Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.248 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Pinobigbird schreef op maandag 8 mei 2017 @ 19:09:
Dit is de parkeerplaats bij de VAG-dealer, alleen maar tinten leasegrijs te vinden. Heel bedroevend.
[afbeelding]
Zoek mijn Leon.
Toen mijn werkgever de keuze beperkte tot twee modellen was mijn eerste idee: Ok dan kies ik de meest felle kleur dat je kan krijgen.

Op het einde van de presentatie vermeldde men nog dat enkel grijs en zwart toegestaan werden }:|

Ik rijd nu dus berggrijs...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:56
miicker schreef op maandag 8 mei 2017 @ 19:25:
[...]

Levertijd krijg ik nog te horen, de dealer vertelde me dat als de bestelling deze week bij hun binnen is dat het waarschijnlijk derde week juni wordt. Dat valt me nog mee, want de dealer vertelde me eerst, toen de prijzen nog niet bekend waren, dat de levertijd 2-3 maanden zou zijn. Daar ga ik eigenlijk nog steeds van uit, dan kan het in principe alleen maar meevallen.

Maar inderdaad, ik zou enorm graag de 17" velgen willen hebben met de zwarte accenten, maar die zijn alleen op de Xcellence optioneel en zijn ook nog eens duurder. Dan dus inderdaad maar de standaard 17" en misschien deze coating erop spuiten.

Hier een filmpje can de genoemde coating:
[video]
Dat ziet er inderdaad goed uit! Wellicht een mooi alternatief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

t14wo schreef op maandag 8 mei 2017 @ 19:17:
[...]

Wat ongelofelijk irritant dat je de 17" velgen met zwarte accenten alleen op 1 uitvoering kan bestellen. Ik vind die erg mooi en zou die graag willen. Alleen op de FR versie kan je enkel die (in mijn ogen) lelijke Autostyle 18" velgen bestellen. Dan maar de 'simpele' 17". Enig idee van de levertijd?
Velgen een probleem? Kijk eens bij Profile. Zoek leuke velgen uit. Geef dat door aan je dealer met de melding dat hij de prijs moet aanhouden die je ook bij Profile kwijt zou zijn en hij zet ze zo in je offerte. Win win, want het is nu een accessoire een daarover betaal je geen bijtelling. Ik heb m'n velgen nog nooit als optie gekozen...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:56
AllSeeyinEye schreef op maandag 8 mei 2017 @ 20:05:
[...]

Velgen een probleem? Kijk eens bij Profile. Zoek leuke velgen uit. Geef dat door aan je dealer met de melding dat hij de prijs moet aanhouden die je ook bij Profile kwijt zou zijn en hij zet ze zo in je offerte. Win win, want het is nu een accessoire een daarover betaal je geen bijtelling. Ik heb m'n velgen nog nooit als optie gekozen...
Ik kies liever voor velgen die bij het model horen. Vind aftermarket een beetje mwah mwah. Maar wellicht dat er mooie tussen zitten die goed bij de auto passen. Belangrijkste (vind ik) is dat het hart van de velg gewoon het automerk moet dragen. Maar volgens mij is dat gewoon een los 'dopje'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
t14wo schreef op maandag 8 mei 2017 @ 20:50:
[...]

Ik kies liever voor velgen die bij het model horen. Vind aftermarket een beetje mwah mwah. Maar wellicht dat er mooie tussen zitten die goed bij de auto passen. Belangrijkste (vind ik) is dat het hart van de velg gewoon het automerk moet dragen. Maar volgens mij is dat gewoon een los 'dopje'.
Naafkapje is inderdaad gewoon uitwisselbaar.
Ik had voor mijn BMW ook aftermarket MAK velgen gekozen met imitatie van een originele BMW velg. Vond het erg smaakvol staan, en waren nogal een sloot goedkoper dan de originele velgen meebestellen.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Voor mensen die het leuk vinden, hier een super uitgebreide Engelse review van de nieuwe Ibiza. Dit is de 150pk motor die later dit jaar aan te schaffen is.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-10 11:23

JB

Cédric roelt!

AllSeeyinEye schreef op maandag 8 mei 2017 @ 20:05:
[...]

Alsof dat bij Profile moet? Je dealer kan dit inderdaad prima. Ik bestel mijn velgen ook altijd niet AF fabriek rechtstreeks bij de dealer. Ik bestel zoveel als ik kan niet AF fabriek :D

[ Voor 6% gewijzigd door JB op 08-05-2017 21:59 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Profile is toegankelijk en heeft een goede website met configurator. Daar kiezen, de dealer laten leveren.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Mja kan. Ik ga liever naar de dealer waar ik de velg onder de auto kan zien.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:46
Paar pagina's terug al aangegeven dat het na wat proefritten mogelijk een Talisman zou worden. Het hing o.a. af of de Easy Life Deal op de Talisman nog verlengd zou worden. Na wat belletjes werd dit bevestigd, en toen was het voor mij wel duidelijk. De Talisman Estate (andere landen Grand Tour) moest het gaan worden.

Dus gisteren besteld:

Renault Talisman Estate
Motor: DCI110 met 6-bak
Uitvoering: Intense
Kleur: Noir Etoile (lang getwijfeld tussen zwart en Blue Cosmos)
Opties:
- R-Link 2 Navigatiesysteem met 8,7" scherm, en Bose Premium Surround Sound
- Easy Life Pack (Nu tijdelijk gratis)

Het Easy Life Pack voegt de volgende opties toe:

- Easy Park Assist
- Parkeersensoren voor
- Achteruitrijcamera
- Blindspot warning
- Handsfree achterklep

Zo gaat die dan worden:

Afbeeldingslocatie: http://www.autofans.be/sites/default/files/styles/artikel_intro/public/media/merken/renault/eigenfotos/renault-talisman-grandtour-glenn-huyben-rijtest-banner.jpg

Verwachte levertijd: 2,5/3 maanden

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Prima wagen hoor :) Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:56
Blik1984 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 17:00:
[...]

Athlon is van Daimler

Alphabet van BMW
Dat weet ik, had alleen niet zulke verschillen verwacht. Zal vast iets te maken hebben met importeursafspraken / onderhandelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Topicstarter
@Wicked-Game mooie bak man! Als ik nu zou moeten kiezen zou de Talisman Estate ook in mijn top 3 belanden.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:24
Pinobigbird schreef op maandag 8 mei 2017 @ 19:09:
Dit is de parkeerplaats bij de VAG-dealer, alleen maar tinten leasegrijs te vinden. Heel bedroevend.
[afbeelding]
Zoek mijn Leon.
Auto Muntstad?

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
RomeoJ schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 10:25:
@Wicked-Game mooie bak man! Als ik nu zou moeten kiezen zou de Talisman Estate ook in mijn top 3 belanden.
Diep in mijn hart wilde ik gaan voor een Audi A4 Avant S-line, maar dit kwam kosten technisch niet goed uit. Volkswagen Passat was ook prijzig, en vrouwlief vond die niet zo heel mooi.

Dus ben ik eens om mij heen gaan kijken, en ben ik bij Renault uitgekomen.

Zal ongetwijfeld mijn Audi A3 Proline S gaan missen die ik nu heb, maar uit praktisch oogpunt is deze auto wel veel fijner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:56

avotar

P0werd by Black Coffee

Even een crosspost uit avotar in "Het grote ŜKODA topic #1"

Zo, mijn Octavia loopt aan zijn einde, dus gisteren is de nieuwe in bestelling gegaan :)

1.6 TDI Greentech 85 kW 116 pk 7 versn. DSG Ambition Businessline
Met daarbij nog:
  • Chromen raamomlijsting
  • Sunset (extra donker getinte ramen achter)
  • Ruitenwisser achter
  • Parking Distance Control voor en achter
  • Kinderpakket
Verwachte levertijd..... week 40 :X :X :X :X |:( |:(
dat vind ik best lang

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
avotar schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 10:57:
Even een crosspost uit avotar in "Het grote ŜKODA topic #1"

Zo, mijn Octavia loopt aan zijn einde, dus gisteren is de nieuwe in bestelling gegaan :)

1.6 TDI Greentech 85 kW 116 pk 7 versn. DSG Ambition Businessline
Met daarbij nog:
  • Chromen raamomlijsting
  • Sunset (extra donker getinte ramen achter)
  • Ruitenwisser achter
  • Parking Distance Control voor en achter
  • Kinderpakket
Verwachte levertijd..... week 40 :X :X :X :X |:( |:(
dat vind ik best lang
Geen zoektocht gehad naar een ander merk/model?
Ik vindt het altijd een beetje zonde om 2 keer eenzelfde model te bestellen.
Hoe vaak maak je dat mee in je leven een nieuwe auto helemaal kan samenstellen :P .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Estoque
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-09 13:14

Estoque

Turbobrick Owner

Verrassender vind ik dat een achterruitenwasser een optie is..

Respect to the man in the icecream van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
GeeMoney schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:17:
[...]

Geen zoektocht gehad naar een ander merk/model?
Ik vindt het altijd een beetje zonde om 2 keer eenzelfde model te bestellen.
Hoe vaak maak je dat mee in je leven een nieuwe auto helemaal samenstellen :P .
Moet er wel iets zijn wat je aanstaat.
En bij een beetje baan en een fatsoenlijk aantal kilometers per jaar, kan dit elke 2 à 3 jaar.

En bij de Skoda is er natuurlijk net een facelift geweest, dus helemaal dezelfde krijgt hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
ManiacScum schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:26:
[...]

Moet er wel iets zijn wat je aanstaat.
En bij een beetje baan en een fatsoenlijk aantal kilometers per jaar, kan dit elke 2 à 3 jaar.

En bij de Skoda is er natuurlijk net een facelift geweest, dus helemaal dezelfde krijgt hij niet.
Ik kies inderdaad ook elke 3 jaar een andere auto maar blijft toch wel een luxe.
De facelift is nu ook weer niet zo denderend dat je het idee hebt "in een andere auto" te zitten lijkt me.
Ieder zijn keuze natuurlijk, ik was alleen benieuwd of hij überhaupt een zoektocht heeft gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Estoque schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:26:
Waarom? Het is een hatchback in een sedan model. En sedans hebben doorgaans geen wisser achter. Ik vind het dan ook niet vreemd dat dit een optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Can2
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 21:17
Wicked-Game schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 08:29:
Paar pagina's terug al aangegeven dat het na wat proefritten mogelijk een Talisman zou worden. Het hing o.a. af of de Easy Life Deal op de Talisman nog verlengd zou worden. Na wat belletjes werd dit bevestigd, en toen was het voor mij wel duidelijk. De Talisman Estate (andere landen Grand Tour) moest het gaan worden.

Dus gisteren besteld:

Renault Talisman Estate
Motor: DCI110 met 6-bak
Uitvoering: Intense
Kleur: Noir Etoile (lang getwijfeld tussen zwart en Blue Cosmos)
Opties:
- R-Link 2 Navigatiesysteem met 8,7" scherm, en Bose Premium Surround Sound
- Easy Life Pack (Nu tijdelijk gratis)

Het Easy Life Pack voegt de volgende opties toe:

- Easy Park Assist
- Parkeersensoren voor
- Achteruitrijcamera
- Blindspot warning
- Handsfree achterklep

Zo gaat die dan worden:

[afbeelding]

Verwachte levertijd: 2,5/3 maanden
Mooi! Ook mooi zo in het zwart.
Ik heb precies dezelfde configuratie, maar dan met de Blue Cosmos kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik ook niet, ik zou haast zeggen gelukkig is het niet standaard want ik vind het er niet uit zien.

overigens heb ik ook collega's die blind een model een 2e keer bestellen, geen zin om uit te zoeken of tevreden met hun huidige auto is vaak hun drijfveer.
ze rijden vaak heel veel (+/- 80K pj) en kunnen dus om de 2 jaar kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:35:
[...]

Waarom? Het is een hatchback in een sedan model. En sedans hebben doorgaans geen wisser achter. Ik vind het dan ook niet vreemd dat dit een optie is.
Op een sedan snap ik dat het een optie was, maar ging er even vanuit dat het een station was.

Excuses!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

No need to ;)
(accepted)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Ben ik de enige die verbaasd is door de lange levertijd? :'( :/
Shanquish schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:38:
Ik ook niet, ik zou haast zeggen gelukkig is het niet standaard want ik vind het er niet uit zien.

overigens heb ik ook collega's die blind een model een 2e keer bestellen, geen zin om uit te zoeken of tevreden met hun huidige auto is vaak hun drijfveer.
Ik kan ook elke 3 jaar een andere bestellen, dus op zich is het niet zo erg.
Ik moet zeggen dat ik ook eigenlijk voor het eerst dezelfde auto nog een keer besteld heb. Toegegeven, de facelift helpt, daarmee heb ik ook een aantal upgrades gekregen, maar daarnaast is het ook een financiële afweging.
De auto is gewoon te compleet voor dat geld en de ruimte is heel fijn.

Plus, ik ga voor het eerst een automaat rijden. Dat op zich maakt hem al heel anders.
Estoque schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:26:
Ja, ik was ook blij dat ze dat bij de dealer nog even vermeld hebben :+
Had er online overheen gekeken.
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:35:
[...]

Ik vind hem qua uiterlijk meer weg hebben van de station.
Maar goed.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Laatst online: 17:51
avotar schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:53:
Ben ik de enige die verbaasd is door de lange levertijd? :'( :/
Het is helaas al meerdere keren besproken in dit en in het Skoda topic dat er voor bepaalde opties echt een flinke wachttijd is. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:48
Shanquish schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:38:

Dat is dan ook wel het enige voordeel aan zoveel kilometers. Je kunt een auto die goed bevalt nog een keer nemen, aangezien je er toch niet heel lang mee doet.
Een auto die minder bevalt ben je vlot weer vanaf en je kunt ook eens een keer iets bijzonders, duurs, goedkoops nemen.

Voor de rest vind ik 35k per jaar toch wel genoeg eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

avotar schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:53:

Ik vind hem qua uiterlijk meer weg hebben van de station.
Maar goed.
Ik lees nergens dat het een Octavia Combi zou zijn. Dus is het de hatchback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 13:36:
[...]

Ik hoop wel dat ze vanochtend de goede hebben besteld ja. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

avotar schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 13:52:
[...]

Ik hoop wel dat ze vanochtend de goede hebben besteld ja. 8)7
Als het de hatchback is, dan lijkt die toch meer op een sedan dan op een combi, dunkt me. En als zodanig is het niet opmerkelijk dat de achterruitenwisser als optie aangeboden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Topicstarter
Wicked-Game schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 10:30:
[...]

Diep in mijn hart wilde ik gaan voor een Audi A4 Avant S-line, maar dit kwam kosten technisch niet goed uit. Volkswagen Passat was ook prijzig, en vrouwlief vond die niet zo heel mooi.

Dus ben ik eens om mij heen gaan kijken, en ben ik bij Renault uitgekomen.

Zal ongetwijfeld mijn Audi A3 Proline S gaan missen die ik nu heb, maar uit praktisch oogpunt is deze auto wel veel fijner :)
Herkenbaar. Zo'n A4 Avant S-Line is een zeer mooie wagen, maar in combinatie met een 2.0 TDI S-Tronic gaat de prijs al heel snel richting de 60.000 EUR, en dito bijtelling met 22%.

Heb nu wel een Passat 2.0 TDI (deze is nog handgeschakeld) R-Line met de nodige opties met een cataloguswaarde van rond de 46.000 EUR met 20% bijtelling.

Ik vind 50.000 EUR wel zo'n beetje de max. met 22%. Overigens krijg ik het idee dat een BMW 3-serie beter is aan te kleden voor een lager bedrag dan een Audi A4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
RomeoJ schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 14:02:
[...]

Herkenbaar. Zo'n A4 Avant S-Line is een zeer mooie wagen, maar in combinatie met een 2.0 TDI S-Tronic gaat de prijs al heel snel richting de 60.000 EUR, en dito bijtelling met 22%.

Heb nu wel een Passat 2.0 TDI (deze is nog handgeschakeld) R-Line met de nodige opties met een cataloguswaarde van rond de 46.000 EUR met 20% bijtelling.

Ik vind 50.000 EUR wel zo'n beetje de max. met 22%. Overigens krijg ik het idee dat een BMW 3-serie beter is aan te kleden voor een lager bedrag dan een Audi A4.
Ik kwam inderdaad uit op een goede 55K vaan een Avant S-line en dat werd mij met 22% echt te gortig. Een Passat is gunstiger qua prijs maar ja vrouwlief had ook wat in te brengen en vond de Passat niet zo.

Een 3-serie lag bij ons gunstiger qua lease, en ook fiscaal gezien kan het gunstiger uitpakken. Maar de 3-serie loopt al zo lang mee dat die voor mijn gevoel al wat gedateerd begint aan te voelen.

Tja het blijven keuzes, en daarbij vind ik de netto prijs voor een auto die ik betaal nog steeds een belangrijke factor. Heb daar zo mijn grenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
In de prijsklasse van een 3-serie / A4 / Passat heb je het nodige te kiezen. Heb je de drie auto's gereden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 13:56:
[...]

Als het de hatchback is, dan lijkt die toch meer op een sedan dan op een combi, dunkt me. En als zodanig is het niet opmerkelijk dat de achterruitenwisser als optie aangeboden is.
Oneens. Dit is de eerste hatchback die ik ga rijden, die hem standaard niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:59

skoozie

SCSI

avotar schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 14:49:
[...]

Oneens. Dit is de eerste hatchback die ik ga rijden, die hem standaard niet heeft.
De Skoda Hatchback is ook niet een handig gekozen naam omdat het een sedan vorm heeft. Waar een hatchback normaal het type VW Golf vorm heeft (geen horizontale kofferbak).

Bij sedan vormen zie je vaker geen ruitenwisser achter, al heb ik geen idee wat daar de reden van is...

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:21
skoozie schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 14:52:
[...]

[..]

Bij sedan vormen zie je vaker geen ruitenwisser achter, al heb ik geen idee wat daar de reden van is...
Heeft te maken met luchtstromen. Bij een sedan is de luchtstroom dermate 'optimaal' dat de achterruit minder snel vies wordt en de regen er gemakkelijk af stroomt. Bij een hatchback of station krijg je te maken met een turbulentie achter de auto waardoor vuil gemakkelijk tegen de ruit opspat.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
t_captain schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 14:24:
In de prijsklasse van een 3-serie / A4 / Passat heb je het nodige te kiezen. Heb je de drie auto's gereden?
De A4 en de Passat wel gereden. De BMW ben ik bekend mee, zwager rijdt een 328i en daar rij ik ook wel eens in. Prima wagens, waarvan ik de BMW het fijnste vind rijden. Maar qua kosten en lease liggen de wagens niet gunstig genoeg voor mij. Of het is fiscaal duur, of de leaseprijs overstijgt te veel het budget.

Daarnaast heb ik een merken restrictie, waarvan o.a. mazda ik heel zonde vind dat ik die niet mag rijden. Ford Mondeo vond ik te oud overkomen. Opel Insignia ligt ook te hoog in de lease (geen idee waarom). Skoda mogen wij weer niet rijden :(. Peugeot 508 is ook te oud, en leaseprijs ongunstig. Dus je houdt dan niet heel veel meer over.

V60 nog even overwogen maar die is qua ruimte wel beperkt. En ook nog eens uitlopend model. Vandaar dat ik uiteindelijk bij de Renault Talisman terecht ben gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 13:36:
[...]

Er staat toch ook geen Hatchback in zijn verhaal, hoe kun je er dan vanuit gaan dat het 1 van de 2 is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Omdat de niet Combi gewoon Octavia heet wellicht? En de post zei Octavia. Nog los van dat de Combi altijd een achterruitenwisser heeft.

[ Voor 29% gewijzigd door AllSeeyinEye op 09-05-2017 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 08:32
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 18:29:
Omdat de niet Combi gewoon Octavia heet wellicht? En de post zei Octavia. Nog los van dat de Combi altijd een achterruitenwisser heeft.
Dat lijkt mij al wel de belangrijkste reden om er vanuit te kunnen gaan dat het om de hatchback gaat. De ruitenwisser achter is simpelweg geen optie bij de combi, is daar al standaard inderdaad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Estoque schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 18:03:
[...]

Er staat toch ook geen Hatchback in zijn verhaal, hoe kun je er dan vanuit gaan dat het 1 van de 2 is?
De nieuwe sedan is een hatchback. Of zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:07
Het is altijd een hatchback geweest, met optionele ruitenwissen..
Rede: achterklep gaat alles mee, incl. raam, dus hatchback. Geen kofferbak klepje zoals bij een sedan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/66/af/cf/66afcf084665da790eaa3747ef774619.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Ik zou graag de optie willen om een auto ZONDER achterwisser te gebruiken, heb een verschrikkelijke hekel aan die halfschone achterruitjes 8)7

In mijn vorige auto, een Clio, schakelde de achterwisser automatisch in als de ruitenwissers aan stonden of pas geleden aan gestaan hadden en je de auto in zijn achteruit zette. Ik heb toen serieus de stekker in de kofferbak losgetrokken :$ Wel weer netjes aangesloten voordat ik de auto inleverde :)

In mijn huidige auto kan ik in de instellingen er voor kiezen of hij wel of niet actief is. Die staat dus uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:21
Ik moet zeggen dat ik hem op mijn Ocatavia Combi ook bijster weinig gebruik. 's Ochtends een keertje om de druppels van mijn auto te vegen, maar vaak als het regent hoeft ie niet eens aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:24
Vorige week onderstaande besteld en levering week 21 2017. Lang leve voorraadmodellen _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://images.handelsprijzen.nl/640/109/6825109-1.jpg

Volkswagen Passat GTE Connected Series plus:
  • Active info display(LCD cockpit)
  • 18 inch Dartford velgen
  • Led plus systeem
  • Executive plus systeem(Discover Pro mediaysteem, DAB+)
Ons tweede kindje komt eraan dus wat ruimte voor die maxi-cosi's is wel fijn. De variant versie vond ik minder mooi en was ook niet meer beschikbaar via onze vaste adressen. Nederland is echt een station land :P

[ Voor 3% gewijzigd door Venxir op 10-05-2017 09:38 ]

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

@Venxir Erg mooi! De sedan is inderdaad zo veel mooier dan de station!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 18:09
@Venxir In een Clio krijg je ook makkelijk 2 kinderstoeltjes hoor, hoef je geen Passat voor te rijden :P (neehoor, mooie auto!).

Dit is dit een 2016 voorraadmodel neem ik aan ivm de bijtelling?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ManiacScum
AllSeeyinEye schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:50:
@Venxir Erg mooi! De sedan is inderdaad zo veel mooier dan de station!
Afbeeldingslocatie: https://rs143.pbsrc.com/albums/r141/fyurst/awjeez.jpg~c200

:+
Venxir schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:35:
Vorige week onderstaande besteld en levering week 21 2017. Lang leve voorraadmodellen _/-\o_

[afbeelding]

• Led plus systeem
Ons tweede kindje komt eraan dus wat ruimte voor die maxi-cosi's is wel fijn. De variant versie vond ik minder mooi en was ook niet meer beschikbaar via onze vaste adressen. Nederland is echt een station land :P
Mooie uitvoering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

B-Real schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:21:
Ik zou graag de optie willen om een auto ZONDER achterwisser te gebruiken, heb een verschrikkelijke hekel aan die halfschone achterruitjes 8)7

In mijn vorige auto, een Clio, schakelde de achterwisser automatisch in als de ruitenwissers aan stonden of pas geleden aan gestaan hadden en je de auto in zijn achteruit zette. Ik heb toen serieus de stekker in de kofferbak losgetrokken :$ Wel weer netjes aangesloten voordat ik de auto inleverde :)

In mijn huidige auto kan ik in de instellingen er voor kiezen of hij wel of niet actief is. Die staat dus uit :)
Vooral geweldig als je achterruit nog vrij droog is en vuil. Geweldig geluid heb je dan :(

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Venxir schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:35:

[afbeelding]

• Led plus systeem
Had de GTE Limousine ook nog overworgen. Maar de kofferbak inhoud was voor mij een dealbreaker :( Wel mooie uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Wicked-Game schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 17:19:
[...]

[...] Ford Mondeo vond ik te oud overkomen. Opel Insignia ligt ook te hoog in de lease (geen idee waarom). Skoda mogen wij weer niet rijden :(. Peugeot 508 is ook te oud, en leaseprijs ongunstig. Dus je houdt dan niet heel veel meer over.

V60 nog even overwogen maar die is qua ruimte wel beperkt. En ook nog eens uitlopend model. Vandaar dat ik uiteindelijk bij de Renault Talisman terecht ben gekomen.
Maakt het zoveel uit of een model in 2012 of 2017 is geintroduceerd? Volgens mij zitten (niet-electrische, niet zelfrijdende) auto's aan het eind van hun ontwikkeling en zijn de verschillen marginaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
t_captain schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 10:41:
[...]

Maakt het zoveel uit of een model in 2012 of 2017 is geintroduceerd? Volgens mij zitten (niet-electrische, niet zelfrijdende) auto's aan het eind van hun ontwikkeling en zijn de verschillen marginaal.
Best wel. Qua rijden is het allemaal wel prima lijkt mij.
Als ik echter het navigatiesysteem van mijn Astra vergelijk met die in de Insignia (niet de nieuwe), dan zitten daar echt wel lichtjaren tussen. Zal ongetwijfeld prima werken, maar die systemen zijn dan toch al weer een jaar of 5 oud natuurlijk.

Zo zal dat ook gelden voor andere merken gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 18:09
B-Real schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 10:48:
[...]
Als ik echter het navigatiesysteem van mijn Astra vergelijk met die in de Insignia (niet de nieuwe), dan zitten daar echt wel lichtjaren tussen. Zal ongetwijfeld prima werken, maar die systemen zijn dan toch al weer een jaar of 5 oud natuurlijk.

Zo zal dat ook gelden voor andere merken gok ik.
Zover ik weet komt er elk jaar een nieuw model jaar uit van elk model. Hierin zitten wel vernieuwingen, bij mijn Octavia met modeljaar 2017 (geproduceerd vanaf juni 2016) zit er bijvoorbeeld een nieuwe versie van de Amundsen in met SmartLink mogelijkheden (Android Auto/Apple Car) en Skoda Connect (om je auto te tracken). Dan is het model wel van 2013 maar met wel jaarlijkse verbeteringen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ze een 5 jaar oud navigatie systeem nog steeds in productie hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H1MSELF1SH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-10 18:51
Vorige leasewagen: Audi A3 Sportback in het prachtige shiraz rood, in de mooie Ambiente uitvoering. Na 3,5 jaar en 180 000km werd het tijd voor een nieuwe. Over de Audi niks dan lof, vooral qua interieurafwerking. Het was de 1.6 TDI met 115pk. Geen racemonster maar vlot genoeg voor dagelijks verkeer en owv de sportback uitvoering toch bijzonder praktisch.

Nieuwe leasewagen die ik vorige week donderdag mocht gaan halen: Een zwarte BMW 3serie sedan incl: Business pack pro, comfort pack pro, opbergpakket, professional navigatie, leren binnenbekleding, LED lichten, zetelverwarming, ConnectedDrive services (RemoteServices + RTTI), parkeersensoren vooraan en achteraan, Advantage model, CarPlay enz enz enz. Kortom, al zeg ik het zelf, best wel een leuk aangeklede auto.

Bij collega's in vroegere auto's (meerdere merken) had ik al gezien dat die CarPlay toch niet bijzonder goed werkte. Het leek te schokken, je iPhone moest altijd via USB verbonden zijn, maar zelfs met mijn "oude" iPhone 6 werkt dit vloeiend en draadloos (!) in mijn BMW. Die leest sms berichten voor met de stem van Siri, je kan ook antwoorden via bluetooth,.. Het werkt gewoon zoals het hoort. En dat terwijl op mijn iPhone 6 Siri normaal alleen werkt als die aangesloten is op het netstroom!

Donderdagavond ben ik de BMW gaan halen en ondertussen staan er al 1500 km op de teller. Ik betrap mijzelf erop hoe vaak ik in het CarPlay menu zit om Podcasts af te spelen, die ik via de Podcast app dan automatisch (via wifi) laat downloaden. Ook de integratie met de kalender, contacten en de Connected app zelf werkt perfect.

RTTI vond ik wel een meerwaarde maar het kan toch niet tippen aan het detail dat Waze biedt.

Als je de auto unlockt met de afstandsbediening dan springen de LED lichten ook op. Het lijkt net een stel boos kijkende ogen die dan open gaan, alsof het een monster is dat wakker wordt. Het klinkt misschien raar, maar door die agressieve blik is dat best stoer. Ik raad de LED lichten ook enorm aan: ja het is een dure optie, maar je ziet er beter door én het geeft je auto een heel moderne look. Dezelfde BMW met gewone lichten lijkt nu al verouderd. Ik snap dat het een groot stuk persoonlijke mening is, maar voor mensen die erover twijfelen zeg ik: toch doen.

Bij ons in België is de berekening van wat jullie bijtelling noemen helemaal anders (lees: goedkoper) dus daarover ga ik mij niet uitspreken. Ik moet er 4 jaar mee rijden maar da's zeker geen straf. :)

[ Voor 13% gewijzigd door H1MSELF1SH op 10-05-2017 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
Mooie bak, mooi verhaal!

En laat je maar niet uit over onze bijtelling inderdaad.... mijn achterwerk doet nog steeds zeer van de ruigheid van onze overheid.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:44
Wat is jullie ervaring met het lease van een voorraadauto? Wij zitten bij Alphabet en Leaseplan, maar een voorraadauto met 15% bijtelling (plug-in hybride) kan interessant zijn. Op internet staan genoeg modellen uit 2016 (en zelfs 2015 nog), maar wat voor leasebedragen kan ik zo ongeveer verwachten? Is dat redelijk gelijk aan de leasebedragen van de LM zelf (bij vergelijkbaar model en fiscale waarde), of ligt dat echt gelijk 20% hoger? Sowieso zijn voorraadmodellen vaak beter aangekleed voor een lagere prijs, enige nadeel is dat je ze dan niet zelf kan samenstellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
TheJVH schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 11:39:
Wat is jullie ervaring met het lease van een voorraadauto? Wij zitten bij Alphabet en Leaseplan, maar een voorraadauto met 15% bijtelling (plug-in hybride) kan interessant zijn. Op internet staan genoeg modellen uit 2016 (en zelfs 2015 nog), maar wat voor leasebedragen kan ik zo ongeveer verwachten? Is dat redelijk gelijk aan de leasebedragen van de LM zelf (bij vergelijkbaar model en fiscale waarde), of ligt dat echt gelijk 20% hoger? Sowieso zijn voorraadmodellen vaak beter aangekleed voor een lagere prijs, enige nadeel is dat je ze dan niet zelf kan samenstellen..
Ik heb geen idee wat je kan verwachten qua leasebedragen. Wat ik wel heb begrepen van collega's met een plugin hybride, is dat ze er bij de berekening vanuit gaat dat je vrijwel alles elektrisch rijd, in de praktijk verbruik je ook behoorlijk wat benzine/diesel, waardoor ze telkens heel veel moeten bijbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
TheJVH schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 11:39:
Mijn ervaring (zeer recent) is dat voorraadauto's niet goedkoper zijn dan samengestelde auto's.
Dit komt bij (2 LM's) doordat ze dan niet kunnen rekenen met de standaardkorting.

In mijn geval kwam dat doordat een fiscale herwaardering.

Ik heb wel begrepen van de dealer dat ze normaliter wel korting kunnen geven, wat een gunstig effect heeft op het leasebedrag, echter in mijn geval was de fiscale herwaardering natuurlijk gunstiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:44
miicker schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 11:43:
[...]

Ik heb geen idee wat je kan verwachten qua leasebedragen. Wat ik wel heb begrepen van collega's met een plugin hybride, is dat ze er bij de berekening vanuit gaat dat je vrijwel alles elektrisch rijd, in de praktijk verbruik je ook behoorlijk wat benzine/diesel, waardoor ze telkens heel veel moeten bijbetalen.
Bijbetalen qua wat? Brandstofkosten? Dat is hier dan anders geregeld dus daar heb ik geen last van. Ook zal ik heel veel puur elektrisch rijden want het kantoor is 10km van m'n huis, alleen voor langere ritten is het een ander verhaal :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08-10 15:10

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

ik mag ook een leaseauto uitzoeken en heb de keuze uit een aantal merken: Ford, Volkswagen, BMW, Mercedes en Peugeot. Nu is mijn keuze gevallen op de Focus wagen ST-line met een aantal opties, nu heb ik dit topic bijna helemaal doorgelezen maar heel weinig over deze focus gelezen. is daar een bepaalde reden voor? mij lijkt het vooral qua bijtelling en dergelijke wel een leuke keuze.

als jullie in die klasse nog andere suggesties hebben (ik wil ivm de bijtelling niet boven de 35k catalogus prijs gaan) hoor ik het graag.

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 20:51

Shunt

Boe

Nutterd schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 15:11:
ik mag ook een leaseauto uitzoeken en heb de keuze uit een aantal merken: Ford, Volkswagen, BMW, Mercedes en Peugeot. Nu is mijn keuze gevallen op de Focus wagen ST-line met een aantal opties, nu heb ik dit topic bijna helemaal doorgelezen maar heel weinig over deze focus gelezen. is daar een bepaalde reden voor? mij lijkt het vooral qua bijtelling en dergelijke wel een leuke keuze.

als jullie in die klasse nog andere suggesties hebben (ik wil ivm de bijtelling niet boven de 35k catalogus prijs gaan) hoor ik het graag.
Waarschijnlijk omdat de Focus en eigenlijk alle auto's bij Ford erg verouderd zijn.
Interieur gaat al ruim twee modellen mee en het zelfde geld voor de infotainment en het chassis.
Voor mij viel de focus af omdat de stoelen simpelweg simpel te noemen waren ook in de hoogste uitrusting.
Slechts 3 weg verstelbaar. Dat het infotainment systeem extreem gedateerd is hielp ook niet mee.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 21:13
Zelfs in de facelift? Die heeft toch wel een aardig scherm in het midden zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

Als je ziet wat voor wagens je allemaal kunt uitzoeken voor 30-35k, dan zou de Focus ST bij mij in ieder geval niet op een shortlist terecht komen. Dan zou ik eerder een goed aangeklede Golf (bleh, VAG :r) of een Peugeot 30(0)8 (SW) nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 08:32
Shunt schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 15:15:
[...]

Waarschijnlijk omdat de Focus en eigenlijk alle auto's bij Ford erg verouderd zijn.
Interieur gaat al ruim twee modellen mee en het zelfde geld voor de infotainment en het chassis.
Voor mij viel de focus af omdat de stoelen simpelweg simpel te noemen waren ook in de hoogste uitrusting.
Slechts 3 weg verstelbaar. Dat het infotainment systeem extreem gedateerd is hielp ook niet mee.
Het huidige infotainmentsysteem dat bij de Focus te krijgen is, SYNC 3, beschikt over Apple Carplay en Android Auto, dat gaat niet al ruim twee modellen mee, maar is vorig jaar geintroduceerd (nieuws: Ford brengt Sync 3-autosoftware deze zomer naar Europa :)

Verder ben ik het wel met je eens dat hij aan de buitenkant wat verouderd is, ik verwacht binnenkort ook wel een aankondiging van een nieuwe Focus. Het heeft dan wel een kleine opfrissing gehad aan de binnenkant, het model zelf gaat nu 3 jaar mee. Als je de historie van de Focus bekijkt zie je dat de meeste Focus modellen 3-4 jaar meegingen..
In 2018 schijnt er een nieuwe te komen: http://www.autoweek.nl/nieuws/nieuwe-ford-focus-betrapt/
Als ik dat een beetje bekijk lijkt het de designrichting te krijgen die de nieuwe Fiësta ook heeft. In mijn ogen geen vooruitgang, maar dat is puur smaak natuurlijk.

[ Voor 17% gewijzigd door Tankiej op 10-05-2017 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 20:51

Shunt

Boe

Tankiej schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 15:26:
[...]

Het huidige infotainmentsysteem dat bij de Focus te krijgen is, SYNC 3, beschikt over Apple Carplay en Android Auto, dat gaat niet al ruim twee modellen mee, maar is vorig jaar geintroduceerd (nieuws: Ford brengt Sync 3-autosoftware deze zomer naar Europa :)

Verder ben ik het wel met je eens dat hij aan de buitenkant wat verouderd is, ik verwacht binnenkort ook wel een aankondiging van een nieuwe Focus. Het heeft dan wel een kleine opfrissing gehad aan de binnenkant, het model zelf gaat nu 3 jaar mee. Als je de historie van de Focus bekijkt zie je dat de meeste Focus modellen 3-4 jaar meegingen..
In 2018 schijnt er een nieuwe te komen: http://www.autoweek.nl/nieuws/nieuwe-ford-focus-betrapt/
Als ik dat een beetje bekijk lijkt het de designrichting te krijgen die de nieuwe Fiësta ook heeft. In mijn ogen geen vooruitgang, maar dat is puur smaak natuurlijk.
Tja dat sync 3 draaide voor mijn gevoel op de zelfde trage hardware als het vorige systeem. Niet vooruit te branden. De verkoper bleef maar zeggen joh dat verhelpen ze met de volgende update. Vier maanden later was het nog net zo traag.
Blik1984 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 15:18:
[...]

Als je ziet wat voor wagens je allemaal kunt uitzoeken voor 30-35k, dan zou de Focus ST bij mij in ieder geval niet op een shortlist terecht komen. Dan zou ik eerder een goed aangeklede Golf (bleh, VAG :r) of een Peugeot 30(0)8 (SW) nemen
Mijn tip blijf weg bij de Peugot 308 als je het over slechte infotainment hebt dan spant deze de kroon. De persoon die de bruikbaarheid van het systeem en in het totaal de auto had moeten testen is volgens mij blind doof en simpel.

[ Voor 18% gewijzigd door Shunt op 10-05-2017 15:37 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
jep, zelf ook in de Focus gezeten bij de dealer, en de eerste gedachte die ik had was "bah, wat saai en grijs en jaren 90 ogend".
Verder schijnt hij wel gewoon lekker sportief te rijden, wordt vaak benoemd als de fijnste qua stuur feedback en scherp rijden uit het C-segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:10

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Het punt is dat je voor 30-35k bijna elke C-segmenter leuk kan aankleden, en dan is de Ford Focus duidelijk de minst moderne. Voor de bijtelling hoef je niet meer een bepaald model te kiezen, maar vooral de Mégane (net nieuw model) en Octavia (recente facelift) doen het erg goed in dit topic.

Is er een reden dat je voor een station kiest of vind je dat gewoon mooi? Als je de ruimte nodig hebt vallen de Mercedes A en BMW 1 af, en de rest is te duur. Dan zit je effectief met Ford, VW (incl Seat en Skoda of zonder?) en Peugeot. Van die drie zou ik waarschijnlijk kijken of ik een 3008 zou kunnen krijgen, anders een Golf een beetje leuk aankleden.

Moet je benzine of diesel? Benzine is vaak een stuk goedkoper, dus kan je meer opties kiezen binnen die catalogusprijsrange. Heb je verder nog eisen wat betreft aantal km, looptijd, milieu-klasse oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
Shunt schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 15:36:
[...]

Mijn tip blijf weg bij de Peugot 308 als je het over slechte infotainment hebt dan spant deze de kroon. De persoon die de bruikbaarheid van het systeem en in het totaal de auto had moeten testen is volgens mij blind doof en simpel.
Weet ik, recent nog als huurauto gehad. Was niet best. Vandaar dat ik ook 3008 erbij zet

Maar er komt een facelift voor het model aan deze zomer, wellicht dat het dan beter wordt. Maar de wijzigingen in interieur blijven nog even geheim voorlopig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Alphabet is toch wel een stuk beter dan Athlon moet ik zeggen (op heel veel gebieden!).
Ten eerste is de website van Alphabet echt 100x beter en gebruikersvriendelijker.
Ten tweede komen ze hun afspraken na. Athlon zei tegen me de Seat Ibiza in het systeem te zetten en zei dat hij er uiterlijk op een bepaalde datum in zou staan (werd uiteindelijk 4 dagen later). Alphabet had een latere verwachtingsdatum gegeven, maar op die datum stond hij er dus wel in.
Daarnaast heb ik eerst de bestelling voor de Ibiza geplaatst bij Athlon (op vrijdag). Die vrijdag stond mijn mobiliteitsvergoeding nog niet goed in hun systeem, dat zouden ze die zelfde dag en anders uiterlijk maandag goed zetten. Tot op heden is dat nog niet gebeurt. Ik zag maandagmiddag tot overmaat van ramp dat de Ibiza bij Alphabet nog goedkoper was ook. Die heb ik daar maandagmiddag besteld en ik had me bedacht dat ik de bestelling zou laten staan bij de leasemaatschappij die hem als eerste zou gaan verwerken. De dag erna kreeg ik van Alphabet al een berijdersovereenkomst (terwijl ik van Athlon nog helemaal niets ontvangen had!). Deze heb ik meteen ondertekend en retour gezonden.

Vandaag (woensdag, twee dagen na hem besteld te hebben) ben ik al gebeld om een afspraak te maken voor een voorloopauto uit de pool. Helaas is daar de goedkoopste auto ongeveer 25 K boven budget :+ dus daar heb ik voor bedankt, nu zou er iemand vandaag of morgen vanuit AlphaRent contact met me opnemen voor een huurauto. Nog geen half uur later ben ik al gebeld en morgen krijg ik hem :)

Top service! Dit is natuurlijk maar één ervaring, maar door deze ervaring zal ik mensen die de keus hebben tussen Alphabet en Athlon toch echt aanraden om voor Alphabet te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeCageman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-10 10:15
Jeej, ik mag ook m'n (eerste) leaseauto kiezen.
Kan kiezen tussen de fiesta, de aankomende fiesta, 208, clio, megane en polo.

Wat een keus, zou dolgraag voor de Megane gaan lekker ruim met m'n 1,85 ook wel prettig. Maar de nieuwe Fiesta lekker goedkoop...luxeprobleem denk ik :-P heeft iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Megane > Fiesta. Dus echt een prijsafweging. Hangt echt af van inkomen en hoe vaak je in de auto zit.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Laatst online: 20:29
EdjeCageman schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:38:

Wat een keus, zou dolgraag voor de Megane gaan lekker ruim met m'n 1,85 ook wel prettig. Maar de nieuwe Fiesta lekker goedkoop...luxeprobleem denk ik :-P heeft iemand advies?
Ik zeg.... stoelen uit proberen en gaan rijden...

Stoelen van de Polo en Fiesta zijn klein, de 208 heeft relatief weinig hoofdruimte maar moet met 185 wel lukken....

Overigens qua auto absoluut de Mégane...maar die is ook zeker een stukje duurder...ga rijden en maak de keuze voor jezelf of je daar extra voor wilt betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Topicstarter
Uit dat lijstje zou ik ook voor de Megane kiezen.

Kijk ook even hoeveel kilometer je schat te gaan rijden, boven de 40.000km p/j zou ik sowieso voor de auto kiezen met het meeste comfort en dan het prijscomponent/overweging niet doorslaggevend laten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
  • Laatst online: 28-09 23:52
EdjeCageman schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:38:

Als je houdt van scheuren dan de Fiesta, beste onderstel op de markt om lekker om rotondes heen te vouwen. Maar qua totaalpakket en comfortabel rijden duidelijk de megane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

ManiacScum schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 11:43:
[...]

Mijn ervaring (zeer recent) is dat voorraadauto's niet goedkoper zijn dan samengestelde auto's.
Dit komt bij (2 LM's) doordat ze dan niet kunnen rekenen met de standaardkorting.

In mijn geval kwam dat doordat een fiscale herwaardering.

Ik heb wel begrepen van de dealer dat ze normaliter wel korting kunnen geven, wat een gunstig effect heeft op het leasebedrag, echter in mijn geval was de fiscale herwaardering natuurlijk gunstiger.
Kan ik beamen. Scheelde niks. De auto's hebben allebei nog geen KMs gemaakt en gaan voor hetzelfde leasebedrag. Dealers doen geen moeite richting LM. Wat wel gebeurd; het onderhandelen van de LM vind pas plaats nadat je de order aan de LM hebt gegeven. Dan gaan zij nog handelen met de dealer om er nog wat voordeel uit te slepen voor eigen gewin.

Hier ook voor een voorraad auto gekozen ivm fiscale voordeel (maar ook omdat er precies de opties op zaten die ik graag wilde). Scheelde 5K door herwaardering en das mbt bijtelling erg fijn :)

[ Voor 13% gewijzigd door JB op 10-05-2017 19:41 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Toch blijft het een beetje vreemd.
Jij doet ze namelijk ook een plezier door ze van die voorraad af te helpen die juist ook voor veel consumenten buiten bereik is of niet interessant. (Bijtelling kan ze niet schelen) .
Jij hebt mogelijk voordeel van de bijtelling maar dat is ook iets waar de dealer niets in kan betekenen of vooreeel van heeft. Hij moet je juist over de streep halen om die voorraad auto te kiezen.

Ik kreeg bij mijn huidge bestelling het voorstel om een voorraad auto te kunnen kiezen maar dan had ik alleen niet de stoelen die ik eigenlijk wilde hebben. Verder geen enkel voordeel (eerder dus een nadeel) dus ik bedankte vriendelijk en ik wacht wel :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
OK ik zit een lease auto te overwegen, maar ik snap niks van de kosten. Ik krijg 700 euro per maand als leasebudget, en omdat ik daar geen gebruik van maak krijg ik dat bruto bovenop mijn salaris, en daarnaast kan ik al mijn gemaakte kilometers declareren.

Als ik een auto van 19.000 euro zou leasen, dan zouden de leasekosten rond de 300 euro per maand liggen. Dat gaat dus van mijn leasebudget af? Dus 700 min 300, dan krijg ik alsnog 400 per maand bruto erbij op mijn salaris.

Maar nu komt de bijtelling. 22% Betekent 22% van 19.000 euro, dat is 4180 euro. Is per jaar neem ik aan, delen door 12 maanden is dan 348 euro per maand. Dat moet ik dan zelf betalen.

Ik snap het niet. Gaat een leaseauto van 19.000 euro mij dan bijna 700 euro bruto per maand kosten als ik hem ook prive wil kunnen gebruiken?

Of is het niet gebruikelijk dat een leasebudget uitgekeerd wordt bovenop salaris?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:56
Blue-eagle schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 22:41:
OK ik zit een lease auto te overwegen, maar ik snap niks van de kosten. Ik krijg 700 euro per maand als leasebudget, en omdat ik daar geen gebruik van maak krijg ik dat bruto bovenop mijn salaris, en daarnaast kan ik al mijn gemaakte kilometers declareren.

Als ik een auto van 19.000 euro zou leasen, dan zouden de leasekosten rond de 300 euro per maand liggen. Dat gaat dus van mijn leasebudget af? Dus 700 min 300, dan krijg ik alsnog 400 per maand bruto erbij op mijn salaris.

Maar nu komt de bijtelling. 22% Betekent 22% van 19.000 euro, dat is 4180 euro. Is per jaar neem ik aan, delen door 12 maanden is dan 348 euro per maand. Dat moet ik dan zelf betalen.

Ik snap het niet. Gaat een leaseauto van 19.000 euro mij dan bijna 700 euro bruto per maand kosten als ik hem ook prive wil kunnen gebruiken?

Of is het niet gebruikelijk dat een leasebudget uitgekeerd wordt bovenop salaris?
Bijtelling betaal je alleen inkomenstenbelasting over, je betaald het niet helemaal. Ik weet niet of je leasebudget normaal wordt uitgekeerd (geen ervaring mee).

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:10

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Blue-eagle zie andere topic van het linkje in de topic-warning... daar gaat het meer over dat soort dingen. Als je wil weten wat men van een bepaald lijstje met voorkeuren vindt kan je hier terecht :).

Maar alvast een kort deel-antwoord: die bijtelling wordt bij je bruto loon opgeteld, en daar betaal je loonbelasting over. In de praktijk betaal je netto dus een stuk minder. Hoeveel minder hangt o.a. af van je loon, en kan je berekenen met www.berekenhet.nl of vergelijkbare sites.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:12

De 'bijtelling' is het bedrag dat de belastingdienst ziet als 'salaris' (het voordeel van het privé mogen gebruiken van een auto van de zaak), dus het bijtellingspercentage van 22% betekend dat de fiscus jaarlijks 22% van de fiscale waarde van de auto optelt bij je belastbaar inkomen waarover vervolgens de te betalen belasting wordt berekend afhankelijk van je belastingpercentage. Derhalve is het netto bedrag wat je betaalt je belastingpercentage*bijtelling. Waarschijnlijk dus 'slechts' 40% van de 348 die je hierboven noemt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-10 19:38

Ktenolix

Pijlsnel

Meer beelden van de nieuwe Peugeot 308(SW) facelift :D
http://www.peugeot.nl/nieuws/nieuwe-peugeot-308/

[YouTube: https://youtu.be/Lo2fO58GhFg]

Alleen het interieur is nog niet officieel getoond. Ik hoop toch stiekem dat de iCockpit uit de 3008 mee komt. :)

[ Voor 37% gewijzigd door Ktenolix op 11-05-2017 07:56 ]

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Weet je zeker dat dit klopt? Ik vind 300 euro per maand wel erg laag qua leasebedrag.

Je krijgt 400 euro per maand bruto, dat wordt bij je salaris opgeteld en ook uitgekeerd. Dan wordt de bijtelling als fictief bedrag bij je salaris opgeteld. Vervolgens betaal je belasting over je salaris + autovergoeding + bijtelling.
Niet heel gebruikelijk maar komt wel vaak genoeg voor :) Bij mijn vorige werkgever hield ik het restant wel over, bij mijn huidige niet.
Ktenolix schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 07:30:

[video]

Alleen het interieur is nog niet officieel getoond. Ik hoop toch stiekem dat de iCockpit uit de 3008 mee komt. :)
Ziet er goed uit. Als ik kijk naar die website zie ik dat ze het hebben over een nieuw navigatiesysteem dus zat zal hopelijk wel snor zitten. Die nieuwe 2.0 diesel met automaat klinkt ook goed. Wel een goede kanshebber als ik over ~1,5 jaar een nieuwe auto moet :)

[ Voor 19% gewijzigd door Tsurany op 11-05-2017 08:27 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

GeeMoney schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 22:19:
Toch blijft het een beetje vreemd.
Jij doet ze namelijk ook een plezier door ze van die voorraad af te helpen die juist ook voor veel consumenten buiten bereik is of niet interessant. (Bijtelling kan ze niet schelen) .
Jij hebt mogelijk voordeel van de bijtelling maar dat is ook iets waar de dealer niets in kan betekenen of vooreeel van heeft. Hij moet je juist over de streep halen om die voorraad auto te kiezen.

Ik kreeg bij mijn huidge bestelling het voorstel om een voorraad auto te kunnen kiezen maar dan had ik alleen niet de stoelen die ik eigenlijk wilde hebben. Verder geen enkel voordeel (eerder dus een nadeel) dus ik bedankte vriendelijk en ik wacht wel :) .
Ligt eraan hoeveel animo er voor die auto's is. Houding dealer in deze was "die raken we toch wel kwijt". En verder geldt voor mij precies hetzelfde, als die auto niet voldeed aan de samenstelling die ik voor ogen had, dan was dit 'm niet geworden. Ik ga geen 4 jaar in een auto zitten balen met "had ik maar". Dan wordt het iets meer bijtelling aftikken. Enige concessie die ik moest doen, was de kleur. Zelf zal ik niet snel kiezen voor een zwarte ivm kwetsbaarheid, maar vind het wel een gave kleur op deze auto (zeker icm het chroom en geblindeerde ramen 8))

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online

[video]

Er staat wel degelijk een foto van het interieur bij, en het lijkt erop dat de icockpit niet 1-op-1 meegaat. Wel staat er dat er een upgrade komt, en dat stemt positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blik1984 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 09:04:
[...]

Er staat wel degelijk een foto van het interieur bij, en het lijkt erop dat de icockpit niet 1-op-1 meegaat. Wel staat er dat er een upgrade komt, en dat stemt positief.
De foto van het interieur is geen officiële foto (die op de site van Peugeot wel, maar dat is enkel de pook, de eerdere foto van de wijzers was geen officiële). Het kan dus nog alle kanten op en ik hoop eigenlijk dat ze zo lang wachten met het vrijgeven van de binnenkant omdat ze in ieder geval een deel van het 3008 systeem overhevelen. De digitale wijzerplaat bijvoorbeeld.

Verder een aardige facelift zo aan de buitenkant.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2017 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
Mensen hier die een 1.6 TDI Seat Ateca rijden? Of onlangs hebben besteld? Benieuwd of hier ook zo'n gruwelijk lange levertijd op zit...
Sowieso maar eens kijken of er eentje staat bij de dealer, ben wel benieuwd.

Verreweg de meesten bestellen een benzine variant geloof ik, maar dat mag helaas niet iedereen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08-10 15:10

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

[video]

Heb gisteren contact gehad met de Peugeot dealer. het infotainment systeem zou hetzelfde blijven alleen een paar kleine optische wijzigingen. dat is voor mij een reden om de 308 sowieso af te laten vallen.

ben nu aan het denken over een bmw 1-serie ipv de Focus...maar dan kan ik alleen de 95Pk diesel pakken aangezien de andere te duur worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Nutterd op 11-05-2017 09:49 ]

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
Nutterd schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 09:48:
[...]

Heb gisteren contact gehad met de Peugeot dealer. het infotainment systeem zou hetzelfde blijven alleen een paar kleine optische wijzigingen. dat is voor mij een reden om de 308 sowieso af te laten vallen.

ben nu aan het denken over een bmw 1-serie ipv de Focus...maar dan kan ik alleen de 95Pk diesel pakken aangezien de andere te duur worden.
Volgens de beschrijving op de website gaan er wel degelijk wat zaken veranderd worden. Als het bedienings-gemak beter wordt schrijf ik hem niet bij voorbaat af.

Zou op zich best een epische faal zijn als ze dat niet zouden gaan veranderen, aangezien ze een perfect werkend systeem hebben in de 3008, en het huidige systeem voor mensen een reden is om niet tot bestelling over te gaan

[ Voor 15% gewijzigd door Blik1984 op 11-05-2017 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-10 19:38

Ktenolix

Pijlsnel

@Nutterd @Blik1984 ik hoop natuurlijk dat ze bewust niks concreets zeggen over het i-Cockpit systeem van de 3008, zodat het straks als grote verrassing komt. Het zou enorm zonde zijn, aangezien ze het gemakkelijk kunnen overnemen, maar het is voor mij absoluut geen dealbreaker. Voor mij is het belangrijkste dat het infotainmentsysteem een upgrade krijgt, en dat krijgt ie. :) Ook mirrorlink komt mee, super tof. :)

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wicked-Game
remzor schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 09:33:
Mensen hier die een 1.6 TDI Seat Ateca rijden? Of onlangs hebben besteld? Benieuwd of hier ook zo'n gruwelijk lange levertijd op zit...
Sowieso maar eens kijken of er eentje staat bij de dealer, ben wel benieuwd.

Verreweg de meesten bestellen een benzine variant geloof ik, maar dat mag helaas niet iedereen :(
Die levertijden van de Ateca zijn dramatisch. Heb er naar gekeken en juist door die levertijden er vanaf gezien. Ik weet wel dat het metname gaat om de 1.4TSI variant, en de X-cellense uitvoeringen. 1.0 TFSI's hebben ze geen levertijden issue mee.

Qua diesels geen idee. Zal de dealer je zo kunnen vertellen.

Overigens gaat de levertijden issue ook op voor concern genoot VW met de Tiguan. Kies je de Business R (met R-Line) en daarbij de 1.4TSI ACT dan ben je de pineut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Net mijn voorloopauto in ontvangst genomen. Een Ford Focus 74kW Trend uitvoering. Wat een lelijk interieur :o

Verder wel een prima auto. Nu wachten op de Seat Ibiza oOo

Afbeeldingslocatie: http://oi63.tinypic.com/14sh8hw.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

miicker schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 11:55:
Net mijn voorloopauto in ontvangst genomen. Een Ford Focus 74kW Trend uitvoering. Wat een lelijk interieur :o

[afbeelding]
Uit welk jaartal is hij dan? Het recente interieur is nog steeds een beetje ouderwets maar een stuk beter te doen dan voor de facelift.

En ik denk eigenlijk dat je deze voorloper nog ontzettend gaat missen qua rijgedrag en comfort als je straks de nieuwe Ibiza hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 12:11:
[...]

Uit welk jaartal is hij dan? Het recente interieur is nog steeds een beetje ouderwets maar een stuk beter te doen dan voor de facelift.

En ik denk eigenlijk dat je deze voorloper nog ontzettend gaat missen qua rijgedrag en comfort als je straks de nieuwe Ibiza hebt.
Datum eerste toelating is 27/02/2015
De bestelde Ibiza is misschien qua rijgedrag iets minder, maar heeft meer vermogen, weegt een stuk minder, en heeft veel meer opties.

Ook het nieuwe interieur van de Ford Focus vind ik spuuglelijk, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Laatst online: 20:29
miicker schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 11:55:

[afbeelding]
Grappig, wij krijgen bij Alpharent bij Alphabet normaliter een auto die een klasse lager of gelijk is aan de bestelde autoklasse. Jij hebt juist een klasse hoger gekregen :+

Zou er niet raar van op kijken als je ze over een paar weken aan de lijn hebt voor een auto wissel, hadden ze geen auto uit de juiste klasse staan en heb je daarom een stapje hoger gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Wicked-Game schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 11:34:
[...]

Overigens gaat de levertijden issue ook op voor concern genoot VW met de Tiguan. Kies je de Business R (met R-Line) en daarbij de 1.4TSI ACT dan ben je de pineut.
Dat was met mijn Golf variant R-line ook al het geval, besteld half februari en 14 weken later geleverd, dat kwam ook door het R-line spul alus de dealer.
dat er een foutmelding van de fabriek terugkwam hielp er ook niet aan mee want dan staat het ook zomaar weer een week stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:08
Ktenolix schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 11:16:
@Nutterd @Blik1984 ik hoop natuurlijk dat ze bewust niks concreets zeggen over het i-Cockpit systeem van de 3008, zodat het straks als grote verrassing komt. Het zou enorm zonde zijn, aangezien ze het gemakkelijk kunnen overnemen, maar het is voor mij absoluut geen dealbreaker. Voor mij is het belangrijkste dat het infotainmentsysteem een upgrade krijgt, en dat krijgt ie. :) Ook mirrorlink komt mee, super tof. :)
Nou, ook de diverse review sites hebben al bevestigd dat de nieuwe i-Cockpit niet naar de 308 komt. Ik verwacht niet dat de reviewers deze informatie verzinnen en ik verwacht al helemaal niet dat Peugeot onware informatie verspreidt.

Al met al moet ik het dus eerst nog zien of het beter is geworden. Als het wat andere software is op de bestaande hardware dan heb ik er een hard hoofd in. Traag blijft traag...

[ Voor 10% gewijzigd door Korvaag op 11-05-2017 13:13 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korvaag schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:09:
[...]

Nou, ook de diverse review sites hebben al bevestigd dat de nieuwe i-Cockpit niet naar de 308 komt. Ik verwacht niet dat de reviewers deze informatie verzinnen en ik verwacht al helemaal niet dat Peugeot onware informatie verspreidt.
Indien dat het geval is echt een misser van Peugeot.
Niet dat het huidige niet netjes is, maar om mee te komen met oa de nieuwe Megane had het mij wel een noodzakelijke stap geleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:08
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:14:
[...]

Indien dat het geval is echt een misser van Peugeot.
Niet dat het huidige niet netjes is, maar om mee te komen met oa de nieuwe Megane had het mij wel een noodzakelijke stap geleken.
Ik vind het ook onbegrijpelijk, maargoed. Er zijn wel dingen veranderd die de beleving ten goede komen: Tomtom live traffic en idd de mirrorlink etc.

Het is alleen te hopen dat de software is geoptimaliseerd zodat het sneller werkt op de bestaande hardware, en dat zullen we pas zeker weten bij een 1e proefrit :)

UNOX: The worst operating system

Pagina: 1 ... 77 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic