• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:25

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

dajappie schreef op maandag 13 juli 2026 @ 14:19:
[...]

FWIW zou ik me met een leaseauto liever mijn geld besteden aan de binnen- dan aan de buitenkant. Zelf een Kodiaq gehad in de lease met 19" velgen die inderdaad de wielkasten zeker niet helemaal opvulden, maar de 20" vond ik naast de flinke extra kosten best wel oncomfortabel. Dus meer geld voor minder comfort voor iets dat ik 99,9% van de tijd niet zie?
Precies de reden dat ik normaal gesproken liever zo klein mogelijke wielen wil. Geen zin in al dat gerammel.

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Skoda's zijn dan weer behoorlijk comfortabel geveerd dus een wat grotere velg gaat best? Privé zou ik er nog een keertje over nadenken ivm de kosten van banden.

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-07 08:17
Niick7 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 14:17:
[...]

Wellicht werkt het bij mijn werkgever iets anders, want daar worden de auto's gekocht en niet geleased, maar ik vind de Peaq qua prijs niet in het vaarwater van bovengenoemde auto's zitten.

Volgens mij heb je met de Business edition, grote accu, andere kleur en het Relax pakket een behoorlijke complete auto met een fiscale waarde van €55.300. Aangezien mijn werkgever een max hanteert van €55.000 fiscale waarde hoop ik dat ik deze configuratie erdoor heen krijg.

Je mist dan wel wat opties zoals de magsafe laders en wellicht de grotere velgen, maar dat is voor mij persoonlijk minder belangrijk. In de range van een fiscale waarde van 55K scoort de Peaq erg goed met zijn WLTP en kofferbakruimte. Alleen maar de chinese auto's, met uitzondering van een kale Mercedes, kunnen sneller laden in deze range met de 199 DC die de Skoda heeft.

[...]

Zondag in Doetinchem de auto ook bekeken. Daar gaven ze een levertijd vanaf 15 januari 2027. Bij de dealer in Nijmegen vanmorgen werd eind dit jaar afgegeven. Ik heb bij de dealer in Nijmegen in het systeem meegekeken met de verkoper, waarbij hij aangaf dat productie in week 44 start en levering stond in het systeem op week 1 van 2027. Dat vond hij apart, omdat normaal gesproken de levering 2 weken na de productie staat (liet hij me ook zien bij de andere modellen). Op kenteken in 2026 zou natuurlijk mooi zijn ivm de bijtelling.

Ik ben ook overtuigd van de auto en indien de werkgever akkoord gaat, gaat het voor mij ook de Peaq worden O+ _/-\o_
Ik zit net iets hoger, ik kan tot ongeveer 65k leasen, en zit dan net ook naar een BMW iX3 en een Mercedes GLB te kijken die ik er nog best aardig uit kan laten zien, maar voor 62/63 kan ik dan een Peaq helemaal naar wens met alles wat ik erop zou willen hebben configureren.

Ik ben maar wat aan het spieken bij de VW ID 7 pro S voor wat betreft de laadcurve, volgens mij ligt in de Peaq 90 dezelfde accu namelijk. Dat scheelt dan tov een 800v systeem 10 minuten per laadbeurt wellicht, alleen fijner tijdens de vakanties met de auto, maar ja dat zijn dus slechts een paar momenten per jaar en dan 10 minuten langer wachten, op zich te overzien :)

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
jongetje schreef op maandag 13 juli 2026 @ 10:00:

Als dat een argument is kun je beter een fiets nemen, dan kan de motor, ruitenwisser, versnellingsbak, elektrische ramen etc. ook niet meer stuk gaan. Met goed onderhoud gaat dat echt niet snel kapot of lekken (vaak maken mensen de gootjes niet schoon of wordt het bij een beurt niet gesmeerd).

Ik heb twee octavia's met panoramischdak gehad waarvan de eerste helft open kon schuiven en vond het heelijk in het voor najaar en de zomer om even de hitte er snel uit te laten. Mis dat zeker wel op mijn huidige auto waarbij het een vast glazendak is.
Verstopping of vastlopen zijn slechts twee faalmechanismes, en waarschijnlijk de twee waar leaserijders mee te maken krijgen.
Maar auto's gaan een stuk langer mee dan de 4-jarige leasetermijn. Namelijk zo'n 20 jaar. Mensen die een auto tweedehands kopen, of zelfs nieuw met het voornemen om er lang mee te doen (fyi ik rij al 15 jaar in dezelfde Superb) krijgen te maken met andere problemen:
Loslatende lijmverbindingen en in de lengte door veroudering krimpende afvoerslangen. Beide leiden tot lekkage en dure reparaties. Voor de loslatende lijmverbindingen is zelfs geen reparatie en dan moet het hele panoramadak vervangen worden...
Dus dat de particuliere koper huiverig is voor een (beweegbaar) panoramadak lijkt me nogal logisch.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

djidee

Mr. Slungel

The Eagle schreef op maandag 13 juli 2026 @ 01:18:
@djidee check even vcds topic, misschien zit er iemand in je buurt die uit kan lezen. Verder zou ik zeggen dat iedere universele garage dat zou moeten kunnen. En een dealer je t ook gewoon inloop service.
Zelf ooit in Roermond aan komen waaien bij de dealer, deur zat beetje los. Schroevendraaier er op en klaar. Moet jij ook gewoon doen. Niet bellen, gewoon binnen vallen.

Verder rij je lease. Die leasemij bellen en zeggen dat je de boel niet vertrouwt, sturen ze de dealer of anwb maar. Klaar. Daar betaal je ook voor.
Ja, zo stond ik dus in Heerlen bij de dealer. En na 10min in de rij voor de servicedesk omdat de vorige klanten ook wat lastige gevallen hadden, probleem niet gevonden, wel een dikke rekening, was hij antwoord: Nog x wagens voor je als het gaat om diagnose, dus anderhalf week

"Mekker, blaat"

• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:29
Grappig die discussie over grote velgen de dealer zelf zei dat ook: je wilt zeker ook mooie grote velgen. Nee 17" is groot zat, een 17" 215/55 band vind ik bij niet al te brede maten best prima, 18" 225/45 is mooier maar lager dan dat vind ik geen porem, oncomfortabel en dure banden. Maar de Superb had naar mijn mening geen mooie velgen designs.

• JustTrying
GewoonWatSpulle schreef op maandag 13 juli 2026 @ 19:51:
Grappig die discussie over grote velgen de dealer zelf zei dat ook: je wilt zeker ook mooie grote velgen. Nee 17" is groot zat, een 17" 215/55 band vind ik bij niet al te brede maten best prima, 18" 225/45 is mooier maar lager dan dat vind ik geen porem, oncomfortabel en dure banden. Maar de Superb had naar mijn mening geen mooie velgen designs.
Ja, op mijn Enyaq vind ik 20" supermooi en zou ik niet anders willen maar de Peaq lijkt een stuk grotere wielkasten te hebben a la de Kodiaq, en daar vind ik denk ik 18 en 19" echt te klein en twijfel ik inderdaad nu over 20 of 21, vooral omdat Skoda geen enkele Peaq heeft laten zien met 20" velgen. Toch zonde als het dan niet helemaal naar wens is en het staat wel 5 jaar op je oprit (en je betaald er dan ook behoorlijk voor iedere maand niet te vergeten)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

djidee schreef op maandag 13 juli 2026 @ 19:50:
[...]

Ja, zo stond ik dus in Heerlen bij de dealer. En na 10min in de rij voor de servicedesk omdat de vorige klanten ook wat lastige gevallen hadden, probleem niet gevonden, wel een dikke rekening, was hij antwoord: Nog x wagens voor je als het gaat om diagnose, dus anderhalf week
Nogmaals, leasebak, niet jouw auto. Leasemij bellen en het hun probleem maken zodat zij het oplossen. Gaat vrijwel altijd goed, tenzij pon zelf je leasemij is.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• GewoonWatSpulle
@JustTrying op de website is er een redelijk beeld te krijgen van de velgen De nieuwe Škoda Peaq | Onze grootste elektrische SUVAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hEVCmzDvAN8-XrhvecOhk7KB1-M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FDmbvZ8y3QFWYNeyK4tGiJLS.png?f=fotoalbum_large

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:15
JustTrying schreef op maandag 13 juli 2026 @ 20:08:
[...]

Ja, op mijn Enyaq vind ik 20" supermooi en zou ik niet anders willen maar de Peaq lijkt een stuk grotere wielkasten te hebben a la de Kodiaq, en daar vind ik denk ik 18 en 19" echt te klein en twijfel ik inderdaad nu over 20 of 21, vooral omdat Skoda geen enkele Peaq heeft laten zien met 20" velgen. Toch zonde als het dan niet helemaal naar wens is en het staat wel 5 jaar op je oprit (en je betaald er dan ook behoorlijk voor iedere maand niet te vergeten)
Breedte en hoogte is gelijk aan Enyaq. Ik heb momenteel een Enyaq sportline 20" en op basis daarvan ook de standaard velgen gekozen op de Sportline. Ik vond het design van 21 ook niet spectaculair. Ik heb ook in Doetinchem gekeken. Erg fijne stoelen en mooie materialen! Goed gedaan van Skoda wat mij betreft. Pano dak zie je als bestuurder niet. Ik heb de intro kleur rosewood beige gekozen. Deze ziet er in het echt erg fraai uit. Olibo green is ook erg mooi, maar je ziet veel design elementen niet meer, en dat vind ik jammer. Zwart vind ik persoonlijk echt zonde op de sportline.

• JustTrying
dangerousp schreef op maandag 13 juli 2026 @ 22:30:
[...]

Breedte en hoogte is gelijk aan Enyaq. Ik heb momenteel een Enyaq sportline 20" en op basis daarvan ook de standaard velgen gekozen op de Sportline. Ik vond het design van 21 ook niet spectaculair. Ik heb ook in Doetinchem gekeken. Erg fijne stoelen en mooie materialen! Goed gedaan van Skoda wat mij betreft. Pano dak zie je als bestuurder niet. Ik heb de intro kleur rosewood beige gekozen. Deze ziet er in het echt erg fraai uit. Olibo green is ook erg mooi, maar je ziet veel design elementen niet meer, en dat vind ik jammer. Zwart vind ik persoonlijk echt zonde op de sportline.
Ik vind die nieuwe kleur ook wel cool, maar nog nergens in het echt kunnen zien, vol in het licht, zoals op deze foto vind ik de kleur iets minder, maar smaken verschillen uiteraard.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zl47_fQK7A-dGkNArjQMwNwp0Zk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5fOYTqa7xrBZzBICOrfnOOc6.webp?f=fotoalbum_large

Olibo green lijkt me gaaf op de auto, maar inderdaad minder lijnen zichtbaar dan, dat is bijvoorbeeld met wit en zwart dak weer wel zo, maar heel snel vies, en die race blue met zwart dak (dat is deze denk ik) geeft ook een mooi contrast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cW89-g81g0OfCj_lcB3hY9TQWhc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/f33cEMMmVP0ZbDyLP8K902vl.avif?f=fotoalbum_large

Ben er nog niet 100% uit, uit de velgen niet en de kleur niet, als ben ik wel 99% om voor Olibo green, denk dat de auto al wel genoeg op zal vallen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nYnsIokLLnLbLvNvLfUSXbdhQzQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MMeIxWxb9OmDORL1tb9ZX0zT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door JustTrying op 13-07-2026 23:59 ]

• dangerousp
JustTrying schreef op maandag 13 juli 2026 @ 23:54:
[...]

Ik vind die nieuwe kleur ook wel cool, maar nog nergens in het echt kunnen zien, vol in het licht, zoals op deze foto vind ik de kleur iets minder, maar smaken verschillen uiteraard.

[Afbeelding]

Olibo green lijkt me gaaf op de auto, maar inderdaad minder lijnen zichtbaar dan, dat is bijvoorbeeld met wit en zwart dak weer wel zo, maar heel snel vies, en die race blue met zwart dak (dat is deze denk ik) geeft ook een mooi contrast.

[Afbeelding]

Ben er nog niet 100% uit, uit de velgen niet en de kleur niet, als ben ik wel 99% om voor Olibo green, denk dat de auto al wel genoeg op zal vallen :)

[Afbeelding]
Ik hou van een kleurtje (nu velvet red). Race Blue vind ik mooi, maar er rijden al genoeg auto's met die kleur rond. Ik heb de auto een paar maanden terug in Mlada Boleslav mogen zien in rosewood, ik vond het eerst niets.. Maar het groeit op je. Olibo echt een hele chique kleur!

• Niick7
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 16:02
Ik ga voor de Graphite Grey, maar vind Olibo idd ook erg mooi!

• JustTrying
dangerousp schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 07:01:
[...]

Ik hou van een kleurtje (nu velvet red). Race Blue vind ik mooi, maar er rijden al genoeg auto's met die kleur rond. Ik heb de auto een paar maanden terug in Mlada Boleslav mogen zien in rosewood, ik vond het eerst niets.. Maar het groeit op je. Olibo echt een hele chique kleur!
En ga je met die Rosewood dan nog voor het zwarte dak, voor wat extra contrast? Ziet er wel gaaf uit, maar onder de streep is het vooral de 'dakspoiler' aan de achterzijde die erg opvalt wanneer die in het zwart is ipv in de lakkleur van de auto. Vind het er wel gaaf uitzien, maar weet niet of het de 790 euro waard is, bij Olibo groen zou het waarschijnlijk nog wat minder opvallen.

• JustTrying
Niick7 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 09:25:
Ik ga voor de Graphite Grey, maar vind Olibo idd ook erg mooi!
Ook een sportline? en welke velgen heb je gekozen als ik vragen mag?

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:03
Wat een gave kleuren! Iedereen die geen wit of zwart kiest krijg van mij sowieso een duimpje omhoog (y)

Nederlands wagenpark is al meer dan saai genoeg

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hoop dat dat groen er in de praktijk beter uit ziet dan het 'goud' van de Kodiaq :+

• dangerousp
MikeyMan schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 10:07:
Hoop dat dat groen er in de praktijk beter uit ziet dan het 'goud' van de Kodiaq :+
Deze kleur is ook al sinds de facelift leverbaar op de Enyaq. Het is een diep donker groene kleur.

• dangerousp
JustTrying schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 09:32:
[...]

En ga je met die Rosewood dan nog voor het zwarte dak, voor wat extra contrast? Ziet er wel gaaf uit, maar onder de streep is het vooral de 'dakspoiler' aan de achterzijde die erg opvalt wanneer die in het zwart is ipv in de lakkleur van de auto. Vind het er wel gaaf uitzien, maar weet niet of het de 790 euro waard is, bij Olibo groen zou het waarschijnlijk nog wat minder opvallen.
Ik vond het de 800 euro niet waard. Wel mooier, maar voor mij niet 800 euro mooier.

• karlkani1985
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:00
Zijn er al mensen die de skoda peaq hebben besteld?

Ik zit zelf te denken aan de sportline race blue ( ookal rijden er daar wat van rond ;)) Zelf rij ik nu de enyaq sportline in race blue

Hoorde van de dealer dat dit jaar niet meer ging lukken en dat hij pas januari 2027 geleverd kon worden. Ook waren de 21 inch sport velgen aangepast (donkerder dan op de intro filmpjes)

• JustTrying
karlkani1985 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 11:02:
Zijn er al mensen die de skoda peaq hebben besteld?

Ik zit zelf te denken aan de sportline race blue ( ookal rijden er daar wat van rond ;)) Zelf rij ik nu de enyaq sportline in race blue

Hoorde van de dealer dat dit jaar niet meer ging lukken en dat hij pas januari 2027 geleverd kon worden. Ook waren de 21 inch sport velgen aangepast (donkerder dan op de intro filmpjes)
Zie ook een post een stukje naar boven in dit draadje, kans is aanwezig dat de auto nog in 2026 komt, maar onder de streep scheelt het 25 euro per maand tegen bijtellingsregels in 2027, op dit maandbedrag zou dat te overzien moeten zijn.

De 21" sportline velgen zijn volgens mij altijd al de donkere versie van de 'gewone' 21 inch velgen, zelfde design, allen wat meer antraciet, jij bent voornemens om de 21" velgen te bestellen op de sportline?

[ Voor 4% gewijzigd door JustTrying op 14-07-2026 11:29 ]

• Menh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-07 10:17
Vandaag de Peaq besteld.

In zwart, 90 accu, derde zitrij, trekhaak en relax pakket.

Mooie auto en vooral de kids worden erg blij van de ruimte achterin. Leasemaatschappij geeft aan dat ze al auto’s gereserveerd hadden en deze daar in past. Met een beetje geluk dus dit jaar op kenteken

• JustTrying
Menh schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 11:44:
Vandaag de Peaq besteld.

In zwart, 90 accu, derde zitrij, trekhaak en relax pakket.

Mooie auto en vooral de kids worden erg blij van de ruimte achterin. Leasemaatschappij geeft aan dat ze al auto’s gereserveerd hadden en deze daar in past. Met een beetje geluk dus dit jaar op kenteken
Nice, een business of sportline? en nog iets met velgen gedaan of gewoon standaard?

• Niick7
JustTrying schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 09:44:
[...]

Ook een sportline? en welke velgen heb je gekozen als ik vragen mag?
Nee, business edition. Standaard 19" lichtmetalen velgen "Whale". Helaas geen budget voor andere (en met iets meer budget zou ik eerder ander interieur of trekhaak doen).

• Menh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-07 10:17
JustTrying schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 12:55:
[...]

Nice, een business of sportline? en nog iets met velgen gedaan of gewoon standaard?
business editie en nog wel een trekhaak maar verder standaard velgen. Hiermee namelijk al boven budget. Maar goed kijk er naar uit want een mooie upgrade tov de enyaq 60 die ik nu rijdt.

Niick7 had het dus bijna goed ;-)

• JustTrying
Knoop ook doorgehakt. Peaq Sportline met panoramadak en relax- en winterpakket, in Olibo groen, besloten dat 20" velgen groot genoeg zijn, ben benieuwd of ik de auto dit jaar nog kan rijden.

[ Voor 3% gewijzigd door JustTrying op 14-07-2026 18:12 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Huh? Panoramadak als optie? Die zag ik in de configurator niet. Alleen op de sportline?

Wtf... Idd alleen optioneel leverbaar op de sportline :X

[ Voor 25% gewijzigd door MikeyMan op 14-07-2026 18:36 ]

• Arunia
  • Laatst online: 02-08 11:44
Damn, die Peaq is echt Peaq hoor. Maar dan mag mijn lease budget tegen die tijd wel een stuk omhoog. :D

De afgelopen tijd met de zon en scherpe schaduwen dat wanneer ik rechtertunnelbuis door de Beneluxtunnel ga richting Rotterdam zullen we maar zeggen, dat de auto met drive assist een ruk aan het stuur geeft. Iedere keer. Hij ziet dus blijkbaar iets qua belijning door die schaduw.
Schrik me elke keer kapot. Gelukkig niet vaak daarlangs, maar toch.

• GewoonWatSpulle
@Arunia ja dat heb ik ook met 1 bocht waar het licht tussen de bomen door komt dat ie toch iets te veel naar de andere weghelft wilt. Het systeem is ook totaal niet lerend/aanpassend want anders zou ie na een keer of 10 toch echt wel ander gedrag moeten vertonen, GPS, rijrichting snelheid etc. allemaal super consistent

• kaydecop
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-07 09:51
Ik rij sinds april in een Kodiaq sportline business PHEV. Heerlijke auto, maar wat mij wel irriteert is het feit dat ik iedere rit weer het rechterdisplay bij de tellers moet verstellen naar inhoud batterij en inhoud brandstoftank (wat ik graag wil zien). Dit blijft echter niet staan.

Daarnaast vind ik het ook vervelend dat diezelfde teller bij gebruik van de (android auto) navigatie willekeurig wel of niet zijn pijltje daar projecteert. Het liefst zie ik het pijltje als ik die opvraag, de meeste keren dat ik navi gebruik is puur voor aankomsttijden en file-info, welke ik ook op mijn grote scherm kan zien.

Meer mensen met dit probleem, of ben ik een zeikerd?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@kaydecop Ja je bent een zeikerd, maar niet onterecht in dit geval :+

Die tellers zouden gekoppeld moeten zijn aan het rijdersprofiel. Die kun je weer koppelen aan de sleutel.
Ben je aangemeld als rijder of als guest?

Navigatie lijkt minder willekeurig te zijn dan ik zelf dacht. Als er een aanwijzing binnen x meter is, toont ie navi. Zo niet de media. Schakelt daarmee wel geregeld.

• Niick7
Leuk feitje: ik begreep dat er momenteel 51 orders voor de Peaq zijn geplaatst :)

Hopelijk komt die van mij daar volgende week bij na goedkeuring directie _/-\o_

• GewoonWatSpulle
@kaydecop dat rechter vakje word inderdaad ook door media geclaimed, mijn oplossing is het op het linker vakje instellen. Ik gebruik zelf alleen de on-board navigatie maar mijn vrouw gebruik ook vaak Google Maps om aankomst tijd en omrij opties. Voor meer gedetaileerd verbruik/gebruik heb ik ook een 2e home screen of het infotainment scherm gemaakt met die info. Leuk hè een auto met zo veel mogelijkheden? :P

• karlkani1985
Niick7 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 15:46:
Leuk feitje: ik begreep dat er momenteel 51 orders voor de Peaq zijn geplaatst :)

Hopelijk komt die van mij daar volgende week bij na goedkeuring directie _/-\o_
Maak dat er maar 52😂 vandaag ook de bestelling de deur uit gedaan Skoda Peaq Sportline.

• JustTrying
karlkani1985 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 17:27:
[...]

Maak dat er maar 52😂 vandaag ook de bestelling de deur uit gedaan Skoda Peaq Sportline.
Voor heel Nederland bedoel je? Dan heb je dus best nog een zeldzame auto de eerste tijd :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je nog een primeur wilt moet je er een week na aflevering een flinke schade op rijden. Heb jij de eerste Peaq met schade in NL en het herstelbedrijf ook.
Er kan er maar 1 de eerste zijn :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Niick7
JustTrying schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 20:05:
[...]

Voor heel Nederland bedoel je? Dan heb je dus best nog een zeldzame auto de eerste tijd :)
Ja klopt, voor heel NL.

• kaydecop
MikeyMan schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 15:14:
@kaydecop Ja je bent een zeikerd, maar niet onterecht in dit geval :+

Die tellers zouden gekoppeld moeten zijn aan het rijdersprofiel. Die kun je weer koppelen aan de sleutel.
Ben je aangemeld als rijder of als guest?

Navigatie lijkt minder willekeurig te zijn dan ik zelf dacht. Als er een aanwijzing binnen x meter is, toont ie navi. Zo niet de media. Schakelt daarmee wel geregeld.
Hi, ik ben de hoofdbestuurder van deze auto en zet iedere rit de info weer zoals ik wil. Ik zal hem eens instellen en dan de memory-knop betasten ;) !

Navi weet ik van dat hij omschakelt, maar ik kies er nadrukkelijk voor om het niet te tonen bij de tellers....

[ Voor 8% gewijzigd door kaydecop op 20-07-2026 10:27 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

kaydecop schreef op maandag 20 juli 2026 @ 10:26:
[...]

Hi, ik ben de hoofdbestuurder van deze auto en zet iedere rit de info weer zoals ik wil. Ik zal hem eens instellen en dan de memory-knop betasten ;) !

Navi weet ik van dat hij omschakelt, maar ik kies er nadrukkelijk voor om het niet te tonen bij de tellers....
Heb je de sleutels ook aan een profiel gekoppeld?

• kaydecop
GewoonWatSpulle schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 16:48:
@kaydecop dat rechter vakje word inderdaad ook door media geclaimed, mijn oplossing is het op het linker vakje instellen. Ik gebruik zelf alleen de on-board navigatie maar mijn vrouw gebruik ook vaak Google Maps om aankomst tijd en omrij opties. Voor meer gedetaileerd verbruik/gebruik heb ik ook een 2e home screen of het infotainment scherm gemaakt met die info. Leuk hè een auto met zo veel mogelijkheden? :P
Ah, ik bedoelde eigenlijk het linkervakje... Volgens mij kan je rechts niet de "verbruiken" laten zien? Het rechtervakje staat de radio/ media info: Dit ontbrak bij mijn Enyaq in het dashboard...

Een extra infoscreen is een mogelijkheid, maar in principe staat de navi (Waze) wel op het grote scherm...

• kaydecop
MikeyMan schreef op maandag 20 juli 2026 @ 10:30:
[...]

Heb je de sleutels ook aan een profiel gekoppeld?
Sleutels wel inderdaad.

• karlkani1985
Zullen we ook een Het grote Škoda PEAQ (iV) topic maken?

Wie is hier goed in? _/-\o_

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 31-07 22:24
karlkani1985 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 12:30:

Nee joh aub niet, ik ben niet specifiek in de Peak geinteresseerd maar wel de VAG groep in zijn algemeen. Vind al die aparte topics voor elk type auto maar irritant persoonlijk
The Eagle schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 20:51:
Als je nog een primeur wilt moet je er een week na aflevering een flinke schade op rijden. Heb jij de eerste Peaq met schade in NL en het herstelbedrijf ook.
Er kan er maar 1 de eerste zijn :+
Haha en dan weken/maanden kunnen wachten omdat er nog geen onderdelen voor op voorraad zijn gelegd/beschikbaar zijn.

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:43
karlkani1985 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 12:30:

Ik ben er zeker niet goed in en het is mijn eerste, maar ik heb een poging gedaan _Uploader_ in "Het grote ŠKODA Peaq topic". Een mede-auteur is welkom :)

• karlkani1985
_Uploader_ schreef op maandag 20 juli 2026 @ 19:46:
[...]

Ik ben er zeker niet goed in en het is mijn eerste, maar ik heb een poging gedaan _Uploader_ in "Het grote ŠKODA Peaq topic". Een mede-auteur is welkom :)
Top! _/-\o_ _/-\o_

Ik wil best wel mede auteur zijn maar heb niet mega veel tijd dus als dat verwacht word geef ik het stokje liever aan iemand die wat breder in zijn tijd zit _/-\o_

• kaydecop
kaydecop schreef op maandag 20 juli 2026 @ 10:26:
[...]

Dit gedaan, maar maakt niets uit. Hij blijft starten met de totale kilometerstand en niet de tank/batterij- inhouden....

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:51
Shameless crosspost van mijn nieuwe Enyaq, is mijn eerste EV en Skoda, maar moet zeggen dat ik er erg blij mee ben. Gisteren uit Dordrecht mee terug naar Zwolle gereden en bevalt goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kWfcDDcqDlyuGRjm3PEJSnh8r_4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4IFx7lfY0bBfj4fGkb0J7SCc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8aR80GydsXXpptjOV8Wh-Pe0FGM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xLFWIpbV0kdmrL37gTuSukUq.jpg?f=fotoalbum_large

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb een SOS Error in mijn Superb IV (2020). Vanmorgen gekeken of hij werkte: kreeg wel gewoon de alarmcentrale aan de lijn (FYI: dat gesprek kun je niet meer annuleren?!).

Moet zekering 17 er nog even uittrekken en kijken of het dan weg gaat - maar op basis van deze post uit 2025 vermoed ik van niet: https://www.skodaforum.nl...all-workshop-error.51819/ en wordt het dus even naar de garage na de vakantie.

Iemand nog een extra tip? Ga dit weekend 4 weken op vakantie en hou niet van oranje lampjes op m'n dashboard.

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-07 17:10
MrAcid schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 14:59:
Ik heb een SOS Error in mijn Superb IV (2020). Vanmorgen gekeken of hij werkte: kreeg wel gewoon de alarmcentrale aan de lijn (FYI: dat gesprek kun je niet meer annuleren?!).

Moet zekering 17 er nog even uittrekken en kijken of het dan weg gaat - maar op basis van deze post uit 2025 vermoed ik van niet: https://www.skodaforum.nl...all-workshop-error.51819/ en wordt het dus even naar de garage na de vakantie.

Iemand nog een extra tip? Ga dit weekend 4 weken op vakantie en hou niet van oranje lampjes op m'n dashboard.
ff laten resetten volgens juiste procedure.

En sws even laten uitlezen.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• BitBakker
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 23:54
Met de Superb IV (2022) op vakantie, eerste reisdag gewoon airco, tweede dag vanaf het begin opeens niet meer. Zit nu bij een VW dealer in zuid Frankrijk en heb met handen, voeten en veel ChatGPT ze zo ver kunnen krijgen om i.i.g. diagnostiek te doen en dat ze kleine problemen evt verhelpen want anders hadden ze pas eind augustus plek. De sleutel was zeggen dat de kleine kinderen het wel echt heel warm hebben in de auto, was ook wel echt zo.

Wrange is wel dat ik de auto 10 juli nog heb weggebracht voor een beurt inclusief airco service. Dus hopen dat ze er gewoon te weinig koudemiddel in gedaan hebben en dat het systeem niet lek is. Op de factuur staat 104gr R1234 maar geen idee of dat te weinig is voor temperaturen boven de 30 graden.

[ Voor 8% gewijzigd door BitBakker op 28-07-2026 10:16 ]

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:18
De Yeti van m'n schoonmoeder weigert plots de achterklep te openen. Na buttonbashen op de afstandsbediening hoor je 'm unlocken, kan je de deur een cm'tje bewegen maar krijg je met geen mogelijkheid open. Knop op de deur kaduuk? Slot kaduuk? Iemand die me op weg kan helpen om het te trouble shooten? :)

YouTube vertelde dat van binnenuit te openen is, maar ik kom veel audi/vw filmpjes tegen met net een andere binnenkant. Ik heb aardig zitten poeren in dit gat met een schroevendraaier, maar kom geen wijs uit hoe dit zou moeten werken. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RHc0F-JZp-Mnr4bYtQ8gJ6mbotM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/to6ziNtDfT8cAzCtNxF3fB9O.jpg?f=fotoalbum_large

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Pagina: 1 ... 85 86 Laatste