Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.253 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-10 13:51
Ik rij nu net geen 2000km met een nieuwe Mondeo Clipper (150pk diesel) leasewagen. Mijn vorige wagen was een Skoda Suberb (105pk diesel). Hieronder korte enkele bevindingen:
  • vlotte motor, heeft wel wat toeren nodig
  • stil in de wagen
  • Adaptive LED koplampen zijn fantastisch
  • Sync3 met Adroid Auto of Apple Car is pure marketing verkoopspraat, amper een meerwaarde:
    • Android Auto werkt bij mij niet (geprobeerd met 3 telefoons, allemaal met Android 6 of 7)
    • Apple Car : Eenmaal verbonden ben je verplicht de Apple navigatie te gebruiken. Bijna geen nuttige apps beschikbaar? Waze / Coyote ?
    • Sync3 apps zijn er ook amper, enkel Spotify die amper werkt, maar bv. geen app voor Audioboeken oid.
  • klimaat regeling werkt niet ideaal. In de Auto stand switch te airco telkens tussen verwarmen en koelen. Hierdoor krijg je ofwel een warm luchstroom op je, ofwel een koude. Beide zijn irritant. In mijn vorige wagen was dit veel beter geregeld en voelde ik amper warm of koude lucht. Terwijl de temperatuur welk constant bleef
Op dit moment vind ik het verbruik ook nog wat hoog, maar na 2000km is dit moeilijk te beoordelen denk ik. Zit nu aan 6l/100km gecombineerd (80% autostrade, 20% secundaire wegen/stad)

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-10 12:07

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik heb er nu met een goeie week zo'n 1000 km op zitten met de Volvo S60 (190pk benzine, automaat). Reed hiervoor een Octavia Combi (150pk diesel, handgeschakeld). Hieronder kort enkele bevindingen:
  • De auto rijdt vlot en bijzonder comfortabel. Stil en rustig en laag in de toeren (ca 1800 tot 2200), en zodra je het pedaal intrapt voel en hoor je de paardjes trappelen en blijft de auto trekken en gaan.
  • De Volvo is bijzonder stil in vergelijk met de Octavia. Nagenoeg geen windgeruis.
  • Volvo-on-call, de functies via de app, werkt perfect. Voordat je naar een afspraak gaat even de app openen en locatie die de app overneemt uit de Android calendar even naar de auto doorsturen en de navigatie staat gelijk ingesteld.
  • Parkeerverwarming is gewoon lekker. Zeker nu het nog wat kouder is. Hoe dit in de zomer gaat zijn ga ik nog ontdekken (parkeerverkoeling).
  • Navigatie werkt goed. Nadeeltje ten opzichte van de Octavia is het kleinere scherm en wat ik toch wel mis is de functie dat de navigatie automatisch in en uitzoomt op basis van het type weg of knooppunt dat je nadert. Dit doet de Volvo dus niet, al het zoomwerk moet handmatig.
  • Volume van standaard audio (van de Nordic+) is vrij laag. In de Octavia (met Canton set) kon ik het volume echt niet boven 50% zetten zonder dat het onaangenaam hard werd. De Volvo kan ik voluit (100%) zetten en je kan elkaar dan nog verstaan. Op hogere volumes verdrukt de bass ook het overige geluid, ook dat was in de Octavia beter (die had een subwoofer).
  • Klimaatregeling werkt zoals het hoort. Nog geen last gehad van warme of koude lucht op het lichaam, de auto is en blijft op de ingestelde temperatuur.
  • Verbruik... tja, moet nog blijken. Ik heb er nu een goeie tank benzine (Euro 95, Shell) doorheen gejaagd. Volgens de app rijdt de auto 7,9 - 8,1l/100km. We zullen zien hoe dat na een aantal maanden is. Ik heb tot nu toe vrij weinig 130km/h gereden, maar ook relatief weinig stadsverkeer en file gereden.
  • Stoelen en bekleding. In een woord: perfect. Zowel de voorstoelen (sportstoelen) als de achterbank (volgens de kinderen) zitten echt perfect. Goed instelbaar (dat had de Octavia, ook sportstoelen, ook, trouwens), hard maar niet te hard. Echt perfect. Ook de bekleding is prachtig. Het dikke soepele leder is ten opzichte van dat van de Octavia echt mooi. De luxe straalt er vanaf. Contrasterende stiksels werken daar goed aan mee. De achterbank is breder dan die van de Octavia en voor de kinderen (3 stuks) levert dat ook een goed stuk comfort op. Ruimte achterbank - voorstoelen is marginaal kleiner dan in de Octavia, maar ruimschoots voldoende, ook voor volwassenen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Cuball schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 09:00:

Android Auto werkt bij mij niet (geprobeerd met 3 telefoons, allemaal met Android 6 of 7)
Zou misschien kunnen omdat AA nog niet officieel in NL is gelanceerd. Hopen dat dat wel gaat werken wanneer dat eenmaal zo is, maar je autgo is er in ieder geval op voorbereid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:40
• Sync3 met Adroid Auto of Apple Car is pure marketing verkoopspraat, amper een meerwaarde:
[list]
• Android Auto werkt bij mij niet (geprobeerd met 3 telefoons, allemaal met Android 6 of 7)
Je kunt wel Android Auto gebruiken, dan moet je zelf de apk downloaden van een mirror en installeren. Ik vind het juist wel een meerwaarde (in mijn octavia), altijd up2date kaarten en realtime file informatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• slayerrp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-04 23:11
slayerrp schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 09:38:
[...]

Ik kom uit een Megane Bose uit 2011, en weet nu al bijna zeker dat ik er helaas in geluid op achteruit ga.
Maar misschien moet ik dat maar voor lief nemen. :| als ik voor de Skoda ga.
Nou, de kogel is door de kerk.
De volgende auto besteld :

Skoda Octavia Combi 1.0 TSI Greentech Ambition Business DSG in Racing Blue

Met de volgende opties :

Parking Distance Control voor en achter
Dakrailing zilverkleurig
DAB (digitale radio ontvangst)
Techpakket Ambition Business
Trekhaak

Wordt mijn eerste auto met DSG, ben benieuwd of dit een vast iets voor de toekomst wordt of eenmalig :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 00:40

JB

Cédric roelt!

Ik rij nu net geen 2000km met een nieuwe Mondeo Clipper (150pk diesel) leasewagen. Mijn vorige wagen was een Skoda Suberb (105pk diesel). Hieronder korte enkele bevindingen:
  • stil in de wagen
Dit viel me laatst pas echt op. Dat ie stuk stiller was dan de voorganger werd me tijdens proefrit al snel duidelijk maar na een rit van 100 km meteen overstappen in een BMW 3 (laatste model) viel het ook op hoe stil de Mondeo is. Of er liggen klotebanden onder die Beemer, maar die was een stuk luidruchtiger tijdens snelweg km's.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuball
  • Laatst online: 05-10 13:51
jongetje schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 10:24:
[...]

Je kunt wel Android Auto gebruiken, dan moet je zelf de apk downloaden van een mirror en installeren. Ik vind het juist wel een meerwaarde (in mijn octavia), altijd up2date kaarten en realtime file informatie.
Ik heb het op een oude telefoon even geprobeerd om de APK te downloaden (Galaxy S3 met Lineage OS 14.1) . Maar als ik in de logs kijk zie ik dat het toestel net niet genoeg RAM geheugen vrij heeft, waardoor hij AA niet wil opstarten.. AA start wel op in het toestel, maar ik krijg het niet op m'n auto te zien..

Ik heb ook geprobeerd met een OnePlus 3T, (zonder extra APK). Daar zie ik eventjes de icoontjes veranderen in AA op m'n display, maar na een seconde komen de Sync3 iconen terug...

Punt is, misschien dat ik het wel aan de praat zal krijgen met veel wringen en tweaken, maar ik verwacht dit niet als ik een auto koop met AA support dat er zoveel "getweakt" moet worden...

Het zou "out-of-the-box" moeten werken eigenlijk..

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Met mijn Amundsen met SmartLink in mijn Skoda werkt het goed. Telefoon (met bluetooth en GPS aan) aansluiten via USB en kan dan Android Auto kiezen. Duurt eventjes voordat het is opgestart op mijn telefoon, maar dat ligt aan mijn (oude) telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-10 16:28
slayerrp schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 10:32:
[...]

Nou, de kogel is door de kerk.
De volgende auto besteld :

Skoda Octavia Combi 1.0 TSI Greentech Ambition Business DSG in Racing Blue

Met de volgende opties :

Parking Distance Control voor en achter
Dakrailing zilverkleurig
DAB (digitale radio ontvangst)
Techpakket Ambition Business
Trekhaak

Wordt mijn eerste auto met DSG, ben benieuwd of dit een vast iets voor de toekomst wordt of eenmalig :P
Leuk! Ik ga deze week vrijwel dezelde auto bestellen. Iets minder aangekleed. Heb nog erg lang getwijfeld tussen de Octavia, Opel Astra Sport Tourer Business + met 150 pk en de nieuwe golf variant comfortline.

Skoda Octavia Combi 1.0 TSI Ambition Business (hand)
Race Blue metallic

Met als opties:
Beige interieur
Dakrailing Zilver
Techpakket (voor de betere stoelen)
DAB+

[ Voor 7% gewijzigd door Oggy op 18-04-2017 11:38 ]

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
Oggy schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 11:36:
[...]

Leuk! Ik ga deze week vrijwel dezelde auto bestellen. Iets minder aangekleed. Heb nog erg lang getwijfeld tussen de Octavia, Opel Astra Sport Tourer Business + met 150 pk en de nieuwe golf variant comfortline.

Skoda Octavia Combi 1.0 TSI Ambition Business (hand)
Race Blue metallic

Met als opties:
Beige interieur
Dakrailing Zilver
Techpakket (voor de betere stoelen)
DAB+
Mooi man,

Ook geïnvesteerd in de zilveren dakrails vanwege het blauw ;)

Je bedoeld dan het Dynamic pakket met de sportstoelen ?
Ik dacht namelijk dat de stoelen van het Techpakket puur andere looks waren en niet zozeer betere stoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:08
Dynamic pakket bevat inderdaad onder andere de sportstoelen. Techpakket heeft standaard stoelen maar met Alcantara bekleding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
slayerrp schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 12:19:
[...]

Mooi man,

Ook geïnvesteerd in de zilveren dakrails vanwege het blauw ;)

Je bedoeld dan het Dynamic pakket met de sportstoelen ?
Ik dacht namelijk dat de stoelen van het Techpakket puur andere looks waren en niet zozeer betere stoelen.
vinom schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 12:25:
Dynamic pakket bevat inderdaad onder andere de sportstoelen. Techpakket heeft standaard stoelen maar met Alcantara bekleding.
Ow, ik dacht dat het technpakket de stoelen heeft zoals in de Style business... Iets breder bovendeel van de stoel etc.
Techpakket bestaat uit stoelbekleding leder/stof, multifunctioneel 3-spaaks sportstuurwiel, Sunset, stoelverwarming op de voorstoelen, kleuren MaxiDOT en chromen raamlijst

Onderstaand is de afbeelding die staat bij Interieur Lederen / stoffenbekleding.
Afbeeldingslocatie: https://www.skoda.nl/~/media/Skoda2/Images/Modellen/Features/MODELTYPE_OCTACO_2018/PLE__01__Lederen%20stoffen%20bekleding.ashx

Dit zijn de normale stoelen.
Afbeeldingslocatie: https://www.skoda.nl/~/media/Skoda2/Images/Modellen/Features/MODELTYPE_OCTACO_2018/HA-ip-2__01__Sly%20Stof%20Zwart.ashx?mw=2048

Of zijn het mijn ogen die mij bedonderen??

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Hmm, zover ik kan zien zijn het iedergeval geen sportstoelen, want die hebben geen losse hoofdsteun. Ik moet zeggen dat op de bekleding na ik geen verschil zie in de stoelen die je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
Volgens mij zijn het dezelfde stoelen, maar puur met andere bekleding.

In mijn geval heb ik bewust geen dynamic stoelen gekozen omdat ik normale stoelen prima vind en er dan ook nog mooi een tablet mount aan de hoofdsteun van de voorstoel kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oggy
vinom schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 13:06:
Hmm, zover ik kan zien zijn het iedergeval geen sportstoelen, want die hebben geen losse hoofdsteun. Ik moet zeggen dat op de bekleding na ik geen verschil zie in de stoelen die je laat zien.
slayerrp schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 13:10:
Volgens mij zijn het dezelfde stoelen, maar puur met andere bekleding.

In mijn geval heb ik bewust geen dynamic stoelen gekozen omdat ik normale stoelen prima vind en er dan ook nog mooi een tablet mount aan de hoofdsteun van de voorstoel kan.
Net even dealer gebeld, met het techpakket krijg je de stoelen zoals in de Style Business.
Een iets anders gevormde rug (bovendeel breder) en zit vlak, binnen skoda ook bekend als de comfort stoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
Dat is een leuke onverwachte verrassing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Nooit geweten dat er uberhaupt verschil was tussen de stoelen van de Ambition en de Style Business. Ik heb in dit geval de Style Business, dus het zal wel goed zijn :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
vinom schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:36:
Nooit geweten dat er uberhaupt verschil was tussen de stoelen van de Ambition en de Style Business. Ik heb in dit geval de Style Business, dus het zal wel goed zijn :P
Er zijn 4 verschillende stoelen op de Octavia:
- Ambition
- Style
- Dynamic (kun je als optie op de Ambition en Style modellen als optie nemen)
- Elektrisch verstelbare stoelen (deze lijken op de stoelen van de Style, alleen mogelijk bij de Style uitvoering)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
jongetje schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 15:14:
[...]

- Ambition
- Style
- Elektrisch verstelbare stoelen (deze lijken op de stoelen van de Style, alleen mogelijk bij de Style uitvoering)
Maar als je dus de Ambition Business upgrade met het techpakket, krijg je dus de style stoelen (Zoals Oggy aangaf)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-10 17:51
Ik heb vandaag moeten bellen naar de LM maar mijn bestelling is eindelijk doorgezet en goedgekeurd! Nu wachten tot eind juni.

Skoda Octavia Combi 116pk TDI Style Business
  • Race Blue Metallic
  • Style Business Tech Pakket (met de chromen dakrails en verduisterde ramen)
  • DAB Radio
  • Afneembare trekhaak
  • Zwarte spiegelkappen (ja, beetje overdreven bij een 1.6d)
  • Eibach verlagings-set (achteraf gezien ook een beetje nutteloos.. maar iets met gedane zaken :w)

[ Voor 19% gewijzigd door Hennie-M op 18-04-2017 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
Hennie-M schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 16:41:
Ik heb vandaag moeten bellen naar de LM maar mijn bestelling is eindelijk doorgezet en goedgekeurd! Nu wachten tot eind juni.

• Race Blue Metallic
  • DAB Radio
  • Afneembare trekhaak
  • Eibach verlagings-set (achteraf gezien ook een beetje nutteloos.. maar iets met gedane zaken :w)
Vind zwarte spiegelkappen zeker niet overdreven overkomen. Met blauw (ook rood, wit) vind ik dat er altijd wel puik uitzien. En buiten het scherpere rijgedrag in bochten ziet de auto er ook gelijk een stuk dynamischer uit met een verlagingsset, ook dat zou ik niet onder totaal nutteloos scharen hoor.

Mooie configuratie verder.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Hennie-M schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 16:41:

• Race Blue Metallic
  • DAB Radio
  • Afneembare trekhaak
Waarom is de kleur van de apiegelkappen overdreven, afhankelijk van de motorisering??
Die snap ik niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-10 01:07
ManiacScum schreef op woensdag 19 april 2017 @ 00:46:
[...]

Waarom is de kleur van de apiegelkappen overdreven, afhankelijk van de motorisering??
Die snap ik niet helemaal.
Iets met een schaap in wolfskleren principe....
Zou mij overigens niks kunnen schelen. Beetje je auto opleuken moet altijd kunnen ongeacht het aantal pk's

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
Valandil schreef op woensdag 19 april 2017 @ 00:50:
[...]

Zou mij overigens niks kunnen schelen. Beetje je auto opleuken moet altijd kunnen ongeacht het aantal pk's
Dat klopt ja, beetje "ik wil wel maar ik kan niet meer betalen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 08:32
Hennie-M schreef op woensdag 19 april 2017 @ 06:14:
[...]

Dat klopt ja, beetje "ik wil wel maar ik kan niet meer betalen".
Als je dat vindt, waarom kies je het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
Tankiej schreef op woensdag 19 april 2017 @ 06:22:
[...]

Als je dat vindt, waarom kies je het dan?
Het uitzoeken en bestellen ging niet allemaal gesmeerd, mijn huidige auto moest een maand geleden al ingeleverd worden. Dus maar ff snel op een random donderdagavond bij de dealer in elkaar geklikt en meegegaan in zijn enthousiasme. Ik had toen ook een 2l handbak in gedachte.

Na een hoop gedoe waren de offertes eindelijk geaccepteerd en ik was die opties alweer vergeten.

Maar om duidelijk te zijn, ik ga er echt wel blij mee zijn. Ik lijk wel te klagen maar ben stiekem wel trots :D. Zal wel een soort van bescheidenheid zijn. Geen idee.

[ Voor 3% gewijzigd door Hennie-M op 19-04-2017 07:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
Valandil schreef op woensdag 19 april 2017 @ 00:50:
[...]

Ik heb op mijn V40 ook gekozen voor zwarte spiegelkappen maar dat mijn achterliggende gedachte was nooit om het sneller te laten lijken maar omdat het mooi aansloot bij de donker getinte ramen en het zwarte panaromadak en de antraciet velgen. Nu rechtvaardigt de 190PK eigenlijk elke aanpassing op zo'n kleine auto wel :P

Ik dit principe eerder verwachten bij misplaatste uitlaten en skirts en dat soort sportieve opsmuk.
Wel grappig om te lezen dat spiegelkappen dit ook teweeg brengt, blijkbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
Hennie-M schreef op woensdag 19 april 2017 @ 07:12:
[...]

Het uitzoeken en bestellen ging niet allemaal gesmeerd, mijn huidige auto moest een maand geleden al ingeleverd worden. Dus maar ff snel op een random donderdagavond bij de dealer in elkaar geklikt en meegegaan in zijn enthousiasme. Ik had toen ook een 2l handbak in gedachte.

Na een hoop gedoe waren de offertes eindelijk geaccepteerd en ik was die opties alweer vergeten.

Maar om duidelijk te zijn, ik ga er echt wel blij mee zijn. Ik lijk wel te klagen maar ben stiekem wel trots :D. Zal wel een soort van bescheidenheid zijn. Geen idee.
Dat is het belangrijkste natuurlijk, dat jij er blij mee bent. Daar ging het mij ook om, leek alsof je het zelf (ook) niets vindt. Wat een ander er van vindt maakt toch niets uit :P

Ik rijd zelf in een V40 D2 R-Design in Rebel Blue. Volgens sommigen not-done om met zo'n motorisatie een R-Design en dan ook nog de Polestar kleur te rijden. Maar ik ben er blij mee, vind hem nog steeds erg mooi, en dat is voor mij het enige dat belangrijk is qua uiterlijk van de auto :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:36
ach,

Ik heb op mijn D2-tje (120 Pk) ook een exterior styling kit laten plaasten.
Gewoon omdat ik het mooier vind, dikkere bumper en 2 uitlaten (en nog echte uitlaten, geen sierstukken in de bumper met een ielig pijpje erachter... :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

ManiacScum schreef op woensdag 19 april 2017 @ 07:46:
[...]

Ik heb op mijn V40 ook gekozen voor zwarte spiegelkappen maar dat mijn achterliggende gedachte was nooit om het sneller te laten lijken maar omdat het mooi aansloot bij de donker getinte ramen en het zwarte panaromadak en de antraciet velgen. Nu rechtvaardigt de 190PK eigenlijk elke aanpassing op zo'n kleine auto wel :P

Ik dit principe eerder verwachten bij misplaatste uitlaten en skirts en dat soort sportieve opsmuk.
Wel grappig om te lezen dat spiegelkappen dit ook teweeg brengt, blijkbaar.
Ik heb ook een spoilertje laten monteren op de S60. Niet omdat ik een racemonster rijd, maar gewoon omdat ik het mooi vind smoelen. Net als de 18" velgen.

Mijn beide uitlaten (standaard) werken dan weer wel allebei. Dat is iets dat ik zo diep triest vind bij sommige auto's, een tweede uitlaat eronder die dan niet werkt....

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:51
jongetje schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 15:14:
[...]

- Ambition
- Style
En ze zitten echt compleet verschillend. De goedkoopste stoelen vind ik echt matig (ik ben groot/zwaar). Ik zou een stoelupgrade ten zeerste aanraden :)

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-10 21:35
Rob-T6 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 07:55:
ach,

Ik heb op mijn D2-tje (120 Pk) ook een exterior styling kit laten plaasten.
Gewoon omdat ik het mooier vind, dikkere bumper en 2 uitlaten (en nog echte uitlaten, geen sierstukken in de bumper met een ielig pijpje erachter... :+
Ik vind die "335d" uitlaten een beetje veel van het goede voor een D2, de hoeveelheid lucht die er maximaal doorheen moet is slechts een 40%. Maar aan de andere kant is de symmetrie wel mooi.

Die sierstukken (chromen rand in kunstoffen bumper met daarachter verstopt de echte uitlaat), dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. Als je dan een uitlaat door de bumper wilt diorvoeren, doe het dan zoals op de Bentley Continental. De uitlaat, met chromen sierstuk, loopt dan door tot precies door de bumper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Ik was normaal zelf ook van "waarom zou ik sportieve looks erop zetten als ie niet sportief is?", maar heb in mijn bestelling van de Megane toch uiteindelijk gekozen voor de GT-line ipv de Bose, en wel omdat blauw een van mijn favoriete kleuren is, en die felblauwe lakkleur alleen bij GT-line (en GT) te krijgen was. Daarnaast is ie ook van binnen overal met blauwe stiksels afgewerkt (stuur, versnellingspook, stoelen) en blauwe carbon fiber inlays ipv aluminium in de Bose. Dit vond ik zoveel leuker ogen dan de Bose, dat ik de rest van de aanpassingen maar voor lief erbij heb genomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
striner schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:05:
Ik was normaal zelf ook van "waarom zou ik sportieve looks erop zetten als ie niet sportief is?", maar heb in mijn bestelling van de Megane toch uiteindelijk gekozen voor de GT-line ipv de Bose, en wel omdat blauw een van mijn favoriete kleuren is, en die felblauwe lakkleur alleen bij GT-line (en GT) te krijgen was. Daarnaast is ie ook van binnen overal met blauwe stiksels afgewerkt (stuur, versnellingspook, stoelen) en blauwe carbon fiber inlays ipv aluminium in de Bose. Dit vond ik zoveel leuker ogen dan de Bose, dat ik de rest van de aanpassingen maar voor lief erbij heb genomen :P
Ik moet zeggen dat ik de Bose versie zelfs tamelijk saai vind, de GT-Line heeft net wat spannendere bumpers, diffusors en andere aanpassingen die hem echt wat sportiever laat ogen! :D

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-10 03:40
Ieder zijn ding zo, ik vind al die GT labeltjes en sportieve attributen maar dik nep als iemand dan een 110pk diesel erin plopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
anessie schreef op woensdag 19 april 2017 @ 13:42:
Ieder zijn ding zo, ik vind al die GT labeltjes en sportieve attributen maar dik nep als iemand dan een 110pk diesel erin plopt :)
Hangt ook van de berijder af. Ik zie ook wel eens een godsgruwelijk dikke BMW rijden die dan met 80 de hele weg op de rechter baan hangt. Dan kan je allemaal fancy GT labels en sport-uitlaten hebben, maar daar heb je dan ook niets aan. Het oog wil ook wat, los van of hij wel of niet snel is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

DennusB schreef op woensdag 19 april 2017 @ 13:46:
[...]

Hangt ook van de berijder af. Ik zie ook wel eens een godsgruwelijk dikke BMW rijden die dan met 80 de hele weg op de rechter baan hangt. Dan kan je allemaal fancy GT labels en sport-uitlaten hebben, maar daar heb je dan ook niets aan. Het oog wil ook wat, los van of hij wel of niet snel is :)
Precies. Dat zie ik ook liever (niet over the top) dan een net niet A4 met wieldoppen of net 16 inch en halogeen lampen waarvan je gewoon kan zien dat het eigenlijk net niet binnen budget past.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
JB schreef op woensdag 19 april 2017 @ 14:22:
[...]

Precies. Dat zie ik ook liever (niet over the top) dan een net niet A4 met wieldoppen of net 16 inch en halogeen lampen waarvan je gewoon kan zien dat het eigenlijk net niet binnen budget past.
Juist. Liever een mooie auto om te zien die niet-mega-snel is, dan een bloedsnelle auto waaraan je kan zien dat het budget op was. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:51
[...]

Of dat ze voor je staan bij het stoplicht / oprit van de snelweg en ze niet meer durven dan het aaien van het gaspedaal zodat ik zelfs met mijn 90 ecodiesel pony's nog power over heb 8)7

Mijn Ecohok heeft ook een shiny sierstuk op de uitlaat en van binnen kan je met R-sound ook net doen alsof je een dikke V6 hebt:
YouTube: Renault Clio GT Premium R-Sound Effect RS

Helaas gaat hij erg geen kilometer sneller van >:)

110pk in een Megane of Octavia is redelijk normaal gemoderniseerd, een Volvo S60/V70 D2 is veel zieliger naar mijn mening :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:36

aex351

I am the one

DennusB schreef op woensdag 19 april 2017 @ 14:31:
[...]

Juist. Liever een mooie auto om te zien die niet-mega-snel is, dan een bloedsnelle auto waaraan je kan zien dat het budget op was. O-)
Beide hebben zo zijn voor en nadelen. Een auto met flink wat vermogen vind ik wel prettig. Is leuk autorijden.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
JB schreef op woensdag 19 april 2017 @ 14:22:
[...]

Gelukkig heeft de A4 nu standaard Xenon :p
Smaken verschillen, maar voor mij hoeft al die uiterlijke opsmuk niet. Doe mij maar een kale A4 met business pakketje waar alle essentiële opties in zitten. Beter dan een dik aangeklede A3 met allerlei "nutteloze" opties. Als je het budget hebt om een A4 dik aan te kleden is dat natuurlijk nog beter. Het verschil van A3 naar A4 is IMHO veel groter dan van A4 naar A6. Nu de bijtellingskorting weer weg is uit het C segment verwacht ik dat de meeste mensen die wegens bijtelling van een kale D segment auto naar een dikke 14% C segment zijn gegaan, vrijwel allemaal weer terug gaan naar de kale D segment auto's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
[...]

/me 5-serie rijder meldt zich
Waarom zou je niet een keer rechts rijden? De snelheid is wat lager en achter een vrachtwagen hoef je niet zoveel te doen. Een beetje opletten of de vrachtwagen niet ineens gaat remmen (als je al geen ACC hebt om die taak over te nemen). Ideaal dus als je in een telco zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
t_captain schreef op woensdag 19 april 2017 @ 14:48:
[...]

/me 5-serie rijder meldt zich
Waarom zou je niet een keer rechts rijden? De snelheid is wat lager en achter een vrachtwagen hoef je niet zoveel te doen. Een beetje opletten of de vrachtwagen niet ineens gaat remmen (als je al geen ACC hebt om die taak over te nemen). Ideaal dus als je in een telco zit :)
Nou goed, misschien was de rechterbaan geen goed voorbeeld.
Beeld je een dikke BMW 330i in of zo, die bij het stoplicht zo traag optrekt dat elk eco-hok zonder turbo er nog voorbij lijkt te vliegen... dat bedoel ik dus. Als je zo'n dikke bak neemt (zeker als het er 1 is die er uitziet als de goedkoopste versie van dat model), gebruik het dan in hemelsnaam 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-10 14:19
Z___Z schreef op woensdag 19 april 2017 @ 14:45:
[...]

Gelukkig heeft de A4 nu standaard Xenon :p
Smaken verschillen, maar voor mij hoeft al die uiterlijke opsmuk niet. Doe mij maar een kale A4 met business pakketje waar alle essentiële opties in zitten. Beter dan een dik aangeklede A3 met allerlei "nutteloze" opties. Als je het budget hebt om een A4 dik aan te kleden is dat natuurlijk nog beter. Het verschil van A3 naar A4 is IMHO veel groter dan van A4 naar A6. Nu de bijtellingskorting weer weg is uit het C segment verwacht ik dat de meeste mensen die wegens bijtelling van een kale D segment auto naar een dikke 14% C segment zijn gegaan, vrijwel allemaal weer terug gaan naar de kale D segment auto's.
Toch is de stap wel gigantisch als je van een C segment naar D segment gaat. Ook ik kijk met een schuin oog naar een Audi A4 Limousine. Maar als ik kijk wat die A4 mij kost tegenover mijn huidige A3 dan is dat flink. Mijn A3 is overigens al een 20% (A3 Sportback 1.4TFSI COD Proline S). Netto kost die mij ongeveer incl eigen bijdrage 340 euro in de maand. Een A4 Limousine Lease Edition met dan een lakje, en audi sound system komt op 513,- euro in de maand netto. Een verschil van 173,- euro p/mnd.

Dus ben benieuwd of de Audi A4's nu beter gaan lopen. Ik betwijfel het...

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 13:43
Van een A3 naar een A4 (zeker de nieuwe) is dan ook een hele stap, niet alleen in bijtelling a 22% :)

[ Voor 8% gewijzigd door wvkreg op 19-04-2017 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:07
Ik zit er ook aan te denken om een stapje terug te doen, van D naar C. Dat gaat me bijna 200 euro per maand netto schelen, toch best een getal.
Ik begin al langzaam te wennen aan het idee dat ik in een Golf (variant) ga rijden.... (brrr)
Wel een highline dan, helaas zit er standaard op de Businessline een R pakket. (Ik hou ook niet zo van die opsmuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Ter vervanging van de Audi A3 ga ik de volgende auto's rijden, of heb ik al gereden:

Mijn shortlist qua rijden is nu als volgt:

- Renault Talisman Estate Intense DCI110 (over 2 weken)
- Renault Megane Estate GT-line DCI110 (over 2 weken)
- Audi A4 Limousine 1.4TFSI Lease Edition (Gereden, en voelde als thuiskomen)
- VW Tiguan Comfortline Business (125Pk) (Gereden, en reed prima en heel ruim. Maar zonder R-line vind ik hem toch wat kaal/saai overkomen)
- Seat Ateca Xcellence 1.4TSI ACT (Reed top, wat kleiner als de Tiguan. Helaas levertijden die nu al op januari 2018 staan :( )
- Peugeot 3008 Blue Lease Premium 1.2 Turbo (2 weken)
- Opel Insignia Business Executive 1.5Turbo (wanneer die beschikbaar is, kan nog even duren)

Qua kosten ontlopen ze niet zoveel van elkaar, qua opties des te meer. Meest compleet zijn de 3008, Ateca, Megane, Insignia en Talisman.

VW, Audi zitten minder in de opties.

De Audi A4 zal omdat die veel duurder is ook wel afvallen vanwege de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Wicked-Game schreef op woensdag 19 april 2017 @ 14:51:
[...]

Toch is de stap wel gigantisch als je van een C segment naar D segment gaat. Ook ik kijk met een schuin oog naar een Audi A4 Limousine. Maar als ik kijk wat die A4 mij kost tegenover mijn huidige A3 dan is dat flink. Mijn A3 is overigens al een 20% (A3 Sportback 1.4TFSI COD Proline S). Netto kost die mij ongeveer incl eigen bijdrage 340 euro in de maand. Een A4 Limousine Lease Edition met dan een lakje, en audi sound system komt op 513,- euro in de maand netto. Een verschil van 173,- euro p/mnd.

Dus ben benieuwd of de Audi A4's nu beter gaan lopen. Ik betwijfel het...
A3 pro-line S heeft toch een cataloguswaarde van bijna 40k? Is denk ik bijna net zo duur als mijn C Lease Edition (20%). Zie wel dat de C veel duurder is geworden de laatste 2 jaar met dezelfde opties die ik heb. Plus de 2% extra bijtelling maakt dat wel wat duurder. Wil eigenlijk ook niet meer betalen. Hoop dus dat er volgend jaar een mooie aanbieding is in het D segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Z___Z schreef op woensdag 19 april 2017 @ 15:04:
[...]

A3 pro-line S heeft toch een cataloguswaarde van bijna 40k? Is denk ik bijna net zo duur als mijn C Lease Edition (20%). Zie wel dat de C veel duurder is geworden de laatste 2 jaar met dezelfde opties die ik heb. Plus de 2% extra bijtelling maakt dat wel wat duurder. Wil eigenlijk ook niet meer betalen. Hoop dus dat er volgend jaar een mooie aanbieding is in het D segment.
Fiscaal komt mijn A3 uit op 38k en dat met 20%.

Maar in de lease liggen C-segmenters blijkbaar gunstiger (hogere restwaarde o.a.). Hierdoor zie je gunstigere leasetarieven bij de C-segmenters dan bij de D-segmenters. Ongeacht of cataloguswaardes vrijwel gelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Mijn vorige Octavia (20%) kostte ook €38.5k. Dat was dus zo'n €333/maand.
De huidige S60 is met €47,5k (fiscaal overigens slechts 44k) tegen 22% toch echt wel een stuk luxer. Dat is ook wel meer dan dat 'stapje'. De kosten vallen me alleszins mee - zo'n €420/maand

Disclaimer: berekening van kosten is gedaan zonder rekening te houden met afbouw van kortingen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

AllSeeyinEye schreef op woensdag 19 april 2017 @ 15:25:
Mijn vorige Octavia (20%) kostte ook €38.5k. Dat was dus zo'n €333/maand.
De huidige S60 is met €47,5k (fiscaal overigens slechts 44k) tegen 22% toch echt wel een stuk luxer. Dat is ook wel meer dan dat 'stapje'. De kosten vallen me alleszins mee - zo'n €420/maand

Disclaimer: berekening van kosten is gedaan zonder rekening te houden met afbouw van kortingen etc.
Zolang je geen issues hebt met leasebudget is de netto maandlast ook niet veel hoger tussen een C en D segmenter. Cataloguswaarde zit niet zover uit elkaar. Probleem is vaak dat mensen geen D segmenter kunnen leasen omdat ie niet past in het leasebudget :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oggy
De auto is gisteren einde van de dag besteld! Zoals eerder gepost:

Skoda Octavia Combi - Ambition Business
Race Blue Metallic
Techpakket Ambition Business (stoelen zoals in Style, Sunset, Chrome raamlijsten nog wat kleine dingen)
DAB+ Radio
Zwart interieur (beige kon alleen op style ;( )
Zilverkleurige dakdragers

Gelukkig een plekje in de productie gevonden, beetje geluk levering 12-16 juni.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TctBDSQ.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Oggy op 20-04-2017 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

JB schreef op donderdag 20 april 2017 @ 08:48:
[...]

Zolang je geen issues hebt met leasebudget is de netto maandlast ook niet veel hoger tussen een C en D segmenter. Cataloguswaarde zit niet zover uit elkaar. Probleem is vaak dat mensen geen D segmenter kunnen leasen omdat ie niet past in het leasebudget :)
Ook dat leasebedrag valt alles mee, hoor. Mijn C segmenters gingen voor ongeveer 900/maand excl brandstofvoorschot, de S60 gaat voor 1050 excl brandstofvoorschot. Zoveel ontloopt dat elkaar dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Oggy schreef op donderdag 20 april 2017 @ 09:04:
De auto is gisteren einde van de dag besteld! Zoals eerder gepost:

Skoda Octavia Combi - Ambition Business
Race Blue Metallic
Techpakket Ambition Business (stoelen zoals in Style, Sunset, Chrome raamlijsten nog wat kleine dingen)
DAB+ Radio
Zwart interieur (beige kon alleen op style ;( )
Zilverkleurige dakdragers

Gelukkig een plekje in de productie gevonden, beetje geluk levering 12-16 juni.

[afbeelding]
Mooike hoor! Wel een bizar snelle levering! Die van mij is dan wel de Style Business maar staat wel een maand later gepland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oggy
vinom schreef op donderdag 20 april 2017 @ 09:42:
[...]

Mooike hoor! Wel een bizar snelle levering! Die van mij is dan wel de Style Business maar staat wel een maand later gepland.
Heel veel rond gebeld en uiteindelijk grote dealer gevonden die al enkele bestellingen had ingediend ter voorraad maar productieweek was nog niet begonnen. De dealer kon dus nog de configuratie aanpassen xD _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Oggy schreef op donderdag 20 april 2017 @ 09:43:
[...]

Heel veel rond gebeld en uiteindelijk grote dealer gevonden die al enkele bestellingen had ingediend ter voorraad maar productieweek was nog niet begonnen. De dealer kon dus nog de configuratie aanpassen xD _/-\o_
Dat is ideaal ja. Scheelt levertijd :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:34
Mijn vriendin heeft inmiddels te horen gekregen van HR dat ze zich mag (moet) gaan oriënteren op haar volgende lease auto. Nu zijn we al wel bij enkele dealers geweest en haar voorkeur gaat uit naar een A3 Sportback, Megane hatchback of V40 Nordic+. Moet verplicht Diesel zijn op basis van 55k / 36 maanden. Helaas dus geen benzine..

Willen dus sowieso op korte termijn enkele proefritten inplannen. Mijn voorkeur zou nu uitgaan naar de V40, minpuntjes lijkens ons de handmatige handrem en het wat verouderde Sensus navigatiesysteem (gebruiksvriendelijkheid/bediening). De V40 kan waarschijnlijk wel leuk aangekleed worden (geen automaat) binnen budget, weten we nog niet exact.

De Megane kan zonder meer leuk aangekleed worden en waarschijnlijk ook met automaat. Interieur looks lijken me iets goedkoper ogen. Mensen hier ervaring met de automaat en het grote iPad bedieningsscherm in de Megane?

De A3 Sportback vinden we allebei prachtig, maar binnen leasebudget wordt het waarschijnlijk een vrij kale versie, heel misschien de lease edition. Audi heeft natuurlijk nog tig losse opties die allemaal gaaf zijn maar nooit binnen budget kunnen. Jammer, dus grote kans dat dit hem dan niet wordt want full led, climat control, stoelverwarming e.d. zijn eigenlijk wel vereisten.

Keuzes keuzes.. sowieso maar eens proefrijden, hoewel we 3 jaar geleden ook in deze wagens hebben gezeten behalve de Megane. Tips waar op te letten of minpunten bij 1 van de 3? Iemand voor ong. dezelfde keuze gestaan? Of juist een andere wagen waar we helemaal niet bij stil hebben gestaan?

Afvallers voor ons waren:
- Opel Astra: saai, hoogglans interieur, niet onze smaak
- Mazda 3/BMW1 te 'mannelijk' dus vond ze niet mooi (de neus)
- Peugeot 308: rijdt ze nu in
- Seat Leon: spreekt ons niet heel erg aan, goedkoop interieur(?)
- Mercedes A: niet super qua looks en gewoon duur
- VW Golf: saai

(Stations en sedans vallen af, de ruimte in de C-segmenters is voor ons prima want geen kinderen en vaak vliegvakanties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
remzor schreef op donderdag 20 april 2017 @ 10:22:

De Megane kan zonder meer leuk aangekleed worden en waarschijnlijk ook met automaat. Interieur looks lijken me iets goedkoper ogen. Mensen hier ervaring met de automaat en het grote iPad bedieningsscherm in de Megane?
Ik rijd de Nieuwe Megane GT-Line Diesel met EDC automaat nu ongeveer 9 weken. Meer dan tevreden mee.
De automaat is een BMW bak, dus dat zit wel goed. Schakelt erg vloeiend en in de sport stand zorgt ie dat er altijd voldoende koppel beschikbaar is door wat eerder op of terug te schakelen.
Het grote bedieningsscherm vind ik ook erg prettig, ik heb wel de combinatie met het Bose audiosysteem en dan is het echt af. Goed te bedienen, vlot en rete goed geluid. Enige minpuntje : Ze lopen fors achter met kaart-updates die je zelf kan installeren.
Maar goed, als je een Megane nu bestelt krijg je toch Carplay & Android Auto support, dus dan kan je gewoon Maps gebruiken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op donderdag 20 april 2017 @ 09:35:
[...]

Ook dat leasebedrag valt alles mee, hoor. Mijn C segmenters gingen voor ongeveer 900/maand excl brandstofvoorschot, de S60 gaat voor 1050 excl brandstofvoorschot. Zoveel ontloopt dat elkaar dus niet.
>15% meer budget is nog behoorlijk significant. Maar goed een S60 is natuurlijk ook veel meer auto dan een Octavia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Z___Z schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:09:
[...]

>15% meer budget is nog behoorlijk significant. Maar goed een S60 is natuurlijk ook veel meer auto dan een Octavia.
Maar dan nog zegt dat ook niet altijd alles. Een bepaald automerk schrijft qua restwaarde meer af dan een ander automerk waardoor deze in de lease weer duurder is. Een Volvo is vaak qua leasebudget best leuk aan te kleden omdat restwaarde goed is.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Mijn vriendin heeft inmiddels te horen gekregen van HR dat ze zich mag (moet) gaan oriënteren op haar volgende lease auto. Nu zijn we al wel bij enkele dealers geweest en haar voorkeur gaat uit naar een A3 Sportback, Megane hatchback of V40 Nordic+. Moet verplicht Diesel zijn op basis van 55k / 36 maanden. Helaas dus geen benzine..

Willen dus sowieso op korte termijn enkele proefritten inplannen. Mijn voorkeur zou nu uitgaan naar de V40, minpuntjes lijkens ons de handmatige handrem en het wat verouderde Sensus navigatiesysteem (gebruiksvriendelijkheid/bediening). De V40 kan waarschijnlijk wel leuk aangekleed worden (geen automaat) binnen budget, weten we nog niet exact.

De A3 Sportback vinden we allebei prachtig, maar binnen leasebudget wordt het waarschijnlijk een vrij kale versie, heel misschien de lease edition. Audi heeft natuurlijk nog tig losse opties die allemaal gaaf zijn maar nooit binnen budget kunnen. Jammer, dus grote kans dat dit hem dan niet wordt want full led, climat control, stoelverwarming e.d. zijn eigenlijk wel vereisten.

Keuzes keuzes.. sowieso maar eens proefrijden, hoewel we 3 jaar geleden ook in deze wagens hebben gezeten behalve de Megane. Tips waar op te letten of minpunten bij 1 van de 3? Iemand voor ong. dezelfde keuze gestaan? Of juist een andere wagen waar we helemaal niet bij stil hebben gestaan?

Afvallers voor ons waren:
- Opel Astra: saai, hoogglans interieur, niet onze smaak
- Mazda 3/BMW1 te 'mannelijk' dus vond ze niet mooi (de neus)
- Peugeot 308: rijdt ze nu in
- Seat Leon: spreekt ons niet heel erg aan, goedkoop interieur(?)
- Mercedes A: niet super qua looks en gewoon duur
- VW Golf: saai

(Stations en sedans vallen af, de ruimte in de C-segmenters is voor ons prima want geen kinderen en vaak vliegvakanties).
Audi A3 is eigenlijk alleen een S-line editon de meest ideale optie. Voor lager zou ik persoonlijk nooit kiezen bij Audi ivm het ontbreken van essentiele opties. Je moet je overigens wel afvragen waarom je in NL stoelverwarming wil hebben, helemaal als je geen leder interieur hebt. Full Led koplampen is leuk, maar de xenon/led koplampen voldoen meer dan prima. Ik heb nooit de behoefte gehad om voor Full LED te kiezen. En al helemaal niet voor de Audi prijs.

V40 is leuk, was altijd mijn 2e keus. Fijne auto, alleen iets kleiner dan de A3 SB. Dat was voor mij de reden om voor de A3 te gaan.

Moet ze verplicht binnen budget blijven? Of mag ze dmv een eigen bijdrage er wel overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
DennusB schreef op donderdag 20 april 2017 @ 10:50:
[...]

Ik rijd de Nieuwe Megane GT-Line Diesel met EDC automaat nu ongeveer 9 weken. Meer dan tevreden mee.
De automaat is een BMW bak, dus dat zit wel goed.
dat betwijfel ik. In BMW's zitten verschillende versies van de ZF 8HP bak. Die is ontwikkeld voor montage in de lengterichting van de auto. Een Megane heeft echter een dwarsgeplaatste motor.

BMW gebruikt in de "Mini" modellen (2-serie AT, GT; X1) andere bakken, van Aisin Seiki i.p.v. ZF. Wellicht dat deze ook in de Megane zitten? Maar ergens lijkt het me vreemd. Renault ontwikkelt samen met Nissan en MB, niet met BMW AFAIK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
t_captain schreef op donderdag 20 april 2017 @ 12:11:
[...]

dat betwijfel ik. In BMW's zitten verschillende versies van de ZF 8HP bak. Die is ontwikkeld voor montage in de lengterichting van de auto. Een Megane heeft echter een dwarsgeplaatste motor.

BMW gebruikt in de "Mini" modellen (2-serie AT, GT; X1) andere bakken, van Aisin Seiki i.p.v. ZF. Wellicht dat deze ook in de Megane zitten? Maar ergens lijkt het me vreemd. Renault ontwikkelt samen met Nissan en MB, niet met BMW AFAIK.
Ik vertel ook alleen wat ze mij hebben verteld in de garage :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 14:54

Nohead

PSN ID: Nohead

Wicked-Game schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:58:
[...]

Audi A3 is eigenlijk alleen een S-line editon de meest ideale optie. Voor lager zou ik persoonlijk nooit kiezen bij Audi ivm het ontbreken van essentiele opties. Je moet je overigens wel afvragen waarom je in NL stoelverwarming wil hebben, helemaal als je geen leder interieur hebt.
Weet je hoe lekker stoelverwarming is :) Ik zet zelfs nu als het buiten 10graden is stoelverwarming aan. Zit gewoon lekker met een verwarmde bips (ja met leder). Denk dat vele er ook zo over denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-10 01:07
Nohead schreef op donderdag 20 april 2017 @ 12:52:
[...]

Weet je hoe lekker stoelverwarming is :) Ik zet zelfs nu als het buiten 10graden is stoelverwarming aan. Zit gewoon lekker met een verwarmde bips (ja met leder). Denk dat vele er ook zo over denken...
Sluit me hierbij aan! Heb stoelverwarming nog best vaak aanstaan. Niet op de hoogste stand overigens. Het is geen must, maar wel een hele fijne Nice to have optie.

wijze woorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Wikipedia vertelt me dat in de Megane een automatische 6-bak met dubbele droge kopeling zit. Die bak is de Getrag 6DCT250. Die 6DCT generatie is ingebouwd in modellen van Ford, Volvo, Chrysler / Dodge, Renault en Smart. Geen Mini of BMW (die hebben allemaal 8-traps bakken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
vinom schreef op donderdag 20 april 2017 @ 09:42:
[...]

De mijne zou ook eind Juni beschikbaar moeten zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
@Hennie-M En wanneer besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:05
t_captain schreef op donderdag 20 april 2017 @ 13:09:
Wikipedia vertelt me dat in de Megane een automatische 6-bak met dubbele droge kopeling zit. Die bak is de Getrag 6DCT250. Die 6DCT generatie is ingebouwd in modellen van Ford, Volvo, Chrysler / Dodge, Renault en Smart. Geen Mini of BMW (die hebben allemaal 8-traps bakken).
uh? http://www.bmw.nl/nl/specials/steptronic-editions.html 6 en 8 traps automaten. Overigens wel van ander merk inderdaad.
DennusB schreef op donderdag 20 april 2017 @ 12:16:
[...]

Ik vertel ook alleen wat ze mij hebben verteld in de garage :P
Daar moet je niet te veel op vertrouwen, zo blijkt. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door LuPo op 20-04-2017 14:35 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:00
LuPo schreef op donderdag 20 april 2017 @ 14:32:
[...]

uh? http://www.bmw.nl/nl/specials/steptronic-editions.html 6 en 8 traps automaten. Overigens wel van ander merk inderdaad.
Als je echt volledig wil zijn zou je de 7 traps DCT ook nog moeten vermelden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik zit even te kijken. 1-serie, 3-serie, 3GT, 5-serie, 5GT, alles komt met de 8-traps automaat.

Alleen op de de X1 18i zit nog een zesbak. Ik weet niet of het om de oudere ZF bakken gaat om een Mini-versnellingsbak. Sowieso is een X1 F48 eigenlijk een Mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
Nohead schreef op donderdag 20 april 2017 @ 12:52:
[...]

Yep, hier ook nog vrijwel dagelijks inclusief stuurwielverwarming. Heerlijk!
(ook lederen bekleding trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

B-Real schreef op donderdag 20 april 2017 @ 15:24:
[...]

Yep, hier ook nog vrijwel dagelijks inclusief stuurwielverwarming. Heerlijk!
(ook lederen bekleding trouwens)
Vergeet de parkeerverwarming niet! (En ook hier lederen bekleding, dat smoelt het best, is het makkelijkst te onderhouden en zit het lekkerst!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
Ik weet niet exact wanneer maar ik geloof vorige week dinsdag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManiacScum
AllSeeyinEye schreef op donderdag 20 april 2017 @ 15:33:
[...]

Vergeet de parkeerverwarming niet! (En ook hier lederen bekleding, dat smoelt het best, is het makkelijkst te onderhouden en zit het lekkerst!)
Zit het lekkerst? Voor jou misschien, ik kon niet wachten om weer stof of Alcantara te zitten....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
ManiacScum schreef op donderdag 20 april 2017 @ 15:41:
[...]

Zit het lekkerst? Voor jou misschien, ik kon niet wachten om weer stof of Alcantara te zitten....
Inderdaad. In mijn Fiesta had ik lederen bekleding maar ik werd er gek van. Nu weer mooi stof in m'n Megane, veel fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
t_captain schreef op donderdag 20 april 2017 @ 15:23:
Ik zit even te kijken. 1-serie, 3-serie, 3GT, 5-serie, 5GT, alles komt met de 8-traps automaat.

Alleen op de de X1 18i zit nog een zesbak. Ik weet niet of het om de oudere ZF bakken gaat om een Mini-versnellingsbak. Sowieso is een X1 F48 eigenlijk een Mini.
Dan vergeet je de 218i AT, 216d AT, 218i GT en 216d GT. Die hebben allemaal ook een 6 traps auto. Al de dwarse motoren bij BMW zijn gekoppeld aan Aisin automaten (6 en 8 traps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Die auto's bevatten allemaal een Mini aandrijflijn. Het is dus een "Mini-bak" en geen "BMW-bak". Niet dat het uitmaakt, want de Renault-verkoper haalde BMW en MB door elkaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
DennusB schreef op donderdag 20 april 2017 @ 10:50:
[...]

De automaat is een BMW bak, dus dat zit wel goed. Schakelt erg vloeiend en in de sport stand zorgt ie dat er altijd voldoende koppel beschikbaar is door wat eerder op of terug te schakelen.
Het grote bedieningsscherm vind ik ook erg prettig, ik heb wel de combinatie met het Bose audiosysteem en dan is het echt af. Goed te bedienen, vlot en rete goed geluid. Enige minpuntje : Ze lopen fors achter met kaart-updates die je zelf kan installeren.
Maar goed, als je een Megane nu bestelt krijg je toch Carplay & Android Auto support, dus dan kan je gewoon Maps gebruiken!
Thanks voor je feedback, goed om te horen dat de automaat fijn is. Er zullen sowieso niet veel 'horror-automaten' zijn, zoals jaren geleden wel het geval was.
Als de keuze op de Megane hatchback valt zal deze besteld worden incl. (zo goed als) alle mogelijk opties in de Bose uitvoering. Carplay en Android auto zullen mijn vriendin niet veel boeien vermoed ik. Ze gebruikt het liefst gewoon de ingebouwde navigatie en bluetooth om te bellen, maar muziek streamen doet ze al niet. Ze heeft liever een dashboardkastje vol CD's 8)7
Wel leuk als het er op zit though, dat is dus standaard bij de Megane als je deze vanaf nu besteld begrijp ik?
Wicked-Game schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:58:
Audi A3 is eigenlijk alleen een S-line editon de meest ideale optie. Voor lager zou ik persoonlijk nooit kiezen bij Audi ivm het ontbreken van essentiele opties. Je moet je overigens wel afvragen waarom je in NL stoelverwarming wil hebben, helemaal als je geen leder interieur hebt. Full Led koplampen is leuk, maar de xenon/led koplampen voldoen meer dan prima. Ik heb nooit de behoefte gehad om voor Full LED te kiezen. En al helemaal niet voor de Audi prijs.

V40 is leuk, was altijd mijn 2e keus. Fijne auto, alleen iets kleiner dan de A3 SB. Dat was voor mij de reden om voor de A3 te gaan.

Moet ze verplicht binnen budget blijven? Of mag ze dmv een eigen bijdrage er wel overheen?
Mwah, niet helemaal eens. De S-line is zeker een mooie en complete uitvoering (zou de mooiste samenstelling zijn) maar de lease edition heeft toch al aardig wat opties hoor, zoals LED, navigatie, armsteun, parkeerhulp, Audi car assistant, aluminium opsmuk, etc. Het is denk ik maar net wat je wilt. Voor full option ben je gewoon erg duur uit ja..
Maar vermoed wel dat de configuratie die binnen budget past niet helemaal aansluit bij de wenslijst qua opties..

Stoelverwarming: mijn vriendin is een koukleum. Eigenlijk vind ik het ook wel lekker, wordt toch zeker 4-5 maanden gebruikt hoor, misschien zelfs wel langer :o Het werkt gewoon erg snel en je bent dus zo warm.
Full LED is zowel vanwege de fijne lichtopbrengst als vanwege het optische aspect. Het smoelt gewoon veel beter dan hologeen/xenon imho :)

Ze mag buiten budget, maar wil niet buiten budget. Als dit nu 10 euro is voor je droomuitvoering, OK. Maar ze gaat van 14% naar 22% dus sowieso worden de nettokosten hoger. Daar komt nog eens bij dat als ze van werkgever wisselt ze het openstaande bedrag aan eigen bijdrage nog even af mag tikken. Een no-go dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-10 03:40
remzor schreef op donderdag 20 april 2017 @ 16:41:
[...]
Als de keuze op de Megane hatchback valt zal deze besteld worden incl. (zo goed als) alle mogelijk opties in de Bose uitvoering. Carplay en Android auto zullen mijn vriendin niet veel boeien vermoed ik. Ze gebruikt het liefst gewoon de ingebouwde navigatie en bluetooth om te bellen, maar muziek streamen doet ze al niet. Ze heeft liever een dashboardkastje vol CD's 8)7
Wel leuk als het er op zit though, dat is dus standaard bij de Megane als je deze vanaf nu besteld begrijp ik?
Ja op huidige builds zou Apple Carplay in een Bose edition standaard erbij moeten wezen, vraag het natuurlijk wel even na want Renault is tot recent in 2017 er heel onduidelijk over geweest.

Hou er wel rekening mee dat de kaartupdates van Rlink2 altijd wel een (lange) tijd achter lopen, google maps is zoveel sneller actueel (we hebben in Belgie van die leuke circulatieplannen waarbij halve steden eenrichtingstraten en knippen krijgen, dat is onwerkbaar met de Renault navigatie tot we 12-18 maand verder zijn).

Cadeau ideetje spotify premium? CD's is toch echt niet meer van deze tijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
anessie schreef op donderdag 20 april 2017 @ 18:31:
[...]

Ja op huidige builds zou Apple Carplay in een Bose edition standaard erbij moeten wezen, vraag het natuurlijk wel even na want Renault is tot recent in 2017 er heel onduidelijk over geweest.

Hou er wel rekening mee dat de kaartupdates van Rlink2 altijd wel een (lange) tijd achter lopen, google maps is zoveel sneller actueel (we hebben in Belgie van die leuke circulatieplannen waarbij halve steden eenrichtingstraten en knippen krijgen, dat is onwerkbaar met de Renault navigatie tot we 12-18 maand verder zijn).

Cadeau ideetje spotify premium? CD's is toch echt niet meer van deze tijd..
Top, thanks voor de info. En van de kaarten heb je gelijk in. Ik zou waarschijnlijk ook Carplay gebruiken, maar ik ben veel meer 'techy' dan mijn vriendin. Gelukkig zijn de wegen in NL iets beter en wordt het wat beter aangegeven als er wegwerkzaamheden zijn ;)
Vaak komt ze op ong. dezelfde adressen in dezelfde provincie dus nu gebruikt ze ook gewoon de standaard niet-up-to-date Peugeot navigatie.

Spotify Premium heb ik en kan zij ook gewoon gebruiken maar dat doet ze soms alleen thuis op ons home cinema systeem of op de bluetooth speaker tijdens het strijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiv30
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 05-05 11:53
In onze Megane die in juli wordt geleverd (geen leaseauto) zit ook CarPlay. Heb het nooit echt gemist in ons huidige wagenpark maar Spotify bedienen via het centrale scherm is toch wel fijn. Hoef ik tenminste niet meer elke keer Spotnet aan te slingeren om muziek op een usb'tje te zetten.

Twee dagen geleden heb ik de code gekregen om in te loggen bij Alphabet zo dat ik een nieuwe leaseauto kan bestellen. Op dit moment heb ik een Volvo V70 D2 uit 2013. Nog even erover nagedacht om deze auto over te nemen maar ik vertrouw het toch niet met de D2 motor. Deze motor staat op internet niet echt bekend als de sterkste motor die Volvo heeft gemaakt.

Op de lijst staan nu een Renault Talisman, Mercedes C-Klasse, Audi A5, Volkswagen Passat, Opel Insignia of een Volvo V90. Ook nog gekeken voor een Alfa Romea Guillia, maar die viel tegen. Ik ben nog aan het oriënteren dus een complete optielijst met wat ik wel en niet wil heb ik nog niet, maar wat me wel opviel is dat je bij bijvoorbeeld Audi en Volvo bij moet betalen voor CarPlay, terwijl dit bij een veel goedkopere Talisman standaard is. Zelfs op een iets luxere Corsa is dit standaard. 8)7

Waar ik wel erg op aan het letten ben is de tankinhoud. Op dit moment kan er 70 liter in en ik ben me ervan bewust dat ik dit niet snel meer zal aantreffen, maar de tankinhoud van moderne auto's valt tegen. Die van de Talisman is standaard maar 51 liter, maar als je de Initiale Paris met 4control neemt, daalt dit al tot 47 liter. De V90, nota bene de opvolger van mijn V70, heeft maar 55 liter tankinhoud. Ik rij zo'n 1500 kilometer per week en heb niet echt zin om straks elke keer bij de pomp te staan. Ik heb nog niet echt auto's gevonden met nog een ouderwetse grote tank binnen dit segment. Dus als iemand nog suggesties heeft hoor ik ze graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:18
Ik ga voor deze configuratie :
http://configurator.volkswagen.nl/samenvatting?code=OUNJC

Wat vinden jullie er van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

@jordiv30 de V en S60 hebben gewoon nog 67.5 liter tanks.

[ Voor 5% gewijzigd door AllSeeyinEye op 20-04-2017 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Mooi, lekker compleet? Met een reden voor Volkswagen gekozen? Seat Leon ST, Skoda Octavia Combi ook bekeken bijvoorbeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:18
vinom schreef op donderdag 20 april 2017 @ 20:52:
[...]

Mooi, lekker compleet? Met een reden voor Volkswagen gekozen? Seat Leon ST, Skoda Octavia Combi ook bekeken bijvoorbeeld?
Yep. Rij nu een Octavia. Een keer wat anders
Daarnaast heeft de nieuwe golf een paar extra's TOV de Octavia: active info display,auto holding handrem.
T.o.v. de Leon is de golf ruimer en beter afgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
[...]

Willen dus sowieso op korte termijn enkele proefritten inplannen. Mijn voorkeur zou nu uitgaan naar de V40, minpuntjes lijkens ons de handmatige handrem
Waarom lijkt jullie dat een minpunt?
..en het wat verouderde Sensus navigatiesysteem (gebruiksvriendelijkheid/bediening).
Dat systeem inderdaad niet echt gebruiksvriendelijk, volgens mij is het systeem waar de V40 nu mee geleverd wordt nog hetzelfde als die van de V40 die in 2015 geleverd werd (?). Zat laatst bij een collega in de auto met een V40 van eind 2015, dat werkt niet allemaal even soepel. Dan werkt de mijne, V40 uit 2013 met Sensus Connected Touch (Android), toch beter :+
De V40 kan waarschijnlijk wel leuk aangekleed worden (geen automaat) binnen budget, weten we nog niet exact.

[...]
Dat moet zeker wel lukken inderdaad met de Nordic+ uitvoeringen nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
pitchdown schreef op donderdag 20 april 2017 @ 20:59:
[...]

Yep. Rij nu een Octavia. Een keer wat anders
Daarnaast heeft de nieuwe golf een paar extra's TOV de Octavia: active info display,auto holding handrem.
T.o.v. de Leon is de golf ruimer en beter afgewerkt.
mooi hoor, ik rijd dezelfde maar dan in R-line trim.
auto-hold en elketrische parkeerrem is erg gemakkelijk en ben je snel gewend (zeker als je in een andere auto stapt weer met analoge handrem :X )

AID lijkt me ook een leuke optie, ben benieuwd of ze die 1-op1 hebben overgenomen uit de passat of dat er zaken zijn gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@jordiv30 De Mondeo heeft 62L :) Moest er even aan wennen dat ik niet meer zo vaak hoef te tanken :D Kwam van 45-50L :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
jordiv30 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 20:12:
In onze Megane die in juli wordt geleverd (geen leaseauto) zit ook CarPlay. Heb het nooit echt gemist in ons huidige wagenpark maar Spotify bedienen via het centrale scherm is toch wel fijn. Hoef ik tenminste niet meer elke keer Spotnet aan te slingeren om muziek op een usb'tje te zetten.
Spotify is toch in principe gewoon een playlist aanzwengelen en vervolgens kun je via het scherm de nummers zien, skippen, pauzeren etc. Ik gebruik zelf ook altijd Spotify in de auto middels BT streaming dus geen USB nodig ;) Het switchen van playlist/radiostation e.d. kan ik dan idd alleen via de telefoon zelf.
Tankiej schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 08:05:
Waarom lijkt jullie dat een minpunt?
Eigenlijk zoals @Shanquish hierboven het ook al aangeeft; in die 308 zijn we gewend dat de handrem er automatisch op en afgaat. Je kunt gewoon wegrijden, auto op slot zetten, etc. zonder zelf de handrem überhaupt maar aan te hoeven raken.
Daarnaast staat het veel strakker vinden wij wanneer dit elektronisch is en dus die 'lompe' grote handrem weg is uit het interieur.
Dat systeem inderdaad niet echt gebruiksvriendelijk, volgens mij is het systeem waar de V40 nu mee geleverd wordt nog hetzelfde als die van de V40 die in 2015 geleverd werd (?). Zat laatst bij een collega in de auto met een V40 van eind 2015, dat werkt niet allemaal even soepel. Dan werkt de mijne, V40 uit 2013 met Sensus Connected Touch (Android), toch beter :+
Ja, daar was ik al een beetje bang voor. Ik zal het vast wel onder de knie krijgen maar mijn vriendin is dus een touch screen gewend in de 308 en natuurljk van de iPad/iPhone etc.
Als het een te grote struggle wordt zal ze vermoed ik toch weer liever een touch screen hebben.
Is het wel zo dat de spraakbediening goed werkt? Kun je gemakkelijk een adres inspreken bijv.? (Gaat eigenlijk puur om navigeren).
Dat moet zeker wel lukken inderdaad met de Nordic+ uitvoeringen nu :)
Die uitvoering is idd wel echt bijzonder compleet. Vooral als je dan ook de luxery line aanklikt (met o.a. panorama dak en full leather). Totaal zit je dan iets boven de 34k met een D2 versie, paar extra opties maakt hem 36-37k. Maar dan heb je wel echt nagenoeg álles.. Zou mooi zijn als zo'n Nordic+ met luxery line in het budget past :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
remzor schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:28:
[...]

Spotify is toch in principe gewoon een playlist aanzwengelen en vervolgens kun je via het scherm de nummers zien, skippen, pauzeren etc. Ik gebruik zelf ook altijd Spotify in de auto middels BT streaming dus geen USB nodig ;) Het switchen van playlist/radiostation e.d. kan ik dan idd alleen via de telefoon zelf.

[...]

Eigenlijk zoals @Shanquish hierboven het ook al aangeeft; in die 308 zijn we gewend dat de handrem er automatisch op en afgaat. Je kunt gewoon wegrijden, auto op slot zetten, etc. zonder zelf de handrem überhaupt maar aan te hoeven raken.
Daarnaast staat het veel strakker vinden wij wanneer dit elektronisch is en dus die 'lompe' grote handrem weg is uit het interieur.
Oh, ik gebruik de handrem nooit. Nouja, nooit, misschien 3-4 keer in de afgelopen 4 jaar. We hebben toch geen extreme heuvels/bergen in Nederland waar je je auto op de handrem moet zetten bij het parkeren. Die van mij staat altijd in de versnelling..

Daarnaast vond ik de handmatige handrem wel leuk bij het 'spelen' in de sneeuw op een grote lege parkeerplaats :+
[...]

Ja, daar was ik al een beetje bang voor. Ik zal het vast wel onder de knie krijgen maar mijn vriendin is dus een touch screen gewend in de 308 en natuurljk van de iPad/iPhone etc.
Als het een te grote struggle wordt zal ze vermoed ik toch weer liever een touch screen hebben.
Is het wel zo dat de spraakbediening goed werkt? Kun je gemakkelijk een adres inspreken bijv.? (Gaat eigenlijk puur om navigeren).
Ik heb het maar kort meegemaakt, maar opzich werkt het wel. Als je het perfect uitspreekt kan je een adres in één keer noemen, straat + huisnummer + plaats. Maar dat gaat niet altijd goed, dus daarna moet je soms nog plaats, straat en huisnummer weer noemen.
[...]

Die uitvoering is idd wel echt bijzonder compleet. Vooral als je dan ook de luxery line aanklikt (met o.a. panorama dak en full leather). Totaal zit je dan iets boven de 34k met een D2 versie, paar extra opties maakt hem 36-37k. Maar dan heb je wel echt nagenoeg álles.. Zou mooi zijn als zo'n Nordic+ met luxery line in het budget past :)
Dat is inderdaad wel lekker van een model die redelijk aan het einde van z'n leeftijd zit, dan krijg je veel opties voor weinig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
jordiv30 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 20:12:
Ik rij zo'n 1500 kilometer per week en heb niet echt zin om straks elke keer bij de pomp te staan. Ik heb nog niet echt auto's gevonden met nog een ouderwetse grote tank binnen dit segment. Dus als iemand nog suggesties heeft hoor ik ze graag. :)
De Passat heeft, buiten de minst krachtige motoren, 66 liter. (zelfde voor de Skoda Superb)
Wat niet ver af is van je huidige 70. Reken daar een wat zuinigere auto bij en je staat even vaak aan de pomp als vroeger.
Peugeot 508 heeft 72l, maar dat is wel een auto die je moet liggen als in minder all-round goed dan de nieuwe Insignia of de Passat. Citroen C5 is vergelijkbaar, maar ondertussen al 10 jaar oud.

Misschien handig om met dergelijke km's eens te kijken naar de grote van de AdBlue tank, of te kiezen voor een diesel zonder AdBlue.
AllSeeyinEye schreef op donderdag 20 april 2017 @ 20:43:
@jordiv30 de V en S60 hebben gewoon nog 67.5 liter tanks.
Sta je nog vaak aan de pomp als er benzine in moet. ;) Dan ben je 'beter' af met een 55/60l tank en diesel (V90).

[ Voor 14% gewijzigd door AndRo555 op 21-04-2017 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

AndRo555 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 13:18:
Sta je nog vaak aan de pomp als er benzine in moet. ;) Dan ben je 'beter' af met een 55/60l tank en diesel (V90).
Wat is 'vaak'. Iedere 800 km een tankbeurt. Da's 1 a 2x per week zo ongeveer, dus niet bijzonder veel (vind ik).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[...]
Ik heb 10x liever het (volgens veel mensen verschrikkelijk drukke) knopjes dashboard dan dat touchscreen gebeuren van de 308. Het werkt traag, het is gevaarlijk en het is op z'n Frans in elkaar gezet (lees onhandig/ondoordacht). Wanneer ik de temperatuur wil verlagen, aanjager wil aanpassen of iets anders wil ik gewoon een knop waar ik aan kan draaien. Nu slinger je zelf de vluchtstrook op als je niet uitkijkt.

Het inspreken van een adres op de V40 ging bij mij prima, zelfs lange adressen met engelse namen (bijv. Flight Forum 3300, Eindhoven, ging zonder problemen. Het invoeren via de knoppen werkt niet heel snel, maar aangezien spraak bij mij zo goed als feilloos werkte heb ik dat zelden gebruikt. Ook voor bellen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
[...]

Beter een keer vaker benzine tanken en schone handen houden, dan elke keer die smerige diesel tanken. Achja je kan altijd zo'n plastic handschoentje pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Z___Z schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 15:27:
[...]

Beter een keer vaker benzine tanken en schone handen houden, dan elke keer die smerige diesel tanken. Achja je kan altijd zo'n plastic handschoentje pakken.
Jup! En hoera voor de easy fuel tankdop :D

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordiv30
Bedankt voor jullie reacties.
JB schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 10:14:
@jordiv30 De Mondeo heeft 62L :) Moest er even aan wennen dat ik niet meer zo vaak hoef te tanken :D Kwam van 45-50L :)
Dat is inderdaad erg netjes. Afgelopen 2e paasdag voor de afwisseling eens verschillende dealers bezocht en de Mondeo heeft me verrast qua ruimte (vooral op de achterbank). Ik vind alleen het plastic in het midden bij het multimediasysteem niet passen bij een auto van dit kaliber. Als je de goedkoopste uitvoering neemt kan ik het nog begrijpen, maar zelfs bij de Vignale is de hele middenconsole plastic. Daarnaast leek het infotaimentsysteem erg omslachtig, maar ik heb geen idee of hier toen al het nieuwe Sync3 systeem was geïnstalleerd, Die blijkt volgens Autoweek een stuk beter te zijn.
De Passat heeft, buiten de minst krachtige motoren, 66 liter. (zelfde voor de Skoda Superb)
Wat niet ver af is van je huidige 70. Reken daar een wat zuinigere auto bij en je staat even vaak aan de pomp als vroeger.
Peugeot 508 heeft 72l, maar dat is wel een auto die je moet liggen als in minder all-round goed dan de nieuwe Insignia of de Passat. Citroen C5 is vergelijkbaar, maar ondertussen al 10 jaar oud.
Voor deze V70 heb ik verschillende Peugeots gereden, met als laatste Peugeot een 508. Heerlijke auto en je kon hem lekker dik aankleden zonder dat klanten na begonnen te denken over waar het geld naartoe gaat :P . Helaas heb ik ook veel Peugeots met problemen gehad en daar was deze 508 er een van. Hij had dezelfde 1.6 motor als ik nu in de Volvo heb, en een automaat. Die automaat gaf diverse foutmeldingen. Stond ik voor de Gotthardtunnel in de file, krijg ik opeens een melding dat de versnellingsbak kapot is en dat ik zo snel mogelijk naar de dealer moet. Gelukkig daarna de reis afgemaakt zonder verdere problemen.

Hierna kwamen er nog veel meer foutmeldingen over de EGR klep en dergelijke. Gelukkig hielp het om de auto even opnieuw te starten. Later bleek er een draadje van het remlicht niet goed aangesloten te zijn (is mij verteld tenminste) |:( . Rare mensen die Fransen. 8)7

Daarna nog veel gezeik gehad met de turbo, die hield er soms zomaar mee op. Dan rij je daar op de snelweg met 80 km/u. Toen mijn ouders de auto een keer mee hadden met vier man aan boord en drie grote koffers achterin gebeurde dit ook. Hierna hebben ze nooit meer de Peugeot geleend. :9

Toen was ik er klaar mee en heb deze V70 geleast met toen nog 40.000 km op de teller. Voor mij geen huidige generatie 508 met deze bak meer. ;)
Ik hou nogal van afwisseling in de auto, dus ik zet altijd verschillende artiesten, genres, liedjes en dergelijke op. Nu maak in van tevoren een wachtrij in Spotify en dan hoop ik dat hij lang genoeg is om op mijn bestemming aan te komen. En dan maar hopen dat ik zin heb in dat ene liedje, anders wordt ome agent niet zo blij. :)
Z___Z schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 15:27:
Het gaat me niet zozeer om het bij de pomp staan, maar meer om de tijd die je ermee verliest. En daarnaast hou ik van doorrijden, dus het verpest ook mijn snelheidsrecord natuurlijk. Voordat je eenmaal bij 160 km/u bent met een D2 ben je flink wat tijd verder kan ik je zeggen.

De Passat past precies bij mijn wensen qua opties, budget en tankinhoud. Maar ja, die auto is wel erg dertien in een dozijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
jordiv30 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 15:59:
Bedankt voor jullie reacties.

[...]

Het gaat me niet zozeer om het bij de pomp staan, maar meer om de tijd die je ermee verliest. En daarnaast hou ik van doorrijden, dus het verpest ook mijn snelheidsrecord natuurlijk. Voordat je eenmaal bij 160 km/u bent met een D2 ben je flink wat tijd verder kan ik je zeggen.

De Passat past precies bij mijn wensen qua opties, budget en tankinhoud. Maar ja, die auto is wel erg dertien in een dozijn.
C-Klasse heeft ook 66 liter. Is van binnen minder ruim dan een Mondeo, maar wel veel beter afgewerkt. Middenconsoles zijn volgens mij altijd van plastic. Bij de luxere merken wordt er hier en daar wat aluminium of houten sierstripjes toegevoegd. Persoonlijk zou ik eerder kijken naar de ergonomie van het interieur dan van welke materialen het gemaakt is. De ergonomie is over het algemeen bij de luxere merken ook beter. Ik snap alleen niet waarom de Passat zo populair is. De materialen die je aanraakt zijn kei hard (stuur, pook), terwijl de materialen die je nooit aanraakt van zacht plastic wordt gemaakt (bovenkant dashboard). Daarnaast is de ergonomie ook niet geweldig. Airco bediening zit laag, en navi scherm zit ook laag (is wel opgelost als je het active info display neemt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Tankiej schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:46:
Oh, ik gebruik de handrem nooit. Nouja, nooit, misschien 3-4 keer in de afgelopen 4 jaar. We hebben toch geen extreme heuvels/bergen in Nederland waar je je auto op de handrem moet zetten bij het parkeren. Die van mij staat altijd in de versnelling..

Daarnaast vond ik de handmatige handrem wel leuk bij het 'spelen' in de sneeuw op een grote lege parkeerplaats :+
Oke, duidelijk. Tis ook maar net wat je (jezelf) bent aangeleerd. Persoonlijk zet ik hem ook altijd op de handrem i.p.v. in een versnelling.
Dat spelen in de sneeuw kan ik me wel voorstelen, maar de vrouw des huizes denk ik absoluut niet, haha :P
Ik heb het maar kort meegemaakt, maar opzich werkt het wel. Als je het perfect uitspreekt kan je een adres in één keer noemen, straat + huisnummer + plaats. Maar dat gaat niet altijd goed, dus daarna moet je soms nog plaats, straat en huisnummer weer noemen.
Ja ik vermoed dat het ongeveer hetzelfde werkt als bij de TomTom GO met Live service die ik een tijd heb gebruikt, of bij Siri/Google. Vaak pakt ie hem meteen als je duidelijk bent, maar met herrie om je heen of een zwaar accent kan het wel eens lastig worden.
Dat is inderdaad wel lekker van een model die redelijk aan het einde van z'n leeftijd zit, dan krijg je veel opties voor weinig!
Dat is zonder meer waar denk ik. 3 jaar geleden kwamen de modellen allemaal net op de markt of waren ze nog relatief nieuw (A3 sportback, V40, 308, Leon, Golf, A-klasse, etc.) en inmiddels hebben ze bijna allemaal wel weer een facelift gehad. De Megane is daarentegen wel weer een helemaal nieuw model, maar bij alle overige merken zie je een beetje hetzelfde. Dus nu wordt het waarschijnlijk een wat ouder type maar wel na de facelift dus..

Overigens is de V40 in België bijvoorbeeld gewoon een stuk prijziger met soortgelijke opties, scheelt zomaar 6k. Nederland is wel een belangrijk Volvo land dus misschien zijn de pakketen hier toch net wat aantrekkelijker geprijsd nu.
J0YR1D3R schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 14:14:
Ik heb 10x liever het (volgens veel mensen verschrikkelijk drukke) knopjes dashboard dan dat touchscreen gebeuren van de 308. Het werkt traag, het is gevaarlijk en het is op z'n Frans in elkaar gezet (lees onhandig/ondoordacht). Wanneer ik de temperatuur wil verlagen, aanjager wil aanpassen of iets anders wil ik gewoon een knop waar ik aan kan draaien. Nu slinger je zelf de vluchtstrook op als je niet uitkijkt.

Het inspreken van een adres op de V40 ging bij mij prima, zelfs lange adressen met engelse namen (bijv. Flight Forum 3300, Eindhoven, ging zonder problemen. Het invoeren via de knoppen werkt niet heel snel, maar aangezien spraak bij mij zo goed als feilloos werkte heb ik dat zelden gebruikt. Ook voor bellen trouwens.
Dat is goed om te horen wat betreft de spraakfuncties. Als het fijn werkt lijkt me het ook wel ideaal, persoonlijk zou ik het dan zeker gebruiken.

M.b.t. het touch screen gebeuren heb je een punt, maar het wordt toch ook vaak overdreven hoor. De airco bijv. zie je gewoon bovenaan het scherm staan en kun je redelijk gemakkelijk plussen en minnen. Een draaiknop is fijner, maar dan moet je vaak ook wel even kijken op welke temp. je hem draait.
Dat geldt ook voor de knoppen in de V40; als je daar tijdens het rijden e.e.a. wilt intypen of invoeren ben je toch ook wel even afgeleid en niet naar de weg aan het kijken lijkt me.
Tijdens het rijden gewoon niet teveel meer lopen kloten met de navigatie/het scherm is denk ik gewoon maar het beste ;)

[ Voor 27% gewijzigd door remzor op 21-04-2017 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiv30
Z___Z schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 16:12:
C-Klasse heeft ook 66 liter. Is van binnen minder ruim dan een Mondeo, maar wel veel beter afgewerkt. Middenconsoles zijn volgens mij altijd van plastic. Bij de luxere merken wordt er hier en daar wat aluminium of houten sierstripjes toegevoegd. Persoonlijk zou ik eerder kijken naar de ergonomie van het interieur dan van welke materialen het gemaakt is. De ergonomie is over het algemeen bij de luxere merken ook beter. Ik snap alleen niet waarom de Passat zo populair is. De materialen die je aanraakt zijn kei hard (stuur, pook), terwijl de materialen die je nooit aanraakt van zacht plastic wordt gemaakt (bovenkant dashboard). Daarnaast is de ergonomie ook niet geweldig. Airco bediening zit laag, en navi scherm zit ook laag (is wel opgelost als je het active info display neemt).
De C-Klasse staat ook hoog op mijn lijstje. Ook nog even naar een E-Klasse gekeken maar deze vind ik toch teveel op een taxi lijken. Het jammere van een Mercedes is dat je er nog veel opties aan moet toevoegen om hem er mooi uit te laten zien. Mooiere koplampen, sportpakket voor andere bumpers en dergelijke en een Mercedes navigatiesysteem, want die standaard Garmin troep ziet er net uit als een aftermarket systeem van de Aldi.

Ik vind zelf die Passat ook een beetje te zakelijk maar ik snap wel waarom veel mensen hem kopen. Hij past een beetje bij de nuchterheid die Nederlanders hebben. Je kunt hem lekker dik aankleden zonder dat hij opvalt en er zitten geen rare tierelantijnen aan. Je weet wat je kunt verwachten en alles zit op de plek waar je het verwacht. Handig maar ook saai en zo rijden dit soort auto's meestal ook.

Over de ergonomie; je merkt ook dat de luxere merken nog vasthouden aan een centrale controller in plaats van een touchscreen. Wat mij betreft mag dit nog wel even zo blijven, want die touchscreens zitten altijd net te ver om het goed te bedienen tijdens het rijden. Al is dit in mijn V70 nu ook het geval aangezien alle knoppen gewoon 'op' het dashboard zitten. Even ver als een touchscreen dus. 8)7

Een VW Arteon vind ik overigens ook een erg mooie auto. Vanbinnen weliswaar even saai als de Passat maar de buitenkant is erg geslaagd. Jammer dat hij pas in september beschikbaar komt, moet namelijk eind mei al bestellen. :X
Pagina: 1 ... 71 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic