Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 72 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.251 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Touch screen is toch wel fijn als je stil staat en snel een adres moet invoeren. Ik doe dit meestal pas tijdens het rijden, omdat ik meestal wel het eerste stukje weet. Soms ben je op een vreemde plek en wil je naar een andere vreemde plek toe, en weet je niet of je links of rechts het parkeerterrein moet verlaten. Dan zou ik wel een touch screen willen voor adres invoer. Touch screens zijn veel goedkoper dan externe draaiknoppen. Extra hardware dat getest moet worden en kapot kan gaan, extra bedrading, logistieke kosten etc.

Ik verwacht dat in de toekomst alle fabrikanten LCDs gaan gebruiken ipv analoge tellers. LCD schermen zijn veel goedkoper en het ontwerp van de tellers kan nog tot aan de productielijn aangepast worden indien nodig.

Standaard Garmin in de Mercedes is niet het mooiste systeem. Ik snap ook niet waarom Mercedes niet gewoon een soort command light heeft als goedkope navi optie. Het prijsverschil tussen Garmin en Command is wel erg groot, en was het voor mij niet waard. Het Garmin systeem brengt je ook van A naar B. Helaas niet altijd de beste route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiv30
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 05-05 11:53
Van alle touchscreens die ik heb getest vind ik eigenlijk alleen die van Volkswagen redelijk werken. Bij andere merken lijkt het wel alsof de hardware te traag is voor de software. Op onze Megane die we eerst hadden (nieuw model) hadden we het 8,7 inch portrait scherm, maar de invoer was erg traag en soms waren knoppen ook veel te klein.

Ik ben het ook eens met wat er een pagina terug werd besproken. Gelukkig zit er bij Volkswagen nog een aparte klimaatregeling, want toen ik de 308 mee kreeg als vervangende auto heeft dit voor veel ergernis gezorgd. Als fabrikanten nou eens normale hardware gebruiken die de software gewoon soepel kan draaien zal het misschien beter worden. Dat zie je ook alleen maar terug bij de luxere merken: echt goede infotainment.

[ Voor 4% gewijzigd door jordiv30 op 21-04-2017 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-10 03:40
jordiv30 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 15:59:
De Passat past precies bij mijn wensen qua opties, budget en tankinhoud. Maar ja, die auto is wel erg dertien in een dozijn.
Skoda Superb is geen optie?

YouTube: The Superb RS?! Skoda Superb SportLine FULL REVIEW Combi test driven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiv30
Mooie no nonsese auto met als voordeel dat hij erg mooi is aan te kleden voor weinig geld. Toch vind ik het interieur van de Passat iets mooier en beter afgewerkt dan de Superb. Aangezien ik er redelijk vaak in zit in een week betaal ik liever wat meer voor een beter interieur. Dan heb je ook minder kans dat het op den duur gaat kraken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
jordiv30 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 17:37:
[...]

Mooie no nonsese auto met als voordeel dat hij erg mooi is aan te kleden voor weinig geld. Toch vind ik het interieur van de Passat iets mooier en beter afgewerkt dan de Superb. Aangezien ik er redelijk vaak in zit in een week betaal ik liever wat meer voor een beter interieur. Dan heb je ook minder kans dat het op den duur gaat kraken natuurlijk.
Het interieur van de Superb is niet minder dan die van de Passat, hooguit minder naar je smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ManiacScum schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 18:01:
[...]

Het interieur van de Superb is niet minder dan die van de Passat, hooguit minder naar je smaak.
Het afwerkingsniveau van een Skoda is minder als dat van een VW en dat van een VW is weer minder dan een Audi. Dat is zo'n beetje het businessmodel van VAG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-10 21:35
jordiv30 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 15:59:

Voordat je eenmaal bij 160 km/u bent met een D2 ben je flink wat tijd verder kan ik je zeggen.
Een D2 is dan ook geen motor voor een V70. Zo'n auto zou niet met minder dan 160 pk moeten komen.

Het grote voordeel van een sterke motor op de (Duitse) snelweg is dat je nog eens gas kunt terugnemen als je een treintje vrachtwagens passsert. Dat doe je wellicht minder gauw als het terugwinnen van je snelheid 150->200 een eeuwigheid duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiv30
Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 18:23:
[...]

Het afwerkingsniveau van een Skoda is minder als dat van een VW en dat van een VW is weer minder dan een Audi. Dat is zo'n beetje het businessmodel van VAG.
Precies, anders zou de hogere prijs van de Passat ten opzichte van de Superb ook niet rechtvaardigt worden. Maar daarnaast vind ik het interieur van de Passat ook een beter sfeertje hebben, onder andere door de ventilatieroosters die helemaal doorlopen in het interieur.
t_captain schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 20:05:
[...]

Een D2 is dan ook geen motor voor een V70. Zo'n auto zou niet met minder dan 160 pk moeten komen.

Het grote voordeel van een sterke motor op de (Duitse) snelweg is dat je nog eens gas kunt terugnemen als je een treintje vrachtwagens passsert. Dat doe je wellicht minder gauw als het terugwinnen van je snelheid 150->200 een eeuwigheid duurt.
Tja, het toverwoord is bijtelling. Natuurlijk had ik liever een echte 5 cilinder in mijn Volvo gehad, maar die zijn dan weer onbetaalbaar in de lease. Dus dan maar een lichtere motor en genoegen nemen met het feit dat een gemiddelde Panda sneller is dan mijn V70. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:38
Ik vind het interieur bij de golf en Passat eigenlijk pas mooi met de highline. De comfortline heeft dat aluminium achtige plastic-kleur.
Zou mooi zijn als je een andere kleur kunt kiezen als optie (geldt eigenlijk ook voor veel andere merken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:10
ManiacScum schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 18:01:
[...]

Meer kraak geluid problemen op fora en een minder stil interieur. Er is wel degelijk verschil en dat is er duidelijk in gewerkt door de VAG groep. (prijs, features, afwerking, etc.)
Dat maakt niet dat de Superb een slecht interieur heeft, in tegenstelling het is zeker on-par met bepaalde concurrentie. De Passat is echter net dat trapje hoger.
t_captain schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 20:05:
[...]

(gas terug nemen om een treintje vrachtwagens in DE voorbij te steken is ook niet meer echt relevant wanneer je amper over de 160/170 raakt, realistisch gezien met dergelijk kleine motor)

160pk en meer is natuurlijk leuk, maar totaal niet noodzakelijk voor NL/BE en zelfs DE (snelweg). Met een D2 ben je meer als goed mee met het verkeer. Of je nu snel of echt snel een vrachtwagen voorbijgaat doet niet echt iets aan de veiligheid.
Wanneer je in een land zit met normale wegen (geen snelweg) als verbindingswegen en daar wilt inhalen is elke pk welkom. Denk aan Noorwegen en Zweden, 80/90km/u en dan voorbijsteken gaat dan liefst zo snel mogelijk. Daar heb je liefst wel wat pk's een een automaat met een goede kickdown om even snel voorbij te kunnen.

[ Voor 63% gewijzigd door AndRo555 op 21-04-2017 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
remzor schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 16:27:

[...]

M.b.t. het touch screen gebeuren heb je een punt, maar het wordt toch ook vaak overdreven hoor. De airco bijv. zie je gewoon bovenaan het scherm staan en kun je redelijk gemakkelijk plussen en minnen. Een draaiknop is fijner, maar dan moet je vaak ook wel even kijken op welke temp. je hem draait.
Dat geldt ook voor de knoppen in de V40; als je daar tijdens het rijden e.e.a. wilt intypen of invoeren ben je toch ook wel even afgeleid en niet naar de weg aan het kijken lijkt me.
Tijdens het rijden gewoon niet teveel meer lopen kloten met de navigatie/het scherm is denk ik gewoon maar het beste ;)
Ik weet niet of het overdreven is eigenlijk. Ik heb ~85k gereden met een V40, nu 5k met een 308 dus ik ken beide best aardig. De 308 is een hele kale, gewoon met aan/uit airco. Als het een beetje warm is moet je bijvoorbeeld toch echt wisselen naar het ventilatie menu, de aanjager harder zetten met slecht reagerende knoppen en dan weer terug naar bijvoorbeeld je navigatie. Je moet echt kijken waar je drukt, in de V40 klik je simpel de knop 1 verder en de auto doet de rest.

Daarnaast is de integratie van de stuurwiel bediening met het systeem zelf een van de beste die ik heb gezien. Bij Renault, Ford en Peugeot is dat vele malen slechter of ontbreekt het compleet. Bij Volvo kun je veel dingen vanaf je stuur regelen, zonder dat je het loslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Bij mij begint het tijd te worden om naar mijn volgende lease-auto te gaan kijken.
Rij nu een V40 D4, bevalt prima, maar wil niet twee keer dezelfde rijden.
Motorinhoud/Nm zijn niet belangrijk voor mij, ben toch een rustiger rijder.
Dus daar kijk ik helemaal niet naar, voel ik wel met proefrit als ik iets heb gekozen.

Eisen vanuit werk:
Eeeh.... geen?
Onder de 40k
Diesel
Geen Franse
Verder mag alles

Shortlist met wensen:
MOET trekhaak onder ivm werk
dakrails zijn plus, dakdragers komen er ook op namelijk ivm werk
Automaat zou fijn zijn, maar geen must
Formaat auto is niet belangrijk, heb en krijg geen kinderen
Dealer in de buurt ivm onderhoud 3x per jaar... (Zeeland, rond Middelburg/Vlissingen/Goes)

Shortlist bekeken auto's op internet:
Skoda Octavia Combi met DSG
+ Automaat is voordeel
+ Ruimte in auto is mooi meegenomen
+ Voor budget goed aan te kleden
- Schreeuwt "vertegenwoordigersauto"aan alle kanten
- Ziet ze overal

Seat Ateca
+ SUV zijn vet
+ Veel ruimte
+ Hoge instap is fijn (moet 20x per dag in en uit mijn auto)
- Geen automaat
- Levertijd van een miljoen jaar

Volvo V60
+ Volvo altijd +1 :P
+ Ruimte is prima
+ Bekend systeem voor mij, fijne auto's om in te rijden
- Geen automaat
- Ziet ze teveel

Mercedes A180d Business Lease AMG Line
+ Hou van hot hatches
+ Sportief
+ Alle benodigde opties binnen budget
- Minder ruimte

Ik loop dus nu beetje vast.
Moet vaak in de grote steden parkeren en ben dan blij met een kortere auto, maar daar is ook wel wat op te vinden.
Ik twijfel echt enorm.
Helaas gaat het plaatje van een kleinere auto met meer opties niet echt op, leuke kleinere auto's zijn gelijk net zo duur, dus niet zoveel opties.
Rij ongeveer 80K per jaar, goeie stoelen zijn een must (bij bovenstaande allemaal prima)

Iemand nog een suggestie die te geniaal is om niet naar te kijken?

[ Voor 4% gewijzigd door RZor op 22-04-2017 09:59 ]

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:06
RZor schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 09:28:
Bij mij begint het tijd te worden om naar mijn volgende lease-auto te gaan kijken.

Eisen vanuit werk:
Eeeh.... geen?
Onder de 40k
Diesel
Geen Franse
Verder mag alles

Japans of Koreans?

Nissan qashqai? Kan ook met automaat
Mazda 3 2.2? Qua prestaties minder groot gat met de d4
Hyundai Tuscon? Veel ruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

nooberke schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 09:43:
[...]

Japans of Koreans?

Nissan qashqai? Kan ook met automaat
Mazda 3 2.2? Qua prestaties minder groot gat met de d4
Hyundai Tuscon? Veel ruimte
Qashqai kan niet met automaat binnen budget, maar handbak zou wel optie kunnen zijn.

Mazda 3/6 vind ik niet mooi, prestaties maken mij niet zoveel uit, die 400Nm van nu slaat echt nergens op in Nederland, bovendien ben ik een rustige rijder, dus stoplichtsprintjes hoeven niet.

Tucson vind ik ook niet mooi.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Kodiaq of Tiguan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Kodiaq is te duur, restwaarde is nog onbekend.
Tiguan wordt met de benodigde opties ook te duur.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J0YR1D3R schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 00:34:
[...]

Ik weet niet of het overdreven is eigenlijk. Ik heb ~85k gereden met een V40, nu 5k met een 308 dus ik ken beide best aardig. De 308 is een hele kale, gewoon met aan/uit airco. Als het een beetje warm is moet je bijvoorbeeld toch echt wisselen naar het ventilatie menu, de aanjager harder zetten met slecht reagerende knoppen en dan weer terug naar bijvoorbeeld je navigatie. Je moet echt kijken waar je drukt, in de V40 klik je simpel de knop 1 verder en de auto doet de rest.

Daarnaast is de integratie van de stuurwiel bediening met het systeem zelf een van de beste die ik heb gezien. Bij Renault, Ford en Peugeot is dat vele malen slechter of ontbreekt het compleet. Bij Volvo kun je veel dingen vanaf je stuur regelen, zonder dat je het loslaat.
Ik heb 60k gereden met een Catcus (zelfde systeem met scherm) en nu 3k met een oude 308 uit 2014.
In mijn 308 zit climate control met 2 gescheiden zones. Zo nu en dan wil ik wisselen van temperatuur, dat kan gewoon binnen seconden via een snelkoppeling in het navigatiescherm. Het touchscreen werkt over het algemeen prima. Enkel bij het invoeren van een adres met je soms en fractie van een seconde wachten.

Op een touchscreen moet je idd wel kijken waar je drukt. Met fysieke knoppen moet ik dat ook overigens, wel iets minder. Fysieke knoppen van de airco zitten echter niet zo hoog als het scherm in de 308, dus ik zou niet weten wat per saldo beter is. Verder werkt de climate control prima, hij koelt harder als het buiten warmer is, hij blaast in het begin harder om de temperatuur op de gewenste stand te krijgen en daarna langzamer om het te behouden.

Maar wellicht heb ik gewoon geluk en werkt het systeem in mijn auto naar wens en heeft het in vele andere 308 defecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Basismodel 308 met handmatige airco is idd vervelend en niet goed af te stellen. Die met automatische airco (o.m. de BLEP en BLEX modellen) hebben dat probleem een stuk minder. Daar kun je alleen instellen hoe hard ie moet blazen om op de temperatuur te komen :)
Dus daar kijk ik helemaal niet naar, voel ik wel met proefrit als ik iets heb gekozen.

Eisen vanuit werk:
Eeeh.... geen?
Onder de 40k
Diesel
Geen Franse
Verder mag alles

Shortlist met wensen:
Dealer in de buurt ivm onderhoud 3x per jaar... (Zeeland, rond Middelburg/Vlissingen/Goes)

+ Automaat is voordeel
- Ziet ze overal

Seat Ateca
+ SUV zijn vet
+ Veel ruimte
- Geen automaat

Volvo V60
+ Ruimte is prima
- Geen automaat
- Ziet ze teveel

+ Hou van hot hatches
+ Sportief
- Minder ruimte

Moet vaak in de grote steden parkeren en ben dan blij met een kortere auto, maar daar is ook wel wat op te vinden.
Ik twijfel echt enorm.
Helaas gaat het plaatje van een kleinere auto met meer opties niet echt op, leuke kleinere auto's zijn gelijk net zo duur, dus niet zoveel opties.
Rij ongeveer 80K per jaar, goeie stoelen zijn een must (bij bovenstaande allemaal prima)

Als jij dingen op je dak gaat mee moeten nemen zou ik de SUV's lekker laten liggen. Of je moet structureel ook nog een trapje mee willen nemen of bij klanten willen lenen ;)
Peug 308 of 508 overwogen? En ja, stations zie je heel veel in NL. Iets met gezinnen met kinderen ;)
Kijk ook ff bij de Mondeo station trouwens, redelijke prijs/kwaliteit voor zover ik begrepen heb :)

Edit: Mazda 6 station :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:19

Eisen vanuit werk:
Eeeh.... geen?
Onder de 40k
Diesel
Geen Franse
Verder mag alles

Shortlist met wensen:

+ Automaat is voordeel
- Ziet ze overal

Seat Ateca
+ SUV zijn vet
+ Veel ruimte
- Geen automaat

Volvo V60
+ Ruimte is prima
- Geen automaat
- Ziet ze teveel

+ Hou van hot hatches
+ Sportief
- Minder ruimte

Ik twijfel echt enorm.

Tiguan Business R nog een optie?

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 20:09

DYX

Wicked-Game schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 14:35:
[...]

Tiguan Business R nog een optie?
In diesel beginnen die pas bij de 43k. En gewone kan voor 40, maar dan heb je nog geen trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Trekhaken zouden tot hertaxatie van de CO2-uitstoot moeten leiden :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ManiacScum
De auto is vast op zijn nieuwe velgen gezet en kan vrijdag opgehaald worden:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WOdGbC7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Velgen staan mooi bij de auto, vooral door de kleur lak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 16:45

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

ManiacScum schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 16:02:

[afbeelding]
Mooie wagen! Al zou ik de Sirius velgen prefereren boven deze Phoenix.

* MisteRMeesteR is helemaal gecharmeerd van de Superb hatchback. Prachtige wagens!

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Dat kan uiteraard, bij mij vielen die als eerste af, wegens het gebrek aan antraciet.

[ Voor 24% gewijzigd door ManiacScum op 22-04-2017 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-10 23:36

Eisen vanuit werk:
Eeeh.... geen?
Onder de 40k
Diesel
Geen Franse
Verder mag alles

Shortlist met wensen:

+ Automaat is voordeel
- Ziet ze overal

Seat Ateca
+ SUV zijn vet
+ Veel ruimte
- Geen automaat

Volvo V60
+ Ruimte is prima
- Geen automaat
- Ziet ze teveel

+ Hou van hot hatches
+ Sportief
- Minder ruimte

Ik twijfel echt enorm.

Simpel 👍🏻 A klasse , bij voorkeur met automaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
wd200 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:17:
[...]

Simpel 👍🏻 A klasse , bij voorkeur met automaat
Simpel Octavia, bij voorkeur met automaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-10 23:36
ManiacScum schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:27:
[...]

Simpel Octavia, bij voorkeur met automaat
Saai 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:34
En na de facelift ook een hele bijzondere voorkant (niet positief wat mij betreft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Van de zijkant en achterkant een prachtige auto, de voorkant vind ik idd wat minder.

[ Voor 42% gewijzigd door rinkel op 22-04-2017 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de ruimte niet nodig hebt dan is de keuze vrij simpel. De A klasse. Die komt het dichts in de buurt, of overklast het, bij de kwaliteit die je in de V40 gewent bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Kan, de A-klasse is klein en niet praktisch. Met andere woorden alleen maar persoonlijke meningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:59
Rij nu zelf sinds 2 weken in een A-klasse. Vind hem niet echt overzichtelijk (C-stijl is erg aanwezig). Wen je natuurlijk aan, maar met name in het begin voelt dat wat ongemakkelijk.
En hij is klein.

www.steamloco.info

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
ManiacScum schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 16:02:

[afbeelding]
Wat een slagschip zo zeg! Erg mooi. Veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Spoetnik385 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 22:00:
Rij nu zelf sinds 2 weken in een A-klasse. Vind hem niet echt overzichtelijk (C-stijl is erg aanwezig). Wen je natuurlijk aan, maar met name in het begin voelt dat wat ongemakkelijk.
En hij is klein.
Klein ten opzichte van? Waar kwam je uit?

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Octavia saai uiterlijk? Standaard wel ja. Maar met een paar dealeropties (buiten de bijtelling) kan ie al heel anders worden: verlangingsset (800), RS spoiler (350) en mooie 18" velgen.
Hou bij 18" wel rekening met mogelijk duurdere winterbanden en sneeuwkettingen. Maar dat geldt ongeacht merk of type, is nou eenmaal geen standaardmaat.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op zondag 23 april 2017 @ 12:33:
[...]

Octavia saai uiterlijk? Standaard wel ja. Maar met een paar dealeropties (buiten de bijtelling) kan ie al heel anders worden: verlangingsset (800), RS spoiler (350) en mooie 18" velgen.
Hou bij 18" wel rekening met mogelijk duurdere winterbanden en sneeuwkettingen. Maar dat geldt ongeacht merk of type, is nou eenmaal geen standaardmaat.
De basis blijft natuurlijk hetzelfde hoe zeer je hem ook gaat opleuken. Skoda blijft voor mij gewoon een no-nonsens merk zonder emotie. Wel waar voor je geld (als je geen diesel hoeft) qua totaalpakket. Ik zou er zelf voor kunnen kiezen rationeel gezien, maar vind het dashboard gewoon te saai en eigenlijk verouderd. En ik moet een diesel, dan gaat een groot deel van het prijsvoordeel al teniet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:59
Daar ben ik het mee eens. Veel mensen die er mee weglopen, en dat mag, maar ik vind het ook een vrij saaie, degelijke auto. (Geldt voor mij ook voor de Fabia en met name de stations). De carosserievorm, grille, lampen, dashboard; niet mijn smaak. Doet me altijd een beetje denken aan auto's van een jaar of 10 geleden eigenlijk.

Prijstechnisch gezien natuurlijk rete interessant, met al zijn ruimte ook.. dus ik snap het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiv30
Ik denk dat ŜKODA dat juist probeert te bereiken met zijn auto's. Een auto voor mensen die niet zo op willen vallen en niet teveel poespas op hun auto willen, maar wel veilig van A naar B willen komen. Daarnaast kiezen veel mensen inderdaad voor deze auto vanwege de ruimte en de prijs die daarbij hoort. En laten we niet vergeten dat de Octavia ooit 14% bijtelling had. Dat zal ook een reden zijn waarom hij veel op de weg te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-10 16:05

JT

VETAK y0

Ik heb laatst in het laatste model Cmax gereden. Mijn persoonlijke standpunt/perspectief: autoliefhebber, hobby-auto wil ik erbij voor de liefhebberij. Lease-auto gaat nooit spannend worden dus dan liever kiezen voor iets dat praktisch en fijn vertoeven is.

De Cmax is me niks tegengevallen! Qua ruimte heb je de hoogte van een mpv maar hij rijdt niet veel anders dan de Focus die ik tot voor kort had. Als je er voor kiest om wat lager te gaan zitten (stoel omlaag dus) dan lijkt de auto nog wat ruimer omdat je ruimte tot het dak hebt. Daarnaast heb je dan niet het gevoel in een busje te rijden. Desondanks de carroserievorm helt de auto helemaal niet zo over en voelt het qua bochtenwerk totaal niet aan als een hoge auto. Kan nog aardig hard door de bocht ook. En dat terwijl de vering toch aardig goed oneffenheden en drempels wegwerkt.

De middenconsole vind ik zelf echt supermooi. Ik vond het vorige niet slecht maar het is een flinke verbetering. In tegenstelling tot de 308 heb je de bediening van je climatecontrol gewoon in de vorm van fysieke knoppen en een aantal belangrijke knoppen voor infotainmaint zijn ook nog fysiek. Het gedeelte dat wél alleen met touch te bedienen is werkt zoveel intuitiever dan van een 308. In een 308 is het een frustratiepunt voor mij, in de Cmax werkt het niet volmaakt maar wel goed.

Motorblok is prima, niet heel bijzonder. Naar mijn gevoel is de 308 net even wat feller. Schakelen en koppelen is dik voor elkaar.

Als ik nu een lease-auto in het c-segment mocht kiezen en ik kon niks meer met 14% krijgen dan zou de Cmax voor mij in de top 3 van te kiezen auto's staan.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Laatst online: 17:20
Mijn shortlist bestaat nog uit de CLA 180 en de A3 Limousine 1.4 TSI. Binnenkort even proefrijden.

Zag de A3 in Pareleffect blauw, dus die heeft nu voorlopig een streepje voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 09-10 13:43
CLA 180 is zeer kale auto, geen aut. airco en slecht of geen navigatie. Dus om die met de extra opties op te krikken naar een A3 (waarvan ik hoop dat het een Pro Line Plus oid is) gaat duur worden in de lease.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

jordiv30 schreef op zondag 23 april 2017 @ 13:13:
Ik denk dat ŜKODA dat juist probeert te bereiken met zijn auto's. Een auto voor mensen die niet zo op willen vallen en niet teveel poespas op hun auto willen, maar wel veilig van A naar B willen komen. Daarnaast kiezen veel mensen inderdaad voor deze auto vanwege de ruimte en de prijs die daarbij hoort. En laten we niet vergeten dat de Octavia ooit 14% bijtelling had. Dat zal ook een reden zijn waarom hij veel op de weg te zien is.
Tsja, als Audi een echte stationversie had gemaakt van de A3 ipv een sportsback met een kleinere koffer dan de limousine, dan hadden we die ws ook veel op de weg gezien. Idem voor de Alfa Guilia Station, daar heeft Alfa ook gewoon een boot mee gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiv30
The Eagle schreef op zondag 23 april 2017 @ 20:21:
[...]

Tsja, als Audi een echte stationversie had gemaakt van de A3 ipv een sportsback met een kleinere koffer dan de limousine, dan hadden we die ws ook veel op de weg gezien. Idem voor de Alfa Guilia Station, daar heeft Alfa ook gewoon een boot mee gemist.
Maar zo'n Audi zal dan ook weer een stuk duurder zijn (zoals we van Audi gewend zijn) en ook comfortabeler zijn. Ik denk dat ze met zo'n auto toch een andere doelgroep bedienen, want veel voor relatief weinig is het bij Audi zeker niet.

Offtopic: Daarnaast gaat Audi waarschijnlijk nooit een A3 Avant produceren, omdat die dan teveel in het vaarwater van een A4 zou gaan staan. Op een A4 zit meer winstmarge, dus ze zouden wel gek zijn als ze toch een A3 Avant produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:59
RZor schreef op zondag 23 april 2017 @ 11:07:
[...]

Klein ten opzichte van? Waar kwam je uit?
Renault Megane

www.steamloco.info

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:07

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Waarom toch al die stations? Sedans en coupes zijn zoveel mooier...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04:40

ST10©DE

Dus.............

wvkreg schreef op zondag 23 april 2017 @ 20:00:
CLA 180 is zeer kale auto, geen aut. airco en slecht of geen navigatie. Dus om die met de extra opties op te krikken naar een A3 (waarvan ik hoop dat het een Pro Line Plus oid is) gaat duur worden in de lease.
Want een standaard A3 is niet kaal?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
AllSeeyinEye schreef op zondag 23 april 2017 @ 21:38:
Ik zou zelf ook niet voor een station kiezen, voordat ik kinderen had ook nooit gedaan, maar nu met 2 kinderen en vakantiebenodigdheden is dat toch wel erg prettig (nu V60, daar past een ikea pax kast in met de klep dicht).
Mijn volgende auto zal dan ook weer een station worden.

Zelf op de lijst de volgende auto's (max 106gr helaas)
- V60 D3 Polar+ Dynamic
- Golf 1.6tdi DSG Variant Highline (met nog wat opties)
- Golf 1.6tdi DSG Variant ComfortLine Business (met nog wat opties)
- Passat 1.6tdi DSG Variant ComfortLine Business

De passat is wel wat aan de grote kant, maar even in gezeten, erg fraai.

Hoef pas ergens in juli te kiezen, dus heb de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Laatst online: 17:20
wvkreg schreef op zondag 23 april 2017 @ 20:00:
Heb een ruim budget.

Heb de volgende configs in mijn hoofd:

CLA180 Aut
Metallic lak
Ambitionpakket
AMG pakket
Nightpakket
Pano dak
Smartphone interface (Apple Carplay)

Audi A3 Limo S-Line Edition 1.4 TFSI Aut (volgens mij een combi van Pro Line S en Sport)
Kristaleffect lak
Privacy Glass
19 inch velgen (kan veranderen)
Optiekpakket zwart
Smartphone pakket (Carplay)
Pano dak

Ben nog in twijfel of ik moet upgraden naar de virtual cockpit, maar dat gaat dan weer ten koste van panorama dak.

Moet ze beiden nog een keer proefrijden. Heb wel de A klasse een keer gereden, maar was daar niet zo over te spreken. Wellicht dat de CLA iets confortabeler is.

De A3 limo heb ik ook een keer gereden, maar dat was dan de 1.0 TFSI icm handbak. Reed opzich prima, maar miste net wat power.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 16:45

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Pfff, meneer '38K' (sorry, moet ik altijd aan denken als ik je naam zie :P) heeft sinds deze maand ook een S60 hoor ipv een Octavia Combi (van 38K!!!11).

Verder ben je lievvvv heur.. :>

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
Is puur smaak, veel modellen vind ik net de hatchback&sedan niet om aan te zien en de station een prachtkont hebben.

Los van smaak is het nuttiger een praktische auto te hebben. Voor het gewicht en de rijprestaties is het verschil vaak verwaarloosbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een station is natuurlijk een stuk praktischer en zien er vandaag de dag echt niet heel verkeerd uit. Wellicht zijn we er ook meer aan gewend geraakt. Zelf vind ik sedans het mooist, maar zal het nooit kiezen ivm kleine onhandige opening kofferruimte.

Het liefst zou ik een C-segment auto hebben met een liftback. Zeg maar een hatchback die eruit ziet als een sedan. Zijn die er, en zo ja welke allemaal? Ik ken alleen de Octavia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiv30
Kinderen verpesten zelfs al de keuze voor een mooie auto (geen station dus). :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:15
anessie schreef op zondag 23 april 2017 @ 22:21:
[...]

Is puur smaak, veel modellen vind ik net de hatchback&sedan niet om aan te zien en de station een prachtkont hebben.

Los van smaak is het nuttiger een praktische auto te hebben. Voor het gewicht en de rijprestaties is het verschil vaak verwaarloosbaar.
De reden "nut" volg ik, maar dat een station je smaak kan zijn daar moet ik echt afhaken. Vrijwel al die wagens verliezen hun lijn in de station-uitvoering, en worden er lijkenwagens van imo.

Praktisch? Ja. Mooi? Hell no.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04:40

ST10©DE

Dus.............

Ik blijf me verbazen dat mensen denken een station nodig te hebben wanneer ze kinderen hebben.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-10 11:23

JB

Cédric roelt!

P. Mekes schreef op zondag 23 april 2017 @ 23:05:
Ik blijf me verbazen dat mensen denken een station nodig te hebben wanneer ze kinderen hebben.
Ik blijf me verbazen dat mensen een S60 mooier vinden dan een V60.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P. Mekes schreef op zondag 23 april 2017 @ 23:05:
Vroeger gingen gezinnen in de Mazda 323 sedan, Opel kadet of golf met drie kinderen op de achterbank drie dagen in de auto met caravan erachter naar zuid-Frankrijk of Italië. En niemand klaagde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Verwijderd schreef op zondag 23 april 2017 @ 23:17:
[...]

Vroeger gingen gezinnen in de Mazda 323 sedan, Opel kadet of golf met drie kinderen op de achterbank drie dagen in de auto met caravan erachter naar zuid-Frankrijk of Italië. En niemand klaagde.
Mijn ouders, zusje en ik gingen vroeger op vakantie naar Zuid-Frankrijk in een Fiat Panda, en niemand klaagde.
Nu hebben jonge mensen zelfs pre-kinderen al een station "nodig" vanwege de ruimte en hoe handig het wel niet is dat ze er zoveel in kwijt kunnen. Niet dat ze die ruimte ooit daadwerkelijk benutten overigens...

Ik verdenk de stationlovers er wel eens van hun auto als een soort penis op de weg te zien: hoe groter, hoe beter, en dat ie dan lelijk is boeit ook niet.

Edir: laatst op een verjaardag zat iemand me nog te vertellen dat hij een Talisman Estate mooier vond dan de Sedan versie. Echt schiet mij maar lek.

Volgens mij is die liefde voor stations ook typisch Nederlands. In t buitenland kan men blijkbaar mooi nog wel van lelijk onderscheiden.

[ Voor 14% gewijzigd door Stoffa op 23-04-2017 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Als je graag flexibel wilt zijn en niet altijd zin hebt een kar aan te koppelen en geen concessies wilt doen voor wat betreft gebruiksgemak is een station of MPV een geweldige uitvinding.
"vroeger" gingen we met 3 kinderen noodgedwongen met 2 auto's op vakantie, nu past alles precies in de station.
Gelukkig zijn er merken/modellen waarvan ik de station uitvoering zelfs mooier vind dan de sedan.
Voor liefhebbers die die niet kunnen kiezen zijn er tegenwoordig zelfs sportbreak uitvoeringen bij diverse merken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Het is gewoon een persoonlijke keuze, station of niet, de een vindt het praktisch, de ander lelijk en weer een vind het mooi.

Misschien in een ander topic daarover verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 april 2017 @ 22:25:
Een station is natuurlijk een stuk praktischer en zien er vandaag de dag echt niet heel verkeerd uit. Wellicht zijn we er ook meer aan gewend geraakt. Zelf vind ik sedans het mooist, maar zal het nooit kiezen ivm kleine onhandige opening kofferruimte.

Het liefst zou ik een C-segment auto hebben met een liftback. Zeg maar een hatchback die eruit ziet als een sedan. Zijn die er, en zo ja welke allemaal? Ik ken alleen de Octavia.
Superb? :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
"Vind ik zoveel mooier" waren de woorden die je zocht.

Bij jouw S60 vind ik de V60 namelijk vele malen mooier, hetzelfde geldt voor de Skoda's en de Passat (combi > sedan). De C-klasse vind ik juist weer wel mooier in een sedan.

En in een coupe ga ik wel rijen zodra ik het gevoel hebt dat de midlifecrisis begint aan te kloppen of ik mijn geld wil verspillen aan een (in ons geval) derde auto.
jordiv30 schreef op zondag 23 april 2017 @ 22:35:
Kinderen verpesten zelfs al de keuze voor een mooie auto (geen station dus). :+
Hoe verklaar je mijn keuze voor de V40 (en nee ondanks de toevoeging van de V is de V40 geen station) dan, met twee kinderen?
En mijn keuze nu voor de Superb Combi terwijl ik al jaren geen kinderwagens of andere hulpmiddelen meer hoef te vervoeren?

Sterker nog, behalve een paar sporttassen een paar keer per week , is de auto enkel gevuld met 1 persoon en hooguit 2 (laptop) tassen, voor het grootste deel van de week.

[ Voor 34% gewijzigd door ManiacScum op 24-04-2017 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
Stoffa schreef op zondag 23 april 2017 @ 23:26:
[...]Ik verdenk de stationlovers er wel eens van hun auto als een soort penis op de weg te zien: hoe groter, hoe beter, en dat ie dan lelijk is boeit ook niet.
SUV/Crossover/Sports Activity Coupé zijn allemaal veel meer wat jij feitelijk bedoelt dan een gewone praktische station.

Iemand die een mx5 als enige voertuig gebruikt loopt dagelijks tegen de limitaties van die keuze aan. Met een station vermijd je al die zaken bij een veel groter publiek.
rinkel schreef op zondag 23 april 2017 @ 23:45:
Het is gewoon een persoonlijke keuze, station of niet, de een vindt het praktisch, de ander lelijk en weer een vind het mooi.

Misschien in een ander topic daarover verder?
+1

[ Voor 20% gewijzigd door anessie op 24-04-2017 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Oeh, reacties, love it or hate it :>

Tuurlijk is het een persoonlijke keuze, station of sedan (of coupe of hatchback), maar het valt mij simpelweg op dat er in Nederland relatief veel stations rondrijden. Mijn vorige auto was ook een station - en daar heb ik spijt van gehad. Al na een paar weken besefte ik me dat ik zoveel liever de hatchback Octavia had gereden....

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

AllSeeyinEye schreef op maandag 24 april 2017 @ 07:40:
Oeh, reacties, love it or hate it :>

Tuurlijk is het een persoonlijke keuze, station of sedan (of coupe of hatchback), maar het valt mij simpelweg op dat er in Nederland relatief veel stations rondrijden. Mijn vorige auto was ook een station - en daar heb ik spijt van gehad. Al na een paar weken besefte ik me dat ik zoveel liever de hatchback Octavia had gereden....
In welk land niet dan? België? De gemiddelde Duitser rijd ook een station. Alle HH kentekens rijden een A4 A6 Avant, Passat GTE wagon enz enz. Ik zie amper sedans...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Jongens, die reacties. Maak geloof ik nogal wat los door een coupe en een station te noemen in 1 lijstje, en niemand leest vervolgens de beweegredenen...

Ik ga proefrit maken in de A en de Octavia en dan zullen we wel zien.
Gezien de verdere suggesties heb ik alle lijstjes met mogelijkheden wel redelijk uitgeplozen, misschien nog even bij wat dealers binnenstappen, wie weet.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:04

Shunt

Boe

Stoffa schreef op zondag 23 april 2017 @ 23:26:
[...]

Mijn ouders, zusje en ik gingen vroeger op vakantie naar Zuid-Frankrijk in een Fiat Panda, en niemand klaagde.
Nu hebben jonge mensen zelfs pre-kinderen al een station "nodig" vanwege de ruimte en hoe handig het wel niet is dat ze er zoveel in kwijt kunnen. Niet dat ze die ruimte ooit daadwerkelijk benutten overigens...

Ik verdenk de stationlovers er wel eens van hun auto als een soort penis op de weg te zien: hoe groter, hoe beter, en dat ie dan lelijk is boeit ook niet.

Edir: laatst op een verjaardag zat iemand me nog te vertellen dat hij een Talisman Estate mooier vond dan de Sedan versie. Echt schiet mij maar lek.

Volgens mij is die liefde voor stations ook typisch Nederlands. In t buitenland kan men blijkbaar mooi nog wel van lelijk onderscheiden.
Ja en vroeger ging mijn moeder op vakantie met haar ouders in een fiat 500. Leuk voor haar maar ik kan daar al niet eens in zitten zonder nek kramp te krijgen. En dat zij het geld niet had om een grotere auto te rijden toen wat heeft dat met de keuze van andere mensen te maken? Als ik de keuze heb om in luxe en ruimte 1000 km te rijden naar mijn vakantie bestemming of het te doen in een krap klein A klasse autootje is mijn keuze snel gemaakt.

Mijn moeder is ook opgegroeid in een oud arbeiders huisje uit het jaar 1800 zoveel. Twee slaapkamers en als het vroor buiten stond er ijs aan de binnenkant van de ramen. De enig reden dat ze niet dood zijn gegaan aan verstikking door gas lekkages is omdat de woning zo goed ventileerde (doorwaai woning).
Zodra er geld was zijn die ook mooier en groter gaan wonen want enige luxe is wel fijn. Meer ruimte is fijn meer ruimte geeft mogelijkheden. Dat is in auto's het zelfde als met huizen is het strikt noodzakelijk nee vast niet maar het is wel heel heel fijn.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 09-10 13:43
P. Mekes schreef op zondag 23 april 2017 @ 21:48:
[...]

Want een standaard A3 is niet kaal?
Zeker wel maar net iets minder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Shunt schreef op maandag 24 april 2017 @ 08:20:
[...]

Ja en vroeger ging mijn moeder op vakantie met haar ouders in een fiat 500. Leuk voor haar maar ik kan daar al niet eens in zitten zonder nek kramp te krijgen. En dat zij het geld niet had om een grotere auto te rijden toen wat heeft dat met de keuze van andere mensen te maken? Als ik de keuze heb om in luxe en ruimte 1000 km te rijden naar mijn vakantie bestemming of het te doen in een krap klein A klasse autootje is mijn keuze snel gemaakt.

Mijn moeder is ook opgegroeid in een oud arbeiders huisje uit het jaar 1800 zoveel. Twee slaapkamers en als het vroor buiten stond er ijs aan de binnenkant van de ramen. De enig reden dat ze niet dood zijn gegaan aan verstikking door gas lekkages is omdat de woning zo goed ventileerde (doorwaai woning).
Zodra er geld was zijn die ook mooier en groter gaan wonen want enige luxe is wel fijn. Meer ruimte is fijn meer ruimte geeft mogelijkheden. Dat is in auto's het zelfde als met huizen is het strikt noodzakelijk nee vast niet maar het is wel heel heel fijn.
Haha mooi dat verstikkingsverhaal erbij, hulde!
Je mist trouwens wel mijn punt volledig, en dat is dat mensen al veel te snel vinden aan de station te moeten. Zelfs pre-kinderen zie ik veel van mijn generatiegenoten er al 1 halen want Oh zo handig als je eens wat moet vervoeren. Huur dan gewoon een bus en rijd de rest van de tijd niet in een lijkenwagen denk ik dan.

Kijk het praktisch nut van een station ontken ik echt niet hoor, maar dat mensen het mooier vinden is als een emmer verf over een van Gogh pleuren en zeggen dat hij nu pas echt af is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Stoffa schreef op maandag 24 april 2017 @ 08:49:
[...]

Haha mooi dat verstikkingsverhaal erbij, hulde!
Je mist trouwens wel mijn punt volledig, en dat is dat mensen al veel te snel vinden aan de station te moeten. Zelfs pre-kinderen zie ik veel van mijn generatiegenoten er al 1 halen want Oh zo handig als je eens wat moet vervoeren. Huur dan gewoon een bus en rijd de rest van de tijd niet in een lijkenwagen denk ik dan.
Wie ben jij om te bepalen dat leeftijd / generatie genoten die ruimte niet nodig hebben?
Ik heb ook een station genomen dit keer. Ik heb nog geen kinderen echter zit de kans er zeker in dat in de komende lease termijn er wel een kleine aan gaat komen. Echter is dat nog niet eens het belangrijkste, een station is vaak ook ruimer achter in. En laat ik nu altijd de lul zijn om mensen mee te nemen omdat ik een lease bak rij dus is die ruimte heerlijk.
Kijk het praktisch nut van een station ontken ik echt niet hoor, maar dat mensen het mooier vinden is als een emmer verf over een van Gogh pleuren en zeggen dat hij nu pas echt af is.
Gast JIJ vind een station lelijk een V90 vind ik mooier als de S90. De Opel Insigina station vind ik mooier als de limousine. En dat geld voor meerdere (voornamelijk grotere auto's) Wat jij hebt is een mening en je brengt die mening als een ultiem feit. Goh zal ik je eens wat zeggen iedereen heeft een mening ;).

[ Voor 27% gewijzigd door Shunt op 24-04-2017 09:51 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 14:54

Nohead

PSN ID: Nohead

*Pakt de popcorn erbij :)

Hele discussies over stations en sedans, tussen vroeger en nu...
Vroeger was alles anders, helemaal eens. Wellicht had men vroeger ook niet zoveel de keuze en mogelijkheid om een station te rijden, te duur en/of geen lease.

Vroeger had men ook geen mobieltjes maar toch konden we elkaar allemaal bereiken wanneer het nodig was.
Nu heeft toch ook iedereen een mobiel en kan men niet meer zonder... Of ben jij degene die tegen de evolutie/revolutie in gaat :D

Gewoon iedereen lekker laten rijden waar ze zich prettig bij voelen. Voor alle station haters je hoeft er gelukkig zelf niet in te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 13:59

skoozie

SCSI

Ik ben binnenkort ook aan vervanging van mijn bijna 5 jaar oude (14%) Megane Estate bose toe. Ik ben heel erg gewend aan het weglopen en niets meer hoeven te doen om de auto op slot te krijgen. Zijn er meer merken waar je de sleutel enkel nog hoeft bij je te hebben en je bij het weg lopen niet meer op een sleutel/deur hoeft te drukken om hem op slot te krijgen, of waar dat in te stellen is?

vanwege die optie en het Bose pakket staat de nieuwe Megane weer hoog op de lijst als volgende auto.

[ Voor 11% gewijzigd door skoozie op 24-04-2017 09:36 ]

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

skoozie schreef op maandag 24 april 2017 @ 09:35:
Ik ben binnenkort ook aan vervanging van mijn bijna 5 jaar oude (14%) Megane Estate bose toe. Ik ben heel erg gewend aan het weglopen en niets meer hoeven te doen om de auto op slot te krijgen. Zijn er meer merken waar je de sleutel enkel nog hoeft bij je te hebben en je bij het weg lopen niet meer op een sleutel/deur hoeft te drukken om hem op slot te krijgen, of waar dat in te stellen is?

vanwege die optie en het Bose pakket staat de nieuwe Megane weer hoog op de lijst als volgende auto.
Iedere auto met de optie keyless entry?
Ik ben zelf van een 14% Megane gegaan naar een Astra station. Niet de mooiste auto maar wel een heerlijke auto.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 20:09

DYX

skoozie schreef op maandag 24 april 2017 @ 09:35:
Ik ben binnenkort ook aan vervanging van mijn bijna 5 jaar oude (14%) Megane Estate bose toe. Ik ben heel erg gewend aan het weglopen en niets meer hoeven te doen om de auto op slot te krijgen. Zijn er meer merken waar je de sleutel enkel nog hoeft bij je te hebben en je bij het weg lopen niet meer op een sleutel/deur hoeft te drukken om hem op slot te krijgen
Dit is volgens mij bij redelijk veel auto's optie met meestal een naam als Keyless entry of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Shunt schreef op maandag 24 april 2017 @ 09:37:
[...]

Iedere auto met de optie keyless entry?
Maar is dat automatisch ook sluiten bij weglopen?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

JB schreef op maandag 24 april 2017 @ 09:47:
[...]
Bij mijn Astra wel, bij de vulvo waar ik een tijdje als huur auto in gereden heb ook.
Audi en volgens mij alle VW groep auto's ook. Enige minpuntje aan mijn Astra in dat gebied vind ik dat je met de hand de spiegels moet inklappen.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

JB schreef op maandag 24 april 2017 @ 09:47:
[...]
Bij de Skoda iig niet. Maar krijg dan wel via de app een bericht dat je de auto niet hebt afgesloten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Nohead schreef op maandag 24 april 2017 @ 09:49:
[...]

Bij de Skoda iig niet. Maar krijg dan wel via de app een bericht dat je de auto niet hebt afgesloten :)
Ik dien ook te swipen met mijn vinger op de portierhendel bij mijn Mondeo :) Wellicht wel in te stellen, maar dat zou nieuw zijn voor mij.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

Jups gewoon met de vinger over de portierhendel en locked em dan. Ik vind het wel erg prettig werken het keyless systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Nohead schreef op maandag 24 april 2017 @ 09:52:
Jups gewoon met de vinger over de portierhendel en locked em dan. Ik vind het wel erg prettig werken het keyless systeem.
Zeker! Vind het ook erg fijn werken, maar autolock bij weglopen zou het helemaal af maken :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Ik dacht dat het 'weg lopen en vergeten' een onderdeel was van keyless entry, maar bij navraag bij de dealers bleek dat niet bij: Ford Focus, Kia Cee'd, Fiat 500x/Tipo, Nissan Qashqai.
Maar als dat bij de Astra wel is komt die toch nog op de shortlist :)

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
skoozie schreef op maandag 24 april 2017 @ 09:54:
Ik dacht dat het 'weg lopen en vergeten' een onderdeel was van keyless entry, maar bij navraag bij de dealers bleek dat niet bij: Ford Focus, Kia Cee'd, Fiat 500x/Tipo, Nissan Qashqai.
De Megane lockt zich vanzelf als je wegloopt gelukkig :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 07:47
skoozie schreef op maandag 24 april 2017 @ 09:54:
Ik vin het wel bijzonder dat dat een MUST is voor een nieuwe auto :) Ik opteer liever voor goede stoelen, navigatie, automaat etc. ipv niet op een knopje van een afstandbediening / aanraken portier hendel hoeven doen (no offence!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

jongetje schreef op maandag 24 april 2017 @ 10:05:
[...]

Ik vin het wel bijzonder dat dat een MUST is voor een nieuwe auto :) Ik opteer liever voor goede stoelen, navigatie, automaat etc. ipv niet op een knopje van een afstandbediening / aanraken portier hendel hoeven doen (no offence!).
Daarom is het leuk dat er keuze is :) ik wil juist géén automaat omdat ik het auto rijden leuker vind met schakelen. navigatie, airco, led(/halogeen) koplampen, goed geluid (met sub) zitten naast keyless entry ook in het eisen pakket. Stoelen moeten inderdaad goed zitten, zo valt de golf af en de GT uitvoering van de Megane ook voor mij omdat ik met 194cm te ver voorover gebogen wordt door de stoel, waardoor ik rugpijn krijg. Ik kan echter niet makkelijk vinden bij welke merken je net zoals bij Renault niets meer hoeft te doen na het sluiten van de deur, behalve weglopen.

Ik ben bang dat als ik die optie niet heb, dat mijn nieuwe auto de helft van de tijd open blijft staan :X en ik vind het wel makkelijk 8)

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
skoozie schreef op maandag 24 april 2017 @ 10:14:
[...]

Ik ben bang dat als ik die optie niet heb, dat mijn nieuwe auto de helft van de tijd open blijft staan :X en ik vind het wel makkelijk 8)
Dat zijn idd van die kleine gemakken waar je erg snel aan went.
Ik merk ook dat mijn eisenlijst kwa opties ook steeds groter wordt, zoals de parkeersensor achter. Ik heb al een keer een (zachte) boink gedaan met een huurauto (waar dat niet op zat), dan zit je op een piep te wachten die dus niet komt.

[ Voor 30% gewijzigd door rinkel op 24-04-2017 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
Na 14 jaar keyless te werken is het bijzonder raar om een autosleutel te moeten bovenhalen hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

anessie schreef op maandag 24 april 2017 @ 12:56:
Na 14 jaar keyless te werken is het bijzonder raar om een autosleutel te moeten bovenhalen hoor.
Buiten de deur neuken wordt ook probleemloos gedaan na 14 jaar :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Ik kijk idd ook naar zonder-sleutel.
Ik zat te kijken bij de Golf Comfortline, maar daar staat ie niet in de optielijst, bij de highline wel. Idem bij de Passat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 16:52
Ik heb nooit keyless entry gehad. Maar nu neem ik een e-Golf en in de proefrit auto moest ik dus de auto starten door de sleutel om te draaien. Ik vond dat zo'n onlogisch gevoel, bij een elektrische auto, je hoort de motor niet starten namelijk. Dus ik heb maar keyless entry genomen, dan kan je 'm tenminste starten met een startknop. Iets wat ik nu al 4 jaar gewend ben in de Focus.

[ Voor 12% gewijzigd door tiguan op 24-04-2017 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiv30
Ik merk ook dat ik steeds veeleisender wordt qua opties. Voor deze V70 nooit echt bomvolle auto's gehad. Alleen wat opties zoals navigatie en metallic lak, daar bleef het vaak wel bij. Deze V70 kwam uit de poule dus heb ik zelf niet samengesteld, maar ik wil in mijn volgende auto toch wel minimaal stoelverwarming, leer en een elektrisch bedienbare achterklep. Als ik de V70 niet had gehad had ik waarschijnlijk deze opties ook nooit aangekruist. ;)

Keyless entry maakt me niet zoveel uit. We hadden het op onze vorige Megane (privé auto) en op de nieuwe komt het ook weer, maar even op een knopje drukken maakt mij in ieder geval niet zoveel uit. Zou het zelf dus ook niet kiezen als optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Voordeel van keyless is dat je ook geen sleutel meer hebt aan je sleutelbos, dat vind ik ook erg prettig. Al is een klapsleutel ook wel ok.
Ik vind (IMHO) een sleutel een beetje ouderwets eigenlijk.

Maargoed, kan er ook wel mee leven.
Als je iets niet hebt gehad, mis je het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
rinkel schreef op maandag 24 april 2017 @ 13:15:
Voordeel van keyless is dat je ook geen sleutel meer hebt aan je sleutelbos, dat vind ik ook erg prettig.
Je hebt toch zo ie zo iets bij je waardoor de auto weet dat jij het bent? Waar bewaar je dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiv30
Mijn vrouw had altijd een sleutel in haar werktas. Die tas heeft ze altijd bij zich als ze naar haar werk toe gaat, dus dan kun je hem gewoon laten zitten. Als ze naar een andere plek ging, nam ze de reservesleutel mee.

De sleutel van de Megane kon je trouwens geen eens aan je sleutelbos doen, want er zat geen 'gat' doorheen. De dealer had er ook geen antwoord op toen ik vroeg waarom ze dit hadden gedaan, maar uiteindelijk hebben we er bijna nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

jongetje schreef op maandag 24 april 2017 @ 13:43:
[...]

Je hebt toch zo ie zo iets bij je waardoor de auto weet dat jij het bent? Waar bewaar je dat dan?
Los in mijn jaszak, die op de achterbank beland, waar hij blijft zitten tot ik thuis kom. Het is dat een van de 2 sleutels in de tas van mijn vrouw zit, anders bleef er 1 in de (werk)laptoptas zitten en 1 vlak bij de voordeur.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Irritant is als een auto wel een startknop heeft, maar geen keyless entry, zoals bij de Passat. Moet je eerst je sleutels pakken om de auto te openen, stap je in, is er nergens plek om je sleutel te stoppen. Aangekomen op je bestemming moet je weer de sleutel zoeken, want hij zit niet in het contact, om de auto weer op slot te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 16:52
@Z___Z Ben niet anders gewend :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-10 14:43
Daarvoor hebben ze bij volvo een sleutelcompartiment onder de startknop zitten ;)
Moet je ook starten met de startknop.

Probleem is eerder dat ik door alle drukte met de kids losmaken en uit de auto halen wel eens vergeet de sleutel eruit te halen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:34
Ik ben ook verwend met Keyless entry van Renault, ik vind het niet per se een essentiele optie, maar wel heel handig. Op mijn volgende auto zou ik het weer op deze manier willen (dus keyless entry & start) of helemaal niet. Het lijkt mij ook niet fijn de auto eerst te moeten openen met sleutel en vervolgens te starten zonder (of andersom, mocht dit bestaan), omdat je dan uiteindelijk toch weer de sleutel ergens nodig hebt en hem mogelijk ergens vergeet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Rob-T6 schreef op maandag 24 april 2017 @ 14:20:
Daarvoor hebben ze bij volvo een sleutelcompartiment onder de startknop zitten ;)

Probleem is eerder dat ik door alle drukte met de kids losmaken en uit de auto halen wel eens vergeet de sleutel eruit te halen. :+
Dan heb je toch een app om voor lock en unlock?!

Wat ik bij mijn Volvo niet begrijp is dat ik op afstand kan starten. Daar zie ik het nut nu absoluut niet van in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Rob-T6 schreef op maandag 24 april 2017 @ 14:20:
Tja, moet (kun) je hem als nog ergens insteken, kun je hem net zo goed direct omdraaien.

Maar volgens mij vliegen we nu wel offtopic >:)
Pagina: 1 ... 72 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic