Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 07:15
Welkom in het grote ŜKODA topic!

Over ŜKODA
Ŝkoda Auto - vaak kortweg Ŝkoda is een Tsjechisch automerk en onderdeel van de Volkswagen Group. Het is de op vier na oudste nog bestaande autoproducent, na Daimler-Benz (1885), Peugeot (1896), Opel en Fiat (beide 1899).
Bron: Wikipedia: Ŝkoda Auto

Modellen
Oude modellen
  • Ŝkoda 742 (105, 120, 125, 130, 135, 136)
  • Ŝkoda 422
  • Ŝkoda 633
  • Ŝkoda 860
  • Ŝkoda Favorit
  • Ŝkoda Felicia
  • Ŝkoda Felicia 1959
  • Ŝkoda Forman
  • Ŝkoda 1000 MB/1100 MB
  • Ŝkoda Popular
  • Ŝkoda Rapid
  • Ŝkoda 100/110
  • Ŝkoda Sedan
  • Ŝkoda Spartak
  • Ŝkoda Tudor
  • Ŝkoda 1200/1201/1202
Trivia
  • Ŝkoda is de hoofdsponsor van de Ronde van Luxemburg. Sinds 2004 is het ook een van de sponsors van de Ronde van Frankrijk.
  • Ŝkoda betekent zowel schade als jammer in het Tsjechisch.
LinksAlgemene handigheden / trucjes / naviatieupdates
Def1ant schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 11:17:
Misschien wel iets voor de topicstart? linkje naar de navi update site + waar je je VIN kan vinden? (al staat dat ook op de site) http://updateportal.skoda-auto.com/

lubbertkramer schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 11:26:
Filmpje van Skoda over het updaten van de navigatiesoftware (te vinden op de detailspagina op Skoda)

vinom schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 11:42:
  • Met betrekking tot handige functies/trucjes die ik zelf regelmatig gebruik. Kan zijn dat dit niet op alle modellen werkt:
  • Bij het ontgrendelen van je auto met de afstandsbediening, de ontgrendel knop langer inhouden en dan gaat je raam alvast open. Met het vergrendelen van je auto kan je dit ook doen, dan gaat je raam uiteraard weer dicht en klappen je spiegels in.
  • In de opbergruimte onder je armsteun zit een hendel die je omhoog kan doen, waardoor er in dat vakje koude of warme lucht binnenkomt.
  • Als je harder dan 150 km/h gaat, gaan je lichten automatisch aan.
  • Je stopt ergens en je zet je motor uit terwijl een van je richtingaanwijzers aanstaat. Je doet de deur open en je hoort dat "boing" geluidje dat je lichten aanstaan. Dat klopt, het zet namelijk je verlichting aan buiten de auto, aan de kant waar je richting aanwijzer naartoe wijst.
  • Hard remmen, en dan bedoel ik echt hard, laat je alarmlichten automatisch aangaan.
  • Wanneer je ramen schoonmaakt met ruitenwisservloeistof, past de climate control zich even aan zodat de geur niet al te veel naar binnen komt. Hetzelfde als je hem in zijn achteruit zet, voor de uitlaatgassen.
  • Als je een kort tikje geeft aan de ruitenwisser hendel, zullen de wisser een enkele veeg geven. Als je deze iets lager indrukt zal deze een snelle veeg doen i.p.v. een langzame.
  • Als je de vergrendel/ontgrendel knop in de auto zelf gebruikt (niet die van de afstandsbediening), zullen de ramen openen of sluiten.
  • Koplamp sproeiers werken alleen als de lichten aan zijn en werkt de eerste keer dat je je raam sproeit en elke vijfde keer. Verlichting uitzetten of de motor reset de telling.
  • Dit weten jullie vast wel, maar de armsteun kun je naar voren schuiven en in hoogte verstellen.
VCDS
Wat is VCDS?
VCDS staat voor VAG-COM Diagnostic System, voorheen bekend onder de naam VAGCOM. VCDS is een extern ontwikkelde Microsft Windows gebasseerde tool gemaakt door Ross-Tech LLC, sinds mei 2000.

Het primaire doel van de software is het stellen van diagnoses en configureren van instellingen bij autos binnen de Volkswagen Group. Hieronder vallen de auto's van Audi, SEAT, Skoda en uiteraard Volkswagen zelf. VAG-COM komt van het woord VAG, de naam waaronder de Volkswagen Groep voorheen bekend was. Er is hierover een compleet topic op Tweakers, die kan je hier vinden:
Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS

Kecin wijzigde deze reactie 24-04-2017 20:25 (47%)
Reden: VCDS toegevoegd

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• Kecin
*Gereserveerd voor TS*

• Kecin
Geinig hoeveel animo er is! Vreemd dat het topic er nog niet was. Dus welkom allemaal!
Ik zal mijn bestelde auto ook even neerzetten, deze komt volgende week binnen bij de dealer. Ik hoop hem in de komende +/- 3 weken op te kunnen halen.

Skoda Octavia 1.0 TSI Greentech Ambition DSG Business 5D HB 85KW/115PK 23.580,00
  • DAB (digitale radio ontvangst) 100,00
  • Sunset 180,00 (getinte ruiten)
  • Metallic lak 550
  • - Black Magic pearl effect
  • Navigatie Columbus met 8 inch touchscreen, harde schijf, Apple Connectivity, dvd-speler, kleuren MaxiDot display, Smartlink functionaliteit en WLAN 1.200,00
  • Optical Parking Assistent achter (parkeercamera) 290,00
  • Parking Distance Control voor en achter 290,00
  • Rokerspakket 20,00
  • Dynamic pakket 350,00 (sportstoelen, sportstuur, spoilertje
  • Stoffen bekleding Coeus Zwart
  • Licht pakket 1.250,00
  • Spiegelpakket (dimmende binnen & buiten spiegel(s), inklapbaar, instapverlichting, electrisch verstelbaar
Enig nadeel is dat op de hatchback bij MY2017 ook de ruitenwisser erbij komt wanneer je de camera besteld, maar die nemen we maar voor lief.

Al met al een complete auto voor het segment, bewust geen combi (nja, ook budgettair gezien), de 115pk zal wel wennen worden, maar de auto is niet heel zwaar en dat i.c.m. een 7-DSG lijkt het me wel prima toeven :). Ik ben nu 136pk gewend in mijn hybride Lexus CT200h.

• Kecin
quote:
jongetje schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:24:
Waarom heb je voor de Columbus gekozen ipv de standaard amundsen (zoals ik)? Ik vond de meerprijs persoonlijk nogal fors.
Vanwege het grote scherm en de extra functionaliteiten. Ik ben nogal een nerd op dat gebied en wil toch het liefst zoveel mogelijk opties en schermpjes hebben. Ook is de Carplay handig leek me, vooral i.c.m. Spotify en 3d weergave van on-board kaarten als Apple Maps.

Ook kan je de voertuig instellingen instellen bij de Columbus, vind ik ook leuk :P.
quote:
Forsith schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:19:
Mooie configuratie :). Ruitenwisser achter was toch maar 85 euro? Moet er toch nog vanaf kunnen als ik de rest zo bekijk :P ?
Nou, niet zozeer de euro's maar hoe het staat. Gewoon wat 'minder strak' o.i.d.
Ik laat overigens ook de typeaanduiding achter verwijderen.

Verlagen en andere velgen doe ik niet aan, vind ik wel mooi maar dat loopt gewoon teveel in de kosten en daar heb ik voor een lease-auto geen zin in :).

• Kecin
quote:
avotar schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 11:04:
[...]

Och, toen ik hem net kreeg stond de nieuwe A4 en de vernieuwing van de A15 bij Rotterdam er nog niet op en nu wel.
(heb het overigens over de A4 bij Steenbergen, niet bij Delft).
Hmm, oke, dat is niet heel handig. De navi van mijn Lexus gebruik ik amper, vooral omdat die al outdated was bij aflevering (nieuw). Daardoor Waze gaan gebruiken i.c.m. Flitsmeister. Altijd op de hoogte van wat er op de weg gebeurd en kan je nog een beetje doortrappen. Ik zal er dus echt aan moeten gaan wennen om dit niet meer te gaan gebruiken.
Ik heb nu een soort Brodit houder in mijn ventilatiekanaal waar ik mijn iPhone 6+ inhang. Hebben jullie een telefoonhouder? Zo ja, welke? Het "asbakje" dat GSM verbinding moet verbeteren past die net niet in :(.
quote:
co2301 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:55:
[...]

Die prijs van 23.580 klopt toch niet lijkt me? Als ik de opties optel kom ik + instapmodel al veel hoger uit?

Ik rij sinds vorig jaar september een Fabia combi (style, 1.2TSI), zeer blij mee, voordelig in de lease (bijtelling) en alsnog budget over om deze flink uit te rusten met zo'n beetje alle opties.

Enige waar ik een beetje spijt van heb, is dat ik niet de DSG variant heb genomen, nja wellicht over 3 jaar :)
Dat is de prijs die ik via de Leasemaatschappij heb gekregen. Het gaat om een 1.0 TSI, die is wat goedkoper, wellicht dat het daarmee te maken heeft. Na bestelling bleek de auto echter wel buiten mijn budget te vallen (maar dat is opgelost), wellicht dat de prijzen intussen zijn aangepast.
quote:
m3gA schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:54:
[...]

Carplay is leuk maar basic en staat nog in de kinderschoenen. De navigatie van de Skoda zelf is zelf al erg goed dus die gebruik ik normaal altijd.
Spotify werkt prima. Heeft af en toe wat nukken maar dat is bij mij opgelost na de update naar IOS10 beta.

De DSG is trouwens erg fijn. Ik heb hem ook icm met een 1.6TDI (Octavia Combi Style Business). Ik zou niet meer zonder willen.

Mijn Skoda trouwens:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb ervaring met Carplay in een Opel. Moet zeggen dat me dat niet tegenviel. Ben wel benieuwd hoe het is om er 15 uur per week mee door te brengen, maar beter iets dan niets denk ik.
quote:
avotar schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:51:
Ik rij zelf een Skoda Octavia 1.2 TSI Greentech 77kW Ambition Business line combi.
Ik zit nu bijna 20 jaar in de IT en dus in de leasewagens, maak jaarlijks 60k+ kilometers en ik kan oprecht zeggen dat deze in de top 3 staat van auto's die ik heb mogen rijden.
En dan niet alleen omdat dit mijn eerste (en enige) benzine wagen is.

Hij ligt heerlijk op de weg, heeft leuke trucjes en is super ruim. En een 2 jaarlijkse gratis upgrade van de navigatie.

(top3 bestaat verder uit een Fiat Bravo uit 2010 en een Seat Leon uit 2001).
Wat heb je verder nog gereden? Ben zeer benieuwd :). Elke 2 jaar een navi update was ik niet eens van op de hoogte. Gaat dit OTA of via stick/dealer o.i.d.?
quote:
adminappelgebak schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:50:
Nou die Columbus is toch echt wel een goede verbetering t.o.v. de Amundsen! Ik heb in mijn Fabia de Amundsen+ zitten en mis toch wel die functionaliteiten die de Columbus wel heeft zoals een beter navigatieschermpje bijvoorbeeld en gewoon betere hardware/interface.
Qua grootte en respons van het scherm leek het inderdaad net iets beter te gaan. De optie was voor mij ook echt wel een must.
quote:
vinom schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:37:
Ik rij zelf sinds een paar maanden in een Skoda Octavia Combi - 1.4 TSI Greentech Elegance Business Line (hele mond vol). Tot nu toe mijn fijnste auto waar ik in gereden heb zover. Hij is erg stil op hoge snelheid en heeft meer dan genoeg luxe. Toch als ik hopelijk over een jaar een nieuwe auto mag uitkiezen van mijn werkgever, hoop ik voor een 1.8 TSI te kunnen gaan met automaat!
Klinkt goed! Kan niet wachten op die van mij!

*O*
quote:
Mixpower schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:44:
Dit topic kan beter heten "Kecin koopt een Skoda en opent er een topic voor" :P
Maar nee leuk, eindelijk een Skoda topic erbij gezellig! :)
:D :')

• Kecin
Heb de extra informatie (beetje quick and dirty) toegevoegd aan de TS :).

• Kecin
quote:
J-Rey schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 19:06:
Jeuj, een Skoda topic. Leuk om mee te lezen met andere Skoda rijders.
Ik wacht momenteel op levering van de volgende auto:

Skoda Fabia Combi 1.4 TDI 66kW Style Business
  • Moon White Metallic
  • Sportpakket
  • Lichtmetalen velgen 17" Clubber
  • Reservewiel
  • DAB radio ontvangst
  • Trekhaak
Ingepland in de fabriek in week 30 en geschatte levering door de dealer in week 32.
Nog paar dagen wachten dus.

Als het goed is bouwjaar 2017 model met bijbehorende dingetjes zoals de MijnSkoda app.
Dat gaat ook lekker vlot dan! Wanneer heb je hem besteld?
quote:
co2301 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:55:
[...]
Die prijs van 23.580 klopt toch niet lijkt me? Als ik de opties optel kom ik + instapmodel al veel hoger uit?
Ah, ik lees je reactie nu pas goed. Die 23,5k is de basisprijs, daar komen de opties bovenop :).
Totaal 28,5k geloof ik.

• Kecin
quote:
jongetje schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 21:49:
[...]

Ik heb ook wat onderzoek gedaan maar het enige verschil wat ik kon vinden was het iets grotere scherm 3d kaarte en de Wi-Fi. De rest kan ook met de nieuwe amundsen.
Stiekem ben ik ook gewoon fan van het grote touchscreen :$. Ik heb ooit een Polo 1.4 TSI 7-DSG gehad (jaartje of 4 terug) en daarin had een een RNS-315. Zeer prettig systeem, maar had destijds de grotere variant (van de Golf, de 515?) liever gehad. Nu heb kon dus ook maar gelijk aangevinkt. Zelfde als met Xenon en PDC voor :).

• Kecin
Ik heb ook een MY2017 Octavia besteld, volgens de dealer zijn er kleine wijzigingen zoals een ander icoon op bepaalde knopjes e.d. En natuurlijk de 'nieuwe' motoren.
Dus niet de gescheiden koplampen die je wel eens op interne tziet.

• Kecin
Ik ben overigens benieuwd naar de "Sunset" optie. Ik heb deze aangevinkt op mijn Octavia hatchback. Nu zou deze 65% tint moeten hebben, maar ik weet niet of dat genoeg is. Nu heb ik veel de naam "Sunnyboy" horen vallen.

Nu vroeg ik me af;
- Hebben mensen hier daar ervaring mee?
- Zo ja, hoe is het zicht met die dingen (zowel van buitenkant als van de binnenkant)
- Is 116 euro duur? (Want: https://www.winparts.nl/i...5-deurs-2013/p364635.html)

• Kecin
Voor mijn pa heb ik ooit zo'n houder gekocht die hierboven gelinkt werkt (de smalle). Destijds 3,99 USD op DealExtreme. Wel 200 weken op moeten wachten, maargoed. Ideale dingen, iPhone 6 (geen plus) past er prima in.

Zelf ga ik nog opzoek voor een oplossing voor mijn iPhone 6+ of wellicht iPhone 7 (want heb de auto nog niet). Ik heb hem ook graag in beeld i.v.m. Flitsmeister, Waze, Spotify. Nu is het voor Spotify en Waze als het goed is niet meer nodig i.v.m. Carplay en navigatie algemeen.

• Kecin
Welkom!

Trouwens zojuist de dealer aan de telefoon gehad. Ze hebben een 1.0 TSI 7-DSG staan (waar ik dus op wacht) en deze zou subliem rijden. Ben benieuwd! Deze week komt die binnen, volgende week maken ze hem rijklaar. Dan is het wachten op de LM.

• Kecin
Ik zie vaker bij de Octavia combi zo'n grote reflecterende sticker boven de bumper. Iemand een idee waarom? Zoals bovenstaande foto. 99% zie ik het niet op, soms een verloren Duitse wagen op de A1 die zo'n sticker heeft (absoluut geen RS iig).

Kecin wijzigde deze reactie 12-08-2016 09:53 (5%)

• Kecin
Kleine crosspost maar vooruit:

Gisteren de Octavia opgehaald. Ben me kapot geschrokken. De 1.0 is vlot, trekt lekker door als je dat wil en laat op geen enkel moment zien dat het een trage auto is. Ben al druk aan het bellen en rijd 160+. Oppassen dus.

Dynamic stoelen zijn fantastisch, xenon ook, columbus al helemaal.
Wat een auto. En dat voor zo'n prijs. Aanraader. Fotos komen later.

P.s. Sinds kort heb je inderdaad een app zoals de connected series van VW. Rittenregistratie, op afstand uitlezen, locaie bepalen en een pushnite krijgen bij de verplaatsing van de auto! Jeej. Nerd Kecin is blij.

Groot ook :o

• Kecin
quote:
Rainesh schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 23:10:
[...]

Wat voor Skoda heb je? Als je een O3 (MQB platform) hebt....gebruik dan alsjeblieft een originele kabel (software 16.8.2) ipv namaak want je labelfiles kloppen anders niet en dan kun je heeeel makkelijk je auto verkloten..........
Heb jij ervaring met het inprogrammeren? Ik ben meestal in het Oosten des lands en heb er wel wat voor over om wat functies aan te laten zetten (zoals Mirrordip, start stop automatisch op uit, hulpsystemen aan (cam zit erin)).
Gaat om een Octavia O3 MY 2017 incl. connected series (of hoe het heet)
quote:
jvvv schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 17:47:
Ik heb een 2015 octavia met Phonebox met signal booster. Naast dat het nut van zo'n ding me ontgaat heb ik het volgende probleem...

Ik bel redelijk vaak over 3/4G via whatsapp/skype/facetime en sinds ik een iphone en heb in mijn Octavia heel vaak dat de andere persoon om de 5 seconden voor 1 seconde wegvalt. Onmogelijk om dus een eenvoudig gesprek te hebben. Buiten de auto heb ik hier geen last van (ook niet als sluitel niet in de auto is) dus vermoed ik dat het met die phonebox te maken heeft.

Andere mensen hier ook last van?
Welke provider? Ik kan me hier niet in vinden. Merk juist dat op een weg waar ik eerder geen 3g had dat ineens wel heb (of Vodafone heeft hun netwerk aangepast en is het een placebo effect). Maar heb in ieder geval niets negatiefs gemerkt.

Kecin wijzigde deze reactie 06-10-2016 23:47 (40%)

• Kecin
quote:
Rainesh schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 09:54:
[...]

Yup :) programmeer al jaren en ben voornamelijk in het Audi topic actief. Ik woon alleen in het Westen des lands ;) er is veel meer mogelijk dan dat alleen...:)
Ik doe je even een DM :)
quote:
m3gA schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 09:20:
Kan iemand me het nut van de wifi module in de Octavia (dec 2015) vertellen? Ik kan hem thuis verbinden aan de wifi maar wat doet hij ermee? Kaarten updaten? Een hotspot heeft geen nut aangezien er geen mogelijkheid tot sim kaart inzit.
Ik heb dus in de (modeljaar 2017) Octavia een simkaart zitten. Hij stuurt alles netjes naar de app. Kan ook met wifi verbinden en als hotspot gebruiken, echter, ik heb onder het rijden geen internet o.i.d.
Dus geen idee hier ook. Wel heeft Skoda een mediagate app, waardoor het mogelijk word om als je achterin zit media te streamen naar Columbus via Wifi geloof ik. Wellicht dat dat de optie is.
quote:
jakob558 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 08:21:
Automaat. Dan gaat de motor uit bij stilstand en rempedaal ingetrapt. Dood irritant bij kruisingen waar je 1sec stil staat en door kan rijden, slaat net je motor af.
Automaat inderdaad. Als ik iets te lomp rijd en ik rem hard bij een stoplicht, lamp op groen en geef gas dan voel ik echt zo'n klap dat de motor op gang moet komen. Niet prettig en voelt erg horkig aan. Dus meestal uit.

Het slippen van de DSG kan ik me ook in vinden, rem zachtjes ingedrukt houden zodat de automaat blijft trekken maar je feitelijk stil staat. Lijkt me niet al te goed :P

• Kecin
Carplay was bij mijn Columbus standaard aanwezig (Net als Maxidot, DVD speler, 2xsd kaart, etc).
Draadloos Carplay hoorde ik ook van, de nieuwe 5-serie zou dat als eerste hebben. Met de Skoda Octavia MY2017 met Columbus moet ik hem toch echt aansluiten op de USB. Wat overigens niet erg is, ik rijd met Flitsmeister aan, 3 uur per dag, dat tikt nogal hard aan met de batterij.

5-serie met Wireless Carplay: http://www.theverge.com/2...lay-ios-2017-bmw-5-series

Apple hield launch wireless Carplay tegen voor VW: http://www.theverge.com/2...ess-carplay-demo-ces-2016

Kecin wijzigde deze reactie 14-10-2016 16:01 (26%)

• Kecin
quote:
patrickkoning schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 16:10:
[...]

Dank voor je heldere uitleg! _/-\o_ . Het is trouwens een 1.0 DSG geworden. Verbazingwekkend goede combi.
Ah top! Die heb ik dus ook, enorm fijne auto! Heb er nog geen moment spijt van gehad. Lekker toeren. En nu al over de 5k kilometers in 5 weken :D.

• Kecin
quote:
Nohead schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 12:57:
Inmiddels al 2 weken de eigenaar van deze nieuwe Octavia Combi.

Race Blue 1.6TDI DSG Style Business
18" MAK Wolf Gun Metal
Eibach Pro kit
RS Spoiler
Zwarte front grill
Dynamic pakket met Lederen bekleding
Dakraam
Sunset
Achteruitrijd camera
En nog van allerlei losse grut, dakkoffer, fietsendrager en matjes.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooi samengesteld! Veel plezier en veilige km'ers ermee!

• Kecin
Ik baal er wel van dat ik net een nieuwe Octavia heb. De nieuwe vind ik wél geslaagd :o.

• Kecin
Gedoe over Smartlink hier allemaal. Ik moet zeggen dat in mijn Octavia i.c.m. de Columbus Apple CarPlay méér dan goed werkt. Als je veel KMérs maakt is een goed entertainment scherm van belang in mijn opinie.

• Kecin
Iemand ervaring om een subwoofer in de kofferbak te laten leggen door bijvoorbeeld de dealer? (Octavia Hatchback 2016)

Een collega van me heeft in zijn (lease) Seat Leon een onderbouw subwoofer laten plaatsen voor € 400. Dat klinkt erg goed en geeft net wat meer dimensie aan het standaard systeem.

• Kecin
quote:
Dank! Daar ga ik eens contact mee opnemen!

• Kecin
quote:
LiquidSmoke schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:51:
Heeft iemand anders ook het probleem dat de totaalteller in de Mijn Skoda-app niet meer bijgewerkt wordt sinds de update van gisteren (tbv ParkMobile integratie)?

De app geeft nog steeds 1572 aan, terwijl de boordcomputer over de 1600 zit...

/edit: Uiteraard check ik het nogmaals en nu is het wel bijgewerkt...
Het valt me de laatste tijd op dat die flink traag is met ritten bijwerken of soms hele delen van je rit niet laat zien. Na een aantal dagen wel weer.

Dat terwijl de auto zowel thuis als op het werk op een Wifi netwerk zit (en dus inprincipe de ritten door kan sturen). In het begin (113 users, jaja), werkte het helemaal prima.

• Kecin
quote:
Loveless85 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 16:46:
De Connectivity Module ('Mijn Skoda App' is nu tijdelijk voor 99,- (ipv 249) in te bouwen in een Fabia, Octavia, Superb of KODIAQ van modeljaar 2010 of later.

http://www.skoda.nl/mijn-skoda-app

Ik ga het over 2 weekjes laten doen, gelijk met de bandenwissel...
Ik kreeg het gratis op mijn MY2017 (niet de facelift) en de app geeft toch wel erg leuke dingen weer.

Als de vriendin de auto meeheeft kan ik zien of ze hem veilig heeft neergezet in een garage en of de deuren op slot zijn :P.
Ook de rittenregistratie is wel geinig. Vooral als je veel kilometers maakt en veel lange ritten is het een leuke gadget.

• Kecin
quote:
Nathuran schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:13:
[...]

Waarschijnlijk omdat 99% van de mensen het geen r**t kan schelen ;)
Ik moest er bij de dealer ook specifiek om vragen. Ze zeiden dat het standaard was. Bij uitlevering toch nog even gebeld, en voilla, ik kon pas 3 dagen later de auto ophalen :P. Denk dat ze het wel waren vergeten :-(

• Kecin
quote:
Loveless85 schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:35:
Het is me serieus in het dagelijks verkeer nog niet opgevallen dat er verschil zit tussen de 'kwaliteit' van nummerplaten. En ik let best op het uiterlijk van andere wagens...
Ja, als je er eenmaal op let dan zien dunne letters op een dikke auto er niet uit. Erg jammer.
quote:
Scrtz schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:28:
[...]

Die platen zijn in 10 min gedrukt hoor, 3 dagen is wel erg lang :P, maarja dealers heh..
Ik heb het gevoel dat ze de plaat al gedrukt hadden (de datum toelating was ook een week eerder dan de pick-up datum). Dan moeten ze hem dus niet geldig verklaren, inleveren en een nieuwe (laten) maken, :P

-
Zag vanmorgen trouwens een trailer vol met Skoda Kodiaq's. Mooie wagen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kecin
Zojuist op tip van Scrtz informatie over VCDS toegevoegd aan de topicstart. Meer info hier:
https://gathering.tweaker.../12743423/119562#12743423

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kecin
Ik moet het even zonder mijn Octavia doen. Steenmarter heeft de koelvloeistofslangen doorgebeten :'(. Morgen krijg ik vervangend vervoer. Ben benieuwd of de Leasemaatschappij deze kosten dekt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kecin
quote:
J0YR1D3R schreef op zondag 14 mei 2017 @ 23:22:
[...]

Van welk jaar is jouw auto? In mijn Golf van 2011 was dat al een bekend probleem, mag hopen dat ze dat daarna toch snel hebben opgelost...
September 2016 :).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kecin
quote:
Korvaag schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 09:31:
[...]

Hoe bedoel je? De kosten van je vervangende vervoer of de reparatie? De reparatie dekken ze natuurlijk altijd. Het is hun auto. Hoogstens kost het je je eigen risico. Vervangend vervoer zal van je contract afhangen.
Ik bedoelde inderdaad eigen risico. Maar blijkbaar kost het me (inderdaad) niets :).

• Kecin
Heb binnenkort overigens een audioupgrade afspraak staan bij Concept4Cars. Ben zeer benieuwd. Ben opzoek naar een wat voller geluid in de Octavia (heb geen Canton systeem). Meer mensen hier die een upgrade hebben laten doen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kecin
quote:
Younes schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:37:
[...]

Hey, die zit in Amersfoort :D

Hij is er zelf heel erg over te spreken als je zo de tekst leest. Van de Canton speakers ben ik zelf niet heel erg te spreken. Subwoofer kan je nauwelijks een subwoofer noemen.

[afbeelding]
Oh, das niet heel groot inderdaad :D
quote:
Pieler schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:33:
[...]

Bij bestellen van de auto (Octavia) ben ik vergeten om de Canton set aan te vinken. Het standaard geluid is zeer slecht waardoor ik aan de voorzijde de Gladen RS-X165 speakers heb laten plaatsen door Pijl Audio.

Het geluid is wat mij betreft nog steeds aan de hoge kant maar dat ligt meer aan de audio unit dan de speakers. Deze set heb ik ook nog kunnen beluisteren met een versterker ertussen en dat was een wereld van verschil (pijlaudio heeft mijn auto als testmodel gebruikt voor deze speaker)

https://www.facebook.com/.../1301840313182108/?type=3
Ah top! Thanks voor je reactie. Mag ik vragen hoeveel het je heeft gekost en heb je ook daadwerkelijk meer bass? De hoge tonen vind ik persoonlijk wel redelijk, maar mis net even dat extra zetje.
quote:
Hennie-M schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:15:
[...]

Helaas geen besturing van de airco of verwarming op afstand :'(
En die parkeerhulp met remsysteem lijkt mij toch ook wel mogelijk met een software update?
Nou, dat automatische remmen lijkt me helemaal niet welkom zolang mijn Octavia nog begint te piepen zodra er een Renault in de buurt is :P

• Kecin
quote:
Pieler schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:56:
[...]

Totaal was het 300 euro. 240 voor de speakers + 60 voor montage en onderdelen. Dit is alleen de voorzijde van de auto. Achter zitten de standaard speakers nog.

Het infotainment systeem is de Columbus en de geluidsverdeling is 80% voor, 20% achter (zeg maar 2 tikjes minder dan alles op de voor speakers). In de "equalizer" staan de hoge tonen 3 tikjes terug, midden 1 en de bas bijna op minimaal. Het geluid heeft niet meer bas, maar een vollere bas gekregen wat ik zeer kan waarderen.

Mocht je een impressie willen ben ik vrijdag thuis aan het werk. Geef maar een PM als je even wil spelen met de instellingen en luisteren.
Thanks voor je reactie! Ik heb inmiddels bij Concept4Cars de afspraak al staan. Ook zo rond dezelfde bedragen. A.s. vrijdag gaat hem niet worden ivm werk, maar kan me voorstellen dat het een stuk beter klinkt dan de stock speakers. Alhoewel die al wel stukken beter zijn dan degene die ik in mijn BMW had. De Lexus stock speakers zijn tot nu toe nog de beste die ik gehad heb :P.

Hoop dus ook dat ik met enkel een subwoofer genoeg heb. Collega's van me zweren erbij.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kecin
Ik zit eindelijk bij de subwoofert inbouwer! Ben benieuwd hoe het resultaat zodadelijk is! :)

-edit-
En hij zit erin! Heerlijk! Had ik gelijk moeten doen, voor 335 euro kan je niet zonder zitten! :o :*)

Kecin wijzigde deze reactie 01-06-2017 21:08 (38%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kecin
quote:
avotar schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 06:06:
[...]

Is dat ook prettig voor mensen die niet met hun raampje open, zonnebril en petje achterstevoren over de Boulevard van Vlissingen rijden?
Wat voegt het toe?
Haha, ja. Het is vooral een warmer geluid ook bij lagere volumes. Je hoeft dus niet keihard pompend over de boulevard met je gouden ketting om je nek :D (maar kan wel mocht je daar zin in hebben).

Je bereikt een wat steverige bass, met rockmuziek en zelf klassiek heb je een warmere sfeer in je auto qua geluid. Zeker een aanrader!

• Kecin
quote:
Kecin schreef op zondag 14 mei 2017 @ 22:18:
Ik moet het even zonder mijn Octavia doen. Steenmarter heeft de koelvloeistofslangen doorgebeten :'(. Morgen krijg ik vervangend vervoer.
En daar gaan we weer. Weer helemaal lek, ze komen hem zo ophalen :'(.
Binnen een maand tijd al de tweede keer. Preventies: Lampen aan, rek onder de auto (van wiel tot wiel, 160 onder de auto door), marteralarm onder de motorkap. Heeft dus geen zin allemaal :(.

• Kecin
quote:
GoeiedagEem schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:19:
Waarom vreten die beesten precies die slangen aan? Is dit iets waar elke auto last van kan hebben of zit er bij Skoda's een aantrekkelijk luchtje aan die slangen?

Die marteralarmen die geluid maken op speciale frequenties helpen idd geen donder.
Mja, het schijnt te komen door het gebruik van (bepaalde) visolie in de slangen. Meerdere merken hebben er last van, denk dat voor aan auto's uit Azië.
Alarm is er door de LM ingezet, helaas niet mogen baten. Hoop niet dat dit elke 4 weken is, gaat lekker zo.

• Kecin
quote:
xost schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:49:
[...]

Zullen ze niet verdrogen :+

Maar kunnen ze er geen andere universele slangen oid opzetten met dezelfde maat?
Dat vraag ik echt letterlijk net bij de dealer. Maar blijkbaar niet haha. Die lui zijn ook niet gek. Tarief begint bij 121(!) euro.

• Kecin
quote:
xost schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:20:
[...]

BLij dat ik m'n Octavia in de lease krijg :o
Ja. Daar heb ik hem ook maar moest wel even een krabbel zetten. Nu aan het wachten op Hertz voorvervangend vervoer. Maar die zijn al een uur telaat. Lekkere service... de dealer heeft geen auto's met mijn voorkeur (automaat en grootte) op voorraad. Dat terwijl het 1 van de grootste VAG dealers in NL is.

Kecin wijzigde deze reactie 14-06-2017 15:23 (17%)

• Kecin
quote:
xost schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:27:
[...]

Dat moet mijn werkgever dan doen, steenmarters zijn overmacht hoor. Als je daar zelf voor moet gaan lappen als medewerker 8)7

Ik heb ze zelfs in huis gehad, je mag er niks tegen doen omdat ze beschermd zijn :X alles kapot in huis en stinken naar pies/poep
Leasemaatschappij heeft Hertz ingeschakeld. Hoef dus gelukkig niet zelf te betalen :)

• Kecin
quote:
jongetje schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 14:41:
Iemand als de "One App" van Skoda gedownload uit de playstore?

- Je hebt een Android of Iphone nodig.
- Voor Android ook MirrorLink op je telefoon
- SmartLink moet geactiveerd zijn en bij de instellingen aanzetten dan je data mag delen met je telefoon

Bij allebei telefoon verbinden met kabeltje
- Met Android kies je SmartLink (Niet Android Auto!)
- Bij Apple zit het onder Apple Car

Ik heb er een kort filmpje van gemaakt (Met mijn Android telefoon aangesloten): YouTube: Skoda One app with Android
Dank voor de tip! Even geinstalleerd. Vanavond even kijken wat het doet op een Columbus uit eind 2016 :).

• Kecin
quote:
jongetje schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 14:41:
Iemand als de "One App" van Skoda gedownload uit de playstore?

- Je hebt een Android of Iphone nodig.
- Voor Android ook MirrorLink op je telefoon
- SmartLink moet geactiveerd zijn en bij de instellingen aanzetten dan je data mag delen met je telefoon

Bij allebei telefoon verbinden met kabeltje
- Met Android kies je SmartLink (Niet Android Auto!)
- Bij Apple zit het onder Apple Car

Ik heb er een kort filmpje van gemaakt (Met mijn Android telefoon aangesloten): YouTube: Skoda One app with Android
Bedankt voor de tip! Inmiddels geinstalleerd en 300km meegereden. Briljant die G-krachten enzo :') :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kecin
quote:
rajackar schreef op zondag 2 juli 2017 @ 15:00:
[...]

Het ging eigenlijk allemaal redelijk vanzelf. Ben overgestapt van een Samsung S6 naar een HTC U 11 en nu vraagt ie om RSAP toegang. De auto vraagt dan ook om de sim pin enzo en daarna verschijnt er een 4g symbool en wordt ook de hotspot geactiveerd.
Ik heb een dual sim telefoon en die sim kart verdwijnt dan ook van de telefoon.
Het enige nadeel is dat ik alleen nog maar met die sim kan bellen via de telefoon functie van de columbus dus ik ben maar weer terug gegaan naar een normale Bluetooth verbinding.
Het enige dat Columbus doet is fungeren als een router. Heb je bijvoorbeeld kinderen op de achterbank met een tablet, dan kunnen ze via Wifi verbinden met de auto. De auto krijgt weer een internetconnectie via jouw telefoon.

Wat wel vaag is is dat ik een connected versie heb, rittenregistratie stuurt die dus ook gewoon door via 4g (ook wanneer er geen telefoon aanwezig is), maar deze verbinding word niet gedeeld. Gemiste kans, anders had je net zoals Opel, "gratis" wifi in de auto kunnen hebben.

• Kecin
quote:
KillaZ schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:02:
Even melden hier:

[afbeelding]

Helaas werkt Carplay niet goed: Ik kan gewoon verbinden, maar na een paar minuten, soms zelfs een paar seconden, krijg ik te zien dat de verbinding is geannulleerd. USB eruit en er weer in en hij werkt weer, voor even.

Iemand die dit ook heeft (@Kecin ?) ervaren? Gaat om de nieuwe Octo met Columbus.
Hey,
Ja, ik ken het. Bij mij was het een kabel die toch niet helemaal lekker was. Ondanks dat ik er zeker van was van wel. Gebruik een originele kabel of probeer/test eens een andere als je al een originele gebruikt.
Zorg ook dat de ingang van je telefoon waar de laadkabel inmoet goed schoon is. Klein beetje stof daar kan al genoeg wezen om de verbinding te resetten. Na deze twee dingen te hebben gedaan al 30k kilometer nergens last meer van :)
Succes!

Ps; mooie wagen en mooie kleur!

• Kecin
quote:
KillaZ schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:42:
[...]

Thanks, heb een brodit, dus dat is wel vervelend, kan ik die hele brodit gaan vervangen. :/
Ow, check het eens met een losse kabel. Even kijken hoe dat gaat. Kans is ook groot dat je connector in de Brodit vies is of je telefoon stof heeft gevangen. Pas op dat je de telefoon niet schoonmaakt met ijzer oid. Volg bijv dit:
YouTube: iPhone Charging Port Cleaning
Ben benieuwd of dat helpt! 👍

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kecin
quote:
jjkester schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 08:36:
Ik krijg vooralsnog mijn account niet werkend, de mailtjes met verificatiecode voor het opnieuw aanvragen van een wachtwoord worden ofwel niet verstuurd of komen niet aan (ik gok toch echt op het laatste). Nog geen reactie van de klantenservice...
Er is een mail uitgegaan dat er binnenkort een update van de app komt. Dan zou het moeten werken.
quote:
Beste Mijn ŜKODA app gebruiker,

Gisteren heb je een e-mail van ons ontvangen waarin we je uitnodigen om de nieuwe versie van de Mijn ŜKODA app te downloaden. Ondanks dat het proces uitvoering is getest, bleek dat niet alles vlekkeloos werkte. Inmiddels kennen we de oorzaken van een aantal voorkomende problemen:

Inloggen - Na het versturen van de verificatiecode (voor extra beveiliging) bleek inloggen niet in alle gevallen mogelijk.

Ontbreken van sommige kaarten in de app - Een overload zorgt dat niet alle kaarten geladen kunnen worden.

Aanmelden Parkeren - Aanmeld procedure verliep incorrect.

Voor een groot deel hebben we deze problemen gisteren in de loop van de avond kunnen oplossen. Als je een iPhone (iOS) gebruikt zijn deze oplossingen beschikbaar na een update van de app. Helaas zijn we hier afhankelijk van de toelatingsprocedure van Apple. Hierdoor is de nieuwe versie voor de iOS app nog niet beschikbaar. Voor gebruikers van een Android toestel is de update inmiddels wel beschikbaar.

Dit is niet de ervaring die je van ons mag verwachten, waarvoor onze welgemeende excuses. Wij doen er alles aan om de bovenstaande problemen zo snel als mogelijk op te lossen en zullen je blijven informeren over de status. We vragen echter om nog wat extra geduld.

Mijn ŜKODA app - team

Kecin wijzigde deze reactie 09-05-2018 10:54 (59%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kecin
quote:
Exocet schreef op zondag 13 mei 2018 @ 12:37:
[...]

Inloggen werkt wel, maar de rest...
Actieradius, km stand en locatie werken, de rest niet. Geen rijstijlscore, geen ritten sinds begin april, autosystemen hebben geen status meer.
Werkt het voor anderen wel dan?
Hier net zo. Volgens mij moeten de functies oplichten als er iets kapot is. Inloggen werkt in iedergeval. Maar ik heb dit jaar maar 5 ritten gemaakt, een hele goede rijstijlscore, geen onderhoud nodig, auto staat niet op slot. Dat klopt dus allemaal niet. Brandstofniveau dan weer wel.

Ook een bug ontdekt. Benieuwd hoe onveilig dat is. Ga morgen even verder spitten, maar het lijkt erop dat je alle connected VAG auto’s zou kunnen uitlezen op KM stand en dichstbijzijnde dealer en gegevens eigenaar. Weet het nog niet 100% zeker. Mochten mensen interesse hebben security wise om dit te onderzoeken stuur me dan even een DM.
quote:
vinom schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 22:07:
700 haal ik altijd wel met mijn 1.0 en ik rij best vlot en fel. 750 als ik wat rustiger rij.
Ik zit met de 1.0 DSG7 toch al snel aan de max bij 650-700 bij lange ritten (100km per rit). Dan is het ook nog een groot deel snelweg. Maar ik trap als het even kan het gas wel weg (niet in sportstand). Dus nette score.
De laatste tijd heb ik vele kortere ritten buiten de spits (50km) waardoor ik zelfs een max heb van 550-600 op een volle tank...

Kecin wijzigde deze reactie 15-05-2018 03:22 (22%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kecin
Nieuws over de app
quote:
Beste Mijn ŜKODA app gebruiker,

Zoals we je eerder mailden, verliep de introductie van de nieuwe Mijn ŜKODA app niet helemaal zoals we het graag hadden gezien. Dat vinden we, op z’n zachtst gezegd, heel vervelend voor je. We hebben dan ook de afgelopen week 24/7 gewerkt om de grootste hobbels weg te nemen. Resultaat: een nieuwe update van de Mijn ŜKODA app. Direct beschikbaar voor zowel Android als iOS.

Af en toe nog vertraging
Over deze nieuwe versie moeten we eerlijk zijn. We zitten nog niet op 100%. De belangrijkste functies werken, maar soms komt een deel van de informatie nog met vertraging binnen. Ook hier wordt hard aan gewerkt. De komende tijd zullen we de app daarom nog een aantal keren updaten via het reguliere updateproces. Antwoorden op de meest voorkomende vragen vind je hier. Deze zullen we regelmatig updaten.

Je gegevens niet verloren
Tot alles is opgelost, moeten we je geduld soms helaas nog op de proef stellen. Belangrijk om te weten: je gegevens, waaronder je ritten, zijn niet verloren gegaan.

We houden je op de hoogte.

Met vriendelijke groet,
Mijn ŜKODA app - team

• Kecin
Over 3 weken de Skoda Octavia inleveren :(. Fijne tijd gehad met de auto en circa 50k kilometers gereden. Een absolute aanrader.

Ik ga over naar BMW :).

• Kecin
Leoon. schreef op zondag 17 februari 2019 @ 20:49:
Gisteren naar de dealer geweest om de Scala te bekijken. Erg positief verrast. Luxe uitstraling ook van binnen, veel zachte plastic gebruikt. Eigenlijk zo snel niet iets hards kunenn vinden. De achterkant vonden wij beide lelijk op de foto's etcetera, maar juist in het echt zag het er 10x beter uit. Zeer ruim ook van binnen en de virtual cockpit 10inch & infotainment scherm 9inch zagen er super uit en reageerde snel. De achterklep kon helaas niet open doordat het een pre-productie model was en hij maar half open ging door een software bug. Deze is dichtgebleven dus. Heb wel even via de stoel op de achterbank in de kofferbak gekeken. Zag er ruim uit en liep rond aan de kant van de klep, iit tot mijn huidige auto nu die helemaal recht loopt.

Afijn, foto's & 1 gifje van de dynamische knipperlicht:

Wow, een Skoda met het dure Audi knipperlicht. Zeer benieuwd wat die optie gaat kosten. Je foto's verassen mij positief. Erg netjes!!!

• Kecin
Persoonlijk zou ik als je ook carplay gebruikt lekker de Columbus kiezen. Vond het een heerlijk systeem, eindelijke een ICE systeem dat gewoon werkt. Snel ook.

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True