Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 83 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.240 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:30
marti28 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 12:10:
[...]
En daarnaast denk ik: hoezo kun je niet een gezin met twee of drie kinderen vervoeren in een hatchbak of sedan? Wij zaten vroeger ook met 5 man in een Suzuki Swift...
Tja, vroeger hoefde je ook geen gordels om en was het toegestaan om los in de achterbak te zitten.

Kindjes moeten tot bepaalde lengte in passende zitjes, en die zijn in 90% van de gevallen, net wat groter dan het aantal zitposities op de achterbank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:41
marti28 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 12:10:
[...]

En daarnaast denk ik: hoezo kun je niet een gezin met twee of drie kinderen vervoeren in een hatchbak of sedan? Wij zaten vroeger ook met 5 man in een Suzuki Swift...
Ik denk dat dat meer een kwestie is van gemak (en het lijkt op het oog toch vaak groter/ ruimer, een station, dan dat men echt in de veronderstelling is dat het niet kan. Wat ik zo "heerlijk" vind aan de ruimte in een station is dat met name de kinderwagen + bak + buggy (2 jonge kinderen) maar een klein beetje ruimte innemen, en ik ook in de hoogte kan werken voor bagage.
Ben door werkervaring uit het verleden best wel gewend om op de zijspiegels te rijden, dus om de achteruitkijkspiegel niet te gebruiken.

Uiteindelijk is het allemaal een kwestie van voorkeur en hoe/ waarvoor wil je je auto gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:19
Ik heb besloten binnen de VAG groep te blijven... Heb nu een 1.6 octavia. Nog een keer octavia leek mij wat saai maar platform is hetzelfde gebleven.

Seat wit1

Seat wit 2

Seat Leon ST FR Business Intense
2.0TDi DSG
Fr bekleding
Upgrade alcantara
Upgrade sound
PG6 - 18 inch reservewiel
PNC - Seat sound system
Lm velgen 18 inch perform bic
Seat full led
Upgrade winter
Chrome pack
Upgrade drive

Last minute change van zilver naar een witte lak. Denk dat het binnen het budget van €1000 (ex brandstof) past. Hoop over 3 jaar of anders 150-160.000 km wat meer keus te hebben in electrische autos ;)

Allemaal via leaseplan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:48
lowfi schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:20:
Ik heb besloten binnen de VAG groep te blijven... Heb nu een 1.6 octavia. Nog een keer octavia leek mij wat saai maar platform is hetzelfde gebleven.

Seat Leon ST FR Business Intense
2.0TDi DSG
Fr bekleding
Upgrade alcantara
Upgrade sound
PNC - Seat sound system
Lm velgen 18 inch perform bic
Seat full led
Upgrade winter
Chrome pack
Upgrade drive

Last minute change van zilver naar een witte lak. Denk dat het binnen het budget van €1000 (ex brandstof) past. Hoop over 3 jaar of anders 150-160.000 km wat meer keus te hebben in electrische autos ;)

Ga je de binnenruimte tov de octavia niet missen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je wel 18 inch velgen nemen op een auto die niet bekend staat om zijn comfortabele wegligging? Tenzij je graag altijd sportief rijdt met bijbehorende schokken zou ik het afraden. Verder mooie auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:57
[..]
Denk dat het binnen het budget van €1000 (ex brandstof) past[..]
Ik hoop dat je 'inclusief' bedoeld? Alphabet rekent ongeveer 200 euro (benzine) (en afhankelijk per auto/model natuurlijk) voor lease inclusief benzine. Dus dat zou betekenen dat je 1200 euro aan leasebudget hebt? Dat lijkt me vrij fors.. en om dan voor een Seat te gaan.. :|
Voor 1200 euro (inclusief) kun je echt toffe dingen leasen.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Nee echt ex. We zijn alleen gelimiteerd in de mogelijkheden. Geen aziaten/"exoten", geen suv/cabrio, diesel verplicht, 50K per jaar, 3 jaar lease. Hatchbacks zijn vaak te klein gezien de spullen die ik moet meenemen.

Wilde ook graag automaat. Franse automaten zijn een beetje meh als ik op de reviews moet afgaan.

Je mag me nu nog op een andere gedachten brengen aangezien de final handtekening nog niet is gezet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:57
@lowfi
- Audi A4 Avant
- Alfa Giulia (of is dat te 'exotisch')

Dat waren mijn eerste keuzes toen ik er nog niet achter was dat ons leasebudget incl. brandstof was (whoops)

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marti28
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15:29
lowfi schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:31:
Nee echt ex. We zijn alleen gelimiteerd in de mogelijkheden. Geen aziaten/"exoten", geen suv/cabrio, diesel verplicht, 50K per jaar, 3 jaar lease. Hatchbacks zijn vaak te klein gezien de spullen die ik moet meenemen.

Wilde ook graag automaat. Franse automaten zijn een beetje meh als ik op de reviews moet afgaan.

Je mag me nu nog op een andere gedachten brengen aangezien de final handtekening nog niet is gezet :P
Wut? En dan kies je een Leon? Sorry haha. A4 avant, C-klasse estate, V60, Mazda 6 sportbreak geen aziaten lees ik net, BMW 3 tourer, Skoda Supurb Combi, Passat Variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:59

woutur

Klauwtjes uit!

@lowfi Als je toch binnen VAG blijft (en alle knoppen, stoelen en multimedia zien er dan toch hetzelfde uit) denk eens aan de Superb Combi Style Business. Met een 1.6 ltr diesel DSG hou je nog shitloads aan ruimte over voor opties (waarschijnlijk ALLE) en je kan er alles in kwijt wat je ook maar mee wilt nemen.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Die Volvo past, de rest gaat over de 1200.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-10 11:44
AllSeeyinEye schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:52:
Pardon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik heb ze begin dit jaar nog aan de orde gehad. 320i high exec en A4 (en A5) adrenaline sport business nogwat gingen beiden naar 1300 per maand ex brandstof voorschot.
De S60 (die ik nu heb) is 1175 ex brandstof voorschot.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
AllSeeyinEye schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:52:
Oud collega rijd een Passat variant comfortline diesel met wat opties en die kost hem 860 ex brandstof. Als ik zo ff in de openbare leaseportal van Leaseplan zit te klikken pak ik een Passat Variant Highline Business R met Executive en bestuurdersassistentie pakket plus en vink ik de beste leasevoorwaarden aan (winterbanden, verzekering, tankpas) kom ik op 1012 ex brandstof uit. https://www.leaseplandire...e&staat=new#tab=pakketten

Zelfde geld voor een Superb Style Business. Loaded met opties en 1000 ex brandstof. https://www.leaseplandire...tab=opties-en-accessoires

Ik reken altijd dat er nog wel een tientje of 3 bij dit bedrag op komt vanwege eigen leasevoorwaarden, maar dan doe je een paar opties minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Wij hebben winterbanden, tankpas, geen eigen risico, vervangend vervoer zelfde klasse 3 jaar 50k km?

[ Voor 75% gewijzigd door AllSeeyinEye op 15-06-2017 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
AllSeeyinEye schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 14:02:
geen eigen risico, vervangend vervoer zelfde klasse
Die twee kan ik niet instellen in de portal, maar de rest allemaal wel. Vandaar ook mijn opmerking over een paar tientjes bij het bedrag op.

Wellicht andere bijzondere voorwaarden? Geen idee anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:52
AllSeeyinEye schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:57:
Ik heb ze begin dit jaar nog aan de orde gehad. 320i high exec en A4 (en A5) adrenaline sport business nogwat gingen beiden naar 1300 per maand ex brandstof voorschot.
De S60 (die ik nu heb) is 1175 ex brandstof voorschot.
Dat zijn behoorlijke prijzen voor een S60/3 reeks/A4. Wat zuidelijker rijd je met jouw voorwaarden een heel leuke uitgeruste 520d voor 1175. Of een 530d voor 1300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:39

JB

Cédric roelt!

dimocash schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:22:
[...]

Ga je de binnenruimte tov de octavia niet missen?
Welke binnenruimte? Tot aan het dak laadt niemand. Beenruimte verschil is er ook amper. Snap niet dat de Leon ST hier zo onder gewaardeerd wordt. Ik heb er 2 jaar met veel plezier in gereden. Ook verlaagd met 18 inch. Ruimte was dikke prima en hij smoelt IMHO stukken beter dan zijn saaie broertjes Golf/Octavia.

Snap alleen niet dat ie 1000 euro doet ex brandstof :? Iets met looptijd/km's? Of is de bestelwaarde ineens zoveel hoger?

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 25% gewijzigd door JB op 15-06-2017 15:16 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:05
BiLLY_daKid schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 12:54:
Tja, vroeger hoefde je ook geen gordels om en was het toegestaan om los in de achterbak te zitten.

Kindjes moeten tot bepaalde lengte in passende zitjes, en die zijn in 90% van de gevallen, net wat groter dan het aantal zitposities op de achterbank ;)
Tegenwoordig moeten kindjes ook tot 1,5 jaar oud en eigenlijk langer achteruit kijken op de achterbank en die stoeltjes nemen nog meer ruimte in. In een kleine auto kan je dan niet meer voor zitten, dat is bijv. in de Lexus CT200H van mijn vrouw al een probleempje en zo groot zijn wij niet.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

ph4ge schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:15:
[...]

Tegenwoordig moeten kindjes ook tot 1,5 jaar oud en eigenlijk langer achteruit kijken op de achterbank en die stoeltjes nemen nog meer ruimte in. In een kleine auto kan je dan niet meer voor zitten, dat is bijv. in de Lexus CT200H van mijn vrouw al een probleempje en zo groot zijn wij niet.
Dat is een ramp inderdaad. Dat is hier de voornaamste reden geweest om uit te wijken naar D segment.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimocash
JB schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:13:
[...]

Welke binnenruimte? Tot aan het dak laadt niemand. Beenruimte verschil is er ook amper. Snap niet dat de Leon ST hier zo onder gewaardeerd wordt. Ik heb er 2 jaar met veel plezier in gereden. Ook verlaagd met 18 inch. Ruimte was dikke prima en hij smoelt IMHO stukken beter dan zijn saaie broertjes Golf/Octavia.

Snap alleen niet dat ie 1000 euro doet ex brandstof :? Iets met looptijd/km's? Of is de bestelwaarde ineens zoveel hoger?

***members only***
Hier op het werk zijn er meerdere golf, leon en octavia leaseauto's.
Van deze drie heeft de octavia de meeste (been)ruimte, gevolgd door de Golf en de Leon.
Waar jij zegt dat er amper verschil is qua beenruimte moet ik aangeven dat ik het in de praktijk hier niet mee eens ben.
De beenruimte is in de Leon niet verkeerd, zeker niet, maar toch wel minder dan van de Octavia.
En wie kraakt een Leon af? Het is hier op het werk een zeer populaire auto. Ik denk dat er meer Leon's zijn dan Octavia's.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:22
Mee eens over de beenruimte. In de Octavia kan ik met gemak achter mezelf zitten en in de Leon niet. Voor de rest een prima auto, zeker qua rijgedrag is het een stuk leuker rijden vergeleken met de Octavia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[...]

Welke binnenruimte? Tot aan het dak laadt niemand. Beenruimte verschil is er ook amper. Snap niet dat de Leon ST hier zo onder gewaardeerd wordt.
Heb er toevallig bij het bekijken van de Octavia nog naar gekeken omdat de Leon in dezelfde showroom stond. Het is echt wel een paar cm verschil in de praktijk, het achterstevoren vervoeren met een kinderzitje kan namelijk in een Octavia prima en in de Leon niet. Ook in eens 308 houdt het niet over, maar dat komt door het irritante dashboard dat ver naar binnen steekt het interieur in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lowfi
[...]

***members only***
Looptijd en km idd. Fiscale waarde is 42k. 2.0TDi & dsg is aardig aan de prijs.

Heb ook gekeken naar audi/volvo stations maar die zijn allemaal erg kaal voor dat geld. Volvo v60 vind ik ook oudbollig van binnen plus kleine kofferbak.

Passat vind ik niet mooi van buiten. Soort lijkenauto. Loopt ook aardig op met opties. Al is de DSG nu wel gratis.
Superb met 2.0 dsg past niet in het budget
Octavia heb ik nu valt dus af :P
Sja...

First world problems >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

J0YR1D3R schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:29:
[...]

Heb er toevallig bij het bekijken van de Octavia nog naar gekeken omdat de Leon in dezelfde showroom stond. Het is echt wel een paar cm verschil in de praktijk, het achterstevoren vervoeren met een kinderzitje kan namelijk in een Octavia prima en in de Leon niet. Ook in eens 308 houdt het niet over, maar dat komt door het irritante dashboard dat ver naar binnen steekt het interieur in.
Overdrijven is ook een kunst... Ging prima;

Afbeeldingslocatie: http://www.jaconet.nl/meuk/axissfix2.jpg

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:59
Zo te zien staat die voorstoel niet in de achterste stand. Verre van :)

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Korvaag schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 21:05:
Zo te zien staat die voorstoel niet in de achterste stand. Verre van :)
Ik ben 1.85m. De stoel staat niet helemaal naar achter inderdaad.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
JB schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 21:06:
[...]
Ik ben 1.85m. De stoel staat niet helemaal naar achter inderdaad.
Dan kan het dus prima dat iemand die dat wel nodig heeft een stoeltje dus niet in een Leon krijgt, maar wel in de Octavia :P Ik kan in de Leon bijvoorbeeld niet achter mezelf zitten en in de Octavia wel. Nou zit ik op zich zelden achter mezelf :+ maar het scheelt best een stuk qua ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Korvaag schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 21:08:
[...]

Dan kan het dus prima dat iemand die dat wel nodig heeft een stoeltje dus niet in een Leon krijgt, maar wel in de Octavia :P Ik kan in de Leon bijvoorbeeld niet achter mezelf zitten en in de Octavia wel. Nou zit ik op zich zelden achter mezelf :+ maar het scheelt best een stuk qua ruimte.
Precies! Maar beweren dat het niet kan is weer wat anders :P ;)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
vinom schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:56:
Mee eens over de beenruimte. In de Octavia kan ik met gemak achter mezelf zitten en in de Leon niet. Voor de rest een prima auto, zeker qua rijgedrag is het een stuk leuker rijden vergeleken met de Octavia.
Ik heb in beiden proef gereden en ik ben voor de Leon gegaan inderdaad. Hij oogt niet alleen mooier (kwestie van smaak) maar stuurt veel beter en veel meer gevoel.

Het is dat ik mijn Leon (ST 2016) niet mee kon nemen anders reed ik deze nu nog.

[ Voor 8% gewijzigd door GeeMoney op 15-06-2017 21:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
JB schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 21:10:
[...]

Precies! Maar beweren dat het niet kan is weer wat anders :P ;)
Ja als je de voorstoel verwijdert past het sowieso altijd, ook in een Alto :+

Zonder gekheid: Als je permanent je stoel in een positie moet zetten waarin je zelf niet fijn zit vind ik dat prima onder 'niet' vallen. Je koopt/least geen auto om vervolgens geforceerd een paar jaar klem te zitten als de kleine mee moet.

Hij brengt het niet zo sterk alsof het compleet onmogelijk is, maar dat het bij hem niet past.

Wel grappig.. hoe verder ik deze reactie tik, des te sterker bekruipt mij het gevoel: wat een semantisch geneuzel om het woordje 'niet' :P Wellicht moeten we stellen: "Het past niet zonder teveel in te moeten leveren op comfort indien de persoon zijn/haar stoel in de achterste stand moet hebben staan voor een optimale rijbeleving" :+

[ Voor 10% gewijzigd door Korvaag op 15-06-2017 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@Korvaag Tja waar maken we ons tegenwoordig druk om... Ik heb in de Mondeo ook veel meer beenruimte maar tegenwoordig wordt er in C segment al gedaan alsof er niks meer in past :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
JB schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 21:26:
@Korvaag Tja waar maken we ons tegenwoordig druk om... Ik heb in de Mondeo ook veel meer beenruimte maar tegenwoordig wordt er in C segment al gedaan alsof er niks meer in past :+
Ach dat is nog niks. Ik rij een Octavia terwijl ik alleenstaand ben omdat ik geen reden zie om een kleinere auto te leasen als je voor hetzelfde geld een grotere kan krijgen :+

(ok ok en omdat ik nog wat cursssen geeft waardoor ik vaak de achterbak vol heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
JB schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 21:03:
[...]

Overdrijven is ook een kunst... Ging prima;

[afbeelding]
Ik geef toe, de woorden "voor mij" mistten. Want voor mij gaat het niet, ik ben namelijk 2 meter en geen 1.85 :) Ik kan redelijk voorin zitten als bijrijder met de kinderstoel er achter, als bestuurder zit ik zelfs in de Octavia niet lekker.
Daarnaast is jouw kinderstoel (op de foto lijkt dat zo iig) minder diep dan de maxi cosi die ik er in heb zitten.

En nog even on topic, zelf heb ik ruim 4 jaar een Leon gehad (2007-2011) en die beviel toen prima. Helaas heeft de meest recente mij nooit weten te overtuigen qua interieur en exterieur. Voor mij is het hem niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:34
En anders kun je ook dat achteruit geplaatste stoeltje achter de bijrijdersstoel zetten. Die hoeft natuurlijk niet perse achter de bestuurder... Meestal heb je er maar 1 van omdat ze daarna toch over gaan naar een andere stoel (tenzij je een 2 of meerling hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Upgrade sound
PNC - Seat sound system

Hoe past dat reservewiel met de Sound upgrade?
Ik moest een ruimtebesparend reservewiel optie nemen ivm de woofer van het sound system dacht ik.
Verder meer dan prima auto, ga je meer rijplezier in beleven dan in je Octavia :)
Hij is wel ietsje kleiner inderdaad maar staat mooier op zijn bandjes en de lijnen zijn beter in mijn ogen. (heb je het sportonderstel? raad ik wel aan, verder had ik 17inch genomen ipv 18 ivm comfort en dan met sportonderstel :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:55

skoozie

SCSI

Ik heb ergens een keer gehoord dat je het verschil tussen je 14% en je nieuwe auto ook kan verhalen op de verzekerings maatschappij voor de duur dat het contract gelopen zou hebben. omdat dit ook een gevolgschade is waar de tegenpartij voor gezorgd heeft. Misschien eens bespreken met je rechtsbijstand/LM/wagenparkbeheerder?

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
AndRo555 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 14:29:
[...]

Dat zijn behoorlijke prijzen voor een S60/3 reeks/A4. Wat zuidelijker rijd je met jouw voorwaarden een heel leuke uitgeruste 520d voor 1175. Of een 530d voor 1300.
Wat noordelijker rij je met 1050 euro (ex) een Audi A5/6 of een BMW 5 (4 jaar, 140K)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
jongetje schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 06:58:
En anders kun je ook dat achteruit geplaatste stoeltje achter de bijrijdersstoel zetten. Die hoeft natuurlijk niet perse achter de bestuurder... Meestal heb je er maar 1 van omdat ze daarna toch over gaan naar een andere stoel (tenzij je een 2 of meerling hebt).
Daar zit ie nu dus ook, maar daar dan heb je dus wel een grote auto nodig om er nog fatsoenlijk voor te kunnen zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rspoe
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-08 08:23
Is de A3-Limousine haalbaar zijn met een leasbudget van 750,-? En heeft iemand hier ervaring met deze auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:34
rspoe schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 09:52:
Is de A3-Limousine haalbaar zijn met een leasbudget van 750,-? En heeft iemand hier ervaring met deze auto?
Als je even terug leest dan zie je dat niemand hier antwoord op kan geven. Je geeft totaal geen informatie over looptijden, incl winterbanden?, bedrag incl. brandstof?, aantal km per jaar etc.

Daarnaast kun je prima op www.leaseplan.nl een indicatie krijgen voor (bijna) elke auto met de opties die mogelijk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

skoozie schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 08:56:
[...]

Ik heb ergens een keer gehoord dat je het verschil tussen je 14% en je nieuwe auto ook kan verhalen op de verzekerings maatschappij voor de duur dat het contract gelopen zou hebben. omdat dit ook een gevolgschade is waar de tegenpartij voor gezorgd heeft. Misschien eens bespreken met je rechtsbijstand/LM/wagenparkbeheerder?
Klopt :)

JB in "Het grote Leaseauto-topic"

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:55

skoozie

SCSI

Ahh, je was het zelf waar ik het van had :+

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rspoe
jongetje schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 09:55:
[...]

Als je even terug leest dan zie je dat niemand hier antwoord op kan geven. Je geeft totaal geen informatie over looptijden, incl winterbanden?, bedrag incl. brandstof?, aantal km per jaar etc.

Daarnaast kun je prima op www.leaseplan.nl een indicatie krijgen voor (bijna) elke auto met de opties die mogelijk zijn.
Allright:

Looptijd:4 jaar
Incl winterbanden
Incl brandstof
25.000 km p/j

Ik ga even leaseplan.nl checken! :)

[ Voor 3% gewijzigd door rspoe op 16-06-2017 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

ManiacScum schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 09:44:
[...]

Wat noordelijker rij je met 1050 euro (ex) een Audi A5/6 of een BMW 5 (4 jaar, 140K)
Herbereken dat nu eens naar 3 jaar, 50k per jaar. Dan ga je hele andere bedragen krijgen. Want dat is mijn situatie (en volgens mij ook die van @lowfi ). En wat voor uitvoering heb je bekeken? Doe dat eens op basis van een 520 of 525 high executive luxury line en in geval van de Audi's een 2 liter TDI of TFSI, S Tronic Design Pro Line Plus (dat zijn overigens auto's die ver buiten mijn budget vallen, met een fiscale waarde van tussen de 65 en 70k)

[ Voor 9% gewijzigd door AllSeeyinEye op 16-06-2017 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapteynn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:12

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

rspoe schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 11:09:
[...]

Allright:

Incl winterbanden
Incl brandstof
25.000 km p/j

Ik kon de audi A3 limo sport net leasen o.b.v. 30k 4 jaar met budget €795 bij alphabet. Het probleem zat met name in de opties. Bij een midden armsteun ging ik al over budget...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rspoe
Kapteynn schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 11:21:
[...]

Ik kon de audi A3 limo sport net leasen o.b.v. 30k 4 jaar met budget €795 bij alphabet. Het probleem zat met name in de opties. Bij een midden armsteun ging ik al over budget...
Okay dan zal het krap worden. Ik vind hem toch iets volwassener dan een 1-serie en normale a3. BMW 2 Coupé vind ik ook tof maar die cataloguswaarde is hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapteynn

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

rspoe schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 11:41:
[...]

Okay dan zal het krap worden. Ik vind hem toch iets volwassener dan een 1-serie en normale a3. BMW 2 Coupé vind ik ook tof maar die cataloguswaarde is hoger.
Leuk aankleden zal er niet bij zijn. Ik ben uit eindelijk voor de Skoda octavia 1.0 TSI gegaan, lekker ruim en veel opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 11:09:
[...]

Herbereken dat nu eens naar 3 jaar, 50k per jaar.
Waarom zou ik, totaal niet interessant voor mijn situatie en veel andere leaserijders.
Daarom vermelde ik ook mijn situatie.

Overigens, kan ik dan nog steeds heel wat betere auto's leasen als de genoemde Seat.
Ik kan dan nog steeds een A4/A5 leasen of een een dikke BMW 3 en zelfs een 4-serie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

ManiacScum schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 12:33:
[...]

Waarom zou ik, totaal niet interessant voor mijn situatie en veel andere leaserijders.

Overigens, kan ik dan nog steeds heel wat betere auto's leasen als de genoemde Seat.
Ik kan dan nog steeds een A4/A5 leasen of een een dikke BMW 3 en zelfs een 4-serie.
Voor 42K zou ik inderdaad ook iets in D segment leasen. De Leon ST was met name interessant in de 14% reeks toentertijd. Nu alles 22% is, ga ik liever voor iets anders voor hetzelfde geld :)

Alleen de Cupra zou ik eventueel pakken als ik benzine mocht leasen. 300PK is best leuk :+

[ Voor 7% gewijzigd door JB op 16-06-2017 12:38 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:33
rspoe schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 11:41:
[...]

Denk dat het lastig wordt om alle auto's die je noemt in het budget van 750 p/m te krijgen (incl. brandstof).
Verwacht dat je eerder een segment lager uit gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rspoe
timwijn schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 13:57:
[...]

Denk dat het lastig wordt om alle auto's die je noemt in het budget van 750 p/m te krijgen (incl. brandstof).
Verwacht dat je eerder een segment lager uit gaat komen.
Inderdaad. Dat verwacht ik ook. :) Het zal waarschijnlijk einde dit jaar, begin volgend jaar worden dus ik heb ook de pech dat ik met de 22% zit. Nu zijn er nog 15% auto's die vorig jaar op kenteken zijn gezet. Elektrisch mag ook maar daar zit niet echt een topper tussen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:33
rspoe schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 14:01:
[...]

Inderdaad. Dat verwacht ik ook. :) Het zal waarschijnlijk einde dit jaar, begin volgend jaar worden dus ik heb ook de pech dat ik met de 22% zit. Nu zijn er nog 15% auto's die vorig jaar op kenteken zijn gezet. Elektrisch mag ook maar daar zit niet echt een topper tussen vind ik.
Zou een Golf GTE niet dit jaar nog lukken voor je (dat die nog net met 15% op te pikken is)?
Zijn afaik hele prettige auto's :)
Stukje vlotter dan een basis A3/1-serie motor en gok ook goedkoper in leasebedrag. En als je niet door je werkgever op daadwerkelijk verbruik afgerekend wordt, heel fijn met de lage bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rspoe
timwijn schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 14:05:
[...]

Zou een Golf GTE niet dit jaar nog lukken voor je (dat die nog net met 15% op te pikken is)?
Zijn afaik hele prettige auto's :)
Stukje vlotter dan een basis A3/1-serie motor en gok ook goedkoper in leasebedrag. En als je niet door je werkgever op daadwerkelijk verbruik afgerekend wordt, heel fijn met de lage bijtelling.
Dat zou inderdaad een goede optie zijn. Mooie auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:52
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 11:09:
[...]

Herbereken dat nu eens naar 3 jaar, 50k per jaar. Dan ga je hele andere bedragen krijgen. Want dat is mijn situatie (en volgens mij ook die van @lowfi ). En wat voor uitvoering heb je bekeken? Doe dat eens op basis van een 520 of 525 high executive luxury line en in geval van de Audi's een 2 liter TDI of TFSI, S Tronic Design Pro Line Plus (dat zijn overigens auto's die ver buiten mijn budget vallen, met een fiscale waarde van tussen de 65 en 70k)
Jij bent dan ook een van de weinigen waarvan ik weet dat ze zichzelf limiteert op netto kosten ipv maximum leasebudget te gebruiken. Genoeg mensen die een 520d met wat leuke opties kiezen ipv een 530e (plug in) omdat die laatste in de lease gewoon een pak duurder is. Ook al is die plug in netto goedkoper (+-100 vs 150 euro in de maand). Zelfde met de gewone benzine vs diesel, die zijn duurder in de lease en duurder netto.
Laat staan dat iets anders leasen dan een diesel nog altijd een grote no go is hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

@AndRo555 Snap ik, maar het gaat er bij mij niet in dat iemand een goed aangeklede en lekker gemotoriseerde 5 Serie / A6 zou kunnen rijden voor 1100 tot 1200 ex brandstofvoorschot. Op basis van 3 jaar, 50k km / jaar.

En dan dus niet de basisversie met instapmotor en 17 inch velgjes (ja, ~jes op een auto van die grootte).

Hier in het bedrijf rijden er meerdere 525's, een A6 en A5 Cabrio (maar die kan je niet goed vergelijken want dat is een 3.0 TDI Quattro). De goedkoopste daarvan is de A6, die voor 1350 ex brandstofvoorschot gaat.

Ps, wat bedoel je met:
Ook al is die plug in netto goedkoper (+-100 vs 150 euro in de maand)
Dat het 50 euro scheelt? Maar waar haal je die 100 / 150 vandaan? Want een auto van 45k fiscaal kost mij toch al 430 euro / maand aan bijtelling (netto).
ManiacScum schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 12:33:
[...]

Maar dan moet je natuurlijk niet roepen dat wat ik riep niet klopt. Want als ik lowfi z'n post als uitgangspunt neem, dan praten we hier over een contract van 3 jaar op basis van 45 of 50k km. En omdat dat bij mij dus ook het geval is, had ik die cijfers simpelweg nog paraat.
Een 3 en 4 serie heb ik dus eerder dit jaar geconfigureerd. 320i automaat, high executive, M Sport. Fiscale waarde lag op 55k euro. Leasekosten tussen de 1300 en 1350/maand.

[ Voor 35% gewijzigd door AllSeeyinEye op 16-06-2017 14:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pitchdown
  • Laatst online: 18:56
DonJunior schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 21:56:
[...]

Lang verhaal, maar ik ben er al sinds november mee bezig (toen kwam de facelift om de hoek en kon ik mijn order destijds niet doorzetten, daarna nog een aantal dingen niet correct.. mijn order is 5x terug gekomen)
Ondertussen hebben ze al wel een productieslot. gereserveerd in de fabriek waardoor de verwachte levertijd voor mijn auto niet geheel vergelijkbaar is met een reguliere order. Mijn Golf komt eind volgende maand.

@GeeMoney Heb ook de Dynaudio optie besteld.. Veel goede ervaringen over gelezen en op YouTube te vinden. Ben benieuwd want heb hem in de nieuwe ook nog niet gehoord.
Even alvast vooruit kijken?
Afbeeldingslocatie: https://s23.postimg.org/l9tsrczyz/auto.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door pitchdown op 16-06-2017 18:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-10 20:24
rspoe schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 11:09:
[...]

Allright:

Incl winterbanden
Incl brandstof
25.000 km p/j

Mazda 3 sedan GT-M uitvoering :9~ Al vind ik de hatchback portiever er uit zien 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 14:47:

Maar dan moet je natuurlijk niet roepen dat wat ik riep niet klopt. Want als ik lowfi z'n post als uitgangspunt neem, dan praten we hier over een contract van 3 jaar op basis van 45 of 50k km. En omdat dat bij mij dus ook het geval is, had ik die cijfers simpelweg nog paraat.
Quote jij even waar ik aangeef dat jouw statement niet klopt?
Ik post enkel ter referentie zodat wij elkaar hier kunnen helpen.
Beetje jammer dat je beweert dat ik gezegd zou hebben dat er iets niet klopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

ManiacScum schreef op maandag 19 juni 2017 @ 09:38:
[...]

Quote jij even waar ik aangeef dat jouw statement niet klopt?
Ik post enkel ter referentie zodat wij elkaar hier kunnen helpen.
Beetje jammer dat je beweert dat ik gezegd zou hebben dat er iets niet klopt.
Ok, mijn woordkeuze is niet helemaal juist geweest, waarvoor excuses. Het komt echter (op mij) over of ik het niet bij het juiste eind heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Iemand die al rijdt in de nieuwe facelift golf?
Hoe bevalt deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
@pitchdown Ja ik , e-Golf dan wel. Bevalt super hoor, hij is net ff wat strakker dan de originele mk7 vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@AllSeeyinEye je kunt natuurlijk ook een situatie hebben waarbij een showroomauto zonder kilometers wordt geherwaardeerd naar een lagere fiscale waarde. Zo rijdt mijn zwager een hagelnieuwe A5 black edition met bijna full options. Kost als je hem besteld ruim 70k iirc, is op ca 50k geherwaardeerd en toen pastte het ineens wel in het leasebudget :)
Collega van me idem, geherwaardeerde A4 showroommodel ipv een A3.
Dus het kan wel, al komt het uiteraard een stuk minder vaak voor :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08-10 15:10

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Precies deze krijg ik ook (half augustus) alleen dan met R-line pakket en panorama dak. Heb de
station nog niet in R-line gezien alleen op de site van volkswagen. Dynaudio ben ik zelf ook wel benieuwd naar.

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Nutterd schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 09:50:
[...]

Precies deze krijg ik ook (half augustus) alleen dan met R-line pakket en panorama dak. Heb de
station nog niet in R-line gezien alleen op de site van volkswagen. Dynaudio ben ik zelf ook wel benieuwd naar.
Ook de golf variant?
Ook atlantic blue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

pitchdown schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 10:04:
[...]

Ook de golf variant?
Ook atlantic blue?
Jup en jup ;-)

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Dat is atlantic blue toch wel een populaire kleur :-)
Op de foto ziet deze kleur er heel aardig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

pitchdown schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 10:15:
[...]

Dat is atlantic blue toch wel een populaire kleur :-)
Op de foto ziet deze kleur er heel aardig uit.
hier bij de dealer staat een Golf R-line (geen Variant) in deze kleur en moet zeggen die is wel :9~ heb nog even getwijfeld of ik de variant of de gewone zou pakken aangezien ik eigenlijk geen station nodig heb maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Nutterd schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 10:18:
[...]

hier bij de dealer staat een Golf R-line (geen Variant) in deze kleur en moet zeggen die is wel :9~ heb nog even getwijfeld of ik de variant of de gewone zou pakken aangezien ik eigenlijk geen station nodig heb maarja.
Welke vestiging is dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:08
Kwakkel schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:44:
Zo, de knoop is uiteindelijk doorgehakt. Iedereen bedankt voor de input en het meedenken over de afgelopen paar maanden :)

Dit wordt 't:
  • [b]VW Touran Highline 1.6TDI SCR Bluemotion Technology 85 kW (115 pk) 7 versnellingen DSG[/b] [i]snip[/i]
snip

EDIT: levering medio augustus :) Goed dat we dit jaar met het vliegtuig op vakantie gaan :D
HR: 'je leaseauto is er. Maak je een afspraak bij de garage?'
Ik: 'ben je zeker, want levering pas voorzien mid augustus?'.
HR: 'ja hoor, heel zeker'.

Ik: 'Mijn nieuwe leasewagen zou er al zijn?'
Garage: 'Die is nog onderweg naar ons.'
Ik: :(
Garage: 'Maar volgende week kunnen we wel leveren'
Ik: :o :*)

Vraag me niet hoe ze zomaar bijna 2 maanden van de levertijd afkrijgen. Meestal gaat zoiets in de verkeerde richting :P
Minpuntje voor de garage wel: had ze gevraagd me op de hoogte te houden wanneer de auto in productie ging e.d.. Hebben ze dus niet gedaan :P
Maar goed, volgende week dinsdag mag ik 'm gaan ophalen O+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Laatst online: 30-09 16:23
Kwakkel schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 12:21:
[...]
Vraag me niet hoe ze zomaar bijna 2 maanden van de levertijd afkrijgen. Meestal gaat zoiets in de verkeerde richting :P
Minpuntje voor de garage wel: had ze gevraagd me op de hoogte te houden wanneer de auto in productie ging e.d.. Hebben ze dus niet gedaan :P
Maar goed, volgende week dinsdag mag ik 'm gaan ophalen O+
Nouja, dat had ik dus ook met mijn octavia. En die ga ik dinsdag ook ophalen :)
Ik kan donderdag al maar om nou met mijn nagelnieuwe auto naar Defqon te gaan is ook weer zoiets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapteynn

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Hennie-M schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 12:54:
[...]

Ik kan donderdag al maar om nou met mijn nagelnieuwe auto naar Defqon te gaan is ook weer zoiets ;)
Wanneer heb jij jouw octavia besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
[...]

Proficiat, en veel plezier ermee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
[...]

Ik ga met de bus! Heb een kaartje met hotelovernachting en busvervoer naar/van.
(ik ga alleen zondag trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

auto arena Venlo.

kleur ziet er in real life nog strakker uit vind ik. iets feller blauw heb ik het idee dan op de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Laatst online: 30-09 16:23
Korvaag schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 13:11:
[...]

Ik ga met de bus! Heb een kaartje met hotelovernachting en busvervoer naar/van.
(ik ga alleen zondag trouwens).
Ik moet werken, ik ben er morgenochtend om half 9 al ;)
Kapteynn schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 12:55:
[...]

Wanneer heb jij jouw octavia besteld?
Ik weet het niet zeker en kan nu ook niet makkelijk bij die gegevens. Maar het was halverwege/ eind april. Dacht ik..

[ Voor 33% gewijzigd door Hennie-M op 20-06-2017 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

[...]

Waarom lees ik nou weer cavia ipv Octavia :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
:| Net contact gehad met de dealer, schijnt dat de Ibiza die ik heb besteld nu als verwachte afleverweek week 47 heeft, wtf.. Hij is op 16 mei bij de dealer besteld :S Toen kreeg ik van de leasemaatschappij door (zij krijgen de datum door via de dealer) dat de leverindicatie 24 augustus was (wat ik toen al erg laat vond). Dit zou betekenen dat de levertijd bijna een half jaar is ipv de door de dealer aangegeven 2-3 maanden...

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
2 à 3 maanden is volgens mij normaal hoor. 6 maanden is aan de lange kant, maar ook niet uitzonderlijk.

Toen ik begon te kijken voor een nieuwe wagen (in januari/februari) was de levering van een VW Touran voor begin juni, een VW Tiguan begin oktober en een MB GLC voor november!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

The Eagle schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 18:56:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/69/85/8d/69858d2b116cec771f82e37ca7e036d9.jpg
Bedankt he... :P

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

The Eagle schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 18:56:
[...]

Iets met gebrek aan hoofdletters is daarvan de meest voor de hand liggende oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

[...]

Ik lees dat van VAG wel meer. Levertijd bewust 6 weken langer maken zodat het uiteindelijk alleen maar mee kan vallen (meestal...). Als je op het SkodaForum kijkt zie je ook regelmatig dat de auto een stuk eerder komt dan gezegd. Ik had het zelf ook met de Skoda Cavia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secury
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-07 15:28
Kecin schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:35:
[...]

Ik lees dat van VAG wel meer. Levertijd bewust 6 weken langer maken zodat het uiteindelijk alleen maar mee kan vallen (meestal...). Als je op het SkodaForum kijkt zie je ook regelmatig dat de auto een stuk eerder komt dan gezegd. Ik had het zelf ook met de Skoda Cavia
Exact dit.. ik had het met mijn A3, en mijn zwager nu met zijn Cavia!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:22
En zo is het ook bij mijn Cavia! (Dan kun je het krijgen ook :P). Die zou eerst eind augustus komen, en nu kan ik hem volgende week al ophalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MA®K
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:57
Als ik die berichten over levertijd lees komt er een glimlach tevoorschijn. LM gaf aan dat verwachte leverdatum begin september is voor de Q2 maar misschien dan toch eerder? :)

Life to is short, not too

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Mijn Cavia had destijds een levertijd van 8 maanden en dat hebben ze tot de laatste dag netjes volgemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:24
mijn Hyundai Ioniq HEV was 23 mei besteld en kon ik 7 juni al ophalen, stond op voorraad :D

Voordeel van een niet al te populaire auto waaraan je alleen nog een kleur kan kiezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Iemand dan ook ervaring met de Franse merken? O-)
Megane in april besteld, begin deze maand nog contact gehad met de dealer en de prognose stond toen op week 36 (begin september).
Ik wil begin volgende maand nog eens vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:04
striner schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:43:
Megane in april besteld, begin deze maand nog contact gehad met de dealer en de prognose stond toen op week 36 (begin september).
Mijn Clio was half februari besteld en heb ik vorige week maandag de 12de opgehaald.

Oorspronkelijke leverdatum was 6 juni, toen was hij ook bij de dealer binnen, moest alleen nog klaar gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealHibachi
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-09 15:47
striner schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:43:
Mijn Megane is 14 maart (week 11) besteld bij de dealer, kan hem morgen ophalen.. 8)

Geen vertraging gehad uiteindelijk (LM gaf wel aan dat hij vertraagd was naar week 29 for whatever reason)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 22:17

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Er zit wel aardig wat variatie in de levertijden zo te zien. Bij het uitzoeken van mijn Civic kon ik gewoon op de computer bij de dealer zien welke productieslots er nog waren voor een bepaalde kleur. Toen ik de kleur had gekozen wist ik dus al de productiedatum. Dealer telde er nog een paar weken bij op voor transport en rijklaar maken, en bij bestellen wist ik dus al dat ik hem na ongeveer precies 3 maanden kon ophalen.

Bij de Volvo dealer waar ik proefritten heb gemaakt in de V40 en V60 was de situatie vergelijkbaar volgens mij. Bij Peugeot en Seat ben ik niet aan configureren toegekomen omdat de proefrit me niet goed genoeg beviel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
nooberke schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:53:
[...]

Mijn Clio was half februari besteld en heb ik vorige week maandag de 12de opgehaald.

Oorspronkelijke leverdatum was 6 juni, toen was hij ook bij de dealer binnen, moest alleen nog klaar gemaakt worden.
DaRealHibachi schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:54:
[...]

Mijn Megane is 14 maart (week 11) besteld bij de dealer, kan hem morgen ophalen.. 8)

Geen vertraging gehad uiteindelijk (LM gaf wel aan dat hij vertraagd was naar week 29 for whatever reason)
17 en 14 weken dus.
Mijne was in week 15 of 16 besteld, dus als week 36 blijft staan zou het 21 weken zijn. Hopelijk gaan daar dan nog wat weekjes van af afgaande op jullie ervaringen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
Weten jullie hoe lang een Skoda Octavia erover doet om van status "transport naar dealer" naar "ophalen bij dealer"?
Ik kreeg dit vorige week te horen maar heb nog geen bericht ontvangen om een leveringsafspraak te maken.
De levering zou in week 25 plaatsvinden maar dat gaat het niet worden lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

dimocash schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 14:46:
Weten jullie hoe lang een Skoda Octavia erover doet om van status "transport naar dealer" naar "ophalen bij dealer"?
Ik kreeg dit vorige week te horen maar heb nog geen bericht ontvangen om een leveringsafspraak te maken.
De levering zou in week 25 plaatsvinden maar dat gaat het niet worden lijkt mij.
Geen idee waar je zulke statussen ziet, maar ik weet dat de meeste dealers het op het moment erg druk hebben en dat een nieuwe auto 2 weken op een parkeerterrein bij jou om de hoek staat in afwachting van ruimte bij de monteurs voor het afleverklaar maken is niet vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

dimocash schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 14:46:
Bij mij heeft die een weekje op de parkeerplaats gestaan bij de dealer. Vervolgens hadden ze geen luxe platen besteld en moest toen nog even 3 dagen wachten :F.
Maargoed, houdt 1 a 2 weken aan na levering bij de dealer (helemaal in de vakantieperiode). En anders de dealer even bellen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
AllSeeyinEye schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 14:48:
[...]

Geen idee waar je zulke statussen ziet, maar ik weet dat de meeste dealers het op het moment erg druk hebben en dat een nieuwe auto 2 weken op een parkeerterrein bij jou om de hoek staat in afwachting van ruimte bij de monteurs voor het afleverklaar maken is niet vreemd.
Ik kreeg dit te horen toen ik belde.

@Kecin
Hmmm, dat wordt wel langer wachten dus. Hopelijk heb ik hem wel voor 7 juli ivm een trip met veel spullen mee.

[ Voor 12% gewijzigd door dimocash op 21-06-2017 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

dimocash schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 14:54:
[...]

Ik kreeg dit te horen toen ik belde.

@Kecin
Hmmm, dat wordt wel langer wachten dus. Hopelijk heb ik hem wel voor 7 juli ivm een trip met veel spullen mee.
Bel de dealer even en geef aan dat je 7 juli een trip gaat maken, en of je dat al in je nieuwe Skoda kan doen :). Dikke kans dat de dealer daar leuk op gaat reageren en je nog een beetje voortrekt in de rij als je hard genoeg maar tegelijkertijd subtiel erop aandringt:P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:40

robhof

Lembongan view

Vandaag besteld (leaseauto vriendin)! :) Na een voorselectie proefritten gemaakt in de BMW 118i, 120i, 320i, Audi A3 1.4TSI en A4 2.0 TFSI ultra (allemaal automaat). Het is de 320 geworden.

De 1-serie (rijden we nu) was qua leasbedrag interessant totdat de aanbieding van Alphabet eind mei verviel. In de A3 kon zowel mijn vriendin (1.70 m) als ik (1.97 m) geen fijne zitpositie vinden. In de A4 zaten we allebei beter, maar we vonden de S tronicautomaat beduidend minder fijn rijden dan de 8-traps van BMW. De S tronic schakelt (in de ultra) te snel op om zuinig te rijden. De motor 'bromt' dan en een beetje gas geven resulteert in of nauwelijks respons of ineens een onverwacht grote versnelling. De automaat in de sportstand zetten lost dit deels op, maar dat gaat ten koste van het verbruik. De 320 vonden we heerlijk rijden, met de fijne automaat, (sport)stoelen, goede, uitgebreide navigatie etc. Dus toch voor dit 'oudje' gekozen!

Overigens vond ik de 3-cilinder 318i verbazingwekkend goed rijden, een heel stuk beter dan de oude 318 4-cilinder (beide 136 pk). Maar toch gezwicht voor de souplesse van de 320. En nu een maand of 3 (?) geduld hebben…

Laat maar weten als er vragen zijn over een van de types (wilde het niet nog langer maken ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
Je hebt het hier wel over redelijke verschillen in budget en type wagen: een 1-reeks/A3 of een 3-reeks/A4. Was het dan een full-option A3 tegenover een redelijk kale A4? Of op basis waarvan stonden deze wagens op je (haar) shortlist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:40

robhof

Lembongan view

Kwakkel schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 16:12:
Je hebt het hier wel over redelijke verschillen in budget en type wagen: een 1-reeks/A3 of een 3-reeks/A4. Was het dan een full-option A3 tegenover een redelijk kale A4? Of op basis waarvan stonden deze wagens op je (haar) shortlist?
In alle gevallen goed aangeklede auto's. De 1-serie (in eerste instantie) en A3 waren de goedkopere opties en de 3 en A4 de duurdere opties (bijbetalen). De 1-serie viel af doordat deze in verhouding duur werd t.o.v. de 3-serie en de A3 zaten we helaas niet lekker in. De 3 werd begin deze maand interessanter in de lease en daar hebben we de A4 tegenover gezet. Beide natuurlijk een stukje duurder, maar gelukkig binnen onze mogelijkheden.
Pagina: 1 ... 83 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic