Vorige leasewagen: Audi A3 Sportback in het prachtige shiraz rood, in de mooie Ambiente uitvoering. Na 3,5 jaar en 180 000km werd het tijd voor een nieuwe. Over de Audi niks dan lof, vooral qua interieurafwerking. Het was de 1.6 TDI met 115pk. Geen racemonster maar vlot genoeg voor dagelijks verkeer en owv de sportback uitvoering toch bijzonder praktisch.
Nieuwe leasewagen die ik vorige week donderdag mocht gaan halen: Een zwarte BMW 3serie sedan incl: Business pack pro, comfort pack pro, opbergpakket, professional navigatie, leren binnenbekleding, LED lichten, zetelverwarming, ConnectedDrive services (RemoteServices + RTTI), parkeersensoren vooraan en achteraan, Advantage model, CarPlay enz enz enz. Kortom, al zeg ik het zelf, best wel een leuk aangeklede auto.
Bij collega's in vroegere auto's (meerdere merken) had ik al gezien dat die CarPlay toch niet bijzonder goed werkte. Het leek te schokken, je iPhone moest altijd via USB verbonden zijn, maar zelfs met mijn "oude" iPhone 6 werkt dit vloeiend en draadloos (!) in mijn BMW. Die leest sms berichten voor met de stem van Siri, je kan ook antwoorden via bluetooth,.. Het werkt gewoon zoals het hoort. En dat terwijl op mijn iPhone 6 Siri normaal alleen werkt als die aangesloten is op het netstroom!
Donderdagavond ben ik de BMW gaan halen en ondertussen staan er al 1500 km op de teller. Ik betrap mijzelf erop hoe vaak ik in het CarPlay menu zit om Podcasts af te spelen, die ik via de Podcast app dan automatisch (via wifi) laat downloaden. Ook de integratie met de kalender, contacten en de Connected app zelf werkt perfect.
RTTI vond ik wel een meerwaarde maar het kan toch niet tippen aan het detail dat Waze biedt.
Als je de auto unlockt met de afstandsbediening dan springen de LED lichten ook op. Het lijkt net een stel boos kijkende ogen die dan open gaan, alsof het een monster is dat wakker wordt. Het klinkt misschien raar, maar door die agressieve blik is dat best stoer. Ik raad de LED lichten ook enorm aan: ja het is een dure optie, maar je ziet er beter door én het geeft je auto een heel moderne look. Dezelfde BMW met gewone lichten lijkt nu al verouderd. Ik snap dat het een groot stuk persoonlijke mening is, maar voor mensen die erover twijfelen zeg ik: toch doen.
Bij ons in België is de berekening van wat jullie bijtelling noemen helemaal anders (lees: goedkoper) dus daarover ga ik mij niet uitspreken. Ik moet er 4 jaar mee rijden maar da's zeker geen straf.
[
Voor 13% gewijzigd door
H1MSELF1SH op 10-05-2017 11:17
]