Ik heb net even gekeken, maar mijn connect diensten (care connect en infotainment) zijn voor 3 jaar inbegrepen. Alleen traffication loopt over een paar maanden af, maar dat vind ik niks toevoegen en ga ik niet verlengen. Betreft een Kodiaq PHEV Sportline uit november 2024.
Dat had ik al gezien, ik hou dan niet de traffic aangezien ik daar Waze voor gebruikjongetje schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 21:45:
[...]
Houd wel rekening met abonnementskosten na een jaar voor deze (en andere) online functies.
Jep.MrAcid schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 08:58:
[...]
Weet je nog hoe lang het (ongeveer) duurde voordat hij 'm weer oppakte? Bij mij duurt het nu een week en wil het eigenlijk wel gefixt hebben maar wil geen onnodige kosten gaan maken als het zich vanzelf oplost.
@Mimiix is het bij jou alweer bijgetrokken?
Hier doet ie ook normaal.
deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB
via mijn werkgever een nieuwe octavia in augustus besteld, waar kan ik onderstaand overzicht vinden om te volgen?
Richard P schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 15:23:
[Afbeelding]
Zo komt het ineens dichtbij. Benieuwd hoe lang het duurt van start productie tot levering. M’n dochtertje geniet zo lang in ieder geval van de video’s met de robots in de fabriek 😊
Die moet je aan je leverende dealer vragen.basjuhh schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 09:15:
via mijn werkgever een nieuwe octavia in augustus besteld, waar kan ik onderstaand overzicht vinden om te volgen?
[...]
jammer, zag er naar uit dat ik het zelf kon volgen via website of app 
jongetje schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 09:21:
[...]
Die moet je aan je leverende dealer vragen.
Dat kan ook, je dealer moet je een account geven. Anders weet je niet welke bestelling jouw auto is toch?basjuhh schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 09:25:
jammer, zag er naar uit dat ik het zelf kon volgen via website of app
[...]
Zo is het mij wel verteld door de dealer. Dus dat het gekoppeld is. Spiegelverstelknop zet je op verwarmen en hij gaat pas verwarmen als ook de achterruitverwarming aan staat.Andrehj schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 15:35:
Zoals gewoonlijk heeft ChatGPT de klok weer eens horen luiden maar geen idee waar de klepel hangt....
Bij veel Franse auto's is de spiegelverwarming gekoppeld aan de achterruitverwarming. Zo werkte dat althans bij Renault wel.
Bij mijn Skoda is het gewoon gescheiden. Spiegelverwarming gaat aan en uit door de spiegelverstelknop in die stand te zetten, en de achterruitverwarming met zijn eigen knop bij de klimaatcontrole.
Die dealers hoef je helemaal niets te vragen want die kunnen alleen een folder voorlezen.barrymossel schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 12:19:
[...]
Zo is het mij wel verteld door de dealer. Dus dat het gekoppeld is. Spiegelverstelknop zet je op verwarmen en hij gaat pas verwarmen als ook de achterruitverwarming aan staat.
In mijn octavia's ging de spiegelverwarming aan als ik het knopje van de spiegelverstelling op spiegelverwarming zette. Onafhankelijk van de achterruitverwarming.
Was bij mijn Scala uit 2020 en mijn Seat Leon Sportstourer uit 2025 ook zo.jongetje schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 12:44:
[...]
Die dealers hoef je helemaal niets te vragen want die kunnen alleen een folder voorlezen.
In mijn octavia's ging de spiegelverwarming aan als ik het knopje van de spiegelverstelling op spiegelverwarming zette. Onafhankelijk van de achterruitverwarming.
Staat inderdaad los van de achterruitverwarming.
Ik had al een afspraak bij de dealer staan (na hem een filmpje te laten zien, voor de garantie kwestie van mijn Superb Combi PHEV, mbt van de buitenspiegels die niet verwarmen, kan vaker voorkomen zei ie).... Filmpje was duidelijk zichtbaar dat ik de rear indruk en verder niets...
En toen ontdekte ik die stand op de spiegelknop....
Moet je net weten (RTFM en decennia lang andere merken gereden)
Nu nog achter Pon aan voor de verloopstukjes voor de stoelen/tablethouders, zijn die er nu wel/niet voor de Sportline, de dealer kwam er niet uit
Verder is het een erg fijne kar, in het begin soms een zwart mediascherm icm android auto, maar dat is nu goed. En ik denk dat ik ergens 2 berijdersprofielen heb, want vrijwel elke rit komt die melding en veranderd de instelling van mijn tellers weer een beetje. Maar eens helemaal opnieuw instellen
Nu nog achter Pon aan voor de verloopstukjes voor de stoelen/tablethouders, zijn die er nu wel/niet voor de Sportline, de dealer kwam er niet uit
Verder is het een erg fijne kar, in het begin soms een zwart mediascherm icm android auto, maar dat is nu goed. En ik denk dat ik ergens 2 berijdersprofielen heb, want vrijwel elke rit komt die melding en veranderd de instelling van mijn tellers weer een beetje. Maar eens helemaal opnieuw instellen
:strip_exif()/f/image/Luj9H4WPIL5ULuO38XQuYIUB.jpg?f=fotoalbum_large)
"Mekker, blaat"
Mooie bak, maar inderdaad zoals @jongetje zei, die dealers kunnen alleen de folder voorlezen. Dat merk ik ook wel…djidee schreef op donderdag 4 september 2025 @ 00:19:
Ik had al een afspraak bij de dealer staan (na hem een filmpje te laten zien, voor de garantie kwestie van mijn Superb Combi PHEV, mbt van de buitenspiegels die niet verwarmen, kan vaker voorkomen zei ie).... Filmpje was duidelijk zichtbaar dat ik de rear indruk en verder niets...
Weet iemand toevallig hoe ik dit kan oplossen? Het is een Octavia uit 2018 waarbij er een jaar geleden het kleine achterruitje in de linkerachterdeur is ingetik (en de entertainment systeem is gestolen). Dat ruitje is toen vervangen. Maar eigenlijk sindsdien maakt die deur meer geluid op de snelweg dan de rest van de plekken.
Nu zag ik dus dat die plastic rand er gewoon niet lekker op zit. Maar hoe ik hem ook probeer naar links te duwen, er gebeurd niks. Tweede foto toont aan dat het onderin wel netjes zit, maar bovenin niet.
Bonus kudo's hoe ik die aluminium strips en plastic een beetje kan oppoetsen, toevallig met https://www.amazon.nl/dp/...3&colid=7YSRD1O0C8QQ&th=1 ?
:strip_exif()/f/image/Zzbm9mEfbNj8PxEQTXEoly65.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7I4m6BvJ3SoAz1DHFl2KJ4ps.jpg?f=fotoalbum_large)
[edit] Opgelost! Deur opendoen, daar zit een rubber, die opzij duwen en daar zitten 3 schroeven. Bij mij mistte er eentje en een zat niet lekker vastgedraaid....
Nu zag ik dus dat die plastic rand er gewoon niet lekker op zit. Maar hoe ik hem ook probeer naar links te duwen, er gebeurd niks. Tweede foto toont aan dat het onderin wel netjes zit, maar bovenin niet.
Bonus kudo's hoe ik die aluminium strips en plastic een beetje kan oppoetsen, toevallig met https://www.amazon.nl/dp/...3&colid=7YSRD1O0C8QQ&th=1 ?
:strip_exif()/f/image/Zzbm9mEfbNj8PxEQTXEoly65.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7I4m6BvJ3SoAz1DHFl2KJ4ps.jpg?f=fotoalbum_large)
[edit] Opgelost! Deur opendoen, daar zit een rubber, die opzij duwen en daar zitten 3 schroeven. Bij mij mistte er eentje en een zat niet lekker vastgedraaid....
[ Voor 5% gewijzigd door Xavier op 05-09-2025 13:28 ]
Mooie auto!djidee schreef op donderdag 4 september 2025 @ 00:19:
[Afbeelding]
Ik heb dat van die tellers ook anders zijn bij het starten van de auto, geen idee hoe het kan, andere instellen staan nog wel juist
Ik had dat bij mijn Scala ook wat betreft virtuele cockpit of hoe dat heet die anders stonden. Werd er gek van. Dan periodes niet, dan weer wel. Was ook de enige rijder.
Sterker nog, niet eens een proefiel in kunnen stellen, want lease auto en geen zin om om de tweede sleutel te vragen voor het instellen.
Sterker nog, niet eens een proefiel in kunnen stellen, want lease auto en geen zin om om de tweede sleutel te vragen voor het instellen.
Ik had bij een Octavia uit 2021 dat de chromen rand niet helemaal goed meer vast zat en dat was de hele ruit vervangen doordat in ieder geval die chromen rand soort van gekit is. Ik weet het niet zeker, maar ik kan me voorstellen dat die zwarte rand ook gekit is en je 'm niet zomaar even aanduwd...Xavier schreef op donderdag 4 september 2025 @ 10:53:
Weet iemand toevallig hoe ik dit kan oplossen? Het is een Octavia uit 2018 waarbij er een jaar geleden het kleine achterruitje in de linkerachterdeur is ingetik (en de entertainment systeem is gestolen). Dat ruitje is toen vervangen. Maar eigenlijk sindsdien maakt die deur meer geluid op de snelweg dan de rest van de plekken.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Hoe is bij jullie de herkenning van adressen die je inspreekt voor de navigatie?
"Navigeer naar huis" werkt prima, maar als ik "Navigeer naar PLAATS, STRAAT + NR" inspreek doet hij het nooit. Los de plaatsnaam/straat inspreken herkent hij ook niks...
Ik heb een abonnement op Skoda Connect (Online Infotainment) maar ik mag hopen dat ik momenteel op de een of andere manier niet hun beste/connected spraakdienst gebruik.
(Skoda Superb IV, 2020)
"Navigeer naar huis" werkt prima, maar als ik "Navigeer naar PLAATS, STRAAT + NR" inspreek doet hij het nooit. Los de plaatsnaam/straat inspreken herkent hij ook niks...
Ik heb een abonnement op Skoda Connect (Online Infotainment) maar ik mag hopen dat ik momenteel op de een of andere manier niet hun beste/connected spraakdienst gebruik.
(Skoda Superb IV, 2020)
[ Voor 3% gewijzigd door MrAcid op 04-09-2025 13:48 ]
Dacht je dat er nog een paralelle dienst wat die je kon gebruiken?MrAcid schreef op donderdag 4 september 2025 @ 13:48:
Als je een VAG auto koopt dan loopt de software gewoon achter op andere fabrikanten. Dat Skoda Connect is alleen om de app te kunnen gebruiken voor verbinding met je auto. Moet altijd lachen om mijn collega die elke keer terug naar zijn auto moet lopen omdat de app niet goed aangeeft dat het laden is gestart.
Ja, de niet-online variant.jongetje schreef op donderdag 4 september 2025 @ 14:20:
[...]
Dacht je dat er nog een paralelle dienst wat die je kon gebruiken?
Skoda Connect is de verzamelnaam voor de connected diensten, Care Connect is waarmee je de app kunt gebruiken. Online Infotainment is waar verkeersinformatie, kaartupdates, online spraakbediening ed. in zitten. Dus grappige anekdote maar het klopt niet.Als je een VAG auto koopt dan loopt de software gewoon achter op andere fabrikanten. Dat Skoda Connect is alleen om de app te kunnen gebruiken voor verbinding met je auto. Moet altijd lachen om mijn collega die elke keer terug naar zijn auto moet lopen omdat de app niet goed aangeeft dat het laden is gestart.
[ Voor 57% gewijzigd door MrAcid op 04-09-2025 14:25 ]
Dat online is toch alleen voor de telefoon app. en je hebt er nog 1 voor online kaartupdates. Dat was bij mijn Octavia uit 2021 tenminste zo. Maar dat doet niets met je assistent of navigatie (los van aangeven of er file staat).
[ Voor 12% gewijzigd door jongetje op 04-09-2025 14:24 ]
Ik heb eerder het idee dat je raam rubber er gewoon niet lekker overheen zit. Kijk daar eens naar?Xavier schreef op donderdag 4 september 2025 @ 10:53:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En vwb die alu strips: mijn dakrails waren dof, kreeg van de dealer deze: https://www.volkswagen.be...7688320e865fcc/000096319d
Officieel VAG onderdeel, zou moeten werken. Dealer kan 100% zeker voor je bestellen. Artikel nummer is 000096319D
Zelf nooit gebruikt overigens, niet aan toegekomen

[ Voor 12% gewijzigd door The Eagle op 04-09-2025 21:40 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Zolang je deze SuberbXXL gebruikt voor woon/werk is de range uitmuntendToolkiT schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 13:17:
Full EV, plenty passagiers ruimte.. maar geen kofferbak.. en range is toch wel wat limited
Allen is parkeren wel een dingetje
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dat is het voordeel van een auto met chauffeur, die hoef je niet te parkeren
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
Nou, net de superb weer opgepikt… kort samengevat is het hen niet gelukt het mogelijk te maken mij hoofdbestuurder te laten worden. Het viel hen op dat de boordcomputer al sinds 2023 (auto komt uit 2022) niet meer online is geweest. De auto zit nog steeds op versie 302, waarom ze dit niet ge-update hebben kreeg ik niet helemaal helder.
Volgende week gaan ze contact opnemen met een plan, ze accepteren iig dat dit onder de BOVAG garantie valt dus dat scheelt wat gezeur. Kleine positieve noot i guess?
Zij verschuilen zich er steeds achter dat zij de VW garage zijn van de groep en dat de Skoda dealer hier meer vanaf weet, maar het is toch wel stuitend hoe lastig dit voor ze is.
Volgende week gaan ze contact opnemen met een plan, ze accepteren iig dat dit onder de BOVAG garantie valt dus dat scheelt wat gezeur. Kleine positieve noot i guess?
Zij verschuilen zich er steeds achter dat zij de VW garage zijn van de groep en dat de Skoda dealer hier meer vanaf weet, maar het is toch wel stuitend hoe lastig dit voor ze is.
[ Voor 15% gewijzigd door BitBakker op 05-09-2025 18:36 ]
Frustrerend inderdaad. Anders via mib-helper.com zelf de juiste updates zoeken, downloaden en installeren.
Het is eindelijk gelukt. Kreeg opeens een mailtje dat mijn auto geactiveerd kon worden en ineens werkte het allemaal. Ook pakketten kunnen aanschaffen (nou ja de proefperiode). Enige is dat als ik naar software update ga er niks klaar staat nog en hij nog steeds op 302 zit…
Er is vanaf heden nu ook een 1989 uit. Deze zal met de tijd OTA komen ala je een connect abbonement hebt zo niet dan kan je hem eventueel handmatig installeren.
Meer info kan je me contacten
Meer info kan je me contacten
Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl
Afgelopen woensdag de Kodiaq PHEV gebracht voor een update. Heb hem de dag later op kunnen halen (heeft de hele nacht staan updaten blijkbaar).
Hij rijd inderdaad soepeler en vooral met het overschakelen vanaf EV naar ICE. Die "klap" is weg lijkt het. So far heb ik nog geen issues met navigatie, verlichting binnen of andere rare dingen.
Ik heb overigens geen volledige CC modus.
Hij rijd inderdaad soepeler en vooral met het overschakelen vanaf EV naar ICE. Die "klap" is weg lijkt het. So far heb ik nog geen issues met navigatie, verlichting binnen of andere rare dingen.
Ik heb overigens geen volledige CC modus.
Volg het topic al een tijdje gezien ik weer een nieuwe lease auto mocht uitkiezen, komend van een Mazda 6 Sedan (2.5 turbo diesel) en nu een Toyota RAV4 ben ik toch wel een tijd aan het zoeken geweest naar iets leuks ervoor terug. Uit eindelijk viel mijn oog op de Skoda Kodiaq hier ook een proefrit mee gedaan maar na wat rekenwerk werd deze toch wel wat prijzig. De Superb stond ook op de lijst en daar dus ook een proefrit mee gedaan, en dat beviel mij wel heel erg en prijstechnisch toch een stukje voordeliger. Toch wat lekkerder op de weg dan de Kodiaq en nog steeds enorm veel ruimte in de auto.
Een aantal weken terug de Superb Business Edition besteld in Carmine Red welke nu onderweg is vanaf de fabriek richting Nederland. Dus nog even wachten en dan kan ik hem eindelijk gaan rijden
Een aantal weken terug de Superb Business Edition besteld in Carmine Red welke nu onderweg is vanaf de fabriek richting Nederland. Dus nog even wachten en dan kan ik hem eindelijk gaan rijden
inmiddels een VIN nummer ontvangen zodat ik hem in de app kon volgen, echter als ik hem invoer dan geeft hij aan dat de auto niet geschikt is. Wellicht moeten andere systemen nog worden geupdate voor ik het kan inzien (zit nog niet op transport naar NL maar is wel al gemaakt in de fabriek.
jongetje schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:12:
[...]
Dat kan ook, je dealer moet je een account geven. Anders weet je niet welke bestelling jouw auto is toch?
De Ali lampjes zijn ondertussen gemonteerd.Bubble-BE schreef op maandag 14 juli 2025 @ 10:42:
Ik wist eerst niet dat het een ding was, maar toen ik vorige week aan het aftellen was, kwam ik op Kopacek upgrades voor de kofferlampjes tegen.
Heeft iemand hier ervaring mee want het lijkt wel de moeite?
Ik zie gelijkaardige dingen ook bij Ome Ali, maar dat lijkt me meer een gok.
https://nl.aliexpress.com...J3SN&gatewayAdapt=glo2nld
Het is moeilijk objectief te vergelijken, maar ze geven inderdaad 2 tot 3 maal meer licht. Er staan leds over het volledige rechthoekje en niet enkel een beetje in het midden. De achterkant is metaal om hitte af te voeren.
Installatie zou plug & play moeten zijn, maar waar je stekkertje in steekt is een halve mm te klein. Ik heb de zijkanten weg gedremeld om niets aan de originele bedrading te moeten aanpassen.
Aanrader
@Take Dat is wel echt super gaaf. Ik heb voor augustus mijn Skoda Octavia Combi kunnen bestellen, maar die staat pas voor eind oktober. Dat duurt voor je gevoel zo lang.
Tijdelijke auto is een Volkswagen Polo en ben echt blij dat ik die auto niet in lease heb. Er rijden er zoveel van van rond in het zwart dat ik met regelmaat bij de verkeerde auto sta.
Denk dat ik net als @basjuhh contact op ga nemen met de dealer om te kijken of ik ook zelf wat kan volgen. Dan wordt het al iets anders.
Tijdelijke auto is een Volkswagen Polo en ben echt blij dat ik die auto niet in lease heb. Er rijden er zoveel van van rond in het zwart dat ik met regelmaat bij de verkeerde auto sta.
Denk dat ik net als @basjuhh contact op ga nemen met de dealer om te kijken of ik ook zelf wat kan volgen. Dan wordt het al iets anders.
Begrijp ik goed dat updates voor recente Skoda’s (ik heb een Kodiaq uit 2022 met een Admunsen) alleen via de dealer geupdate kunnen worden? Ik heb wel optie “software update” in mijn radio maar nergens staat er iets klaar. Ik heb versie software 0304.
Ik wil graag de kaarten updaten
Ik wil graag de kaarten updaten
Voor de kaarten:
https://updateportal.skoda-auto.com/nl-nl
De software zelf moet officieel via de dealer.
Zo ver kwam ik ook. Maar ik heb geen sd kaart in de auto zitten.jongetje schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 22:15:
[...]
Voor de kaarten:
https://updateportal.skoda-auto.com/nl-nl
De software zelf moet officieel via de dealer.
Wat staat er in de handleiding van de auto en op die update website?TF schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 22:39:
[...]
Zo ver kwam ik ook. Maar ik heb geen sd kaart in de auto zitten.
SD kaartjes moeten (meestal) in het dashboardkastje zitten. En anders moet je updaten met een USB-C stick met de kaarten daarop. Dan zet je de kaarten erop en dan een paar dagen wachten (gebeurd tijdens het rijden) en dan is het opeens ge-update zonder enige melding (dat was met mijn Octavia4 met Columbus zo).
USB-C had ik nog niet aan gedacht. Uiteraard wel op de website geweest maar de update procedure beschrijft daar SD-kaart.jongetje schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 07:21:
[...]
Wat staat er in de handleiding van de auto en op die update website?
SD kaartjes moeten (meestal) in het dashboardkastje zitten. En anders moet je updaten met een USB-C stick met de kaarten daarop. Dan zet je de kaarten erop en dan een paar dagen wachten (gebeurd tijdens het rijden) en dan is het opeens ge-update zonder enige melding (dat was met mijn Octavia4 met Columbus zo).
Boekje zegt : Systeeminformatie --> Software updaten en dan "aanwijzingen op het scherm volgen" maar ja daar staat geen update klaar. Misschien dus wel met die usb-c stick.
Zal eens proberen met een USB-c Stick. Dank. Anders bel ik wel even met de dealer en laat het nog even weten
[ Voor 15% gewijzigd door TF op 02-10-2025 09:12 ]
Zeker gaaf, ik heb afgelopen vrijdag nog even contact gehad met de dealer. Hoewel ik wel een website heb om het e.e.a. te kunnen traceren met stappen stond deze al twee weken op vervoer naar Nederland. Tijdens het gesprek bleek deze begin vorige week in Nederland te zijn aangekomen en ze gaan hem nu plannen om klaar te maken voor aflevering. Deze week hoor wanneer dat gaat luken maar moest rekening houden met twee weken. Maar dat duurt gevoelsmatig inderdaad wel lang!Arunia schreef op maandag 29 september 2025 @ 11:28:
@Take Dat is wel echt super gaaf. Ik heb voor augustus mijn Skoda Octavia Combi kunnen bestellen, maar die staat pas voor eind oktober. Dat duurt voor je gevoel zo lang.
Zal dan ook gaan vragen om zelf te kunnen kijken.Take schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 13:33:
[...]
Zeker gaaf, ik heb afgelopen vrijdag nog even contact gehad met de dealer. Hoewel ik wel een website heb om het e.e.a. te kunnen traceren met stappen stond deze al twee weken op vervoer naar Nederland. Tijdens het gesprek bleek deze begin vorige week in Nederland te zijn aangekomen en ze gaan hem nu plannen om klaar te maken voor aflevering. Deze week hoor wanneer dat gaat luken maar moest rekening houden met twee weken. Maar dat duurt gevoelsmatig inderdaad wel lang!
Die laatste loodjes duren inderdaad altijd heel lang. Maar verwacht dat er nog best wat nagelopen wordt in die tijd en ze natuurlijk meer te doen hebben.
Alvast veel plezier ermee!
Pff, van de week start ik de Octavia uit 2021 en is mijn profiel wel goed vernaggeld. De taal stond op Engels, mijn startschermen zijn gerest naar de default indeling en bijvoorbeeld mijn favoriete radio-zender-lijst is gewist. De koppeling van mijn telefoon is er nog gewoon en ook de instellingen van de tellers klopt nog. Het is dus geen algehele reset. Maar extreem irritant is het wel.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Dit is een algemene website of specifiek van je dealer?
Take schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 13:33:
[...]
Zeker gaaf, ik heb afgelopen vrijdag nog even contact gehad met de dealer. Hoewel ik wel een website heb om het e.e.a. te kunnen traceren met stappen stond deze al twee weken op vervoer naar Nederland. Tijdens het gesprek bleek deze begin vorige week in Nederland te zijn aangekomen en ze gaan hem nu plannen om klaar te maken voor aflevering. Deze week hoor wanneer dat gaat luken maar moest rekening houden met twee weken. Maar dat duurt gevoelsmatig inderdaad wel lang!
systeem softwareversie?Luuk1983 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 08:28:
Pff, van de week start ik de Octavia uit 2021 en is mijn profiel wel goed vernaggeld. De taal stond op Engels, mijn startschermen zijn gerest naar de default indeling en bijvoorbeeld mijn favoriete radio-zender-lijst is gewist. De koppeling van mijn telefoon is er nog gewoon en ook de instellingen van de tellers klopt nog. Het is dus geen algehele reset. Maar extreem irritant is het wel.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
In ieder geval 1985, dat is de laatste update die ik heb gedaan. Of hij moet in de tussentijd zelf een update hebben uitgevoerd, maar volgens mij kan je systeemupdates niet echt over het hoofd zien toch?
Er is een nieuwere uitgekomen, wellicht dat je die OTA nog binnen gaat krijgenLuuk1983 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 09:13:
[...]
In ieder geval 1985, dat is de laatste update die ik heb gedaan. Of hij moet in de tussentijd zelf een update hebben uitgevoerd, maar volgens mij kan je systeemupdates niet echt over het hoofd zien toch?
Dit weekend toch weer gedoe gehad met de navigatie (Kodiaq PHEV 2024) die dacht dat ie 5km verderop reed. Na de updates is dit dus duidelijk niet opgelost. erger nog: De veiligheidssysteem instellingen waren teruggezet naar default (voornamelijk automatisch snelheid trajectverloop). Gevolg was dat de auto 50 wilde rijden op de snelweg, werd het dus toch even spannend. Hij haalt de snelheid dus van de GPS, niet vanuit de camera.
Ik begin het echt wel een beetje zat te worden.
Dat begrijp ik, Ik gebruik de af-fabriek al helemaal niet meer. Dat geeft echt rust.Mimiix schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:18:
<KNIP>
In november gaat mijn auto voor de software updates. Ik houd mijn hart nu al vast ;-)..
Ik ook niet, maar het probleem zit hem dus in het feit dat hij daar de snelheid op aanpast en dat hij zijn snelheids indicatie daar op baseert. Gevolg is dus ook dat je steeds een melding krijgt met een storing (omdat je in de middle of no-where lijkt te rijden) en hij dus op de snelweg ineens wat anders gaat doen.GEi schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:54:
[...]
Dat begrijp ik, Ik gebruik de af-fabriek al helemaal niet meer. Dat geeft echt rust.
In november gaat mijn auto voor de software updates. Ik houd mijn hart nu al vast ;-)..
Ah, ok. Denkend in oplossingen: dat 'hulpsysteem' uitzetten. Is iedere keer een extra handeling, maar daar kan je beter aan wennen dan aan onverwachts en ongecontroleerd handelen van de auto zelf. Vanuit EU moet het allemaal veiliger worden, maar ik heb het idee dat fabrikanten soms systemen op de markt zetten die nog niet eens af zijn. Verschillende merken binnen de VAG-Groep hebben hier last van. Wij als bestuurders hebben dit maar te accepteren, op de één of andere manier. De dealer heeft zijn handen er al van af getrokken. Blijf het bijzonder vinden dat dit allemaal kan met zo een dure aanschaf en de risico's in het verkeer. En niemand geeft thuis. Mijn vrouw is lid van de ANWB, die heeft de ANWB al eens over deze issues (hulpsystemen die niet doen wat je verwacht dat ze oen) gebeld; was een zinloos telefoontje; ANWB doet hier niet wat mee.
Deze website is van de dealer (a-point), dus weet niet zeker of alle dealers zoiets hebben.basjuhh schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 08:46:
Dit is een algemene website of specifiek van je dealer?
[...]
Hij gebruikt zowel gps als de camera. Maar dit gaat idd verre van feilloos. Borden op parallelwegen gaan ook lekker.Mimiix schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:18:
Dit weekend toch weer gedoe gehad met de navigatie (Kodiaq PHEV 2024) die dacht dat ie 5km verderop reed. Na de updates is dit dus duidelijk niet opgelost. erger nog: De veiligheidssysteem instellingen waren teruggezet naar default (voornamelijk automatisch snelheid trajectverloop). Gevolg was dat de auto 50 wilde rijden op de snelweg, werd het dus toch even spannend. Hij haalt de snelheid dus van de GPS, niet vanuit de camera.
Maar behalve de waarschuwing blijft de rest toch gewoon uit staan? Koersverloop voor cc en recuperatie worden niet opnieuw ingeschakeld bij starten.
Klopt, alleen na de software updates bij de dealer zijn ze blijkbaar wel opnieuw ingeschakeld. Zowel in mijn profiel als bij die van mijn vrouw.MikeyMan schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 15:50:
[...]
Koersverloop voor cc en recuperatie worden niet opnieuw ingeschakeld bij starten.
ja dat klopt. Er is -wat selectief- gereset.Mimiix schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 16:36:
[...]
Klopt, alleen na de software updates bij de dealer zijn ze blijkbaar wel opnieuw ingeschakeld. Zowel in mijn profiel als bij die van mijn vrouw.
Erger vind ik de battery care onzin.

hoe kan ik de spec vinden van benodigde accu voor mijn wagen? 2016 octavia 1.6tdi, momenteel zit er een (niet originele) 760A in, maar eigenlijk geen flauw idee of dit volgens spec is, of ondermaats. Op meerdere accu-webshops even gekeken maar "geschikt voor uw auto" loopt van 500 tot 760A en dat vind ik nogal een verschilletje..
En ja, er zijn tekenen van een accu die op z'n retour is dus zit eens te kijken naar vervanging
En ja, er zijn tekenen van een accu die op z'n retour is dus zit eens te kijken naar vervanging
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
Ik heb een superb iV en vind dat de navigatie donker/lichtmodus zo gevoelig is. Ook met redelijk weer gaat ie snel op donker. Is dit subtieler te maken. Bij een golf 7 was dit een stuk aangenamer
Schakelt mee met je koplampen, toch? Zet in het auto-config menu bij verlichting de schakeling trager.deTuinman schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 21:06:
Ik heb een superb iV en vind dat de navigatie donker/lichtmodus zo gevoelig is. Ook met redelijk weer gaat ie snel op donker. Is dit subtieler te maken. Bij een golf 7 was dit een stuk aangenamer
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
ik kom van een Mazda6 station (2.5TD) naar Superb iV Station (PHev) en ben erg blij met de keuzeTake schreef op maandag 22 september 2025 @ 14:49:
Volg het topic al een tijdje gezien ik weer een nieuwe lease auto mocht uitkiezen, komend van een Mazda 6 Sedan (2.5 turbo diesel) en nu een Toyota RAV4 ben ik toch wel een tijd aan het zoeken geweest naar iets leuks ervoor terug. Uit eindelijk viel mijn oog op de Skoda Kodiaq hier ook een proefrit mee gedaan maar na wat rekenwerk werd deze toch wel wat prijzig. De Superb stond ook op de lijst en daar dus ook een proefrit mee gedaan, en dat beviel mij wel heel erg en prijstechnisch toch een stukje voordeliger. Toch wat lekkerder op de weg dan de Kodiaq en nog steeds enorm veel ruimte in de auto.
Heb jij de station of de sedan van de Superb besteld?
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Vol op de rem trappen op de linkerbaan is ook niet best hoor
Raar, vanacht kreeg ik 2x dit van de skoda app:
/f/image/g65bQiUMebuWeJhkxLrQvc7v.png?f=fotoalbum_large)
Maar in de app zelf kon ik niks vinden over die meldingen, ik zie alleen de notifications.. iemand een idee?
Auto stond nog gewoon op de drive.. dus misschien een kat of een vos die op de motorkap gesprongen is..
Maar ik zag geen footprints, wel deze rare markeringen (in de dauw, dus geen krassen)
/f/image/60Yz2dFWZNzhLFBiBovyym9A.png?f=fotoalbum_large)
Je zou bijna denken dat iemand zo'n key extender truuk aan het proberen was... maar een Superb ik nou ook weer niet zo premium dat ze dat willen doen lijkt me..
/f/image/g65bQiUMebuWeJhkxLrQvc7v.png?f=fotoalbum_large)
Maar in de app zelf kon ik niks vinden over die meldingen, ik zie alleen de notifications.. iemand een idee?
Auto stond nog gewoon op de drive.. dus misschien een kat of een vos die op de motorkap gesprongen is..
Maar ik zag geen footprints, wel deze rare markeringen (in de dauw, dus geen krassen)
/f/image/60Yz2dFWZNzhLFBiBovyym9A.png?f=fotoalbum_large)
Je zou bijna denken dat iemand zo'n key extender truuk aan het proberen was... maar een Superb ik nou ook weer niet zo premium dat ze dat willen doen lijkt me..
@ToolkiT Wat ik zo lees op internet, is dat alarm op zich best gevoelig. Het kan zelfs een mot zijn in de auto bijvoorbeeld.
Je moet hem met parkeren ook in de P zetten, niet in de drive.ToolkiT schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 15:24:
Auto stond nog gewoon op de drive..
LOL... de oprit dus in NLjongetje schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 17:59:
[...]
Je moet hem met parkeren ook in de P zetten, niet in de drive.
Maar de P knop gebruik ik nooit.. als ik parkeer druk ik altijd power off, dan zet hij hem automatisch op handrem en in P.. scheelt weer een actie
Kan dat eigenlijk ook uit? Hier staat de auto (in de garage) altijd in z'n vrij en niet op de handrem. Zo kan ik de auto naar behoefte gemakkelijk heen en weer rollen, al naar gelang ik voor, of achter de auto even wat meer ruimte nodig heb.ToolkiT schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 18:40:
LOL... de oprit dus in NL
Maar de P knop gebruik ik nooit.. als ik parkeer druk ik altijd power off, dan zet hij hem automatisch op handrem en in P.. scheelt weer een actie
Bij een (evt toekomstige) S4 zou ik dus niet willen dat ie zichzelf met voor- en achteras op de rem zet.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
Ik heb de station besteld, de hondenbench past anders zo lastig in de autoToolkiT schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 21:32:
[...]
ik kom van een Mazda6 station (2.5TD) naar Superb iV Station (PHev) en ben erg blij met de keuze
Heb jij de station of de sedan van de Superb besteld?
Die heb ik ook wel eens met de Passat. Wil nog wel eens een vliegje binnen schieten en zich verstoppen. Met name rand van het open dak lijkt een gewilde verstopplek. En zeker als het een klein nacht beestje is gaat ie in het donker aan het vliegen en gaat je alarm af. Midden in de nachtToolkiT schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 15:24:
Raar, vanacht kreeg ik 2x dit van de skoda app:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Paar mm is al genoeg om te detecteren, ding is vrij gevoelig
Nee. Allemaal elektronisch, ook de handrem. Werkt samen met de automaat, en zelfs met de gasrespons.Andrehj schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 19:37:
[...]
Kan dat eigenlijk ook uit? Hier staat de auto (in de garage) altijd in z'n vrij en niet op de handrem. Zo kan ik de auto naar behoefte gemakkelijk heen en weer rollen, al naar gelang ik voor, of achter de auto even wat meer ruimte nodig heb.
Bij een (evt toekomstige) S4 zou ik dus niet willen dat ie zichzelf met voor- en achteras op de rem zet.
Handbak kun je nog in neutraal zetten maar automatische handrem ontkom je niet aan, tenzij die ook handmatig is. Zo werkt VAG nou eenmaal.
En wat jij wilt doet niet terzake (Nofi). Je bent afhankelijk van wat er wordt aangeboden door de fabrikanten. Dit is veiliger, of wordt veiliger geacht.
Jij hebt inmiddels een knopje voor de stand van de automaat. Ik heb in de Passat nog een stengel, als ik die niet in P zet en de auto uit zet begint ie te piepen dat de automaat niet in P staatToolkiT schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 18:40:
[...]
LOL... de oprit dus in NL
het lijkt erop dat de GPS ontvanger niet genoeg satelieten ziet. Bij normale GPS ontvangst heb je al snel 6 of meer satelieten in beeld, als het er veel minder zijn wordt de GPS nauwkeurigheid slecht en denkt ie inderdaad dat je ergens anders bent. Heb je zelf electronische apparaten aanstaan als je rijdt? Die mogelijk je ontvangst storen. Probeer eens om die uit te zetten of het wat uitmaakt. Laptop enzo.Mimiix schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:18:
Dat doet mijn Superb uit 2011 ook, maar daar trek ik mij nooit iets van aan. Gaat prima.The Eagle schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 20:58:
Jij hebt inmiddels een knopje voor de stand van de automaat. Ik heb in de Passat nog een stengel, als ik die niet in P zet en de auto uit zet begint ie te piepen dat de automaat niet in P staat
Alleen de telefoonspauldaytona schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 21:16:
[...]
het lijkt erop dat de GPS ontvanger niet genoeg satelieten ziet. Bij normale GPS ontvangst heb je al snel 6 of meer satelieten in beeld, als het er veel minder zijn wordt de GPS nauwkeurigheid slecht en denkt ie inderdaad dat je ergens anders bent. Heb je zelf electronische apparaten aanstaan als je rijdt? Die mogelijk je ontvangst storen. Probeer eens om die uit te zetten of het wat uitmaakt. Laptop enzo.
Overigens: Dit gebeurt vaak later tijdens de rit. Soms helpt een herstart.
Omdat de wereld buiten nederland niet plat is.. en je auto dan dus weg kan rollen..Andrehj schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 19:37:
[...]
Kan dat eigenlijk ook uit? Hier staat de auto (in de garage) altijd in z'n vrij en niet op de handrem. Zo kan ik de auto naar behoefte gemakkelijk heen en weer rollen, al naar gelang ik voor, of achter de auto even wat meer ruimte nodig heb.
Heb altijd geleerd dat dsg bakken met fluwelen handschoenen moeten worden geparkeerd. Eerst stoppen. Dan handrem. Dan P. Dan uit.
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Krijg net een mail dat mijn auto gefabriceerd is en onderweg naar Nederland. Ze geven aan binnen 5 weken een afleverafspraak te maken mits er geen rare dingen zijn.
Zucht, te lang!!!!!
Wordt als ik het zo zie over 2 weken niet met de nieuwe auto naar Essen toe.
Eerst volgende lange rit is dan naar Berlijn in december.
Zucht, te lang!!!!!
Eerst volgende lange rit is dan naar Berlijn in december.
Als je hem prive rijdt mischien. Lease maakt niet uitAlekz87 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 12:53:
Heb altijd geleerd dat dsg bakken met fluwelen handschoenen moeten worden geparkeerd. Eerst stoppen. Dan handrem. Dan P. Dan uit.
Note to self: koop nooit ex lease auto’s. ✔️✅The Eagle schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 14:37:
[...]
Als je hem prive rijdt mischien. Lease maakt niet uit
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Meeste rijden hem met het motto: Don't be gentle, it's a rental..Alekz87 schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 18:18:
[...]
Note to self: koop nooit ex lease auto’s. ✔️✅
Dus voor mij geen oud leaserts idd...
16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT
Tja bij elke andere auto heb je ook geen idee, terwijl de lease auto's gegarandeerd het benodigd onderhoud gehad hebben en relatief veel op de snelweg gereden worden.skai21 schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 21:24:
[...]
Meeste rijden hem met het motto: Don't be gentle, it's a rental..
Wat een onzin, ik rij al een aantal jaar lease van de zaak en ga er gewoon netjes mee om. Zie niet in waarom ik de auto zou moeten afraggen. Dat doe ik ook niet met mijn laptop en telefoon van de zaak of als ik op vakantie ga met het huisje.skai21 schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 21:24:
[...]
Ik behandel de mijne ook alsof hij van mij is, maar bij sommige collega's zie ik anders. Het blijft gokken met een tweede hands auto.jongetje schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 07:37:
[...]
Wat een onzin, ik rij al een aantal jaar lease van de zaak en ga er gewoon netjes mee om. Zie niet in waarom ik de auto zou moeten afraggen. Dat doe ik ook niet met mijn laptop en telefoon van de zaak of als ik op vakantie ga met het huisje.
En van de goede onderhoudshistorie is ook wel weer een punt.
Ik heb a.s. zaterdag een proefrit gepland in de Kodiaq PHEV Business. Dat was eigenlijk de reden dat ik in dit forum kwam neuzen. Mijn Kuga PHEV is bijna 4 jaar, dus ik mag wat nieuws uitzoeken

De 2.5 motor combinatie hybride uit mijn huidige auto loopt heerlijk met een CVT, ben benieuwd hoe ik de 1.5 met DSG ga vinden. Ben al sinds mijn Kamiq geen schakelmomenten meer gewend.
16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT
Hier exact hetzelfde. Zelfs de met 50k op de teller tijdelijke auto behandel ik alsof het mijn eigen auto is. Jammer dat mijn voorgangers van de verhuurder dit niet hebben gedaan. Stinkt naar verdoezeld roken (heb dit wel aangegeven en dat er olie in de bak van het reservewiel ligt en hij smerig afgeleverd was, dit om te voorkomen dat ik er straks gezeik over krijg). Ik rook zelf niet en dan is dat echt niet lekker. Het is dan maar 250 euro om het schoon te laten maken. Geloof mij, dat betalen menig rokers gewoon om in de auto te raken en dan nog dat geld lost het probleem wat diegene hiermee gecreëerd heeft absoluut niet. Denk dat je lijken stank er nog beter uit krijgt dan dit. En dat krijg je er al niet uit.jongetje schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 07:37:
[...]
Wat een onzin, ik rij al een aantal jaar lease van de zaak en ga er gewoon netjes mee om. Zie niet in waarom ik de auto zou moeten afraggen. Dat doe ik ook niet met mijn laptop en telefoon van de zaak of als ik op vakantie ga met het huisje.
Voorgaande twee leaseauto's ook behandeld alsof het mijn eigen auto is. En straks de Octavia ook. Snap mensen echt niet.
Dit. Ik behandel hem vaak beter dan de auto van m'n vrouw. Netjes onderhouden en gewoon er mee rijden zoals je dat hoort te doen.jongetje schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 07:37:
[...]
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Ik vind het hoofdscherm (achter het stuur) echt heel erg donker. Voor zover ik kon vinden heb ik alles op brightness 100 (of vol) staan. Ik blijf hem heel donker vinden, mis ik iets?
Van welke auto?Boterham71 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 12:47:
Ik vind het hoofdscherm (achter het stuur) echt heel erg donker. Voor zover ik kon vinden heb ik alles op brightness 100 (of vol) staan. Ik blijf hem heel donker vinden, mis ik iets?
En wat gebeurt er als je je verlichting aan zet, maakt dat verschil?
Kodiaq PHEV van 2024.
Overdag valt het mee, maar als ik 's avonds rijd (dus met verlichting aan) is de backlight van het scherm gewoon teveel gedimd. Ik wil de brightness veel hoger, maar dat lukt dus niet.
Overdag valt het mee, maar als ik 's avonds rijd (dus met verlichting aan) is de backlight van het scherm gewoon teveel gedimd. Ik wil de brightness veel hoger, maar dat lukt dus niet.
Dat is wel bijzonder, ik heb alle binnen verlichting in mijn Kodiaq 2025 juist volledig gedimd, omdat het anders net lijkt alsof ik in de zonnebank zitBoterham71 schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 10:43:
Kodiaq PHEV van 2024.
is verkeersbordenherkenning iets wat later nog toe te voegen is bij een Superb iV Combo business sportline uit 2021?
Wat ik zo lees hier, denk ik dat je juist blij moet zijn dat je het niet hebt 😅deTuinman schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 18:03:
is verkeersbordenherkenning iets wat later nog toe te voegen is bij een Superb iV Combo business sportline uit 2021?
Jazeker en je kan het ingrijpen bij verkeersbordherkenning gewoon uitschakelen.deTuinman schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 18:03:
AMD Ryzen 9 5900X @4.8Ghz, ASUS ROG Strix X570-E Gaming, G.Skill F4-360016-32GTZNC, ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3080 OC Edition 12GB GDDR6X, Lian Li PC-O11 Dynamic (evo) 2x 240 Rad.
Kan ik dat zelf of via een dealer?stigma schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 19:02:
[...]
Jazeker en je kan het ingrijpen bij verkeersbordherkenning gewoon uitschakelen.
vreemd dat je het niet hebt. Stuur me eens je chassisnummer, dan kijk ik even.deTuinman schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 18:03:
Laat even weten wat eruit komt, ben namelijk ook wel benieuwd, Octavia 2021
on that topic.. is de optie die speed cameras aangeeft ook uit te zetten? of iig in te stellen dat hij alleen dat doet als je te hard rijd?Luuk1983 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 18:21:
[...]
Wat ik zo lees hier, denk ik dat je juist blij moet zijn dat je het niet hebt 😅
Speed warning kan ik makkelijk via stuur uitzetten (elke rit, maar inmiddel muscle memory), maar MrsT word ram gek van die speed camera warning..
Ditto met de forward crash warning.. die is ook veel te gevoellig..
Ik snap niet echt het verschil wat je bedoelt tussen optie 'speed cameras' en 'speed warning'? Wil je eens wat duidelijker zijn?ToolkiT schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 10:00:
[...]
on that topic.. is de optie die speed cameras aangeeft ook uit te zetten? of iig in te stellen dat hij alleen dat doet als je te hard rijd?
Speed warning kan ik makkelijk via stuur uitzetten (elke rit, maar inmiddel muscle memory), maar MrsT word ram gek van die speed camera warning..
Ditto met de forward crash warning.. die is ook veel te gevoellig..
Denk dat dat echt wel reuze mee valt hoor. Gros van de autorijders in NL zijn echt geen scheurijzers en rijden net zo rustig/normaal als dat de auto volledig van hunzelf zou zijn.skai21 schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 21:24:
[...]
[ Voor 25% gewijzigd door Scrtz op 21-10-2025 10:14 ]
Als ik de speed warning uitzet krijg ik geen ping meer als ik te hard rijd.. maar bij de camera om de hoek krijg ik wel een stem die zegt: "caution speed camera ahead, watch your speed"Scrtz schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 10:12:
[...]
Ik snap niet echt het verschil wat je bedoelt tussen optie 'speed cameras' en 'speed warning'? Wil je eens wat duidelijker zijn?
Oh op die manier. Zal ergens in navigatie instellingen staan lijkt mij? Heb een hele hoop VAG auto's gereden en nog steeds van meerdere merken maar dat heb ik zelf nog nooit gehoord.ToolkiT schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 12:03:
[...]
Als ik de speed warning uitzet krijg ik geen ping meer als ik te hard rijd.. maar bij de camera om de hoek krijg ik wel een stem die zegt: "caution speed camera ahead, watch your speed"
ah goed idee.. in nav heb ik nog niet in de settings gekeken..Scrtz schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 12:06:
[...]
Oh op die manier. Zal ergens in navigatie instellingen staan lijkt mij? Heb een hele hoop VAG auto's gereden en nog steeds van meerdere merken maar dat heb ik zelf nog nooit gehoord.
In de Elroq zit dat in de "Traffication" app. Weet niet of die app in alle modellen zit of alleen de nieuwere.ToolkiT schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 12:18:
[...]
ah goed idee.. in nav heb ik nog niet in de settings gekeken..
TMBJW9NP2N7010301Rainesh schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 08:52:
[...]
vreemd dat je het niet hebt. Stuur me eens je chassisnummer, dan kijk ik even.