Ik ben zelf ook 1m90+, maar heb niet echt last in onze Polo (Comfortline; België - die heeft denk ik al wel andere stoelen dan de basis versie).nooberke schreef op woensdag 12 april 2017 @ 10:54:
[...]
Ik ben zelf 195 cm en dan zijn de Polo stoelen echt niet te doen, Fabia durf ik helaas niet te zeggen aangezien ik geen Skoda mag leasen maar deze schijnt een stuk ruimer te zijn dan een Polo.
Dat zit hem dan waarschijnlijk in het verschil met wat je invult bij je jaar inkomenRivanov schreef op woensdag 12 april 2017 @ 11:10:
[...]
Hij is toch 22%?
Via berekenen.nl kom ik op dat bedrag uit in ieder geval.
Bij berekenhet maakt het geen verschil of ik nou 10K verdien of 100K verdien, telkens dezelfde netto bijtellingvinom schreef op woensdag 12 april 2017 @ 11:31:
[...]
Dat zit hem dan waarschijnlijk in het verschil met wat je invult bij je jaar inkomen(Belastingschaal?)
Dan klopt daar iets niet want per belastingschaal veranderd dat nogal.ManiacScum schreef op woensdag 12 april 2017 @ 11:35:
[...]
Bij berekenhet maakt het geen verschil of ik nou 10K verdien of 100K verdien, telkens dezelfde netto bijtelling
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Hangt ook wel van de verhouding van je lichaam af. Ik ben ook 1m90+ maar mijn benen zijn verhoudingsgewijs langer. Probleem dat ik dan heb is dat m'n stoel maximaal naar achter moet, maar dan m'n stuur eigenlijk te ver staat. Daarom heb ik het liefst een auto waarbij je het stuur naar voren kan verstellen, dan zit ik perfect (en kan er zelden nog iemand achter me zittenKwakkel schreef op woensdag 12 april 2017 @ 11:29:
[...]
Ik ben zelf ook 1m90+, maar heb niet echt last in onze Polo (Comfortline; België - die heeft denk ik al wel andere stoelen dan de basis versie).
Facts don't care about your feelings
Dat begrijp ik daarom hanteer ik deze tool ook nietShunt schreef op woensdag 12 april 2017 @ 11:38:
[...]
Dan klopt daar iets niet want per belastingschaal veranderd dat nogal.
Dat probleem heb ik in nagenoeg iedere auto...als ik met mijn benen goed zit is het stuur veel te ver, zelfs als er een verstelbaar stuur in zitYoshiBignose schreef op woensdag 12 april 2017 @ 11:39:
[...]
Hangt ook wel van de verhouding van je lichaam af. Ik ben ook 1m90+ maar mijn benen zijn verhoudingsgewijs langer. Probleem dat ik dan heb is dat m'n stoel maximaal naar achter moet, maar dan m'n stuur eigenlijk te ver staat. Daarom heb ik het liefst een auto waarbij je het stuur naar voren kan verstellen, dan zit ik perfect (en kan er zelden nog iemand achter me zitten)
Het probleem zit vooral in de rugleuning, deze stoelen had ik:Kwakkel schreef op woensdag 12 april 2017 @ 11:29:
[...]
Ik ben zelf ook 1m90+, maar heb niet echt last in onze Polo (Comfortline; België - die heeft denk ik al wel andere stoelen dan de basis versie).

Zijn erg klein, waardoor de bobbel bovenaan de rugleuning te laag uitkomt...daardoor zit je continue met je schouders naar voren als het ware.
Strikt genomen klopt dat volgens mij ook. Dat als gevolg hiervan je loon ook wijzigt en je daardoor een andere loonheffing krijgt is inderdaad waar. Daarom kan je beter op hun site gebruik maken van de berekening netto loon, daar wordt dit wel meegenomen.ManiacScum schreef op woensdag 12 april 2017 @ 11:35:
[...]
Bij berekenhet maakt het geen verschil of ik nou 10K verdien of 100K verdien, telkens dezelfde netto bijtelling
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Denk dat wij dezelfde stoelen hebben, maar kan me vergissennooberke schreef op woensdag 12 april 2017 @ 12:27:
[...]
Het probleem zit vooral in de rugleuning, deze stoelen had ik:
[afbeelding]
Zijn erg klein, waardoor de bobbel bovenaan de rugleuning te laag uitkomt...daardoor zit je continue met je schouders naar voren als het ware.
Nu, ik zit meestal maar een half uur enkele rit in die wagen (tot max 1 uur enkele rit). Dus dan maakt het wellicht ook minder uit
Ik hanteer de 40,8% schijf. € 33.791,- t/m € 67.072,- per jaar.vinom schreef op woensdag 12 april 2017 @ 11:31:
[...]
Dat zit hem dan waarschijnlijk in het verschil met wat je invult bij je jaar inkomen(Belastingschaal?)

[ Voor 20% gewijzigd door Rivanov op 12-04-2017 12:45 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dat heb je slechts een deel van de kosten. Bijtelling heeft meestal namelijk ook invloed op de hoogte van de algemene heffingskorting en arbeidskorting.
Een eigen auto en een leaseauto, is het misschien gunstig om een kilometervergoeding / mobiliteitsbudget te onderhandelen? Met dat geld kun je het contract op de de Fiesta aanpassen (veel meer kilometers, kortere looptijd) en dan kom je gauwer bij de auto's die je echt wilt rijden.sanre4l schreef op woensdag 12 april 2017 @ 10:10:
Ik voeg mij bij deze ook bij de discussie.
Sinds kort afgestudeerd en nu fulltime aan de slag, en ik mag binnenkort ook een lease auto'tje uitzoeken. Ik vroeg mij af of jullie wat tips hebben over naar wat voor auto's ik zou kunnen kijken.
Als voorloopauto heb ik nu een Skoda Citigo, welke aanvoelt als een goedkoop stuk blik maar wel fijner rijdt dan de Ford Fiesta met 1.0 motor die ik als prive lease auto heb. (Wrss omdat deze meer kracht heeft dan de Fiesta)
Ik weet zelf niet veel van auto's af, maar vind comfort wel belangrijk en deze Citigo is alles behalve comfortabel.
Even wat achtergrond informatie:
Ik rij elke dag zo'n 1.5-2 uur op en neer naar werk. Ik heb 2 eisen, hij moet 5-deurs zijn en een krachtigere motor hebben dan 1.0.
Mijn bedrijf biedt vrije keuze onder de merken Audi, VW, en Skoda. Betekent dat als ik een ander merk pak, ik de auto zou moeten overnemen mocht ik vroegtijdig weg gaan.
De prijsklasse welke zij mij zonder bijbetalen aanbieden is gelijk aan de VW Polo.
Verwijderd
Dit is onzin. Heeft wel degelijk invloed. En deze site komt nog met de beste berekening op de proppen.ManiacScum schreef op woensdag 12 april 2017 @ 11:35:
[...]
Gebruik gewoon een bruto-netto calculator voor je volledige loonstrook, daarmee neem je alle mogelijke effecten mee. Calculatie zonder lease-auto minus de calculatie met lease auto is wat je netto kwijt bent aan bijtelling en eigen bijdrage (indien van toepassing).Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2017 @ 13:17:
[...]
Dit is onzin. Heeft wel degelijk invloed. En deze site komt nog met de beste berekening op de proppen.
Alle overige calculators zijn hooguit een grove schatting, gezien alle andere regelingen die mogelijk invloed hebben op de netto kosten.
Verwijderd
Als dat mogelijk is, is dat beter ja. Al blijft de calculator van berekenhet meer dan "een grove schatting". Hij zit echt goed in de richting. En ook een bruto-netto calculator geeft nog geen 100% inzicht. Zo kan het invloed hebben op andere toeslagen die niet via de loonstrook gaan.[MAUS] schreef op woensdag 12 april 2017 @ 13:48:
[...]
Gebruik gewoon een bruto-netto calculator voor je volledige loonstrook, daarmee neem je alle mogelijke effecten mee. Calculatie zonder lease-auto minus de calculatie met lease auto is wat je netto kwijt bent aan bijtelling en eigen bijdrage (indien van toepassing).
Alle overige calculators zijn hooguit een grove schatting, gezien alle andere regelingen die mogelijk invloed hebben op de netto kosten.
Uiteraard heb je gelijk voor wat betreft toeslagen, maar qua looncomponenten zit je 100% goed. En ik zelf reken ook vaak met een 'grove' schatting voor wat betreft bijtelling, omdat dat gewoon eenvoudiger is.Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2017 @ 13:58:
[...]
Als dat mogelijk is, is dat beter ja. Al blijft de calculator van berekenhet meer dan "een grove schatting". Hij zit echt goed in de richting. En ook een bruto-netto calculator geeft nog geen 100% inzicht. Zo kan het invloed hebben op andere toeslagen die niet via de loonstrook gaan.
Mijn punt was meer, inhakend op de discussie hierboven over de juistheid van de calculators op internet, dat op het moment dat je precies wilt weten wat een auto kost alleen een volledige calculatie echt inzicht biedt.
In mijn geval dus niet..... zoals ik al aangaf in mijn andere reactie.Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2017 @ 13:17:
[...]
En deze site komt nog met de beste berekening op de proppen.
En uiteraard snap ik dat het van invloed is, ik geef alleen maar aan in mijn specifieke geval dat het niet goed werkt. Nergens voor nodig om zo hard van stapel te gaan.
Verwijderd
Ik loop niet hard van stapel. Geef alleen aan dat het niet waar is.ManiacScum schreef op woensdag 12 april 2017 @ 14:08:
[...]
In mijn geval dus niet..... zoals ik al aangaf in mijn andere reactie.
En uiteraard snap ik dat het van invloed is, ik geef alleen maar aan in mijn specifieke geval dat het niet goed werkt. Nergens voor nodig om zo hard van stapel te gaan.
Ik gaf alleen aan dat de werking van de berekening niet klopt(e). (Waar andere tools en mijn eigen excel wel verschillen geven bij een ander salaris, rekening houdend met de belastingschalen).Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2017 @ 14:13:
[...]
Ik loop niet hard van stapel. Geef alleen aan dat het niet waar is.Welke input geef je dat 10k of 100k salaris niks uit maakt dan?
@sanre4l Ik zou kijken naar de nieuwe Seat Ibiza of de Skoda Fabia. Zit zelf namelijk in hetzelfde schuitje en ga voor 1 van deze 2.
Helaas is de nieuwe Seat Ibiza nog niet te configureren. Dus daar zou je nog even op moeten kunnen wachten dan.
Helaas is de nieuwe Seat Ibiza nog niet te configureren. Dus daar zou je nog even op moeten kunnen wachten dan.
[ Voor 30% gewijzigd door lauranvh op 12-04-2017 14:23 ]
Seat lijkt niet tot de mogelijkheden te behoren. Er wordt alleen VW, Audi en Skoda genoemdlauranvh schreef op woensdag 12 april 2017 @ 14:21:
@sanre4l Ik zou kijken naar de nieuwe Seat Ibiza of de Skoda Fabia. Zit zelf namelijk in hetzelfde schuitje en ga voor 1 van deze 2.
edit:
Ah wacht kan wel als je de auto overneemt mocht je weg gaan. Apart dat Seat dan geen onderdeel van de "vrije keuze" is aangezien dit ook VAG is.
Ah wacht kan wel als je de auto overneemt mocht je weg gaan. Apart dat Seat dan geen onderdeel van de "vrije keuze" is aangezien dit ook VAG is.
[ Voor 14% gewijzigd door JB op 12-04-2017 14:46 ]
Mijn boefje is liev!
De berekening klopt wel degelijk. Alleen wat jij wil zien is wat anders, en dus gebruik je in feite de verkeerde "berekenhetzelf" berekening. Jij wilt zien wat de invloed is van de fiscale waarde op je netto salaris. Dit is wat anders dan de berekening van de netto-bijtelling.ManiacScum schreef op woensdag 12 april 2017 @ 14:15:
[...]
Ik gaf alleen aan dat de werking van de berekening niet klopt(e). (Waar andere tools en mijn eigen excel wel verschillen geven bij een ander salaris, rekening houdend met de belastingschalen).
Waarom gaat het hier alweer over hoe je netto bijtelling betekent? Het is heel simpel. Je kijkt op je loonstrookjes naar tarief bijzonder tarief. Pak de bruto bijtelling en doe dit maal dit tarief. Tadaa netto bijtelling. Het klopt alleen niet als je over een schijf heen gaat.
Nee de berekening klopte niet. Maar laten we maar ophouden met deze discussie want het gaat hier om de auto, niet om de bijtelling.P. Mekes schreef op woensdag 12 april 2017 @ 14:58:
[...]
De berekening klopt wel degelijk. Alleen wat jij wil zien is wat anders, en dus gebruik je in feite de verkeerde "berekenhetzelf" berekening. Jij wilt zien wat de invloed is van de fiscale waarde op je netto salaris. Dit is wat anders dan de berekening van de netto-bijtelling.
Dat probeer ik ook al een poosje aan mijn wederhelft uit te leggenManiacScum schreef op woensdag 12 april 2017 @ 15:12:
[...]
het gaat hier om de auto, niet om de bijtelling.
Kan prima, maar dan hier: Het grote Leaseauto-topicManiacScum schreef op woensdag 12 april 2017 @ 15:12:
[...]
Nee de berekening klopte niet. Maar laten we maar ophouden met deze discussie want het gaat hier om de auto, niet om de bijtelling.
Mijn boefje is liev!
Hoewel ik het eens ben dat dit niet het topic is om over te discussiëren, vind ik het jammer dat er op deze manier onjuiste informatie in het topic komt te staan en dat ik mijn standpunt niet kan verdedigen.
Inmiddels 6.500 km verder in mijn XF en super blij met de keuze! Heerlijk autootje voor relaxt reizen. Verbruik is ook prima met 4.9 l op 100 km. En, je ziet ze niet zo heel vaak, vind ik toch een leuke bijkomstigheid om iets aparts te rijden.
Inmiddels 6.500 km verder in mijn XF en super blij met de keuze! Heerlijk autootje voor relaxt reizen. Verbruik is ook prima met 4.9 l op 100 km. En, je ziet ze niet zo heel vaak, vind ik toch een leuke bijkomstigheid om iets aparts te rijden.
Ja mooie wagen, jammer dat de XE er zoveel op lijkt
kwam er later achter dat het 2 verschillende auto's waren.
Die van mij stelde zelf voor om een wat grotere auto te nemen ondanks de extra kosten.....[MAUS] schreef op woensdag 12 april 2017 @ 15:36:
[...]
Dat probeer ik ook al een poosje aan mijn wederhelft uit te leggen
P. Mekes schreef op woensdag 12 april 2017 @ 16:02:
Hoewel ik het eens ben dat dit niet het topic is om over te discussiëren, vind ik het jammer dat er op deze manier onjuiste informatie in het topic komt te staan en dat ik mijn standpunt niet kan verdedigen.
JB schreef op woensdag 12 april 2017 @ 15:39:
[...]
Kan prima, maar dan hier: Het grote Leaseauto-topic
Ligt er maar net aan uit welk jaar denk ik.JB schreef op woensdag 12 april 2017 @ 09:34:
[...]
Bij de 308 is het helemaal droevig. Je kon niet eens Xenon/LED kiezen bij die 14% hokken. Lijkt wel Halfords tuningNOFI
Hier staat een Peugeot 308 Allure (hatchback) model voor de deur, meest luxe uitvoering, incl. full LED én 14% bijtelling. Dus ook met alle andere toeters en bellen zoals panorama dak, 17" velgen, verw. voorstoelen met massage, etc. etc.
Een jaar later was dit volgens mij niet meer mogelijk wegens de verscherpte CO2 regelingen, dan kwam je idd uit op de hologeen versies (in ieder geval bij de SW).
Verwijderd
Hier een 308 hatchback uit 2014 met 14% en full LED verlichting, achteruitrijcamera, ACC, panoramadak, sensoren voor en achter, automatisch inklappende spiegels enz enz. Heerlijke auto.JB schreef op woensdag 12 april 2017 @ 09:34:
[...]
Bij de 308 is het helemaal droevig. Je kon niet eens Xenon/LED kiezen bij die 14% hokken. Lijkt wel Halfords tuningNOFI
Bij mij is de kogel nu dan toch ook echt door de kerk! Voor het eerst een eigen leasebak mogen uitkiezen en ik ben er dik tevreden mee wat ik heb kunnen kiezen.
Het is een Skoda Octavia Combi Style Business 1.0 115PK DSG geworden. Cappuccino Beige als kleur en naast de hele sloot aan standaard opties heb ik nog Adaptive Cruise Control, Travel pakket en DAB radio erbij gepakt.
Klikbaar voor groot.
Het is een Skoda Octavia Combi Style Business 1.0 115PK DSG geworden. Cappuccino Beige als kleur en naast de hele sloot aan standaard opties heb ik nog Adaptive Cruise Control, Travel pakket en DAB radio erbij gepakt.
Klikbaar voor groot.

En ik maar denken dat na het wijzigen van de bijtellingsregels er eindelijk weer wat anders te kiezen valt dan de 14% blikjes, hebben ze hier een strenge CO2-grens ingesteld. 106gr....
Dat veranderd het beeld hier. Iig geen suv-achtige (misschien de 3008 met handbak)
Dat veranderd het beeld hier. Iig geen suv-achtige (misschien de 3008 met handbak)
Mooi ding! Ben benieuwd hoe die kleur in het eggie eruit ziet. Leek mij ook wel mooi namelijkvinom schreef op woensdag 12 april 2017 @ 21:47:
Bij mij is de kogel nu dan toch ook echt door de kerk! Voor het eerst een eigen leasebak mogen uitkiezen en ik ben er dik tevreden mee wat ik heb kunnen kiezen.
Klikbaar voor groot.
[afbeelding]
Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
Ik heb het over jaar 2015 (waarvan de meeste 14% 308jes rijden). Snap nog steeds niet wat LED met CO2 te maken heeft waardoor het toen niet meer mogelijk wasVerwijderd schreef op woensdag 12 april 2017 @ 17:55:
[...]
Hier een 308 hatchback uit 2014 met 14% en full LED verlichting, achteruitrijcamera, ACC, panoramadak, sensoren voor en achter, automatisch inklappende spiegels enz enz. Heerlijke auto.
Mijn boefje is liev!
Je kon helemaal niks kiezen op die 14% 308's op een gegeven moment, die werden zo goedkoop geproduceerd dat ze alleen een paar modellen hadden. Alles moest verder achteraf (leren bekleding ed)JB schreef op woensdag 12 april 2017 @ 09:34:
[...]
Verwijderd
Wel meer merken hadden in 2015 last van merkwaardige 14% dingetjes. En waarom? Ook ik zou het niet weten.JB schreef op donderdag 13 april 2017 @ 08:14:
[...]
Ik heb het over jaar 2015 (waarvan de meeste 14% 308jes rijden). Snap nog steeds niet wat LED met CO2 te maken heeft waardoor het toen niet meer mogelijk was
Productie optimalisatie, simpel als dat. toen de Renault Megane voor het eerst in de 14% ging was er zo'n stormloop dat ze de vraag niet aan konden. Mede omdat iedereen een andere configuratie wou hebben.
Bij de 308 hebben ze dat probleem ook gehad in het begin en hebben toen zij wisten dat de 308 een van de laatste 14% autos zou worden gekozen om een 14% lijn te maken in de bestelling. Keuze uit de 4 populairste kleuren standaard uitrusting pakket en niets afwijkend. Dan kan je dus letterlijk aan de lopende band de zelfde auto uit blijven poepen alsof het niets is. En zo kan je heel simpel een voorraad opbouwen want de keuze is toch beperkt tot een paar opties dus niemand heeft wat te kiezen.
Bij de 308 hebben ze dat probleem ook gehad in het begin en hebben toen zij wisten dat de 308 een van de laatste 14% autos zou worden gekozen om een 14% lijn te maken in de bestelling. Keuze uit de 4 populairste kleuren standaard uitrusting pakket en niets afwijkend. Dan kan je dus letterlijk aan de lopende band de zelfde auto uit blijven poepen alsof het niets is. En zo kan je heel simpel een voorraad opbouwen want de keuze is toch beperkt tot een paar opties dus niemand heeft wat te kiezen.
Game PC
Dat klinkt aannemelijker dan een CO2 reden voor geen LED mogelijkheidShunt schreef op donderdag 13 april 2017 @ 09:03:
Productie optimalisatie, simpel als dat. toen de Renault Megane voor het eerst in de 14% ging was er zo'n stormloop dat ze de vraag niet aan konden. Mede omdat iedereen een andere configuratie wou hebben.
Mijn boefje is liev!
Kia Niro? Is wel een van de kleinste onder de SUV-achtige wagens, maar heeft maar 88gr CO2-uitstoot (want hybride)rinkel schreef op donderdag 13 april 2017 @ 00:07:
En ik maar denken dat na het wijzigen van de bijtellingsregels er eindelijk weer wat anders te kiezen valt dan de 14% blikjes, hebben ze hier een strenge CO2-grens ingesteld. 106gr....
LED en Xenon zijn beiden energiezuiniger dan halogeen, dus zal de dynamo iets minder hoeven te doen. In de praktijk een miniem verschil in het verbruik, maar ten goede en zeker niet te slechte.JB schreef op donderdag 13 april 2017 @ 09:17:
[...]
Dat klinkt aannemelijker dan een CO2 reden voor geen LED mogelijkheid
Ik vermoed dat de dynamo in ECE metingen is afgekoppeld, in dat geval 0.0 invloed.
Het is gewoon een commerciele beslissing. Er moet ook een reden overblijven om niet de 14% bijtellingsknaller te kiezen. En bij voorkeur een zichtbaar onderscheid.
Dank voor de tip!Robicide schreef op donderdag 13 april 2017 @ 09:29:
[...]
Kia Niro? Is wel een van de kleinste onder de SUV-achtige wagens, maar heeft maar 88gr CO2-uitstoot (want hybride)
Helaas valt Kia in een niet-courantheidsklasse (meenemen als je weggaat dus, of afkopen)
Het zal of VAG of iets als volvo / peugeot moeten worden.
Ik heb nog even de tijd gelukkig (november pas) maar ben alvast een beetje rond aan t kijken.
Tot zover:
- Volvo V60 Polar+ Dynamic D3 handbak (heb nu een V60, erg tevreden over, uitloop model dus dik)
- Passat 1.6TDI DSG Variant Comfortline Business
- Golf 1.6TDI DSG Variant Highline Business R
- Audi A3 1.6TDI DSG Sportback Design Proline
- Peugeot 3008 1.6hdi BlueL Prem handbak
Ben bang dat de A3 te klein is voor de familie
Zoals je ziet ook een paar goedkopere keuzes: Hoofd of Hart... lastige
[ Voor 5% gewijzigd door rinkel op 13-04-2017 09:50 ]
De Astra / Insignia ?rinkel schreef op donderdag 13 april 2017 @ 09:48:
[...]
Dank voor de tip!
Helaas valt Kia in een niet-courantheidsklasse (meenemen als je weggaat dus, of afkopen)
Het zal of VAG of iets als volvo / peugeot moeten worden.
Ik heb nog even de tijd gelukkig (november pas) maar ben alvast een beetje rond aan t kijken.
Tot zover:
- Volvo V60 Polar+ Dynamic D3 handbak (heb nu een V60, erg tevreden over, uitloop model dus dik)
- Passat 1.6TDI DSG Variant Comfortline Business
- Golf 1.6TDI DSG Variant Highline Business R
- Audi A3 1.6TDI DSG Sportback Design Proline
- Peugeot 3008 1.6hdi BlueL Prem handbak
Ben bang dat de A3 te klein is voor de familie
Ford Focus / Nieuwe Mondeo?
Game PC
De Astra zit ik idd ook met een schuin oog naar te kijken. Ford valt meteen af ivm erg lelijk interieur (imho)Shunt schreef op donderdag 13 april 2017 @ 09:50:
[...]
De Astra / Insignia ?
Ford Focus / Nieuwe Mondeo?
Ik had ook nog even de Seat Leon ST op t lijstje staan, maar die valt af ivm te hoog CO2
[ Voor 13% gewijzigd door rinkel op 13-04-2017 09:52 ]
Haha eens op het interieur. Exterieur van een Focus ST pakket is nog steeds erg mooi.rinkel schreef op donderdag 13 april 2017 @ 09:51:
[...]
De Astra zit ik idd ook met een schuin oog naar te kijken. Ford valt meteen af ivm erg lelijk interieur (imho)
Ik had ook nog even de Seat Leon ST op t lijstje staan, maar die valt af ivm te hoog CO2
Ik heb er nu de eerste 20k op zitten mijn mijn Astra en ik ben erg tevreden. Ik heb alleen wel spijt dat ik niet voor het leer / extra luxe stoelen pakket ben gegaan. Maar ja ik wou een station + trekhaak en dan past hij net binnen budget
Game PC
Kwestie van smaak iddShunt schreef op donderdag 13 april 2017 @ 09:56:
[...]
Haha eens op het interieur. Exterieur van een Focus ST pakket is nog steeds erg mooi.
Ik heb er nu de eerste 20k op zitten mijn mijn Astra en ik ben erg tevreden. Ik heb alleen wel spijt dat ik niet voor het leer / extra luxe stoelen pakket ben gegaan. Maar ja ik wou een station + trekhaak en dan past hij net binnen budget.
Je kijkt er de hele tijd tegenaan. Nu moet ik zeggen dat ik van de Golf ook niet heel erg vrolijk wordt. Maar stukken beter dan de Ford. Ik rij de Golf regelmatig als huurauto voor werk in Spanje en neem dan altijd de automaat. Toch best prettig.
Opel heeft wel een mooi interieur, alleen kan ik daar volgens mij geen automaat van krijgen. (CO2 weer?)
De V60 heeft volgens mij iets van het onderstel van Ford, dat ligt echt wel erg lekker op de weg, vele malen beter dan de Golf (imho)
Welke Ford?rinkel schreef op donderdag 13 april 2017 @ 09:51:
[...]
De Astra zit ik idd ook met een schuin oog naar te kijken. Ford valt meteen af ivm erg lelijk interieur (imho)
Mijn boefje is liev!
Oeh automaat met een uitstoot grens van 106 gram. Ik zou zeggen leer van schakelen te houden en er gaat een wereld aan keuze openrinkel schreef op donderdag 13 april 2017 @ 10:02:
[...]
Kwestie van smaak idd
Je kijkt er de hele tijd tegenaan. Nu moet ik zeggen dat ik van de Golf ook niet heel erg vrolijk wordt. Maar stukken beter dan de Ford. Ik rij de Golf regelmatig als huurauto voor werk in Spanje en neem dan altijd de automaat. Toch best prettig.
Opel heeft wel een mooi interieur, alleen kan ik daar volgens mij geen automaat van krijgen. (CO2 weer?)
De V60 heeft volgens mij iets van het onderstel van Ford, dat ligt echt wel erg lekker op de weg, vele malen beter dan de Golf (imho)
Allemaal?
[ Voor 9% gewijzigd door Shunt op 13-04-2017 10:08 ]
Game PC
Eigenlijk allemaal.
Toch nog maar even gekeken naar de Mondeo 2017. Die valt idd erg mee. Dash van de Focus vind ik niet mooi.
Die mening deel ik terwijl juist velen het Mondeo dash weer minder vinden. Ik hou niet van die Star Trek dashboarden zoals op de Focus. Alleen die wegligging, man wat rijd dat fijn zeg!rinkel schreef op donderdag 13 april 2017 @ 10:08:
[...]
Eigenlijk allemaal.
Toch nog maar even gekeken naar de Mondeo 2017. Die valt idd erg mee. Dash van de Focus vind ik niet mooi.
[ Voor 6% gewijzigd door JB op 13-04-2017 10:12 ]
Mijn boefje is liev!
Dat StarTrek model idd: \ 00 / brrr...JB schreef op donderdag 13 april 2017 @ 10:10:
[...]
Die mening deel ik terwijl juist velen het Mondeo dash weer minder vinden. Ik hou niet van die Star Trek dashboarden zoals op de Focus. Alleen die wegligging, man wat rijd dat fijn zeg!
Ik heb altijd een beetje moeite met plastic dat op aluminium moet lijken. In de V60 of bij Audi is dat gewoon echt aluminium.
Geen aluminium in t interieur? prima, maar hou het dan zwart ofzo...
Nu hebben de meeste merken dit gelukkig niet meer zo erg.
Maargoed, over smaak valt niet te twisten.
Verwijderd
Audi kun je ook wel schrappen in je lijstje.rinkel schreef op donderdag 13 april 2017 @ 10:32:
[...]
Dat StarTrek model idd: \ 00 / brrr...
Ik heb altijd een beetje moeite met plastic dat op aluminium moet lijken. In de V60 of bij Audi is dat gewoon echt aluminium.
Geen aluminium in t interieur? prima, maar hou het dan zwart ofzo...
Nu hebben de meeste merken dit gelukkig niet meer zo erg.
Maargoed, over smaak valt niet te twisten.
Daarbij schieten de tranen je in de ogen van die optie-prijzen... floep 8000 euro aan opties...Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2017 @ 14:29:
[...]
Audi kun je ook wel schrappen in je lijstje.Bij mijn A4tje is het "aluminium" gewoon plastic op het stuur. Bij de V60 was het inderdaad wel echt.
Hier precies hetzelfde... Dacht ik eindelijk niet meer aan percentages te hoeven denken. Heb ik opeens een cap van 110gr voor Diesel en 130gr voor Benzine.... Dat wordt nog veel meer grijze middelmaat in de garage en op de wegen dus...rinkel schreef op donderdag 13 april 2017 @ 00:07:
Verwijderd
Volgens mij kan je dan echt behoorlijk wat modellen kiezen in het a, b en c segment en wellicht ook d segment. Je moet alleen goed kijken naar de motorisering. Iig veel meer dan de beperkte keuze in het 14% bijtellings tijdperk.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2017 17:25 ]
D-segment lukt ook prima met die limieten. Heb er zelf ook (Renault Talisman) en zit met vergelijkbare limieten.
Die limieten zijn echt niet zo verkeerd hoor. Ja, een Hummer die 5 liter per kilometer gebruikt zal je idd niet kunnen leasen, maar veel normale auto's voldoen daar wel aan in een of andere uitvoering.
Het leasen van een 200+ pk auto zal idd ook niet makkelijk zijn, maar laten we wel even eerlijk en reëel zijn, wie heeft dat nodig? Met 100-120 pk kom je over het algemeen prima mee
Die limieten zijn echt niet zo verkeerd hoor. Ja, een Hummer die 5 liter per kilometer gebruikt zal je idd niet kunnen leasen, maar veel normale auto's voldoen daar wel aan in een of andere uitvoering.
Het leasen van een 200+ pk auto zal idd ook niet makkelijk zijn, maar laten we wel even eerlijk en reëel zijn, wie heeft dat nodig? Met 100-120 pk kom je over het algemeen prima mee
Virussen? Scan ze hier!
Maar 190 pk is wel lekker!
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Met 110 heb je iig nog best wat keus.
Ik hoef ook geen 140 ofzo, maar 106 beperkt de keus behoorlijk
Al heb ik nu 163pk (en 5 cylinders) met minder dan 106. Ik zou dus dezelfde auto kunnen kiezen. Mja...
Een Golf is een flink stuk goedkoper en eigenlijk ook een prima auto, zeker als ie wat aangekleed is.
Al heb ik nu 163pk (en 5 cylinders) met minder dan 106. Ik zou dus dezelfde auto kunnen kiezen. Mja...
Een Golf is een flink stuk goedkoper en eigenlijk ook een prima auto, zeker als ie wat aangekleed is.
Je moet het zo zien, de 106 marge beperkt de keuze dermate dat je bij een beperkt aantal merken terecht kan, hoog volume bij een merk en dus veel korting. Zorgt uiteindelijk voor een lagere lease-prijs en ook lagere kosten voor de werkgeverrinkel schreef op donderdag 13 april 2017 @ 18:53:
Met 110 heb je iig nog best wat keus.
Ik exact dezelfde grenzen.... Ik dacht eindelijk wat leuks te kunnen kiezen, wordt m'n bedrijf overgenomen door een grote jongen.. MET CO2 eisenDivWhis schreef op donderdag 13 april 2017 @ 17:20:
[...]
Hier precies hetzelfde... Dacht ik eindelijk niet meer aan percentages te hoeven denken. Heb ik opeens een cap van 110gr voor Diesel en 130gr voor Benzine.... Dat wordt nog veel meer grijze middelmaat in de garage en op de wegen dus...
UNOX: The worst operating system
Mwa, auto's die ik hoog op mijn lijstje had staan en er direct weer af kunnen: Mazda CX5, Volvo S90/V90, Volvo XC60. Geen van allen passen ze echter in mijn CO2 limiet; dit terwijl het leasebudget dergelijk keuzes wel toe laat. Ik ben er niet zo gelukkig mee. Dan had ik nog liever gezien dat ik voor iedere gram overschrijding met X bedrag gekort zou worden op mijn budget of iets dergelijks..Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2017 @ 17:24:
Volgens mij kan je dan echt behoorlijk wat modellen kiezen in het a, b en c segment en wellicht ook d segment. Je moet alleen goed kijken naar de motorisering. Iig veel meer dan de beperkte keuze in het 14% bijtellings tijdperk.
Ik ben blij dat wij niet aan die onzin doen. Je rijdt wat je wil voor zover de baas het leasebedrag acceptabel vindt. SUVs (de echte, niet de Qasqai en soortgelijke modellen) mogen niet na kritiek van opdrachtgevers over een Touareg.
Baas compenseert de CO2 dingen wel met z'n P90D
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Pfff lastig zo'n lease auto kiezen... goedkoop en praktisch of duurder en sportiever.
Ik zit op dit moment in dubio tussen een Skoda Octavia Ambition Business 1.0 DSG of een Renault Megane estate TCE 130 GT-Line.
De Octavia aangekleed met Techpakket, Park distance control, zilveren dakrails en in Racing Blue. (evt trekhaak)
De Megane daarentegen Gt-Line met Bose pakket en het gratis Easy life pakket en dan in Blue Iron
De Octavia , prima binnen het leasebudget, dus puur de bijtelling, de Megane iets over waardoor deze p.m 20 euro duurder wordt..
Keuzes, keuzes keuzes.... Dsg rijdt lekker lui, 130pk is daarentegen bij de Megane ook erg lekker..
Ik zit op dit moment in dubio tussen een Skoda Octavia Ambition Business 1.0 DSG of een Renault Megane estate TCE 130 GT-Line.
De Octavia aangekleed met Techpakket, Park distance control, zilveren dakrails en in Racing Blue. (evt trekhaak)
De Megane daarentegen Gt-Line met Bose pakket en het gratis Easy life pakket en dan in Blue Iron
De Octavia , prima binnen het leasebudget, dus puur de bijtelling, de Megane iets over waardoor deze p.m 20 euro duurder wordt..
Keuzes, keuzes keuzes.... Dsg rijdt lekker lui, 130pk is daarentegen bij de Megane ook erg lekker..
Het is maar wat je wil. Als je kijkt naar de prestaties dan vind ik het lachwekkend wat de Megane neer weet te zetten met die 130 pk. De 1.0 van de Octavia is sneller. Doe mij dan die 1.0 maar hoorslayerrp schreef op donderdag 13 april 2017 @ 20:40:
UNOX: The worst operating system
En mijn baas zelf rijdt een Maserati Ghibli, dus echt voorbeeld stellen is er bij ons ook niet echt bijAllSeeyinEye schreef op donderdag 13 april 2017 @ 20:04:
Ik ben blij dat wij niet aan die onzin doen. Je rijdt wat je wil voor zover de baas het leasebedrag acceptabel vindt. SUVs (de echte, niet de Qasqai en soortgelijke modellen) mogen niet na kritiek van opdrachtgevers over een Touareg.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Mee eens. Ik had veel meer verwacht van de 130pk Megane. Voelde erg traag aan.Korvaag schreef op donderdag 13 april 2017 @ 20:45:
[...]
Het is maar wat je wil. Als je kijkt naar de prestaties dan vind ik het lachwekkend wat de Megane neer weet te zetten met die 130 pk. De 1.0 van de Octavia is sneller. Doe mij dan die 1.0 maar hoor
Wat vinden jullie, is de volvo v40 d2 nordic+ 40 per maand meerprijs waard ten opzichte van de de Renault Megane 1.5 dci Bose Hatchback?
Ik zit nog te twijfelen tussen deze modellen.. De een wat stoerder, de ander degelijker. Hebben jullie misschien ervaringen?
Ik zit nog te twijfelen tussen deze modellen.. De een wat stoerder, de ander degelijker. Hebben jullie misschien ervaringen?
Ik vond de 1.0 voornamelijk rap icm de dsg.vinom schreef op donderdag 13 april 2017 @ 20:58:
[...]
Mee eens. Ik had veel meer verwacht van de 130pk Megane. Voelde erg traag aan.
Helaas past de style business niet in het budget. Hecht wel waarde aan goed geluid, helaas niet mogelijk om het Canton set in de ambition te laten plaatsen...
De Volvo is zowel stoerder als degelijker. Daarnaast is de Mégane een Renault.....Retep2124 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 20:59:
Wat vinden jullie, is de volvo v40 d2 nordic+ 40 per maand meerprijs waard ten opzichte van de de Renault Megane 1.5 dci Bose Hatchback?
Die 130pk is voor mij de reden om waarschijnlijk iets anders te kiezen. Ben tevreden over mijn huidige Renault, maar de prestaties van de 1.2 Tce vind ik erg mager t.o.v. de blokken van met name VAG en BMW.vinom schreef op donderdag 13 april 2017 @ 20:58:
[...]
Mee eens. Ik had veel meer verwacht van de 130pk Megane. Voelde erg traag aan.
Alleen de GT staat nog op de shortlist, maar helaas alleen verkrijgbaar met automaat...
Verwijderd
Heb de volvo als huurauto in Zweden gehad en rij nu de nieuwe Megane bose 1.5 dci.Retep2124 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 20:59:
Doorslag ga voor mij het interieur en de logica in de bediening van de systemen. In de volvo kon ik de knoppen en hendels niet instinctief vinden. Daar heb ik in de Renault absoluut geen last van.
Materialen in de Renault en Volvo zijn gelijk waardig net als de stoelen.
Sportief sturen wint de Volvo niet dat de Renault niet hard over een dijkje kan maar de Volvo voelt net wat zekerder.
Plus van de Renault.. veel opties voor weinig. Bose geluid
Vooral de opties in combinatie met de goedkopere prijs winnen zijn idd een grote plus. Bedankt voor je input! Ik ga zaterdag de Renault nogmaals proefrijden. Maar het is echt een prachtige bak ontwikkeld door van den Acker.Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2017 @ 21:34:
[...]
Heb de volvo als huurauto in Zweden gehad en rij nu de nieuwe Megane bose 1.5 dci.
Doorslag ga voor mij het interieur en de logica in de bediening van de systemen. In de volvo kon ik de knoppen en hendels niet instinctief vinden. Daar heb ik in de Renault absoluut geen last van.
Materialen in de Renault en Volvo zijn gelijk waardig net als de stoelen.
Sportief sturen wint de Volvo niet dat de Renault niet hard over een dijkje kan maar de Volvo voelt net wat zekerder.
Plus van de Renault.. veel opties voor weinig. Bose geluid
Verwijderd
Ik heb zowel in een V40 als in een Megane (Bose) gereden. Niets tegen de Megane hoor, het was gewoon een prima auto, maar qua rijbeleving was hij een stuk saaier en het dashboard zat zichtbaar minder goed afgewerkt in elkaar. De Nordic+ is gewoon een dijk van een uitvoering met stoelverwarming, standkachel en voorruitverwarming. Wil je stoelverwarming op de Megane dan moet je al leren bekleding nemen.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2017 22:05 ]
Mijn ervaring met die Bose editions is dat de standaard Renault versterker te licht is voor de speakers. Maar draai hem een keer goed open en je weet of dat idd nog het geval is.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
De standaard Renault versterker weet ik niet, maar ik weet wel dat die Bose set een gruwelijke dikke geluidsset is. Het klinkt enorm gebalanceerd en als je het wil kan je de bass goed voelen. Erg prettig audio systeem!The Eagle schreef op donderdag 13 april 2017 @ 22:06:
Mijn ervaring met die Bose editions is dat de standaard Renault versterker te licht is voor de speakers. Maar draai hem een keer goed open en je weet of dat idd nog het geval is.
En niet onbelangrijk : Zelfs op 100% volume vervormt het niet
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
De high performance audio van de Volvo is ook zeker niet slecht hoor. Zeer helder geluid.
Daarbij, zoals ik al eerder aangaf. Na 5 jaar nog geen piepje, kraakje of resonantie uit de speakers, ook als je deze goed hard zet.
Daarbij, zoals ik al eerder aangaf. Na 5 jaar nog geen piepje, kraakje of resonantie uit de speakers, ook als je deze goed hard zet.
De Harmen Karton van de Volvo is echter weer een zwaar overgewaardeerde set en de meerprijs m.i. absoluut niet waard.
Helaas heb ik die meerprijs wel betaald.
Dat is redelijk standaard voor Harman Kardon spul... allemaal duur en zo bijzonder vind ik het niet.ManiacScum schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 01:32:
De Harmen Karton van de Volvo is echter weer een zwaar overgewaardeerde set en de meerprijs m.i. absoluut niet waard.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Na een weekje met de standaard Nordic+ audio in de S60 ben ik daarover meer te spreken dan over de Canton set van de Octavia.
Nou ja de Bluetooth speaker die ik er bij kreeg, is wat mij betreft een uitzondering op deze regel.DennusB schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 09:06:
[...]
Dat is redelijk standaard voor Harman Kardon spul... allemaal duur en zo bijzonder vind ik het niet.
Wat een geluid kwam daar uit...... helaas is de USB aansluiting dermate vernield, dat het helemaal niet meer werkt nu maar dan ligt niet aan HK. Voor de rest ben ik het met je eens.
Ik kom uit een Megane Bose uit 2011, en weet nu al bijna zeker dat ik er helaas in geluid op achteruit ga.slayerrp schreef op donderdag 13 april 2017 @ 21:02:
[...]
Ik vond de 1.0 voornamelijk rap icm de dsg.
Helaas past de style business niet in het budget. Hecht wel waarde aan goed geluid, helaas niet mogelijk om het Canton set in de ambition te laten plaatsen...
Maar misschien moet ik dat maar voor lief nemen.
Daarbij is ruimte wellicht nog van belang... 4 jaar ruime vs redelijk krappe bagageruimte. Zijn/komen er kids? De V40 is gewoon klein(er).
Mijn boefje is liev!
Werd gisteren gebeld door de Renault dealer. Mijn blauwe Megane GT-line wordt verwacht in wk34, ergens in augustus dus
zo lang wachten...
Laten we het maar de Rlink2 upgrade taks noemen, omdat de productielijn moet worden aangepast natuurlijk. En een autobrand in een deurpanelenfabriek helpt natuurlijk ook niet
zo lang wachten...
Laten we het maar de Rlink2 upgrade taks noemen, omdat de productielijn moet worden aangepast natuurlijk. En een autobrand in een deurpanelenfabriek helpt natuurlijk ook niet
4 maanden levertijd is toch ook weer niet zo extreem? 3-4 maanden is volgens mij vrij normaal voor de levering van een nieuwe auto.
Sommige auto's/types hebben 1+ jaar levertijd, dan heb je pas recht van klagen
Virussen? Scan ze hier!
Hopelijk wordt je auto nog gemaakt voor de vakantiesluiting van de fabriekstriner schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 16:05:
Werd gisteren gebeld door de Renault dealer. Mijn blauwe Megane GT-line wordt verwacht in wk34, ergens in augustus dus![]()
zo lang wachten...
www.google.nl
Als het echt wk34 is, dan is het vanaf nu 18-19 weken, wat al bijna 5 maanden iswildhagen schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 16:59:
4 maanden levertijd is toch ook weer niet zo extreem? 3-4 maanden is volgens mij vrij normaal voor de levering van een nieuwe auto.
maar inderdaad, er zijn langere (maar ook kortere) levertijden op auto's, werd beetje droevig van die Seat Ateca verhalen die ik hier las.
Ach, ik heb zelf ook 18 weken moeten wachten (besteld op 29 november, afgeleverd op 6 april), dus ik kan me er wel iets bij voorstellen.
Maar ach,zolang je nog in je huidige auto (of evt een voorloper) kunt rijden, is het wel weer te overzien verder.
Maar ach,zolang je nog in je huidige auto (of evt een voorloper) kunt rijden, is het wel weer te overzien verder.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Idd vandaag nog 120 km lang het volume flink opgedraaid. Geen vervorming en goed geluid gewoon.DennusB schreef op donderdag 13 april 2017 @ 22:09:
[...]
De standaard Renault versterker weet ik niet, maar ik weet wel dat die Bose set een gruwelijke dikke geluidsset is. Het klinkt enorm gebalanceerd en als je het wil kan je de bass goed voelen. Erg prettig audio systeem!
En niet onbelangrijk : Zelfs op 100% volume vervormt het niet
Had er eerst geen hoge pet van op, maar wil nu niet meer zonder.
Verwijderd
Ik lees hier al een tijdje mee, daarom vond ik het wel tijd om ook eens iets te posten. Ik heb een week of 6 geleden mijn allereerste bedrijfswagen mogen bestellen. Wat een heerlijk gevoel om in de garage een auto te kunnen gaan kopen en te beseffen dat je dit niet zelf gaat moeten betalen.
Mijn keuze is gevallen op een Renault Grand Scénic (diesel, 130PK). Misschien beetje rare keuze, ben single en een vrouw, dus auto valt wel wat groot uit. Anderzijds vind ik het wel praktisch om een ruime koffer te hebben (handig als je eens iets groots moet vervoeren, handig voor vakantie met vrienden, enz...). Soms denk'k nu wel van "oei heb'k nu toch niet overdreven", maar soit, hij is besteld :-)
Denk dat ik vooral blij ga zijn met de volgende opties:
- Zetelverwarming en massagestoel
- Elektrisch verstelbare stoelen
- Multisense systeem
- Parkeersensoren rondom
- Dodehoekwaarschuwing
- Glazen panoramisch dak
- Achteruitrijcamera
De optie 'zelf parkeren' zit er ook in, maar weet niet of ik dat durf. Denk dat'k het nogal moeilijk heb om de controle aan mijn auto over te laten.
Auto wordt in juni verwacht, spannend...
Mijn keuze is gevallen op een Renault Grand Scénic (diesel, 130PK). Misschien beetje rare keuze, ben single en een vrouw, dus auto valt wel wat groot uit. Anderzijds vind ik het wel praktisch om een ruime koffer te hebben (handig als je eens iets groots moet vervoeren, handig voor vakantie met vrienden, enz...). Soms denk'k nu wel van "oei heb'k nu toch niet overdreven", maar soit, hij is besteld :-)
- Multisense systeem
- Parkeersensoren rondom
- Dodehoekwaarschuwing
- Glazen panoramisch dak
- Achteruitrijcamera
De optie 'zelf parkeren' zit er ook in, maar weet niet of ik dat durf. Denk dat'k het nogal moeilijk heb om de controle aan mijn auto over te laten.
Vooral met de sensoren en camera's tegenwoordig kun je inparkeren niet meer als een nadeel gebruiken. Blijven dan weinig nadelen over aan een (te) grote auto. En als je vrouw zou je het moeten weten: hoe groter hoe beterVerwijderd schreef op maandag 17 april 2017 @ 09:08:
Ik lees hier al een tijdje mee, daarom vond ik het wel tijd om ook eens iets te posten. Ik heb een week of 6 geleden mijn allereerste bedrijfswagen mogen bestellen. Wat een heerlijk gevoel om in de garage een auto te kunnen gaan kopen en te beseffen dat je dit niet zelf gaat moeten betalen.
- Multisense systeem
- Parkeersensoren rondom
- Dodehoekwaarschuwing
- Glazen panoramisch dak
- Achteruitrijcamera
Audio-upgrades vind ik typisch een dealeraccesoire. Een eindversterker, speakerset en isolatie van je portieren; tal van specialisten die dat beter kunnen dan de fabriek.
Je houdt de modificatie als dealeroptie buiten de bijtelling. En de prijs zal waarschijnlijk ook nog lager uitvallen dan bij de abriek. Ik zie dat BMW bijvoorbeeld 1164 euro rekent voor de Harman-Kardon audio upgrade.
Je houdt de modificatie als dealeroptie buiten de bijtelling. En de prijs zal waarschijnlijk ook nog lager uitvallen dan bij de abriek. Ik zie dat BMW bijvoorbeeld 1164 euro rekent voor de Harman-Kardon audio upgrade.
Hangt er vanaf WAT je WAAR moet inparkerenYoshiBignose schreef op maandag 17 april 2017 @ 09:39:
[...]
En als je vrouw zou je het moeten weten: hoe groter hoe beter
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Ja de Ioniq begin december besteld en wordt nu eind april verwacht. Vind ik toch te lang hoorwildhagen schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 16:59:
18 weken is toch echt 4 maanden hoorstriner schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 17:13:
[...]
Als het echt wk34 is, dan is het vanaf nu 18-19 weken, wat al bijna 5 maanden is
maar inderdaad, er zijn langere (maar ook kortere) levertijden op auto's, werd beetje droevig van die Seat Ateca verhalen die ik hier las.
Ah mooie auto! Ik heb die ook nog overwogen. En ideaal juist zo'n grote auto. Welke kleur heb je besteld?Verwijderd schreef op maandag 17 april 2017 @ 09:08:
- Multisense systeem
- Parkeersensoren rondom
- Dodehoekwaarschuwing
- Glazen panoramisch dak
- Achteruitrijcamera
Vind het wel vreemd dat je ineens de Mégane estate en Kadjar voorbij schiet om voor een Grand Scénic te gaan. Die andere 2 hebben ook best wel een deftige koffer. Of vond je de Scénic zoveel beter van looks?Verwijderd schreef op maandag 17 april 2017 @ 09:08:
Verwijderd
De Mégane stond niet mee op de lijst, dus daar heb'k niet naar gekeken. De Kadjar was eigenlijk mijn initiële keuze, maar toen ik in de garage zelf was vond ik daar precies geen goede zit positie in. Ik ben niet van de grootste en vond de pedalen precies altijd te ver staan ook al zette ik mijn stoel naar voren. In de grand scenic had'k direct mijn goede zit positie gevonden. Heb dan met de scenic een testrit gedaan en het gevoel zat wel juist. Veel ruimte en goede zichtbaarheid vooraan. Had voordien een Kangoo en deze was qua zichtbaarheid vooraan wat vergelijkbaar.anessie schreef op maandag 17 april 2017 @ 13:16:
[...]
Vind het wel vreemd dat je ineens de Mégane estate en Kadjar voorbij schiet om voor een Grand Scénic te gaan. Die andere 2 hebben ook best wel een deftige koffer. Of vond je de Scénic zoveel beter van looks?
Verwijderd
Ik ben voor het nertsbruin gegaan met een sterzwart dak.Can2 schreef op maandag 17 april 2017 @ 13:07:
[...]
Ah mooie auto! Ik heb die ook nog overwogen. En ideaal juist zo'n grote auto. Welke kleur heb je besteld?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic