Bijna exact mijn auto.runner83 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 11:51:
Ik ben ook weer op de markt voor een nieuwe auto. de audi gaat uit de lease daardoor langs verschillende dealers gegaan en de karoq is toch wel erg goed bevallen.
op het moment heb ik de volgende samenstelling:
KAROQ Sportline Business
Consumentenprijs
Basisauto
1.5 TSI Greentech 110 kW 150 pk 6 versn. Hand MY2020
Exterieur
Kleur: Steel grey
Velgen: Lichtmetalen velgen 18" Mytikas Zwart
Interieur
Bekleding: Stoelbekleding van stof HG
Opties
Comfort pakket WII
Functie pakket WIH
Panoramdak elektr.bedienbaar PK6
Trekhaak wegklapbaar PK0
Hill hold control
ik twijfel nog om toch voor een DSG bak te gaan deze was aanwezig op de proefrit auto maar vond dat de auto well erg snel met slippende banden optrok.
Daarbij adviseerde de dealer om niet voor de navigatie upgrade te gaan omdat deze alleen maar een iets groter scherm had.
Inderdaad. DSG upgrade altijd doen. Karoq is wel gevoelig voor doorslippen, mogelijk door de soepele veren. Maar gasgeven went in een paar dagen en de extra mogelijkheden wil je al snel niet meer zonder als je veel file rijdt.Tsurany schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 12:28:
[...]
Zonder DSG? Das een vrij matige ervaring.
Edit: Traffic Jam Assist enkel icm DSG beschikbaar. En Adaptive Cruise Control zonder DSG is ook maar zeer beperkt aangezien je toch zelf moet schakelen. Ik zou echt de DSG upgrade nemen.
Ik heb in de Scala met de 1.5 TSI met DSG gereden en plankgas wegstuiven gaf nooit slippende banden en dat is dan een veel lichtere auto.
En je kan ook gelijk de hill-hold optie schrappen, want dat doet de DSG al voor je
Al raad ik niemand aan uit te stappen en een rondje te lopen met de auto-brake aan.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB