Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.248 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Grote kans dat ze ermee wachten en het presenteren bij de opvolger van de huidige 308.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korvaag schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:17:
[...]

Ik vind het ook onbegrijpelijk, maargoed. Er zijn wel dingen veranderd die de beleving ten goede komen: Tomtom live traffic en idd de mirrorlink etc.

Het is alleen te hopen dat de software is geoptimaliseerd zodat het sneller werkt op de bestaande hardware, en dat zullen we pas zeker weten bij een 1e proefrit :)
Het zal ongetwijfeld goed in elkaar steken. Maar ze hadden idd nog een slag kunnen slaan en hebben dat dus schijnbaar nagelaten. Ik kan eigenlijk geen logische reden bedenken aangezien ze het allemaal al in huis hebben met de 3008.

Ik ben benieuwd naar de reviews. Ik hoef voorlopig toch geen andere auto en mijn huidige 308 bevalt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:19:
[...]

Het zal ongetwijfeld goed in elkaar steken. Maar ze hadden idd nog een slag kunnen slaan en hebben dat dus schijnbaar nagelaten. Ik kan eigenlijk geen logische reden bedenken aangezien ze het allemaal al in huis hebben met de 3008.

Ik ben benieuwd naar de reviews. Ik hoef voorlopig toch geen andere auto en mijn huidige 308 bevalt ook prima.
Hmja wat *ook* nog kan, maar daar kan ik geen informatie over vinden, is dat de i-Cockpit is gebleven zoals ie was (want dat kan je wel vinden) maar dat ze er andere navi-hardware ingelepeld hebben.

Autorai meldt dit:
Nieuw is een capacitief touchscreen met een 3D-navigatiesysteem met verbeterde graphics en geoptimaliseerde bediening.

Dus ja.. zeg het maar... zelfde hardware, nieuwe software? Nieuwe hardware nieuwe software?

[ Voor 15% gewijzigd door Korvaag op 11-05-2017 13:24 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korvaag schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:20:
[...]

Hmja wat *ook* nog kan, maar daar kan ik geen informatie over vinden, is dat de i-Cockpit is gebleven zoals ie was (want dat kan je wel vinden) maar dat ze er andere navi-hardware ingelepeld hebben.
Er zal sowieso andere hardware ingelepeld zijn aangezien de huidige hardware geen Apple Car en dergelijke kan ondersteunen.

Ik verwacht dus wel een update van de hardware en software. Maar nog steeds het huidige dashboard met scherm en analoge klokken met daartussen weer een schermpje. Ik had gehoopt op een digitaal instrumentarium zoals in de 3008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:25:
[...]
Ik verwacht dus wel een update van de hardware en software. Maar nog steeds het huidige dashboard met scherm en analoge klokken met daartussen weer een schermpje.
Dat is inderdaad waar ik ook op uit kom. Binnenkort maar eens bij een dealer kijken als dat op tijd genoeg is. Het infotainment was voor mij echt de dealbreker. De overige nadelen kon ik wel overheen stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-10 19:38

Ktenolix

Pijlsnel

Korvaag schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:09:
[...]

Nou, ook de diverse review sites hebben al bevestigd dat de nieuwe i-Cockpit niet naar de 308 komt. Ik verwacht niet dat de reviewers deze informatie verzinnen en ik verwacht al helemaal niet dat Peugeot onware informatie verspreidt.

Al met al moet ik het dus eerst nog zien of het beter is geworden. Als het wat andere software is op de bestaande hardware dan heb ik er een hard hoofd in. Traag blijft traag...
Heb het inderdaad op verschillende sites gelezen, maar punt is dat veel van deze sites a.d.h.v. de gelekte interieurfoto's die conclusie getrokken hebben en het vervolgens van elkaar overnemen. Deze foto's waren 3d model renders die uit het nieuwe systeem getrokken waren, dankzij een handige Fransoos op het franse peugeot-forum. Die modellen worden in het systeem gebruikt voor instellingen e.d. (heeft mijn Leon bijvoorbeeld ook).

Dat het i-Cockpit van de 3008 niet te zien is op die foto's wil niet zeggen dat het er niet in komt. Sowieso was dat 3d render vreemd, aangezien het stuur links zat, maar de 4 knoppen voor raambediening (normaal aan bestuurderskant) aan de rechterkant (passagierskant).

We zullen moeten afwachten. :) Zou inderdaad een gemiste kans zijn, maar ik ben al lang blij dat het multimediasysteem aangepakt is. :)
Korvaag schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:28:
[...]

Dat is inderdaad waar ik ook op uit kom. Binnenkort maar eens bij een dealer kijken als dat op tijd genoeg is. Het infotainment was voor mij echt de dealbreker. De overige nadelen kon ik wel overheen stappen.
Voor mij ook inderdaad. Ik had de mogelijkheid om een maand terug al een nieuwe auto te bestellen (contract loopt in januari af), maar heb daar vanaf gezien omdat het huidige systeem te ruk is en ik wist dat er een facelift aan zat te komen. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Ktenolix op 11-05-2017 13:59 ]

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Nu online
Ktenolix schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:56:
[...]

Heb het inderdaad op verschillende sites gelezen, maar punt is dat veel van deze sites a.d.h.v. de gelekte interieurfoto's die conclusie getrokken hebben en het vervolgens van elkaar overnemen. Deze foto's waren 3d model renders die uit het nieuwe systeem getrokken waren, dankzij een handige Fransoos op het franse peugeot-forum. Die modellen worden in het systeem gebruikt voor instellingen e.d. (heeft mijn Leon bijvoorbeeld ook).

Dat het i-Cockpit van de 3008 niet te zien is op die foto's wil niet zeggen dat het er niet in komt. Sowieso was dat 3d render vreemd, aangezien het stuur links zat, maar de 4 knoppen voor raambediening (normaal aan bestuurderskant) aan de rechterkant (passagierskant).

We zullen moeten afwachten. :) Zou inderdaad een gemiste kans zijn, maar ik ben al lang blij dat het multimediasysteem aangepakt is. :)

[...]

Voor mij ook inderdaad. Ik had de mogelijkheid om een maand terug al een nieuwe auto te bestellen (contract loopt in januari af), maar heb daar vanaf gezien omdat het huidige systeem te ruk is en ik wist dat er een facelift aan zat te komen. :)
Ah op die manier. Ik had niet begrepen dat dat allemaal via via foto's waren. Het werd allemaal vrij stellig gebracht.

Ik moet half november de nieuwe auto hebben rijden. Dat zou nog wel eens een uitdaging kunnen worden qua tijd. Eea natuurlijk afhankelijk van levertijd. Ik neig momenteel naar een Leon (rij nu een Octavia), maar wil de nieuwe Peugeot in ieder geval even rijden.

En voordat iemand het zich bedenkt: ja, de rijbeleving tussen deze twee auto's is een wereld van verschil en niet vergelijkbaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik ben van een Octavia naar een Volvo gegaan (shortlist had naast de S60 die het geworden is ook de BMW 320i, A5 en A4) en kan het je aanbevelen. Op de grootte van het scherm na is werkelijk alles beter dan in de Octavia. Dat was overigens in m'n hele shortlist het geval.

Van Octavia naar Leon zal niet bijzonder veel schelen, maar naar Peugeot is toch echt wel een stap terug (imo).

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:22:
Ik ben van een Octavia naar een Volvo gegaan (shortlist had naast de S60 die het geworden is ook de BMW 320i, A5 en A4) en kan het je aanbevelen. Op de grootte van het scherm na is werkelijk alles beter dan in de Octavia. Dat was overigens in m'n hele shortlist het geval.

Van Octavia naar Leon zal niet bijzonder veel schelen, maar naar Peugeot is toch echt wel een stap terug (imo).
De Octavia is een model (muv ruimte) onderin het C-segment. De 308 is een middenmotor in het C-segment.
Ik denk dat je er objectief gezien (muv ruimte) op vooruit gaat als je van een Octavia naar een 308 gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 10:19
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:40:
[...]

De Octavia is een model (muv ruimte) onderin het C-segment. De 308 is een middenmotor in het C-segment.
Ik denk dat je er objectief gezien (muv ruimte) op vooruit gaat als je van een Octavia naar een 308 gaat.
Ik plaats een Octavia toch echt wel boven een 308. Wordt altijd over afwerking gesproken en dan werkt het hele systeem van de navigatie t/m de climatcontrol toch echt wel beter in een Octavia (plus dat de updates bij Skoda gratis zijn)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-10 11:23

JB

Cédric roelt!

[...]

Die kan ik niet helemaal plaatsen? VAG onder Peugeot plaatsen qua afwerking :? Ik heb die 308 laatst ook bij mijn zwager gezien, maar het voelt en ziet er allemaal erg plastic uit.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
  • Nu online
[...]

Dat ben ik echt niet met je eens. Octavia zit allang niet meer onderin het C-segment. Die zit net zo hard in het midden als de Megane of de 308. Ik heb al gereden in de huidige 308 destijds (bij de keuze voor de Octavia) en naar mijn mening ga je er juist flink op achteruit. Kwaliteit is gelijk imho, maar de rijbeleving van de 308 is ronduit matig te noemen vind ik.
Voor mij is de enige reden dat er een 308 zou kunnen komen de leaseprijs (momenteel in de aanbieding bij Alphabet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongetje schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:47:
[...]

Ik plaats een Octavia toch echt wel boven een 308. Wordt altijd over afwerking gesproken en dan werkt het hele systeem van de navigatie t/m de climatcontrol toch echt wel beter in een Octavia (plus dat de updates bij Skoda gratis zijn)
Ik plaats een Octavia (muv ruimte) vrij onderin het C-segment. Het is immers een budgetmerk van VW.
Ik heb verder geen klachten over het hele systeem van de navigatie t/m de climatecontrol. Andere mensen wel, maar ook over de Octavia zijn meer dan genoeg horrorverhalen te vinden. Waarbij de Octavia mensen veelal niet worden ingelicht over de mindere achteras in sommige typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Nu online
AllSeeyinEye schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:22:

Volvo is dan ook echt wel een klasse luxer dan de Octavia. Ik vind Volvo alleen te klein en te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:51:
[...]

Ik plaats een Octavia (muv ruimte) vrij onderin het C-segment. Het is immers een budgetmerk van VW.
Ik heb verder geen klachten over het hele systeem van de navigatie t/m de climatecontrol. Andere mensen wel, maar ook over de Octavia zijn meer dan genoeg horrorverhalen te vinden. Waarbij de Octavia mensen veelal niet worden ingelicht over de mindere achteras in sommige typen.
Volgens mij is dat allang niet meer zo. Skoda is een eigen bedrijf met eigen modellen en enige overeenkomst is dat ze gebruik maken van hetzelfde platform als VW en onderdelen van VW en Audi (wat juist alleen maar ten goede komt). Volgens mij is SEAT inmiddels onderweg om meer budget te worden dan Skoda...

Maar ik lees al dat ik niet de enige ben met dit standpunt :)

[ Voor 3% gewijzigd door jongetje op 11-05-2017 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Nu online
[...]

Met de term 'Budgetmerk' doe je Skoda echt tekort. Budget is het al jaren niet meer. Zoveel schelen de Octavia en Golf niet meer in prijs. Je kan de Golf alleen meer aankleden met opties dan de Octavia. En ja, er zitten verschillen in de wagens want het moet ergens vandaan komen, maar budget ? Dacia is budget. Skoda kan je met de beste wil van de wereld niet meer budget noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10 23:01

Smarron

The bend

Ik ben van de Golf 6 variant overgestapt naar de Octavia 3 Combi. Dit is echt minimaal dezelfde auto, maar met meer ruimte. Alle instrumenten zijn vrijwel hetzelfde (klokken, stuur, versnellingsbak, navigatie etc). PVW logo eraf gehaald, Skoda logo erop. Daar komt het wel redelijk op neer. Verder zijn de opties minimaal hetzelfde. Ik zou zo niet weten wat er op een Golf wel zou kunnen zitten, wat niet op de Octavia kan.

Einde van dit jaar loopt mijn contract af, dan zou ik echt zo weer voor Skoda gaan. Nu al 3 jaar met erg veel plezier in de Octavia.
[...]

Ben wel benieuwd naar die horrorverhalen eigenlijk. Ik ken ze in elk geval niet.

Een vriend van mij heeft de 308SW en die gaat straks weer terug naar Ford (Focus). Was totaal niet te spreken over het infotainment systeem. Ik vind de 308SW echt een mooie auto (stond ook op mijn shortlist) om te zien, maar ben blij dat ik toch voor de Octavia heb gekozen.

[ Voor 43% gewijzigd door Smarron op 11-05-2017 15:17 ]

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:58
Ik heb een 208, 308 en 508SW (al dan niet kort) gereden en naast al mijn VAG auto's vond ik ze toch echt zwaar tegenvallen. Zowel qua rijgedrag als comfort en kwaliteit. Om over het infotainment en de beroerde plaatsing van de schermen nog maar te zwijgen. (Zonneschijn iemand? Onleesbaar op in ieder geval de 208) . En de "automaat" van die 508SW |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Korvaag schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:59:
[...]

Met de term 'Budgetmerk' doe je Skoda echt tekort. Budget is het al jaren niet meer.
In mijn beleving is het het budgetmerk van de VAG groep. Tot op heden hebben zeer recente bezoeken aan de showroom mij ook niet overtuigd dat ik het verkeerd zie. Begrijp me niet verkeerd, ongetwijfeld prima wagens en waar voor je geld vooral omdat ze lekker ruim zijn.
Zoveel schelen de Octavia en Golf niet meer in prijs. Je kan de Golf alleen meer aankleden met opties dan de Octavia.
En waarom denk je dat er vanuit VAG is bepaald dat je een VW veel meer kan aankleden dan een Skoda?
En ja, er zitten verschillen in de wagens want het moet ergens vandaan komen, maar budget ? Dacia is budget. Skoda kan je met de beste wil van de wereld niet meer budget noemen.
Dacia is nog meer budget dan Skoda. Dat wil niet zeggen dat Skoda dat niet is.
Je krijgt gewoon veel ruimte voor je geld en met minder luxe dan mogelijk in het mainstream merk van het concern waarbij veelal oude onderdelen uit het mainstream merk worden gebruikt. Klinkt mij als budget maar ook als waar voor je geld, bewezen techniek enz enz. Maar ik vind het helemaal prima dat andere mensen dat anders beleven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Smarron schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:13:
Ik ben van de Golf 6 variant overgestapt naar de Octavia 3 Combi. Dit is echt minimaal dezelfde auto, maar met meer ruimte. Alle instrumenten zijn vrijwel hetzelfde (klokken, stuur, versnellingsbak, navigatie etc). PVW logo eraf gehaald, Skoda logo erop. Daar komt het wel redelijk op neer. Verder zijn de opties minimaal hetzelfde. Ik zou zo niet weten wat er op een Golf wel zou kunnen zitten, wat niet op de Octavia kan.
Golf 6 naar Octavia 3 is wel echt een (totaal) andere auto. Totaal ander chassis (MQB), motoren,... op vlak van versnellingsbakken zit er dan nog de grootste overeenkomst.

Overigens is het vrij duidelijk dat er een verschil zit in positionering tussen Skoda, VW en dan Audi. Dan gaat het niet alleen over afwerking, maar vaak ook over features. Die laatste gaan van vrij klein (elektronische handrem op Golf die niet op de Skoda zit) tot een LCD dashboard, etc.

Ook op vlak van ophanging is het wel degelijk verschillend. Golfjes onder de 125pk hebben torsie as vanachter, de zwaardere motoren (+AWD) hebben een multi-link setup. Bij de Octavia is de grens 150pk. Daar hebben enkel de topmodellen (+AWD) een multi link achter ophanging. (kan ondertussen al verandert zijn en/of afzetmarkt afhankelijk zijn).

Over het grootste deel kan je zien dat er bij het VW equivalent net wat meer gespendeerd is. (zelfde geldt voor Audi vs VW). Als mensen de Skoda gelijk zien als een VW maar dan wat ruimer, des te beter voor hen. Echter kan men niet ontkennen dat er objectief wel degelijk verschillen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Korvaag schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:51:
[...]

Volvo is dan ook echt wel een klasse luxer dan de Octavia. Ik vind Volvo alleen te klein en te duur.
De kofferbak van de S60 is inderdaad kleiner dan die van de Octavia. Maar voor het overige is de Volvo in alles groter. De cockpit is breder en ruimer, achterbank is breder en de beenruimte voor de passagiers is even groot. En zo duur is hij niet hoor, ruimer aangekleed dan mn Octavia en groter gemotoriseerd is het verschil een goeie 6000 euro fiscale waarde.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 10-10 23:01

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:29:
In mijn beleving is het het budgetmerk van de VAG groep. Tot op heden hebben zeer recente bezoeken aan de showroom mij ook niet overtuigd dat ik het verkeerd zie. Begrijp me niet verkeerd, ongetwijfeld prima wagens en waar voor je geld vooral omdat ze lekker ruim zijn.
Volgens mij was dat ook zo in het verleden. Echter verandert dat behoorlijk.
Je krijgt gewoon veel ruimte voor je geld en met minder luxe dan mogelijk in het mainstream merk van het concern waarbij veelal oude onderdelen uit het mainstream merk worden gebruikt. Klinkt mij als budget maar ook als waar voor je geld, bewezen techniek enz enz. Maar ik vind het helemaal prima dat andere mensen dat anders beleven.
En Skoda is op dit moment echt geen budget meer, als ik de prijzen zo zie. (of dat met de kwaliteit te maken heeft, laat ik in het midden). Ik heb nu alleen wat zicht op de Octavia en als ik de concurrenten (Leon, 308, Focus, Megane, Golf, Astra denk ik dan aan) daarnaast zet, is de Octavia stiekem wel erg duur aan het worden.
AndRo555 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:30:
Golf 6 naar Octavia 3 is wel echt een (totaal) andere auto. Totaal ander chassis (MQB), motoren,... op vlak van versnellingsbakken zit er dan nog de grootste overeenkomst.

Overigens is het vrij duidelijk dat er een verschil zit in positionering tussen Skoda, VW en dan Audi. Dan gaat het niet alleen over afwerking, maar vaak ook over features. Die laatste gaan van vrij klein (elektronische handrem op Golf die niet op de Skoda zit) tot een LCD dashboard, etc.

Ook op vlak van ophanging is het wel degelijk verschillend. Golfjes onder de 125pk hebben torsie as vanachter, de zwaardere motoren (+AWD) hebben een multi-link setup. Bij de Octavia is de grens 150pk. Daar hebben enkel de topmodellen (+AWD) een multi link achter ophanging. (kan ondertussen al verandert zijn en/of afzetmarkt afhankelijk zijn).

Over het grootste deel kan je zien dat er bij het VW equivalent net wat meer gespendeerd is. (zelfde geldt voor Audi vs VW). Als mensen de Skoda gelijk zien als een VW maar dan wat ruimer, des te beter voor hen. Echter kan men niet ontkennen dat er objectief wel degelijk verschillen zijn.
Klopt hoor, Golf 6 en Octavia 3 zijn niet helemaal te vergelijken (O3 immers ook een aantal jaar nieuwer). Ik probeerde aan te geven dat Skoda in het algemeen enorme vooruitgang boekt en die verschillen steeds kleiner worden.

Zo'n ophanging is voor de meeste rijders niet interessant, of de rijervaring moet er negatief onder lijden. Ik heb niet het idee dat dat een issue is geweest met de modellen met kleinere motoren van Skoda. Maar het klopt, dat zijn wel verschillen.
Een infotainment systeem, hoe je zit en wat je direct om je heen ziet in de auto is voor velen juist wel een graadmeter. Als de auto gewoon niet lekker rijdt, merk je dat met een proefrit toch al gauw genoeg. En dat was voor mij reden genoeg om niet voor de Golf 7 te gaan en wel voor de Octavia 3 (met ruimte als pluspunt, maar ook de prijs). De verschillen waren voor mij niet noemenswaardig en dat is inderdaad subjectief.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:29:
[...]

[...]

En waarom denk je dat er vanuit VAG is bepaald dat je een VW veel meer kan aankleden dan een Skoda?

[...]

Dat heeft simpelweg te maken met positionering en inderdaad wordt VW hoger gepositioneerd dan Skoda. De gekozen onderdelen zijn verder op grote lijnen exact hetzelfde. Motorisering, bakken etc. Sterker nog. Als je kijkt naar de nieuwe Ibiza (ok, SEAT en geen Skoda maar nog steeds VAG) dan komt die zelfs eerder op het nieuwe platform uit dan VW. Technologisch loopt het nu zelfs voor. Als je vervolgens kijkt naar wegligging dan kan je je zelfs afvragen of de niet VW's niet beter op de weg liggen dan de VW door de strakkere afstelling.

Bij budget krijg ik een nare nasmaak. Ik vind positionering beter van toepassing. Is VW bijvoorbeeld een budget Audi omdat die nog wat luxer is ? Imho niet.

Wellicht een definitiekwestie.. maar voor mij is budget beduidend minder/slechter dan niet budget en dat zie ik bij de VAG groep niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:41
remzor schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 09:33:
Mensen hier die een 1.6 TDI Seat Ateca rijden? Of onlangs hebben besteld? Benieuwd of hier ook zo'n gruwelijk lange levertijd op zit...
Sowieso maar eens kijken of er eentje staat bij de dealer, ben wel benieuwd.

Verreweg de meesten bestellen een benzine variant geloof ik, maar dat mag helaas niet iedereen :(
Om mezelf maar even te quoten; einde van de middag nog snel even langs de plaatselijke Seat/Skoda dealer geweest. De Ateca stond er in een mooie, witte uitvoering.
Volgens de dealer moet je écht rekenen op minimaal 2018, dus ook met de 1.6 TDI. Dit had ik eigenlijk ook wel verwacht overigens hoor. Dat wordt hem dus sowieso niet voor vrouwlief want ze wil echt in okt. een nieuwe wagen en geen voorloop auto (voor maanden).

Hij heeft ook nog even de tijd genomen om de Leon te laten zien. Hier was ik toch wel positief door verrast. Veel mooier interieur dan 3 jaar geleden (mooier scherm, materialen, etc.) en binnenkort ook als DSG 1.6 TDI te bestellen voor een scherpere prijs. Dan heb je hem al vrij dik aangekleed incl. automaat voor 35-36k. Mijn vriendin heeft als het ff kan graag een automaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
nooberke schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 12:41:
[...]

Grappig, wij krijgen bij Alpharent bij Alphabet normaliter een auto die een klasse lager of gelijk is aan de bestelde autoklasse. Jij hebt juist een klasse hoger gekregen :+

Zou er niet raar van op kijken als je ze over een paar weken aan de lijn hebt voor een auto wissel, hadden ze geen auto uit de juiste klasse staan en heb je daarom een stapje hoger gekregen
Ik heb mijn auto ook via Alpharent, de waarde van de auto is net wat lager dan de bestelde Ibiza, voornamelijk omdat die vol opties zit en de Focus niet, volgend mij hebben ze een auto uitgekozen die qua waarde in de buurt komt.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

remzor schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 17:07:
[...]

Om mezelf maar even te quoten; einde van de middag nog snel even langs de plaatselijke Seat/Skoda dealer geweest. De Ateca stond er in een mooie, witte uitvoering.
Volgens de dealer moet je écht rekenen op minimaal 2018, dus ook met de 1.6 TDI. Dit had ik eigenlijk ook wel verwacht overigens hoor. Dat wordt hem dus sowieso niet voor vrouwlief want ze wil echt in okt. een nieuwe wagen en geen voorloop auto (voor maanden).

Hij heeft ook nog even de tijd genomen om de Leon te laten zien. Hier was ik toch wel positief door verrast. Veel mooier interieur dan 3 jaar geleden (mooier scherm, materialen, etc.) en binnenkort ook als DSG 1.6 TDI te bestellen voor een scherpere prijs. Dan heb je hem al vrij dik aangekleed incl. automaat voor 35-36k. Mijn vriendin heeft als het ff kan graag een automaat.
Probeer via de online samenstel tool van andere merken ook eens een vergelijkbaar pakket samen te stellen. Ik vind 35k voor vol uitgeruste c-segment auto wel wat duur. Ik kan mij herinneren dat zowel de Astra als de Megane echt een paar duizend euro goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korvaag schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 16:20:
[...]

Bij budget krijg ik een nare nasmaak. Ik vind positionering beter van toepassing. Is VW bijvoorbeeld een budget Audi omdat die nog wat luxer is ? Imho niet.

Wellicht een definitiekwestie.. maar voor mij is budget beduidend minder/slechter dan niet budget en dat zie ik bij de VAG groep niet terug.
Zoals ik al aangaf is VW het midden, Audi zou je dan als premium kunnen positioneren. Dat doet VAG dan ook. Ik kan het verder niet helpen dat mensen een negatieve klank ervaren bij budget. En ik kan er verder ook weinig aan doen hoe VAG zijn merken positioneert op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 17:54:
[...]

Probeer via de online samenstel tool van andere merken ook eens een vergelijkbaar pakket samen te stellen. Ik vind 35k voor vol uitgeruste c-segment auto wel wat duur. Ik kan mij herinneren dat zowel de Astra als de Megane echt een paar duizend euro goedkoper zijn.
Mijn Octavia was ook EUR 38.5k. En echt nog niet helemaal volgehangen. Had toen ook een Golf op het oog, die ging over de EUR 40k. Dat zijn imo normale bedragen voor een C segment auto (tussen 30 en 40k) die je goed aankleedt (niet full option, dan gaan ze richting 45k) met een niet eco motor erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 17:54:
[...]

Nee, helaas is dat dus niet zo. Ze wil namelijk geen kale C-segmenter maar een redelijk aangeklede en het moet dus diesel zijn. Automaat zou mooi meegenomen zijn. Tevens geen station/sedan.

Bij Mercedes, Audi, BMW en VW ben je sowieso duurder uit. De V40 Nordic+ luxery line idem, zeker met automaat.
De Megane Bose kost ongeveer hetzelfde maar schiet al richting de 37/38k met automaat en gelijkwaardige opties. De 308 rijdt ze nu, Citroën niet haar ding, Octavia ook niet (want teveel sedan look) en de mazda 3 te mannelijk (neus, net als BMW1). Astra bekeken maar niet mooi (genoeg) en een hoogglans interieur.

Grootste kanshebbers tot nu toe waren dus de A3, V40, Megane, waarbij de Megane het voordeligst zou zijn. Goed aangekleed dus 37500. De Leon zou daar dus nog duidelijk onder duiken ;)

Mocht je een alternatief hebben hoor ik het graag maar ik denk niet dat je onder de 35k een goed aangeklede vind die ik niet heb opgenoemd, al helemaal niet in diesel + automaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 11:00

Shunt

Boe

remzor schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 18:16:
[...]

Nee, helaas is dat dus niet zo. Ze wil namelijk geen kale C-segmenter maar een redelijk aangeklede en het moet dus diesel zijn. Automaat zou mooi meegenomen zijn. Tevens geen station/sedan.

Bij Mercedes, Audi, BMW en VW ben je sowieso duurder uit. De V40 Nordic+ luxery line idem, zeker met automaat.
De Megane Bose kost ongeveer hetzelfde maar schiet al richting de 37/38k met automaat en gelijkwaardige opties. De 308 rijdt ze nu, Citroën niet haar ding, Octavia ook niet (want teveel sedan look) en de mazda 3 te mannelijk (neus, net als BMW1).

Grootste kanshebbers tot nu toe waren dus de A3, V40, Megane, waarbij de Megane het voordeligst zou zijn. Goed aangekleed dus 37500. De Leon zou daar dus nog duidelijk onder duiken ;)

Mocht je een alternatief hebben hoor ik het graag maar ik denk niet dat je onder de 35k een goed aangeklede vind die ik niet heb opgenoemd, al helemaal niet in diesel + automaat.
De astra,
Eventueel de insignia maar die zal wat duurder uitvallen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Shunt schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 18:18:
[...]

De astra,
Eventueel de insignia maar die zal wat duurder uitvallen.
Ik had de post net voor jouw post nog ge-edit met de Astra erin verwerkt. Kon ons dus niet echt bekoren helaas. Misschien ook te kritisch maja, er zijn dus mooiere wagens vinden we ;)

De Insignia is sowieso te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@remzor De Focus? ST-line (niet verwarren met station) is aangekondigd dacht ik?

[ Voor 71% gewijzigd door JB op 11-05-2017 18:41 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom toch echt een stukje goedkoper uit bij de Megane vol uitgerust dan bij een Leon vol uitgerust. Maar het scheelt idd niet zoveel als ik verwacht had. Beide erg mooie auto's.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2017 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 18:46:
Ik kom toch echt een stukje goedkoper uit bij de Megane vol uitgerust dan bij een Leon vol uitgerust. Maar het scheelt idd niet zoveel als ik verwacht had. Beide erg mooie auto's.
Ik ook? Uitgaande van een FR met DSG schiet die al zo over de 35K heen, vink je nog een aantal zaken aan dan gaat ie snel richting de 38K.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
Ik heb een Leon ST gereden (2016 model voor precies 1 jaar) met de 2.0TDI bak a 37k met een bak vol opties erop en die auto was echt heerlijk.
Sportonderstel, FR editie, grootste navi, elektrische stoelen, leer etc.
Hij oogt lekker strak en zo stuurt hij ook en kwalitatief een dikke prima en de ruimte is heerlijk.

Het is dat ik de auto niet mee kon nemen naar mijn eigen bedrijf maar ik had er graag nog 2 jaar in gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
@JB We hebben beiden niets met Ford, zowel exterieur als interieur niet. Rijdt misschien prima, geen idee, maar niet onze auto's.

@Thorgrem @JB De Leon waar ik het over heb zou, zoals gezegd, gaan om een 1.6TDI DSG Xcellence model. Deze is nu online nog niet te configureren, omdat dit motorblok icm DSG en de Xcellence uitvoering nieuw naar de Leon komt. Tevens worden de Diesels zo'n 2k goedkoper. Prijslijst was nog niet openbaar en mocht ie nog niet met me delen, alleen mondeling. Met de gewilde pakketten en opties (alcantara, schuif/kanteldak, dsg, full-led, winterpakket, carplay, etc.) kwamen we dus op 35 nogwat voor de hatchback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:53

The Eagle

I wear my sunglasses at night

jongetje schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:47:
[...]

Weet niet met welke dealer jij ervaring hebt bij Peugeot, maar bij mijn dealer (Nefkens Den Bosch) zijn softwareupdates en kaartupdates gewoon gratis / service.
Having said that: rij nu een 308SW met redelijk wat opties, maar zou toch een Octavia kiezen als ik kon. Hoofdzakelijk om de stoelen, maar dat is uiteraard persoonlijk.
Infotainment is wellicht ff wennen maar op zich prima te doen. Touchscreen is idd niet alles maar knopjes aan het stuur helpen veel, en als je dat eenmaal onder de knie hebt werkt het ook prima :)
Nogmaals, er zijn vele softwareupdates voor dat systeem gekomen. In het verleden behaalde resultaten...naja, je snapt hem :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
  • Nu online
AllSeeyinEye schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:57:
[...]

De kofferbak van de S60 is inderdaad kleiner dan die van de Octavia. Maar voor het overige is de Volvo in alles groter. De cockpit is breder en ruimer, achterbank is breder en de beenruimte voor de passagiers is even groot. En zo duur is hij niet hoor, ruimer aangekleed dan mn Octavia en groter gemotoriseerd is het verschil een goeie 6000 euro fiscale waarde.
minimaal 100 euro duurder in de lease --> minder onderschrijding --> 50 euro netto-effect door minder uitkering. Daarnaast 6000 euro extra fiscale waarde --> grofweg 60-70 euro netto-effect. Een S60 is 110-120 euro per maand duurder.

Daarnaast een voor mij veel te kleine kofferbak.

Precies wat ik zeg toch ? Te duur en te klein :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Nu online
remzor schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 20:13:
@JB We hebben beiden niets met Ford, zowel exterieur als interieur niet. Rijdt misschien prima, geen idee, maar niet onze auto's.

@Thorgrem @JB De Leon waar ik het over heb zou, zoals gezegd, gaan om een 1.6TDI DSG Xcellence model. Deze is nu online nog niet te configureren, omdat dit motorblok icm DSG en de Xcellence uitvoering nieuw naar de Leon komt. Tevens worden de Diesels zo'n 2k goedkoper. Prijslijst was nog niet openbaar en mocht ie nog niet met me delen, alleen mondeling. Met de gewilde pakketten en opties (alcantara, schuif/kanteldak, dsg, full-led, winterpakket, carplay, etc.) kwamen we dus op 35 nogwat voor de hatchback.
Ho wacht ff.. Een nieuwe combi voor de Leon. DAT wordt interessant ! De automaat diesel valt voor mij nu net buiten de CO2 grenzen dus is helaas geen optie.

Ik mag zowel diesel als benzine leasen (ik rij precies op het omslagpunt voor de werkgever) en zit heel hard benzine te overwegen omdat de diesel Leon (voor mij) niet met automaat verkrijgbaar is.

Als de Leon met de nieuwe 1.6 TDI komt en DSG en daarbij onder de 110 gram CO2 per km blijft dan is dat een erg goede optie. Als ik mijn benzine en diesel bedragen naast elkaar zet en de bijtelling meeneem ben ik met een diesel per maand goedkoper uit dan met een benzine.

Had ook in de reply hierboven gekund. Sorry moderators :)

Edit: De 1.6 Excellence DSG is via bv directlease al wel te selecteren. Zit op 112 gram CO2. Zou dit dan al de nieuwe uitvoering zijn ?

[ Voor 6% gewijzigd door Korvaag op 12-05-2017 08:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 08:32
Korvaag schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 08:28:
[...]

Ho wacht ff.. Een nieuwe combi voor de Leon. DAT wordt interessant ! De automaat diesel valt voor mij nu net buiten de CO2 grenzen dus is helaas geen optie.

Ik mag zowel diesel als benzine leasen (ik rij precies op het omslagpunt voor de werkgever) en zit heel hard benzine te overwegen omdat de diesel Leon (voor mij) niet met automaat verkrijgbaar is.

Als de Leon met de nieuwe 1.6 TDI komt en DSG en daarbij onder de 110 gram CO2 per km blijft dan is dat een erg goede optie. Als ik mijn benzine en diesel bedragen naast elkaar zet en de bijtelling meeneem ben ik met een diesel per maand goedkoper uit dan met een benzine.

Had ook in de reply hierboven gekund. Sorry moderators :)

Edit: De 1.6 Excellence DSG is via bv directlease al wel te selecteren. Zit op 112 gram CO2. Zou dit dan al de nieuwe uitvoering zijn ?
Bij Alphabet ziei k hem ook: Seat Leon 1.6 TDI 85kW Xcellence DSG-7 of 1.6 TDI 85kW Xcellence Business Intense DSG-7.
Daar staat hij met 109 gram co2/km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-10 21:48
Ik vraag me onderhand af hoe ze aan die 3 gram CO2 komen. Halen ze een van de achterwielen eraf voor de meting? :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Korvaag
  • Nu online
t_captain schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 08:38:
Ik vraag me onderhand af hoe ze aan die 3 gram CO2 komen. Halen ze een van de achterwielen eraf voor de meting? :)
Expansievat. Ze slaan uitlaatgassen op en na de test laat de auto in een verdekt hoekje een enorme scheet met de rest-CO2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

t_captain schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 08:38:
Ik vraag me eerder af wanneer de andere autofabrikanten de lul zijn met controles.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Nu online
Tankiej schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 08:37:
[...]

Bij Alphabet ziei k hem ook: Seat Leon 1.6 TDI 85kW Xcellence DSG-7 of 1.6 TDI 85kW Xcellence Business Intense DSG-7.
Daar staat hij met 109 gram co2/km.
In dat geval ga ik meteen even kijken! Mijn contract moet namelijk ook lopen via Alphabet.

Ah ik zie de grap al. De ST ligt nog wel boven de 110 gram. Helaas....

[ Voor 9% gewijzigd door Korvaag op 12-05-2017 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Korvaag schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 08:41:
[...]

In dat geval ga ik meteen even kijken! Mijn contract moet namelijk ook lopen via Alphabet.

Ah ik zie de grap al. De ST ligt nog wel boven de 110 gram. Helaas....
@remzor had het ook over de hatchback, de ST had ik niet bekeken. Die zit nog op 112 inderdaad :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Nu online
JB schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 08:41:
[...]

Ik vraag me eerder af wanneer de andere autofabrikanten de lul zijn met controles.
Nouja, het is natuurlijk wel zo dat CO2 niet het probleem is bij deze zaken. Het gaat vooral om de overige uitstoot waar mensen ziek van worden. De NOx en het fijnstof. Daar is mee gesjoemeld in het geval van de diesels. CO2 krijgt een mens an sich niets van als je gewoon in de stad/buitenlucht loopt.

Ik wil hiermee overigens niet zeggen dat CO2 geen probleem is :) maar het probleem met CO2 ligt op een ander vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Korvaag schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 08:46:
[...]

Nouja, het is natuurlijk wel zo dat CO2 niet het probleem is bij deze zaken. Het gaat vooral om de overige uitstoot waar mensen ziek van worden. De NOx en het fijnstof. Daar is mee gesjoemeld in het geval van de diesels. CO2 krijgt een mens an sich niets van als je gewoon in de stad/buitenlucht loopt.

Ik wil hiermee overigens niet zeggen dat CO2 geen probleem is :) maar het probleem met CO2 ligt op een ander vlak.
Mij hoor je ook niet specifiek over CO2 :) Ik kan me niet voorstellen dat al die andere fabrikanten netjes binnen de lijntjes hebben gekleurd met "sjoemelsoftware".

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Nu online
JB schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 08:54:
[...]

Mij hoor je ook niet specifiek over CO2 :) Ik kan me niet voorstellen dat al die andere fabrikanten netjes binnen de lijntjes hebben gekleurd met "sjoemelsoftware".
Ah aangezien het over CO2 ging dacht ik dat je specifiek daaraan refereerde.

Overigens ben ik het met je eens hoor. Als 1 fabrikant heeft 'ontdekt' dat je hiermee kan sjoemelen weet iedereen dat. Het is niet de vraag of ze de boel belazeren, maar in welke vorm. Iedereen wijst nog steeds heel boos naar VW, maar het is gewoon toevallig dat het daar eerder naar buiten is gekomen dan bij een andere fabrikant. Het onderzoek naar de diesels van Nissan en Fiat (ik zeg dit even uit mijn hoofd) toonde exact dezelfde onzin aan waarbij die diesels nog veel meer schadelijke troep de wereld in slingerden dan de VW diesels, maar daar hoor je niemand over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Korvaag schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 08:58:
[...]

Ah aangezien het over CO2 ging dacht ik dat je specifiek daaraan refereerde.

Overigens ben ik het met je eens hoor. Als 1 fabrikant heeft 'ontdekt' dat je hiermee kan sjoemelen weet iedereen dat. Het is niet de vraag of ze de boel belazeren, maar in welke vorm. Iedereen wijst nog steeds heel boos naar VW, maar het is gewoon toevallig dat het daar eerder naar buiten is gekomen dan bij een andere fabrikant. Het onderzoek naar de diesels van Nissan en Fiat (ik zeg dit even uit mijn hoofd) toonde exact dezelfde onzin aan waarbij die diesels nog veel meer schadelijke troep de wereld in slingerden dan de VW diesels, maar daar hoor je niemand over.
Er zijn inderdaad veel meer auto's waar iets mis mee is (http://nos.nl/artikel/213...iesels-is-gesjoemeld.html dit is alleen wat de RDW gekeurd heeft voor Europese toelating). Ben benieuwd of daar ook nog iets uit komt in de vorm van boetes/andere straffen voor die fabrikanten. Zou vreemd zijn als dat alleen bij VAG gaat gebeuren..

Dit gaat wel een beetje offtopic natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
offtopic:
Het hele gesjoemel is uitgenodigd door de regeringen.

Dat heeft men gedaan door extreme belastingmaatregelen (bijtelling, BPM), gecombineerd met een tegenstrijdig signaal over het belang van het onderwerp. Namelijk de zeer lage emissietarieven voor CO2 uit andere bronnen.

In plaats van een maatschappelijke inspanning om CO2-emissie te reduceren is het verworden tot een kat-en-muis spel van overheid en autoindustrie.

Als een regering acher jouw bedrijf aan komt met belastingheffingen die je het voortbestaan kunnen kosten, maar tegelijk de ogen sluit voor andere bedrijven, is het een normale reaktie om jezelf aan deze aandacht te willen onttrekken.

Om nu achter de autofabrikanten aan te gaan met torenhoge boetes, dat is niet meer of minder dan een slappe poging om de handen in onschuld te wassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
t_captain schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:41:
offtopic:
Het hele gesjoemel is uitgenodigd door de regeringen.

Dat heeft men gedaan door extreme belastingmaatregelen (bijtelling, BPM), gecombineerd met een tegenstrijdig signaal over het belang van het onderwerp. Namelijk de zeer lage emissietarieven voor CO2 uit andere bronnen.

In plaats van een maatschappelijke inspanning om CO2-emissie te reduceren is het verworden tot een kat-en-muis spel van overheid en autoindustrie.

Als een regering acher jouw bedrijf aan komt met belastingheffingen die je het voortbestaan kunnen kosten, maar tegelijk de ogen sluit voor andere bedrijven, is het een normale reaktie om jezelf aan deze aandacht te willen onttrekken.

Om nu achter de autofabrikanten aan te gaan met torenhoge boetes, dat is niet meer of minder dan een slappe poging om de handen in onschuld te wassen.
Niet helemaal mee eens hoor.
De regels komen niet uit de lucht vallen en zijn zeker al lange tijd bekend bij de autofabrikanten die willens en wetens de testen hebben omzeild om maar niet te hoeven innoveren en als dat moest, met zo min mogelijk geld om de marges groot te houden en oude rommel te slijten.

Wat de overheid volgens mij probeert is om ze schonere gassen te laten produceren door ze "te dwingen" een bepaalde kant op te bewegen die voor ons allemaal beter is. (en haalbaar, want dat is ook bewezen, als ze maar willen)

Overigens de Mitsubishi van mijn vrouw zou 1 op 24 moeten rijden maar ik ben al blij als ze eens 1 op 18 rijdt. Zelfde verhaal, maar nog geen strenge controles. Afwijking is prima maar dit gaat nergens over. Mijn VAG auto's zitten wat dat betreft dichter bij de opgegeven verbruikswaarden.

Zolang ze miljarden omzetten en honderden miljoenen kunnen uitkeren is wellicht een beetje bijsturen naar een gezonder klimaat zo gek nog niet.

[ Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 12-05-2017 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-10 17:30
Laten we inderdaad niet over sjoemelsoftware gaan discussiëren in dit topic :)

On-topic:
Er is inmiddels al iets meer informatie/afbeeldingen bekend over de Karoq:

http://www.autoweek.nl/nieuws/skoda-toont-flarden-van-karoq/

Het digitale dashboard ziet er gaaf uit (wat je ervan kan zien in ieder geval)
Nog even een weekje wachten tot de onthulling en dan de knoop doorhakken. Ateca vs Karoq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:51
Als het om levertijd gaat heeft de Karoq een voorsprong, mits je gelijk besteld denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Levertijd Ateca is beroerd op zijn zachtst gezegd inderdaad.
Ik heb voor een medewerker nog een Limited Edition uit voorraad weten te scoren maar anders was het echt een no-go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
vinom schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:44:
Als het om levertijd gaat heeft de Karoq een voorsprong, mits je gelijk besteld denk ik.
Dat vraag ik mij af, hij gaat pas "in de tweede helft van het jaar" in de verkoop.
Maar als het meer waar levert voor het geld dan is het een betere keuze. Dat hij minder sportief is dan de Ateca neem ik voor lief, het blijft een SUV en geen sportwagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 13:00

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Arachnan Het wordt sowieso zoeken naar verschillen tussen de Ateca en Karoq volgens mij, dus als de levertijd beter is en het digitale dashboard ook een beetje betaalbaar en goed leverbaar is, zou ik voor de Karoq gaan. De tweede helft van het jaar begint al over een maand, dus hij kan zelfs met 3 maanden levertijd nog beter leverbaar zijn dan de Ateca :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
True :)

Hetgeen wat mij aanspreekt is de adaptieve demping, verschuifbare achterbank en digitaal instrumentarium, maar als hij dan weer inlevert op andere punten (of gewoonweg duurder is dan de Ateca) dan wordt het nog een coinflip uiteindelijk.

Levertijd maakt mij sowieso niet heel veel uit, omdat ik waarschijnlijk een voorloopauto kan krijgen, anders nog wat langer doorrijden in mijn Citroën DS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

gwystyl schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:55:
@Arachnan Het wordt sowieso zoeken naar verschillen tussen de Ateca en Karoq volgens mij, dus als de levertijd beter is en het digitale dashboard ook een beetje betaalbaar en goed leverbaar is, zou ik voor de Karoq gaan. De tweede helft van het jaar begint al over een maand, dus hij kan zelfs met 3 maanden levertijd nog beter leverbaar zijn dan de Ateca :)
Lijkt op 1e oog ook veel op de Kodiaq :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
@Korvaag @Tankiej Ik had het idd over de hatchback, niet de st.

Het lijkt er idd op dat de nieuwe configs al wel zijn verwerkt in de leaseportals, maar iig nog niet op de site van Seat zelf. In hun prijslijsten en configurator is nog niets te zien.

Overigens kom ik met de Megane Bose en soortgelijke opties (panorama dak, lederen bekleding i.c.m. stoelverwarming etc.) op zo'n 36k. De Leon en Megane, instap diesels met automaat, ontlopen elkaar dus vrijwel niets. De Leon is alleen iets kleiner, zowel kofferbak als beenruimte geloof ik. En veel geklaag over de stoelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 25-09 14:18

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Ter info; tot 6k korting op Volvo V40 Nordic en Nordic+ nu

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

remzor schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:17:
@Korvaag @Tankiej Ik had het idd over de hatchback, niet de st.

En veel geklaag over de stoelen...
Door wie? Ik heb de Leon ST gereden met de sportstoelen in leer/alcantara (fijnste optie IMHO), helemaal niks mis mee :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
JB schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:24:
[...]

Door wie? Ik heb de Leon ST gereden met de sportstoelen in alcantara (fijnste optie IMHO), helemaal niks mis mee :)
Same here, (electrische) sportstoelen en deels leer/alcantara. Dikke prima.
PS. ik ben 1,90m en had ook meer dan voldoende ruimte zowel voor als achterin. (met de voorstoel op mijn stand)

[ Voor 15% gewijzigd door GeeMoney op 12-05-2017 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
JB schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:24:
[...]

Door wie? Ik heb de Leon ST gereden met de sportstoelen in leer/alcantara (fijnste optie IMHO), helemaal niks mis mee :)
Door Tweakers. In dit topic heb ik 'Leon' ingetikt, en als je dan door de pagina's bladert blijken de sportstoelen niet denderend / te kort. Voor sommigen zelfs de reden om de auto niet te kiezen.
Maar goed, dat is persoonlijk. Zelf dus niet geprobeerd dus kan er verder niets over zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Is dat niet juist een feature van sportstoelen ? http://i.imgur.com/XJUiZ64.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Dat is toch geen sportstoel maar een comfortstoel? (Maar alle BMW en Audi stoelen en wellicht van meer merken hebben zo'n uitschuif-stuk).

De sportstoelen van mijn Volvo hebben dat uitschuifstuk niet, maar de zitting is voor mijn benen lang genoeg (past een vuist tussen als ik goed rechtop zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Niet bij elke sportstoel denk ik. Maar nogmaals, ken ze zelf niet dus ook niet in gezeten.
beschuitfluiter schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:09:
Ter info; tot 6k korting op Volvo V40 Nordic en Nordic+ nu
Is dat niet al maanden zo? Of is de prijs zeer recentelijk dan nog verder gedaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Bij de 3-serie is dat een sportstoel. Bij de 5-serie een comfortstoel AFAIK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 25-09 14:18

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

remzor schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 15:49:

[...]

Is dat niet al maanden zo? Of is de prijs zeer recentelijk dan nog verder gedaald?
My bad in that case ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeCageman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-10 10:15
nooberke schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:48:
[...]

Ik zeg.... stoelen uit proberen en gaan rijden...

Stoelen van de Polo en Fiesta zijn klein, de 208 heeft relatief weinig hoofdruimte maar moet met 185 wel lukken....

Overigens qua auto absoluut de Mégane...maar die is ook zeker een stukje duurder...ga rijden en maak de keuze voor jezelf of je daar extra voor wilt betalen.
Zo inderdaad, wat een bak is die Megane zeg. Ten opzichte van de andere wagens. Heb in een automaat proefrit gemaakt, dat reed geweldig, alleen jammer genoeg laat het leasebudget geen automaat toe. Maar met de korting die is bedwongen kan ik wel een Bose rijden ipv de Zen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:56
EdjeCageman schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 21:37:
[...]

Zo inderdaad, wat een bak is die Megane zeg. Ten opzichte van de andere wagens. Heb in een automaat proefrit gemaakt, dat reed geweldig, alleen jammer genoeg laat het leasebudget geen automaat toe. Maar met de korting die is bedwongen kan ik wel een Bose rijden ipv de Zen :D
Je Leaseregeling lijkt erg op de mijne, had exact dezelfde keuzes hier... Kortingen bij de dealer doet de leasemaatschappij meestal niks mee..

Bijbetalen voor een kale Megane weiger ik... Bomvolle Clio geworden

Ik was zelf positief verrast door de Megane.... Vooral de rust van de aandrijflijn, bizar stil voor een diesel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeCageman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-10 10:15
nooberke schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 22:24:
[...]

Je Leaseregeling lijkt erg op de mijne, had exact dezelfde keuzes hier... Kortingen bij de dealer doet de leasemaatschappij meestal niks mee..

Bijbetalen voor een kale Megane weiger ik... Bomvolle Clio geworden

Ik was zelf positief verrast door de Megane.... Vooral de rust van de aandrijflijn, bizar stil voor een diesel
Als het een bekende detacheerder is die 500 man zoekt in centraal Nederland :+

Het verschil voor mij was €0,39 overschrijding en dat kleine beetje korting dat ik kreeg heeft de leasemaatschappij netjes doorberekend. _/-\o_ waardoor ik een dikke €0,20 nu in mijn zak hou 8)

Ik kon ook voor de Bomvolle Clio gaan, maar ik vond sommige keuzes in deze auto slecht doordacht. Volumeregeling radio andere kant van het dashboard, van alles op losse pookjes gedaan aan het stuur. Had echt het gevoeld van het is het net niet. In mijn huidige voorloopauto (Mazda2) zit alles netjes op het stuur verwerkt, dit is ook op de aankomende Megane :*)

Overigens reed de Clio ook zeer goed, en had ook een behoorlijk lekkere zit/

[ Voor 23% gewijzigd door EdjeCageman op 12-05-2017 23:37 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:52
nieuwe auto is in bestelling.
In sommige threads zag ik langskomen dat je de status van de bestelling kan inzien.
Hoe en waar is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

pitchdown schreef op maandag 15 mei 2017 @ 09:35:
In sommige threads zag ik langskomen dat je de status van de bestelling kan inzien.
Daarvoor moet je contact opnemen met de dealer die de auto besteld heeft. Die kunnen je alle inzicht verschaffen. Sommigen doen dat standaard als service, bij anderen moet je er zelf achteraan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-09 18:08
Doe eens vriendelijk

[ Voor 88% gewijzigd door PWM op 16-05-2017 06:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

pitchdown schreef op maandag 15 mei 2017 @ 09:35:
Wat heb je besteld :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Golf variant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
Zoals eerder vermeld kan je vragen bij je leasemaatschappij (als zij het zelf al niet weten) wie de dealer is.
Dan kan je daar de status navragen/volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Arachnan schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:54:
[...]

Zoals eerder vermeld kan je vragen bij je leasemaatschappij (als zij het zelf al niet weten) wie de dealer is.
Dat weet je toch? Staat m.i. op de offerte die je zelf hebt moeten controleren (lijkt me tenslotte dat voordat een bestelling geplaatst wordt je nog de offerte moet controleren om fouten achteraf te voorkomen). En doorgaans wordt een auto volgens mij besteld bij de dealer waar je de offerte opgevraagd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:03:
[...]

Dat weet je toch? Staat m.i. op de offerte die je zelf hebt moeten controleren (lijkt me tenslotte dat voordat een bestelling geplaatst wordt je nog de offerte moet controleren om fouten achteraf te voorkomen). En doorgaans wordt een auto volgens mij besteld bij de dealer waar je de offerte opgevraagd hebt.
hoeft niet hoor, je dient een offerte van dealer Y in (daar waar je hebt proefgereden) maar het kan zomaar zijn dat een leasetoko de auto ergens anders besteld omdat ze daar afspraken mee hebben (kortingen etc.)

bij mij controleerde de wagenparkbeheerder de offerte die vanuit de leasetoko ter controle werdt gestuurd, die heb ik zelf nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Shanquish schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:12:
[...]

hoeft niet hoor, je dient een offerte van dealer Y in (daar waar je hebt proefgereden) maar het kan zomaar zijn dat een leasetoko de auto ergens anders besteld omdat ze daar afspraken mee hebben (kortingen etc.)

bij mij controleerde de wagenparkbeheerder de offerte die vanuit de leasetoko ter controle werdt gestuurd, die heb ik zelf nooit gezien.
Dus als jij 19" velgen wil en leasemij vult 17" in op de offerte, hoe wordt dat dan onderkend?

Bij ons wordt de auto standaard besteld bij de dealer die de offerte gemaakt heeft. En als de leasemij het bij een contractpartner wil doen, dan vragen ze of wij dat ook willen. Vaak scheelt dat (maar) een tientje in de leaseprijs en kiezen we dus (in overleg met de baas) standaard voor de eigen dealers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
dan hebben ze de offerte die je bij je wagenparkbeheerder heb ingeleverd niet goed overgenomen, dan is het dus aan de wagenparkbeheerder om ze daarop te wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Arachnan schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:54:
[...]

We gaan nu wel erg offtopic, volgens mij is de keuze al gemaakt. Bel gewoon de dealer of leasemaatschappij even op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Das een ruim begrip :+ Welke variant heb je gekozen ;) Het gekozen blok zal met name ook de levertijd bepalen bij VAG op het moment zo lijkt.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pitchdown
JB schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 13:27:
[...]
Das een ruim begrip :+ Welke variant heb je gekozen ;) Het gekozen blok zal met name ook de levertijd bepalen bij VAG op het moment zo lijkt.
1.5 150PK DSG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
:| Zojuist bestelbevestiging ontvangen dat mijn Seat Ibiza besteld is bij de dealer. Verwachte levering: in de week van 24 augustus :| Een levertijd van dus ruim 3 maanden :o (ongeveer 14 weken) :|
Zijn er meer mensen die een nieuwe Seat Ibiza besteld hebben, zo ja, wat is de verwachtte leverdatum bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 26-09 13:48
miicker schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 14:49:
:| Zojuist bestelbevestiging ontvangen dat mijn Seat Ibiza besteld is bij de dealer. Verwachte levering: in de week van 24 augustus :| Een levertijd van dus ruim 3 maanden :o (ongeveer 14 weken) :|
Zijn er meer mensen die een nieuwe Seat Ibiza besteld hebben, zo ja, wat is de verwachtte leverdatum bij jullie?
Heftig.
Ben erg benieuwd welk serienummer je krijgt. Moet wel een van de eerste (in tientallen dan) van dit land zijn neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
lauranvh schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 15:02:
[...]

Heftig.
Ben erg benieuwd welk serienummer je krijgt. Moet wel een van de eerste (in tientallen dan) van dit land zijn neem ik aan.
Zou kunnen, denk eerder honderdtallen, hij is nu ongeveer 2 weken te bestellen bij de dealers namelijk. Maar veel mensen zullen toch willen wachten tot ze eerst een proefrit kunnen maken (eind juni staat hij bij de dealers).

Ik heb net even de dealer gebeld, en het wordt waarschijnlijk eerste week augustus of laatste week juli dat is al (iets) beter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaat niet door
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
miicker schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 14:49:
Drie maanden is toch best redelijk snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Gaat niet door schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 16:54:
[...]

Drie maanden is toch best redelijk snel?
Vind ik niet echt :+
vandaag besteld, morgen in huis, dat is snel :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

miicker schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 16:58:
[...]

Vind ik niet echt :+
vandaag besteld, morgen in huis, dat is snel :P
Dat is meer een Amerikaans systeem. Lijkt me heerlijk overigens, maar wij Europeanen willen altijd wat meer persoonlijke keuzes kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 17:13:
[...]

Dat is meer een Amerikaans systeem. Lijkt me heerlijk overigens, maar wij Europeanen willen altijd wat meer persoonlijke keuzes kunnen maken.
Snap ook wel dat dat niet gaat, zeker niet als je allerlei opties neemt. Maar ik vind 3 maanden toch wel erg lang. Als je kijkt naar het productieproces van auto's dan is daar zoveel geautomatiseerd, elke minuut rollen er een aantal nieuwe auto's van de band. Van mij mogen ze echter nog een paar van die straten erbij maken zodat we onze auto's snel hebben! :+
Ik snap ook wel dat dat niet haalbaar is, omdat het nu een nieuw model is en er nu veel bestellingen binnen komen, dat zal ook wel weer afnemen en dan staat er een heel productiepark stil. Maar goed, snellere levering zou in mijn ogen toch wel haalbaar moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Moet zelf ook 3-4 maanden (eerste prognose) wachten op mijn full option Megane GT-line, besteld midden april en komt eind juli/begin augustus, geen idee waarom het zo lang moet duren. De dealer zei alleen dat de hatchback en estate op dezelfde band worden gemaakt en dat ze de lijn iets moesten aanpassen omdat RLink2 wordt geüpdatet (Android auto en Apple carplay toevoeging).
Na 3 weken was de status van de bestelling "niet te bestellen", wat inhoudt dat de productie vol zit. Binnenkort nog eens de status vragen, maar is dat nou dan zo'n populair model dat de productie wekenlang vol zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
striner schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 18:22:
Moet zelf ook 3-4 maanden (eerste prognose) wachten op mijn full option Megane GT-line, besteld midden april en komt eind juli/begin augustus, geen idee waarom het zo lang moet duren. De dealer zei alleen dat de hatchback en estate op dezelfde band worden gemaakt en dat ze de lijn iets moesten aanpassen omdat RLink2 wordt geüpdatet (Android auto en Apple carplay toevoeging).
Na 3 weken was de status van de bestelling "niet te bestellen", wat inhoudt dat de productie vol zit. Binnenkort nog eens de status vragen, maar is dat nou dan zo'n populair model dat de productie wekenlang vol zit?
Ja aardig populair, met name omdat het net een volledig vernieuwd model is, die pas sinds 2 weken ongeveer te bestellen is. Tevens de eerste auto van de VAG die gebruik maakt van het MQB A0 platform waarop straks vrijwel alle B-segment auto's van de VAG geproduceerd gaan worden (dus de Fabia, Polo, Ibiza en de A1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
@miicker haha ik bedoelde meer of de megane nou zo populair is omdat ik zo lang moet wachten. Ik zie ze wel eens rondrijden, maar imo niet zo vaak dat het een volle productielijn verantwoordt. Hoewel ik de estate laatste tijd wel erg vaak zie rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:56
striner schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:18:
@miicker haha ik bedoelde meer of de megane nou zo populair is omdat ik zo lang moet wachten. Ik zie ze wel eens rondrijden, maar imo niet zo vaak dat het een volle productielijn verantwoordt. Hoewel ik de estate laatste tijd wel erg vaak zie rijden.
Mijn Clio is eind februari besteld en komt begin juni... Ook stevige levertijd

Renault doet het in Nederland erg goed momenteel, op Europees niveau geen idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
striner schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:18:
Wat de Megane betreft, geen idee. Ik zie ze ook niet echt vaak rijden, maar ik neem aan dat de productielijn of de fabriek waar de Megane gemaakt, gebruikt wordt voor alle landen (of in ieder geval heel Europa). Als hij dan in andere landen (ook?) heel populair is, dan kan het natuurlijk zo zijn dat dat de levertijden hier ook beïnvloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 10-10 21:45

DarkSide

theres no place like ::1

Volgens mij moeten dealers aangeven wat ze verwachten weg te zetten.
Met die info worden productie slots toegewezen. Kan best zijn dat de dealers iets te voorzichtig waren waardoor de beschikbare productie slots minder is dan gewenst.

Een tijdje terug heeft renault nederland volgens mij ook zo extra slots gevraagd omdat ze hier heel veel 14% auto;s konden weg zetten.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Een aantal Renault-fabrieken zijn ook nog eens stilgelegd na infectie met WanaCry, zou dus zomaar nog iets langer kunnen gaan duren daar.

Ik heb zelf te horen gekregen dat mijn Seat Leon deze week uit de fabriek zou moeten komen rollen, echter kan de levering dan alsnog 4 weken duren volgens de dealer. Die levertijden zullen dus ook nog wel afhankelijk zijn van wanneer er plek op transport naar Nederland beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Dipsausje schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 08:28:
Een aantal Renault-fabrieken zijn ook nog eens stilgelegd na infectie met WanaCry, zou dus zomaar nog iets langer kunnen gaan duren daar.

Ik heb zelf te horen gekregen dat mijn Seat Leon deze week uit de fabriek zou moeten komen rollen, echter kan de levering dan alsnog 4 weken duren volgens de dealer. Die levertijden zullen dus ook nog wel afhankelijk zijn van wanneer er plek op transport naar Nederland beschikbaar is.
Het zal met name afhangen van transport inderdaad. Zodra bij de dealer, is die auto zo gereed of je moet veel zaken niet AF fabriek hebben gekozen zoals ik (andere velgen, verlagen, leer achteraf, trekhaak, tinten van de ramen enz).

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:46
miicker schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:48:
[...]

Wat de Megane betreft, geen idee. Ik zie ze ook niet echt vaak rijden, maar ik neem aan dat de productielijn of de fabriek waar de Megane gemaakt, gebruikt wordt voor alle landen (of in ieder geval heel Europa). Als hij dan in andere landen (ook?) heel populair is, dan kan het natuurlijk zo zijn dat dat de levertijden hier ook beïnvloed.
In en rond de randstad komt de "Nieuwe" Megane heel veel voor. Voornamelijk de Bose uitvoering zie je heel veel. Terwijl mijn voorkeur naar de GT-line zou gaan, qua uiterlijk. Maar dat is een keus. In Europa doet Renault het ook goed. De Clio, Megane, Captur en Kadjar zijn voor Renault de hardlopers, daarbij is de nieuwe Scenic volgens mij ook wel een aardige hit rondom NL.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Pagina: 1 ... 78 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic