Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:48
Ik heb een (eind) 2016 octavia en Android auto heb ik al 3 jaar werken via SmartLink. Omdat het nog niet officieel is vrijgegeven door Google moet hij dat zeggen.

Daarnaast kost het 175euro (inc. BTW) inkoop die sleutel dus kan hij je best wat tegemoet in komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:16

Ethirty

Who...me?

avotar schreef op donderdag 23 april 2020 @ 08:21:
Hoe lang zou het duren voor de nieuwe kaarten er zijn met een aanpassing van de max snelheid?
Gezien eerdere ervaringen met kaart-updates van VAG: 6 maanden tot een jaar.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:04
Ethirty schreef op donderdag 23 april 2020 @ 14:07:
[...]

Gezien eerdere ervaringen met kaart-updates van VAG: 6 maanden tot een jaar.
Er komen 2 updates per jaar dus je zat ongeveer goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Daarom. Maar mei/juni is te kort na de aanpassing, dus dat zal op zijn vroegst dan wel eens najaar kunnen worden. ;)

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:30

Mystikal

It never hurts to help!

Payton schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:29:
[...]

Ik ben me aan het inlezen nu ;-) Ziet er goed doenbaar uit zeg!
Het is wel kwetsbaar. Heb de voorkant al voor de 3e keer moeten doen. Door steenslag/insecten al 2x dat het los komt. Dus dat is wel balen.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Payton
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-09 12:56
Hoorde ook dat het er in de wasstraat ook vrij snel af is.. wellicht toch maar onderdelen halen op kleur dan, bij Superskoda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-09 15:44
Android auto werkt prima op smartlink. Wel even je softwareversie van je systeem updaten zodat het stabieler werkt.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:43
hoe denken jullie over een (standaard) auto alarm door de dealer in te laten bouwen?

Situatie is als volgt: Octavia combi, vorig jaar nieuw gekocht. Van de week 2 buren onafhankelijk naar mij met het bericht dat er meermaals een zwart busje voor mijn auto is gestopt in de straat en de twee inzittende uitvoerig naar mijn auto hebben gekeken alvorens weer door te rijden. Helaas niemand die het kenteken had.
Stond er ook een tak rechtop geklemd tegen mijn voorwiel, dit is ook de 2e keer al dat dit mij opvalt. 1e keer is enkele maanden terug.

Politie gebeld maar die kunnen niets zonder kenteken maar adviseren wel om de nodige maatregelen te treffen want de signalen zijn duidelijk.

Nu wil de dealer alsnog een alarm voor me inbouwen tegen wat lager tarief dan op de website staat. (had hem op mn optie lijst staan maar uiteindelijk geschrapt, mede door overtuiging van de verkoper)

Maar vraag me aan de andere kant af, dat kat en muis spel, zijn ze niet allang zover dat ze je alarm ook gewoon uit kunnen zetten middels bijvoorbeeld een gekopieerd signaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:37
@MisterEagle Geen idee wat het inbouwen kost, maar zou je dan niet beter een camera op kunnen hangen aan je huis die meer dan alleen je auto in de gaten kan houden? Ik denk zelf dat zo'n auto alarm ze niet zal tegenhouden om met je auto aan de gang te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
vinom schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:28:
@MisterEagle Geen idee wat het inbouwen kost, maar zou je dan niet beter een camera op kunnen hangen aan je huis die meer dan alleen je auto in de gaten kan houden? Ik denk zelf dat zo'n auto alarm ze niet zal tegenhouden om met je auto aan de gang te gaan.
Daar heb ik ook over gedacht, alleen met de weinige parkeerplekken voor de deur heb ik niet altijd een plek in t zicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-06 19:52

chario2

Chario2 (818126)

Sinds vandaag in bezit van een Octavia combi, DSG, 1.6 TDI, 3e generatie.
Helaas geen achteruit rij camera.
Wat zijn ongeveer de kosten om zo iets te laten installeren?
Of heeft iemand zelf een moedige poging gedaan?
Die DSG, wat een verademing.
Kom van een Kia Niro hybrid, maar het koppel van de diesel is heerlijk👍

Chario2 (818126)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-08 14:50

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Achteruitrijcamera is simpel in te bouwen afhankelijk hoe handig je bent. Je kan een low of een high camera nemen je zal hem naderhand wel moeten activeren.

Voor me info kan je me contacten op onderstaand nummer. Kan dit ook inbouwen indien gewenst

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

MisterEagle schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 13:24:
[...]

Daar heb ik ook over gedacht, alleen met de weinige parkeerplekken voor de deur heb ik niet altijd een plek in t zicht
Dan zou ik eerder voor een bearlock gaan. Halen ze de auto iig niet weg. Zegt helaas nog steeds niks over de onderdelen die ze er potentieel uit kunnen slopen...

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Antera

Antera

vinom schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:28:
Een alarm inbouwen is een optie maar de auto kan je ook programmeren dat als men een van de deuren op doet terwijl hij op slot is de claxon begint te claxoneren. Maakt een stuk meer kabaal dan die ielige alarmtonen vind ik.

Die is zo ie zo activeren.

Oem alarm inbouwen kan ook als je handig bent : https://www.dropbox.com/s...20Retrofit%20DIY.pdf?dl=0

Misschien ook een optie . Alleen ultrasoon ontbreekt dan.

Anders een bearlock beter kan niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-09 07:33
chario2 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 20:24:
Sinds vandaag in bezit van een Octavia combi, DSG, 1.6 TDI, 3e generatie.
Helaas geen achteruit rij camera.
Wat zijn ongeveer de kosten om zo iets te laten installeren?
Of heeft iemand zelf een moedige poging gedaan?
Die DSG, wat een verademing.
Kom van een Kia Niro hybrid, maar het koppel van de diesel is heerlijk👍
So, ik ging van die niro hybrid rotte 6-bak DCT naar mijn 1.5TSI DSG7.. Wat een verademing inderdaad _/-\o_

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterEagle
Thanks @The Eagle en @Antera .
Bearlock heb ik inderdaad goede verhalen over gehoord. Het idee alleen van de sleutel spreekt me niet zo aan, maar goed de zekerheid die je krijgt is wel fijn. Ga ik over nadenken.

Vanmiddag breng ik de auto weg, leuke deal weten te sluiten, sowieso alarm maar ook de trekhaak die ik graag wilde komt er direct onder.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vinom
Van de week eens gebruik gemaakt van de drone van mijn neef om te kijken hoe de tracking mode zijn werk doet met mijn Octavia. Best leuk geworden zo moet ik zeggen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera

Antera

Ziet er leuk uit :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeps
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:39
Mooi dat er weer FF beweging is in het topic. Wilde er nog wat in zetten.
Tip: Deze kabel heb ik op de USB van mijn Fabia 2019 zitten. Nu kunnen usb-c, micro-usb en Apple in de auto. Deze multi kabel laad op én heeft data connectie en werkt in mijn geval prima met Android auto (en met iPhone dochter). Geen kabels wisselen met meerdere bestuurders is heel fijn!

https://nl.aliexpress.com/item/4000003822543.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-09 12:43

WoBBeL

*zwaai*

Is de nieuwe Octavia niet met DSG bak leverbaar 8)7

[ Voor 63% gewijzigd door WoBBeL op 08-06-2020 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:38
WoBBeL schreef op maandag 8 juni 2020 @ 08:50:
Is de nieuwe Octavia niet met DSG bak leverbaar 8)7
Nog niet.

(Wel al als 2.0TDI DSG buiten NL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

30 juli bestelbaar gaf de dealer aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Zijn broertje Leon heeft inmiddels al 3 versies en ook 3 verschillende motoren. De octavia was er eerder maar heeft blijkbaar minder haast...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-09 19:12

bonyuri

Investigator!

En de Audi is ook al met benzine en diesel en met/zonder DSG te verkrijgen.
Ik snap echt niet wat ze Skoda aan het doen zijn?

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Gelukkig heb ik de tijd, de nieuwe auto moet begin januari geleverd worden :)

De nieuwe octavia ziet er stuk mooier uit :9

[ Voor 24% gewijzigd door WoBBeL op 08-06-2020 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Rainesh schreef op donderdag 23 april 2020 @ 18:22:
Android auto werkt prima op smartlink. Wel even je softwareversie van je systeem updaten zodat het stabieler werkt.
Zit stabieler in dit geval ook in de verbinding? Ik gebruik eigenlijk altijd dezelfde kabel en er zijn dagen dat het prima werkt, maar soms dan hoef je er maar naar te kijken en hij verliest de verbinding lijkt het... Android Auto zelf start wel steeds sneller op maar dat zit in de app en niet in de headunit van mijn Octavia.

Ik heb:
SW Train versie: MHI2_ER_SKG13_P3643
SW MU versie: 0933
Softwareversie: H29.49.67_HIGH2GP_EU

Is daar nog wat voordeel aan te behalen met een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
J0YR1D3R schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:10:
[...]

Zit stabieler in dit geval ook in de verbinding? Ik gebruik eigenlijk altijd dezelfde kabel en er zijn dagen dat het prima werkt, maar soms dan hoef je er maar naar te kijken en hij verliest de verbinding lijkt het... Android Auto zelf start wel steeds sneller op maar dat zit in de app en niet in de headunit van mijn Octavia.

Ik heb:
SW Train versie: MHI2_ER_SKG13_P3643
SW MU versie: 0933
Softwareversie: H29.49.67_HIGH2GP_EU

Is daar nog wat voordeel aan te behalen met een update?
Ja zeker in de verbinding

Ooh absoluut.....huidige MU versie is 1440 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Ik zou upgraden. Die van mij is niet 1 keer meer uitgevallen. Volgens mij draai ik ook de 1440, althans: ik doe de aanname dat @Rainesh die versie heeft gestuurd eerder dit jaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
WoBBeL schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:03:
30 juli bestelbaar gaf de dealer aan
Als ik het vraag hoor ik elke keer wat anders. De dealer begon begin dit jaar met dat de hatchback er eerder zou zijn en de combi pas na de zomer. Volgens mij zijn we aan de grillen van PON over geleverd... Dat zou een leuke zijn, 2 of 3 importeurs, dan komt er misschien wat meer snelheid in. Nu hobbelen we een beetje achteraan. In België en zeker Duitsland zijn al meerdere modellen, motoren en opties leverbaar.

Neem bijv. de fabia, die is alleen met een 1.0 handbak te krijgen, verder niets te kiezen in motoren of handbak/automaat.

[ Voor 10% gewijzigd door jongetje op 09-06-2020 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Dubbel

[ Voor 100% gewijzigd door jongetje op 09-06-2020 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
jongetje schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:04:
[...]

Als ik het vraag hoor ik elke keer wat anders. De dealer begon begin dit jaar met dat de hatchback er eerder zou zijn en de combi pas na de zomer. Volgens mij zijn we aan de grillen van PON over geleverd... Dat zou een leuke zijn, 2 of 3 importeurs, dan komt er misschien wat meer snelheid in. Nu hobbelen we een beetje achteraan. In België en zeker Duitsland zijn al meerdere modellen, motoren en opties leverbaar.

Neem bijv. de fabia, die is alleen met een 1.0 handbak te krijgen, verder niets te kiezen in motoren of handbak/automaat.
De enige motor die momenteel niet leverbaar is in de Octavia in NL is de 2.0TDI, maar daar vraagt de markt ook helemaal niet om.
De Fabia is overal in europa nog enkel te verkrijgen als 1.0 handbak, daar heeft PON niets aan te doen. WLTP en andere reguleringen maken het quasi onmogelijk om de stortvloed aan motor, bak en optiecombinaties nog te kunnen aanbieden. Dat is nou net iets dat de VW groep vroeger juist wel veel deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
AndRo555 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:20:
[...]

De enige motor die momenteel niet leverbaar is in de Octavia in NL is de 2.0TDI, maar daar vraagt de markt ook helemaal niet om.
Huh, de enige motor die op dit moment beschikbaar is, is de 1.5TSI. Er komen iig nog een 1.5eTSI DSG, 1.0 TSI, 1.0 DSG (e)TSI, 1.4 Plugin. Dus ze hebben nog wat te doen. Zal ook wel moeten want met deze prijzen denk ik dat veel mensen naar de concurrent gaan. Begrijp me niet verkeerd, ik ben al een aantal jaar een tevreden Octavia rijder. Mijn punt is dat de importeur niet duidelijk is wanneer welke modellen uit komen. Als je zelfs je dealers onzeker laat tot het laatste moment...

(Weleens opgevallen dat de configurator van skoda.nl anders is dan die van alle andere landen om ons heen?)
De Fabia is overal in Europa nog enkel te verkrijgen als 1.0 handbak, daar heeft PON niets aan te doen. WLTP en andere reguleringen maken het quasi onmogelijk om de stortvloed aan motor, bak en optiecombinaties nog te kunnen aanbieden. Dat is nou net iets dat de VW groep vroeger juist wel veel deed.
Voor de WLTP moesten auto's ook getest worden. Die 1.0 is echt wel prima voor een fabia, gaat me er meer om dat je zo de automaat rijders negeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimploo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:02
Ik mag binnenkort een auto uitzoeken om te gaan leasen en nu ben ik wel geinteresseerd in een Karoq of Kamiq, beetje afhankelijk van wat financieel haalbaar is.
Nu zie ik bij het samenstellen van een auto de optie om wel of geen Navigatie Amundsen aan te vinken.
Ik wil gewoon Android auto gaan gebruiken, maar mis ik met die optie alleen de ingebouwde navigatie optie of nog meer?

De omschrijving geeft het volgende aan:
Navigatie-, radio- en multimediasysteem 'Amundsen' • Navigatiekaart West-Europa • Gratis¹ updates van de navigatiekaartsoftware • 6,5”/8” Kleurentouchscreen • 2D- en 2,5D-kaartweergave • AUX-IN aansluiting, SD-kaartlezer (2x) & USB-aansluiting (ook geschikt voor Apple) • Infotainment Online ¹

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:37

servies

Veni Vidi Servici

Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:59:
Ik ben net voor het eerst bij de dealer geweest met mijn Rapid uit 2016. Om te kijken of het mogelijk is om Smartlink te installeren.

Hij zei dat de sleutel €300 koste en dat het onder geen beding zou werken met Android, en gegarandeerd werkt met Apple.
Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen.
Hij wilde duidelijk zijn vingers er niet aan branden anders geeft de klant €300 en dan werkt het niet.

Net met een skoda zelf gesproken, en die beweert nu ook dat het niet vrijgegeven is. En dat het contract tussen google en skoda er niet meer is. En het alleen nog maar werkt op nieuwere versies van de autoradio.
https://shop.skoda.nl/aut...smartlink?q=smart&o=score

€249 dus inclusief installatie door dealer. Het is op mijn Skoda Rapid MY2016 geinstalleerd en het werkt als een zonnetje...
Dit is software en dat gaat 99% van de dealers de pet te boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

AndRo555 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:20:
[...]

De Fabia is overal in europa nog enkel te verkrijgen als 1.0 handbak, daar heeft PON niets aan te doen. WLTP en andere reguleringen maken het quasi onmogelijk om de stortvloed aan motor, bak en optiecombinaties nog te kunnen aanbieden. Dat is nou net iets dat de VW groep vroeger juist wel veel deed.
Die 1.0 motor is er wel in 3 varianten een 5bak 1.0 MPI met 44kWh en een 1.0 TSI met 70kWh (5bak) of 81kWh (6bak)

Voor de Fabia is dat praktisch en logisch gezien ook wel voldoende variatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 20:34
servies schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 08:48:
[...]

https://shop.skoda.nl/aut...smartlink?q=smart&o=score

€249 dus inclusief installatie door dealer. Het is op mijn Skoda Rapid MY2016 geinstalleerd en het werkt als een zonnetje...
Dit is software en dat gaat 99% van de dealers de pet te boven.
Dit is onderhand gefixt. Rijdt heerlijk.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
jongetje schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 07:53:
[...]

Huh, de enige motor die op dit moment beschikbaar is, is de 1.5TSI. Er komen iig nog een 1.5eTSI DSG, 1.0 TSI, 1.0 DSG (e)TSI, 1.4 Plugin. Dus ze hebben nog wat te doen. Zal ook wel moeten want met deze prijzen denk ik dat veel mensen naar de concurrent gaan. Begrijp me niet verkeerd, ik ben al een aantal jaar een tevreden Octavia rijder. Mijn punt is dat de importeur niet duidelijk is wanneer welke modellen uit komen. Als je zelfs je dealers onzeker laat tot het laatste moment...

(Weleens opgevallen dat de configurator van skoda.nl anders is dan die van alle andere landen om ons heen?)
Maar dat is dus niet anders dan de bij de andere landen, en zowat hetzelfde als bij Seat, VW en Audi sinds een aantal jaar: motoren en bak combinaties komen maar een voor een op de markt.
(Muv de 2.0TDI en andere diesels die vanuit de markt niet echt heel relevant zijn voor NL)
servies schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:13:
[...]

Die 1.0 motor is er wel in 3 varianten een 5bak 1.0 MPI met 44kWh en een 1.0 TSI met 70kWh (5bak) of 81kWh (6bak)

Voor de Fabia is dat praktisch en logisch gezien ook wel voldoende variatie...
Dus allemaal een 1.0 handbak en dan met een 0.72kWh batterij (en zeker niet 44, 70 of 81kWh zoals jij schrijft). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

AndRo555 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:57:
[...]

Maar dat is dus niet anders dan de bij de andere landen, en zowat hetzelfde als bij Seat, VW en Audi sinds een aantal jaar: motoren en bak combinaties komen maar een voor een op de markt.
(Muv de 2.0TDI en andere diesels die vanuit de markt niet echt heel relevant zijn voor NL)

[...]

Dus allemaal een 1.0 handbak en dan met een 0.72kWh batterij (en zeker niet 44, 70 of 81kWh zoals jij schrijft). ;)
De 44kWh 1.0 MPI is echt een andere motor dan de (70/81)kWh 1.0 TSI motor.
Maar ja in NL wordt alleen de 70kWh 1.0 TSI motor geleverd door PON
En die beperking is er echt alleen door PON... net als dat de helft van de beschikbare opties in het buitenland niet in Nederland is te krijgen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
servies schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:07:
[...]

De 44kWh 1.0 MPI is echt een andere motor dan de (70/81)kWh 1.0 TSI motor.
Maar ja in NL wordt alleen de 70kWh 1.0 TSI motor geleverd door PON
En die beperking is er echt alleen door PON... net als dat de helft van de beschikbare opties in het buitenland niet in Nederland is te krijgen...
Over welke EV Fabia heb jij het? ;)

Hoezo ligt dat aan PON? Wie gaat er nu een 44kW MPI kiezen als die slechts 100 a 200 euro goedkoper is dan de (veel betere) 70kW 1.0TSI? De BPM zet zijn stempel nu eenmaal op de markt.
De 81kW 1.0TSI zou door de BPM disproportioneel duurder worden dan de 70kW variant, het nutteloos maken.

Zelfde reden waarom D’Ieteren ook geen 81kW Fabia meer in de markt zet, in een markt waar de belasting op auto’s quasi enkel van de motorinhoud afhangt en totaal niet van gewicht heeft een 81kW Fabia geen bestaansrecht meer tegenover een 81/85kW Scala of Octavia.
Niemand die klaagt over het gebrek aan 81kW Fabia, het is immers een irrelevante auto op de enkeling die een irrationele keuze wil maken na.

[ Voor 6% gewijzigd door AndRo555 op 10-06-2020 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

AndRo555 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:55:
[...]

Over welke EV Fabia heb jij het? ;)

Hoezo ligt dat aan PON? Wie gaat er nu een 44kW MPI kiezen als die slechts 100 a 200 euro goedkoper is dan de (veel betere) 70kW 1.0TSI? De BPM zet zijn stempel nu eenmaal op de markt.
De 81kW 1.0TSI zou door de BPM disproportioneel duurder worden dan de 70kW variant, het nutteloos maken.
Dat snap ik ook wel, alleen de keuze is door PON gemaakt en door niemand anders, net als de keuze om de verkrijgbare opties enorm te beperken t.o.v. het buitenland.
Zelfde reden waarom D’Ieteren ook geen 81kW Fabia meer in de markt zet, in een markt waar de belasting op auto’s quasi enkel van de motorinhoud afhangt en totaal niet van gewicht heeft een 81kW Fabia geen bestaansrecht meer tegenover een 81/85kW Scala of Octavia.
Wat ik tot nu toe over D'ieteren hoor is het de Belgische evenknie van PON met dezelfde handelswijze... Dus mogelijke kopers beperken in wat ze kunnen kopen zodat ze zoveel mogelijk standaard uitgeruste autos verkopen...
Niemand die klaagt over het gebrek aan 81kW Fabia, het is immers een irrelevante auto op de enkeling die een irrationele keuze wil maken na.
Toch grappig dat er zoveel bedrijfjes zijn die de motoren van de VAG groep softwarematig tunen... Blijkbaar hebben ze bestaansrecht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-09 15:55
Weet iemand waar de fabrieksvoorschriften voor onderhoud te vinden zijn? Wanneer wat? In de gebruikshandleiding vind ik zo'n tabel niet, en op de Skoda website/Google ook niet.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
servies schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 16:13:
[...]

Dat snap ik ook wel, alleen de keuze is door PON gemaakt en door niemand anders, net als de keuze om de verkrijgbare opties enorm te beperken t.o.v. het buitenland.
In hoeverre het effectief een keuze is van PON, kan je betwisten gezien de factoren in NL (BPM waar zelfs de wielkeuze of pano dak invloed op heeft).
Gezien het gebrek aan grijze import heeft PON precies wel de juiste keuzes gemaakt gezien de marktcondities. Nogal makkelijk op naar de spelers te wijzen als het systeem die spelers tot op diepgaand niveau beinvloed.
[...]

Wat ik tot nu toe over D'ieteren hoor is het de Belgische evenknie van PON met dezelfde handelswijze... Dus mogelijke kopers beperken in wat ze kunnen kopen zodat ze zoveel mogelijk standaard uitgeruste autos verkopen...
Niet waar. Je kan nog altijd een zee van combinaties kiezen bij D’ieteren. Buiten dan de items die voor de lokale markt quasi nooit genoemn wordt omdat het geen nut heeft. Denk bv. aan standverwarming in de configuratie.

Kijk naar de gemiddelde aziaat en daar heb je uit drie afwerkingsniveaus en de kleur te kiezen. Dat is pas standaard uitgeruste auto’s verkopen. (Niet dat daar iets mis mee is, het is gewoon een hele andere manier van verkopen, een die veel meer op stock gericht is).
[/quote]
[...]

Toch grappig dat er zoveel bedrijfjes zijn die de motoren van de VAG groep softwarematig tunen... Blijkbaar hebben ze bestaansrecht...
Uiteraard:
15000 euro 70kW Fabia:
+ 400 euro tune = 15400 euro 100kW Fabia
+ 1000 euro upgrade versie 6bak en 81kW fabriek + 645 euro extra BPM = 16645 euro 81kW Fabia

Rara waarom dat dat net bestaansrecht heeft.... (net de omgekeerde reden, lees BPM, dat de 81kW niet aangeboden wordt vanuit PON)
Brent schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 16:20:
Weet iemand waar de fabrieksvoorschriften voor onderhoud te vinden zijn? Wanneer wat? In de gebruikshandleiding vind ik zo'n tabel niet, en op de Skoda website/Google ook niet.
https://cardiagn.com/
Hierin vind je normaal wel al veel.

[ Voor 8% gewijzigd door AndRo555 op 10-06-2020 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09:01
Even een semi-technische vraag. Ik rijd een Skoda O3FL HB 1.0TSI DSG7 en heb het idee dat er iets niet helemaal in de haak is. Ik merk dat ik vaak kritischer ben dan de monteurs bij de dealer en heb ook 3 keer door moeten zeuren om m'n bak opnieuw te laten inlezen (het was iig iets met software waardoor hij soms heel brak schakelde), dus voor ik weer moet lullen als brugman ben ik benieuwd of er meerderen zijn die dit herkennen.

Wanneer ik in de tweede of derde versnelling zit vanaf ca. 1500/2000 tpm merk ik dat de auto niet mooi accelereert, maar soms heel even kort inhoud. Dit houdt op bij ca. 4000 tpm. In het verleden heb ik met een Megane 3 (handbak) vergelijkbaar gedrag gehad en dat bleek een kapot klepje te zijn in de turbo. Gezien het hier binnen het toerenbereik van 1500-4000 zit waar de turbo het sterkst is en het ook hetzelfde voelt (wel minder heftig dan bij de Megane 3) zit ik ook aan een klep in de turbo te denken.

Klopt mijn redenering? Is dit herkenbaar voor andere tweakers?

Compleet overbodig, maar toch: het zou wel weer passen in mijn maandagochtend-Skoda. Want: nieuwe boordcomputer op 5k km, nieuwe bak op 22k km, nieuw multimedia systeem op 30k km, software van de bak opnieuw ingelezen op 40k km, deel van de kabelboom vervangen op 60k km. Vond het al bijzonder dat ik 40k km zonder problemen reed... Oh wacht, vanochtend startte de auto niet, acculampje brandde. Geen idee waarom, dan maar thuiswerken, garage komt straks langs. Auto kostte 'maar' €30k maar wat een geneuzel...!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Accu is een bekend probleem bij de Skoda, is een serie slechte accu's geweest.

Kabelboom van? Je pook? Is een kwaal van de DSG7

Je zou om een nieuwe adaptie kalibratie van de bak kunnen vragen. Heb je de auto al uit laten lezen?

Edit:

de nieuwe 2020-2021 kaarten voor de Columbus MIB systemen.

http://vw-mapscdn.tdd.ada...N60S5MIBH3_EU_NT_Q3.19.7z

[ Voor 23% gewijzigd door Rainesh op 16-06-2020 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marti28
Tnx voor je snelle reactie. Geen idee meer of het kabelboom van de pook was, kan me alleen nog herinneren dat ik gefrustreerd was omdat ik alwéér bij de garage stond met 't ding dus niet naar gevraagd toen ik hem weer op kon halen.

Ga vanmiddag even contacten met de dealer en vragen of ze er wat aan kunnen doen.

Accu is overigens zojuist vervangen, dus was inderdaad een brakke accu.

Edit:

Auto staat nu bij de dealer en ze zijn al ruim een uur aan het zoeken maar kunnen niks vinden. Ben benieuwd wat ze gaat doen. Updates volgen (mocht iemand anders een keer hetzelfde hebben).

Edit 2: blijkt een slechte koppeling te zijn. Die wordt vervangen en dan zou t euvel opgelost moeten zijn.

Edit 3: koppeling is vervangen, auto rijdt weer als een zonnetje :)

[ Voor 41% gewijzigd door marti28 op 17-06-2020 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:56
3 maanden geleden een O3 1.6 Diesel Greentech van 2013 gekocht. De O2 RS diesel begon na 450 kkm wat dure zaken nodig te hebben (turbo revisie, 4 schokbrekers en een distributieriem), dus toch maar besloten die niet naar een half miljoen te rijden...
De nieuwe (145 kkm) auto bevalt prima, maar 105 pk is wel een beetje een cultuurshock, komende van 170... Vandaag bij Vagtechniek in Nuenen laten chiptunen, hebben een goede aanbieding (-30% tot eind juni, €315,- ipv €450,-) en 40 pk extra zal zeker verschil maken met de caravan. Gisteren met de caravan naar de Antwerpse Kempen gereden, zondag terug, kan ik mooi voelen hoeveel verschil het maakt. Op zich is hij (Max 1300 kg) met 105 pk ook best te trekken, maar in z'n 5 zat er weinig puf meer in bij 96 km/h op de gps. Dus bij een beetje tegenwind of tunnel uit al terug moeten schakelen. Verwacht dat dat op de terugweg duidelijk beter zal zijn, zonder caravan terug naar de camping in België trok hij in ieder geval lekker *O*

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marti28 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:08:
Wanneer ik in de tweede of derde versnelling zit vanaf ca. 1500/2000 tpm merk ik dat de auto niet mooi accelereert, maar soms heel even kort inhoud. Dit houdt op bij ca. 4000 tpm.

Klopt mijn redenering? Is dit herkenbaar voor andere tweakers?
Hier hetzelfde. Bij de dealer navraag gedaan tijdens de normale beurt. Ze hebben er kort naar gekeken en ze weten niet wat het is.

Moet ook zeggen dat ik er de laatste tijd geen last meer van heb. Misschien iets in de software dat zich hersteld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 13:49:
[...]

Hier hetzelfde. Bij de dealer navraag gedaan tijdens de normale beurt. Ze hebben er kort naar gekeken en ze weten niet wat het is.

Moet ook zeggen dat ik er de laatste tijd geen last meer van heb. Misschien iets in de software dat zich hersteld heeft.
Bij mij is de koppeling vervangen en nu is het ook weg. Is wel rigoureus, maar t werkt wel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 15:03
Ik mag 8 juli mijn Skoda Karoq op gaan halen, onderstaand (is voorbeeld) is exact de samenstelling die ik ook gekozen heb :D.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LtbZkN4lIoJea5cRYXmK5E2vTY8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aitXZ0iiM0QSNwxJUjKpz4GG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
creapYYY schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 20:07:
Ik mag 8 juli mijn Skoda Karoq op gaan halen, onderstaand (is voorbeeld) is exact de samenstelling die ik ook gekozen heb :D.

[Afbeelding]
Steel Grey? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• creapYYY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

creapYYY schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 20:07:

[Afbeelding]
Nice! Die velgen konden bij mij toen helaas nog niet maar verder ziet die van mij er ook zo uit.

Dat dak is geweldig, gaat bijna dagelijks wel open.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Nice, is echt mijn favoriete kleur. Ik heb nu Cappuccino Beige op mijn Skoda Octavia uit 2017, maar dit zou echt mijn volgende kleur zijn.

Ik ben reuze benieuwd naar de elektrische Skoda Enyaq, die zou eind dit jaar / begin dit jaar nog in productie moeten gaan. Er is alleen nog te weinig over bekend, met name de prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online
vinom schreef op zondag 21 juni 2020 @ 12:27:
[...]

Nice, is echt mijn favoriete kleur. Ik heb nu Cappuccino Beige op mijn Skoda Octavia uit 2017, maar dit zou echt mijn volgende kleur zijn.

Ik ben reuze benieuwd naar de elektrische Skoda Enyaq, die zou eind dit jaar / begin dit jaar nog in productie moeten gaan. Er is alleen nog te weinig over bekend, met name de prijs.
ENYAQ staat in mijn top-4 (21-juni 2020 ) en daardoor hou ik mijn kruit nog even droog.

Prijzen va € 35.000 tot top model va € 47.500
https://ev-database.nl/#s...entPage=0|paging:number=9

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
Rainesh schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:16:
Accu is een bekend probleem bij de Skoda, is een serie slechte accu's geweest.

Kabelboom van? Je pook? Is een kwaal van de DSG7

Je zou om een nieuwe adaptie kalibratie van de bak kunnen vragen. Heb je de auto al uit laten lezen?

Edit:

de nieuwe 2020-2021 kaarten voor de Columbus MIB systemen.

http://vw-mapscdn.tdd.ada...N60S5MIBH3_EU_NT_Q3.19.7z
Het viel me al op dat ik op de snelweg nu wel overdag 100 en in de avond na 19:00 120KM/h zie. En dat er een soort tijd icoontje bijgekomen is.
(Skoda Kamiq amundsen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
skai21 schreef op zondag 21 juni 2020 @ 19:45:
[...]

Het viel me al op dat ik op de snelweg nu wel overdag 100 en in de avond na 19:00 120KM/h zie. En dat er een soort tijd icoontje bijgekomen is.
(Skoda Kamiq amundsen)
Wanneer heb je het geupdate? Want voor de Amundsen heb ik nog geen nieuwe kaart gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
Rainesh schreef op zondag 21 juni 2020 @ 19:52:
[...]

Wanneer heb je het geupdate? Want voor de Amundsen heb ik nog geen nieuwe kaart gezien.
Volgens deze foto op 10 juni in de avond, toen kreeg ik een OTA. Weet niet of daar ook een kaartupdate bij zat. Maar volgens mij is het sinds toen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NS8r1iK32_D2VTK_VRVWxZBi4rk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1xJEKRZfZlkQUPBl78r9iwrE.jpg?f=fotoalbum_large
Ik vond vooral die IR leds gaaf om te zien op de foto :+

Ik zou wel ff software versies kunnen kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door skai21 op 21-06-2020 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Rainesh schreef op zondag 21 juni 2020 @ 19:52:
[...]

Voor mijn amundsen (eind 2016) staat sinds eind vorige week de 2020/2021 kaart op de update portal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
jongetje schreef op zondag 21 juni 2020 @ 21:42:
[...]

Voor mijn amundsen (eind 2016) staat sinds eind vorige week de 2020/2021 kaart op de update portal.
Wat ik gezien heb, zijn de Vw kaarten nieuwer (1430) en bij Skoda is het 1410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
jongetje schreef op zondag 21 juni 2020 @ 21:42:
[...]

Goeie vraag, moet ik de mijne ook updaten of zou hij dat via OTA doen :/
Welke portal gebruiken jullie, bij mij geeft ie dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D_Gf6ehtUBCQQAtC0nObWHQQih8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Bo5P1CF5DLgat5njJOVZevax.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door skai21 op 21-06-2020 22:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
skai21 schreef op zondag 21 juni 2020 @ 22:47:
[...]

Goeie vraag, moet ik de mijne ook updaten of zou hij dat via OTA doen :/
Welke portal gebruiken jullie, bij mij geeft ie dit:
[Afbeelding]
Jij hebt MIB3, dus wordt OTA gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
ik heb nog nooit een update gedaan van het navigatiesysteem. Inmiddels via de portal wel gezien dat er een update is.
Ik vind alleen niet duidelijk, moet ik deze nou op de originele sd kaart zetten of op een 2e sd kaart en update die dan in de auto de originele sd kaart?
Ik gebruik http://updateportal.skoda-auto.com maar vind daar geen duidelijk antwoord hierover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@MisterEagle Als je een amundsen, wat ik denk.

- Navigatie SD uit de auto halen
- Schrijf beveiliging eraf halen
- voor de zekerheid alles van de navigatie SD, kopieren naar je pc, dan heb je een backup.
- SD kaartje leegmaken (niet formateren)
- Alles uit de zipfile op de sd kopieren
- SD weer in de auto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:19

Sabbi

je denkt aan mij.

MisterEagle schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:29:
ik heb nog nooit een update gedaan van het navigatiesysteem. Inmiddels via de portal wel gezien dat er een update is.
Ik vind alleen niet duidelijk, moet ik deze nou op de originele sd kaart zetten of op een 2e sd kaart en update die dan in de auto de originele sd kaart?
Ik gebruik http://updateportal.skoda-auto.com maar vind daar geen duidelijk antwoord hierover.
Als er een originele SD kaart in je navi zit moet hij daar op (niet de kaart formatteren, gewoon files deleten en nieuwe erop)
Als je geen SD met kaarten hebt moet je een andere erin en dan kopieert hij het zelf naar het interne geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
heb inderdaad een origineel kaartje en een amundsen.

Overigens wel suf, kaartje is van 2018, er is een nieuwere update dan die van 20/21 namelijk 2019. De auto is van september 19.
Ga het uitproberen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
Rainesh schreef op zondag 21 juni 2020 @ 23:13:
[...]

Jij hebt MIB3, dus wordt OTA gedaan :)
Dat heeft bij mij voor wel geteld 1 jaar gewerkt. In dat ene jaar had ik namelijk gratis Infotainment online en dan kun je inderdaad je kaarten via OTA updaten. Nu heb ik al twee jaar geen Infotainment Online meer via Skoda, en mag ik gewoon met een USB of SD kaartje aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
@vinom herkenbaar, ik heb het vanmorgen nog een aantal keer geprobeerd omdat ik voorheen geen WiFi ontvangst in de auto had maar nu wel. Helaas werkt het inderdaad niet meer, maar via SD is hij in 45 min weer bijgewerkt. Niet dat ik het echt heel vaak gebruik, want Waze icm Android Auto is wel echt een stuk prettiger. Zal wel een van de laatste updates geweest zijn denk ik die ik deze auto geef :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
@Sabbi & @jongetje het is gelukt, thanks voor de (snelle) hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
MisterEagle schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:01:
heb inderdaad een origineel kaartje en een amundsen.

Overigens wel suf, kaartje is van 2018, er is een nieuwere update dan die van 20/21 namelijk 2019. De auto is van september 19.
Ga het uitproberen!
Ik begrijp je waarom je zegt dat de kaart van 2019 nieuwer is dan die van 2020/2021... die 2019 is namelijk anderhalf jaar oud en die 2020/2021 1 week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
jongetje schreef op maandag 22 juni 2020 @ 16:08:
[...]

Ik begrijp je waarom je zegt dat de kaart van 2019 nieuwer is dan die van 2020/2021... die 2019 is namelijk anderhalf jaar oud en die 2020/2021 1 week.
ja, een eerder bericht van 2020/2021 triggerde me om dit te doen, ik was er vanuit gegaan dat ik wel een 2019 kaartje zou hebben gehad, maar goed nu de nieuwe versie dus het is prima zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayDawg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 17:44
Ik kon hier zo gauw niets specifieks over vinden, maar hebben hier mensen ervaring met het laten tunen van hun Skoda? Ik zag het langskomen en blijkbaar kan mijn Octavia 1.2 TSI uit 2015 er 26 of zelfs 40pk bij krijgen en zuiniger gaan rijden. Ik weet alleen niet of er ook nadelen zijn en waar je zit het beste kan laten doen (in Zuid Holland) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-09 15:37
Ik heb sinds kort een Octavia Combi (vorig model) met een Amundsen systeem. Als ik Carplay actief heb en gebeld wordt via Whatsapp en daarna ophang, lijkt het systeem niet door te hebben dat ik heb opgehangen. Audio werkt daarna dus niet meer, niet via Carplay, maar ook niet via de DAB radio.

Is dit een bekend probleem? Whatsapp, iPhone en de Amundsen zijn allemaal geupdate naar de nieuwste versies. Ik moet de auto echt helemaal uit en weer aan zetten voordat de audio het weer doet. Best irritant dus...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

* mystic heeft z'n Fabia gisteren ingeleverd en een raceblue Scala mee terug naar huis genomen :7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0wwH2rKrFh0rH9vd7RbOdgRwyL4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ItlcEERc0mw7Lw8JDCZmHm0A.jpg?f=fotoalbum_large

Sport Business uitvoering, 1.0 DSG met als opties full-led koplampen, glazen dak, verwarmde voorstoelen en spliffy 18"velgen.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nice! Maar had toch even die 1.5 motor genomen, rijdt net wat lekkerder ;)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
Achja ieder zijn keuze, ik prefereer iets meer luxe binnen de auto in combinatie met een 1.0 DSG, dan de 1.5 DSG met minder luxe binnen :)

Met de snelwegen die tegenwoordig 100 km/u zijn volstaat de 1.0 meer dan prima. Ik rij al zo'n 120k kilometer er mee en nog nooit het idee dat ik te langzaam was. Ik moet wel zeggen dat als ik mijn Octavia Combi zou wisselen voor een Kodiaq, dan zou ik wel de 1.5 pakken vanwege het gewicht en meer luchtweerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Tsurany schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 08:51:
Nice! Maar had toch even die 1.5 motor genomen, rijdt net wat lekkerder ;)
Vond het voor mijn gebruik geen toegevoegde waarde :)

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

vinom schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:03:
Achja ieder zijn keuze, ik prefereer iets meer luxe binnen de auto in combinatie met een 1.0 DSG, dan de 1.5 DSG met minder luxe binnen :)

Met de snelwegen die tegenwoordig 100 km/u zijn volstaat de 1.0 meer dan prima. Ik rij al zo'n 120k kilometer er mee en nog nooit het idee dat ik te langzaam was. Ik moet wel zeggen dat als ik mijn Octavia Combi zou wisselen voor een Kodiaq, dan zou ik wel de 1.5 pakken vanwege het gewicht en meer luchtweerstand.
Ook dat. Bij een 1.5 had ik inderdaad een uitrustingsniveau lager moeten kiezen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bjk
  • Laatst online: 08:47

Bjk

Ik had hem al gepost in het lease topic, maar ik ben nu alweer anderhalve week onderweg in de Kodiaq Sportline. Heerlijke wagen, ontzettend veel comfort in vergelijking tot zijn voorganger (Peugeot 308SW).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/55hioLV5Wx_I-AcSYNCU11RkUfs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fMC74OvymOZVT89GZCm4ENco.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Poh, jaloers hoor. Steel Grey en een Kodiaq. Perfect :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
JayDawg schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:03:
Ik kon hier zo gauw niets specifieks over vinden, maar hebben hier mensen ervaring met het laten tunen van hun Skoda? Ik zag het langskomen en blijkbaar kan mijn Octavia 1.2 TSI uit 2015 er 26 of zelfs 40pk bij krijgen en zuiniger gaan rijden. Ik weet alleen niet of er ook nadelen zijn en waar je zit het beste kan laten doen (in Zuid Holland) ?
Kuch:
Wild Chocolate schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 22:01:
3 maanden geleden een O3 1.6 Diesel Greentech van 2013 gekocht. De O2 RS diesel begon na 450 kkm wat dure zaken nodig te hebben (turbo revisie, 4 schokbrekers en een distributieriem), dus toch maar besloten die niet naar een half miljoen te rijden...
De nieuwe (145 kkm) auto bevalt prima, maar 105 pk is wel een beetje een cultuurshock, komende van 170... Vandaag bij Vagtechniek in Nuenen laten chiptunen, hebben een goede aanbieding (-30% tot eind juni, €315,- ipv €450,-) en 40 pk extra zal zeker verschil maken met de caravan. Gisteren met de caravan naar de Antwerpse Kempen gereden, zondag terug, kan ik mooi voelen hoeveel verschil het maakt. Op zich is hij (Max 1300 kg) met 105 pk ook best te trekken, maar in z'n 5 zat er weinig puf meer in bij 96 km/h op de gps. Dus bij een beetje tegenwind of tunnel uit al terug moeten schakelen. Verwacht dat dat op de terugweg duidelijk beter zal zijn, zonder caravan terug naar de camping in België trok hij in ieder geval lekker *O*
Ik zou niet zozeer zoeken naar een chip-tuner in de buurt. Er zijn er bij mijn weten 2 die het zelf doen, en waar de algemene consensus is dat ze het goed doen (ik heb veel op Skoda-forum rondgehangen toen ik mijn Octavia RS net had).
Dat zijn bovengenoemde VAG-techniek en JD Engineering

Van JD-engineering weet ik dat er ook garagebedrijven zijn die hun software gebruiken, maar ik zou ergens gaan waar ze zelf snappen wat ze er in stoppen. Dus 1 van bovenstaande bedrijven zelf, geen wederverkoper.

Ik zie trouwens dat de aanbieding bij VAG-techniek verlengd is tot eind juli. Maak er gelijk een uitje van, Nuenen is een mooi dorpje, Vincent van Gogh schijnt er gewoond te hebben (en dat zal je weten ook als je er bent... :+ ).

Zelf nog niet zo lang ervaring met chip-tunen, maar wel goede ervaring met VAG-techniek, bij gedoe met het roetfilter in de vorige Octavia. Uiteindelijk bij hun roetfilter laten verwijderen en uitprogrammeren, gaf nog een foutmelding, die is er alsnog netjes uit geprogrammeerd.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayDawg
  • Laatst online: 25-08 17:44
Bedankt, had ik even gemist :) Hoe is het verschil na het tunen? Aan te raden? Nog nadelen?

En is dat Pipercross high-flow inlegfilter een goed idee voor 79 euro extra? Ik weet niet of dat echt te merken is en of het even goed filtert?

[ Voor 37% gewijzigd door JayDawg op 01-07-2020 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

WoBBeL schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 19:25:
Ik zou upgraden. Die van mij is niet 1 keer meer uitgevallen. Volgens mij draai ik ook de 1440, althans: ik doe de aanname dat @Rainesh die versie heeft gestuurd eerder dit jaar :+
Ik raak met de nieuwe versie soms mijn bluetooth kwijt. Hij is dan soms even weg voor +/- 15 sec (ik hoor flitsmeister afsluiten en zie op mijn telefoon dat de verbinding is verbroken). Hierna wordt hij wel weer meteen opgebouwd.

Gebeurt alleen als ik Carplay open heb staat 8)7 kan natuurlijk ook aan mn telefoon liggen maar moet nog een jaarm et deze :+

Iemand stiekem al prijzen gezien voor de nieuwe Octavia Combi (dus niet de starter want ik wil graag DSG, ik ben lui :+ )

[ Voor 8% gewijzigd door WoBBeL op 04-07-2020 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
JayDawg schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:58:
Bedankt, had ik even gemist :) Hoe is het verschil na het tunen? Aan te raden? Nog nadelen?

En is dat Pipercross high-flow inlegfilter een goed idee voor 79 euro extra? Ik weet niet of dat echt te merken is en of het even goed filtert?
Hoi, ik volg dit topic niet héél trouw, dus even een quote of een mention helpt om te zorgen dat ik door heb dat je nog iets vraagt :)

Die 40 pk merk je heel duidelijk. Ik heb hiervoor de RS diesel met 170 pk gehad, en de huidige zit nu voor het gevoel ook midden tussen de 105 pk die hij eerst had en de 170 van de RS in.

Ik heb dus de stage1 tuning, waarbij er niet op de rollerbank getest wordt, en er "op ervaring" een aanpassing gedaan wordt. Wel wordt er voor en na het chiptunen een proefrit gemaakt waarbij waardes van de boordcomputer gelogd worden om te controleren of alles naar behoren werkt.

Bij Stage1+ test men wel op de rollenbank en past men de waardes daar specifiek op aan, waardoor je zo'n 5 pk extra eruit kan halen en alles wellicht nog iets beter aanvoelt. Persoonlijk vond ik dat de meerprijs (€315 vs. €599) niet waard. Dat is wel wat JD ook doet, dus prijs is vergelijkbaar bij gelijke behandeling.

Luchtfilter veranderen vereist rollenbank test, en dan wordt het dus een Stage2 tuning. Leuk als je echt het onderste uit de kan wilt halen, maar dat is niet wat ik zoek.

Ik had toevallig zaterdags een gesprek met mijn stiefzwager :+ , waarin ik aangaf dat het vooral met de caravan wel wennen zou zijn, 105 pk in plaats van 170. Met de RS kon ik op stevige snelweghellingen gewoon nog even doortrekken naar de 110 bergop, om even een andere caravan los te rijden, die steeds van hun gas afging nadat ze me ingehaald hadden >:) (steevast 96 GPS km/h op de cruise-control, dan zie je hoe vaak mensen ineens "wakker worden" als je ze inhaalt en dus gas gaan geven terwijl je ernaast zit... En dan vervolgens weer van hun gas afgaan als je weer achter ze rijdt. Zelfs als ik mijn cruise control na inhalen op 2 km harder zet, of na ingehaald te zijn 2 km langzamer, is het regelmatig haasje-over met dezelfde...).
Toen ik vervolgens zondags voor iets anders even op de website van VAG-techniek keek, was ik positief verrast over zowel de vermogenswinst van 40 pk, als de actieprijs, en heb ik direct een afspraak gemaakt. Donderdags daarna is hij gechipt...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
WoBBeL schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 16:18:
[...]

Ik raak met de nieuwe versie soms mijn bluetooth kwijt. Hij is dan soms even weg voor +/- 15 sec (ik hoor flitsmeister afsluiten en zie op mijn telefoon dat de verbinding is verbroken). Hierna wordt hij wel weer meteen opgebouwd.

Gebeurt alleen als ik Carplay open heb staat 8)7 kan natuurlijk ook aan mn telefoon liggen maar moet nog een jaarm et deze :+

Iemand stiekem al prijzen gezien voor de nieuwe Octavia Combi (dus niet de starter want ik wil graag DSG, ik ben lui :+ )
Dat is een bug in iOS. Verwacht dat het opgelost wordt nieuwe versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Rainesh schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 17:57:
[...]

Dat is een bug in iOS. Verwacht dat het opgelost wordt nieuwe versie
Android 10, security update van juni :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:38

GerCor

Zonder dallen geen pieken

WoBBeL schreef op zondag 5 juli 2020 @ 12:54:
[...]

Android 10, security update van juni :)
Het is 'Android Auto' en 'Apple CarPlay'.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Je hebt gelijk. 9 jaar iphone gehad en sinds n jaar een Samsung. Mijn fout 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander!
  • Laatst online: 29-08 20:35
Excuses voor de dubbele post

[ Voor 96% gewijzigd door Sander! op 07-07-2020 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander!
Beste mede-Tweakers,

Sinds 4 jaar ben ik Skoda Fabia combi rijder en vanaf volgende week wordt deze geüpgraded naar een Superb Combi. Ben tot op heden erg tevreden met mijn Fabia en doe alleen een stap vooruit vanwege de ruimte.

De Superb is geïmporteerd vanuit Denemarken, bepaalde functies met voice command lijken niet te werken.

In mijn huidige Fabia kan ik het commando “adres ingeven” uitspreken en dan kan ik, niet geheel verwonderlijk, een adres ingeven.

In de Superb krijg ik dan als reactie gesproken “deze functie is niet beschikbaar in dit land”. Dit terwijl overige functies gesproken wel weer werken, bv. “thuis adres”, “bel met” Etc.

Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan doen? Ik heb al gespeurd binnen dit forum, maar kon niets erover vinden.

Alvast dank voor de reacties
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nd1_tYG_UjfFE8ile15v0kKkhDE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LGjWWYAorRho5cyewjI153FF.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RCvhkZSZm7j7kGCKu7yoG_4kDBU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oBN71eoiP7Sb6FzSfqsaVZoZ.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
@Sander!

hmm vreemd, nooit eerder gehoord.

Kun je mij een PB doen met je huidige softwareversie? Heb je een Columbus of Amundsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander!
Bedankt voor je snelle reactie, ik stuur je een PB

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• creapYYY
Vandaag eindelijk mijn Skoda in ontvangst mogen nemen, ik ben er echt ontzettend blij mee :). Zal van het weekend wat meer foto's schieten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FHKtzFFT0TAsggNBGAtl7lYAdek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J6Y6J1VwEMrwbIFNNP8kOZAM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_5RPkTfXJlFiAYrxlterQg8OI_k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6R4S950fXz7sgia3EVgq9R0g.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xA610A_4lvm7o_E-ct2RZ8N-6Tk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eLBEO89wjbJBynLkSMXHRWm9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Hey, zijn de letters achterop nu eindelijk wel zwart? 19” staat duidelijk beter dan de 18” d:)b

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Heb een Skoda Karoq Business 2019.. moet zeggen dat bij het gebruiken van de navigatie ik redelijk vaak merk dat de wegen in de navigatie 'verouderd' zijn. Is er nieuwe software van beschikbaar?

Op de website van Skoda vind ik er zelf niks over..

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
Ethirty schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 19:06:
Hey, zijn de letters achterop nu eindelijk wel zwart? 19” staat duidelijk beter dan de 18” d:)b
Ja gaaf hè, sommige vinden het te groot maar ik vind het in het zwart zo wel wat hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:19

Sabbi

je denkt aan mij.

GS88 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 19:52:
Heb een Skoda Karoq Business 2019.. moet zeggen dat bij het gebruiken van de navigatie ik redelijk vaak merk dat de wegen in de navigatie 'verouderd' zijn. Is er nieuwe software van beschikbaar?

Er zijn net nieuwe kaarten uit, die komen twee keer per jaar. Hier kan je ze downloaden:

https://updateportal.skoda-auto.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denow
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 13:27
mystic schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 08:40:
* mystic heeft z'n Fabia gisteren ingeleverd en een raceblue Scala mee terug naar huis genomen :7

[Afbeelding]

Sport Business uitvoering, 1.0 DSG met als opties full-led koplampen, glazen dak, verwarmde voorstoelen en spliffy 18"velgen.
Wat zijn de ervaringen van de Scala zo de eerste week?

Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe leaseauto en de keuze is vrij beperkt (golf / leon / scala / octavia). En als ik zie wat er qua opties mogelijk is op de Scala voor het geld dan is dat een verleidelijk pakket. Vraag me alleen af hoe het rijden is op de lange stukken? Ik maak zo'n 40k km per jaar.
Gister langs de dealer geweest en eind deze maand zouden de prijzen van de Octavia met 1.0 DSG bekend zijn, als dat in mijn budget past dan is dat toch ook verleidelijk. Uiteraard met minder opties wel.

Proefrit in een Scala 1.0 staat gepland voor maandag, tot dan hoor ik graag wat de ervaringen hier zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

GS88 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 19:52:

Hangt natuurlijk van je navigatie systeem uit maar bij mijn vorige (Octavia) en mijn net nieuwe kodiaq kan ik ze online downloaden bij skoda zelf ( http://updateportal.skoda-auto.com/ ) je hebt wel je chassisnummer(vin) nodig.

Iets met spuit 11 dus

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Denow schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 08:42:
[...]

Wat zijn de ervaringen van de Scala zo de eerste week?

Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe leaseauto en de keuze is vrij beperkt (golf / leon / scala / octavia). En als ik zie wat er qua opties mogelijk is op de Scala voor het geld dan is dat een verleidelijk pakket. Vraag me alleen af hoe het rijden is op de lange stukken? Ik maak zo'n 40k km per jaar.
Gister langs de dealer geweest en eind deze maand zouden de prijzen van de Octavia met 1.0 DSG bekend zijn, als dat in mijn budget past dan is dat toch ook verleidelijk. Uiteraard met minder opties wel.

Proefrit in een Scala 1.0 staat gepland voor maandag, tot dan hoor ik graag wat de ervaringen hier zijn :)
tot nu toe alleen maar positief. Maar de langste rit die ik tot nu toe heb gemaakt is 25km :p Zondag staat een rit van 2x 100km op de planning dus zal ik je meer info geven :)

Maar verder is het heel positief. Hij rijd comfortabel, stil en is kwalitatief echt een paar stappen boven de Fabia die ik ervoor reed (joh? :p) Ik heb het optionele sport onderstel en het rijd gewoon degelijk en stabiel zonder oncomfortabel te worden.

qua gadgets is het allemaal wat ik zocht en meer, dus helemaal prima :p

Ik zou me afvragen wat de plus van de Octavia zou zijn. Voorheen had je bij Skoda geen middenweg maar die is er nu wel. Aan ruimte ook echt geen gebrek (De Scala is eigenlijk iets groter dan de Golf). Ik denk dat 90% van de Octavia rijders aan de Scala voldoende hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denow
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 13:27
mystic schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 08:53:
[...]

tot nu toe alleen maar positief. Maar de langste rit die ik tot nu toe heb gemaakt is 25km :p Zondag staat een rit van 2x 100km op de planning dus zal ik je meer info geven :)

Maar verder is het heel positief. Hij rijd comfortabel, stil en is kwalitatief echt een paar stappen boven de Fabia die ik ervoor reed (joh? :p) Ik heb het optionele sport onderstel en het rijd gewoon degelijk en stabiel zonder oncomfortabel te worden.

qua gadgets is het allemaal wat ik zocht en meer, dus helemaal prima :p

Ik zou me afvragen wat de plus van de Octavia zou zijn. Voorheen had je bij Skoda geen middenweg maar die is er nu wel. Aan ruimte ook echt geen gebrek (De Scala is eigenlijk iets groter dan de Golf). Ik denk dat 90% van de Octavia rijders aan de Scala voldoende hebben :)
Mijn woon-werk verkeer is elke dag al 120km retour, daarnaast vaak lange ritten naar familie (200km enkele reis).
Op dit moment rij ik in een Opel Astra station, dus de Octavia Combi zou in ruimte wat meer gelijk zijn. Niet dat ik dit 90% van de tijd nog heb. Daarnaast vraag ik mij af of het rijcomfort in een Scala (net niet C-segment?) niet minder is dan in mijn huidige Opel.

Het interieur heeft mij wel positief verrast in de auto waar ik gister in kon zitten. Misschien wel iets smaller t.o.v. mijn huidige Astra.

Als ik naar het geld kijk kan kan je een Scala 1.0 DSG vol hangen met opties en dan kom je nog niet aan de prijs van de Golf / Leon DSG met de huidige beschikbare motorisering. Daarom ben ik wel benieuwd wat de 1.0DSG gaat doen qua prijs in de Octavia.

[ Voor 3% gewijzigd door Denow op 09-07-2020 09:00 ]

Pagina: 1 ... 34 ... 79 Laatste