relaxter? Als het niet snel genoeg gaat tikje gas bij, als hij afremt als je rechts inhaalt tikje gas er bij. Ik rij op 50 weggetjes al met ACC aan. Heerlijk.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Misschien kwestie van nog wat meer rijden/ervaren, maar hij verrast me soms nog. Remt dan al af op momenten dat ik het niet aan zie komen en echt niet gewenst is. Of dat hij juist onverwacht niet wegtrekt terwijl hij dat wel zou moeten doen. Kan wel tikje gas bij doen, maar dat kost toch weer een seconde of zo. Niet dat ik met F1 bezig ben, maar vind 't wel prettig als er geen onverwachte dingen gebeuren. Daarnaast: ook al zou je ACC relaxter vinden, waarom alsnog geen keuzevrijheid geven in het menu bijvoorbeeld. Het is wat mij betreft ook geen groot probleem, vind 't alleen vreemd dat de keuze er niet is.

• Michel
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 18:00
Even een vraagje voor de creatieve geesten in dit topic!

Ik krijg 7 januari mijn Octivia Combi en daarin zit een scheidingsrek om de kofferbak in twee te delen (linker en rechter kant, zie foto. De hond gaat in een van de twee vakken, het andere vak blijft voorlopig leeg.

Dan nu de vraag, ik wil het vak voor de hond wel enigszins beschermen en makkelijk kunnen schoonmaken. Ook wil ik er een anti slip mat in leggen omdat ik nu merk dat de hond weinig grip heeft op een standaard kleed. Ik wil dit echter alleen maar in het vak van de hond. Een schaal zou een optie zijn maar die neemt gelijk de hele bak in, een halve schaal is er niet en snijden zorgt ervoor dat ik aan precies de belangrijkste kant (het midden) de opstaande rand kwijt ben. Heeft er iemand nog een creatief idee om een soort schaal maar dan voor 1 vak te krijgen?

En tweede vraag, iemand tips of ervaringen met het aanbrengen van een zeil op de rugleuning en zijkanten om te voorkomend dat er haren in de bekleding vast blijven hangen?

Suggesties voor goede anti slip mat zijn overigens ook welkom!

• jongetje

• Michel
Zeker! De antislip mat is ook mijn minste zorg, gaat mij meer om die bak/schaal.

• jongetje
Ik begrijp niet zo goed wat je met "bak/schaal" bedoelt. Die mat leg je toch gewoon in het vak voor de hond?

• The Eagle

The Eagle

Je toverwoord is plantenschaal of zaaibak. Die zijn er in vele maten en daar kun je ook zo'n rubber mat in leggen. Check je lokale tuincentrum.
Of pak een lekbak voor een wasmachine ofzo.
Punt is: wij kunnen niet inschatten welke grootte jij nodig hebt of kunt plaatsen in de kofferbak.

• Michel
jongetje schreef op maandag 27 december 2021 @ 11:13:
Ik begrijp niet zo goed wat je met "bak/schaal" bedoelt. Die mat leg je toch gewoon in het vak voor de hond?
Zo'n schaal als onderstaande zorgt ervoor dat water en zand en andere troep uit de vacht van de hond ook enigzins in die bak blijven. Daarmee hoef ik die bak er maar uit te halen en leeg te kieperen en het zand is weg. Dat gaat niet met een hele bak omdat dan het scheidingsrek in de weg zit, en door midden knippen zorgt voor een opening in het midden waar natuurlijk alle troep op hoopt :) . En de antislip gaat vervolgens in die bak.

The Eagle schreef op maandag 27 december 2021 @ 11:18:
Je toverwoord is plantenschaal of zaaibak. Die zijn er in vele maten en daar kun je ook zo'n rubber mat in leggen. Check je lokale tuincentrum.
Of pak een lekbak voor een wasmachine ofzo.
Punt is: wij kunnen niet inschatten welke grootte jij nodig hebt of kunt plaatsen in de kofferbak.
Ik ga eens zoeken, thanks! Ik heb de auto ook nog niet dus denk waar kan ik het beter vragen dan in een topic waar mensen dezelfde auto hebben

• The Eagle

The Eagle

Correctie: waar mensen op de zelfde auto wachten. Notoir slecht leverbaar enzo ;)

• Michel
The Eagle schreef op maandag 27 december 2021 @ 11:50:
Correctie: waar mensen op de zelfde auto wachten. Notoir slecht leverbaar enzo ;)
Hahaha Oke oke, goed punt!

Mijne staat gelukkig al twee weken op nederlandse bodem

• RobKJ
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 21:37
Heb in mijn Karoq ook direct een kofferbakschaal gekocht, van Skoda origineel:

Pasvorm is uiteraard perfect. Voor mij was het ook hoofdzakelijk dat de viezigheid van de hond in de schaal achterblijft :)

• The Eagle

The Eagle

Die dingen overigens gewoon van ali of ebay afplukken. Scheelt een factor 5 a 10 qua prijs

• Michel
RobKJ schreef op maandag 27 december 2021 @ 12:09:
Heb in mijn Karoq ook direct een kofferbakschaal gekocht, van Skoda origineel:
[Afbeelding]

Pasvorm is uiteraard perfect. Voor mij was het ook hoofdzakelijk dat de viezigheid van de hond in de schaal achterblijft :)
Die zag ik ook maar is dat niet erg diep? Komt in plaats van de verhoogde laad vloer toch?
The Eagle schreef op maandag 27 december 2021 @ 13:07:
Die dingen overigens gewoon van ali of ebay afplukken. Scheelt een factor 5 a 10 qua prijs
Had ik niet aan gedacht maar is geen gek idee inderdaad!

• harry64
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23-01 21:38
Michel schreef op maandag 27 december 2021 @ 14:14:
[...]

Die zag ik ook maar is dat niet erg diep? Komt in plaats van de verhoogde laad vloer toch?

[...]

De kofferbakschaal is een standaard optie in de configurator bij Skoda, deze is van kunststof en 10cm hoog. Ze hebben ook een lage variant van rubber die wat aantrekkelijker is qua prijs.

Ik weet niet of het past in combinatie met de afscheiding, maar misschien is dit wel een optie?

• Michel
Was ook deze nog tegengekomen, wellicht ook een optie.

http://www.kopacek.com/Sk...E-SIDED-cargo-boot-mat-V1

• harry64
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23-01 21:38
Volgens de configurator bij Skoda is die mat € 72,- in Nederland, en de uitvouwbare versie € 80,-. De laatste biedt bescherming voor je bumper. Moet de hond natuurlijk wel wachten als je de klep open doet ;)

• Michel
harry64 schreef op maandag 27 december 2021 @ 14:32:
[...]

Volgens de configurator bij Skoda is die mat € 72,- in Nederland, en de uitvouwbare versie € 80,-. De laatste biedt bescherming voor je bumper. Moet de hond natuurlijk wel wachten als je de klep open doet ;)
Kwam hem ook tegen in de shop inderdaad, is er wel eentje om te onthouden! Zeker met het uitvouw stukje inderdaad. En de hond wacht prima zijn beurt af :*)

• avotar
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 13:54

avotar

P0werd by Black Coffee

In mijn Octavia's waren die matten standaard in de kofferbak.
Maar blijkbaar waren ze toch onderdeel van een pakket. Want nu heb ik bij mijn Karoq alleen een stoffen mat in mijn kofferbak.
Zelfde als dat handige prullenbakje in je deur. Zat er ook gewoon niet bij.

"The H in Engineering stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• Mimiix
  • Laatst online: 22:16

Mimiix

Professioneel Prutser

The Eagle schreef op maandag 27 december 2021 @ 13:07:
Ja? Kan ik hem daar voor 2 euro krijgen? Voor de scala was ie in de aanbieding voor 20euro. Viel reuze mee dus.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

• Mr-D.

Mr-D.

Mijn Levertijd is bekend :)
week 34 :(

maar hij komt toch nog volgend jaar dat dan weer wel.
nu maar ff wachten.

• D-SkyLimit
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 23:18
Heeft iemand ervaring met aanpassingen aan het XDS sperdifferentieel in VCDS? Wat doet dit met de rijeigenschappen en welke setting zouden jullie aanbevelen?

• RobKJ
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 21:37
Michel schreef op maandag 27 december 2021 @ 14:14:
[...]

[...]

Ik heb, voor zover ik weet, geen verhoogde laadvloer.

• Michel
RobKJ schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:26:
[...]

Ik heb, voor zover ik weet, geen verhoogde laadvloer.
Ik ga eens meten volgende week, bedankt voor het meedenken in ieder geval!

• max
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Is er iemand, met connect services die verlopen zijn, die iets voor me wil testen?

Wanneer ik via skoda-connect.com met mijn geverifieerde account (naar dealer geweest met rijbewijs) een licentie wil kopen voor Remote Access, kan ik met geen mogelijkheid afrekenen.

Telkens wanneer ik een betaalmethode (credit card, paypal, overboeking) kies en op volgende klik, springt de pagina automatisch terug naar de pagina om de betaalmethode te kiezen.

Ook wanneer ik een licentie 1 maand op proef (gratis dus) kies lukt dit niet. Ik hoef dan uiteraard geen betaalmethode te kiezen, maar op de pagina waar ik een vinkje moet zetten bij het accepteren van de algemene voorwaarden, kan ik het vinkje niet zetten. Ik klik het vakje aan en zet het vinkje, maar dat verdwijnt direct weer vanzelf….

Ik heb het met verschillende browsers geprobeerd, ook in incognito/inprivate mode. Via Chrome/Edge op Windows, Safari en Chrome op iOS, via Chrome op Android…niets werkt. Ik heb ook geen adblocker of iets dergelijks actief en ter test heb ik ook de virusscanner disabled.

De dealer kan me op dit moment helaas niet helpen, want die is gedwongen gesloten voor al het andere dan onderhoud/reparaties. Zodra deze weer service mag verlenen, sta ik daar natuurlijk op de stoep.

Voor nu vraag ik me af of het aan mijn account ligt, of dat meerdere mensen hier tegen aan lopen. Wanneer ik dat weet, helpt dat ook weer wanneer ik bij de dealer sta.

Ik ben al 4 weken aan het puzzelen hiermee, wil graag remote access zodat ik de standkachel van mijn Superb op afstand kan bedienen. Nu het steeds kouder wordt is dat wel zo prettig. Dat iets simpels als een licentie kopen niet lukt, frustreert echt enorm! :( Ik weet oprecht niet meer waar ik het moet zoeken, behalve bij de dealer die me hopelijk wel (maar waarschijnlijk niet) kan helpen.

Nb. Je hoeft dus niet daadwerkelijk iets te kopen, als je maar voorbij de betaalmethode-selectie pagina of de voorwaarden-vinkje pagina komt weet ik al genoeg.

De eCall licentie (ongevalmelding, assistentie, etc.) is wel netjes geactiveerd voor mijn auto (ook in de Amundsen). Auto is van december 2017 en volgens de skoda connect portal ondersteund mijn auto remote access en online infotainment.

Bald by design, beard by choice.

Weten wat je níét weet, is belangrijker dan alles weten.

• WoBBeL
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 19:25

WoBBeL

*zwaai*

Nou nou, het issue met mn auto is eindelijk opgelost. Ze hebben het stuur vervangen en nu lijkt het verholpen (in ieder geval al 2 weken)

Hosted VoIP SIP trunks Vast mobiel

• Padje87
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 21:22
Goed zo @WoBBeL. Een maand geleden bij de dealer geweest voor een nieuw stuurwiel, bel ik einde dag om de auto weer te halen, melden ze dan pas even dat ze het verkeerde stuurwiel hebben besteld. Sindsdien nog altijd afwachtend op de vervanger.

De fouten blijven zich opstapelen, vandaag knalde elke keer na het invoeren van een bestemming het hele systeem eruit. SOS knop werkte daarna ook niet meer. Na 5x was ik er klaar mee en verder op AA gaan rijden...

• jongetje
@Padje87 Waarom haal je je auto dan op? Laat ze een goede leenauto geven totdat het is opgelost? Ik heb afgelopen zomer ook ruim 2 maanden in een huurauto gereden op kosten van de leasemaatschappij. Ik ga echt niet in een auto met zoveel storingen rijden.

@max Waarom kan de dealer niet helpen. Kan toch gewoon telefonisch of met beeldbellen? Die maakt zich er makkelijk vanaf en ik ben bang dat hij het gewoon niet weet...

[Voor 26% gewijzigd door jongetje op 29-12-2021 21:34]

• Korvaag
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 14:27
@max
Dat hele platform is vreselijk. Ik heb momenteel geen Skoda meer en probeer m'n account te wissen. De errors vliegen je om de oren en support geeft de handige melding dat je "zelf" je account kunt wissen als je ze mailt met screenshots van errors en het verzoek om het account server-side te wissen.

Betalingen heb ik ook problemen mee gehad. Betaling die eindigt in een error en support die niets wil doen "want dat regelt de fabriek". Nou zet het dan door naar de fabriek stelletje lapzwanzen!

En dan nog maar te zwijgen over het niet kunnen inloggen als je wachtwoord een * of % bevat. Geen idee of dat inmiddels verholpen is maar op die melding werd even alert gereageerd. Niet dus. Gaat vast helemaal goed met de inputvalidatie daar.

Je hebt niets aan dit relaas maar ik moest het even kwijt.

* Korvaag heeft na ruim een maand en meerdere mails nog steeds een Skoda account dat weg moet

UNOX: The worst operating system

• Mr-D.

Mr-D.

Korvaag schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:02:
@max
Dat hele platform is vreselijk. Ik heb momenteel geen Skoda meer en probeer m'n account te wissen. De errors vliegen je om de oren en support geeft de handige melding dat je "zelf" je account kunt wissen als je ze mailt met screenshots van errors en het verzoek om het account server-side te wissen.
ik ben helemaal nieuw bij de Skoda groep en kom na 30 jaar Frans te hebben gereden hier aanwaaien.

maar wat is het voordeel van een account bij Skoda? (zo te lezen dus liever niet)

nb ik gebruik nu mijn mobiel met android auto voor de navigatie.

• Korvaag
Mr-D. schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:08:
[...]

ik ben helemaal nieuw bij de Skoda groep en kom na 30 jaar Frans te hebben gereden hier aanwaaien.

maar wat is het voordeel van een account bij Skoda? (zo te lezen dus liever niet)

nb ik gebruik nu mijn mobiel met android auto voor de navigatie.
Ik had het nodig voor de live services (live traffic) voor m'n 2017 Octavia. Ze hadden ooit ook een potentiële handige app maar die is ook de nek omgedraaid ten vaveure van een OBD2 bluetooth app die niets toevoegt.

Als je het niet nodig hebt zou ik jezelf niet pijnigen met een Skoda-account.

• Mr-D.

Mr-D.

Korvaag schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:12:
[...]

Ik had het nodig voor de live services (live traffic) voor m'n 2017 Octavia. Ze hadden ooit ook een potentiële handige app maar die is ook de nek omgedraaid ten vaveure van een OBD2 bluetooth app die niets toevoegt.

Als je het niet nodig hebt zou ik jezelf niet pijnigen met een Skoda-account.
ok dankjewel dus alleen voor de extra services bij de nav die ik dus niet ga gebruiken.

• Korvaag
Mr-D. schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:13:
[...]

ok dankjewel dus alleen voor de extra services bij de nav die ik dus niet ga gebruiken.
Voor mij wel ja, maar ik weet niet wat de huidige generatie Skoda's er allemaal mee doet natuurlijk.

• jongetje
max schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:37:
Is er iemand, met connect services die verlopen zijn, die iets voor me wil testen?

[...]

Nb. Je hoeft dus niet daadwerkelijk iets te kopen, als je maar voorbij de betaalmethode-selectie pagina of de voorwaarden-vinkje pagina komt weet ik al genoeg.
Als ik mijn gegevens invoer dan krijg ik de foutmelding:
Uw factuuradres kon niet worden gevalideerd
Controleer uw gegevens.

Ik kom niet op de betaal pagina. Heb geprobeerd een verlenging van online entertainment (kaartupdates, file info e.d.) te verlengen want die verloopt volgende week. Niet dat ik het echt wil want ga er geen 49euro voor betalen (en voor locatie van auto e.d. nog een 49 euro per jaar), maar wilde het even voor je proberen maar is dus niet gelukt.
(Ik heb trouwens een Octavia 4 combi 1.0 DSG ETEC geleverd eerste week januari 2021)

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

@jongetje Dat had ik ook, om te verifieren moest ik naar de dealer met mijn ID-kaart/rijbewijs. De dealer heeft toen "iets in de portal geklikt" en daarna was mijn account/adres wel geverifieerd.

Wat betreft 'de dealer kan niet helpen': Ik heb geprobeerd het telefonisch uit te leggen, maar de stilte aan de andere kant van de lijn was oorverdovend. ;) Daarom ga ik liever even persoonlijk langs, desnoods om mijn mobiel met daarop het probleem onder zijn neus te duwen.

Thanks voor het testen btw!

[Voor 37% gewijzigd door max op 30-12-2021 14:29]

• jongetje
Ik ben wel klaar met de online Skoda ellende en de navigatie die soms de meest onmogelijke routes kiest. Ik gebruik wel Android Auto, voor zover dat al dan niet stabiel werkt.

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ik heb die online bende ook helemaal achter me gelaten. Enige nadeel: heb nu altijd een rood wereldbolletje in het beeld. Wil ik eigenlijk wel vanaf :(

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

@woekele een zwarte permanent marker doet wonderen. :P

Navi gebruik ik ook Waze voor via carplay, dat werkt perfect.

Hele online infotainment en traffic informatie kan me ook gestolen worden. In mijn vorige Kodiaq niet gebruikt (zat 1 jaar licentie bij toen ik die ophaalde) en nu in de Superb ook niet. Had ik een AID gehad waarbij de navikaart tussen de klokken had gezeten, dan had ik dat misschien wel gebruikt. Maar in deze situatie voegt Skoda navi niets toe t.o.v. Waze via carplay.

• JJ Le Funk
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Zou het niet mooi zijn als je een nieuwe auto direct bij de fabriek kan bestellen en zelf ophalen? Niet zo leuk voor de importeur (PON) en hun dealernetwerk maar scheelt wellicht een 2 tot 4% op de aanschafwaarde.
En met levertijden van meer dan een jaar wil je toch het risico niet lopen dat je je aanbetaling bij de dealer kwijt raakt vanwege een faillisement.

[Voor 26% gewijzigd door JJ Le Funk op 06-01-2022 11:25]

~

• jongetje
@JJ Le Funk Het hele dealernetwerk is juist zodat de fabriek niet de hele import en garantie hoeft af te handelen. De fabriek doet veel liever zaken met 1 partij per land dan met individuele consumenten. Ga je dan voor je garantie en updates ook naar Tsjechië?

• Scrtz
JJ Le Funk schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:17:
Zou het niet mooi zijn als je een nieuwe auto direct bij de fabriek kan bestellen en zelf ophalen? Niet zo leuk voor de importeur (PON) en hun dealernetwerk maar scheelt wellicht een 2 tot 4% op de aanschafwaarde.
En met levertijden van meer dan een jaar wil je toch het risico niet lopen dat je je aanbetaling bij de dealer kwijt raakt vanwege een faillisement.
Idd wat @jongetje al aangeeft. Daar komt bij, als een (privaat eigenaar) dealer failliet gaat dan koopt PON die gewoon terug, dus daar hoef je niet zo bang voor te zijn ;).

• JJ Le Funk
  • Niet online
jongetje schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:42:
@JJ Le Funk Het hele dealernetwerk is juist zodat de fabriek niet de hele import en garantie hoeft af te handelen. De fabriek doet veel liever zaken met 1 partij per land dan met individuele consumenten. Ga je dan voor je garantie en updates ook naar Tsjechië?
Niet om alle dealers op te rollen vanwege de overhead. Want voor onderhoud wil je, zeker zolang de garantie strekt, bij de specialist aankloppen neem ik aan. Ik verwacht wel dat het ooit mogelijk gaat worden, net zoals je in de reiswereld niet verplicht bent bij de lokale reiswinkel te boeken. Dit was voor de opkomst van internet wel het geval.

@Scrtz dus als je auto nog niet geleverd is dan neemt PON de levering over en je aanbetaling is gegarandeerd? Dat is wel een geruststelling en voordeel van een importeur ertussen. Wist ik niet.

~

• jongetje
@JJ Le Funk Tesla doet het op die manier. Maar of dat nu goede service oplevert...

• Michel
Vandaag eindelijk de Skoda Octavia mogen ophalen! Foto volgt als het droger is buiten!

Wel even een vraagje. Ik heb geen keyless entry afgenomen als extra optie, maar heb wel een start/stop knop en de betreffende knoppen op de deurklinken. Echter werkt het keyless entry niet en moet ik echt vergrendelen en ontgrendelen via de sleutel. Kan dit kloppen, wat logisch zou zijn, of zou het toch moeten werken? :)

Ik heb overigens de sport business uitvoering, met alleen parkassist en travel pack als extra's

[Voor 3% gewijzigd door Michel op 07-01-2022 15:11]

• jongetje
@Michel Ik denk dat ze 1 soort handgrepen hebben maar bij jou zitten er dan geen sensoren in.

• Michel
jongetje schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:21:
@Michel Ik denk dat ze 1 soort handgrepen hebben maar bij jou zitten er dan geen sensoren in.
Daar was ik al bang voor inderdaad, maar denk niet geschoten is altijd mis!

• G.Scholtens
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 24-01 08:53
Zijn er mensen die ervaring hebben met een dakkoffer voor de nieuwe octavia?

Twijfel om voor de zomervakantie eentje te huren of aanschaffen via de LM.
Maar hoor verhalen dat verbruik nogal toeneemt, veel lawaai tijdens het rijden etc.

Voordeel is wel dat je natuurlijk nog meer bagage ruimte hebt

• jongetje
@G.Scholtens Tja, je sleurt een hele bak mee op je dak. Logisch dat dat extra brandstof kost :). Ik heb juist een Octavia zodat een dakkoffer niet nodig is ;).

• G.Scholtens
jongetje schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:22:
@G.Scholtens Tja, je sleurt een hele bak mee op je dak. Logisch dat dat extra brandstof kost :). Ik heb juist een Octavia zodat een dakkoffer niet nodig is ;).
De ruimte die is er ook zeker wel, helemaal als je niet teveel zooi meeneemt en wij gaan ook al met 2 autos.
Zelf een aanschaffen word hem dan al niet.

Maar hoe zit het met lawaai onderweg en de max. snelheid?

Brandstof moet ik in ieder geval zelf betalen in het buitenland, dit valt helaas niet te declareren.

• Dj Neo Ziggy
  • Laatst online: 21-01 11:04
Misschien hebben jullie een oplossing die goedkoper is dan de dealer.
Mijn Rapid komt uit 2016 en het is echt een heerlijke auto, ik heb alleen het idee dat het display van de Admunsen aan het vergelen is. Wit is niet echt wit meer maar een beetje gelig.

Is er een aftermarket of ander product wat het zou kunnen vervangen, of moet je dan de gehele unit vervangen?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

G.Scholtens schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:32:
[...]

De ruimte die is er ook zeker wel, helemaal als je niet teveel zooi meeneemt en wij gaan ook al met 2 autos.
Zelf een aanschaffen word hem dan al niet.

Maar hoe zit het met lawaai onderweg en de max. snelheid?

Brandstof moet ik in ieder geval zelf betalen in het buitenland, dit valt helaas niet te declareren.
Ik kan met 3 kinderen niet zonder. Ja, het geeft extra herrie en mijn 1.0 dsg dieseltje ging van 4,5 op 100 naar 5,6 liter op 100 km. Als je vakantieplek groot genoeg is, zou je kunnen verwegen om tijdens je verblijf de koffer en dragers eraf te halen.

Voor je max snelheid is het geen issue in in elk geval frankrijk en belgië.

Het enige waar je rekening mee moet houden is de max inrij hoogte van parkeergarages.

"The H in Engineering stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• G.Scholtens
avotar schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:44:
[...]

Ik kan met 3 kinderen niet zonder. Ja, het geeft extra herrie en mijn 1.0 dsg dieseltje ging van 4,5 op 100 naar 5,6 liter op 100 km. Als je vakantieplek groot genoeg is, zou je kunnen verwegen om tijdens je verblijf de koffer en dragers eraf te halen.

Voor je max snelheid is het geen issue in in elk geval frankrijk en belgië.

Het enige waar je rekening mee moet houden is de max inrij hoogte van parkeergarages.
Hier dus ook 3 kinderen die meegaan, dus ja er gaat dan vaak wel wat extra speelgoed etc mee.
Denk dat de koffer op de plek zelf wel afgehaald kan worden, en anders kan ik dit altijd vragen.

We gaan 2 week naar tsjechie, afgelopen zomer weekje naar zeeland geweest in eigen land en toen zat de auto al echt goed vol. In de andere auto kan ik misschien ook wel wat tassen kwijt. Maar vaak koop je toch wel wat boodschappen, souveniers etc onderweg en op vakantie zelf

• Michel
Iemand een goede suggestie voor draadloze lader in de Octavia 4? Ik heb de optie niet afgenomen omdat ik hem veel te duur vond, dus ben aan het kijken of er een passend matje is wat ook werkt.

• Michel
Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:44:
Misschien hebben jullie een oplossing die goedkoper is dan de dealer.
Mijn Rapid komt uit 2016 en het is echt een heerlijke auto, ik heb alleen het idee dat het display van de Admunsen aan het vergelen is. Wit is niet echt wit meer maar een beetje gelig.

Is er een aftermarket of ander product wat het zou kunnen vervangen, of moet je dan de gehele unit vervangen?
Ik kan me haast niet voorstellen dat je een touchscreen van die unit zelf los kunt bestellen en vervangen. Ik zou eens kijken naar een versie uit een sloop auto of wellicht een chinese namaak.

Let op, geen idee hoe het zit met het programmeren van een nieuwe unit in je nieuwe auto. Ik geloof niet dat het zo gemakkelijk vervangen is als vroeger de 1 DIN radio's.

• D-SkyLimit
@Rainesh

Weet jij wat de laatste software- update is voor de Skoda Octavia Combi 2019 met Amudsen (MST2) systeem?

• Rainesh
  • Laatst online: 24-01 11:30
D-SkyLimit schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:02:
@Rainesh

Weet jij wat de laatste software- update is voor de Skoda Octavia Combi 2019 met Amudsen (MST2) systeem?
uit mn hoofd 0480

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• D-SkyLimit
Hi Rainesh,

Dank voor je snelle reactie.

Heb jij voor mij deze versie beschikbaar? _/-\o_

• Rainesh
D-SkyLimit schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:13:
[...]

Hi Rainesh,

Dank voor je snelle reactie.

Heb jij voor mij deze versie beschikbaar? _/-\o_
je hebt PB

• D-SkyLimit
Goedenavond allemaal,

Zijn er meer mensen die deze melding hebben gekregen bij het openen van de Mijn Skoda App?

Heeft dit zeker te maken met de komst van de Skoda Connect LITE dataplug?

• jongetje
@D-SkyLimit Dat klopt idd. Kostte PON/Skoda namelijk ook geld voor de data van die oplossing en onderhoud van de app.

• sharkzor
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 18:56
Sinds maandag ben ik de troste eigenaar van een Scala uit 2019 met slechts 17k op de teller :Y)
Deze heeft de 1.5 DSG motor. Nu merkte ik wel en heb ook wel gelezen dat er een delay zit met het intrappen van het pedaal en dat je auto accelereert. meer dan andere automaten. het schijnt ook op de karoq voor te komen ( ? )
Klopt dit? of zie ik spoken. en is er wat aan te doen?

Afgezien van dit is het echt een top auto.

• jongetje
@sharkzor Ja dat is het nadeel van een DSG automaat zonder hybride. Hoe harder je intrapt hoe meer tijd hij nodig heeft om eventueel terug te schakelen en weer op toeren te komen.

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Je hebt gewoon een turbogat waar er bij intrappen van het pedaal toeren/vermogen missen om direct te acceleren.

Als je een handbak hebt kun je zelf spelen met de toeren (terugschakelen voor je daadwerkelijk gaat accelereren), waardoor het turbogat minder aanwezig is. Een hybride vangt het ontbrekende vermogen op door de electromotor aan te spreken op het moment dat je accelereert, waardoor het turbogat ook minder aanwezig is.

Een automaat weet pas dat je wil accelereren op moment dat je daadwerkelijk het pedaal intrapt, gaat dan pas terugschakelen om toeren en turbodruk op te bouwen en vervolgens te acceleren.

Zie je spoken, nee.
Is het een eigenschap van een automaat (niet perse DSG) achter een turbo-blok, ja.
Is er iets aan te doen, weinig, behalve je DSG laten tunen door bijv. VAGTechniek of JD Engineering (schakelmomenten optimaliseren) en eventueel je gaspedaal met VCDS in “Audi-stand” laten zetten.

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

En/of even flipperen voor je gasgeeft :) (indien beschikbaar)

[Voor 4% gewijzigd door woekele op 18-01-2022 18:17]

• The Eagle

The Eagle

Begin idd met de throttle response naar Audi te zetten (obd11, vcds) als dat kan. Toevallig vandaag een Passat variant met 1.5 dag als leenauto gehad, en daar was het al een stuk minder. Daar zou volgens mij de zelfde bak in moeten zitten.

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

The Eagle schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 18:37:
Begin idd met de throttle response naar Audi te zetten (obd11, vcds) als dat kan. Toevallig vandaag een Passat variant met 1.5 dag als leenauto gehad, en daar was het al een stuk minder. Daar zou volgens mij de zelfde bak in moeten zitten.
Werkt dat ook voor een 1.0 scala uit 2021?

• Snowhite0901
  • Laatst online: 22:34
Wat is nu precies het verschil? Kan iemand me proberen uitleggen wat nou het verschil is. Pakt hij eerder feller op?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Skoda/VW/Seat gasresponse instelling is geleidelijk. Audi gasresponse instelling is lineair.

Oftewel, bij Skoda/VW/Seat is de gasresponse in het begin rustig en loopt die op (soort van indirect), bij Audi is die over het hele bereik gelijk (en gevoelsmatig dus directer).

In de Polo 1.2TSI (met DSG) van mijn vriendin merkte ik dat hij minder nerveus (of eigenlijk meer voorspelbaar) was bij optrekken in de Audi-setting. Bij mijn eigen Superb 2.0TSI met DSG merk ik weinig verschil.

Zonder dat ik mijn vriendin verteld had dat ik die aanpassing had gedaan, vroeg ze of ik iets had aangepast want haar auto “was sneller”. Zit dus niet enkel tussen de oren. Maar bij het ene model (of motorisering) beter merkbaar dan bij de andere.

Om in cijfers te praten:

Gaspedaal niet ingedrukt = 0
Gaspedaal volledig ingedrukt is 100

Audi verloop bij indrukken: 0 > 25 > 50 > 75 > 100 (lineair).
Skoda/VW/Seat bij indrukken: 0 > 15 > 30 > 65 > 100 (geleidelijk).

Skoda/VW/Seat stand is dus wat behoudender en loopt dan op, waar Audi stand direct oppakt en over hele hele bereik op hetzelfde wijze op loopt.

Hij pakt niet dus feller op, maar wel directer. Want uiteindelijk zit je bij beide op max. 100 en niet bij de een op 100 en de ander op 150. De manier waarop je op 100 komt is anders en dat is wat gevoelsmatig ervoor zorgt dat je in Audi-stand “sneller” accelereert.

[Voor 42% gewijzigd door max op 18-01-2022 23:09]

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

@Rainesh Kan jij toevallig bovenstaande realiseren :)?

• Rainesh
Mimiix schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:48:
@Rainesh Kan jij toevallig bovenstaande realiseren :)?
Ja hoor geen probleem

• Mr-D.

Mr-D.

weet iemand toevallig hoe de nieuwe "gewone"superb combi heet?
die van mij moet nog geleverd worden (week 34), is geen hybride is dit dan nog een 3 of is dit nu wel een IV

in mijn optie lijst stond ook het pakket VPI weet iemand wat dat inhoud?

[Voor 3% gewijzigd door Mr-D. op 19-01-2022 08:04]

• Scrtz
Mr-D. schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 08:03:
weet iemand toevallig hoe de nieuwe "gewone"superb combi heet?
die van mij moet nog geleverd worden (week 34), is geen hybride is dit dan nog een 3 of is dit nu wel een IV

in mijn optie lijst stond ook het pakket VPI weet iemand wat dat inhoud?
VPI = Voorlopige Prijs Index. Dat is een prijsverhoging vanuit PON.

• Mr-D.

Mr-D.

Scrtz schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 08:07:
[...]

VPI = Voorlopige Prijs Index. Dat is een prijsverhoging vanuit PON.
klinkt logisch 1500 is toch geld :)
dankjewel voor je snelle antwoord

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

@Mr-D. Dat is de 3V facelift.

De iV is voor de hybride, dat is dus voluit een 3V facelift iV. :)

• Mr-D.

Mr-D.

max schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 08:56:
@Mr-D. Dat is de 3V facelift.

De iV is voor de hybride, dat is dus voluit een 3V facelift iV. :)
top dankjewel goed om te weten.
ben echt helemaal nieuw bij Skoda.

• D-SkyLimit
max schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:25:
Skoda/VW/Seat gasresponse instelling is geleidelijk. Audi gasresponse instelling is lineair.

Oftewel, bij Skoda/VW/Seat is de gasresponse in het begin rustig en loopt die op (soort van indirect), bij Audi is die over het hele bereik gelijk (en gevoelsmatig dus directer).

In de Polo 1.2TSI (met DSG) van mijn vriendin merkte ik dat hij minder nerveus (of eigenlijk meer voorspelbaar) was bij optrekken in de Audi-setting. Bij mijn eigen Superb 2.0TSI met DSG merk ik weinig verschil.

Zonder dat ik mijn vriendin verteld had dat ik die aanpassing had gedaan, vroeg ze of ik iets had aangepast want haar auto “was sneller”. Zit dus niet enkel tussen de oren. Maar bij het ene model (of motorisering) beter merkbaar dan bij de andere.

Om in cijfers te praten:

Gaspedaal niet ingedrukt = 0
Gaspedaal volledig ingedrukt is 100

Audi verloop bij indrukken: 0 > 25 > 50 > 75 > 100 (lineair).
Skoda/VW/Seat bij indrukken: 0 > 15 > 30 > 65 > 100 (geleidelijk).

Skoda/VW/Seat stand is dus wat behoudender en loopt dan op, waar Audi stand direct oppakt en over hele hele bereik op hetzelfde wijze op loopt.

Hij pakt niet dus feller op, maar wel directer. Want uiteindelijk zit je bij beide op max. 100 en niet bij de een op 100 en de ander op 150. De manier waarop je op 100 komt is anders en dat is wat gevoelsmatig ervoor zorgt dat je in Audi-stand “sneller” accelereert.
Dus het loont dus om hem van direct (Skoda/VW/Seat) om te zetten naar Audi voor een nog directer gaspedaal? _/-\o_

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

@D-SkyLimit

In theorie wel, maar zoals ik schreef; bij de 1.2TSI van mijn vriendin was het merkbaar, bij mijn eigen 2.0TSI merkte ik nagenoeg niets.

Daarnaast zijn er nog wat haken en ogen waar je op moet letten, ACC e.d. kan bijvoorbeeld meldingen geven als je codering niet goed is. Dus is niet helemaal click and play. Bezint eer ge begint en laat iemand eraan werken die weet wat hij doet. :)

[Voor 16% gewijzigd door max op 20-01-2022 10:47]

• WoBBeL
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 19:25

WoBBeL

*zwaai*

WoBBeL schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:56:
Nou nou, het issue met mn auto is eindelijk opgelost. Ze hebben het stuur vervangen en nu lijkt het verholpen (in ieder geval al 2 weken)
Ik kan bevestigen dat al het gezeik met mn hulpsystemen nog steeds verholpen is na het plaatsen van een ander stuur.

Gelukkig duurde dat maar 11,5 maand :X nu over 800km zn 25.000km beurt (want ik kreeg n melding dat dit moest, bijzonder) en dan hopen we dat alles goed blijft werken ;)

[Voor 4% gewijzigd door WoBBeL op 20-01-2022 12:01]

Hosted VoIP SIP trunks Vast mobiel

• D-SkyLimit
max schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:42:
@D-SkyLimit

In theorie wel, maar zoals ik schreef; bij de 1.2TSI van mijn vriendin was het merkbaar, bij mijn eigen 2.0TSI merkte ik nagenoeg niets.

Daarnaast zijn er nog wat haken en ogen waar je op moet letten, ACC e.d. kan bijvoorbeeld meldingen geven als je codering niet goed is. Dus is niet helemaal click and play. Bezint eer ge begint en laat iemand eraan werken die weet wat hij doet. :)

[YouTube: AUDI coding my Golf R for Improved Throttle Response OBDeleven PRO Long Coding - Netcruzer CARS]
@max

Bedankt voor het delen van deze informatie.

Klopt, ik heb ook diverse forums gelezen. De meeste stuiten op de normale CC wat dan niet meer werkt. Wat is hiervoor nodig? Moet dan de CC opnieuw worden ingeleerd?

Ik ben wel nieuwsgierig.

• Romius
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:56
Nou, ben benieuwd, ik kreeg zojuist een OTA update voor het hele systeem van 2,5 GB. Ondanks dat mijn skoda online abo is verlopen. Gaat als het goed is, installeren als de motor uit staat.

[Voor 7% gewijzigd door Romius op 21-01-2022 10:13]

• Mr-D.

Mr-D.

Romius schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 10:13:
Nou, ben benieuwd, ik kreeg zojuist een OTA update voor het hele systeem van 2,5 GB. Ondanks dat mijn skoda online abo is verlopen. Gaat als het goed is, installeren als de motor uit staat.

[Afbeelding]
doet hij dit uit zijn eigen als je bv aan het navigeren of aan bellen bent?
want dat lijkt mij niet zo handig.

• jongetje
@Mr-D. Dat is toch juist prima dat het wordt geïnstalleerd als je motor uitstaat? Dan ben je toch niet aan het navigeren?

• Mr-D.

Mr-D.

@jongetje ging mij meer om het downloaden weet niet of je dan nog zelf je unit kan bedienen

met mijn huidige auto als ik een update doe dan beslis ik dat zelf.
en tijdens die update/download kan ik het systeem niet gebruiken, vandaar.

• Romius
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:56
Mr-D. schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:21:
@jongetje ging mij meer om het downloaden weet niet of je dan nog zelf je unit kan bedienen

met mijn huidige auto als ik een update doe dan beslis ik dat zelf.
en tijdens die update/download kan ik het systeem niet gebruiken, vandaar.
Nee, dit ging in de achtergrond, dus verder geen last ervan. Maar volgens mij zijn dit wel de updates waar je normaal gesproken voor naar de garage moet, dus dat is wel een stap vooruit.

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

D-SkyLimit schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 23:45:
[...]

Klopt, ik heb ook diverse forums gelezen. De meeste stuiten op de normale CC wat dan niet meer werkt. Wat is hiervoor nodig? Moet dan de CC opnieuw worden ingeleerd?

Ik ben wel nieuwsgierig.
Ik denk dat @Rainesh of @Antera dat wel kunnen regelen. :)

• Rainesh
max schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:16:
[...]

Ik denk dat @Rainesh of @Antera dat wel kunnen regelen. :)
Ik gebruik daarom nooit de Audi stand maar de standaard gasrespons verbetering. Geen risico nemen met cc/abs/acc etc

• Antera
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 16:55

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Rainesh schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:23:
[...]

Ik gebruik daarom nooit de Audi stand maar de standaard gasrespons verbetering. Geen risico nemen met cc/abs/acc etc
Dat doe ik inderdaad ook. Geen gezeur en werkt feilloos

Seat Leon KL 2020 en Skoda Octavia RS 2001. www.vcds-coding.nl

• D-SkyLimit
Antera schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 19:15:
[...]

Dat doe ik inderdaad ook. Geen gezeur en werkt feilloos
@Rainesh en @Antera Ja precies, het verschil van incremental naar direct is al een behoorlijke verbetering! :9~

Weet iemand wellicht ook wat de setting 'starting viberation reduction' is en wat het doet?

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik heb een nieuwe Karoq van begin december.
Het valt me op dat de kofferbak erg slecht sluit, of beter, dat de sensor dat vind.
Ik heb een achteruit rij camera erop zitten.

Is dit vanwege de camera dat het allemaal zo gevoelig is of het model, of is het iets om even naar te laten kijken?

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 18:05

GerCor

Zonder dalen geen pieken

avotar schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:46:
Het valt me op dat de kofferbak erg slecht sluit, of beter, dat de sensor dat vind.

Is dit vanwege de camera dat het allemaal zo gevoelig is of het model, of is het iets om even naar te laten kijken?
Als je de dealer even belt dan hoor je het wel, lijkt mij.

Me.

• Loveless85
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 18:27
avotar schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:46:

Ik ervaar dat niet, natuurlijk zit ie weleens niet 'goed' dicht (maw; voor je gevoel wel, maar de boordcomputer geeft melding), en dan staat ie eigenlijk altijd nog op een kiertje. Gewoon vergelijkbaar met ieder ander merk/type dus.
Pagina: 1 ... 51 52 53 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee