Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.257 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Fijn rijden is de 308sw ook vreemd. :+

/me LuPo rent

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:14

Shunt

Boe

LuPo schreef op maandag 3 april 2017 @ 12:11:

/me LuPo rent
Vreemd, verwarrend, beangstigend, en vreemd genoeg redelijk comfortabel.
:P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:27
LuPo schreef op maandag 3 april 2017 @ 12:11:

/me LuPo rent
Hoezo, ik heb afgelopen weekend een 308sw gehad en er 350 km mee gereden. En eigenlijk vond ik hem best ok rijden. Wat is volgens jou niet fijn aan de auto (los van het ICE-systeem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Blik1984 schreef op maandag 3 april 2017 @ 12:18:
[...]

Hoezo, ik heb afgelopen weekend een 308sw gehad en er 350 km mee gereden. En eigenlijk vond ik hem best ok rijden. Wat is volgens jou niet fijn aan de auto (los van het ICE-systeem)
Ik vind de dempers en schokbrekers te comfortabel afgesteld. Best fijn als je op slecht wegdek rijdt maar op de snelweg e.d. dan heeft hij soms moeite de balans goed te houden. Hij veert aardig als je over drempels e.d. rijdt. Ook als je een bocht een beetje 'sportief' pakt merk je dat hij begint over te hellen. Ik houd van een lekker potje sturen en dan merk je wel dat een Ford Focus, Mazda 3 of Opel Astra veel strakker op de weg ligt.

Wij hebben laatst proefgereden in een V40, Astra en 308 (SW). Daarvan vond ik qua stuurgedrag en wegligging:

1. Astra
2. V40
3. 308
4. 308 SW

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

LuPo schreef op maandag 3 april 2017 @ 12:25:
[...]

Ik vind de dempers en schokbrekers te comfortabel afgesteld. Best fijn als je op slecht wegdek rijdt maar op de snelweg e.d. dan heeft hij soms moeite de balans goed te houden. Hij veert aardig als je over drempels e.d. rijdt. Ook als je een bocht een beetje 'sportief' pakt merk je dat hij begint over te hellen. Ik houd van een lekker potje sturen en dan merk je wel dat een Ford Focus, Mazda 3 of Opel Astra veel strakker op de weg ligt.

Wij hebben laatst proefgereden in een V40, Astra en 308 (SW). Daarvan vond ik qua stuurgedrag en wegligging:

1. Astra
2. V40
3. 308
4. 308 SW
Het blijft natuurlijk heel persoonlijk allemaal...
Ik kan mij helemaal vinden in bovenstaand lijstje en rij zelf momenteel dan ook de Astra (Sports Tourer). Heerlijke wagen!! Peugeot heb ik ooit wel gehad (voorloop auto - niet zelf uitgekozen), en vond het verschrikkelijk rijden... Weinig contact met de weg, heel indirect.
Maar goed, hoor hetzelfde commentaar ook weer van sommigen op de Astra.... Dus tja - het is denk ik maar net waar je op let!

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Can2
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 21:17
Inmiddels zo'n 600 km gereden in de Renault Talisman, ik vind het een erg prettige auto om in te reizen! Het is geen snelheidsmonster, maar het kan prima meekomen mee het verkeer.

De massagestoel heb ik vrijdag vanuit Duitsland ook maar eens uitgeprobeerd en is erg lekker.

Hierbij nog even een foto.

Renault Talisman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:21

JB

Cédric roelt!

Can2 schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:24:
Inmiddels zo'n 600 km gereden in de Renault Talisman, ik vind het een erg prettige auto om in te reizen! Het is geen snelheidsmonster, maar het kan prima meekomen mee het verkeer.

De massagestoel heb ik vrijdag vanuit Duitsland ook maar eens uitgeprobeerd en is erg lekker.

[afbeelding]
Mooie bak! Was bij mij uiteindelijk op de shortlist de tegenhanger van de uiteindelijke keuze :) De Intens is echt zeer compleet. Zelfs standaard 18 inch erop. Enige jammere is dan dat je niet echt kan spelen met niet AF-fabriek, maar de fiscale waarde viel incl. al die opties nog steeds mee.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 22:36

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

De Talisman is zeker een mooie verschijning op de weg!

Wat betreft de 308... Ik heb uitvoerig verslag gedaan over de 3 maanden dat ik zo'n ding reed als "tussenloopauto". Op zich vond ik hem zeer aangenaam rijden. Inderdaad wat indirect maar wel heel comfortabel. Zou een zeer goede auto zijn als het multimediasysteem niet zo bar slecht zou zijn...

Nou wil ik niet zeggen dat het Sensus systeem van mijn huidige V40 een hoogvlieger is - dat is het zeker niet. Maar Sensus zit me in ieder geval niet in de weg.

[ Voor 18% gewijzigd door Mx. Alba op 03-04-2017 16:17 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-10 17:30
Kwakkel schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 12:20:
[...]

Hoor net van de LM dat een XC60 D3 Kinetic *misschien* ook kan. Helaas is de optielijst dan wel beperkt met een budget van 795:
  • Pack Professional Fleet met GPS, Parkeersensoren, metaalkeur - deze is in promo voor 0 euro bij een andere LM, dus hoop dat ze matchen
  • Winter Pack met verwarmbare voorruit, verwarmde zetels vooraan, verwarmde ruitensproeierkoppen
  • Automatisch dimmende binnenspiegel
  • Elektrisch inklapbare buitenspiegel
  • Regensensor
Lijkt wel wat beperkt ten opzichte van de Tiguan. Maar langs de andere kant O+ Volvo O+
Zaterdag een testrit gepland met de Gran Tourer, en volgende zaterdag zijn de Tiguan en de Touran (lekker toch de DSG >:) ) aan de beurt. En daarna zullen we wel knopen doorhakken wellicht :)
1) BMW Gran Tourer
Afgelopen zaterdag testritje gemaakt, en hij beviel goed! Ok, niet de snelste motor die 116d (116pk), maar vlot genoeg. Vlotter dan de 95pk van onze Ford, maar het is even aanpassen na de 136pk van de A4 :) Verder was het een basis-model, maar het had wel de Sensatec (vals leer) bekleding: niet meteen iets negatiefs over te zeggen. Aan het stiksel kan je wel zien dat het niet de echt leren zetels zijn, maar verder lijkt het weinig uit te maken.

Het belangrijkste: onze dochter zit er best lekker in, en zowel bestuurder als passagier kunnen vlot naar achter reiken om haar iets te geven, ...

Stuur is wel wat harder werken, en de koppeling induwen ook. Maar dat is waarschijnlijk gewoon even wennen :) GPS lijkt ook te voldoen, al hebben we het geluid daarvan niet getest. En het was een druilerige dag, dus we hopen dan maar dat het scherm goed afleesbaar blijft in de zon :)

Dit was de eeste maal dat we verduisterde ruiten eens langs binnen zien, en dat valt toch beter mee dan de buitenkant doet uitschijnen. Nadeel is dan wel dat er bij grotere afstanden in de zomer waarschijnlijk toch nog zonneschermen op moeten :)

Kofferbak leek ook ruim genoeg, maar helaas waren we de koets vergeten om die er eens in te smijten en te zien hoeveel plek er dan nog over is.

2) VW
Die testritten volgen komende zaterdag dus nog :)

3) XC60
Heb even contact gehad met een dealer voor een offerte voor een stockwagen. Hij bezorgde me een offerte voor (volgens mij een nieuwe, want de kleur kon aangepast worden) D3 Dynamic Edition (inclusief metaalkleur, GPS en parkeersensoren achteraan - meerwaarde tegenover de Kinetic lijkt me wel beperkt tot de leren zetels en wat kleine zaken zoals regensensor, ...). Hij vermeldde dat hij dacht dat deze in het budget zou passen. Ik twijfel eraan, dus wacht nu op een bevestiging van de LM. Indien die 'ja' zeggen, ga ik zeker nog eens kijken, en proberen er het Winterpack nog bij te krijgen. Bij een 'nee', heeft het weinig zin natuurlijk.
Fingers crossed! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Nadeel van de XC60 is dat dat momenteel het "oudste" model is (de eerstvolgende die een facelift gaat krijgen)... Voordeel daarvan is dat je meer auto krijgt voor je geld.

Ik heb het allebei gehad. Mijn vorige auto was één van de allerlaatste C30s die van de band is gerold (heerlijk luxe autorijden voor een prikkie), mijn huidige V40 is één van de eerste met de 2017 facelift die uit de fabriek rolde (lekker fris nieuw uiterlijk maar wel een stuk duurder). Het heeft allebei wel wat. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Mx. Alba op 03-04-2017 16:51 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-10 16:50
Een XC60 staat toch een aardig stuk hoger in de markt dan een 216d? Ik zou hem eerder met een X3 vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
Hey t_captain,

Klopt helemaal! XC60 valt in de lijn van de Tiguan, die ook op mijn lijstje staat. De X3 is alleszins ook te duur voor mijn budget :p

Inderdaad Albantar;

In BE geven ze momenteel 2 000 euro extra korting voor fleet.
Dat het 't oud model is, maakt niet zoveel uit ... er zullen er heus meer dan genoeg rondrijden de komende 4 à 5 jaar :D

LM liet weten dat de Dynamic Edition inderdaad buiten budget viel. Contact gehad met de dealer, die vroeg eea op mail te zetten (o.a. vergelijking met opties bij de Tiguan) en dan ging hij kijken wat hij al dan niet kon doen. Ben benieuwd!
Alleen, dan nog de vrouw overtuigd krijgen ("Maar schat, 't is een Volvo!" gaat niet voldoende zijn :D) EN hopen dat onze dochter achterin even goed zit en bereikbaar is als in de BMW :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Als je voor hetzelfde budget moet kiezen tussen een Mini BMW 216d of een XC60, dan zou ik voor de Volvo gaan. Het is gewoon een andere klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Can2
JB schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:52:
[...]

Mooie bak! Was bij mij uiteindelijk op de shortlist de tegenhanger van de uiteindelijke keuze :) De Intens is echt zeer compleet. Zelfs standaard 18 inch erop. Enige jammere is dan dat je niet echt kan spelen met niet AF-fabriek, maar de fiscale waarde viel incl. al die opties nog steeds mee.
Ja dat gaf bij mij ook de doorslag, je hebt nu gewoon een hele luxe, complete auto. Ik heb ook naar de Passat gekeken, maar voor dezelfde prijs heb je dan een minder luxere auto. En ik vind deze dan ook mooier..

Welke auto is het bij jou uiteindelijk dan geworden? En waarom dan niet de Talisman?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05:29
Mx. Alba schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:51:
Nadeel van de XC60 is dat dat momenteel het "oudste" model is (de eerstvolgende die een facelift gaat krijgen)... Voordeel daarvan is dat je meer auto krijgt voor je geld.
Facelift? Nieuw model ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Can2 schreef op maandag 3 april 2017 @ 21:26:
[...]

Ja dat gaf bij mij ook de doorslag, je hebt nu gewoon een hele luxe, complete auto. Ik heb ook naar de Passat gekeken, maar voor dezelfde prijs heb je dan een minder luxere auto. En ik vind deze dan ook mooier..

Welke auto is het bij jou uiteindelijk dan geworden? En waarom dan niet de Talisman?
De Passat vind ik als station echt geen porem (2 kids nog in de luiers :+). Meer geschikt voor een uitvaartdienst qua looks IMHO :P Verder wel makkelijker vol te stoppen omdat je leasebudget niet zo hard gaat (restwaarde enz.) maar snel hoge fiscale waarde.

Bij mij is het uiteindelijk de Mondeo geworden, vind dat op het moment de mooiste station in het segment. Verder kwam die met een SE uitvoering wat inhield dat er dik 5K van de fiscale waarde afging (hoe dat werkt geen idee) eind 2016. Dat scheelde in de bijtelling tov de Intens ook dus toen was ik er zo uit :) De Mondeo staat daardoor op kenteken met 35K en dat zou met dezelfde opties nu over de 40K heen gaan.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:57
Can2 schreef op maandag 3 april 2017 @ 21:26:
[...]

Ik heb nog niet proefgereden, maar vind je hem niet te traag ? Hij lijkt me op papier erg langzaam, maar wat dat betreft zijn tussenacceleraties belangrijker dan 0-100 imho.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 12:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

[afbeelding]
Ik ben er ook erg tevreden over. Twee minpuntjes:
De tank is net wat aan de kleine kant. Als de reserve afgaat kan er krap 45 liter bij. In de Megane Estate ging 5 - 10 liter meer.
Keyless entry werkt. Meestal. Vaak genoeg vouwen de spiegels uit als ik naast de auto sta, maar gaan de deuren met geen mogelijkheid open en moet ik toch op de afstandsbediening drukken. Hier had mijn Megane ook al last van.

Voor de geinteresseerden: ik hoorde gisteren van de dealer dat er zaterdagmiddag 1 of 2 5008's bij de dealer in Alphen aan de Rijn (groene hart) staan. Mooie kans om er even naar te kijken. Ook zetten ze er een paar 3008's in verschillende kleuren bij. Ik heb inmiddels een Gris Amazonite GT-line besteld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Massage stoel had ik in mijn voorloopauto. Een Volkswagen golf. De stoelverwarming vond ik geweldig in de winter (heeft mijn huidige Opel Astra Sports Tourer dan weer niet... Was ten tijde van bestellen bizar duur!) - maar de massage heb ik in de Golf alleen de eerste week even gebruikt. Vond er echt niks aan... Weet jij (of iemand anders) of er grote verschillen zijn per merk/uitvoering wat betreft massagestoelen? Is het iets dat gewoon niks voor mij is - of heeft de Volkswagen gewoon niet zo'n beste massagestoel?....

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Can2
JB schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 08:23:
[...]

De Passat vind ik als station echt geen porem (2 kids nog in de luiers :+). Meer geschikt voor een uitvaartdienst qua looks IMHO :P Verder wel makkelijker vol te stoppen omdat je leasebudget niet zo hard gaat (restwaarde enz.) maar snel hoge fiscale waarde.

Bij mij is het uiteindelijk de Mondeo geworden, vind dat op het moment de mooiste station in het segment. Verder kwam die met een SE uitvoering wat inhield dat er dik 5K van de fiscale waarde afging (hoe dat werkt geen idee) eind 2016. Dat scheelde in de bijtelling tov de Intens ook dus toen was ik er zo uit :) De Mondeo staat nu op kenteken met 35K en dat zou met dezelfde opties nu over de 40K heen gaan.

***members only***
Ah mooie auto! Dan is het inderdaad ook financieel gezien een interessante optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Can2
Korvaag schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 08:29:
[...]

Ik heb nog niet proefgereden, maar vind je hem niet te traag ? Hij lijkt me op papier erg langzaam, maar wat dat betreft zijn tussenacceleraties belangrijker dan 0-100 imho.
Nee, hij komt prima mee met het verkeer. Op de snelweg moet je soms terugschakelen om te versnellen om in te halen bijvoorbeeld. Maar dat had ik met de 308SW die ik hiervoor had ook.

Ik had geen ruimte in mijn budget om een zwaardere motor te nemen, dus heb daar ook niet mee proef gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Can2
kazz1980 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:08:
[...]

Massage stoel had ik in mijn voorloopauto. Een Volkswagen golf. De stoelverwarming vond ik geweldig in de winter (heeft mijn huidige Opel Astra Sports Tourer dan weer niet... Was ten tijde van bestellen bizar duur!) - maar de massage heb ik in de Golf alleen de eerste week even gebruikt. Vond er echt niks aan... Weet jij (of iemand anders) of er grote verschillen zijn per merk/uitvoering wat betreft massagestoelen? Is het iets dat gewoon niks voor mij is - of heeft de Volkswagen gewoon niet zo'n beste massagestoel?....
Ik heb geen idee. Het is dat het standaard is bij de uitvoering die ik heb gekozen, anders had ik het er ook niet bij genomen. Ik ben ook heel benieuwd of ik het blijf gebruiken of niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
WasBak schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 17:35:
[...]

Bedankt voor de link! Krijg volgende week denk ik wel de verwachtte levertijd te horen.
Verwachtte levertijd is pas augustus/september, helaas niet met de Tiguan op vakantie.
Als je nu een bestelling plaatst voor een Tiguan met R-Line, is levering pas november. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
t_captain schreef op maandag 3 april 2017 @ 20:04:
Als je voor hetzelfde budget moet kiezen tussen een Mini BMW 216d of een XC60, dan zou ik voor de Volvo gaan. Het is gewoon een andere klasse.
Probleem is dat wat nu voorligt een mooi uitgeruste 216d GT, Touran Highline of Tiguan Comfortline (allemaal leren zetels, panoramisch dak, automatisch inparkeren, .....) of een kaal basismodel XC60.
Ik probeer echter wat te onderhandelen met de Volvo dealer. We zien wel wat eruit komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:43

Ktenolix

Pijlsnel

Ik zie toch wel meer geruchten rondgaan over de nieuwe Peugeot facelift.. Ook 3d modellen van een auto die uit een systeem getrokken zijn, die de vorig geplaatste foto's lijken te bevestigen. De ene site meldt juni/juli, de andere september als onthuldatum.

Toch afwachten, dus. :p

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Kwakkel schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:49:
[...]

Probleem is dat wat nu voorligt een mooi uitgeruste 216d GT, Touran Highline of Tiguan Comfortline (allemaal leren zetels, panoramisch dak, automatisch inparkeren, .....) of een kaal basismodel XC60.
Ik probeer echter wat te onderhandelen met de Volvo dealer. We zien wel wat eruit komt :)
Een 216d zou niet bepaald mijn keuze zijn. Ten eerste is het technisch geen BMW, maar zo'n uit de kluiten gewassen Mini. Ik vind de huidige generatie Mini's niet de fijnste auto's (de eerdere, compactere modellen ~2004-2010 vond ik wel super). En dan zo'n Clubman / Countryman, dat is het imho ook niet helemaal.

Ook de motorisatie zou ik aanpassen. 216d, dat is 116 pk op 1400kg. Ik zou tenminste een 18d kiezen, die heeft 150pk en komt in de buurt van een Volvo D3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Bovendien heeft een BMW 2 AT/GT zeer vervelende A-stijlen, tenminste toch voor mijn zithouding en postuur. Veel van mijn collega's hebben er wel één in de 216d uitvoering en die klagen niet echt over de motor. Uiteraard is het geen snelheidsmonster maar je kan er wel mee weg.

Ik zou zelf voor de Touran gaan maar ik verkies ruimte boven uitstraling :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Een 116d kan ermee door. Maar op de grotere 2AT (en nog grotere 2GT), net een maatje te klein. Leuk voor mensen die vooral genieten van zuinig rijden, irritant voor de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:21

DYX

kazz1980 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:08:
[...]

Dat is natuurlijk persoonlijk. Mijn collega is er helemaal weg van in zijn Tiguan, maar tijdens de proefrit heb ik hem na enkele minuten al uitgezet aangezien ik mij er redelijk aan zat te irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Ktenolix schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 11:44:
Ik zie toch wel meer geruchten rondgaan over de nieuwe Peugeot facelift.. Ook 3d modellen van een auto die uit een systeem getrokken zijn, die de vorig geplaatste foto's lijken te bevestigen. De ene site meldt juni/juli, de andere september als onthuldatum.

Toch afwachten, dus. :p
Met helaas ook het 'nieuwtje' dat de facelift 308 niet de vernieuwde iCockpit krijgt die de 3008 en 5008 wel hebben.

Hoezo gemist kans....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
@t_captain : 218d beperkt helaas het optiebudget fors (hogere CO2 uitstoot, en dat weegt zwaar door in België :()

Vorige leasewagen was een Ford Grand C-Max met 95pk. 115pk is dus zowiezo en hele verbetering :) Inderdaad, geen match voor de XC60, maar zoals gezegd is die XC60 dan wel quasi kaal. Momenteel heb ik m zo staan:
Bekijk geselecteerde opties
  • Luminous Sand metallic (719)
  • PROMO - Professional Pack (geldig tot 31/12/2017) (PRO-01)
    • Metallic lak (MP)
    • Sensus Connect High Perf. Sound systeem (935)
    • Professional Pack (PRP)
    • Sensus Navigation Pack (SNP)
    • Cruise Control
  • Lomma textiel Charcoal Solid/Offblack (G001)
  • Automatische dimmer op binnenspiegel (168)
  • Elektrisch inklapbare buitenspiegels (167)
  • Regensensor (370)
  • Winter Pack (WIP)
    • Verwarmbare zitplaatsen voor (011)
    • Verwarmbare voorruit (871)
Dat is dan een 8-tal euro boven budget :(

Tegenover de Tiguan configuratie die ik eerder plaatste, is dat toch wel heel karig :'(
Admiral Freebee schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:30:
Bovendien heeft een BMW 2 AT/GT zeer vervelende A-stijlen, tenminste toch voor mijn zithouding en postuur. Veel van mijn collega's hebben er wel één in de 216d uitvoering en die klagen niet echt over de motor. Uiteraard is het geen snelheidsmonster maar je kan er wel mee weg.

Ik zou zelf voor de Touran gaan maar ik verkies ruimte boven uitstraling :P
Ze (de A-stijlen) vielen mij op als passagier, maar tijdens het rijden leken ze mij niet te storen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

Korvaag schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 14:12:
[...]

Met helaas ook het 'nieuwtje' dat de facelift 308 niet de vernieuwde iCockpit krijgt die de 3008 en 5008 wel hebben.

Hoezo gemist kans....
Volgens het plaatje niet inderdaad, maar dat plaatje is ook best vaag. Rechts zitten vier knoppen om alle ruiten mee te bedienen, terwijl het stuur links zit. :P
Afbeeldingslocatie: https://www.largus.fr/images/images/nouvelle-peugeot-308-restyle-e-2017-01_1.png

Bovendien blijken dit 3d modellen te zien die bijvoorbeeld te zien gaan zijn in het multimediasysteem. Wellicht dat de iCockpit voor een duurdere uitvoering zal zijn.

Zonder iCockpit inderdaad een gemiste kans, dan gaat de peugeot er bij mij denk ik niet komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Waarom zitten de klokken boven het stuur en niet achter de opening van het stuur? Of hebben ze het stuur voor de foto extreem laag afgesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
t_captain schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 14:23:
Waarom zitten de klokken boven het stuur en niet achter de opening van het stuur? Of hebben ze het stuur voor de foto extreem laag afgesteld?
Omdat dat nu ook al zo is. Hij heeft een klein stuurtje:

Afbeeldingslocatie: http://media.peugeot.nl/image/47/4/peugeot_308gt_experience_de_conduite_960x460.131474.43.jpg?autocrop=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Zit dat stuur nu zo laag of zitten die klokken midden in je blikveld?

Een klein of een groot stuur, dat scheelt misschien 5 centimeter. De positie van de klokken t.o.v. de stuuras is hier tenminste 15 centimeter afwijkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:43
Dat is een nieuwe* gimmick bij Peugeot. Klokkenspel boven het stuur ipv er achter.

[ Voor 0% gewijzigd door tiguan op 04-04-2017 14:47 . Reden: *nou ja nieuw, het bestaat al een paar jaar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Goed, ik heb voor het eerst in mijn leven de mogelijkheid om een leaseauto uit te kiezen. Mijn leasebudget is €700,- inclusief brandstof. Volgend jaar €800,- inclusief brandstof. Ik heb dus te maken met een eigen bijdrage, maar ik heb ook geprobeerd rekening te houden dat mijn budget volgend jaar hoger is, waardoor de eigen bijdrage komt te vervallen. For your information: ik rij nu een Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Elegance Businessline uit 2012.

Mijn shortlist:
Skoda Octavia Combi 1.0 Greentech Style Bussiness 115PK
DAB, Adaptive Cruise Assisant, Travel Pakket

Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo Innovation 150PK
Navi900 Intellilink, Innovation+ pakket, Adaptive Cruise Control, Intellilux LED Matrix Verlichting

Renault Megane Estate Bose Energy Tce 130PK
Adaptive Cruise Control, LED Pure Vision koplampen, Parkeersensoren voor, zij en achter met achteruitrijcamera, blindspot warning en een accessoirescheque t.w.v. €500,-

Seat Leon ST FR 1.4 ECO TSI 150PK
Upgrade Technology, Upgrade Sound, Upgrade Professional 2

Skoda Octavia Combi 1.0 Greentech Style Bussiness DSG 115PK
DAB, Adaptive Cruise Assisant, Travel Pakket

De bovenste is het minst duur met een budget van €700,- en de onderste het duurste. Het verschil tussen de goedkoopste en duurste is €28,- als ik goed gerekend heb. Als ik straks een budget heb van €800, is de volgorde Skoda, Renault, Skoda DSG, Opel, Seat waarbij het verschil €23,- is tussen de minst dure en duurste.

Ik ga sowieso nog proefrijden, maar ik ben reuze benieuwd naar jullie voorkeuren en waarom. Mijn voorkeur gaat op papier uit naar de Skoda DSG. Het lijkt mij heerlijk rijden met de automaat (de rest werd te duur met automaat) en in combinatie met alle pakketten erop heerlijk cruisen. De vraag is of ik het verschil in koppel en PK ga merken vergeleken met mijn 122PK huidige Skoda. Geen automaat, maar wel 250nm koppel en vier cilinder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-10 08:26
t_captain schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:04:
[...]

Een 216d zou niet bepaald mijn keuze zijn. Ten eerste is het technisch geen BMW, maar zo'n uit de kluiten gewassen Mini. Ik vind de huidige generatie Mini's niet de fijnste auto's (de eerdere, compactere modellen ~2004-2010 vond ik wel super). En dan zo'n Clubman / Countryman, dat is het imho ook niet helemaal.

Ook de motorisatie zou ik aanpassen. 216d, dat is 116 pk op 1400kg. Ik zou tenminste een 18d kiezen, die heeft 150pk en komt in de buurt van een Volvo D3.
De XC60 D3 weegt 1800+kg ;) De XC60 zal op het vlak van prestaties zo wat midden in tussen de 216d en 218d liggen. Die laatste is overigens niet alleen in leaseprijs duurder, maar belastingtechnisch ook niet zo interessant als de 216d GT. Zelfde met de XC60 D3.
De 216d GT is misschien 'technisch geen BMW' maar het is best een goede wagen. Met wat opties er bij zeker te verkiezen boven een kale XC60 (imho).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik ken de Belgische tarieven niet, maar 216d 104 vs 218d 109 g/km... maakt dat nou zo'n verschil?

Wel een goed punt m.b.t. de massa van de XC60. Ik heb een keer een T5 gereden van Schiphol naar huis en was niet onder de indruk van de 240 pk. Zal wel iets te maken hebben daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Snap sowieso de vergelijking tussen die BMW 2 en een XC60 niet? IMHO zit dat best ver uit elkaar qua auto :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-10 13:21

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

JB schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 16:04:
Snap sowieso de vergelijking tussen die BMW 2 en een XC60 niet? IMHO zit dat best ver uit elkaar qua auto :?
De XC60 moet je vergelijken met de X3.
De 2 Serie is eerder te vergelijken met een (niet bestaand) Verso model van de V40.
Als je de 2 Serie met bestaande auto's wil vergelijken: Mercedes B Klasse of Golf Sportsvan.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
t_captain schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 16:01:
Ik ken de Belgische tarieven niet, maar 216d 104 vs 218d 109 g/km... maakt dat nou zo'n verschil?

Wel een goed punt m.b.t. de massa van de XC60. Ik heb een keer een T5 gereden van Schiphol naar huis en was niet onder de indruk van de 240 pk. Zal wel iets te maken hebben daarmee.
2 GT Is 104gr voor de 216d en 114gr voor de 218d. Dat kost je dus +- 11% meer in 'bijtelling', nog zonder mogelijke eigen bijdrage. Daartegenover doet de XC60 D3 het niet slecht met 117gr, wat vrij weinig is als je kijkt naar het gewicht en frontaal oppervlak van dat ding.
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 16:19:
[...]

De XC60 moet je vergelijken met de X3.
De 2 Serie is eerder te vergelijken met een (niet bestaand) Verso model van de V40.
Als je de 2 Serie met bestaande auto's wil vergelijken: Mercedes B Klasse of Golf Sportsvan.
Het ging over de 2GT. En de XC60 is een ietwat ruimere ~premium FWD equivalent voor een vergelijkbare prijs. Misschien niet exact hetzelfde segment, maar toch echt wel dichter bij elkaar dan je zou denken doordat de XC60 EOL is met bijhorende lagere prijzen.

[ Voor 5% gewijzigd door AndRo555 op 04-04-2017 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Als je niet te veel haast hebt zou je misschien ook nog kunnen wachten op de XC40?

Afbeeldingslocatie: http://static.autoblog.nl/images/wp2016/volvo-xc40-concept-123-2.jpg

Zou eind dit jaar in de verkoop moeten gaan... :9~

Wel een flinke klasse kleiner dan de XC60 natuurlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Mx. Alba op 04-04-2017 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
De (nieuwe) XC40 past niet echt op de shortlist van Kwakkel, die uit een Touran, Tiguan en 2 GT bestond. Daar tegenover is een XC40 niet zo heel ruim. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik zie op autoweek.nl:

* 216d GT, 106 g/km (handgeschakeld 104 g/km)
* 218d GT, 114 g/km (handgeschakeld 114 g/km)
* 220d GT, 117 g/km (handgeschakeld 119 g/km)

Weet niet hoe ik aan 109 kwam. Maar 114 is toch ook meer dan prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

114, en zelfs 119, is nog prima te doen in Belgie op basis van VAA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
@JB : wat AndRo555 zegt - is inderdaad een heel ander model/type wagen dan de 2GT, maar ik kies gewoon binnen mijn leasebudget en maak dan een afweging tussen veiligheid (XC60), looks (XC60 en Tiguan), ruimte (2GT en vooral Touran) en opties (Touran, 2GT en (iets minder) Tiguan).
1 klasse hoger mogen leasen had mijn probleem opgelost, maar het is niet anders :p

@Mx. Alba : XC40 is inderdaad te klein wat mij betreft (AndRo555 let duidelijk goed op :D)

@t_captain @Verwijderd : 114 is inderdaad niet slecht, maar gecombineerd met de hogere prijs geeft dat 'problemen'.
De 216d kost (zonder BTW en zonder opties) 25 165. Daar heb ik dan voor 4 196 euro aan opties (+500 euro extra als promotie).
De 218d kost 26 570, en daar heb ik dan 1 822 euro over voor opties (+500).

Gezien de kostprijs van (sommige) opties bij BMW, scheelt dat nogal wat. De 216d kan ik uitrusten zoals eerder vermeldt, terwijl ik voor de 218d mij zou moeten beperken tot Model Advantage + Business Pack (dus, geen Sensatec zetels, geen panoramisch dak, geen ....). Ok, nodig is het allemaal niet, maar dat is een zwaardere motor ook niet perse :)

[ Voor 6% gewijzigd door Kwakkel op 04-04-2017 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
vinom schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 15:14:
Ik ga sowieso nog proefrijden, maar ik ben reuze benieuwd naar jullie voorkeuren en waarom. Mijn voorkeur gaat op papier uit naar de Skoda DSG. Het lijkt mij heerlijk rijden met de automaat (de rest werd te duur met automaat) en in combinatie met alle pakketten erop heerlijk cruisen. De vraag is of ik het verschil in koppel en PK ga merken vergeleken met mijn 122PK huidige Skoda. Geen automaat, maar wel 250nm koppel en vier cilinder.
Afgelopen weekend in de 1.0 DSG gereden. Erg fijne combinatie. Je merkt wel dat de DSG vaker moet schakelen om de motor in het goede toerengebied te houden, maar ik was echt verrast in vergelijking met m'n huidige Octavia 1.6 TDI (handbak). Stil, soepel en geen enkel moment het idee gehad dat ik tekort kwam.

Kan me voorstellen dat met vier man en bagage er wellicht andere dingen gaan spelen, maar voor in je eentje in de auto: ruim voldoende !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Vandaag dan eindelijk de bestelling de deur uitgedaan voor de Renault Megane GT-line, 110 pk automaat!
Denk dat er wel met grote zekerheid te zeggen valt dat deze dan Android Auto zal krijgen, heb het tot 2 maal toe in de bestelling erbij gezet dat ik het graag wil hebben :P
  • Metaallak Bleu Iron
  • CRUISING PAKKET
  • EASY LIFE PAKKET
  • Bekleding alcantara Renault Sport antraciet
  • Elektrisch bedienbaar glazen schuif- en kanteldak
  • Elektrisch verwarmbare voorstoelen
  • Head-up display in kleur
  • RLink 2 8.7 inch met Bose geluidssysteem
Afbeeldingslocatie: https://img15.hostingpics.net/pics/4833917383616.jpg

Afbeeldingslocatie: https://bilder.t-online.de/b/78/79/14/04/id_78791404/c_raw/tid_da/sportliche-schalensitze-mit-ordentlich-seitenhalt-das-alcantara-kostet-nochmal-aufpreis-.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door striner op 04-04-2017 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:21

DYX

vinom schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 15:14:
Goed, ik heb voor het eerst in mijn leven de mogelijkheid om een leaseauto uit te kiezen. Mijn leasebudget is €700,- inclusief brandstof. Volgend jaar €800,- inclusief brandstof. Ik heb dus te maken met een eigen bijdrage, maar ik heb ook geprobeerd rekening te houden dat mijn budget volgend jaar hoger is, waardoor de eigen bijdrage komt te vervallen.
Weet je dit zeker? Ik weet van ons bedrijf dat je een overeenkomst aangaat voor de duur van de leaseperiode voor de voorwaarde/leasetarief die je op dat moment heb. Indien je leasetarief in de tussentijd wijzigt, zal dit pas effect hebben bij je volgende auto/leasecontract. Kan natuurlijk dat dit anders is bij jullie, maar is goed om zeker van te zijn ipv dat je de komende aantal jaar die eigenbijdrage blijft betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
hoe kan ik de netto kosten berekenen als een extra optie van een auto niet door de werkgever wordt betaald?
vb. een optie van 319 euro laat de leaseprijs op een auto 7 euro stijgen.
Welk bedrag wordt dit netto hoe bereken je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
DYX schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 18:51:
[...]

Weet je dit zeker? Ik weet van ons bedrijf dat je een overeenkomst aangaat voor de duur van de leaseperiode voor de voorwaarde/leasetarief die je op dat moment heb. Indien je leasetarief in de tussentijd wijzigt, zal dit pas effect hebben bij je volgende auto/leasecontract. Kan natuurlijk dat dit anders is bij jullie, maar is goed om zeker van te zijn ipv dat je de komende aantal jaar die eigenbijdrage blijft betalen.
Dat is best wel bizar. Het is onderdeel van je arbeidsvoorwaarden, dus feitelijk zeg je: hier, je promotie, maar dat deel komt pas over 2 jaar als je hier nog werkt.

Ik heb nog geen werkgever meegemaakt waarbij je leasevergoeding tussentijds niet omhoog gaat. Leasetarief is wat je betaalt voor je auto en dat wijzigt inderdaad niet. Je eigen bijdrage en/of leaseoverschrijding kan wel veranderen (en of je een onderschrijding vervolgens uitbetaald krijgt verschilt per werkgever) bij promotie.

Edit: overigens is dit het verkeerde topic hiervoor.. excuses...

[ Voor 3% gewijzigd door Korvaag op 04-04-2017 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Nu online
hoe kan ik de netto kosten berekenen als een extra optie van een auto niet door de werkgever wordt betaald?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

AndRo555 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 16:23:

[...]

Het ging over de 2GT. En de XC60 is een ietwat ruimere ~premium FWD equivalent voor een vergelijkbare prijs. Misschien niet exact hetzelfde segment, maar toch echt wel dichter bij elkaar dan je zou denken doordat de XC60 EOL is met bijhorende lagere prijzen.
Die bedoelen @AllSeeyinEye en ik ook :) Ik ben het eens met @AllSeeyinEye zijn vergelijking. Een BMW 2 GT is vergelijkbaar met een Golf Sportsvan of Mercedes B klasse qua segment en niet de XC60.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Nu online
pitchdown schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 18:58:

Is dit toevallig je eigen bijdrage?
Bereken je dit als leasebedrag per accesoires of de prijs van de accesoires?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
JB schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 19:00:
[...]

Die bedoelen @AllSeeyinEye en ik ook :) Ik ben het eens met @AllSeeyinEye zijn vergelijking. Een BMW 2 GT is vergelijkbaar met een Golf Sportsvan of Mercedes B klasse qua segment en niet de XC60.
Een 2 AT is vergelijkbaar met een Sportsvan of B klasse. Een 2 GT is een dikke 20cm langer dan die twee en heeft 7 zetels en concurreert daarmee eerder met een Touran dan een Sportsvan. Dat maakt hem geen directe concurrent van een XC60, maar gezien de ruimte van die laatste en zeker de prijzen is het er echt wel een alternatief voor wil je in de 'premium' hoek (in die prijsklasse) blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Aah dat wist ik dan weer niet dat er 2 types van die Pausmobiel uitvoering zijn :D

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:27
Het maakt ook allemaal niet uit, een BMW 2-serie hoort in niemand zijn prioriteiten lijstje te staan. Het ding is eigenlijk helemaal geen BMW, het heeft echt nul uitstraling, heeft voorwielaandrijving en is gemaakt voor 50+. Alleen omdat het BMW is rijden er opeens ook mensen van 30 in, maar dat zijn volgens mij alleen mensen die een BMW willen vanwege de merknaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik heb wel een beetje bewondering voor de enorme hoeveelheid ruimte in zo'n 2-serie. Volgens mij doet die niet onder voor mijn 5 Touring.

Voor een derde tot de helft van de catalogusprijs!

En anno 2017 zullen de parkeersensoren, 6 of 8 airbags, iDrive, xenons etc ook wel stabdaard zijn op de meeste uitvoeringen. Eigenlijk zitten de meeste knaken in de de drieliter diesel en de aandrijflijn om die naar het wegdek te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Nu online
Knip, niet kicken binnen 24 uur.

[ Voor 86% gewijzigd door PWM op 05-04-2017 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:12

Don Quijote

El Magnifico

Na twee jaar in de VS te hebben gewoond en gewerkt is het bijna weer tijd om naar Nederland te verkassen. Wat ook betekent dat het grote "Welke lease auto moet ik in vredesnaam kiezen"-spel weer is begonnen. Gelukkig is in mijn afwezigheid het bijtellingssysteem wat overzichtelijker geworden, dus hoef ik me daar niet meer druk over te maken.

Ik heb me echter ook twee jaar totaal afzijdig gehouden van datgene wat er gebeurd is in autoland en hoop dan ook van het collectieve brein van jullie allen gebruik te kunnen maken om tot een redelijke short-list te komen.

Waar ben ik in grote lijnen naar op zoek?

Er zijn een paar minimale vereisten aan de auto:
  • Minimaal vier deuren. Coupe's vallen af met oog op mogelijke gezinsuitbreiding in de nabije toekomst, waardoor ik niet met een kinderzitje in een tweedeurs coupé wil zitten kloten.
  • Er moet een automaat in zitten. Woon-Werk verkeer is dagelijk rond de 110 kilometer. Waarvan vaak een aardig deel in de file. Dat wil ik niet meer met een handbak doen.
  • De auto moet vooral comfortabel zijn. Goede stoelen, relaxte vering etc. Prive heb ik een 2017 Mustang GT met een performance pakket. Met 435PK en een keihard onderstel kom ik wel aan mijn "liefhebber" trekken. Mijn dagelijkse auto mag een heel stuk minder dynamisch.
  • Liever geen plug-in hybrid of vol elektrische auto. Ik rijd teveel KM per dag om dat met mijn huidige leaseregels de moeite waard te maken
  • UPDATE: indien een benzine auto max 130 gram CO2/KM; indien Diesel max 110 gram
Wat mag dat dan kosten?
Lease bedragen noemen heeft denk ik niet zoveel waarde. Maar ik kan ongeveer in mijn budget een premium d-segmenter leasen, met een normale aankleding (business pakket oid). Denk Audi A4/A5, BMW 3/4 Mercedes C etc. Daarnaast kan ik onbeperkt overschrijden, waarbij het verschil een eigen bijdrage wordt. Ik blijf echter wel een Nederlander, dus ik zie mijzelf niet snel een klasse hoger leasen dan dit aangezien dat toch aardig in de papieren gaat lopen.

Wat heb ik zelf al overwogen?
  • Nieuwe Volvo XC60: Ik heb een zwak voor Volvo en de nieuwe XC60 vind ik een van de mooiste auto's van de recente geschiedenis. Echter; de huidige vanaf prijzen zijn schrikbarend hoog. Als er binnenkort niet ook een D3 wordt aangekondigd is het me iets te veel van het goede. 62.995 Euro voor de goedkoopste diesel kan ik mij niet veroorloven.
  • Volvo V90: Om toch bij Volvo te blijven, kijk ik met veel belangstelling naar de V90, deze is er wel in D3 variant en is al snel een 10.000 Euro goedkoper. Mooie auto, de Volvo stoelen zitten mij persoonlijk als gegoten en lekker praktisch. Zeker ook in het geval van gezinsuitbreiding.
  • Mazda CX-5: In mijn ogen ook een plaatje van een wagen, tegen een heel eerlijke prijs. Vroeger veel in een MX5 gereden en dat was altijd genieten geblazen. Mazda 6 overweeg ik overigens ook.
  • BMW 3 GT: Net even wat anders dan de gewone 3-serie. Niet iedereen houdt er van, maar ik vind het wel een leuk model. Grootste nadeel hierbij alleen is dat niet kapot ben van de interieurs van BMW.
  • BMW 4 Gran Coupe: Aangedragen door @AllSeeyinEye. Een mooiere auto dan de 3GT in mijn ogen die financieel ook nog aantrekkelijker lijkt dan de 3 GT daar deze ook met een 18 motor te krijgen is.
  • Alfa Romeo Giulia: Mijn eerste auto was een Alfa Romeo GT waardoor ik sindsdien toch altijd met niet iets meer liefde naar Alfa's kijk. Mooie auto, van binnen en buiten, met dat typische Alfa karakter. Dat laatste is zowel een voordeel als een nadeel. Natuurlijk leuk tijdens vakanties; maar is dat ook leuk om 09:00 op Donderdagochtend in de file.
Natuurlijk zal ik met mijn beperkte blik over merken heen hebben gekeken, of wat nuances gemist hebben. Dus ik hoor graag wat jullie nog voor opties zien; en of de huidige opties verstandige keuzes zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Don Quijote op 05-04-2017 05:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

De 4 Gran Coupe wellicht? Al is die van binnen grotendeels identiek aan de 3, hij is ruim, sportief comfortabel en bovenal goed betaalbaar.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 23:09:
De 4 Gran Coupe wellicht? Al is die van binnen grotendeels identiek aan de 3, hij is ruim, sportief comfortabel en bovenal goed betaalbaar.
Dat is een prima optie inderdaad; sterker nog nu ik er eens goed naar heb gekeken val de 3 GT direct af ten faveure voor de 4 Gran Coupe.
Voor de leek is het BMW gamma overigens wel erg onoverzichtelijk aan het worden op deze wijze. Zo ontzettend veel licht van elkaar verschillende modellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:20
Als je benzine mag, is een lexus is/nx of gs nog wel te overwegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Collega attendeerde me zojuist dat we nieuwe voorwaarden hebben gekregen mbt leasen. Om als bedrijf wat "groener" te zijn hebben we nu regels met betrekking tot CO2 uitstoot... Indien een benzine auto mag het max 130 gram CO2/KM zijn; indien Diesel max 110 gram. Dit maakt het plaatje wel heel anders. De V90 en de MX-5 vallen al gelijk af nu.
manzonderdas schreef op woensdag 5 april 2017 @ 03:35:
Als je benzine mag, is een lexus is/nx of gs nog wel te overwegen?
Helemaal niet overwogen, die NX ziet er wel goed uit en past zowaar in mijn CO2 limiet. De IS en GS zijn beide auto's die niet me niet veel doen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Aangezien je een D-segment zoekt, is een Renault Talisman niks voor je? Prachtig design (imho uiteraard) en leuk aan te kleden qua opties/pakketten. Voldoet ook aan de door jou genoemde eisen afaik.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

pitchdown schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 18:58:

Wat wil je precies weten? Wat het je kost als je het los van de werkgever betaald? Gewoon de prijs die de dealer offreert? Ik denk dat je altijd duurder uit bent als je het laat financieren. Ik zou het zo aftikken en dan kun je de accessoire ook houden na afloop. Of het moet iets zijn wat niet meer los kan van de auto zoals het tinten van de ramen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Korvaag schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 17:20:
[...]

Afgelopen weekend in de 1.0 DSG gereden. Erg fijne combinatie. Je merkt wel dat de DSG vaker moet schakelen om de motor in het goede toerengebied te houden, maar ik was echt verrast in vergelijking met m'n huidige Octavia 1.6 TDI (handbak). Stil, soepel en geen enkel moment het idee gehad dat ik tekort kwam.

Kan me voorstellen dat met vier man en bagage er wellicht andere dingen gaan spelen, maar voor in je eentje in de auto: ruim voldoende !
Dat is goed om te horen. 80% van mijn ritten zijn toch alleen naar het werk enzo, dus dat is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
vinom schreef op woensdag 5 april 2017 @ 08:44:
[...]

Dat is goed om te horen. 80% van mijn ritten zijn toch alleen naar het werk enzo, dus dat is prima.
Ja ik zit nu heel heel hard te twijfelen. Ik zit precies op een grensgeval qua kilometers dus kan zowel benzine als diesel verkopen naar m'n werkgever. Ik zit nu heel hard te twijfelen over de volgende motoriseringen:
- 1.0 TSI DSG benzine: goedkoopste optie. Snel zal met 10,2 sec. 0-100
- 1.6 TDI DSG diesel: middelste optie. Snel zat met 10,3 sec. 0-100. Gaat relaxter rijden door meer trekkracht
- 1.4 TSI DSG benzine: duurste optie. Lekker rap met 8,3 sec. 0-100. Gaat zowel pittig rijden als relaxed rijden. Helaas is dit nog niet de ACT motor die bv in de Superb zit. Deze is zowel een optie als 125 en 150 pk bij de VW waarbij de 125pk versie 9,x sec. doet over 0-100.

En of het dan SEAT, Skoda of VW wordt hangt een beetje af van wat ik wil aan opties. De SEAT is het goedkoopste in zowel lease als bijtelling. De VW is het duurste in de bijtelling, maar vrij goedkoop qua leasebedrag en de Skoda hangt daar tussenin.

Ik hoop dat heel VAG op tijd is met de nieuwe 1.5 TSI motor. Die motor lijkt me ideaal. Zuinig (ik krijg een CO2 bonus bij laag verbruik) en toch pittig genoeg.

Wat voor mij ook een optie gaat zijn (ivm de CO2-bonus), maar deze vraag staat nog uit bij VW, is aardgas. Alleen is de 1.4 TGI aardgas motor me te traag (110pk) en ik vermoed dat de nieuwe 1.5 TSI niet op tijd als TGI te krijgen is. Ze gaan het navragen bij de importeur.

PS: Momenteel heb ik dus de Greenline Businessline 1.6 TDI handbak. De 14% koe van een paar jaar geleden ;) Afhankelijk van welke bovenstaande optie ik kies gaat, ook ivm de 22%, een nieuwe auto tussen de 50 en 130 euro meer per maand kosten (netto).

[ Voor 5% gewijzigd door Korvaag op 05-04-2017 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
@Korvaag Ik begrijp je niet zo, die 1.6TDI heeft iets minder pk's (106 of 109 uit mijn hoofd) en dan vind je de 1.4TGI te traag?

Daarnaast, als je echt gas wilt rijden dan kost dat wel ruimte in je kofferbak (iig wel bij Skoda) en de levertijd schijnt enorm lang te zijn (check dat voordat je gaat bestellen!). Dan kun je beter de 1.0 TSI bestellen ipv de 1.6TDI, dat scheelt al een paar tientjes bijtelling omdat de benzine wagen goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
jongetje schreef op woensdag 5 april 2017 @ 09:06:
@Korvaag Ik begrijp je niet zo, die 1.6TDI heeft iets minder pk's (106 of 109 uit mijn hoofd) en dan vind je de 1.4TGI te traag?

Daarnaast, als je echt gas wilt rijden dan kost dat wel ruimte in je kofferbak (iig wel bij Skoda) en de levertijd schijnt enorm lang te zijn (check dat voordat je gaat bestellen!). Dan kun je beter de 1.0 TSI bestellen ipv de 1.6TDI, dat scheelt al een paar tientjes bijtelling omdat de benzine wagen goedkoper is.
Ja. De DSG-versie van de TGI is alleen bij VW te krijgen en die doet 11,5 seconden over 0-100. Een behoorlijk verschil tussen de diesel en de TGI dus. Meer dan een seconde.

Overigens verlies je nauwelijks kofferbak omdat de tanks in de 'reservewiel'-ruimte liggen. en onder de laadvloer heb ik toch niet zoveel spullen.

De lange levertijd ben ik me van bewust, maar daarom ben ik nu ook al aan het informeren (nieuwe auto hoeft er pas in November te zijn).

Verder is de twijfel tussen de 1.0 TSI en de 1.6 TDI er puur 1 op souplesse. De diesel rijdt, ook al rijdt de 1.0 niet slecht, toch relaxter doordat ie minder zenuwachtig schakelt.

[ Voor 8% gewijzigd door Korvaag op 05-04-2017 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvanpol
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-03 14:19
Ik ben totaal niet bekend met lease auto's, mogelijk kan iemand me helpen:

Leaseauto, Klasse 1; € 575,00 euro, leaseauto excl. brandstof..

Wat kan ik hiervoor kiezen wat leuk is.

[ Voor 6% gewijzigd door dvanpol op 05-04-2017 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

dvanpol schreef op woensdag 5 april 2017 @ 09:10:

Ja.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:06

Oke, netjes. Ik zou dan zeker voor een goed aangeklede Audi A4 gaan of een Mercedes C klasse! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009

Releases

Ja maar!

Ik zou zeggen, neem de topicstart even door. Ga naar de bekende lease bedragen bereken tool. Vul je maand bedrag in, looptijd en hoeveel kilometers. Vanaf daar kan je kijken wat er beschikbaar is in jou prijsklassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:23

Reinier

\o/

remzor schreef op woensdag 5 april 2017 @ 09:14:
[...]

Oke, netjes. Ik zou dan zeker voor een goed aangeklede Audi A4 gaan of een Mercedes C klasse! :D
Da's zeker een optie met 600 euro eigen bijdrage :)

Nieuwe Fiesta? C4 Picasso?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain

575 ex brandstof zal ongeveer ~725 incl brandstof zijn. Goede Polo of basic Golf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

t_captain schreef op woensdag 5 april 2017 @ 09:41:
[...]

575 ex brandstof zal ongeveer ~725 incl brandstof zijn. Goede Polo of basic Golf.
Da's helemaal afhankelijk van de kilometers en looptijd, want de Golf (Variant) die ik jaren terug had kostte toen al € 800 ex brandstof (45k, 3 jaar). Was een 1.4 TSI (120pk ofzo) Comfortline Business.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:18
AllSeeyinEye schreef op woensdag 5 april 2017 @ 09:43:
[...]

Da's helemaal afhankelijk van de kilometers en looptijd,
Dat inderdaad.
want de Golf (Variant) die ik jaren terug had kostte toen al € 800 ex brandstof (45k, 3 jaar). Was een 1.4 TSI (120pk ofzo) Comfortline Business.
De Variant 1.4 125pk Comfortline Business staat er bij ons tussen voor net onder de €600 ex brandstof (36k, 4 jaar). Afhankelijk van de voorwaarden natuurlijk, maar ik denk dat t_captain wel goed zit met z'n inschatting voor een goed uitgeruste Polo/basis Golf voor dat bedrag. Of iets anders uit die klasses natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:42
Korvaag schreef op woensdag 5 april 2017 @ 08:52:
[...]

Ja ik zit nu heel heel hard te twijfelen. Ik zit precies op een grensgeval qua kilometers dus kan zowel benzine als diesel verkopen naar m'n werkgever. Ik zit nu heel hard te twijfelen over de volgende motoriseringen:
- 1.4 TSI DSG benzine: duurste optie. Lekker rap met 8,3 sec. 0-100. Gaat zowel pittig rijden als relaxed rijden. Helaas is dit nog niet de ACT motor die bv in de Superb zit. Deze is zowel een optie als 125 en 150 pk bij de VW waarbij de 125pk versie 9,x sec. doet over 0-100.
De 1.4TSI met 150pk is toch simpelweg de ACT motor? en de 125 de "normale".

De 1.6TDI is misschien wat soepeler dan de 1.0TSI, maar maakt ook wel wat meer herrie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
nooberke schreef op woensdag 5 april 2017 @ 10:02:
[...]

De 1.4TSI met 150pk is toch simpelweg de ACT motor? en de 125 de "normale".

De 1.6TDI is misschien wat soepeler dan de 1.0TSI, maar maakt ook wel wat meer herrie ;)
Nee er zit geen ACT motor in.. Dat is het suffe.. De Superb en de Passat hebben wel de ACT. Er zijn twee verschillende 1.4 motoren met 150pk. Ik weet niet of dat gewoon een softwarekeuze is of dat ze technisch ook verschillen, maar er zijn iig twee versies.

[ Voor 22% gewijzigd door Korvaag op 05-04-2017 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
Eind februari mn auto besteld en inmiddels al (bijna) in NL. Mogelijk volgende week of uiterlijk de week erop leveren.

Audi A3 Sportback - S-line Edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Mijn Volvo, besteld op 22 feb, staat al ruim een week bij de dealer en is vandaag op kenteken gezet. Zal morgen of vrijdag door de dealer onder handen genomen worden. Maandag een afspraak om m op te halen :)

Collega heeft eveneens een S60 besteld. Ook Nordic+, ook blauw, maar met een handgeschakelde D2 (ik heb een T4 aut). De auto's zijn tegelijk besteld (door mijn dealer), maar de zijne is er dus nog niet....
Ik vermoed dat het komt doordat (wereldwijd gezien!) benzinemotoren veel meer in trek zijn dan diesels en er dus simpelweg meer benzinemotoren geproduceerd worden of op voorraad zijn.

[ Voor 48% gewijzigd door AllSeeyinEye op 05-04-2017 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:42
Verschil moet er zijn qua levertijd :X (en qua auto :'( )

Clio 1.5dci Intens besteld op 22 februari...leverdatum staat pas over twee maanden :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

Jammer dat onze werkgever als eis heeft dat we een diesel (of hybride/elektrische) auto moeten rijden. Anders was de Tiguan bijvoorbeeld weer een optie met de 1.4 TSI motor. Scheelt zo meer dan 4k tov het instapmodel motor bij de diesel (2.0 TDI).

Ben stiekem wel een beetje jaloers op mensen die ook benzine mogen rijden :'(

Edit: overigens weet ik niet of je qua vermogen de twee motoren kunt vergelijken :p

[ Voor 11% gewijzigd door Ktenolix op 05-04-2017 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ktenolix schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:15:
Jammer dat onze werkgever als eis heeft dat we een diesel (of hybride/elektrische) auto moeten rijden. Anders was de Tiguan bijvoorbeeld weer een optie met de 1.4 TSI motor. Scheelt zo meer dan 4k tov het instapmodel motor bij de diesel (2.0 TDI).

Ben stiekem wel een beetje jaloers op mensen die ook benzine mogen rijden :'(
Laat het dan eens goed door de leasemij berekenen. Heb ik ook gedaan en op basis van 45k km / 3 jaar is de T4 voor mijn baas goedkoper dan de D4. En voor mij natuurlijk al helemaal (ook 4k verschil).
De prijs aan de pomp en het iets zuinigere dieselen maakt het verschil niet goed dat ontstaat door hogere leaseprijs door verschil in aanschafprijs en hogere wegenbelasting van een dieselmotor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
@AllSeeyinEye door laten rekenen is leuk, maar als je werkgever geen ruimte heeft voor discussie heb je er alsnog niets aan :) Feit is dat bij de Tiguan/Ateca/Kodiaq de diesel achterlijk duur is tov het benzinemodel, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:58
Hier hetzelfde, ook alleen diesel. Discussie kan alleen als je minder rijdt dan 25000 km/j (of een plug-in hybride, maar dat kiest hier echt niemand meer)
Ik zit zelf ook een beetje te kijken naar Tiguan/Ateca/3008. Helaas gaat dan alleen de traagste diesel lukken.
Vreemd dat de Tiguan en Ateca geen DSG hebben op deze diesels, maar wel in de Golf/Leon met dezelfde motor.
Hopelijk komt deze nog.

[ Voor 8% gewijzigd door rinkel op 05-04-2017 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:06
AllSeeyinEye schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:18:
[...]

Laat het dan eens goed door de leasemij berekenen. Heb ik ook gedaan en op basis van 45k km / 3 jaar is de T4 voor mijn baas goedkoper dan de D4. En voor mij natuurlijk al helemaal (ook 4k verschil).
De prijs aan de pomp en het iets zuinigere dieselen maakt het verschil niet goed dat ontstaat door hogere leaseprijs door verschil in aanschafprijs en hogere wegenbelasting van een dieselmotor.
Tsja, allemaal leuk en aardig maar als iemand die 30k benzine rijdt de firma verlaat na 1 jaar (en het lease contract dus nog een paar jaar door loopt loopt) kan het zijn dat de auto naar een werknemer doorschuift die er misschien wel 60 p.j. rijdt.
Dat is in ieder geval de reden dat het bij mijn vriendin geen benzine mag worden. Voor mij geld simpelweg gewoon dat ik teveel km rijdt (55-60k) en collega's van me halen de 80-90k zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Nu online
JB schreef op woensdag 5 april 2017 @ 08:32:
[...]

Wat wil je precies weten? Wat het je kost als je het los van de werkgever betaald? Gewoon de prijs die de dealer offreert? Ik denk dat je altijd duurder uit bent als je het laat financieren. Ik zou het zo aftikken en dan kun je de accessoire ook houden na afloop. Of het moet iets zijn wat niet meer los kan van de auto zoals het tinten van de ramen.
Ik wil graag weten wat de accesoire mij netto per maand kost
Bv. dus een accesoire van 319 euro waarbij het leasebedrag 7 euro stijgt.
Is dat voor mij 7 euro netto p/m?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
@pitchdown misschien even het juiste topic raadplegen? Zie ook de topicwarning.

Het grote Leaseauto-topic.

Daarnaast kun je dit soort dingen prima zelf ook berekenen hier.

[ Voor 4% gewijzigd door J0YR1D3R op 05-04-2017 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Nu online
J0YR1D3R schreef op woensdag 5 april 2017 @ 14:35:
@pitchdown misschien even het juiste topic raadplegen? Zie ook de topicwarning.

Het grote Leaseauto-topic.

Daarnaast kun je dit soort dingen prima zelf ook berekenen hier.
Begrjip ik.
Echter zie ik op deze pagina nergens hoe je de netto kosten hiervoor kan berekenen (voor een zelf te betalen optie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pitchdown schreef op woensdag 5 april 2017 @ 14:43:
[...]

Begrjip ik.
Echter zie ik op deze pagina nergens hoe je de netto kosten hiervoor kan berekenen (voor een zelf te betalen optie)
Hoe ga je deze betalen? Via eigen bijdrage? Dat kun je dan toch invullen? Bereken je het eerst zonder, en dan met de optie.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2017 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 5 april 2017 @ 14:44:
[...]

Hoe ga je deze betalen? Via eigen bijdrage? Dat kun je dan toch invullen? Bereken je het eerst zonder, en dan met de optie.
Wat zijn hierin normaliter de mogelijkheden? Eigen bijdrage is het meest gangbare?
Is het dan kwestie dat zo`n optie 7 euro eigen bijdrage is wanneer dit het leasebedrag met 7 euro verhoogd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me wel ja. Als je 7 EUR boven budget gaat is dat vaak 7 EUR eigen bijdrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 5 april 2017 @ 14:47:
Lijkt me wel ja. Als je 7 EUR boven budget gaat is dat vaak 7 EUR eigen bijdrage.
En is dat netto?
Kan je dat vervolgens ook weer deels van bijtelling aftrekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-09 18:08
pitchdown schreef op woensdag 5 april 2017 @ 14:52:
[...]

En is dat netto?
Dat is bruto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pitchdown schreef op woensdag 5 april 2017 @ 14:52:
[...]

En is dat netto?
Kijk nou even op die bereken site..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Deze week kreeg ik te horen dat een auto van een collega vrij komt en dat ik daar aanspraak op maak.
Nu rij ik een Focus Wagon 1.6, nog 14% tot juni 2018 (hij is net met een jaar verlengt).

Mogelijkheid om over te nemen:
Volvo V40 D4 Business R-Design, 14% tot max maart 2020 (als we hem verlengen na standaard 48mnd)

Wat is jullie ervaring met de ruimte in de V40? En wellicht ervaringen van mensen die gewisselt hebben tussen Focus Wagon en V40? Ik mag hem uiteraard eerst proefrijden, eind april pas als hij terug is, maar even ervaring uitwisselen kan geen kwaad.
In de Focus gooi ik bijv. alles zo in de kofferbak, nooit ruimtegebrek, maar als ik heel eerlijk ben is het ook niet echt nodig. Daarnaast, 2020 is nog 3 jaar vanaf nu, en ik heb nog geen idee of de kinderwens dan wellicht is komen opborrelen. Hoe is dat met een V40 en een kleine?

Wat betreft kosten maakt het mij niks uit (scheelt 34 netto), met de gedachte dat ik langer geniet van een lage bijtelling met de aangeboden Volvo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 5 april 2017 @ 14:53:
[...]

Kijk nou even op die bereken site..
Ik heb de site bekeken.
Als ik uitga van een auto van € 36.000 komt de site uit op een netto bedrag van € 325

Als ik dit zelf uitreken:
36.000 x 0,22 / 12 * 0,42 is dit : € 277

Volgens mij gaat er dan toch iets niet goed in die berekening op de website?
Pagina: 1 ... 67 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic