Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.250 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 14:18

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

AllSeeyinEye schreef op woensdag 26 april 2017 @ 11:54:
[...]

In mijn beleving is dat niet veel hoger dan voorheen hoor. Golf, Jetta, Octavia etc hebben altijd al rond de 35k gezeten voor een middelmaat motor en ruime aankleding.

Bijtelling valt ook alleszins mee, want bij 35k betaal je nog steeds maar 333 euro (bij 52% schijf). Voor dat geld rij je prive geen nieuwe auto in die klasse met die aankleding.
Kun je terug kijken op autoweek bijvoorbeeld hè; al die bakken waren in 2012 bijna 10% goedkoper ;)
Maar goed; het is maar net hoe je er tegenaan kijkt.

Je moet netto bijtelling niet afzetten tegen kosten privé rijden omdat je werkgever ook nogal een bom geld betaalt ipv reiskostenvergoeding natuurlijk; dan kom je op een ander plaatje uit ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:07

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

beschuitfluiter schreef op woensdag 26 april 2017 @ 11:58:
[...]

Kun je terug kijken op autoweek bijvoorbeeld hè; al die bakken waren in 2012 bijna 10% goedkoper ;)
Maar goed; het is maar net hoe je er tegenaan kijkt.

Je moet netto bijtelling niet afzetten tegen kosten privé rijden omdat je werkgever ook nogal een bom geld betaald ipv reiskostenvergoeding natuurlijk; dan kom je op een ander plaatje uit ;)
Dan ga je er vanuit dat je werkgever een forse reiskostenvergoeding zou betalen. De mijne zegt namelijk simpelweg: geen lease auto willen? Dan alleen tankpas. Jouw keuze.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

AllSeeyinEye schreef op woensdag 26 april 2017 @ 12:00:
[...]

Dan ga je er vanuit dat je werkgever een forse reiskostenvergoeding zou betalen. De mijne zegt namelijk simpelweg: geen lease auto willen? Dan alleen tankpas. Jouw keuze.
Dat zal idd per werkgever verschillen.
anyways; ik vindt het veel geld, jij niet; prima ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:47
beschuitfluiter schreef op woensdag 26 april 2017 @ 12:01:
[...]

Dat zal idd per werkgever verschillen.
anyways; ik vindt het veel geld, jij niet; prima ;)
Ik begrijp je wel. Maar als je minder wilt betalen zul je concessies moeten doen. Als een Clio of Fabia (of een Dacia) bijvoorbeeld ook toereikend is bespaar je daar best wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10 21:45

DarkSide

theres no place like ::1

JB schreef op woensdag 26 april 2017 @ 11:00:
[...]

Needle sweep :D
Coming/leaving home lampen langer branden dan 30 sec (of dat moet tegenwoordig ook al met BC kunnen)
Coming home lampen blijven branden (standaard gaan ze uit bij motor afschakelen en weer aan bij deur openen 8)7 )
Mistlampen ook aan bij coming/leaving home
Piepje uit bij auto op contact en deur open
Enz...
Volgens mijj waren ze ook aan het kijken naar Auto automatisch op slot bij weglopen (als je keyless acces hebt). Scheelt een handeling.

Dit was een aantal jaar geleden iig in Test en werkte toe nog niet (vlekkeloos)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
DarkSide schreef op woensdag 26 april 2017 @ 12:16:
[...]

Volgens mijj waren ze ook aan het kijken naar Auto automatisch op slot bij weglopen (als je keyless acces hebt). Scheelt een handeling.

Dit was een aantal jaar geleden iig in Test en werkte toe nog niet (vlekkeloos)
Toch grappig dat ze dat dan bij Renault wel weer kunnen, en dat werkt echt top!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

DennusB schreef op woensdag 26 april 2017 @ 12:36:
[...]

Toch grappig dat ze dat dan bij Renault wel weer kunnen, en dat werkt echt top!
Zou VW ook kunnen. Is geen technisch probleem vermoed ik. Maar een design keuze.
Zeker als het met VCDS aan te passen is.

Wat ook jammer van VAG is dat de achterdeuren geen sensor hebben.
Moet soms nog even wat pakken van de achterbank en dan moet eerst ontgrendelen op de voordeur.

wat wel netjes is dat er geen fysieke knop is (zoals opel heeft volgens mij) en dat het sleutel gat verborgen is (de 3008 laat dat nog zien en is lelijk vind ik) kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst een sleutel in een deur gedaan heb.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-10 11:23

JB

Cédric roelt!

DarkSide schreef op woensdag 26 april 2017 @ 12:40:
[...]

Zou VW ook kunnen. Is geen technisch probleem vermoed ik. Maar een design keuze.
Zeker als het met VCDS aan te passen is.
Een design keuze? Klinkt eerder als VAG ladder en helaas pindakaas :?
[...]

Wat ook jammer van VAG is dat de achterdeuren geen sensor hebben.
Moet soms nog even wat pakken van de achterbank en dan moet eerst ontgrendelen op de voordeur.
Hmm das wel ruk inderdaad! Ook onhandig als je (zoals ik) de laptoptas achterin hebt liggen. Ik sluit via de achterdeur dan de auto.

[ Voor 34% gewijzigd door JB op 26-04-2017 12:48 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
JB schreef op woensdag 26 april 2017 @ 12:45:
[...]

Het lijkt me ook geen design keuze te zijn, ik bedoel bij m'n Megane zie je ook totaal niet of ie wel of geen keyless heeft aan de buitenkant (de grepen en zo). En het zit nog in de achter portieren ook.
Dus t kan prima zonder ingrijpende wijzigingen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

[...]

[...]
Hmm das wel ruk inderdaad! Ook onhandig als je (zoals ik) de laptoptas achterin hebt liggen. Ik sluit via de achterdeur dan de auto.
Vanaf volgend jaar als optie van 245,- gok ik ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

[...]

[...]
Ik bedoel technisch kan het. En het lijkt me ook dat VAG dit kan. En er op een of andere manier dus niet voor gekozen heeft.
Als het met VCDS aangezet kan worden is het helemaal een rare design keuze.

Net als dat bij VW Welcome Home niet automatisch aan gaat als je thuis komt. maar via de hendel aangezet moet worden. Bij skoda werkt dat OoB.
en bij mijn skoda ging de achterruitwisser ook automatisch wissen als het hardregende. Doet de VW ook niet.
Zijn dus "design" keuzes. Want technisch kan het (zelf binnen eigen concern)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

beschuitfluiter schreef op woensdag 26 april 2017 @ 12:50:
[...]

Vanaf volgend jaar als optie van 245,- gok ik ;)
Pas mogelijk vanaf 38K cataloguswaarde... :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-10 21:35
beschuitfluiter schreef op woensdag 26 april 2017 @ 11:58:
[...]

Dat is een inflatie van 2% per jaar, slechts een klein beetje meer dan de CPI index. De verhouding tussen leaseprijs en cataloguswaarde zal nu een fractie gunstiger (brandstofverbruik is iets afgenomen). En de bijtelling is van 25% naar 22% verlaagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:48
jongetje schreef op woensdag 26 april 2017 @ 12:14:
[...]

Ik begrijp je wel. Maar als je minder wilt betalen zul je concessies moeten doen. Als een Clio of Fabia (of een Dacia) bijvoorbeeld ook toereikend is bespaar je daar best wel op.
Tuurlijk, dat is ook zo. Maar wat die persoon aangaf was volgens mij simpelweg de prijsstijging en dat hij/zij dat veel geld vond. Maar ik ben het zeker met je eens dat wanneer je minder kwijt wilt zijn aan de auto, je ook altijd in een klasse lager kunt 'shoppen'.
t_captain schreef op woensdag 26 april 2017 @ 16:05:
[...]
Dat is een inflatie van 2% per jaar, slechts een klein beetje meer dan de CPI index. De verhouding tussen leaseprijs en cataloguswaarde zal nu een fractie gunstiger (brandstofverbruik is iets afgenomen). En de bijtelling is van 25% naar 22% verlaagd.
De laatste 4 jaar was de inflatie 2,5%, 0.3%, 0.6% en 1%. Als de prijzen in 4 jaar tijd zo'n 10% zijn gestegen is dat ver boven gemiddeld dus. Het bedrag dat de leaserijder dus zelf zal betalen aan bijtelling zal dan ook stijgen, immers wordt een hoger bedrag bijgeteld.

Leuk om dan te zeggen dat de bijtelling is gedaald van 25% naar 22%, ik snap wat je bedoeld, maar dat is natuurlijk lariekoek ;) Jij weet net zo goed als ik dat de meeste leaserijders de afgelopen 5 jaar een bijtelling hebben gehad van 0, 7, 14 of 20%. Slechts een enkeling zal 25% hebben betaald. Voor veel mensen is de 22% bijtelling nu dus een stijging. Hoe het 8 jaar geleden was is dan niet zo spannend, op dit moment zullen de kosten stijgen voor veel (nieuwe) leaserijders in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiv30
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 05-05 11:53
ManiacScum schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 22:56:
Ik moet zeggen mooi lijstje, divers en nogal verschillend in klassen. Met name de V/S90 vind ik een uitschieter.

Prachtbak daar niet van hoor.
timwijn schreef op woensdag 26 april 2017 @ 07:16:
Hieronder ook al gezegd, maar je lijst is behoorlijk divers, zowel qua merk, model, als prijsklasse. Waar ben je precies naar op zoek in een nieuwe auto?
Wicked-Game schreef op woensdag 26 april 2017 @ 10:44:
Ik vind je lijst wel opvallend. Fiscaal liggen ze misschien wel qua prijzen dicht bij elkaar, maar de leaseprijzen liggen (als ik naar mijn lijsten kijk) erg wisselend. Waarbij de Renault Talisman Estate, en 3008 Blue Lease Premium, Insignia Business Executive voor mij juist heel gunstig uitvallen. En een Audi A5, V90/S90, Mercedes C-klasse veel duurder uitvallen in de lease.
Vroeger koos ik vooral een auto voor de ruimte. Daarom heb ik nu ook een V70 als leasebak. Nu worden mijn kinderen ouder en heb ik dus niet zoveel ruimte meer nodig in de kofferbak. Dit keer heb ik dus echt uitgekozen op wat ik mooi vindt en dat verschilt dus van een Renault Kadjar naar een Audi A5. Daarnaast let ik ook op de tankinhoud, want het is blijkbaar een trend geworden om deze zo klein mogelijk te maken in nieuwe auto's. Dit is niet bij alle keuzes gelukt (de Renault Talisman heeft maar 52 liter en de V90, nota bene de opvolger van mijn V70, heeft maar 55 liter), maar ik probeer ze er wel op uit te zoeken. Vooral omdat ik geen zin heb om elke 600 kilometer weer bij de pomp te staan.

Even iets totaal anders, wat me ook opvalt na het rondje bij de dealer is dat de standaard speakers bijzonder slecht klinken. In een Audi A5 klinkt een Audi Sound System alsnog bagger terwijl je hier toch al 400 euro voor aftikt. En een Bang & Olufsen systeem kost dan weer meteen 1600 euro en bij Volvo zelfs 3500 euro. ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Die tankinhoud, dat heeft met het kentekengewicht en de ECE verbruiksmetingen te maken (halfvolle tank). Vaak is de extra kleine tank een attribuut van de ECO-versie. In de V90 zit wel een kleine tank. Afhankelijk van de uitvoering is het 55 of 60 liter. Bij een A6 is het bijvoorbeeld 65 tot 73 liter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Idd volgens mij biedt ( of bood) Mercedes vaak een gratis upgrade voor een grotere tank.
Standaard kleine tank. Dus gunstiger voor meting. En dan als optie een grotere

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
@wildhagen je bent vanmiddag in het wild gespot :)

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/pyw2gg7pz5lviyu/wildhagen-in-het-wild.jpg?dl=1

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hahaha, yep, that was me. Ik moest die afslag hebben om thuis te komen, maar er stond een file ivm een ongeval verderop op de A58.

Mooi is-tie he? :9~ :P

Heb wel gemerkt dat die kleine tank (47 liter, ivm 4Control...) wel erg irritant is. Ik haal net de 800-850 km op één tank, met mijn Leon (55 liter) haalde ik easy 1100-1150 km... maar dat is dan ook het enige (kleine) nadeel van de Talisman tot nu toe, in de 2350 km die ik inmiddels op de teller gezet heb.

[ Voor 25% gewijzigd door wildhagen op 27-04-2017 04:44 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-10 13:28
jordiv30 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 20:37:
[...]

[...]

[...]

Vroeger koos ik vooral een auto voor de ruimte. Daarom heb ik nu ook een V70 als leasebak. Nu worden mijn kinderen ouder en heb ik dus niet zoveel ruimte meer nodig in de kofferbak. Dit keer heb ik dus echt uitgekozen op wat ik mooi vindt en dat verschilt dus van een Renault Kadjar naar een Audi A5. Daarnaast let ik ook op de tankinhoud, want het is blijkbaar een trend geworden om deze zo klein mogelijk te maken in nieuwe auto's. Dit is niet bij alle keuzes gelukt (de Renault Talisman heeft maar 52 liter en de V90, nota bene de opvolger van mijn V70, heeft maar 55 liter), maar ik probeer ze er wel op uit te zoeken. Vooral omdat ik geen zin heb om elke 600 kilometer weer bij de pomp te staan.

Even iets totaal anders, wat me ook opvalt na het rondje bij de dealer is dat de standaard speakers bijzonder slecht klinken. In een Audi A5 klinkt een Audi Sound System alsnog bagger terwijl je hier toch al 400 euro voor aftikt. En een Bang & Olufsen systeem kost dan weer meteen 1600 euro en bij Volvo zelfs 3500 euro. ;w
Volvo is altijd wel prima qua geluidssysteem toch? Is mijn ervaring in ieder geval, de (standaard?) high performance audio is echt prima! Vind van jouw lijst de A5 de mooiste optie, of de v/s90. Lijkt me toch wel een ander niveau auto dan bijv. de Kadjar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 13:43
t_captain schreef op woensdag 26 april 2017 @ 11:42:
[...]

Als een Jaguar niet meer representatief is, kun je MB/Audi/BMW zeker ook afserveren. Ik kom veel meer mensen tegen die een negatieve connotatie hebben bij Duitse auto's dan bij Jag. Een XE is een auto waarmee je kunt aankomen, ook bij mensen die zelf in de topklasse rijden of worden gereden.

De enige auto's die minder issues hebben met representativiteit zijn een Leaf ("ik vind duurzaamheid heel belangrijk") of een bescheiden klassieker als een Kever. Dat zijn auto's waaraan mensen niet gauw aanstoot nemen.
Representatief is voor diverse uitleg vatbaar. Het merk Jaguar wordt geassocieerd met de naam en status die Jaguar heeft uit het verleden (directie / duur en exclusief). Met de XE is die cirkel doorbroken qua prijs (55k). Maar onze leasemaatschappij en HR wil er niet in meegaan. Trust, heb er voor gevochten :)
Dus koos ik een A4, zelfde segment, directe concurrent voor de Jag XE. Optie 3 en 4 waren een BMW 320 of Alfa Guilia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
wildhagen schreef op donderdag 27 april 2017 @ 04:40:
[...]

Hahaha, yep, that was me. Ik moest die afslag hebben om thuis te komen, maar er stond een file ivm een ongeval verderop op de A58.

Heb wel gemerkt dat die kleine tank (47 liter, ivm 4Control...) wel erg irritant is. Ik haal net de 800-850 km op één tank, met mijn Leon (55 liter) haalde ik easy 1100-1150 km... maar dat is dan ook het enige (kleine) nadeel van de Talisman tot nu toe, in de 2350 km die ik inmiddels op de teller gezet heb.
Met diesel valt het nog mee. In de benzine versie van de talisman zit ook maar zon kleine tank. Dan sta je dus om de 500 km bij de pomp. Is onacceptabel voor een D-segment auto IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
wvkreg schreef op donderdag 27 april 2017 @ 07:56:
[...]

Representatief is voor diverse uitleg vatbaar. Het merk Jaguar wordt geassocieerd met de naam en status die Jaguar heeft uit het verleden (directie / duur en exclusief). Met de XE is die cirkel doorbroken qua prijs (55k). Maar onze leasemaatschappij en HR wil er niet in meegaan. Trust, heb er voor gevochten :)
Dus koos ik een A4, zelfde segment, directe
concurrent voor de Jag XE. Optie 3 en 4 waren een BMW 320 of Alfa Guilia.
Een dure, exclusieve directieauto is toch juist de definitie van het woord "representatief"?

Lakmoesproef: als je voor je werk soms bij mensen thuis of kantoor aan huis komt, en er zit wat "oud geld" bij je klanten. Die mensen reageren met begrip maar zonder enthousiasme op een BMW. Ik vermoed dat een Jag in betere aarde valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
Het is dan ook niet mijn mening t_captain.

[ Voor 6% gewijzigd door wvkreg op 27-04-2017 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 00:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Z___Z schreef op donderdag 27 april 2017 @ 07:58:
[...]

Met diesel valt het nog mee. In de benzine versie van de talisman zit ook maar zon kleine tank. Dan sta je dus om de 500 km bij de pomp. Is onacceptabel voor een D-segment auto IMHO.
Ach, ik rook en haal om de paar dagen een paar pakjes peuken tegelijk. Meestal bij de pomp, dus of ik dan tank of niet boeit ook zoveel niet, kost hooguit een paar minuten extra.
Maar niet iedereen rookt natuurlijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

ik heb nu een 50l tank in de golf. en kom daar gemiddeld toch wel 750km ver mee (benzine).
Dat is gemiddeld 1x per week tanken. Zou toch niet graag elke 500km willen tanken (wel goed voor de airmiles)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
wvkreg schreef op donderdag 27 april 2017 @ 09:53:
Het is dan ook niet mijn mening t_captain.
Bij het woord "representatief" is natuurlijk altijd de vraag voor wie. Als je klanten uit NGO's bestaan, is electrisch eigenlijk de enige juiste keuze. In de bouw is een flinke Duitse auto mog altijd zeer okee. In de wereld van vermogende particulieren is Jaguar véél beter dan MB, BMW en Audi bij elkaar.

Welke doelgroep wel blij wordt van een consultant in een A4, maar niet van een consultant in een XE, wellicht jaloers aangelegde managers die zelf niet aan een Jag komen. Het lijkt wel of het niet té mooi mag zijn :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Want een kleine tank betekent automagisch een slechter verbuik :P?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
MisteRMeesteR schreef op donderdag 27 april 2017 @ 15:28:
[...]

Want een kleine tank betekent automagisch een slechter verbuik :P?
Nee een beter verbruik, in theorie. Dat is de hele reden waarom tanks steeds kleiner worden. Maar je spaart ook airmiles voor snoepgoed enzo dat je in de tankschop koopt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Z___Z schreef op donderdag 27 april 2017 @ 15:37:
[...]

Nee een beter verbruik, in theorie. Dat is de hele reden waarom tanks steeds kleiner worden.
Exact mijn punt idd :P

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Als je per jaar meer dan 500 kilometers privé maakt en je dus netjes je bijtelling betaalt, is de rittenregistratie dan nog nodig?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nee. Die is alleen nodig om aan te tonen dat minder dan 500 km/jaar prive rijdt. Rijdt je meer dan dat, hoef je geen rittenregistratie bij te houden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:30
DarkSide schreef op donderdag 27 april 2017 @ 11:43:
ik heb nu een 50l tank in de golf. en kom daar gemiddeld toch wel 750km ver mee (benzine).
Dat is gemiddeld 1x per week tanken. Zou toch niet graag elke 500km willen tanken (wel goed voor de airmiles)
Je krijgt niet meer airmiles van vaker tanken hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blik1984 schreef op donderdag 27 april 2017 @ 17:05:
[...]

Je krijgt niet meer airmiles van vaker tanken hoor
Bij Freebees wel. :)
Hoe vaker je 20+ liter tankt in een kwartaal hoe meer bonus freebees, of beter gezegd dan bouw je de bonus sneller op.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2017 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Idd, bij BP krijg je wel extra FreeBees als je vaker tankt. En als je Ultimate-brandstof tankt, komt er nog een extra aantal FreeBees bovenop.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:30
Freebees zijn bij mijn weten geen Airmiles...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Sando schreef op donderdag 27 april 2017 @ 16:54:
Als je per jaar meer dan 500 kilometers privé maakt en je dus netjes je bijtelling betaalt, is de rittenregistratie dan nog nodig?
Nee, dan is er helemaal niks nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik zit een beetje met een dilemma. Ik mag vanaf 1 mei een leaseauto bestellen. Ik heb eigenlijk de knoop min of meer doorgehakt en heb besloten om een Seat Ibiza te leasen. Een nieuwe Ibiza wel te verstaan. Ik heb morgen aan afspraak bij de dealer staan om een offerte op te laten stellen, echter zit ik met het volgende probleem:
Op dit moment werk ik in Utrecht & woon ik in Utrecht. Binnenkort kom ik op een langdurig project in Tilburg te zitten, wat betekend dat ik binnen nu en 2 weken daar sowieso ga beginnen. De levertijd van de Seat Ibiza is 2-3 maanden, maar ik kan wel een voorloopauto krijgen. Tot dusver geen problemen dus. Het probleem is dat de lease maatschappijen waarmee mijn werk een contract heeft nog niet de prijslijsten hebben van de nieuwe Ibiza omdat deze nog niet zijn vrijgegeven door Seat. Zodra deze zijn vrijgegeven worden moet dit door een externe partij in het systeem worden gezet en dan pas kunnen ze de offerte in behandeling nemen. Zodra ik mijn akkoord geed bestellen ze de auto en krijg ik binnen een aantal dagen een voorloopauto.

Het kan echter nog makkelijk 2-3 weken duren voordat de externe partij de prijslijst van de Ibiza in zijn systeem verwerkt, waardoor het zomaar zou kunnen dat ik een aantal weken naar Tilburg en terug moet. Dit kost €25,- per dag en wordt dan wel weer verrekend met mijn mobiliteitsbudget, maar die is niet oneindig dus ben ik bang veel kwijt te zijn aan die reiskosten.

Mijn vraag is dus, wat vinden jullie: toch voor de Ibiza gaan, of kiezen voor een andere auto. Een Kia Rio sprak me bijvoorbeeld ook aan en is eventueel ook een optie.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-10 03:40
Zoiets tijdelijk mag je eerste keuze niet beïnvloeden lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:05
En het gaat sowieso een Ibiza worden? Omdat je nog geen prijslijst hebt en dergelijke. Straks is ie te duur ofzo, of buiten leasebudget. En reken inderdaad maar sowieso op drie maanden levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
  • Laatst online: 08-10 17:30
Ik zit momenteel met een luxe-probleem en ik kom er niet helemaal uit nog. Mijn 4 jaar met mijn trouwe Citroën DS3 zitten er eind mei op en ik mag dus een nieuwe leasewagen uit gaan zoeken.

Ik heb in zowel de Seat Ateca als Seat Leon ST gereden en hoewel ik de Ateca prefereer (die voldeed eigenlijk aan alle eisen en reed heerlijk), heeft de Leon ongeveer een half jaar kortere levertijd en was dit een prima alternatief.
De Leon mist alleen een paar dingen die ik handig vond aan de Ateca, zoals elektrische achterklep, dode hoek sensor, park assist en ook gewoon wat gave "hebbedingetjes" zoals die 360 graden camera en de welcome lights. De Leon kan ik echter weer (aftermarket) voorzien van mooie 18" velgen en leren bekleding.

Momenteel staat de levertijd voor de Ateca geloof ik ergens februari/maart volgend jaar als ik hem nu ga bestellen, terwijl ik de Leon ergens begin augustus al kan rijden.

Iemand die in een dergelijke positie heeft gezeten? Ben benieuwd naar waar jullie keuze op is gevallen en hoe die is bevallen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 08:15

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

miicker schreef op donderdag 27 april 2017 @ 19:44:
Ik zit een beetje met een dilemma. Ik mag vanaf 1 mei een leaseauto bestellen. Ik heb eigenlijk de knoop min of meer doorgehakt en heb besloten om een Seat Ibiza te leasen. Een nieuwe Ibiza wel te verstaan. Ik heb morgen aan afspraak bij de dealer staan om een offerte op te laten stellen, echter zit ik met het volgende probleem:
Op dit moment werk ik in Utrecht & woon ik in Utrecht. Binnenkort kom ik op een langdurig project in Tilburg te zitten, wat betekend dat ik binnen nu en 2 weken daar sowieso ga beginnen. De levertijd van de Seat Ibiza is 2-3 maanden, maar ik kan wel een voorloopauto krijgen. Tot dusver geen problemen dus. Het probleem is dat de lease maatschappijen waarmee mijn werk een contract heeft nog niet de prijslijsten hebben van de nieuwe Ibiza omdat deze nog niet zijn vrijgegeven door Seat. Zodra deze zijn vrijgegeven worden moet dit door een externe partij in het systeem worden gezet en dan pas kunnen ze de offerte in behandeling nemen. Zodra ik mijn akkoord geed bestellen ze de auto en krijg ik binnen een aantal dagen een voorloopauto.

Het kan echter nog makkelijk 2-3 weken duren voordat de externe partij de prijslijst van de Ibiza in zijn systeem verwerkt, waardoor het zomaar zou kunnen dat ik een aantal weken naar Tilburg en terug moet. Dit kost €25,- per dag en wordt dan wel weer verrekend met mijn mobiliteitsbudget, maar die is niet oneindig dus ben ik bang veel kwijt te zijn aan die reiskosten.

Mijn vraag is dus, wat vinden jullie: toch voor de Ibiza gaan, of kiezen voor een andere auto. Een Kia Rio sprak me bijvoorbeeld ook aan en is eventueel ook een optie.
Kan mij niet voorstellen dat als jij de Ibiza rijdt je goedkoper uit bent dan 25 (bruto) euro per dag ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als je heel snel een auto wilt rijden kan je ook nog kijken naar een nieuwe voorraad auto. Kia's staat over het algemeen allemaal op voorraad en worden niet "build to order". Kunnen dus sneller geleverd worden. Misschien heeft de Seat dealer wel een interessante aanbieding op een voorraad auto?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
wildhagen schreef op donderdag 27 april 2017 @ 04:40:
[...]

Zeker een mooie bak!
Het schoot ineens door mijn hoofd dat iemand in dit topic met een rode Talisman sedanvorm reed. Had ook nog een klein stuk voor je gereden tot de afslag De Stok / Rosada, heb binnendoor mijn weg vervolgd inderdaad vanwege de file die verderop stond.

Waarom krijg je geen voorloopauto als de bestelling nog niet gedaan kan worden? Ik begrijp dat zodra je bestelt pas de beschikking krijgt over een voorloopauto?
Zou het voor de zekerheid toch eens met je leidinggevende en/of wagenparkbeheer bespreken of dat niet anders geregeld zou kunnen worden. Bij ons krijg je gewoon in de tussenperiode een huurauto mee zonder morren.

[ Voor 33% gewijzigd door RomeoJ op 27-04-2017 20:32 ]

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Thanks voor de antwoorden, nee een Ibiza is nog niet 100% zeker, ligt een beetje aan de prijzen. Ik heb gewoon vrije auto-keuze :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
miicker schreef op donderdag 27 april 2017 @ 20:43:
Thanks voor de antwoorden, nee een Ibiza is nog niet 100% zeker, ligt een beetje aan de prijzen. Ik heb gewoon vrije auto-keuze :D
Maar je hebt wel een budget neem ik aan. En als het geen leasebudget is, vast wel een persoonlijk budget van bijtelling waar je niet bovenuit wil/kunt komen. Dus ... binnen welke bandbreedte kan je je begeven qua leaseauto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
redfoxert schreef op donderdag 27 april 2017 @ 21:01:
[...]

Maar je hebt wel een budget neem ik aan. En als het geen leasebudget is, vast wel een persoonlijk budget van bijtelling waar je niet bovenuit wil/kunt komen. Dus ... binnen welke bandbreedte kan je je begeven qua leaseauto?
Ik weet niet precies het budget, maar ik heb allerlei rekentools om te kijken wat voor auto's ik kan leasen. Daarbij heb ik toegang tot Alphabet en Athlon en kan ik daar zien wat de werkelijke kosten van een auto netto per maand zullen zijn. Mijn streven is om niet meer dan €150 netto per maand kwijt te zijn.

Het leasebudget is ongeveer €750, maar dat is inclusief het brandstof component.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:06
miicker schreef op donderdag 27 april 2017 @ 21:15:
[...]

Ik weet niet precies het budget, maar ik heb allerlei rekentools om te kijken wat voor auto's ik kan leasen. Daarbij heb ik toegang tot Alphabet en Athlon en kan ik daar zien wat de werkelijke kosten van een auto netto per maand zullen zijn. Mijn streven is om niet meer dan €150 netto per maand kwijt te zijn.
150 netto per maand is ongeveer 20000 fiscale waarde, ik hoop voor je dat je benzine mag rijden? Beetje complete diesel gaat daar al snel overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
miicker schreef op donderdag 27 april 2017 @ 21:15:
[...]

Het leasebudget is ongeveer €750, maar dat is inclusief het brandstof component.
En looptijd? Aantal km's per jaar? Allemaal zeer belangrijke factoren die je leasebudget kunnen maken of breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
@nooberke jep, mag een Diesel zijn. Ik heb de fiscale waarde van de nieuwe Ibiza wel al. Als ik die gebruiken bij de berekening en even uitga van de prijs van de opties van de vorige dan kan ik een mooie FR uitvoering nemen, met Business Intense pakket en een aantal opties zoals panorama dak en Beats audio systeem en dan zit ik op €150,- bijbetalen.

@redfoxert Looptijd is 4 jaar of 144.000 kilometers (36.000 per jaar dus waarvan +- 11.000 privé)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04:40

ST10©DE

Dus.............

wvkreg schreef op donderdag 27 april 2017 @ 07:56:
[...]

. Maar onze leasemaatschappij en HR wil er niet in meegaan.
Wat heeft een leasemaatschappij daar over te zeggen? Ze bieden alles aan, mogelijk tegen een hogere prijs, maar als jij het echt wil regelen, ze het voor je. Mits je een goede LM hebt.

Aan de andere kant, je kan nu wel patsen met je dashboard en superieure interieur van Audi.

Groet, een tevreden XF rijder.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 07:02
Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 18:12:
[...]

Qua formaat is het eerder een corsa+. Een Leon is van het formaat Astra.

Ik vind zelf de Seat Toledo (het broertje van de Skoda Rapid) er erg goed uitzien. Toch maar eens gaan bekijken bij de dealer denk ik, maar de Seat dealers die ik bezocht heb hadden hem niet staan helaas. Het is wel jammer dat bij Skoda en Seat de dieselmotor zo duur is.
Jammer van het formaat, zal dat zelf ook eens beoordelen. Toleda FR vind ik ook best wel leuk, maar deze zie je ook weinig staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
[...]

[...]
Ken je die sleutels met van die knopjes erop? Dan kun je waar je ook sta bij de auto deze op slot doen of openen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Shanquish schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 08:32:
[...]

Ken je die sleutels met van die knopjes erop? Dan kun je waar je ook sta bij de auto deze op slot doen of openen. :P
Helemaal waar :D Het is alleen zoals ook anderen aangeven; gemak dient de mens en als je het eenmaal gewend bent...

Das ook met kinderslot op de achterdeuren. Zo fucking ideaal dat je dat elektrisch erop/eraf kan zetten!

[ Voor 12% gewijzigd door JB op 28-04-2017 08:35 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
P. Mekes schreef op donderdag 27 april 2017 @ 22:36:
[...]

Wat heeft een leasemaatschappij daar over te zeggen? Ze bieden alles aan, mogelijk tegen een hogere prijs, maar als jij het echt wil regelen, ze het voor je. Mits je een goede LM hebt.

Aan de andere kant, je kan nu wel patsen met je dashboard en superieure interieur van Audi.

Groet, een tevreden XF rijder.
Uiteindelijk beslist de werkgever via het lease beleid, wat niet echt duidelijk is beschreven trouwens, welke merken wel en niet mogen. Het is helaas niet anders. :)

Audi interieur met virtual cockpit en leren sportstoelen is inderdaad erg fijn. Mede reden van geen S-Line, werd te duur en S-Line ext. is niet heel zichtbaar meer in de B9. De automaat heb ik bewust niet genomen, omdat het schakelen daarmee te snel ging (d.w.z. hij schakelde te snel op, alleen in S stand was het goed te doen).

[ Voor 21% gewijzigd door wvkreg op 28-04-2017 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Die "automaat", is dat een DSG? Die hebben inderdaad een derde stand tussen D en S nodig.

Eigenlijk vind ik een DSG vooral goed passen bij conpacte en een beetje sportieve auto's. Polo, Golf etc. Op een A4 en A6 zou ik eerder neigen naar een ouderwetse automaat met koppelomvormer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
t_captain schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 09:57:
Die "automaat", is dat een DSG? Die hebben inderdaad een derde stand tussen D en S nodig.
Die DSG wordt aangestuurd door een computer. Bij Skoda kun je een optie nemen om meer standen te gebruiken, drive select (of hem zelfs laten programmeren). Ik merk zelf dat de DSG zich bij mij prima aanpast aan mijn rijgedrag. Zeker het remmen op de motor zoals bij een handgeschakelde auto (er zitten tenslotte ook gewoon (dubbele) koppelingsplaten in) vind ik erg fijn. Bij een koppelomvormer is dit toch een stuk minder en moet je veel meer bij remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
t_captain schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 09:57:

Eigenlijk vind ik een DSG vooral goed passen bij conpacte en een beetje sportieve auto's. Polo, Golf etc. Op een A4 en A6 zou ik eerder neigen naar een ouderwetse automaat met koppelomvormer.
https://www.audi.nl/nl/we...technologie/s-tronic.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-10 22:59

bonyuri

Investigator!

Ja en nee.
7-traps DSG van de huidige generatie is volgens mij een droge koppeling, waar S-Tronic wel dezelfde techniek is (dubbele koppeling), maar dan een natte versie ;)

Volgens mij is S-Tronic ook bedoeld voor auto's met een hoger vermogen

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ook bij een klasieke automaat (mits wel electronisch geregeld) is terugschakelen en afremmen op de motor geregeld. Mijn BMW remt zelfs iets feller op de motor dan de VW van mijn vrouw (beiden in D).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
bonyuri schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 11:09:
Ja en nee.
7-traps DSG van de huidige generatie is volgens mij een droge koppeling, waar S-Tronic wel dezelfde techniek is (dubbele koppeling), maar dan een natte versie ;)

Volgens mij is S-Tronic ook bedoeld voor auto's met een hoger vermogen
De 7 traps S tronic die door Audi gebruikt wordt op motoren met wat minder koppel (1.6 TDI, 1.4 TFSI) is ook de droge variant (DQ200). Volgens mij is het enige verschil tussen Audi S tronic en VW DSG de naam. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
Bewijst maar weer eens hoeveel je van autotechniek snapt. S-Tronic een soort van Audi opvolger van DSG.

Op 27 maart 2008 presenteerde Audi een nieuwe eigen DSG (S tronic) met 7 versnellingen. Deze is gemaakt voor in lengte richting geplaatste motoren en kan dus in de overige modellen van Audi gebruikt worden en heeft als codenaam DL501. Deze versie is aanzienlijk sterker dan de Volkswagen-versie en kan een koppel aan van maximaal 550 Nm. Reden hiervoor is dat de S tronic geen droge koppeling heeft zoals de zeventraps DSG van Volkswagen. De nieuwe S tronic kan in combinatie met quattro-vierwielaandrijving en kan een maximaal toerental van 9.000 toeren per minuut aan. De zeventraps S tronic zal vooralsnog alleen beschikbaar komen op Audi's nieuwe MLB-platform. Dit zijn dus de Audi A4, Audi A5 en Audi Q5.

Bron: Wikipedia: DSG

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

wvkreg schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 11:30:
[...]

Bewijst maar weer eens hoeveel je van autotechniek snapt. S-Tronic een soort van Audi opvolger van DSG.
8)7 |:( Ik zit er compleet langs inderdaad... Dat jij je helemaal verdiept hebt in de Audi meuk, wil niet zeggen dat iedereen dat doet...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een idee om een topic te openen over automatische versnellingsbakken zodat het hier weer over de keuze van leaseauto's kan gaan?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
[...]

Moet dat nou weer zo denigrerend? Volgens mij hebben we eerder al een opschoonactie moeten houden in dit topic omdat er nogal wat modder heen en weer werd gegooid wat begon met een opmerking die je had gemaakt...

Dit heeft imo ook niks met autotechniek te maken, maar meer met marketing van de verschillende merken en welke naam het beestje heeft.

[ Voor 20% gewijzigd door striner op 28-04-2017 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 00:21

Shunt

Boe

[...]

Op 27 maart 2008 presenteerde Audi een nieuwe eigen DSG (S tronic) met 7 versnellingen. Deze is gemaakt voor in lengte richting geplaatste motoren en kan dus in de overige modellen van Audi gebruikt worden en heeft als codenaam DL501. Deze versie is aanzienlijk sterker dan de Volkswagen-versie en kan een koppel aan van maximaal 550 Nm. Reden hiervoor is dat de S tronic geen droge koppeling heeft zoals de zeventraps DSG van Volkswagen. De nieuwe S tronic kan in combinatie met quattro-vierwielaandrijving en kan een maximaal toerental van 9.000 toeren per minuut aan. De zeventraps S tronic zal vooralsnog alleen beschikbaar komen op Audi's nieuwe MLB-platform. Dit zijn dus de Audi A4, Audi A5 en Audi Q5.

Bron: Wikipedia: DSG
Dus gewoon een natte dsg met ondersteuning voor vierwielaandrijving en motoren met meer koppel? Dus gewoon een DSG.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Retep2124
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-09 16:01
Begin deze week is mijn nieuwe leaseauto besteld bij de fabriek, verwachte levertijd week 36. Is dit normaal zo lang (20 weken)? Of kan ik verwachten dat deze datum nog wel opschuift gaande het traject? Het is een Renault Megane. Kan ik hier zelf nog wat in betekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Retep2124 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 12:45:
Begin deze week is mijn nieuwe leaseauto besteld bij de fabriek, verwachte levertijd week 36. Is dit normaal zo lang (20 weken)? Of kan ik verwachten dat deze datum nog wel opschuift gaande het traject? Het is een Renault Megane. Kan ik hier zelf nog wat in betekenen?
Staat volgens mij wel meer info over in dit topic. Wellicht dat de fabriek sluit tijdens de zomervakantie?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:38
t_captain schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 11:14:
Ook bij een klasieke automaat (mits wel electronisch geregeld) is terugschakelen en afremmen op de motor geregeld. Mijn BMW remt zelfs iets feller op de motor dan de VW van mijn vrouw (beiden in D).
Moderne klassieke (als in koppel omvormer) automaten die een lockup hebben kunnen Inderdaad remmen op de motor. Indien een automaat in versnelling locked is dan is dat vergelijkbaar als eeb koppeling in een manuele bak. De koppel omvormer wordt overgeslagen (efficiënter) wordt overgeslagen en remmen op de motor is mogelijk.
De meeste moderne klassieke automaten (ZF 8HP,...) hebben een lockup in de meeste versnellingen (zo niet alle). Oudere automaten hebben dit vaak enkel in de hogeren of hoogste versnelling.

De mate van afremmen op de motor hangt recht evenredig af met toerental, cilinderinhoud, compressieverhouding,... En omgekeerd evenredig met gewicht van de auto. Je BMW remt dus iets harder af.

Overigens is een goede DSG even fijn en soms zelfs net iets sneller/vlotter als een goede automaat (ZF 8HP) bij alles boven de 20km/u. Bij lage snelheden zoals keren en parkeren is een DSG vrij lomp en de automaat veel aangenamer. Al vind ik een manuele bak in die situaties nog altijd best.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:17
[...] Kan ik hier zelf nog wat in betekenen?
Een moersleutel meenemen en helpen :+ ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 07:02
De nieuwe ibiza FR ziet er ook wel behoorlijk goed uit, benieuwd wanneer ik deze kan samenstellen op de site. Leuke opvolger van de Clio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Laatst online: 11-10 17:51
Ten eerste, gefeliciteerd!
Ten tweede, helaas niet. Je had bij de dealer een voorraad auto (herwaardering) kunnen uitzoeken. Maarja.. besteld is besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retep2124
Helaas pindakaas dan.. Hopen dat deze indicatie voor de zekerheid te ruim is genomen. De zomervakantie in de fabriek, grote vraag zullen wel veel invloed hebben. De keuze was nog een voorraad model inderdaad, maar ik had vernomen dat productieauto's vanaf april gebruik gaan maken van Android Auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Ach toen ik mijn 14% megane bestelde heb ik er een half jaar plus een beetje op moeten wachten. Dat is ook meteen de reden dat ik met mijn huidige auto een voorraad auto heb genomen. Nog wel zonder kenteken.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Retep2124 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 13:15:
ik had vernomen dat productieauto's vanaf april gebruik gaan maken van Android Auto.
Is Android Auto de voornaamste reden dan? Daar had ik geen lange levertijd voor over.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retep2124
Shunt schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 13:18:
[...]

Ach toen ik mijn 14% megane bestelde heb ik er een half jaar plus een beetje op moeten wachten. Dat is ook meteen de reden dat ik met mijn huidige auto een voorraad auto heb genomen. Nog wel zonder kenteken.
Had je mooi mazzel met die 14% ;)...

Ja ik zie het forum even te doorzoeken en de levertijden zijn bij de Megane erg hoog inderdaad. Ik zie hem ook nog weinig rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retep2124
JB schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 13:22:
[...]
Is Android Auto de voornaamste reden dan? Daar had ik geen lange levertijd voor over.
Android Auto, en niet de juiste kleur aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiv30
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 05-05 11:53
Onze privé Megane is eind maart besteld en er werd toen verwacht dat hij in week 30 geleverd zou worden. Vorige week kreeg ik een mail dat hij waarschijnlijk begin juni al geleverd kan worden (week 23/24). Het zou dus kunnen dat je leverdatum nog opschuift, maar ik heb ook genoeg mensen gehoord die de volle tijd moesten wachten.

Goede keuze trouwens. Welke motor en uitrustingsniveau heb je genomen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
oh man, ik hoop dat de mijne ook zo kan worden vervroegd. Megane besteld begin april, en de dealer zei prognose week 32 ofzo.
Maandag maar eens mailtje sturen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Retep2124
jordiv30 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 21:17:
[...]

Onze privé Megane is eind maart besteld en er werd toen verwacht dat hij in week 30 geleverd zou worden. Vorige week kreeg ik een mail dat hij waarschijnlijk begin juni al geleverd kan worden (week 23/24). Het zou dus kunnen dat je leverdatum nog opschuift, maar ik heb ook genoeg mensen gehoord die de volle tijd moesten wachten.

Goede keuze trouwens. Welke motor en uitrustingsniveau heb je genomen? :+
Bose uitvoering - dCi 110 - Ease life - Rouge Flamme - R-link 8,7'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Er komen een boel Megane's aan in dit topic zo te lezen haha. Ik kan vertellen dat ie na ±9000 kilometer nog steeds erg goed bevalt (behalve de forse storing die nog steeds in de aansturing van m'n EDC automaat zit, maar goed... dat mogen ze binnenkort maar even gaan fixen) :) Veel plezier alvast met de Megane allemaal :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:34
De megane is inderdaad weer erg populair. Ga zelf vanmiddag ook maar eens proefrijden in de nieuwe. Helaas hebben ze de GT niet staan, zit er zelf aan te denken om die te gaan leasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Ik zie inderdaad de Megane erg vertegenwoordigd in dit topic, maar heb hem echt niet zó enorm vaak zien rijden (maarja, ik woon dan ook in Limburg en werk in Eindhoven, misschien vinden de Zuiderlingen er niet veel aan), en als ik er al een zie rijden, is het bijna altijd een estate (persoonlijk minder fan van) en bijna nooit een gt (line) of die signature blauwe kleur. Ik blijf straks dus hopelijk nog een beetje unicum op dat stukje A2 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
striner schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 11:58:
[...]

Moet dat nou weer zo denigrerend? Volgens mij hebben we eerder al een opschoonactie moeten houden in dit topic omdat er nogal wat modder heen en weer werd gegooid wat begon met een opmerking die je had gemaakt...

Dit heeft imo ook niks met autotechniek te maken, maar meer met marketing van de verschillende merken en welke naam het beestje heeft.
ehm hallo?

Van het JB jaloersje:

8)7 |:( Ik zit er compleet langs inderdaad... Dat jij je helemaal verdiept hebt in de Audi meuk, wil niet zeggen dat iedereen dat doet...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-10 16:05

JT

VETAK y0

wvkreg schreef op zondag 30 april 2017 @ 08:37:
[...]

ehm hallo?

Van het JB jaloersje:

Gaat om je toon. Je hoeft niet zo op de man te spelen. Van JB kan ook iets subtieler maar dat is niet op de man (hoogstens op Audi ;) ).

[ Voor 10% gewijzigd door JT op 30-04-2017 10:38 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• striner
@wvkreg De opmerking van @JB was aan jou gericht, nádat jij iets had gezegd. Gaat inderdaad om de manier waar op je die dingen zegt. In principe noem je nu iemand dom, en dan kan ik begrijpen als iemand daar reactief van wordt. En vervolgens noem je zo iemand jaloers?
De vorige opmerking die je maakte (iets van "waarom zou je wachten op een skoda") was van hetzelfde kaliber en daarom ontplofte de zaak een beetje hier.
Laat anderen gewoon in hun waarde, iedereen wilt hier gewoon zijn ervaringen delen en erover babbelen. Ik kan begrijpen dat je trots bent op je Audi, maar er zijn ook genoeg redenen om voor iets anders te kiezen, en als mensen dat aanhalen hoef je ze niet meteen naar beneden te halen, en als ze vervolgens erop reageren dat afdoen als "jaloers".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Ok

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arachnan
  • Laatst online: 08-10 17:30
Als het nou niet leek op een enorme snor aan de achterkant met die achterlichten dan was de Megane ook op mijn shortlist terecht gekomen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
G.Scholtens schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 12:57:
De nieuwe ibiza FR ziet er ook wel behoorlijk goed uit, benieuwd wanneer ik deze kan samenstellen op de site. Leuke opvolger van de Clio
In een nieuwsbericht van Seat staat het volgende:
Je eigen, persoonlijke Ibiza: car configurator medio mei online
Maar in hetzelfde bericht staat ook:
Met ingang van mei is de nieuwe SEAT Ibiza online te configureren via de car configurator op SEAT.nl.
Bron

Beetje dubbel strijdig dus. Ik wil dus de nieuwe Ibiza gaan bestellen, heb een offerte op laten stellen, echter moet ik wachten tot Seat de definitieve prijslijst openbaar maakt en de lease maatschappij de prijzen in hun systemen verwerkt. Volgens de dealer worden de prijslijsten eind van de eerste week van mei (komende week dus) vrijgegeven, hopelijk schieten ze dan een beetje op en kan ik hem snel bestellen :*)

[ Voor 12% gewijzigd door miicker op 30-04-2017 20:22 . Reden: Verkeerde quote ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 00:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nee hoor. Medio mei betekent dat het de hele maand mei verwacht kan worden. Met ingang van mei betekent dat het ergens in de maand mei plaats kan vinden (maar er voor juni zou moeten zijn). Spreekt elkaar dus niet tegen imho :)
Dat heet slim je woorden kiezen ;)
En ws staan er in die mail ook wat kleine lettertje waarin staat dat er geen rechten aan ontleend kunnen worden. Dus als het juni of zelfs later wordt heb je alsnog niks om over te kunnen klagen.

Maar snap dat het zuigt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:34
miicker schreef op zondag 30 april 2017 @ 20:15:
Beetje dubbel strijdig dus. Ik wil dus de nieuwe Ibiza gaan bestellen, heb een offerte op laten stellen, echter moet ik wachten tot Seat de definitieve prijslijst openbaar maakt en de lease maatschappij de prijzen in hun systemen verwerkt. Volgens de dealer worden de prijslijsten eind van de eerste week van mei (komende week dus) vrijgegeven, hopelijk schieten ze dan een beetje op en kan ik hem snel bestellen :*)
In Duitsland is de Ibiza overigens al samen te stellen op de site, zal niet helemaal hetzelfde zijn als in Nederland, maar geeft misschien wel een indicatie wat er ongeveer mogelijk is.
striner schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 22:37:
Ik zie inderdaad de Megane erg vertegenwoordigd in dit topic, maar heb hem echt niet zó enorm vaak zien rijden (maarja, ik woon dan ook in Limburg en werk in Eindhoven, misschien vinden de Zuiderlingen er niet veel aan), en als ik er al een zie rijden, is het bijna altijd een estate (persoonlijk minder fan van) en bijna nooit een gt (line) of die signature blauwe kleur. Ik blijf straks dus hopelijk nog een beetje unicum op dat stukje A2 8)
Gisteren bij de dealer geweest en wat mij betreft wordt het een GT met uiteraard de fantastische blauwe lak (hij stond zo ook bij de dealer). Het is imo echt wel een hele mooie auto geworden, vind het van binnen ook een hele verbetering t.o.v. de oude Megane. Bij mij staat ie in ieder geval boven aan het lijstje :)

[ Voor 79% gewijzigd door [MAUS] op 30-04-2017 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
[MAUS] schreef op zondag 30 april 2017 @ 20:32:
[...]

In Duitsland is de Ibiza overigens al samen te stellen op de site, zal niet helemaal hetzelfde zijn als in Nederland, maar geeft misschien wel een indicatie wat er ongeveer mogelijk is.
Ben al bij een dealer geweest voor een offerte, daar hebben ze alle prijzen al, ook voor alle opties, dus die heb ik :) Alleen moet ik nu nog laten berekenen wat dat met de maandelijkse leaseprijs doet aangezien de standaard tools die ik ervoor heb allemaal wat anders zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Arachnan schreef op zondag 30 april 2017 @ 19:20:
Als het nou niet leek op een enorme snor aan de achterkant met die achterlichten dan was de Megane ook op mijn shortlist terecht gekomen :+
Shit, zo had ik het nog niet gezien, maar nu je dat hebt genoemd kan ik het niet meer on-zien, en bedankt! :P
Aan de andere kant, bij een Franse auto hoort dan ook een Frans snorretje, toch? 8)
Afbeeldingslocatie: http://www.clipartbest.com/cliparts/RcG/KGE/RcGKGEpei.jpeg
[MAUS] schreef op zondag 30 april 2017 @ 20:32:
Gisteren bij de dealer geweest en wat mij betreft wordt het een GT met uiteraard de fantastische blauwe lak (hij stond zo ook bij de dealer). Het is imo echt wel een hele mooie auto geworden, vind het van binnen ook een hele verbetering t.o.v. de oude Megane. Bij mij staat ie in ieder geval boven aan het lijstje :)
Zelf ook even getwijfeld tussen GT-line of GT, maar de GT-line was volledig aangekleed even duur als de GT "kaal" (zit natuurlijk al best veel standaard op), en zag dat bijvoorbeeld elektrische handrem weer een optie wordt, en blind spot monitoring wegvalt. Ik koop de auto net om zijn technische snufjes, en of ik dat 4control veel ga gebruiken betwijfel ik ook.
Daarnaast moet ik een diesel rijden en kwam er laatst achter dat net daarop geen launch control zit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
miicker schreef op zondag 30 april 2017 @ 22:19:
[...]

Ben al bij een dealer geweest voor een offerte, daar hebben ze alle prijzen al, ook voor alle opties, dus die heb ik :) Alleen moet ik nu nog laten berekenen wat dat met de maandelijkse leaseprijs doet aangezien de standaard tools die ik ervoor heb allemaal wat anders zeggen :P
Waarom dien je die offert niet in bij je wagenpark beheerder? Dan is het toch aan die persoon om het voor je te regelen? Die online calculators (op de publieke sites) zijn alleen maar om een indicatie te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
jongetje schreef op maandag 1 mei 2017 @ 08:03:
[...]

Waarom dien je die offert niet in bij je wagenpark beheerder? Dan is het toch aan die persoon om het voor je te regelen? Die online calculators (op de publieke sites) zijn alleen maar om een indicatie te geven.
Ik neem aan dat je met wagenparkbeheerders een Alphabet of Athlon bedoeld. Zij hebben me beide verteld dat ik moet wachten tot de configuraties van de Ibiza in hun systemen staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

miicker schreef op maandag 1 mei 2017 @ 09:23:
[...]

Ik neem aan dat je met wagenparkbeheerders een Alphabet of Athlon bedoeld. Zij hebben me beide verteld dat ik moet wachten tot de configuraties van de Ibiza in hun systemen staan.
Nee, de contactpersoon voor de auto's binnen jouw bedrijf. Laat die het lekker regelen!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

AllSeeyinEye schreef op maandag 1 mei 2017 @ 10:01:
[...]

Nee, de contactpersoon voor de auto's binnen jouw bedrijf. Laat die het lekker regelen!
Veel bedrijven hebben dat niet eens.
Daar zit gewoon een portal van een Athlon / Leaseplan / Van Mossel en daar kan je de auto bestellen en negens anders.
miicker schreef op zondag 30 april 2017 @ 22:19:
[...]

Als je wel een wagenpark beheer hebt die zelf de offertes door kan zetten zou ik het inderdaad ook zo doen. Je zou ook even kunnen informeren bij de dealer of ze toevallig niet al een modelletje in bestelling hebben staan wat aan jouw eisen / wensen voldoet. Dan heb je kans dat je een stuk eerder in je auto rijd.

[ Voor 22% gewijzigd door Shunt op 01-05-2017 11:23 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Shunt schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:22:
[...]

Veel bedrijven hebben dat niet eens.
Daar zit gewoon een portal van een Athlon / Leaseplan / Van Mossel en daar kan je de auto bestellen en negens anders.
Ik weiger dat te geloven. Er is immers iemand binnen het bedrijf verantwoordelijk voor het autobeleid - iemand zal uiteindelijk zijn paraaf onder een contract zetten, dat gaat echt niet alleen maar in een portal zonder akkoord vanuit de werkgever. Daarnaast zal iedere leasemij regelmatig een accountmanager bij haar (potentiele) klanten langssturen. En degene met wie er dan contact is is doorgaans ook diegene die over de auto's gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door AllSeeyinEye op 01-05-2017 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

AllSeeyinEye schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:40:
[...]

Ik weiger dat te geloven. Er is immers iemand binnen het bedrijf verantwoordelijk voor het autobeleid - iemand zal uiteindelijk zijn paraaf onder een contract zetten, dat gaat echt niet alleen maar in een portal zonder akkoord vanuit de werkgever. Daarnaast zal iedere leasemij regelmatig een accountmanager bij haar (potentiele) klanten langssturen. En degene met wie er dan contact is is doorgaans ook diegene die over de auto's gaat.
We hebben deze discussie of soortgelijke discussie volgens mij vaker gevoerd.
Maar ja bij ons is het bestellen via de portal of niets. Vroeger in de goede oude tijd kon je nog rond het systeem komen met eigen offertes en zo maar dat is gewoon niet meer mogelijk.

De offerte komt uit de portal de offerte gaat ter goedkeuring naar je manager en het wagenpark beheer die zetten een krabbel. De offerte gaat dan naar 2 lease toko's en de goedkoopste krijgt de opdracht de auto te leveren. Het enige wat ik kan is via de lease portal een aangepaste offerte laten maken zoals een voorraad auto zonder kenteken maar daar houd het ook op.

Bij mijn vorige werkgever ging het nog simpeler offerte gaat vanuit de portal naar de lease toko die komen met een voorstel dit voorstel gaat vanuit de wagenparkbeheerder (dat extern was) naar twee andere lease toko's en dan kwam er een handtekening en thats it. Nergens kon in afgeweken worden.

Maar dit zijn beide toko's waar luttele duizenden lease bakken rond rijden. Bij mijn huidige werkgever doen ze het beheer van de lease auto's van 5 bedrijven die allemaal van de zelfde eigenaar zijn. De grootste is 4 duizend man groot.

Game PC

Pagina: 1 ... 74 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic