EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Jawel, die is over een maandje te bestellen.TheJVH schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 17:51:
Is die nieuwe Ibiza niet beschikbaar met een automaat? Dat is wel jammer, want als dat ding goed rijd en alle opties heeft die ik wil zou die wel eens een mooie keuze kunnen zijn ipv een C klasser...
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Omdat een volledig uitgeruste B-klasser met automaat, ACC, zonnedak en alles erop en eraan misschien leuker is dan een redelijk uitgeruste C-klasser. Ik zit ook nog te kijken naar een voorraadmodel van een A3 etron met 15% bijtelling, maar zo'n B-klasser is netto ook zo'n 150 euro per maand goedkoper. Da's een boel geld. Ik ben benieuwd of het verschil in B en C zo groot is tegenwoordig qua comfort, stilte en rijdegedrag. Binnenkort maar eens een proefrit maken met een Leon en Ibiza oidAllSeeyinEye schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 18:13:
Waarom zou je überhaupt willen inleveren op rijgedrag en comfort door een auto uit een lager segment te gaan rijden?
Zelf vind ik het verschil tussen de Megane en de Clio behoorlijk groot, vooral op het gebied van geluid... Met de megane leek je amper met een diesel op stap te zijn... Maar dat is ook de vergelijking met een nagelnieuw model c en een wat ouder model b, dat maakt het verschil nog groter...TheJVH schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 18:24:
[...]
Omdat een volledig uitgeruste B-klasser met automaat, ACC, zonnedak en alles erop en eraan misschien leuker is dan een redelijk uitgeruste C-klasser. Ik zit ook nog te kijken naar een voorraadmodel van een A3 etron met 15% bijtelling, maar zo'n B-klasser is netto ook zo'n 150 euro per maand goedkoper. Da's een boel geld. Ik ben benieuwd of het verschil in B en C zo groot is tegenwoordig qua comfort, stilte en rijdegedrag. Binnenkort maar eens een proefrit maken met een Leon en Ibiza oid.
Helaas kon een Megane binnen budget alleen een kale uitvoering met zelfs nog wieldoppen... Dat weiger ik pertinent wieldoppen, dus maar een bomvolle Clio
Als ik de prijsstelling van de Ibiza zie kan dat wel is er succesvolle auto gaan worden
Maar auto's worden volwassener en een b segmenter is zo'n straf nog niet.
Zelf liever een c segmenter onder mijn kont (paar x een polo meegekregen. Maar blij als ik mijn eigen golf weer heb)
Maar idd liever een full options b segmenter dan een kale c.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ik vind het verschil altijd heel groot tussen B en C segmenters. daarvoor hebben ze segmenten bedachtTheJVH schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 18:24:
[...]
Omdat een volledig uitgeruste B-klasser met automaat, ACC, zonnedak en alles erop en eraan misschien leuker is dan een redelijk uitgeruste C-klasser. Ik zit ook nog te kijken naar een voorraadmodel van een A3 etron met 15% bijtelling, maar zo'n B-klasser is netto ook zo'n 150 euro per maand goedkoper. Da's een boel geld. Ik ben benieuwd of het verschil in B en C zo groot is tegenwoordig qua comfort, stilte en rijdegedrag. Binnenkort maar eens een proefrit maken met een Leon en Ibiza oid.
Pas geleden een leen polo gekregen omdat de golf voor Velgreparatie bij de dealer moest overnachten maar de polo is een stuk minder auto.
Ik vind de nieuwe Ibiza er ook mooi uit zien, maar kan me niet voorstellen dat ie naar een C segmenter zou neigen want dan drukken ze hun Leon de markt uit.
Wat ik wél denk is dat ie een stuk beter is dan het oude model.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
[ Voor 48% gewijzigd door JB op 06-05-2017 23:55 ]
Mijn boefje is liev!
Hierop zit een sportonderstel, 15mm verlaging en progressieve sturing.
Wat zal je hiermee ervaren in de praktijk?
Wat kan ik van de combinatie verwachten?t_captain schreef op zondag 7 mei 2017 @ 10:09:
Een sportonderstel onder een Golf variant, gekker moet het niet worden. Het komt een beetje op me over als een Fireblade kleurschema op een Pan European. Allebei prima zaken, maar niet samen
In dit filmpje zie je de auto zoals ik hem ook besteld heb:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ut2KyVuB3O0]
Pirineos grijs, alleen heeft de auto in het filmpje de 18" performance velgen, ik heb de standaard 17" grijze velgen:

Ik denk dat die niet heel mooi staan onder de auto
Ik twijfel dus of ik deze zal nemen:

Alleen kost me dat netto €8,80 per maand, met een looptijd van 4 jaar komt dat neer op €422,40 (terwijl de velgen maar €400 kosten
Wat vinden jullie? Standaard velg, of toch het geld er voor over hebben waardoor de auto er een stuk beter uit komt te zien?
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Een stationcar methet gebruiksgemak van een Golf variant, maar dan minder comfortabel. De handling zal iets scherper aanvoelen, maar met het zwaartepunt, de geometrie en de gewichtsverdeling van een Golf variant rijdt de gemiddelde 20-jarige in een oude E46 je links en rechts voorbij op bochtsnelheid
17" is onder een dergelijke auto al vrij groot trouwens, laat staan 18". Knal dr dn een verlanginsset onder ofzo.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik heb niet echt ervaring met D-segmenters, maar ik heb ook dat gevoel bij het verschil tussen B- en C-segmenters. Als ik de Fiësta van mijn ouders vergelijk met mijn Leon, dan scheelt dat heel veel omdat het onderstel een stuk groter is, dat rijdt een stuk rustiger en het biedt ruimte. Voor korte ritten is die Fiësta ook een hele fijne auto, maar als ik 120km moet rijden is de rust en de ruimte van een iets grotere auto voor mij niet echt goed te maken met opties op een B-segmenter, behalve de niet-bestaande optie "groter onderstel".JB schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 23:50:
Kan ik wel beamen inderdaad. D segment is toch echt wel een stuk meer auto onder je reet. Kom ook relaxter aan na een rit. Qua opties is het in B en C segment ook dikke prima tegenwoordig en zelfs veel al bijna hetzelfde mogelijk als in het D segment maar je hebt echt een stuk meer comfort, betere afwerking en isolatie te pakken met een D segmenter.
Dus ik zie mezelf niet een segment lager leasen dan nu, maar dat komt wel omdat ik langere ritten moet maken en met kinderen opgescheept zit.
Saved by the buoyancy of citrus
De vraag zou dan zijn of de business-r optie dan wel slim is?The Eagle schreef op zondag 7 mei 2017 @ 11:15:
Lekker de 17" houden. Die banden zijn al dunner dan de standard 16" velgen en rijden dus sowieso al iets harder. Met 18" wordt dat nog erger. En het kost je extra.
17" is onder een dergelijke auto al vrij groot trouwens, laat staan 18". Knal dr dn een verlanginsset onder ofzo.
Of is onderstaande wel slim om te nemen?
- Het R-Line exterieurpakket geeft de Golf een sportief uiterlijk, met onder andere een R-Line voor- en achterbumper, R-Line sideskirts, R-Line grille en R-Line badges.
- Geïntergreerde mijn volkswagen module incl 2 jaar abbonement
- progressieve steering : een stuursysteem met variabele overbrenging: comfortabel en licht in stadsverkeer en direct/precies op snelle bochtige trajecten.
- sportonderstel, 15 mm verlaagd
- velgen 17 inch lichtmetaal sebring
- zijruiten achter en achterruit getint, 65% lichtabsorberend
Je ging ook van de goedkoper afgewerkte kant van het C segment (Octavia) naar de meer premium kant van het D segment (S60). Niet moeilijk dat je er dan op vooruit gaat in comfort (geluid) en rust. Ga je kijken naar een A3 (C) en Superb (D) dan is dat verschil in comfort (geluid) en rust niet meer zo groot en soms ook in het voordeel van de A3, bv geluid.AllSeeyinEye schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 20:15:
Precies. Dat was ook de gedachte achter mijn vraag/opmerking, want ik vind het verschil tussen C en D segment ook immens groot. Was na een redelijk uitgeruste D segmenter (Avensis) naar een ruim uitgeruste C segmenter (Octavia) gegaan. Ben blij nu weer in een D segmenter te zitten (ruim uitgeruste S60). Het scheelt met name in comfort, rust (hoger segment is doorgaans beter geïsoleerd) en ruimte in de cockpit.
Verwijderd
Skoda zit met zijn modellen aan de onderkant van de segmenten waar het actief is (maar bied vervolgens veelal wel meer ruimte). Dat is terug te zien in prijs (veelal goedkoper) meer ook in afwerking, isolatie enz.AndRo555 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 12:32:
[...]
Je ging ook van de goedkoper afgewerkte kant van het C segment (Octavia) naar de meer premium kant van het D segment (S60). Niet moeilijk dat je er dan op vooruit gaat in comfort (geluid) en rust. Ga je kijken naar een A3 (C) en Superb (D) dan is dat verschil in comfort (geluid) en rust niet meer zo groot en soms ook in het voordeel van de A3, bv geluid.
Bij Audi is dat juist omgekeerd, die zit aan de bovenkant van de segmenten waar het actief is. Dat past zo in de VAG strategie met VW in het midden, Skoda onderin, Audi bovenin en Seat ergens tussen VW en Skoda.
Ik denk dat men over het algemeen kan zeggen dat alle segmenten een slag hebben gemaakt de afgelopen 20 jaar. Het b-segment is zeker volwassner geworden als het het vergelijkt met een b-segment auto van 20 jaar geleden. Maar diezelfde groei hebben c-segment auto's meegemaakt en ook d-segment auto's. Het verschil tussen de segmenten is dus gebleven en zal blijven.
Ik reageerde op @miicker, niet op jou. Maar dat vehaal qua stugheid geldt voor alle auto's; je hebt nou eenmaal wat minder rubber en dus minder dempingpitchdown schreef op zondag 7 mei 2017 @ 11:20:
[...]
De vraag zou dan zijn of de business-r optie dan wel slim is?
Of is onderstaande wel slim om te nemen?
- Het R-Line exterieurpakket geeft de Golf een sportief uiterlijk, met onder andere een R-Line voor- en achterbumper, R-Line sideskirts, R-Line grille en R-Line badges.
- Geïntergreerde mijn volkswagen module incl 2 jaar abbonement
- progressieve steering : een stuursysteem met variabele overbrenging: comfortabel en licht in stadsverkeer en direct/precies op snelle bochtige trajecten.
- sportonderstel, 15 mm verlaagd
- velgen 17 inch lichtmetaal sebring
- zijruiten achter en achterruit getint, 65% lichtabsorberend
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Is ook zo. Ook met betrekking tot keuzes in opties is duidelijk dat SEAT onder Skoda zit. Kijk bijvoorbeeld naar navigatie. Waar de Octavia in het vorige model de 8" had, was dat geen optie in de Leon. Nu je in de Octavia een groter scherm kan krijgen dan 8", komt SEAT in de huidige Leon met 8".vinom schreef op zondag 7 mei 2017 @ 14:25:
Qua C segment vind ik Skoda inmiddels toch echt boven Seat. Zeker qua materiaalafwerking en isolatie. Zet de laatste Leon en Octavia naast elkaar en je voelt en ziet toch hier en daar echt wat verschil. Bijvoorbeeld al de manier van het bewegen of open doen van de armsteun. Bij de Leon voelde dat heel erg krakkemikkig en bij de Octavia een stuk degelijker.
Het feit dat SEAT net wat minder is qua kwaliteit zie je gelukkig ook terug in de prijs. Bij vergelijkbare uitrusting is de Leon goedkoper dan de Octavia.
Het is maar net waarvoor je wilt betalen (en hoeveel)
Het enige waar SEAT momenteel ineens mee voorop loopt in de VAG groep is de nieuwe Ibiza op het nieuwe platform. De Polo moet er nog mee uitkomen
UNOX: The worst operating system
Yep. True.The Eagle schreef op zondag 7 mei 2017 @ 14:17:
[...]
Ik reageerde op @miicker, niet op jou. Maar dat vehaal qua stugheid geldt voor alle auto's; je hebt nou eenmaal wat minder rubber en dus minder demping
Iemand die ervaring met het r-line pakket heeft en hoe bevalt de wegligging en het rijden met het sportonderstel + 15mm verlaging?
Zijn er nog meer mensen met input op bovenstaande post/vraag?miicker schreef op zondag 7 mei 2017 @ 11:07:
Ik kan mijn bestelling van de Ibiza nog aanpassen, maar ik twijfel toch heel erg welke velgen ik eronder wil
In dit filmpje zie je de auto zoals ik hem ook besteld heb:
[video]
Pirineos grijs, alleen heeft de auto in het filmpje de 18" performance velgen, ik heb de standaard 17" grijze velgen:
[afbeelding]
Ik denk dat die niet heel mooi staan onder de auto
Ik twijfel dus of ik deze zal nemen:
[afbeelding]
Alleen kost me dat netto €8,80 per maand, met een looptijd van 4 jaar komt dat neer op €422,40 (terwijl de velgen maar €400 kosten)
Wat vinden jullie? Standaard velg, of toch het geld er voor over hebben waardoor de auto er een stuk beter uit komt te zien?
[ Voor 7% gewijzigd door JB op 07-05-2017 19:37 ]
Mijn boefje is liev!
Bel eens met de dealer? Ga eens langs? Die weet het vast wel.pitchdown schreef op zondag 7 mei 2017 @ 11:35:
is de combinatie r-line pakket (en dus een verlaging) i.c.m. een trekhaak mogelijk?
Het zijn trouwens een lange 2 weken he?
pitchdown in "Keuze leaseauto - Deel 4"
Heb je nou nog niet besteld?pitchdown schreef op zondag 7 mei 2017 @ 18:06:
[...]
Yep. True.
Iemand die ervaring met het r-line pakket heeft en hoe bevalt de wegligging en het rijden met het sportonderstel + 15mm verlaging?
Administratief gaat het erg langzaam waardoor er weer ontwikkeling zijn tussendoor.redfoxert schreef op zondag 7 mei 2017 @ 20:10:
[...]
Heb je nou nog niet besteld?Je was aan het rondkijken naar auto's toen ik ging bestellen, in januari. Mijn auto staat inmiddels al bij de dealer en ik ga hem 19 mei ophalen
Dat gaat zeer traag inderdaad.
Nu zijn er daardoor wel weer meer mogelijkheden met de business-modellen.
Ik heb wat reviews gezien van reviewers die de FR versie testen met 18" velgen, ik heb er geen negatieve dingen over gehoord..JB schreef op zondag 7 mei 2017 @ 19:36:
18 inch op een Ibiza? Dat ging volgens mij niet eens op de 6J. Ik heb 17 inch gehad op de 6J maar comfort was ver te zoeken. Op 18 inch al helemaal.
Inderdaadvinom schreef op zondag 7 mei 2017 @ 20:21:
@redfoxert Skoda zeker? Ik herken nu pas je naam van het andere forum
Het gaat sowieso niet lukken om maar één keer per week te tanken. Dat lukt met de Volvo ook al niet en dat zal met een andere auto hetzelfde blijven. De tankinhoud van de Kadjar is toch weer 8 liter groter dan die van de Talisman. Geen groot verschil, maar als je kijkt naar de andere auto's in mijn lijstje komt alleen de C-Klasse boven die inhoud uit. Vanuit die redenering is het dus niet een hele rare keuze. Van de A5 weet ik overigens niet meer precies wat de tankinhoud was, die zou ook nog weleens boven de 55 liter uit kunnen komen.LopendeVogel schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 08:36:
Wat ik zie is dat je bepaalde zaken vreemd onderbouwd? Je rijdt 1500km per week, de Talisman is het niet geworden omdat je niet elke week wenst te tanken. Toch pak je de Renault Kadjar, en ook die rijdt geen 1500km op 1 tank, dus: je moet alsnog elke week tanken (misschien wel 2x per week zelfs), daarnaast vind je zelf dat de auto minder rijdt.
Je pakt dus een auto die volgens jouw voorkeuren en vergelijkingen alleen maar nadelen kent (veel tanken, rij comfort is minder wat voor de meeste juist het belangrijkste is) op 1 na, en dat is dat de Kadjar goedkoop is, daar schrik ik een heel klein beetje van?
Waar heb ik dan gezegd dat deze auto alleen maar nadelen heeft? Ik neem de Kadjar juist vanwege de grotere tankinhoud (een van de grootste uit mijn lijstje!). Ik heb aan het einde kort aangestipt dat het misschien minder rijdt dan mijn Volvo, maar dat is dan ook een heel ander segment. Ik snap dat het voor sommige moeilijk te bevatten is, maar ik ben in het verleden bijvoorbeeld ook overgestapt van een Peugeot 407 SW naar een Alfa Romeo Mito. Ik vind het juist leuk om nu weer een totaal andere auto te rijden en te bekijken hoe dat bevalt. Omdat de Kadjar een segment lager zit ga ik er dan ook maar vanuit dat hij minder comfort biedt, maar dat is niet persé een nadeel. Anders had ik wel een andere auto genomen.LopendeVogel schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 08:36:
Je pakt dus een auto die volgens jouw voorkeuren en vergelijkingen alleen maar nadelen kent (veel tanken, rij comfort is minder wat voor de meeste juist het belangrijkste is) op 1 na, en dat is dat de Kadjar goedkoop is, daar schrik ik een heel klein beetje van?
Tja, het is toch fijn om wat geld over te houden.
De zinsopbouw in mijn zin was inderdaad een beetje apart. Het verhaal over het 'premium' zijn van de 3008 en het soundsystem staat eigenlijk los van elkaar. Het enige wat ik over premium heb aangestipt bij de 3008 is de prijs, die vind ik persoonlijk te hoog voor deze auto. Daarom noemde ik het woord premium in deze zin, omdat ik de prijs toch echt richting de premium kant vindt gaan terwijl de auto dat in mijn ogen niet kan waarmaken.LopendeVogel schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 08:36:
Dan de 3008, je vind hem prachtig uitzien van binnen en van buiten maar je vind hem niet premium, de reden waarom je hem niet premium vind is omdat je ineens over de 508 praat. De 3008 en de 508 zijn niet dezelfde auto's, hier zit een groot verschil in. Wat jij zegt is: ik wil geen 508 1.6L, de 3008 vind je prachtig. Om die reden wil je geen 3008
Ik noemde daarna alleen het geluidssysteem uit mijn 508. Die was beroerd en daarom zou ik altijd een beter systeem aanvinken bij Peugeot. Dat is in de 3008 dus het Focal systeem. Twee losse punten die ik inderdaad beter niet bij elkaar had kunnen zetten.
Ik heb gezegd dat ik geen 1.6 wil van PSA, in ieder geval niet met een problematische automaat die in mijn 508 zat. De dealer heeft gezegd dat de automaat bij het 1.6 blok in de 3008 hetzelfde is als in de 508, dus dan heb ik er weinig vertrouwen in. Het maakt dan niet uit in welke auto die zit, maar ik heb geen zin om straks meer met 80 km/u over de snelweg te tuffen naar de dichtsbijzijnde dealer. Kan bij elke auto gebeuren natuurlijk, maar ik heb nu al drie problematische Peugeots gehad (106, 407 sedan en dus de 508 SW).
Tja, nieuwe motor dus weer nieuwe ervaringenLopendeVogel schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 08:36:
Uiteindelijk ga je voor de Renault Kadjar, ondanks dat je slechte ervaringen hebt met de 508. Waarom vergelijk je de Kadjar niet met de 508? Je Kadjar zal vermoedelijk met zijn 1400kg een 1.2 blokje hebben?
Het zeer lichte blokje in combinatie met de lage prijs, ik vermoed dat dit simpelweg de reden is waarom je voor een Kadjar gegaan bent?
Je begon over een A5, een C klasse, allemaal niet geworden om vage redenen (imo te duur dus). Je gaat voor de Kadjar (denk ik) omdat deze simpelweg goedkoop is.
En inderdaad, ik ga voor de Kadjar omdat hij lekker goedkoop is. Dat heb ik in mijn eerste bericht ook al aangegeven volgens mij. De Audi en Mercedes worden allebei te duur als je ze een beetje leuk aankleedt.
Tja, wat is leuk vinden? Ze houdt niet zo van parkeren maar kan de V70 ook prima kwijt in een parkeergarage. Veel groter moet het alleen niet worden, en daarom denk ik dat ze de V90 niet zo'n goede kandidaat vindt. Een Kadjar is daarnaast korter dan de V70 die we nu hebben en ook korter dan een V90, C-Klasse en A5. De kortste in dat rijtje dus. Hij is hooguit wat breder en natuurlijk is hij ook hoger, al maakt dat weinig uit. Het parkeren moet alleen maar makkelijker worden door de parkeerassistentLopendeVogel schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 08:36:
Daarnaast, je vrouw vind een grote auto toch niet leuk met parkeren? De Kadjar kan nog weleens groter zijn dan de Volvo, Audi en Mercedes. Mede dankzij de hoge en relatief kleine ramen zal ze het met de Kadjar moeilijker hebben dan welke andere auto dan ook die jij aangehaald heb.
Tuurlijk zijn die nadelen ook aanwezig bij de Kadjar. Daar verwacht ik het echter eerder dan bij een auto die zomaar 100 euro per maand duurder is. En ik kan de duurdere auto's in mijn lijstje best betalen, anders had ik ze ook niet op mijn longlist gezet. Maar in zo'n keuze kom je ook bij het punt dat je gaat nadenken of het het waard is om in zo'n dure auto te rijden. Ik geef dat geld liever aan iets anders uit en daar kwam ik ook deze keer weer achter. Vandaar de keuze voor de Kadjar.LopendeVogel schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 08:36:
Ps. het is geen aanval, niks mis met de Kadjar.. Maar de argumenten die jij noemt bij de luxere auto's die vind ik maar vreemd, wat ik denk: ze zijn gewoon te duur. Elk nadeel die je opnoemt van de luxere auto's, die zijn net zo goed aanwezig bij de Kadjar.
Dat rij ik met mijn V70 ook niet en dat zal waarschijnlijk met geen een auto uit mijn lijstje gebeuren. Daarna ga je kijken met welke auto je het langst door kan rijden. Tuurlijk heeft dat ook te maken met het weer, welke weg je rijdt, bandenmaat enzovoort, maar om het even overzichtelijk te houden ben ik van de tankinhoud uit gegaan. En die is bij de Kadjar gewoon bijna het hoogste uit mijn lijstje, alleen de C-Klasse komt hoger uit.LopendeVogel schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 08:36:
Met de Kadjar:
- Rij je niet meer dan 1500km op 1 tank, oftewel je zal hoe dan ook elke week 1 a 2x moeten tanken.
Hierboven ook al aangegeven, hij is korter dan de V70, hoogstens wat hoger en breder dan de V70. Maar dat was te verwachten natuurlijk. Ik denk niet dat de hoogte een obstakel is voor het parkeren en het verschil in de breedte valt te verwaarlozen. Ze heeft hem ook al gezien en goedgekeurd dus dat is geregeld.LopendeVogel schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 08:36:
Met de Kadjar:
- Kadjar is groter/hoger vergeleken de andere aangehaalde auto's, je vrouw zal het niet leuk vinden dus.
Ik heb de duurste uitvoering, inderdaad met Bose. Al weet ik uit onze Megane vroeger dat er weinig in te stellen valt aan het geluid. Toch is het inderdaad veel beter dan die standaard troep.LopendeVogel schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 08:36:
Met de Kadjar:
- Geluid (tenzij je de Bose editie hebt) is gewoon net zo brak als de 3008.
Ik heb niet gezegd dat het niet goed is, het zal hooguit minder zijn dan de V70 en daar ben ik me ook van bewust. Tuurlijk komt het niet in de buurt van de duurdere merken, maar daar is de prijs dan ook naar en het is toch een ander soort auto.LopendeVogel schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 08:36:
Met de Kadjar:
- Rijcomfort is niet goed (zeg je zelf. Hier ben ik het zeker mee eens want: een Talisman komt niet in de buurt van een Volvo, Audi of Mercedes)
Rij ik toch nog goedkoper dan ik dacht.LopendeVogel schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 08:36:
Met de Kadjar:
- Zeer zwak blok vergeleken het gewicht van de auto (voordeel, je zal niet snel geflitst worden, waar je bang voor was indien je een luxe Audi A5 zou lease).
De Talisman heeft met 4Control aan boord maar 47 liter tankinhoud, dat scheelt dus 8 liter. Die 4Control kan ook niet zomaar verwijderd worden uit de configuratie, want het is standaard vanaf de Intens.LopendeVogel schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 08:36:
Met de Kadjar:
- Tankinhoud van 55Liter (dit is incl reserve), wel een voordeel tegenover de Talisman inderdaad, hoewel de Talisman ook een 51liter tank versie heeft, volgens mij gepaard met een iets zwaarder blok.
Ik heb even geleden ook al aangegeven waarom ik dit lijstje heb samengesteld. Ik ben niet specifiek op zoek naar ruimte of iets dergelijks (wel naar een grote tank, maar die is nergens meer te vindenLopendeVogel schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 08:36:
Ik vraag me oprecht af hoe je deze argumenten hebt kunnen gebruiken om de Kadjar boven elke andere auto te kiezen
Nogmaals, in mijn ogen is er niks mis met een Kadjar, gewoon een leuke budget auto (ik wil je echt geen spijt aanpraten van je keuze!!), ik probeer alleen een logica te zien die ik nog steeds niet zie
Stel je zou bij de Audi, Mercedes, Volvo, en 3008 zeggen: veel te duur, dan zou ik het begrijpen. Voor de rest zullen deze wagens alleen maar voordelen kennen (3008 misschien niet, maar dat vind ik ook een lullige vergelijking met de Audi A5, Mercedes C en Volvo **).
Ik heb geprobeerd om het een beetje helder te maken, maar op sommige punten zal het nu nog steeds niet helder zijn

Gelukkig hoor ik tot de 25% die niet die kleur heeft besteldredfoxert schreef op zondag 7 mei 2017 @ 20:36:
[...]
InderdaadSkoda Octavia Combi Style Business met Tech Pakket, Race Blue. Volgens het skodaforum heeft 75% Race Blue besteld

Ik vind die 18 inch er enorm tof uitzien. Kies wat goed aanvoelt joh. Jij moet er de komende jaren in rond rijden.miicker schreef op zondag 7 mei 2017 @ 20:33:
[...]
Ik heb wat reviews gezien van reviewers die de FR versie testen met 18" velgen, ik heb er geen negatieve dingen over gehoord..
Ik vind ze ook enorm gaaf. Ik denk dat ik ze toch maar ga doen. Ik heb nog geen auto, dit wordt mijn eerste auto, dus heb weinig vergelijkingsmateriaal, denk dus ook niet echt dat ik het zal merken als de demping iets minder is dan bij 17" velgen.lauranvh schreef op zondag 7 mei 2017 @ 20:59:
[...]
Ik vind die 18 inch er enorm tof uitzien. Kies wat goed aanvoelt joh. Jij moet er de komende jaren in rond rijden.
Ik snap je vraag niet. Als je achteraf die velgen laat monteren door de dealer betaal je toch geen extra bijtelling? Dan is het een accessoire. Het lease bedrag gaat natuurlijk wel omhoog omdat daarmee die velgen (en ook duurdere banden!!!) worden betaald.miicker schreef op zondag 7 mei 2017 @ 19:33:
[...]
Zijn er nog meer mensen met input op bovenstaande post/vraag?
Vind het persoonlijk jammer dat de 'standaard' velgen van de Ibiza FR niet ook net als bij de leon in de 'machined' uitvoering te krijgen zijn. 17" is in principe groot genoeg op een B segment, vind alleen de kleur niet zo super, erg standaard.miicker schreef op zondag 7 mei 2017 @ 21:01:
[...]
Ik vind ze ook enorm gaaf. Ik denk dat ik ze toch maar ga doen. Ik heb nog geen auto, dit wordt mijn eerste auto, dus heb weinig vergelijkingsmateriaal, denk dus ook niet echt dat ik het zal merken als de demping iets minder is dan bij 17" velgen.
Als het in het budget past zou ik er gewoon voor gaan, vind de 18" persoonlijk echt heel mooi staan. Comfort zal wat minder zijn, maar als je niet echt een voorkeur hebt en weinig referentiemateriaal hebt zou dat ook niet uit moeten maken
Je zult er mee moeten rijden om erover te oordelen? Ik had op mijn Leon ST 18 inch met een wang van 40. Dat was incl verlaging echt wel stug rijden. Op de Ibiza toentertijd was dat zeker niet minder dus verwacht met 18 inch dat het nog harder is.miicker schreef op zondag 7 mei 2017 @ 20:33:
[...]
Ik heb wat reviews gezien van reviewers die de FR versie testen met 18" velgen, ik heb er geen negatieve dingen over gehoord..
Nu op de Mondeo heb ik 18/45/235 en dat is wel stuk comfortabeler (ook verlaagd).
Testen dus
[ Voor 7% gewijzigd door JB op 07-05-2017 23:01 ]
Mijn boefje is liev!
Ik val er ook buiten, haha. Cappuccino Beige ben ik uiteindelijk voor gegaan. Post maar mooi foto's van binnen en buiten als jullie hem hebben!J0YR1D3R schreef op zondag 7 mei 2017 @ 20:54:
[...]
Gelukkig hoor ik tot de 25% die niet die kleur heeft besteld* J0YR1D3R is degene met de zilveren O3 die a.s. zaterdag eindelijk komt
@redfoxert Mooi! Techpakket had ik eigenlijk ook nog wel gewild, maar door de 18 inch velgen ging het brandstofvoorschot omhoog waardoor het buiten leasebudget ging.
[ Voor 16% gewijzigd door vinom op 07-05-2017 21:53 ]
@jongetje de vraag is eigenlijk meer, wat zouden jullie doen: 17" of 18" velgen?
@[MAUS] Ja precies, ik vind de 17" machines velgen misschien zelfs mooier dan de 18" velgen. Maar die zijn alleen optioneel voor de Xcellence uitvoering (zijn zelfs €200,- duurder dan de 18" velgen voor de FR).
@JB Ik zou het graag testen, alleen staat de nieuwe Ibiza pas ergens in juni bij de dealers, dus ik kan niet echt het verschil testen tussen 17" en 18".
Had eerlijk gezegd liever 17" gehad maar dan met een donkere kleur, zoals deze:

maar die zijn, zoals ik al zei, alleen optioneel voor de Xcellence. Ik zal het dus echt met de standaard 17 inch velg moeten doen (zelfde als de afbeelding, alleen dan helemaal grijs, of de 18" velgen.
Op dit moment nijg ik wel heel erg naar de 18" velgen. Ik zou het zonde vinden als ik de auto straks binnen heb en denk "Had ik maar voor de mooiere velgen gekozen". En €8,80 per maand kan ik op zich ook nog wel missen
Verwijderd
Voor mij idem. Comfort is belangrijker dan de velg imho, en 17" is toch al heel wat op een B-segmenter. Vaak vind ik 18" zelfs overkill en een beetje 'too much' overkomen, met name bij kleinere wagens.Verwijderd schreef op zondag 7 mei 2017 @ 22:02:
Ik zou voor comfort gaan en dus de standaard 17" velg. Ik zit veel langer in de auto dan dat ik er naar kijk. Van comfort heb ik dus langer plezier dan van iets mooiere velgjes (waarbij mooi relatief is, want sommigen vind ik al vrij snel richting onsmakelijk gaan). Een auto is voor mij in eerste instantie een stuk gereedschap om mij van a naar b te brengen.
Maar iedereen moet verder natuurlijk kiezen wat hij/zij het mooiste vindt, dat is ook leuker voor het Nederlandse wagenpark

Was wel leuk samenstellen bij zo'n auto. Had 8-9K niet AF fabriek
Mijn boefje is liev!
Met gestrekt been.
Heeft naar mijn idee meer met de bandenprijs te maken, bij mij was de meerprijs 17 in plaats van 16 ook bizar groot...artbij schreef op maandag 8 mei 2017 @ 08:49:
Toen ik nog lease reed, waren 18" echt een heel stuk duurder dan 17". Buiten de normale meerprijs om, Net of de leasemaatschappij dacht dat je met 18"ook meer benzine verbruikt en harder remt.
Maar als je dan bedenkt dat er een volledige set winterbanden in een duurdere maat bijkomt en waarschijnlijk ook 2 stuks zomerbanden gedurende de looptijd dan tikt een duurdere maat best aan....
Op de leaseprijs is het dan misschien 4 euro voor de duurdere velg maar 8 euro voor de duurdere banden en het hogere verbruik.
Ik zou overigens geen 18" onder een Ibiza nemen, hoe mooi het ook staat...platte bandjes zijn niet bevorderlijk voor het comfort.
Met gestrekt been.
Een vriend van we waarmee ik ook over m;n twijfels sprak vertelde me over Plasti Dip, voor als ik eventueel de velgen een kleur wil geven. Ziet er echt strak uit. Hij zelf gebruikt het ieder jaar, en je kunt niet echt onderscheid maken tussen gespoten velgen of velgen behandeld met Plasti Dip.
Voor de mensen die het niet kennen, Plasti Dip is een spray waarmee je een soort rubber achtige coating kan spuiten. Je kan het er ook weer aftrekken en tast de onderlaag niet aan. Je kunt het er eventueel ook met de hogedrukspuit afhalen.
@miicker Plastidip op velgen die je er met de hogedrukspuit af kan halen... dat klinkt alsof het redelijk gevoelig is voor mechanische schade. Juist op wielen heb je daar nogal eens last van, zeker als je af en toe wat modder en/of slecht weer meepakt. Gaat die plastidip er niet al af bij gewoon gebruik? Ik weet dat het veel gebruikt wordt voor het wrappen met reclamemateriaal of op plaatwerk in het algemeen. Daar lijkt het me een stuk beter geschikt voor dan voor wielen. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Subaru Legacy van Mark Gorter van Autoweek bij de barrelbrigade van vorig jaar... volgens mij begon die aan het eind van de serie (na een paar maanden?) al op verschillende plekken los te laten.
Zelf geen ervaring met het product, vond het vrij prijzig. Je hebt al snel een spuitbus per velg nodig.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Haha ik dacht ik begin gek te worden net stond hier toch echt een andere foto maar je hebt gewoon stiekem een mooiere foto geplaatst.JB schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:56:
@miicker Klopt, dat is Pirineogrijs
@gwystyl Het is 17 inch op die Ibiza ST. Op de Leon ST (Technicgrijs) had ik 18 inch. Nu op de Mondeo ook weer 18 inch maar 45 tov 40 is een enorm verschil qua comfort.
[afbeelding]
Ik vind die kleur een van de mooiste kleuren voor een Seat leon en ook voor de Ibiza. Simpel en elegant zonder gelijk heel "standaard" te zijn.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Mocht ik ooit in een verdwaalde situatie verzeilt raken bij een automerk of de politiek, dan werd elke leasetopper enkel leverbaar in kleurrijke kleuren. Voor een "Premium" kleur als wit/grijs moest je 3k bijbetalen
Waar zijn de "Rebelblue" leaseauto's, de "Hot Orange" Mini's, de "Britisch Racing Green" kleuren?
Heb zelf 4 17" velgen wit geplastidipt met en zonder blanke lak.Tsurany schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:07:
@gwystyl Bij plasti dip op velgen wordt eigenlijk altijd aangeraden om een blanke lak over de plasti dip aan te brengen om ze te beschermen tegen vuil en beschadigingen. Het schijnt dat je eenvoudig beschadigingen kan bijwerken door het bij te spuiten.
Zelf geen ervaring met het product, vond het vrij prijzig. Je hebt al snel een spuitbus per velg nodig.
Bedenk goed dat het niet perfect is. Het aanbrengen werkt makkelijk, maar je velgen schoonmaken met remreiniger of een ander drijfgas-spuitbus spulletje vreet al gauw je "dip" aan.
Daarnaast is remstof een regelrechte ramp. het vreet in de kleur en is onmogelijk om er weer uit te krijgen. Zelf rijd ik met aftermarket Wilwood klauwen en remblokken die geschikt zijn voor op het circuit (en veel stof geven) maar je als je het netjes wil houden sta je elke 200km je velgen te poetsen.
Is natuurlijk minder aan de orde bij leaseauto's met standaard remmen, maar het is zeker geen perfect spul.
Reinigen met chemische reiniger is geen enkel probleem, zolang het maar niet uit een drijfgas spuitbus komt. Hoge drukspuit is ook geen probleem, mits je voldoende afstand houdt.
Naar verloop van tijd wordt het spul dunner en begint de oorspronkelijke lak door te komen. Ook krassen van velgborstels en dergelijke zijn na langere tijd goed te zien in de dip.
Voor mij was het een kwestie van proberen (de blanke laklaag is wel beter, maar betekend ook niet dat het fool-proof is) maar ik ga binnenkort bij het wisselen naar Semi-slicks mijn velgen ook een retourtje poedercoater doen.
Respect to the man in the icecream van!
Bij mijn werkgever zijn al dat soort kleuren verboden in het nieuwe lease beleidEstoque schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:17:
Ik zal wel hopeloos modern zijn, maar gaan we nu Grijstinten kenmerken als "Elegant en niet standaard"?
Mocht ik ooit in een verdwaalde situatie verzeilt raken bij een automerk of de politiek, dan werd elke leasetopper enkel leverbaar in kleurrijke kleuren. Voor een "Premium" kleur als wit/grijs moest je 3k bijbetalen
Waar zijn de "Rebelblue" leaseauto's, de "Hot Orange" Mini's, de "Britisch Racing Green" kleuren?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Tijd voor een nieuwe werkgever dusTsurany schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:23:
[...]
Bij mijn werkgever zijn al dat soort kleuren verboden in het nieuwe lease beleid
Zal wel iets met restwaarde te doen hebben. Nederlanders zijn nu eenmaal graag saai en anoniem in het verkeer.
Ik ben voor!Estoque schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:17:
Ik zal wel hopeloos modern zijn, maar gaan we nu Grijstinten kenmerken als "Elegant en niet standaard"?
Onder andere bij mij, nog 3,5 maandWaar zijn de "Rebelblue" leaseauto's, de "Hot Orange" Mini's, de "Britisch Racing Green" kleuren?
[...]

Ik zit hier netEstoque schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:25:
[...]
Tijd voor een nieuwe werkgever dus
Zal wel iets met restwaarde te doen hebben. Nederlanders zijn nu eenmaal graag saai en anoniem in het verkeer.
Maar misschien nog een mooie donker blauwe kleur, beter dan grijs of zwart. Liefst zou ik voor British Racing Green gaan, blijft toch wel een geweldige kleur.
Los van het restwaarde aspect: ik vind een donkerblauwe, donkergrijze, witte of zwarte auto simpelweg mooier. Ben ik daarom saai? Het zal zo zijn, kennelijk. Het zelfde zie je ook in mijn kledingkast terug. Ik heb een rij (donker)blauwe en grijze pakken. Overhemden zijn wit, blauw en blauw/wit.Estoque schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:25:
[...]
Ons huis is toch redelijk modern ingericht. Met een grijze vloer, witte wanden (behalve twee lichtgrijze wandjes) en plafonds (echt wit, geen 9001 / 9010) grijze bankstellen, witte meubels met grijstint bovenbladen. Witte gordijnen en zwarte lampenkappen. Alles perfect op elkaar afgestemd. Accessoires (afdeling vrouwlief) zijn zachte kleuren die weer bij het wit en grijs passen. Planten zijn overigens wel groen.
Joe, Renault Megane gt-line Bleu Iron in de bestelling. Ook nog paar maandjes wachten...Estoque schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:17:
Wel even getwijfeld tussen deze of de donkerblauwe (heeft toch iets meer "business klasse"), maar toch even voor het kleine jongetje in mij gekozen en het fellere blauw gepakt

Ik heb deze al maand of 3 voor de deur, blijft een vette kleur :Estoque schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:17:

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Donkerblauw/Zwart staat meestal wel goed inderdaad, maar het is zo "Standaard". Niet dat het erg is hoor en ik kan er opzich wel inkomen dat leasemaatschappijen en/of werkgevers het verbieden of een hoger tarief rekenen voor een auto met een "afwijkende" kleur. Maar het doet zoveel goeds voor het straatbeeld, naar mijn mening.AllSeeyinEye schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:33:
[...]
Los van het restwaarde aspect: ik vind een donkerblauwe, donkergrijze, witte of zwarte auto simpelweg mooier. Ben ik daarom saai? Het zal zo zijn, kennelijk. Het zelfde zie je ook in mijn kledingkast terug. Ik heb een rij (donker)blauwe en grijze pakken. Overhemden zijn wit, blauw en blauw/wit.
Ons huis is toch redelijk modern ingericht. Met een grijze vloer, witte wanden (behalve twee lichtgrijze wandjes) en plafonds (echt wit, geen 9001 / 9010) grijze bankstellen, witte meubels met grijstint bovenbladen. Witte gordijnen en zwarte lampenkappen. Alles perfect op elkaar afgestemd. Accessoires (afdeling vrouwlief) zijn zachte kleuren die weer bij het wit en grijs passen. Planten zijn overigens wel groen.
Mooi voorbeeld was toen de Volvo V40 nieuw was. Overal zag je Blauwe en Rode V40's, waar deze nu weer vervangen zijn door de grijze/witte variant. Ik vind dat gewoon zo zonde!
Ik zeg niet dat je saai bent hoor, daarvoor moet ik eerst met je 2 avonden om de tafel gezeten te hebben met een paar flesjes wijn/whiskey/bier en een goed gesprek. Dan pas kan ik zeggen of je saai bent
Of Nederlanders hebben smaak.. het is maar net hoe je het wilt omschrijven. Over smaak valt niet te twisten thoughEstoque schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:25:
[...]
Ik vind de kleuren die je opnoemt (oranje, (fel) groen, etc.) nou niet bepaald mooi. Daar zou ik na een week al klaar mee zijn waarschijnlijk.
Edit: gezien hier boven, ik snap je punt wel hoor. Waarschijnlijk chargeerde je ook een beetje met de extreme kleuren..
[ Voor 10% gewijzigd door remzor op 08-05-2017 11:47 ]
De kleuren die ik opnoemde zijn juist kleuren die naar mijn mening perfect in het beeld van "opvallend, maar niet schreeuwerig".remzor schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:46:
[...]
Of Nederlanders hebben smaak.. het is maar net hoe je het wilt omschrijven. Over smaak valt niet te twisten though
Ik vind de kleuren die je opnoemt (oranje, (fel) groen, etc.) nou niet bepaald mooi. Daar zou ik na een week al klaar mee zijn waarschijnlijk.
Edit: gezien hier boven, ik snap je punt wel hoor. Waarschijnlijk chargeerde je ook een beetje met de extreme kleuren..
Rebelblue is waarschijnlijk iets too much, maar Hot Orange en Britisch Racing green zijn eigenlijk redelijk ingetogen.
De enige kleur grijs die ik wel zou overwegen is de "Nardo-grey" achtige kleuren die je tegenwoordig veel op Ford Focussen ziet en Audi A3's. Vind dat een erg mooie kleur grijs.
Moet overigens wel de kanttekening maken dat ik niet gebruik maak van een leaseauto en mijn dagelijkse auto niet geschikt is op alle punten die een werkgever verwacht van een leaseauto.

'Schreeuwende' / felle kleuren zijn niet eens mogelijk om te kiezen!
[ Voor 19% gewijzigd door AllSeeyinEye op 08-05-2017 11:59 ]
Holy shit, wat saai. HahaAllSeeyinEye schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:58:
@Estoque Voor de S60 zijn de volgende kleuren beschikbaar:
[afbeelding]
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Wow, het is dus niet jullie schuld, maar de schuld van het door mij geliefde Volvo.AllSeeyinEye schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:58:
@Estoque Voor de S60 zijn de volgende kleuren beschikbaar:
[afbeelding]
Volvo is echt kut sinds die chinezen hebben overgenomen!!!!
Geen kleuren in het leasebeleid hier, toch is de parkeergarage redelijk saai....grappig genoeg zijn het vooral de vrouwelijke collega's die een wat meer gedurfde kleur kiezen.
Mwah, de XC60 heeft naast de bovenstaande kleuren ook een donkerbruin (tegen zwart aan) en donkerrood in het assortiment.Estoque schreef op maandag 8 mei 2017 @ 12:00:
[...]
Wow, het is dus niet jullie schuld, maar de schuld van het door mij geliefde Volvo.
Volvo is echt kut sinds die chinezen hebben overgenomen!!!!![]()
![]()
De V/S90 heeft dezelfde kleuren als de XC60, muv het rood.
De V40 heeft dan weer niet het bruin maar wel een rood.
[ Voor 13% gewijzigd door AllSeeyinEye op 08-05-2017 12:03 ]
Ik was ook net de configurator van Volvo aan het doorbladeren, echt niet te geloven gewoon. Hun ingetogenheid is altijd wel redelijk aanwezig geweest, maar zo saai had ik het niet verwacht.AllSeeyinEye schreef op maandag 8 mei 2017 @ 12:01:
[...]
Mwah, de XC60 heeft naast de bovenstaande kleuren ook een donkerbruin (tegen zwart aan) en donkerrood in het assortiment.
De V/S90 heeft dezelfde kleuren als de XC60, muv het rood.
De V40 heeft dan weer niet het bruin maar wel een rood.
Het metallic Rood en Metallic Blauw staan wel heel goed, maar niet zo spannend als ik gehoopt had.
Nu komen vrouwen ook makkelijker weg met een opvallendere auto, zie Fiat 500, Mini etc. Niet Digitaal-verkrachtend-NRC-hatend bedoeld, maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel.nooberke schreef op maandag 8 mei 2017 @ 12:01:
Ik ben schuldig.... Hier komt titanium grijs... Getwijfeld over fel blauw en donkerrood maar toch voor veilig gekozen. Je moet er aardig wat jaartjes tegen aankijken dus ik durfde het niet aan.
Geen kleuren in het leasebeleid hier, toch is de parkeergarage redelijk saai....grappig genoeg zijn het vooral de vrouwelijke collega's die een wat meer gedurfde kleur kiezen.

Ik wacht nog even de onthulling af van de Skoda Karoq, maar anders wordt het de Seat Ateca.
[ Voor 21% gewijzigd door Arachnan op 08-05-2017 12:26 ]
Dat is dan een kwestie van smaak. Stroopbruin is niet mijn kleur...Arachnan schreef op maandag 8 mei 2017 @ 12:25:
Binnenkort ga ik mijn bestelling plaatsen voor een "ietwat" opvallendere kleur dan grijs of zwart..
[afbeelding]
Ik wacht nog even de onthulling af van de Skoda Karoq, maar anders wordt het de Seat Ateca.
Mooie kleur, zeker in combinatie met de zwarte afwerking en velgen.Arachnan schreef op maandag 8 mei 2017 @ 12:25:
Binnenkort ga ik mijn bestelling plaatsen voor een "ietwat" opvallendere kleur dan grijs of zwart..
[afbeelding]
Vrouwelijke collega's rijden hier onder andere de genoemde rode en blauw kleur op een V40, beetje een vooroordeel om meteen met een Fiat 500 en een Mini te komenEstoque schreef op maandag 8 mei 2017 @ 12:06:
[...]
Ik was ook net de configurator van Volvo aan het doorbladeren, echt niet te geloven gewoon. Hun ingetogenheid is altijd wel redelijk aanwezig geweest, maar zo saai had ik het niet verwacht.
Het metallic Rood en Metallic Blauw staan wel heel goed, maar niet zo spannend als ik gehoopt had.
[...]
Nu komen vrouwen ook makkelijker weg met een opvallendere auto, zie Fiat 500, Mini etc. Niet Digitaal-verkrachtend-NRC-hatend bedoeld, maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel.
De vrouwen rijden hier ook bovengemiddeld vaak een Clio of Mégane in een leuke kleur, Renault heeft daar tabetreft ook aardig wat keuze is.
Alleen jammer dat die Renault kleurtjes als je een keer verkeerd er naar kijkt er al vanaf komen.nooberke schreef op maandag 8 mei 2017 @ 12:40:
[...]
Mooie kleur, zeker in combinatie met de zwarte afwerking en velgen.
[...]
Vrouwelijke collega's rijden hier onder andere de genoemde rode en blauw kleur op een V40, beetje een vooroordeel om meteen met een Fiat 500 en een Mini te komen![]()
De vrouwen rijden hier ook bovengemiddeld vaak een Clio of Mégane in een leuke kleur, Renault heeft daar tabetreft ook aardig wat keuze is.
Bah ik had nooit gedacht dat er tussen verschillende merken zo veel verschil zou zitten in lak hardheid en kwaliteit.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Daar zit zeker kwaliteit in, maar heeft ook te maken met het soort materiaal dat gebruikt wordt op de auto's.Shunt schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:09:
[...]
Alleen jammer dat die Renault kleurtjes als je een keer verkeerd er naar kijkt er al vanaf komen.
Bah ik had nooit gedacht dat er tussen verschillende merken zo veel verschil zou zitten in lak hardheid en kwaliteit.
Zo ging de verf van de Laguna's er op de voorspatborden een stuk eenvoudiger af, dit kwam omdat deze van kunststof waren. Deze waren ook veel krasgevoeliger en daar hebben wij toen ik nog in de wasstraat werkte redelijk vaak opmerkingen over gehad.
Bij het wassen werden die spatborden redelijk ver ingedeukt en kwam er te veel druk op de laklaag te staan in tegenstelling tot metalen panelen.
Ook al is ie rood, met een Seat Leon ST ben je sowieso saai en anoniem in het verkeerEstoque schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:25:
[...]
Facts don't care about your feelings
Even kloppend gemaaktYoshiBignose schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:02:
[...]
Ook al is ie rood, met een Seat ben je sowieso saai en anoniem in het verkeer
Nou ja om eerlijk te zijn geef ik niet zoveel om kleur, maar grijs zou ik nooit nemen. Een donkere auto heb ik vaak gereden, maar je ziet krassen heel snel en ze worden erg warm. Daarom uiteindelijk maar voor wit gegaan... goedkoop, blijft lekker cool, je ziet krassen bijna niet (modder daarentegen wel, maar goed dat zie je op elke auto) en wit is toch nog best opvallend. Het staat ook wel mooi omdat m'n dak zwart is met panorama dak, dat heeft wel iets. Geen zwarte velgen erbij gedaan en geblindeerde achterruiten want dan gaat het weer naar aso
Wit goedkoop? als je wit-uni neemt dan scheelt het inderdaad 1200 tot 2500 euro, afhankelijk van het merk. En dat is op de fiscale waarde, dus in bijtelling scheelt het nog geen twee tientjes de maand. Maar uni lak zal toch niet zoveel afgenomen worden? Als je wit wil neem je toch ook gewoon Metallic wit? Vaak is het zelfs de premium kleur van een merk, en daarmee dus duurder dan de gewone metallic lakken.YoshiBignose schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:06:
[...]
Daarom uiteindelijk maar voor wit gegaan... goedkoop, blijft lekker cool, je ziet krassen bijna niet (modder daarentegen wel, maar goed dat zie je op elke auto) en wit is toch nog best opvallend. Het staat ook wel mooi omdat m'n dak zwart is met panorama dak, dat heeft wel iets. Geen zwarte velgen erbij gedaan en geblindeerde achterruiten want dan gaat het weer naar aso
Bij mijn leasemij was het altijd zo dat een uni lak in lease duurder is of uberhaupt niet toegestaan was omdat die lakken zwakker zijn / gevoeliger zijn voor aantasting dan metallic lakken.
Verder vind ik bij wit zwarte velgen eigenlijk een must. Het smoelt gewoon beter. Van donkere achterruiten ben ik dan juist niet gecharmeerd, simpelweg omdat dat ten opzichte van de voorste zijruiten gewoon niet mooi is (vind ik).
[ Voor 3% gewijzigd door AllSeeyinEye op 08-05-2017 14:18 ]
Oh bij mijn auto was dat juist tegenovergesteld. De normale wit (solid white) kostte niets extra en scheen (hoorde ik dan uit ervaring) een erg harde lak te zijn die nauwelijks beschadigt. Is nu niet meer leverbaar overigens, geen idee waarom (zal wel te populair zijn, nu moet je €1500 extra betalen voor wit). De kleur is wel wat doffer dan metallic wit, dat is waar (pearl white multi coat bij mijn auto).AllSeeyinEye schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:17:
[...]
Wit goedkoop? als je wit-uni neemt dan scheelt het inderdaad 1200 tot 2500 euro, afhankelijk van het merk. En dat is op de fiscale waarde, dus in bijtelling scheelt het nog geen twee tientjes de maand. Maar uni lak zal toch niet zoveel afgenomen worden? Als je wit wil neem je toch ook gewoon Metallic wit? Vaak is het zelfs de premium kleur van een merk, en daarmee dus duurder dan de gewone metallic lakken.
Bij mijn leasemij was het altijd zo dat een uni lak in lease duurder is of uberhaupt niet toegestaan was omdat die lakken zwakker zijn / gevoeliger zijn voor aantasting dan metallic lakken.
Verder vind ik bij wit zwarte velgen eigenlijk een must. Het smoelt gewoon beter. Van donkere achterruiten ben ik dan juist niet gecharmeerd, simpelweg omdat dat ten opzichte van de voorste zijruiten gewoon niet mooi is (vind ik).
Tenzij je de fel oranje of fel groene Ibiza hebt, die vallen wel op
Schijnt dat die kleur nu ook weg is
Klopt, de nieuwe Ibiza is niet meer verkrijgbaar in hele opvallende kleuren.Tsurany schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:49:
[...]
Tenzij je de fel oranje of fel groene Ibiza hebt, die vallen wel op
Schijnt dat die kleur nu ook weg is
Laatst nog proefrit gereden in de limoen groene versie. Leuk kleurtje, zou hem zelf zeker niet nemen, dat is leuk voor een paar maandjes, maar niet voor 4 jaar
Spannendste kleuren op het nieuwe model is rood of wat feller blauw.
Ik zou meteen die oranje versie genomen hebbenmiicker schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:53:
[...]
Klopt, de nieuwe Ibiza is niet meer verkrijgbaar in hele opvallende kleuren.
Laatst nog proefrit gereden in de limoen groene versie. Leuk kleurtje, zou hem zelf zeker niet nemen, dat is leuk voor een paar maandjes, maar niet voor 4 jaar
Spannendste kleuren op het nieuwe model is rood of wat feller blauw.
Moet je bij de Oranje groep gaan werkenTsurany schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:14:
[...]
Ik zou meteen die oranje versie genomen hebbenWil sowieso nog een keer een oranje auto, blijft de leukste kleur

Hebben alleen maar deze kleur auto's.
[ Voor 4% gewijzigd door jongetje op 08-05-2017 15:22 ]
Wellicht m'n nieuw auto maar laten wrappenjongetje schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:22:
[...]
Moet je bij de Oranje groep gaan werken![]()
[afbeelding]
Hebben alleen maar deze kleur auto's.
[ Voor 12% gewijzigd door Tsurany op 08-05-2017 15:26 ]
* MisteRMeesteR reed vroeger een Ford Focus in de kleur Tango Orange.Tsurany schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:14:
[...]
Ik zou meteen die oranje versie genomen hebbenWil sowieso nog een keer een oranje auto, blijft de leukste kleur

www.google.nl
Vond ik wel een klein nadeel bij de Astra die ik gekozen heb. Kleurkeuze is beperkt en weinig spannend.
Spannendste was nog knalrood, maar dat vind ik dan weer net niet mooi staan op een auto.
Dus werd het Asteroid Grey. Opzich wel een mooie kleur, soms lichtgrijs, soms donkergrijs, maar soms zit er ook iets bruins in. Feitelijk natuurlijk gewoon weer de zoveelste grijstint.
Overigens staan zowel grijs als zwart altijd goed op een auto, maar het blijft een tikkeltje saai natuurlijk.
Dat is toch rood? Lijkt niet op dit:MisteRMeesteR schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:28:
[...]
* MisteRMeesteR reed vroeger een Ford Focus in de kleur Tango Orange.
[afbeelding]

Kleur heette Tango Orange, al is het idd absoluut geen signaalkleur, oranje was hij zeker!Tsurany schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:31:
[...]
Dat is toch rood? Lijkt niet op dit:
[afbeelding]
www.google.nl
Mijn Astra is dus Emerald Green. Bewust ervoor gekozen omdat ik zag dat er al zoveel Asteroid Grey's reden en ik dan toch iets anders wilde...skoozie schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:40:
Ik vind van Astra die Emerald Green wel een mooie kleur. Als volgende leaseauto staat een Mazda 3 HB Skylease GT Diesel in het Soul Red met zwarte velgen bovenaan op de shortlist, moet nog in een Nissan qashqai en een Astra gaan rijden.
Staat hem erg netjes icm de bi-color 18" velgen.
Verwar Asteroid Grey overigens niet met Granite Grey of Cosmic Grey. Die laatste twee zijn beduidend lichter van kleur, Asteroid Grey is m.i.v. modeljaar 2017 ook niet meer leverbaar.
Uiteraard zijn kleurtjes dan wel weer erg smaak gebonden natuurlijk, maar ik baalde wel een beetje van de kleurkeuzes bij Opel
18" bi-color zijn altijd een must overigens
Ligt het aan mij of is Athlon bij bepaalde merken vele malen goedkoper dan Alphabet? Als ik kijk naar bijv. Audi of Mercedes, scheelt het heel wat tientjes.
Is net wat de leasemij voor afspraken/contracten en deals heeft weten te regelen.Silversin schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:35:
Wellicht een iets algemener vraag/opmerking.
Ligt het aan mij of is Athlon bij bepaalde merken vele malen goedkoper dan Alphabet? Als ik kijk naar bijv. Audi of Mercedes, scheelt het heel wat tientjes.
Bij mij zijn juist de Skoda's goedkoper bij Alphabet dan bij Athlon.
Edit: Net zelf gecheckt, scheelt inderdaad best wat.
[ Voor 5% gewijzigd door chris10r op 08-05-2017 16:49 . Reden: edit ]
Athlon is van DaimlerSilversin schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:35:
Wellicht een iets algemener vraag/opmerking.
Alphabet van BMW

Zoek mijn Leon.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Nu dus maar bij Alphabet besteld en morgen even bij Athlon annuleren. Heb ook meer het winter pakket erbij genomen (Verwarmbare voorstoelen, in hoogte verstelbare passagiersstoel, koplampreinigingsinstallatie,
verwarmbare ruitensproeierkoppen en ruitenvloeistof indicator). Voornamelijk die verwarmde voorstoelen en de ruitenwissersproeier koppen die verwarmd zijn spreken me wel aan
En uiteindelijk maar besloten om het bij de standaard 17" velgen te houden en misschien Plasti Dip te gaan gebruiken.
Die blauwe?Pinobigbird schreef op maandag 8 mei 2017 @ 19:09:
Dit is de parkeerplaats bij de VAG-dealer, alleen maar tinten leasegrijs te vinden. Heel bedroevend.
[afbeelding]
Zoek mijn Leon.
Waarom stem je je auto af op de kleur van je Tweakers avatar
Wat ongelofelijk irritant dat je de 17" velgen met zwarte accenten alleen op 1 uitvoering kan bestellen. Ik vind die erg mooi en zou die graag willen. Alleen op de FR versie kan je enkel die (in mijn ogen) lelijke Autostyle 18" velgen bestellen. Dan maar de 'simpele' 17". Enig idee van de levertijd?miicker schreef op maandag 8 mei 2017 @ 19:12:
Ik ging er vanuit dat de Seat Ibiza die ik besteld heb bij Athlon daar ook wel goedkoper zou zijn, maar het blijkt dat hij een euro of 5 goedkoper is bij Alphabet.
Nu dus maar bij Alphabet besteld en morgen even bij Athlon annuleren. Heb ook meer het winter pakket erbij genomen (Verwarmbare voorstoelen, in hoogte verstelbare passagiersstoel, koplampreinigingsinstallatie,
verwarmbare ruitensproeierkoppen en ruitenvloeistof indicator). Voornamelijk die verwarmde voorstoelen en de ruitenwissersproeier koppen die verwarmd zijn spreken me wel aanen dat kostte me uiteindelijk maar €2,55 netto per maand en aangezien Alphabet netto ongeveer €5,00 per maand goedkoper is kon dat wel
En uiteindelijk maar besloten om het bij de standaard 17" velgen te houden en misschien Plasti Dip te gaan gebruiken.
Levertijd krijg ik nog te horen, de dealer vertelde me dat als de bestelling deze week bij hun binnen is dat het waarschijnlijk derde week juni wordt. Dat valt me nog mee, want de dealer vertelde me eerst, toen de prijzen nog niet bekend waren, dat de levertijd 2-3 maanden zou zijn. Daar ga ik eigenlijk nog steeds van uit, dan kan het in principe alleen maar meevallen.t14wo schreef op maandag 8 mei 2017 @ 19:17:
[...]
Wat ongelofelijk irritant dat je de 17" velgen met zwarte accenten alleen op 1 uitvoering kan bestellen. Ik vind die erg mooi en zou die graag willen. Alleen op de FR versie kan je enkel die (in mijn ogen) lelijke Autostyle 18" velgen bestellen. Dan maar de 'simpele' 17". Enig idee van de levertijd?
Maar inderdaad, ik zou enorm graag de 17" velgen willen hebben met de zwarte accenten, maar die zijn alleen op de Xcellence optioneel en zijn ook nog eens duurder. Dan dus inderdaad maar de standaard 17" en misschien deze coating erop spuiten.
Hier een filmpje can de genoemde coating:
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic