Afgelopen weken lekker wat afstanden gereden met mijn nieuwe auto. Nog steeds blij mee.
Uiteraard wel wat puntjes. De stand waarmee hij zeg maar zelf rijdt, maar ook de ACC, ziet best wel vaak borden 50 die er nergens staan op de snelweg op het moment dat hij daar op ingrijpt). 70 ziet hij denk ik op afslagen vaak staan. Super irritant en rijdt niet relaxt. Dat hij strakker op de baan blijft rijden is wel lekker aan die modus.
Stiekem had ik bij ACC verwacht dat hij Vmax + 5 vast zou houden, maar ook hierop ziet de auto een keer een bord 100 en remt dan daarop af.
Wat wel prettig is, is dat de auto de tijd weet en dus 100 of 120/130 zelf begrijpt.
Ander punt, is dat de achterklep met het voetje kan. Doe dit zelf met een veeg van midden naar rechts en dat gaat op zich wel goed (soms sta je een beetje voor paal met je voet te schuiven, maar goed). Echter, soms loop ik langs de achterkant en dan niet iets vlak langs en schiet de achterklep open. Zucht.
Rijden doet de auto lekker. Denk inherend aan een automaat als ik even gas in trap, dan gaat hij voor mijn gevoel best hoog in de toeren, maar het klinkt vooral heel luid motorisch gezien. 4000 a 4500 voordat hij dan schakelt.
De S stand rijdt wel lekkerder, maar moet zeggen dat eco en Drive niet rottig rijden.