"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Kan je ook de ventilatie/airconditioning bedienen? Dan denk ik aan een aangedampte auto al lekker ontwasemen terwijl je nog een koffie drinkt binnen.AllSeeyinEye schreef op maandag 24 april 2017 @ 14:28:
Wat ik bij mijn Volvo niet begrijp is dat ik op afstand kan starten. Daar zie ik het nut nu absoluut niet van in...
Of zoals veel collega's doen: de auto stationair laten draaien totdat de ruiten ontdooien omdat ze niet willen krabben

Dat kan al met de standverwarming, die via dezelfde app te bedienen is...Admiral Freebee schreef op maandag 24 april 2017 @ 14:38:
[...]
Kan je ook de ventilatie/airconditioning bedienen? Dan denk ik aan een aangedampte auto al lekker ontwasemen terwijl je nog een koffie drinkt binnen.
Of zoals veel collega's doen: de auto stationair laten draaien totdat de ruiten ontdooien omdat ze niet willen krabben
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Heb je Fast and Furious 8 niet gezienAllSeeyinEye schreef op maandag 24 april 2017 @ 14:28:
[...]
Dan heb je toch een app om voor lock en unlock?!
Wat ik bij mijn Volvo niet begrijp is dat ik op afstand kan starten. Daar zie ik het nut nu absoluut niet van in...
Kessy heb ik anders nooit gemist hoor.Z___Z schreef op maandag 24 april 2017 @ 14:09:
Irritant is als een auto wel een startknop heeft, maar geen keyless entry, zoals bij de Passat. Moet je eerst je sleutels pakken om de auto te openen, stap je in, is er nergens plek om je sleutel te stoppen. Aangekomen op je bestemming moet je weer de sleutel zoeken, want hij zit niet in het contact, om de auto weer op slot te zetten.
Heb toch wel een aantal merken gereden zonder Kessy maar wel met startknop (waaronder BMW, Volvo en VW), en gaat nog steeds prima door de steutel in mijn broekzak te bewaren met knopjes naar de buitenkant gericht. Hierdoor kan je zonder te grabbelen in je broekzak de auto ont- en vergrendelen.
De sleutels van tegenwoordig zijn klein genoeg om (althans voor mij) niet irritant aanwezig te zijn in je broekzak, die van BMW zat overigens wel op het randje, want deze sleutel was groter dan van de overige merken.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
De nieuwe 5 serie heeft een gigantische sleutel met oled scherm. Zou niet weten waarom iemand zoiets willen hebben.
Heeft de eigenaar eindelijk een bobbel in de broekZ___Z schreef op maandag 24 april 2017 @ 15:38:
De nieuwe 5 serie heeft een gigantische sleutel met oled scherm. Zou niet weten waarom iemand zoiets willen hebben.
Een BMW dealer vertelde mij dat die sleutel zo groot is zodat je die in het restaurant op tafel kan laten liggen zodat iedereen kan zien dat je een grote auto hebt. Je moet het zien als een sierraad.Z___Z schreef op maandag 24 april 2017 @ 15:38:
Voor normaal gebruik pak je de andere sleutels die je er ook bij krijgt. Ik heb het ook niet verzonnen maar het bevestigd wel een beetje het beeld van sommige 'luxe duitser-rijdende' mede weggebruikers.

En over mijn eigen auto, slecht nieuws..
De Skoda Octavia Business heeft 4 weken langer levertijd nodig
Dus ik krijg de auto pas in week 33/34. Nu bestellen is helemaal huilen want de fabriek gaat in de zomer dicht.
En als ie in je broekzak zit heb je op een andere manier compensatie?Hennie-M schreef op maandag 24 april 2017 @ 15:47:
[...]
Een BMW dealer vertelde mij dat die sleutel zo groot is zodat je die in het restaurant op tafel kan laten liggen zodat iedereen kan zien dat je een grote auto hebt.
Of denken vrouwen dat je een scheve lul hebt...jongetje schreef op maandag 24 april 2017 @ 15:57:
[...]
En als ie in je broekzak zit heb je op een andere manier compensatie?
Mijn boefje is liev!
Als ik van broek wissel dan moet ik mijn sleutel wisselen, anders zit zoiets de hele dag in mijn broekzak.jongetje schreef op maandag 24 april 2017 @ 13:43:
[...]
Je hebt toch zo ie zo iets bij je waardoor de auto weet dat jij het bent? Waar bewaar je dat dan?
Gewoon in de ochtend bij het buiten gaan even checken: gsm linker zak check, sleutel rechter zak check, huissleutels/geld, check. Anders sta je natuurlijk als een lul aan je deurklink te trekken.
[ Voor 18% gewijzigd door anessie op 24-04-2017 16:05 ]
Das een nieuwe voor mij. Rijden jullie weinig kms? Alleen elektrisch mogen leasen heb ik nog niet eerder gehoordtiguan schreef op maandag 24 april 2017 @ 16:02:
Maar dat komt meer omdat we alleen nog maar elektrisch mogen leasen.
Mijn boefje is liev!
Grappig hoe sommige bedrijven zo aansturen op elektrisch en andere bedrijven juist niet. Ik mocht niet eens een hybride of volledig elektrische auto... had ik anders wel gedaan namelijktiguan schreef op maandag 24 april 2017 @ 16:02:
@TheJVH Yep, ik neem een e-Golf. Maar dat komt meer omdat we alleen nog maar elektrisch mogen leasen. Ioniq was ook een goeie kandidaat opzich.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ik hoef alleen woon-werk verkeer ermee te kunnen rijden en dan is 200km bereik zat op 80km per dag. Ik werk in een datacenter , daar moet alles zo groen mogelijk, ook het wagenpark.JB schreef op maandag 24 april 2017 @ 16:03:
[...]
Das een nieuwe voor mij. Rijden jullie weinig kms? Alleen elektrisch mogen leasen heb ik nog niet eerder gehoord
Ik maak op dagelijkse basis tussen de 200 en 300 km. Op mijn eind bestemming is geen stroom aansluiting beschikbaar voor inhuur en al wat er publiek beschikbaar is staat ruim voordat ik er ben vol.TheJVH schreef op maandag 24 april 2017 @ 16:01:
Iemand hier die een EV overweegt? Een Hyundai Ioniq met alle opties zou mij 10 euro per maand kosten, terwijl een Astra met veel opties zo'n 180 euro zou kosten (netto per maand). Zijn wel echt forse verschillen, maar zo'n EV is natuurlijk niet altijd even praktisch.
Dus voor mij is het simpel weg geen optie. Dat en mijn werkgever wil er nog niet aan zonder de pilots die het nu draait fatsoenlijk te hebben afgesloten (4 jarige pilot volgens mij).
Niet om het een of ander dan maar waarom überhaupt een lease auto. die kilometers verantwoorden toch nooit een lease auto?tiguan schreef op maandag 24 april 2017 @ 16:04:
[...]
Ik hoef alleen woon-werk verkeer ermee te kunnen rijden en dan is 200km bereik zat op 80km per dag. Ik werk in een datacenter , daar moet alles zo groen mogelijk, ook het wagenpark.
[ Voor 21% gewijzigd door Shunt op 24-04-2017 16:07 ]
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Hoe doe je dat, 10 per maand?!TheJVH schreef op maandag 24 april 2017 @ 16:01:
Iemand hier die een EV overweegt? Een Hyundai Ioniq met alle opties zou mij 10 euro per maand kosten, terwijl een Astra met veel opties zo'n 180 euro zou kosten (netto per maand). Zijn wel echt forse verschillen, maar zo'n EV is natuurlijk niet altijd even praktisch.
Wat kost zo'n ding? 30/35k? Dan zit je toch al snel op 30.000 * 0,04 * 42% * 1/12 = 42 euro. Nog steeds nits, maar toch vier keer zoveel. En dan ben ik van een modaal inkomen uitgegaan (qua belastingschijf waarin je de bijtelling betaalt).
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Eigenlijk gewoon omdat het kanShunt schreef op maandag 24 april 2017 @ 16:06:
[...]
Niet om het een of ander dan maar waarom überhaupt een lease auto. die kilometers verantwoorden toch nooit een lease auto?
Heel relaxed voor jou, maar het is natuurlijk belachelijkheid ten top (vanuit de werkgever)!
Mijn mobiliteitsbudget is afhankelijk van CO2 uitstoot, en alles wat ik na de leaseprijs (incl brandstof) overhou krijg ik uitbetaald. Na de hele berekening (bruto, netto, bijtelling - restant, etc) hou ik dan 10 euro over. Die Ioniq is erg goedkoop in de lease vergeleken met m'n vergoeding (lage brandstofkosten helpen ook enorm) dus ik hou genoeg over om een deel bijtelling van te betalen. Er zijn er een aantal die een hele kleine auto nemen en zo geen bijtelling hoeven te betalen. Eigen auto mag ook, dan krijg je het hele budget bovenop je salaris.AllSeeyinEye schreef op maandag 24 april 2017 @ 16:08:
[...]
Hoe doe je dat, 10 per maand?!
Wat kost zo'n ding? 30/35k? Dan zit je toch al snel op 30.000 * 0,04 * 42% * 1/12 = 42 euro. Nog steeds nits, maar toch vier keer zoveel. En dan ben ik van een modaal inkomen uitgegaan (qua belastingschijf waarin je de bijtelling betaalt).
[ Voor 26% gewijzigd door TheJVH op 24-04-2017 16:12 ]
Nu ja, in geval van een storing of calamiteit moet ik ook naar het datacenter kunnen rijden binnen een acceptabele tijd. Met OV gaat dat niet.AllSeeyinEye schreef op maandag 24 april 2017 @ 16:11:
[...]
Heel relaxed voor jou, maar het is natuurlijk belachelijkheid ten top (vanuit de werkgever)!
Ik heb er sinds vandaag een. Waanzinnige autoTheJVH schreef op maandag 24 april 2017 @ 16:01:
FUMES et CARNES
Mwah, heel af en toe zit er een mooie tussen, maar over het algemeen vind ik sedans én coupes vrij lelijk. Een hatchback vind ik bijna altijd het mooist, tuurlijk zijn er ook enkele mooie sw's, coupes en sedans though.AllSeeyinEye schreef op zondag 23 april 2017 @ 21:38:
Waarom toch al die stations? Sedans en coupes zijn zoveel mooier...
Is het niet zo dat je voor de airconditioning de motor moet laten draaien en dat de standkachel de auto alleen snel op kan warmen? Of kan je met de app ook koelen / airco bedienen zonder dat de motor aanstaat? Dan is het vrij nutteloos denk ik jaAllSeeyinEye schreef op maandag 24 april 2017 @ 14:28:
Dan heb je toch een app om voor lock en unlock?!
Waarom? Als iemand in de commerciële sector werkt mag een werkgever toch zelf weten wat hij of zij aan arbeidsvoorwaarden aanbiedt? Misschien wel een leaseauto i.p.v. 400 euro loonstijging, om maar eens wat te noemen. Misschien vinden mensen jouw salaris ook wel 'belachelijk', of de auto die jij rijdt. Aangezien je ook van A naar B kan in een Polo, daar hoef je ook geen bak van 50k voor onder je kont te hebben.AllSeeyinEye schreef op maandag 24 april 2017 @ 16:11:
[...]
Als het wordt betaald met publiekelijk geld vind ik het anders.
Jij of je partner heeft toch ook niet elke dag de duurste sieraden om?jongetje schreef op maandag 24 april 2017 @ 15:57:
[...]
En als ie in je broekzak zit heb je op een andere manier compensatie?
ik heb helemaal geen sieraden en voor die gigantische 'sleutel' moet je ook bijbetalen. Het is een gimmick voor een bepaald soort mensen
[ Voor 22% gewijzigd door Hennie-M op 24-04-2017 18:08 ]
Wanneer had je hem besteld dan? Week 33 is a erg laat, hadden ze er ook een reden voor?Hennie-M schreef op maandag 24 april 2017 @ 15:47:
[...]
En over mijn eigen auto, slecht nieuws..
De Skoda Octavia Business heeft 4 weken langer levertijd nodig![]()
Dus ik krijg de auto pas in week 33/34. Nu bestellen is helemaal huilen want de fabriek gaat in de zomer dicht.
Zelfde soort regeling hier. Wij rijden daardoor voor 100e in de maand een Tesla Model S. Ik ga nooit meer terug naar een brandstofmotor nu ik weet hoe geweldig een ev is, echt nevernooitniet.TheJVH schreef op maandag 24 april 2017 @ 16:12:
[...]
Mijn mobiliteitsbudget is afhankelijk van CO2 uitstoot, en alles wat ik na de leaseprijs (incl brandstof) overhou krijg ik uitbetaald. Na de hele berekening (bruto, netto, bijtelling - restant, etc) hou ik dan 10 euro over. Die Ioniq is erg goedkoop in de lease vergeleken met m'n vergoeding (lage brandstofkosten helpen ook enorm) dus ik hou genoeg over om een deel bijtelling van te betalen. Er zijn er een aantal die een hele kleine auto nemen en zo geen bijtelling hoeven te betalen. Eigen auto mag ook, dan krijg je het hele budget bovenop je salaris.
@Shunt ik snap dat je je aangevallen voelt omdat je zelf een station rijdt maar komop zeg: geeft gewoon toe dat het weliswaar praktisch, maar oerlelijk is die lijkenwagens.
Nee er zijn meer dan zat stations die ik prachtige auto's vind waarom is het zo moeilijk voor jou te begrijpen dat er mensen zijn die een andere mening hebben dan jij? Maar weet je wat veel plezier met je mening.Stoffa schreef op maandag 24 april 2017 @ 23:18:
[...]
Zelfde soort regeling hier. Wij rijden daardoor voor 100e in de maand een Tesla Model S. Ik ga nooit meer terug naar een brandstofmotor nu ik weet hoe geweldig een ev is, echt nevernooitniet.
@Shunt ik snap dat je je aangevallen voelt omdat je zelf een station rijdt maar komop zeg: geeft gewoon toe dat het weliswaar praktisch, maar oerlelijk is die lijkenwagens.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Er zit 4 weken extra levertijd op het Tech Pakket. En mijn bestelling is pas erg laat aangekomen in de fabriek om wat voor reden dan ook.. Achja, dit hele traject gaat al best kut aangezien ik al sinds december bezig ben. Maar daar kan Skoda niets aan doenvinom schreef op maandag 24 april 2017 @ 18:45:
[...]
Wanneer had je hem besteld dan? Week 33 is a erg laat, hadden ze er ook een reden voor?
Dat is echt niet tof van je. Je moet je mening niet opdringen. Ik ben ook fan van stations ondanks dat ik geen kinderen wil en maar een paar keer per jaar de auto ECHT vol heb. Het is praktisch en bij een mooie station (Opel heeft het naar mijn mening duidelijk niet begrepen) zijn het echt wel mooie lijnen. De Ford Focus is alleen maar mooi als station, de rest ziet er zo afgehakt uit.Stoffa schreef op maandag 24 april 2017 @ 23:18:
[...]
En ondanks dat ik zelf ook groot Elon/Tesla/SpaceX fan ben, jij moet deze aflevering van SouthPark bekijken. http://southpark.cc.com/full-episodes/s10e02-smug-alert
[ Voor 47% gewijzigd door Hennie-M op 25-04-2017 08:04 ]
Er is een verschil tussen ze mooi en niet mooi vinden en een stukje fatsoen erbij houden.Stoffa schreef op maandag 24 april 2017 @ 23:18:
[...]
Zelfde soort regeling hier. Wij rijden daardoor voor 100e in de maand een Tesla Model S. Ik ga nooit meer terug naar een brandstofmotor nu ik weet hoe geweldig een ev is, echt nevernooitniet.
Kom op zeg.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Verder staat dat ik Tesla rijd los van mijn mening over stations, hoewel ik snap dat beide onderwerpen in 1 post behandelen smug over kan komen.
Die Tesla hebben we nu twee maanden, daarvoor reden we een 14% Megan coupe Bose editie. Ook toen we die auto kozen verklaarde iedereen ons voor gek dat we niet de Estate namen, nooit spijt van gehad en nooit ruimtegebrek gehad. Tevens een veel en veel mooiere lijn in die auto dan de Estate.
Zonder chargeren dit keer: stations zijn praktisch, maar imo echt balken op wielen.
Hmmm... dat was dus ook mijn plan voor binnen nu en twee weken, met de hoop hem nog begin augustus te hebben.Hennie-M schreef op maandag 24 april 2017 @ 15:47:
[...]
De Skoda Octavia Business heeft 4 weken langer levertijd nodig![]()
Kleine kans dus?
Zal het er zaterdag eens over hebben met de dealert.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Laat vooral even weten wat je als antwoord kreeg! Maar zoals de uitleg naar mij was, was dat als je nu gaat bestellen dat het pas september gaat worden.avotar schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 08:36:
[...]
Hmmm... dat was dus ook mijn plan voor binnen nu en twee weken, met de hoop hem nog begin augustus te hebben.
Kleine kans dus?
Zal het er zaterdag eens over hebben met de dealert.
Hmm, balen zeg. Hopen dat het toch nog vervroegd gaat worden. Zeker als je al zolang bezig bent.Hennie-M schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 07:59:
[...]
Er zit 4 weken extra levertijd op het Tech Pakket. En mijn bestelling is pas erg laat aangekomen in de fabriek om wat voor reden dan ook.. Achja, dit hele traject gaat al best kut aangezien ik al sinds december bezig ben. Maar daar kan Skoda niets aan doen
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Sjoemelsoftware?RomeoJ schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 09:56:
Hmm.. Ik hoorde dat er nu een blokkade zit op het bestellen van een Audi met 2.0 TDI motoren. Iemand anders hier ook iets van gehoord toevallig? Vind het maar een vreemd verhaal.
Mijn boefje is liev!
Rijd nu in Clio (model 2013). Maar vind deze aan de kleine kant, nieuwe clio estate heb ik al ingereden en bevalt opzich prima.
Skoda Fabia Combi vind ik niet mooi. Maar voor de rest zijn er na mijn idee weinig andere stations/ combi in dit segment?
skoda rapid spaceback; krijgt "binnenkort" een facelift.G.Scholtens schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 12:39:
Als het goed loopt mijn lease contract af in november, ben al aan het kijken in het B segment naar iets anders.
Rijd nu in Clio (model 2013). Maar vind deze aan de kleine kant, nieuwe clio estate heb ik al ingereden en bevalt opzich prima.
Skoda Fabia Combi vind ik niet mooi. Maar voor de rest zijn er na mijn idee weinig andere stations/ combi in dit segment?
Nieuwe Ibiza is ook aangekondigd. Geen idee of er ook weer een ST uitvoering komt?G.Scholtens schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 12:39:
Als het goed loopt mijn lease contract af in november, ben al aan het kijken in het B segment naar iets anders.
Mijn boefje is liev!
Verwijderd
Nee, komt enkel in 5 deurs hatchback. Geen station en geen 3 deurs.JB schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 12:43:
[...]
Nieuwe Ibiza is ook aangekondigd. Geen idee of er ook weer een ST uitvoering komt?
Hopelijk gelijk een motor met wat pit erbij. Een leuke 150-180pk benzine. Een Rapid mag ook wel rapid zijn.Heinemancp schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 12:42:
[...]
skoda rapid spaceback; krijgt "binnenkort" een facelift.
Voor mij is de Fabia te klein en lelijk, de Octavia te duur. Een leuke Rapid zou zeker een optie zijn.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Fiat tipo SW is misschien ook nog een optie, dit is een best een mooie station.
Verwijderd
Voordat je een beslissing neemt zou ik er zeker in proefrijden. Over het Seat broertje heb ik eigenlijk enkel slechte dingen gelezen.Tsurany schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 12:57:
[...]
Hopelijk gelijk een motor met wat pit erbij. Een leuke 150-180pk benzine. Een Rapid mag ook wel rapid zijn.
Voor mij is de Fabia te klein en lelijk, de Octavia te duur. Een leuke Rapid zou zeker een optie zijn.
Gelukkig moet ik nog zeker een jaar doorrijden in mijn huidige auto. Maar de Rapid zou zeker een optie zijn alleen ik wil ook graag een auto met wat meer pit.Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 13:33:
[...]
Voordat je een beslissing neemt zou ik er zeker in proefrijden. Over het Seat broertje heb ik eigenlijk enkel slechte dingen gelezen.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Moet er echt van af (Jammer genoeg).
Vraag en aanbod is hier niet de bedoeling.
[ Voor 23% gewijzigd door defiant op 25-04-2017 20:33 ]
Grappig dat je zegt dat een Fabia te klein is en de rapid een goede optie is. De kofferbak van de Fabia is namelijk ruimer dan die van de Rapid. De extra ruimte van de Rapid heb je op de achterbank en niet in de koffer.Tsurany schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 12:57:
[...]
Haha, als hij de Fabia al lelijk vind (waar ik het niet mee eens ben, maar dat is puur een smaak kwestie) kan ik me niet voorstellen dat hij die wel mooi vindt
Kofferbak zal wel ruimer zijn, maar die is voor mij al ruim genoeg bij de Rapid. Wat meer binnenruimte zal wel fijn zijn ten opzichte van de Fabia. Met boodschappen zet ik ze bijvoorbeeld vaker achter de voorstoel neer dan in de kofferbak, zeker omdat het daar steviger staat. En als ik mensen achterin heb zullen dat eerder volwassenen zijn dan kleine kinderen (afkloppen!).jongetje schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 13:39:
[...]
Grappig dat je zegt dat een Fabia te klein is en de rapid een goede optie is. De kofferbak van de Fabia is namelijk ruimer dan die van de Rapid. De extra ruimte van de Rapid heb je op de achterbank en niet in de koffer.
Al heb ik ook nog niet zelf in de Rapid gezeten, vond het qua uiterlijk wel een leuke auto.
Voor die klasse zeker een leuke auto en je kunt alle opties voor weinig extra erbij klikken. Uit mijn hoofd is de automaat bijvoorbeeld maar 500euro.Tsurany schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 13:43:
[...]
Al heb ik ook nog niet zelf in de Rapid gezeten, vond het qua uiterlijk wel een leuke auto.
Wat is je budget eigenlijk? En op basis van hoeveel km en leasejaren?G.Scholtens schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 13:05:
Huidige rapid vind ik zelf niet zo, ben benieuwd naar de nieuwe. Liefste ga ik voor een astra of megane estate, maar deze liggen helaas stuk hoger qua prijs dan de clio.
Fiat tipo SW is misschien ook nog een optie, dit is een best een mooie station.
Budget geen idee, maar zal niet hoog zijn denk ik.vinom schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 13:45:
[...]
Wat is je budget eigenlijk? En op basis van hoeveel km en leasejaren?
Clio koste destijds 20K ongeveer.
180.000km of 4 jaar is de basis zo uit mijn hoofd.
Een leasebudget is wel nodig om te kunnen kijken wat er wel of niet mogelijk is. Dan heb je het over:G.Scholtens schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 14:11:
[...]
Budget geen idee, maar zal niet hoog zijn denk ik.
Clio koste destijds 20K ongeveer.
180.000km of 4 jaar is de basis zo uit mijn hoofd.
- Aantal Km's per jaar
- Looptijd in maanden
- Wel of geen brandstof in je leasebudget
- Benzine, Diesel, Hybride en/of elektrisch mogelijk?
- Eventuele beperking in uitstoot
(en dan kun je nog dingen als winterbanden e.d. hebben, maar dat telt niet heel zwaar mee).
[ Voor 8% gewijzigd door jongetje op 25-04-2017 14:33 ]
Dat soort zaken zijn niet allemaal bij mij bekend, diesel zou het wel moeten worden. En heb een tankpas.jongetje schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 14:32:
[...]
Een leasebudget is wel nodig om te kunnen kijken wat er wel of niet mogelijk is. Dan heb je het over:
- Aantal Km's per jaar
- Looptijd in maanden
- Wel of geen brandstof in je leasebudget
- Benzine, Diesel, Hybride en/of elektrisch mogelijk?
- Eventuele beperking in uitstoot
(en dan kun je nog dingen als winterbanden e.d. hebben, maar dat telt niet heel zwaar mee).
Meer weet ik nog niet.
edit: hebben ze niet, wel een mooie bak icm pareleffect wit =P Misschien maar op de shortlist zetten.
[ Voor 64% gewijzigd door Silversin op 25-04-2017 16:19 ]
Rapid nog even bekeken / geconfigureerd op de site, toch best leuke wagen voor niet al te veel geld.vinom schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 13:45:
[...]
Wat is je budget eigenlijk? En op basis van hoeveel km en leasejaren?
Qua formaat beetje astra dacht ik. Als je beetje aankleed best stoere / sportieve wagen
Balen.. zijn we met zijn 2en aan het wachten..vinom schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 15:04:
Ik heb net ook maar eens met mijn dealer gesproken over de levertijd. Hij gaf aan de dat de productie aardig vol zit momenteel, en binnenkort heeft de fabriek ook een zomerstop van twee weken. De verwachte afleverdatum van week 28 is nu aangepast naar productiedatum week 32. Dus afleverdatum zal wel rond week 34 zijnSkoda Octavia Combi. 18/4 besteld btw.
http://configurator.volkswagen.nl/samenvatting?code=VFLKCSilversin schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 16:18:
Business R met 1.0 TSI motor?
edit: hebben ze niet, wel een mooie bak icm pareleffect wit =P Misschien maar op de shortlist zetten.
Gruwelijk gejatte Icoon!
Verwijderd
Qua formaat is het eerder een corsa+. Een Leon is van het formaat Astra.G.Scholtens schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 16:27:
[...]
Rapid nog even bekeken / geconfigureerd op de site, toch best leuke wagen voor niet al te veel geld.
Qua formaat beetje astra dacht ik. Als je beetje aankleed best stoere / sportieve wagen
Ik vind zelf de Seat Toledo (het broertje van de Skoda Rapid) er erg goed uitzien. Toch maar eens gaan bekijken bij de dealer denk ik, maar de Seat dealers die ik bezocht heb hadden hem niet staan helaas. Het is wel jammer dat bij Skoda en Seat de dieselmotor zo duur is.
Je hebt echt wel meer ruimte op de achterbank (en kofferbak) dan een B-segmenter.Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 18:12:
[...]
Qua formaat is het eerder een corsa+. Een Leon is van het formaat Astra.
Ik vind zelf de Seat Toledo (het broertje van de Skoda Rapid) er erg goed uitzien. Toch maar eens gaan bekijken bij de dealer denk ik, maar de Seat dealers die ik bezocht heb hadden hem niet staan helaas. Het is wel jammer dat bij Skoda en Seat de dieselmotor zo duur is.
komt echt wel in de buurt van een c-segmenter.
Alleen qua rijeigenschappen niet. Neemt niet weg dat dit op zich leuke auto's zijn die veel voor weinig kunnen bieden.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Dat wordt alleen maar erger door de strengere BPM regels.Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 18:12:
[...]
Het is wel jammer dat bij Skoda en Seat de dieselmotor zo duur is.
Verwijderd
Dan hoop ik dat mijn werkgever snel de spelregels aanpast. Mag nu alleen diesel helaas.jongetje schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 18:19:
[...]
Dat wordt alleen maat erger door de BPM regels.
Zelfde techniek en veel meer ruimte voor veel minder geld.
[ Voor 87% gewijzigd door Artbij op 25-04-2017 18:22 ]
Met gestrekt been.
Wellicht moet je iets doen aan je humorwvkreg schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 18:14:
Als zij wat minder triest reageren op een grapje en een beetje minder jaloers zijn, prima!
[ Voor 11% gewijzigd door JB op 25-04-2017 18:49 ]
Mijn boefje is liev!
Laat me raden:
A4 Handbak (en jezelf maar vertellen dat dat sportief is!)
Geen S-line
Geen Quattro
Geen getinte ruiten
Maar wel 1 of 2 opties die niet standaard zijn en die iedereen moet horen. Dus iets in de trend van Aparte navigatie, sportstoelen of een dure audio set.
En maar blazen over die ene 2 dure opties en je tankpas wapperen op de linkerbaan met Flitsmeister en grote zonnebril!
Allemaal prima, maar wel een beetje standaard.
Respect to the man in the icecream van!
Met gestrekt been.
[ Voor 57% gewijzigd door wvkreg op 25-04-2017 19:45 ]
Deze 'standaard' A4 heb ik : https://www.audi.nl/A4ZE2JWNEstoque schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 19:09:
Ach laat hem. Aan de manier van posten en humor weet je toch dat je weer met zo'n 13 in een dozijn leaserijder te maken hebt.
Laat me raden:
A4 Handbak (en jezelf maar vertellen dat dat sportief is!)
Geen S-line
Geen Quattro
Geen getinte ruiten
Maar wel 1 of 2 opties die niet standaard zijn en die iedereen moet horen. Dus iets in de trend van Aparte navigatie, sportstoelen of een dure audio set.
En maar blazen over die ene 2 dure opties en je tankpas wapperen op de linkerbaan met Flitsmeister en grote zonnebril!
Allemaal prima, maar wel een beetje standaard.
Dan zit ik toch redelijk goed met mijn voorspelling?wvkreg schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 19:53:
[...]
Deze 'standaard' A4 heb ik : https://www.audi.nl/A4ZE2JWN
Respect to the man in the icecream van!
[ Voor 77% gewijzigd door defiant op 25-04-2017 21:20 ]
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
- Audi A5 (eigenlijk veel te duur met een paar opties)
- Mercedes Benz C-Klasse
- Renault Talisman
- Renault Kadjar
- Peugeot 3008
- Opel Insignia
- Volvo S/V90
[ Voor 5% gewijzigd door jordiv30 op 25-04-2017 21:49 ]
Volledig mee eens, maar dan moet je ook de goedkopere afwerking in het interieur meenemen lees meer hard plastic.artbij schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 18:20:
Skoda. Smart mens Audi.
Zelfde techniek en veel meer ruimte voor veel minder geld.
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Ik moet zeggen mooi lijstje, divers en nogal verschillend in klassen. Met name de V/S90 vind ik een uitschieter.jordiv30 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 21:48:
Mijn lijstje wordt inmiddels alleen maar groter. Dit weekend weer even bij verschillende dealers gekeken en ik vind een Peugeot 3008 een erg mooie auto. Hij is alleen wel erg duur voor dit segment en met een beetje mooie opties komt hij erg in de buurt van een C-Klasse. Ook een Renault Kadjar lijkt een mooie optie en die is ook mooi aan te kleden voor niet al te veel geld. De tankinhoud is ook redelijk voor deze klasse. Mijn lijstje ziet er nu zo uit:
De Ford Mondeo is afgevallen omdat ik het interieur toch te ondermaats vind voor deze klasse. Bij de goedkoopste versie is het plastic op de middenconsole misschien nog te verantwoorden, maar bij een Vignale vind ik het echt niet passen. Ook de Passat is uit mijn lijstje verdwenen omdat ik deze auto toch net iets teveel dertien in een dozijn vindt. Over de rest moet ik nog even goed nadenken.
- Mercedes Benz C-Klasse
- Renault Talisman
- Renault Kadjar
- Peugeot 3008
- Opel Insignia
- Volvo S/V90
Prachtbak daar niet van hoor.
Niet in Octavia en groter...Hari-Bo schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 22:18:
[...]
Volledig mee eens, maar dan moet je ook de goedkopere afwerking in het interieur meenemen lees meer hard plastic.
Hoogstens wat mindere pasvorm van e.a.
Met gestrekt been.
Superb ook niet, die heeft helemaal niet harde afwerking. Stukken minder dan mijn V40 in ieder gevalartbij schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 23:41:
[...]
Niet in Octavia en groter...
Hoogstens wat mindere pasvorm van e.a.
Hieronder ook al gezegd, maar je lijst is behoorlijk divers, zowel qua merk, model, als prijsklasse. Waar ben je precies naar op zoek in een nieuwe auto?jordiv30 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 21:48:
Mijn lijstje wordt inmiddels alleen maar groter. Dit weekend weer even bij verschillende dealers gekeken en ik vind een Peugeot 3008 een erg mooie auto. Hij is alleen wel erg duur voor dit segment en met een beetje mooie opties komt hij erg in de buurt van een C-Klasse. Ook een Renault Kadjar lijkt een mooie optie en die is ook mooi aan te kleden voor niet al te veel geld. De tankinhoud is ook redelijk voor deze klasse. Mijn lijstje ziet er nu zo uit:
De Ford Mondeo is afgevallen omdat ik het interieur toch te ondermaats vind voor deze klasse. Bij de goedkoopste versie is het plastic op de middenconsole misschien nog te verantwoorden, maar bij een Vignale vind ik het echt niet passen. Ook de Passat is uit mijn lijstje verdwenen omdat ik deze auto toch net iets teveel dertien in een dozijn vindt. Over de rest moet ik nog even goed nadenken.
- Mercedes Benz C-Klasse
- Renault Talisman
- Renault Kadjar
- Peugeot 3008
- Opel Insignia
- Volvo S/V90
Valt me ook op. Als je het budget voor de Vignale hebt, ging ik ook niet voor een Mondeo.timwijn schreef op woensdag 26 april 2017 @ 07:16:
[...]
Hieronder ook al gezegd, maar je lijst is behoorlijk divers, zowel qua merk, model, als prijsklasse. Waar ben je precies naar op zoek in een nieuwe auto?
Dus die Audi gaat over je budget heenwvkreg schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 19:42:
Klopt, 1k lease inclusief. Plus eventuele 15 procent eigen bijdrage. Is nodig voor Audi 😂
[ Voor 25% gewijzigd door JB op 26-04-2017 08:36 ]
Mijn boefje is liev!
Die cataloguswaarde zegt me niet zoveel. Alleen boeiend als je er privé mee gaat rijden en ik er daarom ook zeker niet voor zal kiezen. Restwaarde zal mbt leasebudget ook een rol spelen icm looptijd/km's. Ik vind het niet duur voor een aangeklede A4, brandstofvoorschot is ook als snel 150-200.wvkreg schreef op woensdag 26 april 2017 @ 09:35:
Nee, die wordt weer gecompenseerd, Maar een A4 in de lease zit bij ons rond de 1050 euro incl diesel etc. Op basis van 5 jaren en 40k per jaar. Tja, cat.waarde is 55k.
Mijn boefje is liev!
Echter werd deze wegens representativiteit afgewezen. Een S3 zal ook in die categorie (met een andere motivatie) vallen. Het blijven leaseauto's..
[ Voor 28% gewijzigd door JB op 26-04-2017 10:00 ]
Mijn boefje is liev!

Ik ben er tot nu toe super blij mee. Vanochtend voor het eerst na ~1000KM moeten tanken en dit valt mij om eerlijk gezegd mee, had verwacht na 800KM wel bij de pomp te staan.
De primaire redenen dat ik hem gekozen heb is dat ik rechterop wilde zitten dan mijn voorgaande Citroen C4 en omdat ik hem gewoon gaaf vind
De ervaring tot zover is het heerlijk rustig rijd. Door de 2.0L motor kan je rustig laag in de toeren rijden. Hij is zeer ruim van binnen waarbij ik zelfs zonder problemen op de achterbank kan zitten en hij een lekker ruime kofferbak heeft. Vooraf heb ik alleen de 150PK DSG kunnen rijden als proefrit en was nog wat nerveus over het vermogen en of dit wel voldoende was, maar in de praktijk blijkt dit wel voldoende te zijn voor de snelwegen in NL. Hij rijdt redelijk makkelijk naar de 150/160KM/s en ja, het is geen racemonster, maar dat moet je ook niet verwachten.
Bij mijn vorige auto's had ik altijd een hekel aan de CC aangezien deze compleet onpraktisch is op een 2-baanssnelweg (A15 bv die ik elke dag rij), maar de ACC is echt een geweldige feature die ten eerst gewoon goed werkt en hierdoor bruikbaar is, maar ook het rijden een stuk rustiger maakt. Je merkt wel dat ACC net iets lekkerder werkt met een DSG in de file(je moet schakelen + minimum snelheid is 20km/s). Deze was echter jammer genoeg geen optie doordat deze alleen met de 150pk geleverd kan worden en tevens boven het CO2 limiet komt.
De Lane Assist ben ik minder enthousiast over. Van de week had ik al een klein Final Destination moment toen deze mij plotseling met 130km/s met een ruk probeerde naar rechts te sturen in de vrachtwagen op de rechterbaan.
Verder ben ik zeer tevreden, ook erg blij met de andere velgen (Tulsa) die ik gekozen heb aangezien deze erg mooi staan en iets meer naar antraciet neigen qua kleur
Op jou dan: Brandstof 165 euro inderdaad.
Een basis A4 is 38.5K..
Jaguar was zoiets: http://rules.config.jagua..._vsaz_z68v/jdxpayoff.html
[ Voor 48% gewijzigd door wvkreg op 26-04-2017 10:05 ]
Dus zo spannend is het allemaal niet
Ja en daar wil je mee zeggen datEen basis A4 is 38.5K..
Ja en daar wil je mee zeggen datJaguar was zoiets: http://rules.config.jagua..._vsaz_z68v/jdxpayoff.html
Mooie bak! Check ook even Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS mocht je die niet kennen. Kun je leuke dingen mee doenDYX schreef op woensdag 26 april 2017 @ 10:03:
Afgelopen week mijn VW Tiguan (85Kw diesel) kunnen ophalen en ik kan hem denk ik in 1 woord omschrijven: Geweldig.
[afbeelding]
[ Voor 36% gewijzigd door JB op 26-04-2017 10:22 ]
Mijn boefje is liev!
Ik vind je lijst wel opvallend. Fiscaal liggen ze misschien wel qua prijzen dicht bij elkaar, maar de leaseprijzen liggen (als ik naar mijn lijsten kijk) erg wisselend. Waarbij de Renault Talisman Estate, en 3008 Blue Lease Premium, Insignia Business Executive voor mij juist heel gunstig uitvallen. En een Audi A5, V90/S90, Mercedes C-klasse veel duurder uitvallen in de lease.jordiv30 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 21:48:
- Mercedes Benz C-Klasse
- Renault Talisman
- Renault Kadjar
- Peugeot 3008
- Opel Insignia
- Volvo S/V90
Ik weet niet hoe dat bij jullie zit.
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Dankje! Mijn collega neemt volgende week even zijn kabel mee en kunnen we even kijken. Eigenlijk verder nog weinig gezien dat ik wil aanpassen behalve de comfort knipperlicht naar 4x ipv 3x. Bij Skoda's kan je het gaspedaalresponse nog aanpassen naar "Audi-mode" maar voor de Tiguan heb ik deze optie nog niet gezien.JB schreef op woensdag 26 april 2017 @ 10:10:
Mooie bak! Check ook even Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS mocht je die niet kennen. Kun je leuke dingen mee doen
Mooie bak! Ik ga dit weekend nog een keer proefrijden in een Tiguan 1.4TSI. Ben vooral benieuwd hoe die 125pk zich staande weet te houden, had vorige keer een diesel even meegekregen maar wilde alsnog een benzine proberen. Rij nu een 1.4TFSI COD (140pk) in een Audi, dus dat het minder snel is dat neem ik voor lief.DYX schreef op woensdag 26 april 2017 @ 10:03:
Afgelopen week mijn VW Tiguan (85Kw diesel) kunnen ophalen en ik kan hem denk ik in 1 woord omschrijven: Geweldig.
[afbeelding]
Verder ben ik zeer tevreden, ook erg blij met de andere velgen (Tulsa) die ik gekozen heb aangezien deze erg mooi staan en iets meer naar antraciet neigen qua kleur
Wat is ongeveer je optielijst geworden? Zelf zit ik te denken aan het volgende:
Tiguan Comfortline Business 1.4TSI 6-bak
- Metallic lak (waarschijnlijk blauw)
- Advance pakket
- Led koplampen
Dan zit ik al aan de max qua bedrag wat ik uit wil geven. Maar volgens mij compleet genoeg.
[ Voor 4% gewijzigd door Wicked-Game op 26-04-2017 11:01 ]
Needle sweepDYX schreef op woensdag 26 april 2017 @ 10:49:
[...]
Dankje! Mijn collega neemt volgende week even zijn kabel mee en kunnen we even kijken. Eigenlijk verder nog weinig gezien dat ik wil aanpassen behalve de comfort knipperlicht naar 4x ipv 3x. Bij Skoda's kan je het gaspedaalresponse nog aanpassen naar "Audi-mode" maar voor de Tiguan heb ik deze optie nog niet gezien.
Coming/leaving home lampen langer branden dan 30 sec (of dat moet tegenwoordig ook al met BC kunnen)
Coming home lampen blijven branden (standaard gaan ze uit bij motor afschakelen en weer aan bij deur openen

Mistlampen ook aan bij coming/leaving home
Piepje uit bij auto op contact en deur open
Enz...
Mijn boefje is liev!
Door de stap van 26k @ 20% naar 40k @ 22% ging ik al bijna 2x zoveel betalen. Hierdoor heb ik wle kritisch gekeken wat ik echt nodig heb/minimaal wilde. Achteraf ben ik alleen nog de automatische sluiting voor de kofferbak vergeten, maar aghWicked-Game schreef op woensdag 26 april 2017 @ 10:55:
[...]
Mooie bak! Ik ga dit weekend proefrijden in een Tiguan 1.4TSI. Ben vooral benieuwd hoe die 125pk zich staande weet te houden. Rij nu een 1.4TFSI COD (140pk) in een Audi, dus dat het minder snel is dat neem ik voor lief.
Wat is ongeveer je optielijst geworden? Zelf zit ik te denken aan het volgende:
Tiguan Comfortline Business 1.4TSI 6-bak
- Metallic lak (waarschijnlijk blauw)
- Advance pakket
- Led koplampen
Dan zit ik al aan de max qua bedrag wat ik uit wil geven. Maar volgens mij compleet genoeg.
Merk/type : Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 85kW Comfortline Business 5 deuren
Kleur : Pure White .
Bekleding : Titaanzwart BG(Tiguan)
Toebehoren : Spiegelpakket (P14),Koplampverlichting LED voor dim en grootlicht inclusief dagrijverlichting (WLL)
Model&motoraanduiding op achterklep laten vervallen (0NA)
Unilak Pure White (CL02)
Verkeersbord herkenning (WQ1)
Velgen ’Tulsa’, 17’’ lichtmetaal (PJV)
Mijn stap is wat minder heftig, ga van 37k 20% naar nu dan 38k 22% dus dat is nog wel te overzien. Maar wilde eigenlijk niet veel hoger. Heb wat andere prioriteiten gekregen, en daarbij is een leaseauto niet meer de belangrijkste.DYX schreef op woensdag 26 april 2017 @ 11:01:
[...]
Door de stap van 26k @ 20% naar 40k @ 22% ging ik al bijna 2x zoveel betalen. Hierdoor heb ik wle kritisch gekeken wat ik echt nodig heb/minimaal wilde. Achteraf ben ik alleen nog de automatische sluiting voor de kofferbak vergeten, maar aghPanoramadak is leuk, maar niet echt een optie waar ik het geld voor over had.
Merk/type : Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 85kW Comfortline Business 5 deuren
Kleur : Pure White .
Bekleding : Titaanzwart BG(Tiguan)
Toebehoren : Spiegelpakket (P14),Koplampverlichting LED voor dim en grootlicht inclusief dagrijverlichting (WLL)
Model&motoraanduiding op achterklep laten vervallen (0NA)
Unilak Pure White (CL02)
Verkeersbord herkenning (WQ1)
Velgen ’Tulsa’, 17’’ lichtmetaal (PJV)
Belangrijkste eisen die ik nu heb is ruimte, en een goede geluidsinstallatie
/edit
Ik heb geen goed zicht op wat de leaseprijzen zijn voor bepaalde auto's.
Is natuurlijk niet 1 op 1 ter herleiden naar cat.prijs.
Weet dat ik nu zo'n €700,- ex brandstof heb bij 40k/4 jaar
Ik ga naar 35k per jaar overigens waardoor benzine wellicht bespreekbaar wordt voor de baas.
[ Voor 41% gewijzigd door beschuitfluiter op 26-04-2017 11:50 ]
¯\_(ツ)_/¯
Als een Jaguar niet meer representatief is, kun je MB/Audi/BMW zeker ook afserveren. Ik kom veel meer mensen tegen die een negatieve connotatie hebben bij Duitse auto's dan bij Jag. Een XE is een auto waarmee je kunt aankomen, ook bij mensen die zelf in de topklasse rijden of worden gereden.wvkreg schreef op woensdag 26 april 2017 @ 09:52:
Dan loop je tegen het (althans ons) leasebeleid aan. Mijn wens en reeds geconfigureerde wensauto was een Jaguar XE R-SPORT
Echter werd deze wegens representativiteit afgewezen.
De enige auto's die minder issues hebben met representativiteit zijn een Leaf ("ik vind duurzaamheid heel belangrijk") of een bescheiden klassieker als een Kever. Dat zijn auto's waaraan mensen niet gauw aanstoot nemen.
Valt toch wel mee? Zo'n 35 a 40k voor de subtop en zo'n 40 tot 45k voor de top (Audi, BMW, Mercedes). En dan kan je natuurlijk ook nog lager gaan zoeken, bij Kia, Hyundai en Mazda.beschuitfluiter schreef op woensdag 26 april 2017 @ 11:38:
Mijn lease V40 is na 3,5 jaar weer bijna aan vervanging toe maar wtf wat zijn C segment diesels met automaat aan de prijs tegenwoordig... wordt ik niet vrolijk van... naja, first world problems, zullen we maar zeggen
Ik vindt dat serieus geld; zeker als je het vergelijkt met 4 jaar geleden.AllSeeyinEye schreef op woensdag 26 april 2017 @ 11:50:
[...]
Valt toch wel mee? Zo'n 35 a 40k voor de subtop en zo'n 40 tot 45k voor de top (Audi, BMW, Mercedes). En dan kan je natuurlijk ook nog lager gaan zoeken, bij Kia, Hyundai en Mazda.
Mazda 3 diesel is duurder doordat die met een 2.2 blok werken.
¯\_(ツ)_/¯
In mijn beleving is dat niet veel hoger dan voorheen hoor. Golf, Jetta, Octavia etc hebben altijd al rond de 35k gezeten voor een middelmaat motor en ruime aankleding.beschuitfluiter schreef op woensdag 26 april 2017 @ 11:52:
[...]
Ik vindt dat serieus geld; zeker als je het vergelijkt met 4 jaar geleden.
Mazda 3 diesel is duurder doordat die met een 2.2 blok werken.
Bijtelling valt ook alleszins mee, want bij 35k betaal je nog steeds maar 333 euro (bij 52% schijf). Voor dat geld rij je prive geen nieuwe auto in die klasse met die aankleding.
[ Voor 17% gewijzigd door AllSeeyinEye op 26-04-2017 11:55 ]
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic