Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 11:17
Welkom in het grote ŜKODA topic!

Over ŜKODA
Ŝkoda Auto - vaak kortweg Ŝkoda is een Tsjechisch automerk en onderdeel van de Volkswagen Group. Het is de op vier na oudste nog bestaande autoproducent, na Daimler-Benz (1885), Peugeot (1896), Opel en Fiat (beide 1899).
Bron: Wikipedia: Ŝkoda Auto

Modellen
Oude modellen
  • Ŝkoda 742 (105, 120, 125, 130, 135, 136)
  • Ŝkoda 422
  • Ŝkoda 633
  • Ŝkoda 860
  • Ŝkoda Favorit
  • Ŝkoda Felicia
  • Ŝkoda Felicia 1959
  • Ŝkoda Forman
  • Ŝkoda 1000 MB/1100 MB
  • Ŝkoda Popular
  • Ŝkoda Rapid
  • Ŝkoda 100/110
  • Ŝkoda Sedan
  • Ŝkoda Spartak
  • Ŝkoda Tudor
  • Ŝkoda 1200/1201/1202
Trivia
  • Ŝkoda is de hoofdsponsor van de Ronde van Luxemburg. Sinds 2004 is het ook een van de sponsors van de Ronde van Frankrijk.
  • Ŝkoda betekent zowel schade als jammer in het Tsjechisch.
LinksAlgemene handigheden / trucjes / naviatieupdates
Def1ant schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 11:17:
Misschien wel iets voor de topicstart? linkje naar de navi update site + waar je je VIN kan vinden? (al staat dat ook op de site) http://updateportal.skoda-auto.com/

lubbertkramer schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 11:26:
Filmpje van Skoda over het updaten van de navigatiesoftware (te vinden op de detailspagina op Skoda)

vinom schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 11:42:
  • Met betrekking tot handige functies/trucjes die ik zelf regelmatig gebruik. Kan zijn dat dit niet op alle modellen werkt:
  • Bij het ontgrendelen van je auto met de afstandsbediening, de ontgrendel knop langer inhouden en dan gaat je raam alvast open. Met het vergrendelen van je auto kan je dit ook doen, dan gaat je raam uiteraard weer dicht en klappen je spiegels in.
  • In de opbergruimte onder je armsteun zit een hendel die je omhoog kan doen, waardoor er in dat vakje koude of warme lucht binnenkomt.
  • Als je harder dan 150 km/h gaat, gaan je lichten automatisch aan.
  • Je stopt ergens en je zet je motor uit terwijl een van je richtingaanwijzers aanstaat. Je doet de deur open en je hoort dat "boing" geluidje dat je lichten aanstaan. Dat klopt, het zet namelijk je verlichting aan buiten de auto, aan de kant waar je richting aanwijzer naartoe wijst.
  • Hard remmen, en dan bedoel ik echt hard, laat je alarmlichten automatisch aangaan.
  • Wanneer je ramen schoonmaakt met ruitenwisservloeistof, past de climate control zich even aan zodat de geur niet al te veel naar binnen komt. Hetzelfde als je hem in zijn achteruit zet, voor de uitlaatgassen.
  • Als je een kort tikje geeft aan de ruitenwisser hendel, zullen de wisser een enkele veeg geven. Als je deze iets lager indrukt zal deze een snelle veeg doen i.p.v. een langzame.
  • Als je de vergrendel/ontgrendel knop in de auto zelf gebruikt (niet die van de afstandsbediening), zullen de ramen openen of sluiten.
  • Koplamp sproeiers werken alleen als de lichten aan zijn en werkt de eerste keer dat je je raam sproeit en elke vijfde keer. Verlichting uitzetten of de motor reset de telling.
  • Dit weten jullie vast wel, maar de armsteun kun je naar voren schuiven en in hoogte verstellen.
VCDS
Wat is VCDS?
VCDS staat voor VAG-COM Diagnostic System, voorheen bekend onder de naam VAGCOM. VCDS is een extern ontwikkelde Microsft Windows gebasseerde tool gemaakt door Ross-Tech LLC, sinds mei 2000.

Het primaire doel van de software is het stellen van diagnoses en configureren van instellingen bij autos binnen de Volkswagen Group. Hieronder vallen de auto's van Audi, SEAT, Skoda en uiteraard Volkswagen zelf. VAG-COM komt van het woord VAG, de naam waaronder de Volkswagen Groep voorheen bekend was. Er is hierover een compleet topic op Tweakers, die kan je hier vinden:
Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS

Kecin wijzigde deze reactie 24-04-2017 20:25 (47%)
Reden: VCDS toegevoegd

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• lubbertkramer
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 05-12 09:39
Ah leuk, bookmark! Na Hyundai, Toyota en Volkswagen gereden te hebben nu een Fabia Combi (diesel) rijder en bevalt goed. Zijn momenteel aan het rondkijken om deze Skoda van dec 2012 in te ruilen voor een nieuwere Fabia Combi / Octavia Combi en moeten ernaast een tweede auto gaan aanschaffen en denken om daar een fabia voor te doen.

Edit:
Wat is een topic zonder foto's dus hier een foto van onze rode duivel

lubbertkramer wijzigde deze reactie 02-08-2016 11:22 (22%)

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 19:30
Hey eindelijk een Skoda topic :)

Hier voor het eerst kennis gemaakt met een skoda Octavia Combi TDI in de lease, meteen verkocht aan de ruimte (gezin), de luxe en het prettig rijden van de auto.
Onlangs gewisseld van baan en toen moest er prive een auto worden gekocht, jullie raden het al, het is een Octavia Combi geworden!

Specs:
Bouwjaar: 07-2015
KMstand: 32.000
Motor: 1.2 TSI
Kleur: Zwart 8)
Type: Ambition
Uitrusting: vrij standard wat bij het type hoort (navigatie etc. etc.)

Vooral erg verbaasd over het verbruik op benzine, rij laatste tijd 1 op 17 :o _/-\o_

Float like a butterfly, sting like a bee.

• m3gA
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 18:03
quote:
Kecin schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:37:
[...]

Vanwege het grote scherm en de extra functionaliteiten. Ik ben nogal een nerd op dat gebied en wil toch het liefst zoveel mogelijk opties en schermpjes hebben. Ook is de Carplay handig leek me, vooral i.c.m. Spotify en 3d weergave van on-board kaarten als Apple Maps.
Carplay is leuk maar basic en staat nog in de kinderschoenen. De navigatie van de Skoda zelf is zelf al erg goed dus die gebruik ik normaal altijd.
Spotify werkt prima. Heeft af en toe wat nukken maar dat is bij mij opgelost na de update naar IOS10 beta.

De DSG is trouwens erg fijn. Ik heb hem ook icm met een 1.6TDI (Octavia Combi Style Business). Ik zou niet meer zonder willen.

Mijn Skoda trouwens:

m3gA wijzigde deze reactie 02-08-2016 10:58 (26%)

• ErgoStijn
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 18:47
Ah, een skoda topic! Sinds 2 weken voor de vriendin een citigo gezocht.
Ex-lease, Skoda citigo arctic 2013, met airco, metallic lak en reservewiel. 100k gelopen. Vorige eigenaar stond elke 6 maanden bij de garage voor 'n beurt, was een vertegenwoordiger.

ErgoStijn wijzigde deze reactie 04-08-2016 21:28 (9%)

• Ben.Hahlen
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 14:03
* Ben.Hahlen meldt zich

Sinds 21 oktober 2014 rijd ik in een Octavia Combi 1.6TDI DSB EBL.
Het is een lease-auto en ik had ruimte in mijn budget, dus ik ben aan het vinken gegaan:
Kleur: Topaz Brown
Pakketten: Bagage, Safety, Functie
Opties: Panorama Dak, Elektrische Voorstoelen, Elek. Achterklep, Drive Setup, DAB+, Sunset, Schakelpaddles + 3-spaak stuur
Accessoires: Lederen Bekleding - Dakota Beige, bruine stiksels, Koelbox, Kledinghanger

Ondertussen er ongeveer 90k zeer fijne kilometers opzitten.

Foto's:

http://www.benweb.eu/tmp/tweakers/midden_console.thumb.jpg

Blog | Tech Blog

• Oid
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
Volgens mij heb ik het al eerder in het topic voorbij zien komen, de telefoonhouder.

Welke is nu geschikt voor / welke gebruiken jullie naar tevredenheid? Ik heb een Fabia III Combi 1.4TDI DSG Edition uit 2016.
Nu zijn er meerdere natuurlijk beschikbaar zoals:

Echter is de navigatie een stuk groter dan op dit bovenstaande plaatje en vind ik het dus niet echt handig om daar een telefoon voor te hebben hangen.

Aan de linkerkant vind ik niet echt handig:

Idem voor de standaard Skoda Houder waarbij ik het idee heb dat ik het scherm nooit kan bekijken:

Waar o waar past die het beste op het dashboard ?

Mijn verbruik na 27000 kilometer:
Uw verbruik (km/liter)
18,2

MTc verbruik (km/liter) *
26,3

Gemiddelde afwijking t.o.v. MTc verbruik (km/liter)
-8,1

Verbruik volgens fabriek (km/liter)
26,3

Ik was in de veronderstelling dat ik dus echt heel erg afweek van wat de er her en der gezegd wordt maar op die website die iedereen gaf hierboven is mijn verbruik redelijk gemiddeld 8)
http://www.spritmonitor.d...e=1&gearing=4&powerunit=2

• Korvaag
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 19:26
quote:
avotar schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:20:
[...]

Heb je er toevallig een foto van hoe hij zit?
Mooie oplossing trouwens.

Met de telefoon erin schuift het uitschuifdeel dus iets naar rechts. Was nu lastig voordoen omdat ik de telefoon gebruik om de foto te maken ;)

Als je de houder links monteert blokkeer je je gevarenlichten in het onhandigste geval.

Korvaag wijzigde deze reactie 09-08-2016 13:42 (25%)

UNOX: The worst operating system

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20:04

Rivanov

Apple freak

Opel heeft in de nieuwe Astra hiervoor een fijn vakje gemaakt op het dashboard. :)

Hier kun je dus je telefoon horizontaal inzetten.. ideaal! iPhone 6 past er precies in dus groter kan niet. ;)

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• lubbertkramer
quote:
Oid schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 08:32:
Spotify :)

Ben erg benieuwd naar de foto lubbertkramer!
Iets later maar hier is een foto. Let niet op de zon want stond natuurlijk net verkeerd voor het licht

quote:
Rivanov schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 08:22:
Opel heeft in de nieuwe Astra hiervoor een fijn vakje gemaakt op het dashboard. :)

[afbeelding]

Hier kun je dus je telefoon horizontaal inzetten.. ideaal! iPhone 6 past er precies in dus groter kan niet. ;)
Zoiets heeft mijn Skoda ook maar vind ik dus niet praktisch, telefoon uit het zicht en heb hem graag in het zicht voor oa flitsmeister

lubbertkramer wijzigde deze reactie 10-08-2016 09:14 (83%)

• antimute
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 15:46

antimute

Operational Director

Ook hier een Skoda-rijder.
Heb sinds kort een Octavia Combi uit 2006, 2.0 TDI met 275.000 km

Mijn vrouw rijd in een Skoda Fabia 1.4 MPI uit 2002 met 205.000 km

Dus hoge km-standen zijn zeker wel te halen ;)

De Octavia rijd heerlijk. Fabia weet ik niet rijd ik bijna niet mee.
Ben sinds kort ook op het Skodaforum te vinden

antimute wijzigde deze reactie 11-08-2016 13:49 (7%)

Gigabyte Z77M-D3H, i7-3770 Quad-core HT, EVGA GTX 980ti Gaming, 2x 8 Gb Corsair DDR3-1600, Samsung EVO 840 120GB SSD

• Darkstar
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 07-11 13:53
Hé, een Skoda topic! *O*

Ikzelf rij sinds januari 2016 een Moon White Superb 1.6 TDI DSG7 (firmawagen).

Bewust voor de DSG gekozen omdat ik (te) veel in de file sta, nog geen seconde spijt gehad van die keuze.
Geen overvloed aan opties, maar standaard is de Superb al goed uitgerust. Twee leuke packs: Ambition Comfort en Ambition GPS.

Een foto van de eerste rit:

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

• Darkstar
  • Laatst online: 07-11 13:53
quote:
Nohead schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 08:15:
Deze houder besteld van Ali:
http://www.aliexpress.com...2114.13010608.0.53.5pOuHo

Ja ik had graag op mijn Octavtia ook de onderbumper/diffuser en dubbele uitlaat gehad van de RS. Maar dat was gewoon niet mogelijk :( Ik heb wel me grill volledig zwart laten maken ala RS. Standaard vind ik de O3 Combi Spoiler ook te ielig. Heeft geen body. De kont is al niet het mooiste van een O3 dus hopelijk gaan ze daar wat mee doen met de O4 of O3 facelift.
Ik vind de achterkant van de Octavia RS Combi anders niet verkeerd })

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

• pkopf
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 27-09 13:17
Nog een Ŝkoda-rijder meldt zich...

Ik rijd sinds 2010 een Ŝkoda Fabia Combi Greenline. Fijn zuinig autootje, al haal ik er bij lange na niet de fabrieksopgave mee qua verbruik (zonder als een slak te gaan rijden).

https://images.spritmonitor.de/448454_5.png

En dit is het verbruik pre-sjoemel-software-update natuurlijk...

Maar buiten dat alles, erg tevreden met de auto. Ruim voor z'n klasse en zeer comfortabel.

Het is mij alleen nog niet gelukt om audio over bluetooth af te spelen. De optie is wel aanwezig in de Swing, maar ik denk dat het bij de Greenlines niet werkt. Heb ook geen MDI overigens, misschien dat dat ook nog scheelt.

wild mutant space hamsters

• leonvw
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 09:02
Checkt vanaf morgen officieel in in het Skoda topic :W

Morgenochtend bij Rijnwoud onze nieuwe Fabia ophalen *O*

Fujifilm X100T | Canon 5D3 | 35L f/1.4 | 50 f/1.8 STM | 135L f/2 ❤ | TS-E 17 f/4L | TS-E 24 f/3.5L | 24-70 f/2.8L mkII | 70-200 f/2.8L mkII

• leonvw
En ter navolging van mijn eerdere post:

Mijn vrouw zal er 90% van de tijd in rijden maar het is echt een fijne wagentje :)

Fujifilm X100T | Canon 5D3 | 35L f/1.4 | 50 f/1.8 STM | 135L f/2 ❤ | TS-E 17 f/4L | TS-E 24 f/3.5L | 24-70 f/2.8L mkII | 70-200 f/2.8L mkII

• Paraselsius
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 28-11 14:53
Na een tijdje wikken en wegen proefrijden heb ik uiteindelijk een nieuwe lease auto besteld. Het is een Skoda Octavia Combi 1.0TSI Ambition Business geworden met de volgende toevoegingen:

Zilveren dakrail
Volwaardig reservewiel.
Panoramadak
Grijs metallic
DAB

Smartlink
Afneembare trekhaak
Dakdragers
Kofferbakschaal.

Hoop dat ze hem dit jaar nog kunnen leveren, dat zou heel fijn zijn en scheelt toch 407 euro over de hele lease periode.

Paraselsius wijzigde deze reactie 13-09-2016 13:51 (12%)

• HTT-Thalan
  • Registratie: juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

*meld

Ben net over de 90k gekanteld in mijn zwarte Lease Octavia, geleverd in November 2014.
Omdat een 20% versie met een bult aan opties niet door de commissie kwam (lees: de wagenparkbeheerder deed lastig) moest ik opschalen naar een duurdere basisversie met minder opties. Het kind in mij zei "dan kun je het krijgen ook" en zodoende kwam onderstaande in de bestelling terecht.

De 8" navigatie en Canton geluid zijn een paar van de weinige fabrieksopties, maar aftermarket is er door de dealer wel het enige aan versleuteld: Dynamat geluidsisolatie, 220v achterin, Standkachel met afstandsbediening, tinting achterramen, zwaardere sub + versterker en een afneembare trekhaak.

Alhoewel het ding niet storingsvrij is gebleven en olie zuipt als een tempelier, is het verbruik best aardig en na de toevoeging van 40 extra pk's voor een totaal van 224 (origineel 184) plus zo'n ~470nm koppel rijdt het geweldig. De sportstoelen houden je lekker op je plek maar de bak is typisch diesel: relatief korte versnellingen dus snel opschakelen naar zijn 4, 5 en 6, maar die laatste heb je pas boven de 230 'nodig'.
Elektronisch sperdiff, sportonderstel en verlaagd chassis houden ook bij moeilijk bochtenwerk goed spoor en mits droog kun je er echt onverwacht hard mee boenderen (voor zo'n grote zware station).

"Four wheels will move the body. Only 2 wheels will move the soul".

• Guardian Angel
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ah, Skoda driver reporting.

Na in 2010 mijn eerste Skoda Yeti 1.2 ACTIVE+ DSG in Mato-Brown te hebben gekocht rij ik inmiddels al weer twee jaar in een witte Skoda Yeti 1.4 Ambition DSG.

De caravan werd groter en zwaarder en 100 kg meer trekgewicht was welkom.

Ben benieuwd naar de Kodiaq.

• nautaonline
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 05-12 23:28
quote:
HTT-Thalan schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 14:53:

Het begon bij 1 liter per 11.000km (na 11k kwam de eerste melding) en de laatste keer dat ik bijvulde zat er nog maar zo'n 5000 kilometer tussen bijvullen. Aardig wat dus :P.
:w collega!

Ik heb hetzelfde met mijn 1.6, die lustte in het begin elke 8000km een liter, tegenwoordig zit er iets meer tussen, zo ongeveer 10.000km.

Nu 85.000km gereden met onderstaande:

http://slopiegeer.nl/got/skoda.jpg

Style Businessline, Panoramadak, Columbus, Trekhaak, Verwarmbare Voorruit, Stoelverwarming, Travelpakket (220v stopcontact) etc.

Vorig weekend brak overigens ineens een stukje van het scrollwieltje op het stuur af, voor de volumeregeling...

Iemand ook het probleem dat de motor soms onrustig is, zegmaar gerust een soort trilling voelt bij stilstaan/stationair draaiend voor een stoplicht? Geef je een beetje gas is het weer even weg.

Moet toch naar de garage voor een beurt binnenkort.. Meld het dan in elk geval :)

• Nohead
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 03-12 15:33

Nohead

PSN ID: Nohead

Inmiddels al 2 weken de eigenaar van deze nieuwe Octavia Combi.

Race Blue 1.6TDI DSG Style Business
18" MAK Wolf Gun Metal
Eibach Pro kit
RS Spoiler
Zwarte front grill
Dynamic pakket met Lederen bekleding
Dakraam
Sunset
Achteruitrijd camera
En nog van allerlei losse grut, dakkoffer, fietsendrager en matjes.

Skoda O3-1
https://tweakers.net/ext/f/GupTVCVShc8Td9onsXpVpNUR/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/t9phwHS9Npq2rZEhvGd8HeJR/thumb.jpg

PSN ID: Nohead | PS3 | PS4 | PS Vita | Nikon D7000 | Xiaomi Mi5S | Nexus 6P | Samsung Galaxy S9

• leonvw
quote:
MaartenEx schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 10:45:
Ben van plan een Skoda Fabia Combi aan te schaffen.
Mijn voorkeur gaat uit naar de 1.2 versie met 90PK, is deze aan te raden? De auto wordt gebruikt voor woon-werk (+-30km per dag). En af en toe eens een verdere rit/reis.

Nog andere tips? Vrijdag doe ik reeds een testrit.

Heb reeds een mooie offerte gekregen met saloncondities.

Edit: Ben nu toch aan het twijfelen voor de 110PK versie of is dit echt niet nodig?
Op men werk hebben ze commentaar over de lichte 1.2 motor..
Ik heb sinds enkele maanden een Fabia Combi 1.2 90pk Joy op de oprit staan voor de vrouw, prima wagentje en vermogen genoeg om fatsoenlijk mee te komen in het verkeer. De 110pk is natuurlijk wat rapper, maar de tussen acceleratietijden ontlopen elkaar niet eens zoveel dacht ik. Verder is het verschil in verbruik ook te verwaarlozen.

De 90 en 110pk versies zijn motorisch identiek, alleen softwarematig aangepast. Als je toch meer vermogen wil kan je beter de 90pk kopen en achteraf naar JD Engineering gaan zodat hij hem naar 140pk kan zetten :)
quote:
Rainesh schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:56:
[...]

`
Verschil tussen 90 en 110pk is volgens mij alleen in aantal versnellingen. De 90pk heeft een 5 bak en de 110 een 6bak. Ik zou voor de 6bak gaan, die is een stuk zuiniger. Motorisch is het exact hetzelfde, alleen softwarematig aangepast. Controleer wel of er een gemodificeerde ketting + kettingspanner in zit, want dat is een kwaal van de 1.2.
Die 6e versnelling is wel een gemis idd, maar die is overigens wel optioneel bij de 110pk versie en niet standaard :)

Overigens wel erg tevreden met het wagentje :)

leonvw wijzigde deze reactie 23-12-2016 11:41 (9%)

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 15:22

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

quote:

* MisteRMeesteR like

www.google.nl

• Loveless85
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 14:15
quote:
MaartenEx schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 10:45:
Ben van plan een Skoda Fabia Combi aan te schaffen.
Mijn voorkeur gaat uit naar de 1.2 versie met 90PK, is deze aan te raden? De auto wordt gebruikt voor woon-werk (+-30km per dag). En af en toe eens een verdere rit/reis.

Nog andere tips? Vrijdag doe ik reeds een testrit.

Heb reeds een mooie offerte gekregen met saloncondities.

Edit: Ben nu toch aan het twijfelen voor de 110PK versie of is dit echt niet nodig?
Op men werk hebben ze commentaar over de lichte 1.2 motor..
En wat is het geworden?

Hier een Skoda Fabia Combi Monte Carlo besteld, de 110pk. Toch net wat vlotter en rijd redelijk wat snelweg (waar je op delen ook nog 130 mag), dus verwacht veel lol te hebben van die 6e versnelling.

En nu nog even anderhalve week geduld hebben, wel aangekomen bij de dealer! _/-\o_

Het is een 'Monte Carlo' uitvoering, vandaar de rode accenten. Als 'voorraadmodel' gekocht (hij was nog niet in Nederland maar al besteld bij fabriek). Ging initieel voor een business uitvoering, maar deze oogt net wat sportiever van de buitenkant, en ze hadden 'm leuk opgetuigd (Amundsen navi, DAB+ radio, climate control, parkeersensoren, adaptive cruise control, panoramadak, 17" LM velgen). Dus toen was de keuze eigenlijk vrij snel gemaakt, zeker in combinatie met wat voorraadvoordeel. :+

Zijn er hier trouwens SmartLink gebruikers? Het is nog even onduidelijk of het standaard geactiveerd is op de wagen, en ik lees her en der wat wisselende ervaringen. Het is op de aankoopprijs een redelijk kleine aankoop (~230€) om het te laten activeren, maar ik vraag me beetje af hoe goed het werkt en hoe nuttig het is. Heb zowel een Apple als Android toestel tot m'n beschikking. Zal de Apple het meest in de auto gebruiken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Riczun
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 05-12 16:17
Afgelopen vrijdag m'n nieuwe Skoda Octavia Combi Ambition Business 1.0TSI in ontvangst genomen. :)
Nog op de valreep voor het einde van het jaar, dus mooi meegenomen!

Met de volgende opties erbij:
* Ambition Plus pakket
- Stof / leder bekleding
- Kleuren MaxiDOT
- 3-spaaks sportstuurwiel
- Stoelverwarming
- Chromen raamlijsten
- Sunset
* DAB (digitale radio ontvangst)
* Panorama dak

Het is een geweldige wagen met een zee van ruimte! Rijdt ook lekker comfortabel 8)

Enige punt waar de verkoper ook pas bij uitleg achter kwam, is dat SmartLink dus niet geactiveerd is.
Ik heb de Amundsen 6.5 erin zitten, maar het activeren kost nog even 230 euro.
Erg jammer, want ik heb me toch aardig goed ingelezen in alle opties, maar dit staat erg slecht aangeven.
Als er SmartLink staat bij de Amundsen 6.5 specificaties, ga ik er toch wel vanuit dat je het direct kan gebruiken?

• Jarrean
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 05-12 09:22
Ik heb sinds gisteren mijn superb :D
superb
Ik heb android auto vrij snel werkend gekregen, de android auto app was inderdaad nog niet beschikbaar maar ik heb deze via apkmirror handmatig geïnstalleerd. Toen kreeg ik de melding dat Google Services niet correct werkte. Dit heb ik opgelost door de CarService service in te schakelen (met DisableServices app)

• LiquidSmoke
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 18:47
quote:
Kecin schreef op maandag 20 februari 2017 @ 08:46:
[...]

Het valt me de laatste tijd op dat die flink traag is met ritten bijwerken of soms hele delen van je rit niet laat zien. Na een aantal dagen wel weer.

Dat terwijl de auto zowel thuis als op het werk op een Wifi netwerk zit (en dus inprincipe de ritten door kan sturen). In het begin (113 users, jaja), werkte het helemaal prima.
Sinds zaterdag zie ik helemaal geen ritten of de locatie van de auto:

Zaterdagochtend zag ik bij nieuwe ritten alleen nog een zwarte streep van de gereden weg, de kaart was al weg. In de loop van de dag verdwenen ook de ritten.

Ook bij 'Parkeren' zie ik wel een auto icoon, maar geen kaart 8)7

• Prosac
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 13:21
Nog even met de dealer gebeld die het onderhoud heeft gedaan. Alleen maar positief en enige buitengewone "schade", was het vervangen een batterij in een van de sleutels. Gaf zelfs nog aan dat op basis van kilometers normaal de remblokken aan de beurt zouden zijn, maar gezien de leeftijd van de auto in combinatie met de kilometers dit waarschijnlijk een eigenaar was die veel reed en weinig remde en dat het nog niet hoeft bij de komende beurt. :D _O-

Derhalve vanaf komende weekend Skoda Octavia bezitter. Businessline.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 15:31
Ik heb afgelopen donderdag mijn nieuwe bolide opgehaald.

Octavia Combi Ambition Business 1.6 TDI DSG met als opties het audiopakket en de sportstoelen. De DSG was voor half geld, dus die beslissing was snel genomen.

Heb nog maar iets van 100 kilometer gereden, maar de eerste indrukken zijn zeer positief. Komend van een Jetta (2012) met 1.2 TSI met handbak, is de vooral de automaat een verademing! Ook het multimediasysteem is weer helemaal van deze tijd, met eenvoudig zoomen, scrollen, etc. en een mooi geüpdate navigatiesysteem.

De sportstoelen bevallen vooralsnog ook heel goed, met mijn 1.95 meter zijn de (niet verstelbare) hoofdsteunen prima op hoogte. Veel zijdelingse steun en toch ook comfortabel. En in mijn ogen niet een dure optie (ik meende 275 euro).

Klopt, het is niet het gefacelifte model, ik was bang voor een hogere prijs voor een auto met "mijn" opties. Blijkt achteraf wel wat mee te vallen, maar die 500 a 600 euro heb ik toch bespaard (auto vd zaak, alles boven de 30K zelf betalen).

Hierbij een uitgeknipte foto:

• Jeoh
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 13:15

Jeoh

blaat

Mag nu ook eindelijk in het topic posten. Eergisteren m'n Skoda Fabia 1.2 TSI 66kW Style Business opgehaald in Naarden. Laser White lak, parkeercamera. Gisteren ook gelijk de Brodit ingeprikt. Flinke vooruitgang op de Toyota Yaris die ik hiervoor reed :+

https://i.imgur.com/FcjLjZEs.jpg (klikken voor groot)

• vinom
  • Laatst online: 19:47
*Crosspost!*

Gisteren heeft de leasemaatschappij de bestelling gedaan van mijn Skoda. Verwachte afleverdatum 13 juli :/
Dat is lang wachten! :9 Voor degene die niet actief zijn in het 'Keuze Leaseauto' topic, dit is hem geworden:

Klikbaar voor groot.

Het is een Skoda Octavia Combi Style Business 1.0 115PK DSG geworden. Cappuccino Beige als kleur en naast de hele sloot aan standaard opties heb ik nog Adaptive Cruise Control, Travel pakket en DAB radio erbij gepakt.

Als de auto er straks is ga ik wel wat zaken laten aanpassen via VCDS. Gasrespons, mirror drop down als je hem in zijn achteruit zet en nog wat meer leuk spul.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martinusz
quote:
servies schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:08:
[...]

Ik vermoed dat wanneer je tankdop aan de andere kant had gezeten, dat je dan had gezien dat alleen de deur van de bestuurder een sleutelgat heeft...
Ohja?

ik zie het nog steeds niet B) :)
Of moet ik een spreuk roepen ofzo :+

Martinusz wijzigde deze reactie 12-05-2017 12:18 (7%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kooj1980
  • Laatst online: 18:05
Uit ervaring weet ik dat voor een Skoda Fabia geldt dat je het plastic rechts naast de handgreep kunt losmaken om een sleutelgat vrij te maken. Ik zal kijken of ik een fotootje kan maken...

Edit: Zo dus. In het rechterdeel van de greep onderaan zit een uitsparing voor je sleutel om het kapje eraf te duwen. Terug erop doen is priegelwerk trouwens :)

kh

Kooj1980 wijzigde deze reactie 12-05-2017 12:47 (46%)

PSN: Kooi1980 - Xbox Live: Kooister

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 13:37

Younes

Wie, Wat, Waar?

quote:
Pieler schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:33:
[...]

bij bestellen van de auto (Octavia) ben ik vergeten om de canton set aan te vinken. Het standaard geluid is niet te doen slecht dus heb aan de voorzijde de Gladen RS-X165 speakers laten plaatsen. Geluid is nog steeds een beetje aan de hoge kant maar voor de rest een stuk voller. Is vorig jaar geweest toen deze net uit kwamen.

Heb deze bij Pijl audio laten plaatsen.
https://www.facebook.com/.../1301840313182108/?type=3
Hey, die zit in Amersfoort :D

Hij is er zelf heel erg over te spreken als je zo de tekst leest. Van de Canton speakers ben ik zelf niet heel erg te spreken. Subwoofer kan je nauwelijks een subwoofer noemen.

...en waarom?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 17:51

Falcon

Q.A. Engineer (DevOps)

quote:
Arachnan schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:24:
Weet iemand of het panoramadak in de Karoq open kan?
De afbeeldingen tot nu toe doen vermoeden dat dit niet het geval is, want dit is bij de Kodiaq volgens mij ook zo?

Dat zou wel jammer zijn. Bij het broertje de Ateca kan dat wel.

Ben zelf momenteel erg aan het twijfelen tussen een Ateca en Kodiaq.
Het digitale display en adaptieve demping van de Kodiaq staat mij dan wel weer erg aan.
Ja, kan open!

Vanuit binnen bekeken:

Netje voor de vliegen:

Chips.. je bedoelde de Karoq :P

Falcon wijzigde deze reactie 23-05-2017 14:06 (4%)

"You never come second by putting other people first"

Acties:
  • +5Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
Hier istie dan, voor degenen die hem nog niet op het Skodaforum hadden gezien :)

https://tweakers.net/ext/f/Z6OwNBprVr8eFaAIuSi43BEK/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/rouVe8v8GuYETigLVDQEYgWE/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/peMyM6mTmfu6EMt7VbrITGOP/thumb.jpg

De letters op de kont zijn er al af, Sonniboys achter de raampjes en de lelijke scheefgeplakte Skoda Connected stickers van de voorportieren eraf gehaald.

Maar wat is dat Columbus systeem een fingerprintmagnet zeg ... damn. Heb al standaard een microfiber doekje in de auto liggen :)

redfoxert wijzigde deze reactie 03-06-2017 19:28 (21%)

Intel i5-2500K/GB Z68X-UD3H-B3/GB R9 290/2x8096MB Crucial Ballistix DDR3-1600/Crucial MX200 500GB/25" Dell 2515H

Acties:
  • +3Henk 'm!

• GoeiedagEem
Ik heb een review gemaakt van mijn auto, deze staat op Autoweek.nl. Leuk om hier ook even te plaatsen dacht ik zo. Foto's heb ik ook, staan op Autoweek. :)

Hier in elk geval een plaatje welke ik eerder ook in dit topic gezet heb toen ik m net had opgehaald:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +4Henk 'm!

• vinom
  • Laatst online: 19:47
*Crosspost uit het Keuze Leaseauto topic*

Gisteren dan eindelijk de auto op mogen halen. Toen het doek eenmaal eraf ging was het aan een stuk door genieten. Wat ziet die auto er mooi uit! Zo'n chique kleur vind ik het. Het verschil met mijn O2 uit 2012 is voor mij gigantisch. Ik kreeg netjes alles uitgelegd over de auto, zowel de zaken buiten en van binnen en even onder motorkap.

Van binnen is het echt genieten. Qua 'premium' materiaalgebruik zijn ze er een heel stuk op vooruitgegaan, aangezien er vergeleken met mijn 02 steeds minder hard plastic te vinden is. Het interieur is vooral zwart en zwart met chromen accenten, maar ik hou er van. Gewoon degelijk met de Columbus al eyecatcher. Inmiddels weten we allemaal wel dat hij ontzettend vingerafdruk gevoelig is, en dat klopt ook. Ik heb al een microfiber doekje ernaast en dan is het prima bij te houden. En voor veel dingen hoef je niet eens op het touchscreen te zijn. Navigatie instellen werkt prima via spraak en voor het wisselen van radio zender kun je de knoppen op je stuur gebruiken of je gebruikt er de leuke gesture control voor.
Buiten dat is het scherm ook heel erg scherp en werkt het allemaal vlot en gebruiksvriendelijk.

Interieurverlichting vind ik een leuke toevoeging, zeker voor de kids. Een leuk detail is dat de Columbus en MaxiDot meekleuren met de kleur die jij gekozen hebt.

Canton moet ik nog even goed instellen denk ik, klinkt nu net iets beter dan mijn 02 met 8 speakers.
Op mijn auto heb ik onder andere Adaptief Cruise Control, Blind Spot Assist, Lane Assist en verkeersbordenherkenning. Het grote pareltje is toch wel ACC. Ik heb gisteren op de terugweg alleen maar in de file gestaan en hoewel het nog steeds vervelend is om file te rijden, maakt ACC het al de helft aangenamer. Ik heb namelijk niet een keer hoeven te remmen of gassen gedurende de file. ACC regelt het lekker allemaal zelf en dat geeft zoveel rust.

En ja, in combinatie met een DSG is het gewoon genieten. Enige nadeel is dat hij in D veel te laag in de toeren blijft hangen waardoor hij blijft brommen, ik rij dus gewoon standaard in S en dat gaat het goed. Voor de rest gaat het allemaal super vloeiend en ben ik blij dat ik voor een automaat ben gegaan.

Paar puntjes dan:
- De lage toeren in D stand
- Android auto heb ik nog niet goed werkend, maar dat kan aan mijn mobiel liggen. Hij annuleert de verbinding na +- 20 seconden. Om nog maar te zwijgen om de Skoda OneApp erop te krijgen.
- Onduidelijk hoe Skoda Connect (dus niet de Mijn Skoda app) te activeren en werkend te krijgen
- Parkeerhulp kan zowel file parkeren als naast elkaar, maar ik krijg het niet voor elkaar om een andere optie te kiezen dan file parkeren. Ook niet met twee keer drukken. Moet ik de handleiding nog even voor pakken.

Overigens kreeg ik van de dealer nog een grote bos bloemen in mijn handen gedrukt, een extra tablethouder voor aan de stoelen en een oprechte excuses dat het zo gelopen was.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GoeiedagEem
quote:
Mooie kleur en mooie wielen!

Welke motor heb je gekozen? Ik heb juist het gevoel dat de S stand overbodig is (zie mijn review eerder in dit topic), maar ik heb dan ook de diesel.

• WoBBeL
  • Laatst online: 15:07

WoBBeL

Hoi!

Wat is het verschil tussen de 1D0 trekhaak en 1D7 trekhaak op de Octavia Combi? Hij wordt deze week besteld volgens mij :o

Ze zijn allebei 13 polig en Google levert mij niks op behalve "trailer hitch" maar dat zegt mij niks :? Zijn dat die twee plaatjes waar de losbreekreminrichting omheen moet?

Onderstaande eindelijk samengesteld http://configurator.skoda.nl/samenvatting?code=AVQCB mag best blij zijn dacht ik zo :9

WoBBeL wijzigde deze reactie 11-07-2017 18:26 (54%)

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

* mystic kan zich hier ook melden :)
* mystic heeft zijn oude Volvo ingeruild en rijd nu private lease een Skoda Fabia!

Nieuws bijzonders: een 1.2 TS met een whopping 90pk :p
Verder is het een 'Drive' model met Tech pakket en daarmee alles wat ik zocht: cruise control, climate control, parkeersensoren achter en het Armundsen navigatiesysteem. En als bonus daarbovenop nog best kekke velgjes, getinte ramen en zelf dimmende binnenspiegel en een leuk geblokt stofje op de stoelen.

* mystic is een happy camper! Rijd echt meer dan prima en is nog echt verrassend ruim! En echt een kleine Octavia.

• Korvaag
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 19:26
quote:
marti28 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 15:15:
In het licht van een sim in je auto stoppen voor up to date file informatie enzo: hoeveel data zou zo'n ding verstoken?

Ik krijg zometeen een Octavia met Columbus navi dus in theorie zou er een simmetje in kunnen. Dat vind ik wel interessant gezien ik geen zin heb om elke keer m'n telefoon als hotspot in te zetten, ook omdat ik er niet altijd in zal rijden, maar m'n vriendin ook. Zou bijvoorbeeld een bundeltje van 500MB per maand afdoende zijn? Is het uberhaupt zinvol?
Als je veel google earth gebruikt kan het hard gaan volgens mij :)

Ik krijg de Amundsen en wat ik ga doen is waarschijnlijk het volgende. Je kan de Amundsen op 2 manieren aansluiten (zoals ik hierboven ergens al gepost had):
- Via een WLAN hotspot (bijvoorbeeld telefoon)
- Via een carstick en dan loopt de verbinding via USB

Ik wil niet de hele tijd een uitsteeksel in de USB-poort hebben zitten, dus ik ga voor de een variant op de eerste methode en wel deze oplossing (iig het idee):

En die prik ik dan in de kofferbak in de 12-volt aansluiting. Vreet toch nauwelijks stroom en ik kan hem ook nog eens meenemen. Een iets meer flexibele optie is een USB stick en die dan in een 12-volt naar USB-converter steken :)

UNOX: The worst operating system

• Heinemancp
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 04-12 14:46
quote:
guysp schreef op donderdag 21 september 2017 @ 09:18:
[...]

Gaan mensen met lange benen (zoals ik) problemen krijgen met de voorstoelen? En is het een echte 'snelweg' auto, dus comfortabel om lange stukken over de snelweg mee te rijden?
Dat over de navi/entertainment systeem is wel zorgwekkend. Misschien helpt een update oid, maar dat zou toch wel goed geregeld moeten zijn. Hoe zit het met de lag in het systeem, is het een beetje vloeiend allemaal?
Hoe lang zijn je benen ;) ik ben zelf 186cm en zit op zich prima. Ik rijdt prima op de snelweg, nu in 2mnd zo'n 6,5k Km gereden, en nog nooit met rugpijn uitgestapt. Het is wel zo dat je natuurlijk ook een octavia kan rijden voor het geld van een aangeklede Rapid, die heeft grotere stoelen en is een klasse hoger. Dit weekend ga ik naar Cochum, 3,5u rijden, dat wordt mijn langste aaneengesloten stuk tot nu toe. Ben benieuwd, zal het laten weten.

Voor wat betreft het navi/ entertainment: het werkt soepel, geen storende lag, invoermethode goed verbeterd tov Golf VII uit 2015 (zoals niet meer beginnen bij stad, maar gewoon direct de straat en plaats typen en het zoekt wel). Koppeling met mobiel ook goed, spraakbesturing werkt fijn. Even wennen want elk merk heeft zijn eigen keywords. In de Astra was het Pietje Puk Mobiel Bellen, nu is het Bellen met Pietje Puk Mobiel, dat was even wennen ;)

Wat ik wel grappig vindt, is de "simply clever" toevoegingen: paraplu onder bijrijder stoel, ijskrabber in tankdop en bagagenetten (3st! ) bijgeleverd met allerlei handige haakjes in de kofferbak. Verder is het dashboard lekker fris met die alu-strip, die ook op de deuren zit.

De kleur en velgen maakt wel veel uit. Die van mij is dus Corrida Red met Style uitvoering en zwarte velgen, maar in het zwart / grijs met alu 16" velgen is het wel een saaie auto vindt ik. Ik loop nu elke keer met een glimlach naar mn auto toe.

of

• J0YR1D3R
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
@Rainesh Het is eigenlijk een VCDS vraag maar het is wel Skoda gerelateerd en model gerelateerd. Mijn Octavia is gebouwd in april 2017, nog net voor de modeljaar update waarin onder andere een Clean Air/HEPA filter ingebouwd is. Daarnaast zijn er nog 2 zaken toegevoegd, waarvan er 1 sowieso mijn interesse heeft. In deze versie kun je namelijk in 1x alle informatie op je maxidot scherm krijgen:

Dit is wat ik voor elkaar kan krijgen:

Daarnaast werkt gesture control in de modeljaar update vanaf productieweek 22. Enig idee of dit haalbaar is/te tweaken is?

Website

• marti28
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 08:21
Post in de categorie ter info zodat 't wat makkelijker te vinden is.

Binnen nu en vermoedelijk maximaal een maandje wordt m'n witte Octavia geleverd. Nu heb ik als accessoires zwarte spiegelkappen en een zwarte bumperlip besteld. Echter, een zwarte omlijsting van de grille - welke standaard chrome is - kan niet. Bij een Superb kan dit dan weer wel. Beetje gek en stom, dus ik ben even gaan zoeken. Wat blijkt? Je kunt bij de dealer (of via duitse sites) een losse grille omlijsting kopen van een vRS. Die is hoogglans zwart zodat 't past bij de rest.

Wat je dan krijgt (qua grille, niet qua bumper):

Partnr. 5e0853761af9r
Prijs: €59,- ex montagekosten; de dealer schatte het op een half uurtje werk.

• KillaZ
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 08:47
Even melden hier:

Helaas werkt Carplay niet goed: Ik kan gewoon verbinden, maar na een paar minuten, soms zelfs een paar seconden, krijg ik te zien dat de verbinding is geannulleerd. USB eruit en er weer in en hij werkt weer, voor even.

Iemand die dit ook heeft (@Kecin ?) ervaren? Gaat om de nieuwe Octo met Columbus.

K to the KillaZ

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

quote:
Korvaag schreef op maandag 6 november 2017 @ 11:52:
[...]

Jeps :P

1 van de vele 14% greenline businesslines in mijn geval :)
Ik weet het, ze hebben een apart parkeerterrein een eindje verderop van de dealer waar ze alle auto's neerzetten die net van de boot/vrachtwagen komen. Het stond helemaal vól met greenlines, uiteraard te herkennen aan de badges in de grille.

Er stond slechts één 'goose' tussen de rijen met 'ducks':

Mijn account manager stuurde mij deze foto toe nadat hij net op het terrein werd gezet :P.

Dat is nu 3 jaar en 123k kilometer geleden, het word tevens mijn laatste leaseauto want ik ga daarna gewoon op de kilometervergoeding rijden, is financieel interessanter.

HTT-Thalan wijzigde deze reactie 06-11-2017 12:00 (11%)

"Four wheels will move the body. Only 2 wheels will move the soul".

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

quote:
Rainesh schreef op maandag 6 november 2017 @ 11:51:
[...]

Druk op Car, daarna rechtsonder setup, dan kies je "openen en sluiten" en dan comfortopenen zet je op "uit"
ah, is dat daarvoor? :p * mystic moet dat hoofdstuk van het instructieboekje nog eens doorlezen.

* mystic heeft de Fab zaterdag maar eens door de wasstraat gesleurd. De velgen waren niet meer two-tone namelijk. Te gênant voor woorden.

Verder na 2,5 maand en ruim 3100km nog steeds enorm content met de auto! Rijd zonder twijfel erg volwassen :)

En omdat ik de foto's zaterdag toch heb gemaakt, direct hier maar even spammen :p

Fab1
Fab2
Fab3
Fab4
Fab5

• James25
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 13:21
Nou het is zo ver, ik kan me gaan verplaatsen van het grote Seat topic naar het grote Skoda topic.
Afgelopen week de bevestiging gekregen dat mijn aanvraag voor de Skoda Octavia Hatchback Style Business DSG is geaccepteerd en is verstuurd naar de LM. Gaat om een voorraad model.. dus nog zo'n 2 weekjes en we kunnen weer! Kecin nog bedankt voor de informatie!

(indicatie uiterlijk van de auto)

Natuurlijk Rainesh al op de hoogte gebracht dat ie weer aan de slag kan! _/-\o_

James25 wijzigde deze reactie 29-11-2017 12:52 (3%)

• bord4kop
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 04-12 09:00

bord4kop

maximaal 100KB!

Jep, ook ik binnenkort -weer- in een Skoda..

Dit wordt em:

IT (project) manager / IAM consultant / Scrum master in het oosten van NL. Inhuur nodig? Stuur me een berichtje ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 04-12 21:50

Jazzper

BB4E^Guerilla

Skoda Octavia 1.6 TDI Greenline by Jasper, on Flickr

dec '14 Skoda Octavia 1.6 TDI 110pk Greenline by Jasper, on Flickr

meld! Deze uit de poule gevist. Verrassend veel auto voor het, vooroordeel, merk. Ben er blij verrast mee. Geen straf om hier tijdje mee te rijden.

Geluid is ook beter dan de gemiddelde auto. Onwijs ruimtelijk geluid. Ben geen audiofiel maar beter dan menig auto die ik gereden heb.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • +6Henk 'm!

• lubbertkramer
Afgelopen vrijdag kon ik eindelijk mijn nieuwe leaseauto de Skoda SuperB combi style business 1.6TDI DSG (diesel) ophalen bij Broekhuis en meld ik mij daarmee in dit topic om ervaringen te delen :) Hiervoor altijd Skoda fabia combi gereden en daarnaast hebben we thuis nog een citigo staan. Hiervoor eigenlijk nooit in dit topic gezeten maar nu met de nieuwe zaken als lane assist / traffic jam assist deel ik graag ervaringen

lubbertkramer wijzigde deze reactie 27-03-2018 08:17 (20%)

• robin84
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 18:11
En ik mag me ook in het topic melden, eveneens vrijdag mijn nieuwe lease auto mogen ophalen.

Skoda SuperB Style Business 1.6TDI inclusief het tech pakket. Pas 500km gereden welke heel erg fijn en ontspannen waren (in tegenstelling tot de Clio voorloop auto).

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Huig
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 28-10 20:20

Huig

Merino Fanatic

Ik mag officieel sinds woensdag meedoen :)

Een Black Magic Pearl Fabia 1.0 met whopping 75 PK in de Plastic Fantastic uitvoering. Ik had hiervoor reed ik af en toe in de Fabia II Combi met 60 PK van mijn betere helft, dit is wel een lichte verbetering. Het is een "gelimiteerde" Editie hier in Oostenrijk, gebaseerd op de Active, maar qua uitrusting op de Ambition (Nederlandse uitvoering) lijkt. We hebben:
- Elektrische en verwarmbare spiegels,
- Parkeersensoren achter,
- Radio met 5" Touchscreen,
- Mistlampen,
- Cruisecontrol
- 15" Lichtmetaal.
- Getinte ramen vanaf de B-stijl
Als ik het Prijsverschil met Nederland zie kan ik alleen maar grijnzen :*) (wij hebben iets meer als 12K betaald, en vergelijkbare uitvoering in NL is 20K!)

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Zit geen dab op je radio. Normaal zit in die uitsparing links onderaan op de foto een zwarte connector die lijkt op die blauwe of die witte. Dat is de dab aansluiting.(zit er bij jou dus niet op).
Is trouwens zelfde op oude rns 315 enzo. Wit is antenne, blauw is gps en zwart is dab.

Wat specs ook zeggen op papier, het zit er niet op. (Iig de aansluiting tochh niet)

@zazadanger68
Hier een fototje ter illustratie..die,zwarte dab connector ontbreekt bij jou...

SadisticPanda wijzigde deze reactie 28-04-2018 17:20 (33%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Laatst online: 18:44
Om nog weer even terug te komen op de hoe vol kan mijn tank discussie:

Mijn Octavia greenline 1.6 TDI heb ik 47,7 liter in gekregen na eerst de auto zo leeg te hebben gereden:

• ro3lie
  • Laatst online: 05-12 23:31
quote:
-Burner- schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 15:01:
[...]

5€ p/m is veel als je bedenkt dat bij Vodafone 1MB 10 cent kost. Ik heb net een los prepaid kaartje gehaald bij Vodafone voor €5. Als ik 1MB per dag gebruik (wat veel is gemiddeld voor mij denk ik) dan kan ik dus 5 / 0.10 = 50 dagen er mee doen.
Ja. Hier dus dezelfde gedachte, ik ga wel voor de prepaidkaart.
Zojuist een aantal StayHold beugels gehaald voor de kofferbak. Ter uitbreiding van de standaard beugel.
Ideaal voor een aantal losse spullen (dozen) die wel eens mee gaan.

Voorbeeld:

My RIPE Atlas v4 Probe!How to install: HomeBridge on a UniFi CloudKey Gen1

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 14:34

3raser

Onderdirecteur

Ik zag dit topic toevallig voorbij komen in de lijst met actieve topics.
Hier ook een (prive) Skoda Ocatavia rijder. Een Combi wel te verstaan. Heb voorheen Volkswagen en Kia gereden en ben tot nu toe erg blij met mijn Skoda. Kocht hem tweedehands ivm gezinsuitbreiding en ik weet niet exact welk pakket er nu op zit. Volgens mij is het de Greentech Style Business uitvoering maar niet alle opties komen hiermee overeen. Staat misschien gewoon aan de binnenkant van het onderhoudsboekje maar heb er nog nooit naar gezocht. Mogelijk heeft de vorige eigenaar er wat extra opties bij gekozen. Hij komt uit 2016 en het is een 1.0 3-cilinder met een 7 traps DSG automaat. Mijn eerste automaat en het rijd heerlijk.

En gelijk maar een fotootje erbij van toen hij nog bij de dealer stond.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 16:25

Smarron

The bend

Goh, wat mis ik mijn Skoda zeg! :'(

Ik heb de afgelopen 4 jaar met extreem veel plezier in de O3 (Greenline Businessline Combi 1.6TDI (jaja, die 14% uitvoering :> maar elke optie die los en vast zat destijds aangeklikt, identiek aan de Style Business, maar dan in een 6% lager tarief)) gereden, maar het leasecontract liep ten einde (en mijn werkgever was slechts een paar maanden te laat met toestemming geven om alvast voor een nieuwe auto te kijken :( ), dus moest hij ook na al een verlenging van 2 maanden uiteindelijk ingeleverd worden ..

Ik rij vanaf mei rond in een Golf 7 Variant Comfortline 1.0TSI en nu merk ik pas hoe prettig de O3 reed, maar vooral ook de ruimte die ik nu dagelijks mis. Voor de O3 de Golf 6 variant gehad, maar van 6 naar 7 hebben ze voor mijn gevoel geen cm meer ruimte gemaakt in de auto. Alles zit gewoon krap, zowel voorin als achterin en de kofferruimte houdt ook niet over. Tuurlijk is het een prima auto en ook een luxeprobleem, maar nu merk ik pas hoe groot en praktisch de O3 was. De opbergvakjes onder de voorstoelen, daar past het onderhoudsmapje niet eens in! :X De megaruimte in de achterbak achter de achterwielen. Ik kon daar erg veel opbergen. In de Golf 7 is die ruimte harstikke smal en passen amper wat flesjes water, in de O3 2x screenwash van 5 liter.

Het enige wat mij bevalt aan de Golf is de elektrische handrem. Die werkt perfect ook als je maar ergens stilstaat, zet hij de parkeerrem erop en op het moment dat je gas geeft gaat hij eraf. De controles op het stuur zijn voor mij ook totaal onlogisch ingedeeld, links cruisecontrol met volume?? en aan de rechterkant boordcomputer info en skippen van nummers. Zet de mediacontroles gewoon allemaal aan 1 kant! Ondanks het ooit wel wennen was aan de CC die aan de linkerhendel zat, vond ik dat toch logischer werken. En waarom alleen drukknopjes, die scrollwieltjes werkten perfect en snel! Gelukkig heeft Skoda dat nog steeds.

Voor de rest is de Golf7 een mooie auto om te zien, maar hij bevalt gewoon niet (en wordt dat gelukkig ook mijn nieuwe auto niet).

Maar afgelopen donderdag "ingeleverd" wegens total loss (kettingbotsing A1, not my fault), dus als tijdelijke auto van de tijdelijke auto :+ nu een Ford Mondeo wagon meegekregen. Dat is pas wennen zeg als je 8 jaar VAG hebt gereden. Mocht de Golf nog gemaakt worden en op tijd, dan gaat die op vakantie, anders gaan we met de Mondeo, opzich prima, zeker meer ruimte, maar de motor is de goedkoopste geloof ik, dat is wel weer balen. De 1.0TSI in de Golf werkte af en toe onrustig, maar was verbazingwekkend wel lekker vlot.

Nu wachten tot (hopelijk) uiterlijk 12 september, dan gaan we gewoon weer terug naar Skoda. In bestelling: Skoda SuperB Combi Style Business 2.0 TDI In (verplicht) zwart). Zoiets als deze, alleen met een ander kenteken ;) :

Dan zullen ook de Sonniboys weer een plekje krijgen en een Eibach-verlaging en toont de auto weer iets beter.

-=Asus Nexus 7 (2013)=- -=Samsung Galaxy A70=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• T-Rut
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 12:59
Is de octavia hatchback zonder hoedenplank niet alsnog krap voor een hond?

Zaterdag kan ik het zien, want dan ga ik er 1 bij de Skoda-dealer ophalen. Eindelijk! https://www.india-forums.com/smileys/smiley41.gif

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

quote:
3raser schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:52:
Gelijk een vraag van mijn kant: klopt het dat de hoofdsteunen van de achterbank er niet uit kunnen worden gehaald? De middelste heeft zelfs maar 1 stand en kan dus niet in de hoogste stand worden gezet. Misschien dat dit met het skiluik te maken heeft. Maar geen van alleen kan ik er helemaal af halen. Doe ik het verkeerd of kan dit gewoonweg niet.
Als je de hoofdsteun op het hoogste zet, zit er dan een gaatje in het plastieken ringetje aan de onderkant? Niet op de staaf met de verstelknop, maar aan de andere (binnen)kant.

Gaatje = verwijderbaar (met schroevendraaiertje)
geen gaatje = niet verwijderbaar

(dit bedoel ik dus, is wel prentje van in passat, heb zelf geen skoda dus kan niet kijken :D )

SadisticPanda wijzigde deze reactie 03-08-2018 17:42 (0%)
Reden: typfoutjes

• Batsgeit
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19:14
Crosspost vanuit het Show je auto topic:

Maandag ga ik deze ophalen:

Een echte Fabia 1.2 TDI Greenline combi. Dinsdag ga ik op zoek naar de bijbehorende labrador :') Zal even wat betere foto's maken als ik hem gewassen heb.

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Nu online
quote:
ehtweak schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 16:48:
Idd; een compleet reservewiel zoek je.
Maar wat zit er nu in de ruimte in de kofferbak van je O2?

enne, dat gele wiel noemen ze een thuiskomertje... ;)
Een piepschuimen schaal met luchtpomp en nog wat dingen

https://tweakers.net/ext/f/7VF4gzTCCAgseuXQjkbwd9QR/thumb.jpg

Qua afmetingen zou een compleet reservewiel moeten passen!

• J0YR1D3R
  • Niet online
quote:
Korvaag schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:35:
[...]

Het is nu iig geen optie. Heeft jouw reserve dezelfde breedte als je normale band?
195 geloof ik, 15 of 16":

Wel vreemd dat er een 80km/h sticker op zit terwijl de band gewoon een 190km/h band is (uit m'n hoofd).

Website

• -MD-
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 09:29
Tja, verzin een andere reden? Rechtstreeks vanuit de folder:

Reservewiel

Don't shoot je weet wel...

Steam: -MiDe- Uplay: MiDe- PSN: MiDe-- Origin: -8-MiDe-4-

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Oh ja, het Ŝkoda-topic.... :D

Crosspost vanuit het SJAT.

DE BEER IS LOS!!! oOo

Na bijna 10 maanden wachten afgelopen maandag eindelijk in ontvangst mogen nemen. Mag ik eindelijk aansluiten bij de "binnen-bebouwde-kom-truckers"-club. :P

Bald by design, beard by choice.

Discussiëren met een vrouw is zoals het lezen van algemene gebruiksvoorwaarden: uiteindelijk negeer je alles en zeg je "OK".

• J0YR1D3R
  • Niet online
quote:
Korvaag schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:11:
[...]

Ja dat is dus gewoon een thuiskomertje :) al kan ik me voorstellen dat niet iedereen daar dezelfde definitie bij heeft overigens. Jjij hebt zo te zien een Trius velg (ik ook) met een normale bandbreedte van 225. Dit is een smallere band dan op de andere wielen en dus een thuiskomertje.

Zodra het een andere breedte heeft dan je normale banden is een max. snelheid niet echt raar imho. Een auto kan bij noodremmingen echt scheef gaan trekken met alle gevaren van dien. Het is ook niet voor niets dat het in sommige landen verplicht is dezelfde banden te monteren op 1 as.
Ik heb nog even gekeken vanavond, maar het is gewoon een normale band met een V-codering. Het gaat om een echte Nexen N'Blue HD in de maat 205/55/16 en codering 91V.

Overigens op vakantie ook een leuke score voor elkaar gekregen qua verbruik:

De heenweg was denk ik 1:12 oid, heuvels ftw :P

J0YR1D3R wijzigde deze reactie 04-09-2018 22:00 (9%)

Website

• diefightdie
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 04-12 14:33
Nou, ik mag me dan ook eindelijk bij de Skoda club voegen :)
Ter vervanging van mijn Peugeot 205, afgelopen zaterdag deze mooie Skoda Fabia Combi 1.2TDI uit 2011 gekocht.

Door de weerspiegeling van de zon lijkt hij vies; maar op één 1cm krasje na was hij nog in nieuwstaat!
Had nog geen 60K op de teller. Interieur & exterieur ziet er nog zo piekfijn uit, dat het lijkt alsof er nooit in gereden is.

Wat ga ik er nog aan doen?
Radiosysteem vervangen door https://www.aliexpress.co...SAT-Golf/32854549879.html
En een parkeercamera achter inbouwen d.m.v. vervangen van een 1 kentekenplaatverlichting-fitting, door eentje met een cameraatje er langs
https://www.aliexpress.co...042311.0.0.4d1a4c4dvOdvxU

Of ik nog VCDS aanpassingen ga doen, weet ik nog niet. Eerst maar eens de nodige KM's rijden en daarna beslissen of ik hem ga VAG 'chiptunen' en evt de nodige VCDS aanpassingen doe.

• Smarron
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 16:25

Smarron

The bend

Zo, na slechts 5 maanden wachten eindelijk weer terug naar Skoda. Ondertussen een uber-kale Golf (uit 2018!) moeten rijden (met nog net geen raamslingers), dus de beloning was extra goed. Nadat mijn vorige O3 zo goed was bevallen, wilde ik dus gewoon weer een Skoda. De gefacelifte O3 was toch niet helemaal mijn ding en ik had ook de mogelijkheid om een S3 te rijden, dus de keuze was snel gemaakt.

Skoda SuperB Combi Style Business 2.0TDI:

Wat een auto zeg, toch een hele andere klasse dan de O3 en hij is in deze uitvoering eigenlijk ook helemaal af. Ik mis enkel de stoelverwarming achter die op de O3 wel zat (maar ach, ik zit nooit achterin). De binnenkant is compleet vernieuwd, dus navigatiescherm is bijna volledig touchscreen en de ledlijnen rondom in de auto zijn te kiezen in alle kleuren. De motor rijdt erg prettig en rustig. Je merkt niet echt dat hij heel krachtig is, maar de 160 is zo aangetikt. Wel moet ik wennen aan de vering. Deze is erg, tja hoe zeg je dat .. Teveel comfort. Ik had in de O3 Eibach verlagingsveren en dat lag zo strak op de weg. Nu lijkt het eerder op een schip wat lekker relaxed overal doorheen gaat. Ook erg luxe, maar net wat minder gevoel. Maar goed, wie weet komen er nog Eibach veren onder.

Gelijk wel weer de Sonniboys erin gezet achterin, want sunset mocht ik niet kiezen (maar dan waren de Sonniboys alsnog wel gekomen). Misschien nog wat aanpassingen via VCDS.

-=Asus Nexus 7 (2013)=- -=Samsung Galaxy A70=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• WoBBeL
  • Laatst online: 15:07

WoBBeL

Hoi!

8)7

En dan echt tot aan de nok gevuld

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 18:37

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Korvaag schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 11:55:
Goed, kaarten net in de Navi gezet. De kaarten lijken het goed te doen. Heb dus de ECE 6 gepakt die 7GB is (wat ook al raar is aangezien de vorige kaartenset 12GB was op de kaart). Hij laadt de kaarten goed. Wegnummers staan erin. Nieuwe N18 bij Enschede ook. Omgelegde A9 ook nog steeds goed. Verlengde A4 staat er nog steeds op (even wat random punten gecontroleerd).

Ik weet natuurlijk niet hoe dit nu in het buitenland gaat, maar ik zal jullie hier op de hoogte houden van de werking in NL.

Het kan overigens natuurlijk dat deze maps gewoon efficienter in elkaar zitten waardoor ze minder ruimte innemen, maar dat ECE 5 groter is dan ECE 6 blijft idioot.
Kun je eens even controleren of de vernieuwde N35 Zwolle-Heino met nieuw viaduct en afslag ook op jullie kaarten aanwezig is? Ik denk namelijk van niet.

Me.

• CasGas
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 14:14
Nou, ik mag mij hier nu ook aanmelden volgens mij, vrijdag ophalen *O* *O*

Octavia RS met 230pk uit 2017

Nu alleen nog zien hoe het start/stop systeem uitgezet kan worden (echt bloedirritant) en een achteruitrijcamera inbouwen, want alleen sensoren..

Ik zit nog te twijfelen om meteen langs JD te gaan, maar misschien moet ik het eerst maar eens een weekje aankijken :)

A7III | 5D3 | 7D | 24 1.4 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.4 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 135 1.8 | 300 4 | 16-35 4 | 15-85 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 16-70 4 | 21 1.4 | 35 2.8

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

CasGas schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 21:07:
[...]

Zoiets?

https://www.amazon.de/OBD...sr=8-3&keywords=OBDeleven

Gaat mij dan eerst nog meer om het uitlezen ansich, dat lijkt mij altijd wel makkelijk..
Ik zou bij OBDeleven zelf bestellen. Kerstaanbieding: d:)b

https://obdeleven.com/en/#xprtbestsellproductblock_1

@Inspired Je kunt de app in de Play Store downloaden en als je elke dag inlogt krijg je elke keer 1 credit.
Selecteer jouw auto en je kunt precies zien welke aanpassing op jouw auto mogelijk is. (y)

GerCor wijzigde deze reactie 09-12-2018 11:33 (5%)

Me.

• CasGas
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 14:14
Gisteravond maar meteen die ODBeleven besteld, hierzo:
https://autowolf.nl/nl/ob...query=obdeleven&results=2

Heb wel inderdaad de pro genomen nadat ik wat filmpjes op youtube had gezien, dat ziet er voor de standaard dingen wel lekker makkelijk uit, zoals @Rainesh inderdaad al zei wat betreft start/stop. Heb zelf niet gekeken of mirror dip standaard bij mij al aanstond, maar dat is ook super handig en volgens mij ook standaard alle ramen dicht als het begint te regenen, dat zijn wel de voornaamste dingen die ik wil aanpassen.

Gisteren ook nog een ander wintersetje erbij genomen, moet wel met velg want minimaal 17" en dat is er standaard niet in stalen velg (vind ik in de winter zelfs mooier), dus dan maar ook weer zwart met Uniroyals (standaard band) maar die komen er ook niet slecht vanaf moet ik zeggen:

https://www.autobandentes...anden/uniroyal/ms-plus-77

Bagagenet voor de achterbak ook maar meteen erbij besteld, 3-delig zodat ik ook nog wat vast kan zetten.

Waarschijnlijk ben ik de rest van de week nog bezig om te kijken wat er nog meer mogelijk is :)

A7III | 5D3 | 7D | 24 1.4 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.4 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 135 1.8 | 300 4 | 16-35 4 | 15-85 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 16-70 4 | 21 1.4 | 35 2.8

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Nu online
Rainesh schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 10:58:
[...]

Heb je achterin toch radars voor nodig. Audi heeft dat als optie, Pre Sense Rear.
Jep, mogelijk zelfs Nederlandse radars:

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

leducw schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 16:10:
Weet iemand hoe je de koplamp sproeiers van een Skoda superb combi kan uitschakelen of dat je bv de zekeringen kan verwijderen.? Dit zuipt vloeistof op deze manier.
Kan met VCDS en OBDeleven:

Als het je echt dwars zit, kijk dan even hier: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS

Me.

• Mystikal
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 19:06

Mystikal

It never hurts to help

Vandaag deze besteld.

1.5 TSI 150pk DSG-7 Sportline, Moon White, Pakket Comfort,Functie, Navigatie Plus, Elec. stoelen met geh., pano dak, LM 20", zwenk trekhaak, winter banden

Leveren in juli (voorlopig).

Tot die tijd in een BMW X1 2.0i

Mystikal wijzigde deze reactie 24-01-2019 23:34 (11%)

Basement Bios ---- Exo-S

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Dj Neo Ziggy Volgens mij is dit topic wel interessant voor je:
https://www.skodaforum.nl...upgrade-in-de-faab.37636/

Daar wordt uitgebreid besproken hoe je een 'alternatieve' Android radio unit monteert.

Mooie Plaatjes   

• Meekoh
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 18:50
@Martinusz zelf heb ik laatst een proefritje gemaakt in een Karoq met maxicosi kinderstoeljte erin (+kind van 1,5).
Ik had gehoopt dat er iets meer ruimte zou zijn tussen achterbank en bestuurders stoel in vergelijking met mijn Toyota Auris TS. Doordat de stoel aan de bovenkant schuin afloopt en de kinderstoeltjes tegenwoordig erg hoog zijn, zat mijn zoontje toch met zijn voeten tegen de stoel te trappen. En dan ben ik met 1,75 niet de langste autobestuurder. Verder kinderwagen(Joolz Day of zo) en buggy pasten prima.

Hier kun je zien wat ik bedoel (niet mijn foto):

Vond het zelf wel een fijne auto om in te rijden, maar denk dat ik toch wellicht voor een Kodiaq ga vanwege ruimte voor de kids en dito idiote kinderstoeltjes.

Meekoh wijzigde deze reactie 05-02-2019 13:20 (9%)

Computer says no

• Chaoss
  • Laatst online: 20:03

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik mag me hier ook melden, gister vrij spontaan de Passat ingeruild op een Octavia.

Eerst bij een Golf Variant wezen kijken, 2.0TDi in Highline uitvoering met R-line pakket en panoramisch dak. Erg mooie auto in Metallic wit van 2015 en 100.000 gelopen. Kofferbak veel ruimer/praktischer dan mijn Passat maar voorin en op de achterbank beduidend kleiner, panodak werkt dan ook niet echt mee qua hoofdruimte.

Dus daarna door gereden naar een Skoda Octavia in Elegance Businessline uitvoering van 2014 met 114.000 gelopen. Ook met Panoramisch dak en in metallic blauw. Die is dus duidelijk ruimer dan de Golf, luxer uitgevoerd en onder aan de streep 2000 euro goedkoper.

Uiteindelijk getekend voor de Octavia, voornamelijk om de ruimte maar ook de opties, wat ik zo kan verzinnen:
-Panoramisch dak.
-Bi xenon.
-Sportstoelen en -stuurwiel.
-Grote navigatie.
-Drive select.
-Parkeer assistent, lane assist, grootlicht assistent, verkeersborden herkenning.
-Canton Audio
-Electrisch bedienbare achterklep.

Auto krijg nog een onderhoudsbeurt, poetsbeurt en een trekhaak gemonteerd. Nog even afwachten dus.

Wat crappy plaatjes van de dealer:

Nog een plaatje van mezelf:

Vermogen is echt een verademing, zoveel sneller dan de Passat, ook niet gek met bijna 50% meer vermogen :P Ik geloof dat de Octavia ook 180kg lichter is dus dat werkt 2 kanten op.

Als het goed is kunnen we de auto eind deze week of volgende week ophalen. Dan maar eens kijken hoever de navigatie etc is bijgewerkt.

Dan maar eens uitzoeken wat leuke / zinvolle vagcom aanpassingen zijn (tips?)

Chaoss wijzigde deze reactie 10-02-2019 20:28 (5%)

Greatness Awaits! PSN: Wanderer200

• Leoon.
  • Laatst online: 05-12 20:30

Leoon.

waka waka hey hey

Gisteren naar de dealer geweest om de Scala te bekijken. Erg positief verrast. Luxe uitstraling ook van binnen, veel zachte plastic gebruikt. Eigenlijk zo snel niet iets hards kunenn vinden. De achterkant vonden wij beide lelijk op de foto's etcetera, maar juist in het echt zag het er 10x beter uit. Zeer ruim ook van binnen en de virtual cockpit 10inch & infotainment scherm 9inch zagen er super uit en reageerde snel. De achterklep kon helaas niet open doordat het een pre-productie model was en hij maar half open ging door een software bug. Deze is dichtgebleven dus. Heb wel even via de stoel op de achterbank in de kofferbak gekeken. Zag er ruim uit en liep rond aan de kant van de klep, iit tot mijn huidige auto nu die helemaal recht loopt.

Afijn, foto's & 1 gifje van de dynamische knipperlicht:

spoiler:

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• HitDyl
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 05-12 13:21
Rainesh schreef op maandag 25 februari 2019 @ 08:10:
@HitDyl dus je gaat de auto privé kopen? Of is het nog te vroeg in de ochtend voor mij haha

Post even je volledige configuratie. Want dan kunnen we kijken wat later erbij kan.
Martinusz schreef op maandag 25 februari 2019 @ 08:25:
[...]

Aha ok, sportline business is net anders inderdaad.
Heb momenteel zelf een admunson in mijn Octavia en ben afgelopen zaterdag wezen kijken naar een Karoq style business, dus met de Columbus. Moet zeggen het scherm is wel heeeeel veel groter, tenminste zo oogt het. Aan de andere kant, ik zelf doe er weinig mee, navigatie gebruik ik soms, maar kijk meer op de aanwijzingen op het maxidot scherm dan op de admundson zelf. Verder gebruik ik soms het scherm om radio te wisselen ofzo, maar dat gaat op een admundson natuurlijk prima.
Kortom, voor mij zou het niet uitmaken of de admundson of de columbus erin zou zitten, het "geluk" wil dat de style business waar mijn oog op valt al de Columbus heeft :)

@Rainesh ik vermoed private lease?
@HitDyl klopt dat? (zo ja, zou je het maandbedrag kunnen delen als je die weet?)
Klopt, prive aanschaffen. Zie hier mijn berekening. Als ik hem afschrijf naar 15K ipv 20K dan komt het iets dichterbij elkaar. Maar dan is het prive nog steeds 60 euro goedkoper. Of ik doe iets heel geks in mijn berekening.

https://ibb.co/qNGzghx

Ik schrik wel een beetje van jullie reactie, ik merk ook wel om mij heen dat leasen de standaard is. Maar ik ben het type dat zich liever niet bind aan een lening. Wat een lease simpelweg gewoon is. Mocht ik onverhoopt niet meer kunnen werken (zzp'er) dan zit ik vast aan die dure lening. Bij koop kan ik er elk moment van af (ja met verlies, maar je krijgt altijd nog wat geld terug).

Het gaat overigens om de Sportline Business 1.5l DSG met Comfort en Functie pack. Ik vindt het een net geprijsde auto, met alle opties die er aan hangen. @Rainesh Heb je daar genoeg aan? Weet jij trouwens waarom ik niet Dynamic Chassis Control kan kiezen bij de automaat? En Hill Hold. Dat lijkt mijn zo'n onzin optie op een automaat. Dit kan je vast ook achteraf er in flashen?

EDIT: Klein foutje in rest btw gecorrigeerd
EDIT2: Ik vergeet ook de wegenbelasting zakelijk, dat maakt het maanbedrag zakelijk ietsje hoger nog: 644,44 netto (totaal in 5 jaar: 38666 euro)

HitDyl wijzigde deze reactie 25-02-2019 09:40 (10%)

• J0YR1D3R
  • Niet online
Even een paar Skoda Kamiq plaatjes van de Autoweek site:

Vind het persoonlijk geen gek ding en ben erg benieuwd naar de ruimte. Als ik het autoweek filmpje zie dan lijkt dat prima in orde te zijn. Over 2 weken in Genève maar eens bekijken :)

Website

• J0YR1D3R
  • Niet online
400 liter kofferbak hoorde ik ook in het Autoweek filmpje ja. Overigens vind ik de middenconsole juist mooier dan in mijn Octavia. Ik had laatst een Superb mee als vervangende auto en die heeft dat ook een beetje:

Website

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Vanmiddag de Octavia opgehaald met mijn dames:

Alle meuk overhevelen uit de Passat

Leuke behandeling bij de dealer, toch een beetje het gevoel alsof je een nieuwe auto koopt. Nog een taart meegekregen en een presentje voor de kinderen :+ Eerste 75km waren naar tevredenheid.

Betreft een 2.0tdi Elegance Businessline met als extra (voor zover ik weet) opties:
-Panoramadak
-Dynamic pakket (sportstoelen etc)
-Trekhaak
-Electrische kofferbakklep
-Lane assist.
-Parkeer assistent.

Eerst maar eens zien te achterhalen wat de huidige kaart versie van de columbus is en of die te updaten is.

Daarna maar eens zien uit te vogelen wat leuke/zinvolle vagcom aanpassingen zijn.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Update Is gelukt:

Alleen mis ik nog veel radio icoontjes, ik dacht dat ik die wel gedownload had.

Iemand nog tips voor vagcom aanpassingen? Is grootlicht assistent bv te activeren? Neem aan dat dit via de frontcamera werkt?

• NoepZor
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 15:58
NoepZor schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 19:17:
Nouja, in de prijslijst staan bij de style en ambition een open rondje (optie) bij een van de twee navipakketten. Bij de andere uitvoeringen een streepje, dus niet eens een optie. Dit vind ik vooral ten aanzien van de 1.5TSI versie vreemd.
Lijkt wel te kunnen op de sport business. Op de active en de first edition is het niet leverbaar.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Stinu
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15:00
Stinu schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 10:04:
Ik mag mij binnen kort hier ook melden. Dit word mijn nieuwe (belgische) lease wagen.

Skoda SuperB Combi
Style 2,0 TDI 110 kW 7-speed automat.
  • Quartz Grey
  • Pack Corporate Plus (Pack Style GPS, Pack Style Comfort)
  • Pack Style Premium II
  • Pack Safety
  • PACK LED PLUS
  • Digital Instrument Panel (DIP)
  • Elektrische opening en sluiting van het kofferdeksel
  • Zijdelingse ruiten vooraan van warmtewerend glas en met geluidsdemping - voor SUNSET achteraan
Lever termijn weet ik nog niet. Dealer zei maart-april ergens. Maar mijn huidige lease loopt tot begin mei. Dus mogelijk dat ik daar op moet wachten.
Vorige vrijdag mijn auto mogen gaan halen.
Maar er zijn 2 dingen dat ik niet gevonden heb.

In Vlaanderen is een paar jaar geleden de standaard snelheid buiten bebouwde kom, indien er niets staat, aangepast van 90 naar 70. Maar blijkbaar staat de auto nog op 90 ingesteld. Ik heb verkeersborden herkenning. Kan dit aangepast worden naar 70? GPS kaarten zegt geen update.

Als ik de parkeerassistent activeer, dan staat deze op file parkeren.
Maar hoe kan ik wisselen naar vooruit haaks parkeren, of achteruit haaks parkeren?

• Stinu
The Eagle schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:52:
Verkeersbordenherkenning kun je volgens mij in de boodcomputer uitzetten. Voegt toch niks toe ;)
Parkeerassistent: zie je boekje. Hint: het zijn die icoontjes naast het scherm, daar zitten verschillende functies achter ;)
Je bedoelt de knopjes op het scherm langs de camera? Dit wisselt bij mij alleen de weergave van de camera lijnen. Knopjes van 1e foto hieronder.

In de handleiding staat "De parkeermodus kan worden gewisseld, door op de toets  te drukken". Dit is toch de knop langs de versnellingspook, die je gebruikt om de modus te activeren? Als ik 1 maal hierop druk, dan activeer ik de hulp. En staat hij op file parkeren. Druk ik nogmaals, dan krijg ik dat parkeren beëindigd is.
Lang indrukken doet ook niets.

Als ik op file parkeren laat, en voorbij een 5tal auto's rijd, dan schakelt hij automatisch over naar de andere modus. Maar enkel achteruit haaks inparkeren. En dan moet ik ook al voorbij een hele reeks auto's gereden zijn. Dus als er 1 of 2 staan, lukt dat niet.

• hanswfje
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 12-10 10:28
Ethirty schreef op donderdag 11 april 2019 @ 20:31:
Hey een Skoda topic. Mijn nieuwe Karoq 1.5 DSG sportline (MY2020) staat eindelijk in bestelling. *O*
Levering begin november :S :X

Uiteraard begint mijn Octavia nu aan allerlei kanten te piepen, lampje stuk, banden versleten, beurtje nodig. Hopelijk mag ik deze nog een half jaar rijden van de leasemij, geen zin in een tussenauto.
Super mooie wagen ook. Vorige week vrijdag ook even naar staan kijken bij de dealer 😄

Ik kwam alleen niet bij de dealer voor de Karoq, maar om onderstaande op te halen.

Forum
Skoda

Wat een ontzettend fijne auto. Rijd geweldig en wat een ontzettend fijn motortje is de 95pk TSI toch!

Ik zal binnenkort nog een paar foto's schieten als mensen daarin geïnteresseerd zijn 😄 deze foto was een beetje mislukt. In de zin van dat ik hem aan het bewerken was op mijn telefoon en ik de originele overschreef...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 19:44

Denko

|{ing Øf ßlitz

Nou, ik mag mij ook officieel melden. Gisteren een skoda rapid opgehaald. Hele fijne (vertrouwde) auto.

Als het klopt krijgt hij aan het eind van het jaar ook een groter broertje bij in de vorm van een supurb station.

Er gaan nog wel wat aanpassingen komen, bizar dat er nog auto's zijn zonder achteruitrij sensoren in 2016 worden uitgeleverd bijvoorbeeld

PSN: Denkoyugo

Acties:
  • 0Henk 'm!

• erik23
  • Laatst online: 05-12 20:40
Rainesh schreef op zondag 5 mei 2019 @ 14:56:
[...]

Ja maar wat is stuk, mechatronic of de platen versleten?
En @MoldyInko .
Kreeg vandaag de volgende foto doorgestuurd(klikbaar):
DSG
Schijnbaar zit daar een plastic hulsje dat niet apart leverbaar is.
Dit klinkt mij haast alsof ze denken "geen volkswagen part dus nieuwe bak". Een second opinion wil ik dus zeker, zal zelf ook eens zoeken op onderdelen.
Moet een flink huls zijn voor 4000 euro 8)7 .

Edit: Het lijkt op hetzelfde probleem als hier, waarbij de magneet van de vork afgevallen is waardoor de auto niet weet in welke versnelling hij staat. Heb voorlopig nog geen onderdelen gevonden.

erik23 wijzigde deze reactie 06-05-2019 19:13 (18%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En das dus het verschil met AA, dat kun je gewoon zelf tweaken. Zag er bij mij (passat, discover pro) in eerste instantie niet uit qua resolutie, maar even developersopties aan en dat was zo gefixed. Alleen Flitsmeister is er nog niet voor AA. Maarja, mijn Moto G5plus heeft geen QI mogelijkheid en wil altijd laden in de auto, dus die Usb aansluiting heeft mooi een dubbelfunctie, laden en AA interface. AA kan namelijk (nog) niet draadloos dus ik zat er toch al aan vast.
Waar ik dan weer niet aan vast zit is een stom stuk fruit waarvan de teler heeft bepaald hoe iets zou moeten werken en hoe niet ;)

Snap uiteraard dat je zakelijk soms niet anders kan. Wat je er niet bij verteld is of je ook zelf een toestel mag kopen en daar de sim in hangen van je iphone. Dat zou namelijk mijn eerste actie zijn, als ik apple moet gaan gebruiken word ik doodongelukkig. Iets met o.m. een te klein keyboard voor mijn vingers ;)

In other news, was de facelift Superb al bekend?

Mooie bak geworden, dat rood staat hem goed :)
En de aandrijflijn van de Passat GTE is er ook in beschikbaar. Dat wordt een leaseknaller.

The Eagle wijzigde deze reactie 24-05-2019 22:20 (15%)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 19:06

Mystikal

It never hurts to help

Vorige week een update gehad. Voorlopige productiedatum is vervroegd van week 26 naar week 23 (3 juni). Dat zou betekenen dat ik wellicht nog met de Beer op vakantie kan op 12 juli. Ben benieuwd of ze dat ook gaan halen, maar het signaal is in ieder geval positief.

Overigens ook meteen gevraagd of het mogelijk is de antraciet 20"Vega velgen te vervangen voor 20" Black Vega velgen. In België heb je blijkbaar die keus, in Nederland volgens mij officieel nog niet.

Specs zijn:

1.5 TSI 150pk DSG-7 Sportline, Moon White, Pakket Comfort,Functie, Navigatie Plus, Elec. stoelen met geh., pano dak, LM 20", zwenk trekhaak, winter banden

Ben het wachten wel wat beu eerlijk gezegd. :(

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 15:50

Ethirty

Who...me?

M@cer schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 12:02:
Ik ben nu inmiddels 3 maanden aan het wachten op mijn Karoq Sportline, maar nog geen enkel vooruitzicht op leverdatum. De productiedatum was laatst nog onbekend.. Ik reken maar op oktober ofzo..
Ik dacht dat ik laatst begin november voor die van mij zag. Besteld eind maart.
Nohead schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:29:
Op de O3 heb ik nu nog een Eibach kitje er onder (lease). Maar voor de Kodiaq was het helaas niet meer mogelijk. Vraag me ook af of het wel mooi zou staan met 18" velgen.
Zolang je dit maar niet doet:

:P

Ik denk dat ik straks met die Karoq ook weer bij @Antera ga aankloppen. Is met de O3 ook goed bevallen :)

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone 8 64GB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 18:38

Wokschotel

Op 6 wielen

En meteen een vraag, niet eens over mijn eigen nieuwe Skoda. In de Fabia van mijn ouders zit onderstaande navigatiesysteem:

en in het dashboardkastje deze:

Ik vermoed een Amundsen MIB 2

In mijn nieuwe Octavia zit deze:

Volgens mij een Amundsen MIB 1

Is het mogelijk de navigatiesystemen in beide auto's om te ruilen, dus de MIB 2 naar mijn Octavia en de MIB 1 naar de Fabia? Het zou wel makkelijk zijn als de bekabeling tussen Navigatie en dashboard en de aansluitingen voor de MIB 1 en MIB 2 gelijk zijn, dan hoeven we alleen de dashboardunit en het kastje in het handschoenenkastje om te wisselen. En uiteraard in te leren.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Martinusz
Ethirty schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 00:08:
[...]

Mag ik vragen waarom de Ateca en niet de Karoq? Ik stond namelijk voor de zelfde keuze.
Zijn eigenlijk hetzelfde, vind de looks van de Ateca iets sportiever (neus, kont), maar ook de prijs (private lease actie) speelde mee. Heb beiden gereden, rijden hetzelfde :)

Tot nu toe heel tevreden ermee

• ReseT
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

ReseT

Strollerman

Vanwege familieuitbreiding ben ik aan het orienteren voor een station. Ik dacht aan een Octavia MY2016+. Omdat ik vaak op de A2 zit met trajectcontrole gebruik ik erg vaak de Speed Limiter in mijn huidige auto.

Op een VW Golf Variant zit deze optie op het MF stuurwiel. Echter heeft Skoda de Speed Limiter optie helemaal niet.
Als ik beetje in de handleidingen duik kom ik dit plaatje tegen. Maar bij elke occasion die ik pak, zie ik die die Speed Limit functie niet (knopje D).

Bestaat deze functie bij Skoda / Seat?

http://oi60.tinypic.com/2hy9zci.jpg

.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stinu
The Eagle schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 15:13:
[...]

Staat me bij dat een speed limiter niet mogelijk was icm ACC en de Octavia sindsdien standaard met ACC werd uitgerust. Kan ik echter niet onderbouwen, maar je zou eens kunnen kijken of je de modelboekjes met opties kunt vinden.
Ik heb op mijn superb van begin dit jaar de optie om te kiezen tussen ACC en speed limiter.
Met de knop onderaan kan ik wisselen tussen modus.

http://i64.tinypic.com/6xraft.jpg

Stinu wijzigde deze reactie 05-07-2019 15:12 (14%)

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Wokschotel schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 12:30:
Octavia 3: Weet iemand hoe je het 12V stopcontact (vroeger noemden we dat sigarettenaansteker) naast de handrem los haalt? Of de hele console daar loshaalt? Reden: ik wil boven het asbakje op de middenconsole bij de achterpassagiers een 2e 12V aansluiting + USB aansluiting maken en de stroom daarvoor aftappen van het al bestaande stopcontact naast de handrem.
http://www.vwtourande.com...us_und_einbauen-1338.html

VAG gebruikt daar "Auszieher T40148" voor, bij sigarettenaanstekers met een verlichte ring er omheen.

Op onderstaande tekening kun je zien dat die tool 2 pinnen (1) heeft, die in 2 uitsparingen (2) in de sigarettenaansteker haken. Daarna is het een kwestie van eruit trekken.

http://www.vwtourande.com/images/books/475/10/N96-10623.png

Met gepast geweld kun je de sigarettenaansteker dus waarschijnlijk gewoon eruit trekken.

VAG geeft aan dat de tool en de sigarettenaansteker beschadigd kunnen raken. Ik zou er dus een op voorraad leggen, mocht de huidige sneuvelen.

Bald by design, beard by choice.

Discussiëren met een vrouw is zoals het lezen van algemene gebruiksvoorwaarden: uiteindelijk negeer je alles en zeg je "OK".

Pagina: 1 2

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True