Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.248 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
JB schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 08:49:
[...]
Een hond heeft een baas :+ Mijn werkgever geeft alleen de ruimte voor diesel. Nu lijkt het tij te keren als autofabrikanten diesels gaan mijden :)
Hier ook, boven een bepaald kilometrage dan..
overigens denk ik dat Volvo bezig is met een proefballonnetje, het blijft een commercieel bedrijf en wil dus vooral geld verdienen.
ik zie wel weer een persbericht komen in de trant van : "nieuw type ontwikkelonderzoek voorkomt stopzetten dieselmoteren bij Volvo" ofzo. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
badnews.nl schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 19:56:
Ik vond de hsd op de prius verschrikkelijk, teveel in de toeren janken als je keer snel wilde optrekken.
Maar smaken verschillen, en ik vind mijn passat gte met dsg veel beter rijden.
Komt door de isolatie of gebrek aan isolatie van de motor. In mijn Mercedes is het nog heel rustig in het interieur, ook al rijd ik 5000+ toeren. Heeft verder niet zoveel te maken met de automaat technologie. Het gaat uiteindelijk om het totaalpakket. Daar schiet de Prius inderdaad flink tekort qua rust in het interieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Shanquish schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 19:59:
[...]

Hier ook, boven een bepaald kilometrage dan..
overigens denk ik dat Volvo bezig is met een proefballonnetje, het blijft een commercieel bedrijf en wil dus vooral geld verdienen.
ik zie wel weer een persbericht komen in de trant van : "nieuw type ontwikkelonderzoek voorkomt stopzetten dieselmoteren bij Volvo" ofzo. :+
Ik zou mij zo'n stap goed voor kunnen stellen. De ontwikkeling van een nieuwe dieselmotor kost bakken met geld terwijl een moderne bezinemotor kwa verbruik dicht in de buurt kan komen van die van een diesel en benzine nog niet in een kwaad daglicht staat.
En een bezineauto is vaak iets lichter, is stiller, heeft geen roetfilter nodig en is voordeliger in de wegenbelasting.
Kunnen ze zich geheel focussen op de nieuwe benzinemotor _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-10 22:20
Over een jaar of 10 is er geen markt meer voor diesel-personenauto's. Euro-6 haal je alleen met sjoemelsoftware, euro-7 zal moeilijk worden.

Europa, noord-Amerika, maar ook sommige opkomende markten met enorme smog-problemen gaan geen nieuwe diesels meer toestaan tussen pakweg 2020 en 2030.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ehm, de PSA BlueHDI motoren zijn toch echt euro-6 zonder sjoemelsoftware. Met ureumtank, dat dan weer wel.
Dat VAG het niet kan maken zonder heats wil niet zeggen dat niemand dat kan. Dus PSA heeft het, dadelijk Opel dus ook en vziw rijdt Renault er ook al mee.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
t_captain schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 22:03:
Over een jaar of 10 is er geen markt meer voor diesel-personenauto's. Euro-6 haal je alleen met sjoemelsoftware, euro-7 zal moeilijk worden.
Fout, Sjoemelsoftware zit op de EA189 motoren, dat zijn euro5 motoren, van 2008 t/m 2014 geproduceerd.
Euro6 motoren (zoals ik in mijn golf7 heb) hebben geen sjoemelsoftware en ik hoef ook geen adblue erin te gieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:29
Z___Z schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 17:39:
[...]

Volgens mij is de beste automaat nog altijd the HSD van Toyota (Prius)/Lexus. Jammer alleen dat Toyota de motor zo slecht heeft geisoleerd in de Prius, waardoor deze automaat een slechte naam heeft bij autojournalisten en daarmee bij het grote publiek. In een Lexus (vanaf IS300h en hoger) is de motor wel goed geisoleerd, en dan is de lineaire koppelopbouw echt super. Het is bijna hetzelfde als vol-electrisch rijden met 0 schokken in de aandrijflijn.
De 'automaat' van Toyota/Lexus in de hybrides is best goed. Eigenlijk is het gewoon een samenspel van een benzine en twee elektra motoren. Dat het een eentonig geluid (=irritant) geeft bij het optrekken is geen probleem met de geluidsisolatie, maar met het feit dat het systeem de benzinemotor op een constant toerental houdt. Mits het juiste toerental is dit zeer efficient, zowel in het omzetten van benzine naar beschikbaar vermogen als het maximum vermogen van de benzine motor zo goed mogelijk te benutten.
Overigens is de koppelopbouw totaal niet linear, want dat koppel is met deze aandrijflijn gewoon constant beschikbaar. Er is geen toeren opbouw met het koppel dat gelijk mee komt.
De aandrijflijn is in die hybrides inderdaad heel schokvrij, maar dat is een ZF in een BMW ook bij dezelfde gevraagde (lees gematigde) performance.
En het is (jammer genoeg) geen optie voor mensen die verplicht diesel rijden, wat in België nog altijd de norm is.
t_captain schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 22:03:
Dat is niet waar.
EURO 7 halen de fabrikanten zonder, technische, problemen met diesels. De vraag is of de consument tegen dan de extra kost van de middelen om deze norm te halen nog wil betalen en of het economisch gezien nog loont om te doen. Neem daarbij dat de markt voor diesels wereldwijd vrij klein is en het loont als snel niet meer om een nieuwe diesel te ontwikkelen.

Het VW schandaal was nooit een probleem om de uitlaatgasnormen te halen op technisch vlak, dat is en was gewoon mogelijk. Het was een 'probleem' om deze normen te halen én zuinig te zijn én de kost van de diesel motor laag te houden. In die afweging tussen die drie punten ging het mis.

Euro 6 is mogelijk met EGR en een LNT, wat relatief goedkoop is maar brandstof penalty geeft. Of met adblue (SCR) wat weer een hoop extra kost met zich mee brengt. Een goedkoop dieseltje op de markt zetten zit er niet meer in.
Z___Z schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 20:22:
[...]

Komt door de isolatie of gebrek aan isolatie van de motor. In mijn Mercedes is het nog heel rustig in het interieur, ook al rijd ik 5000+ toeren. Heeft verder niet zoveel te maken met de automaat technologie. Het gaat uiteindelijk om het totaalpakket. Daar schiet de Prius inderdaad flink tekort qua rust in het interieur.
Nope, de nieuwste Mercedes diesel (2.0) is vrij luidruchtig en dat komt echt niet door gebrek aan isolatie. Moderen eisen zoals zuinigheid en emissies hebben het daar (deels) gehaald op comfort.
Overigens heeft dat geluid wel te maken met de setup van een atmosferische benzine met elektromotoren te maken. Die moet serieus toeren maken om snel vooruit te komen terwijl een moderne turbo benzine/diesel dat met veel minder toeren kan door al het koppel onderin. Dat een equivalente motor evenveel geluid maakt bij dezelfde toeren maakt niet echt uit als je daar bij een bepaald gebruik nooit komt, wat wel het geval is met (bepaald) hybride aandrijflijnen.

[ Voor 43% gewijzigd door AndRo555 op 24-05-2017 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Als straks fijnstof moet halveren, NOx moet halveren, en de testcyclus meer op de praktijk moet gaan lijken, dan wordt heg met een vrijwel uitontwikkelde technlogie als een dieselmotor heel lastig.

Je krijgt vermoedelijk een smaller werkgebied (toerenbereik en koppel), waardoor een CVT of automaat met veel verzetten onoverkomelijk is.

Voor grotere auto's zijn de normen lastiger te halen (een 3.0 250pk mag niet méér uitstoten dan een 1.0 80pk motor). Dan dringt hybride aandrijving zich op.

Intussen maakt electrisch de komende 10 jaar grote stappen qua range, kosten, gewicht, laadtijd.

Ik ben het met Volvo eens, de investeringsbeslissing voor een nieuwe generatie diesels (market window 2020-2027 o.i.d.) is niet meer te verantwoorden naar de asndeelhouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 07:13:
Ik ben het met Volvo eens, de investeringsbeslissing voor een nieuwe generatie diesels (market window 2020-2027 o.i.d.) is niet meer te verantwoorden naar de asndeelhouders.
Ik verwacht in die periode gewoon Volvo's met dieselmotoren in de showroom. Tegen die tijd kopen ze die gewoon in bij een andere fabrikant. Voor een kleine fabrikant als Volvo is het logisch dat ze niet meer zelf dieselmotoren ontwikkelen aangezien de ontwikkelkosten dan te hoog zijn voor het aantal auto's wat ze verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:01:
[...]

Ik verwacht in die periode gewoon Volvo's met dieselmotoren in de showroom. Tegen die tijd kopen ze die gewoon in bij een andere fabrikant. Voor een kleine fabrikant als Volvo is het logisch dat ze niet meer zelf dieselmotoren ontwikkelen aangezien de ontwikkelkosten dan te hoog zijn voor het aantal auto's wat ze verkopen.
Waarom zou je perse een dieselmotor willen? Klaarblijkelijk is de marktontwikkeling dat diesel niet meer levensvatbaar gaat zijn. Dan ga je daar toch gewoon in mee en stap je over op benzine?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:23

skoozie

SCSI

AllSeeyinEye schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:13:
[...]

Waarom zou je perse een dieselmotor willen? Klaarblijkelijk is de marktontwikkeling dat diesel niet meer levensvatbaar gaat zijn. Dan ga je daar toch gewoon in mee en stap je over op benzine?
Je haalt meer Km per euro uit diesel. De werkgever verplicht daarom diesel te rijden, de hogere aanschaf/wegenbelasting is toch niet op hem van toepassing omdat hij een x bedrag per maand beschikbaar stelt voor de leaseauto. Effectief moet de bestuurder dan een kleinere/goedkopere auto kiezen dan dat het kon als er voor benzine gekozen kon worden. Als ik de keuze kreeg had ik ook een benzine gereden, maar ben al lang blij dat ik de Mazda 3 Skylease GT diesel kan gaan rijden _/-\o_

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:23
t_captain schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 07:13:
Als straks fijnstof moet halveren, NOx moet halveren, en de testcyclus meer op de praktijk moet gaan lijken, dan wordt heg met een vrijwel uitontwikkelde technlogie als een dieselmotor heel lastig.
En aan de andere kant zien we de CO2 normen die aangescherpt worden en benzinemotoren stoten een flink stuk meer CO2 uit dan diesels.

Ik zie het echt niet zo snel gebeuren dat de diesel weg is hoor. Wel zal de nadruk komen te liggen op een echt recente euro 6 (of hoger) diesel met ammoniakinjectie. Deze diesels zijn zonder de sjoemelsoftware gewoon prima.

Wat onderbouwing:
http://www.amt.nl/technie...-milieuvervuiler-10114391

URL is een beetje willekeurig gekozen. Ook TNO heeft hier onderzoek naar gedaan:
https://www.tno.nl/nl/aan...of-door-dieselvoertuigen/

In mijn optiek moet de overheid een subsidieprogramma gaan starten om de oude pre euro6 diesels uit het straatbeeld te krijgen. Kondig maar een verbod af voor over (zeg) 5 jaar. Is geen populaire maatregel, maar als je ziet wat pre euro6 diesels allemaal uitstoten dan is het denk ik de enige mogelijkheid om de lucht schoner te krijgen. Met nieuwe normen voor nieuwe auto's krijg je de oude troep niet weg.

[ Voor 36% gewijzigd door Korvaag op 24-05-2017 09:41 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
[...]

Ik denk niet dat de insteek van Volvo is om benzine only aan te bieden. De reden hiervoor is waarschijnlijk meer gestoeld op het aanbieden van meer en verbeterde hybride of vol-elektrische aandrijflijnen.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

@skoozie Ja, als je het zo bekijkt dan snap ik dat. Bij mij gaat het andersom, ik kies een auto en als de werkgever de auto acceptabel vindt (zowel wat betreft uitstraling als kosten) dan kijken we per geval wat het gunstigst is voor iedereen, benzine of diesel.

Ik ben wel benieuwd wat dan 'die' werkgevers gaan doen als straks alleen (bijvoorbeeld!!) BMW en Suzuki nog diesels aanbieden en de rest van de markt niet meer... Of als er alleen nog maar 1.0 of 1.2l diesels beschikbaar komen - die motoren zijn leuk voor een Alto, maar bij een beetje auto schiet dat simpelweg tekort.

[ Voor 37% gewijzigd door AllSeeyinEye op 24-05-2017 09:28 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
AllSeeyinEye schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:27:
@skoozie Ja, als je het zo bekijkt dan snap ik dat. Bij mij gaat het andersom, ik kies een auto en als de werkgever de auto acceptabel vindt (zowel wat betreft uitstraling als kosten) dan kijken we per geval wat het gunstigst is voor iedereen, benzine of diesel.
Ik wou dat meer bedrijven dat deden. Helaas is de werkelijkheid zo dat leaseovereenkomsten veelal star zijn en er alleen diesels (en tegenwoordig hybride of vol elektrisch) geleased mag worden.

Bij mijn bedrijf is zelfs benzine-hybride alweer in de ban gedaan met name vanwege het debacle met de PHEV van Mitsubishi.

Nu heb ik geen illusie want met 60K+ aan kilometers per jaar ben ik aangewezen tot diesels (elektrisch mag ook maar daar zie het praktische nut niet van in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Dat is het voordeel van kleine bedrijven (25 man en 10 vrouw ondersteuning). Geen starre contracten, alles is bespreekbaar.

Overigens zal je met 60k per jaar ook een aardige omzet binnenhalen, wat samen met de kilometers, normaliter, weerspiegelt in de auto die je kan rijden. Dat brengt een 5 serie / A6 / of vergelijkbaar binnen handbereik?

[ Voor 47% gewijzigd door AllSeeyinEye op 24-05-2017 09:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 15:42
Ktenolix schreef op maandag 22 mei 2017 @ 08:28:
Meer Peugeot nieuws:

Wederom GT-line. Het schijnt dat deze foto's buiten de fabriek gemaakt zijn. Maar lijkt me vreemd dat ze al auto's buiten hebben staan als de auto nog niet eens in zijn geheel aangekondigd is.

[afbeelding]

[afbeelding]

Ook is er wat bekend geworden over de standaard opties:
[afbeelding]
Vertaling (in aanvulling op opties Active):
  • Parkeersensoren voor/achter
  • 3D GPS Navigatie met Mirror Screen
  • Sportstoelen voor
  • 2x 12V aansluiting
  • Armsteun met opbergvak (?)
  • Chrome grille
  • Pack sfeer: Plafondverlichting, voetenruimte verlichting en interieur+exterieur verlichting afhankelijk van de helderheid (coming/leaving home functie wellicht?)
  • Chrome raamomlijsting
  • Mistlampen
  • Inklapbare buitenspiegels
  • 17" Lichtmetalen velgen "Rubi"
  • Stereo-pakket
  • Ramen achter geblindeerd
  • Elektrische parkeerrem
  • Bekleding stof black mistral "Oxford" of grijs "Galdo"
[afbeelding]
Vertaling (in aanvulling op opties Allure):
  • Hands-free openen en starten + 220V socket(?)
  • Voorste sportstoelen met lederen armsteun (?)
  • Bekleding TEP/Oxford met rode stiksels
  • Lederen stuurwiel met rode stiksels
  • Sportuitvoering voorbumper
  • Pack Interieurlook: Aluminium pedalen, aluminium instaplijsten, zwarte hemelbekleding
  • GT grille met leeuw geïntegreerd in het rooster
  • Dubbele diffuser achter
  • GT line logos
  • Zwarte buitenspiegelkappen
  • Verlaging van de auto (?)
  • Volledige LED-koplampen
  • LED-mistlampen
  • LED-knipperlichten
[afbeelding]
Vertaling (in aanvulling op opties GT-line):
  • Alcantara lederen bekleding met rode stiksels
  • 2 remote sleutels (?)
  • Pack Driver Sport: Sportiever geluid motor, meer responsieve gaspedaal, sportievere besturing, weergave voertuigparameters in display (rode verlichting ipv wit), digitale versterker voor betere audio kwaliteit
  • Luchtinlaten in de voorbumper
  • Logos GT
  • Boordcomputer met kleurenmatrix
  • 18" Lichtmetalen velgen GT Diamond
Opties:
[afbeelding]
Vertaling:
  • Visiopark 1: 180 graden achteruitrijcamera
  • Pack Driver Sport: Sportiever geluid motor, meer responsieve gaspedaal, sportievere besturing, weergave voertuigparameters in display (rode verlichting ipv wit), digitale versterker voor betere audio kwaliteit. Voor de automaat: schakelpaddles sport
  • 18" Lichtmetalen velgen GT Diamond
  • Pack City 1: Park Assist + Dodehoekassistent
  • Pack Denon HiFi
  • CD-speler
  • Pack Drive Assist: vermoeidheidsherkenning, lane assist, verkeerstekensherkenning en automatische koplampen
  • Alarm + supervergrendeling en tweede remote sleutel (?)
  • Panoramadak + zonnescherm
N.B. vertaalfouten voorbehouden :+

Prijzen:
> Essence
Peugeot 308 1.2 PureTech BVM5 110 BC * (Access): 20,550 €
Peugeot 308 1.2 PureTech BVM5 110 BC * (Active): 22.900 €
Peugeot 308 1.2 PureTech BVM5 110 BC * (Allure): 25.350 €
Peugeot 308 1.2 130 PureTech BVM6 (Allure): 26.400 € (EAT6: + € 1.600)
Peugeot 308 1.2 130 PureTech BVM6 (GT Line): 28.500 € (EAT6: + € 1.600)
Peugeot 308 1.6 THP 205 BVM6 (GT): 32.150 €
Peugeot 308 1.6 THP 270 BVM6 (GTi): 38.700 €
> Diesel
Peugeot 308 1.6 100 BlueHDi BVM5 (Access): 22.800 €
Peugeot 308 1.6 100 BlueHDi BVM5 (Active): 24.800 €
Peugeot 308 1.6 100 BlueHDi BVM5 (Allure): 27.300 €
Peugeot 308 1.6 120 BlueHDi BVM6 (GT Line): 30.700 € (EAT6: + € 1.600)
Peugeot 308 1.6 BlueHDi BVM6 120 BC * (Active): 26.100 € (EAT6: + € 1.600)
Peugeot 308 1.6 BlueHDi BVM6 120 BC * (Allure): 28.600 € (EAT6: + € 1.600)
Peugeot 308 2.0 150 BlueHDi BVM6 (Allure): 30.150 € (EAT6: + € 1.600)
Peugeot 308 2.0 150 BlueHDi BVM6 (GT Line): 32.250 € (EAT6: + € 1.600)
Het valt mij op dat de 308 nu verdwenen is bij leaseplan. Het zal wel niet lang meer duren :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:45
Ferluci92 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:37:
[...]

Het valt mij op dat de 308 nu verdwenen is bij leaseplan. Het zal wel niet lang meer duren :>
Bij alphabet is hij er ook al uit geweest en de nieuwe staat er zo te zien al weer in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik hoef pas in 2019 een ander auto. Maar als dan mijn werkgever nog steeds in de overeenkomst heeft staan dat het een diesel moet zijn heb ik weinig keuze.

Daarnaast staat er natuurlijk niet voor niets diesel in de overeenkomst. Per kilometer is dat het voordeligst met de afstanden die wij gemiddeld hier rijden met onze auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
AllSeeyinEye schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:35:
Dat is het voordeel van kleine bedrijven (25 man en 10 vrouw ondersteuning). Geen starre contracten, alles is bespreekbaar.

Overigens zal je met 60k per jaar ook een aardige omzet binnenhalen, wat samen met de kilometers, normaliter, weerspiegelt in de auto die je kan rijden. Dat brengt een 5 serie / A6 / of vergelijkbaar binnen handbereik?
Het aantal kilomters heeft niets met mijn omzet te maken, die is redelijk stabiel omdat het om uren maal tarief gaat.
Ik ben gelukkig geen sales of management en zal dat ook nooit worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10 18:56
mijn nieuwe golf is besteld!
Op welke manier kan je nou het makkelijkst de voortgang van levering in de gaten houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
pitchdown schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:00:
mijn nieuwe golf is besteld!
Op welke manier kan je nou het makkelijkst de voortgang van levering in de gaten houden?
Vragen aan de dealer wat je mogelijkheden zijn of anders bij je leasmij navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:44
Gister de offerte ingedient voor mijn nieuwe auto!

Wat is het geworden:
Renault Megane Bose DCI110 EDC (Estate)
- Blue Cosmos
- Bekleding Rundleder Antraciet (dit ivm de stoel en stuurverwarming)
- Easy Life pakket
- Vision Comfort pakket
- R-Link 2 multimedia en navi (groot scherm)
- Wegklapbare trekhaak
- 18" velgen
- Luxeplaten

Al met al een mooie complete auto als vervanger van mijn Volvo V40

[ Voor 4% gewijzigd door LightStar op 24-05-2017 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er eigenlijk al Tweakers die een Opel Ampera-e hebben besteld? Zag hem ertussen staan bij Athlon en qua leasprijs kwam hij niet ongunstig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:58

Pinobigbird

doesn't share food!

skoozie schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:18:
[...]

[...]. Als ik de keuze kreeg had ik ook een benzine gereden, maar ben al lang blij dat ik de Mazda 3 Skylease GT diesel kan gaan rijden _/-\o_
Toffe wagen! _/-\o_
Die Skylease GT is echt helemaal compleet (alleen de Lane Keep Assist en Mazda Radar Cruise Control zitten nog extra op de GT-M). Ook deze diesel van Mazda schijnt erg fijn te zijn.

Heb je de automaat? Jammer dat ie voor de diesel maar liefst €4800 (!) duurder is dan de handbak. Welke kleur heb je gekozen? En de sedan of hatchback?

Ik ben nu aan het kijken of de Sedan Skylease GT benzine automaat in Jet Black Mica binnen m'n budget past. Maar eerst een proefrit maken of de motor (120 pk helaas) en automaat wel bevallen.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Pinobigbird schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:57:
[...]

Toffe wagen! _/-\o_
Die Skylease GT is echt helemaal compleet (alleen de Lane Keep Assist en Mazda Radar Cruise Control zitten nog extra op de GT-M). Ook deze diesel van Mazda schijnt erg fijn te zijn.

Heb je de automaat? Jammer dat ie voor de diesel maar liefst €4800 (!) duurder is dan de handbak. Welke kleur heb je gekozen? En de sedan of hatchback?

Ik ben nu aan het kijken of de Sedan Skylease GT benzine automaat in Jet Black Mica binnen m'n budget past. Maar eerst een proefrit maken of de motor (120 pk helaas) en automaat wel bevallen.
Mijn auto:
Mazda 3 Skylease GT met 2.2 diesel Handbak (vind ik leuker rijden, ookal was de automaat gratis)
Hatchback (toch wat praktischer, sedan vind ik mooier)
Soul Red
Fabrieks velgen mat zwart spuiten
Verwijderbare trekhaak
Dakdragers

aangande GT-M: Adaptive Cruise Control lijkt me irritant in de spits, Lane Assist kan handig zijn maar ik vond het de extra bijtelling niet waard. Ik kom nu vanaf een Renault Megane Bose 2012 (110pk) 14% welke ik 5jaar heb mogen rijden.

De belangrijkste eisen waren voor mij: Goed geluid, Keyless entry+start (en de mogelijkheid om op slot te gaan bij weg lopen) en Xenon of LED koplampen, naast de standaard zaken zoals CC, navi, bluetooth.

Opties die voor mij niet hoefden maar leuk zijn: leren stoelen+verwarming, stuurverwarming, de 150PK motor :9~

De nieuwe Megane is afgevallen omdat de nieuwe massage stoel niet zo lekker zat als de oude stoelen, maar vooral omdat de radio geen bluetooth verbinding kon vast houden (continue disconnet-reconnect) en op een gegeven moment helemaal crashte en toen ook de verwarming niet meer aan te passen was.
Soort gelijke problemen met huidige Megane ook gehad, na 4 radio upgrades als nog af en toe last van. maar daarvan is de climate control los van de radio. Helaas niet veel verbetering met het demo model wat ik mee kreeg.

zo ongeveer komt ie er dus uit te zien: (minus het dak raam, en privacy glass in voordeur)
Mazda3

[ Voor 4% gewijzigd door skoozie op 24-05-2017 14:21 ]

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:58:
Zijn er eigenlijk al Tweakers die een Opel Ampera-e hebben besteld? Zag hem ertussen staan bij Athlon en qua leasprijs kwam hij niet ongunstig uit.
In het elektrische auto topic wel 1 of 2

Wat was de leaseprijs bij jou, op basis van welke parameters (km's, aantal jaar, etc)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blik1984 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:35:
[...]

In het elektrische auto topic wel 1 of 2

Wat was de leaseprijs bij jou, op basis van welke parameters (km's, aantal jaar, etc)?
Ik heb hem gewoon door de vrij beschikbare Athlon Essential tool gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:52:
[...]

Ik heb hem gewoon door de vrij beschikbare Athlon Essential tool gehaald.
Goh, die zou gewoon binnen budget passen. Interesant.
Hoewel ik nog wel even de huidige bak moet houden ;)

Ik heb de hoop dat de volgende auto 1) zelf rijd, en 2) electrisch is.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 13:31
qadn schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 20:28:
[...]
Dan kun je ook met de tram en trein naar je werk >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10 18:56
ManiacScum schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:00:
[...]

Vragen aan de dealer wat je mogelijkheden zijn of anders bij je leasmij navragen.
Levering 3e week van augustus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
qadn schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 20:28:
[...]

Voor wat betreft punt 1: Hoop je dat echt? Zodra dat gebeurt stop ik met auto rijden. (Ieder zijn eigen keus/mening natuurlijk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

ManiacScum schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 09:37:
[...]

Voor wat betreft punt 1: Hoop je dat echt? Zodra dat gebeurt stop ik met auto rijden. (Ieder zijn eigen keus/mening natuurlijk)
Dat is toch logisch dat je dan stopt met rijden? De auto doet dat immers zelf dan....
Then again: als je zo makkelijk zou kunnen stoppen met auto rijden (gebruiken?), waarom gebruik je nu dan een auto? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:23

JB

Cédric roelt!

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 09:41:
[...]

Dat is toch logisch dat je dan stopt met rijden? De auto doet dat immers zelf dan....
Then again: als je zo makkelijk zou kunnen stoppen met auto rijden (gebruiken?), waarom gebruik je nu dan een auto? ;)
Die kun je ook projecteren op vrouwen :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 09:41:
[...]

Nee dan stop je nog steeds niet met rijden.... als een ander of de auto dat doet. Als ik had gezegd besturen, dan had je gelijk.

Overigens kan ik nu helemaal niet makkelijk stoppen met auto rijden en dat is gelukkig ook niet aan de orde nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-10 09:02
[...]

Dus je gaat liever met het OV of de fiets? Interessant :') Ik hou zelf van auto's en autorijden maar ik denk dat als er zelfrijdende auto's komen, je die functie toch heel vaak gaat gebruiken. Doe ik nu ook al redelijk vaak op de snelweg (autopilot).

Ja ik vind het leuk om snel te rijden en links rechts in te halen, maar uiteindelijk is dat ook bijna niet efficiënter dan iedereen die gewoon in een treintje achter elkaar gaat op de vmax.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
YoshiBignose schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 10:21:
[...]

Dus je gaat liever met het OV of de fiets? Interessant :')
Een zelf rijdende auto is mijn optiek niet veel anders dan het OV behalve dan dat je een privé wagon hebt.

En nee ik ga niet liever met het OV en ja als het zou kunnen ga ik graag op de fiets want dat zou betekenen dat mijn klanten erg dichtbij zitten. Helaas is dat een utoptie.

Als er in de toekomst geen keus meer is tussen zelf sturen of automatisch rijden, dan (en dat zeg ik op dit moment) zou ik in ieder geval het auto rijden drastisch verminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-10 09:02
ManiacScum schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 10:30:
[...]

Een zelf rijdende auto is mijn optiek niet veel anders dan het OV behalve dan dat je een privé wagon hebt.

En nee ik ga niet liever met het OV en ja als het zou kunnen ga ik graag op de fiets want dat zou betekenen dat mijn klanten erg dichtbij zitten. Helaas is dat een utoptie.

Als er in de toekomst geen keus meer is tussen zelf sturen of automatisch rijden, dan (en dat zeg ik op dit moment) zou ik in ieder geval het auto rijden drastisch verminderen.
Ja maar je pakt de auto toch omdat je ergens heen moet... en in de meeste gevallen is dat je werk. Dus het is geen keuze maar een verplichting. Daarnaast zijn er alternatieven, maar de reden dat de meeste mensen voor de auto kiezen is het gemak en de privacy. Maar als je iedere dag dezelfde route rijdt naar je werk (met files) dan is het toch niet zo raar of een probleem dat je auto dit stuk uit zichzelf rijdt? Ik denk dat werkgevers dit ook wel mooi zullen vinden want er worden geen boetes meer gereden en er wordt zuinig gereden.

Door de weeks op de auto pilot en in het weekend mag je zelf rijden >:)

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
YoshiBignose schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 10:34:
[...]

Ja maar je pakt de auto toch omdat je ergens heen moet... en in de meeste gevallen is dat je werk. Dus het is geen keuze maar een verplichting. Daarnaast zijn er alternatieven, maar de reden dat de meeste mensen voor de auto kiezen is het gemak en de privacy. Maar als je iedere dag dezelfde route rijdt naar je werk (met files) dan is het toch niet zo raar of een probleem dat je auto dit stuk uit zichzelf rijdt? Ik denk dat werkgevers dit ook wel mooi zullen vinden want er worden geen boetes meer gereden en er wordt zuinig gereden.

Door de weeks op de auto pilot en in het weekend mag je zelf rijden >:)
Ik pak ook de fiets als ik ergens heen moet hoor.....
Maar goed ik moet er niet aan denken en het blijft nog altijd een keuze, geen verplichting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:24
Precies binnen mijn budget van 850 ex brandstof, 3 jaar en 40k diesel:

Octavia 1.6 DSG combi Style Business Race Blue

- ACC inclusief Front Assist
- Dynamic pakket
- Driving Mode Select
- Verwarmbare Voorruit
- Elektrisch te openen en sluiten achterklep
- Afneembare trekhaak

Geen DAB --> ik luister echt nooit radio.
Geen sunset --> Er zit nooit iemand achterin
Geen parkeercamera --> Precies, dat.
Geen Bluetooth met WLAN --> Carplay doet een hoop.
Trekhaak boven dakraam omdat ik wel vaak met een aanhanger rijd.

Dan zelf kijken voor montage van de Eibach pro kit en dan geloof ik het wel. :)

[ Voor 13% gewijzigd door KillaZ op 30-05-2017 10:50 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@KillaZ Lekker korte looptijd :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 09-10 16:05
ManiacScum schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 10:30:
+ je hebt geen last van aansluiting + geen last van vertrektijden + je kan bijna overal ter wereld parkeren en instappen.

Het lijkt dus eigenlijk helemaal niet op OV. ;)

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
KillaZ schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 10:48:
Mag dat onder een lease auto?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

DennusB schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 11:20:
[...]

Mag dat onder een lease auto?
Een Eibach set of het zelf doen? Ik bestel ook altijd een verlangingset indien deze er nog niet onder zit. Snap niet waarom je dat zelf zou doen. Dit zijn perfecte niet AF fabriek zaken ivm bijtelling :)

[ Voor 5% gewijzigd door JB op 30-05-2017 11:33 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
If the price is right, bestel ik het als accessoire er bij inderdaad :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 14:54

Nohead

PSN ID: Nohead

Precies binnen mijn budget van 850 ex brandstof, 3 jaar en 40k diesel:

Octavia 1.6 DSG combi Style Business Race Blue

- ACC inclusief Front Assist
- Dynamic pakket
- Driving Mode Select
- Verwarmbare Voorruit
- Elektrisch te openen en sluiten achterklep
- Afneembare trekhaak

Geen sunset --> Er zit nooit iemand achterin
Geen parkeercamera --> Precies, dat.
Geen Bluetooth met WLAN --> Carplay doet een hoop.
Trekhaak boven dakraam omdat ik wel vaak met een aanhanger rijd.

Eibach zit op €550? Lekker onder plaatsen als accesoire :)
Sunset zou ik wel pakken, ook al zit er niemand achter. Wat minder warm in de auto. En je auto ziet er gelijk mooier uit. Anders heb je een vissekom idee :P
BT > waarom kabeltje gebruiken als het draadloos kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Nohead schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 12:58:
[...]

Sunset zou ik wel pakken, ook al zit er niemand achter. Wat minder warm in de auto. En je auto ziet er gelijk mooier uit. Anders heb je een vissekom idee :P
Ook gewoon laten beplakken met folie achteraf. Scheelt bijtelling en kan meteen wat donkerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:37
Wel een stuk duurder denk ik, €180,- voor Sunset vind ik een best nette prijs, niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:03
skoozie schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:18:
[...]

Mijn auto:
Mazda 3 Skylease GT [..]
Soul Red
Fabrieks velgen mat zwart spuiten
[..]

zo ongeveer komt ie er dus uit te zien: (minus het dak raam, en privacy glass in voordeur)
[afbeelding]
Alleen voor de gekozen kleur al +1! Je ziet ze steeds vaker de Soul Red kleurtjes van Mazda maar god wat vind ik dat een mooie kleur. Zelf zitten kijken naar de Mazda 6 station (ivm kindjes) maar die werd toch iets te duur in de uitvoering zoals ik hem wilde.

Over die velgen zou ik wel goed nadenken. Zo zwart lijken het in mijn ogen net wintervelgen. :/
Zelf heb ik nu antraciete velgen bij mijn auto besteld, denk serieus dat dit mooier staat onder jouw rooie 3.

Dan krijg je meer zoiets qua kleur combinatie. Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/xlW1OehHDjo/maxresdefault.jpg

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
[..]

[..]
Grappig, ik luisterde ook nooit radio. Irriteerde me dood aan dat FM geruis. Juist nu ik DAB heb merk ik dat ik vaker de radio aan heb staan en minder Spotify. Ik wissel het regelmatig af hoor.. maar ik merk wel dat ik sinds DAB wat sneller even naar de radio schakel.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

vinom schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 13:10:
Wel een stuk duurder denk ik, €180,- voor Sunset vind ik een best nette prijs, niet?
Dat zit gemiddeld ook op 200-300 euro. Afhankelijk van merk en hoeveel ramen. Dealers zetten er gewoon belachelijke marges op, dus even opletten :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

[...]

Ja. Mijn huidige auto is puur praktisch en niet "leuk".
Ik zit elke dag uren in de auto die ik liever betaald of op een andere manier nuttig zou besteden.

Los daarvan een kleine twee-zitter met goede gewicht/PK verhouding zou niet verkeerd zijn ;) Maar dat voldoet niet als dagelijkse sleurbak.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

qadn schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 16:25:
[...]

Ja. Mijn huidige auto is puur praktisch en niet "leuk".
Ik zit elke dag uren in de auto die ik liever betaald of op een andere manier nuttig zou besteden.

Los daarvan een kleine twee-zitter met goede gewicht/PK verhouding zou niet verkeerd zijn ;) Maar dat voldoet niet als dagelijkse sleurbak.
Goed alternatief is dan een A5 Cabrio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Gisteren nog eens met de dealer gemaild. Huidige prognose voor levering bij de dealer voor mijn Megane staat op week 36, paar weken later dan initieel was genoemd :(
Besteld in week 15, dus als de prognose klopt 21 weken wachten...(waarvan we er nu 7 hebben gehad)
Hij sloot de mail wel af met "dit blijft een prognose", dus het kan langer, maar ook korter duren (?)

-EDIT-
Wilde dit eigenlijk in het Renault topic posten, maar volgens mij kan hij hier ook wel, toch? Zo niet, gooi maar weg, mods.

[ Voor 20% gewijzigd door striner op 30-05-2017 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Nohead schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 12:58:
[...]

BT > waarom kabeltje gebruiken als het draadloos kan?
Omdat die BT op dezelfde prijs zit als de Eibach ;)

De iPhone zit toch in de lader ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

DonJunior schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 13:15:
[...]

Alleen voor de gekozen kleur al +1! Je ziet ze steeds vaker de Soul Red kleurtjes van Mazda maar god wat vind ik dat een mooie kleur. Zelf zitten kijken naar de Mazda 6 station (ivm kindjes) maar die werd toch iets te duur in de uitvoering zoals ik hem wilde.

Over die velgen zou ik wel goed nadenken. Zo zwart lijken het in mijn ogen net wintervelgen. :/
Zelf heb ik nu antraciete velgen bij mijn auto besteld, denk serieus dat dit mooier staat onder jouw rooie 3.

Dan krijg je meer zoiets qua kleur combinatie. [afbeelding]
Ik heb het overwogen en het was inderdaad een lastige keuze tussen gun-metal en zwart, mijn virendin hakte de knoop door door te zeggen dat ik het steeds over zwarte velgen had.
Achteraf vind ik het nog steeds een goede keuze omdat het contrast harder is tussen het zwart en rood.

Tevens is het een mooie afwisseling van mijn huidige kleur velgen :)
Renaultomdat plaatjes leuk zijn

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
[...]

Het had me van de week een uur gescheeld, een video call had ik dan in de auto kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
skoozie schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:21:
[...]

Ik heb het overwogen en het was inderdaad een lastige keuze tussen gun-metal en zwart, mijn virendin hakte de knoop door door te zeggen dat ik het steeds over zwarte velgen had.
Achteraf vind ik het nog steeds een goede keuze omdat het contrast harder is tussen het zwart en rood.

Tevens is het een mooie afwisseling van mijn huidige kleur velgen :)
[afbeelding]omdat plaatjes leuk zijn
Grappig, ik heb (op de velgen na) dezelfde Renault Megane Estate gehad. Zelfde kleur bruin ook. Met Bose pakket dat wel. Die ruimte ga je wel missen dadelijk met je Mazda 3. Dat scheelt een hoop.
Gelukkig heeft mijn vrouw zich niet teveel bemoeid met de keuze van de leaseauto. Zolang de kinderwagen er maar in past.. oh en als het zou kunnen dan had ze graag stoelverwarming (dus dat heb ik dan uit liefde ook maar aangevinkt, gebruik het zelf nooit maar als zij daar gelukkig van wordt)

Helaas alleen van Pon te horen gekregen dat mijn auto pas eind juli komt (ipv eind juni) beetje jammer maar goed.. als ik zo lees hoe lang mensen op hun Renault moeten wachten, mag ik nog steeds niet klagen.

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NehcslowZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 23:00
Mijn keuze is gevallen op de Skoda Superb. Ik heb in diverse auto's proef gereden en was direct overtuigd door de Superb.

Betreft de Superb Ambition Business in kleur Quartz Grey met opties:

- Xenon verlichting
- 17 inch stratos velgen
- Led achterlichten achter
- Achteruit camera
- Sunset

Het is een voorraad auto dus kan hem mooi snel ophalen. Daarbij is het voordeel dat deze auto een fiscale herwaardering heeft gehad en dus ook stuk goedkoper is in de bijtelling.

Zaterdag ophalen bij de dealer. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-10 19:38

Ktenolix

Pijlsnel

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mooie bak. En... zie ik daar nou een soort "Audi Dynamische Knipperlichten" kloon? :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferluci92
Weet iemand wanneer de nieuwe 308 geleverd wordt? Mijn 308 komt -/+ 20 juli binnen. Ben benieuwd of ik ook het nieuwe multi-media systeem heb.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-10 19:38

Ktenolix

Pijlsnel

Ferluci92 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:50:
Weet iemand wanneer de nieuwe 308 geleverd wordt? Mijn 308 komt -/+ 20 juli binnen. Ben benieuwd of ik ook het nieuwe multi-media systeem heb.. :)
Volgens rond september ergens ;)

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
Ktenolix schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:52:
[...]

Volgens rond september ergens ;)
Ah, jammer, hoopte er stiekem wel op.. Maar mag niet klagen met mijn aankomende 308 Blue lion 8) .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 19:19

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

DennusB schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:43:
[...]
En... zie ik daar nou een soort "Audi Dynamische Knipperlichten" kloon? :P
De GT (en volgens mij ook de GT-Line) hadden dit nu ook al. Evenals de Ford Mondeo aan de voorzijde als de berijder voor Full-LED koplampen heeft gekozen. ;)

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ferluci92 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:54:
[...]

Ah, jammer, hoopte er stiekem wel op.. Maar mag niet klagen met mijn aankomende 308 Blue lion 8) .
Zeker niet. Ik heb een 308 uit 2014 en zelfs ik heb niets te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

MisteRMeesteR schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:55:
[...]

De GT (en volgens mij ook de GT-Line) hadden dit nu ook al. Evenals de Ford Mondeo aan de voorzijde als de berijder voor Full-LED koplampen heeft gekozen. ;)
Wie was er eigenlijk eerder? Ford of Audi?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-10 11:44
Dag allen. Ik sta op t punt m'n leaseauto uit te gaan zoeken, maar zit net buiten budget.
Ik bestel de Skoda Octavia 1.6 TDI DSG.

Zaken die zwaar wegen op het budget zijn:
Techpakket - sunset (donkere ramen), 18 inch velgen, sportstuur, half ledere bekleding,
Panaroma dak - glazen schuif-/kanteldakdak
Afneembare trekhaak

De rest zijn kleine zaken. Het techpakket wil ik echt hebben, maar ik twijfel nu tussen het panoramadak en de trekhaak. Trekhaak heb ik niet elke dag plezier van, maar baal als ik 'm nodig heb dat ik 'm mis (ga binnenkort nieuw huis kopen, dus wel wat gaan klussen en verhuizen. Glazen dak heb ik elke dag plezier van, maar mis ik misschien niet als ik 'm niet heb.

Wat is jullie ervaring, trekhaak, doen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapteynn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:18

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

mister9 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 13:56:
Dag allen. Ik sta op t punt m'n leaseauto uit te gaan zoeken, maar zit net buiten budget.

Techpakket - sunset (donkere ramen), 18 inch velgen, sportstuur, half ledere bekleding,
Afneembare trekhaak

De rest zijn kleine zaken. Het techpakket wil ik echt hebben, maar ik twijfel nu tussen het panoramadak en de trekhaak. Trekhaak heb ik niet elke dag plezier van, maar baal als ik 'm nodig heb dat ik 'm mis (ga binnenkort nieuw huis kopen, dus wel wat gaan klussen en verhuizen. Glazen dak heb ik elke dag plezier van, maar mis ik misschien niet als ik 'm niet heb.

Optie om de trekhaak achteraf te laten monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Kapteynn schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 13:59:
[...]

Optie om de trekhaak achteraf te laten monteren?
Kan, maar maakt niets uit voor leasebudget, enkel voor bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
mister9 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 13:59:
[...]

Kan, maar maakt niets uit voor leasebudget, enkel voor bijtelling.
Je zegt in je post dat de trekhaak zwaar weegt in het budget en daarom erover twijfelt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Blik1984 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 14:01:
[...]

Je zegt in je post dat de trekhaak zwaar weegt in het budget en daarom erover twijfelt 8)7
Sorry, in het leasebudget. Ik wil geen eigen bijdrage betalen eigenlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

JB schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 13:55:
[...]

Ford is in 1901 opgericht.
Audi in 1909.

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:26

Afneembare trekhaak

Ik heb geen panoramadak gekozen omdat het nogal slecht was voor de akoestiek. Maar dat moet je natuurlijk zelf weten.
Ik merk wel dat het een populaire auto is zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Hennie-M schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 14:07:
[...]

Ik heb geen panoramadak gekozen omdat het nogal slecht was voor de akoestiek. Maar dat moet je natuurlijk zelf weten.
Ik merk wel dat het een populaire auto is zeg!
Bang for buck, he. Het is qua afwerking gewoon een middenklasse auto. Qua ruimte is hij een van de grootste C segmenters. En onder de €40k kan je m bijna full option aankleden (tenzij je voor de GTD versie zou gaan), dus is de bijtelling ook beperkt (max ca €380 netto/mnd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reputatio
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09:59
JB schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 13:55:
[...]

Audi was eigenlijk de eerste die dit op de markt heeft gebracht, of in ieder geval met een mooi verkoop trucje. Al heb ik wel eens een discussie met een vriend dat Ford eerder was, aangezien de Mustang ook richting aan gaf lichtje voor lichtje. (Audi fan hier en vriend is Mustang fan O-) )

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/q9PbaJB.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Is dat de ambition business of the style business uitvoering? Anders zou je hier eventueel ook op kunnen "besparen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
@mister9 Ik zou toch voor het panoramadak gaan. Ik denk dat je daar veel meer plezier van gaat hebben. Voor die paar keer of dagen dat je zaken moet verhuizen vind je ook wel weer een oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Afneembare trekhaak

Ik zou de trekhaak weghalen, ziet er sowieso niet mooi uit. En voor de uitzonderingen kan je beter een keer een auto/bus huren lijkt me :). Dan heb je gelijk veel meer ruimte (voor bijv. verhuizing) en sloop je je eigen auto niet.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:41
mijn mening: Ik kan echt niet meer zonder mijn trekhaak. Rij regelmatig met een aanhanger er achter om iets op te halen / weg te brengen. Daarnaast vind ik een panaromadak niet heel veel toevoegen. Alleen maar irritant dat die zon de hele tijd op mij harsens schijnt >:) Ik zou dus de trekhaak kiezen.

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ik heb altijd auto's gekocht met trekhaak, want je weet maar nooit. In tien jaar tijd drie keer nodig gehad. En dan had ik ook probleemloos de auto van mijn ouders kunnen lenen, die hebben ook een trekhaak. Nu heb ik een auto met panoramadak, elke dag plezier van. Lijkt me dus een makkelijke keus.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Als je moet kiezen tussen panoramadak en trekhaak, koos ik ook voor het panaromadak. Zelf bestel ik wel altijd een auto met trekhaak. Regelmatig in het weekend een aanhangwagen of fietsendrager achter de auto hangen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:09
De 18" wielen hebben ook een stevige meerprijs waarschijnlijk? 17“ met trekhaak en panoramadak? :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
De 18 inch velgen zijn onderdeel van het Techpakket, dus als hij nog andere velgen gaat nemen kost het nog meer.

[ Voor 3% gewijzigd door vinom op 01-06-2017 19:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
Het is een beetje moeilijk advies geven, we kunnen moeilijk inschatten hoe vaak je die trekhaak gaat gebruiken. Ik zou de trekhaak kiezen, maar ik heb ook behoefte aan een fietsendrager vanwege mijn wielrenhobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
nooberke schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 18:13:
De 18" wielen hebben ook een stevige meerprijs waarschijnlijk? 17“ met trekhaak en panoramadak? :? :P
Los van de 18 inch velgen krijge je met het techpakket donkere ramen, half leer, sportstuur en schakelflippers (die ik niet ga gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:00

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Voor mij zou het een no-brainer zijn... ik heb al een hekel aan een open dak, laat staan een panoramadak. Mijn afneembare trekhaak heb ik pas een paar keer gebruikt, maar vind ik toch wel erg handig Ik kan echter niet in jouw hoofd kijken. Zoals je hierboven ziet zijn er voorstanders voor beide en ook tegenstanders. Je zal dus voor jezelf moeten beslissen wat je belangrijker vindt.
Andere optie om het lastig te maken: laat die 18" velgen en sunshades voor wat ze zijn en ga voor zowel panoramadak als trekhaak })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Hoe is je leasebudget over een jaar? Wellicht maak je stappen en krijg je meer leasebudget? Zou je de trekhaak ook nog altijd later erop kunnen laten zetten als accessoire. En mocht je 'm echt missen, dan neem je de kleine eigen bijdrage voor lief om 'm er alsnog op te zetten?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:09
vinom schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 19:47:
De 18 inch velgen zijn onderdeel van het Techpakket, dus als hij nog andere velgen gaat nemen kost het nog meer.
Ah dat wist ik niet, ze stonden los vermeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:26
JB schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 21:27:
Hoe is je leasebudget over een jaar? Wellicht maak je stappen en krijg je meer leasebudget? Zou je de trekhaak ook nog altijd later erop kunnen laten zetten als accessoire. En mocht je 'm echt missen, dan neem je de kleine eigen bijdrage voor lief om 'm er alsnog op te zetten?
Ik heb nog niet eerder meegemaakt dat het mogelijk is om achteraf nog iets toe te voegen aan het budget. Kan verschillen natuurlijk maar wat je kiest, dat is wat je (meestal) krijgt voor de duur van de periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Hennie-M schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 23:23:
[...]

Ik heb nog niet eerder meegemaakt dat het mogelijk is om achteraf nog iets toe te voegen aan het budget. Kan verschillen natuurlijk maar wat je kiest, dat is wat je (meestal) krijgt voor de duur van de periode.
Jawel hoor. Een trekhaak later laten toevoegen is prima mogelijk. Nadeel is dat je 'm terugbetaald binnen een kortere periode (leasecontract loopt al) dus dan is het vaak ongunstiger qua prijs maar als ie binnen je budget blijft of je hebt er een eigen bijdrage voor over, kan dit prima.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:54

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik begrijp dat je een panorama dak nog niet gehad hebt.... als je het niet neemt, weet je neit wat je mist.
Ik heb zelf geen trekhaak genomen, voor die paar keer dat ik er eentje nodig heb, kan ik ook een auto lenen die dat wel heeft.

Zelf heb ik overigens het techpakket ook niet genomen. Ik vond het niet zo heel veel toevoegen en nam dan liever de verwarmbare voorruit. Niet meer krabben ftw. Maar goed, zo heeft ieder zijn ding natuurlijk.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:34
Panoramadak kan mij persoonlijk gestolen worden. Heb het een paar keer gehad maar vindt het echt (op licht na) niets toevoegen.
Als hij open staat heb je in de zomer vol de zon op je pannetje en alleen maar extra windruis.
Ik luister veel muziek en ik bel veel en dan is dat alleen maar irritant.

Trekhaak kan handig zijn maar inderdaad een busje huren of wellicht even de auto van een broer/neef/buurman is vaak ook geen probleem.
Als je persé iets wilt kiezen zou ik de trekhaak nemen.
Kost je omgerekend gok ik een euro of 6 per maand.

* GeeMoney heeft geen panoramadak genomen en geen trekhaak :)
(al heb ik wel een pa met 3 bussen met trekhaken :9 )

[ Voor 4% gewijzigd door GeeMoney op 02-06-2017 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Ik zit trouwens 60 boven mijn leasebudget per maand. Ik zal wel wat eigen bijdrage over houden, want bij onze LM is de trekhaak 18,32 per maand, het panoramadak 12,57 en het techpakket Style Business 29,18 per maand.
Heb ook de bluetooth telefoonvoorbereiding incl WLAN, maar vraag me af wat ik daar aan heb, dus die gaat er sowieso uit (kost 8,47).
Maar die eigen bijdrage wil ik zo klein mogelijk krijgen, zonder vreselijk te balen van de weggestreepte opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Waarom niet het dynamic pakket? Of vind je de dynamic stoelen niet zo?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
KillaZ schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 08:58:
Waarom niet het dynamic pakket? Of vind je de dynamic stoelen niet zo?
Jawel, maar moet mijn maandbedrag juist naar beneden krijgen en niet omhoog... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
mister9 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 10:28:
[...]

Jawel, maar moet mijn maandbedrag juist naar beneden krijgen en niet omhoog... :P
Ah dus je gebruikt het techpakket voor de velgen, aangezien dat volgens mij het grootste verschil is tussen dynamic en tech, apart van de stoelen?

[ Voor 3% gewijzigd door KillaZ op 02-06-2017 10:33 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
KillaZ schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 10:33:
[...]

Ah dus je gebruikt het techpakket voor de velgen, aangezien dat volgens mij het grootste verschil is tussen dynamic en tech, apart van de stoelen?
Techpakket: Stoelbekleding leder/alcantara, multifunctioneel 3-spaaks sportstuurwiel met schakelpaddles,
Sunset en lichtmetalen velgen 18 inch Alaris

Dynamic Pakket: Combi: Sportstoelen, lederen 3-spaaks multifunctioneel sportstuurwiel met schakelpaddles en instap sierlijsten vóór

Verschil is dus de 18 inch en sunset indd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:00
mister9 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 08:55:
Ik zit trouwens 60 boven mijn leasebudget per maand. Ik zal wel wat eigen bijdrage over houden, want bij onze LM is de trekhaak 18,32 per maand, het panoramadak 12,57 en het techpakket Style Business 29,18 per maand.
Heb ook de bluetooth telefoonvoorbereiding incl WLAN, maar vraag me af wat ik daar aan heb, dus die gaat er sowieso uit (kost 8,47).
Maar die eigen bijdrage wil ik zo klein mogelijk krijgen, zonder vreselijk te balen van de weggestreepte opties.
Hou je dan nog wel bluetooth telefoonverbinding over (maar dan zonder WLAN), ergo, hoe ga je anders in de auto bellen, zonder zelf met je oordopjes te moet gaan zitten klooien? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
timwijn schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:08:
[...]

Hou je dan nog wel bluetooth telefoonverbinding over (maar dan zonder WLAN), ergo, hoe ga je anders in de auto bellen, zonder zelf met je oordopjes te moet gaan zitten klooien? :+
Apple Carplay of Android auto ;) :)

Ik neem het ook niet, maar volgens mij zit BT standaard op de 9.2 Unit, maar krijgt je WLAN en de phonebox bij dit pakket. Ik vond het de >400 euro niet waard in ieder geval. Daarvoor heb je de verwarmbare voorruit en sunset :+

[ Voor 24% gewijzigd door KillaZ op 02-06-2017 11:11 ]

K to the KillaZ

Pagina: 1 ... 80 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic