Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.257 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

wildhagen schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:20:
[...]

Bij ons moet het een "courante" kleur zijn. Dus rood, blauw, (normaal) groen, wit, zwart, grijs etc zijn geen enkel probleem.

Kleuren als oranje, felgeel, paars, fluoriscerend groen etc worden dan weer iets minder gewaardeerd (niet toegestaan), maar dat vind ik ook niet zo heel raar, erg representatief is dat niet.
Bij ons was het vroeger zwart of donkerblauw, zodra dat vrijgegeven werd is het dit geworden: _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2dsn85x.jpg

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:50
En waarom niet? Het is een heel speels vormgegeven auto, daar mag ook een speelse kleur bij.

Als uitvaarverzorger een tikje gewaagd, maar iedere andere consultant kan gewoon met zo'n auto voorrijden bij de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
JB schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:44:
[...]

Die kan ik dan wel weer rijmen maar om dat in te perken tot alleen zwart...
Nou alleen zwart is ook maar erg strikt..... wat dat betreft kunnen de grijs, zakelijke blauw kleuren ook prima.
Wit vind ik ook prima

Overigens als voorloopauto heb je bij ons niet zoveel keus, je krijgt één toegewezen. (Overigens wel allemaal C/D klasse wagens)

Persoonlijk vind ik ook, als dat blijft bij een voorloopauto het geen probleem is, wat mij betreft is dat ding pimpelpaars bij wijze van spreken.
t_captain schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 13:31:
En waarom niet? Het is een heel speels vormgegeven auto, daar mag ook een speelse kleur bij.

Als uitvaarverzorger een tikje gewaagd, maar iedere andere consultant kan gewoon met zo'n auto voorrijden bij de klant.
Waar het niet dat ik niet gezien wil worden in de kleur en zeker niet in de auto
Daarom laat ik mij deze ook nimmer in de maag splitsen.
Verwijderd schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:17:
Met bijna 400km per dag wil je toch juist automaat met zaken als ACC? Dat zou mij persoonlijke die 5 tientjes in de maand wel waard zijn.
Nee hoor, dat wil zeker niet iedereen. Ik heb liever gewoon CC ipv ACC waarbij Adaptive niet uit kan (zoals op de Skoda's) Dit is uiteraard persoonlijk.

[ Voor 42% gewijzigd door ManiacScum op 07-04-2017 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik neem aan dat zo'n kleur (en zo'n model) niet de standaard-auto is, maar de keuze van een werknemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
t_captain schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 13:31:

Zoals tiguan ook al eerder aangaf, de reden om minder courante kleuren te weigeren heeft ook te maken met het feit dat als jij je auto voortijdig inlevert (bijvoorbeeld als je ontslag neemt), dat je werkgever die auto dan ook wel moet kunnen herinzetten anders moeten ze het contract afkopen bij de leasemij.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:27
philippevk schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 08:43:
[...]

Ben erg benieuwd naar je ervaring vandaag. Bij mij gaat de keuze ook tussen astra sports tourer (1.4 handbak) of de octavia (1.0DSG/1.4DSG).
Ik zal even af trappen met de Megane voor degene die interesse hebben :9

Renault Megane Estate GT-Line
Ik heb gereden in de Renault Megane Estate GT-Line. De Bose versie, die op mijn short list staat hadden ze niet staan om te rijden. Hij oogt erg fraai en vooral de lampen zijn erg mooi. Kofferruimte is OK. Eenmaal ingestapt zat ik eigenlijk gelijk niet lekker in de sportstoelen. Ik ben totaal niet dik, maar mijn benen zaten zo ingeklemd aan de zijkanten dat het echt ging irriteren. De Bose stoelen heb ik later ook nog geprobeerd en dat zat eigenlijk wel prima. Eenmaal aan het rijden vond ik dat het sturen wat zweverig was en niet heel direct. Ook kon ik mijn voet niet lekker op de rem plaatsen, want bij het afgaan van de rem tikte ik iedere keer tegen het interieur aan wat boven de rem zit, waardoor je niet soepel je voet van de rem kan halen. Het zijn wat kleine dingen misschien, maar het irriteert. De 130PK motor doet zijn werk verder goed, maar blinkt nergens in uit.

De audio is dik in orde, en de multimedia ook wat mij betreft. Snel, vloeiend en het zit logisch in elkaar.
Het interieur ziet er ook heel mooi uit met de ambient lighting, digitale display, etc. Het straalt echt wel wat uit.

Opel Astra Sports Tourer
Ik kreeg de 1.4 150PK Innovation versie mee en die was vrijwel gelijk aan degene op mijn short list. Hij oogt mooi en modern maar ik kan mij goed voorstellen dat mensen het een lijkwagen noemen door de achter zijkant. Ik merkte met instappen al dat hij lekker ruim was, veel overzicht en veel kofferbakruimte. Het interieur ziet er rustig uit, en alles is zeker van degelijk materiaal. Infotainment was prima en een prima sets aan fysieke knoppen is aanwezig.

Eenmaal op weg kreeg ik een grote grijns op mijn gezicht. Wat gaat dit lekker! Vlot, direct, lekker kort schakelen en het reed heerlijk. Een prima motor die meer dan goed meekomt en waar je menig weggebruiker te snel mee af bent. De auto deed gewoon precies wat ik wilde en wat ik verwachte gebeurde ook. Een leuke feature vond ik dat je de volgafstand van de auto voor je in seconden ziet en toen besefte ik eigenlijk dat 1 seconde mijn normale volgafstand was, haha.
Lane assist had ik iets meer van verwacht. Ja, zodra je dreigt buiten de lijnen te gaan geeft ie een correctie, maar iets teveel eigenlijk waardoor hij je weer naar de andere kant van de belijning stuurt. Hij stuurt je niet netjes naar het midden.

Kortom, van mijn shortlist blijven er nu twee auto's over. De Skoda 1.0 DSG Style Business, waar je heel relaxed mee kan cruisen, met enorm veel standaard opties en iets meer future proof is.En de ruimste. Daar tegenover een Opel Astra Spors Tourer die de 1.4 150PK heel goed benut en het in de opties gewoon goed doet, maar niks buitengewoons.

Ik moet er nog een nachtje over slapen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ManiacScum
De Superb heeft een afleverdatum. Zaterdag 15 april maakt de V40 plaats voor de iets grotere Skoda Superb.

9 dagen tussen bestelling en aflevering 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb je een sedan of een station? Beide zijn slagschepen natuurlijk :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Laatst online: 20:24
Vandaag eens aan het oriënteren gegaan en o.a. Gekeken naar de tiguan comfortline business R en de Seat Ateca. Beide zouden een 1.4 worden. Alleen nu kwam het, mijn huidige auto gaat er oktober uit dus dacht wel op tijd nu te zijn. Nou vergeet het maar de 1.4 van beide merken kan ik pas week 49 of zelfs nog erger volgend jaar dan verwachten als er nu besteld gaat worden.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, eind vorig jaar (november) had de Atteca ook al een levertijd van 50-54 weken (afhankelijk van motorisering en uitvoering). Echt bizar lang.

Daarom is hij voor mij toen afgevallen, het was namelijk ook één van de auto's op mijn shortlist.

Kennelijk zijn de levertijden nog steeds extreem.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
The Eagle schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 13:14:
Heb je een sedan of een station? Beide zijn slagschepen natuurlijk :P
De Combi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:22
wildhagen schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 17:38:
Ja, eind vorig jaar (november) had de Atteca ook al een levertijd van 50-54 weken (afhankelijk van motorisering en uitvoering). Echt bizar lang.

Daarom is hij voor mij toen afgevallen, het was namelijk ook één van de auto's op mijn shortlist.

Kennelijk zijn de levertijden nog steeds extreem.
wow, dit is echt ontzettend lang. De Ateca lijkt mij namelijk ook een interessante optie (1.4). Ik hoop dat ze de productie kunnen opschroeven binnenkort? Anders is dit haast een onmogelijke optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

50-54 weken.... wachten maakt de vreugde uiteindelijk groter zeggen ze wel eens, maar dat is wel extreem lang. Gelukkig zijn er genoeg aantrekkelijke concurrenten, hopen dat daarop de levertijd wel normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
ManiacScum schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 12:51:
De Superb heeft een afleverdatum. Zaterdag 15 april maakt de V40 plaats voor de iets grotere Skoda Superb.

9 dagen tussen bestelling en aflevering 👍
Netjes, en wanneer had je hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:21

DYX

Wicked-Game schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 17:31:
Vandaag eens aan het oriënteren gegaan en o.a. Gekeken naar de tiguan comfortline business R en de Seat Ateca. Beide zouden een 1.4 worden. Alleen nu kwam het, mijn huidige auto gaat er oktober uit dus dacht wel op tijd nu te zijn. Nou vergeet het maar de 1.4 van beide merken kan ik pas week 49 of zelfs nog erger volgend jaar dan verwachten als er nu besteld gaat worden.
Voor de Tiguan komt dat door R-line optie. Ik kreeg van de week te horen dat ik de mijne (zonder r-line) de 19e kan ophalen. Komt hierdoor op ongeveer 7 weken levertijd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
vinom schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 18:48:
[...]

Netjes, en wanneer had je hem besteld?
Rekenen is moeilijk? :) 15 april - 9 dagen = 6 april ...

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Beetje snel niet, of mis ik hier iets? :P
Omdat er op de Octavia 10 weken levertijd zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:38

ST10©DE

Dus.............

Besteld op 16 december, auto was in principe rijklaar op 15 februari. Maar toen moest ik nog twee weken wachten op de wintervelgen 8)7

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
vinom schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 21:22:
Beetje snel niet, of mis ik hier iets? :P
Omdat er op de Octavia 10 weken levertijd zit.
Voorraad auto's kan je meestal gewoon na een week al rijden. Als er nog een LM tussenkomt kan het wat langer duren. Niet heel spannend :)

Mijn Octavia heeft inmiddels ook een leverdatum: 19 mei. Omdat de LM niet wil dat ze voor 20 mei al afleveren vanwege km-stand :( Maar 22 mei ga ik op vakantie en dat is dus te laat voor afleveren. 20 mei afleveren doen ze niet ivm zaterdag.

Van de week nog even naar de Kodiaq wezen kijken ... wat een slagschip. Maar in de variant waarin ik hem wil totaal niet betaalbaar :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
Voorraadauto inderdaad. 6 april inderdaad besteld door de LM. Door mij besteld op 5 april.

Het wachten is nu op de 19 inch velgen en de achteruitrijcamera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:06
Gisteren zijn we langs 5 dealers geweest (oriënterend) omdat mijn vriendin haar leaseauto over een half jaar uit de lease loopt:
- Opel (Astra)
- Renault (Megane)
- Audi (A3)
- Volvo (V40)
- Mazda 3

Volkswagen hoefde we niet te kijken want een Golf wil ze sowieso niet, ook geen station of SUV.

Nog iets vergeten te kijken/vragen bij de Volo dealer, dus een vraagje over de V40 Nordic+ voor de kenners hier: Die vernieuwde thor's hammer LED verlichting is toch alleen de dagrijverlichting? Ik kan hier werkelijk waar niets meer over vinden, dus ook geen foto's of info over de 'full LED' koplampen in het donker. Hoe zit dit nu precies? En smoelt het dan nog wel?
Alle foto's die je ziet is met de thor's hammer verlichting bij gewoon daglicht.

De neus is ietwat kaler geworden, waar ik de LED wel tof vond, vond mijn vriendin het niet bijzonder. Even wennen in ieder geval. Verder wel een erg complete auto, vooral met de luxury line op de Nordic+ :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Nordic+ krijg je full led koplampen volgens mij. Dus de thor T als dagrij en 's avonds aangevuld met andere led-lampen in de unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
DYX schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 20:20:
[...]

Voor de Tiguan komt dat door R-line optie. Ik kreeg van de week te horen dat ik de mijne (zonder r-line) de 19e kan ophalen. Komt hierdoor op ongeveer 7 weken levertijd
Dus zonder R-line heb je daar geen last van? Hmm is een optie al vind ik R-Line er wel erg gaaf uit zien.

Dergelijke levertijden zijn wel belachelijk. Kan me niet voorstellen dat mensen hier nou gelukkig van worden. Nu bestellen en dan hopelijk eind van het jaar je auto krijgen.

Maar even bekijkend Comfortline Business zou dan een optie zijn. Ateca heeft sowieso issues met leveren. En valt daardoor al af.

Heb zelf nog een Renault Talisman Intense die ik wil proefrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
remzor schreef op zondag 9 april 2017 @ 12:36:
Gisteren zijn we langs 5 dealers geweest (oriënterend) omdat mijn vriendin haar leaseauto over een half jaar uit de lease loopt:
- Opel (Astra)
- Renault (Megane)
- Audi (A3)
- Volvo (V40)
- Mazda 3

Volkswagen hoefde we niet te kijken want een Golf wil ze sowieso niet, ook geen station of SUV.

Nog iets vergeten te kijken/vragen bij de Volo dealer, dus een vraagje over de V40 Nordic+ voor de kenners hier: Die vernieuwde thor's hammer LED verlichting is toch alleen de dagrijverlichting? Ik kan hier werkelijk waar niets meer over vinden, dus ook geen foto's of info over de 'full LED' koplampen in het donker. Hoe zit dit nu precies? En smoelt het dan nog wel?
Alle foto's die je ziet is met de thor's hammer verlichting bij gewoon daglicht.

De neus is ietwat kaler geworden, waar ik de LED wel tof vond, vond mijn vriendin het niet bijzonder. Even wennen in ieder geval. Verder wel een erg complete auto, vooral met de luxury line op de Nordic+ :)
Overdag zijn de hamers fel. In het donker heb je gewoon LED verlichting. Zowel als dimlicht en grootlicht. Tevens draaien ze mee in de bochten.
De T's zijn ook de knipperlichten. Ik kan je per pm wel enkele foto's sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX

DYX

Wicked-Game schreef op zondag 9 april 2017 @ 15:49:
[...]

Dus zonder R-line heb je daar geen last van? Hmm is een optie al vind ik R-Line er wel erg gaaf uit zien.

Dergelijke levertijden zijn wel belachelijk. Kan me niet voorstellen dat mensen hier nou gelukkig van worden. Nu bestellen en dan hopelijk eind van het jaar je auto krijgen.

Maar even bekijkend Comfortline Business zou dan een optie zijn. Ateca heeft sowieso issues met leveren. En valt daardoor al af.

Heb zelf nog een Renault Talisman Intense die ik wil proefrijden.
Daar lijkt het wel op. Zover ik gelezen heb lijkt het probleem vooral in de exterieur onderdelen voor de r-line te liggen en ja, hij ziet er daarmee zeker gaaf uit. Beetje een afweging maken tussen alternatieve en hoelang je er op wilt wachten.

De initiele wachttijd was 3 maanden. Dit werd al snel 2 maanden en afgelopen week werd ik gebeld voor de aflevering en dit was ook nog bijna 2 weken sneller dan de 2 maanden. Ik denk dat dit komt door de problemen met de r-line. Een groot deel van de mensen hebben deze besteld, maar door de problemen worden die naar achteren geschroven en de gewone versies dus naar voren. Collega van mij had hem(een gewone) in oktober ofzo besteld en die had toen 5 maand levertijd, dus ik vreesde het al een beetje toen ik hem bestelde, maar dat viel dus mee achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:06
HerZon schreef op zondag 9 april 2017 @ 15:55:
[...]

Overdag zijn de hamers fel. In het donker heb je gewoon LED verlichting. Zowel als dimlicht en grootlicht. Tevens draaien ze mee in de bochten.
De T's zijn ook de knipperlichten. Ik kan je per pm wel enkele foto's sturen.
Top, foto's zijn altijd welkom :)

Ik weet idd dat de hammers eveneens de knipperlichten zijn, maar kan me niet herinneren dat ik een V40 nordic+ met dimlicht aan heb zien rijden. Of dan de hammer tegelijk met andere LED lampen branden, minder fel, helemaal niet, etc. Weet dus niet of de auto er ook gaaf uitziet met dimlicht aan. Is waarachijnlijk ook niet goed te zien op foto's though..

Ik ga er eens op letten in het wild :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:21

JB

Cédric roelt!

ManiacScum schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 21:45:
Voorraadauto inderdaad. 6 april inderdaad besteld door de LM. Door mij besteld op 5 april.

Het wachten is nu op de 19 inch velgen en de achteruitrijcamera.
Heerlijk ja! Hier ook langer moeten wachten op de velgen, dan de auto zelf :D Was al even bij dealer gaan kijken toentertijd en dan word je zo gelukkig dat je grotere velgen hebt genomen als je 'm komt ophalen en die 16 inch eronderuit zijn! O+

[ Voor 12% gewijzigd door JB op 10-04-2017 08:51 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-10 13:21

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Nog een uur en dan ga ik de auto's omwisselen *O*
Voor mij de kortste levertijd ooit geweest: besteld op 22 feb, aangekomen bij de dealer op 28 mrt, levering op 10 apr!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

AllSeeyinEye schreef op maandag 10 april 2017 @ 09:13:
Nog een uur en dan ga ik de auto's omwisselen *O*
Voor mij de kortste levertijd ooit geweest: besteld op 22 feb, aangekomen bij de dealer op 28 mrt, levering op 10 apr!
Altijd leuk en een echt mannending :D Wel even pics in dit topic gooien!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
JB schreef op maandag 10 april 2017 @ 08:36:
[...]

Heerlijk ja! Hier ook langer moeten wachten op de velgen, dan de auto zelf :D Was al even bij dealer gaan kijken toentertijd en dan word je zo gelukkig dat je grotere velgen hebt genomen als je 'm komt ophalen en die 16 inch eronderuit zijn! O+
Het wachten op de velgen en de achteruitrijcamera was niet eens het dingetje. De planning van de monteurs was meer den grote vertrager (als je al over vertraging kan spreken :D )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

ManiacScum schreef op maandag 10 april 2017 @ 10:08:
[...]

Het wachten op de velgen en de achteruitrijcamera was niet eens het dingetje. De planning van de monteurs was meer den grote vertrager (als je al over vertraging kan spreken :D )
Hier ook. Dat kostte bijna 2 weken. Maar er worden dan ook goede zaken gedaan in autoland, want het parkeerterrein staat barstensvol nieuwe auto's.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
DYX schreef op zondag 9 april 2017 @ 17:32:
[...]

Daar lijkt het wel op. Zover ik gelezen heb lijkt het probleem vooral in de exterieur onderdelen voor de r-line te liggen en ja, hij ziet er daarmee zeker gaaf uit. Beetje een afweging maken tussen alternatieve en hoelang je er op wilt wachten.

De initiele wachttijd was 3 maanden. Dit werd al snel 2 maanden en afgelopen week werd ik gebeld voor de aflevering en dit was ook nog bijna 2 weken sneller dan de 2 maanden. Ik denk dat dit komt door de problemen met de r-line. Een groot deel van de mensen hebben deze besteld, maar door de problemen worden die naar achteren geschroven en de gewone versies dus naar voren. Collega van mij had hem(een gewone) in oktober ofzo besteld en die had toen 5 maand levertijd, dus ik vreesde het al een beetje toen ik hem bestelde, maar dat viel dus mee achteraf.
Maar eens bekijken wat ik er van ga vinden zonder R-Line.

Ben bang dat ik het dan een te "kale" wagen ga vinden. Zou dus betekenen dat de Ateca en de Tiguan direct van mijn lijst gaan verdwijnen. Of ze moeten plots meer gaan uitleveren/versnellen maar daar lijkt het voorlopig niet op.

Heb nog de 3008 als optie staan om te gaan bekijken. En dan de Talisman Estate. Een passat is hoe vreemd het ook klinkt weer te duur in de lease, en de renault juist weer gunstig. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX

DYX

@Wicked-Game Na wat zoeken lijkt deze overeen te komen met de configuratie die ik heb samengesteld(Tulsa velgen, spiegelpakket & LED lampen)

Tiguan

Ik vind hem nog meevallen, had voorheen alleen de Highline of R-Line gezien en had hem wat gewoner/'Saaier' verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 19:46
vinom schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 21:14:
[...]

Ik zal even af trappen met de Megane voor degene die interesse hebben :9

Renault Megane Estate GT-Line
Ik heb gereden in de Renault Megane Estate GT-Line. De Bose versie, die op mijn short list staat hadden ze niet staan om te rijden. Hij oogt erg fraai en vooral de lampen zijn erg mooi. Kofferruimte is OK. Eenmaal ingestapt zat ik eigenlijk gelijk niet lekker in de sportstoelen. Ik ben totaal niet dik, maar mijn benen zaten zo ingeklemd aan de zijkanten dat het echt ging irriteren. De Bose stoelen heb ik later ook nog geprobeerd en dat zat eigenlijk wel prima. Eenmaal aan het rijden vond ik dat het sturen wat zweverig was en niet heel direct. Ook kon ik mijn voet niet lekker op de rem plaatsen, want bij het afgaan van de rem tikte ik iedere keer tegen het interieur aan wat boven de rem zit, waardoor je niet soepel je voet van de rem kan halen. Het zijn wat kleine dingen misschien, maar het irriteert. De 130PK motor doet zijn werk verder goed, maar blinkt nergens in uit.

De audio is dik in orde, en de multimedia ook wat mij betreft. Snel, vloeiend en het zit logisch in elkaar.
Het interieur ziet er ook heel mooi uit met de ambient lighting, digitale display, etc. Het straalt echt wel wat uit.

Opel Astra Sports Tourer
Ik kreeg de 1.4 150PK Innovation versie mee en die was vrijwel gelijk aan degene op mijn short list. Hij oogt mooi en modern maar ik kan mij goed voorstellen dat mensen het een lijkwagen noemen door de achter zijkant. Ik merkte met instappen al dat hij lekker ruim was, veel overzicht en veel kofferbakruimte. Het interieur ziet er rustig uit, en alles is zeker van degelijk materiaal. Infotainment was prima en een prima sets aan fysieke knoppen is aanwezig.

Eenmaal op weg kreeg ik een grote grijns op mijn gezicht. Wat gaat dit lekker! Vlot, direct, lekker kort schakelen en het reed heerlijk. Een prima motor die meer dan goed meekomt en waar je menig weggebruiker te snel mee af bent. De auto deed gewoon precies wat ik wilde en wat ik verwachte gebeurde ook. Een leuke feature vond ik dat je de volgafstand van de auto voor je in seconden ziet en toen besefte ik eigenlijk dat 1 seconde mijn normale volgafstand was, haha.
Lane assist had ik iets meer van verwacht. Ja, zodra je dreigt buiten de lijnen te gaan geeft ie een correctie, maar iets teveel eigenlijk waardoor hij je weer naar de andere kant van de belijning stuurt. Hij stuurt je niet netjes naar het midden.

Kortom, van mijn shortlist blijven er nu twee auto's over. De Skoda 1.0 DSG Style Business, waar je heel relaxed mee kan cruisen, met enorm veel standaard opties en iets meer future proof is.En de ruimste. Daar tegenover een Opel Astra Spors Tourer die de 1.4 150PK heel goed benut en het in de opties gewoon goed doet, maar niks buitengewoons.

Ik moet er nog een nachtje over slapen.
Ben nou toch benieuwd tot welk inzicht een nachtje slapen je heeft gebracht. En waarom....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
DYX schreef op maandag 10 april 2017 @ 10:58:
@Wicked-Game Na wat zoeken lijkt deze overeen te komen met de configuratie die ik heb samengesteld(Tulsa velgen, spiegelpakket & LED lampen)

[afbeelding]

Ik vind hem nog meevallen, had voorheen alleen de Highline of R-Line gezien en had hem wat gewoner/'Saaier' verwacht.
Wat is je configuratie precies geworden? Kan wel eens kijken hoe dat er in de praktijk uit gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX

DYX

Wicked-Game schreef op maandag 10 april 2017 @ 14:18:
[...]

Wat is je configuratie precies geworden? Kan wel eens kijken hoe dat er in de praktijk uit gaat zien.
Merk/type : Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 85kW Comfortline Business 5 deuren
Kleur : Pure White .
Bekleding : Titaanzwart BG(Tiguan)
Toebehoren : Spiegelpakket (P14),Koplampverlichting LED voor dim en grootlicht inclusief dagrijverlichting (WLL)
Model&motoraanduiding op achterklep laten vervallen (0NA)
Unilak Pure White (CL02)
Verkeersbord herkenning (WQ1)
Velgen ’Tulsa’, 17’’ lichtmetaal (PJV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
ManiacScum schreef op maandag 10 april 2017 @ 10:08:
[...]

Oke, de aflevering is zojuist met 13 dagen vertraagd naar 28 april.
Maar dit vind ik volledig begrijpelijk..... de oude auto blijft namelijk in ons bedrijf en zodoende besparen we 2,5 week aan leasekosten, omdat de auto anders stil zou staan.

Die 13 dagen overleef ik wel en het is geen straf om in de 190pk te blijven rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DYX schreef op maandag 10 april 2017 @ 14:33:
[...]

Merk/type : Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 85kW Comfortline Business 5 deuren
Kleur : Pure White .
Bekleding : Titaanzwart BG(Tiguan)
Toebehoren : Spiegelpakket (P14),Koplampverlichting LED voor dim en grootlicht inclusief dagrijverlichting (WLL)
Model&motoraanduiding op achterklep laten vervallen (0NA)
Unilak Pure White (CL02)
Verkeersbord herkenning (WQ1)
Velgen ’Tulsa’, 17’’ lichtmetaal (PJV)
Die verkeersbord herkenning neem je omdat je dat handig vindt? Of omdat je dan andere zaken aan kunt zetten via VAGCOM? Kan dat systeem ook (goed) overweg met matrix borden trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX

DYX

Verwijderd schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:20:
[...]

Die verkeersbord herkenning neem je omdat je dat handig vindt? Of omdat je dan andere zaken aan kunt zetten via VAGCOM? Kan dat systeem ook (goed) overweg met matrix borden trouwens?
De optie is gratis, dus waarom niet. Kan het vast wel uitzetten als het niet werkt zoals ik wil. Er zit standaard op deze al Lane Assist op deze editie en dit gebruikt dezelfde camera dacht ik gelezen te hebben. De dealer kan dit ook niet achteraf op een legale manier activeren heb ik al gelezen van iemand die de optie vergeten was aan te vinken.

Hoe en of het goed werkt kan ik je vanaf volgende week woensdag pas vertellen aangezien ik hem dan ga afhalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
philippevk schreef op maandag 10 april 2017 @ 12:57:
[...]

Ben nou toch benieuwd tot welk inzicht een nachtje slapen je heeft gebracht. En waarom....
De bestelling en dergelijke moet nog geplaatst worden, maar ik ben er vrij zeker van dat het de Skoda gaat worden. Maar ze ontlopen elkaar echt bijna niks. De Skoda is toch net iets meer compleet en in combinatie met een DSG weet je gewoon dat het genieten gaat worden. Combineer de hulpsystemen erbij en ik weet zeker dat ik straks een stuk relaxter in de auto zit. Hij kost ook wel iets meer, maar daar doe ik het voor.
En wellicht laat ik (later) ook nog wel functies aanpassen via VCDS en dat kan dan bijna de Opel weer niet.

Nogmaals het was echt een close call, en meer de keuze veel power, minder comfort of minder power en meer comfort. Dat laatste kies ik voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

vinom schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:38:
[...]

De bestelling en dergelijke moet nog geplaatst worden, maar ik ben er vrij zeker van dat het de Skoda gaat worden. Maar ze ontlopen elkaar echt bijna niks. De Skoda is toch net iets meer compleet en in combinatie met een DSG weet je gewoon dat het genieten gaat worden. Combineer de hulpsystemen erbij en ik weet zeker dat ik straks een stuk relaxter in de auto zit. Hij kost ook wel iets meer, maar daar doe ik het voor.
En wellicht laat ik (later) ook nog wel functies aanpassen via VCDS en dat kan dan bijna de Opel weer niet.

Nogmaals het was echt een close call, en meer de keuze veel power, minder comfort of minder power en meer comfort. Dat laatste kies ik voor.
Als power een criterium is: de Octavia is er ook als RS. Verder hetzelfde aan te kleden als de gewone versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op maandag 10 april 2017 @ 16:06:
[...]

Als power een criterium is: de Octavia is er ook als RS. Verder hetzelfde aan te kleden als de gewone versies.
In Nederland is de RS er al een tijd niet meer toch? Of nieuwe model wel weer?
DYX schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:38:
[...]

De optie is gratis, dus waarom niet. Kan het vast wel uitzetten als het niet werkt zoals ik wil. Er zit standaard op deze al Lane Assist op deze editie en dit gebruikt dezelfde camera dacht ik gelezen te hebben. De dealer kan dit ook niet achteraf op een legale manier activeren heb ik al gelezen van iemand die de optie vergeten was aan te vinken.

Hoe en of het goed werkt kan ik je vanaf volgende week woensdag pas vertellen aangezien ik hem dan ga afhalen ;)
Ah, ik dacht dat het gewoon geld zou kosten. Gratis opties ben ik nog niet veel tegen gekomen bij mijn auto's. :)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2017 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:30
vinom schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:38:
[...]

En wellicht laat ik (later) ook nog wel functies aanpassen via VCDS
Doe je dat dan 'off the record'? Ik was zaterdag bij het VW contact center (in België), en daar wisten ze mij te zeggen dat een dealer daar normaal gezien niet aan gaat zitten morrelen. Kan me voorstellen dat de LM daar dan ook niet op gaat zitten wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op maandag 10 april 2017 @ 16:22:
[...]

In Nederland is de RS er al een tijd niet meer toch? Of nieuwe model wel weer?
Geen idee? Net even gegoogled en Skoda (Nederland) heeft er gewoon een website voor. Hij staat alleen niet in de configurator. Zal bij de dealers wel gewoon te bestellen zijn. Is bij meer merken/modellen zo, he. Zo heeft Volvo ook een Cross Country S60. Die vind je op de website niet, maar hij is er wel als je de dealer er naar vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwakkel schreef op maandag 10 april 2017 @ 16:25:
[...]

Doe je dat dan 'off the record'? Ik was zaterdag bij het VW contact center (in België), en daar wisten ze mij te zeggen dat een dealer daar normaal gezien niet aan gaat zitten morrelen. Kan me voorstellen dat de LM daar dan ook niet op gaat zitten wachten?
De (meeste) dealers gaan je daar ook niet bij helpen. Dus via andere kanalen aan laten passen. Er zijn maar weinig opties waar de LM van wakker zal liggen denk ik? En eventueel backup terugzetten bij inleveren.
AllSeeyinEye schreef op maandag 10 april 2017 @ 16:27:
[...]

Geen idee? Net even gegoogled en Skoda (Nederland) heeft er gewoon een website voor. Hij staat alleen niet in de configurator. Zal bij de dealers wel gewoon te bestellen zijn. Is bij meer merken/modellen zo, he. Zo heeft Volvo ook een Cross Country S60. Die vind je op de website niet, maar hij is er wel als je de dealer er naar vraagt.
Dat zijn nog een paar oude pagina's die je via google kunt vinden. In NL is hij al een tijd niet meer te bestellen. Te weinig markt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op maandag 10 april 2017 @ 16:30:

Dat zijn nog een paar oude pagina's die je via google kunt vinden. In NL is hij al een tijd niet meer te bestellen. Te weinig markt voor.
Wist ik niet, thanks. Toch apart, want juist nu hebben we weer een belastingklimaat (qua bijtelling) waarin de grotere motoren toch weer meer gekozen zullen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op maandag 10 april 2017 @ 16:38:
[...]

Wist ik niet, thanks. Toch apart, want juist nu hebben we weer een belastingklimaat (qua bijtelling) waarin de grotere motoren toch weer meer gekozen zullen worden.
Wel jammer inderdaad. Al zie ik hier nog steeds de meeste mensen kiezen voor eco/greenline blokjes. (NOFI) Dus denk niet dat er zo heel veel meer vraag zou zijn. De huidige "zware" blokken in de Octavia zie ik ook amper voorbij komen. (1.8TFSI of 2.0TDI)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 12:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

[...]

Toch zijn er twee factoren die dat voorkomen, imho:
Werkgevers stellen vaker (milieu)eisen aan de auto. Zo zit er bij ons gewoon een CO2/km maximum op en toetste mijn vorige werkgever ook wat op uitstootnorm.
En de prijs. Met 22% bijtelling is de V6 3.0 Turbo qua bijtelling wellicht in dezelfde categorie gezet als de geknepen driepitter met bloemverstrooier, maar die zwaardere blokken zijn aardig aan de prijs. Dikkere motor is o.h.a. toch ook kiezen voor een minder luxe uitvoering, omdat je anders over je leasebudget heen vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:18
[...]

Maar wel BPM welke van co2 afhankelijk is. De 150pk greentech doet met automaat 114 gram, de RS geloof ik 149 gram. 35 gram is toch ruim 5000 euro aan extra belasting. Los van het feit dat een RS al duurder is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
AllSeeyinEye schreef op maandag 10 april 2017 @ 16:06:
[...]

Als ik zoveel geld te besteden had zou ik dat maar al te graag doen! Helaas was mijn eigen limiet +- 30k, dus dan moet je concessies doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:42

Crazy D

I think we should take a look.

Tonkey schreef op maandag 10 april 2017 @ 16:56:
Maar wel BPM welke van co2 afhankelijk is. De 150pk greentech doet met automaat 114 gram, de RS geloof ik 149 gram. 35 gram is toch ruim 5000 euro aan extra belasting. Los van het feit dat een RS al duurder is
En verbruik, wat ook niet echt in het voordeel van de RS is. En imago, dat soms meespeelt. Maar vooral toch ook nog steeds bijtelling...

Exact expert nodig?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

JB schreef op maandag 10 april 2017 @ 09:21:
[...]
Wel even pics in dit topic gooien!
Here you are:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fBZiGxL1Ql0VDPVkhTt3QiY7/medium.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DzDHpEOVxtZXyh8ZnZmne2a0/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/U370HIEvRhETOBNszyskPfeD/medium.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Wxixkq9e3qXADEJdljZUhKzw/medium.jpg

Eerste indrukken: heerlijk stil, rustig en comfortabel.... totdat je het pedaal intrapt :9~

Bij nader inzien zal ik m'n lens eens schoon moeten maken, ik vermoed dat er een vingerafdruk op zit :P

[ Voor 6% gewijzigd door AllSeeyinEye op 11-04-2017 08:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 08:54:
[...]

Here you are:

[afbeelding] [afbeelding]

Eerste indrukken: heerlijk stil, rustig en comfortabel.... totdat je het pedaal intrapt :9~

Bij nader inzien zal ik m'n lens eens schoon moeten maken, ik vermoed dat er een vingerafdruk op zit :P
Nette bak! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:47

vhal

ಠ_ಠ

Deze discrete achterspoiler in bijpassende kleur versterkt het sportieve uiterlijk van de auto. Door de extra neerwaartse kracht bij hoge snelheden draagt deze spoiler bij tot de sublieme handling van uw S60
De omschrijving die Volvo geeft voor het spoilertje doet voorkomen alsof je bijna niet zonder kan :+

Mooie auto, hoe is de ruimte achterin + in de kofferbak?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

vhal schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 14:31:
[...]

De omschrijving die Volvo geeft voor het spoilertje doet voorkomen alsof je bijna niet zonder kan :+

Mooie auto, hoe is de ruimte achterin + in de kofferbak?
Thanks. Ik heb het spoilertje genomen simpelweg omdat ik het mooi vind.

Achterbank: Ik had een Octavia en was dus ergens een tikkeltje ongerust over de reactie van de kinderen (drie stuks in de leeftijd van 8 tot 13) die gewend waren aan simpelweg veel beenruimte. Ongerustheid bleek niet nodig. Ze hebben volgens hen evenveel beenruimte. En daarnaast ruimere plekken (de Volvo is breder dan de Octavia).

De kofferbak.... is klein (vergeleken met de Octavia). Nu had ik voor de Octavia een Avensis (sedan) en weet dus hoe groot/klein een kofferbak is. En voor mij is dat geen probleem. Geen kinderwagens, geen tenten etc. Vakantie is allemaal een koffer(tje) mee - cabin size, alleen moeders heeft een maatje groter - en we rijden naar bestemming. Ik huur altijd een huis/villa/appartement dus heb behalve wat kleding en smeermiddelen niet veel nodig op vakantie. Er staan immers gewoon wasmachines in de volledig ingerichte verblijfslocaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
We zijn er quasi uit (lees: de voorkeur van mijn vrouw gaat uit naar de Touran). Kwestie van het optiebudget volledig te benutten: wat heeft volgens jullie de meeste meerwaarde:
  • App Connect (166.94 euro)
  • Side Assist (459.90 euro)
  • Lane Assist (433.88 euro)
  • Park Assist (146.28 euro)
  • Easy Open Pack (comforttoegang + voetsensor om de koffer te openen) (600.83 euro)
Ik kan ze helaas niet allemaal combineren, dus er gaan keuzes gemaakt moeten worden :(
Bedankt voor jullie visie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Kwakkel schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 14:57:
We zijn er quasi uit (lees: de voorkeur van mijn vrouw gaat uit naar de Touran). Kwestie van het optiebudget volledig te benutten: wat heeft volgens jullie de meeste meerwaarde:
  • App Connect (166.94 euro)
  • Side Assist (459.90 euro)
  • Lane Assist (433.88 euro)
  • Park Assist (146.28 euro)
  • Easy Open Pack (comforttoegang + voetsensor om de koffer te openen) (600.83 euro)
Ik kan ze helaas niet allemaal combineren, dus er gaan keuzes gemaakt moeten worden :(
Bedankt voor jullie visie!
Moeilijk om daar een generiek antwoord op te geven. Wat voor mij meer toegevoegde waarde is, is voor een ander juist weer anders.

Ik zou nooit kiezen voor Side Assist, Lane Assist of Park Assist maar eerder voor een schuif-kanteldak. of Multi media, simpelweg omdat ik daar het meeste gebruik van ga maken.

Ik denk dat je moet afwegen welke opties jij het meest denkt te gaan gebruiken.

De reden dat ik dit noem is omdat ik nu alle veiligheidsopties in mijn V40 heb (Front Assist, Lane Assist, etc etc) en ze doelbewust uit zet om dat ik het niet gebruik, net als ACC.

met name die laaste kun je een paar pagina's terug duidelijk zien dat de meningen hierover zeer verschillend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
@ManiacScum : bedankt - panoramisch dak zit er in, net als GPS/radio (niet de Pro - ongeveer 1700 voor een groter scherm + een extra SD kaart is er echt wel fors over vind ik). Ook leren zetels zitten erbij (tenzij ik alsnog voor de R-Line kies), evenals een verwarmde voorruit (handig in de winter). Het gaat dus echt over 'opmaken' van het budget van een paar 100 euro :)

Zal het lijstje maar even plaatsen :)

Dit zal er normaal zeker insteken:
  • Metaalkleur (MET)
  • Pack Business (W39/W44)
    • ParkPilot parkeersensoren (voor- en achteraan) (7X2)
    • USB-interface ook voor iPod/iPhone (UI4/UI5)
    • Navigatie-uitbreiding 'Discover Media' voor de radio 'Composition Media' (PNC/ZCE/QV3)
    • Radio 'Composition Media' (ZCE/QV3)
  • Pack Sunroof (W38/WT1/P14)
    • Ledachterlichten (8SK)
    • Panoramisch schuif-/kanteldak met ledsfeerverlichting (PS8)
    • Spiegelpack I (P14)
  • Leder 'Vienna' met top-comfortzetels vooraan incl. elektrisch verstelbare bestuurderszetel (WL1)
  • Voorruit met draadverwarming (PGX)
  • Family-Pack (PKG)
Dan komt daar nog bij:
  • 17.49 euro boven budget
  • Easy Open-pack (PE1/PEL)
  • Parkeerhulp 'Park Assist' incl. ParkPilot (7X5)
  • Verkeersbordenherkenning (WQ1)
  • Koerscorrectiesysteem 'Lane Assist' (PSM)
OF
  • 36.64 euro boven budget
  • Rijstrookwisselassistent 'Side Assist' (7Y1)
OF
.....

(Die verkeersbordherkenning is een gratis optie trouwens, maar dan moet je wel Side Assist en/of Lane Assist hebben.)

[ Voor 65% gewijzigd door Kwakkel op 11-04-2017 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Kwakkel schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 15:22:
@ManiacScum : bedankt - panoramisch dak zit er in, net als GPS/radio (niet de Pro - ongeveer 1700 voor een groter scherm + een extra SD kaart is er echt wel fors over vind ik). Ook leren zetels zitten erbij (tenzij ik alsnog voor de R-Line kies), evenals een verwarmde voorruit (handig in de winter). Het gaat dus echt over 'opmaken' van het budget van een paar 100 euro :)

Zal het lijstje maar even plaatsen :)

Dit zal er normaal zeker insteken:
  • Metaalkleur (MET)
    • Navigatie-uitbreiding 'Discover Media' voor de radio 'Composition Media' (PNC/ZCE/QV3)
    • Ledachterlichten (8SK)
    • Spiegelpack I (P14)
  • Leder 'Vienna' met top-comfortzetels vooraan incl. elektrisch verstelbare bestuurderszetel (WL1)
  • Family-Pack (PKG)
Dan komt daar nog bij:
  • 17.49 euro boven budget
  • Koerscorrectiesysteem 'Lane Assist' (PSM)
OF
  • 36.64 euro boven budget
  • Rijstrookwisselassistent 'Side Assist' (7Y1)
OF
.....

(Die verkeersbordherkenning is een gratis optie trouwens, maar dan moet je wel Side Assist en/of Lane Assist hebben.)
Ik zie geen licht upgrade in je lijstje. Ik zou voor het overgebleven budget adaptief led verlichting kiezen hoe dat ook mag heten bij VW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
Z___Z schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 16:54:
[...]

Ik zie geen licht upgrade in je lijstje. Ik zou voor het overgebleven budget adaptief led verlichting kiezen hoe dat ook mag heten bij VW.
:Y , alleen: te duur, of ik moet de leren zetels weglaten. Ofwel alle andere losse opties (en dan zit ik nog een 100 euro boven budget) :(

Ofwel pak ik enkel de LED koplampen (zonder Dynamic Light Assist), en dan wordt het zoiets voor 5.41 euro boven budget:
  • Metaalkleur (MET)
    • Ledachterlichten (8SK)
    • Spiegelpack I (P14)
  • Ledkoplampen (MID) (WLM)
Maar of die LED lampen dat nu waard zijn ...?

[ Voor 53% gewijzigd door Kwakkel op 11-04-2017 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Kwakkel schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 17:00:
[...]

:Y , alleen: te duur, of ik moet de leren zetels weglaten. Ofwel alle andere losse opties (en dan zit ik nog een 100 euro boven budget) :(

Ofwel pak ik enkel de LED koplampen (zonder Dynamic Light Assist), en dan wordt het zoiets voor 5.41 euro boven budget:
  • Metaalkleur (MET)
    • Ledachterlichten (8SK)
    • Spiegelpack I (P14)
  • Ledkoplampen (MID) (WLM)
Zelf geen ervaring met niet adaptief LED, maar op internet is te lezen dat LED minder licht geeft dan Xenon. Dus als er standaard Xenon op zit, zou ik niet bijbetalen voor niet adaptief LED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
@Z___Z : nee, standaard is halogeen bij mijn weten (staat zo op het eerste zicht nergens echt vermeld op de site/brochure).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX

DYX

Kwakkel schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 17:00:
[...]
Persoonlijk vind ik dat meer toevoegen dan de andere pakketten die je noemde. De meeste klinken leuk, maar of je ze ook daadwerkelijk gaat gebruiken...
Side assist is wel leuk en gebruik je ongemerkt wel, maar iets als parkassist zou ik zelf nooit gebruiken en een leuke opvulling van het menu zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:58
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 08:54:
[...]

Here you are:

Mooi!
Ik rij zelf de "oude" V60 welke bijna (november) aan vervanging toe is.
Ik moet zeggen dat het nu na bijna 5 jaar nog steeds een heerlijke reisauto is. Geen enkel piepje of kraakje en geen resonantie bij het afspelen van muziek, ook niet bij hogere volumes. Ik heb dit nog niet met een andere auto meegemaakt. (Ik kan nu ook geluk hebben natuurlijk)
Hierdoor twijfel ik of ik weer een V60 zal nemen. Heerlijke auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

DYX schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 18:57:
[...]

Persoonlijk vind ik dat meer toevoegen dan de andere pakketten die je noemde. De meeste klinken leuk, maar of je ze ook daadwerkelijk gaat gebruiken...
Side assist is wel leuk en gebruik je ongemerkt wel, maar iets als parkassist zou ik zelf nooit gebruiken en een leuke opvulling van het menu zijn.
Eens. Bak meer licht en verder ziet halogeen er echt niet uit IMHO :)

Zover ik weet is het bij VAG op dit moment;

- halogeen of LED of LED+ (aka adaptief) --> Seat, Audi, VW en wellicht nu ook Skoda
- halogeen of xenon --> Skoda (Octavia) :?

[ Voor 14% gewijzigd door JB op 11-04-2017 21:25 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Lampen zou ik wel in investeren. Heb een par jaar met halogeen gereden (daarvoor Xenon en nu wederom Xenon), dat is echt een wereld van verschil. Maar persoonlijk zou ik ook voor de naviupgrade gaan.

Op mijn Octavia vond ik het jammer dat ik geen inhaalassistent heb aangetikt (kon ook niet meer vanwege budget), want dat lijkt me heerlijk bij veel snelweg km.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:38
Eenmaal met LED gereden wil je nooit anders meer. Had de IntelliLUX Led op m'n nieuwe Astra K. Daarna voor een maandje halogeen op shortlease 308 SW Blue Lease Pack en wat was ik blij toen ik een 308 Blue Lease Premium incl LED van een collega kon overnemen. Rijdt zoveel fijner en ziet er veel mooier uit.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Skoda heeft het inderdaad ook:

Light Assist
This assistant automatically controls use of the high beams. From a speed of 60 km/h on and in sufficient darkness, it automatically turns on the high beam. When closing in on a vehicle ahead (or in the case of an oncoming vehicle), the system automatically dims the headlights in order not to dazzle other road users.

@Kecin Inhaal assistent? Die ken ik nog niet. Of bedoel je blind spot warning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX

DYX

vinom schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 22:23:
Is dat niet die rijbaanwisselassistent(lekker woord...) van o.a. Mercedes? Dit is een soort van combi tussen lane assist en blindspot warning. Ik dacht dat deze automatisch wisselde van baan als je de richtaanwijzer aan tikte in dien het veilig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Light Assist
This assistant automatically controls use of the high beams. From a speed of 60 km/h on and in sufficient darkness, it automatically turns on the high beam. When closing in on a vehicle ahead (or in the case of an oncoming vehicle), the system automatically dims the headlights in order not to dazzle other road users.

Die Light assist bij Skoda is niet de adaptieve versie. Het Xenon pakket heeft dat er standaard bij. Welke jij aanhaalt is alleen grootlichf assistent.

Nee ik bedoel inhaalassistent (ben je serieus?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

DYX schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 22:36:
[...]

Is dat niet die rijbaanwisselassistent(lekker woord...) van o.a. Mercedes? Dit is een soort van combi tussen lane assist en blindspot warning. Ik dacht dat deze automatisch wisselde van baan als je de richtaanwijzer aan tikte in dien het veilig was.
Yes. Minus het automatisch over de lijn rijden. Maar de auto checkt of er een voertuig naast je rijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Ik ken inhaalassistent ook niet, gelukkig ook maar zo te lezen. Het lijkt me persoonlijk een bijzonder irritante toevoeging en eerlijk gezegd blijft er ook maar weinig plezier over van het auto rijden als je het mij vraagt.
Kecin schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 22:37:
[...]

Yes. Minus het automatisch over de lijn rijden. Maar de auto checkt of er een voertuig naast je rijd :)
Dat heet in de Volvo gewoon BLIS en staat gelijk aan Blind Spot warning

[ Voor 40% gewijzigd door ManiacScum op 11-04-2017 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

ManiacScum schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 23:54:
Ik ken inhaalassistent ook niet, gelukkig ook maar zo te lezen. Het lijkt me persoonlijk een bijzonder irritante toevoeging en eerlijk gezegd blijft er ook maar weinig plezier over van het auto rijden als je het mij vraagt.

[...]

Dat heet in de Volvo gewoon BLIS en staat gelijk aan Blind Spot warning
Het is ideaal voor op de snelweg voor een saaie rit. En het is zo'n oplossing dat als je hem een keer nodig hebt hij ook gelijk zijn geld waard is. Voor een sportieve(re) rit zou ik het ook gewoon uitschakelen. Het is lekker voor rustig op de rechter baan hangen met CC aan en af en toe een vrachtwagen inhalen.

Iedere fabrikant geeft er zijn eigen naam aan maar over het algemeen bieden ze hetzelfde (met extra paketten). Bijv een trilling aan het stuur wanneer je onbedoeld naar de andere weghelft gaat, een auto achter je kan detecteren, voor je en naast je, afstand kan houden icm ACC, etc.

Bij Volvo was het zelfs een tijd terug onderdeel van het ACC pakket onder de naam: inhaalassistent.

[ Voor 4% gewijzigd door Kecin op 12-04-2017 00:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
Kecin schreef op woensdag 12 april 2017 @ 00:04:
[...]

Het is ideaal voor op de snelweg voor een saaie rit. En het is zo'n oplossing dat als je hem een keer nodig hebt hij ook gelijk zijn geld waard is. Voor een sportieve(re) rit zou ik het ook gewoon uitschakelen. Het is lekker voor rustig op de rechter baan hangen met CC aan en af en toe een vrachtwagen inhalen.

Iedere fabrikant geeft er zijn eigen naam aan maar over het algemeen bieden ze hetzelfde (met extra paketten). Bijv een trilling aan het stuur wanneer je onbedoeld naar de andere weghelft gaat, een auto achter je kan detecteren, voor je en naast je, afstand kan houden icm ACC, etc.

Bij Volvo was het zelfs een tijd terug onderdeel van het ACC pakket onder de naam: inhaalassistent.
Dat zijn bij Volvo (V40) nu twee opties BLIS en lane assist. Lane assist staat bij permanent uit. BLIS staat wel aan maar valt mij niet meer op (inmiddels).

Ik vertrouw wat dat betreft meer op mijn eigen rijvaardigheid en eigen ogen.
Ik heb in mijn nieuwe auto dan ook bewust geen lane assist gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
JB schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 21:17:
[...]

Eens. Bak meer licht en verder ziet halogeen er echt niet uit IMHO :)

Zover ik weet is het bij VAG op dit moment;

- halogeen of LED of LED+ (aka adaptief) --> Seat, Audi, VW en wellicht nu ook Skoda
- halogeen of xenon --> Skoda (Octavia) :?
Een probleem waarom halogeen niet meer kan: ze gebruiken dezelfde witte DRL LEDs, of je nu halogeen of xenon of LED verlichting koopt. Witte DRL met halogeen is esthetisch geen geweldige combo.

Eigenlijk ziet de auto er meteen gedateerd uit. Wat overigens niet zou hoeven, als ze de temperatuur van de DRL zouden aanpassen aan die van de hoofdverlichting.

Al dat fel witte is leuk als je een auto een scherp of aggressief uiterlijk wil geven, maar een warm witte kleur is helemaal niet gek bij een meer ingetogen vormgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:47
Als je tegen het einde van je lease contract het liefst nog wat langer wil rijden in de auto, wie bepaalt of dat mag? De lease maatschappij of je werkgever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Je werkgever lijkt me? Die zal het lease-contract moeten verlengen, denk ik?

Betwijfel alleen of ze daarop zitten te wachten, gezien de extra kosten, en extra risico op storingen/meer onderhoud. Meeste lease-wagens gaan er volgens mij na 160.000 km (gas/.benzine) of 180.000 km (diesel) wel uit.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX

DYX

Dat is afhankelijk van de auto, je werkgever en de LM. Bij ons gaan diesels er uit bij max 180.000km en dan slepen ze hem weg als het nodig is. Tot dit bereikt is kan het contract zonder problemen verlengt worden. Mijn huidige auto had origineel een 42 maanden contract en deze is uiteindelijk 1x met een jaar verlengt (zat op de 110k) en begin van het jaar met een maand of 3 tot mijn nieuwe auto afgeleverd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
Wat wildhagen zegt. Leasemij's hebben een redelijk harde kilometerlimiet.

Mocht je om een andere reden de leaseauto in moeten leveren (bijvoorbeeld door het bereiken van de looptijd) dan kan je altijd in gesprek gaan met je werkgever. Bij ons wordt dat overigens wel vaak gehonoreerd mits je niet de kilometerlimiet bereikt hebt.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Dit. Ik heb daarentegen ook al eens een auto gehad die er na 2 jaar en 10 maanden toen hij voor een beurt bij de garage stond zonder overleg met de werkgever is ingenomen door de leasemaatschappij en vervangen werd door een voorloper (nieuwe auto stond al in bestelling en zou 5 maanden later worden geleverd). Onderhoud zou kennelijk teveel hebben gekost voor die laatste paar maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
Kecin schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 22:36:
[...]

Die Light assist bij Skoda is niet de adaptieve versie. Het Xenon pakket heeft dat er standaard bij. Welke jij aanhaalt is alleen grootlichf assistent.

Nee ik bedoel inhaalassistent (ben je serieus?)
De Xenon versie heeft AFS (Adaptive Frontlight System) inderdaad, maar volgens mij heeft Skoda dat nu ook op hun LED koplampen.

Maar inhaalassistent kende ik echt niet, maar ik snap nu wat je bedoelt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Light Assist

Jup alhoewel ik dat nog niet altijd goed vind werken op mijn Mondeo. Vooral snelweg geeft af en toe disco effect omdat de lichtbundels van tegenliggers net ter hoogte van de vangrail zitten.

Verder wel erg blij met die meedraaiende koplampen :) Werkt echt goed (niet gedacht) en hij past de lichtbundel ook nog aan op basis van omgeving 8)

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2017/04/12/beam.jpg

Ik zou ook nooit meer kiezen voor halogeen. Heb nu 2 auto's gehad met LED en dat geeft zoveel meer licht en het ziet er veel gaver uit :*)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:04
t_captain schreef op woensdag 12 april 2017 @ 08:01:
[...]

Een probleem waarom halogeen niet meer kan: ze gebruiken dezelfde witte DRL LEDs, of je nu halogeen of xenon of LED verlichting koopt. Witte DRL met halogeen is esthetisch geen geweldige combo.

Eigenlijk ziet de auto er meteen gedateerd uit. Wat overigens niet zou hoeven, als ze de temperatuur van de DRL zouden aanpassen aan die van de hoofdverlichting.

Al dat fel witte is leuk als je een auto een scherp of aggressief uiterlijk wil geven, maar een warm witte kleur is helemaal niet gek bij een meer ingetogen vormgeving.
Dit is in mijn ogen ook het grootste probleem, op mijn Megane uit 2012 destijds niet de xenon verlichting gekozen, hier heb ik nog iedere dag spijt van. De DRL (LED) zit direct onder de koplamp (Halogeen) en als beide branden ziet het er echt niet uit. Een van de punten waar ik bij mijn volgende auto zeker op ga letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

[MAUS] schreef op woensdag 12 april 2017 @ 09:33:
[...]

Dit is in mijn ogen ook het grootste probleem, op mijn Megane uit 2012 destijds niet de xenon verlichting gekozen, hier heb ik nog iedere dag spijt van. De DRL (LED) zit direct onder de koplamp (Halogeen) en als beide branden ziet het er echt niet uit. Een van de punten waar ik bij mijn volgende auto zeker op ga letten.
Bij de 308 is het helemaal droevig. Je kon niet eens Xenon/LED kiezen bij die 14% hokken. Lijkt wel Halfords tuning :X NOFI

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:23
Dat is de straf voor het ontwijken van belasting/bijtelling met een 14% hok })

Had ik overigens ook op mijn Clio uit 2013. Twee ledstripjes in de grille geplakt, zag er altijd een beetje goedkoop en aftermarket uit.

Overigens is het niet mogelijk om DRL tegelijkertijd met het normale stadslicht te laten branden. Als de één aan gaat, gaat de ander uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
B-Real schreef op woensdag 12 april 2017 @ 09:54:

Overigens is het niet mogelijk om DRL tegelijkertijd met het normale stadslicht te laten branden. Als de één aan gaat, gaat de ander uit.
Of DRL gaan minder fel branden, bijvoorbeeld in het geval van de V40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:44
B-Real schreef op woensdag 12 april 2017 @ 09:54:
Dat is de straf voor het ontwijken van belasting/bijtelling met een 14% hok })

Had ik overigens ook op mijn Clio uit 2013. Twee ledstripjes in de grille geplakt, zag er altijd een beetje goedkoop en aftermarket uit.
Bij de 2013 Clio die ik als voorloop auto heb zitten inderdaad van die schrale strips, mijn bestelde Clio Phase 2 heeft full-led, dat ziet er echt 10x beter uit :+

Ben wel benieuwd of dat ook uitmaakt voor het lichtbeeld, de standaard lampen op deze 2013 Clio Dynamique zijn best redelijk, beter als op de 2015 Polo die ik al huurauto had.

Bij de eerder genoemde Mégane is het nog een stuk lelijker gedaan overigens, ik zie ook wel is Aygo's en Altea's met van die strips die zo aftermarket zouden kunnen zijn. :P

Overigens straffen ze je ook met een trage bak...tijdens proefritten had ik het idee dat het wel meeviel maar wat is die voorloop Clio (1.5dci) traag zeg :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanre4l
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-08 10:05
Ik voeg mij bij deze ook bij de discussie.
Sinds kort afgestudeerd en nu fulltime aan de slag, en ik mag binnenkort ook een lease auto'tje uitzoeken. Ik vroeg mij af of jullie wat tips hebben over naar wat voor auto's ik zou kunnen kijken.

Als voorloopauto heb ik nu een Skoda Citigo, welke aanvoelt als een goedkoop stuk blik maar wel fijner rijdt dan de Ford Fiesta met 1.0 motor die ik als prive lease auto heb. (Wrss omdat deze meer kracht heeft dan de Fiesta)

Ik weet zelf niet veel van auto's af, maar vind comfort wel belangrijk en deze Citigo is alles behalve comfortabel.

Even wat achtergrond informatie:
Ik rij elke dag zo'n 1.5-2 uur op en neer naar werk. Ik heb 2 eisen, hij moet 5-deurs zijn en een krachtigere motor hebben dan 1.0.
Mijn bedrijf biedt vrije keuze onder de merken Audi, VW, en Skoda. Betekent dat als ik een ander merk pak, ik de auto zou moeten overnemen mocht ik vroegtijdig weg gaan.
De prijsklasse welke zij mij zonder bijbetalen aanbieden is gelijk aan de VW Polo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
nooberke schreef op woensdag 12 april 2017 @ 10:09:
[...]

Bij de eerder genoemde Mégane is het nog een stuk lelijker gedaan overigens, ik zie ook wel is Aygo's en Altea's met van die strips die zo aftermarket zouden kunnen zijn. :P
Bij de nieuwe Megane vind ik de full-LED units juist erg vet. Overdag de C-shape LED strips, als het donker genoeg is full-LED lampen. Erg fijn lichtbeeld ook :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
sanre4l schreef op woensdag 12 april 2017 @ 10:10:
Ik voeg mij bij deze ook bij de discussie.
Sinds kort afgestudeerd en nu fulltime aan de slag, en ik mag binnenkort ook een lease auto'tje uitzoeken. Ik vroeg mij af of jullie wat tips hebben over naar wat voor auto's ik zou kunnen kijken.

Als voorloopauto heb ik nu een Skoda Citigo, welke aanvoelt als een goedkoop stuk blik maar wel fijner rijdt dan de Ford Fiesta met 1.0 motor die ik als prive lease auto heb. (Wrss omdat deze meer kracht heeft dan de Fiesta)

Ik weet zelf niet veel van auto's af, maar vind comfort wel belangrijk en deze Citigo is alles behalve comfortabel.

Even wat achtergrond informatie:
Ik rij elke dag zo'n 1.5-2 uur op en neer naar werk. Ik heb 2 eisen, hij moet 5-deurs zijn en een krachtigere motor hebben dan 1.0.
Mijn bedrijf biedt vrije keuze onder de merken Audi, VW, en Skoda. Betekent dat als ik een ander merk pak, ik de auto zou moeten overnemen mocht ik vroegtijdig weg gaan.
De prijsklasse welke zij mij zonder bijbetalen aanbieden is gelijk aan de VW Polo.
Die 1.0, is dat een Ecoboost of een turboloze?

Polo is een verouderd model, ik zou is naar de Fabia gaan kijken! Polo stoelen zijn overigens ook absoluut niet geschikt voor langere en/of forsere mensen.
DennusB schreef op woensdag 12 april 2017 @ 10:11:
[...]

Bij de nieuwe Megane vind ik de full-LED units juist erg vet. Overdag de C-shape LED strips, als het donker genoeg is full-LED lampen. Erg fijn lichtbeeld ook :)
Eens! Bij de Clio full-LED is het een vergelijkbaar systeem, ook de achterlichten ogen moderner als je LED hebt bij de Clio. Nog bijna twee maanden wachten :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

sanre4l schreef op woensdag 12 april 2017 @ 10:10:

Ik rij elke dag zo'n 1.5-2 uur op en neer naar werk.

Is dat de enkele reis tijd? Zo ja, dan vind ik het eerlijk gezegd diep triest dat de werkgever niet boven een Polo of gelijk aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 22:00
AllSeeyinEye schreef op woensdag 12 april 2017 @ 10:29:
[...]

Is dat de enkele reis tijd? Zo ja, dan vind ik het eerlijk gezegd diep triest dat de werkgever niet boven een Polo of gelijk aanbiedt.
Dat hangt toch van je functie / soort bedrijf af welke auto daarbij hoort? Hij kiest er zelf voor om een werkgever te hebben die op een dergelijke afstand van zijn huis is...

Ik zou ook voor de fabia gaan in deze klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

jongetje schreef op woensdag 12 april 2017 @ 10:37:
[...]

Dat hangt toch van je functie / soort bedrijf af welke auto daarbij hoort? Hij kiest er zelf voor om een werkgever te hebben die op een dergelijke afstand van zijn huis is...
Daar heb je een goed punt. :Y Je spiegelt snel (te snel?) naar je eigen situatie. Ik wel, althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanre4l
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-08 10:05
[...]

Nee sorry, ik was niet duidelijk. Het is 1.5-2 uur retour. Vaak mag ik naar Barneveld (vanuit Tilburg) en dan is het alweer snel 3-4 uur.
nooberke schreef op woensdag 12 april 2017 @ 10:24:
[...]

Die 1.0, is dat een Ecoboost of een turboloze?

Polo is een verouderd model, ik zou is naar de Fabia gaan kijken! Polo stoelen zijn overigens ook absoluut niet geschikt voor langere en/of forsere mensen.
Dat is een turboloze (denk ik 8)7 ) Waarom ik een krachtigere motor wil is omdat ik vaak lekker rustig rijdt en dan zo rond de 110-120 wil zitten op de snelweg. Nu moet ik daar bij de ford Fiesta dat pedaal toch aardig hard voor indrukken. (Jeetje wat klink ik als een pannekoek als ik dit zo teruglees. :X )

Ik ben overigens ook ietsjes langer dan gemiddeld, 186 cm. Dus dat vind ik een goede tip van je, bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:20

Cyphax

Moderator LNX
sanre4l schreef op woensdag 12 april 2017 @ 10:41:
[...]

Nee sorry, ik was niet duidelijk. Het is 1.5-2 uur retour. Vaak mag ik naar Barneveld (vanuit Tilburg) en dan is het alweer snel 3-4 uur.

[...]

Dat is een turboloze (denk ik 8)7 ) Waarom ik een krachtigere motor wil is omdat ik vaak lekker rustig rijdt en dan zo rond de 110-120 wil zitten op de snelweg. Nu moet ik daar bij de ford Fiesta dat pedaal toch aardig hard voor indrukken. (Jeetje wat klink ik als een pannekoek als ik dit zo teruglees. :X )

Ik ben overigens ook ietsjes langer dan gemiddeld, 186 cm. Dus dat vind ik een goede tip van je, bedankt!
Die 1.0's zijn er in ~60PK maar ook in ~100PK. Kijk eens of je een proefrit kunt maken met een 1.0 ecoboost, die zijn net zo rap als mijn 1.6 eco-diesel (zelfs iets rapper onderin)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
De Mercedes A180d Business Solution AMG is wel interessant! Valt qua maandelijks leasebedrag nog alleszins mee (€ 694,- o.b.v. 4 jaar/35.000km p/j via Directlease.nl). Komt op € 284,- netto bijtelling (o.b.v. € 37.000 catalogusprijs).

Hebt dan een mooi aangeklede A-klasse. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Ik kom uit op ongeveer €330,- netto bijtelling als ik het via https://www.berekenhet.nl...ing-auto-van-de-zaak.html doe.

[ Voor 17% gewijzigd door vinom op 12-04-2017 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
[...]

Bij ons kijkt er niemand naar reistijd...alleen naar functie...onze leaseregeling is dermate verschraalt dat ze Young Professionals als huur/voorloop auto meestal een Toyota Aygo krijgen. Vanwege een tekort aan koekblikken had ik gelukkig een Polo gekregen :X

Denken ze nou werkelijk dat ik ~3 uur per dag zou gaan rijden in een Aygo, dan was ik in mijn proeftijd al weg geweest ;(

Oude leaseregeling begon al bij een 308/Golf/Megane, dat was een stuk beter >:)
sanre4l schreef op woensdag 12 april 2017 @ 10:41:
[...]

[...]

Een turboloze kan je absoluut niet vergelijken met een 1.0 Ecoboost of 1.0TSI, daar kan ik alleen op zeggen ga is een proefritje maken ;)

Ik ben zelf 195 cm en dan zijn de Polo stoelen echt niet te doen, Fabia durf ik helaas niet te zeggen aangezien ik geen Skoda mag leasen maar deze schijnt een stuk ruimer te zijn dan een Polo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealHibachi
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-09 15:47
Rivanov schreef op woensdag 12 april 2017 @ 10:46:
De Mercedes A180d Business Solution AMG is wel interessant! Valt qua maandelijks leasebedrag nog alleszins mee (€ 694,- o.b.v. 4 jaar/35.000km p/j via Directlease.nl). Komt op € 284,- netto bijtelling (o.b.v. € 37.000 catalogusprijs).

Hebt dan een mooi aangeklede A-klasse. :)
Moet zeggen dat ik obv Directlease ook een goede indicatie dacht te hebben, viel tegen uiteindelijk (min 50 euro verschil)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
vinom schreef op woensdag 12 april 2017 @ 10:50:
Ik kom uit op ongeveer €330,- netto bijtelling als ik het via https://www.berekenhet.nl...ing-auto-van-de-zaak.html doe.
Hij is toch 22%?

Via berekenen.nl kom ik op dat bedrag uit in ieder geval.

Pagina: 1 ... 69 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic