Het grote ŠKODA topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 83 84 Laatste
Acties:

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Bij mijn weten kunnen de jonge VAG-auto’s niet meer ‘makkelijk’ gecodeerd worden. Er zit een beveiliging op die zodanig is dat alleen de dealer apparatuur niet voldoet. Er is ook een wisselende code nodig. Dat maakte dat ik. In de vorige Kodiaq facelift veel anders kon laten instellen maar bij de huidige Kodiaq PHEV ik nog niets heb kunnen laten aanpassen.
En inderdaad, niet druk maken over andere settings bij inleveren…

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:19
GEi schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 21:51:
Bij mijn weten kunnen de jonge VAG-auto’s niet meer ‘makkelijk’ gecodeerd worden. Er zit een beveiliging op die zodanig is dat alleen de dealer apparatuur niet voldoet. Er is ook een wisselende code nodig. Dat maakte dat ik. In de vorige Kodiaq facelift veel anders kon laten instellen maar bij de huidige Kodiaq PHEV ik nog niets heb kunnen laten aanpassen.
En inderdaad, niet druk maken over andere settings bij inleveren…
Klopt met de nieuwe cybersecurity maatregelingen sinds juli 2025 is het tot nu toe heel moeilijk tot vrijwel onmogelijk. Zelfs de fabriek zelf krijg het amper geregeld want voor de meeste modellen VAG auto’s is pas sinds kort achter vrijschakelen van trekhaak bijvoorbeeld mogelijk.
Arunia schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 21:21:
Vandaag de achterklep sensor optie uitgeschakeld. Te vaak gaat dat ding open wanneer je langsloopt en dicht wanneer je bezig bent.

Eergisteren was de druppel toen mijn schoonmoeder iets pakte en buiten dat ze slecht hoort, we riepen dat ze weg moest van de achterklep. Ding ging dus maar beneden. Ging maar net goed.

Meteen uitgezet.

Mijn vrouw kwam met een goeie. Alleen open met sensor en dicht met de knop op de achterklep zelf. Maar dat kun je niet instellen.
Hoe dan? Normaal activeert die toch enkel door je voet onder de achterbumper te houden? Dan is er echt iets goed mis met het systeem.

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:01
Scrtz schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 22:07:
[...]

Hoe dan? Normaal activeert die toch enkel door je voet onder de achterbumper te houden? Dan is er echt iets goed mis met het systeem.
Heb die optie in mijn Elroq ook al na een maand of 2 uitgezet. Open gaat die nauwelijks ondanks de circusact die je uithaalt. Dicht gaat die wel heel makkelijk. Implementatie is gewoon niet geweldig. Heel erg afhankelijk van wat er achter je auto op de grond gebeurt voor mijn gevoel (stoephoogte e.d.)

• Scrtz
Holzschuh schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 07:28:
[...]

Heb die optie in mijn Elroq ook al na een maand of 2 uitgezet. Open gaat die nauwelijks ondanks de circusact die je uithaalt. Dicht gaat die wel heel makkelijk. Implementatie is gewoon niet geweldig. Heel erg afhankelijk van wat er achter je auto op de grond gebeurt voor mijn gevoel (stoephoogte e.d.)
Bij mij (Cupra Terramar, zelfde techniek wss dus ook zelfde sensoren) werkt het heel consistent door rustig mijn voet recht onder de bumper te houden, dan tijdig terug trekken en stap naar achter doen.

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:26
Bij mijn superb zwaaiende beweging met mijn voet eronder. Maar inderdaad af en toe wel dicht terwijl je er iets uit staat te pakken.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:18
@Scrtz als ik langs loop en de schaduw komt onder de auto door, dan schiet de achterklep al open.

Soms inderdaad sta je met je voet te zwaffelen en gebeurd er niets.

En vaak ben je in de achterbak bezig zelfs uit de buurt van de sensor en gaat hij piepen om dicht te gaan.

Soms doe je de achterklep open en blijft hij op een kier staan. Maar goed. Dat soort dingen eigenlijk.

• Scrtz
Arunia schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 08:55:
@Scrtz als ik langs loop en de schaduw komt onder de auto door, dan schiet de achterklep al open.

Soms inderdaad sta je met je voet te zwaffelen en gebeurd er niets.

En vaak ben je in de achterbak bezig zelfs uit de buurt van de sensor en gaat hij piepen om dicht te gaan.

Soms doe je de achterklep open en blijft hij op een kier staan. Maar goed. Dat soort dingen eigenlijk.
Snowhite0901 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 08:46:
Bij mijn superb zwaaiende beweging met mijn voet eronder. Maar inderdaad af en toe wel dicht terwijl je er iets uit staat te pakken.
Het kan allebei, maar ik vond de statische voet onder de bumper beter en consistenter werken. Je zou zeggen dat hetzelfde hardware is..

Wel bijzonder dat jullie dat ervaren, ik gebruik de achterklep echt dagelijks (kleine van bijna 2 jaar, dus veel te sjouwen continu) en ik heb echt in de afgelopen 14 maanden nog geen enkele keer gehad dat de achterklep ongewenst open ging..

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:26
Scrtz schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 09:30:
[...]

[...]

Het kan allebei, maar ik vond de statische voet onder de bumper beter en consistenter werken. Je zou zeggen dat hetzelfde hardware is..

Wel bijzonder dat jullie dat ervaren, ik gebruik de achterklep echt dagelijks (kleine van bijna 2 jaar, dus veel te sjouwen continu) en ik heb echt in de afgelopen 14 maanden nog geen enkele keer gehad dat de achterklep ongewenst open ging..
Open ik ook nooit, maar dicht wel soms

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-03 12:07
Hmm ik heb hetzelfde problem.... eens kijken straks hoe ik die anders kan instellen dan :X
GewoonWatSpulle schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 22:31:
Vandaag ook weer iets geleerd, een Skoda Superb met Lounge interieur heeft diepte verstelbare hoofdsteunen. Zat bijna perfect maar nu nog beter, voelde eerst net alsof de hoofdsteun niet hoog genoeg kon omdat hij een beetje in mijn nek zat, maar dat bleek dus de diepte te zijn. 8)7

• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:53
Heeft iemand hier trouwens ervaring met Remote Park Assist en de uitrijhulp functie?

Het lijkt er op alsof ik geen Parkeer "menu" heb in de MySkoda app.

• GewoonWatSpulle
pentaw1nz schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 19:03:
Wat is jullie elektrisch verbruik nu in de winter?
Ik heb enkele honderden kilometers gereden, bijna alles elektrisch.
Zit op gecombineerd 1,6L / 23,5 kwh gemiddeld per 100km, laatste 30 dagen
Ik houd het verbruik bij tussen de tankbeurten, dat is dus nog maar 1 eigen tankbeurt geweest en we zijn inmiddels de 3.000 km ruim gepasseerd.

Wat mij wel opgevallen is is dat het bereik met een goed voorverwarmde auto echt veel beter is dan met een koude auto wegrijden, op zich logisch want met goed voorverwarmen zie ik zo 1-2 kWh verbruiken aan de laadpaal, dus dat is al snel 5-10% van de accu als dat niet gedaan word.

• Michel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:41
Verse eigenaar van een nieuwe Superb, januari geleverd, hier me een minder snugge actie. Ik heb een pasje op de afdekplaatjes van de middenconsole gelegd omdat ik die snel nodig had. Maar ik moest remmen met als gevolg dat het pasje naar voren schoof en zo zonder enige vorm van schaamte in het dashboard is beland.

Hij is tussen de middenconsole en dashboard in geschoten, daar zit een miniscule opening die dus perfect op maat is voor een pasje.

Weet iemand hier hoe ik het plaatje achter de smart dials weg kan halen? Heb het al beetje geprobeerd maar krijg de locatie van de klemmetjes niet gevonden. De pas kan ik vervangen uiteraard maar wil hem liever niet in de auto laten zitten om door iemand anders ooit gevonden te worden.

Alvast bedankt!

• zoetbb1
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-03 09:31
pentaw1nz schreef op zondag 8 februari 2026 @ 09:03:
[...]

Wb de stoel;
Ik heb iets in de handleiding gevonden waar je ook de stoel kunt aanvinken. Is te vinden onder auto-climatronic Standaard staat alleen stuur aangevinkt.
Mogelijk dat dit de oplossing is, maar weet het niet zeker.

Dit is overigens ook de setting die dan standaard je stoel en stuurverwarming aanzet bij aanzetten auto < bepaalde temp.
Dat wil ik dan eigenlijk weer niet per se. Heb niet altijd behoefte aan een warme stoel.
Dat is voor mij inderdaad de oplossing.
Bij de klimaatinstellingen kun je het level voor de stuur- en stoelverwarming instellen. De stuurverwarming stond op 3 (te heet) en de stoelverwarming uit. Dit aangepast naar stuurverwarming stand 2, stoelverwarming stand 3 en nu is 's morgens de auto, het stuur én de stoel voorverwarmd. Top!

Beetje verwarrend dat dat in de app niet zichtbaar is.

• MikeyMan
  • Laatst online: 19:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

zoetbb1 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 07:38:
[...]

Bij de klimaatinstellingen kun je het level voor de stuur- en stoelverwarming instellen. De stuurverwarming stond op 3 (te heet) en de stoelverwarming uit. Dit aangepast naar stuurverwarming stand 2, stoelverwarming stand 3 en nu is 's morgens de auto, het stuur én de stoel voorverwarmd. Top!

Niet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YKUqqXUoWOANSKSsZTCJirdnJj4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JxVd5hSd90PUko1bW83eTaMk.png?f=fotoalbum_large

• zoetbb1
Inderdaad "niet". Als bij de temperatuurinstellingen (in de auto) de stoelen "uit" staan, dan zie ik in de app hetzelfde plaatje maar dan worden de stoelen niet verwarmd. Of je moet het lezen als "verwarmen op de stand zoals in de auto ingesteld" en als die uit staat doet de auto inderdaad wat je hebt ingesteld: niet verwarmen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

zoetbb1 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 11:45:
[...]

Inderdaad "niet". Als bij de temperatuurinstellingen (in de auto) de stoelen "uit" staan, dan zie ik in de app hetzelfde plaatje maar dan worden de stoelen niet verwarmd. Of je moet het lezen als "verwarmen op de stand zoals in de auto ingesteld" en als die uit staat doet de auto inderdaad wat je hebt ingesteld: niet verwarmen.
Ik kan ze hier gewoon aan en uit 'vinken'. Dit lukt overigens alleen als de voorverwarming niet actief is.

• Arunia
De kap waar de spiegel zit bij de Octavia 2025 na 1 keer loshalen lijkt deze wat losser te zetten. Enige oplossing vanuit de dealer is kap vervangen. Nu zouden dat mijn kosten niet zijn, maar een volgende keer krijg je hetzelfde. Gelukkig is de kier al een stuk minder nadat ik ze er op gewezen heb. Hiervoor kijk ik gewoon naar buiten. :+

Parkeersensor had steenslag en is vervangen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Arunia schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 11:54:
De kap waar de spiegel zit bij de Octavia 2025 na 1 keer loshalen lijkt deze wat losser te zetten. Enige oplossing vanuit de dealer is kap vervangen. Nu zouden dat mijn kosten niet zijn, maar een volgende keer krijg je hetzelfde. Gelukkig is de kier al een stuk minder nadat ik ze er op gewezen heb. Hiervoor kijk ik gewoon naar buiten. :+

Parkeersensor had steenslag en is vervangen.
Datzelfde ben ik tegenaan gelopen met de kunststof wielranden op m'n Kodiaq. Na het loshalen nooit meer netjes sluitend op hun plek te krijgen.

• Arunia
MikeyMan schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 12:03:
[...]

Datzelfde ben ik tegenaan gelopen met de kunststof wielranden op m'n Kodiaq. Na het loshalen nooit meer netjes sluitend op hun plek te krijgen.
Ik vind dat best wel bizar slecht, maar goed. Ik laat het hierbij omdat het nu niet echt zichtbaar meer is. Ik weet dat de volgende keer hetzelfde gebeurd en mocht nu de usb-c stekker naar binnen vallen, dan kan ik dat zelf doen bij wijze van spreken.
Die randen zijn dan ook echt vervelend inderdaad.

Standaard heb ik twee lifehammers voorin in de auto gemonteerd gekregen.
Heb er alleen voor onze dochter en als er meer in zitten, andere mensen nog eentje los aangeschaft. Alleen even kijken of ik die los in het vakje bij de ventilator steek, of toch vast plak.
Die laatste weet ik niet hoe netjes het los komt na nog 3,5 jaar, anders moet ik het bij de Leasemaatschappij neerleggen, wat zij er van vinden.

Twijfel nog om de extra deur paraplu aan te schaffen. :+

[ Voor 30% gewijzigd door Arunia op 18-02-2026 13:53 ]

• Richard P
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-03 22:27
zoetbb1 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 07:38:
[...]

Bij mij maakt dit dus geen verschil. Als ik in de auto stap is m’n stuur nu op 1 streepje en de stoel op 2. Wanneer ik de boel voorverwarm is alleen m’n stuur warm. 😞

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:01
Arunia schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 13:32:
[...]Twijfel nog om de extra deur paraplu aan te schaffen. :+
In de passagiersdeur zit er hier eentje van de Kruidvat :o

• Arunia
Holzschuh schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 12:04:
[...]

In de passagiersdeur zit er hier eentje van de Kruidvat :o
Zat ook al te kijken, want die van de ikea schijnt ook te passen.
Maar kan zijn voor die ene keer dat ik het überhaupt niet ga kopen. Denk dat ik het bij de Scala werkelijk 1 keer heb gebruikt. :+

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:55
Richard P schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 21:00:
[...]

Bij mij maakt dit dus geen verschil. Als ik in de auto stap is m’n stuur nu op 1 streepje en de stoel op 2. Wanneer ik de boel voorverwarm is alleen m’n stuur warm. 😞
Bij mij verwarmt stoel nu ook voor sinds ik dit heb aangepast. Heb je de setting al wel aangepast? Ook een kodiaq?

Wat ik wel jammer vind;
Als de auto vol is (of dat nu 80% of 100% is) en ik start voorverwarmen op later moment met stekker er nog in, dan gaat hij niet opnieuw een laadsessie starten maar trekt hij de accu leeg.

Hoe gaat dat bij anderen

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024 / Peblar business laadpaal / 25kw plugin hybride

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:31
pentaw1nz schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 12:44:
[...]

Bij mij verwarmt stoel nu ook voor sinds ik dit heb aangepast. Heb je de setting al wel aangepast? Ook een kodiaq?

Wat ik wel jammer vind;
Als de auto vol is (of dat nu 80% of 100% is) en ik start voorverwarmen op later moment met stekker er nog in, dan gaat hij niet opnieuw een laadsessie starten maar trekt hij de accu leeg.

Hoe gaat dat bij anderen
Zelfde. Als hij klaar is met laden stopt hij gewoon met laden. (Stekker zit er dan nog gewoon in). Ook al trek ik m idd erna helemaal leeg met voorverwarmen

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:13
[...]

Wat ik wel jammer vind;

Hoe gaat dat bij anderen
Same, en dat vind ik echt een gemis. Geen idee of dat met een software-update verholpen zou kunnen worden...

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Jorizzz schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 10:03:
[...]

Same, en dat vind ik echt een gemis. Geen idee of dat met een software-update verholpen zou kunnen worden...
mijne doet dat ook.. is een design fout denk ik en voor zover ik weet nog geen update voor..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Mimiix
  • Laatst online: 15:42

Mimiix

Professioneel Prutser

[...]

Wat ik wel jammer vind;

Hoe gaat dat bij anderen
Dat verschilt per paal is mijn beleving. Soms trekt ie de auto leeg, soms start ie de sessie weer.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jorizzz schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 10:03:
[...]

Sinds de update van halverwege vorig jaar doet ie het goed bij mij. Zolang ie niet 100% vol is. Sterker nog, hij laadt wat harder bij dan er verbruikt wordt.

Als ie 100% vol is, krijg ik een foutmelding en loopt ie idd leeg.

@Alekz87 helemaal leeg met voorverwarmen? Ik zie ergens tussen de 8 en 13% verdwijnen. Maar helemaal leeg gelukkig niet.

[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 24-02-2026 11:23 ]

• pentaw1nz
MikeyMan schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 11:22:
[...]

Sinds de update van halverwege vorig jaar doet ie het goed bij mij. Zolang ie niet 100% vol is. Sterker nog, hij laadt wat harder bij dan er verbruikt wordt.

@Alekz87 helemaal leeg met voorverwarmen? Ik zie ergens tussen de 8 en 13% verdwijnen. Maar helemaal leeg gelukkig niet.
Nee niet helemaal, maar 10% ben je zo kwijt.
Ik debk dat het komt doordat de auto geen signaal stuurt naar de laadpaal om weer een laadsessie te starten of te conserveren.

Ik heb alle mogelijke drempels bij mijn laadpaal al weggenomen

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024 / Peblar business laadpaal / 25kw plugin hybride

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

pentaw1nz schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 10:00:
[...]

Nee niet helemaal, maar 10% ben je zo kwijt.
Ik debk dat het komt doordat de auto geen signaal stuurt naar de laadpaal om weer een laadsessie te starten of te conserveren.

Ik heb alle mogelijke drempels bij mijn laadpaal al weggenomen
Volgens mij schiet de auto zelf in error omdat ie probeert te laden terwijl ie al 100% vol is.

Mijn eigen laadpaal houdt de sessie gewoon open, zolang de auto dat ook doet.
Alles onder de 100% werkt gewoon zonder problemen.

• pentaw1nz
MikeyMan schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 10:05:
[...]

Volgens mij schiet de auto zelf in error omdat ie probeert te laden terwijl ie al 100% vol is.

Mijn eigen laadpaal houdt de sessie gewoon open, zolang de auto dat ook doet.
Alles onder de 100% werkt gewoon zonder problemen.
Maar hij hervat ook niet als je de eerste procenten kwijt bent van het voorverwarmen

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

pentaw1nz schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 12:47:
[...]

Maar hij hervat ook niet als je de eerste procenten kwijt bent van het voorverwarmen
Wel als ik tot <100% laad.

Op 100% inderdaad niet, dan zit ie in error.

• pentaw1nz
MikeyMan schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 12:49:
[...]

Wel als ik tot <100% laad.

Op 100% inderdaad niet, dan zit ie in error.
Ook een kodiaq?

Als ik m op 80% max zet, vollaadt, dan voorverwarmen, gaat hij niet meer bijladen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

pentaw1nz schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 13:03:
[...]

Ook een kodiaq?

Als ik m op 80% max zet, vollaadt, dan voorverwarmen, gaat hij niet meer bijladen.
Yup, kodiaq phev.

In dat scenario doet ie het wel. Sterker nog, dan schiet ie vaak ook ver voorbij de 80%.

Update van ergens half vorig jaar wel gedaan?

• zoetbb1
MikeyMan schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 13:04:
[...]

Yup, kodiaq phev.

In dat scenario doet ie het wel. Sterker nog, dan schiet ie vaak ook ver voorbij de 80%.

Wat bij mij werkt (Kodiaq PHEV 2025):
  • Opladen tot 90%
  • 's morgens laadlimiet verhogen naar 100% (als het goed is start het laden vanzelf)
  • als dan het opwarmen start tijdens het laden, gaat het laden door tot de accu op 100% is
  • NB: ik heb wel het laadvermogen teruggeschroefd ("Stroombegrenzing" aan).
Ik heb het vermoeden dat de "Stroombegrenzing aan" noodzakelijk is en misschien ook de oplossing is als de accu al 100% geladen is, maar dat moet ik nog uittesten.

• Alekz87
MikeyMan schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 11:22:
[...]

Ownee ik bedoel het bij wijze van spreken zeg maar.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

• pentaw1nz
MikeyMan schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 13:04:
[...]

Yup, kodiaq phev.

Vorige maand pas gekocht.

Zal nog eens testen met 80%

• GewoonWatSpulle
Ik vermoed dat het toch een instelling is van de laadpaal want ik kan altijd bij 80% maar ook bij 100% gewoon voorverwarmen en dan zie ik die melding van accu conserveren oftewel op peil houden. De laadpaal staat dan wel op 11 kw ingesteld, op de granny charger werkte dat niet.

• GewoonWatSpulle
Nou inmiddels hebben we voor de 2e keer getankt, een beetje omdat het alweer ruim een maand geleden was en een beetje omdat het de komende tijd duurder gaat worden vandaag al +4 cent per liter bij de goedkope pomp bij ons in de buurt.

Tussenstand:
  • 4.035 km gereden
  • 59 liter Euro 95 E10
  • 752 kWh
Oftewel 1.46 L op 100 km en 20,31 kWh op 100 km gecombineerd, niet gek voor een regelmatig voorverwarmde auto.

• Alekz87
GewoonWatSpulle schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 20:50:
Nou inmiddels hebben we voor de 2e keer getankt, een beetje omdat het alweer ruim een maand geleden was en een beetje omdat het de komende tijd duurder gaat worden vandaag al +4 cent per liter bij de goedkope pomp bij ons in de buurt.

Tussenstand:
  • 4.035 km gereden
  • 59 liter Euro 95 E10
  • 752 kWh
Oftewel 1.46 L op 100 km en 20,31 kWh op 100 km gecombineerd, niet gek voor een regelmatig voorverwarmde auto.
Jij zou bijna kunnen overstappen op een volledige EV ;)

• GewoonWatSpulle
@Alekz87 zeker maar we konden geen laag model, met goede zit positie en grote accu vinden voor een goede prijs. De ID.7 vonden we minder mooi en was in vergelijkbare uitvoering ruim 10k duurder.

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03 22:22
GewoonWatSpulle schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 20:55:
Heeft iemand hier trouwens ervaring met Remote Park Assist en de uitrijhulp functie?

Het lijkt er op alsof ik geen Parkeer "menu" heb in de MySkoda app.
Het is nog maar relatief beschikbaar en als je niet weet hoe je het kan activeren dan heb je het niet als optie in je app, ook niet als je hetwel bijgekocht hebt.

Hoe te activeren: Update je software van de auto zodra dat kan. In de nieuwste versie vind je in het parkeer menu de optie “remote parking” toegevoegd als nieuwe optie. Als je het aan zet komt er een QR code in beeld. Scan deze en log je in. Dan pas verschijnt de optie in je smartphone app. Als bewijs dat jij eigenaar van de auto bent. Anders heb je de optie gewoon niet in je app beschikbaar.

Daarna verder uitvoeren zoals in dit filmpje wordt uitgelegd.

YouTube: Remote Park Assist: Good to know how to use it

• pentaw1nz
Volgende week woensdag met de auto naar de dealer voor de terugroepactie (Kodiaq).

Tevens verder op onderzoek uit voor een storing die mijn een piep in de oren op heeft geleverd... wat een hel was dit...
Auto ontgrendelen, en voordat ik de deur open kon trekken hoor ik ontzettend hard geruis. Ik was bang voor een defect aan de accu oid, dus deed een paar stappen achteruit.
Toen ik iets beter luisterde bleek het van binnen te komen; uit de tweatertjes kwam loeiharde ruis op max volume. Auto uitzetten hielp niks. Infotainment uitzetten ook niet.
Online vind ik dat het te maken kan hebben met de emergency module die is vastgelopen. Die heeft altijd spanning en gaat dus ook niet uit als je de auto uitzet.

Ben met een koptelefoon op naar de dealer gereden. Die hebben uiteindelijk de accu spanningloos gemaakt en toen stopte het.
Nu werkt mijn parkeersensor achter niet meer.

Wat een drama was dit. Hopelijk volgende week alles gefixt en komt dit nooit meer voor.

Filmpje; https://youtube.com/shorts/fDGa4UAcFzo

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@pentaw1nz wtf, bizar! Speakers ook aan vervanging toe nu?

• pentaw1nz
MikeyMan schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 06:40:
@pentaw1nz wtf, bizar! Speakers ook aan vervanging toe nu?
Lijkt nog allemaal goed te werken... ze werden wel flink warm ook. Preventief vervangen gaan ze vast niet doen, maar alles is goed gedocumenteerd mocht ik er later toch problemen mee krijgen

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Je link bevat tracking info. Kun je fixen door alles vanaf het vraagteken weg te halen.
Overigens is het loshalen van de accu (of de zekering van het betreffende apparaat, in dit geval je infotainment systeem) de standaard fix voor dit soort vage elektronische storingen. Dat kan iedereen (als je dit weet) ook makkelijk zelf.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

• pentaw1nz
Andrehj schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 10:28:
[...]

Je link bevat tracking info. Kun je fixen door alles vanaf het vraagteken weg te halen.
Overigens is het loshalen van de accu (of de zekering van het betreffende apparaat, in dit geval je infotainment systeem) de standaard fix voor dit soort vage elektronische storingen. Dat kan iedereen (als je dit weet) ook makkelijk zelf.
Thx. Nu alleen jouw quote.

Ik weet nu idd dat ik dit zelf kan doen, en weet inmiddels ook welke zekering het mogelijk is. Dit was even in blinde paniek naar de dealer toe.

Na loshalen accu dus wel wat sensoren op tilt.. deels op te lossen door stuur helemaal links/rechts en auto herstart, maar parkeersensor Error zit er nog in.

Hopelijk volgende week alles gefixt.
Heb ze wel gevraagd deze fout te melden bij Skoda cz, en niet alleen in hun eigen systeem te houden. Tot nu toe was er bij hen namelijk niets over bekend en ik hoop bij de fabrikant wel. Wil dit niet nog een keer meemaken, wat een hel.

• XethaX
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:46
Iemand bekend met Skoda honeymoon?
Is onderstaand echt binnenkort of kan dat rustig paar weken duren?
Levering staat/stond op 20-26apr
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IiXHCrX_M26TXtglUYBgzLeUrtc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M6K51SInMLiVa7u7LDFEJXh9.jpg?f=fotoalbum_large

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En nog belangrijker: hoe moet dat dan in de huwelijksnacht? Wordt je dan geacht je leuter in de uitlaat te steken ofzo? :X :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:45

Typhone

Who Dares Wins

Ik ben mijzelf ook aan het oriënteren op een Skoda Kodiaq (PHEV), komende vanaf een KIA Proceed.
Wat zijn de must-haves qua opties bij de Kodiaq? Ik heb (vanwege de stoelen) een Business Edition Plus op het oog puur omdat ik de stoelen daar mooier vind (suite cognac) dan in de Sportline Edition.

Ik twijfel nog een beetje over de kleur maar als het aan vrouwlief ligt wordt dat black magic (ik vind die bronx gold ook wel wat hebben). Velgen Rila Aero 20". Mijn opties:

- Light & View
- Dynamjc Chassis Control
- Comfort Pakket Plus
- Head-Up display
- Winterpakket
- Trekhaak wegklapbaar

Ik heb geen idee wat het 'sunset' pakket precies doet? Zijn dat getinte ramen?
Panoramadak wil ik eigenlijk niet omdat de praktijk leert dat ik het a) zelden gebruik en b) het de auto standaard iets lager maakt en dat vind ik persoonlijk niet prettig.

Het betreft overigens wel een zakelijke lease auto, geen privé koop :). Gezinssamenstelling: twee volwassen, geen kinderen, ook niet op de planning.

• Arunia
Qua perikelen met de auto is het enige wat ik heb, wanneer ik stil sta, dat ik van alles lichtelijk hoor zoemen op de achtergrond, alsof er dingen heen en weer geschakeld worden. Geen idee hoe ik het uit moet leggen.
Verwacht dat het gewoon een standaard dingetje is tegenwoordig en maak me geen zorgen verder hierover.

Je hoort het alleen als je de radio niet gebruikt en dergelijke, dus als het stil is.

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 31-03 10:38
Typhone schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:34:
[...]

Ik ben mijzelf ook aan het oriënteren op een Skoda Kodiaq (PHEV), komende vanaf een KIA Proceed.
Wat zijn de must-haves qua opties bij de Kodiaq? Ik heb (vanwege de stoelen) een Business Edition Plus op het oog puur omdat ik de stoelen daar mooier vind (suite cognac) dan in de Sportline Edition.

Ik twijfel nog een beetje over de kleur maar als het aan vrouwlief ligt wordt dat black magic (ik vind die bronx gold ook wel wat hebben). Velgen Rila Aero 20". Mijn opties:

- Light & View
- Comfort Pakket Plus
- Head-Up display
- Winterpakket
- Trekhaak wegklapbaar

Panoramadak wil ik eigenlijk niet omdat de praktijk leert dat ik het a) zelden gebruik en b) het de auto standaard iets lager maakt en dat vind ik persoonlijk niet prettig.

Het betreft overigens wel een zakelijke lease auto, geen privé koop :). Gezinssamenstelling: twee volwassen, geen kinderen, ook niet op de planning.
Sunset pakket zijn inderdaad standaard getinte ramen. Ik heb juist het Akoestisch pakket, heeft ook getinte ramen en heeft wat extra geluids isolatie (hoor je mijn jengelende peuter niet buiten de auto :P ). Heb zelf wel het panoramadak, maar daar hebben we sinds kort problemen mee, hij wil soms niet meer sluiten :|

Verder heb ik dezelfde pakketten als jou zo'n beetje, alleen geen HUD en DCC. HUD Vond ik een beetje nutteloze feature.

Verder erg tevreden met deze auto :)

Computer says no

• XethaX
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:46
[...]

- Light & View
- Dynamic Chassis Control
- Comfort Pakket Plus
- Head-Up display
- Winterpakket
- Trekhaak wegklapbaar

Mijn samenstelling:
Kodiaq (2) Sportline Business 1.5 TSI PHEV 150 kW / 204 PK SUV 6 versn. DSG
  • Velvet Red
  • Sportline
  • Light & View
  • Dynamic Chassis Control
  • Winterpakket
  • Elektrisch bedienbaar panoramisch glazen schuif-/kanteldak
  • Parkeer Pakket
  • Trekhaak wegklapbaar
  • Head-up display
  • Comfort Pakket
  • Ommontage 23 Zomer naar All-season
Ben zelf voor de Velvet red gegaan omdat ik nu een Gunmetal grey kodiaq rij, zwart al te vaak gehad en andere kleuren meh vond.
Velvet of nano grey was voor mij de keuze, nano grey zie ik te vaak en dacht de velvet red (bijna) niet.

Een deze weken word die geleverd :9~ :9~ :9~ :9~

• sander85
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-03 08:11
XethaX schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 12:14:
[...]
Een deze weken word die geleverd :9~ :9~ :9~ :9~
Onlangs heb ik mijn nieuwe Karoq ook mogen ontvangen en ik had ook toegang tot zo'n honeymoon omgeving. Ik denk dat je inmiddels in stap 6 bent? Dan heb je inderdaad een afspraak gemaakt en weet je wanneer je hem kan ophalen. Ik kreeg mijn Karoq 2 weken eerder dan initieel in de honeymoon omgeving stond, week 10 ipv. week 12.
spoiler: De volgende stappen die je krijgt:
Je krijgt in stap 7 (voor de aflevering) nog je kenteken, stap 8 herinnert je aan het installeren van de apps en stap 9 wenst je veilige kilometers _/-\o_

[ Voor 44% gewijzigd door sander85 op 13-03-2026 15:29 ]

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Ik heb hier al eens eerder gedeeld dat de 12 volt accu van de Skoda Kodiaq PHEV was leeg getrokken bij een laadpaal. Dat is mij afgelopen zaterdag weer gebeurd. Nu met de meest recente software in de auto. Het zou met die laatste versie moeten zijn verholpen; helaas. Dat jullie het ook even weten.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

- Light & View
- Comfort Pakket Plus
- Head-Up display
- Winterpakket
- Trekhaak wegklapbaar

Ik heb hem full option. Behalve leer, want daar heb ik een hekel aan.

Lichtpakket is geniaal. DCC een must, zonder nogal zompig. Hud had er van mij achteraf niet op gehoeven.

Panoramadak gebruik ik meer dan verwacht. Wel goed schoon houden...

Qua kinderen valt ie eerlijk gezegd een beetje tegen. Waar je bij mn vorige auto (5008) nog tussen de kinderstoelen kon zitten is dat nu onmogelijk. Isofix zit wat meer naar binnen. Wel veiliger bij een zijwaartse aanrijding.

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Is iemand bekend met de 'Profiel kon niet worden geladen' foutmelding? Ik heb een reset gedaan na de Skoda Connect storing van afgelopen weekend, maar kan niet meer terug inloggen. Als ik een vroeger ID probeer, krijg ik daadwerkelijk 'ongeldig e-mailadres of wachtwoord', en dat verandert mee met het koppelen van de auto obv VIN aan een nieuw adres. Het lijkt er dus op dat het misgaat bij het laden van profiel ná invoer en validatie van username+pass.

Ik heb tijdens de storing van Skoda Connect een Factory reset gedaan én de auto uit profiel gehaald, zodat alles 'schoon' is. Ik weet het echt niet meer nu. Bellen met Skoda Support verwees me naar de dealer die vervolgens aangaf hier ech totaal niks anders aan te kunnen doen dan "meekijken of ik alles wel goed doe". Belachelijke kastje-muur situatie. Ik heb nu een Superb (2023) en overweeg dit jaar een Enyaq te bestellen, maar als dit de service is als er iets niet klopt, dan moet ik ze toch gaan verlaten vrees ik.

• pentaw1nz
VanRoyal schreef op maandag 26 mei 2025 @ 15:03:
[...]

Ik heb bij mijn Kodiaq PHEV dat het een beetje klinkt alsof er iets aanloopt als ik maximaal instuur, is dat ook wat jij waarneemt? Het komt op mij wat 'goedkoop' over, maar niet alsof er echt iets kapot is ofzo. Ben benieuwd of het op te lossen is, dan mogen ze dat bij de eerste beurt gelijk meenemen.
Had het ook. Schijnen de hoezen van de aandrijf as te zijn. Als deze wat inslijten zou het minder moeten worden. Verder niet zoveel aan te doen.

Bij jou wel? @Boterham71 ik lees geem terugkoppeling

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Helsie schreef op maandag 16 maart 2026 @ 17:35:
Is iemand bekend met de 'Profiel kon niet worden geladen' foutmelding? Ik heb een reset gedaan na de Skoda Connect storing van afgelopen weekend, maar kan niet meer terug inloggen. Als ik een vroeger ID probeer, krijg ik daadwerkelijk 'ongeldig e-mailadres of wachtwoord', en dat verandert mee met het koppelen van de auto obv VIN aan een nieuw adres. Het lijkt er dus op dat het misgaat bij het laden van profiel ná invoer en validatie van username+pass.

Ik heb tijdens de storing van Skoda Connect een Factory reset gedaan én de auto uit profiel gehaald, zodat alles 'schoon' is. Ik weet het echt niet meer nu. Bellen met Skoda Support verwees me naar de dealer die vervolgens aangaf hier ech totaal niks anders aan te kunnen doen dan "meekijken of ik alles wel goed doe". Belachelijke kastje-muur situatie. Ik heb nu een Superb (2023) en overweeg dit jaar een Enyaq te bestellen, maar als dit de service is als er iets niet klopt, dan moet ik ze toch gaan verlaten vrees ik.
Ja, dit heb ik ook gehad toen ik afgelopen zomer problemen had met mijn GPS positie en het hele infotainment gerest had. Was uiteindelijk een kwestie van “blijven proberen” en toen werkte het weer - kan best een paar dagen geduurd hebben dat weet ik niet meer.

• Helsie
  • Niet online
MrAcid schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 06:10:
[...]

Ja, dit heb ik ook gehad toen ik afgelopen zomer problemen had met mijn GPS positie en het hele infotainment gerest had. Was uiteindelijk een kwestie van “blijven proberen” en toen werkte het weer - kan best een paar dagen geduurd hebben dat weet ik niet meer.
Ik ben te ongeduldig om te wachten en op eoa manier had ik het idee dat er echt iets niet goed stond in mijn apparaat. Dus ik ben doorgegaan met zoeken.
Helsie schreef op maandag 16 maart 2026 @ 17:35:

Uiteindelijk heb ik de oplossing gevonden:Minor detail: toen ik met een tangetje zekering 12 eruit trok, schoot ie uit de tang toen ie loskwam, viel in de donkere krochten van de auto en niet meer teruggevonden, ook niet na verwijderen van stukken dashboard en sidepanel... Dus nu heb ik tijdelijk even geen 12V sockets tot mijn nieuwe 20A zekering binnen is. Niet erg, want met 4x USB-C en 1x 220V gebruikte ik die 12V toch al nooit. :D

Overigens kon ik pas in mei bij de dealer terecht... Belachelijke wachttijden tegenwoordig. Als je een nieuwe auto wil kopen, word je meteen geholpen, maar als er daarna iets mee is, 'zoek het maar lekker uit'.

[ Voor 3% gewijzigd door Helsie op 17-03-2026 08:26 ]

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
pentaw1nz schreef op maandag 16 maart 2026 @ 23:03:
[...]

Had het ook. Schijnen de hoezen van de aandrijf as te zijn. Als deze wat inslijten zou het minder moeten worden. Verder niet zoveel aan te doen.

Bij jou wel? @Boterham71 ik lees geem terugkoppeling
Die van mij heeft net z'n 30k beurt gehad, maar "de monteur kon het niet waarnemen". Volgens mij viel het me vorige week nog op, maar ik zal er eens op letten of het al minder is. Het is verder ook geen ramp, hij rijdt er niet minder door, maar bij een auto van bijna 60k hoort dat eigenlijk niet voor te komen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Helsie schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 08:08:

Overigens kon ik pas in mei bij de dealer terecht... Belachelijke wachttijden tegenwoordig. Als je een nieuwe auto wil kopen, word je meteen geholpen, maar als er daarna iets mee is, 'zoek het maar lekker uit'.
Er zit enige discrepantie tussen de vaardigheden van de gemiddelde verkoper en de gemiddelde monteur. Juist aan het laatste is een enorm tekort. Nog verergerd door de hoeveelheid uren die ze aan het rommelen zijn met software updates tegenwoordig.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MrAcid schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 06:10:
[...]

Paar maanden geleden ook eens gedaan toen de profielen mis gingen. Duurde achterlijk lang voordat de verbinding weer normaal hersteld was.

• Helsie
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 09:13:
[...]

Paar maanden geleden ook eens gedaan toen de profielen mis gingen. Duurde achterlijk lang voordat de verbinding weer normaal hersteld was.
Dan is een een reset met zekering eruit halen in elk geval een stuk sneller :) (wat natuurlijk alleen werkt als er server side niks aan de hand is).

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Helsie schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 10:08:
[...]

Dan is een een reset met zekering eruit halen in elk geval een stuk sneller :) (wat natuurlijk alleen werkt als er server side niks aan de hand is).
Dat had ik gedaan. Duurde een week voor alles weer online was.

• Helsie
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 10:21:
[...]

Dat had ik gedaan. Duurde een week voor alles weer online was.
Tjongejonge, dat is toch onacceptabel...

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Helsie schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 10:28:
[...]

Tjongejonge, dat is toch onacceptabel...
Tsjah... Er is wel meer onacceptabel sinds ik dat ding heb... :X

• Mimiix
  • Laatst online: 15:42

Mimiix

Professioneel Prutser

MikeyMan schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 10:32:
[...]

Tsjah... Er is wel meer onacceptabel sinds ik dat ding heb... :X
+1.

Veel bugs in de software en ook best wat geluidjes vaak...

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:14

Mr-D.

interpunctie? no hero here

Heb antwoord reeds elders gevonden.

[ Voor 95% gewijzigd door Mr-D. op 18-03-2026 20:20 ]

sneller usenet? tips en tricks

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:32

Gast1981

room with a moose!

Meekoh schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 10:34:
[...]
Heb zelf wel het panoramadak, maar daar hebben we sinds kort problemen mee, hij wil soms niet meer sluiten :|
Voor precies dit issue kwam ik weer even buurten in deze topic :)
Vanmorgen voor het eerst meegemaakt. Even dakje op een kier en richting snelweg proberen weer dicht te doen, maar die hele console op het dak gaf geen response meer. Dak niet, zonnescherm niet, verlichting niet.
Bij aankomst van contact af en weer inschakelen, maar dak wil nog niet dicht... :?
Gelukkig mooi weer vandaag, maar dit lijkt mij niet acceptabel.
Heb jij een life-hack ontdekt om het weer werkend te krijgen? Of puur paar keer contact eraf-erop en fingers crossed?
[...]

- Light & View
- Comfort Pakket Plus
- Head-Up display
- Winterpakket
- Trekhaak wegklapbaar

Grappig, ik ben een jaar geleden ook van Proceed naar Kodiaq (phev) overgestapt :)
Light & View ook gepakt, vooral vanwege esthetische overwegingen. Enige is wel dat het adaptive grootlicht mij niet altijd even goed bevalt.
Panorama dak (zie hierboven) ook gekozen, ik vind het juist prettig (mijn Proceed had het ook). Die paar cm's lager vind ik verwaarloosbaar, zeker omdat de Proceed (met zo'n dak) echt een stuk lager was nog.
Verder nog het Audio en Parkeer pakket. Die waren mij de meerkosten per maand wel waard, maar uiteindelijk niet categorie "must have" als je het mij vraagt. Persoonlijke smaak denk ik.

Voor ons gaf de zee aan ruimte wel de doorslag, met 2 kinderen die de komende 5 jaar (leaseperiode) in de middelbare school leeftijd zitten is dit bijna een must. Als je 'maar' met z'n tweeën bent vraag ik me wel af of je echt zo'n grote unit nodig hebt. Maar ook dat is persoonlijk.

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 31-03 10:38
Gast1981 schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 10:23:
[...]

Voor precies dit issue kwam ik weer even buurten in deze topic :)
Vanmorgen voor het eerst meegemaakt. Even dakje op een kier en richting snelweg proberen weer dicht te doen, maar die hele console op het dak gaf geen response meer. Dak niet, zonnescherm niet, verlichting niet.
Bij aankomst van contact af en weer inschakelen, maar dak wil nog niet dicht... :?
Gelukkig mooi weer vandaag, maar dit lijkt mij niet acceptabel.
Heb jij een life-hack ontdekt om het weer werkend te krijgen? Of puur paar keer contact eraf-erop en fingers crossed?
Bij mij is het probleem iets anders. Het consoletje werkt wel, maar op het eind wanneer het raam in het dak moet zinken stopt hij (alsof hij weerstand ervaart) en gaat dan weer een stukje terug. Als je gaat kijken dan lijkt niks de boel te blokkeren. Ik heb hiervoor 2 "hacks":
1. Het raam dicht doen tijdens het rijden, het lijkt vaker te "blokkeren" wanneer je stil staat.
2. Je vinger op het sluit pijltje houden langere tijd. Dan gaat de motor hem dicht forceren, moet je wel zeker weten dat er niets tussen zit.

Computer says no

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:32

Gast1981

room with a moose!

Aah oke, dat heb ik andersom wel eens gehad bij het openen. Een hapering, inderdaad alsof er weerstand op zit. Dan kiert hij heel iets (paar mm) en zakt dan weer dicht. Ik vermoed idd te weinig smering of teveel rotzooi ertussen.
Dat de console volledig "uit" was tijdens het rijden was vanochtend voor het eerst.
Inmiddels dak dicht. Auto volledig uitschakelen was voor nu de truuk. Alleen contact eraf en weer erop werkte eerst niet.

• pentaw1nz
Vandaag terugroepactie uitgevoerd.

Daarnaast parkeersensoren gecheckt die sinds mijn audio systeem crash (YouTube: MAJOR FAILURE: 2025 Skoda Kodiaq "White Noise" Bug Blew My Speakers!...) niet meer werkt.

Wat bleek? Achterste speakers (in de portieren) werken niet meer. Daardoor ook parkeersensor waarschijnlijk niet, omdat het systeem een fout detecteert in de achterste speakers die gelinkt zijn aan achterste parkeersensoren.

Er is melding gemaakt bij de dealer. Oplossing zal wel goed komen ivm garantie, maar wel erg vervelend. White noise crash was volgens de dealer niet bekend, maar online lees ik andere verhalen...

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:11

RBH

Ik ben in de markt voor een Skoda Superb 1.4 tsi iV (3V), maar nu kom ik exemplaren tegen met, en zonder het Canton audio systeem. Heeft er iemand hier wellicht ervaring met beide systemen en kan diegene mij vertellen of dat Canton audio systeem echt de moeite waard is? Ter referentie kom ik nu uit een BMW F20 met standaard audio (geen H/K) en dat vind ik eigenlijk meer dan prima. Maar lees wat wisselende verhalen over de standaard audio van VAG.

Daarnaast sowieso wel benieuwd of er in het algemeen nog ervaringen hier zijn met deze variant van de Superb. :)

• FlyingDutchMen
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 20:17
Heb zelf een Octavia met Canton. Neem aan dat dit beetje zelfde is als voor de Superb. Ik ben zeer zeker geen audio fanaat die alles weet etc, maar eerder de kenner van de muziek zelf ;). Ik moet zeggen dat het erg goed geluid is en ben er erg tevreden mee. Zou ik het zelf perse gekocht hebben? Nee denk het niet, maar het zat er toevallig al in.

Echter zijn er wel al meerdere die mee gereden hebben en aangaven dat ze het geluid erg goed vinden. Dus ja er zit echt wel verschil in, zal uiteindelijk toch de vraag worden heb ik het er voor over denk ik.

Learn from yesterday, Live for today, Hope for tomorrow

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

RBH schreef op maandag 30 maart 2026 @ 14:57:
Ik ben in de markt voor een Skoda Superb 1.4 tsi iV (3V), maar nu kom ik exemplaren tegen met, en zonder het Canton audio systeem. Heeft er iemand hier wellicht ervaring met beide systemen en kan diegene mij vertellen of dat Canton audio systeem echt de moeite waard is? Ter referentie kom ik nu uit een BMW F20 met standaard audio (geen H/K) en dat vind ik eigenlijk meer dan prima. Maar lees wat wisselende verhalen over de standaard audio van VAG.

Daarnaast sowieso wel benieuwd of er in het algemeen nog ervaringen hier zijn met deze variant van de Superb. :)
ik heb deze: ToolkiT in "Het grote ŠKODA topic - Deel 1"
Met (UK) basis uitvoering met alleen sunroof en trekhaak als opties.. de Audio is prima voor mij.. maar ben niet een audofiel..

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Viel het mensen hier ook op dat de 'automatische tijd' feature niet zomer/wintertijd op pakt?
Ik moest gisteren de klok verstellen.. was al bijna bezig met klok met hand aanpassen tot is de Daylight saving time checkbox zag..
Je zou anno 2026 toch wel verwachten dat bij automatische tijd hij de DST zelf kan instellen?
Of ben ik nou te veeleisend..
Kleine moeite het aan te passen natuurlijk.. maar vond het wel opvallend..

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:03
RBH schreef op maandag 30 maart 2026 @ 14:57:

Ik vind het Canton systeem prima in mijn Superb III (facelift, 2021), wel heeft de hybride iV (niet te verwarren met IV dat is de nieuwere generatie ofwel Superb 4) een kleinere subwoofer dan de normale benzine of diesel versies. Ook heb ik bij de mijne deze fix moeten doen: https://www.briskoda.net/...rb-iv-hybrid-with-canton/
Ik vermoed dat dit bij bijna alle Superb III iV's die je gaat bekijken (nog) niet gedaan is, het klinkt niet fantastisch dan.

Heb deze auto sinds juli vorig jaar en inmiddels veel ervaring mee: wat wil je weten?

[ Voor 3% gewijzigd door KhaZ op 30-03-2026 16:04 ]

• RBH

RBH

Thanks allen!
KhaZ schreef op maandag 30 maart 2026 @ 16:03:
[...]

Ik vind het Canton systeem prima in mijn Superb III (facelift, 2021), wel heeft de hybride iV (niet te verwarren met IV dat is de nieuwere generatie ofwel Superb 4) een kleinere subwoofer dan de normale benzine of diesel versies. Ook heb ik bij de mijne deze fix moeten doen: https://www.briskoda.net/...rb-iv-hybrid-with-canton/
Ik vermoed dat dit bij bijna alle Superb III iV's die je gaat bekijken (nog) niet gedaan is, het klinkt niet fantastisch dan.

Heb deze auto sinds juli vorig jaar en inmiddels veel ervaring mee: wat wil je weten?
Interessante fix, dat. Denk dat ik toch wel Canton als nadrukkelijke wens op mijn lijstje ga zetten dan maar...

Wat betreft de Superb: ben wel benieuwd naar dingen als verbruik en kwaliteit. Wat voor km-stand heb je bijv. nu en issues gehad?

• BitBakker
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 22:36
Ik heb een Superb IV Laurin & Klement uit 2022, met Canton. Weet niet of de niet-Canton het ook kan, maar wat ik heel handig vindt is dat je ook voor de achterbank de audio uit kan zetten. Als de kids dan een filmpje kijken heb ik geen geklaag dat mijn podcast te hard staat ofzo.

• KhaZ
RBH schreef op maandag 30 maart 2026 @ 16:14:
Interessante fix, dat. Denk dat ik toch wel Canton als nadrukkelijke wens op mijn lijstje ga zetten dan maar...

Wat betreft de Superb: ben wel benieuwd naar dingen als verbruik en kwaliteit. Wat voor km-stand heb je bijv. nu en issues gehad?
Verbruik: er is maar +/- 10.0 kWh accu beschikbaar (13 kWh totaal, 3 is reserve, omdat de auto ook hier van moet kunnen starten), daarmee kom ik in de winter zo'n 30km ver en in de zomer 40km.
Benzineverbruik weet/meet ik niet precies, ik vermoed 1 op 14 ofzoiets, het is een zware auto.

De Octavia iV die ik een keer als leenauto had vond ik een stuk zuiniger (zeker 20% zuiniger schat ik), lager gewicht en smallere bandjes.

Ik heb deze auto gekozen voor de looks, het trekgewicht en de opties. Als je geen grote aanhanger/caravan wil/moet trekken dan zou ik verder zoeken naar de benzine variant van deze auto (dan heb je ook een flink lagere laadvloer, veel meer opbergruimte), of een volledig electrische auto. Met een hybride heb je 2x zoveel kans op pech vergeleken met een benzine of electrische auto: want je hebt beide technieken in één auto.

De auto heeft nu iets van 85k gereden, er is een warmtewisselaar van de airco stuk gegaan in de tijd dat ik 'm heb.

Ik vind de kwaliteit goed! Ben er heel blij mee.

Mocht je een trekhaak nodig hebben: zorg dat je een exemplaar koopt dat al af-fabriek een trekhaak heeft, vaak is het bij de hybride versies niet meer achteraf te regelen i.v.m. andere motorkoeling hardware (pin me er niet op vast, ben geen automonteur).

Must have optie: DCC (dynamic chassis control) ofwel instelbare schokdempers. Zonder deze optie rijd het als een rondvaartboot op zee: daar word je echt zeeziek van. Onderstel meteen op sportstand zetten na vertrek.

Afbeeldingslocatie: https://www.autobics.com/wp-content/uploads/2023/12/2024-Skoda-Superb-Estate-SportLine-Plus-Race-Blue-Metallic-Color.jpg

Ik zou zoeken naar een Sportline, dan heb je de meeste opties. Er is veel Duitse import omdat de BPM toeslag op het importeren van een hybride nihil is. Dat betekent dat je dus een hele volle auto hebt voor het geld.

[ Voor 5% gewijzigd door KhaZ op 30-03-2026 16:43 ]

• BitBakker
KhaZ schreef op maandag 30 maart 2026 @ 16:40:
[...]

Mocht je een trekhaak nodig hebben: zorg dat je een exemplaar koopt dat al af-fabriek een trekhaak heeft, vaak is het bij de hybride versies niet meer achteraf te regelen i.v.m. andere motorkoeling hardware (pin me er niet op vast, ben geen automonteur).

Must have optie: DCC (dynamic chassis control) ofwel instelbare schokdempers. Zonder deze optie rijd het als een rondvaartboot op zee: daar word je echt zeeziek van. Onderstel meteen op sportstand zetten na vertrek.

[Afbeelding]
Als aanvulling, alle Skoda Superb IV's uit bouwjaar 2020 hebben een geregistreerd trekgewicht van 0kg en mag een dealer dus ook geen trekhaak op monteren. Ik had namelijk eerst een Sportline IV uit 2020 aangeschaft en tijdens de koop aangegeven dat ik een trekhaak gemonteerd wilde hebben (kun je altijd wel uit onderhandelen) omdat wij een vouwwagen willen gaan kopen, werd paar dagen later gebeld dat het voor hen onmogelijk was die te monteren omdat PON geen trekhaken uberhaupt wil uitleveren voor dit model vanwege 0kg trekgewicht. Schijnbaar is er bij de typegoedkeuring iets niet goed gegaan. Zodoende de koop ontbonden en voor de L&K die hetzelfde bedrijf een dag nadat ik die andere had gekocht online had gezet.

Ik filterde voor mijzelf altijd op Sportline en L&K tijdens het zoeken (vorig jaar juni) aangezien die standaard de meeste opties die wil hebben al wel hebben, zoals DCC en Matrix led, net interieur, stoelverwarming, adaptive cruise e.d., dan hoef je vooral nog te letten op randzaken die vooral nice to have zijn zoals travel mode, dode hoek verlichting, panorama dak, trekhaak, stoelkoeling/massage stoelen (alleen L&K, niet op sportline).

Geef zelf de voorkeur aan L&K omdat ik de stoelen prettiger vind zitten en ik vind zelf op zo'n boot van een auto de chrome accenten mooier dan zwart hoogglans plastic. Het is geen race auto en dat zal het nooit worden :P Dan heb ik liever in de zomer geventileerde stoelen, dat is echt heerlijk

[ Voor 23% gewijzigd door BitBakker op 30-03-2026 16:48 ]

• KhaZ
Goede aanvulling, daar doelde ik ook op idd.
De Matrix LED lampen zijn echt fantastisch: wat een bak licht.

Je kunt het nieuwe 2021 model zo herkennen, die heeft het nieuwe stuurwiel (onder):

Afbeeldingslocatie: https://www.briskoda.net/forums/uploads/monthly_2022_05/BC36835B-9D2F-41C3-8D53-2B75C32BAB9E.jpeg.8d696bf43b248c097df6b310364c7391.jpeg

• RBH

RBH

KhaZ schreef op maandag 30 maart 2026 @ 16:40:
[...]

Verbruik: er is maar +/- 10.0 kWh accu beschikbaar (13 kWh totaal, 3 is reserve, omdat de auto ook hier van moet kunnen starten), daarmee kom ik in de winter zo'n 30km ver en in de zomer 40km.
Benzineverbruik weet/meet ik niet precies, ik vermoed 1 op 14 ofzoiets, het is een zware auto.

De Octavia iV die ik een keer als leenauto had vond ik een stuk zuiniger (zeker 20% zuiniger schat ik), lager gewicht en smallere bandjes.

Ik heb deze auto gekozen voor de looks, het trekgewicht en de opties. Als je geen grote aanhanger/caravan wil/moet trekken dan zou ik verder zoeken naar de benzine variant van deze auto (dan heb je ook een flink lagere laadvloer, veel meer opbergruimte), of een volledig electrische auto. Met een hybride heb je 2x zoveel kans op pech vergeleken met een benzine of electrische auto: want je hebt beide technieken in één auto.

De auto heeft nu iets van 85k gereden, er is een warmtewisselaar van de airco stuk gegaan in de tijd dat ik 'm heb.

Ik vind de kwaliteit goed! Ben er heel blij mee.

[Afbeelding]

Ik zou zoeken naar een Sportline, dan heb je de meeste opties. Er is veel Duitse import omdat de BPM toeslag op het importeren van een hybride nihil is. Dat betekent dat je dus een hele volle auto hebt voor het geld.
Thanks voor je uitgebreide antwoord! Wat betreft verbruik klinkt het redelijk negatief. De benzine versies zijn niet of nauwelijks te krijgen zag ik al. Ik denk dat 80% van onze ritjes rond de 40 a 50 km max zijn, dus wat dat betreft zou het prima zijn. Full EV hoef ik nog niet.

Met die Superb IV bedoel je het nieuwe model?

DCC: check!

Privé gekocht?

Sportline vind ik veruit het mooiste, dus dat zal hem wel worden. Staat een exemplaar te koop dat aan al mijn wensen voldoet, maar km stand vind ik best hoog (99k). De opties zoals de lichtgrijze kleur, DCC, Canton, schuifdak, stuurwielverwarming zijn top…

[ Voor 3% gewijzigd door RBH op 30-03-2026 18:15 ]

• BitBakker
De auto is als je hybride rijdt wel zuinig in mijn ervaring, maar als de batterij leeg is dan is hij wel zwaarder dan een niet EV versie en dus minder zuinig. Maar ik kan van Groningen naar Utrecht en terug rijden in hybride mode zonder op te laten. Wissel op de ring van EV mode naar hybride

• RBH

RBH

Ik maak me ook meer zorgen om (groter) onderhoud dat er aan zit te komen bij kilometerstanden van +-/ 100k, dan het verbruik, maar het is wel goed om te weten. Wat voor verbruik haalt ‘ie in hybride mode ongeveer?

• The Eagle

The Eagle

Kleine nuance: met trekgewicht 0 mag er nog steeds een trekhaak onder. Je mag er geen aanhanger mee trekken, maar een fietsendrager of trekhaak bak mag uiteraard wel :)

Geldt idd nog steeds dat je zoiets af fabriek wilt en niet achteraf.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MrAcid
  • Niet online
RBH schreef op maandag 30 maart 2026 @ 18:50:
Ik maak me ook meer zorgen om (groter) onderhoud dat er aan zit te komen bij kilometerstanden van +-/ 100k, dan het verbruik, maar het is wel goed om te weten. Wat voor verbruik haalt ‘ie in hybride mode ongeveer?
Ik heb dezelfde (Superb Combi Sportline iV, 2020, import uit Duitsland) gekocht met 96k en inmiddels op 132k kilometers.

Verbruik in hybride-modus met een volle batterij is ongeveer 4,5L/100km op de snelweg en dat hou je 400-500km vol tot de batterij leeg is.

Onderhoudskosten zijn tot nu toe vrij standaard in de bijna 40k dat ik ‘m heb. Olie, filters, banden en 1x de DSG olie (elk 60.000km). Verder geen gekke of grote dingen gehad op een lekke band na.

Canton audio kan ik niet over meepraten, maar ik heb de standaard audio en die vind ik niet indrukwekkend maar ook niet slecht. Tesla Model 3 (“premium interieur”) die ik hiervoor reed was beduidend beter qua audio - mocht je daar toevallig ervaring mee hebben.

Geweldige auto trouwens!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:39
Ik heb sinds september 2025 een superb l&k van 2023 met denk ik alle opties erop.
Toevallig gaat de mijne binnenkort terug voor het vervangen van de stabilisatiestang onder garantie. Bij het wegrijden hoor ik namelijk een kraak in de voor ophanging, schijnbaar een bekend VAG probleem. De dealer wou het nog op een "product eigenschap" gooien maar uiteindelijk gaat het toch onder garantie.

[ Voor 4% gewijzigd door maxoss op 30-03-2026 22:52 ]

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:45

Typhone

Who Dares Wins

Hoe reageert de PDC bij de Kodiaq als je hem in zijn achteruit zet? Ignored die hem wel of niet? Op mijn oude KIA was dat echt een huge issue met constant gepiep zodra de trekhaak erop zet. Bij mijn oude BMW 550i konden de middelste sensoren uitgecodeerd worden wanneer de trekhaak erop zat.

• RBH

RBH

MrAcid schreef op maandag 30 maart 2026 @ 20:17:
[...]

Ik heb dezelfde (Superb Combi Sportline iV, 2020, import uit Duitsland) gekocht met 96k en inmiddels op 132k kilometers.

Verbruik in hybride-modus met een volle batterij is ongeveer 4,5L/100km op de snelweg en dat hou je 400-500km vol tot de batterij leeg is.

Onderhoudskosten zijn tot nu toe vrij standaard in de bijna 40k dat ik ‘m heb. Olie, filters, banden en 1x de DSG olie (elk 60.000km). Verder geen gekke of grote dingen gehad op een lekke band na.

Canton audio kan ik niet over meepraten, maar ik heb de standaard audio en die vind ik niet indrukwekkend maar ook niet slecht. Tesla Model 3 (“premium interieur”) die ik hiervoor reed was beduidend beter qua audio - mocht je daar toevallig ervaring mee hebben.

Geweldige auto trouwens!
Thanks, klinkt goed! Audio van een Tesla Model 3 wel eens gehoord en dat klinkt best goed. Ga wel eens kijken of ik die standaard audio kan luisteren ergens, maar ik vermoed dat ik toch wel echt Canton wil.

Lees online ook niet veel gekke dingen verder over de auto, alleen dat je regeneratief remmen wellicht niet teveel wil doen ivm corrosie op de schijven, maar daar is ook wel overheen te komen.

Ben wel enthousiast. :)

• MrAcid
  • Niet online
RBH schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 08:59:
[...]

Thanks, klinkt goed! Audio van een Tesla Model 3 wel eens gehoord en dat klinkt best goed. Ga wel eens kijken of ik die standaard audio kan luisteren ergens, maar ik vermoed dat ik toch wel echt Canton wil.

Lees online ook niet veel gekke dingen verder over de auto, alleen dat je regeneratief remmen wellicht niet teveel wil doen ivm corrosie op de schijven, maar daar is ook wel overheen te komen.

Ben wel enthousiast. :)
Hij remt altijd in meer of mindere mate regeneratief, ook als je het rempedaal gebruikt. Als je je daar druk om maakt (wat volgens mij niet nodig is, maar daar verschillen inderdaad de meningen over online), dan is het voldoende om bij 'elke rit' even 1x wat harder te remmen, bijvoorbeeld bij het nemen van een afrit. Het regenereren werkt maar tot een bepaalde vertraging, dus als je harder moet remmen dan gaan de remschijven het overnemen en schuur je de schijven schoon.

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:05
Meer mensen met problemen met wireless Carplay na de upgrade naar iOS 26.4, in mijn geval in een Octavia 4? In eerste instantie werkte Carplay gewoon, Google Maps navigatie aangezet, daarna herstartte een paar minuten later zonder aanleiding het hele infotainment waarna Bluetooth niet meer ingeschakeld kon worden. Bij een poging tot aanpassen van volume wordt het telefoonvolume getoond maar kan niet aangepast worden, radio etc. doen ook niks meer. Het lijkt wel of de Bluetooth van de auto gecrasht is. Pas na volledig uitzetten van de auto en opnieuw starten kan weer connectie gemaakt worden, die kort daarna weer uitvalt. Heb al alle connecties verwijderd en opnieuw geconnect etc, maar dat maakte ook niets uit. Nu maar exclusief bedraad werken....

• KhaZ
RBH schreef op maandag 30 maart 2026 @ 18:12:
[...]

Thanks voor je uitgebreide antwoord! Wat betreft verbruik klinkt het redelijk negatief. De benzine versies zijn niet of nauwelijks te krijgen zag ik al. Ik denk dat 80% van onze ritjes rond de 40 a 50 km max zijn, dus wat dat betreft zou het prima zijn. Full EV hoef ik nog niet.

Met die Superb IV bedoel je het nieuwe model?

DCC: check!

Privé gekocht?

Sportline vind ik veruit het mooiste, dus dat zal hem wel worden. Staat een exemplaar te koop dat aan al mijn wensen voldoet, maar km stand vind ik best hoog (99k). De opties zoals de lichtgrijze kleur, DCC, Canton, schuifdak, stuurwielverwarming zijn top…
Ja privé gekocht, dure grap.. :P

Goeie versie heb je gevonden! Lijkt op de mijne, ook zo goed als full options. Ik ben in de winter ook heel blij geweest met de standkachel (op benzine, ik weiger te betalen voor de Skoda app (met de app kun je, alsie aan de lader hangt, voorverwarmen op electriciteit)).

Ik vind de prijs wel oké: ik heb een paar duizend meer betaald voor ongeveer dezelfde auto maar dan ~20dkm minder op de teller.

Kijk in de onderhoudshistorie of de DSG olie + filter is vervangen rond 60dkm. Zo niet.. laten staan!

• BitBakker
Aan de advertentie te zien lijkt deze de knop voor de automatische parkeerstand te missen (rechts van de pook, tweede knop van boven) en de 360 camera. De dode hoek lampjes kan ik niet helemaal goed zien, die horen aan de binnenkant van de spiegel te zitten, maar die lijkt hij ook te missen. Tijdens de proefrit kun je in het menu dan nog even naar de hulpsystemen kijken voor vermoeidheidsherkenning aangezien ze die niet op de foto hebben.

Verder heeft hij wel alles zo het lijkt, mooi exemplaar!

Edit; oh en de trekhaak kan ik niet zien, maar volgens mij mochten de IV’s vanaf december weer trekhaken monteren en liep die typeregistratie met 0kg van nov 2019 t/m nov 2020

[ Voor 27% gewijzigd door BitBakker op 31-03-2026 16:01 ]

• MrAcid
  • Niet online
BitBakker schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 15:57:
Aan de advertentie te zien lijkt deze de knop voor de automatische parkeerstand te missen (rechts van de pook, tweede knop van boven) en de 360 camera. De dode hoek lampjes kan ik niet helemaal goed zien, die horen aan de binnenkant van de spiegel te zitten, maar die lijkt hij ook te missen. Tijdens de proefrit kun je in het menu dan nog even naar de hulpsystemen kijken voor vermoeidheidsherkenning aangezien ze die niet op de foto hebben.

Verder heeft hij wel alles zo het lijkt, mooi exemplaar!

Edit; oh en de trekhaak kan ik niet zien, maar volgens mij mochten de IV’s vanaf december weer trekhaken monteren en liep die typeregistratie met 0kg van nov 2019 t/m nov 2020
Dodehoeklampjes zitten er volgens mij wel op (foto 23 en 24) - en staat ook bij de opties. Trekhaak zit erop. 360 camera en inparkeerhulp niet, maar daar zou ik 'm zeker niet voor laten staan. Achterin heb je zonneschermpjes (handig met kinderen) alleen voorin heb je geen verlengde zitting. Heb ik zelf toen wel actief naar gezocht, maar hangt van je lengte af.

Al met al ziet 'ie er prima en super compleet uit + (smaakgevoelig) goeie velgen en kleur @RBH!

• crimby
  • Laatst online: 22:07
Vandaag mail ontvangen over de Skoda Peaq. Een 7 zitter die net boven de Enyaq geplaatst wordt. In de zomer komt ie er echt aan.

In april 2027 moet ik mijn skoda enyaq inruilen voor iets anders, dus ik kijk er naar uit!

• The Eagle

The Eagle

crimby schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 20:30:
Vandaag mail ontvangen over de Skoda Peaq. Een 7 zitter die net boven de Enyaq geplaatst wordt. In de zomer komt ie er echt aan.

In april 2027 moet ik mijn skoda enyaq inruilen voor iets anders, dus ik kijk er naar uit!
Leesvoer: https://www.autoweek.nl/a...opmodel-voelt-bekend-aan/

• MrAcid
  • Niet online
Na de Kia EV9 en Hyundai Ioniq 9 eindelijk een derde “verstandig” merk met een langere, hogere en zwaardere manier om DUURZAAM warme lucht te verplaatsen. Innovatie en vooruitgang! -O-

Er kunnen wat mij betreft niet snel genoeg anti-obesitas regels voor komen.

[ Voor 3% gewijzigd door MrAcid op 31-03-2026 21:03 ]

• crimby
  • Laatst online: 22:07
MrAcid schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 21:01:
Na de Kia EV9 en Hyundai Ioniq 9 eindelijk een derde “verstandig” merk met een langere, hogere en zwaardere manier om DUURZAAM warme lucht te verplaatsen. Innovatie en vooruitgang! -O-

Er kunnen wat mij betreft niet snel genoeg anti-obesitas regels voor komen.
Er zijn meer 7 zitter opties onder de ICE auto’s dan onder de EV en sommige gezinnen zijn toch wel gebaat bij wat extra ruimte.
Pagina: 1 ... 83 84 Laatste