Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.245 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:43
SjoerdGTI schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 12:53:
Kan, maar nog even genieten van de 4%
Wel een risicotje qua behoefte en bereik over 3-5 jaar. Zeker aangezien je dan waarschijnlijk veel meer wagens hebt die meer bereik hebben tegen een lagere prijs. Maar goed, die 4% is wel lekker natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Meh, het gaat zeker 3 jaar duren voordat de concept cars van de Duitsers omgetoverd zijn in een product.
Ze willen zich eerst het kaas van het brood laten eten door Tesla.
Zelfs Nissan gaat eind dit jaar nog niet over de 40 kWh heen met de nieuwe Leaf.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik rij nu een krap maandje in de e-Golf en ik moet zeggen dat ik nog geen last heb van de actieradius. Woon-werkverkeer is 40km enkele reis. Ik kan altijd op m'n werk opladen. Thuis laad ik eigenlijk nooit op. In 't weekend rij ik voornamelijk binnen de bebouwde kom of op N-wegen. Dan kom je een heel eind hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

SjoerdGTI schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 12:35:
[...]

Looptijd: 60 maanden
Kilometrage: 15.000
Waar heb jij überhaupt een leasebak voor nodig? Ik rij privé alleen al 20 tot 25k

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:52
AllSeeyinEye schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 21:33:
[...]

Waar heb jij überhaupt een leasebak voor nodig? Ik rij privé alleen al 20 tot 25k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik zou hem toch echt niet 60 maanden genomen hebben. Die heeft standaard een actieradius van 300 km (daar adverteert VW mee, dus zal bij normaal rijden 250 zijn o.i.d.) en die accu wordt na verloop van tijd ook steeds slechter.
Als tweede auto is het erg leuk, dus ik weet niet of je daarnaast nog een auto hebt, of een partner hebt met een auto, maar zo niet had ik er niet voor gekozen (maar dat is natuurlijk ook erg afhankelijk van je situatie).

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SjoerdGTI
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 25-09 19:50
AllSeeyinEye schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 21:33:
[...]

1. Ik rij naar klanten waar we representatief aan willen komen.
2. Mijn huidige auto was aan vervanging toe
3. Op een goedkope manier privé een hele leuke auto rijden.
4. Waarom moet je veel km's rijden voor een lease auto?

So: Why not?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 15:42
SjoerdGTI schreef op zondag 11 juni 2017 @ 02:12:
[...]

1. Ik rij naar klanten waar we representatief aan willen komen.
2. Mijn huidige auto was aan vervanging toe
3. Op een goedkope manier privé een hele leuke auto rijden.
4. Waarom moet je veel km's rijden voor een lease auto?

So: Why not?
Hoever is het rijden van je huis naar je werk?

Woonwerkverkeer is voor mij alleen al 15k per jaar. Als ik dan ook nog naar klanten moet en prive daar bij optel kom ik wel rond de 25-30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SBTweaker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-08 21:16
Ferluci92 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 07:31:
[...]

Woonwerkverkeer is voor mij alleen al 15k per jaar. Als ik dan ook nog naar klanten moet en prive daar bij optel kom ik wel rond de 25-30.
Altijd fijn als mensen vragen met vragen beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik heb t idee dat leaseauto's als kadootjes of lokkertjes ingezet worden door werkgevers.
Mensen die nooit een klant bezoeken en toch een leasebak hebben, gedetacheerd personeel met leaseauto's, etc

"Vroeger" was de leasebak voor de vertegenwoordigers, verkopers, accountmanagers enz.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:51
AllSeeyinEye schreef op zondag 11 juni 2017 @ 10:04:
Ik heb t idee dat leaseauto's als kadootjes of lokkertjes ingezet worden door werkgevers.
Mensen die nooit een klant bezoeken en toch een leasebak hebben, gedetacheerd personeel met leaseauto's, etc

"Vroeger" was de leasebak voor de vertegenwoordigers, verkopers, accountmanagers enz.
Het is gewoon onderdeel van de functie en/of het salaris. Kilometrage is niet het enige waar lease auto's op gebasseerd worden hoor.
Als uitstraling belangrijk is voor een bedrijf dan is dat ook op deze manier in de hand te houden en vaak vinden beide partijen het een welkome aanvulling. De werkgever heeft op die manier de uitstraling naar zijn hand gezet en mensen kunnen niet klagen over afstanden of vervoer en de werknemer rijdt "vrij goedkoop" een splinternieuwe auto.

En als het niet bij de functie hoort of past maar ze komen onderling wel tot een overeenkomst dan zal de werknemer waarschijnlijk flink water bij de wijn moeten doen. (Salaris inleveren bijvoorbeeld) Het is maar net hoe belangrijk het voor beiden is.

[ Voor 12% gewijzigd door GeeMoney op 11-06-2017 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 08:15

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

AllSeeyinEye schreef op zondag 11 juni 2017 @ 10:04:

Zolang ik bijtelling moet betalen is het simpelweg extra inkomen.

Maar genoeg hiervoor.. meer voor een ander topic.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 15:42
SBTweaker schreef op zondag 11 juni 2017 @ 10:04:
[...]

Altijd fijn als mensen vragen met vragen beantwoorden.
Het is gewoon oprechte interesse;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 12:59

woutur

Klauwtjes uit!

Ik heb gisteren de Giulia gereden. Wat me opviel was het windgeruis. Banden waren vrijwel niet te horen, de motor een klein beetje maar rondom het raam was echt veel geruis. Nu had mijn uitvoering een schuifdak, misschien heeft dat ermee te maken maar ik had het idee dat het ook bij de stijlen vandaan kwam. Meer mensen met deze ervaring?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-10 11:44
Nou ik heb gekozen hoor. De bestelling voor de nieuwe leaseauto is eruit!

Ik heb besteld:

Octavia Combi 1.6 tdi DSG Style Business
Panorama dak
Verwarmbare voorruit
Afneembare trekhaak
Metallic lak (kleur: Quartz Grey Matallic)
Techpakket (18 inch velgen, sunset (donkere ramen), 3 spaaks sportstuur, en half lederen/alcantara bekleding).

Het grote wachten is begonnen.

[ Voor 33% gewijzigd door mister9 op 12-06-2017 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjoerdGTI
  • Laatst online: 25-09 19:50
Ferluci92 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 07:31:
[...]

Woon/werk is 15 km enkele reis.. Waarbij het voor mij net zo makkelijk is om de trein te pakken wat ook vaak gebeurd.

Onze klanten zitten omgeving Arnhem / Utrecht. dat is z'n 20 - 80 km...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
woutur schreef op zondag 11 juni 2017 @ 13:22:
Ik heb gisteren de Giulia gereden. Wat me opviel was het windgeruis. Banden waren vrijwel niet te horen, de motor een klein beetje maar rondom het raam was echt veel geruis. Nu had mijn uitvoering een schuifdak, misschien heeft dat ermee te maken maar ik had het idee dat het ook bij de stijlen vandaan kwam. Meer mensen met deze ervaring?
Mooie auto is dat!
Volgens deze autoreviewer is er "wat" windgeruis en niet veel bandengeluid (wat je zelf ook hebt ervaren) (@5:06)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

striner schreef op maandag 12 juni 2017 @ 09:39:
[...]

Mooie auto is dat!
Volgens deze autoreviewer is er "wat" windgeruis en niet veel bandengeluid (wat je zelf ook hebt ervaren) (@5:06)
[video]
Ik vind het ook een prachtige bak. Omdat ik toch aardig wat kilometers maak, wil ik graag een stille auto. Tijdens de proefrit viel me dit erg tegen in de Giulia, dus ik was toch benieuwd of dit nu te maken had met het schuifdak of gek modelletje. Vandaar dat ik op zoek ben naar ervaringen uit het echte leven :)

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
woutur schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:19:
[...]

Ik vind het ook een prachtige bak. Omdat ik toch aardig wat kilometers maak, wil ik graag een stille auto. Tijdens de proefrit viel me dit erg tegen in de Giulia, dus ik was toch benieuwd of dit nu te maken had met het schuifdak of gek modelletje. Vandaar dat ik op zoek ben naar ervaringen uit het echte leven :)
Je kan altijd nog:

Afbeeldingslocatie: http://www.tuning-gids.nl/afbeeldingen/xzijwindscherm.jpg.pagespeed.ic.-9_rQcUQq8.jpg

Zijwindschermen plaatsen :+

[ Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 12-06-2017 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-10 09:02
SjoerdGTI schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 09:50:
Gisteren ook mijn bestelling geplaatst bij DutchLease. Het gaat om een voorraad model waardoor de levertijd 2 a 3 weken is. Doordat ik een voorraas model heb gekozen is hij iets uitgebreider dan ik in eerste instantie voor ogen had, maar dat is natuurlijk niet erg ;-)

Flink lijstje dus en snel geleverd! 8)
Waneer ik de auto geleverd krijg, zal ik een pic sturen!
Nice. Er is ook een apart elektrisch auto topic: Elektrische auto's - Deel 2
miicker schreef op zondag 11 juni 2017 @ 00:30:
[...]

Ik zou hem toch echt niet 60 maanden genomen hebben. Die heeft standaard een actieradius van 300 km (daar adverteert VW mee, dus zal bij normaal rijden 250 zijn o.i.d.) en die accu wordt na verloop van tijd ook steeds slechter.
Als tweede auto is het erg leuk, dus ik weet niet of je daarnaast nog een auto hebt, of een partner hebt met een auto, maar zo niet had ik er niet voor gekozen (maar dat is natuurlijk ook erg afhankelijk van je situatie).
Hij geeft toch aan dat hij 15.000 km per jaar rijdt, als het niet minder is. Dat is een gemiddelde van 40 km per dag, iedere dag. Ik ga er vanuit dat hij geen familie en vrienden in een ander land heeft wonen waar ie vaak heen gaat want dan was de keuze niet zo verstandig. Als jij gemiddeld 40 km per dag rijdt dan heb je echt totaal geen problemen met een range van 200 km hoor.

[ Voor 44% gewijzigd door YoshiBignose op 12-06-2017 12:05 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-10 09:02
-

[ Voor 199% gewijzigd door YoshiBignose op 12-06-2017 12:05 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFap
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-09 10:11
Even een vraagje, binnenkort mag ik een eigen leasebak kiezen. Ik heb een budget van 825,- inclusief brandstof. Ik moet een diesel gaan rijden. Enig idee waar ik dan voor kan gaan kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:26

Wallie

Herr

iFap schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:28:
Even een vraagje, binnenkort mag ik een eigen leasebak kiezen. Ik heb een budget van 825,- inclusief brandstof. Ik moet een diesel gaan rijden. Enig idee waar ik dan voor kan gaan kiezen?
Is afhankelijk van de leaseperiode die je moet nemen (vaak 4 jaar), en voor hoeveel km's per jaar er geleased wordt (vaak 35.000 of 40.000km).

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Ik heb een budget van €800,- inclusief brandstof en ik kwam uit bij Opel Astra Sports Tourer, Seat Leon ST, Skoda Octavia Combi, Renault Megane Estate. In het B segment zou je sowieso helemaal los kunnen gaan en in het C segment ook wel aardig verwacht ik.

Maar inderdaad, hoeveel kilometers en welke looptijd?

[ Voor 10% gewijzigd door vinom op 12-06-2017 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFap
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-09 10:11
Ik heb een looptijd van 4 jaar en kilometers is inderdaad 40.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10 18:56
Mijn nieuwe lease auto is in bestelling.
Wat zijn de ervaringen hier m.b.t. het inleveren van je lease-auto?
Ik zag dat je dit bij een inlever-adres kan doen waarbij direct de auto gecontroleerd word.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Nog tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
iFap schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:28:
Daar moet je wel een leuke nieuwe Megane Bose of GT-Line in kunnen krijgen :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:41
@pitchdown Ik heb hem bij de dealer achter gelaten waar ik mijn nieuwe leaseauto heb opgehaald. Foto's rondom gemaakt en van de km teller. Nooit meer iets van gehoord dus zal vast goed zijn gegaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
jongetje schreef op maandag 12 juni 2017 @ 15:24:
@pitchdown Ik heb hem bij de dealer achter gelaten waar ik mijn nieuwe leaseauto heb opgehaald. Foto's rondom gemaakt en van de km teller. Nooit meer iets van gehoord dus zal vast goed zijn gegaan ;)
Ok , of een hele nette auto achter gelaten of ze doen niet moeilijk?
Bij Leaseplan kan je tegenwoordig je oude auto achterlaten bij een aangesloten schadenet partij.
Voordeel hierbij is dat het rapport direct wordt opgemaakt en tussenliggende schades (nadat je de auto hebt ingeleverd) niet verhaald kunnen worden.

https://www.schadenet.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Ik mag hem bij mijn werkgever achterlaten en die laten hem daarna weer afvoeren ergens naartoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
pitchdown schreef op maandag 12 juni 2017 @ 15:10:
Mijn nieuwe lease auto is in bestelling.
Wat zijn de ervaringen hier m.b.t. het inleveren van je lease-auto?
Ik zag dat je dit bij een inlever-adres kan doen waarbij direct de auto gecontroleerd word.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Nog tips?
De ervaring is dat dat wisselt per werkgever/leasemaatschappij. Daar even checken dus, dat kunnen wij niet weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
precies, enige tip die ik zou willen meegeven is dat je zwart op wit meekrijgt dat je de auto in goede heb ingeleverd, scheelt je een hoop discussie als er nadien schade op de auto wordt geconstateerd.

[ Voor 14% gewijzigd door Shanquish op 12-06-2017 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Rondom foto's en foto van de kilometer stand en even tijdstip laten aftekenen van inleveren.
Ik heb weleens bekeuringen binnen gehad maar ik kon keurig netjes aantonen dat ik hem om 11:00 uur al had ingeleverd en de bekeuringen waren van 12:45 uur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Laatste keer kwam een knappe jonge blonde dame mijn A3 thuis ophalen. Formuliertje ingevuld, en mijn kopie stond alles op. Prima, ben ik dr vanaf :)
Al mis ik die auto nog steeds wel eens, fijne bak was dat :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
  • Laatst online: 09-10 18:59
In navolging op een eerdere discussie over Adaptive Cruise Control op de Leon. Ik heb een recentere folder gedownload en daar wordt het duidelijk. Misschien moet je even gaan zitten:
Adaptive cruise control, Front assist, lane assist, groot licht assistentie en verkeersborden herkenning - alleen i.c.m. Upgrade Professional 1/2/3 niet i.c.m. DSG versnellingsbak - niet voor 1.0 EcoTSI.
Dus het is *niet* verkrijgbaar op een automaat... maar WEL op de handgeschakelde versies, maar dan alleen op de niet-1.0 EcoTSI uitvoeringen. Hoe kom je erop om ACC niet te combineren met DSG. Stel je voor dat een auto automatisch schakelt als je langzamer gaat rijden door ACC. Bizar toch ? Dat moet je niet willen !

Maar het wordt leuker:
ACC is alleen als optie verkrijgbaar op de basisuitvoeringen, en NIET op de Business Intense uitvoeringen die (goh zou het in de naam zitten) bedoeld zijn voor leasend zakelijk Nederland.

Met andere woorden:
Als je een handgeschakelde 1.4 TSI neemt zonder businesspakket, kan je ACC krijgen.

* Korvaag gooit zichzelf van een brug af...

Edit: ik moet mezelf iets corrigeren. Er is ook een ACC optie voor de DSG 1.4's, maar wederom alleen mogelijk op de uitvoeringen zonder het Business Intense pakket. Je moet dus een heleboel dure opties bij elkaar klikken op een basisversie om zowel ACC te hebben als alle onderdelen van het Business Intense pakket.

[ Voor 17% gewijzigd door Korvaag op 12-06-2017 22:41 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Wetende dat ACC hier zelfs standaarduitrusting is op alle Golfjes buiten de meest kale variant (de sub 20.000 euro Trendline). 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:31
....en dat ACC op een handbak kut is :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
AndRo555 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 00:58:
Wetende dat ACC hier zelfs standaarduitrusting is op alle Golfjes buiten de meest kale variant (de sub 20.000 euro Trendline). 8)7
Dat is inderdaad 1 van de redenen dat ik nu waarschijnlijk beter een Golf kan nemen dan een Leon. Als je alles bij elkaar klikt op de Leon wat in het Business Intense pakket zit, wordt ie duurder dan een Golf :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

KillaZ schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 06:25:
....en dat ACC op een handbak kut is :+
Dat valt eigenlijk wel reuze mee. Heb er veel gemak van als het op de snelweg niet al te druk is en zeker op enkelbaans 80 en 100 wegen werkt het heerlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Offerte is aangevraagd, Skoda Octavia Combi 1.6TDI DSG Style Business met Tech Pakket, trekhaak (verplicht voor werk), camera, 230v in kofferbak, DAB+ en automagische kofferbak.
Zodra die binnen is, indienen en wachten op levering! Weet dat ie goedgekeurd gaat worden dus das ook weer mooi.

[ Voor 5% gewijzigd door RZor op 13-06-2017 12:18 ]

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:31
RZor schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:17:
Offerte is aangevraagd, Skoda Octavia Combi 1.6TDI DSG Style Business met Tech Pakket, trekhaak (verplicht voor werk), camera, 230v in kofferbak, DAB+ en automagische kofferbak.
Zodra die binnen is, indienen en wachten op levering! Weet dat ie goedgekeurd gaat worden dus das ook weer mooi.
Nice!

Vorige week gebeld door de dealer: Mijn verwachte leverdatum is begin oktober :|

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-10 09:03

ST10©DE

Dus.............

pitchdown schreef op maandag 12 juni 2017 @ 15:28:
[...]

Ok , of een hele nette auto achter gelaten of ze doen niet moeilijk?
Bij Leaseplan kan je tegenwoordig je oude auto achterlaten bij een aangesloten schadenet partij.
Voordeel hierbij is dat het rapport direct wordt opgemaakt en tussenliggende schades (nadat je de auto hebt ingeleverd) niet verhaald kunnen worden.

https://www.schadenet.nl/
Ook ik heb, tot nu toe drie keer, mijn auto achtergelaten bij de dealer. En nog nooit een narekening voor schade's oid gehad. Auto schoonmaken, van binnen en buiten, zorgen dat er geen schade's zijn en foto's maken. Heeft mij en anderen die ik ken nog nooit problemen opgeleverd.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

KillaZ schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:26:
[...]

Nice!

Vorige week gebeld door de dealer: Mijn verwachte leverdatum is begin oktober :|
Ik hou ook rekening met drie maanden. Mijn auto staat nu op 162k, rij ong 1500 tot 2000 per week en op 180k loopt ie af, dus hoop dat t mooi uit gaat komen.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:54

JB

Cédric roelt!

vinom schreef op maandag 12 juni 2017 @ 15:29:
Ik mag hem bij mijn werkgever achterlaten en die laten hem daarna weer afvoeren ergens naartoe.
Daar heb ik nog nooit iets over afgesproken. Ik ga mijn nieuwe auto ophalen en daar blijft de oude staan :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

JB schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:45:
[...]

Daar heb ik nog nooit iets over afgesproken. Ik ga mijn nieuwe auto ophalen en daar blijft de oude staan :+
Zelfde hier, stickers eraf, mini poetsbeurtje en omwisselen bij de dealer voor de nieuwe! Gas op die lollie en opgelost.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Korvaag schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 08:09:
[...]

Dat is inderdaad 1 van de redenen dat ik nu waarschijnlijk beter een Golf kan nemen dan een Leon. Als je alles bij elkaar klikt op de Leon wat in het Business Intense pakket zit, wordt ie duurder dan een Golf :)
Als je deze recente video ziet over de 2018 Leon denk ik dat je er inderdaad beter aan doet om voor een Golf of Octavia te gaan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
vinom schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:54:
[...]

Als je deze recente video ziet over de 2018 Leon denk ik dat je er inderdaad beter aan doet om voor een Golf of Octavia te gaan :9

[video]
Misschien een domme opmerking, maar dat is toch gewoon de huidige Leon ? Ik zie niet zoveel verschil met het ding waar ik in gereden heb een weekje terug ofzo.

[ Voor 9% gewijzigd door Korvaag op 13-06-2017 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Is ook! Al ben ik niet helemaal zeker of de verlichting voor exact hetzelfde is. Ik heb hem een paar maanden terug proef gereden maar dat ben ik dus even kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
vinom schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 14:30:
Is ook! Al ben ik niet helemaal zeker of de verlichting voor exact hetzelfde is. Ik heb hem een paar maanden terug proef gereden maar dat ben ik dus even kwijt.
Ik herken wel veel kritiekpunten. 1 extra nog: Als je de Style Business Intense neemt zit er een enorm dun stuurtje in. Heel onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Laatst online: 29-08 19:06
Korvaag schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 14:24:
[...]

Misschien een domme opmerking, maar dat is toch gewoon de huidige Leon ? Ik zie niet zoveel verschil met het ding waar ik in gereden heb een weekje terug ofzo.
Rij nu in een tijdelijke pool Leon, heb die laatst ter onderhoud weggebracht en werd naar mijn werk gebracht in de nieuwe Leon.
Zoals aangegeven in die review video is 95% van het interieur hetzelfde. Enige dat me opviel aan de binnenkant is de ambient LED verlichting in de portieren en een iets ander schermpje in het midden en ietwat andere knopjes eronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
  • Laatst online: 09-10 15:29
Hoi allemaal,

Ik lees hier al een tijdje mee (zeg een half jaar) en ik mag eindelijk mijn eigen leasedoos bij elkaar gaan klikken. Hooray! Ik heb voor mezelf al een shortlistje gemaakt, maar ik zou graag eens horen of ik wellicht nog hele interessante opties over het hoofd zie. Ik heb nog geen proefritten gemaakt, maar dat gaat in de komende weken gebeuren. Proefrijden in auto's die qua opties niet interessant zijn heeft natuurlijk geen zin, dus vandaar deze post.

Mijn leasevoorwaarden zijn €860 incl. brandstof (ik mag rekenen met ongeveer €200 per maand dus blijft er €660 over), diesel, 40.000km, 4 jaar en mag maximaal 15% over budget (eigen bijdrage). Tot maximaal €100 over budget vind ik acceptabel.

Eisen:
  • C segment hatchbak / sedan
  • Automaat (type interesseert me niet, als ik maar niet hoef te schakelen in de file)
  • Niet te veel vermogen (zelfkennis... :9 ), dus zo rond de 110pk en 250nm
  • Trekhaak
  • Parkeersensoren voor/achter
  • Dual zone airco
  • Verwarmde voorruit
  • Automagische verlichting / ruitenwissers
Nice to have:
  • Adaptive cruise control
  • Full LED koplampen
  • Standkachel
  • Verwarmde voorstoelen
En Marti, wat heb je zelf al gevonden? Nou meneer of mevrouw, drie opties:

Volvo V40 D2 Geartronic Nordic+ met vaste trekhaak
Pro:
  • Volvo V40 heeft een hoge WAF bij ons en ik vind 't ook een mooie bak, van binnen en van buiten
  • Zo goed als alle opties die ik zou wensen
  • Formaat van de auto is redelijk compact voor 't oog
Con:
  • Geen adaptive cruise control
  • Kleine velgjes zijn niet echt super voor de looks
Skoda Octavia 1.6 TDI Greentech Ambition Business DSG 5d met Techpakket, PDC, adaptive cruise, verwarmde voorruit en vaste trekhaak
Pro:
  • Bang for buck
  • Adaptive cruise voor weinig (€600)
  • Degelijk
Con:
  • Kleine velgjes wederom
  • Degelijk
  • Lijkt vrij fors
Skoda Octavia 1.6 TDI Greentech Style Business DSG 5d met Dynamic pakket, adaptive cruise, verwarmde voorruit en vaste trekhaak
Pro:
  • Loaded! It just ticks all the boxes.
  • 17 inch staat hem mooi (op de plaatjes dan)
  • Degelijk
Con:
  • Vermoedelijk flinke eigen bijdrage
  • Degelijk
  • Lijkt vrij fors
Auto's die bij voorbaat al afvallen om diverse redenen:
Renault Megane (prachtige auto, maar geen vertrouwen gezien m'n huidige Megane ook niet al te best is)
VW Golf (ik vind hem vreselijk saai)
Peugeot 308 (kleine stuurtje wat ook in de 208 zit waar ik wel eens in rijd vind ik vreselijk)

Met al het bovenstaande in ogenschouw nemend, wat voor opties zien jullie nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@marti28 Velgen zijn toch prima op te lossen om deze als optie of accessoire (geen bijtelling, wel extra bijdrage omdat de zomer/winterbanden wat duurder zijn) mee te leasen? Daar hoef je niet een paar duizend euro duurder model voor te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:17
marti28 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:24:
[..]

[..]

Precies deze gedachte heb ik altijd gehad en heb er dan ook nooit voor gekozen.. want saai. Totdat ik recent voor een nieuwe leaseoptie kwam te staan. Kreeg ik een 'tussen auto' om de periode zonder lease auto te overbruggen. Een VW Golf Variant (want kids) Highline. Mijn eerste reactie toen ze met dat ding aan kwamen "Je maakt een grapje toch? Ik ga echt niet in een Golf rijden".

Nu heb ik, toevallig vanochtend, mijn krabbel gezet onder een nieuw leasecontract:

Een nieuwe VW Golf Variant Highline 150PK DSG.

Wat een saaie, maar desondanks onwijs fijne auto om te rijden. En nu ik veel op de weg zit vind ik comfort toch meer en meer belangrijk worden dan hoe de auto er uit ziet. Natuurlijk blijft dat laatste ook wel een beetje belangrijk dus heb hem in het Atlantic Blue met 18" Rotary velgen besteld zodat het er niet al te 'lease-grijs' uit ziet. Maar ik ben ondertussen wel wat wijzer geworden dat ik eerst wil rijden in een auto alvorens hem af te schrijven op basis van uiterlijk.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wallie
  • Laatst online: 21:26

Wallie

Herr

Nog 2,5 maand wachten op m'n Dacia Lodgy... :z

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-10 15:44
...

Mag ik het vreemd vinden dat de Octavia nog wel in je lijst staat :9 , deze vind ik zowaar nog saaier dan een golf.

Bij mijn werkgever was mijn keuze beperkt, Volkswagen Golf / Golf Variant, Octavia Combi, of een hogere eigen bijdragen en upgraden naar een Audi A3, Skoda Superb Combi of Volkswagen Passat.

Eigen bijdrage verhogen, vond ik geen optie. Uiteindelijk gekozen voor de Golf Variant. Ik vind zowel de Golf als Octavia beide saaie auto's, maar ik moet zeggen dat ik over het rijcomfort van mijn huidige Golf Variant (1.0 DSG automaat) zeker te spreken ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 11:32

Shunt

Boe

Hoi allemaal,

Ik lees hier al een tijdje mee (zeg een half jaar) en ik mag eindelijk mijn eigen leasedoos bij elkaar gaan klikken. Hooray! Ik heb voor mezelf al een shortlistje gemaakt, maar ik zou graag eens horen of ik wellicht nog hele interessante opties over het hoofd zie. Ik heb nog geen proefritten gemaakt, maar dat gaat in de komende weken gebeuren. Proefrijden in auto's die qua opties niet interessant zijn heeft natuurlijk geen zin, dus vandaar deze post.

Mijn leasevoorwaarden zijn €860 incl. brandstof (ik mag rekenen met ongeveer €200 per maand dus blijft er €660 over), diesel, 40.000km, 4 jaar en mag maximaal 15% over budget (eigen bijdrage). Tot maximaal €100 over budget vind ik acceptabel.

Eisen:
  • C segment hatchbak / sedan
  • Automaat (type interesseert me niet, als ik maar niet hoef te schakelen in de file)
  • Niet te veel vermogen (zelfkennis... :9 ), dus zo rond de 110pk en 250nm
  • Trekhaak
  • Parkeersensoren voor/achter
  • Dual zone airco
  • Verwarmde voorruit
  • Automagische verlichting / ruitenwissers
Nice to have:
  • Adaptive cruise control
  • Full LED koplampen
  • Standkachel
  • Verwarmde voorstoelen
En Marti, wat heb je zelf al gevonden? Nou meneer of mevrouw, drie opties:

Pro:
  • Volvo V40 heeft een hoge WAF bij ons en ik vind 't ook een mooie bak, van binnen en van buiten
  • Zo goed als alle opties die ik zou wensen
  • Formaat van de auto is redelijk compact voor 't oog
Con:
  • Geen adaptive cruise control
  • Kleine velgjes zijn niet echt super voor de looks
Skoda Octavia 1.6 TDI Greentech Ambition Business DSG 5d met Techpakket, PDC, adaptive cruise, verwarmde voorruit en vaste trekhaak
Pro:
  • Bang for buck
  • Adaptive cruise voor weinig (€600)
  • Degelijk
Con:
  • Kleine velgjes wederom
  • Degelijk
  • Lijkt vrij fors
Skoda Octavia 1.6 TDI Greentech Style Business DSG 5d met Dynamic pakket, adaptive cruise, verwarmde voorruit en vaste trekhaak
Pro:
  • Loaded! It just ticks all the boxes.
  • 17 inch staat hem mooi (op de plaatjes dan)
  • Degelijk
Con:
  • Vermoedelijk flinke eigen bijdrage
  • Degelijk
  • Lijkt vrij fors
Renault Megane (prachtige auto, maar geen vertrouwen gezien m'n huidige Megane ook niet al te best is)
Peugeot 308 (kleine stuurtje wat ook in de 208 zit waar ik wel eens in rijd vind ik vreselijk)

Met al het bovenstaande in ogenschouw nemend, wat voor opties zien jullie nog meer?
De nieuwe Astra,
De golf is wellicht saai maar rijd wel erg lekker.
Seat Leon
Mercedes A classe
Mazda 3

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marti28
jongetje schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:31:
@marti28 Velgen zijn toch prima op te lossen om deze als optie of accessoire (geen bijtelling, wel extra bijdrage omdat de zomer/winterbanden wat duurder zijn) mee te leasen? Daar hoef je niet een paar duizend euro duurder model voor te nemen.
Dat zou inderdaad kunnen, heb ik ook al even over na gedacht. Maar kom elke keer weer tot de conclusie dat ik dan liever €1000 uitgeef aan meer opties binnen in de auto.
DonJunior schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:36:
[...]
Wat een saaie, maar desondanks onwijs fijne auto om te rijden. En nu ik veel op de weg zit vind ik comfort toch meer en meer belangrijk worden dan hoe de auto er uit ziet. Natuurlijk blijft dat laatste ook wel een beetje belangrijk dus heb hem in het Atlantic Blue met 18" Rotary velgen besteld zodat het er niet al te 'lease-grijs' uit ziet. Maar ik ben ondertussen wel wat wijzer geworden dat ik eerst wil rijden in een auto alvorens hem af te schrijven op basis van uiterlijk.
Hm, je hebt een punt. Heb wel af en toe in de Golf 6 van een collega gereden en dat reed prima. Tis ook vooral een gevoel van saaiheid. Maar ik zal hem in ieder geval weer even in overweging nemen.
Willem1990 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:46:
[...]
Mag ik het vreemd vinden dat de Octavia nog wel in je lijst staat :9 , deze vind ik zowaar nog saaier dan een golf.
Haha, dat mag :9 Persoonlijke smaak / gevoel denk ik. Bovendien heb ik gewoon een zwak voor sedan-achtigen :)
Shunt schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:52:
[...]

De nieuwe Astra,
De golf is wellicht saai maar rijd wel erg lekker.
Seat Leon
Mercedes A classe
Mazda 3
Tnx voor je aanvullingen. Gelijk eens even op ex- en interieur
Astra: Niet mijn auto qua looks. Dat stuur vind ik echt lelijk en de C-stijl is vrij ehm, bijzonder imo.
Leon: "Hm". Meer komt er niet in me op als ik hem zie. Exit.
Merc A: Enige diesel automaat heeft een startprijs van €42.000...? Of zie ik iets niet goed.
Mazda 3: Die moet ik ook eens overwegen! Jammer dat de sedan uitvoering niet beschikbaar is. En uh 150pk, dat wordt een baksteen ónder het pedaal... Haha. Foei, wat is dat ding duur als je hem door de leasecalculators van Athlon en Leaseplan haalt. Dat valt te ver buiten budget helaas.

[ Voor 19% gewijzigd door marti28 op 14-06-2017 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:25

skoozie

SCSI

marti28 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:53:
[...]

Tnx voor je aanvullingen. Gelijk eens even op ex- en interieur
Astra: Niet mijn auto qua looks. Dat stuur vind ik echt lelijk en de C-stijl is vrij ehm, bijzonder imo.
Leon: "Hm". Meer komt er niet in me op als ik hem zie. Exit.
Merc A: Enige diesel automaat heeft een startprijs van €42.000...? Of zie ik iets niet goed.
Mazda 3: Die moet ik ook eens overwegen! Jammer dat de sedan uitvoering niet beschikbaar is. En uh 150pk, dat wordt een baksteen ónder het pedaal... Haha. Foei, wat is dat ding duur als je hem door de leasecalculators van Athlon en Leaseplan haalt. Dat valt te ver buiten budget helaas.
Over de Mazda 3 (mijne is besteld *O* ) Let er op dat de automaat behoorlijk duur is in vergelijking met de rest. tevens heeft hij ook geen voorruit verwarming (voor zover ik weet)

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
[..]
Inderdaad.. ik weet niet wat ze daar hebben gedaan maar die C-stijl op de nieuwe Astra..
Zowel op de station (de lijkenbak) en de hatchback kan ik er niet aan wennen. Veel te druk.
Heb dus ook in de Astra Station gereden, fulltoption. Reed echt prima, maar de audio installatie kraakte al bij normaal volume. Als ik daar 4 jaar in moet zitten ga ik me dood ergeren aan de slechte audio kwaliteit (en dat terwijl het wel de 'premium audio' was.)

Afbeeldingslocatie: https://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/gallery/2017-opel-astra-opc-rendered-photo-gallery_5.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door DonJunior op 14-06-2017 16:12 ]

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik ben juist prima te spreken over het geluid in mijn Astra met idd de "premium luidsprekers" volgens de optielijst, geen idee van welk merk. Wellicht een maandagochtend exemplaar?

De ST versie kan ik ook maar niet aanwennen, ik heb de hatchback en die vind ik wel prima te doen. Ik erger mij meer aan het uitstekende logo op de achterklep, waarmee je de achterklep ook open maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:45
Hmm, vreemd idd. Op de website zie ik ook alleen de 220d variant van 42k.
Via Directlease kun je wel de 180d met DCT selecteren incl. een business pakket voor 35k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:20
Die A180 Cdi + DCT, is dat niet gewoon een "premium" versie van een Megane?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
t_captain schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 19:09:
Die A180 Cdi + DCT, is dat niet gewoon een "premium" versie van een Megane?
En dat is relevant hoe?
Genoeg premium c segments autos die hun onderstel delen met goedkopere modellen (Leon/A3,...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:20
Een A3 is ook een soort betere en duurdere Golf. Daar ligt het er wat duidelijker bovenop, immers VAG met sinds lange tijd gedeelde platformen.

Bij MB heb je MB modellen en dus ook Nissan/Renault modellen. En zelfs binnen hetzelfde model heb je uitvoeringen met MB en met Nissan/Renault techniek.

Ik ben niet zo van het label-tunen. Liever een C-klasse met een Renault logo erop dan een Megane met een ster.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
DonJunior schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:10:
[...]

Inderdaad.. ik weet niet wat ze daar hebben gedaan maar die C-stijl op de nieuwe Astra..
Zowel op de station (de lijkenbak) en de hatchback kan ik er niet aan wennen. Veel te druk.
Heb dus ook in de Astra Station gereden, fulltoption. Reed echt prima, maar de audio installatie kraakte al bij normaal volume. Als ik daar 4 jaar in moet zitten ga ik me dood ergeren aan de slechte audio kwaliteit (en dat terwijl het wel de 'premium audio' was.)
Ik rijd momenteel een Astra station met Premium Audio ook en ik ben op zich wel tevreden over het geluid.
Geen kraken of piepen of andere gekkigheid ook niet op hoog volume. Wellicht heb je een maandagochtend model getroffen.
Geluid in mijn Leon ST met Seat Sound was wel een tikkie beter maar ook weer duurder.

Iemand ervaring met de Dynaudio upgrade van VW? Ik heb hem in mijn Tiguan besteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:45
t_captain schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 19:43:
Een A3 is ook een soort betere en duurdere Golf. Daar ligt het er wat duidelijker bovenop, immers VAG met sinds lange tijd gedeelde platformen.

Bij MB heb je MB modellen en dus ook Nissan/Renault modellen. En zelfs binnen hetzelfde model heb je uitvoeringen met MB en met Nissan/Renault techniek.

Ik ben niet zo van het label-tunen. Liever een C-klasse met een Renault logo erop dan een Megane met een ster.
Dat kan zijn, maar de looks, materialen, interieur, schermpje/navi, etc. is toch allemaal compleet anders?
Voor velen boeit het onderstel/platform niet zo veel, die gaan al snel af op looks/uitrusting etc. En uiteraard verschillen dan de meningen, gelukkig maar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pitchdown
DonJunior schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:36:
[...]

Precies deze gedachte heb ik altijd gehad en heb er dan ook nooit voor gekozen.. want saai. Totdat ik recent voor een nieuwe leaseoptie kwam te staan. Kreeg ik een 'tussen auto' om de periode zonder lease auto te overbruggen. Een VW Golf Variant (want kids) Highline. Mijn eerste reactie toen ze met dat ding aan kwamen "Je maakt een grapje toch? Ik ga echt niet in een Golf rijden".

Nu heb ik, toevallig vanochtend, mijn krabbel gezet onder een nieuw leasecontract:

Een nieuwe VW Golf Variant Highline 150PK DSG.

Bijna dezelfde besteld!
Golf variant highline business r 150pk dsg
Ook in atlantic blue!
Wat is bij jou de levertijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
t_captain schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 19:43:

Dat zit volledig tussen je oren. Er is geen reden waarom de A klasse voor dezelfde prijs een betere instap diesel had gehad mocht MB deze zelf gedesigned hebben. De A klasse is immers een laag volume wagen en in combinatie met een diesel nog (veel) kleiner. Dan ben je beter af met een Renault diesel die een groter r&d budget had. Het is nu niet dat Renault geen goede diesels kan maken. Zelfde geld voor het platform gezien de verkoopaantallen van de A klasse.

Overigens hoor ik ook niemand klagen over de identieke TDI in een Octavia of een A6 of de identieke TSI in een Leon of een Porsche Macan. Een groter verschil tussen "premium" en "niet premium" kan je bijna niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

KillaZ schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:26:
[...]

Nice!

Zojuist offerte doorgestuurd, moet raar lopen wil deze niet akkoord zijn, levering eerste week oktober voor nu. Vooral omdat t de Combi is met Tech Pakket.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
pitchdown schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 20:51:
[...]

Bijna dezelfde besteld!
Golf variant highline business r 150pk dsg
Ook in atlantic blue!
Wat is bij jou de levertijd?
Lang verhaal, maar ik ben er al sinds november mee bezig (toen kwam de facelift om de hoek en kon ik mijn order destijds niet doorzetten, daarna nog een aantal dingen niet correct.. mijn order is 5x terug gekomen)
Ondertussen hebben ze al wel een productieslot. gereserveerd in de fabriek waardoor de verwachte levertijd voor mijn auto niet geheel vergelijkbaar is met een reguliere order. Mijn Golf komt eind volgende maand.

@GeeMoney Heb ook de Dynaudio optie besteld.. Veel goede ervaringen over gelezen en op YouTube te vinden. Ben benieuwd want heb hem in de nieuwe ook nog niet gehoord.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Ik ben zelf eigenlijk niet zo heel erg verrast door het DynAudio pakket. Misschien omdat ik thuis een best fijne installatie heb staan. Maar veel bassen kan die niet echt lekker weergeven, sommigen weer wel. Misschien moet ik nog eens spelen met de equalizer, maar ik denk niet dat dat nog veel kan verbeteren in dat opzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
tiguan schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 22:01:
Ik ben zelf eigenlijk niet zo heel erg verrast door het DynAudio pakket. Misschien omdat ik thuis een best fijne installatie heb staan. Maar veel bassen kan die niet echt lekker weergeven, sommigen weer wel. Misschien moet ik nog eens spelen met de equalizer, maar ik denk niet dat dat nog veel kan verbeteren in dat opzicht.
Ik zou zeker even wat goede nummers van je favoriete genre pakken en op een afgelegen terrein even rustig luisteren en spelen met de equalizer en met de balance.
Ik verwacht dat het minstens net zo goed zal klinken als in mijn Seat Leon ST uit 2016.

@DonJunior ik zal ook eens youtube bekijken, goed idee.

[ Voor 4% gewijzigd door GeeMoney op 14-06-2017 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
@GeeMoney Waar zit de subwoofer bij Seat? Bij mijn Golf 7 in de kofferbak onder de vloerplaat in een plastic behuizing. Er zal vast wel over nagedacht zijn, maar normaal klinken speakers beter in een houten behuizing volgens mij :P Ben geen expert verder.

[ Voor 48% gewijzigd door tiguan op 14-06-2017 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
tiguan schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 22:25:
@GeeMoney Waar zit de subwoofer bij Seat? Bij mijn Golf 7 in de kofferbak onder de vloerplaat in een plastic behuizing. Er zal vast wel over nagedacht zijn, maar normaal klinken speakers beter in een houten behuizing volgens mij :P Ben geen expert verder.
Ik dacht op de plek van het reservewiel. De bass was prima in de Seat. Niet te overheersend zoals sommige tokkies in een golf2 voorbijkomen maar gaf gewoon een vol geluid.

Een sub verplaatst lucht, als de behuizing maar stevig is en de speaker niet zwabbert lijkt mij het in een auto met deze omvang speakers weinig verschil

Mijn vader zegt altijd: "een sub moet je niet horen, maar voelen" . En dat betekend niet dat de ramen uit de sponningen moeten maar het moet gewoon vol en op volume en in verhouding netjes strak klinken.

[ Voor 24% gewijzigd door GeeMoney op 14-06-2017 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:51

Baggeraar

Wat een gebagger..

Ik was eigenlijk meteen overtuigd vvan de Skoda Superb, weekja na de testrit meteen de bestelling laten doorvoeren (nu ongeveer een week geleden).
Kreeg vandaag de leverdatum te horen: eind November. (Gelukkig nog november dit jaar :) )
wat duurt dat lang zeg. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
@Baggeraar Kneiters dat is wel erg lang zeg!

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Lijkt wel of er iets aan de hand is met VAG.
Mijn Tiguan (besteld eind april) komt pas in de week van 27okt.
Collega's om mij heen ook een Superb besteld welke eerst in Juli geleverd zou worden, ook verschoven naar 27okt.
Betreft zowel benzine als diesel en dus Skoda als VW. Kan toeval zijn maar ik ken nu 3 mensen naast mijn Tiguan welke allemaal naar eind oktober gezet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Ik verbaas me een beetje over het feit dat iedereen de levertijden zo bijzonder vindt. Ik heb werkelijk nog geen enkele auto gehad waarbij de levertijd korter was van 4 maanden. Het mag dan veel tijd zijn om te wachten op je auto, maar voor zover ik weet volkomen gangbaar voor een populaire/populairdere auto.

Als je een model bestelt waar niemand in rondrijdt kan het meestal wel sneller, maar als ik mijn afgelopen ervaringen bekijk hebben mijn levertijden even grofweg tussen de 5 maanden en 8 maanden gelegen.

Nou wil ik hiermee niet zeggen dat het normaal of fijn is dat het zo lang duurt, maar om lezers van dit topic een algemeen advies te geven: Hou in de gaten wanneer je een auto rijdend moet hebben, informeer goed bij dealers wat hun verwachte levertijd is voor modellen en hou er rekening mee dat het gewoon 4 maanden duurt (minimaal) voordat je een auto hebt.

Niets is zo vervelend als te laat bestellen en dan 2 maanden rondrijden in een B-klasse terwijl je een C-klasse verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
  • Laatst online: 17-09 15:03
Momenteel aan het rijden met een Skoda Octavia (combi), is prijs-kwaliteit wel een leuke auto.
Ik mag binnenkort kiezen uit max. BMW3, Audi A4, Skoda Superb of Volvo V40. Ik denk voor de Audi te gaan.
Budget is +- 650 bruto (norm is excl. BTW & brandstof), dus nu even zoeken op de websites was alles zoal kost.

* hoopt dat het bedrijf goede kortingen kan krijgen :P *

Edit: Dit zou zijn voor 48 maanden, 40.000km/jaar en in België

[ Voor 12% gewijzigd door Nindustries op 15-06-2017 09:52 ]

~ beware of misinformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Korvaag schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 08:12:
Ik verbaas me een beetje over het feit dat iedereen de levertijden zo bijzonder vindt. Ik heb werkelijk nog geen enkele auto gehad waarbij de levertijd korter was van 4 maanden. Het mag dan veel tijd zijn om te wachten op je auto, maar voor zover ik weet volkomen gangbaar voor een populaire/populairdere auto.

Als je een model bestelt waar niemand in rondrijdt kan het meestal wel sneller, maar als ik mijn afgelopen ervaringen bekijk hebben mijn levertijden even grofweg tussen de 5 maanden en 8 maanden gelegen.

Nou wil ik hiermee niet zeggen dat het normaal of fijn is dat het zo lang duurt, maar om lezers van dit topic een algemeen advies te geven: Hou in de gaten wanneer je een auto rijdend moet hebben, informeer goed bij dealers wat hun verwachte levertijd is voor modellen en hou er rekening mee dat het gewoon 4 maanden duurt (minimaal) voordat je een auto hebt.

Niets is zo vervelend als te laat bestellen en dan 2 maanden rondrijden in een B-klasse terwijl je een C-klasse verwacht.
Inderdaad uiteindelijk is het gewoon een luxe probleem natuurlijk.
Daarom goed rekening houden met het moment dat je huidige auto echt ingeleverd moet worden, alhoewel daar vaak ook nog wel iets rek in zit en tijdig beginnen met de zoektocht én bestellen van een nieuwe auto.

Is uiteindelijk toch gewoon leuk werk om na een paar jaar de nieuwste modellen weer binnenste buiten te keren voor je zoektocht?

Daarnaast is het natuurlijk geen straf om in je +/- 4 jaar oude auto met circa 150.000km op de teller nog even een paar maand door te rijden of desnoods een paar maanden in een voorloopauto.

En toch, wachten duurt altijd te lang :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 11:32

Shunt

Boe

Nindustries schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 09:08:
Momenteel aan het rijden met een Skoda Octavia (combi), is prijs-kwaliteit wel een leuke auto.
Ik mag binnenkort kiezen uit max. BMW3, Audi A4, Skoda Superb of Volvo V40. Ik denk voor de Audi te gaan.
Budget is +- 650 bruto, dus nu even zoeken op de websites was alles zoal kost.

Die bedragen zeggen natuurlijk niets zonder details als, aantal kilometers, aantal maanden incl excl brandstof.
En of je in Nederland of België leaset dat maakt namelijk ook erg veel verschil.
In nederland zou je het met 650 al erg lastig worden om een BMW3, Audi A4 te leasen excl brandstof als je bvb rond de 35k/60 zou leasen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Nindustries schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 09:08:
Budget is +- 650 bruto, dus nu even zoeken op de websites was alles zoal kost.

Voor 650 kan je in NL alleen netaan een basis V40 leasen (60 mnd, 30000 en diesel).

Hangt dus echt af van land, km, brandstof en contractduur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marti28
remzor schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 18:16:
[...]
Hmm, vreemd idd. Op de website zie ik ook alleen de 220d variant van 42k.
Via Directlease kun je wel de 180d met DCT selecteren incl. een business pakket voor 35k.
Net ff gekeken, maar als ik daar wat wensen bij aan klik dan schiet de prijs omhoog (zoals 't een premium duitser betaamt). Dat gaat hem niet worden.

Gisterenavond nog even over gehad en nog een paar auto's de revue laten passeren:

Focus: Model is wat verouderd en ik lees vrij beroerde verhalen over het gebruik van het touchscreen. Verder vind ik het interieur nog steeds een beetje starship-enterprise achtig.
Kia C'eed: De dikste uitvoering heeft nog niet eens parkeersensoren en dergelijke, maar dan ben je al wel 34k verder. Doei.
Seat Toledo: Een 90pk motor in een grote sedan...? En het lijkt wel of de Toledo alle nog op voorraad liggende interieur delen van een aantal oude VAG modellen heeft gekregen.
Audi A3 Limo: Wat een schitterende auto :9~ En wat een prijs. Lease edition met automaat en wat extras loopt al naar de 38k :'(
Alfa Giulietta: Mooi bak hoor! Geen verwarmde voorruit helaas en een trekhaak is in de configurator op de site/leasemij niet te vinden.
Fiat Tipo HB: Ehm, ja, Fiat. Bad feeling.

Volgens mij houd het dan wel op met C-segmeters.

Shortlist is nu (met dank aan @DonJunior ):

Volkswagen Golf Comfortline Business 1.6TDI DSG + spiegelpakket, comfortpakket, verwarmde voorruit en vaste trekhaak
Skoda Octavia Style Business 1.6TDI DSG + adaptive cruise control en vaste trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
  • Laatst online: 17-09 15:03
woutur schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 09:45:
[...]

Voor 650 kan je in NL alleen netaan een basis V40 leasen (60 mnd, 30000 en diesel).

Hangt dus echt af van land, km, brandstof en contractduur.
Shunt schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 09:36:
[...]

Die bedragen zeggen natuurlijk niets zonder details als, aantal kilometers, aantal maanden incl excl brandstof.
En of je in Nederland of België leaset dat maakt namelijk ook erg veel verschil.
In nederland zou je het met 650 al erg lastig worden om een BMW3, Audi A4 te leasen excl brandstof als je bvb rond de 35k/60 zou leasen.
Post aangepast! My mistake. :)

~ beware of misinformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
@marti28 Heb je al proefgereden in de auto's van je shortlist? Ik denk dat als je dat gedaan hebt je er vast wel uit bent. Iedergeval is de Skoda het meest compleet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
vinom schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 09:55:
@marti28 Heb je al proefgereden in de auto's van je shortlist? Ik denk dat als je dat gedaan hebt je er vast wel uit bent. Iedergeval is de Skoda het meest compleet ;)
Nope, nog niet. Eerst de shortlist samengesteld welke ik allemaal wil proefrijden op basis van de eisen en wensen die ik heb.

Mijn voorkeur gaat nu ook uit naar de Skoda omdat die gewoon loaded met opties is. Bij alle drie de auto's kijk ik tegen een eigen bijdrage aan van ergens tussen de 50 en 100 euro, dus dat maakt niet zoveel uit. Volgende week zaterdag maar eens wat proefritjes gaan plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Toch raar dat je met de Skoda alsnog een eigen bijdrage moet betalen. Hoeveel kost die in de lease?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
vinom schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 10:34:
Toch raar dat je met de Skoda alsnog een eigen bijdrage moet betalen. Hoeveel kost die in de lease?
M'n leasecontract is 860 incl brandstof (reken 200€ voorschot op basis van werkelijk verbruik) over 40k/48mnd. De octavia komt dan rond de 710 uit (indicatie!).

Ik mag max 3 offertes opvragen bij onse leasemij's dus wellicht dat ze ik ze gewoon alle drie ga opvragen tzt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
(en trekhaak achteraf doen! Lijkt niet om heel veel geld te gaan, maar over een trekhaak van 800 euro die af fabriek geleverd wordt, betaal je ook gewoon 22% bijtelling. Is dus 176 euro bijtelling extra, waar je belasting over betaalt. Als je de trekhaak door de dealer laat monteren, dus als accessoire, heb je de bijtelling niet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
@marti28 Ik heb toevallig nog een offerte toen ik aan het zoeken was. Een Octavia Combi 1.6 TDI DSG Style Business, met als opties metallic lak 550, Techpakket 990, DAB 100

Komt op 845 (664 en 181), en dat is dus met de 18 inch velgen eronder van het techpakket. Met 17 inch kom je dus gunstiger uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
vinom schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 10:52:
@marti28 Ik heb toevallig nog een offerte toen ik aan het zoeken was. Een Octavia Combi 1.6 TDI DSG Style Business, met als opties metallic lak 550, Techpakket 990, DAB 100

Komt op 845 (664 en 181), en dat is dus met de 18 inch velgen eronder van het techpakket. Met 17 inch kom je dus gunstiger uit.
Dat klinkt zeker gunstig. Mocht 'ie bij mij bij de daadwerkelijke aanvraag nog goedkoper uitvallen dan kan ik hem nog wat dikker maken want ik krijg niks terug van het bedrag wat ik overhoud.

Anyhow, aanvraag voor proefritjes is de deur uit. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Hier was de Octavia Combi 1.6 TDI DSG Style Business met Techpakket (dus incl de 18 inch velgen), verwarmbare voorruit, afneembare trekhaak, panoramisch glazen dak, en metallic lak 751 in de lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
marti28 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 10:56:
[...]
Dat klinkt zeker gunstig. Mocht 'ie bij mij bij de daadwerkelijke aanvraag nog goedkoper uitvallen dan kan ik hem nog wat dikker maken want ik krijg niks terug van het bedrag wat ik overhoud.
Je betaald natuurlijk wel meer bijtelling dus je krijgt niets terug van je leasebudget maar je salaris gaat door meer bijtelling* wel meer naar beneden... Als je dat niet erg vind kun je je leasebudget natuurlijk gewoon volstoppen met auto 8) .

* Je kunt natuurlijk ook met een trekhaak, achteraf met folie tinten, achteraf leren bekleding met stoelwarming, luxe mattenset etc. wel je leasebudget vullen maar om de bijtelling heen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
jongetje schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 11:24:
[...]

Je betaald natuurlijk wel meer bijtelling dus je krijgt niets terug van je leasebudget maar je salaris gaat door meer bijtelling* wel meer naar beneden... Als je dat niet erg vind kun je je leasebudget natuurlijk gewoon volstoppen met auto 8) .

* Je kunt natuurlijk ook met een trekhaak, achteraf met folie tinten, achteraf leren bekleding met stoelwarming, luxe mattenset etc. wel je leasebudget vullen maar om de bijtelling heen werken.
Klopt idd, die bijtelling gaat dan wel wat omhoog, maar dat vind ik niet zo'n ramp. Ik rij nu een 14% Megane en zo goedkoop gaat het toch niet meer worden. En een paar tientjes minder salaris maar wel een vollere auto dit in het budget past is voor mij iig een no brainer :)

Trekhaak gaat sowieso achteraf. Velgen zou eventueel ook nog kunnen, maar dat ga ik wel even met de dealer overleggen. De rest zit allemaal al bij de auto in voor zover ik dat wil (leer, bah!).

Ben ook wel erg benieuwd wat voor levertijd indicatie de dealers gaan geven. Mijn auto mag helaas pas vanaf 1 december geleverd worden (contract afspraak) maar als ik het hier soms lees zou het niet bijzonder zijn als 'ie pas na december komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
marti28 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 11:30:
[...]

Ben ook wel erg benieuwd wat voor levertijd indicatie de dealers gaan geven. Mijn auto mag helaas pas vanaf 1 december geleverd worden (contract afspraak) maar als ik het hier soms lees zou het niet bijzonder zijn als 'ie pas na december komt.
En stel hij wordt wel geleverd in december, wordt ie vaak sowieso pas uitlegeverd aan de berijder in het nieuwe jaar. Iets met dat ie niet meer op kenteken mag komen omdat ie dan na 1,5 maand voor het oog al een jaar oud is (2017 vs 2018)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

marti28 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 09:50:
[...]

Shortlist is nu (met dank aan @DonJunior ):

Volkswagen Golf Comfortline Business 1.6TDI DSG + spiegelpakket, comfortpakket, verwarmde voorruit en vaste trekhaak
Skoda Octavia Style Business 1.6TDI DSG + adaptive cruise control en vaste trekhaak
Leuk te zien dat er toch nog mensen zijn die niet de Variant (Golf) of de Combi (Skoda) willen hebben!

En wat de trekhaak betreft: zoals anderen al aangegeven hebben: lekker achteraf laten doen.
mister9 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 11:48:
[...]

En stel hij wordt wel geleverd in december, wordt ie vaak sowieso pas uitlegeverd aan de berijder in het nieuwe jaar. Iets met dat ie niet meer op kenteken mag komen omdat ie dan na 1,5 maand voor het oog al een jaar oud is (2017 vs 2018)
Dit wordt zo vaak gezegd, maar ik heb het in de praktijk nog nooit meegemaakt. Hier worden auto's netjes in November / December op kenteken gezet en geleverd (en in geen enkel geval betrof het een model dat na 1 januari duurder in de bijtelling zou zijn geweest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 18:05

DarkSide

theres no place like ::1

Mijn auto's zijn in november. 1 december en 29 december geleverd.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
AllSeeyinEye schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 12:02:
[...]

Leuk te zien dat er toch nog mensen zijn die niet de Variant (Golf) of de Combi (Skoda) willen hebben!

En wat de trekhaak betreft: zoals anderen al aangegeven hebben: lekker achteraf laten doen.

[...]

Dit wordt zo vaak gezegd, maar ik heb het in de praktijk nog nooit meegemaakt. Hier worden auto's netjes in November / December op kenteken gezet en geleverd (en in geen enkel geval betrof het een model dat na 1 januari duurder in de bijtelling zou zijn geweest).
Voor mij is de keuze ivm mountainbiken een station of een trekhaak. Nu heb ik beide en ik gooi m'n fiets eigenlijk nooit achterin maar altijd op de fietsendrager. Geen kinderen nog hier en dat zal ook voorlopig nog niet het geval zijn. En daarnaast denk ik: hoezo kun je niet een gezin met twee of drie kinderen vervoeren in een hatchbak of sedan? Wij zaten vroeger ook met 5 man in een Suzuki Swift...

Keuze is dus trekhaak met als bijkomend voordeel een veel mooiere auto. Er zijn stations die mooier zijn dat de sedan/hb variant (BMW 3, Mercedes C, Audi A6) maar das een segmentje of 2 te hoog voor mij haha.
DarkSide schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 12:09:
Mijn auto's zijn in november. 1 december en 29 december geleverd.
Stemt mij vrolijk dat er dus ook gewoon auto's in december worden geleverd in tegenstelling tot wat ik hier in het topic vaak lees :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

marti28 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 12:10:
[...]
En daarnaast denk ik: hoezo kun je niet een gezin met twee of drie kinderen vervoeren in een hatchbak of sedan? Wij zaten vroeger ook met 5 man in een Suzuki Swift...

Keuze is dus trekhaak met als bijkomend voordeel een veel mooiere auto. Er zijn stations die mooier zijn dat de sedan/hb variant (BMW 3, Mercedes C, Audi A6) maar das een segmentje of 2 te hoog voor mij haha.
Dat geldt voor mij dus ook. Ik heb vrouw en drie kinderen in in een sedan. Prima te doen, ook naar Andalusie.

Overigens deel ik je mening wat betreft Sedan vs Station niet voor de 3 Serie en de C Klasse. Audi's zijn als Station doorgaans wel mooier, ben ik met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
AllSeeyinEye schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 12:02:
[...]

[...]
Het verschil tussen willen en logischerwijs kunnen is vaak alleen het probleem.
Ik wilde heel erg graag de Alfa Romeo Giulietta. Maar zoals ik hem wilde hebben (de 170PK TCT in Rosso Competizione met Bose) kwam deze al boven de 1000 euro per maand aan leasebedrag uit. :X
Dat, plus de combinatie van het net hebben van een kleine werd het toch een lastige keus (zowel financieel als ruimte technisch) Heel jammer.

Uiteindelijk dus een Golf Variant Highline te leen gekregen en direct verkocht vanwege het comfort (ik kwam uit een Renault Megane Estate Bose).
De Golf Variant kon ik vrij vol stouwen met opties, (waaronder toffe 18" velgen, toffe kleur, fatsoenlijke audio, panoramadak, LED koplampverlichting, etc, etc,)
En dan nog ben ik inclusief bijtelling goedkoper uit per maand dan een (consumentenprijs technisch) goedkopere Alfa Romeo Giulietta.

NB: Overigen hebben we nu dus maar besloten om te kijken naar een tweedehands Giulietta voor privé erbij (voor mijn vrouw die moet ook een auto naar haar werk) om de Alfa 147 te vervangen (want 3 deurs is toch niet echt handig) :o

[ Voor 4% gewijzigd door DonJunior op 15-06-2017 12:44 ]

*sowieso

Pagina: 1 ... 82 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic