Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.248 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-10 11:44
timwijn schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:08:
[...]

Hou je dan nog wel bluetooth telefoonverbinding over (maar dan zonder WLAN), ergo, hoe ga je anders in de auto bellen, zonder zelf met je oordopjes te moet gaan zitten klooien? :+
Er zit en 9.2 inch Columbus navi in, dat ding zal toch wel gewoon BT hebben??
Alleen die WLAN hoef ik niet perse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Zit op de Style Business inderdaad standaard op, ook de phonebox:

Apple Connectivity
Bluetooth handsfree carkit met Phone Box, voice control, WiFi en Smartlink functionaliteit
Bluetooth telefoonvoorbereiding met stuurwielbediening
MDI (Mobile Device Interface)
MaxiDOT met kleurendisplay
Mijn ŜKODA Module incl. 2 jarig abonnement
Navigatie Columbus
Phone Box
Sound System Canton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
vinom schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:27:
Zit op de Style Business inderdaad standaard op, ook de phonebox:

Apple Connectivity
Bluetooth handsfree carkit met Phone Box, voice control, WiFi en Smartlink functionaliteit
Bluetooth telefoonvoorbereiding met stuurwielbediening
MDI (Mobile Device Interface)
MaxiDOT met kleurendisplay
Mijn ŜKODA Module incl. 2 jarig abonnement
Navigatie Columbus
Phone Box
Sound System Canton
Wat is dat nog het voordeel van die bluetooth telefoonvoorbereiding incl WLAN, die op mijn optielijst staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Ik heb het vermoeden dat er dan een SIM kaart slot bij komt, maar je zou het eigenlijk bij de dealer eens moeten navragen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kovogar
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01-10 15:11
3 april mijn nieuwe auto gekregen, inmiddels alweer 6000 kilometer op de teller:)

Volkswagen Golf 1.6 TDI DSG Connected Series 81KW (110PK) (Hatchback)

- Kleur: zwart metallic
- Bekleding: alcantara leer
- Achteruitrijcamera
- Auto-Hold systeem
- Stoelverwarming beide voorstoelen
- Massagefunctie bestuurdersstoel
- LED achterlichten
- Airco 2 zones
- DAB+ radio
- Navigatie-systeem full map (Pro versie) (11,6cm scherm)
- Lederen multifunctioneel stuurwiel
- Mijn Volkswagen app functionaliteit (onderdeel van Connected Series)

Ben ongetwijfeld nog wat vergeten :$

Foto's volgen nog!

[ Voor 6% gewijzigd door Kovogar op 02-06-2017 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
mister9 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:31:
[...]

Wat is dat nog het voordeel van die bluetooth telefoonvoorbereiding incl WLAN, die op mijn optielijst staat?
Met WLAN ga je niet bellen, daarvoor gebruik je BT (Of Carplay)

Met WLAN kun je updates downloaden of een hotspot maken van je auto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:28

JaQ

kellhus schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 19:31:
Mooie bak! Ik moet helaas tot november (!) op mijn S90 wachten.. :'(

Hoe bevalt het rijden tot dusver?
Zoals beloofd, na wat kilometers een review. Heb ondertussen 2000 km op de klok staan, kan dus wat meer zeggen over de auto.

Er zijn een paar dingen die ik niet ideaal vind, maar gelukkig is daar bijna overal een oplossing voor. Zoals:
  • als de automatische handrem aan staat, moet je gas geven voordat de auto gaat rollen (is een automaat, dus niet enkel ren los). Ook als je m in z'n achteruit zet. Dat vind ik irritant, dus de automatische handrem staat uit.
  • zoals alle ACC's kan ook die van Volvo wat abrupt remmen als er iemand laat invoegt. Zelf opletten dus. Ook het accelereren zodra vrij baan ontstaat op ACC mag voor mij wel wat vlotter. Zelf gas bijgeven kan uiteraard ook :)
  • het nut van keyless starten zonder keyless entry ontgaat me compleet. en als je toch je sleutel al vast hebt, leg je de sleutel vervolgens in een van de bekerhouders. Achteraf had ik dus toch keyless entry moeten bijbestellen. Laten we er maar vanuit gaan dat ik hier wel aan wen.
  • lane warning met tegensturen vind ik zelf bijzonder irritant, staat dus uit. Pilot assist is prima in de file, maar als ik zelf stuur kan ik ook wel opletten
  • de D4 heeft een turbogat, dat merk je eigenlijk alleen met wegrijden vanuit stilstand. Ik denk dat ik daar wel aan wen (over een maand weet ik niet beter)
Sturen is nog steeds prima, ik weet nog steeds niet hoe ver je kan gaan (telkens als je denkt dat de auto moet gaan glijden, merk ik dat de auto toch nog meer aan kan). Precies hard/zacht genoeg maar mijn smaak (met 18" velgen) en voldoende kracht en snelheid.

Ook ben ik nog steeds enorm blij met de kleurcombinatie, ook de kinderzitjes achterin zijn ideaal.

Kortom: ik ben tevreden.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• thieske1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:15
Vandaag de bevestiging gehad dat mijn eerste lease auto is besteld. het is een Seat Leon ST 1.0 EcoTSI Style Business Intense in Desire Red Metallic geworden. Met als optie gekozen voor Alcantara bekleding. De verwachte levertijd is week 33.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Laatst online: 09-10 21:52
JaQ schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:38:
[...]
  • ...
  • de D4 heeft een turbogat, dat merk je eigenlijk alleen met wegrijden vanuit stilstand. Ik denk dat ik daar wel aan wen (over een maand weet ik niet beter)
Wat reed je hiervoor dat de D4 een (merkbaar) turbogat heeft?

De D4 is zowat de enige in zijn klasse (190pk 2l diesels) die twin turbo (sequentieel) is. Vergelijkbare diesels van BMW, Mercedes en Audi (VW) hebben slechts een enkele turbo. Die hebben normaal wat minder koppel echt laag in de toeren, eens die de 2000rpm naderen leveren ze wel vol koppel. Normaal gezien zou dat niet mogen uitmaken met een automaat, die houdt de motor namelijk niet in dat lage gebied eens je gas vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:28

JaQ

AndRo555 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 14:47:
Wat reed je hiervoor dat de D4 een (merkbaar) turbogat heeft?

De D4 is zowat de enige in zijn klasse (190pk 2l diesels) die twin turbo (sequentieel) is. Vergelijkbare diesels van BMW, Mercedes en Audi (VW) hebben slechts een enkele turbo. Die hebben normaal wat minder koppel echt laag in de toeren, eens die de 2000rpm naderen leveren ze wel vol koppel. Normaal gezien zou dat niet mogen uitmaken met een automaat, die houdt de motor namelijk niet in dat lage gebied eens je gas vraagt.
Je merkt het ook alleen met wegrijden vanaf stilstand (bij het schakelen naar 2). verder lost de automaat het keurig op, ik ben er verder ook niet zuur over.

Voor de Volvo een voorloopauto gehad (Kia Sorrento diesel, wat een ramp!!!) en daarvoor reed ik benzine (328i, A5 2.0tfsi gechipt).

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjoerdGTI
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 25-09 19:50
Hi People,

Afgelopen week goedkeuring gekregen op het uitzoeken van een lease auto. Mijn keuze is gevallen op de volkswagen E-golf. Dacht altijd: ga toch niet in een elektrische auto rijden.... Is voor geiten wollen sokken figuren. Na wat research en advies van een collega is de e-golf toch wel interessant door de bijtelling en vele opties...

Bij de keuze die ik heb gemaakt voeg ik de volgende opties toe:

- Deep Black Pearl
- Bestuurders assistent pakket plus icm LED plus verlichting inclusief active light assist
- Achterlichten LED, 3D donkerrood uitgevoerd
- Active infodisplay
- Spiegelpakket
- Keyless entry
- Leder bekleding Vienna zwart (inclusief winterpakket)
- Achterruiten getint glas (zo donker mogelijk)
- Ambient pakket

Flink uitgevoerd... Maar mis ik hier nog wat? Zijn er opties die ik zeker moet toevoegen die ik hier niet bij heb?

Greetz, Sjoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:14

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Warmtepomp!
€906

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjoerdGTI
De volkswagen dealer zei letterlijk: Hier heb je niet zoveel aan.... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Als je 's winters niet rijdt niet nee :)
Anders vraag je het aan ervaringsdeskundigen in Elektrische auto's - Deel 2 ?

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
SjoerdGTI schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 21:14:
[...]

De volkswagen dealer zei letterlijk: Hier heb je niet zoveel aan.... :o
Behoorlijk nuttig. Of warm aankleden op langere winterritjes.

Andere mooie optie is het elektrisch verwarmde ruit. Uniek in EV land.

[ Voor 12% gewijzigd door kdeboois op 03-06-2017 10:03 ]

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Zeg maar dat de warmtepomp een must is, anders is 3 maanden in het jaar je actieradius maar 60-70% omdat de auto zich moet opwarmen uit de accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-10 20:24
Blijkt maar weer dat de dealer vaak geen benul heeft van elektrische auto's. Heb je ook naar ioniq gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Blik1984 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 10:28:
Zeg maar dat de warmtepomp een must is, anders is 3 maanden in het jaar je actieradius maar 60-70% omdat de auto zich moet opwarmen uit de accu
Die auto heeft gewoon een brandstofmotor hoor. De elektrische motor is nog steeds een gimmick.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:36

PeaceNlove

Deugleuter

E-Golf != Golf GTE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
AllSeeyinEye schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 10:45:
[...]

Die auto heeft gewoon een brandstofmotor hoor. De elektrische motor is nog steeds een gimmick.
Nope. 8)7 ( e golf is geen GTE )

Warmtepomp ishandig omdat het minder batterijcapaciteit gebruikt om dezelfde temperatuur in de cabine te krijgen als zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Oh. Wist ik niet. My bad.

Heeft dat ding inmiddels een acceptabele range (500< km) en kan die aan een supercharger?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
AllSeeyinEye schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 10:50:
Oh. Wist ik niet. My bad.

Heeft dat ding inmiddels een acceptabele range (500< km) en kan die aan een supercharger?
Afhankelijk van je gebruik en eisen heeft die een acceptabele range. Dat die geen 500km+ is weet je zelf ook wel, dan had je waarschijnlijk niet in een S60 gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Een Golf is sowieso te klein voor mij.

En daarnaast: ik ken de E Golf niet (tot die zojuist genoemd werd).

[ Voor 48% gewijzigd door AllSeeyinEye op 03-06-2017 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjoerdGTI
kdeboois schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 10:02:
[...]

Behoorlijk nuttig. Of warm aankleden op langere winterritjes.

Andere mooie optie is het elektrisch verwarmde ruit. Uniek in EV land.
Verwarmde ruit zat ik inderdaad over te twijfelen.. Warmtepomp vind ik nog steeds een twijfel aangezien ik natuurlijk zo kan opladen (plannen) zodat die "klaar" is wanneer ik vertrek. Dit kan met de temperatuur in de auto en het laden op een bepaalde tijdstip laten starten/eindigen... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
SjoerdGTI schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 14:18:
[...]

Verwarmde ruit zat ik inderdaad over te twijfelen.. Warmtepomp vind ik nog steeds een twijfel aangezien ik natuurlijk zo kan opladen (plannen) zodat die "klaar" is wanneer ik vertrek. Dit kan met de temperatuur in de auto en het laden op een bepaalde tijdstip laten starten/eindigen... :?
Zoë rijder moet het kunnen vertellen, maar in mijn Opel Ampera met 10 kWh bruikbaar ging de helft naar verwarming rond het nulpunt.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
SjoerdGTI schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 14:18:
[...]

De warmtepomp is juist bedoeld zodat je je auto op kan warmen terwijl die aan de stekker staat, zodat je motor en interieur warm is. Los van het comfort met name handig voor dat je de accu niet hoeft te gebruiken om de auto op te warmen. Scheelt enorm met koudere nachten (en dan bedoel ik kouder dan 10 graden, en dat zijn er stiekem erg veel)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:48

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Warmtepomp is niet alleen handig om je auto warm te krijgen maar ook warm te houden.
Terwijl je rijdt haal je ook verse (lees:koude) lucht binnen en laat je gebruikte (warme) lucht uit. Warmtepomp helpt bij het "recyclen" van warmte en laat niet al je opgespaarde warmte naar buiten lekken.

Dit zorgt dus dat je minder hoeft te stoken tijdens de rit en dus meer bereik hebt in vooral de koudere maanden - waar je toch al last hebt van kortere radius.

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiv30
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 05-05 11:53
Ongeveer een maandje geleden heb ik de Renault Kadjar aangevraagd in de lease. Dit is allemaal goedgekeurd en ik zou tot die tijd in de Volvo blijven rijden. Maar daar zijn ze het blijkbaar toch niet helemaal mee eens.

De Volvo staat nu op 169.000 km en het contract loopt eigenlijk bij 175.000 km af. Volgens de leasemaatschappij zou ik deze auto mogen blijven rijden tot de Kadjar binnen is na mijn vakantie, dus eind augustus. Met zo'n 1500 km per week staat de teller dan denk ik rond de 185.000 km.

Nu willen ze hem opeens toch bij 175.000 km terug en zou ik een voorloopauto krijgen. Hier heb ik totaal geen zin in, aangezien dat gegarandeerd een Golfje of iets dergelijks wordt waar ik dan ook mee op vakantie moet.

Ik ga dus proberen de Volvo nog even een maandje mee te smokkelen op vakantie :P . Als ik de kilometerstanden niet meer doorgeef en het onderhoud alleen nog maar voor 175.000 km plan hoop ik dat het gaat lukken. Dan maar een paar boze blikken bij de leasemaatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10 20:33

Jeroen V

yadda yadda yadda

jordiv30 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 22:19:
Ik ga dus proberen de Volvo nog even een maandje mee te smokkelen op vakantie :P . Als ik de kilometerstanden niet meer doorgeef en het onderhoud alleen nog maar voor 175.000 km plan hoop ik dat het gaat lukken. Dan maar een paar boze blikken bij de leasemaatschappij.
En een mogelijke mooie boete naar jouw werkgever....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Jeroen V schreef op zondag 4 juni 2017 @ 05:26:
[...]

En een mogelijke mooie boete naar jouw werkgever....
Idd, die die boete vervolgens op hun beurt weer netjes zullen doorzetten naar de berijder.

Erg slecht plan dus :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:00
jordiv30 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 22:19:
Ongeveer een maandje geleden heb ik de Renault Kadjar aangevraagd in de lease. Dit is allemaal goedgekeurd en ik zou tot die tijd in de Volvo blijven rijden. Maar daar zijn ze het blijkbaar toch niet helemaal mee eens.

De Volvo staat nu op 169.000 km en het contract loopt eigenlijk bij 175.000 km af. Volgens de leasemaatschappij zou ik deze auto mogen blijven rijden tot de Kadjar binnen is na mijn vakantie, dus eind augustus. Met zo'n 1500 km per week staat de teller dan denk ik rond de 185.000 km.

Nu willen ze hem opeens toch bij 175.000 km terug en zou ik een voorloopauto krijgen. Hier heb ik totaal geen zin in, aangezien dat gegarandeerd een Golfje of iets dergelijks wordt waar ik dan ook mee op vakantie moet.

Ga gewoon even netjes in gesprek met de LM, leg even uit dat je dan ook met de voorloopauto op vakantie gaat en je wel net zoveel comfort etc verwacht, zijn ze echt wel schappelijk in hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:31
@jordiv30 Misschien heb je dan je nieuwe auto te laat aangevraagd? 2 maanden levertijd is best wel krap...

Maar voor nu, waarom laat je je wagenparkbeheerder dit niet voor je oplossen? Die heeft de contracten met de leasemaatschappij en zou je hierbij moeten helpen. Zelf bakkeleien met een leasemaatschappij lost het niet op (waarbij ik er voor het gemak vanuit ga dat je de nieuwe auto bij dezelfde leasemaatschappij leased als de huidige, anders wordt het nog complexer (voor de wagenpark beheerder)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiv30
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 05-05 11:53
Oeps, toch niet zo'n goed doordacht plan dus :P . Bij mijn vorige auto's was het meestal geen probleem als ik over de grens heen ging, maar dit was nog bij mijn oude werkgever en toen heeft de wagenparkbeheerder alles geregeld. Al waren ze op zijn zachts gezegd nog amused toen de versnellingsbak van mijn 307 SW kapot ging 35.000 km boven de 150.000 km (inleverstand bij mijn oude werkgever)
jongetje schreef op zondag 4 juni 2017 @ 09:24:
Misschien heb je dan je nieuwe auto te laat aangevraagd? 2 maanden levertijd is best wel krap...
Daar heb je gelijk in, maar ik was in de veronderstelling dat ik gewoon in mijn oude auto mocht blijven rijden totdat de nieuwe er was. Daar blijkt de leasemaatschappij dus toch nog moeilijk over te doen.

[/quote]
Maar voor nu, waarom laat je je wagenparkbeheerder dit niet voor je oplossen? Die heeft de contracten met de leasemaatschappij en zou je hierbij moeten helpen. Zelf bakkeleien met een leasemaatschappij lost het niet op (waarbij ik er voor het gemak vanuit ga dat je de nieuwe auto bij dezelfde leasemaatschappij leased als de huidige, anders wordt het nog complexer (voor de wagenpark beheerder)).
[/quote]

Dat is het probleem, de auto waar ik nu in rij is nog besteld bij mijn oude werkgever met een andere leasemaatschappij dan mijn huidige werkgever. Omdat ik geen zin had om 25% bijtelling te gaan betalen heb ik besloten om de auto toen mee te nemen. Volgens mij staat de auto nog steeds bij LeasePlan ingeschreven (bij mijn oude werkgever). Ze begonnen bij 150.000 km namelijk ook al moeilijk te doen dat hij ingeleverd moest worden.

Ik ben benieuwd. Ik ga volgende week even bellen wat we nu gaan doen. Er staat nu ook nog een A6 in de poule, dus als die nog niet weg is kan die misschien mee op vakantie. Lijkt me ook wel leuk eigenlijk. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:19

R2L

Ook ik ben na 3 jaar alweer toe aan een nieuwe leaseauto. Moet van mijn werkgever ivm de vele kilometers diesel blijven rijden. Mag maximaal C label zijn. Ik wil persé automaat, omdat ik veel in de file rij. Adaptive Cruisecontrol die het ook tot stilstand doet is een musthave. Bij mijn leasebudget blijven dan maar 2 smaken over. Peugeot 308 SW (facelift) en de Skoda Octavia Station. Tot nu toe lukt het mij nog niet om een keuze te maken... Volgende week ga ik in beiden proefrijden, maar de grote vraag blijft hoe goed de Adaptive Cruisecontrol van de nieuwe 308 gaat zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou eerder voor goede stoelen (lees: Octavia) gaan. Al zou ik ook zeker naar de 3008 kijken. Die heeft wel prima stoelen namelijk.
Octavia kun je ook laten verlagen enzo, drive select en DSG err op en hij rijdt als een Audi :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

G.Scholtens schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:48:
Prijslijst nieuwe ibiza staat ook op de site van seat.nl, helaas staan er nog geen diesel prijzen ben.
Ook de configirator is nog niet beschikbaar, maar deze zal vast snel komen aangezien de prijzen nu bekend zijn
Configurator is nu wel beschikbaar, maar zonder dieselmotoren. Volgens de brochure komen deze pas eind 2017 dacht ik. Om nou zolang door te rijden met m'n voorloop/huur auto zal ik qua centjes niet zo leuk vinden. Ik denk dat dan maar voor een andere optie ga... Jammer, want de nieuwe Ibiza is echt een plaatje. :o Stuk mooier ook dan de huidige. Misschien eens informeren naar de nieuwe Fiësta. Wat voor alternatieven overweeg jij?

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05:50
The Eagle schreef op maandag 5 juni 2017 @ 13:32:
Ik zou eerder voor goede stoelen (lees: Octavia) gaan. Al zou ik ook zeker naar de 3008 kijken. Die heeft wel prima stoelen namelijk.
Octavia kun je ook laten verlagen enzo, drive select en DSG err op en hij rijdt als een Audi :)
Ander blok, andere versnellingsbak, andere ophanging, ander chassis en ja je komt in de buurt van een Audi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Dan ga je toch gewoon voor een A4 (Avant)? Is qua grootte vergelijkbaar met de Octavia, maar wel mooi breder. En met betere onderdelen en afstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:27
AllSeeyinEye schreef op maandag 5 juni 2017 @ 14:03:
Dan ga je toch gewoon voor een A4 (Avant)? Is qua grootte vergelijkbaar met de Octavia, maar wel mooi breder. En met betere onderdelen en afstelling.
Een A4 avant is beduidend kleiner dan een Octavia station hoor. En met dezelfde opties ook zeker een pak duurder.
Ruimte krijg je bij Audi pas vanaf een A6 maar die leuk aankleden is ook geen doen :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

LopendeVogel schreef op maandag 5 juni 2017 @ 13:49:
[...]

Ander blok, andere versnellingsbak, andere ophanging, ander chassis en ja je komt in de buurt van een Audi :)
Dat zeg ik bijna. Die 1.6TDI wordt ook in de A3 gelepeld. Ophanging sowieso want verlangingssetje (Eibach iirc). Chassis kan dat prima hebben, hoeft geen S line te zijn en de drive select optie icm DSG biedt je aardig de kans om eea goed aan te passen. Schijnt met VCDS zelfs naar Audi settings angepast te kunnen worden.
Dus ja, komt qua rijden richting een A3 Avant als je het goed doet ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L

R2L

Is dat uit eigen ervaring dat de stoelen van de Octavia beter zijn dan van de 308? De 3008 valt sowieso af, want dat is geen C-label. Evenals Audi, Seat en VW overigens...

[ Voor 3% gewijzigd door R2L op 05-06-2017 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of een stoel goed zit lijkt mij zeer persoonlijk. Vrij knap dat je dat plaatje dus kan invullen voor R2L. Rij zelf inmiddels zo'n 10k in een 308 uit 2014 en vind het prima zitten. Heb nergens last van, ook niet na langere ritten. @R2L, probeer ze zelf anders even uit in de showroom of tijdens een testrit. Wellicht dat er ook meerdere typen stoelen beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-10 19:13
The Eagle schreef op maandag 5 juni 2017 @ 16:17:
[...]

Dat zeg ik bijna. Die 1.6TDI wordt ook in de A3 gelepeld. Ophanging sowieso want verlangingssetje (Eibach iirc). Chassis kan dat prima hebben, hoeft geen S line te zijn en de drive select optie icm DSG biedt je aardig de kans om eea goed aan te passen. Schijnt met VCDS zelfs naar Audi settings angepast te kunnen worden.
Dus ja, komt qua rijden richting een A3 Avant als je het goed doet ;)
inderdaad, softwarematig is elke vag in zeg maar 'audi' modes te zetten. Heb je niet eens drive select bij nodig. De bijv ontzettend trage reagerende golf lijkt dan opeens een peper in zijn reet gekregen te hebben. Direct door je dealer laten doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

R2L schreef op maandag 5 juni 2017 @ 16:28:
[...]

Is dat uit eigen ervaring dat de stoelen van de Octavia beter zijn dan van de 308? De 3008 valt sowieso af, want dat is geen C-label. Evenals Audi, Seat en VW overigens...
Yup. Lang verhaal, maar had een Octavia na flink wat proefritten vrijwel in bestelling staan en rij nu een 308SW. Die stoelen, ook al hebben ze een lendesteun, zijn beduidend minder als die van de Octavia. Dealer vertelde me dat het een bekend fenomeen was, mensen vonden het of geweldig, of niks.
Is idd persoonlijk maar niks zo irritant als een niet prettig zittende of afstelbare stoel. Ik zat in die van de Octavia een stuk beter. De sportstoelen waren overigens nog net iets langer van zitting en zaten voor mij nog beter. Reed hiervoor een A3. Daarvoor een Megane en daarvoor een Seat Altea. Eigen ervaring: de VAG stoelen zijn wat stugger en breder. Als je zelf een beetje steviger bent (en welke IT'er is dat niet :P) dan is in mijn ervaring VAG fijner.

Enige waar ik VAG stoelen op betrapte was dat de hoogteverstelling langzaam omlaag zakte. Zag ik bij verschillende auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 09-10 18:05

DarkSide

theres no place like ::1

Was voor mij een van de redenen om geen 308 te nemen destijds.
2x een lange proefrit gemaakt van ruim een uur. 2 maal vond ik het niet fijn zitten. En was ik bang dat ik me zou ergeren met 40k of meer per jaar.

Overigens kan ik me niet vinden in dat VAG stoelen langzaam omlaag zakken.
Misschien omdat ik altijd in de laagste stand zit :9

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-10 19:38

Ktenolix

Pijlsnel

R2L schreef op zondag 4 juni 2017 @ 21:23:
Ook ik ben na 3 jaar alweer toe aan een nieuwe leaseauto. Moet van mijn werkgever ivm de vele kilometers diesel blijven rijden. Mag maximaal C label zijn. Ik wil persé automaat, omdat ik veel in de file rij. Adaptive Cruisecontrol die het ook tot stilstand doet is een musthave. Bij mijn leasebudget blijven dan maar 2 smaken over. Peugeot 308 SW (facelift) en de Skoda Octavia Station. Tot nu toe lukt het mij nog niet om een keuze te maken... Volgende week ga ik in beiden proefrijden, maar de grote vraag blijft hoe goed de Adaptive Cruisecontrol van de nieuwe 308 gaat zijn...
Is de nieuwe 308 al proef te rijden dan? Ik heb hem al wel kunnen configureren e.d. :) Maar zit ook te wachten tot ik een proefrit kan doen.

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 18:59
DarkSide schreef op maandag 5 juni 2017 @ 18:06:
Overigens kan ik me niet vinden in dat VAG stoelen langzaam omlaag zakken.
Misschien omdat ik altijd in de laagste stand zit :9
Ik moet ook in de laagste stand, dus geen last. Wel kantelt de stoelleuning heel langzaam naar achteren. Die moet ik eens in de paar honderd km een klein draaitje terug geven.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L

R2L

Ktenolix schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 07:20:
[...]

Is de nieuwe 308 al proef te rijden dan? Ik heb hem al wel kunnen configureren e.d. :) Maar zit ook te wachten tot ik een proefrit kan doen.
Nee, proefrijden in de gefacelifte 308 is helaas nog niet mogelijk. De verwachting is september, maar zo lang kan ik niet wachten om te bestellen. Heb inmiddels een afspraak bij de dealer staan om binnenkort in een 308 diesel automaat te gaan rijden. Zal dan gelijk informeren welke auto de nieuwe cruisecontrol al heeft, zodat ik daar mogelijk ook een proefrit mee kan maken. Ook ben ik erg benieuwd naar de update van het navigatiesysteem. Deze schijnt verbeterd te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben E
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-07 19:59
R2L schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 12:58:
[...]

Nee, proefrijden in de gefacelifte 308 is helaas nog niet mogelijk. De verwachting is september, maar zo lang kan ik niet wachten om te bestellen. Heb inmiddels een afspraak bij de dealer staan om binnenkort in een 308 diesel automaat te gaan rijden. Zal dan gelijk informeren welke auto de nieuwe cruisecontrol al heeft, zodat ik daar mogelijk ook een proefrit mee kan maken. Ook ben ik erg benieuwd naar de update van het navigatiesysteem. Deze schijnt verbeterd te zijn.
Ik heb een handboek van een dealer gekregen waarin staat dat de adaptieve cruise enkel te leveren is op de nieuwe euro 6c motoren. Anders gezegd; alle nieuwe 308 modellen met de huidige motoren zijn niet meer te leveren met adaptieve cruise. Daarom kun je de drive assist 2 pakket optie ook niet kiezen in de huidige configureerbare modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:19
R2L schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 12:58:
[...]

Dat is wel jammer, bij ons is op dit moment de 308 de voorkeursauto en hoewel mijn voorkeur hier (op dit moment) niet naar uitgaat wilde ik hem in ieder geval even proberen, zeker nu het infotainment scherm beter zou moeten werken. September is voor mij ook wat aan de late kant.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NehcslowZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 23:00
Afgelopen weekend de skoda superb opgehaald. Eerste indrukken zijn erg goed.
Hiervoor een aantal jaren in een peugeot 308 gereden, ook een fijne auto, maar wat is de navigatie van de skoda een verademing zeg.

Moet alleen nog even aan de grootte van de auto, maar dat beschouw ik als een bijkomstigheid:)

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/nOzSXa/IMG_6598.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapteynn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:18

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

NehcslowZ schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:00:
Afgelopen weekend de skoda superb opgehaald.
Wat een prachtige wagen zeg! Quartz grey? Veel rijplezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NehcslowZ
Kapteynn schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:01:
[...]

Wat een prachtige wagen zeg! Quartz grey? Veel rijplezier :)
Thanks! Ja.

Het is de ambition business uitvoering met volgende opties:

- Bi-xenon adaptief
- 17 inch stratos velgen
- Led achterlichten achter
- Achteruit camera
- Sunset

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:10
Vandaag de order eruit gedaan voor de Octavia. Verwachte levertijd is begin September. :*)

Betreft de Skoda Octavia combi 1.6 TDI Greentech 115pk DSG-7 Style Business

Adaptive Cruise Assistant, inclusief Front Assistant
Elektrisch te openen en sluiten achterklep
Sunset
Metallic lak Exterieur 'Race Blue'
Driving Mode Select
Dynamic pakket
Reservewiel (thuiskomer)
Lichtmetalen velgen 18 inch Alaris
Verwarmbare voorruit
Trekhaak Afneembaar 13 polig

[ Voor 69% gewijzigd door KillaZ op 08-06-2017 13:15 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MA®K
  • Laatst online: 09-10 13:57
Na bijna 3.5 jaar is mijn Leon uit 2013 ook aan vervanging toe, dus op pad geweest bij de dealers langs.

Vooraf had ik een aantal "eisen en wensen", zoals hoge instap, bij voorkeur automaat, xenon/led koplampen en looks (kwestie van smaak uiteraard). Vandaar de selectie voor SUV/crossover, hatchback heb ik lang genoeg gereden en bij gebrek aan gezin is een sedan niets voor mij.

Shortlist bestond uit:

- Peugeot 3008
- Seat Ateca
- Audi Q2
- Mazda CX-3
- Ford Kuga

In alle modellen gereden waarbij de Ford (te saai naar mijn smaak), Seat (idem als de Ford) en Mazda (te laag) aan het eind van de dag al waren afgevallen.

Na een nachtje slapen moest de keuze gemaakt worden, het is uiteindelijk de Audi Q2 geworden. Demo auto reed als een trein, zitplaats op maat gemaakt haast en afwerking top. Erg enthousiast ook over de Peugeot 3008, ben normaal niet van de franse auto's maar moet ze nageven, ze hebben een prima auto in de markt.

Deze week is de bestelling de deur uit gegaan, nog 2-3 maand wachten en dan staat dit op de oprit:

Audi Q2 Sport 1.6 TDI S-Tronic
- Pro Line pakket (o.a. MMI navigatie, cruise control)
- Climate Control
- LED koplampen + achterlichten
- Kleur Tangorood metallic
- Interieur met rode accenten en rode bekleding

Life to is short, not too

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:41
MA®K schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:05:
Shortlist bestond uit:

- Peugeot 3008
- Seat Ateca
- Audi Q2
- Mazda CX-3
- Ford Kuga
Ik kijk rond voor nagenoeg hetzelfde lijstje, maar ik heb zelf de toyota C-HR nog aan toegevoegd.
Mijn leasebudget is met 650 op het randje voor deze serie auto's, al is de C-HR vanwege zijn lage verbruik in de hybride uitvoering met kleine bijbetaling nog ruim uit te rusten.
Alleen het verbaast me dat ik deze auto weinig/niet voorbij zie komen in dit topic (en leur al aardig wat pagina's mee).
Is er een reden voor dat jij deze ook niet heb meegenomen in je shortlist?

Overigens staat bij mij de Q2 ook bovenaan, alleen zou ik dan ook de audi cockpit willen, waardoor het budget wel erg ruim overschreden wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:24
Ik zie hem hier idd ook niet veel voorbij komen, zou er zelf ook niet zo snel aan denken volgens mij.

Toch zie ik de C-HR best regelmatig rijden. Hij valt wel op met zijn uiterlijk, ik kan hem wel waarderen!
Misschien samen met de CX-3 wel de mooiste van het lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L

R2L

Ruben E schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 17:38:
[...]

Ik heb een handboek van een dealer gekregen waarin staat dat de adaptieve cruise enkel te leveren is op de nieuwe euro 6c motoren. Anders gezegd; alle nieuwe 308 modellen met de huidige motoren zijn niet meer te leveren met adaptieve cruise. Daarom kun je de drive assist 2 pakket optie ook niet kiezen in de huidige configureerbare modellen.
Dat zal voor mij een dealbreaker zijn... Dan ga ik sowieso voor de Skoda Octavia waar het wel op te leveren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
R2L schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:24:
[...]

Dat zal voor mij een dealbreaker zijn... Dan ga ik sowieso voor de Skoda Octavia waar het wel op te leveren is.
Mochten andere mensen er nog naar kijken. Ik ben erachter gekomen dat Adaptive Cruise Control ook op de SEAT Leon niet (meer?) leverbaar is.

Waarom niet meer: de folders spreken nog over een optiepakket met ACC, maar dat is nergens meer te kiezen. Volgens de dealer was het ook niet meer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
B-Real schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:23:
Ik zie hem hier idd ook niet veel voorbij komen, zou er zelf ook niet zo snel aan denken volgens mij.

Toch zie ik de C-HR best regelmatig rijden. Hij valt wel op met zijn uiterlijk, ik kan hem wel waarderen!
Misschien samen met de CX-3 wel de mooiste van het lijstje.
Qua uiterlijk is het inderdaad een hele verschijning. Ik heb een tijd geleden een review erover gezien en hetgene wat me nog bij is dat het achterin erg krap is. Zeker als je dan in het SUV segment zoek wil je juist ruimte denk ik.

@Korvaag Maar wat is dat dan voor rarigheid? Op het moment niet meer leverbaar of gaan er veranderingen aankomen? I don't quite follow :)

[ Voor 10% gewijzigd door vinom op 08-06-2017 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
vinom schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:38:
[...]

@Korvaag Maar wat is dat dan voor rarigheid? Op het moment niet meer leverbaar of gaan er veranderingen aankomen? I don't quite follow :)
Ik heb geen idee of het tijdelijk is. Ik quote vanuit de mail:
Het klopt dat er geen optiepakket met Adaptive Cruise Control en File Assist te vinden is. De SEAT Leon
Xcellence Business intense heeft een standaard, Lane assist, High Beam assist en verkeersbordherkenning.

Deze standaard uitrusting is helaas niet verder uit te breiden met andere verkeersveiligheid systemen.
Hoewel ik het dus niet met zekerheid kan zeggen is het 'gewoon' geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Aha, okey. Volgens mij is dat wel met meer opties bij Seat, dat die beperkt zijn aan het type uitvoering. Goeie kans dat je hem bij de FR uitvoering weer wel kan selecteren ofzo.

Ben je er eigenlijk al uit wat je gaat kiezen?

[ Voor 12% gewijzigd door vinom op 08-06-2017 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:11
Dat soort rarigheden gebeuren (in ieder geval bij VAG) wel vaker...

Medio 2015/2016 was de Polo te krijgen als diesel Highline met DSG en ACC, eind 2016 was de combinatie diesel met highline niet meer te krijgen, was er geen diesel met DSG meer leverbaar en ook geen diesel met ACC 8)7

Overigens kon ik hem toentertijd in de duitse configurator nog wel gewoon samenstellen als diesel met DSG en ACC.

Keuze van de importeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
vinom schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:45:
Aha, okey. Volgens mij is dat wel met meer opties bij Seat, dat die beperkt zijn aan het type uitvoering. Goeie kans dat je hem bij de FR uitvoering weer wel kan selecteren ofzo.
Al gekeken.. kon ook niet...

Ze zijn raar bezig. De 1.0 motor kan je niet krijgen met een 17" velg. De Excellence uitvoering kan alleen met de 1.4 motor. Allebei hebben ze geen Adaptive Cruise Control.

De SEAT gaat afvallen voor mij op grond van deze punten. Ik wil 17". 16" Zwabbert me teveel. Punt is dat de auto als Excellence met 17" en 1.4 weer zo duur wordt dat ik liever een Octavia 1.0 heb omdat deze dan wel ACC heeft.

[ Voor 38% gewijzigd door Korvaag op 08-06-2017 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 09-10 18:05

DarkSide

theres no place like ::1

nooberke schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:45:
Dat soort rarigheden gebeuren (in ieder geval bij VAG) wel vaker...

Medio 2015/2016 was de Polo te krijgen als diesel Highline met DSG en ACC, eind 2016 was de combinatie diesel met highline niet meer te krijgen, was er geen diesel met DSG meer leverbaar en ook geen diesel met ACC 8)7

Overigens kon ik hem toentertijd in de duitse configurator nog wel gewoon samenstellen als diesel met DSG en ACC.

Keuze van de importeur?
Dat zijn idd keuzes van PON.
Ik wou ook ACC hebben. Niet te verkrijgen op de 1.2 TSI bij Skoda.
Wel bij VW. Uiteindelijk was de VW goedkoper in de lease en heb ik dus ACC.

Vindt dat altijd zo irritant. Nu bij Peugeot ook.
3008 GT line heeft geen Massage stoelen met verstelbare zitting volgens mij.
Dan moet je een Alure nemen. Maar die mist dat weer opties die je alleen bij een GT line kunt krijgen.

Dat een pakket e.e.a aanbiedt voor een goedkopere prijs. Prima. Maar vind eigenlijk dat je gewoon alle opties beschikbaar moet hebben.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MA®K
Bartvw schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:15:
[...]

Ik kijk rond voor nagenoeg hetzelfde lijstje, maar ik heb zelf de toyota C-HR nog aan toegevoegd.
Mijn leasebudget is met 650 op het randje voor deze serie auto's, al is de C-HR vanwege zijn lage verbruik in de hybride uitvoering met kleine bijbetaling nog ruim uit te rusten.
Alleen het verbaast me dat ik deze auto weinig/niet voorbij zie komen in dit topic (en leur al aardig wat pagina's mee).

Overigens staat bij mij de Q2 ook bovenaan, alleen zou ik dan ook de audi cockpit willen, waardoor het budget wel erg ruim overschreden wordt.
Vind de C-HR inderdaad ook een erg mooie auto, echter is het bij ons verplicht dieselen dus viel die al meteen af.

Virtual cockpit is inderdaad mooi, maar die zou hem wel erg ver boven budget uitdrukken. Dus dan maar de navigatie op het dashboard scherm 8)

Als je naar dezelfde lijst kijkt, houdt rekening met lange levertijden! Audi en Peugeot geven levertijden van 2-3 maanden af, de Ateca en Kuga zitten (voor diesel iig) op 8 maanden. Niet dat lange levertijd mijn keuze heeft beinvloed, maar wel iets om rekening mee te houden.

[ Voor 12% gewijzigd door MA®K op 08-06-2017 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
DarkSide schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:50:
[...]

Dan moet je een Alure nemen. Maar die mist dat weer opties die je alleen bij een GT line kunt krijgen.

Dat een pakket e.e.a aanbiedt voor een goedkopere prijs. Prima. Maar vind eigenlijk dat je gewoon alle opties beschikbaar moet hebben.
Als je alle beschikbare opties wilt kiezen moet je bij VAG naar de premium modellen. (lees: Audi en dikkere VW's) Een bewuste keuze ben ik bang om je proberen in een duurdere auto te krijgen.
MA®K schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:54:
[...]

Vind de C-HR inderdaad ook een erg mooie auto, echter is het bij ons verplicht dieselen dus viel die al meteen af.

Virtual cockpit is inderdaad mooi, maar die zou hem wel erg ver boven budget uitdrukken. Dus dan maar de navigatie op het dashboard scherm 8)

Als je naar dezelfde lijst kijkt, houdt rekening met lange levertijden! Audi en Peugeot geven levertijden van 2-3 maanden af, de Ateca en Kuga zitten (voor diesel iig) op 8 maanden. Niet dat lange levertijd mijn keuze heeft beinvloed, maar wel iets om rekening mee te houden.
Mooie auto heb je gekozen! Heb je ook naar de Tiguan gekeken? En mag ik vragen waar de Audi op komt fiscaal gezien?

[ Voor 31% gewijzigd door GeeMoney op 08-06-2017 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L

R2L

Korvaag schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:26:
[...]

Mochten andere mensen er nog naar kijken. Ik ben erachter gekomen dat Adaptive Cruise Control ook op de SEAT Leon niet (meer?) leverbaar is.

Waarom niet meer: de folders spreken nog over een optiepakket met ACC, maar dat is nergens meer te kiezen. Volgens de dealer was het ook niet meer mogelijk.
Even gebeld met de Peugeot dealer en ook daar de bevestiging dat ACC momenteel niet leverbaar is. Heb Gelijk de proefrit maar geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Wat is er aan de hand met ACC dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L

R2L

mister9 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 15:13:
Wat is er aan de hand met ACC dan?
Wordt pas weer leverbaar met de nieuwe motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MA®K
GeeMoney schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 15:05:
[...]

Als je alle beschikbare opties wilt kiezen moet je bij VAG naar de premium modellen. (lees: Audi en dikkere VW's) Een bewuste keuze ben ik bang om je proberen in een duurdere auto te krijgen.

[...]

Mooie auto heb je gekozen! Heb je ook naar de Tiguan gekeken? En mag ik vragen waar de Audi op komt fiscaal gezien?
Dankje! Ben er ook zeer blij mee, nu alleen nog wachten tot hij er is :9~

Fiscale waarde zit op 42K, dat is prima te doen. Lage bijtellingsfeestje is afgelopen sinds dit jaar, dus betalen moet je toch flink. Tiguan heb ik ook bekeken maar die was in mijn geval niet interessant. In diesel is die alleen met 2.0 leverbaar waardoor hij meteen boven budget uitkomt. Als je hem dan ook nog configureerd met wat leuke opties is het meteen over. Vind hem ook wat "saai" vergeleken bij de Q2 of de 3008. Hou wel van een wat aparte verschijning, dat is de Q2 zeker als je het mij vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
MA®K schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 15:25:
[...]

Dankje! Ben er ook zeer blij mee, nu alleen nog wachten tot hij er is :9~

Fiscale waarde zit op 42K, dat is prima te doen. Lage bijtellingsfeestje is afgelopen sinds dit jaar, dus betalen moet je toch flink. Tiguan heb ik ook bekeken maar die was in mijn geval niet interessant. In diesel is die alleen met 2.0 leverbaar waardoor hij meteen boven budget uitkomt. Als je hem dan ook nog configureerd met wat leuke opties is het meteen over. Vind hem ook wat "saai" vergeleken bij de Q2 of de 3008. Hou wel van een wat aparte verschijning, dat is de Q2 zeker als je het mij vraag.
Bedankt :P
* GeeMoney heeft een Tiguan besteld :9

Ik ging ook persé voor een 2.0TDI en was eigenlijk op zoek naar de 190pk zonder Quattro/4motion maar die is er niet.
Juist vanwege de bijtelling is het nu interessant om een knappe motor te bestellen, het is toch allemaal 22%.
Bij mijn Leon destijds heb ik toch de handbak 150PK besteld doordat de automaat 25% was en de handbak 20%. Dan heb je de klap 2 keer. (Fiscale waarde en verhoogde bijtelling)

[ Voor 21% gewijzigd door GeeMoney op 08-06-2017 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MA®K
GeeMoney schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 15:26:
[...]

Bedankt :P
* GeeMoney heeft een Tiguan besteld :9

Ik ging ook persé voor een 2.0TDI en was eigenlijk op zoek naar de 190pk zonder Quattro/4motion maar die is er niet.
Juist vanwege de bijtelling is het nu interessant om een knappe motor te bestellen, het is toch allemaal 22%.
Bij mijn Leon destijds heb ik toch de handbak 150PK besteld doordat de automaat 25% was en de handbak 20%. Dan heb je de klap 2 keer. (Fiscale waarde en verhoogde bijtelling)
Haha, no offence! :+ Tiguan is ook een mooie wagen, maar springt er imho niet zo uit, that's all.

Voor mij was een automaat belangrijker dan een 2.0, beide opties tikken +- zelfde aan in de bijtelling, maar allebei wordt inderdaad te gek.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13:11
Daar issie dan, m'n Hyundai Ioniq HEV *O*
In de Comfort uitvoering :)

Ioniq
klik voor groot

Met rechts onderin een glimp van de rolstoel die voor een groot deel heeft bijgedragen aan de uiteindelijke keuze :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Robicide schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 18:22:
Met rechts onderin een glimp van de rolstoel die voor een groot deel heeft bijgedragen aan de uiteindelijke keuze :+
Ik kan me inderdaad voorstellen dat woonwerk verkeer makkelijk is in een Ionic dan in een rolstoel. Goede keuze ! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
MA®K schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 15:48:
[...]

Haha, no offence! :+ Tiguan is ook een mooie wagen, maar springt er imho niet zo uit, that's all.

Voor mij was een automaat belangrijker dan een 2.0, beide opties tikken +- zelfde aan in de bijtelling, maar allebei wordt inderdaad te gek.
Ik heb ze nu wel allebei >:)

Mijn optielijstje:

VW Tiguan Comfortline Business R 150pk DSG-7 Diesel
Digitaal cockpit (Active Info Display)
19 Inch lichtmetalen velgen 'Sebring'
Adaptive Cruise Control
Park Distance control voor en achter
R Line exterieurpakket
Full led voor en achter inclusief dim en groot licht

Tezamen met de volgende extra opties:
Bekleding Leder Vienna R-Line
Elektrische stoelen inclusief memory
Elektrische buitenspiegels, inklapbaar, dimbaar en verwarmbaar
Navigatie Discover Pro
Upgrade Dynaudio Excite Surround
Pareleffect lak
Achterklep met sensorgestuurde opening, elektrisch sluitbaar
Keyless Entry
Winterpakket (verwarmbare ruitensproeiers en stoelen)
Reservewiel staal
Rijprofielinstelling
Sportonderstel
Deepblack parellak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:23

skoozie

SCSI

Bartvw schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:15:
[...]

Je kan ook nog kijken naar de Nissan Qashqai, de buisiness uitvoeringen zijn behoorlijk goedkoop in dat segment. er komt binnenkort een nieuwe/facelift met misschien wel bose uitvoering.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
DarkSide schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:50:
[...]

PON is daar goed in inderdaad, random opties die op bepaalde uitvoeringen dan weer niet te bestellen zijn.

In 2013 kon je op iedere Golf ACC bestellen, behalve op de Bluemotion, in België zat het volgens mij juist standaard op de Bluemotion.

Eerder dit jaar toen ik kon bestellen: Leon Style Business Intense is mooi (bijna) compleet, maar weer geen ACC mogelijk. Nu wel op de Octavia, maar de leasemaatschappij was van mening dat benzine Octavia's zo'n lage restwaarde hebben dat het leasebedrag hoger lag dan van duurdere Golf. Overigens kon ik op de Golf dan weer geen keyless entry/start vinden terwijl Seat en Skoda dat wel aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-10 23:47
Keyless start zat ik ook even naar te zoeken, is helaas alleen leverbaar op de highline...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robicide
Korvaag schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 19:43:
[...]

Ik kan me inderdaad voorstellen dat woonwerk verkeer makkelijk is in een Ionic dan in een rolstoel. Goede keuze ! 8)
Rolstoel is van m'n vriendin :+

Apart genoeg was dit de enige auto van alle kanshebbers waar de rolstoel makkelijk in te laden was. Bij de afvallers (oa Kia Niro, Peugeot 2008) paste 't allemaal net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:51

avotar

P0werd by Black Coffee

rinkel schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 09:01:
Keyless start zat ik ook even naar te zoeken, is helaas alleen leverbaar op de highline...
het was voor mij een van de dingen die ik (lees: mijn vrouw) niet wilde nemen.
Bang dat ik mijn huissleutels te pas en te onpas ga vergeten 8)
Toegegeven, haar argument sneed hout. :F

De auto van de buurvrouw heeft het ook. Haar auto heeft laatst een heel weekend open gestaan omdat het pasje van de auto in haar jas zat, die het hele weekend vanwege het goede weer op de achterbank lag. :+

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-10 16:48
avotar schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 11:25:
[...]

De auto van de buurvrouw heeft het ook. Haar auto heeft laatst een heel weekend open gestaan omdat het pasje van de auto in haar jas zat, die het hele weekend vanwege het goede weer op de achterbank lag. :+
Ik zou een auto er niet om laten, maar vind het zelf toch wel één van de fijnere opties.

Nou heeft mij. auto ook wel eens een dagje inclusief pasje in Bos & Lommer geparkeerd gestaan. Gelukkig wil niemand een franse auto jatten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
avotar schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 11:25:
[...]

De auto start niet zonder sleutel, die moet wel mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Blik1984 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 11:30:
[...]

De auto start niet zonder sleutel, die moet wel mee
Natuurlijk, maar pasje in mijn jaszak, rest van de sleutels binnen op de deur.
Heb ze niet nodig voor de auto, dus kan ze makkelijker vergeten.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:32
Keyless bij de Golf is gewoon de sleutel zelf, je hebt geen pasje. Je moet de sleutel dus wel bij je hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
avotar schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 11:31:
[...]

Natuurlijk, maar pasje in mijn jaszak, rest van de sleutels binnen op de deur.
Heb ze niet nodig voor de auto, dus kan ze makkelijker vergeten.
Ah, zo. Bij mij zit de autosleutel aan mijn huissleutels, dus die kan ik nooit vergeten op die manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NehcslowZ
Robicide schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 18:22:
Daar issie dan, m'n Hyundai Ioniq HEV *O*
In de Comfort uitvoering :)

[afbeelding]
klik voor groot

Gefeliciteerd en hoe rijdt dat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Blik1984 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 11:57:
[...]

Ah, zo. Bij mij zit de autosleutel aan mijn huissleutels, dus die kan ik nooit vergeten op die manier
Vandaar dat mijn vrouw niet wil dat ik een keyless auto neem :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapteynn

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Zojuist offerte naar de leasemaatschappij gestuurd. Het is een Skoda Octavia geworden met de volgende configuratie:

Style business uitvoering
Brilliant silver metallic
17" Trius velgen
Travel assist
Sunset
En een Hatchback showroom 2 pakket wat neer komt op ACC, Groot licht ass. en nog een aantal opties die mij even ontgaan zijn.

I.v.m. geplande vakantie gekozen voor een voorraad model zodat deze relatief snel geleverd kan worden, op naar een aantal mooie en veilige kilometers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Kapteynn schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 13:14:
Zojuist offerte naar de leasemaatschappij gestuurd. Het is een Skoda Octavia geworden met de volgende configuratie:

Style business uitvoering
Brilliant silver metallic
17" Trius velgen
Travel assist
Sunset
En een Hatchback showroom 2 pakket wat neer komt op ACC, Groot licht ass. en nog een aantal opties die mij even ontgaan zijn.

I.v.m. geplande vakantie gekozen voor een voorraad model zodat deze relatief snel geleverd kan worden, op naar een aantal mooie en veilige kilometers :)
Bewust geen tech pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:18

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

mister9 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 13:18:
[...]

Bewust geen tech pakket?
Is een voorraad model zegt hij toch? :P

Welke motor ligt erin? :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapteynn

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

MisteRMeesteR schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 13:19:
[...]

Is een voorraad model zegt hij toch? :P

Welke motor ligt erin? :)
@mister9 Inderdaad vanwege dat het een voorraad model is.

@MisteRMeesteR De 1.0TSI 115pk handgeschakeld, meer dan voldoende voor mij en omdat ik 30.000 pj rij ben ik verbonden aan benzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
NehcslowZ schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 12:33:
[...]

Gefeliciteerd en hoe rijdt dat? :)
Heerlijk :)

Sowieso een aardige stap vooruit ten opzichte van de Ford Fiesta die ik hiervoor had qua comfort.
De Fiesta was alleen wat lekkerder om sportiever mee te rijden, dat onderstel ligt toch wat lekkerder als je met een vaartje door de bocht gaat :)

Dit weekend eens even flink met 't multimediasysteem gaan spelen, kijken of ik de Waze beta met Android Auto ondersteuning aan de praat krijg >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SjoerdGTI
Gisteren ook mijn bestelling geplaatst bij DutchLease. Het gaat om een voorraad model waardoor de levertijd 2 a 3 weken is. Doordat ik een voorraas model heb gekozen is hij iets uitgebreider dan ik in eerste instantie voor ogen had, maar dat is natuurlijk niet erg ;-)

Het is de nieuwe E-Golf met de volgende opties:
  • Lederen bekleding
  • Keyless entry
  • Telefoon voorbereiding comfort
  • Active info display
  • Achterlichten donkerrood 3D
  • Led koplampen plus
  • Black Pearl
  • Winterpakket
  • Bestuurdersassistentpakket inclusief active light assist
  • Ambiente pakket
  • Spiegelpakket
  • Achteruitrijcamera
  • Geluidsimulator (Why? :? )
  • DAB +
  • Warmtepomp
  • Voorruitverwarmd & Warmtewerend
  • Getinte zij-ruiten achter
Flink lijstje dus en snel geleverd! 8)
Waneer ik de auto geleverd krijg, zal ik een pic sturen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 09-10 14:55

The Wizard

Moderator Mobile
SjoerdGTI schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 09:50:
Gisteren ook mijn bestelling geplaatst bij DutchLease. Het gaat om een voorraad model waardoor de levertijd 2 a 3 weken is. Doordat ik een voorraas model heb gekozen is hij iets uitgebreider dan ik in eerste instantie voor ogen had, maar dat is natuurlijk niet erg ;-)

Het is de nieuwe E-Golf met de volgende opties:
  • Lederen bekleding
  • Keyless entry
  • Telefoon voorbereiding comfort
  • Active info display
  • Achterlichten donkerrood 3D
  • Led koplampen plus
  • Black Pearl
  • Winterpakket
  • Bestuurdersassistentpakket inclusief active light assist
  • Ambiente pakket
  • [b][li]Spiegelpakket[/li][/b]
  • Achteruitrijcamera
  • Geluidsimulator (Why? :? )
  • DAB +
  • Warmtepomp
  • Voorruitverwarmd & Warmtewerend
  • Getinte zij-ruiten achter
Flink lijstje dus en snel geleverd! 8)
Waneer ik de auto geleverd krijg, zal ik een pic sturen!
Je betaald extra voor de spiegels? :P

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjoerdGTI
Voorraad model eh ;-) en echt een goede deal kunnen maken voor een nette lease prijs :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:06
SjoerdGTI schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 11:46:
Voorraad model eh ;-) en echt een goede deal kunnen maken voor een nette lease prijs :-)
En wat is die 'nette' leaseprijs dan? We willen cijfers! Ben mezelf ook aan het oriënteren en zo'n e-Golf is dankzij de lage bijtelling erg interessant.

Dus hoeveel km/mnd is je lease bedrag en stroom inc. of excl. in die prijs. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SjoerdGTI
t14wo schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 12:23:
[...]

En wat is die 'nette' leaseprijs dan? We willen cijfers! Ben mezelf ook aan het oriënteren en zo'n e-Golf is dankzij de lage bijtelling erg interessant.

Dus hoeveel km/mnd is je lease bedrag en stroom inc. of excl. in die prijs. :)
Looptijd: 60 maanden
Kilometrage: 15.000
Leaseprijs: €485,-

Eerste 10.000 km gratis opladen (zal effectief rond de 7.000 zijn)

Laadpunt voor thuis krijg ik dinsdag te horen of dat in de leaseprijs mee genomen kan worden. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
Poeh, 60 maanden, kan dat niet korter?

Verder wel een erg complete wagen zo, ongeveer alle opties die er zijn zitten er op

[ Voor 53% gewijzigd door Blik1984 op 10-06-2017 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjoerdGTI
Kan, maar nog even genieten van de 4%
Pagina: 1 ... 81 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic