Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Ethirty
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 09:21

Ethirty

Who...me?

runner83 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 11:51:
Ik ben ook weer op de markt voor een nieuwe auto. de audi gaat uit de lease daardoor langs verschillende dealers gegaan en de karoq is toch wel erg goed bevallen.
op het moment heb ik de volgende samenstelling:
KAROQ Sportline Business
Consumentenprijs
Basisauto
1.5 TSI Greentech 110 kW 150 pk 6 versn. Hand MY2020

Exterieur
Kleur: Steel grey
Velgen: Lichtmetalen velgen 18" Mytikas Zwart

Interieur
Bekleding: Stoelbekleding van stof HG

Opties
Comfort pakket WII
Functie pakket WIH
Panoramdak elektr.bedienbaar PK6
Trekhaak wegklapbaar PK0
Hill hold control

ik twijfel nog om toch voor een DSG bak te gaan deze was aanwezig op de proefrit auto maar vond dat de auto well erg snel met slippende banden optrok.
Daarbij adviseerde de dealer om niet voor de navigatie upgrade te gaan omdat deze alleen maar een iets groter scherm had.
Bijna exact mijn auto.
Tsurany schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 12:28:
[...]

Zonder DSG? Das een vrij matige ervaring.

Edit: Traffic Jam Assist enkel icm DSG beschikbaar. En Adaptive Cruise Control zonder DSG is ook maar zeer beperkt aangezien je toch zelf moet schakelen. Ik zou echt de DSG upgrade nemen.
Ik heb in de Scala met de 1.5 TSI met DSG gereden en plankgas wegstuiven gaf nooit slippende banden en dat is dan een veel lichtere auto.
Inderdaad. DSG upgrade altijd doen. Karoq is wel gevoelig voor doorslippen, mogelijk door de soepele veren. Maar gasgeven went in een paar dagen en de extra mogelijkheden wil je al snel niet meer zonder als je veel file rijdt.

En je kan ook gelijk de hill-hold optie schrappen, want dat doet de DSG al voor je 8)
Al raad ik niemand aan uit te stappen en een rondje te lopen met de auto-brake aan. :$

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone 8 64GB

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
Ethirty schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 13:45:

En je kan ook gelijk de hill-hold optie schrappen, want dat doet de DSG al voor je 8)
Al raad ik niemand aan uit te stappen en een rondje te lopen met de auto-brake aan. :$
Left foot braking is ook mogelijk met de DSG, heb je het helemaal niet nodig. Kan je de motor flink revven en dan wegstuiven :D Al zou het me niks verbazen dat de DSG gewoon geen gas geeft wanneer je de rem ingetrapt hebt.

Edit: The factory equipped vehicle's throttle input is disabled while pressing the accelerator and brake at the same time.

[Voor 21% gewijzigd door Tsurany op 28-01-2020 13:51]

• Dr Pro
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 09:33
Tsurany schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 13:49:
[...]

Left foot braking is ook mogelijk met de DSG, heb je het helemaal niet nodig. Kan je de motor flink revven en dan wegstuiven :D Al zou het me niks verbazen dat de DSG gewoon geen gas geeft wanneer je de rem ingetrapt hebt.

Edit: The factory equipped vehicle's throttle input is disabled while pressing the accelerator and brake at the same time.
Ja..dat vind ik dus ook jammer... @Rainesh , is dat geen VCDS/VCP aanpassing? Dat je lekker kan revven in je DSG bak als je je rem ingedrukt houdt?

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 07:41
Dr Pro schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 15:59:
[...]

Ja..dat vind ik dus ook jammer... @Rainesh , is dat geen VCDS/VCP aanpassing? Dat je lekker kan revven in je DSG bak als je je rem ingedrukt houdt?
ESP uitschakelen?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Dr Pro
Oh, goeie, nog niet geprobeerd... ga ik eens checken!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Tsurany schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 13:49:
[...]

Als mijn auto stil staat op een helling, gaat er zo'n groen handrem lampje branden en kan ik gewoon uitstappen met de DSG in D/R. Hoe is left foot braking voor een stoplicht beter dan helemaal geen voet gebruiken? 8) :P

Ik weet niet hoe de droge 1.5 DSG is van deze generatie, maar mijn vorige had vrij rap een rotte koppeling, dus ik laat het left footen/revven sowieso wel uit mijn hoofd :+

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone 8 64GB

• WoBBeL
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 07-04 20:56

WoBBeL

*zwaai*

Passen de dakdragers van de Octavia 3 op de nieuwe Octavia 4? Zo nee dan heb ik een setje in de aanbieding voor weinig :+

Hosted VoIP SIP trunks Vast mobiel

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 09:31
WoBBeL schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 12:31:
Passen de dakdragers van de Octavia 3 op de nieuwe Octavia 4? Zo nee dan heb ik een setje in de aanbieding voor weinig :+
Lijkt me lastig passen als deze pas vanaf de zomer in de showroom staat en uitgeleverd wordt...

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Misschien wist iemand welke accessoires er al voor waren ;) ik kon zelf nog niks vinden, maar dit soort info zal vast wel ergens uitgelekt zijn dacht ik zo :P

De Octavia hier gaat namelijk eind december/begin januari weg en ik ga de dakdragers niet meer gebruiken (tenzij ze op de nieuwe O4 passen, er is een kans dat die in de plaats gaat komen). Als ze niet passen maak ik er liever iemand hier blij mee voor n paar tientjes :)

[Voor 46% gewijzigd door WoBBeL op 01-02-2020 12:51]

• Rainesh
Mensen hier met een MIB1 Amundsen of Bolero?

Members only: Firmware
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Albantar
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 08:52

Albantar

Get schwifty! Ꙭ

Zo tegen eind dit jaar ben ik toe aan een nieuwe leasewagen dus ik ben me aan het oriënteren op elektrische auto's... Dat had ik vorig jaar al gedaan en toen kwam de Tesla Model 3 als winnaar uit de bus. Maar die blijken dit jaar flink duurder geworden waardoor die hoogstwaarschijnlijk niet meer in m'n budget past. Dus heb ik me weer eens geheroriënteerd en toen zag ik de Skoda Vision iV langs komen die in de loop van dit jaar gelanceerd gaat worden... Ziet ernaar uit dat dat 'm dan gaat worden ipv de Model 3. Alleen moet ik me er dan waarschijnlijk nog overheen zetten dat ik een auto moet gaan bestellen voordat je die überhaupt nog maar gezien hebt, laat staan er een proefritje mee maken...

Wubba lubba dub dub! В темноте всё кошки серы...

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 09:31
@Albantar Met de snelheid waarmee nieuwe modellen op de markt komen kan dat nog wel 2 jaar duren voordat je er echt in kunt rijden is mijn gevoel. De Octavia werd in november aangekondigd en kun je rond de zomer bestellen (en dan nog wat maanden levertijd). Dan zit er een jaar tussen, laat staan bij een totaal nieuwe auto zal dit nog langer zijn.

• Albantar
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 08:52

Albantar

Get schwifty! Ꙭ

jongetje schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 15:47:
@Albantar Met de snelheid waarmee nieuwe modellen op de markt komen kan dat nog wel 2 jaar duren voordat je er echt in kunt rijden is mijn gevoel. De Octavia werd in november aangekondigd en kun je rond de zomer bestellen (en dan nog wat maanden levertijd). Dan zit er een jaar tussen, laat staan bij een totaal nieuwe auto zal dit nog langer zijn.
Hmmm... Van wat ik had gelezen zou de Vision iV in de loop van dit jaar beschikbaar zijn...

Als dat niet zo is dan gaat het waarschijnlijk een Kona worden dan. Ook geen straf hoor. :)

Wubba lubba dub dub! В темноте всё кошки серы...

• skelleniels
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23:04
WoBBeL schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 12:42:
Misschien wist iemand welke accessoires er al voor waren ;) ik kon zelf nog niks vinden, maar dit soort info zal vast wel ergens uitgelekt zijn dacht ik zo :P

De Octavia hier gaat namelijk eind december/begin januari weg en ik ga de dakdragers niet meer gebruiken (tenzij ze op de nieuwe O4 passen, er is een kans dat die in de plaats gaat komen). Als ze niet passen maak ik er liever iemand hier blij mee voor n paar tientjes :)
Ik betwijfel het eerlijk gezegd, want de rails in de O4 zijn verzonken ipv gewone rails op de O3

http://specs.tweak.to/16567

• smeerbartje
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 22:27
Rainesh schreef op zondag 2 februari 2020 @ 22:09:

***members only***
Hoe kom je aan deze info? Hoe zie ik of er voor mijn Karoq-Amundsen ook een update is?

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Daar zou ik ook wel een stabiliteitsupdate van willen

#team_UTC+1

• reuzekind
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 09:29

reuzekind

Ik geloof in GoT

Zijn er meer mensen waarbij soms de verbinding met Appel Carplay spontaan verbroken wordt tijdens het gebruik? Ongeveer 1 op de 10 ritten heb ik hier last van met mijn Superb MKIII, en als ik de kabel opnieuw aansluit werkt alles weer naar behoren.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• Dr Pro
reuzekind schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 12:39:
Zijn er meer mensen waarbij soms de verbinding met Appel Carplay spontaan verbroken wordt tijdens het gebruik? Ongeveer 1 op de 10 ritten heb ik hier last van met mijn Superb MKIII, en als ik de kabel opnieuw aansluit werkt alles weer naar behoren.
Had ik ook, ook Superb MKIII.
Andere kabel was bij mij de oplossing...

• dedominee
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 08:28
reuzekind schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 12:39:
Hier dezelfde ervaring in mijn Octavia met Android Auto.

• MarchelHoek
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 09:03
Rainesh schreef op zondag 2 februari 2020 @ 22:09:

***members only***
Heb je nog een andere download link?
Bestand is niet meer aanwezig op MEGA

"Het bestand dat u probeert te downloaden is niet langer beschikbaar."

Bla Bla Bla

• reuzekind
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 09:29

reuzekind

Ik geloof in GoT

Dr Pro schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 12:46:
[...]

Had ik ook, ook Superb MKIII.
Andere kabel was bij mij de oplossing...
Zo simpel, maar nog niet eerder aan gedacht 8)7 Ik ga een andere kabel proberen.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• Rainesh
MarchelHoek schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 12:56:
[...]

Heb je nog een andere download link?
Bestand is niet meer aanwezig op MEGA

"Het bestand dat u probeert te downloaden is niet langer beschikbaar."
Tot vrijdag geldig

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• MarchelHoek
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 09:03
Rainesh schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 13:22:
[...]

Tot vrijdag geldig

***members only***
Dank u

Bla Bla Bla

• YaniSuN
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 28-02 13:22
Weet iemand de maximale laadruimte van een Skoda Superb III? Dus met de achterbank neergeklapt tot aan de voorstoelen in centimeters? Kom het werkelijk waar nergens tegen :(

• Rainesh
YaniSuN schreef op maandag 17 februari 2020 @ 19:47:
Weet iemand de maximale laadruimte van een Skoda Superb III? Dus met de achterbank neergeklapt tot aan de voorstoelen in centimeters? Kom het werkelijk waar nergens tegen :(
Technische tekeningen op Skoda website

• YaniSuN
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 28-02 13:22
Rainesh schreef op maandag 17 februari 2020 @ 19:49:
[...]

Technische tekeningen op Skoda website
Dat is het probleem nou juist, daar staat het niet bij vermeld. Volgens de tekening zou de ruimte tot aan de achterbank 1140 mm moeten zijn. Aantal liters heb ik helaas ook niks aan. Ik vroeg me af of een Superb rijder die wekelijks de IKEA bezoekt dit toevallig mij weet te vertellen :+

https://www.skoda.nl/modellen/superb-combi/afmetingen

• skai21
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 09:36
Tsurany schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 22:46:
Mooie bak, volgens mij elke optie aangevinkt die je kon krijgen?

Mijn Kamiq komt pas begin April, heb ook wat opties moeten laten vallen om de 1.5 TSI met DSG te kunnen nemen binnen budget.
De mijne (Kamiq 1.5 DSG Business edi. Quartz Grey)zou als het goed is week 13 komen, hoop dus nog in Maart :)
https://configurator.skoda.nl/samenvatting?code=LTNAND

[Voor 7% gewijzigd door skai21 op 17-02-2020 23:31]

• Rainesh
Zijn er tweakers hier met een Columbus MIB2?

https://tweakers.net/ext/f/1Nj4Vnhc2QjZCvAHOmsU0OQe/full.jpg

Ben benieuwd naar de softwareversies en bijbehorende problemen.

1433 is de laatste softwareversie :)

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

@Rainesh ik heb een O3 facelift met groot scherm (iets van 9" inch ofzo), is dat de Columbus MIB2?

Ik heb soms dat Android Auto niet werkt (idem bij Apple Carplay) en dat ik de aan/uit knop ingedrukt moet houden tot een reboot en dan komt de verbinding netjes tot stand.

Soms als ik de auto aanzet is het geluid helemaal weg (+/- 1x per maand) en staat het volume helemaal op 0. In de meeste gevallen kan ik het volume harder zetten maar soms is een geforceerde reboot (aan/ut knop ingedrukt houden) de oplossing. Anders gaat de schuif wel naar maximaal maar blijft het geluid uit.

Nu in 2 jaar tijd al 5x m'n DAB/FM zenders kwijt geraakt nadat ik de auto opnieuw aan had gezet.

Versie werkelijk geen idee (moet naar buiten lopen en het regent nogal hard :+ ) maar is fabriek af september 2017. Alleen de kaarten zijn meerdere keren geupdate (of zit de software update daar bij in?)

[Voor 3% gewijzigd door WoBBeL op 20-02-2020 21:09]

• Rainesh
Hou menu ingedrukt tot je in service menu komt en druk dan op softwareversie. Post dat even. Moet iets zijn van MHI2_ER_SKG......regel eronder (MU versie) is ook belangrijk

9inch? Ja dat is Columbus MIB2. Als het net zoals op de foto is in mijn vorige post dan is dat het ja.

[Voor 37% gewijzigd door Rainesh op 20-02-2020 21:36]

• -MD-
  • Laatst online: 23:13
WoBBeL schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 21:09:
@Rainesh ik heb een O3 facelift met groot scherm (iets van 9" inch ofzo), is dat de Columbus MIB2?

Ik heb soms dat Android Auto niet werkt (idem bij Apple Carplay) en dat ik de aan/uit knop ingedrukt moet houden tot een reboot en dan komt de verbinding netjes tot stand.
Idem.
Soms als ik de auto aanzet is het geluid helemaal weg (+/- 1x per maand) en staat het volume helemaal op 0. In de meeste gevallen kan ik het volume harder zetten maar soms is een geforceerde reboot (aan/ut knop ingedrukt houden) de oplossing. Anders gaat de schuif wel naar maximaal maar blijft het geluid uit.
Idem. Ik heb soms ook dat mijn geluid op iets van 5% blijft staan, en als ik dan scroll met het volumewiel op het stuur of de touch knoppen op de Columbus, blijft hij op die 5% staan.
Nu in 2 jaar tijd al 5x m'n DAB/FM zenders kwijt geraakt nadat ik de auto opnieuw aan had gezet.
Geen idee, ik luister nooit radio

Echt een software ding dus, of we moeten allebei een defect exemplaar hebben met dezelfde verschijnselen.
@Rainesh hieronder: zal einde vd middag even kijken.

[Voor 10% gewijzigd door -MD- op 21-02-2020 09:40]

Steam: -MiDe- Uplay: MiDe- PSN: MiDe-- Origin: -8-MiDe-4-

• Rainesh
-MD- schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 09:16:
[...]

Idem.

[...]

Idem. Ik heb soms ook dat mijn geluid op iets van 5% blijft staan, en als ik dan scroll met het volumewiel op het stuur of de touch knoppen op de Columbus, blijft hij op die 5% staan.

[...]

Geen idee, ik luister nooit radio

Echt een software ding dus, of we moeten allebei een defect exemplaar hebben met dezelfde verschijnselen.
Post je softwareversie eens.

Zoiets als dit:

https://user-images.githubusercontent.com/55596599/65375516-49f1b980-dc9f-11e9-9a21-d32ea1ff8ad2.jpg

• Sabbi
  • Registratie: december 2000
  • Nu online

Sabbi

je denkt aan mij.

Alleen het eerste plaatje van @Rainesh is een MIB2, met 8 inch scherm en nog echte knoppen.

9 inch en met shitty touch-knoppen links heb je een MIB2.5 (tweede plaatje)

• Rainesh
Sabbi schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 11:46:
Alleen het eerste plaatje van @Rainesh is een MIB2, met 8 inch scherm en nog echte knoppen.

9 inch en met shitty touch-knoppen links heb je een MIB2.5 (tweede plaatje)
Plaatje was meer even een voorbeeld van de info die ik nodig heb :)

• Sabbi
  • Registratie: december 2000
  • Nu online

Sabbi

je denkt aan mij.

@Rainesh Hebben de MIB2 en MIB2.5 eigenlijk dezelfde firmware?

/Vraagt hij geheel zonder eigenbelang :P

• Rainesh
Sabbi schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 11:51:
@Rainesh Hebben de MIB2 en MIB2.5 eigenlijk dezelfde firmware?

/Vraagt hij geheel zonder eigenbelang :P
Nope

MIB2 = SKG11 firmware
MIB2.5 = SKG13 firmware

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Hardware: H54
Software: 1163

Gaat hier om de Columbus 9.2" touch geval zonder fysieke plastic knoppen (als ik mij t andere model goed voor de geest kan halen)

• Rainesh
@-MD- en jouw softwareversie?

• vinom
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 08:53
@Rainesh O3 Facelift model uit 2017, 9,2 inch Columbus. Software versie H29

• Rainesh
vinom schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 09:30:
@Rainesh O3 Facelift model uit 2017, 9,2 inch Columbus. Software versie H29
Eh softwareversie? Die mis ik :)

• vinom
@Rainesh MHI2_ER_SKG13_P4177
MU versie 1125.
Die?

[Voor 19% gewijzigd door vinom op 22-02-2020 12:41]

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Vandaag m'n MIB2 (of is 't nou MIB2.5?) geupgraded vanaf 1163 naar 1440 in m'n O3 FL 2017 met 9.2" Columbus.

Had maar 5 updates en die waren met maximaal 15 minuutjes ook uitgevoerd

MMX2
RCC
MuTnrRef
RadioStationDB
MUConsistency

https://lh4.googleusercontent.com/kCajub0NBq9xZ6qW48flYJl5mVmOsq1cYjV4cZE4WdPehnXTmwBOdPqgMLc9i1Ch8QasY_J0CTZJ7OWOUO_3=w1920-h694

Het media gedeelte (video's op SD kaart) is vele malen sneller geworden (openen/wisselen van lijsten, starten van video's). Ook het kiezen van menu items is 2x zo snel geworden en Android auto is tot op heden alle 15 minuten op de parkeerplaats :+ niet uitgevallen. @Rainesh gaf ook aan dat het kaart gedeelte veel sneller zou moeten zijn maar ik rijd altijd met Google Maps of Waze.

Wederom thanks @Rainesh

[Voor 15% gewijzigd door WoBBeL op 22-02-2020 15:35]

• vinom
Ik ben vooral benieuwd naar de changelog van de update. Opzich de versie ik nu heb doet het prima op 1 ding na, mijn radiozender favoriete zijn om de haverklap verdwenen.

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Ja dat issue had ik ook echter niet zo heel vaak. Ik kan dus ook niet zeggen of het al opgelost is, dat duurt nog wel n paar maanden ben ik bang.

• skai21
3 maart komt mijn Kamiq binnen, dat is sneller dan verwacht. Had hem eigenlijk eind maart verwacht. Tot nu dus geen vertraging door chinese plants die stil liggen bij skoda :)

• Rainesh
vinom schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 15:18:
Ik ben vooral benieuwd naar de changelog van de update. Opzich de versie ik nu heb doet het prima op 1 ding na, mijn radiozender favoriete zijn om de haverklap verdwenen.
Er zijn iets van 3 a4 versies tussen die van jou en 1440.

Dit is changelog van 1433. Ik zoek nog even naar 1440 changelog

MIB high II (Columbus) J794 software 1433
TPI 2047101/6

Kundenaussage:
• Schlechter DAB-Empfang.
• Die Berührungsschicht der Bedienungs- und Anzeigeeinheit ist ohne Funktion, insb. bei niedrigen Temperaturen.
• Diverse Anschlussprobleme von Apple-Geräten.
• Bei der Routeneingabe innerhalb der Navigation ist keine Ziel-/Adresssuche bzw. keine Ziel-/Adresseingabe möglich.
• Beanstandungen der Rückfahrkameraanzeige: Diese wird entweder gar nicht eingeschaltet oder bei der Vorwärtsfahrt, auch bei höheren Geschwindigkeiten, nicht ausgeschaltet.
• Sporadisch schaltet sich das Infotainment-System nach dem Einparken und Verriegeln des Fahrzeugs spontan ein.
• Spontanes Löschen der gespeicherten DAB-Sender.

Technischer Hintergrund
• Die Ursache für den schlechten DAB-Empfang ist die SW des MIB-Steuergeräts (weitere Ursachen: Probleme im Zusammenhang mit Antennen, Signalverstärkern, Leitungsverbindungen, Störungen, mangelhafter Signalabdeckung, Zusatzzubehör usw.).
• Bei Beanstandungen mit der Berührungsschicht, ist zurerst die bestehende SW-Version anhand des Datenträgers der Bedienungs- und Anzeigeeinheit zu prüfen. Die TPI gilt nicht für die Softwareversion der Anzeigeeinheit 0032 (Octavia) und 1031 (Superb) und höher. Ist die SW aktuell, dann handelt es sich entweder um Schmutzpartikel oder um den Stand der Technik (siehe Servicehinweis 2046352).
• Beanstandungen mit der Rückfahrkamera treten ausschließlich beim Modell Octavia mit Schaltgetriebe auf. Dabei müssen mögliche Probleme der Elektroinstallation oder Ähnlichem ausgeschlossen sein.

• -MD-
  • Laatst online: 23:13
Sorry, had het ineens wat drukker dan verwacht.
Mijn software versie is 1382. Ik begrijp dat die dus al wat ouder is? Wagen is nu ruim een jaartje oud, met de volledige touch columbus.

Staan die changelogs ook ergens op een rijtje?

Steam: -MiDe- Uplay: MiDe- PSN: MiDe-- Origin: -8-MiDe-4-

• Rainesh
-MD- schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 21:56:
[...]

Sorry, had het ineens wat drukker dan verwacht.
Mijn software versie is 1382. Ik begrijp dat die dus al wat ouder is? Wagen is nu ruim een jaartje oud, met de volledige touch columbus.

Staan die changelogs ook ergens op een rijtje?
1440 is de laatste versie. Maar aangezien die van jou nog recent is, gewoon aangeven dat je een voice control bug hebt en dat je een software update wilt :)

• J0YR1D3R
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Rainesh schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 19:27:
[...]
Dit is changelog van 1433. Ik zoek nog even naar 1440 changelog

MIB high II (Columbus) J794 software 1433
TPI 2047101/6

Kundenaussage:
• Schlechter DAB-Empfang.
Binnenkort ook maar eens kijken welke versie ik heb. Want de keren dat ik radio luister is de DAB+ ontvangst behoorlijk meh. Ik heb gelezen dat dat ook kan komen door het gebruik van de 12v aansluiting maar dat zou gewoon moeten kunnen lijkt mij.

Website

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

@Rainesh Heb jij ook toegang tot de changelogs van de Amundsen uit de Karoq of kan jij zien wat de laatste release is?

Dit soort detail gegevens hoef je bij de dealer niet te vragen.

[Voor 21% gewijzigd door Ethirty op 23-02-2020 21:20]

#team_UTC+1

• Rainesh
Ethirty schreef op zondag 23 februari 2020 @ 21:20:
@Rainesh Heb jij ook toegang tot de changelogs van de Amundsen uit de Karoq of kan jij zien wat de laatste release is?

Nee niet allemaal. Welk versie heb je nu?

• ikbentochniegek
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 05-04 09:16
J0YR1D3R schreef op zondag 23 februari 2020 @ 20:56:
[...]

Binnenkort ook maar eens kijken welke versie ik heb. Want de keren dat ik radio luister is de DAB+ ontvangst behoorlijk meh. Ik heb gelezen dat dat ook kan komen door het gebruik van de 12v aansluiting maar dat zou gewoon moeten kunnen lijkt mij.
Ik heb een 12V usb voeding die mijn DAB+ ontvangst vrijwel onmogelijk maakt.
Het is een wittte met 2 blauwe usb poorten 3.1A.
Er staat CE op, maar zal wel "china export" zijn, wat een stoorzender. :-(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 07-04 19:36

Antera

www.lowering.nl/vcds

Belend probleem helaas. de bekabeling ligt te dicht bij elkaar lijkt het. Benieuwd of een ontstoringsfilter on de voeding het oplost.

Heb ook al diverse polo mee gemaakt waarbij led lampjes geplaatst waren in de achterlichten waarbij de dab ontvangst ook weg viel. Sommige leds hebben er geen last van en andere wel.

[Voor 41% gewijzigd door Antera op 08-03-2020 01:13]

www.vcds-coding.nl voor nagenoeg alle VCP/VCDS coderingen en verlagingen kan U bij mij terecht meer info via Whatsapp +31 6 15 22 87 09.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 08:44
Zijn er misschien meer mensen die last hebben van een haperende cruise control? Als het koud weer is (en bij koude start) dan doet de CC het niet totdat ik de auto opnieuw heb gestart. Betreft 2017 Octavia 1.6 TDI DSG.

Auto heeft het al sinds het begin en de dealer heeft het geprobeerd op te lossen, maar niet gelukt. Komt natuurlijk ook maar sporadisch voor, dus ze kunnen niet gericht troubleshooten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 07:52
GoeiedagEem schreef op zondag 8 maart 2020 @ 14:37:
Zijn er misschien meer mensen die last hebben van een haperende cruise control? Als het koud weer is (en bij koude start) dan doet de CC het niet totdat ik de auto opnieuw heb gestart. Betreft 2017 Octavia 1.6 TDI DSG.

Auto heeft het al sinds het begin en de dealer heeft het geprobeerd op te lossen, maar niet gelukt. Komt natuurlijk ook maar sporadisch voor, dus ze kunnen niet gericht troubleshooten.
Hoe is je accu? Stukje terug staan allerlei mensen met een Octavia en rare klachten door een slechte accu.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 08:44
@nooberke Ja daar dacht de dealer ook aan, die hebben de serie nagekeken, deze leek goed. Tevens 10 x gestart en gemeten, geen accuproblemen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 07-04 19:36

Antera

www.lowering.nl/vcds

Eigenlijk uitlezen als het probleem zich voordoet. Met storing en lopende motor zou misschien meer duidelijkheid kunnen geven in het storingsgeheugen

www.vcds-coding.nl voor nagenoeg alle VCP/VCDS coderingen en verlagingen kan U bij mij terecht meer info via Whatsapp +31 6 15 22 87 09.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

GoeiedagEem schreef op zondag 8 maart 2020 @ 14:52:
@nooberke Ja daar dacht de dealer ook aan, die hebben de serie nagekeken, deze leek goed. Tevens 10 x gestart en gemeten, geen accuproblemen...
Bij mij was er ook voldoende voltage na meerdere keren starten maar toch was m'n accu gaar met alle bijbehorende foutmeldingen bij koud weer. Toen ze echt de accu hadden losgekoppeld en zo'n meet geval eraan hadden gehangen bleek hij toch stuk. Na vervangen nog geen foutmelding voorbij zien komen :)

• skai21
Blugh, vanwege corona quarantaine kan ik mijn kamiq pas de 23ste ophalen i.p.v. afgelopen maandag :( ach, kon er anders toch niet in rijden :p

• Tsurany
  • Niet online
skai21 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 19:38:
Blugh, vanwege corona quarantaine kan ik mijn kamiq pas de 23ste ophalen i.p.v. afgelopen maandag :( ach, kon er anders toch niet in rijden :p
Ah dat is jammer. Ik heb de mijne deze week gekregen, heb maar gewoon wat rondjes gereden omdat ik ook al thuis moet werken. Rijdt wel lekker met DSG en de 1.5 TSI :) Even een speciale kabel gekocht voor Android Auto en dat werkt nu ook lekker goed.

• skai21
Tsurany schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 19:45:
[...]

Ah dat is jammer. Ik heb de mijne deze week gekregen, heb maar gewoon wat rondjes gereden omdat ik ook al thuis moet werken. Rijdt wel lekker met DSG en de 1.5 TSI :) Even een speciale kabel gekocht voor Android Auto en dat werkt nu ook lekker goed.
Hehe, tsja ik zit in officiële GGD isolement. Dus ophalen is niet zo sociaal tegenover de dealer..
Die USB C to C kabel had ik al besteld idd.
Als ik weer "naar buiten" mag, ga ik snel mijn voorloper poetsen van de rit naar Italië. En dan Z.S.M. omruilen voor de Kamiq 1.5TSI en DSG.

• smeerbartje
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 22:27
Ethirty schreef op zondag 23 februari 2020 @ 21:20:

Ben ik ook erg benieuwd naar!

• Rainesh
Helaas heb ik niet de changelogs kunnen vinden van de laatste Amundsen versies. Maar welk versie hebben jullie? Dan kan ik kijken wat de laatste is. Het is belangrijk dat je de menuknop ingedrukt houdt en dan softwareversie doorgeeft, niet die in je menu staat onder systeeminformatie.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Screenshot van de Karoq

https://tweakers.net/i/pC14B1JN9gJdGTTC2eW6810Ist4=/f/image/qMr3Mb5QVtRc5e4ulIox14RM.jpg

(Helaas zet de nieuwe image functie de rotatie verkeerd)

#team_UTC+1

• Rainesh
Ethirty schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:21:
Screenshot van de Karoq

[Afbeelding]

(Helaas zet de nieuwe image functie de rotatie verkeerd)
0478 is de laatste versie voor jouw systeem.

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 09:22

PcDealer

HP ftw \o/

Ik kwam er laatst achter dat de leidster van de naschoolse opvang van mijn dochter een Octavia III Combi RS heeft... :p

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +2Henk 'm!

• skai21
Vandaag de Kamiq 1.5TSI DSG Business edi. in ontvangst mogen nemen :)
https://i.imgur.com/hfEjNKj.jpg
https://i.imgur.com/cov8muX.png
En die running light aanwijzers blijven wel lachen :D
[Video: https://1drv.ms/v/s!AhSczXhwXaIuiYZ_L5H0fkKLT938Vg]
[Video: https://1drv.ms/v/s!AhSczXhwXaIuiYcA7cav6KVgzNC1Jg]

[Voor 10% gewijzigd door skai21 op 23-03-2020 13:03]

• Tsurany
  • Niet online
skai21 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:54:
Vandaag de Kamiq 1.5TSI DSG Business edi. in ontvangst mogen nemen :)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooi kleurtje! Heb hem zelf ook in die kleur :+
En die running light aanwijzers blijven wel lachen :D
[Video]
[Video]
Ik vond het zo'n nutteloze feature, je ziet het zelf nooit tenzij iemand met jouw auto aan komt rijden. Bodywork en velgen zie je nog elke keer als je naar de auto toe loopt maar dit staat enkel aan als je zelf aan de binnenkant zit :?

• skai21
Tsurany schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:32:
[...]

[...]

Ik vond het zo'n nutteloze feature, je ziet het zelf nooit tenzij iemand met jouw auto aan komt rijden. Bodywork en velgen zie je nog elke keer als je naar de auto toe loopt maar dit staat enkel aan als je zelf aan de binnenkant zit :?
Als je hem openmaakt zie je het ook

• skai21
Tsurany schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:32:
[...]

[...]

Vraagje, duurt bij jou het laden van het gebruikersprofiel bij het starten iedere keer ook zo lang? Dat komt bij mij zelfs voor de achteruitrijcamera, en geen infotainment. Net duurde het meer dan 2 minuten.

[Voor 9% gewijzigd door skai21 op 24-03-2020 20:28]

• Tsurany
  • Niet online
skai21 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 20:27:
[...]

Vraagje, duurt bij jou het laden van het gebruikersprofiel bij het starten iedere keer ook zo lang? Dat komt bij mij zelfs voor de achteruitrijcamera, en geen infotainment. Net duurde het meer dan 2 minuten.
Ik heb niks met een gebruikersprofiel, is dat onderdeel van de navigatie?

• skai21
Tsurany schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 20:35:
[...]

Ik heb niks met een gebruikersprofiel, is dat onderdeel van de navigatie?
Ik heb die Amudsen en het active display, die wil continue bij het starten mijn gebruikersprofiel starten.

• Tsurany
  • Niet online
skai21 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 20:44:
[...]

Ik heb die Amudsen en het active display, die wil continue bij het starten mijn gebruikersprofiel starten.
Ah, die heb ik niet. Ik heb de Business Sport editie en navigatie niet als optie genomen omdat ik toch Android Auto gebruik.

• skai21
Tsurany schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 20:48:
[...]

Ah, die heb ik niet. Ik heb de Business Sport editie en navigatie niet als optie genomen omdat ik toch Android Auto gebruik.
Dat heeft geloof ik vooral met skoda connect te maken. Als jij naar menu gaat zie je dan gebruikers?

• Tsurany
  • Niet online
skai21 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 22:36:
[...]

Dat heeft geloof ik vooral met skoda connect te maken. Als jij naar menu gaat zie je dan gebruikers?
Ik zal morgen even kijken. Maar zonder de navigatie upgrade is Skoda Connect ook zeer beperkt dus kan me goed voorstellen dat hij verder geen data ophaalt.

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Wat een veraderming die laatste update voor de Columbus. Android auto is nagenoeg direct beschikbaar bij het aanzetten en loopt niet meer vast 8)

• Dr Pro
WoBBeL schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 19:37:
Wat een veraderming die laatste update voor de Columbus. Android auto is nagenoeg direct beschikbaar bij het aanzetten en loopt niet meer vast 8)
Hoe kom je aan de update? Op de update portal zie ik geen updates voor m'n columbus

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

@Rainesh heeft mij voorzien van deze software :)

• Tsurany
  • Niet online
Ik gebruik een Samsung als telefoon die Android Auto en Mirrorlink ondersteund. Elke keer als ik hem verbind moet ik kiezen welke technologie ik wil gebruiken, is er een makkelijke optie om altijd automatisch voor Android Auto te kiezen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• skai21
de Kamiq met een 1.5TSI en DSG gaat wel lekker vooruit zeg:)
De banden hebben moeite om genoeg grip te krijgen :P

• Denko
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 07:43

Denko

|{ing Øf ßlitz

skai21 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 09:25:
Hehe, ik heb hetzelfde met mijn rapid. 150 PK op 175 breed winterbandjes vind ie niet leuk.

Hopen dat ik volgende week ergens bij mijn garage terecht kan om te wisselen naar zomerbanden. Rijdt ook gelijk een stuk lekkerder.

[Voor 17% gewijzigd door Denko op 27-03-2020 10:46]

PSN: Denkoyugo

• skai21
Denko schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:45:
[...]

Hehe, ik heb hetzelfde met mijn rapid. 150 PK op 175 breed winterbandjes vind ie niet leuk.
Mijne staat op 205/60/R16 AllSeason Contact van Conti

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

skai21 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:45:
[...]

Mijne staat op 205/60/R16 AllSeason Contact van Conti
Ik heb voor mijn zomerbanden 215/45/16 geloof ik. Als je dan een beetje goede banden heb je het probleem niet echt meer. Ik gebruik "ok" banden. Sporttrac 5's. Zelden nog problemen.
Overigens heb ik er nu wel een eibach set onder zitten. Dat wil soms ook wel helpen met grip. Iets minder overhellen etc.

[Voor 14% gewijzigd door Denko op 27-03-2020 11:06]

• skai21
Denko schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 11:05:
[...]

Ik heb voor mijn zomerbanden 215/45/16 geloof ik. Als je dan een beetje goede banden heb je het probleem niet echt meer. Ik gebruik "ok" banden. Sporttrac 5's. Zelden nog problemen
Ik zou willen dat ik keus had, zou zelf graag winter/zomer doen. Maar helaas schrijft ons leasebeleid all-seasons voor. want makkelijker/goedkoper en geen wissels.

• Tsurany
  • Niet online
skai21 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 22:36:
[...]

Ik heb net even gekeken en ik zie geen menu item daarvoor.
skai21 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 09:25:
Bij elk stoplicht vol gas weg is altijd wheelspin. Typisch geval van een iets te zware motor vergeleken met de rest van de auto. En natuurlijk stelt zo'n 150pk motor weinig voor maar het blijft wel vermakelijk :)

• skai21
Tsurany schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 11:38:
[...]

Ik heb net even gekeken en ik zie geen menu item daarvoor.

[...]

Bij elk stoplicht vol gas weg is altijd wheelspin. Typisch geval van een iets te zware motor vergeleken met de rest van de auto. En natuurlijk stelt zo'n 150pk motor weinig voor maar het blijft wel vermakelijk :)
inderaad 150PK is niet heel veel, maar het is ook best een licht autotje :)
Mijn vorige auto was een hybrid, die had een wat langzamere start om wielspin te voorkomen.
Dus ik ben nu vooral nog even aan het kijken hoeveel gas ik moet geven om normaal weg te rijden O-)

Wel echt een verademing, van een Kia DCT6 bak naar een DSG7.. Wereld van verschil _/-\o_

[Voor 22% gewijzigd door skai21 op 27-03-2020 13:48]

• Christiano007
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 09:19

Christiano007

Ich bin der champion

Een vraagje:

Ik heb nu een Ford Focus Wagon uit 2005/2006. Nu vind ik de ruimte op de achterbank maar weinig, als ik de maxi cosi met adapter op de bank monteer, moet mijn passagier de stoel enorm naar voren doen om de maxi-cosi te laten passen.

Nu ben ik aan het kijken naar een station (of hatchback) waar de achterbank ook ruim genoeg is voor een maxi-cosi en dat je gewoon de stoel ervoor redelijk naar achteren kunt houden.

Ben aan het kijken of een Octavia combi wat is, ik heb een budget van max 7000. Zie wat auto's staan uit bouwjaar 2008/2011 met 1.2 of 1.4 TSI.

Waar moet ik op letten bij deze serie, maakt het verbruik nog heel veel uit of is de ene motor veel betrouwbaarder dan de andere? En nog eventuele andere zaken waar ik op moet letten?

Ter land, ter zee en in de kroeg

• skai21
Christiano007 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 23:02:
Een vraagje:

Ik heb nu een Ford Focus Wagon uit 2005/2006. Nu vind ik de ruimte op de achterbank maar weinig, als ik de maxi cosi met adapter op de bank monteer, moet mijn passagier de stoel enorm naar voren doen om de maxi-cosi te laten passen.

Nu ben ik aan het kijken naar een station (of hatchback) waar de achterbank ook ruim genoeg is voor een maxi-cosi en dat je gewoon de stoel ervoor redelijk naar achteren kunt houden.

Ben aan het kijken of een Octavia combi wat is, ik heb een budget van max 7000. Zie wat auto's staan uit bouwjaar 2008/2011 met 1.2 of 1.4 TSI.

Waar moet ik op letten bij deze serie, maakt het verbruik nog heel veel uit of is de ene motor veel betrouwbaarder dan de andere? En nog eventuele andere zaken waar ik op moet letten?
Kijk sowieso ff op YouTube naar de video's van carwow, die hebben van heel veek auto's een practicality test. Laten dat soort dingen altijd goed zien.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Je moet even kijken of de distributieketting vervangen is, veelvoorkomend issue bij toemalige TSI’s.
Zijn veelal preventief vervangen.

• Alpha89
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 08:57
skai21 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 20:27:
[...]

Herkenbaar. Lijkt haast tijd en/of locatie gebonden. Soms is het super snel soms staat hij heel lang na te denken. Volgens dealert log je echt live in op een server... Hoop dat, dat niet het geval is.

Mijn allergrootste irritate is dat Bluetooth audio niet vanzelf start. Knopje staat gewoon op "afspelen". Moet dan twee keer op het knopje klikken (afspelen, pauze, afspelen) en dan start de muziek...

Ik ga donderdag naar de garage voor een terugroepactie. Scala en Kamiq hebben blijkbaar issues met eCALL functie. Maar die wat in februari zijn uitgeleverd hebben vaak al de juiste versie. Ben eens benieuwd of ik nog meer ga merken van die update.

Overigens kun je hier checken of er een terugroepactie is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• skai21
Alpha89 schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:38:
[...]

Herkenbaar. Lijkt haast tijd en/of locatie gebonden. Soms is het super snel soms staat hij heel lang na te denken. Volgens dealert log je echt live in op een server... Hoop dat, dat niet het geval is.

Mijn allergrootste irritate is dat Bluetooth audio niet vanzelf start. Knopje staat gewoon op "afspelen". Moet dan twee keer op het knopje klikken (afspelen, pauze, afspelen) en dan start de muziek...

Ik ga donderdag naar de garage voor een terugroepactie. Scala en Kamiq hebben blijkbaar issues met eCALL functie. Maar die wat in februari zijn uitgeleverd hebben vaak al de juiste versie. Ben eens benieuwd of ik nog meer ga merken van die update.

Overigens kun je hier checken of er een terugroepactie is.
Ik merk dat nu ik mijn auto op de oprint verbonden heb met mijn WiFi netwerk, het nu veel sneller gaat.
En op sommige plekken is het inderdaad traag, en andere plekken snel.
Klinkt inderdaad alsof de eSIM live de data ergens vandaan haalt.

Mijne is afgeleverd in Maart, heb nog niks van een terugroepactie gehoord. Maar zal straks mijn VIN eens opzoeken

[Voor 4% gewijzigd door skai21 op 06-04-2020 11:44]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Een vraagje:

Helaas is dat wel het tijdstip dat de 1.4 en 1.2 motoren eigenlijk allebei vreselijk (na 2013 ging het wel weer)
ALS je moet kiezen zou ik de 1.2 kiezen, maar het is allebei niet veel soeps eigenlijk. Als je specifieke dingen wilt weten over hoe en wat, kan je het beste even googlen op 1.4 tsi issues oid.

Pagina: 1 ... 31 32 33 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True