Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 68 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.257 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pitchdown schreef op woensdag 5 april 2017 @ 14:57:
[...]

Ik heb de site bekeken.
Als ik uitga van een auto van € 36.000 komt de site uit op een netto bedrag van € 325

Als ik dit zelf uitreken:
36.000 x 0,22 / 12 * 0,42 is dit : € 277

Volgens mij gaat er dan toch iets niet goed in die berekening op de website?
Zie note op de site;
Bij het berekenen van de netto bijtelling zijn ook de inkomensafhankelijke algemene heffingskorting en arbeidskorting meegenomen. Dit kan tot gevolg hebben dat de netto bijtelling hoger is dan alleen het percentage van de belastingschijf.
En 42% inkomstenbelasting hebben we niet meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2017 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
Netsrek schreef op woensdag 5 april 2017 @ 14:56:
Deze week kreeg ik te horen dat een auto van een collega vrij komt en dat ik daar aanspraak op maak.
Nu rij ik een Focus Wagon 1.6, nog 14% tot juni 2018 (hij is net met een jaar verlengt).

Mogelijkheid om over te nemen:
Volvo V40 D4 Business R-Design, 14% tot max maart 2020 (als we hem verlengen na standaard 48mnd)

Wat is jullie ervaring met de ruimte in de V40? En wellicht ervaringen van mensen die gewisselt hebben tussen Focus Wagon en V40? Ik mag hem uiteraard eerst proefrijden, eind april pas als hij terug is, maar even ervaring uitwisselen kan geen kwaad.
In de Focus gooi ik bijv. alles zo in de kofferbak, nooit ruimtegebrek, maar als ik heel eerlijk ben is het ook niet echt nodig. Daarnaast, 2020 is nog 3 jaar vanaf nu, en ik heb nog geen idee of de kinderwens dan wellicht is komen opborrelen. Hoe is dat met een V40 en een kleine?

Wat betreft kosten maakt het mij niks uit (scheelt 34 netto), met de gedachte dat ik langer geniet van een lage bijtelling met de aangeboden Volvo.
Ik zou het direct doen man!! De V40 is wel iets minder ruim maar als je niet direct drie kids gaat produceren in deze periode is het een prima auto om te rijden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:27
Korvaag schreef op woensdag 5 april 2017 @ 08:52:
[...]

Ja ik zit nu heel heel hard te twijfelen. Ik zit precies op een grensgeval qua kilometers dus kan zowel benzine als diesel verkopen naar m'n werkgever. Ik zit nu heel hard te twijfelen over de volgende motoriseringen:
- 1.0 TSI DSG benzine: goedkoopste optie. Snel zal met 10,2 sec. 0-100
- 1.6 TDI DSG diesel: middelste optie. Snel zat met 10,3 sec. 0-100. Gaat relaxter rijden door meer trekkracht
- 1.4 TSI DSG benzine: duurste optie. Lekker rap met 8,3 sec. 0-100. Gaat zowel pittig rijden als relaxed rijden. Helaas is dit nog niet de ACT motor die bv in de Superb zit. Deze is zowel een optie als 125 en 150 pk bij de VW waarbij de 125pk versie 9,x sec. doet over 0-100.

En of het dan SEAT, Skoda of VW wordt hangt een beetje af van wat ik wil aan opties. De SEAT is het goedkoopste in zowel lease als bijtelling. De VW is het duurste in de bijtelling, maar vrij goedkoop qua leasebedrag en de Skoda hangt daar tussenin.

Ik hoop dat heel VAG op tijd is met de nieuwe 1.5 TSI motor. Die motor lijkt me ideaal. Zuinig (ik krijg een CO2 bonus bij laag verbruik) en toch pittig genoeg.

Wat voor mij ook een optie gaat zijn (ivm de CO2-bonus), maar deze vraag staat nog uit bij VW, is aardgas. Alleen is de 1.4 TGI aardgas motor me te traag (110pk) en ik vermoed dat de nieuwe 1.5 TSI niet op tijd als TGI te krijgen is. Ze gaan het navragen bij de importeur.

PS: Momenteel heb ik dus de Greenline Businessline 1.6 TDI handbak. De 14% koe van een paar jaar geleden ;) Afhankelijk van welke bovenstaande optie ik kies gaat, ook ivm de 22%, een nieuwe auto tussen de 50 en 130 euro meer per maand kosten (netto).
Vanmiddag maar eens langs een Skoda/Seat dealer gegaan om te kijken naar de nieuwe Octavia Combi en Leon ST. Heel vriendelijk te woord gestaan en duidelijke uitleg gekregen. Ze hadden toevallig ook de 1.0 DSG staan en ik mocht er wel een ritje mee maken zei die. Welliswaar de Ambition Businessline, maar het ging mij om het rijgevoel van de auto.

En dat viel niet tegen! Mijn 1.4 TSI is wat pittiger had ik het gevoel, maar voor de Nederlandse snelwegen is het gewoon dikke prima. De DSG reed echt heel erg fijn en voor een drie cilinder 1.0 is het echt verbazingwekkend wat ie eruit weet te persen.

De Seat Leon ST ga ik morgen rijden, 1.4 handbak. Ik heb er al wel even ingezeten, maar het voelde toch gelijk een stuk krapper allemaal. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:56
Verwijderd schreef op woensdag 5 april 2017 @ 15:01:
[...]

Zie note op de site;

[...]

En 42% inkomstenbelasting hebben we niet meer.
Dat is inderdaad een goede opmerking m.b.t. arbeidskorting en heffingskorting.
Maar een verschil van bijna 50 euro netto kan dit voor werknemer toch niet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pitchdown schreef op woensdag 5 april 2017 @ 15:05:
[...]

Dat is inderdaad een goede opmerking m.b.t. arbeidskorting en heffingskorting.
Maar een verschil van bijna 50 euro netto kan dit voor werknemer toch niet zijn?
Ik denk dat het wel redelijk klopt. Als je zonder bijtelling de max pakt van de kortingen dan kan het net slecht uitpakken als er 8k bij je inkomen komt.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2017 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Deze week kreeg ik te horen dat een auto van een collega vrij komt en dat ik daar aanspraak op maak.
Nu rij ik een Focus Wagon 1.6, nog 14% tot juni 2018 (hij is net met een jaar verlengt).

Volvo V40 D4 Business R-Design, 14% tot max maart 2020 (als we hem verlengen na standaard 48mnd)

Wat is jullie ervaring met de ruimte in de V40? En wellicht ervaringen van mensen die gewisselt hebben tussen Focus Wagon en V40? Ik mag hem uiteraard eerst proefrijden, eind april pas als hij terug is, maar even ervaring uitwisselen kan geen kwaad.
In de Focus gooi ik bijv. alles zo in de kofferbak, nooit ruimtegebrek, maar als ik heel eerlijk ben is het ook niet echt nodig. Daarnaast, 2020 is nog 3 jaar vanaf nu, en ik heb nog geen idee of de kinderwens dan wellicht is komen opborrelen. Hoe is dat met een V40 en een kleine?

Wat betreft kosten maakt het mij niks uit (scheelt 34 netto), met de gedachte dat ik langer geniet van een lage bijtelling met de aangeboden Volvo.
Zeker doen. Die D4 heeft ook lekker pit in de motor, daar kan je goed mee doorrijden zeg maar :+

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Verwijderd schreef op woensdag 5 april 2017 @ 15:15:
[...]

Ik denk dat het wel redelijk klopt. Als je zonder bijtelling de max pakt van de kortingen dan kan het net slecht uitpakken als er 8k bij je inkomen komt.
Ik vind dat wel een erg groot verschil.
Hierbij de berkening als je deze uitvoert bij leaseplan:

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2dl7j7s.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Die van Leaseplan heb je niet veel aan. (Pakt alleen de netto bijtelling en verder geen van invloed op kortingen door de bijtelling.)

Over de kortingen. Bijvoorbeeld;

Bij 34k inkomen krijg je 4750 korting. Bij 34k + 8k bijtelling krijg je nog maar 4079.

Dat is per maand al EUR 55 netto minder.

Daarnaast kun je nog meer "last" krijgen van de bijtelling bij andere toeslagen. (Kindgebonden budget en de zorg-, huur- of kinderopvangtoeslag.)

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2017 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:18

Hoe zit het met ruilen van auto's met collega's bij jou? Mocht je voor 2020 toch de ruimte nodig hebben (om wat voor reden dan ook), kan je de auto dan kwijt aan een collega? Ik neem aan van wel aangezien jij nu ook die mogelijkheid hebt?
Zo ja, dan zou ik het zeker doen als je de ruimte van die Focus wagon niet echt nodig hebt. Langer 14% rijden is sowieso gunstig!

Ik rijd nu 3,5 jaar in een V40 (D2 uit 2013) en de ruimte is voor mij meer dan voldoende. Daarbij moet ik wel opmerken dat ik geen partner/kinderen heb, voor vakantie met de motor of het vliegtuig ga en nog geen grote dingen heb hoeven vervoeren. Maar voor die enkele keer dat dat wel zou moeten regel ik wel iets, dat kan niet uit om daarvoor een grotere/duurdere auto te hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Ik heb zojuist de V40 D4 in de ban gedaan (14% tot september 2019) terwijl ik er nog zeker 2,5 jaar in kan rijden.
De reden is dat ik juist wel de ruimte nodig heb. Mijn situatie is dan ook dat ik regelmatig met 4 man in de auto zit en de mensen achterin niet allemaal even flexibel zijn dat ze comfortabel in de V40 kunnen vertoeven.

Mijn nieuwe auto is juist weer het extreem tegenovergestelde, namelijk de Skoda Superb Combi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Modbreak:En klaar met de bijtelling posts. Lees de TOPIC WAARSCHUWING nog eens goed door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris10r
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:16
Aangezien Skoda vanaf eind maart het aantal modellen en (motor) opties van de Fabia HB en Combi zou uitdunnen, heb ik nog net op de valreep een Skoda Fabia Combi Style Business met de 1.2 TSI 81 kW/100 pk en 6 versnellingen handbak kunnen bestellen. Aangevuld met metallic lak, 16' velgen (+winterbanden en reservewiel) en dab+ viel het totaal nog steeds binnen het leasebedrag.
vinom schreef op woensdag 5 april 2017 @ 15:03:
[...]
...
Ze hadden toevallig ook de 1.0 DSG staan en ik mocht er wel een ritje mee maken zei die. Welliswaar de Ambition Businessline, maar het ging mij om het rijgevoel van de auto.

En dat viel niet tegen! Mijn 1.4 TSI is wat pittiger had ik het gevoel, maar voor de Nederlandse snelwegen is het gewoon dikke prima. De DSG reed echt heel erg fijn en voor een drie cilinder 1.0 is het echt verbazingwekkend wat ie eruit weet te persen.
....
Heb een proefrit gemaakt met zowel de 1.0 75pk en de 1.2 90pk Fabia Combi Drive. Zoals jij ook al zei, ik verbaasde me ook wat die kleine 1.0 eruit wist te persen. Ver boven mijn verwachtingen voor een 3-cyl, maar mijn voorkeur ging uiteindelijk toch naar de 4-cyl omdat deze voor mijn gevoel rustiger liep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tankiej schreef op woensdag 5 april 2017 @ 15:25:
[...]

Hoe zit het met ruilen van auto's met collega's bij jou? Mocht je voor 2020 toch de ruimte nodig hebben (om wat voor reden dan ook), kan je de auto dan kwijt aan een collega? Ik neem aan van wel aangezien jij nu ook die mogelijkheid hebt?
Precies dat. De V40 is ruim genoeg voor 2 man en waarschijnlijk met een niet al te grote kinderwagen gaat het ook prima met een kind. Ook helpt het enorm als je zelf niet lang bent, want dan kan maxi cosi tenminste wel achter de stoel. Vanaf volgend jaar moet je ook achterwaarts gaan vervoeren en dat neemt een enorme berg ruimte in beslag. Mocht je toch te weinig ruimte ervaren dan doe je hem weer weg aan een collega, vast iemand die hem wil overnemen gezien de looptijd en het type auto.
ManiacScum schreef op woensdag 5 april 2017 @ 15:49:
Ik heb zojuist de V40 D4 in de ban gedaan (14% tot september 2019) terwijl ik er nog zeker 2,5 jaar in kan rijden.
De reden is dat ik juist wel de ruimte nodig heb. Mijn situatie is dan ook dat ik regelmatig met 4 man in de auto zit en de mensen achterin niet allemaal even flexibel zijn dat ze comfortabel in de V40 kunnen vertoeven.

Mijn nieuwe auto is juist weer het extreem tegenovergestelde, namelijk de Skoda Superb Combi.
Ik ben voor het kleinere broertje gegaan, de Octavia combi. Voor zover je van kleiner kunt spreken tov een V40 natuurlijk. Het vermogen ga ik vast missen, maar de Octavia heeft weer een paar dingetjes extra vergeleken met de V40.

Octavia
Skoda Octavia 1.6 TDi Style Business DSG gaat het worden, zoals ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:50
J0YR1D3R schreef op woensdag 5 april 2017 @ 16:34:
[...]

Precies dat. De V40 is ruim genoeg voor 2 man en waarschijnlijk met een niet al te grote kinderwagen gaat het ook prima met een kind.
[...]
Met 2 volwassenen en 1 kind is een hatchback meestal wel groot genoeg, mits je maar een in delen neerklapbare bank hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
@t_captain Meestal :) Wanneer ik mijn stoel in de V40 op de voor mij normale stand zet kan ik bijvoorbeeld de bank niet eens neerklappen. Dan moet eerst de stoel naar voren, bank plat, stoel naar achter en dan ben ik klaar. Met de maxi cosi op de rechter achterstoel kan ik niet meer fatsoenlijk rechts voor op de stoel zitten met mijn lengte. Dus om telkens een complete auto-verbouwing en hernia te voorkomen de switch naar de Octavia :) En nogmaals, wanneer je geen 2 meter bent zal het ongetwijfeld wel/beter passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Die lengte van de maxi-cosi / kinderstoeltjes is inderdaad wel een dingetje.

Ten tijde van onze dochter reed in een 307 SW. Was een redelijk ruime auto, maar had toch ook maar 2.70 wielbasis ofzo. dat werkte wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Laatst online: 19:49

[afbeelding]
Skoda Octavia 1.6 TDi Style Business DSG gaat het worden, zoals ^^
Deze heb ik zojuist ook besteld :)
Met het Style Business Tech Pakket, los verlagingssetje en een trekhaak.
Ik ga dan wel 50,- per maand bijbetalen omdat ik over het budget ga. Maar ik ga hier wel een hele toffe bak voor terugkrijgen *O*

[ Voor 14% gewijzigd door Hennie-M op 05-04-2017 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
@Hennie-M tech pakket zit er hier ook op, net als elektrisch verstelbare stoelen, DAB radio, verwarmde voorruit en een reservewiel. Verlaging ziet er leuk uit maar ik vind eigenlijk dat hij standaard nog best aardig ligt ivm m'n V40. Over 4 weken zou hij er moeten zijn oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
DennusB schreef op woensdag 5 april 2017 @ 15:16:
[...]
Zeker doen. Die D4 heeft ook lekker pit in de motor, daar kan je goed mee doorrijden zeg maar :+
Is altijd leuk inderdaad, maar niet het belangrijkste :D
Tankiej schreef op woensdag 5 april 2017 @ 15:25:
[...]
Zo ja, dan zou ik het zeker doen als je de ruimte van die Focus wagon niet echt nodig hebt. Langer 14% rijden is sowieso gunstig!

Ik rijd nu 3,5 jaar in een V40 (D2 uit 2013) en de ruimte is voor mij meer dan voldoende. Daarbij moet ik wel opmerken dat ik geen partner/kinderen heb, voor vakantie met de motor of het vliegtuig ga en nog geen grote dingen heb hoeven vervoeren. Maar voor die enkele keer dat dat wel zou moeten regel ik wel iets, dat kan niet uit om daarvoor een grotere/duurdere auto te hebben :P
Precies om het eerste wil ik het ook wel doen. De auto komt nu beschikbaar omdat een collega z'n job heeft opgezegd, vandaar. Aan de andere kant zijn er altijd mogelijkheden, dus al wil ik m na 2 jaar al weg doen kan altijd.

Partner heb ik wel, dus met z'n tweeën maken we er gebruik van, maar de grootste zaken op t moment zijn de weekboodschappen, al staat er achterin de auto wel altijd een setje werkkleding in de kofferbak in geval ik een vieze fabriek in moet.
ManiacScum schreef op woensdag 5 april 2017 @ 15:49:

Als ik veel met meer mensen moet rijden is het dus af te raden? Momenteel is dat niet aan het handje, maar wat niet is kan nog gebeuren natuurlijk.
[...]
Precies dat. De V40 is ruim genoeg voor 2 man en waarschijnlijk met een niet al te grote kinderwagen gaat het ook prima met een kind. Ook helpt het enorm als je zelf niet lang bent, want dan kan maxi cosi tenminste wel achter de stoel. Vanaf volgend jaar moet je ook achterwaarts gaan vervoeren en dat neemt een enorme berg ruimte in beslag. Mocht je toch te weinig ruimte ervaren dan doe je hem weer weg aan een collega, vast iemand die hem wil overnemen gezien de looptijd en het type auto.
Thnx! Iets om mee te nemen voor de toekomst.

Om iets te nuanceren, als ik zelf nu een auto zou moeten kiezen zou eerste keus Mazda 3 zijn. Ook niet de grootste, en moet werkbaar blijven. Ik denk dat de V40 zeker net zo groot is als de 3?

Wellicht kan ik nu met oog op de toekomst nu nog even rondtuffen met de D4 en dan over 3 jaar weer een nette station selecteren! Thnx voor het meedenken iig! :)
Voor nu, even afwachten en wel eerst een paar dagen de D4 mee voor ik besluit begin mei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Iemand ervaring met de automaat van de peugeot 308sw?
Hoe bevalt deze t.o.v. 7 traps dsg van vag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
@Hennie-M @Verwijderd Techpakket heb ik juist weer achterwege gelaten. Ik geef iets minder om de looks, en kies liever dan Adaptive Cruise control, en Travel Assist. Overigens gaf de dealer bij mij vandaag aan dat de levertijd 8 tot 10 weken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
vinom schreef op woensdag 5 april 2017 @ 20:27:
@Hennie-M @Verwijderd Techpakket heb ik juist weer achterwege gelaten. Ik geef iets minder om de looks, en kies liever dan Adaptive Cruise control, en Travel Assist. Overigens gaf de dealer bij mij vandaag aan dat de levertijd 8 tot 10 weken is.
Ik heb beide overwogen, maar om diverse redenen niet genomen. Deels een kostenoverweging en deels ook omdat bijv. de adaptive cruise control niet uit kan. De dealer gaf ook aan dat hij er niet heel veel positieve ervaring mee had en gezien de extra kosten dat niet genomen. Wel de elektrisch verstelbare stoelen, omdat deze meer kantelbaar zijn qua zitting dan de standaard stoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:21

JB

Cédric roelt!

pitchdown schreef op woensdag 5 april 2017 @ 19:33:
Iemand ervaring met de automaat van de peugeot 308sw?
Hoe bevalt deze t.o.v. 7 traps dsg van vag?
Wat een losse flodders allemaal :o Heb je al proefgereden?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
vinom schreef op woensdag 5 april 2017 @ 20:27:
Wat goed om te lezen, 2 weken terug hoorde ik nog 14 weken.
Ik heb de Adaptive Cruise Control juist weggelaten omdat ik wel 200km per dag aan het rijden ben maar nooit in Duitsland waar zo'n systeem naar mijn idee beter tot zijn recht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Hennie-M schreef op donderdag 6 april 2017 @ 09:19:
[...]

Wat goed om te lezen, 2 weken terug hoorde ik nog 14 weken.
Ik heb de Adaptive Cruise Control juist weggelaten omdat ik wel 200km per dag aan het rijden ben maar nooit in Duitsland waar zo'n systeem naar mijn idee beter tot zijn recht komt.
Dat is echt niet waar. Ik heb het in Nederland op m'n Megane en vind het echt heerlijk. Vooral met files en zo. Het geeft je zoveel rust als de auto dat zelf doet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hennie-M
DennusB schreef op donderdag 6 april 2017 @ 09:20:
[...]

Dat is echt niet waar. Ik heb het in Nederland op m'n Megane en vind het echt heerlijk. Vooral met files en zo. Het geeft je zoveel rust als de auto dat zelf doet..
Ik ga al van een handbak naar een DSG. Dat scheelt al een hele hoop. Kleine stapjes ;)
En ik geef persoonlijk meer om uiterlijk dan dit soort snufjes.
En is het niet zo dat als je in de file staat met ACC dat iedereen zijn/haar auto tussen je voorganger frot terwijl je dat niet wil?

[ Voor 20% gewijzigd door Hennie-M op 06-04-2017 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
Ik heb momenteel ACC maar ik gebruik het nooit meer, het systeem volstaat gewoon niet in "knipperlicht aan-en hoeken naar links"-land. In Duitsland komt het m.i. iets beter tot z'n recht maar ook daar rijden teveel Nederlanders en zie je ook steeds meer vrachtwagens en autochtonen links rijden.

Het volstaat met een automaat overigens wel prima op een N-weg, ACC op 100 icm automaat, is heerlijk rustig. Alleen rijd ik veel te weinig op een N-weg om daarvoor een ACC aan te schaffen.

Effectief zou dat namelijk betekenen dat ik ipv max 2 weken, 3-4 maanden op mijn auto moeten wachten of fiscaal gezien veel meer zou moeten bijbetalen, aangezien mijn nieuw bestelde auto een fiscaal voordeel heeft als gevolg van een herwaardering. ;)
Hennie-M schreef op donderdag 6 april 2017 @ 09:24:

En is het niet zo dat als je in de file staat met ACC dat iedereen zijn/haar auto tussen je voorgang frot terwijl je dat niet wil?
Dat is wel mijn ervaring, mede doordat je afstand niet kunt verkleinen tot bumperkleefstand :P

[ Voor 18% gewijzigd door ManiacScum op 06-04-2017 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
Het lijkt mij als je regelmatig files hebt echt een uitkomst en zeker i.c.m. met een automaat. Dan hoef je zelf gewoon niks te doen in de file. ACC, Lane Assist, etc doen alles zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
vinom schreef op donderdag 6 april 2017 @ 09:47:
Het lijkt mij als je regelmatig files hebt echt een uitkomst en zeker i.c.m. met een automaat. Dan hoef je zelf gewoon niks te doen in de file. ACC, Lane Assist, etc doen alles zelf.
Ik heb als doel om niet regelmatig in files te staan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Automatische bak is in dagelijkse files wel heel fijn. Voor adaptive cruise control is het beste toepassingsgebied niet de file, maar een wat drukker verkeer dat wel goed doorrijdt. Auto komt voor je naar links om vrachtwagen in te halen, jij remt automatisch af, auto naar rechts, jij accellereert weer vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:27
ManiacScum schreef op donderdag 6 april 2017 @ 09:32:

[...]

Dat is wel mijn ervaring, mede doordat je afstand niet kunt verkleinen tot bumperkleefstand :P
Hoeveel laat de ACC ertussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Blik1984 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 10:10:
[...]

Hoeveel laat de ACC ertussen?
2 seconden minimaal, in m'n megane kan ik kiezen tussen 2, 3 of 4 seconden afstand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joni
  • Niet online
Dat verschilt per implementatie, bij mij is de kortste afstand volgens de handleiding 1 seconde, maar ik heb het niet nagemeten. In de file stopt de ACC overigens dicht genoeg op de voorganger is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
t_captain schreef op donderdag 6 april 2017 @ 10:07:
Automatische bak is in dagelijkse files wel heel fijn. Voor adaptive cruise control is het beste toepassingsgebied niet de file, maar een wat drukker verkeer dat wel goed doorrijdt. Auto komt voor je naar links om vrachtwagen in te halen, jij remt automatisch af, auto naar rechts, jij accellereert weer vanzelf.
Wat mijn ervaring is, is juist omdat ik af rem op de inhaler, ik een dusdanig afstand houd, dat hierdoor weer andere voor mij langs schieten, ik nog verder afrem..... etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
ManiacScum schreef op donderdag 6 april 2017 @ 10:00:
[...]

Ik heb als doel om niet regelmatig in files te staan :P
Yep, dat heb ik ook. Daarom vertrek ik meestal pas om 9 uur van huis. Maargoed, dat is wel heel erg offtopic :)
Ik ben overigens ook van mening dat autorijden gewoon je aandacht nodig heeft. Anticiperen op minimaal 10 auto's voor je en daar je snelheid op aanpassen. Na 19.00 zijn er al genoeg zombies die op de a2 op de 3e rijstrook strak 120 rijden terwijl er niets te doen is op de 2 rechterstroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:45
Ik rij nu 3 jaar met een Golf met ACC en automaat, en zou echt nooit meer zonder willen. Ik rij +/- 220km per dag over de A28. Stukken die goed doorrijden en file bij Rijnsweerd. Ja, er zijn altijd auto's die hem ervoor gooien doordat je 'netjes' afstand houdt. De norm is tegenwoordig dat iedereen bumperkleeft, de ACC doet dat niet. Hij houdt gewoon netjes afstand, niet teveel, niet te weinig. In totaal kruipen er op de heenweg gemiddeld 2 auto's voor, en op de terug weg 3. Sja,.. scheelt echt helemaal niets in tijd, en die mensen die er links voorbij willen doen dat toch wel. Verschil is wel dat ik 1x de ACC aanzet op 140, en hem pas af zet als ik op de uitrit rij. Heb je geen ACC kun je lekker heel de reis druk zijn met je CC knopjes plussen en minnen om steeds je snelheid aan te passen, en met de voet gas te geven en te remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
DennusB schreef op donderdag 6 april 2017 @ 10:11:
[...]

2 seconden minimaal, in m'n megane kan ik kiezen tussen 2, 3 of 4 seconden afstand.
Dat is veel te lang, op een drukke (maar wel doorrijdende) A2 van Amsterdam naar Utrecht gaat dat niet werken. Dan knallen er continue mensen tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Tijd voor de volgende generate ACC's. Meerdere auto's tegelijk volgen en de afstand t.o.v. de oorspronkelijke voorligger in stand houden i.p.v. de nieuwe voorligger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Blik1984 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 10:32:
[...]

Dat is veel te lang, op een drukke (maar wel doorrijdende) A2 van Amsterdam naar Utrecht gaat dat niet werken. Dan knallen er continue mensen tussen
Valt best wel mee moet ik zeggen. En 2 seconde is gewoon een veilige, prima afstand. Je kan altijd zelf even het gaspedaal intrappen om het gat wat te verkleinen, dan pakt de ACC het daarna weer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:43

Ktenolix

Pijlsnel

Ik zit ook te twijfelen om ACC op de volgende auto te nemen. Werkt het een beetje lekker met een handbak? Of is een automaat wel vereist?

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik zou eerst investeren in een automaat en pas daarna in ACC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ktenolix schreef op donderdag 6 april 2017 @ 10:43:
Ik zit ook te twijfelen om ACC op de volgende auto te nemen. Werkt het een beetje lekker met een handbak? Of is een automaat wel vereist?
Goede vraag eigenlijk. Nooit getest met een handbak, maar een automaat lijkt me toch wel lekker. Ik bedoel, als ik nu 45 rijd op de ACC en opeens is de file weg en kan je weer 120, dan schakelt ie ff terug en geeft ie een flinke dot gas om op snelheid te komen. Scheelt toch :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
DennusB schreef op donderdag 6 april 2017 @ 10:40:
[...]

Valt best wel mee moet ik zeggen. En 2 seconde is gewoon een veilige, prima afstand. Je kan altijd zelf even het gaspedaal intrappen om het gat wat te verkleinen, dan pakt de ACC het daarna weer over.
Ja, het is zeker veilig. Maar de A2 is in de middag een langgerekt lint van auto's achter elkaar met minder dan 1 seconde ertussen, omdat je er maar 100 mag. Als je daar dan opeens 2 seconden tussen laat zitten er om de haverklap mensen tussen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Eigenlijk zou een ACC ook naar achteren moeten kijken, dan zou hij de auto halverwege voor- en achterligger kunnen positioneren i.p.v. alleen maar op een vaste afstand van de voorligger. Dat voelt iets natuurlijker aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

@t_captain zit ook te twijfelen om een automaat te nemen straks. Punt is wel dat het de auto wat duurder maakt en zo wat minder opties zullen passen. Schakelen is leuk, maar automaat ook wel weer chill. Is dus een afweging wat ik nog moet maken, maar denk wel dat ik voor een automaat ga.

@DennusB Ja dat is inderdaad wel lekker. Met een handbak zou je tussendoor zelf moeten schakelen. Met name met snelheidswisselingen waarbij er geschakeld moet worden heeft de ACC + automaat dus een voordeel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik rijd met automaat en ouderwetse cruise control.

Het verschil tussen CC en ACC is dat je bij ACC iets minder hoeft te doen.

Twee scenario's:

1. Sommige ACC's zijn zelfrijdend in files, maar dat werkt alleen met automaat.

2. Druk verkeer met veel vrachtwagens rechts, links regelmatig vertragen naar 80 en weer optrekken. ACC kan hier met handbak uit de voeten, maar zal iets minder vlot optrekken als je handbak in de hoogste versnelling staat.

Als ik moet kiezen tussen automaat (met ouderwetse CC) en handbak met ACC, kies ik beide keren de automaat. Vanwege de lagere CO2 uitstoot zijn automaten tegenwoordig ook niet zo duur meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 14:10

DeluxZ

Livin' the good life

Blik1984 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 10:47:
[...]

Ja, het is zeker veilig. Maar de A2 is in de middag een langgerekt lint van auto's achter elkaar met minder dan 1 seconde ertussen, omdat je er maar 100 mag. Als je daar dan opeens 2 seconden tussen laat zitten er om de haverklap mensen tussen
Boeiend, denk je dat dat veel uitmaakt qua tijd ?

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
DeluxZ schreef op donderdag 6 april 2017 @ 11:03:
[...]

Ja boeiend, want het strookt niet met mijn rijstijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
DeluxZ schreef op donderdag 6 april 2017 @ 11:03:
[...]

Nee, maar het is wel hoogst irritant als er continue mensen voor je komen, waardoor jij de hele tijd afremt. Nog even los van hoe irritant het voor jezelf is, het is ook bijzonder irritant voor de achterliggers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
En vandaag weer een proefritje gemaakt, dit keer in de Seat Leon ST FR 1.4 DSG. Op mijn shortlist staat de versie zonder DSG, maar voor de proefrit maakt het opzich niet zoveel uit.

Minpunten vergeleken met de Octavia Combi proefrit van gisteren:
- Kleiner (verrassing!). Bij de Octavia kan ik wel achter mezelf zitten, maar bij de Leon gaat dit niet.
- Afwerking is wat minder. Materiaal, dingen die je op en neer kan schuiven, etc. voelt allemaal net wat minder.
- Spiegel hangt vanwege alle sensoren, etc vrij laag waardoor mijn rechter blikveld een stuk kleiner is. Al is dit bij de Octavia ook en dat vind ik best wel jammer. Je moet veel met je hoofd bewegen om veilig het overzicht te houden.
- Seat Sound is imo niet beter dan de standaard audio (geen Canton dus) van de Skoda. Maar klinkt nog steeds erg goed.

De pluspunten:
- De verschijning. Hij oogt lekker sportief, stoelen zitten lekker en de rode stiksels rondom het stuur en de stoelen ziet er goed uit. Combineer dat met rode verlichting in de knoppen en het ziet er allemaal heel fraai uit.
- Hij is rete snel! Dat ding vliegt vooruit en wat mij betreft is het overkill voor de Nederlandse snelwegen.
- Het rijplezier is een stuk leuker, omdat het minder op comfort gericht is.
- Auto hold control. Werkt beter dan Hill hold control.

Ondanks dat het een fijne proefrit was denk ik niet dat dit hem gaat worden. Ik kies dan liever voor een DSG 1.0, dan een overkill 150PK handbak. Samen met de kleinere ruimte valt deze af. Morgen de Opel Astra Sports Tourer!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• erikver
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10 10:52

erikver

Ik zeg...

Mede dankzij het lezen van dit topic heb ik sinds 2 weken ook een nieuwe lease auto..

Mazda 6 Sportbreak Skylease GT in de kleur Titanium Flash met handbak
Met als opties:
- Achteruitrijcamera
- Trekhaak
- 19" Black Silver velgen

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TRhWACZ.jpg

Inmiddels bijna 2k kilometer gereden en de auto bevalt prima. Paar kleine dingetjes zoals het niet op pauze zetten van Bluetooth audio als ik gebeld word maar verder zeer tevreden.

[ Voor 1% gewijzigd door erikver op 06-04-2017 13:14 . Reden: transmissie type bijgezet ]

Life's not a Krentenbol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrVB
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-09 11:29
remzor schreef op zondag 2 april 2017 @ 13:20:
[...]

Mooie wagen! Wij vinden die ook wel interessant, maar zijn bang dat deze niet binnen lease budget zal vallen. Verder wel erg compleet idd, ik geloof zo'n 34k voor jou samenstelling. De automaat is wel absurd duur, dus dat zal hem dan sowieso niet worden.

Mag ik vragen (ter indicatie) wat je leaseprijs was en waar? Dus aantal km, looptijd, winterbanden ja/nee en incl. of excl. brandstof?
De auto van mijn vriendin loopt pas in oktober uit de lease, maar tegenwoordig moet je je een beetje op tijd oriënteren door lange levertijden :P
Uiteraard.
Door mijn werkgever besteld bij Leaseplan en berekend op 4 jaar/48000 per jaar.
De leaseprijs was 899 euro inclusief brandstof.
Overigens heb ik zelf geen inspraak gehad in de keuze leaemaatschappij. Mijn werkgever vraagt offertes op bij Leaseplan en van Mossel Leasing en kiest daar dan zelf uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
vinom schreef op donderdag 6 april 2017 @ 12:58:
En vandaag weer een proefritje gemaakt, dit keer in de Seat Leon ST FR 1.4 DSG. Op mijn shortlist staat de versie zonder DSG, maar voor de proefrit maakt het opzich niet zoveel uit.
Ik denk dat het in de beleving van de auto juist heel veel uitmaakt. DSG-7 is wat bruusker (vooral als je nog niet helemaal ingespeeld bent), schakelt heel snel, en is natuurlijk een automaat. Handbak betekent meer controle over het wegrijden, langzamer schakelen en wel zelf moeten schakelen (ook als je er geen zin in hebt, in de file bijvoorbeeld).
- Hij is rete snel! Dat ding vliegt vooruit en wat mij betreft is het overkill voor de Nederlandse snelwegen.
Ik zou dat gewoon beschrijven als "lekker vlot". Hier huize kaptein gaan beide auto's binnen een seconde of 7 naar de 100 en dat is echt heel prettig. Korte invoegstrook, geen stress. Even versnellen om ruimte te maken voor een invoeger achter je, zo gedaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Even een schaamteloze, maar trotse, crosspost uit het Renault-topic, heb net mijn (overigens prima rijdende) Seat Leon 1.6TDI (90 pk) ingereuild (einde lease-termijn) voor een prachtige nieuwe Talisman (1.5 DCi, 110 pk). Die is toch wel een klasse apart hoor, in vergelijking met de Leon:

Specs:

Kleur: rood (Rouge Carmin)
Uitvoering: Intens 110 pk diesel, handbak, 6 versnellingen
Carroserie: Sedan
Optiepakketten;
- Safety Pack
- Easy Park Assist
- Cruising Pack
- Bose soundsystem (en dus 8.7 inch scherm)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FN2YkqjqkMQTFW4J6C3YM2h9/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hbR3bLiIfOtovuwpp6zGoKnf/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BB2XIZhGUDW7zbvKahzDXWtL/full.jpg

Heb er nu net 81 km op staan, en het is een heerlijke, heerlijke bak hoor. Ligt echt als een slee op de weg, in ieder geval in de Comfort-stand die hij nu gebruikt. Inclusief rugmassage door de stoel :P :P

Van het weekend maar eens goed aan de tand gaan voelen het ding, met alle opties etc, want die hele R-Link2 zit boordevol opties zag ik al wel.

Hoorde diverse berichten op fora dat die 110 pk wat underpowered zou zijn op de Talisman, maar ik moet zeggen dat hij toch echt wel flink doortrekt hoor. Zelfs in zijn 6e versnelling heeft hij nog best wel wat power in zich.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Renault heeft op de dCi motoren een vrij scherpe gasreaktie geprogrammeerd. Gevoelsmatig wat scherper dan PSA en BMW. Samen met de koppelcurve van een turbodiesel zal hij bij 100-120 km/h in 6 best alert op het gaspedaal reageren.

Bij de 120-200 ga je merken dat je "slechts 110 pk" hebt, maar dat is niet voor iedereen even belangrijk.

Wat me opvalt, in dit segment worden inmiddels vooral automaten geleverd. Had je een reden om de handbak te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
wildhagen schreef op donderdag 6 april 2017 @ 17:11:
Even een schaamteloze, maar trotse, crosspost uit het Renault-topic, heb net mijn (overigens prima rijdende) Seat Leon 1.6TDI (90 pk) ingereuild (einde lease-termijn) voor een prachtige nieuwe Talisman (1.5 DCi, 110 pk). Die is toch wel een klasse apart hoor, in vergelijking met de Leon:

Specs:

Optiepakketten;
- Safety Pack
- Easy Park Assist
- Cruising Pack

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Heb er nu net 81 km op staan, en het is een heerlijke, heerlijke bak hoor. Ligt echt als een slee op de weg, in ieder geval in de Comfort-stand die hij nu gebruikt. Inclusief rugmassage door de stoel :P :P

Van het weekend maar eens goed aan de tand gaan voelen het ding, met alle opties etc, want die hele R-Link2 zit boordevol opties zag ik al wel.

Hoorde diverse berichten op fora dat die 110 pk wat underpowered zou zijn op de Talisman, maar ik moet zeggen dat hij toch echt wel flink doortrekt hoor. Zelfs in zijn 6e versnelling heeft hij nog best wel wat power in zich.
_/-\o_

Wow wat een mooie kleur zeg.
Ziet er echt uit als een super luxe bak! Straalt gewoon best wel wat uit.

Op basis van zijn looks en wat hij uitstraalt komt hij voor mij toch wel een stapje hoger dan een Mondeo, Passat of Insignia.

Hij neigt meer naar een vierdeurs coupe dan een sedan. Erg gaaf!

[ Voor 5% gewijzigd door BlakHawk op 06-04-2017 17:27 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

t_captain schreef op donderdag 6 april 2017 @ 17:24:
Renault heeft op de dCi motoren een vrij scherpe gasreaktie geprogrammeerd. Gevoelsmatig wat scherper dan PSA en BMW. Samen met de koppelcurve van een turbodiesel zal hij bij 100-120 km/h in 6 best alert op het gaspedaal reageren.

Bij de 120-200 ga je merken dat je "slechts 110 pk" hebt, maar dat is niet voor iedereen even belangrijk.
Klopt, dat is voor mij dus totaal niet van belang. Harder dan 140 rijd ik toch zeer zelden, zelfs in Duitsland kom ik zelden boven de 150 ofzo. Ik vind comfort het belangrijkste, zit toch 150 km per dag in het ding, dan wil ik dus wel graag comfortabel zijn, en dat ben je hier wel :)
Wat me opvalt, in dit segment worden inmiddels vooral automaten geleverd. Had je een reden om de handbak te kiezen?
Persoonlijk vind ik automaten helemaal niks, ik vind schakelen best leuk (iig in een diesel, waar je toch al niet zoveel schakelt als in een benzine-auto). Heb er verder ook niks tegen hoor, het is alleen niet mijn ding. Ieder zijn smaak zeg maar :)
dfrenner schreef op donderdag 6 april 2017 @ 17:25:
[...]

_/-\o_

Wow wat een mooie kleur zeg.
Absoluut. Is ook geen kleur die je vaak ziet op een Talisman, ik geloof dat 80+ procent van de geleverde Talismannen zwart of wit (in de diverse tinten) zijn. De dealer zei ook dat dit zijn eerste rode Talisman was die hij uitgeleverd had :P

Zelf ben ik onderweg ook nog nooit een rood exemplaar tegengekomen, dus redelijk uniek ben je dan wel (iig tot er meer de weg op komen) :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
t_captain schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:52:
[...]

Ik denk dat het in de beleving van de auto juist heel veel uitmaakt. DSG-7 is wat bruusker (vooral als je nog niet helemaal ingespeeld bent), schakelt heel snel, en is natuurlijk een automaat. Handbak betekent meer controle over het wegrijden, langzamer schakelen en wel zelf moeten schakelen (ook als je er geen zin in hebt, in de file bijvoorbeeld).

[...]

Ik zou dat gewoon beschrijven als "lekker vlot". Hier huize kaptein gaan beide auto's binnen een seconde of 7 naar de 100 en dat is echt heel prettig. Korte invoegstrook, geen stress. Even versnellen om ruimte te maken voor een invoeger achter je, zo gedaan.
Ja, dat is opzich ook wel waar. Maar hoe je het ook bekijkt, hij is gewoon een stuk rapper dan de Skoda. Toch geef ik dan meer de voorkeur aan relaxed rijden met een motor die volstaat voor de snelweg. En als ik genoeg geld had was het sowieso een 1.4 DSG geworden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrVB
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-09 11:29

Specs:

Optiepakketten;
- Safety Pack
- Easy Park Assist
- Cruising Pack

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Goede kleur!! En ook nog eens de sedan. Prachtige wagen is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:06
mrVB schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:38:
[...]

Uiteraard.
Door mijn werkgever besteld bij Leaseplan en berekend op 4 jaar/48000 per jaar.
De leaseprijs was 899 euro inclusief brandstof.
Overigens heb ik zelf geen inspraak gehad in de keuze leaemaatschappij. Mijn werkgever vraagt offertes op bij Leaseplan en van Mossel Leasing en kiest daar dan zelf uit.
Thanks! Bij mijn vriendin zou het gaan om Diesel, 55k, 3 jaar, winterbanden en ook geen dealerkeuze. Haar budget is 840 excl. brandstof meen ik, zou dus zeker moeten lukken lijkt me. Auto komt op ong. 34k en is dan zeer compleet. Alleen geen automaat, want dan komt ie op 40k (!). Dat verschil is wel echt enorm.

De A3 sportback zou ook kunnen, maar dan niet al te compleet. Maar de lease edition met misschien nog 1/2 extra opties zou misschien kunnen.
Beiden vinden we de A3 sportback al jaren (zowel van binnen als van buiten) een van de mooiste wagens in zijn segment. Alleen de aankleding.. prijzig, prijzig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

remzor schreef op donderdag 6 april 2017 @ 18:53:
[...]

Thanks! Bij mijn vriendin zou het gaan om Diesel, 55k, 3 jaar, winterbanden en ook geen dealerkeuze. Haar budget is 840 excl. brandstof meen ik, zou dus zeker moeten lukken lijkt me. Auto komt op ong. 34k en is dan zeer compleet. Alleen geen automaat, want dan komt ie op 40k (!). Dat verschil is wel echt enorm.

De A3 sportback zou ook kunnen, maar dan niet al te compleet. Maar de lease edition met misschien nog 1/2 extra opties zou misschien kunnen.
Beiden vinden we de A3 sportback al jaren (zowel van binnen als van buiten) een van de mooiste wagens in zijn segment. Alleen de aankleding.. prijzig, prijzig.
Als dat budget klopt kun je toch echt een mooie A3 leasen. SB met Stronic en sline kan makkelijk. Met dat aantal kms is een automaat toch wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Met 55.000 km/jaar en 3 jaar looptijd is een auto wel 200 euro duurder dan gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

Specs:

Optiepakketten;
- Safety Pack
- Easy Park Assist
- Cruising Pack

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Erg mooi ding! Mag ik vragen wat voor een leaseprijs daaraan vast hangt? Hoe bevalt het multimediasysteem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ktenolix schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 06:28:
[...]

Erg mooi ding! Mag ik vragen wat voor een leaseprijs daaraan vast hangt? Hoe bevalt het multimediasysteem?
Uit mijn hoofd 800-nogwat, maar dat hangt natuurlijk af van de afspraak die je werkgever met de lesaemij heeft (het is geen private lease).

Fiscale waarde van deze bak is 38159 euro, maar dat is natuurlijk mede omdat het geen basis-modelletje is (Intens, zit net 1 trapje onder de Initiale Paris, het topmodel), en behoorlijk volgehangen is met opties en acessoires.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Can2
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 21:17

Specs:

Optiepakketten;
- Safety Pack
- Easy Park Assist
- Cruising Pack

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Mooi auto! Inderdaad ook mooie kleur!
Ik heb de estate nu twee weken en vind het ook een heerlijke auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 19:46
vinom schreef op donderdag 6 april 2017 @ 12:58:

Minpunten vergeleken met de Octavia Combi proefrit van gisteren:
- Kleiner (verrassing!). Bij de Octavia kan ik wel achter mezelf zitten, maar bij de Leon gaat dit niet.
- Afwerking is wat minder. Materiaal, dingen die je op en neer kan schuiven, etc. voelt allemaal net wat minder.
- Spiegel hangt vanwege alle sensoren, etc vrij laag waardoor mijn rechter blikveld een stuk kleiner is. Al is dit bij de Octavia ook en dat vind ik best wel jammer. Je moet veel met je hoofd bewegen om veilig het overzicht te houden.
- Seat Sound is imo niet beter dan de standaard audio (geen Canton dus) van de Skoda. Maar klinkt nog steeds erg goed.

De pluspunten:
- De verschijning. Hij oogt lekker sportief, stoelen zitten lekker en de rode stiksels rondom het stuur en de stoelen ziet er goed uit. Combineer dat met rode verlichting in de knoppen en het ziet er allemaal heel fraai uit.
- Het rijplezier is een stuk leuker, omdat het minder op comfort gericht is.
- Auto hold control. Werkt beter dan Hill hold control.

Ondanks dat het een fijne proefrit was denk ik niet dat dit hem gaat worden. Ik kies dan liever voor een DSG 1.0, dan een overkill 150PK handbak. Samen met de kleinere ruimte valt deze af. Morgen de Opel Astra Sports Tourer!
Ben erg benieuwd naar je ervaring vandaag. Bij mij gaat de keuze ook tussen astra sports tourer (1.4 handbak) of de octavia (1.0DSG/1.4DSG).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum

Specs:

Optiepakketten;
- Safety Pack
- Easy Park Assist
- Cruising Pack

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Gefeliciteerd! Niet mijn auto en zeker niet de kleur die ik zou kiezen maar goed om te zien dat leaseland niet alleen maar grijs en zwart omhelst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

ManiacScum schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:23:
[...]

Gefeliciteerd! Niet mijn auto en zeker niet de kleur die ik zou kiezen maar goed om te zien dat leaseland niet alleen maar grijs en zwart omhelst.
Mja, zijn genoeg bedrijven waar je niet alle kleuren mag kiezen. Bij mijn vorige opdracht mochten de interne mensen alleen zwarte auto's leasen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Begrafenisonderneming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Ik werk voor een media-bedrijf, en onze nieuwe policy gaat ook die kant. Is de meest courante "kleur"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:30
Tsja.. als alle grote leasemaatschappijen ook die kant op gaan dan wordt het vanzelf de meest courante 'kleur'. :P Wel jammer imo.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
Ik snap niet waarom een werkgever daarin betrokken zou willen zijn (behoudens extreme kleuren). De leasemaatschappij draagt het risico op de inruilprijs en berekent het gewoon door in de leaseprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:44
Blik1984 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:11:
[...]

Ik werk voor een media-bedrijf, en onze nieuwe policy gaat ook die kant. Is de meest courante "kleur"
Zwart courant? Je ziet alles op zwart, krasjes, vegen....

Juist van een media-bedrijf, toch wel een relatief "hippe" sector zou ik juist kleurkeuze verwachten.

Ik mag iedere willekeurige kleur leasen, kijkt niemand naar...echter is bij ons de merken mix dan weer extreem beperkt (Toyota, VW, Renault, Peugeot, BMW, Volvo, Ford, Audi), ook niet bepaald leuk aangezien met een beperkt budget BMW, Volvo en Audi al direct afvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

JB schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:30:
[...]

Mja, zijn genoeg bedrijven waar je niet alle kleuren mag kiezen. Bij mijn vorige opdracht mochten de interne mensen alleen zwarte auto's leasen.
Bij ons moet het een "courante" kleur zijn. Dus rood, blauw, (normaal) groen, wit, zwart, grijs etc zijn geen enkel probleem.

Kleuren als oranje, felgeel, paars, fluoriscerend groen etc worden dan weer iets minder gewaardeerd (niet toegestaan), maar dat vind ik ook niet zo heel raar, erg representatief is dat niet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

wildhagen schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:20:
[...]

Bij ons moet het een "courante" kleur zijn. Dus rood, blauw, (normaal) groen, wit, zwart, grijs etc zijn geen enkel probleem.

Kleuren als oranje, felgeel, paars, fluoriscerend groen etc worden dan weer iets minder gewaardeerd (niet toegestaan), maar dat vind ik ook niet zo heel raar, erg representatief is dat niet.
Wij hebben er gelukkig ook geen last van. Heb dat ook niet eerder gehoord en ken de achterliggende gedachte ook niet. Is gewoon een IT bedrijf waar dat gold :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:20:
[...]
erg representatief is dat niet.
blijf ik altijd een rare reden vinden: er is bijna geen enkele klant die de auto van een ondernemer/consultant/accountmanager ziet: die staat in de garage geparkeerd, op het parkeerterrein of in een woonwijk op een aantal minuten lopen afstand :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Bij ons heeft 't er meer mee te maken dat, mocht je weggaan bij het bedrijf, je een bijzondere kleur niet zo makkelijk aan een andere werknemer kan slijten.

[ Voor 3% gewijzigd door tiguan op 07-04-2017 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

tiguan schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:39:
Bij ons heeft 't er meer mee te maken dat, mocht je weggaan bij het bedrijf, je een bijzondere kleur niet zo makkelijk aan een andere werknemer kan slijten.
Die kan ik dan wel weer rijmen maar om dat in te perken tot alleen zwart...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
t_captain schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:18:
Ik snap niet waarom een werkgever daarin betrokken zou willen zijn (behoudens extreme kleuren). De leasemaatschappij draagt het risico op de inruilprijs en berekent het gewoon door in de leaseprijs.
Je zegt het toch al, auto's worden daardoor duurder in leaseprijs. We mogen overigens ook wel grijs en blauw, maar dan houdt het wel een beetje op
nooberke schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:20:
[...]

Zwart courant? Je ziet alles op zwart, krasjes, vegen....

Juist van een media-bedrijf, toch wel een relatief "hippe" sector zou ik juist kleurkeuze verwachten.

Ik mag iedere willekeurige kleur leasen, kijkt niemand naar...echter is bij ons de merken mix dan weer extreem beperkt (Toyota, VW, Renault, Peugeot, BMW, Volvo, Ford, Audi), ook niet bepaald leuk aangezien met een beperkt budget BMW, Volvo en Audi al direct afvallen.
Ja, zwart is echt de meest courante kleur. Ik vind er ook niks aan overigens. Verder is onze nieuwe lease-regeling sowieso om te huilen. Een extreem laag bedrag, per categorie slechts een paar modellen te kiezen, geen extra opties mogelijk, geen elektrische modellen, alleen een paar kleuren als keuze. Gelukkig geen eigen bijdrage meer.

De oude regeling was alles vrij (m.u.v. je budget), maar dan had je wel een eigen bijdrage a 10%. Werkt ook niet echt lekker mee kan ik je vertellen.

Alles om de exploitatiekosten per km zo laag mogelijk te krijgen en zo dus te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
@JB: Nee gelukkig niet alleen zwart, ik heb zelf voor donkerblauw gekozen , dat mag ook. Wit en zilver/grijs mag ook volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

tiguan schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:45:
@JB: Nee gelukkig niet alleen zwart, ik heb zelf voor donkerblauw gekozen , dat mag ook. Wit en zilver/grijs mag ook volgens mij.
Kliko grijs vind ik nog het meest ideale, je ziet er niks op en ik vind het mooi (niet bij alle auto's). Ik heb nu voor het eerst een zwarte, maar die kleur pak ik ook nooit meer.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Blik1984 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:45:
[...]

Je zegt het toch al, auto's worden daardoor duurder in leaseprijs
[...]
Volgens mij zijn de meeste kleuren even duur bij de grote leasemaatschappijen.

Maar stel dat je groene auto wel 20 euro duurder is. Veruit de meeste werkgevers stellen een budget vast. In dat geval is het niet hun zorg of je de 20 euro p/m aan groene lak besteedt of aan een automatische versnellingsbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
JB schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:48:
[...]

Kliko grijs vind ik nog het meest ideale, je ziet er niks op en ik vind het mooi (niet bij alle auto's). Ik heb nu voor het eerst een zwarte, maar die kleur pak ik ook nooit meer.
Kliko grijs ook echt.. :D Klinkt niet echt uitnodigend. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
t_captain schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:49:
[...]

Volgens mij zijn de meeste kleuren even duur bij de grote leasemaatschappijen.

Maar stel dat je groene auto wel 20 euro duurder is. Veruit de meeste werkgevers stellen een budget vast. In dat geval is het niet hun zorg of je de 20 euro p/m aan groene lak besteedt of aan een automatische versnellingsbak.
Mijn werkgever ziet dat dus iets anders in onze nieuwe regeling. Budget laten ze helemaal los, je bent ingedeeld in een categorie. In die categorie heb je een aantal keuzes qua auto. Als je wilt mag je 1 categorie lager of hoger (hoger tegen een eigen bijdrage). Maar verder geen extra keuzes qua opties, dus je krijgt een business/lease editie met een aantal basis-opties zoals navi, bluetooth, cruise-control, etc.

Gevolg is dus dat de werkgever probeert per categorie de autokosten zo laag mogelijk probeert te krijgen. En kleur is daar dus 1 van de factoren bij.

Overigens ben ik er ook niet echt gelukkig mee, met name dat je helemaal geen keuze meer hebt qua auto en qua opties vind ik echt een dramatische keuze. Ook de beperking dat ik geen elektrische auto zou mogen leasen vind ik ook ruk (4% bijtelling is best interessant voor mij qua kostenoogpunt, en voor mijn gebruik kan dat prima)

[ Voor 16% gewijzigd door Blik1984 op 07-04-2017 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Blik1984 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:54:
[...]

Mijn werkgever ziet dat dus iets anders in onze nieuwe regeling. Budget laten ze helemaal los, je bent ingedeeld in een categorie.

[...]

Ook de beperking dat ik geen elektrische auto zou mogen leasen vind ik ook ruk (4% bijtelling is best
interessant voor mij qua kostenoogpunt, en voor mijn gebruik kan dat prima)
Eigenlijk zitten we in het vaarwater van het andere topic, maar toch:

- ik denk dat je werkgever met standaard-auto's (gelukkig) tot een minderheid behoort). Lease- of mobiliteitsbudget is nog het meest gangbaar.
- enorme gemiste kans. Arbeid wordt nogal zwaar belast in NL, en de electrische auto is een van de weinige trucs om de belastingdruk in dienstbetrekking een beetje te beperken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 01:39

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Hier vrije keuze, paar jaar terug reed ik een Ford Focus in de kleur Tango Orange O+ O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/S8VFRfGKEYkQEGG4BG8XG76l/full.jpg

Helaasch total loss gereden door iemand :(

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:44
Blik1984 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:54:
[...]

Mijn werkgever ziet dat dus iets anders in onze nieuwe regeling. Budget laten ze helemaal los, je bent ingedeeld in een categorie. In die categorie heb je een aantal keuzes qua auto. Als je wilt mag je 1 categorie lager of hoger (hoger tegen een eigen bijdrage). Maar verder geen extra keuzes qua opties, dus je krijgt een business/lease editie met een aantal basis-opties zoals navi, bluetooth, cruise-control, etc.

Gevolg is dus dat de werkgever probeert per categorie de autokosten zo laag mogelijk probeert te krijgen. En kleur is daar dus 1 van de factoren bij.
De nieuwe regeling hier is het "Dynamisch Lease Model" van Alphabet...klinkt als een vergelijkbaar systeem:
Autoklasse met hierin een (de goedkoopste uit de klasse) normauto, normauto bepaald budget
Budget voortkomend uit normauto is standaard aangevuld met een stukje bijdrage werkgever (afhankelijk van functie en klasse) + eventueel een stukje eigen bijdrage.

Norm auto is bijvoorbeeld een Ford Fiesta voor klasse B, goedkoopste klasse B auto, met de bijdrage werkgever en/of eigen bijdrage kan je vervolgens opties kiezen of een andere auto.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EHA1337
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 21:47
Woensdag mijn nieuwe bakje in ontvangst mogen nemen. Stapje terug in klasse in mijn ogen. Echter wilde ik netto wat meer overhouden.

Van een Volkswagen Golf 1.6 TDi 7DSG highline met nogal wat opties naar een Kadjar Intens dCi 1.5 gegaan.

Oud net voor het inleveren:
Afbeeldingslocatie: https://s22.postimg.org/emb6jjq35/IMG_8405.jpg

Nieuw:
Afbeeldingslocatie: https://s28.postimg.org/69cwmw6jh/IMG_8413.jpg

Leasecontract: 75.000 km p/j.

De golf met alle plezier gereden naar de 198.000 km in twee en half jaar. Kadjar scheelt me ongeveer 50€ netto in de maand. Helaas wel hierdoor voor de geschakelde versie moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapteynn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-10 11:18

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

EHA1337 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:12:

De golf met alle plezier gereden naar de 198.000 km in twee en half jaar. Kadjar scheelt me ongeveer 50€ netto in de maand. Helaas wel hierdoor voor de geschakelde versie moeten gaan.
Dat is wel een redelijke stap. ondanks dat de kadjar mij ook wel kan bekoren. Hoebevalt het van VW naar Renault? en van DSG naar handgeschakeld. Kan me voorstellen dat je met dergelijke kilometers graag een Automaat rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
t_captain schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:03:
[...]

Eigenlijk zitten we in het vaarwater van het andere topic, maar toch:

- ik denk dat je werkgever met standaard-auto's (gelukkig) tot een minderheid behoort). Lease- of mobiliteitsbudget is nog het meest gangbaar.
- enorme gemiste kans. Arbeid wordt nogal zwaar belast in NL, en de electrische auto is een van de weinige trucs om de belastingdruk in dienstbetrekking een beetje te beperken.
Enige voordeel aan de nieuwe regeling is dat we teruggaan naar een 2.5 jaar lease-contract. Dus iedere 2.5 jaar een nieuwe auto uitzoeken. En per "inkoopronde" wijzigt het "automandje. Dus kan zomaar zijn dat bij een volgende inkoopronde er dan elektrische mogelijkheden bij zitten. Maar dan zul je net zien dat de elektrische auto's een hogere bijtelling krijgen.

Maar goed, genoeg gezeik over de regeling, terug over lease-auto's :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Met bijna 400km per dag wil je toch juist automaat met zaken als ACC? Dat zou mij persoonlijke die 5 tientjes in de maand wel waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
Kapteynn schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:15:
[...]

Dat is wel een redelijke stap. ondanks dat de kadjar mij ook wel kan bekoren. Hoebevalt het van VW naar Renault? en van DSG naar handgeschakeld. Kan me voorstellen dat je met dergelijke kilometers graag een Automaat rijdt.
Helaas mogen wij maar tussen een viertal station modellen kiezen en de Kadjar. Daarbij mocht ik als ik voor de golf opnieuw ging alleen voor de trentline gaan en dat ging me een stap te ver terug. Lease regeling is wat somberder geworden helaas.

Ik was juist te spreken over de golf kwa materiaal keuze in het interieur. Dat valt me bij de Kadjar wat tegen. Echter de hoge instap beviel mij erg tijdens een proefrit.

Verder moet ik nog zien hoe het zich allemaal "houd" in de komende drie jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:16
Verwijderd schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:17:
Met bijna 400km per dag wil je toch juist automaat met zaken als ACC? Dat zou mij persoonlijke die 5 tientjes in de maand wel waard zijn.
Dit inderdaad, 75k per jaar, ik vind mijn 50 al veel :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
Verwijderd schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:17:
Enige model waar wij een auto met ACC mochten configureren was de Skoda octavia en daar heb ik persoonlijk helemaal niks mee :/
KillaZ schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:20:
[...]

Dit inderdaad, 75k per jaar, ik vind mijn 50 al veel :+
Zat 2 jaar geleden op 60. Daarna is inderdaad het contract snel aangepast naar 75k.

[ Voor 25% gewijzigd door EHA1337 op 07-04-2017 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 01:39

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

EHA1337 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:22:
[...]

Enige model waar wij een auto met ACC mochten configureren was de Skoda octavia en daar heb ik persoonlijk helemaal niks mee :/
Grappig, ik zou de Octavia _altijd_ verkiezen boven de Kadjar :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MisteRMeesteR schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:25:
[...]

Grappig, ik zou de Octavia _altijd_ verkiezen boven de Kadjar :)
Zo zie je maar dat dat persoonlijk is. Ik zou in vergelijkbare segmenten altijd een Renault boven een Skoda verkiezen. :) Maar ben niet dol op de SUV's (en ook niet op stations) dus dan toch een Ocatavia hatchback/sedan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
75.000 km/jaar. Als ik dat naast 5 werkdagen zou moeten rijden dan mocht een baas mij een XJ toestoppen om het goed te maken. En een loonsverhoging om de bijtelling te betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
t_captain schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:45:
75.000 km/jaar. Als ik dat naast 5 werkdagen zou moeten rijden dan mocht een baas mij een XJ toestoppen om het goed te maken. En een loonsverhoging om de bijtelling te betalen :)
Reistijd = werktijd in mijn geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
EHA1337 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:12:
Woensdag mijn nieuwe bakje in ontvangst mogen nemen. Stapje terug in klasse in mijn ogen. Echter wilde ik netto wat meer overhouden.

Van een Volkswagen Golf 1.6 TDi 7DSG highline met nogal wat opties naar een Kadjar Intens dCi 1.5 gegaan.

Oud net voor het inleveren:
[afbeelding]

Nieuw:
[afbeelding]

Leasecontract: 75.000 km p/j.

Die Golf ziet er nog erg netjes uit zeg! _/-\o_

Pagina: 1 ... 68 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic