• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Denow schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 08:59:
[...]

Mijn woon-werk verkeer is elke dag al 120km retour, daarnaast vaak lange ritten naar familie (200km enkele reis).
Op dit moment rij ik in een Opel Astra station, dus de Octavia Combi zou in ruimte wat meer gelijk zijn. Niet dat ik dit 90% van de tijd nog heb. Daarnaast vraag ik mij af of het rijcomfort in een Scala (net niet C-segment?) niet minder is dan in mijn huidige Opel.

Het interieur heeft mij wel positief verrast in de auto waar ik gister in kon zitten. Misschien wel iets smaller t.o.v. mijn huidige Astra.

Als ik naar het geld kijk kan kan je een Scala 1.0 DSG vol hangen met opties en dan kom je nog niet aan de prijs van de Golf / Leon DSG met de huidige beschikbare motorisering. Daarom ben ik wel benieuwd wat de 1.0DSG gaat doen qua prijs in de Octavia.
zoek dan eerst eens werk dichter bij huis man :p
* mystic is blij dat hij dichtbij zijn werk woont. En dat de tijd dat ik er 150km enkele reis voor moest rijden achter me ligt.

ik ben persoonlijk nooit een fan geweest van het rijgedrag van opel, dus daar kan ik niets zinnigs over zeggen.

Ruimte is inderdaad een ding. Dat kan ik niet beoordelen :)

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Denow schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 08:42:
[...]

Wat zijn de ervaringen van de Scala zo de eerste week?

Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe leaseauto en de keuze is vrij beperkt (golf / leon / scala / octavia). En als ik zie wat er qua opties mogelijk is op de Scala voor het geld dan is dat een verleidelijk pakket. Vraag me alleen af hoe het rijden is op de lange stukken? Ik maak zo'n 40k km per jaar.
Gister langs de dealer geweest en eind deze maand zouden de prijzen van de Octavia met 1.0 DSG bekend zijn, als dat in mijn budget past dan is dat toch ook verleidelijk. Uiteraard met minder opties wel.

Proefrit in een Scala 1.0 staat gepland voor maandag, tot dan hoor ik graag wat de ervaringen hier zijn :)
Ik heb zelf de Kamiq, wat de verhoogde versie van de Scala is, en dat rijdt op afstand prima. Met Sport Business krijg je prima stoelen met lendesteun wat helpt op lange ritten. Ik zou, als je de proefrit maakt, zorgen dat je in beide type stoelen zit.

Auto zelf is stil genoeg en de DSG in D stand is comfortabel op lange afstanden zolang je het gas niet te diep intrapt. Doe je dat wel dan schakelt hij soms ietwat onnodig terug.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Denow
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
mystic schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:35:
[...]

zoek dan eerst eens werk dichter bij huis man :p
* mystic is blij dat hij dichtbij zijn werk woont. En dat de tijd dat ik er 150km enkele reis voor moest rijden achter me ligt.

ik ben persoonlijk nooit een fan geweest van het rijgedrag van opel, dus daar kan ik niets zinnigs over zeggen.

Ruimte is inderdaad een ding. Dat kan ik niet beoordelen :)
Hah! Dat is ook een optie. Werk is detachering, dit jaar nog deze klant op 60km enkele reis. Daarna, wie weet? Dus ik moet wel rekening houden met veel kilometers, het liefst comfortabel dan natuurlijk.

Om eerlijk te zijn was die Opel Astra mijn eerste 'grote' auto. Daar voor privé altijd A-segment auto's gehad, dus dan is het al snel een hele stap in de goede richting. Ik ga het maandag wel ervaren tijdens de proefrit (helaas wel 1.0 met de handbak). Bedankt voor de info!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-10 09:10
Tsurany schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:42:
[...]

Ik heb zelf de Kamiq, wat de verhoogde versie van de Scala is, en dat rijdt op afstand prima. Met Sport Business krijg je prima stoelen met lendesteun wat helpt op lange ritten. Ik zou, als je de proefrit maakt, zorgen dat je in beide type stoelen zit.

Auto zelf is stil genoeg en de DSG in D stand is comfortabel op lange afstanden zolang je het gas niet te diep intrapt. Doe je dat wel dan schakelt hij soms ietwat onnodig terug.
Ik heb de Kamiq Business edition, die dus niet die kuipstoelen heeft. Maar die stoelen hebben ook gewoon een fijne lendesteun, die ook gewoon heerlijk zitten op lange termijn.

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-10 21:14
Nog een keer over tuning gesproken. Is het niet zo dat de normale Stage 1 tegen over stage 1+, stage 1+ specifiek voor jouw auto gemaakt wordt. Ik heb het idee dat stage 1 alleen maar software is en klaar.

En welke mechanische consequenties heeft het? Moet ik ergens zuinig op zijn, moet ik bij voorbaat iets veranderen?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-10 18:52

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Na 9 jaar in Franse zit te hebben gereden besloten om de Citroën C5 de deur uit te doen. Het onderhoud wat er aan kwam begon dusdanig duur te worden, dat met de weinige km's die we tegenwoordig maken het interessanter wordt om een nieuwe auto aan te schaffen. En natuurlijk ook nog het feit dat de THP motor die er in ligt steeds meer kuren gaat vertonen.

Afgelopen weken shortlist gemaakt en daar kwam eigenlijk de Octavia steeds als beste voor ons uit. Ik heb in 2008 ook al een Octavia gehad, en daar was ik zeer over te spreken. Eerst gekeken naar het uitgaande model (Die kan je nu krijgen met mooie korting), maar toen zag ik bij de dealer het nieuwe model... En toen was ik gelijk verkocht...

Het is dus uiteindelijk geworden: Octavia 1.5 TSI First Edition, Titan blue. Deze had voor mij alle opties die ik in ieder geval wilde hebben, en ook de kleur sprak me aan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AkYBrMlCSplo87kB-4r925V7n10=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uXkWKQRJ1EBLeBHE3LSST6gF.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xgsLrNRFXtTaxxse8t5zKAINJXU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5oYvDcReIjC0FUmR5SUjIpE1.jpg?f=fotoalbum_medium

Ergens de komende 2 weken wordt 'ie afgeleverd.

HENG HENG

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:59

bonyuri

Investigator!

Ik ben ook aan het kijken naar een nieuwe Octavia, maar ik snap nog altijd niet waarom er geen DSG beschikbaar is? Audi heeft dat wel op de nieuwe A3, Volkswagen ook op de Golf en zelfs bij Seat kun je het kiezen op de nieuwe Leon. Waarom dan niet op de nieuwe Octavia?!

What Do You Call An Alligator In A Vest?

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Automaat is niet zo heel populair in Nederland dus ze stoppen hem niet op de instapversie. Uiteindelijk komt hij gewoon beschikbaar.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Wooldoor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10-2021
Ik sta op het punt om een skoda karoq business line te bestellen via de lease. Maar nu ben ik ergens tegen gekomen dat de achteruitrij camera geen meedraaiende lijnen toont. Is dit iets van oudere versies of hebben nieuwe versies dit ook?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:25

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Wooldoor schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 22:17:
Ik sta op het punt om een skoda karoq business line te bestellen via de lease. Maar nu ben ik ergens tegen gekomen dat de achteruitrij camera geen meedraaiende lijnen toont. Is dit iets van oudere versies of hebben nieuwe versies dit ook?
Ik weet niet hoe het zit met de karoq maar mijn Kodiaq (2020) heeft 2 sets lijnen in de achteruitrijcamera, eentje die "vast" staat en de breedte van de auto & afstand tot weer geven en een mee draaiende lijn die mijn indraai hoek laat zien.

Ik kan mij niet voorstellen dat dat anders zou zijn bij de Karoq

[ Voor 6% gewijzigd door ShadowBumble op 25-07-2020 22:24 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
Vanaf 1 september start ik met een nieuwe baan en ben ik ook aan het kijken naar een nieuwe leaseauto. Rij momenteel een nieuwe Mercedes A-Klasse, maar vanwege m’n nieuwe functie heb ik wat meer ruimte nodig. Switch namelijk van CRM Business Consultancy naar ICT Consultant waardoor ik weer vaker grote spullen zal moeten vervoeren. Tevens lease ik ‘m weer voor 4 jaar dus wie weet wat er allemaal staat te gebeuren de komende jaren. ;)

Mijn oog is dus ook gevallen op de nieuwe Octavia Combi. Gisteren bij de dealer gekeken en de auto ziet er erg goed uit. Mijn Mercedes heeft een automaat en wil het liefst weer een automaat, maar de dealer gaf aan dat de Octavia pas begin 2021 de DSG zal krijgen. Echt balen. Want dan zou ik dus een handgeschakelde versie moeten nemen, en ben bang dat ik daar op termijn spijt van ga krijgen.

Lastig..

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Tylen
  • Laatst online: 20:10

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Tsurany schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 22:04:
Automaat is niet zo heel populair in Nederland dus ze stoppen hem niet op de instapversie. Uiteindelijk komt hij gewoon beschikbaar.
Automaat niet populair??? Ik denk dat de meeste nieuwe autos als automaat hier nl binnenkomen.

Once you go automaat you never go back :+

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Ik denk dat je daar ook spijt van gaat krijgen. Ik ben ook van handbak Octavia 2 naar DSG Octavia 3 Facelift gegaan en ik zou echt niet meer anders willen. Datzelfde met lane assist en adaptive cruise control eigenlijk :)

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:14
Rivanov schreef op zondag 26 juli 2020 @ 09:13:
Vanaf 1 september start ik met een nieuwe baan en ben ik ook aan het kijken naar een nieuwe leaseauto. Rij momenteel een nieuwe Mercedes A-Klasse, maar vanwege m’n nieuwe functie heb ik wat meer ruimte nodig. Switch namelijk van CRM Business Consultancy naar ICT Consultant waardoor ik weer vaker grote spullen zal moeten vervoeren. Tevens lease ik ‘m weer voor 4 jaar dus wie weet wat er allemaal staat te gebeuren de komende jaren. ;)

Mijn oog is dus ook gevallen op de nieuwe Octavia Combi. Gisteren bij de dealer gekeken en de auto ziet er erg goed uit. Mijn Mercedes heeft een automaat en wil het liefst weer een automaat, maar de dealer gaf aan dat de Octavia pas begin 2021 de DSG zal krijgen. Echt balen. Want dan zou ik dus een handgeschakelde versie moeten nemen, en ben bang dat ik daar op termijn spijt van ga krijgen.

Lastig..
Wat mij betreft niet lastig. Gewoon automaat, is die er niet dan een andere auto kiezen :+ . Vooral in combinatie met ACC is een automaat helemaal een must. Dat werkt met een handbak in de file anders voor geen meter ;) !

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:29
Mijn Mercedes heeft een automaat en wil het liefst weer een automaat, maar de dealer gaf aan dat de Octavia pas begin 2021 de DSG zal krijgen. Echt balen. Want dan zou ik dus een handgeschakelde versie moeten nemen, en ben bang dat ik daar op termijn spijt van ga krijgen.

Lastig..
Bij mij gaf de dealer aan dat de Leon pas Q1 2021 en de Octavia volgende week (30 juli) met DSG te configureren valt. Al ben ik erg bang dat het allemaal erg duur wordt, maar wacht het "rustig" (nouja rustig..., wacht al maanden) nog even af. Als het deze week niet komt ga ik richting Kia en Focus. Ga niet nog langer wachten omdat Skoda zo enorm lang duurt om een paar motoren te kunnen leveren.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

vinom schreef op zondag 26 juli 2020 @ 10:03:
Ik denk dat je daar ook spijt van gaat krijgen. Ik ben ook van handbak Octavia 2 naar DSG Octavia 3 Facelift gegaan en ik zou echt niet meer anders willen. Datzelfde met lane assist en adaptive cruise control eigenlijk :)
Lane assist en acc ben ik na een jaar nog steeds niet over uit op de Karoq. Ik vind het erg onrustig rijden. De lane assist heeft de neiging rukjes aan het stuur te geven en bij de acc heb ik continu het gevoel dat de auto bijremt.

Er zijn scenario’s bij waarin het fijn rijdt, maar dat is vooral op bijna lege wegen. Vroeger reed ik veel vaker op de cruise control. Lane assist gebruik ik alleen bij zware zijwind, daar heeft de Karoq echt last van.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Lastig..
Tijdelijk een pool-auto (met of zonder automaat), om de tijd tot een Octavia met DSG beschikbaar is te overbruggen, geen optie? Als je werkgever een auto in de pool heeft is het win-win: jij kunt op termijn een Octavia DSG rijden en je werkgever heeft geen auto stil staan waarvoor hij wel het leasebedrag moet aftikken.

September > begin 2021 is nu ook weer geen onoverkomelijk lange periode.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• vinom
  • Nu online
Ethirty schreef op zondag 26 juli 2020 @ 10:23:
[...]

Lane assist en acc ben ik na een jaar nog steeds niet over uit op de Karoq. Ik vind het erg onrustig rijden. De lane assist heeft de neiging rukjes aan het stuur te geven en bij de acc heb ik continu het gevoel dat de auto bijremt.

Er zijn scenario’s bij waarin het fijn rijdt, maar dat is vooral op bijna lege wegen. Vroeger reed ik veel vaker op de cruise control. Lane assist gebruik ik alleen bij zware zijwind, daar heeft de Karoq echt last van.
Ah, nee dat ervaar ik juist niet. Het rijdt ontzettend ontspannend voor mij. Heb je al wel de verschillende standen geprobeerd van de ACC? Sport of comfort maakt heel veel verschil. En bij lane assist maakt actieve rijstrookbegeleiding aan of uit een wereld van verschil. Bij aan heb je vermoedelijk die rukjes niet meer.

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

vinom schreef op zondag 26 juli 2020 @ 10:51:
[...]

Ah, nee dat ervaar ik juist niet. Het rijdt ontzettend ontspannend voor mij. Heb je al wel de verschillende standen geprobeerd van de ACC? Sport of comfort maakt heel veel verschil. En bij lane assist maakt actieve rijstrookbegeleiding aan of uit een wereld van verschil. Bij aan heb je vermoedelijk die rukjes niet meer.
Staat al op comfort. Maar het is de afstand die het doet. Te groot en iedereen duikt er tussen, waardoor je auto in de ankers gaat. Te klein en hij rijdt erg onrustig.

Ik heb rijstrook begeleiding juist aan. Maar het lijkt wel alsof hij van alles als streep ziet en trekt de auto dan ineens naar links of rechts. Niet continue, maar vaak genoeg om iedere keer van te schrikken dat de auto wat onverwachts doet. En op de provinciale weg is er bijna geen bocht die hij herkent. Gelukkig kan het uit, itt tot de actieve component van de cruise control.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

@Ethirty

Er zijn 2 lane assists modes (vraag me even niet hoe ze heten): maar de ene wil je actief in het midden tussen 2 lijnen houden (erg nerveus en constant kleine correcties), de andere zoekt een lijn op (links of rechts) en leidt de auto daarlangs. De laatste is in mijn beleving veel rustiger.

In het menu moet je iets als “actieve begeleiding” ofzo uitzetten om te switchen naar de laatste mode.

Ik moet niet op mijn telefoon tweakers lezen/reageren. Wat vinom zegt dus.... :X :D

[ Voor 10% gewijzigd door max op 26-07-2020 11:29 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-10 19:12
@vinom bij jou is lane assist toch aangepast met vcds :)

@Ethirty laat je lane assist aanpassen met vcds en het rijdt veel rustiger.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• vinom
  • Nu online
Rainesh schreef op zondag 26 juli 2020 @ 11:30:
@vinom bij jou is lane assist toch aangepast met vcds :)

@Ethirty laat je lane assist aanpassen met vcds en het rijdt veel rustiger.
Dat is waar ook 8)7 Al is vorig jaar wel mijn vooruit vervangen en dus ook de camera opnieuw gekalibreerd. Is het daarmee weer niet terug gezet?

[ Voor 18% gewijzigd door vinom op 26-07-2020 11:41 ]

• Rainesh
vinom schreef op zondag 26 juli 2020 @ 11:40:
[...]

Dat is waar ook 8)7 Al is vorig jaar wel mijn vooruit vervangen en dus ook de camera opnieuw gekalibreerd. Is het daarmee weer niet terug gezet?
In principe niet als ze alleen gekalibreerd hebben.

• Spacecowboy
  • Laatst online: 19-10 18:52

Spacecowboy

XBL: Biggmans

bonyuri schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 20:33:
Ik ben ook aan het kijken naar een nieuwe Octavia, maar ik snap nog altijd niet waarom er geen DSG beschikbaar is? Audi heeft dat wel op de nieuwe A3, Volkswagen ook op de Golf en zelfs bij Seat kun je het kiezen op de nieuwe Leon. Waarom dan niet op de nieuwe Octavia?!
Ik had idealiter ook DSG gehad, maar omdat mijn huidige auto zeer binnenkort groot (en duur) onderhoud nodig heeft wilde ik snel rijden. Ik doe er bijna geen woon werk verkeer me, en de woon-werk route die ik heb is slechts 12 kilometer, en altijd filevrij, dus met dat in m'n achterhoofd kon ik leven met een handbak.

HENG HENG

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-10 16:56

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik zal wel een paar weken achter lopen, maar zag dat er een kaart update was voor m'n Amundsen.
Zou daar ook de nieuwe max snelheid overdag al in verwerkt zijn?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• J0YR1D3R
  • Niet online
Tylen schreef op zondag 26 juli 2020 @ 09:41:
[...]
Once you go automaat you never go back :+
Zolang het geen privé auto is met DSG7/DQ200 geef ik je gelijk :P Ik zou er zelf nooit zo snel 1 privé nemen.

@avotar Ik heb zelf (nog) niet veel gereden en al helemaal niet met de nieuwe kaarten in beeld op de snelweg. Durf het niet met zekerheid te zeggen maar ik ga er eigenlijk een beetje vanuit dat de nieuwe snelheden nog niet verwerkt zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door J0YR1D3R op 27-07-2020 09:17 ]

• JP_S
  • Laatst online: 14:59
Vorige week proefgereden in de Octavia, de verkoper daar wist mij te vertellen dat per 1 augustus de automaat versies in de configurator komen. Ik ben benieuwd.

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Denow schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:45:
[...]

Hah! Dat is ook een optie. Werk is detachering, dit jaar nog deze klant op 60km enkele reis. Daarna, wie weet? Dus ik moet wel rekening houden met veel kilometers, het liefst comfortabel dan natuurlijk.

Om eerlijk te zijn was die Opel Astra mijn eerste 'grote' auto. Daar voor privé altijd A-segment auto's gehad, dus dan is het al snel een hele stap in de goede richting. Ik ga het maandag wel ervaren tijdens de proefrit (helaas wel 1.0 met de handbak). Bedankt voor de info!
Helemaal vergeten :p hoe was je proefrit?

* mystic is nog steeds super enthousiast over de Scala. Model smoelt goed en de kleur blijft epic. Ook niets anders dan complimenten.

Rijd ook absoluut top (sowieso een enorme upgrade tov de Fabia Combi natuurlijk). Stil, comfortabel, vlot genoeg. Ik wil ook niet anders meer dan een automaat :p

En Android auto werkt echt geweldig. Groot fan van!

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-10 08:56

GerCor

Zonder dallen geen pieken

avotar schreef op maandag 27 juli 2020 @ 08:19:
Ik zal wel een paar weken achter lopen, maar zag dat er een kaart update was voor m'n Amundsen.
Zou daar ook de nieuwe max snelheid overdag al in verwerkt zijn?
Nope.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Denow
  • Nu online
mystic schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:04:
[...]

Helemaal vergeten :p hoe was je proefrit?

* mystic is nog steeds super enthousiast over de Scala. Model smoelt goed en de kleur blijft epic. Ook niets anders dan complimenten.

Rijd ook absoluut top (sowieso een enorme upgrade tov de Fabia Combi natuurlijk). Stil, comfortabel, vlot genoeg. Ik wil ook niet anders meer dan een automaat :p

En Android auto werkt echt geweldig. Groot fan van!
Helemaal vergeten een update te geven!
Proefrit was prima. Ik ben wel positief verrast over hoe stil de Scala was, en hoe de 1.0TSI handgeschakeld is als aandrijving. Voldoende pit in de stad, op de snelweg wat minder. Wel wat trillingen bij meer toeren, maar niks storend. Rijcomfort was prima.

Wel had ik het idee dat ik veel te hoog in de wagen zat, stoel zat al op de laagste stand. Daarnaast kreeg ik het gevoel dat ik qua ruimte (voorin) in een Polo of Ibiza aan het rijden was. Leuk dat de wielbasis langer is, maar daar merk ik voorin weinig van. En dat is toch waar ik 99% van de tijd zit.

Uiteindelijk toch gekozen voor een Seat Leon. Wagen gaat pas na de zomer in bestelling (zodra de persoon die dat kan doen terug is...). Dus heel misschien zit er nog iets in de Octavia die eind deze maand met DSG beschikbaar moet zijn? Maar als ik zo kijk naar de prijs / opties van de Octavia op dit moment vergeleken met de Leon dan ben ik bang dat dit niet in het budget gaat passen.

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Denow schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:13:
[...]

Helemaal vergeten een update te geven!
Proefrit was prima. Ik ben wel positief verrast over hoe stil de Scala was, en hoe de 1.0TSI handgeschakeld is als aandrijving. Voldoende pit in de stad, op de snelweg wat minder. Wel wat trillingen bij meer toeren, maar niks storend. Rijcomfort was prima.
Ja klopt, bij hogere toeren wil dat motortje inderdaad wat trillen. Maar niet echt storend en op snelheid weg. dus prima verder :p
Wel had ik het idee dat ik veel te hoog in de wagen zat, stoel zat al op de laagste stand. Daarnaast kreeg ik het gevoel dat ik qua ruimte (voorin) in een Polo of Ibiza aan het rijden was. Leuk dat de wielbasis langer is, maar daar merk ik voorin weinig van. En dat is toch waar ik 99% van de tijd zit.
Je zit inderdaad hoog. Hier ook de stoel op de laagste stand en dan zit ik met 1.92 ook hoog. Maar ik vind dat persoonlijk wel lekker.

De ruimte voorin herken ik me dan weer totaal niet in :) grappig! wmb is het voorin echt een zee van ruimte, in alle richtingen. Duidelijk meer dan de Fabia (die als ik het goed heb weer ruimer is dan de Polo en Ibiza)

Die extra ruimte was juist het eerst wat me opviel tijdens de proefrit.
Uiteindelijk toch gekozen voor een Seat Leon. Wagen gaat pas na de zomer in bestelling (zodra de persoon die dat kan doen terug is...). Dus heel misschien zit er nog iets in de Octavia die eind deze maand met DSG beschikbaar moet zijn? Maar als ik zo kijk naar de prijs / opties van de Octavia op dit moment vergeleken met de Leon dan ben ik bang dat dit niet in het budget gaat passen.
Ook nog gekeken naar de Leon maar ik vind hem echt afzichtelijk :p zowel binnen als buiten. Dus die verdween snel van m'n shortlist :+

• Denow
  • Nu online
mystic schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:22:
[...]
De ruimte voorin herken ik me dan weer totaal niet in :) grappig! wmb is het voorin echt een zee van ruimte, in alle richtingen. Duidelijk meer dan de Fabia (die als ik het goed heb weer ruimer is dan de Polo en Ibiza)

Die extra ruimte was juist het eerst wat me opviel tijdens de proefrit.

[...]

Ook nog gekeken naar de Leon maar ik vind hem echt afzichtelijk :p zowel binnen als buiten. Dus die verdween snel van m'n shortlist :+
Hah, iedereen zijn mening ;)

Qua binnenruimte is het vooral in vergelijking met mijn huidige Astra. Ik zat veel dichter op het dashboard, voorruit was dichterbij. De wagen voelde ook een stuk smaller dus ik zat dichter bij de passagier.
Negatief puntje voor mij was ook de handrem. Na de proefrit de auto weer parkeren, en dan voelt de handrem wel heel goedkoop aan. Totaal niet wat ik gewend was.

De Leon was de andere optie die nog in het budget viel met DSG. Een Golf met DSG is al snel veel te duur, en dan moet je nog opties gaan aan vinken. Dus nu een leuke korting op de leaseprijs kunnen krijgen voor een Leon launch editie, want dat was eigenlijk ook al over het budget...

• jongetje
Nou, ze zijn er! De nieuwe versies van de Octavia. helaas (weer!) even wachten tot september op de DSG varianten:

https://www.skoda.nl/-/me...ning-motoren-octavia.ashx

• HipHaan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 31-07 15:17
jongetje schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 09:40:
Nou, ze zijn er! De nieuwe versies van de Octavia. helaas (weer!) even wachten tot september op de DSG varianten:

Hmm niet eens een Diesel aangekondigd. Van de andere Skoda modellen hebben ze alle Diesels dit jaar ook al geschrapt. Blijft alleen nog 1 Superb uitvoering over.. Handig als je werkgever je verplicht om Diesel te rijden :+

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-10 19:30

WoBBeL

*zwaai*

Man man man wat doen die prutsers toch met die motoren bij Skoda. Waarom niet de 1.5 TSI zoals de First Edition leverbaar op de andere modellen?!

Ik begin nu heel hard te twijfelen of ik de nieuwe Octavia Combi zou willen rijden...zo'n 1.0 TSI is wel erg karig. En DSG nog steeds niet leverbaar...Aarghh

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:41
HipHaan schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:03:
[...]

Hmm niet eens een Diesel aangekondigd. Van de andere Skoda modellen hebben ze alle Diesels dit jaar ook al geschrapt. Blijft alleen nog 1 Superb uitvoering over.. Handig als je werkgever je verplicht om Diesel te rijden :+
Welke werkgever verplicht je nog tot diesel dan? Dan moet je wel heel hoge jaarkilometrages rijden wil je dat nog verplicht krijgen :P

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

mystic schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:22:
[...]

Had het nooit verwacht maar Skoda is tegenwoordig mooier dan Seat. En dat terwijl ik Skoda's nog geeneens echt mooi vindt, maar vooral praktischer dan de Seat tegenhanger.

#team_UTC+1

• HipHaan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 31-07 15:17
Scrtz schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:10:
[...]

Welke werkgever verplicht je nog tot diesel dan? Dan moet je wel heel hoge jaarkilometrages rijden wil je dat nog verplicht krijgen :P
Valt wel mee, rij er zon 30k, dus kostentechnisch niet echt voordelig nee.
Collega's rijden er tussen de 10k en de 60k, maar is een uniform Europees beleid en daar wil men niet van afwijken.

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Scrtz schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:10:
[...]

Waar ligt die grens dan tegenwoordig?
Hier houden ze nog steeds de 32k aan :| :X

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• Scrtz
avotar schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:31:
[...]

Waar ligt die grens dan tegenwoordig?
Hier houden ze nog steeds de 32k aan :| :X
Er staat bij ons vanaf 40k. Maar denk dat je bij 40-50k nu al snel alsnog in een benzine wordt gepropt.

• JP_S
  • Laatst online: 14:59
Heel benieuwd wat de vanaf prijs gaat worden van die plug in, maar zal wel minimaal 40K zijn.
een 1.5 tsi dsg had welkom geweest

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

• jongetje
JP_S schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:43:
Heel benieuwd wat de vanaf prijs gaat worden van die plug in, maar zal wel minimaal 40K zijn.
een 1.5 tsi dsg had welkom geweest
Lang leve de overheid die wilt dat er meer plugin, zuinigere en elektrische auto's komen.

• Wimploo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:00
HipHaan schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:31:
[...]

Valt wel mee, rij er zon 30k, dus kostentechnisch niet echt voordelig nee.
Collega's rijden er tussen de 10k en de 60k, maar is een uniform Europees beleid en daar wil men niet van afwijken.
Het is ook lastig om in deze tijd nog een calculatie te maken. Als straks iedereen veel meer thuis werkt dan zullen die afstanden allemaal toch niet gehaald worden.

Ik heb een offerte liggen voor een Skoda Karoq Business maar heb ook nog eentje opgevraagd voor een Karoq Sportline business. Beiden via de leasemaatschappij.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-10 16:09
Wooldoor schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 22:17:
De mijne, een sportline business MY20 heeft helaas 2 vaste lijnen. Dus geen meedraaiende lijnen ;(
Is helaas ook niet aan te passen met VCDS: Crash in "Het grote ŜKODA topic #1"

In de praktijk is het jammer, maar er valt mee te leven :P

[ Voor 15% gewijzigd door Crash op 30-07-2020 13:43 ]

• iRinze
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:38
WoBBeL schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:29:
Man man man wat doen die prutsers toch met die motoren bij Skoda. Waarom niet de 1.5 TSI zoals de First Edition leverbaar op de andere modellen?!

Ik begin nu heel hard te twijfelen of ik de nieuwe Octavia Combi zou willen rijden...zo'n 1.0 TSI is wel erg karig. En DSG nog steeds niet leverbaar...Aarghh
Snap er ook echt helemaal niks van. Stop die 1.5 DSG gewoon in de meesten varianten idd. Zit te twijfelen tussen de Octavia, Karoq en Pro Ceed, maar dan lijkt deze toch af te vallen als het allemaal zo lang gaat duren.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:38

Typhone

Who Dares Wins

Iemand enig idee waar ik een Skoda Octavia Comi RS (230pk) kan proefrijden?
Is geen enkel model in NL te vinden bij een dealer (modellen vanaf 2017 zoek ik, circa 3 jaar oud). Ik heb de afgelopen jaren niks onder de 300pk gehad (BMW's) maar inmiddels toch eens gaan kijken naar iets 'zuinigers' op het gebied van verbruik.

[ Voor 5% gewijzigd door Typhone op 30-07-2020 14:26 ]

• jongetje
iRinze schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 13:59:
[...]

Snap er ook echt helemaal niks van. Stop die 1.5 DSG gewoon in de meesten varianten idd. Zit te twijfelen tussen de Octavia, Karoq en Pro Ceed, maar dan lijkt deze toch af te vallen als het allemaal zo lang gaat duren.
Als je dit jaar nog de proceed wilt rijden moet je snel zijn. Is niet meer te bestellen, alleen nog voorraad (net als de ceed sw) en die gaat best hard.

En de octavia met de 1.0 komt prima mee hoor.

[ Voor 4% gewijzigd door jongetje op 30-07-2020 14:41 ]

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

[...]

Omdat ze (volgens de geruchten) al een jaar of 2 nauwelijks aan te slepen zijn? Alle modellen met deze motorisering duren maanden langer om te leveren dan welke andere motorisering.

Tijd dat ze eens wat capaciteit gaan verschuiven. Maar ja, in Duitsland koop je gewoon een 2.0 4x4 uitvoering dus om dan te zeggen dat ze die capaciteit voor de eco-pinokkio van Europa moeten vrijmaken? Gaat niet gebeuren. :+

#team_UTC+1

• iRinze
jongetje schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:41:
[...]

Als je dit jaar nog de proceed wilt rijden moet je snel zijn. Is niet meer te bestellen, alleen nog voorraad (net als de ceed sw) en die gaat best hard.

En de octavia met de 1.0 komt prima mee hoor.
Ik las het in het Kia forum ja. Hier bij de lokale dealer hebben ze nog wel één staan, maar die zal er ook niet weken meer staan verwacht ik.

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-10 11:37
[...]

Ik zou gewoon voor de Karoq gaan hoor 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gKE6fTnfzL8Vn81X8LgOnoKw66M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pua3sYHfmm3N5MtlBel2mPUH.jpg?f=fotoalbum_large

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

jongetje schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 09:40:

Weet iemand verschil tussen DSG-6 en DSG-7 automaat :? Aantal versnellingen of is de 6 een oude en de 7 een nieuwere versie :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Help!!!! schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 16:50:
[...]

Weet iemand verschil tussen DSG-6 en DSG-7 automaat :? Aantal versnellingen of is de 6 een oude en de 7 een nieuwere versie :?
Het is inderdaad het aantal versnellingen maar ook de gebruikte techniek. De DSG6 zit iets anders in elkaar dan de DSG7. Als ik het goed heb is de DSG7 een droge automaat waarbij de DSG6 olie gekoeld is. Hierdoor kan de DSG6 een hoger vermogen aan en moeten zwaardere motoren altijd van een DSG6 voorzien worden.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Aantal versnellingen en wellicht een verschil tussen droge en natte koppeling.
Als ik dit zo zie vermoed ik dat de DSG7 de DQ200 bak met droge koppeling is. Die kan minder vermogen aan en heeft soms kuren. Lees: als ie geen update krijgt is ie na een ton vermoedelijk versleten of gaat ie slippen.
De DSG6 lijkt de "oude" te zijn, die heeft een natte koppeling en kan meer vermogen aan.
@Rainesh jij weet dit soort dingen uit je hoofd iirc.

[ Voor 70% gewijzigd door The Eagle op 31-07-2020 18:19 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Rainesh
The Eagle schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 18:17:
Aantal versnellingen en wellicht een verschil tussen droge en natte koppeling.
Als ik dit zo zie vermoed ik dat de DSG7 de DQ200 bak met droge koppeling is. Die kan minder vermogen aan en heeft soms kuren. Lees: als ie geen update krijgt is ie na een ton vermoedelijk versleten of gaat ie slippen.
De DSG6 lijkt de "oude" te zijn, die heeft een natte koppeling en kan meer vermogen aan.
@Rainesh jij weet dit soort dingen uit je hoofd iirc.
Het klopt, dsg6 = nat. Dsg7 heb je in droog (dq200) en nat (DQ380/381) .

• BCGraaf
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13:16

BCGraaf

BC

Typhone schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:24:
Iemand enig idee waar ik een Skoda Octavia Comi RS (230pk) kan proefrijden?
Is geen enkel model in NL te vinden bij een dealer (modellen vanaf 2017 zoek ik, circa 3 jaar oud). Ik heb de afgelopen jaren niks onder de 300pk gehad (BMW's) maar inmiddels toch eens gaan kijken naar iets 'zuinigers' op het gebied van verbruik.
Deze staat bij een dealer: https://www.autoscout24.n...-share&utm_campaign=share

MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X,  Watch,  TV 4K

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-10 21:14
Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 23:21:
Nog een keer over tuning gesproken. Is het niet zo dat de normale Stage 1 tegen over stage 1+, stage 1+ specifiek voor jouw auto gemaakt wordt. Ik heb het idee dat stage 1 alleen maar software is en klaar.

En welke mechanische consequenties heeft het? Moet ik ergens zuinig op zijn, moet ik bij voorbaat iets veranderen?
Iemand?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• leonvw
  • Laatst online: 04-01 14:49
Gister getekend voor een Scala Sport Business in het Steel Grey *O*

De Sport Business is al mooi uitgevoerd dus heb er eigenlijk niet veel bij hoeven doen om hem precies te krijgen zoals ik wilde.

1.0 TSI 115PK DSG, 18 inch Vega velgen, regensensor/lichtassistent en het Emotion pakket voor het panoramadak en de full LED koplampen :)

De omlijsting van de grill wilde we achteraf nog naar kijken, maar thuis de render wat getweakt en dat ding in het zwart is een absolute must geworden :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5sc-TxXFWaFi6DpILBjWAZSYcwo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wmf8mFA7uxCD9a5gf1MNO8sC.jpg?f=fotoalbum_large

Als alles loopt zoals het zou moeten, vervangt hij vanaf de 2e week in oktober onze huidige Fabia Joy :)

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:09
Lekker bezig @leonskoda :+

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

• Rainesh
Stage1+ is vaak wat meer maatwerk

• iRinze
leonvw schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 15:37:
Gister getekend voor een Scala Sport Business in het Steel Grey *O*

De Sport Business is al mooi uitgevoerd dus heb er eigenlijk niet veel bij hoeven doen om hem precies te krijgen zoals ik wilde.

1.0 TSI 115PK DSG, 18 inch Vega velgen, regensensor/lichtassistent en het Emotion pakket voor het panoramadak en de full LED koplampen :)

De omlijsting van de grill wilde we achteraf nog naar kijken, maar thuis de render wat getweakt en dat ding in het zwart is een absolute must geworden :9

[Afbeelding]

Als alles loopt zoals het zou moeten, vervangt hij vanaf de 2e week in oktober onze huidige Fabia Joy :)
Gaaf, alvast veel plezier en veilige km'ers toegewenst :)

• JayDawg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-10 16:50
Ik ben zelf niet zo'n fan van de moet-nog-geverfd-worden kleur, maar ieder zn ding :p

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:09
@JayDawg de dealers noemen deze kleur ‘Komo’... :')

Afbeeldingslocatie: https://www.hornbach.nl/data/shop/D04/001/780/497/817/29/DV_8_7633598_01_4c_NL_20160105185203.jpg

[ Voor 77% gewijzigd door Gluten Parody op 04-08-2020 19:52 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:28
Hmm we hebben al 2,5 jaar een Citigo in de Private Lease maar na circa 30k kilometers nog altijd geen service melding. Klopt dat?

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Hertog_Martin schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:15:
Hmm we hebben al 2,5 jaar een Citigo in de Private Lease maar na circa 30k kilometers nog altijd geen service melding. Klopt dat?
Eerste hit op google:
Voor de ŠKODA CITIGO geldt een vast onderhoudsinterval. Het onderhoud vindt elke 15.000 km of elk jaar (indien er nog geen 15.000 km gereden is) plaats. Bij elke 15.000 km of elk jaar vindt een kleine onderhoudsservice plaats en bij elke 30.000 km of elke 2 jaar vindt er een grote onderhoudsservice plaats.

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-10 14:05
Iemand al gereden in de nieuwe combi in de 1.0 uitvoering? Graag hoor ik iemand zijn bevindingen

EDIT: Lees al dat de 1.0 eind deze maand pas beschikbaar is. In september de 1.0 met automaat, maar dan heb je een e-tec (hybride) Wil geen hybride

[ Voor 51% gewijzigd door G.Scholtens op 05-08-2020 13:11 ]

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:28
avotar schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:41:
[...]

Eerste hit op google:
Voor de ŠKODA CITIGO geldt een vast onderhoudsinterval. Het onderhoud vindt elke 15.000 km of elk jaar (indien er nog geen 15.000 km gereden is) plaats. Bij elke 15.000 km of elk jaar vindt een kleine onderhoudsservice plaats en bij elke 30.000 km of elke 2 jaar vindt er een grote onderhoudsservice plaats.
Ja dat vond ik uiteraard ook, daarom mijn vraag eigenlijk.

• Wooldoor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10-2021
Gluten Parody schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 19:48:
@JayDawg de dealers noemen deze kleur ‘Komo’... :')

[Afbeelding]
Zelfs iemand met een oogafwijking ziet de overeenkomst tussen komo en steel grey niet...

Schitterende kleur juist.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

• jongetje
Hertog_Martin schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:06:
[...]

Ja dat vond ik uiteraard ook, daarom mijn vraag eigenlijk.
Ik zou even met je leasemaatschappij bellen om een afspraak te maken voor een beurt. Verbaasd me dat ze jou nog niet ge-contact hebben waarom je geen onderhoud laat uitvoeren (al ben je daar al berijder zelf voor verantwoordelijk).

• iRinze
Wooldoor schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:07:
[...]

Zelfs iemand met een oogafwijking ziet de overeenkomst tussen komo en steel grey niet...

Schitterende kleur juist.
:*) haha, eens.

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:25

Smurf

Detri

Volgens mij is het echt zo'n "hate it or love it" kleur. Een middenweg is er niet echt, tenzij het je gewoon weinig interesseert welke kleur een auto heeft natuurlijk :P
Ik zit zelf ook een beetje in die laatste hoek. Prive nooit een nieuwe auto gekocht en dan altijd meer prioriteit op de conditie en aanwezige opties gelegd dan op de kleur.

En zelfs nu ik de eerste keer een lease auto mocht kiezen ben ik alsnog voor een voorraadauto gegaan en waren de opties weer belangrijker dan de kleur :)
Nu staat hier dus een Kodiaq, in het wit. En ik vind eigenlijk wel dat dat hem heel goed staat.

Weet iemand trouwens of het met een Canton systeem mogelijk is om in te stellen met hoeveel % het volume van de radio wordt gedempt op het moment dat er meldingen van de telefoon afkomen als deze met Android Auto is gekoppeld. Ik heb al een tijdje zitten rondklikken in de menu's, maar kan niet iets vinden. Heb geloof ik wel een optie gezien voor de navigatie van de auto zelf, maar meestal gebruik ik dus Android Auto met een combinatie van Flitsmeister op het telefoonscherm en Maps op het scherm van de auto. Het zou fijn zijn als de muziek gewoon hoorbaar zou blijven als er meldingsgeluiden van FM af komen.

[ Voor 33% gewijzigd door Smurf op 05-08-2020 12:40 ]

)

• jongetje
Smurf schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:25:
Weet iemand trouwens of het met een Canton systeem mogelijk is om in te stellen met hoeveel % het volume van de radio wordt gedempt op het moment dat er meldingen van de telefoon afkomen als deze met Android Auto is gekoppeld. Ik heb al een tijdje zitten rondklikken in de menu's, maar kan niet iets vinden. Heb geloof ik wel een optie gezien voor de navigatie van de auto zelf, maar meestal gebruik ik dus Android Auto met een combinatie van Flitsmeister op het telefoonscherm en Maps op het scherm van de auto. Het zou fijn zijn als de muziek gewoon hoorbaar zou blijven als er meldingsgeluiden van FM af komen.
Bij mij dempt het geluid helemaal als ik een melding via AndroidAuto krijg. Het geluid gaat vaak wel al eerder verder als er meerdere zinnen worden uitgesproken. Na de eerste zin komt het geluid dan gewoon weer terug en gaat het oor elkaar heen (best irritant, maar ben ik inmiddels wel aangewend want is altijd al zo geweest).

Wat mij betreft prima dat die aanwijzingen en de radio niet door elkaar lopen. Anders gaat bijv. reclame/presentator op de radio door die aanwijzing heen en is het niet te verstaan.

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-10 21:43
@Smurf Weet niet of het verschilt per radio-type, maar bij mijn Columbus is het een kwestie van draaien aan de knop op het moment dat de melding afspeelt. Dus je moet wel snel wezen, maar sommige Waze meldingen geven ruim de tijd :). Nooit gekeken of het ergens in het systeem zelf aangepast kan worden, aangezien dit voor mij al prima werkt.

Edit: lees nu dat je ook wilt dat de muziek blijft doorspelen. Een combinatie van beide is volgens mij niet mogelijk.

[ Voor 14% gewijzigd door -MD- op 05-08-2020 14:12 ]

• ravenstein
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:18
Stage1+ is inderdaad meer maatwerk
Stage1 is bij de gerenommeerde tuners een standaardprogramma, geoptimaliseerd door de tuner zelf.

Bij stage1+ dien je om de extra pk's te verkrijgen vaak te rijden op 98' (in geval van benzine).

Technisch: nee niks verder noodzakelijk, wel netjes warmrijden voordat je gaat blazen.

Ik heb mijn 1.5 tsi ook laten doen, en die heeft er zeker 35 - 40pk bij gekregen.

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:25

Smurf

Detri

@-MD- Soms kan het zo simpel zijn :)
Ik ga dit straks gelijk even proberen.

)

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

ravenstein schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 14:50:
[...]

Stage1+ is inderdaad meer maatwerk
Stage1 is bij de gerenommeerde tuners een standaardprogramma, geoptimaliseerd door de tuner zelf.

Bij stage1+ dien je om de extra pk's te verkrijgen vaak te rijden op 98' (in geval van benzine).

Technisch: nee niks verder noodzakelijk, wel netjes warmrijden voordat je gaat blazen.

Ik heb mijn 1.5 tsi ook laten doen, en die heeft er zeker 35 - 40pk bij gekregen.
Ik zit er ook aan te denken om dit te laten doen (Kodiaq 1.4 TSI 150PK, Stage1+ & DSG Stage2), wanneer heb jij dit laten doen ? Mijne is net een maand oud en ik had mijzelf voorgenomen dit in ieder geval niet in de eerste 6 maanden te doen. Ik merk echter dat soms de auto er erg lang over duurt voordat hij schakelt bij het optrekken en ben dus benieuwd of dit dat oplost en de auto maar "response" geeft.

[ Voor 9% gewijzigd door ShadowBumble op 05-08-2020 16:09 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• jckw
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:38
Even een vraagje... Ik heb sinds een maand of 3 een nieuwe (vorige model) Octavia met de 1.5 7DSG combinatie. Nu merk ik dat er af en toe een "tandjes poetsen" geluid bij het optrekken klinkt. Ik kan het inmiddels terug herleiden naar het moment dat ik in z'n 2 rijdt en er op de achtergrond dus van de 1 naar de 3 geschakeld wordt. Hij doet dit overigens alleen wanneer je ervoor vanuit de 7 helemaal tot stilstand bent gekomen.

Ik ga er sowieso even mee langs de dealer, maar ik was benieuwd of dit mensen bekend voorkomt zodat ik dit mee kan nemen in mijn verhaal?

There are two types of people in this world: Those who can extrapolate from incomplete data.

• jongetje
G.Scholtens schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:44:
Iemand al gereden in de nieuwe combi in de 1.0 uitvoering? Graag hoor ik iemand zijn bevindingen

EDIT: Lees al dat de 1.0 eind deze maand pas beschikbaar is. In september de 1.0 met automaat, maar dan heb je een e-tec (hybride) Wil geen hybride
Wat is de reden dat je geen mild hybride wilt?

• Rainesh
ShadowBumble schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 16:04:
[...]

Ik zit er ook aan te denken om dit te laten doen (Kodiaq 1.4 TSI 150PK, Stage1+ & DSG Stage2), wanneer heb jij dit laten doen ? Mijne is net een maand oud en ik had mijzelf voorgenomen dit in ieder geval niet in de eerste 6 maanden te doen. Ik merk echter dat soms de auto er erg lang over duurt voordat hij schakelt bij het optrekken en ben dus benieuwd of dit dat oplost en de auto maar "response" geeft.
Gewoon met vcds ff gasrespons aanpassing laten doen en het rijdt al stuk beter.

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

jongetje schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 19:59:
[...]

Wat is de reden dat je geen mild hybride wilt?
Ik ben niet degene op wie je reageert, maar ik herken het gevoel wel.
Ik ben vooral benieuwd in hoeverre dat ten koste gaat van de ruimte.

• jongetje
Zover ik begreep zitten de batterijen van de mild hybride onder de bijrijdersstoel oid en kosten geen bagageruimte. Bij een plugin kan ik me wel voorstellen dat dit ruimte kost en/of onhandiger is vanwege het moeten laden.

• G.Scholtens
avotar schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 07:48:
[...]

Ik ben niet degene op wie je reageert, maar ik herken het gevoel wel.
Ik ben vooral benieuwd in hoeverre dat ten koste gaat van de ruimte.
Ja waarom geen hybide? Iets met voorgevoel denk ik. Bij hybride denk ik aan een prius of auto met stekker 8)7
Misschien inderdaad wel ruimte / vermogens verlies.

Qua prijs zal het vast niet heel veel uitmaken, maar dat is nog even afwachten tot hij bij de dealer staat

• Scrtz
G.Scholtens schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:35:
[...]

Ja waarom geen hybide? Iets met voorgevoel denk ik. Bij hybride denk ik aan een prius of auto met stekker 8)7
Misschien inderdaad wel ruimte / vermogens verlies.

Qua prijs zal het vast niet heel veel uitmaken, maar dat is nog even afwachten tot hij bij de dealer staat
Even voor de duidelijkheid maar een mild hybrid is heel wat anders dan de hybrides die jij in je hoofd hebt. Dat is een heel klein accutje waarvan ik geen idee hebt waar ie geplaatst wordt (wss gewoon bij de motor zelf) die ook heel gering de motor ondersteund. Het zal je hooguit iets snellere gasrespons opleveren (verwacht ik althans) maar zeer zeker geen ruimteverlies geven.

https://www.autovisie.nl/...jgt-ook-48v-mild-hybride/ Zie hier wat achtergrond informatie.

[ Voor 6% gewijzigd door Scrtz op 06-08-2020 11:42 ]

• G.Scholtens
Scrtz schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:41:
[...]

Even voor de duidelijkheid maar een mild hybrid is heel wat anders dan de hybrides die jij in je hoofd hebt. Dat is een heel klein accutje waarvan ik geen idee hebt waar ie geplaatst wordt (wss gewoon bij de motor zelf) die ook heel gering de motor ondersteund. Het zal je hooguit iets snellere gasrespons opleveren (verwacht ik althans) maar zeer zeker geen ruimteverlies geven.

https://www.autovisie.nl/...jgt-ook-48v-mild-hybride/ Zie hier wat achtergrond informatie.
Bedankt voor de snelle reactie. Alleen maar positief dus wat ik lees. Moet alleen nog even wachten op bericht vanuit werkgever voor goedkeuring etc. Maar aangezien het nog wel aantal week duurt voordat deze leverbaar is, ben ik vast aan het rondkijken

• ravenstein
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:18
ShadowBumble schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 16:04:
[...]

Ik heb dit 3 maanden na aanschaf auto laten doen, auto was niet nieuw, dit om te kijken of de auto "goed" is.
na 3 maanden weet je wel of de auto goed is.

Denk dat je het meest gebaat bent met die DSG aanpassing, zowieso beter voor je koppelingen, DSG altijd meenemen als je gaat tunen.

Ik heb expres geen DSG bak genomen ivm sportief rijden / koppeling slijtage elke 50k KM.

• leonvw
  • Laatst online: 04-01 14:49
Smurf schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:25:
Volgens mij is het echt zo'n "hate it or love it" kleur. Een middenweg is er niet echt, tenzij het je gewoon weinig interesseert welke kleur een auto heeft natuurlijk :P
Precies dat denk ik.. Ik was er meteen gek op, zeker in combinatie met alles in het zwart zonder iets in het chrome. Maar andere moeten er weer niets van hebben, grondverf effect idd :+
Mijn vrouw moest er (op internet) niets van hebben tot we bij de dealer waren en er een Kodiaq stond in Steel Grey, meteen overstag _/-\o_

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:44
leonvw schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:24:
[...]

Precies dat denk ik.. Ik was er meteen gek op, zeker in combinatie met alles in het zwart zonder iets in het chrome. Maar andere moeten er weer niets van hebben, grondverf effect idd :+
Mijn vrouw moest er (op internet) niets van hebben tot we bij de dealer waren en er een Kodiaq stond in Steel Grey, meteen overstag _/-\o_
Ik heb ook een scala besteld in deze kleur.
Meteen verliefd. _/-\o_
Het is voor mij de business edition geworden.
Eerste instantie ook de vega velgen met het zijn de sirius velgen geworden.

[ Voor 11% gewijzigd door tlpeter op 08-08-2020 14:28 ]

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:08
jckw schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 17:07:
Even een vraagje... Ik heb sinds een maand of 3 een nieuwe (vorige model) Octavia met de 1.5 7DSG combinatie. Nu merk ik dat er af en toe een "tandjes poetsen" geluid bij het optrekken klinkt. Ik kan het inmiddels terug herleiden naar het moment dat ik in z'n 2 rijdt en er op de achtergrond dus van de 1 naar de 3 geschakeld wordt. Hij doet dit overigens alleen wanneer je ervoor vanuit de 7 helemaal tot stilstand bent gekomen.

Ik ga er sowieso even mee langs de dealer, maar ik was benieuwd of dit mensen bekend voorkomt zodat ik dit mee kan nemen in mijn verhaal?
Zelfde motor hier maar herken dit echt niet. Lijkt me inderdaad goed om langs de dealer mee te gaan. Wellicht inmiddels al geweest?

• DypFrys
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-01 21:04
Hallo mensen, volgend jaar april gaat mijn Volvo V60 hybrid uit de lease. In de tussentijd is er een extra gezinslid bijgekomen en ben ik op zoek naar wat meer ruimte. Qua bijtelling vind ik het momenteel erg lastig. De V60 is een 15% auto met catalogus prijs van +- 53,5K. Eerlijk gezegd heb ik weinig zin om meer per maand uit te geven. Ik zou dan in elektrisch uit kunnen komen maar in 2021 is dat prijs technisch ongeveer even duur, zo niet duurder, dan een benzine.

Dus voor nu richt ik mij op benzine auto's en Skoda staat wel bekend als value for money en ruim. Mijn vrouw roept al jaaaaren dat ze nu wel eens een SUV/Hogere zit auto wil. Ik begin ook wel wat om te draaien maar zie in de Superb of Octavia ook nog altijd een fraaie auto.

Mijn vraag concreet is eerst: heeft iemand ook een vergelijk gemaakt tussen de Karoq en Kodiaq? Als ik ze beide vergelijk in de autoweek CarBase vergelijker dan valt het qua ruimte verschil wel mee behalve in de koffer. De Karoq heeft 520liter en de Kodiaq maar liefst 650 liter. Beide is dat overigens fors meer dan de V60 met 320 liter (vanwege de batterijen). Wat mij wel weer opvalt is dat CarBase zegt dat achterin de Karoq een interier breedte heeft van 1570 cm en de Kodiaq 1480, oftewel even breed. Belangrijk voor 3 kids (hoef maar 1 autostoel). Daar lijkt dan weinig verschil te zitten. De Kodiaq heeft ongetwijfeld achterin wat meer beenruimte.

Is de kofferbak dan waar het ruimte verschil vooral zit of is het in totaal toch echt wel een fors grotere auto?

[ Voor 3% gewijzigd door DypFrys op 14-08-2020 14:44 ]

• jongetje
Ik zou eens bij de dealer binnenlopen. Daar staan ze in de showroom en kun je erin zitten. Let wel op de je bij de karoq kunt kiezen voor een achterbank of varioflex stoelen waarbij de varioflex minder ruimte overhoud in de kofferbak dan de achterbank.

De kodiaq kun je dan weer als 7 zitter krijgen. Maar als je budget technisch wilt is een octavia groter en goedkoper... zeker als je begint met dat je niet meer wilt uitgeven gaat dat met een kodiaq zeker niet lukken.

[ Voor 10% gewijzigd door jongetje op 14-08-2020 15:06 ]

• DypFrys
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-01 21:04
jongetje schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 15:05:
Ik zou eens bij de dealer binnenlopen. Daar staan ze in de showroom en kun je erin zitten. Let wel op de je bij de karoq kunt kiezen voor een achterbank of varioflex stoelen waarbij de varioflex minder ruimte overhoud in de kofferbak dan de achterbank.

De kodiaq kun je dan weer als 7 zitter krijgen. Maar als je budget technisch wilt is een octavia groter en goedkoper... zeker als je begint met dat je niet meer wilt uitgeven gaat dat met een kodiaq zeker niet lukken.
Even opgezocht maar dat is wel een gaaf systeem dat varioflex, dat kende ik nog niet.

Je hebt gelijk om weer langs de showrooms te gaan maar dat voelt nog een beetje vroeg dus het is makkelijk om al vast achter de PC te beginnen met cijfertjes en plaatjes :) Ga ik zeker doen. Ik focus me niet alleen op Skoda maar is wel een aantrekkelijk merk geworden.

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Is er een reden dat de motorisering van de nieuwe Octavia zo karig is?

Een "oude" 1.5 TSi voor de First Editions, een 1.0 voor alle overige opties.

Vervolgens zie ik in de planning dat er nog een 1.0 eTec aankomt (gek genoeg niet voor de Style), en de iV. En nog een 1.5 G-Tec oid..

Kan me niet voorstellen dat zo'n 1.0 lekker past bij een lel van een bak als de Octavia.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• jongetje
@Jeroenneman Dat komt doordat de zwaardere motoren veel hoger in bpm zitten. Vreemd is dan weer wel dat juist seat op de leon eerst met alleen 1.5 motoren komt ipv de 1.0 (uitgezonderd de reference, instap versie).

Maar als je bij ford gaat kijken naar de focus dan gebeurd daar hetzelfde, op de titanium is ook alleen nog een 1.0 te krijgen.

Het is natuurlijk wel zo dat je een tiental jaar geleden een fors zwaardere motor nodig had om de 110pk te krijgen die de 1.0 nu levert. De 1.6tdi (dsg) in mijn huidige octavia heeft evenveel pk en dat vind ik prima.

[ Voor 3% gewijzigd door jongetje op 15-08-2020 22:39 ]

• G.Scholtens
Is die skoda octavia 1.0 sport business uitvoering uberhaubt al leverbaar? Was wel benieuwd naar de nodige fotos en reviews

Verwijderd

Jeroenneman schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:12:
Is er een reden dat de motorisering van de nieuwe Octavia zo karig is?

Een "oude" 1.5 TSi voor de First Editions, een 1.0 voor alle overige opties.

Vervolgens zie ik in de planning dat er nog een 1.0 eTec aankomt (gek genoeg niet voor de Style), en de iV. En nog een 1.5 G-Tec oid..

Kan me niet voorstellen dat zo'n 1.0 lekker past bij een lel van een bak als de Octavia.
Rij zelf in een 1.0 welliswaar een wagen met minder KG maar dat blok heeft zeker pit voor een 3-cilinder en rij lekker rustig en zuinig.

• jongetje
G.Scholtens schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:15:
Is die skoda octavia 1.0 sport business uitvoering uberhaubt al leverbaar? Was wel benieuwd naar de nodige fotos en reviews
Volgens mij start de productie pas vanaf september.

• G.Scholtens
jongetje schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:37:
[...]

Volgens mij start de productie pas vanaf september.
Van de e-tec wist ik het, althans prijzen komen dan ook pas. Net als die sport in 1.5 versie.
Over de normale 1.0 kan ik niks vinden.

Ja ik kan hem configureren, maar meer ook niet helaas

• jongetje
G.Scholtens schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:41:
[...]

Van de e-tec wist ik het, althans prijzen komen dan ook pas. Net als die sport in 1.5 versie.
Over de normale 1.0 kan ik niks vinden.

Ja ik kan hem configureren, maar meer ook niet helaas
dat je kunt bestellen, betekend niet dat deze dan ook direct wordt geproduceerd. Ze zetten de orderboeken gewoon alvast open om een voorraadje bestellingen op te bouwen zodat ze in september direct een paar duizend auto's kunnen bouwen achter elkaar.

• G.Scholtens
jongetje schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:43:
[...]

dat je kunt bestellen, betekend niet dat deze dan ook direct wordt geproduceerd. Ze zetten de orderboeken gewoon alvast open om een voorraadje bestellingen op te bouwen zodat ze in september direct een paar duizend auto's kunnen bouwen achter elkaar.
Dat blijkt hihi, zo vaak kijk ik niet naar iets nieuws. Het is dat ik opzoek ben naar nieuwe lease.
En de sport editie heeft een zwarte hemel, vind ik wat mooier staan.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:30:
[...]

Rij zelf in een 1.0 welliswaar een wagen met minder KG maar dat blok heeft zeker pit voor een 3-cilinder en rij lekker rustig en zuinig.
Ik zou echt niet durven zeggen dat er pit in die 1.0 motor zit, zeker niet bij zo'n zware auto. Je komt mee met het verkeer maar meer dan dat is het ook echt niet.

• vinom
  • Nu online
Ik vind ook dat er pit in zit icm DSG. Het is maar net wat je gewend bent denk ik.
Pagina: 1 ... 35 ... 80 Laatste