Klopt en ik zag op Up/Mii/Citigo facebookgroepen precies dezelfde problemen.
Mensen die al sinds januari geen verbinding meer hebben tot de app.
Een ander heeft het kunnen herleiden tot een 500 web error.
Uiteindelijk heb ik herhaaldelijk Skoda Nederland en dealer gemaild met al deze berichten.
En toen zag ik vorige week in een UK groep dat een persoon weer toegang heeft. Ik heb de km stand nogmaals geregistreerd en hij liep door. Ik kan nu de app bedienen!
Maar die is een stuk meer basic dan ik verwacht had. Ik kan de laadstroom niet eens tot maximaal 80% State Of Charge beperken.
Mijn eerste ervaringen met Skoda zijn op het gebied van de app niet heel positief.
Als ze dit niet heel snel anders gaan doen, zie ik het somber in voor Skoda in de EV markt. Je komt met een probleem voor een net aangeschafte auto en ik ben wel 6 keer van Skoda Nederland naar dealer gestuurd, die zegt weer dat ze niets kunnen en dat ik bij Skoda Nederland moet zijn. En dat ging zo nog een aantal keer door.
Tevens blijf ik het bizar vinden dat een auto uit 2020 nog hangt aan het 2G/3G netwerk. Dat is het “zwaard” wat boven de eigenaren van een Mii, Up en Citigo hangt. Het gaat er de komende jaren een keer mee stoppen. En vanuit Skoda komt er ook geen betaalde oplossing.
Eigenlijk ben ik al vaker tot de conclusie gekomen, VAG maakt EV’s omdat het moet, niet omdat ze het willen en dat merk je aan alles. Het lijkt wel of ze ze bewust mank maken om de ervaring wat minder te maken. Maar goed, wil niet te negatief worden. Het rijdt heerlijk en ik hoop voor langere tijd. Actieradius valt mij 100% mee. Zit deze dagen op 285km op een volle accu.
Dat is bijna net zo veel als onze Model S met 2 keer zo groot accupakket. Die komt op 350km uit.
De Citigo is lekker vlot, ook snelweg even invoegen, super. Geen last meer met “oppassen met koude motor”. Denk dat dit voor 95% van Nederland een perfecte tweede auto is. Boodschapjes met een benzine auto is altijd al slecht geweest voor de olie en motor, korte stukjes voelt deze EV zich helemaal in zijn element.
Kofferbak valt echt 100% mee, laatst aardig wat boodschappentassen in gekund. Echt super!
Daar staan ze dan: