EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Nope want dat doen ze gewoon niet, geen uitzonderingen op de regels.AllSeeyinEye schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:51:
Maar dan is er dus toch iemand die je voor de afwijking (in casu: auto staat niet in de portal) kan benaderen!
De auto's die je kunt bestellen staan op de site als hij er niet staat kun je hem niet bestellen.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Bij ons zijn we er juist weer wel aan begonnen.. Het is dus per werkgever verschillend.Shunt schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:36:
[...]
Nope want dat doen ze gewoon niet, geen uitzonderingen op de regels.
De auto's die je kunt bestellen staan op de site als hij er niet staat kun je hem niet bestellen.
Wij 'moeten' bij alphabet leasen maar uiteindelijk komt mijn auto bij ProLease vandaan
Nog maar even wachten dus
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Kun je aangeven waarom de keuze op ProLease gevallen is? Ik ben er namelijk niet over te spreken. Vooral prijstechnisch (lijken ze) heel erg duur. Lees: euro of 100 per maand hoger dan andere leasemij's.Hennie-M schreef op maandag 1 mei 2017 @ 13:03:
[...]
Bij ons zijn we er juist weer wel aan begonnen.. Het is dus per werkgever verschillend.
Wij 'moeten' bij alphabet leasen maar uiteindelijk komt mijn auto bij ProLease vandaan
Dat heb ik dan weer niet gekozen maar ProLease is voor mijn skoda een 30,- goedkoper dan Alphabet en 50,- goedkoper dan een dealer.t14wo schreef op maandag 1 mei 2017 @ 17:05:
[...]
Kun je aangeven waarom de keuze op ProLease gevallen is? Ik ben er namelijk niet over te spreken. Vooral prijstechnisch (lijken ze) heel erg duur. Lees: euro of 100 per maand hoger dan andere leasemij's.
En ik moet zeggen dat ik eigenlijk wel tevreden ben over ProLease. Als je ze belt krijg je tenminste gelijk iemand aan de telefoon.
[ Voor 12% gewijzigd door Hennie-M op 02-05-2017 08:11 ]
Uiteindelijk de volgende 3 auto's geselecteerd op basis van prijs/ruimte/opties.
- Renault Talisman Estate Intense (110dci)
- Peugeot 3008 Blue Lease Premium(1.2 turbo)
- VW comfortline business 1.4tsi
De Renault is een flink slagschip en oogt wel erg mooi. Achterkant is wel wat anoniemer maar kan ermee door. De 110pk diesel is wonderbaarlijk bij de tijd en trekt vlotjes door. Ik had het erger verwacht gezien het gewicht. Qua uitrusting niks te klagen bij de Renault, alles zit er eigenlijk wel op of aan. Wel wat te klagen heb ik over het Bose systeem. Dat vond ik redelijk, maar overtuigde mij niet genoeg.
Ook qua materiaal keuzes in het interieur frons ik soms mij wenkbrauwen. De pookknop bijv. ziet er wel heel goedkoop uit. Net als de onderkant dashboard die van hard plastic is. Dat zijn wat missers naar mijn mening. Maar het word goed gemaakt door het weggedrag van de Renault met zijn 4-control besturing en adaptieve dempers. Ik las in de reviews van bladen/YT etc dat het wat duits werd, en dat werd als nadeel gezien. Ik zie het juist als voordeel, aangezien ik uit een Duitser kom met het straffe S-line onderstel.
Toen naar de Peugeot 3008. De Peugeot 3008 is een mooie verschijning zowel van binnen als van buiten. En een heel mooi dashboard. Qua materialen ziet het er erg "premium" uit, en doet het niet onder voor bijv. Audi. En dat is een mooi compliment. Alleen snap ik de stofbekleding niet op het dashboard en ook op de zijpanelen, dit is vlekgevoelig en dat bewees de demo wagen al.
Het focal systeem wat een optie is, is top! Het geluid is erg goed en zuiver!
De aandrijflijn met de 1.2 is een gretig 3 cilinder blokje wat met zijn 130 Pk nog best wel raad weet met de 3008. Al is die wel wat zenuwachtig op het gas, en wat minder verfijnd dan bijv. mijn huidige 1.4TFSI.
Dan de minpunten, de stoelen. Qua rug prima, maar qua zitvlak heel kort. Zowel ik als mijn vriendin vonden dat niet prettig. Ook het zicht rondom is niet goed. Gigantische dodehoek door de brede stijlen.
Vervolgens naar de VW tiguan, tja ik had hoge verwachtingen maar die vind ik niet waargemaakt worden. Het reed goed en herkenbaar maar op basis van de lease mogelijkheid kom ik op een verdomd kale VW terecht. En dat vind ik het gewoon niet waard. Qua audio die in de basis 8 speakers heeft vond ik de weergave slecht. De Renault met Bose was beter en de focal van Peugeot was zelfs subliem.
Ik neig nu sterk om voor de Renault Talisman Estate te gaan in de Intense uitvoering. Die biedt het meeste auto. Als runner up de Peugeot 3008 en de VW als laatste maar die heeft het voor mij al afgedaan. Zonder R-line vind ik de VW maar saai overkomen.
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
http://www.autoweek.nl/nieuws/meer-details-skoda-karoq/
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Die 'nieuwe' VAG 1.0 TSI blokken van 115pk ben ik niet helemaal van overtuigd. VW zal alles vast prima op orde hebben qua kwaliteit, slijtage enzo aangezien ik nog geen '1.0 TSI problemen' topics ben tegen gekomen op internet.
Ben toch meer van de ouderwetse 4 cilinders haha.
Heb je er al in gereden? Ik heb de 1.0 sinds september. Bevalt super.chris10r schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 12:10:
Ja inderdaad vreemd. Skoda blijft qua ruimte toch de beste keus.
Die 'nieuwe' VAG 1.0 TSI blokken van 115pk ben ik niet helemaal van overtuigd. VW zal alles vast prima op orde hebben qua kwaliteit, slijtage enzo aangezien ik nog geen '1.0 TSI problemen' topics ben tegen gekomen op internet.
Ben toch meer van de ouderwetse 4 cilinders haha.
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Heb je toevallig ook al naar de Opel Insignia (nieuwe model) gekeken?Wicked-Game schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:46:
Afgelopen zaterdag ben ik eens gaan kijken naar een nieuwe leaseauto ter vervanging van de Audi A3 SB S-Line. Had al toegang gekregen van de leasemij om het een en ander te berekenen en dat viel zwaar tegen.
Uiteindelijk de volgende 3 auto's geselecteerd op basis van prijs/ruimte/opties.
- Renault Talisman Estate Intense (110dci)
- Peugeot 3008 Blue Lease Premium(1.2 turbo)
- VW comfortline business 1.4tsi
De Renault is een flink slagschip en oogt wel erg mooi. Achterkant is wel wat anoniemer maar kan ermee door. De 110pk diesel is wonderbaarlijk bij de tijd en trekt vlotjes door. Ik had het erger verwacht gezien het gewicht. Qua uitrusting niks te klagen bij de Renault, alles zit er eigenlijk wel op of aan. Wel wat te klagen heb ik over het Bose systeem. Dat vond ik redelijk, maar overtuigde mij niet genoeg.
Ook qua materiaal keuzes in het interieur frons ik soms mij wenkbrauwen. De pookknop bijv. ziet er wel heel goedkoop uit. Net als de onderkant dashboard die van hard plastic is. Dat zijn wat missers naar mijn mening. Maar het word goed gemaakt door het weggedrag van de Renault met zijn 4-control besturing en adaptieve dempers. Ik las in de reviews van bladen/YT etc dat het wat duits werd, en dat werd als nadeel gezien. Ik zie het juist als voordeel, aangezien ik uit een Duitser kom met het straffe S-line onderstel.
Toen naar de Peugeot 3008. De Peugeot 3008 is een mooie verschijning zowel van binnen als van buiten. En een heel mooi dashboard. Qua materialen ziet het er erg "premium" uit, en doet het niet onder voor bijv. Audi. En dat is een mooi compliment. Alleen snap ik de stofbekleding niet op het dashboard en ook op de zijpanelen, dit is vlekgevoelig en dat bewees de demo wagen al.
Het focal systeem wat een optie is, is top! Het geluid is erg goed en zuiver!
De aandrijflijn met de 1.2 is een gretig 3 cilinder blokje wat met zijn 130 Pk nog best wel raad weet met de 3008. Al is die wel wat zenuwachtig op het gas, en wat minder verfijnd dan bijv. mijn huidige 1.4TFSI.
Dan de minpunten, de stoelen. Qua rug prima, maar qua zitvlak heel kort. Zowel ik als mijn vriendin vonden dat niet prettig. Ook het zicht rondom is niet goed. Gigantische dodehoek door de brede stijlen.
Vervolgens naar de VW tiguan, tja ik had hoge verwachtingen maar die vind ik niet waargemaakt worden. Het reed goed en herkenbaar maar op basis van de lease mogelijkheid kom ik op een verdomd kale VW terecht. En dat vind ik het gewoon niet waard. Qua audio die in de basis 8 speakers heeft vond ik de weergave slecht. De Renault met Bose was beter en de focal van Peugeot was zelfs subliem.
Ik neig nu sterk om voor de Renault Talisman Estate te gaan in de Intense uitvoering. Die biedt het meeste auto. Als runner up de Peugeot 3008 en de VW als laatste maar die heeft het voor mij al afgedaan. Zonder R-line vind ik de VW maar saai overkomen.
Als ik nu een D klasse zou moeten / kunnen leasen zou het of een Insignia of een Superb worden.
Game PC
Ja wel gekeken, maar die komt in de lease niet gunstig voor mij uit. Hierdoor is die van mijn lijst verdwenen. Wel een mooie auto om te zien.Shunt schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 12:33:
[...]
Heb je toevallig ook al naar de Opel Insignia (nieuwe model) gekeken?
Als ik nu een D klasse zou moeten / kunnen leasen zou het of een Insignia of een Superb worden.
Ik ben met name benieuwd naar de levertijd.AllSeeyinEye schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:58:
Zo, ook Skoda komt nu met een compacte SUV, een directe concurrent voor de Tiguan en de Ateca. Blijft ergens toch wel wat vreemd dat binnen VAG de grootste concurrentie van de eigen merken komt...
http://www.autoweek.nl/nieuws/meer-details-skoda-karoq/
Eerste signalen wat ik gelezen heb is dat het tweede helft van het jaar in de verkoop gaat.
Als ze dit jaar nog kunnen leveren dan ga ik voor de Skoda Karoq i.p.v. de Seat Ateca.
Op de Ateca zit inmiddels bijna 12 maanden levertijd
Heb 3 maanden in een voorloop VW Polo met de 70kW/95pk 1.0 handbak mogen rijden. Reed inderdaad prima, maar merkte wel dat je deze toch flink op toeren moet jagen om op de snelweg vlot in te kunnen halen.Kecin schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 12:12:
[...]
Heb je er al in gereden? Ik heb de 1.0 sinds september. Bevalt super.
Bij Skoda ook twee Fabia Combi's mogen proberen, een met de 90pk 1.2 en de ander met de 95pk 1.0.
Voor mijn gevoel reed de 1.2 rustiger (geef toe, dat kan echt tussen mijn oren zitten haha) in de lagere toerentallen en ben daarom uiteindelijk voor de 1.2 (maar dan de 110pk) gegaan voor mijn nieuwe Fabia Combi.
Over 4 jaar ga ik waarschijnlijk alsnog over
Uhm. komt dat niet omdat de 1.0TSI een 3 cylinder is en de 1.2 TSI 4 cylinder motor?chris10r schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 13:11:
[...]
Heb 3 maanden in een voorloop VW Polo met de 70kW/95pk 1.0 handbak mogen rijden. Reed inderdaad prima, maar merkte wel dat je deze toch flink op toeren moet jagen om op de snelweg vlot in te kunnen halen.
Bij Skoda ook twee Fabia Combi's mogen proberen, een met de 90pk 1.2 en de ander met de 95pk 1.0.
Voor mijn gevoel reed de 1.2 rustiger (geef toe, dat kan echt tussen mijn oren zitten haha) in de lagere toerentallen en ben daarom uiteindelijk voor de 1.2 (maar dan de 110pk) gegaan voor mijn nieuwe Fabia Combi.
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Klopt, ging ook over het verschilFalcon schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 13:25:
[...]
Uhm. komt dat niet omdat de 1.0TSI een 3 cylinder is en de 1.2 TSI 4 cylinder motor?
Zit stiekem te wachten op de eerste berichten bij de ANWB kampioen van mensen die met een 1.0 een caravan de berg op probeerde te trekken
Een ANWB-expert vind dat goed moet kunnen trouwens: https://www.anwb.nl/exper...ctavia-1-0-tsi-3-cilinderchris10r schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 13:33:
[...]
Klopt, ging ook over het verschil
Zit stiekem te wachten op de eerste berichten bij de ANWB kampioen van mensen die met een 1.0 een caravan de berg op probeerde te trekken(Niet dat ik dat van plan was met de 1.2
)
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
1300 kilo lijkt me wel redelijk fors voor een Octavia 1.0 TSI maar je zou vanwege het aanwezige koppel toch best prima resultaten verwachten. De ongeblazen 1.6/1.8 van vroeger levert een stuk minder kracht en daar kon je ook best een caravan achter hangen.Falcon schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 14:38:
[...]
Een ANWB-expert vind dat goed moet kunnen trouwens: https://www.anwb.nl/exper...ctavia-1-0-tsi-3-cilinder
Sterker nog, de 1.4TSI (122pk) die mijn moeder nu heeft is echt een wereld van verschil met de 1.6 (110pk, Toyota) die ze vroeger had qua rijden met de caravan...met dank aan het koppel onderin.
Een caravan van rond de 1000kg zou prima moeten kunnen, over duurzaamheid doe ik echter geen uitspraken!
Yeti 1.2TSI 105pk is caravantrekker van het jaar geweest
[ Voor 3% gewijzigd door nooberke op 03-05-2017 14:43 ]
Thnx! Qua warmte afgifte hebben ze bij VAG wel goed onder controle lijkt het.Falcon schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 14:38:
[...]
Een ANWB-expert vind dat goed moet kunnen trouwens: https://www.anwb.nl/exper...ctavia-1-0-tsi-3-cilinder
Inderdaad, koppel van 200nm is inderdaad wel netjesnooberke schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 14:43:
[...]
1300 kilo lijkt me wel redelijk fors voor een Octavia 1.0 TSI maar je zou vanwege het aanwezige koppel toch best prima resultaten verwachten. De ongeblazen 1.6/1.8 van vroeger levert een stuk minder kracht en daar kon je ook best een caravan achter hangen.
Sterker nog, de 1.4TSI (122pk) die mijn moeder nu heeft is echt een wereld van verschil met de 1.6 (110pk, Toyota) die ze vroeger had qua rijden met de caravan...met dank aan het koppel onderin.
Een caravan van rond de 1000kg zou prima moeten kunnen, over duurzaamheid doe ik echter geen uitspraken!
Yeti 1.2TSI 105pk is caravantrekker van het jaar geweest
-https://www.wegenwiki.nl/A75_(Frankrijk) Altijd erg mooi stuk
VW Tiguan Comfortline Business R met de 150pk DSG Diesel.
Al aardig compleet door de Business R:
Digitaal cockpit
19 Inch lichtmetalen velgen 'Sebring'
Adaptive Cruisecontrol
Park Distance control voor en achter
R Line exterieurpakket
Full led voor en achter inclusief dim en groot licht
Tezamen met de volgende extra opties:
Bekleding Leder Vienna R-Line
Elektrische stoelen inclusief memory
Elektrische buitenspiegels, inklapbaar, dimbaar en verwarmbaar
Navigatie Discover Pro
Upgrade Dynaudio Excite Surround
Pareleffect lak
Achterklep met sensorgestuurde opening, elektrisch sluitbaar
Winterpakket
Reservewiel staal
Rijprofielinstelling
Sportonderstel
Deepblack parellak
Wat mij betreft een erg complete en ruime auto.
Waren dat oude type blokken oid? Ik heb de 1.0 TSI in mijn Octavia en die heeft 115pk. Wel in combinatie met een DSG bak overigens.chris10r schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 13:11:
[...]
Heb 3 maanden in een voorloop VW Polo met de 70kW/95pk 1.0 handbak mogen rijden. Reed inderdaad prima, maar merkte wel dat je deze toch flink op toeren moet jagen om op de snelweg vlot in te kunnen halen.
Yaay, nog een tiguan rijderGeeMoney schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 18:01:
Ik heb vorige week de volgende bestelling gedaan:
Digitaal cockpit
Adaptive Cruisecontrol
R Line exterieurpakket
Navigatie Discover Pro
Pareleffect lak
Winterpakket
Reservewiel staal
Rijprofielinstelling
Sportonderstel
Deepblack parellak
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Wat heb jij (besteld)?
Beter gezegd, welle versie met welke opties?
[ Voor 12% gewijzigd door GeeMoney op 03-05-2017 20:54 ]
Welke maand verwachten ze die van jou? Heb de mijne half maart besteld en de verwachting is aug/sept.GeeMoney schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 18:01:
Digitaal cockpit
Adaptive Cruisecontrol
R Line exterieurpakket
Navigatie Discover Pro
Pareleffect lak
Winterpakket
Reservewiel staal
Rijprofielinstelling
Sportonderstel
Deepblack parellak
Ik zie dat directlease de auto wel al in haar systeem heeft staan, maar helaas is mijn werkgever daar dan weer niet bij aangesloten
Dat viel mij nog tegen inderdaad. Half oktober staat hij nu. Komt mede door de stoelkeuze begreep ik, anders was hij naar verwachting 6 weken eerder.WasBak schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 23:09:
[...]
Welke maand verwachten ze die van jou? Heb de mijne half maart besteld en de verwachting is aug/sept.
Wat is jouw configuratie ?
Ik heb je post terug kunnen vinden. Mooie bak ook! Beetje dezelfde config alleen heb ik het Advance pakket niet genomen omdat ik dan weer andere stoelen kreeg en het glazen dak maakt mij niet uit.
Heb jij ook het Active Cockpit in de Highline of Executive? En ik miste bij jou de Discover Pro of zit die in 1 van de pakketten ?
[ Voor 29% gewijzigd door GeeMoney op 04-05-2017 08:37 ]
Zeker deze laatste versie kon mij erg bekoren.DYX schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 07:58:
VW doet het volgens mij oom wel goed met de Tiguan. Ik ben er tot nu toe geloof ik al 7 tegengekomen in een straal van een paar straten.
Hij ziet er goed en stoer uit, het "ouwe lullen" imago is er echt af in mijn ogen.
Daar komt bij dat ik veel kilometers maak en altijd lage auto's heb gereden maar ik de hoge zit nu toch wel prettig vond met in en uitstappen in combinatie met het overzicht.
Ook mijn twee kinderen zorgen ervoor dat ik graag de ruimte heb in zowel kofferbak als achterbank en dat is bij deze versie meer dan prima.
Ook zijn er niet veel tegenhangers in het segment waar hij zich nu bevindt met dezelfde opties/degelijkheid en de prijs/levertijd.
[ Voor 8% gewijzigd door GeeMoney op 04-05-2017 08:24 ]
Wat doet de catalogusprijs van de auto die je hebt besteld? Ben benieuwd wat een beetje aangekleden Tiguan kost. Prachtige auto in ieder geval! Vooral met het R-line pakket.GeeMoney schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 08:22:
[...]
Zeker deze laatste versie kon mij erg bekoren.
Hij ziet er goed en stoer uit, het "ouwe lullen" imago is er echt af in mijn ogen.
Daar komt bij dat ik veel kilometers maak en altijd lage auto's heb gereden maar ik de hoge zit nu toch wel prettig vond met in en uitstappen in combinatie met het overzicht.
Ook mijn twee kinderen zorgen ervoor dat ik graag de ruimte heb in zowel kofferbak als achterbank en dat is bij deze versie meer dan prima.
Ook zijn er niet veel tegenhangers in het segment waar hij zich nu bevindt met dezelfde opties/degelijkheid en de prijs/levertijd.
De prijs zit vooral in de 150PK DSG Diesel (8k duurder dan benzine hand geschakeld) maar daardoor komt de totaal prijs op 52k uit.Hoteldebotel schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 08:39:
[...]
Wat doet de catalogusprijs van de auto die je hebt besteld? Ben benieuwd wat een beetje aangekleden Tiguan kost. Prachtige auto in ieder geval! Vooral met het R-line pakket.
Whut.... kost een DSG automaat nog steeds 8k extra? Wat een geld zeg xDGeeMoney schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 08:41:
[...]
De prijs zit vooral in de 150PK DSG Diesel (8k duurder dan benzine hand geschakeld) maar daardoor komt de totaal prijs op 52k uit.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Van benzine/diesel hand 150pk naar DSG kost 3k dacht ik.DennusB schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 08:42:
[...]
Whut.... kost een DSG automaat nog steeds 8k extra? Wat een geld zeg xD
Van de 115pk naar 150pk kost bij beide versie ook rond de 3.5k .
Als je dus en automaat wilt en de upgrade van 115 naar 150pk kost je dat een kleine 8k.
[ Voor 12% gewijzigd door GeeMoney op 04-05-2017 08:47 ]
Van de VW Polo 6C Business R zou het de nieuwe 1.0 TSI motor moeten zijn volgens de VW technische specs. Het was de 70kW/95pk 5 versn. Hand en niet de oudere 1.0 MPI 55kW/75pk 5 versn. Hand.Kecin schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 19:48:
[...]
Waren dat oude type blokken oid? Ik heb de 1.0 TSI in mijn Octavia en die heeft 115pk. Wel in combinatie met een DSG bak overigens.
Geen idee of er dus ook nog een groot verschil is tussen de 75pk en de 115pk qua trekvermogen bij lagere toerentallen (1.5k rpm - 3.5k rpm) of dat het inderdaad een ouder TSI blok was.
(http://www.volkswagen.nl/modellen/polo/technische-gegevens)
Hoewel ik nu zo lees lijkt mij het gedrag inderdaad veel meer op dat van het MPI blok. Maximum koppel bij (t/min) 95Nm/3000-4300 ipv 160Nm/1.500-3.500 bij de TSI.
(En toch staat er 70kW/95pk genoteerd bij de details van de leasemij

De Skoda had 'het nieuwste' 1.0 TSI blok, werd mij verteld door de autoverkoper
[ Voor 12% gewijzigd door chris10r op 04-05-2017 09:09 . Reden: grammatica :| ]
Verwijderd
Het lijkt mij een risico zo'n 1.0 blikje in een auto van het C of D-segment.
Active Info Display zit standaard in de Highline.GeeMoney schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 05:43:
[...]
Dat viel mij nog tegen inderdaad. Half oktober staat hij nu. Komt mede door de stoelkeuze begreep ik, anders was hij naar verwachting 6 weken eerder.
Wat is jouw configuratie ?
Ik heb je post terug kunnen vinden. Mooie bak ook! Beetje dezelfde config alleen heb ik het Advance pakket niet genomen omdat ik dan weer andere stoelen kreeg en het glazen dak maakt mij niet uit.
Heb jij ook het Active Cockpit in de Highline of Executive? En ik miste bij jou de Discover Pro of zit die in 1 van de pakketten ?
Had zelf de Tiguan afgeschreven aangezien ik niet verder kwam dan een 1.4TSI Comfortline Business + Advance pakket. Ik vind de Tiguan dan in die basis te karig en saai. Maar met R-line en al die goodies is die wel heel dik! Als ik die keus wel had voor R-Line had ik het ook genomen.GeeMoney schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 18:01:
Digitaal cockpit
Adaptive Cruisecontrol
R Line exterieurpakket
Navigatie Discover Pro
Pareleffect lak
Winterpakket
Reservewiel staal
Rijprofielinstelling
Sportonderstel
Deepblack parellak
En een foto van het enorme apparaat:

Die prijslijst ziet er goed uit! Volledig aangeklede FR business Intense 1.0 TSI 115pk voor nog geen 25k.miicker schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 00:06:
Prijslijst en brochure van de nieuwe Seat Ibiza zijn hier te vinden. Nu hopen dat Alphabet en Athlon dit snel in hun systemen verwerken. Bij Athlon staat de huidige Ibiza er wel nog in, maar is deze niet meer aan te klikken, dan krijg ik de melding dat de auto niet meer te configureren is, dat geeft in ieder geval hoop
Ik zie dat directlease de auto wel al in haar systeem heeft staan, maar helaas is mijn werkgever daar dan weer niet bij aangesloten
(schuifdak, navi, 18", adaptive CC, FUll LED)
Dat zal wel een leasetopper onder de starters.
Ook de configirator is nog niet beschikbaar, maar deze zal vast snel komen aangezien de prijzen nu bekend zijn
Verwijderd schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 09:20:
Is er al enige duidelijkheid vwb betrouwbaarheid en levensduur van die kleine 1.0 blokjes in relatief grote auto's? Andere merken kiezen (zoals Mazda, maar in mindere mate ook Volvo) kiezen juist voor de doorontwikkeling van normale blokken en behalen daar net zulke verbruikscijfers mee.
Het lijkt mij een risico zo'n 1.0 blikje in een auto van het C of D-segment.
Maar inderdaad, het gaat bij mij er ook (nog) niet in dan zo'n klein licht blok even lang meegaat als de grotere zwaardere 2.0 blokken van bijv. Volvo als je deze zwaar zal belasten.Falcon schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 14:38:
[...]
In (vals) plat Nederland zal het prima werken aangezien de meeste 1.0 blokken in het forensen verkeer gebruikt worden
Persoonlijke note:
Afgelopen week door Duitsland gereden richting Oostenrijk/Italië en onderweg ingehaald worden door verscheidene nieuwe Bluemotion Passat's en Octavia's met 140+ km/u die dan een paar kilometer verderop bult op terug zakken naar 100-110. Die ouwe v70 van me blaast er met 130 km/u daar toch met gemak tegen op met z'n ouderwetse 2.0 124 pk
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
DAB+ heb ik ook in mijn Tiguan zitten, maar ben er tot nu toe niet echt over te spreken. Vind hem extreem storingsgevoelig waarbij het klinkt alsof hij af en toe een veel lagere bitrate gebruikt, maar blijkbaar is jouw ervaring met DAB+ een stuk beterManiacScum schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:40:
Inmiddels heb ik de eerste 900 kilometers gereden en moet ik echt zeggen dat ik er enorm op vooruit ben gegaan qua comfort. De volgende opties hebben zich overigens nu al bewezen, automaat en DAB+.
En een foto van het enorme apparaat:
[afbeelding]
Ik heb DAB+ in m'n Megane en inderdaad, SOMS schakelt ie terug naar FM of een lagere bitrate (ofzoiets) maar over het algemeen is het erg fijn. Veel beter geluid dan bij FM..DYX schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 12:45:
[...]
DAB+ heb ik ook in mijn Tiguan zitten, maar ben er tot nu toe niet echt over te spreken. Vind hem extreem storingsgevoelig waarbij het klinkt alsof hij af en toe een veel lagere bitrate gebruikt, maar blijkbaar is jouw ervaring met DAB+ een stuk beter
Ja, helder, goed bereik en meer zendersDYX schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 12:45:
[...]
DAB+ heb ik ook in mijn Tiguan zitten, maar ben er tot nu toe niet echt over te spreken. Vind hem extreem storingsgevoelig waarbij het klinkt alsof hij af en toe een veel lagere bitrate gebruikt, maar blijkbaar is jouw ervaring met DAB+ een stuk beter
Ik rij normaal een C4 Cactus en heb een tijdje een Mini Cooper gereden als leenauto. Waar de Cactus rustig DAB+ bleef ontvangen schakelde de Cooper wel tien keer tussen FM en DAB+ op een afstand van 2km vlak bij mijn bestemming.DYX schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 12:45:
[...]
Het kan echt verschillen per auto.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Een van de fijnste opties die ik heb aangevinkt bij mijn laatste 2 auto's!DennusB schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 12:46:
[...]
Ik heb DAB+ in m'n Megane en inderdaad, SOMS schakelt ie terug naar FM of een lagere bitrate (ofzoiets) maar over het algemeen is het erg fijn. Veel beter geluid dan bij FM..
@ManiacScum leuk hé die parkeervakken. Dan merk je pas wat voor slagschip je bij je hebt
[ Voor 11% gewijzigd door JB op 04-05-2017 13:21 ]
Mijn boefje is liev!
De Tiguan is bijna net zo breed als mijn BMW, maar toch een knappe 35 centimeter korter. En de BMW gaat ook prima in een parkeevak. (wel blij met een achterruit die apart open kan, dan heb je bij achteruit insteken niet de spanwijdte van de 5e deur nodig).JB schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:20:
[...]
@ManiacScum leuk hé die parkeervakken. Dan merk je pas wat voor slagschip je bij je hebt
Ik vind het ook niet altijd even handig. De neus staat vaak gewoon voor het vakt_captain schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:25:
[...]
De Tiguan is bijna net zo breed als mijn BMW, maar toch een knappe 35 centimeter korter. En de BMW gaat ook prima in een parkeevak. (wel blij met een achterruit die apart open kan, dan heb je bij achteruit insteken niet de spanwijdte van de 5e deur nodig).

Mijn boefje is liev!
Volvo doet 320pk uit 2.0l en VW 115 pk uit een 1.0l. En jij maakt je zorgen dat deze minder lang zouden meegaan omdat ze zwaar belast worden.chris10r schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 12:05:
[...]
[...]
Maar inderdaad, het gaat bij mij er ook (nog) niet in dan zo'n klein licht blok even lang meegaat als de grotere zwaardere 2.0 blokken van bijv. Volvo als je deze zwaar zal belasten.
In (vals) plat Nederland zal het prima werken aangezien de meeste 1.0 blokken in het forensen verkeer gebruikt worden.

Al die levensduur issues van downsize blokken zit tussen je oren. Structureel zijn die gebouwd om die vermogens te kunnen leveren zonder problemen.
Ja inderdaad maar lang leve de achteruitrijcamera, wat een beeld trouwens vergeleken bij die van Volvo.JB schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:20:
[...]
Heb heel sporadisch dat DAB+ terugschakelt naar FM (en hoor dan ook het verschil), maar na circa 10 seconden heb ik dan de DAB weer te pakken. Dat op een enkele rit van 100km (ik rijd 200km per dag woon/werk). Ik zit dan ook echt in the middle of nowhere (voor Nederlandse begrippen).
Ook de getinte ruiten en groot navi zijn heerlijk. @ManiacScum, mooie Superb! Welke opties heb je? Kon ze zo even niet terugvinden in het topic
[ Voor 7% gewijzigd door Kecin op 04-05-2017 15:12 ]
Ziet er inderdaad prima uit. Ben benieuwd hoe vaak we alle junioren daarin rond gaan zien toeren. Vind het een mooie auto geworden.t14wo schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:47:
[...]
Die prijslijst ziet er goed uit! Volledig aangeklede FR business Intense 1.0 TSI 115pk voor nog geen 25k.
(schuifdak, navi, 18", adaptive CC, FUll LED)
Dat zal wel een leasetopper onder de starters.
Ben ook erg benieuwd naar de diesel prijzen. Helaas komen die pas over een aantal weken/maanden.G.Scholtens schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:48:
Prijslijst nieuwe ibiza staat ook op de site van seat.nl, helaas staan er nog geen diesel prijzen ben.
Ook de configirator is nog niet beschikbaar, maar deze zal vast snel komen aangezien de prijzen nu bekend zijn
Ik was nog rustig aan het oriënteren op een nieuwe leasebak toen mijn V70 een onderhoudsgeurtje kreeg. Na die onderhoudsbeurt werd ik gebeld door Leaseplan met het bericht dat de Volvo eigenlijk al bij 150.000 km ingeleverd had moeten worden (stand voor inlevering bij mijn oude werkgever, bij mijn nieuwe werkgever is het 175.000). Met wat moeite heb ik er nog doorheen gekregen dat ik er de komende 15.000 km in mag rijden, maar met zo'n 1500 km per week is dat punt al snel bereikt. Eigenlijk wilde ik nog met deze auto op vakantie, maar dat betekent dat ik hem dan inlever met zo'n 180.000 km op de teller. Ben benieuwd of ik dat er nog doorheen krijg.
Omdat ik geen zin had om een paar maanden in een Polo als voorloopauto te rijden werd mijn longlist snel een shortlist. Hieronder de auto's die ik op mijn longlist had staan.
Als eerste de Audi A5. Schitterende auto en ik vind hem ook origineler dan een A4 die je op elke straathoek ziet rijden. Helaas klonk zelfs het Audi Sound System erg blikkerig en om nou 2000 euro te gaan aftikken voor een goed geluidssysteem ging me wat te ver. Dat is trouwens niet de enige dure optie, want een beetje mooie versie met onder andere het S-Line pakket en stoelverwarming ging al snel boven mijn budget. Eigenlijk had ik iets meer tijd nodig, want dan waren de 150 pk blokken er al. Die zijn hopelijk goedkoper waardoor de prijs ook wat schappelijker wordt. Ik ben bang dat ik met de 190 pk snel mijn rijbewijs kwijt ben.

Als tweede stond een C-Klasse op mijn lijstje. Ook een mooie auto, maar eigenlijk geldt hier hetzelfde verhaal als bij een A5 (in iets mindere mate dan). Met een paar mooie opties, zoals een normaal navigatiesysteem (in plaats van dat aftermarket spul dat bij de Aldi vandaan lijkt te komen) en stoelverwarming drijven de prijs snel op. Ook het standaard sound system klonk na een kleine test niet heel goed.
Dan een Renault Talisman. Typisch een auto die je lekker dik kan aankleden zonder dat je klanten denken dat ze meer aan je auto betalen dan aan je bedrijf. Eigenlijk was alles gewoon goed, alleen die tank. 47 liter is echt veel te klein voor dit formaat auto. Ik heb geen zin om een paar keer per week bij de pomp te staan. Jammer, want de rest van het plaatje klopt volledig.
Een Peugeot 3008 is een mooie auto, maar ik vind dat hij qua prijs teveel neigt naar de premium kant terwijl hij dat niet helemaal waar kan maken. Een prachtig interieur en exterieur, maar dat maakt hem nog niet premium. Ik weet noguit mijn 508 dat het standaard sound system drama was, maar gelukkig klinkt het Focal systeem erg goed. Ik weet alleen niet of ik kan wennen aan het kleine stuurtje en ik heb al niet zo'n goede ervaring met de 1.6 blokken van PSA.
Als laatste de Volvo V90 en S90. Ik vind dat Volvo een grote stap voorwaarts heeft gezet met deze auto's. Je rijdt ongemerkt 160 km/u terwijl je aan het geluidsniveau zou denken dat het 80 km/u is. De tankinhoud is acceptabel, maar had beter gekund. Zeker als je ziet wat er in zijn voorganger gaat. Interieur is dik in orde en met mijn redelijk dikke configuratie paste hij nog net binnen het budget. Ik zou alleen niet weten wat ik met al die ruimte moet en ik denk niet dat mijn vrouw blij is als ze deze auto mee neemt naar een parkeergarage.
De Opel Insignia was in de tussentijd al van mijn lijstje verdwenen, dus uiteindelijk was dit mijn lijstje:
- Renault Talisman
- Renault Kadjar
- Volvo S90/V90
Uiteindelijk ben ik toch voor de Renault Kadjar gegaan en heb ik vorige week mijn bestelling gedaan. Ik heb een Série Signature Extase met een 130 pk diesel besteld. Ook met een automaat, want ik ben het schakelen in de file wel een beetje zat
De v90 heeft 5 maanden levertijd en gaat richting de 60k als je een redelijke motor en wat opties aanvinkt, dus die viel ook afjordiv30 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 19:05:
De Opel Insignia was in de tussentijd al van mijn lijstje verdwenen, dus uiteindelijk was dit mijn lijstje:
- Renault Talisman
- Renault Kadjar
- Volvo S90/V90
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Ik zou persoonlijk toch voor de Talisman gegaan zijn denk ik, al is het een close call met de Kadjar.
De talisman zou ik tegevenover de v60 zetten qua budget/uitvoeringen en de kadjar tegen een xc60.
De v90 is toch even een andere klasse dan weer.
De tank inhoud zegt overigens niets, ik heb eens een 55liter tank gehad waar ik krap 400km mee haalde
In mijn Seat Leon ST met 50 liter deed ik makkelijk 850km.
In een flinke D klasse doe je een stuk minder met een tank dan dat je gemiddeld doet met een C klasse iets met een stuk zwaarder plus gaan dit soort auto's vaker gepaard met automaatjes en een net wat groter blokje.GeeMoney schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 22:00:
Het lijken mij juist niett echt auto's van dezelfde klasse of hetzelfde segment.
De talisman zou ik tegevenover de v60 zetten qua budget/uitvoeringen en de kadjar tegen een xc60.
De tank inhoud zegt overigens niets, ik heb eens een 55liter tank gehad waar ik krap 400km mee haalde.(dat was een volvo overigens)
En als iemand dan 1000+ km per week maakt en ook toevallig nog graag sportief stuurt betekent da je met een 40l tank een stuk vaker langs de pomp staat als met een 70l tank.
Game PC
Een paar pagina's terug heb ik al aangegeven dat ik dit keer niet op zoek was naar ruimte of iets dergelijks, maar gewoon heb gekeken naar wat ik mooi vindt. De prijs deed er in eerste instantie niet toe.GeeMoney schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 22:00:
Het lijken mij juist niett echt auto's van dezelfde klasse of hetzelfde segment.
De tank inhoud zegt overigens niets, ik heb eens een 55liter tank gehad waar ik krap 400km mee haalde.(dat was een volvo overigens)
Tankinhoud zegt inderdaad niet alles, maar omdat de kilometers die worden gegeven op de sites zeer optimistisch zijn let ik toch meer op de tankinhoud. Ik weet zeker dat ik met mijn rijstijl die cijfers niet haal namelijk.
Tja, mijn punt dat de V90 redelijk 'goedkoop' was met een paar opties klopt eigenlijk ook niet helemaal. Ik bedoel daarmee dat hij nog niet bij de prijs van de A5 gekomen was terwijl hij wel iets meer opties had. Dat is nog steeds niet goedkoop natuurlijk.JaQ schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 21:48:
[...]
De v90 heeft 5 maanden levertijd en gaat richting de 60k als je een redelijke motor en wat opties aanvinkt, dus die viel ook af
Als de prijs maximaal 100 euro meer per maand was ten opzichte van mijn V70 had ik het meteen gedaan. Maar ik vind het zonde om zoveel geld aan een auto uit te geven. De prijzen zijn ook hoger dan die van de V70. Enigszins begrijpelijk dat Volvo deze kant op gaat, maar om voor een luxer interieur bijna 250 euro meer per maand te gaan betalen gaat me iets te ver. En alle ruimte heb ik ook niet meer nodig.
De XC60 is duurder dan een vergelijkbare V90 (D4 Auto). Om die dan tegenover een Kadjar te gaan zetten...GeeMoney schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 22:00:
Waarmee hij in het E-segment zeer scherp is geprijsd.JaQ schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 21:48:
[...]
De v90 heeft 5 maanden levertijd en gaat richting de 60k als je een redelijke motor en wat opties aanvinkt, dus die viel ook af
Als je een soortgelijke oefeningdoet met een BMW 5-serie zit je zo aan 80k.
Audi zit ook in die orde. Een A6 met de middelste dieselmotor kost kaal 61k en daar is het waarschijnlijk nog makkelijker om 20k aan opties uit te geven.
Het was ook een lastige keuze: v90 D4 momentum met een pak pakketten en opties of een 520d touring last minute editie.t_captain schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 23:00:
Waarmee hij in het E-segment zeer scherp is geprijsd.
Als je een soortgelijke oefeningdoet met een BMW 5-serie zit je zo aan 80k.
Uiteindelijk heeft ook bij mij de portemonnaies gewonnen, de bmw kwam toch nog weer 100 piek duurder (en wacht ik al sinds januari.... vorige week gebouwd, zal dus wel zo rond 1 juni op te halen zijn bij de dealer).
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me
Mwah, verschilt per situatie denk ik. Zakelijk kopen dan komt hij op de balans.t_captain schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 07:51:
Een 5 (of E, of A6) is nauwelijks meer interessant in de lease. Beter: zakelijk kopen, keihard afschrijven en gunstig doorverkopen aan privé (voor wie een BV heeft). Of tweedehands kopen. Of in Duitsland gaan wonen
Met een beetje goede lease afspraken kan je er na x periode weer "voordelig" vanaf en alle kosten en afschrijvingen zijn bekend en fluctueren niet. Dit in tegenstelling tot zakelijk kopen en een pech model treffen.
Het beste is gewoon om in Duitsland te gaan wonen
Familie van mij heeft zijn vorige twee Audi's A8 als "jahreswagen" gekocht met de zaak. Blijkbaar heeft de dealer gewoon een lijst met beschikbare "jahreswagens".t_captain schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 07:51:
Een 5 (of E, of A6) is nauwelijks meer interessant in de lease. Beter: zakelijk kopen, keihard afschrijven en gunstig doorverkopen aan privé (voor wie een BV heeft). Of tweedehands kopen. Of in Duitsland gaan wonen
Bomvolle Audi A8 voor een (relatief) scherpe prijs. De vorige A8 beviel zo goed dat die na een aantal jaar na de grootste afschrijving prive is overgenomen. Na een een jaartje of 4/5 is er vervolgens weer een "nieuwe" jahreswagen gekomen.
Schijnt bij de aanschaf zo een middenklasser aan aankoopprijs te schelen.
Wat ik zie is dat je bepaalde zaken vreemd onderbouwd? Je rijdt 1500km per week, de Talisman is het niet geworden omdat je niet elke week wenst te tanken. Toch pak je de Renault Kadjar, en ook die rijdt geen 1500km op 1 tank, dus: je moet alsnog elke week tanken (misschien wel 2x per week zelfs), daarnaast vind je zelf dat de auto minder rijdt.jordiv30 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 19:05:
Een rare wending aan mijn lease verhaal.
maar met zo'n 1500 km per week is dat punt al snel bereikt.
Dan een Renault Talisman. Typisch een auto die je lekker dik kan aankleden zonder dat je klanten denken dat ze meer aan je auto betalen dan aan je bedrijf. Eigenlijk was alles gewoon goed, alleen die tank. 47 liter is echt veel te klein voor dit formaat auto. Ik heb geen zin om een paar keer per week bij de pomp te staan.
Een Peugeot 3008 is een mooie auto, maar ik vind dat hij qua prijs teveel neigt naar de premium kant terwijl hij dat niet helemaal waar kan maken. Een prachtig interieur en exterieur, maar dat maakt hem nog niet premium. Ik weet noguit mijn 508 dat het standaard sound system drama was, maar gelukkig klinkt het Focal systeem erg goed. Ik weet alleen niet of ik kan wennen aan het kleine stuurtje en ik heb al niet zo'n goede ervaring met de 1.6 blokken van PSA.![]()
Als laatste de Volvo V90 en S90. Ik vind dat Volvo een grote stap voorwaarts heeft gezet met deze auto's. Je rijdt ongemerkt 160 km/u terwijl je aan het geluidsniveau zou denken dat het 80 km/u is. De tankinhoud is acceptabel, maar had beter gekund. Zeker als je ziet wat er in zijn voorganger gaat. Interieur is dik in orde en met mijn redelijk dikke configuratie paste hij nog net binnen het budget. Ik zou alleen niet weten wat ik met al die ruimte moet en ik denk niet dat mijn vrouw blij is als ze deze auto mee neemt naar een parkeergarage.![]()
De Talisman viel redelijk snel af vanwege zijn kleine tank, dus toen bleven de Volvo en Kadjar nog over. Het was niet echt een keuze qua auto zelf, maar meer een keuze over hoeveel ik voor een auto over had. De Volvo's kosten toch al bijna het dubbele van mijn V70 en dat paste net binnen mijn budget.
Uiteindelijk ben ik toch voor de Renault Kadjar gegaan en heb ik vorige week mijn bestelling gedaan. Ik heb een Série Signature Extase met een 130 pk diesel besteld. Ook met een automaat, want ik ben het schakelen in de file wel een beetje zat. Het rijdt misschien minder, maar ik hou hiermee toch veel geld over. Hij is zelfs iets goedkoper als mijn V70. Nu komt dus het lange wachten, al mag het van mij nog wel even duren. Eerst nog even met de V70 op vakantie als afscheid.
Je pakt dus een auto die volgens jouw voorkeuren en vergelijkingen alleen maar nadelen kent (veel tanken, rij comfort is minder wat voor de meeste juist het belangrijkste is) op 1 na, en dat is dat de Kadjar goedkoop is, daar schrik ik een heel klein beetje van?
Dan de 3008, je vind hem prachtig uitzien van binnen en van buiten maar je vind hem niet premium, de reden waarom je hem niet premium vind is omdat je ineens over de 508 praat. De 3008 en de 508 zijn niet dezelfde auto's, hier zit een groot verschil in. Wat jij zegt is: ik wil geen 508 1.6L, de 3008 vind je prachtig. Om die reden wil je geen 3008
Uiteindelijk ga je voor de Renault Kadjar, ondanks dat je slechte ervaringen hebt met de 508. Waarom vergelijk je de Kadjar niet met de 508? Je Kadjar zal vermoedelijk met zijn 1400kg een 1.2 blokje hebben?
Het zeer lichte blokje in combinatie met de lage prijs, ik vermoed dat dit simpelweg de reden is waarom je voor een Kadjar gegaan bent?
Je begon over een A5, een C klasse, allemaal niet geworden om vage redenen (imo te duur dus). Je gaat voor de Kadjar (denk ik) omdat deze simpelweg goedkoop is.
Daarnaast, je vrouw vind een grote auto toch niet leuk met parkeren? De Kadjar kan nog weleens groter zijn dan de Volvo, Audi en Mercedes. Mede dankzij de hoge en relatief kleine ramen zal ze het met de Kadjar moeilijker hebben dan welke andere auto dan ook die jij aangehaald heb.
Ps. het is geen aanval, niks mis met de Kadjar.. Maar de argumenten die jij noemt bij de luxere auto's die vind ik maar vreemd, wat ik denk: ze zijn gewoon te duur. Elk nadeel die je opnoemt van de luxere auto's, die zijn net zo goed aanwezig bij de Kadjar.
Met de Kadjar:
- Rij je niet meer dan 1500km op 1 tank, oftewel je zal hoe dan ook elke week 1 a 2x moeten tanken.
- Kadjar is groter/hoger vergeleken de andere aangehaalde auto's, je vrouw zal het niet leuk vinden dus.
- Geluid (tenzij je de Bose editie hebt) is gewoon net zo brak als de 3008.
- Rijcomfort is niet goed (zeg je zelf. Hier ben ik het zeker mee eens want: een Talisman komt niet in de buurt van een Volvo, Audi of Mercedes)
- Zeer zwak blok vergeleken het gewicht van de auto (voordeel, je zal niet snel geflitst worden, waar je bang voor was indien je een luxe Audi A5 zou lease).
- Tankinhoud van 55Liter (dit is incl reserve), wel een voordeel tegenover de Talisman inderdaad, hoewel de Talisman ook een 51liter tank versie heeft, volgens mij gepaard met een iets zwaarder blok.
Ik vraag me oprecht af hoe je deze argumenten hebt kunnen gebruiken om de Kadjar boven elke andere auto te kiezen
Nogmaals, in mijn ogen is er niks mis met een Kadjar, gewoon een leuke budget auto (ik wil je echt geen spijt aanpraten van je keuze!!), ik probeer alleen een logica te zien die ik nog steeds niet zie
Stel je zou bij de Audi, Mercedes, Volvo, en 3008 zeggen: veel te duur, dan zou ik het begrijpen. Voor de rest zullen deze wagens alleen maar voordelen kennen (3008 misschien niet, maar dat vind ik ook een lullige vergelijking met de Audi A5, Mercedes C en Volvo **).
Waarschijnlijk komt de Kadjar met 55 liter ook niet (veel) verder dan een Talisman met 47....combinatie snelweg, luchtweerstand en stevig doorrijden.Met de Kadjar:
- Rij je niet meer dan 1500km op 1 tank, oftewel je zal hoe dan ook elke week 1 a 2x moeten tanken.
Op lage snelheid zal het niet veel uitmaken maar boven de 100km/h verwacht ik een aardig verschil in luchtweerstand.
- Sunset
- Achteruitrijcamera
- Tech Pakket (Sunroof + Led interieur verlichting)
- Volwaardig reservewiel
- Stuurwiel met schakelpedals
- 19 inch Phoenix antraciet wielen
Ik heb bewust het woordje gekozen tussen haakjes gezet omdat het een voorraad auto betrof.
Eigenlijk zijn alleen de wielen en de achteruitrijcamera er nog aan toegevoegd.
De beste optie is eigenlijk de fiscale herwaardering van 2K euro.
De slechtste 'optie' is het kenteken:

Wel handig om er even bij te zetten dat je benzine rijdAllSeeyinEye schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 23:04:
En over de tankinhoud, mijn S60 heeft een 67 liter tank. Goed voor 800 a 850 km.
De banden/inch enz spelen ook een grote rol. Mijn 14% hiervoor had een 50L tank maar daar haalde ik net 800 km mee op 18/40/225 terwijl ze stock (16 inch ballonbanden) ook 1000 km bereik haalden (ook diesel).
[ Voor 19% gewijzigd door JB op 05-05-2017 12:05 ]
Mijn boefje is liev!
NetjesManiacScum schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 11:14:
@Kecin de volgende opties heb ik (gekozen) naast de al rijke Style Business uitvoering:
- Sunset
- Achteruitrijcamera
- Volwaardig reservewiel
Ik heb bewust het woordje gekozen tussen haakjes gezet omdat het een voorraad auto betrof.
[afbeelding]
Lees veel dat mensen toch de sportstoelen (bij de octavia) prefereren. Hoe vind jij de Style Business stoelen zitten?
Dat kenteken ja

Seat Ibiza FR 115pk (85kW) Business Intense
Pirineos grey
Beats Audio
Upgrade exclusive (Keyless go + wireless charg)
DAB+ Radio
Upgrade Drive (stand onderstel wijzigen)
Alcantara bekleding
Beats Audio...? Ik mag hopen dat het beter klinkt dan de headsets danmiicker schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 12:34:
Eindelijk besteld![]()
Pirineos grey
Beats Audio
DAB+ Radio
Alcantara bekleding

Nice wat verwacht de dealer m.b.t. levertijd?miicker schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 12:34:
Eindelijk besteld![]()
Pirineos grey
Beats Audio
DAB+ Radio
Alcantara bekleding
Ik dacht, dat zal vast beter klinken dan het standaard geluidDennusB schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 12:37:
[...]
Beats Audio...? Ik mag hopen dat het beter klinkt dan de headsets dan
2 - 3 maanden
[ Voor 41% gewijzigd door miicker op 05-05-2017 13:10 ]
YouTube: Seat Ibiza hatchback 2017 launch review | Mat Watson Reviewsmiicker schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 13:09:
[...]
Ik dacht, dat zal vast beter klinken dan het standaard geluid
[...]
2 - 3 maanden
Zo om je alvast warm te maken.
Komt mij over als een leuke auto. Eindelijk niet meer dat gevoel van een budget VW.
Game PC
Thanks, een van de weinige filmpjes die ik nog niet gezien hebShunt schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 13:12:
[...]
YouTube: Seat Ibiza hatchback 2017 launch review | Mat Watson Reviews
Zo om je alvast warm te maken.
Komt mij over als een leuke auto. Eindelijk niet meer dat gevoel van een budget VW.
Zo! Wat een lekker strak gelijnde Ibiza zeg. Ook het interieur ziet er goed uit. Stuk beter dan voorheen.miicker schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 13:14:
[...]
Thanks, een van de weinige filmpjes die ik nog niet gezien heb
Ja klopt, het is nu gewoon een iets kleinere Leon, en de opties zijn ook super goed voor het B segmentRandleman schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 13:15:
[...]
Zo! Wat een lekker strak gelijnde Ibiza zeg. Ook het interieur ziet er goed uit. Stuk beter dan voorheen.
Zelfs ACC, volgens mij is er geen andere B segment auto die dat heeft
De Fiesta heeft dat ook, dat is toch ook B-segment?miicker schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 13:24:
[...]
Ja klopt, het is nu gewoon een iets kleinere Leon, en de opties zijn ook super goed voor het B segment
Oké op de Fiesta na danDennusB schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 13:25:
[...]
De Fiesta heeft dat ook, dat is toch ook B-segment?
Exact waar ik zelf altijd op afknapte bij Seat was dat de binnenkant van de auto's oogde als goedkope VW's kleine navi sober interieur en vaak saai. Maar als dit de nieuwe insteek van Seat gaat zijn hebben ze een goeie zet gemaakt.miicker schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 13:24:
[...]
Ja klopt, het is nu gewoon een iets kleinere Leon, en de opties zijn ook super goed voor het B segment
Game PC
Dat verschil zit hem echt niet in de banden, meer in de temperatuur. Zo'n groot verschil zit er namelijk niet tussen 2 zomer en winterbanden in dezelfde maat. Twee praktijkvoorbeelden met genoeg km's om representatief te zijn:JB schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 12:02:
[...]
Wel handig om er even bij te zetten dat je benzine rijdIk heb 62L en haal op de winterbanden (18/45/235) ook 800 a 850 km met diesel. Vandaag de zomerbanden erop laten leggen (zelfde maat) en dan ga ik wel rond de 950-1000 km per tank
Volkswagen - Golf - 1.2 TSi Bluemotion
Summer 6.55 l/100km 65.468 km and 4.289 l
Winter 6.88 l/100km 28.443 km and 1.958 l
5% hoger verbruik
Volvo - V40 - D4
Summer 5.04 l/100km 59.438 km and 2.995 l
Winter 5.19 l/100km 27.297 km and 1.416 l
3% hoger verbruik
Als je normaal 950km zou halen en je gaat uit van 5% meerverbruik, dan zou dat slechts 47km uit moeten halen. Bij 3% is dat maar een kleine 30km. Zeker niet de 100-150 die jij noemt
Hier gaat eigenlijk hetzelfde verhaal op, ik heb met mijn voorloop auto (205/55/16) dezelfde scores gehaald als uiteindelijk met mijn definitieve auto (225/45/17).De banden/inch enz spelen ook een grote rol. Mijn 14% hiervoor had een 50L tank maar daar haalde ik net 800 km mee op 18/40/225 terwijl ze stock (16 inch ballonbanden) ook 1000 km bereik haalden (ook diesel).
En tot slot, om nog even on-topic te reageren: volgende week zaterdag nieuwe auto halen

[ Voor 7% gewijzigd door J0YR1D3R op 05-05-2017 13:40 ]
Ik heb nog nooit echt noemenswaardige verschillen gehad. Hooguit 20-30km verschil.
En dan heb ik toch al heel wat auto's en banden sets versleten.
Als je wisselt naar echter andere banden met grotere velgen en van ballon naar flat zal het gerust nog eens 20km schelen maar met 150 verschil is er iets anders aan de hand.
Lol, 13 weken heb ik nog nooit gehadJ0YR1D3R schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 13:35:
[...]
En tot slot, om nog even on-topic te reageren: volgende week zaterdag nieuwe auto halenUiteindelijk 13 weken levertijd, langste ooit.
Op mijn Tiguan moet ik nu ook weer 5 maanden wachten. Langste is een Golf6 van bijna 10 maanden.
[ Voor 36% gewijzigd door GeeMoney op 05-05-2017 13:43 ]
Mijn boefje is liev!
V40: 8-8-2014 > 9-10-2014 (9 weken)GeeMoney schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 13:42:
Lol, 13 weken heb ik nog nooit gehad.
Op mijn Tiguan moet ik nu ook weer 5 maanden wachten. Langste is een Golf6 van bijna 10 maanden.
Golf: 15-3-2011 > 10-5-2011 (8 weken)
Leon: 22-11-2006 > 16-2-2007 (12 weken)
De langste levertijd van allemaal dus, de Octavia

[ Voor 11% gewijzigd door J0YR1D3R op 05-05-2017 14:18 ]
vroeger was het zo dat de rolweerstand (hoe hoger de rolweerstand hoe hoger het verbuik) van winterbanden hoger was dan bij zomerbanden. Dat is niet meer zo dus als alle andere factoren gelijk blijven inclusief wielmaat dan zou het gelijk hetzelfde moeten zijn.J0YR1D3R schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 13:35:
[...]
Dat verschil zit hem echt niet in de banden, meer in de temperatuur. Zo'n groot verschil zit er namelijk niet tussen 2 zomer en winterbanden in dezelfde maat. Twee praktijkvoorbeelden met genoeg km's om representatief te zijn:
De reden waarom het lijkt dat winterbanden het verbruik verhogen heeft een aantal oorzaken:
- Is al genoemd: koudere temperaturen, dikkere olie, meer warmteverlies (bij diesels) etc.
- Het gebruik van winterdiesel kan invloed hebben.
- Verschil in wielomtrek. Soms is de wielomtrek van winterbanden iets kleiner dan zomerbanden, waardoor het lijkt dat je minder kilometers maakt.
Tegelijkertijd zijn de bandenmaten van winterbandsetjes vaak wat minder uitbundig in omvang, wielmaat, breedte band etc., waardoor rolweerstand en gewicht afnemen met een lager verbruik als gevolg.
Mooie pakketten. Ruilen met een OctaviaManiacScum schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 11:14:
@Kecin de volgende opties heb ik (gekozen) naast de al rijke Style Business uitvoering:
- Sunset
- Achteruitrijcamera
- Volwaardig reservewiel
[afbeelding]
Haha, dat kenteken
Ik dacht overigens dat dit soort reeksen geblockt waren!
Wat heeft die 14K er mee van doenJ0YR1D3R schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 14:04:
[...]
Maar ik ga er zeker wel op vooruit, scheelt ook 14k cataloguswaarde ivm dit barrel:
[afbeelding]
Mijn boefje is liev!
Ik heb toch al zeker 5 keer een opmerking gehad over mijn kenteken + het feit dat ik tegen de Duitse grens aan woon. 😂Blik1984 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 14:30:
Dat kenteken valt toch totaal niet op als er nog 3 cijfers tussen staan, zoals NS-398-B. Dat zou meer een ding zijn bij 39-NSB-8
Stoelen zitten erg goed, het zijn de comfortstoelen. Niet zo goed als de V40 maar komt heel dicht in de buurt.chris10r schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 12:28:
[...]
Netjes
Lees veel dat mensen toch de sportstoelen (bij de octavia) prefereren. Hoe vind jij de Style Business stoelen zitten?
Dat kenteken ja
De 308 is 14000 euro goedkoper dan mijn bestelde Octavia qua cataloguswaarde. De 308 is relatief kaal en is qua alles de basisversie, stoelen, airco, afwerking/kwaliteit, etc. Voor 22500 euro is het wel een ruime auto hoor, motorisch is er niets mis mee. Ik ben er eigenlijk zelf positief door verrast, voor een 1.2 en 110pk is het een hele vlotte auto. Hij heeft wel hele lange versnellingen, een hakerige en slecht schakelende bak en slappe motorsteunen maar qua trekkracht kom je (leeg) zeker niets te kort. Alleen de bekleding is na 45000km al uitgezakt/slap bijvoorbeeld. Daarnaast kraakt het ding qua onderstel/veren enorm en kraakt het koppelingspedaal bij het laten opkomen. Geeft gewoon niet echt een goed gevoel.
[ Voor 8% gewijzigd door J0YR1D3R op 05-05-2017 15:41 ]
Waarom zou KPN geblocked zijn?Shanquish schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 14:32:
KPN zou ook geblocked zijn, maar ik zie daar toch regelmatig auto's voorbij rijden met een dergelijk kenteken.
Alleen deze combi's zijn geblocked en komen dus niet voor: GVD, KKK, NSB, PKK, PSV, TBS, SS en SD. Zie https://www.rdw.nl/Partic...-op-de-kentekenplaat.aspx
Dit is ook wel een leuke:

[ Voor 11% gewijzigd door wildhagen op 05-05-2017 16:19 ]
Virussen? Scan ze hier!
Ik weet wat je bedoelt... Ik heb ook al wat mensen zich zien verkneukelen bij mijn kenteken:ManiacScum schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 11:14:
[afbeelding]
KK-123-K
Gelukkig nog maar eventjes
[ Voor 11% gewijzigd door Twee Dee op 05-05-2017 16:16 ]
Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.
Ik meen ooit eens gelezen te hebben dat commerciële uitingen niet werden toegestaan, kan het alleen niet zo snel meer vinden.wildhagen schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 16:15:
[...]
Waarom zou KPN geblocked zijn?
Alleen deze combi's zijn geblocked en komen dus niet voor: GVD, KKK, NSB, PKK, PSV, TBS, SS en SD. Zie https://www.rdw.nl/Partic...-op-de-kentekenplaat.aspx
Dit is ook wel een leuke:
[afbeelding]
Ik heb verder nog geen bevestiging/overeenkomst ontvangen van Athlon, is het volgens jullie nog mogelijk om nu gewoon de auto ook bij Alphabet te bestellen en maandag de bestelling bij Athlon te annuleren (of nog beter: kijken wie de bestelling eerder in behandeling neemt, aangezien ik z.s.m. een voorloopauto wil
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic