Het grote ŠKODA topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 77 78 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:45

Mimiix

Professioneel Prutser

The_Scarabial schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 21:27:
[...]

zo had ik hem eerst ook, nu gewoon net bij het stuur, dan kan je nog fatsoenlijk bedienen tijdens het rijden en hij blokkeert het dashboard scherm niet
Wat voor telefoon heb je dan dat ie je scherm blokkeert? Hier zit ie er namelijk netjes naast.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

MikeyMan schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 20:30:
Das met een PHEV niet echt nuttig.

Dan kun je beter de recuperatie hoog zetten.
Dit inderdaad. Ben er erg van gecharmeerd na een trip door Zuid Spanje en Portugal :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-07 23:12

The_Scarabial

MTB for life!

Mimiix schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 21:43:
[...]

Wat voor telefoon heb je dan dat ie je scherm blokkeert? Hier zit ie er namelijk netjes naast.
er staat niet blokkeert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-07 13:22

avotar

P0werd by Black Coffee

Andrehj schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 15:06:
[...]

Verdiep je er even in hoe geniaal de houders van Brodit werken (kijk even een filmpje op Youtube of zo). Die schroef je dus niet vast, maar klik je ergens in een spleet van het dashboard of de A-stijl. Als je dit systeem één keer gehad hebt, wil je nooit meer wat anders. En zeker niet die pruts-oplossingen die je ventilatieroosters slopen en daardoor dus onder aan de streep heel erg duur zijn, en altijd gammel.
Ik had nog geen filmpje er van gekeken, ik zag de link en schoefjes in combinatie met waar hij zat en vulde het maar even in.
Ik ga even kijken.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazi
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-07 09:21

eazi

Vingerplant onder

Heb m besteld. Ben benieuwd. Mijn auto staat sinds gisterenochtend bij de dealer dus kan er nu niks mee nog :)

Edit: krijg net bericht dat de software update vastgelopen is en dat de auto vandaag niet meer af komt.

[ Voor 32% gewijzigd door eazi op 26-06-2025 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-07 09:04

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

MikeyMan schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 18:49:
Yup... Zijn voor het schakelen van de dsg bak.

Had er van mij af mogen blijven. Schakelt binnen no time weer naar D.
Als je de DSG in S stand zet en handmatig schakelt, blijft de bak in handmatig staan en spring deze niet meer vanzelf terug naar S (of D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:39

Bjk

Ik ga morgen een Octavia uit 2022 bezichtigen. Weet iemand wat de meest recente software is voor dit model? Dan check ik dat, nog overige aandachtspunten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:25
eazi schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 15:58:
Heb m besteld. Ben benieuwd. Mijn auto staat sinds gisterenochtend bij de dealer dus kan er nu niks mee nog :)

Edit: krijg net bericht dat de software update vastgelopen is en dat de auto vandaag niet meer af komt.
Die van mij heeft er 2 volle dagen gestaan voor software updates.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-07 23:12

The_Scarabial

MTB for life!

Alekz87 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 18:45:
[...]

Is er ook ergens een changelog te vinden van die software updates? Ben wel benieuwd of er nog verbeteringen zijn die ik nog niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
The_Scarabial schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 20:09:
[...]

Is er ook ergens een changelog te vinden van die software updates? Ben wel benieuwd of er nog verbeteringen zijn die ik nog niet heb.
Nou ik kwam van de aller oudste versie uit 2020/2021. Ik zag een aantal veranderingen.

-Recuperate kan nu uit ipv zwak (laagste setting)
-Wanneer ik op de climate knop druk gaat deze nu automatisch naar het venster om te ventilatoren in te stellen
-het scherm waarin je je modus naar sport of eco kan zetten toont nu accu percentage en de button van hybride ziet er anders uit.

Dat is wat ik zie. Onder water heb ik echt geen idee.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:15
[...]

Ik moest even gniffelen om je vraag. Je krijgt bij Skoda gewoon een update met "verbeteringen in de software". En dan merk je vanzelf wat er verbeterd (of soms verslechterd) is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eazi

eazi

Vingerplant onder

[...]

Zal straks eens kijken.
Alekz87 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 18:45:
[...]

Ik heb een Kodiaq 2 PHEV uit 2025. Schijnen vaker vast te lopen bij updates. Ze zouden me vandaag rond het middaguur terugbellen, dit is dag 3 inmiddels. Ze hebben wel aangeboden gratis een auto te lenen dus dat was wel netjes. Aanbod niet aangenomen, hebben hier 2 auto's dus niet nodig.

Edit: De update is nu gelukt, maar er is weer andere storing opgetreden. Het blijft gedoe met software en deze auto helaas

[ Voor 7% gewijzigd door eazi op 27-06-2025 11:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eazi

eazi

Vingerplant onder

Nou waardeloos. Na de update van de dealer en 3 dagen geen auto werkt bij het ophalen de CC niet meer en en een waarschuwingslampje dat de virtual key niet functioneert.

Het extra gemelde dingetje over dat het dak niet goed sluit is ook niet opgelost.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hwAQ1cuqWQhwXFVpSP8Tzi8KmD0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MOMhSu985HzZcZoLu1WOLUhW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:32
MikeyMan schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 20:30:
Das met een PHEV niet echt nuttig.

Dan kun je beter de recuperatie hoog zetten.
Even voor mijn nieuwsgierigheid: Als je met je PHEV van een berg afrolt, kun je dan met je flippers niet het (elektrische) afremmen regelen?
Je wilt toch zoveel mogelijk elektrisch afremmen (om zo maximaal energie terug te winnen), en zo weinig mogelijk op de verbrandingsmotor (die dan alleen maar veel herrie en warmte maakt).

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:13

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Andrehj schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 17:56:
[...]

Even voor mijn nieuwsgierigheid: Als je met je PHEV van een berg afrolt, kun je dan met je flippers niet het (elektrische) afremmen regelen?
Je wilt toch zoveel mogelijk elektrisch afremmen (om zo maximaal energie terug te winnen), en zo weinig mogelijk op de verbrandingsmotor (die dan alleen maar veel herrie en warmte maakt).
Nope... Niet bij de kodiaq iig.

De flippers regelen de dsg.
Recuperatie stel je apart in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
MikeyMan schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 18:08:
De flippers regelen de dag.
Recuperatie stel je apart in.
Hm, jammer. Ik overweeg een Superb iV, daar zal het wel precies hetzelfde werken.
Maar misschien dat het onder water wel zo werkt, het klinkt tenslotte logisch om, als er afgeremd wordt op de motor, ook maximaal te regenereren. Maar of de softwaredudes van VAG dat ook zo gemaakt hebben? :?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

eazi schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 16:45:
Nou waardeloos. Na de update van de dealer en 3 dagen geen auto werkt bij het ophalen de CC niet meer en en een waarschuwingslampje dat de virtual key niet functioneert.

Het extra gemelde dingetje over dat het dak niet goed sluit is ook niet opgelost.
[Afbeelding]
dit had de monteur toch zelf al kunnen zien na afronden van de software update/werkzaamheden?

:twk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Andrehj schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 18:12:
[...]

Hm, jammer. Ik overweeg een Superb iV, daar zal het wel precies hetzelfde werken.
Maar misschien dat het onder water wel zo werkt, het klinkt tenslotte logisch om, als er afgeremd wordt op de motor, ook maximaal te regenereren. Maar of de softwaredudes van VAG dat ook zo gemaakt hebben? :?
Nope... Niets van dat...
Sterker nog. De afdaling vanaf de wintersportlocatie heeft me precies niets opgeleverd. Vrij brak geïmplementeerd.

Hoewel hoge recuperatie in principe rijden met 1 pedaal mogelijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazi

eazi

Vingerplant onder

JJ Le Funk schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 18:34:
[...]

dit had de monteur toch zelf al kunnen zien na afronden van de software update/werkzaamheden?
Je bedoelt moeten zien? Ja zeker. Heel irritant.

Er staat ook Raadpleeg het instructieboekje.. maar daar staat dit icoon niet in. Kan ook niks nuttigs vinden over de melding zelf.

[ Voor 19% gewijzigd door eazi op 27-06-2025 19:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Andrehj schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 18:12:
[...]

M
Het werkt zeker zoals je denkt/hoopt. Terugschakelen zorgt gewoon voor meer recuperatie. Maar bergaf is de B stand vaak al voldoende om ‘m rustig te kunnen laten rollen en dan moet het al best steil zijn wil je niet ook nog een beetje moeten “gas geven” om op snelheid te blijven.

Zie bijv. ook: https://www.skoda-storybo...cuperating-around-jested/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eazi

eazi

Vingerplant onder

MrAcid schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 21:03:
[...]

M
Het werkt zeker zoals je denkt/hoopt. Terugschakelen zorgt gewoon voor meer recuperatie. Maar bergaf is de B stand vaak al voldoende om ‘m rustig te kunnen laten rollen en dan moet het al best steil zijn wil je niet ook nog een beetje moeten “gas geven” om op snelheid te blijven.

Let op, dit gaat over de vorige generatie, niet het nieuwe model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MrAcid schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 21:03:
[...]

M

Er is geen B stand bij de nieuwe PHEVs
Recuperatie stel je in via het menu.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 27-06-2025 23:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Andrehj schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 17:56:
[...]

Dit werkt dus helemaal automatisch met de cruise control. Als je de berg af rolt en je wilt max 30, dan gaat ie max 30 en laad je lekker bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Mimiix schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 06:14:
[...]

Dit werkt dus helemaal automatisch met de cruise control. Als je de berg af rolt en je wilt max 30, dan gaat ie max 30 en laad je lekker bij :)
Ik heb recuperate op uit staan. Vond het vaak irritant dat hij te sterk afremde ipv doorrollen. Hierdoor moest ik weer onnodig veel “gas” bijgeven wat volgens mij dan weer juist verbruikt wat je net “gewonnen” hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Alekz87 schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 11:59:
[...]

Ik heb recuperate op uit staan. Vond het vaak irritant dat hij te sterk afremde ipv doorrollen. Hierdoor moest ik weer onnodig veel “gas” bijgeven wat volgens mij dan weer juist verbruikt wat je net “gewonnen” hebt.
Gaspedaal minder ver los laten. Je hebt het in eigen hand.

Maar bijladen is een heel groot woord.er komt zelden een procentjr bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
MikeyMan schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 12:08:
[...]

Gaspedaal minder ver los laten. Je hebt het in eigen hand.

Maar bijladen is een heel groot woord.er komt zelden een procentjr bij.
Het is dan ook even wennen als je al 20 jaar in benzines auto’s rijdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:22

Ethirty

Who...me?

Alekz87 schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 13:28:
[...]

Gewoon vanaf dag 1 doen. Ik ben na >25 jaar overgestapt op full electric rijden en het wennen kostte me denk ik 2 uur. Ik rem vrijwel nooit meer.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Weet iemand hoe je “hybride” motor kan laten draaien als je gewoon even uitstapt en snel wat aflevert. Ik kom regelmatig terug en dan zitten m’n vrouw en kinderen in een auto die uit staat.

Ik zet m op handrem en P. Wellicht moet ik daar iets in veranderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eazi

eazi

Vingerplant onder

Alekz87 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 12:14:
Weet iemand hoe je “hybride” motor kan laten draaien als je gewoon even uitstapt en snel wat aflevert. Ik kom regelmatig terug en dan zitten m’n vrouw en kinderen in een auto die uit staat.

Ik weet geen 100% oplossing, maar Airco op Low + Sportstand zou dit denk ik wel moeten forceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:17
Alekz87 schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 13:28:
[...]

Even volhouden, en mee spelen tot je er gevoel mee hebt. dan wil je niet anders meer.
Ik heb zelf een Tarraco PHEV , mijn vrouw een benzine Skoda .
Ik betrap mij er op dat ik telkens "vergeet" te remmen als ik de auto van mijn vrouw weer een keer mee heb.

en inderdaad, merk je dat je te vroeg je gas hebt losgelaten dan druk je hem weer een beetje in waardoor hij minder hard recupereert en je verder uit rolt dan helemaal los..

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

eazi schreef op maandag 30 juni 2025 @ 12:31:
[...]

Ik weet geen 100% oplossing, maar Airco op Low + Sportstand zou dit denk ik wel moeten forceren.
Vrees van niet. Ding is vrij hardnekkig bij het verlaten van de auto. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazi

eazi

Vingerplant onder

Weet iemand toevallig hier de oplossing van? (De bovenste, de ACC is inmiddels opgelost)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hwAQ1cuqWQhwXFVpSP8Tzi8KmD0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MOMhSu985HzZcZoLu1WOLUhW.jpg?f=fotoalbum_large

Icoon staat niet in het boekje, en kan online ook niks vinden. Heb de app geüpdatet, sleutel in de keybox gelegd. Het gekke is dat alles gewoon functioneert. Open/sluiten via telefoon, het automatisch unlocken als ik aan kom lopen, de toetsen op de deuren. Werkt allemaal. Ik kan niks vinden wat niét werkt...?!

[ Voor 3% gewijzigd door eazi op 30-06-2025 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 21:32
Nog steeds niet kunnen kijken naar de auto. :+ Gewoon geen tijd. Misschien woensdag na het werk en anders vrijdagochtend onderweg naar het lange weekendje weg.
Mijn vrouw opteert voor niet de standaard blauw, waarbij ik 550 euro voor wit belachelijk vind en 850 euro wellicht voor de sport blauw zou overwegen. De groene vind ik wel echt heel mooi, maar die prijs is echt bizar.

Gisteren nog even in de Toyota Corolla station van een vriend gezeten, de stoelen zitten wel lekker.

@eazi Wat ik tegenkom op internet is een reset van het systeem doen. Blijkbaar iets met een update van de auto die gestopt wordt omdat je de auto uit zet. Hoe je die reset doet van het systeem, geen idee. Iets zegt me dat het te maken heeft met lang de powerknop van je media systeem ingedrukt houden tot het uit gaat en opnieuw opstart. Maar dat weet ik niet zeker. Wellicht heb je er iets aan?
Resetten van het infotainment systeem is 10 seconden ongeveer de power ingedrukt houden.

[ Voor 33% gewijzigd door Arunia op 30-06-2025 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazi

eazi

Vingerplant onder

Arunia schreef op maandag 30 juni 2025 @ 12:53:
Nog steeds niet kunnen kijken naar de auto. :+ Gewoon geen tijd. Misschien woensdag na het werk en anders vrijdagochtend onderweg naar het lange weekendje weg.
Mijn vrouw opteert voor niet de standaard blauw, waarbij ik 550 euro voor wit belachelijk vind en 850 euro wellicht voor de sport blauw zou overwegen. De groene vind ik wel echt heel mooi, maar die prijs is echt bizar.

Gisteren nog even in de Toyota Corolla station van een vriend gezeten, de stoelen zitten wel lekker.
Ik heb een race blue, en nu met de zon springt de kleur er wel echt uit. Ik was vooraf niet overtuigd maar vind het toch een hele mooie kleur nu. En wat anders dan lease wit/grijs/zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
eazi schreef op maandag 30 juni 2025 @ 12:55:
[...]

Ik heb een race blue, en nu met de zon springt de kleur er wel echt uit. Ik was vooraf niet overtuigd maar vind het toch een hele mooie kleur nu. En wat anders dan lease wit/grijs/zwart.
Oef, ik zie ze wel rijden soms (de Fabia en dergelijke). Vind het zeker een mooie kleur. Mijn vrouw geeft aan dat een andere kleur helemaal leuk is en het geld waard. Dus wie weet. Moet hem denk ik op de Octavia eens zien en dan niet zo'n computer foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazi

eazi

Vingerplant onder

Arunia schreef op maandag 30 juni 2025 @ 12:53:

@eazi Wat ik tegenkom op internet is een reset van het systeem doen. Blijkbaar iets met een update van de auto die gestopt wordt omdat je de auto uit zet. Hoe je die reset doet van het systeem, geen idee. Iets zegt me dat het te maken heeft met lang de powerknop van je media systeem ingedrukt houden tot het uit gaat en opnieuw opstart. Maar dat weet ik niet zeker. Wellicht heb je er iets aan?
Dank maar het issue zit niet in het media systeem. Ik heb verschillende resets die ik online had gevonden al geprobeerd. Dealer heeft de vraag uitgezet bij de dealer, mede omdat het icoontje niet in het boekje staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@eazi Voor zover is het resetten van dat systeem ook het resetten van de rest, maar misschien ook weer niet. Hoop dat je tot een oplossing komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eazi

eazi

Vingerplant onder

Arunia schreef op maandag 30 juni 2025 @ 13:01:
@eazi Voor zover is het resetten van dat systeem ook het resetten van de rest, maar misschien ook weer niet. Hoop dat je tot een oplossing komt.
Ja en zo niet mag de dealer het oplossen. Gelukkig geen last van met het rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online

Sleutel in de auto laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Laatst online: 21:55
Arunia schreef op maandag 30 juni 2025 @ 12:58:
[...]

Oef, ik zie ze wel rijden soms (de Fabia en dergelijke). Vind het zeker een mooie kleur. Mijn vrouw geeft aan dat een andere kleur helemaal leuk is en het geld waard. Dus wie weet. Moet hem denk ik op de Octavia eens zien en dan niet zo'n computer foto.
Op de Octavia vind ik racing blue geweldig (heb 'm zelf ;)), maar op bijvoorbeeld een Kodiaq vind ik de kleur weer niet werken en past het naar mijn idee niet. Dus vooral even zelf gaan kijken :)

Hier nog een foto die ik begin van het jaar geplaatst heb hier op het forum: Luuk1983 in "Het grote ŠKODA topic - Deel 1"

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Luuk1983 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 13:25:
[...]

Op de Octavia vind ik racing blue geweldig (heb 'm zelf ;)), maar op bijvoorbeeld een Kodiaq vind ik de kleur weer niet werken en past het naar mijn idee niet. Dus vooral even zelf gaan kijken :)

Hier nog een foto die ik begin van het jaar geplaatst heb hier op het forum: Luuk1983 in "Het grote ŠKODA topic - Deel 1"
Dat idee had ik al. Heb je foto even naar mijn vrouw doorgestuurd. :D Maar als het te duur wordt allemaal, dan wordt het of wit of de standaard blauw denk ik. Maar deze kleur is wel echt heel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Auto uit. Beide pedalen volledig intrappen(Rem+ Gas). Auto aanzetten. Pedalen ingedrukt houden tot ie stationair draait.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-07 16:09
Arunia schreef op maandag 30 juni 2025 @ 12:58:
[...]

Ik heb de Octavia hatchback in race blue en iedere keer als ik uit het raam kijk en hem zie word ik een beetje blij. Echt een heel mooie kleur en zeker, zoals @eazi aangeeft, nu in de volle zon.

Maar helaas doet een foto geen recht. Je zou het in het echt moeten zien...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GRjYeItijoF97FmAR-s8XOieM_A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0ROBx3NW1vKCfxK4iEO3Pj2n.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
Arunia schreef op maandag 30 juni 2025 @ 13:40:
[...]

Dat idee had ik al. Heb je foto even naar mijn vrouw doorgestuurd. :D Maar als het te duur wordt allemaal, dan wordt het of wit of de standaard blauw denk ik. Maar deze kleur is wel echt heel mooi.
Je zou denken: blauw is blauw, in de praktijk zie je dat niet zo. Maar het valt mij altijd direct op of het 'gewoon' blauw of 'racing blue'. Gewoon blauw is ok-ish en racing blue klopt. Uiteraard is dat een mening ;) Dus ALS het kan en je wilt blauw, dan zeker racing blue ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MrAcid schreef op maandag 30 juni 2025 @ 13:11:
[...]

Sleutel in de auto laten.
Nope... Schakelt ie alsnog na 30 seconden uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
barrymossel schreef op maandag 30 juni 2025 @ 13:45:
[...]

Ik heb de Octavia hatchback in race blue en iedere keer als ik uit het raam kijk en hem zie word ik een beetje blij. Echt een heel mooie kleur en zeker, zoals @eazi aangeeft, nu in de volle zon.

Maar helaas doet een foto geen recht. Je zou het in het echt moeten zien...

[Afbeelding]
Mooie velgen ook, passen goed bij blauw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
MikeyMan schreef op maandag 30 juni 2025 @ 13:47:
[...]

Nope... Schakelt ie alsnog na 30 seconden uit.
Iets zwaars op de stoel leggen zodat ie denkt dat er iemand nog op de bestuurdersstoel zit? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eazi

eazi

Vingerplant onder

[...]

Niet mooi bij een Kodiaq? :o

Hier de mijne... al is hij erg vies op dit moment.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ra44LHEqd-ejk3za0dhGSrjbJu4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/dAU1EN9sWoEcPXKMUsIUxpfP.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VZP0KDTK8UYtBZo7WUjKd_JwJWQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/1YxnHyaJrdyV3n5jx5sfsb5w.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aXlGqAW-vWQRXiMgcRe7FJIOHDk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/obh0zd4KWAo1FshUtbZDTfRw.jpg?f=fotoalbum_large

Mwoh, best te doen hoor ;)

Wat @eazi zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Luuk1983 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 13:48:
[...]

Iets zwaars op de stoel leggen zodat ie denkt dat er iemand nog op de bestuurdersstoel zit? :P
Mimiix in "Het grote ŠKODA topic - Deel 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
eazi schreef op maandag 30 juni 2025 @ 13:48:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
MikeyMan schreef op maandag 30 juni 2025 @ 13:49:
[...]

[Afbeelding]

Mwoh, best te doen hoor ;)

Wat @eazi zegt
Lelijk is het zeker niet, maar sorry....ik vind het gewoon minder op een grote SUV.... sorry ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazi

eazi

Vingerplant onder

Ach ja, each to his own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Gelukkig wel, daarom altijd zelf gaan kijken en kiezen :)

Waar ik nog wel benieuwd naar was, is hoe iedereen naar de nieuwe styling van de Kodiaq kijkt tov het vorige model. Ik vind de voorkant van de nieuwe Kodiaq echt flink verbeterd, maar de achterkant...bah. Ik vind die lichtunits en die lichtbalk over de hele breedte gewoon echt niet kloppen. zijn genoeg merken die die balk beter voor elkaar hebben. De oude Kodiaq was dan weinig spannend van achter, maar dat vond ik nog beter dan dit. Wat vinden jullie?

[ Voor 6% gewijzigd door Luuk1983 op 30-06-2025 13:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• barrymossel
Luuk1983 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 13:48:
[...]

Mooie velgen ook, passen goed bij blauw :)
En zelfs met burgerlijke dakkoffer vind ik hem nog mooi... ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BPabD_XKC_8qMDNrPK_QyQR842c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7d7v6lC381I28A1o4UrBslS8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:53

The Eagle

I wear my sunglasses at night

eazi schreef op maandag 30 juni 2025 @ 13:48:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die kleur staat hem prima. Wat het qua looks minder maakt zijn al die zwarte plastic delen op bumber en wielkasten, en wellicht ook dat icm de relatief dikke banden en kleine velgen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eazi

eazi

Vingerplant onder

Luuk1983 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 13:54:
[...]

Waar ik nog wel benieuwd naar was, is hoe iedereen naar de nieuwe styling van de Kodiaq kijkt tov het vorige model. Ik vind de voorkant van de nieuwe Kodiaq echt flink verbeterd, maar de achterkant...bah. Ik vind die lichtunits en die lichtbalk over de hele breedte gewoon echt niet kloppen. zijn genoeg merken die die balk beter voor elkaar hebben. De oude Kodiaq was dan weinig spannend van achter, maar dat vond ik nog beter dan dit. Wat vinden jullie?
De volledige balk is niet verlicht. Is puur voor de show. Waarschijnlijk wel volledige lichtbalk bij een toekomstige refresh. Ik vind de styling beter dan de oude, maar dat komt vooral door de sportievere stance. De andere vind ik te rechtop en te lomp. Deze oogt beter van de zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazi

eazi

Vingerplant onder

The Eagle schreef op maandag 30 juni 2025 @ 14:04:
[...]

Die kleur staat hem prima. Wat het qua looks minder maakt zijn al die zwarte plastic delen op bumber en wielkasten, en wellicht ook dat icm de relatief dikke banden en kleine velgen.
Ja budget voor 20 inch was op - moest keuzes maken ;-) - De plastic delen rondom zit op elke versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

The Eagle schreef op maandag 30 juni 2025 @ 14:04:
[...]

Ik vind juist het gebrek aan zwarte delen bij de sportlines vreselijk lelijk. Past niet bij een SUV m.i.

Vond 19 inch ook wel mooi zat. Moet wel comfortabel blijven. ;)
Hoewel ik het onderstel dan alweer snel wat harder zet.

[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 30-06-2025 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Luuk1983 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 13:54:
[...]

Je kunt de lichtbalk achter ook in zwart krijgen ;)

Ik vind stiekem de laatste versie van de oudere misschien wel iets mooier. Maar wilde een PHEV. Dus deze is het geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eazi

eazi

Vingerplant onder

MikeyMan schreef op maandag 30 juni 2025 @ 14:10:
[...]

Ik vind juist het gebrek aan zwarte delen bij de sportlines vreselijk lelijk. Past niet bij een SUV m.i.

Vond 19 inch ook wel mooi zat. Moet wel comfortabel blijven. ;)
Hoewel ik het onderstel dan alweer snel wat harder zet.
Huh? De sportline heeft ook de plastic bumpers toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@barrymossel Ik haat jullie echt nu (positief)! Haha.
Het ligt er een beetje aan. Alles wat ik eigenlijk erbij kies moet ik buiten de bijtelling zelf betalen maandelijks. Het is dan niet veel geld, maar anders als dat het in de bijtelling zit. Kans is zeker aanwezig dat het de normale blauwe wordt. Maar alleen om die reden dan ook.

@Luuk1983 Dat is ook zeker waar hoor. Misschien kan ik er nog wat vanaf praten, maar dat zal haast wel niet. Geen idee.

Hoe dan ook blijft het een mooie auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

eazi schreef op maandag 30 juni 2025 @ 14:13:
[...]

Huh? De sportline heeft ook de plastic bumpers toch?
Ah bij de kodiaq wel zie ik. Bij de Karoq sportlines is het meeste plastic eraf gelaten.

@Arunia zou naar het standaard blauw zeker even gaan kijken. Is geen metallic, beetje paarsig.

En troost je... Als je de auto zelf betaalt kost het kleurtje ook gewoon knaken :P

[ Voor 26% gewijzigd door MikeyMan op 30-06-2025 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
MikeyMan schreef op maandag 30 juni 2025 @ 14:17:
[...]

Ah bij de kodiaq wel zie ik. Bij de Karoq sportlines is het meeste plastic eraf gelaten.

@Arunia zou naar het standaard blauw zeker even gaan kijken. Is geen metallic, beetje paarsig.

En troost je... Als je de auto zelf betaalt kost het kleurtje ook gewoon knaken :P
Haha, dat is waar. Alhoewel als ik het zelf betaal, dan is het tweede hands en is er maar wat er beschikbaar is qua model en opties + kleur. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ik rijd de Octavia (facelift) nu zo'n dik half jaar en had toch wel wat vraagjes/irritaties/opmerkingen, waar misschien iemand wel wat zinnigs over kan zeggen:
  • Volgens de brochure zou het telefoonvak gekoeld moeten zijn, maar dat is het niet. Telefoon overhit regelmatig met draadloos laden als het warm is. Is het vak bij de nieuwe Octavia nu wel of niet gekoeld? En werkt dat dan gewoon slecht of is er iets kapot bij mij?
  • De laatste tijd springt het display op willekeurige momenten tijdens het rijden ineens van Android Auto (wat standaard aan staat als het werkt) naar een scherm met die assistent en de navigatie. Drukken op het Android Auto icoontje zorgt ervoor dat ik weer terug ga, dus verbinding lijkt dan niet verbroken.
  • Android Auto doet het draadloos steeds vaker niet. In het begin leek telefoon opnieuw opstarten er dan voor te zorgen dat het daarna weer wel werkte, maar de laatste werkt dat ook niet meer. Auto helemaal uitzetten en weglopen ervan lijkt dan wel te helpen.
  • Nu 2 keer gehad dat ik allerlei foutmeldingen kreeg en de auto niet eens wilde starten. Auto uit, weglopen en daarna deed ie alsof er niks gebeurd was. Ook tijdens het rijden foutmeldingen, waardoor ineens alle assistenten niet meer werkten. Auto geparkeerd, weglopen en daarna deed alles het weer.
  • Enkele keren gehad dat de navigatie van de auto zelf dacht naar een bestemming te moeten, maar die ik niet had ingegeven. Krijg hem er dan ook niet uit, behalve door zelf een andere bestemming op te geven en daarheen te rijden.
  • KESSY werkt soms willekeurig niet. En de auto sluit dan ook niet vanzelf. Zo heeft de auto wel eens een heel weekend niet afgesloten op de parkeerplaats gestaan...
  • De virtual pedal lijkt pas te werken als de spiegels zijn uitgeklapt. Duurt lang!
  • Opletten in bijvoorbeeld een parkeergarage met het openen van de elektronische achterklep. Past soms niet... ;)
  • De snelheidsmelding is echt rete-irritant. Klopt geen bal van, zowel van de kaart als de verkeersbordherkenning niet.
  • Travel Assist is hemels. Echter is de afstand van de voorligger afhankelijk van de snelheid. Bij 100 vind ik de meest dichtbije afstelling prima, maar bij 80 is het dan weer te dichtbij. Ja, I know, first world problems...
  • Park Assist wordt in de brochure expliciet genoemd, maar is geen optie om te kiezen en het zit er sowieso niet standaard op. En laat ik nou totaal niet kunnen parkeren.
  • Ik had het winterpakket achteraf willen hebben... :-(
Nou zijn redelijk wat zaken software gerelateerd. Hoe weet ik wat de laatste softwareversie is? Of moet ik met deze frustraties ;) me gewoon eens melden bij de dealer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
barrymossel schreef op maandag 30 juni 2025 @ 14:37:
Ik rijd de Octavia (facelift) nu zo'n dik half jaar en had toch wel wat vraagjes/irritaties/opmerkingen, waar misschien iemand wel wat zinnigs over kan zeggen:
  • Volgens de brochure zou het telefoonvak gekoeld moeten zijn, maar dat is het niet. Telefoon overhit regelmatig met draadloos laden als het warm is. Is het vak bij de nieuwe Octavia nu wel of niet gekoeld? En werkt dat dan gewoon slecht of is er iets kapot bij mij?
  • De laatste tijd springt het display op willekeurige momenten tijdens het rijden ineens van Android Auto (wat standaard aan staat als het werkt) naar een scherm met die assistent en de navigatie. Drukken op het Android Auto icoontje zorgt ervoor dat ik weer terug ga, dus verbinding lijkt dan niet verbroken.
  • Android Auto doet het draadloos steeds vaker niet. In het begin leek telefoon opnieuw opstarten er dan voor te zorgen dat het daarna weer wel werkte, maar de laatste werkt dat ook niet meer. Auto helemaal uitzetten en weglopen ervan lijkt dan wel te helpen.
  • Nu 2 keer gehad dat ik allerlei foutmeldingen kreeg en de auto niet eens wilde starten. Auto uit, weglopen en daarna deed ie alsof er niks gebeurd was. Ook tijdens het rijden foutmeldingen, waardoor ineens alle assistenten niet meer werkten. Auto geparkeerd, weglopen en daarna deed alles het weer.
  • Enkele keren gehad dat de navigatie van de auto zelf dacht naar een bestemming te moeten, maar die ik niet had ingegeven. Krijg hem er dan ook niet uit, behalve door zelf een andere bestemming op te geven en daarheen te rijden.
  • KESSY werkt soms willekeurig niet. En de auto sluit dan ook niet vanzelf. Zo heeft de auto wel eens een heel weekend niet afgesloten op de parkeerplaats gestaan...
  • De virtual pedal lijkt pas te werken als de spiegels zijn uitgeklapt. Duurt lang!
  • Opletten in bijvoorbeeld een parkeergarage met het openen van de elektronische achterklep. Past soms niet... ;)
  • De snelheidsmelding is echt rete-irritant. Klopt geen bal van, zowel van de kaart als de verkeersbordherkenning niet.
  • Travel Assist is hemels. Echter is de afstand van de voorligger afhankelijk van de snelheid. Bij 100 vind ik de meest dichtbije afstelling prima, maar bij 80 is het dan weer te dichtbij. Ja, I know, first world problems...
  • Park Assist wordt in de brochure expliciet genoemd, maar is geen optie om te kiezen en het zit er sowieso niet standaard op. En laat ik nou totaal niet kunnen parkeren.
  • Ik had het winterpakket achteraf willen hebben... :-(
Nou zijn redelijk wat zaken software gerelateerd. Hoe weet ik wat de laatste softwareversie is? Of moet ik met deze frustraties ;) me gewoon eens melden bij de dealer?
Ik herken voor nu alleen punt 1. Ik heb een 10cm usb kabeltje aangeschaft om m maar gewoon bekabeld aan te sluiten voor lange ritten. Draadloos Opladen + draadloos CarPlay was niet te doen. Na 1-2 uur zo heet dat niks meer werkte.

Wat ik wel heb hier bij in de buurt is bij een specifiek punt wanneer ik Flitsmeister draai CarPlay wegvalt en opnieuw opstart. Zeer merkwaardig. Altijd bij hetzelfde stukje N-weg. Dus erg kan ook veel aan apps liggen ipv de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Alekz87 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 14:46:
[...]

Ik herken voor nu alleen punt 1. Ik heb een 10cm usb kabeltje aangeschaft om m maar gewoon bekabeld aan te sluiten voor lange ritten. Draadloos Opladen + draadloos CarPlay was niet te doen. Na 1-2 uur zo heet dat niks meer werkte.

Wat ik wel heb hier bij in de buurt is bij een specifiek punt wanneer ik Flitsmeister draai CarPlay wegvalt en opnieuw opstart. Zeer merkwaardig. Altijd bij hetzelfde stukje N-weg. Dus erg kan ook veel aan apps liggen ipv de auto.
Zo'n plekje heb ik ook. Lijkt interferentie te zijn ofzo. Met AA Wireless dongle had ik het ook. Wisselen van wifi netwerk heeft dat opgelost. Maar dat werkt niet met vanilla Android Auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk1983
barrymossel schreef op maandag 30 juni 2025 @ 14:37:
Ik heb de pre-facelift en in het begin baalde ik dat ik helemaal geen draadloos-oplaad mogelijkheid heb. Het is bij mij gewoon een vakje. Maar moet zeggen dat ik in de loop van de tijd eigenlijk daar wel blij mee ben. Want ik hoeft niet elke keer als ik in de auto ben de telefoon op te laden. En op lange ritten heb ik gewoon een simpel kort kabeltje met een haakse-connector.

Daar heb je natuurlijk niks aan, maar wilde het toch even kwijt :P Net als dat ik blij ben dat ik geen verkeerdbordherkenning heb :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Ik ga september voor het eerst op vakantie met de auto (1300km enkeltje). Hybride Octavia combi. Hoe doen jullie dat op zo’n enorm lange rit? Welke modus is het beste?

Ik zat te denken om gewoon hybride aan te zetten en dan de auto zelf alles slim te laten beslissen. Ik rij niet via ingebouwde navigatie, waarvan ik begreep dat deze dan slimmer omgaat met de hybride systemen.

Dus hybride + setting op normaal. (Of is eco veel beter?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazi

eazi

Vingerplant onder

Gewoon zoals je normaal op de snelweg rijdt. Langs de snelweg is laden duurder dan benzine dus gewoon thuis vol laden, hybride aan met een max ontlading tot 20% en dan gas erop. Die 20% kun je dan op bestemming gebruiken om mensen niet te storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Alekz87 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 16:01:
Ik ga september voor het eerst op vakantie met de auto (1300km enkeltje). Hybride Octavia combi. Hoe doen jullie dat op zo’n enorm lange rit? Welke modus is het beste?

Ik zat te denken om gewoon hybride aan te zetten en dan de auto zelf alles slim te laten beslissen. Ik rij niet via ingebouwde navigatie, waarvan ik begreep dat deze dan slimmer omgaat met de hybride systemen.

Dus hybride + setting op normaal. (Of is eco veel beter?)
Hybride + automatisch. Navigatie inderdaad niet gebruiken. Ik liet hem op max 20% staan. Dan laad ie ook sneller bij.

Waar ga je heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Mimiix schreef op maandag 30 juni 2025 @ 17:08:
[...]

Hybride + automatisch. Navigatie inderdaad niet gebruiken. Ik liet hem op max 20% staan. Dan laad ie ook sneller bij.

Waar ga je heen?
Zuid Frankrijk. Grimaud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

eazi schreef op maandag 30 juni 2025 @ 17:03:
Gewoon zoals je normaal op de snelweg rijdt. Langs de snelweg is laden duurder dan benzine dus gewoon thuis vol laden, hybride aan met een max ontlading tot 20% en dan gas erop. Die 20% kun je dan op bestemming gebruiken om mensen niet te storen.
Dit red je niet op die afstand. Met Hybride kwam ik met de PHEV kodiaq op 250-300km~ voor de accu leeg was. Hij doet dan 5kwh/100km en 4/5 l / 100km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Alekz87 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 17:08:
[...]

Zuid Frankrijk. Grimaud.
Enige tip die ik je nog kan geven: Check goed de laadpaal prijzen van de snelladers. Ik ben ergens goed genaaid omdat ze ineens een "wachttarief" hadden. Je laadpas werkt overigens wel overal :)

Bij sommige heb je ook de mogelijkheid om direct bij de paal te betalen met je CC. Dit leek iets goedkoper te zijn dan via je laadpas. Het loont iig om goed te checken bij meerdere passen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Luuk1983 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 15:50:
[...]

Ik heb de pre-facelift en in het begin baalde ik dat ik helemaal geen draadloos-oplaad mogelijkheid heb. Het is bij mij gewoon een vakje. Maar moet zeggen dat ik in de loop van de tijd eigenlijk daar wel blij mee ben. Want ik hoeft niet elke keer als ik in de auto ben de telefoon op te laden. En op lange ritten heb ik gewoon een simpel kort kabeltje met een haakse-connector.

Daar heb je natuurlijk niks aan, maar wilde het toch even kwijt :P Net als dat ik blij ben dat ik geen verkeerdbordherkenning heb :D
Wrijf het er lekker in, joh... ;)

Ik kom er net achter dat het er op lijkt dat met ODBEleven je eindelijk die snelheids waarschuwing eruit kan coderen. Misschien toch maar zo'n ding bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mimiix schreef op maandag 30 juni 2025 @ 17:09:
[...]

Dit red je niet op die afstand. Met Hybride kwam ik met de PHEV kodiaq op 250-300km~ voor de accu leeg was. Hij doet dan 5kwh/100km en 4/5 l / 100km.
Yup... Met een dakkoffer erbij was het 200-250.

Heb wel geladen her en der. Als het per ongeluk uit kwam
Maar alles van te duur, geen plek, geen plek aan de goede kant, werkt niet of werkt traag heb ik langs zien komen.

Daarentegen wel een keer gratis geladen.

[ Voor 25% gewijzigd door MikeyMan op 30-06-2025 19:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
barrymossel schreef op maandag 30 juni 2025 @ 17:40:
[...]

Wrijf het er lekker in, joh... ;)

Ik kom er net achter dat het er op lijkt dat met ODBEleven je eindelijk die snelheids waarschuwing eruit kan coderen. Misschien toch maar zo'n ding bestellen...
Snelheidswaarschuwingen zitten er bij mij niet eens op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazi

eazi

Vingerplant onder

Mimiix schreef op maandag 30 juni 2025 @ 17:09:
[...]

Ik kan gewoon maximale ontlading instellen en dat werkt redelijk. Ben al een aantal keer met mijn caravan weggeweest en rij dan 100% op benzine. Over 3 weken met caravan naar zuid Frankrijk (serignan). Het maakt mij trouwens niet uit dat ie leeg is want boost heb ik nog nooit niet beschikbaar gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Wat wordt hier bedoeld met de hybride stand? Ik ken de Normaal, dan rijdt hij zoveel mogelijk elektrisch en benzine wanneer nodig. En de Sport, dat is veel op benzine, af en toe een zet van elektrisch erbij en in de praktijk snel je accu leeg. Maar de hybride zegt mij zo niet wat..
Edit: verduidelijking.

[ Voor 4% gewijzigd door GEi op 30-06-2025 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
GEi schreef op maandag 30 juni 2025 @ 22:16:
Wat wordt hier bedoeld met de hybride stand? Ik ken de Normaal, dan rijdt hij zoveel mogelijk elektrisch en benzine wanneer nodig. En de Sport, dat is veel op benzine, af en toe een zet van elektrisch erbij en in de praktijk snel je accu leeg. Maar de hybride zegt mij zo niet wat..
Edit: verduidelijking.
Dit menu. Links boven kan je kiezen voor volledig EV of Hybride. Die onderste opties staan er los van. Maar als je hybride kiest + sport, dan heb je wel alle PKs te pakken zeg maar. Met EV mode loopt alleen je electro motor en bij hybride gaat iig ook je ICE aan en boost je electromotor mee. Wanneer je plankgas geeft en je de kick down voelt onderin gebeurt dat ook. Dan denk die auto: “oké we gaan”
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DQuIg4GYYmIXUBKiDFzcnQ_mQ6E=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/LHLxOd7KEadKq1KWoJle8xxt.jpg?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door Alekz87 op 30-06-2025 22:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eazi

eazi

Vingerplant onder

In de Kodiaq PHEV (2024+) kun je Hybride stand aanzetten. Als je hem dan van automatisch afhaalt en op handmatig zet kun je instellen dat hij een bepaald percentage moet behouden. Hierboven wordt gesuggereerd dat dat niet kan, mijn ervaring is anders, maar ik heb nog geen héle lange stukken gereden. Over 3 weken naar Zuid Frankrijk, dan ga ik dit eens goed uittesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Niet online

GEi

Alekz87 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 22:21:
[...]

Dit menu. Links boven kan je kiezen voor volledig EV of Hybride. Die onderste opties staan er los van. Maar als je hybride kiest + sport, dan heb je wel alle PKs te pakken zeg maar. Met EV mode loopt alleen je electro motor en bij hybride gaat iig ook je ICE aan en boost je electromotor mee. Wanneer je plankgas geeft en je de kick down voelt onderin gebeurt dat ook. Dan denk die auto: “oké we gaan”
[Afbeelding]
Dank. Ik zal dit scherm eens opzoeken en kijken hoe dat bij mij er uit ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

eazi schreef op maandag 30 juni 2025 @ 22:21:
In de Kodiaq PHEV (2024+) kun je Hybride stand aanzetten. Als je hem dan van automatisch afhaalt en op handmatig zet kun je instellen dat hij een bepaald percentage moet behouden. Hierboven wordt gesuggereerd dat dat niet kan, mijn ervaring is anders, maar ik heb nog geen héle lange stukken gereden. Over 3 weken naar Zuid Frankrijk, dan ga ik dit eens goed uittesten.
Je kunt idd minimale ontlading opgeven.
Maar echt strikt is ie er niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Gisteren eindelijk tijd gehad om vol met stress richting de dealer te gaan om te kijken naar de Skoda Octavia Combi BE plus met automaat...

Kom ik daar, hebben ze 1 Octavia staan en gewoon totaal niet dat model. Zucht. Maar goed, wel even zitten passen en meten. Volgende keer de schietkoffer van mijn vrouw mee of maar even opmeten hoe breed en diep de achterbak is en de koffer zelf.

Wel even de kleuren zitten bekijken. Maar wordt waarschijnlijk gewoon standaard blauw. In principe moet ik die dingen allemaal zelf in eigenbijdrage betalen. Dat is dan zonde van mijn eigen geld. :+

Maar jemig, reviews van dealers moet je niet gaan lezen, dan durf je niets meer te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Niet online

GEi

Vraagje. Ik wil de dakdragers van de vorige Kodiaq verkopen, die passen niet op de PHEV uitvoering.
Nu ben ik allergisch geworden voor Marktplaats. Wat is een goede plek om de dakdragers te koop aan te bieden waarvan bekend is dat daar ook veel Skoda rijders komen? In dit forum mag het volgens volgens mij niet. Daarom deze open vraag. Alvast bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

GEi schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 11:49:
Vraagje. Ik wil de dakdragers van de vorige Kodiaq verkopen, die passen niet op de PHEV uitvoering.
Nu ben ik allergisch geworden voor Marktplaats. Wat is een goede plek om de dakdragers te koop aan te bieden waarvan bekend is dat daar ook veel Skoda rijders komen? In dit forum mag het volgens volgens mij niet. Daarom deze open vraag. Alvast bedankt voor het meedenken.
Skoda forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Niet online

GEi

Bedankt. Goede tip. Ze staan er op. Onder Bazaar Onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
GEi schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 11:49:
Huh? Heeft de PHEV andere dakdragers dan de gewone? Of waren die dakdragers stiekem van een Kodiaq 1?
De juiste plek (als je niet naar MP wilt) is uiteraard zoals al genoemd het Skodaforum.nl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GEi
  • Niet online

GEi

Andrehj schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 14:30:
[...]

Huh? Heeft de PHEV andere dakdragers dan de gewone? Of waren die dakdragers stiekem van een Kodiaq 1?
De juiste plek (als je niet naar MP wilt) is uiteraard zoals al genoemd het Skodaforum.nl.
Nee hoor, de Kodiaq heeft m.i.v. het 2024 model, mild hybride en PHEV, gesloten dakdragers. De vorige Kodiaq was van 2020; open dakdragers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 22:30
Ik heb een vroeg 2024 exemplaar van de "oude" kodiaq. Ik wilde net iemand gaan slepen maar achter het klepje op de achterbumper zit helemaal geen sleepoog. Is dat normaal?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
Wijnands schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 16:57:
Ik heb een vroeg 2024 exemplaar van de "oude" kodiaq. Ik wilde net iemand gaan slepen maar achter het klepje op de achterbumper zit helemaal geen sleepoog. Is dat normaal?
Bij bijna alle auto's zit er alleen een schroefdraad waar je het sleepoog in moet draaien die waarschijnlijk ergens onder de vloer in de achterbak ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 22:30
sorry, mijn vraag was niet helemaal duidelijk.

Het sleepoog zit inderdaadf netjes bij de krik enzo. Aan de voorkant zit achter het plastic dekseltje netjes de schroefdraad. Aan de achterkant van de auto zit geen schroefdraad. Voel daar alleen een metalen buis achter het plastic van de bumper.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 23-07 15:05
We hebben een Skoda Citigo iv op het oog.
Alleen zag ik in het onderhoud dat vorig jaar de trommel achter is vervangen.

Er staat 31.000 op de teller, is dat niet heel erg snel?
Waar moet ik verder op letten?

Oh ja het viel mij ook op dat de B stand pas echt regenereert. Is het dan de bedoeling dat je permanent in B rijdt?

[ Voor 21% gewijzigd door Tweak_ers op 10-07-2025 21:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik rij met mijn Superb iV (bijna) permanent in B inderdaad.

Voor regenereren maakt het overigens niet uit want ook als je de rem gebruikt dan regenereert hij tenzij je heel hard moet remmen en de motor die vertraging niet kan leveren. Maar ik snap wat je bedoelt. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
Tweak_ers schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 21:43:
We hebben een Skoda Citigo iv op het oog.
Alleen zag ik in het onderhoud dat vorig jaar de trommel achter is vervangen.

Er staat 31.000 op de teller, is dat niet heel erg snel?
Waar moet ik verder op letten?
Die remmen worden nauwelijks gebruikt en gaan daardoor vast zitten. En als je dan zo'n goochemerd hebt die denkt dat een EV geen onderhoud nodig heeft, dan krijg je dus dat je een rem na een paar jaar moet vervangen.
Zo'n trommelrem van een EV zou je jaarlijks (of hooguit tweejaarlijks) moeten loshalen en schoon- en gangbaar maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
Gisteren proefrit gemaakt. Uiteindelijk de phev variant van de Octavia.
Maar rijdt lekker hoor. Wel het model van 2020, maar goed.

Het is geworden de Octavia Combi BE plus met trekhaak. Standaard blauw. Maar wellicht racing blue als mijn werkgever de auto zelf aanschaft en aan mij leased. Dan kan ik nog even praten met de dealer. Die weet al wat er gaat veranderen haha.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bubble-BE
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:07
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/j5M4nbcr/20250713-octavia.png

Onze racing blue heb ik vrijdag opgehaald. 8)

Ik wist eerst niet dat het een ding was, maar toen ik vorige week aan het aftellen was, kwam ik op Kopacek upgrades voor de kofferlampjes tegen.

Heeft iemand hier ervaring mee want het lijkt wel de moeite?

Ik zie gelijkaardige dingen ook bij Ome Ali, maar dat lijkt me meer een gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-07 13:22

avotar

P0werd by Black Coffee

Bubble-BE schreef op maandag 14 juli 2025 @ 10:42:
[Afbeelding]

Ik wist eerst niet dat het een ding was, maar toen ik vorige week aan het aftellen was, kwam ik op Kopacek upgrades voor de kofferlampjes tegen.

Ik ga van Skoda weg over een paar maanden, anders had ik hier wel naar gekeken.
Voor het verschil in prijs durf ik vaak wel een Ali gokje aan.
Het zou niet de eerste dropshipper zijn. Die zijn ook steeds lastiger van "echt" te onderscheiden.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:58

servies

Veni Vidi Servici

avotar schreef op maandag 14 juli 2025 @ 12:26:
[...]

Ik ga van Skoda weg over een paar maanden, anders had ik hier wel naar gekeken.
Voor het verschil in prijs durf ik vaak wel een Ali gokje aan.
Het zou niet de eerste dropshipper zijn. Die zijn ook steeds lastiger van "echt" te onderscheiden.
Kopcek is geen dropshipper, is de naamsopvolger van superskoda. Ze zijn gespecialiseerd in Skoda/VAG "tuning" (mind the quotes) onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
[Afbeelding]

Kopacek verkoopt als het goed is alles of bijna alles origineel. Ik hèb daar een zwart embleem vandaag. Ali zou 3 euro zijn en daar 40. Maar ik vind het zonde om bij een auto van 30k te goedkope meuk te gebruiken. Zeker een embleem welke je altijd ziet. Voor kleine dingen intern niet zo erg. Zo heb ik een bakje van een paar euro voor in de armsteun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
[Afbeelding]

Waarom kom je meteen na mijn post met die Racing Blue aan! :+ Haha, super mooie kleur. Maar voor mij nu niet de extra kosten waard. Als het binnen het leasebedrag had gepast had ik het zeker gedaan.

Net reactie van de dealer. Nieuwe werkgever moet nog even aangeven of de tankpas via de lease moet komen of niet en of er winterbanden bij moeten. Ik verwacht all weathers namelijk, maar dat mogen ze zelf wel aangeven.
Krijg als cadeautje de omkeerbare kofferbak mat erbij. Dat vind ik dan wel echt top. Scheelt een 80 euro ook weer.
Ze moeten ook nog aangeven of zij de voorloop auto kunnen regelen of niet. Verwacht het wel eigenlijk, maar vergeten natuurlijk te vragen. Maar dat komt wel zodra ik weer kan reageren die kant op.

Spannend en hoop eigenlijk dat ik de auto voor december in ontvangst mag nemen. Dan kan die meteen gevuld worden voor naar Berlijn. Rijdt dan nog iemand mee als het kan. :D
Pagina: 1 ... 77 78 Laatste