Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.248 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-10 11:23

JB

Cédric roelt!

@Wicked-Game Omgeving Eindhoven rijden de Megane, Kadjar en Talisman ook genoeg rond inderdaad :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-10 17:03
JB schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 08:49:
@Wicked-Game Omgeving Eindhoven rijden de Megane, Kadjar en Talisman ook genoeg rond inderdaad :)
Talisman zie je mondjes maat hier, ga er over een paar maandjes gelukkig zelf verandering in brengen door de Talisman in ontvangst te gaan nemen. Hopelijk nog voor september als het mee zit.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:21
Er rijden juist al vrij veel nieuwe Meganes rond. Het is ook maar net waar je op let denk ik. Als je zelf aan het (uit)kijken bent naar een bepaald model of merk, vallen die je ook veel eerder op. Maar als je dus echt gaat letten op de Meganes zie je er echt genoeg hoor.. Mooie auto's dus wat mij betreft geen probleem verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
remzor schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:12:
Er rijden juist al vrij veel nieuwe Meganes rond. Het is ook maar net waar je op let denk ik. Als je zelf aan het (uit)kijken bent naar een bepaald model of merk, vallen die je ook veel eerder op. Maar als je dus echt gaat letten op de Meganes zie je er echt genoeg hoor.. Mooie auto's dus wat mij betreft geen probleem verder ;)
Al zijn het voornamelijk de stations die je ziet rijden van de Megane, de hatchback zie je echt weinig.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
remzor schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:12:
Het Baader-Meinhof fenomeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-10 14:23

skoozie

SCSI

Exocet schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:32:
[...]

Het Baader-Meinhof fenomeen?
Kende de term nog niet, het effect wel toen ik tijdens scheikunde (gedeeltelijk) gele voertuigen ging tellen die over de n65 reden.
De nieuwe Megane zie ik ook overal rijden, maar ik rijd de oude versie en ben aan het kijken naar de opvolger. en dat er letterlijk voor onze deur een Renault dealer zit maakt mij niet een doorsnee observant :D

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08-10 15:10

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

na lang getwijfeld te hebben toch maar gekozen om een focus te bestellen...tot ik nog een keer op de volkswagen site ging kijken... dit is hem geworden:

Golf Highline bussines R, 1.6TDS Variant
atlantic blue
standaard zit er al redelijk wat op door het executive pakket maar volgende opties heb ik erbij genomen:

Dynaudio
Spiegelpakket
Achteruitrijcamera
keyless acces
winterpakket (vooral voor de stoelverwarming)
Park assist

levering is ergens in Juli.

ik ben vooral over de streep getrokken doordat ik de standaard Variant heel saai vind, maar met R-line pakket erop ziet hij er in mijn ogen toch wel strak uit.

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:48
DennusB schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:20:
[...]

Al zijn het voornamelijk de stations die je ziet rijden van de Megane, de hatchback zie je echt weinig.
En de coupe heb ik volgens mij nog nooit gezien. Zou die weer die leuke uitlaat in het midden hebben? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
@t_captain coupe/sedan wordt niet verkocht in Nederland/West-Europa. De crossovers als Kadjar en Scenic doen het hier heel goed, en Nederlanders blijven toch een praktisch volkje, en de hatchback is nou eenmaal wat praktischer qua laadruimte.
Vind het wel erg jammer, want een mooie sedan kan zowel meer classy uitzien alsook sportiever (zie D-segment bijvoorbeeld Alfa Romeo Giulia). Ik bedoel, kijk eens naar dat mooie kontje
Afbeeldingslocatie: https://www.trendmotori.com/trendmotori_images/nuovi-modelli/renault-images/renault-megane-grand-coupe-2017.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Jammer. Volgens mij is de coupe ook een soort knipperlicht. De eerste Megane (~1996) was als coupe leverbaar. De tweede generatie (~2003) niet, ik weet eigenlijk niet of er ooit een coupe van is gebouwd. De derde gerenatie (~2009) weer wel. En de nieuwe weer niet.

Lijkt wel op de release cycle van de Golf cabriolet (1, 3, 6)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

striner schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:08:
@t_captain coupe/sedan wordt niet verkocht in Nederland/West-Europa. De crossovers als Kadjar en Scenic doen het hier heel goed, en Nederlanders blijven toch een praktisch volkje, en de hatchback is nou eenmaal wat praktischer qua laadruimte.
Vind het wel erg jammer, want een mooie sedan kan zowel meer classy uitzien alsook sportiever (zie D-segment bijvoorbeeld Alfa Romeo Giulia). Ik bedoel, kijk eens naar dat mooie kontje
[afbeelding]
Ik ben niet een echte Renault fan, sterker nog, er zijn maar weinig Franse wagens die mij weten te bekoren. Echter is dit toch echt wel een geslaagd model. Jammer dat we deze dan ook niet (snel) zullen zien op de Nederlandse wegen. :'(

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Kecin schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:29:
[...]

Ik ben niet een echte Renault fan, sterker nog, er zijn maar weinig Franse wagens die mij weten te bekoren. Echter is dit toch echt wel een geslaagd model. Jammer dat we deze dan ook niet (snel) zullen zien op de Nederlandse wegen. :'(
Ssst, anders gaan 'ze' weer moeilijk doen over het sedan vs station item ;)

Maar je hebt helemaal gelijk. Ik heb doorgaans ook niets met Franse autos, maar deze Megane is als coupe wel geslaagd als compacte middenklasser

[ Voor 14% gewijzigd door AllSeeyinEye op 17-05-2017 13:36 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
zeker, vorige week meegereden met de station van dit model en het zag er ook allemaal netjes uit en volgens de berijder een serieuze verbetering tov het voorgaande model.
Nutterd schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:52:

ik ben vooral over de streep getrokken doordat ik de standaard Variant heel saai vind, maar met R-line pakket erop ziet hij er in mijn ogen toch wel strak uit.
Dat is exact de reden dat ik 2 jaar geleden ook voor een variant met R-line pakket ben gegaan, en ik ben al een paar keer aangesproken door mede VW rijders dat ze toen ze mijn auto zagen spijt hadden niet voor R-line te zijn gegaan, maar zich hebben laten afschrikken door de lange(re) levertijd.

[ Voor 13% gewijzigd door Shanquish op 17-05-2017 16:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-10 14:08
Zo, de knoop is uiteindelijk doorgehakt. Iedereen bedankt voor de input en het meedenken over de afgelopen paar maanden :)

Dit wordt 't:
  • [b]VW Touran Highline 1.6TDI SCR Bluemotion Technology 85 kW (115 pk) 7 versnellingen DSG[/b]
  • Metaalkleur (MET) - Caribbean Blue
  • Pack Business (W39/W44)
    • ParkPilot parkeersensoren (voor- en achteraan) (7X2)
    • USB-interface ook voor iPod/iPhone (UI4/UI5)
    • Navigatie-uitbreiding 'Discover Media' voor de radio 'Composition Media' (PNC/ZCE/QV3)
    • Radio 'Composition Media' (ZCE/QV3)
    • Digitale radio-ontvangst DAB+
  • Pack Sunroof (W38/WT1/P14)
    • Ledachterlichten (8SK)
    • Panoramisch schuif-/kanteldak met ledsfeerverlichting (PS8)
    • Spiegelpack I (P14)
      • Buitenspiegels elektrisch verstel-, inklap- en verwarmbaar
      • Omgevingsverlichting
      • Parkeerfunctie bijrijdersspiegel
  • Leder 'Vienna' met top-comfortzetels vooraan incl. elektrisch verstelbare bestuurderszetel (WL1)
  • Voorruit met draadverwarming (PGX)
  • Family-Pack (PKG)
    • Elektrische bedienbare kindersloten
    • Zonneschermen aan de zijruiten
  • Easy Open-pack (PE1/PEL)
    • Sleutelloos vergrendel- en startsysteem "Keyless Access" zonder safebeveiliging
    • "Easy Open" achterklep met sensorgestuurde opening en elektrische sluiting, met afstandsontgrendeling
  • Parkeerhulp 'Park Assist' incl. ParkPilot (7X5)
  • Lane Assist + Emergency and Side Assist (79D)
  • [list]
  • Koerscorrectiesysteem 'Lane Assist' (PSM)
  • Rijstrookwisselassistent 'Side Assist' (7Y1)
  • [/list]
  • Verkeersbordenherkenning (WQ1)
    • Multifunctiecamera
    • Verkeersbord-herkenning
  • App Connect (9WT)
In de online calculator bij LM1 475 euro (eenmalige bijdrage) boven budget, bij LM2 zelfs een 44 euro per maand (berekend op 35k/jaar - 4 jaar) boven budget. Offerte toch ingediend: bij LM1 13 euro eenmalige bijdrage, bij LM2 paste hij binnen het budget.

En nu natuurlijk aan het balen dat ik toch geen offerte heb gevraagd voor een Sharan Comfortline: die kwam bij LM2 'slechts' 21 euro per maand boven budget, dus nu aan het denken dat dat eigenlijk toch ook wel zou gelukt zijn. Zal me maar troosten met het feit dat die dan geen panoramisch open dak, leren zetels, ..... had :'(
"Choosing is loosing" ;(

EDIT: levering medio augustus :) Goed dat we dit jaar met het vliegtuig op vakantie gaan :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
dat heb ik ook altijd, had ik nu toch maar voor de 2.0 TDI gegaan, of had ik toch maar de DSG genomen of het pano dak..
eens houdt het op, want ik weet zeker als ik de 2.0TDI had genomen had ik weer liever de GTD gehad... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Liever een lekker luxe en vlotte auto in een klasse lage dan een kale en slome auto in een klasse hoger. Ik denk dat je je Touran mooi hebt samengesteld, krijg je vast geen spijt van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-10 14:08
Shanquish schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:49:
dat heb ik ook altijd, had ik nu toch maar voor de 2.0 TDI gegaan, of had ik toch maar de DSG genomen of het pano dak..
eens houdt het op, want ik weet zeker als ik de 2.0TDI had genomen had ik weer liever de GTD gehad... :+
Oh, dat ook - had de LED koplampen kunnen nemen bvb! Ipv een andere optie.
Of toch de Tiguan: keek altijd naar de Comfortline + enkele opties, maar met dat verschil had een Highline misschien ook wel gepast.

Focus me nu vooral op de Sharan omdat die schuifdeuren heeft. En dat was op de Grand C-Max van Ford zoooooo makkelijk :)
B-Real schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:54:
Liever een lekker luxe en vlotte auto in een klasse lage dan een kale en slome auto in een klasse hoger. Ik denk dat je je Touran mooi hebt samengesteld, krijg je vast geen spijt van :)
De Comfortline is nu niet echt kaal natuurlijk (dat zou de Trendline zijn :)), maar veel van de leukere opties vallen inderdaad wel af.
Beide zijn 115pk - niet zeker van het koppel op de Sharan, maar met 250 NM is de Touran nu ook geen groot wonder.
Mooi samengesteld is de Touran inderdaad wel.

En ach, over 5 jaar is het toch weer tijd voor een nieuwe :D
#firstworldproblems :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

striner schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:08:
[afbeelding]
Het is idd jammer dat in het C-segment nog maar weinig sedans leverbaar zijn.
Zo uit mijn hoofd de Mercedes CLA en de Mazda 3. De Skoda Octavia komt ook in de buurt als liftback.

Ook niet verkeerd zo'n 3.
Afbeeldingslocatie: https://ymimg.b8cdn.com/uploads/car_model/2032/pictures/2454719/2015_Mazda_3_Sedan_Rear_2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
@Thorgrem jep, heb even in de 2016 Mazda 3 gereden en die reed superfijn, dus heb zeker even in de calculator met de 3 2017 geklooid en reviews van de 2017 gekeken.
Redenen waarom ik die toch niet heb gekozen:
  • De sedan is niet in automaat verkrijgbaar in Nederland, en wilde graag automaat hebben
  • De automaat in de hatchback is iets van 7k duurder dan handbak, wat resulteerde in meteen 100 euro meer per maand aan netto autkosten voor mij
  • Model GT-M heeft standaard 18 inch velgen, en dan moet je bij onze leasemaatschappij meteen wat extra per maand betalen voor de winterbanden (16 en 17 inch krijgen standaard winterbanden op stalen velg op een maat kleiner, en op eigen velg tegen bijbetaling, maar 18 inch is hoe dan ook bijbetalen)
  • Als ik nu de middenconsole en intstrumentenpaneel vergelijk met wat andere merken en modellen, doet het toch nog net een beetje verouderd aan imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 08:32
striner schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 09:22:
@Thorgrem jep, heb even in de 2016 Mazda 3 gereden en die reed superfijn, dus heb zeker even in de calculator met de 3 2017 geklooid en reviews van de 2017 gekeken.
Redenen waarom ik die toch niet heb gekozen:
  • De sedan is niet in automaat verkrijgbaar in Nederland, en wilde graag automaat hebben
  • De automaat in de hatchback is iets van 7k duurder dan handbak, wat resulteerde in meteen 100 euro meer per maand aan netto autkosten voor mij
  • Model GT-M heeft standaard 18 inch velgen, en dan moet je bij onze leasemaatschappij meteen wat extra per maand betalen voor de winterbanden (16 en 17 inch krijgen standaard winterbanden op stalen velg op een maat kleiner, en op eigen velg tegen bijbetaling, maar 18 inch is hoe dan ook bijbetalen)
  • Als ik nu de middenconsole en intstrumentenpaneel vergelijk met wat andere merken en modellen, doet het toch nog net een beetje verouderd aan imo
Ik zie 2 motoriseringen met automaat bij de Mazda 3 sedan in de configurator op de Mazda site. De SKYACTIV-G 120 (benzine, alle uitvoeringen beschikbaar) en SKYACTIV-D 150 (diesel, alleen beschikbaar in GT-M uitvoering). Automaat is bij de benzine motor zo'n 2000 euro duurder, bij de diesel 6000 euro. Dat is wel een groot verschil tussen de benzine en diesel uitvoering..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik vond de Mazda 3 ook behoorlijk prijzig in de lease vergeleken met zijn concurrenten. De GT-M uitvoering is weliswaar behoorlijk compleet, maar kan qua uitrusting ook niet altijd tippen aan de concurrentie en ook motorisch was 120pk (voor benzine) het maximum dacht ik

Daarnaast vond ik het interieur (knopjes op het stuur e.d.) iets teveel plastic, alhoewel dat met het huidige bouwjaar beter schijnt te zijn.

Overigens lijkt de Mazda 3 op de foto's best wel mooi, maar in de praktijk vond ik de sedan wat raar ogen. Daar waar de Mazda 6 prachtig lang gerekt is lijkt het bij de 3 net alsof ze hem in een doosje hebben proberen te proppen en daardoor de achterkant abrupt afgekapt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Tankiej schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 09:33:
[...]

Ik zie 2 motoriseringen met automaat bij de Mazda 3 sedan in de configurator op de Mazda site. De SKYACTIV-G 120 (benzine, alle uitvoeringen beschikbaar) en SKYACTIV-D 150 (diesel, alleen beschikbaar in GT-M uitvoering). Automaat is bij de benzine motor zo'n 2000 euro duurder, bij de diesel 6000 euro. Dat is wel een groot verschil tussen de benzine en diesel uitvoering..
Ik moet een diesel leasen vanwege de afstand die ik per jaar rijd. In de configurator zie je inderdaad diesel automaat bij de sedan staan, maar als je daarop klikt verandert het plaatje in de hatchback ;) volgens mij is dat een bug in de configurator. In de prijslijst van april zie ik nog steeds bij de sedan diesel (SkyActiv-D 150) alleen 6MT staan (6-bak manual transmission).
Hatchback is er wel in diesel 6AT (automaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
striner schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 09:50:
[...]

Ik moet een diesel leasen vanwege de afstand die ik per jaar rijd. In de configurator zie je inderdaad diesel automaat bij de sedan staan, maar als je daarop klikt verandert het plaatje in de hatchback ;) volgens mij is dat een bug in de configurator. In de prijslijst van april zie ik nog steeds bij de sedan diesel (SkyActiv-D 150) alleen 6MT staan (6-bak manual transmission).
Hatchback is er wel in diesel 6AT (automaat).
Oh, ik zie het. Wat slecht :X
Was bij de vorige Mazda 3 sedan ook al zo als ik de specs op autoweek bekijk, dat die niet als diesel en automaat verkrijgbaar was. Apart.

Ik vind de Mazda 3 sedan wel een hele mooie auto, had hem ook wel op m'n lijstje staan als volgende leaseauto. Maar ik heb nu besloten dat ik geen leaseauto meer neem zodra m'n huidige contract afloopt (over 3 maanden). Ik ga voor een eigen (tweedehands) auto en kilometers declareren. Kan ik met de mooie dagen, zoals afgelopen dagen, ook lekker op de motor en dan alsnog kilometers declareren. Van het geld dat ik dan als vergoeding krijg (gedeclareerde kilometers 0,19ct/km netto + rest mobiliteitsvergoeding bruto + geen bijtelling) kan ik prima een eigen, tweedehands, auto rijden 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Tankiej op 18-05-2017 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Tankiej schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 09:59:
[...]

Oh, ik zie het. Wat slecht :X
Was bij de vorige Mazda 3 sedan ook al zo als ik de specs op autoweek bekijk, dat die niet als diesel en automaat verkrijgbaar was. Apart.

Ik vind de Mazda 3 sedan wel een hele mooie auto, had hem ook wel op m'n lijstje staan als volgende leaseauto. Maar ik heb nu besloten dat ik geen leaseauto meer neem zodra m'n huidige contract afloopt (over 3 maanden). Ik ga voor een eigen (tweedehands) auto en kilometers declareren. Kan ik met de mooie dagen, zoals afgelopen dagen, ook lekker op de motor en dan alsnog kilometers declareren. Van het geld dat ik dan als vergoeding krijg (gedeclareerde kilometers 0,19ct/km netto + rest mobiliteitsvergoeding bruto + geen bijtelling) kan ik prima een eigen, tweedehands, auto rijden 8)
Dat is inderdaad een prima optie als je precies weet hoeveel KM's je zakelijk maakt. Als je echter wisselende klanten hebt en zomaar op een project kan komen te zitten aan de andere kant van het land is het niet echt een optie. Stel je moet 200+ km enkele reis, dan kun je iedere dag tanken, dat ga je dan niet redden met je 0,19 per km :+ (tenminste bij ons krijg je maximaal je mobiliteitsbudget vergoed)

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
miicker schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 10:53:
[...]

Dat is inderdaad een prima optie als je precies weet hoeveel KM's je zakelijk maakt. Als je echter wisselende klanten hebt en zomaar op een project kan komen te zitten aan de andere kant van het land is het niet echt een optie. Stel je moet 200+ km enkele reis, dan kun je iedere dag tanken, dat ga je dan niet redden met je 0,19 per km :+ (tenminste bij ons krijg je maximaal je mobiliteitsbudget vergoed)
Ik weet hoe het bij ons zit, we zijn immers collega's :+

Als ik regelmatig 200+km enkele reis zou moeten maken, dan weiger ik die opdracht of wil ik een hotel bij de klant in de buurt (wat volgens de regels bij ons ook zo hoort). Dus dan maak ik niet dagelijks 200+km, maar één keer heen en één keer terug in de week :)

Maar dit is natuurlijk meer een onderwerp voor Het grote Leaseauto-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Tankiej schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 10:58:
[...]

Ik weet hoe het bij ons zit, we zijn immers collega's :+

Als ik regelmatig 200+km enkele reis zou moeten maken, dan weiger ik die opdracht of wil ik een hotel bij de klant in de buurt (wat volgens de regels bij ons ook zo hoort). Dus dan maak ik niet dagelijks 200+km, maar één keer heen en één keer terug in de week :)

Maar dit is natuurlijk meer een onderwerp voor Het grote Leaseauto-topic
:o wist niet eens dat er zo'n regeling was, maar ik werk er dan ook nog niet zo lang :P
Sommige collega's kiezen ook voor een OV jaarkaart, dan ben je in veel gevallen per definitie goedkoper uit, aangezien je dan 6 of 7 maanden lang je volledige mobiliteitsbudget uitbetaald krijgt, maarja dan heb je allen geen auto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:39
Oke, ook ik mag nu eindelijk een auto uitzoeken. Ik heb de afgelopen 1,5 jaar altijd auto's gereden boven mijn lease categorie (700 ex brandstof, diesel, 3 jaar, 40k) maar door een promotie mag ik nu zelf ook een stap hoger. Ik rijd nu in een Golf Variant 2.0 Tdi Bluemotion van 40k, dus ik ben bekend met VAG.

De filters:
  • 850 ex. brandstof
  • 3 jaar
  • 40k per jaar
  • Verplicht Diesel, SUV niet toegestaan
  • Lease via Dutchlease, dus VAG waarschijnlijk goedkoper
  • Winterbanden verplicht
Mijn eigen eis is een automaat, goede audio en goede stoelen, al is dat laatste persoonlijke voorkeur.
Als indicatie gebruik ik leaseplandirect, de echte prijzen kan ik opvragen bij de wagenparkbeheerder :)

Tot nu toe mijn shortlist:
  • Renault Megane Bose Estate 110 Dci EDC
  • Renault Talisman EDC 110 Dci Intens
  • Skoda Octavia Combi Greentech Style Business DSG 1.6 TDI
  • Skoda Superb Style Business 1.6 TDI DSG
De Megane heeft alles geselecteerd, bewust geen GT Line genomen omdat de stoelen erg hard schijnen te zijn, al ga ik een proefrit in beide maken om verschil te voelen.

De Talisman begint bij 37k, dus kan nog wat opties hebben, ik vind dit zelf een mooiere auto dat de Megane en deze zal qua comfort ook wel beter scoren. Proefrit staat geplanned. (het vervelende is dat leaseplandirect een aantal opties zelf bijvoegd, waardoor de prijs omhoogschiet).

De Octavia ben ik erg bekend mee, buurman rijdt een Style Business DSG voor de facelift waar ik zelf ook vaak in heb mogen rijden. Dynamic stoelen vind ik erg fijn en de auto rijdt niet verkeerd. Met wat passen en meten past een 2.0 TDI ook in budget.

De Superb is echter een stap hoger en past net wel, net niet in budget. De Style Business heeft echt alles erop en eraan, vandaar de keuze.

Zie ik nog een ander leasekanon over het hoofd? :) Dan kan ik namelijk 4 proefritten maken :+

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
@KillaZ Ik rijd de GT-Line nu een maand of 3, de sportstoelen zijn inderdaad wel hard, maar het comfort is echt fantastisch. De zijdelingse steun is echt top en je kan je auto nog zo hard de bocht om hoeken, je zit altijd helemaal vast in de stoelen. Erg prettig. Zelfs op lange stukken heb ik nooit last van de stoelen :)
En de audio van de Bose set is echt toppp! _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door DennusB op 19-05-2017 08:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
@KillaZ Ik rij de Superb (Style Business DSG) nu een tweetal weken en kan alleen maar zeggen dat ik er met volle tevredenheid in rijd. Heerlijke wegligging, enorm veel ruimte, goede zit en in mijn optiek een prima voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-10 19:38

Ktenolix

Pijlsnel

Er zijn interieurfoto's opgedoken van de nieuwe Peugeot 308. Lijkt er toch op dat het digitale cockpit uit de 3008 niet mee komt :( Hopelijk is dit afhankelijk van de uitvoering en zijn onderstaande foto's van een basis uitvoering.

Afbeeldingslocatie: https://s16.postimg.org/hmcgcu12d/image.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s16.postimg.org/v4jcp4d7p/image.jpg

Buitenkant:
Afbeeldingslocatie: https://s23.postimg.org/zdsykom1n/image.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s23.postimg.org/5aefsqisb/image.jpg

----

Volgens een miepje van de Peugeot-website zou eind deze maand het nieuwe model op de website te zien/configureren zijn. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Ktenolix op 19-05-2017 10:49 ]

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Ktenolix schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:00:
Er zijn interieurfoto's opgedoken van de nieuwe Peugeot 308. Lijkt er toch op dat het digitale cockpit uit de 3008 niet mee komt :( Hopelijk is dit afhankelijk van de uitvoering en zijn onderstaande foto's van een basis uitvoering.

[afbeelding]

[afbeelding]

Buitenkant:
[afbeelding]

[afbeelding]

----

Volgens een miepje van de Peugeot-website zou eind deze maand het nieuwe model op de website te zien/configureren zijn. :)
Dat zijn foto's van de GT-line als ik het zo bekijk; die bekleding, GT logo op het stuur en op de kofferbak. Volgens mij is dat niet een basisuitvoering.. :X

[ Voor 3% gewijzigd door Tankiej op 19-05-2017 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

Tankiej schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:05:
[...]

Dat zijn foto's van de GT-line als ik het zo bekijk; die bekleding, GT logo op het stuur en op de kofferbak. Volgens mij is dat niet een basisuitvoering.. :X
Nu je het zegt, ik zie inderdaad een GT onderaan op het stuur. Bovendien heeft alleen de GT line volgens mij verchroomde uitlaatstukken.

Zo'n zonde. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 11:00

Shunt

Boe

KillaZ schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 08:44:
Oke, ook ik mag nu eindelijk een auto uitzoeken. Ik heb de afgelopen 1,5 jaar altijd auto's gereden boven mijn lease categorie (700 ex brandstof, diesel, 3 jaar, 40k) maar door een promotie mag ik nu zelf ook een stap hoger. Ik rijd nu in een Golf Variant 2.0 Tdi Bluemotion van 40k, dus ik ben bekend met VAG.

De filters:
  • 850 ex. brandstof
  • 3 jaar
  • 40k per jaar
  • Verplicht Diesel, SUV niet toegestaan
  • Lease via Dutchlease, dus VAG waarschijnlijk goedkoper
  • Winterbanden verplicht
Mijn eigen eis is een automaat, goede audio en goede stoelen, al is dat laatste persoonlijke voorkeur.
Als indicatie gebruik ik leaseplandirect, de echte prijzen kan ik opvragen bij de wagenparkbeheerder :)

Tot nu toe mijn shortlist:
  • Renault Megane Bose Estate 110 Dci EDC
  • Renault Talisman EDC 110 Dci Intens
  • Skoda Octavia Combi Greentech Style Business DSG 1.6 TDI
  • Skoda Superb Style Business 1.6 TDI DSG
De Megane heeft alles geselecteerd, bewust geen GT Line genomen omdat de stoelen erg hard schijnen te zijn, al ga ik een proefrit in beide maken om verschil te voelen.

De Talisman begint bij 37k, dus kan nog wat opties hebben, ik vind dit zelf een mooiere auto dat de Megane en deze zal qua comfort ook wel beter scoren. Proefrit staat geplanned. (het vervelende is dat leaseplandirect een aantal opties zelf bijvoegd, waardoor de prijs omhoogschiet).

De Octavia ben ik erg bekend mee, buurman rijdt een Style Business DSG voor de facelift waar ik zelf ook vaak in heb mogen rijden. Dynamic stoelen vind ik erg fijn en de auto rijdt niet verkeerd. Met wat passen en meten past een 2.0 TDI ook in budget.

De Superb is echter een stap hoger en past net wel, net niet in budget. De Style Business heeft echt alles erop en eraan, vandaar de keuze.

Zie ik nog een ander leasekanon over het hoofd? :) Dan kan ik namelijk 4 proefritten maken :+
Kijk ook eens naar de Opel Astra en de nieuwe Opel Insignia.
De Masda 3 en 5 zijn ook erg leuke auto's in dat budget.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 15:42

[afbeelding]

[afbeelding]

Buitenkant:
[afbeelding]

[afbeelding]

----

Pfoe.. Mijn 308 wordt rond 20 juli geleverd. Wanneer wordt deze versie eigenlijk geleverd, na de zomer? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

[afbeelding]

[afbeelding]

Buitenkant:
[afbeelding]

[afbeelding]

----

Was eigenlijk al wel de verwachting, maar hardware en software-matig zou wel het één en ander verbeterd zijn.

Desalniettemin, gemiste kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08-10 15:10

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Nutterd schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:52:
na lang getwijfeld te hebben toch maar gekozen om een focus te bestellen...tot ik nog een keer op de volkswagen site ging kijken... dit is hem geworden:

Golf Highline bussines R, 1.6TDS Variant
atlantic blue
standaard zit er al redelijk wat op door het executive pakket maar volgende opties heb ik erbij genomen:

Dynaudio
Spiegelpakket
Achteruitrijcamera
keyless acces
winterpakket (vooral voor de stoelverwarming)
Park assist

levering is ergens in Juli.

toch vandaag nog maar even een panorama dak erbij besteld. O-) dan heb ik hem helemaal naar mijn wens.

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:30
Blik1984 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:41:
[...]

Was eigenlijk al wel de verwachting, maar hardware en software-matig zou wel het één en ander verbeterd zijn.

Desalniettemin, gemiste kans.
Wellicht dat het scherm achter het stuur helaas niet meekomt, maar ik verwacht dat verder het navigatiesysteem overeen zal komen met dat van de 3008, ze hebben het namelijk zelf in de aankonding op de site over de i-cockpit, waar ze ook naar refereren bij de 3008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
Nutterd schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 15:49:
[...]

toch vandaag nog maar even een panorama dak erbij besteld. O-) dan heb ik hem helemaal naar mijn wens.
Nice, mooie wagen zo!

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Shunt schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:08:
[...]

Kijk ook eens naar de Opel Astra en de nieuwe Opel Insignia.
De Masda 3 en 5 zijn ook erg leuke auto's in dat budget.
Met dit budget kan ik ook een 6 rijden volgens mij (mijn collega rijdt tenminste een Mazda 6 Station in dezelfde categorie). Maar het interieur knap ik echt op af.

De Astra met Bi-Turbo is heel gaaf, de Insignia wist ik niet dat die vernieuwd was. Thanks!

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

KillaZ schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:43:
[...]

Met dit budget kan ik ook een 6 rijden volgens mij (mijn collega rijdt tenminste een Mazda 6 Station in dezelfde categorie). Maar het interieur knap ik echt op af.

De Astra met Bi-Turbo is heel gaaf, de Insignia wist ik niet dat die vernieuwd was. Thanks!
Met een budget waar je een 6 van kunt rijden zal een bi turbo ook geen probleem zijn inderdaad. Bij een astra kan je dan alles aan vinken volgens mij. Vooral de leren geventileerde stoelen zijn dan een aanrader. En de insignia is een super auto geworden.

Game PC

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 16:19

JaQ

Vandaag mijn nieuwe leasewagen opgehaald

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kWK1JL9zWqhYkl7GLY3TNHmZ/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7LtRQE1cX3mref0k3vJO3RtC/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LcsEJ7dimB2gDTVKiZO523pP/medium.jpg

V90 D4 Momentum. Met nog wat opties; o.a. Luxory line, inklapbare trekhaak en family line:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hUVh6Rl9q3TUuzBmvavnpswO/medium.jpg

wat is foto's posten via telefoon irritant onhandig!

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:24
JaQ schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 17:37:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

V90 D4 Momentum. Met nog wat opties; o.a. Luxory line, inklapbare trekhaak en family line:

[afbeelding]

Schitterende wagen! Wat is het voor kleur? Op het matige TN scherm hier lijkt het heel donker bordeaux rood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ

JaQ

nooberke schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 17:49:
Schitterende wagen! Wat is het voor kleur? Op het matige TN scherm hier lijkt het heel donker bordeaux rood?
Maple Brown, maar met wat fantasie lan je daar wat roods ik zien. De meeste mensen zien donker-bruin metallic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JB schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:24:
[...]

Door wie? Ik heb de Leon ST gereden met de sportstoelen in leer/alcantara (fijnste optie IMHO), helemaal niks mis mee :)
Ik rijd ook in de Leon ST met sportstoelen. Het blijft natuurlijk persoonlijk maar 2 jaar geleden veel rugpijn na maanden rijden in een Volvo V40 (had waarschijnlijk ook met de lage zitpositie te maken). Dat terwijl iedereen lovend is over de stoelen van Volvo.

Destijds een proefrit gemaakt in een Audi A3 met sportstoelen en die zat ook niet prettig (vreemde bobbel die je onderin je rug voelt) daarna letterlijk naar de overkant (Seat dealer) in een Seat Leon met sportstoelen gestapt en dat voelde heerlijk.

De zitting is niet korter dan reguliere stoelen maar wel korter dan sportstoelen bij de wat duurdere merken zoals Audi. Ik heb er geen last van, ben dat wel gewend. De stoelen zitten heerlijk (ook na een lange rit, ik ben 1m93).

Lang verhaal kort; stap de showroom in en ga in de stoel zitten voordat je een auto van je shortlist haalt vanwege iemand anders z'n mening over een stoel. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2017 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kan dr niks aan doen maar vind de achterkant van die Volvo simpelweg niet mooi. Ondanks dat het ws perfect en heel comfortabel zal rijden :)
Mis je je Alfa niet nog steeds (had jij geen Brera oid :?) ?

[afbeelding]

[afbeelding]

Buitenkant:
[afbeelding]

[afbeelding]

----

Ziet er uit als een GT line idd, andere stoelen.
Ik zie niks niks nieuws anders dan een anders uitziende gui op het touchscreen. Das gewoon een skin...
En verder nog steeds die blok alu als pookknop die in de winter niet warm te krijgen is en waar in de zomer de vellen aan blijven hangen. Gemistte kans imho :/
* The Eagle zijn eigen pookknop overigens vervangen heeft met die uit het vorige model, stuk fijner :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De mooiste station in dat segment!
Mooie bak maar zijn die opklapbare stoeltjes niet vervelend als je als een volwassene moet zitten? Ik meen mij te herinneren van een soortgelijk systeem dat ze wat schuiven als je er als volwassene op ging zitten.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ

JaQ

The Eagle schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 18:05:
Mis je je Alfa niet nog steeds (had jij geen Brera oid :?) ?
Ik heb mijn Brera nog (die rooie die naast de Volvo staat :P ) kan er geen afscheid van nemen....
Shunt schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 18:33:
[...]

Mooie bak maar zijn die opklapbare stoeltjes niet vervelend als je als een volwassene moet zitten? Ik meen mij te herinneren van een soortgelijk systeem dat ze wat schuiven als je er als volwassene op ging zitten.
Er zitten eigenlijk enkel kinderen achterin, dus daar heb ik niet op gelet....

Als er een keer volwassenen achterin zitten is het voor minder dan 30 minuten. Mocht het schuiven dan overleven ze dat vast wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-10 09:02
The Eagle schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 18:05:
Kan dr niks aan doen maar vind de achterkant van die Volvo simpelweg niet mooi. Ondanks dat het ws perfect en heel comfortabel zal rijden :)
Geen enkele station is mooi. De S90 vind ik wel netjes, ook de achterkant.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 07:03

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Mooie bak! Ik moet helaas tot november (!) op mijn S90 wachten.. :'(

Hoe bevalt het rijden tot dusver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
Shunt schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 18:33:
[...]

Nee, die zitten er goed stevig in. Tenminste, in mijn V60 wel.

Tipje, let even op de veranderde wetgeving omtrent kinderstoeltjes. Hebben ze dot jaar wat in verandert, waardoor ik mijn oudste zoon niet meer op een verhoging mag zetten. Moet tot een bepaalde leeftijd/lengte met rugleuning weer. Maakt bij mij de Family Line in 1 klap nutteloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ

JaQ

kellhus schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 19:31:
Mooie bak! Ik moet helaas tot november (!) op mijn S90 wachten.. :'(

Hoe bevalt het rijden tot dusver?
Januari besteld, vandaag geleverd. Ik ken het gevoel....

Veel te weinig gereden om echt iets over te kunnen zeggen. De eerste indruk is uiteraard geweldig, maar over een week kan ik eem beter beeld geven.
Blik1984 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 19:32:
[...]

Nee, die zitten er goed stevig in. Tenminste, in mijn V60 wel.

Tipje, let even op de veranderde wetgeving omtrent kinderstoeltjes. Hebben ze dot jaar wat in verandert, waardoor ik mijn oudste zoon niet meer op een verhoging mag zetten. Moet tot een bepaalde leeftijd/lengte met rugleuning weer. Maakt bij mij de Family Line in 1 klap nutteloos
Geldt initieel enkel voor nieuwe producten (ja, de berichtgeving is nogal dreigend). , Als je zoon een beetje richting de 1.35 en 22 kilo loopt dat wel los lijkt me (mijn 2 oudste zitten qua gewicht goed, maar qua lengte iets te kort. Ik neem t risico).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ManiacScum
YoshiBignose schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 19:18:
[...]

Geen enkele station is mooi.
Mag ik dat zelf bepalen, ja dat mag ik of is het echt zo moeilijk om te typen 'ik vind'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
ManiacScum schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 23:55:
[...]

Mag ik dat zelf bepalen, ja dat mag ik of is het echt zo moeilijk om te typen 'ik vind'
Precies. Genoeg stations die trouwens wel mooi zijn, ik denk niet dat @YoshiBignose nee zou zeggen tegen een Audi RS6 Avant :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
miicker schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 00:45:
[...]

Precies. Genoeg stations die trouwens wel mooi zijn, ik denk niet dat @YoshiBignose nee zou zeggen tegen een Audi RS6 Avant :+
Ik denk dat weinig mensen daar nee tegen zouden zeggen, maar dat wil niet zeggen dat ze hem allemaal mooi vinden :+
Ik vind dat ook geen bijzonder mooie auto. De techniek is wel 'mooi', maar het design is niet echt mijn smaak.

Ik vind bij de meeste modellen de sedan of hatchback vaak ook mooier dan de station. Ik vind het dan ook heel erg jammer dat er best veel modellen zijn waarvan de sedan uitvoering niet in NL verkocht werd/wordt, omdat Nederlanders zogenaamd alleen maar hatchbacks en stations willen hebben..

[ Voor 7% gewijzigd door Tankiej op 20-05-2017 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
ManiacScum schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 23:55:
[...]

Ik snap het gewoon niet, al die mensen die stations halen omdat ze 1x per jaar wat spullen mee nemen in de kofferbak. Daarvoor verander je een mooie auto in een lelijke auto. Het ergste vind ik dat ze ALLE auto's tegenwoordig stations willen maken. Ibiza ST en Clio Estate... als er iets debiel is is dat het wel. Dan heb je dus al een kleine auto maar alsnog wil je dan iets meer ruimte in de kofferbak. Ik zat met m'n stoel tegen de achterbank in een Clio, vraag me af wat je met je gezin in zo'n auto wilt doen dan naar zuid frankrijk...

Ach ja het is wachten op de Polo Estate of misschien wel een Up Estate 8)7 :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

[...]

Geen enkele station is mooi.
Alle Franse autos zijn slecht, alle volvos zijn saai, alle teslas zijn oerlelijk (het inerieur al zeker).

Als we dan toch meningen gaan opdringen....

Waar je wel gelijk in heb, autos die als hatchback ontwerpen zijn, zijn vaak minder mooi in de station uitvoering. (Al is dat weer kwestie van smaak). Enige die die er mee weg komen zijn de volvos en de golf.

Andere wagens zijn dan ook veel mooier in station uitvoering dan de sedan. Audi a4/a6 ( en in rs2/ rs6 versie zijn ze al helemaal bloedgeil)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:45

DarkSide

theres no place like ::1

Gelukkig heeft iedereen zijn eigen wensen en mening. Zelf rij ik ook stations omdat ik ze vaak juist wel mooier vindt dan een hatchback, sedan of liftback etc. En ik hoop dat we elkaar in hun waarde kunnen laten en dat we blij zijn voor de.ander als die zelf blij is met zijn/haar keuze.

En over een Clio estate etc. Die bieden toch gewoon meer ruimte dan een hatchback. En dat kan handig zijn als je budget geen Mégane oid toelaat.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik rijd rond in een 5-serie touring.

Niet om een keer per jaar (okee, drie keer per jaar) met allemaal koffers naar een luchthaven te rijden. Dat gaat ook wel met een flinke sedan, ik denk dat onze koffers wel in de 5 sedan zouden passen. Of je huurt gewoon en station voor die ritten, scheelt niet eens zoveel met de parkeerkosten van je eigen auto.

In ons geval een station om te vieren dat we weer een kinderwagen hebben.

Kan overigens niet zeggen dat ik de sedan nou zoveel mooier vind. Voor "mooi" kies je beter een coupé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Maar als je dan toch een gezin hebt met kinderen en kinderwagens, dan is een SUV/MPV toch weer praktischer? Veel huishoudens hebben tegenwoordig twee auto's, een kleintje voor boodschappen en een grotere voor de koffers, kinderwagen, partijtjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon een VW transporter busje met dubbele cabine is natuurlijk nog vele malen praktischer. Volgens mij kan je met gezin inc kinderwagen prima op weg in de gemiddelde C-segment auto. Waarbij enkel de sedan dan wat onpraktisch is ivm grote van de opening naar de kofferbak. Maar ook dat zal met wat nadenken wel te doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 18:09

Crazy D

I think we should take a look.

YoshiBignose schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 10:40:
Maar als je dan toch een gezin hebt met kinderen en kinderwagens, dan is een SUV/MPV toch weer praktischer? Veel huishoudens hebben tegenwoordig twee auto's, een kleintje voor boodschappen en een grotere voor de koffers, kinderwagen, partijtjes...
Maar die zijn pas echt lelijk >:)

Snap de discussie nooit zo. Rij graag station. Vind het een grote hatch back. Lekker makkelijk. Kan mij het schelen dat sommigen het niks vinden. Ik vind de gemiddelde Kia ook niks maar die mogen ook gewoon de weg op. En van Renault wordt ik ook niet warm. Smaken verschillen gelukkig.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik had ook gekeken naar een X5, maar feitelijk levert hij niet veel meer ruimte / gebruiksgemak op. En de 30d, in een 5 is dat een heerlijke motor. Met de 400 kilo extra van een X5 is het maar net voldoende.

Daarnaast (persoonlijke mening), een 5 is met zijn 1.49 meter o.i.d. al aan de hoge kant. Nóg hoger, dat is voor mensen met een kunstheup ofzo. Ik hoop over twintig jaar nog soepel genoeg te zijn voor een Lotus.

Wat je zegt over die twee auto's, dat zal wel kloppen. Vrouwlief rijdt een VW GTI. Die vindt grote auto's vooral ongemakkelijk met parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

YoshiBignose schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 09:31:
[...]

Ik snap het gewoon niet, al die mensen die stations halen omdat ze 1x per jaar wat spullen mee nemen in de kofferbak. Daarvoor verander je een mooie auto in een lelijke auto. Het ergste vind ik dat ze ALLE auto's tegenwoordig stations willen maken. Ibiza ST en Clio Estate... als er iets debiel is is dat het wel. Dan heb je dus al een kleine auto maar alsnog wil je dan iets meer ruimte in de kofferbak. Ik zat met m'n stoel tegen de achterbank in een Clio, vraag me af wat je met je gezin in zo'n auto wilt doen dan naar zuid frankrijk...

Bij een estate versie van Renaults krijg je meestal ook meer ruimte achter in de auto bij de benen. Dat en natuurlijk de hoofd ruimte.

Maar wellicht kunnen we gewoon kappen over dit zinloos gelul en gewoon weer over lease auto's gaan praten. Als je wilt begrijpen waarom mensen stations rijden kun je daar wellicht beter een eigen topic voor openen.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Vandaag gereden in een 190 PK Superb, fijne motor, handbak schakelt fijn, maar zorgt er niet voor dat mijn automaateis vervalt.

De Superb zelf vond ik tegenvallen, comfort op snelweg vond ik vergelijkbaar mijn mijn Golf Estate qua geluid. De Superb is wel soepeler geveerd. Dat resulteerde in een enorme deining zodra we wat drempels namen. Dat vond ik dus bloedirritant :+

Heb nu een offerte gevraagd voor:
Skoda Octavia Combi 1.6 TDI Greentech Style Business DSG
- ACC
- DAB
- Dynamic pakket
- Driving Mode
- Elektrische Achterklep ( :+ )
- Metallic Denim Blue
- Sunset
- Vooruit verwarming
- Bluetooth voorbereiding + WLAN
- Parkeercamera
- Panoramisch dak

Totaal 38.5k, wat denk ik wel in het budget gaat passen. Zijn er zaken die ik echt mis? Eventueel kan de camera wel weg ten behoeve van het techpakket ipv Dynamic. Dan heb ik geen sportstoelen, maar de comfortstoelen die bij het techpakket zitten zijn ook fijn.
[...]

De Station vs Hatchback scheelt mij bij de vorige berekening 30 euro in de maand 8)7 De Station is dus goedkoper ja.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Kijk, als het aan mij lag reed ik een Toyota Tundra. Is helaas op zijn zachtst gezegd vrij lomp, nergens te parkeren en zuipt als een ketter. Maar wel een zee van ruimte en een 5,7 V8 Hemi :9
Helaas ligt het niet helemaal aan mij en rij ik dus een doorsnee 308SW :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• t_captain
Terreinwagens kun je juist heel makkelijk parkeren. In de groenstrook naast de parkeerplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Shunt schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 12:35:
[...]

Bij een estate versie van Renaults krijg je meestal ook meer ruimte achter in de auto bij de benen. Dat en natuurlijk de hoofd ruimte.

Maar wellicht kunnen we gewoon kappen over dit zinloos gelul en gewoon weer over lease auto's gaan praten. Als je wilt begrijpen waarom mensen stations rijden kun je daar wellicht beter een eigen topic voor openen.
Is dat echt zo? Ik ga er vanuit dat bij de meeste auto's het onderstel e.d. vrijwel hetzelfde zijn voor de station en heb soms zelfs gelezen dat je juist minder beenruimte achter krijgt, maar wel altijd meer kofferbakruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ruimte verschilt per merk. Vroeger kwam het ook nog voor dat een station een grotere wielbasis had.
En meer ruimte op de achterbank. Tegenwoordig is het volgens mij bij de meeste auto's nu gelijk en krijg je alleen meer ruimte in de kofferbak.
Maar volgens mij heeft een 308SW wel meer beenruimte dan de 308HB.

En meer ruimte in de kofferbak is ook niet alijd zo bedenk ik me net. Talisman heeft 605 meen ik terwijl de estate het met 572 moet doen.
Bij de Estate is de ruimte wel makkelijker toegangbaar vanwege de klep. En natuurlijk met de banken plat kan je meer vervoeren dan in de Sedan.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
[...]

Ik zat met m'n stoel tegen de achterbank in een Clio, vraag me af wat je met je gezin in zo'n auto wilt doen dan naar zuid frankrijk...
Jij bent 2.10+ neem ik aan? In de Clio (iig de laatste) hoef je als lang persoon juist niet extreem naar achter omdat hij voorin behoorlijk ruim is. Ik zit met mijn 2 meter prima in onze Clio hatchback.
De Polo Variant is er al geweest in het verleden hoor, no worries :P

Afbeeldingslocatie: https://s1.cdn.autoevolution.com/images/gallery/VOLKSWAGENPoloVariant-1446_2.jpg
YoshiBignose schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 10:40:
En dat is dus juist zelden waar, de SUV versie in dezelfde klasse is 9/10 keer kleiner dan de vergelijkbare station versie. Echte MPV's zijn er ook bijna niet meer, want een Renault Scenic is tegenwoordig ook maar een krap ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Reden waarom ik nu een (midi) SUV heb genomen is de hoogte.
Hiervoor een Seat Leon ST (heerlijke wagen!) maar deze kon ik helaas niet meenemen.
Omdat ik ook veel kilometers maak per jaar en ik ook weleens ietsje hoger wilde zitten (nee, ik ben geen oude lul ;) ) en ik hoogte af en toe ook miste in de kofferbak deed me nu kijken naar de SUV's.

De Tiguan heft 35liter meer kofferbak dan de Leon ST maar is in centimeters (8) wel iets korter.
(Hij is dan wel weer breder als de Leon)

[ Voor 17% gewijzigd door GeeMoney op 22-05-2017 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

[...]

Geen enkele station is mooi. De S90 vind ik wel netjes, ook de achterkant.
Voor iemand die 70 is ja :D (vind ik). De V90 heeft gelukkig niet die ouwe lullen uitstraling.

[ Voor 10% gewijzigd door JB op 22-05-2017 08:27 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

Meer Peugeot nieuws:

Wederom GT-line. Het schijnt dat deze foto's buiten de fabriek gemaakt zijn. Maar lijkt me vreemd dat ze al auto's buiten hebben staan als de auto nog niet eens in zijn geheel aangekondigd is.

Afbeeldingslocatie: https://s2.postimg.org/9jk4la3zt/pp1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s2.postimg.org/4z2jk39o9/pp2.jpg

Ook is er wat bekend geworden over de standaard opties:
Afbeeldingslocatie: https://s21.postimg.org/gwilg8g7b/Serie1.jpg
Vertaling (in aanvulling op opties Active):
  • Parkeersensoren voor/achter
  • 3D GPS Navigatie met Mirror Screen
  • Sportstoelen voor
  • 2x 12V aansluiting
  • Armsteun met opbergvak (?)
  • Chrome grille
  • Pack sfeer: Plafondverlichting, voetenruimte verlichting en interieur+exterieur verlichting afhankelijk van de helderheid (coming/leaving home functie wellicht?)
  • Chrome raamomlijsting
  • Mistlampen
  • Inklapbare buitenspiegels
  • 17" Lichtmetalen velgen "Rubi"
  • Stereo-pakket
  • Ramen achter geblindeerd
  • Elektrische parkeerrem
  • Bekleding stof black mistral "Oxford" of grijs "Galdo"
Afbeeldingslocatie: https://s21.postimg.org/ahjkjk9hj/Seeie2.jpg
Vertaling (in aanvulling op opties Allure):
  • Hands-free openen en starten + 220V socket(?)
  • Voorste sportstoelen met lederen armsteun (?)
  • Bekleding TEP/Oxford met rode stiksels
  • Lederen stuurwiel met rode stiksels
  • Sportuitvoering voorbumper
  • Pack Interieurlook: Aluminium pedalen, aluminium instaplijsten, zwarte hemelbekleding
  • GT grille met leeuw geïntegreerd in het rooster
  • Dubbele diffuser achter
  • GT line logos
  • Zwarte buitenspiegelkappen
  • Verlaging van de auto (?)
  • Volledige LED-koplampen
  • LED-mistlampen
  • LED-knipperlichten
Afbeeldingslocatie: https://s21.postimg.org/tp6pg5rt3/seriz3.jpg
Vertaling (in aanvulling op opties GT-line):
  • Alcantara lederen bekleding met rode stiksels
  • 2 remote sleutels (?)
  • Pack Driver Sport: Sportiever geluid motor, meer responsieve gaspedaal, sportievere besturing, weergave voertuigparameters in display (rode verlichting ipv wit), digitale versterker voor betere audio kwaliteit
  • Luchtinlaten in de voorbumper
  • Logos GT
  • Boordcomputer met kleurenmatrix
  • 18" Lichtmetalen velgen GT Diamond
Opties:
Afbeeldingslocatie: https://s21.postimg.org/5udihsm4n/Options.jpg1.jpg
Vertaling:
  • Visiopark 1: 180 graden achteruitrijcamera
  • Pack Driver Sport: Sportiever geluid motor, meer responsieve gaspedaal, sportievere besturing, weergave voertuigparameters in display (rode verlichting ipv wit), digitale versterker voor betere audio kwaliteit. Voor de automaat: schakelpaddles sport
  • 18" Lichtmetalen velgen GT Diamond
  • Pack City 1: Park Assist + Dodehoekassistent
  • Pack Denon HiFi
  • CD-speler
  • Pack Drive Assist: vermoeidheidsherkenning, lane assist, verkeerstekensherkenning en automatische koplampen
  • Alarm + supervergrendeling en tweede remote sleutel (?)
  • Panoramadak + zonnescherm
N.B. vertaalfouten voorbehouden :+

Prijzen:
> Essence
Peugeot 308 1.2 PureTech BVM5 110 BC * (Access): 20,550 €
Peugeot 308 1.2 PureTech BVM5 110 BC * (Active): 22.900 €
Peugeot 308 1.2 PureTech BVM5 110 BC * (Allure): 25.350 €
Peugeot 308 1.2 130 PureTech BVM6 (Allure): 26.400 € (EAT6: + € 1.600)
Peugeot 308 1.2 130 PureTech BVM6 (GT Line): 28.500 € (EAT6: + € 1.600)
Peugeot 308 1.6 THP 205 BVM6 (GT): 32.150 €
Peugeot 308 1.6 THP 270 BVM6 (GTi): 38.700 €
> Diesel
Peugeot 308 1.6 100 BlueHDi BVM5 (Access): 22.800 €
Peugeot 308 1.6 100 BlueHDi BVM5 (Active): 24.800 €
Peugeot 308 1.6 100 BlueHDi BVM5 (Allure): 27.300 €
Peugeot 308 1.6 120 BlueHDi BVM6 (GT Line): 30.700 € (EAT6: + € 1.600)
Peugeot 308 1.6 BlueHDi BVM6 120 BC * (Active): 26.100 € (EAT6: + € 1.600)
Peugeot 308 1.6 BlueHDi BVM6 120 BC * (Allure): 28.600 € (EAT6: + € 1.600)
Peugeot 308 2.0 150 BlueHDi BVM6 (Allure): 30.150 € (EAT6: + € 1.600)
Peugeot 308 2.0 150 BlueHDi BVM6 (GT Line): 32.250 € (EAT6: + € 1.600)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-10 15:30
Zo dat is aardig prijzig voor een 308 1.6 GTi 38K
Hoeveel vermogen heeft die GTi ?

Ik zie het al 205 voor een GT en 270 voor GTi
Allemaal uit een 1.6 Motor

[ Voor 31% gewijzigd door Raoul.TLS op 22-05-2017 11:00 ]

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
Raoul.TLS schreef op maandag 22 mei 2017 @ 10:57:
270 lijkt mij, gezien de naam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Raoul.TLS schreef op maandag 22 mei 2017 @ 10:57:

Ik zie het al 205 voor een GT en 270 voor GTi
Allemaal uit een 1.6 Motor
Ik vind de prijzen juist wel meevallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
Ok 270 PK voor 38K tja dat valt wel mee.

Een GT van 205PK voor 32K is ook te doen.

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
Het blijft wel prijzig de 308 is te vergelijken met Golf van Volkswagen.

Een GTI van Volkswagen heb je ook vanaf 38K 2.0 TSI 169kW/230pk.
Nou dan zou ik voor de Golf gaan. Maar tja dat ben ik.

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Mooie bullcrap dat pach driver sport. Die digitale versterker uit dat ding is gewoon een DSP. De standaard DSP met booster die in iedere audio upgrade zit. Dus ook de Denon audio upgrade. Alleen de speakers van de Denon upgrade zijn anders.
Zo zit het, en niet anders :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
[...]

Ik snap het gewoon niet, al die mensen die stations halen omdat ze 1x per jaar wat spullen mee nemen in de kofferbak.
Makkelijker dan "ik vind de station mooier dan de sedan, bij mijn auto" kan ik het echt niet maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:41
[...]

Ik snap het gewoon niet, al die mensen die stations halen omdat ze 1x per jaar wat spullen mee nemen in de kofferbak. Daarvoor verander je een mooie auto in een lelijke auto.
Ik snap het gewoon niet, mensen die een niet-station halen terwijl je ook een versie kan krijgen met meer opslagruimte wat altijd van pas kan komen. Daardoor ga je 30.000 euro betalen voor auto die potentieel niet practisch is.
J0YR1D3R schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 14:44:
En dat is dus juist zelden waar, de SUV versie in dezelfde klasse is 9/10 keer kleiner dan de vergelijkbare station versie. Echte MPV's zijn er ook bijna niet meer, want een Renault Scenic is tegenwoordig ook maar een krap ding.
Om nog maar te zwijgen over het vaak hogere verbruik en aanschafprijs :)

[ Voor 32% gewijzigd door Korvaag op 22-05-2017 16:08 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Even tussen twee lippen door: een A3 sportsback heeft minder kofferruimte dan de sedan. Geen idee hoe dat komt maar het is zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
The Eagle schreef op maandag 22 mei 2017 @ 18:42:
Even tussen twee lippen door: een A3 sportsback heeft minder kofferruimte dan de sedan. Geen idee hoe dat komt maar het is zo.
Omdat sedans bijna altijd ruimer zijn dan hatchbacks. Bij sedans verkijken mensen zich altijd op hoeveel extra ruimte je nog krijgt in de kont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:21
Tjoekie schreef op maandag 22 mei 2017 @ 20:30:
[...]

Omdat sedans bijna altijd ruimer zijn dan hatchbacks. Bij sedans verkijken mensen zich altijd op hoeveel extra ruimte je nog krijgt in de kont.
Juist een hatchback heeft doorgaans meer bagageruimte dan een sedan, simpelweg omdat je kunt laden tot zo'n beetje de hoogte van de auto i.p.v. tot aan de klep, zoals bij een sedan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Het is inderdaad de manier waarop het volume beschikbaar is.
Daarom koos ik destijds toch voor de A3 Sportsback ipv de Sedan.
Kinderwagen kon er bij de Sedan alleen liggend in de lengte in en dat was mijn kofferbak :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Tjoekie schreef op maandag 22 mei 2017 @ 20:30:
[...]

True that, maar ik had het dus over Sportsback vs sedan. Niet over hatchback vs sedan (dan is het verschil uiteraard nog groter).
Overigens ben ik persoonlijk van mening dat die A3 SB geen station mag heten, maar Audi zelf lijkt daar anders over te denken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tankiej
The Eagle schreef op maandag 22 mei 2017 @ 18:42:
Komt dat niet omdat de sedan langer is en dan omdat ze bagageruimte altijd meten tot de hoogte van de achterbank? Dan nemen ze de ruimte daarboven bij de sportsback niet mee, terwijl die wel meer ruimte heeft als je dat ook meeneemt als bagageruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-10 09:08
Welke automatische transmissies worden door jullie eigenlijk als fatsoenlijk bestempeld?

De DSG(7) doet z'n werk voor zover ik lees erg goed (ps. is de Audi-bak 1-op-1 te vergelijken met de overige VAG-merken?), maar hoe zit het met andere automerken? Renault's EDC? Ford's/Volvo's Powershift?
Kon me herinneren uit enkele tests dat de EAT van Peugeot/Citroen tegen viel. Toevallig rij ik soms in een Mercedes A-klasse met automaat die eigenlijk wel prima bevalt.

Naar mijn mening zijn er 4 dingen die een automaat 'fijn' maken:
- soepel opschakelen/terugschakelen.
- uitrollen ipv z.s.m. terugschakelen bij gas los.
- niet te gevoelig voor een klein beetje gas. M.a.w. een tikje gas en gelijk 2 versnellingen terug is zwaar irritant (oranje licht e.d.).
- mocht ik dan écht wat gas bij geven: niet te traag oppakken en z.s.m. een lagere versnelling pakken (inhalen/invoegen/).

Met andere woorden, mocht iemand in de markt zijn voor een leasebak met automaat. Welke automaten c.q. merken zijn dan aan te bevelen?
Heb getracht automatische transmissie reviews te vinden, maar dit is uiteraard ook afhankelijk van het model auto en uiteindelijk zwaar subjectief (in de gemiddelde review komen ze meestal ook niet verder dan "doet het prima").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Vind zelfs dsg idd erg fijn. Zijn sommige die hem nog langs de dag dokter brengen om het schakel patroon aan te passen. Zelf vind ik dat niet nodig.

Wel vind ik hem in de S stand iets te lang in de toeren te hangen. Is op te lossen met schakelpeddels(of met de hand een tik te geven).
Maar verder heerlijk comfortabel.

Renault edc ook prima. Laatste x was was hij wel wat trager dan de dsg. Vooral bij optrekken iets minder soepel. Maar is misschien al opgelost in laatste modellen.

Verder zijn de zf Bakken natuurlijk goed. Maar de afstelling verschilt per leverancier.

Zelf vermeid ik de half automaten (gerobotseerde handbakken met enkele koppeling). Je moet hierbij bij het schakel moment even gas liften wil je soepel schakelen. En dat vindt ik persoonlijk heel irritant.
Dus voor mij een echte automaat met koppelomvormer of een met dubbele koppeling

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:18
geekeep schreef op maandag 22 mei 2017 @ 21:27:
Welke automatische transmissies worden door jullie eigenlijk als fatsoenlijk bestempeld?

De DSG(7) doet z'n werk voor zover ik lees erg goed (ps. is de Audi-bak 1-op-1 te vergelijken met de overige VAG-merken?), maar hoe zit het met andere automerken? Renault's EDC? Ford's/Volvo's Powershift?
Kon me herinneren uit enkele tests dat de EAT van Peugeot/Citroen tegen viel. Toevallig rij ik soms in een Mercedes A-klasse met automaat die eigenlijk wel prima bevalt.

Naar mijn mening zijn er 4 dingen die een automaat 'fijn' maken:
- soepel opschakelen/terugschakelen.
- uitrollen ipv z.s.m. terugschakelen bij gas los.
- niet te gevoelig voor een klein beetje gas. M.a.w. een tikje gas en gelijk 2 versnellingen terug is zwaar irritant (oranje licht e.d.).
- mocht ik dan écht wat gas bij geven: niet te traag oppakken en z.s.m. een lagere versnelling pakken (inhalen/invoegen/).

Met andere woorden, mocht iemand in de markt zijn voor een leasebak met automaat. Welke automaten c.q. merken zijn dan aan te bevelen?
Heb getracht automatische transmissie reviews te vinden, maar dit is uiteraard ook afhankelijk van het model auto en uiteindelijk zwaar subjectief (in de gemiddelde review komen ze meestal ook niet verder dan "doet het prima").
Beste (all-round) automaat is zonder twijfel de ZF 8HP terug te vinden bijna alle BMW's (niet de X1 en 2 Active Tourer), Jaguars, Alfa Romeo Giulia, land Rover (niet de Evoque en Discovery Sport), Audi's met (heel)dikke motoren, etc. Zelf heb ik die al gereden in 1 en 3 serie en dat is echt een top bak.

Aisin 8 traps is volgens de reviews ook nog wel ok (niet zo goed als de bovenstaande ZF). Wordt gebruikt in bijna alle Volvo's, BMW X1, 2 serie Active/Grand Tourer, Mini's, laatste Opel Insignia.

Aisin 6 traps, net iets minder dan de 8 traps en wordt in de minder krachtige modellen waar de 8 traps in zit ook gebruikt.

Van de EAT heb ik gelezen dat die wel soepel is maar verder niets speciaals. Ook 'maar' een 6 traps.

Ford powershift heb ik geen ervaring mee. (en wordt afaik ook niet (meer) gebruikt in Volvo's)

DSG's van de VAG groep zijn vrij goed als vind ik ze niet zo heel goed in traag rondrijden/keren. Dat laatste is iets dat je met alle dubbele koppeling automaten zult hebben. (EDC, A klasse, DSG's,..) Volautomaten zijn op dat vlak gewoon (veel) soepeler in wegrijden.
Alle dwarse 1.0/1.2/1.4/1.8T(F)SI en 1.6/1.4TDI hebben dezelfde droge koppelingen 7 traps DSG. Dwarse 2.0TSI en 2.0TDI hebben een natte 6 traps DSG en worden stilaan uitgefaseerd voor een natte 7 traps. Beiden worden als iets beter aanzien als de droge 7 traps (ik heb enkel ervaring met de droge 7 traps en die is prima).
Audi A4 en 'groter' ( A/Q5, A6, ...) hebben een langse motor en zijn dan gekoppeld aan een natte 7 traps.
Gedrag van de bak is over de VAG groep nog wel afhankelijk van software afstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Toyota Direct Shift-10AT 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-10 09:08
AndRo555 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 21:54:
[...]

Beste (all-round) automaat is zonder twijfel de ZF 8HP terug te vinden bijna alle BMW's (niet de X1 en 2 Active Tourer), Jaguars, Alfa Romeo Giulia, land Rover (niet de Evoque en Discovery Sport), Audi's met (heel)dikke motoren, etc. Zelf heb ik die al gereden in 1 en 3 serie en dat is echt een top bak.

Aisin 8 traps is volgens de reviews ook nog wel ok (niet zo goed als de bovenstaande ZF). Wordt gebruikt in bijna alle Volvo's, BMW X1, 2 serie Active/Grand Tourer, Mini's, laatste Opel Insignia.

Aisin 6 traps, net iets minder dan de 8 traps en wordt in de minder krachtige modellen waar de 8 traps in zit ook gebruikt.

Van de EAT heb ik gelezen dat die wel soepel is maar verder niets speciaals. Ook 'maar' een 6 traps.

Ford powershift heb ik geen ervaring mee. (en wordt afaik ook niet (meer) gebruikt in Volvo's)

DSG's van de VAG groep zijn vrij goed als vind ik ze niet zo heel goed in traag rondrijden/keren. Dat laatste is iets dat je met alle dubbele koppeling automaten zult hebben. (EDC, A klasse, DSG's,..) Volautomaten zijn op dat vlak gewoon (veel) soepeler in wegrijden.
Alle dwarse 1.0/1.2/1.4/1.8T(F)SI en 1.6/1.4TDI hebben dezelfde droge koppelingen 7 traps DSG. Dwarse 2.0TSI en 2.0TDI hebben een natte 6 traps DSG en worden stilaan uitgefaseerd voor een natte 7 traps. Beiden worden als iets beter aanzien als de droge 7 traps (ik heb enkel ervaring met de droge 7 traps en die is prima).
Audi A4 en 'groter' ( A/Q5, A6, ...) hebben een langse motor en zijn dan gekoppeld aan een natte 7 traps.
Gedrag van de bak is over de VAG groep nog wel afhankelijk van software afstelling.
Thanks!

Met andere woorden, voor een leaseauto van 30k-35k zitten 'we' vast aan VAG voor een fatsoenlijke automaatervaring? :+

What about Aziatische automaten? :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:18
geekeep schreef op maandag 22 mei 2017 @ 23:20:
[...]

Thanks!

Met andere woorden, voor een leaseauto van 30k-35k zitten 'we' vast aan VAG voor een fatsoenlijke automaatervaring? :+

What about Aziatische automaten? :p
Dat VAG als enkele alleen fatsoenlijke automaten zou leveren is niet echt het geval. Het kan goed zijn dat de dubbele koppeling type jou goed ligt. De Hyundai i30 is ook met een 7 traps dubbele koppeling te krijgen en ik denk niet dat dat drastisch zal verschillen met een VAG DSG.

Ik heb geen ervaringen met Aziaten en automaten, maar van wat ik er van lees zijn ze best ok. Echt slechte automaten ga je niet meer zo snel vinden. Ook nog genoeg CVT's te vinden onder de Aziaten, maar een CVT ligt je of niet. Die dingen hebben een heel eigen karakter. Toyota's hybrides vertonen zowat het zelfde gedrag.
Ga eens rijden met wat niet-VAG automaten in je prijsklasse (i30, Mazda 3, Astra, V40, ...)

Mocht je dat budget in België hebben kan je ook kijken naar een 3 reeks of Giulia. Daar heb je voor 35k een basis diesel/benzine met ZF 8HP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03:40
Raoul.TLS schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:02:
Ok 270 PK voor 38K tja dat valt wel mee.

Een GT van 205PK voor 32K is ook te doen.
Tenzij iemand regelmatig circuit gaat, wat heb je eraan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

anessie schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 04:41:
[...]

Tenzij je benzine mag rijden, wat heb je eraan.

Daarover gesproken, ben zeer benieuwd naar dit;

http://www.autoweek.nl/ni...geen-nieuwe-diesels-meer/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

JB schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 08:37:
[...]

Tenzij je benzine mag rijden, wat heb je eraan.

Daarover gesproken, ben zeer benieuwd naar dit;

http://www.autoweek.nl/ni...geen-nieuwe-diesels-meer/
Valt wel mee hoor. Onderaan de streep koos mijn baas voor een T4 boven de D4 in mijn Volvo, en ik rijd zon 45 a 50k per jaar.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsenal1982
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10-10 09:01
anessie schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 04:41:
[...]

Plezier.

Ik kreeg afgelopen week te horen dat de 308 SW GT die ik had besteld niet meer wordt geleverd. Hij wordt waarschijnlijk omgezet naar de facelift versie (hangt natuurlijk af van leaseprijzen etc).

Verbeteringen in het infotainment maken mij niet zoveel uit, maar ben wel erg benieuwd naar de nieuwe 8-traps automaat en of ze iets aan dat artificiële motorgeluid hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 08:42:
[...]

Valt wel mee hoor. Onderaan de streep koos mijn baas voor een T4 boven de D4 in mijn Volvo, en ik rijd zon 45 a 50k per jaar.
Een hond heeft een baas :+ Mijn werkgever geeft alleen de ruimte voor diesel. Nu lijkt het tij te keren als autofabrikanten diesels gaan mijden :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:02
Zojuist de bestelbevestiging ontvangen voor m'n nieuwe leasert *O*

't is een Hyundai Ioniq HEV geworden, Comfort uitvoering, in Iron Grey :)

Mazzeltje: d'r staat er eentje op voorraad bij een dealer, de verwachte leverdatum is 2 juni al :*)

Ik heb nog een flinke tijd zitten twijfelen over de kleur, ik wilde eigenlijk wel wat fleurigheid aan 't Nederlandse wagenpark toevoegen. Ik heb dan ook stevig overwogen om 'm in Marina Blue te nemen, maar dat vond ik eigenlijk net niet zo'n mooie tint blauw, en oranje ging me echt te ver :')

Uiteindelijk heb ik bijna alle kleuren kunnen bekijken bij een aantal dealers en vond ik Iron Grey toch de mooiste uitstraling hebben :) (en die hoeft waarschijnlijk 't minst vaak gewassen te worden :+)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
AndRo555 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 21:54:
[...]

Volgens mij is de beste automaat nog altijd the HSD van Toyota (Prius)/Lexus. Jammer alleen dat Toyota de motor zo slecht heeft geisoleerd in de Prius, waardoor deze automaat een slechte naam heeft bij autojournalisten en daarmee bij het grote publiek. In een Lexus (vanaf IS300h en hoger) is de motor wel goed geisoleerd, en dan is de lineaire koppelopbouw echt super. Het is bijna hetzelfde als vol-electrisch rijden met 0 schokken in de aandrijflijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Nu online
Ik vond de hsd op de prius verschrikkelijk, teveel in de toeren janken als je keer snel wilde optrekken.
Maar smaken verschillen, en ik vind mijn passat gte met dsg veel beter rijden.
Pagina: 1 ... 79 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic