Ik heb ook via hetzelfde systeem geleaset en na bestelling was het bedrag nog lager door de milieu investeringsaftrek. Bij mij was dit voor een Hyundai Ioniq, weet niet of ze dit voor een Tesla wel goed in hebben gevoerd!Maximus schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 07:05:
[...]
Heb je even een PM gezonden. Maar klopt, een mede PwC'er
Als ik kijk rijd ik maximaal 250km op een dag. Daardoor kan het voor mij ook uit. Daarna kan ik thuis of bij de klant laden. Dat gaat wel goed.Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 15:14:
Ja, dat klopt. Maar persoonlijk werd ik niet blij van +/- 300 range en continue opletten en plannen van laden. Paar sprintjes? Oeps weer flinke hap van de range eraf. Even doortrappen in Duitsland? Oh nee, toch maar niet want dat moet ik tussendoor laden. Nee, voor mij liever gewoon een verbrandingsmotor op dit moment. Maar, ieder zijn ding. Als je per dag max 150km af moet leggen dan is het leuk werk. Met 100 op de rechterbaan hangen is niet zo mijn ding.
Als ik wel een keer naar Amsterdam moet dan kan ik bij ons op kantoor weer laden. Denk dat het daarmee wel voor mij kan werken.
PhD i.o.
De actieradius wordt wel een flink stuk kleiner met koud weer, wel iets om rekening mee te houden.AllSeeyinEye schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 15:48:
Mijn baas rijdt een Tesla model S, P90D. Die kan volgens mij 500 a 600 km rijden. Dat is prima te doen (volgens hem). Tesla is volgens mij dan ook juist de auto die wel ruim boven de 300 km range komt.
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Had je de nieuwe golf variant nog geprobeerd?Ktenolix schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 07:44:
[...]
Eh, off the top of my head, tov Comfortline heeft de Business uitvoering:
- ACC
- DAB+
- Navigatie + mediasysteem
- Spraakbediening
- Topcomfort stoelen
Weet iemand of er toevallig voor de Peugeot 308SW een facelift o.i.d. gepland staat? Ik heb een offerte opgevraagd voor de meest aangeklede uitvoering, en die prijs valt reuze mee:
Peugeot 308SW 1.6 BlueHDI 88kW EAT6 (automaat)
Uitvoering: Blue Lease Premium
Met standaard o.a.:Opties:
- Elektrische parkeerrem
- LED verlichting
- Inklapbare buitenspiegels
- Navi + telefoonvoorbereiding
- Parkeerhulp voor + achter (geen camera)
- Mistlamp met bochtverlichting
- Glazen panoramadak
Met een bagageruimte van 610/1660L een prima ruime auto. Al is het infotainmentsysteem wellicht niet het beste. Het blijft een lekkere goedkope auto.
- Lak 'Blanc Nacré'
- Trekhaak
- KESSY
- DAB+
- Pack Sécurité (ACC, Front assist, Emergency braking)
Netto maandlasten komen hiermee uit op 260,- p/m. Dat is wat mij betreft dikke prima.
Ik zit te twijfelen om DAB+ weg te laten en daarvoor in de plaats de 18" Saphir velgen te kiezen. Op de Blue Lease Premium zit standaard de Topaze velgen. Die vind ik niet echt mooi.
Binnenkort sowieso een aantal stations proefrijden. Skoda Octavia Combi en de nieuwe Golf Variant staan ook op m'n shortlist, maar die komen snel boven de 35k als ik ze ruim aankleed.
Heb je ook ervaring met BMW? Ik ben super tevreden met het systeem van de 1-serie. Zeker vergeleken met mijn vorige Volvo en de karige uitrusting van veel Volkswagen.Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 13:17:
[...]
Het is dan ook persoonlijk. Het enige ingebouwde systeem waar ik tot noch toe blij van kon worden was dat van Mercedes. Op elke auto zijn wel genoeg punten te vinden die niet of net niet voldoen aan de wensen.
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Nee, toen ik m'n proefritten had gepland was de Golf Variant nog niet beschikbaar. Hij stond al wel in de showroom. Ik ben wel van plan om straks weer een dagje te plannen met een aantal stations.pitchdown schreef op maandag 27 maart 2017 @ 21:08:
[...]
Had je de nieuwe golf variant nog geprobeerd?
Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
Heb een hele poos een BMW gereden met Navi Professional. Vond het zeer zeker een fijne navigatie, middels het driehoekje kon je in een oogopslag zien of er op je route een vertraging (geel) of omleiding (rood) was.page404 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 23:48:
[...]
Heb je ook ervaring met BMW? Ik ben super tevreden met het systeem van de 1-serie. Zeker vergeleken met mijn vorige Volvo en de karige uitrusting van veel Volkswagen.
Rijd nu in een VW met Discover Pro, dat is ook een prima navigatiesysteem. Het verschil tussen de VW en BMW is dat ik in de BMW altijd met stembediening het adres gemakkelijk en snel kon invoeren, terwijl ik dit op de VW gewoon via het touchscreen zelf doe, ook in een vrij rap tempo met auto completion. Stembediening in de VW is niet zo goed als in de BMW, terwijl de handmatige invoer in de VW dan weer sneller is, dankzij het touchscreen.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Net gebeld door m'n leidinggevende met de vraag of ik nu al een nieuwe auto wil bestellen ipv januari 2018. Een business partner vroeg of ons bedrijf nog een auto ter overname had, de mijne is de eerste die beschikbaar zou komen.
Echter wilde ik toch even wachten op de Peugeot facelift.
Maar aan de andere kant is een nieuwe auto ook altijd wel verleidelijk...
edit
Blijkt dat er twee dagen geleden een post gepubliceerd is op een franse Auto-Moto website, waarin gemeld wordt dat de facelift in juni komt. Hieronder foto's:

De site met crappy google-translate.
Vraag me af hoe officieel dit dan is
Echter wilde ik toch even wachten op de Peugeot facelift.
edit
Blijkt dat er twee dagen geleden een post gepubliceerd is op een franse Auto-Moto website, waarin gemeld wordt dat de facelift in juni komt. Hieronder foto's:

[ Voor 57% gewijzigd door Ktenolix op 28-03-2017 12:51 ]
Ik geraak er maar niet uit 
Mijn shortlist is nog steeds dezelfde, en helaas lijken testritten maar mogelijk over een 3-tal weken (vermits dit op een zaterdag moet. Mocht er verder nog iemand een opinie hebben over 1 van volgende configuraties, hoor ik het graag
(Ow, de opties buiten de pack variëren al eens naar gelang mijn humeur, maar de packs zijn wat mij betreft zaken die ik niet kan laten liggen
)
VW Touran - de veilige maar ietwat saaie keuze (vrouwlief omschrijft het als 'klassiek, en dat is niet perse slecht', maar ik noem het beestje gewoon saai
VW Tiguan - mijn favoriet, want een beetje stoerder
Helaas wel een fors kleinere koffer (daar ben ik weer
)
Mijn shortlist is nog steeds dezelfde, en helaas lijken testritten maar mogelijk over een 3-tal weken (vermits dit op een zaterdag moet. Mocht er verder nog iemand een opinie hebben over 1 van volgende configuraties, hoor ik het graag
(Ow, de opties buiten de pack variëren al eens naar gelang mijn humeur, maar de packs zijn wat mij betreft zaken die ik niet kan laten liggen
VW Touran - de veilige maar ietwat saaie keuze (vrouwlief omschrijft het als 'klassiek, en dat is niet perse slecht', maar ik noem het beestje gewoon saai
- Highline - 115pk
- Pack Business:
- Radio Composition Media
- 6.5" aanraakscherm
- Bluetooth
- DAB+
- GPS uitbreiding
- USB interface
- Parkeersensoren voor en achter
- Pack Sunroof:
- Panoramisch schuif/kanteldak
- Spiegelpack 1:
- Elektrisch inklapbare buitenspiegel met omgevingsverlichting
- Buitenspiegel aan passagierszijde kantelt naar beneden als parkeerhulp
- Automatische inschakeling van de koplampen met Coming Home/Leaving Home functie
- Zelfdimmende binnenspiegel
- Regensensor
- Zwarte dakrailing
- Mistkoplampen inclusief afdraaiverlichting
- Leder Vienna met top-comfortzetels
- Elektrische bediende kofferklep
- Park Assist
- Voorruit met draadverwarming
VW Tiguan - mijn favoriet, want een beetje stoerder
- Comfortline - 115 pk
- Pack Premium:
- Lederbekleding: zitting, rugleuning en zijkant van de Top Comfortzetels
- Apart verwarmbare zetels vooraan
- Elektrisch verstelbare bestuurderszetel
- Schuiflade onder de passagierszetel
- Portierbekleding in lederoptiek
- Buitenspiegels elektrisch inklapbaar
- Area View
- Rear View
- Park Assist
- Pack Travel:
- GPS Disclover Media
- Mirror Pack - waardeloos want optie 1 zit al in het Pack Premium en optie 2 gaat niet samen met Pack Premium, maar goed
- Buitenspiegel aan passagierszijde kantelt naar beneden als parkeerhulp, maar niet in combinatie met Vienna leder
- Elektrisch bediende kofferklep
- App Connect
- Bluetooth
- Bagageruimtevloer deelbaar, opbergvakken in de reservewielkuip
- 116 pk
- Family Edition in combinatie met Model Advantage Family Edition icm Model = Model (Advantage of Sport of Luxury of M Sport) + Pack Business + Pack Travel
- Automatisch dimmende binnenspiegel
- Automatische bediening van de achterklep
- Bijkomende 12V stopcontacten
- Cruise Control met remfunctie
- Dakrails zwart
- Elektronisch gestuurde airconditioning, 2 zone regeling
- Mistlampen vooraan
- Navigatiesysteem Business
- Panoramisch doorschijnend schuifdak
- Park Assist
- Park Distance Control (PDC) (PDC-functie voor- en achterzijde - met visuele afstandsindicator)
- Park Distance Control (PDC) AR
- Scheidingsnet voor de koffer
- Zonnewerend glas achteraan
- Aluminium gesatineerde dakrails
- Automatisch dimmende binnen- en buitenspiegels
- Binnenbekleding kunstleder Sensatec - met echt leer gaat die helaas boven budget
- Chrome Line - het oog wil ook wat
- Grotere brandstoftank - wordt dan 60 liter
- Real Time Traffic Information - uiteraard is dit een optie bij BMW
- Tafeltjes achteraan
- Verwarmde voorzetels
Heeft ze al wel is met zo'n moderne automaat gereden? Wat mij betreft is de keuze voor automaat absoluut een no-brainer, tegen zo'n automaat kan je qua soepelheid en snelheid echt niet op met zelf schakelen.Kwakkel schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:10:
Liever nog in DSG uitvoering, want dan kan ik 1 of 2 opties erbij nemen. Maar vrouwlief wilt niet aan de automaat
Nee, weigert ze. Ze vindt dat je daar lui van wordt. (Quasi) onbespreekbaar voor haar. Hebben er al meer dan eens over gediscussiëerdnooberke schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:14:
[...]
Heeft ze al wel is met zo'n moderne automaat gereden? Wat mij betreft is de keuze voor automaat absoluut een no-brainer, tegen zo'n automaat kan je qua soepelheid en snelheid echt niet op met zelf schakelen.
Inderdaad, waarom zou de vrouw geen automaat willen hebben?
Dan kan ze en rijden en nog iets anders doen ondertussen (multitasken
)
Laat haar eens gewoon proefrijden in een DSG bak, zal ze vast wel overtuigd raken.
Dan kan ze en rijden en nog iets anders doen ondertussen (multitasken
Laat haar eens gewoon proefrijden in een DSG bak, zal ze vast wel overtuigd raken.
edit:
Wie is de hoofdbestuurder? Als jij dat bent en je wil een DSG er in dan komt het toch er in?
Als jij elke dag in de file staat dan wil je toch ook wat comfort. De vrouw moet zich maar schikken 1 a 2x in de week met jouw DSG. Aanname...
no offense
Wie is de hoofdbestuurder? Als jij dat bent en je wil een DSG er in dan komt het toch er in?
Als jij elke dag in de file staat dan wil je toch ook wat comfort. De vrouw moet zich maar schikken 1 a 2x in de week met jouw DSG. Aanname...
[ Voor 38% gewijzigd door Nohead op 28-03-2017 15:24 ]
Verwijderd
Ik vind het huidige model al fraai en nu wordt dus het enige minpuntje grondig onder handen genomen. Nice. Ik hou hem in de gaten, maar heb nog niets op Nederlandstalige sites gezien. Kan ook gewoon fan-art zijn natuurlijk, maar gezien de nieuwe 3008 ligt deze wijzerplaat wel in de lijn der verwachtingen.Ktenolix schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:45:
Net gebeld door m'n leidinggevende met de vraag of ik nu al een nieuwe auto wil bestellen ipv januari 2018. Een business partner vroeg of ons bedrijf nog een auto ter overname had, de mijne is de eerste die beschikbaar zou komen.
Echter wilde ik toch even wachten op de Peugeot facelift.Maar aan de andere kant is een nieuwe auto ook altijd wel verleidelijk...
edit
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Omdat ... vrouw?Nohead schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:23:
Inderdaad, waarom zou de vrouw geen automaat willen hebben?
Dan kan ze en rijden en nog iets anders doen ondertussen (multitasken)
edit:
Als jij elke dag in de file staat dan wil je toch ook wat comfort. De vrouw moet zich maar schikken 1 a 2x in de week met jouw DSG. Aanname...no offense
Op jou edit: dat varieert. Door de week: zij. Ik ga namelijk met de motor naar het werk. In het weekend rij ik meestal.
En natuurlijk kan ik mijn zin doordrijven (ik geef tenslotte de bestelling door). Maar om daar dan de komende 5 jaar permanent over te moeten discussiëren ...
Hmm ja okKwakkel schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:31:
[...]
Omdat ... vrouw?![]()
Op jou edit: dat varieert. Door de week: zij. Ik ga namelijk met de motor naar het werk. In het weekend rij ik meestal.
En natuurlijk kan ik mijn zin doordrijven (ik geef tenslotte de bestelling door). Maar om daar dan de komende 5 jaar permanent over te moeten discussiëren ...
Maaruh een DSG kan je ook in Manual mode rijden, schakelen met de pook of flippers
Sterk argument, zeker gebruiken
Daar heeft mijn vrouw overigens pech aangezien ik voor 95% in de auto rij en niet zij. Tuurlijk heeft ze wel invloed op bepaalde keuzes zoals budget en bepaalde zaken (ze wil absoluut geen audi...).Kwakkel schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:22:
[...]
Nee, weigert ze. Ze vindt dat je daar lui van wordt. (Quasi) onbespreekbaar voor haar. Hebben er al meer dan eens over gediscussiëerd
Ze is inmiddels dermate gewend aan de automaat, dat wat haar betreft ook de volgende weer een automaat krijgt
Overigens rijdt een automaat (zeker DSG) veel soepeler dan een schakelbak. Geen gestoot en gebonk en vooral geen lam linkerbeen tijdens de file.
[ Voor 8% gewijzigd door Valandil op 28-03-2017 15:54 ]
wijze woorden
Iemand die een Skoda Octavia Combi in de bestelling heeft staan en weet wat de levertijd gaat zijn? Ik mag zelf ook een nieuwe bak uitzoeken (leg ik verder nog wel uit in een andere post een keer) maar ik ben benieuwd naar de levertijd.
Mijn voorkeur zou ook de Tiguan zijn! De BMW 2 vind ik wat te braaf en de Touran is ook al wat verouderd.VW Tiguan - mijn favoriet, want een beetje stoerderHelaas wel een fors kleinere koffer (daar ben ik weer
)
- Comfortline - 115 pk
- Pack Premium:
- Lederbekleding: zitting, rugleuning en zijkant van de Top Comfortzetels
- Apart verwarmbare zetels vooraan
- Elektrisch verstelbare bestuurderszetel
- Schuiflade onder de passagierszetel
- Portierbekleding in lederoptiek
- Buitenspiegels elektrisch inklapbaar
- Area View
- Rear View
- Park Assist
- Pack Travel:
- GPS Disclover Media
- Mirror Pack - waardeloos want optie 1 zit al in het Pack Premium en optie 2 gaat niet samen met Pack Premium, maar goed
- Buitenspiegel aan passagierszijde kantelt naar beneden als parkeerhulp, maar niet in combinatie met Vienna leder
- Elektrisch bediende kofferklep
- App Connect
- Bluetooth
- Bagageruimtevloer deelbaar, opbergvakken in de reservewielkuip
De Ford S-Max vond ik ook niet mis als je een sportieve gezinswagen zoekt, weet wel niet hoe die rijdt en is al wat ouder ook..
Ik had ook wel voor de Tiguan willen kiezen, maar in de TDI 150pk versie werd ie net iets te duur met de opties die ik wilde..
"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"
Verwijderd
In die klasse zou ik ook zeker gaan kijken naar de nieuwe Peugeot 3008, Renault Kadjar en Nissan Qashqai. De Nissan krijgt een facelift binnenkort en is extreem compleet uitgerust voor een relatieve lage prijs.
3-4 maanden.vinom schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 18:31:
Iemand die een Skoda Octavia Combi in de bestelling heeft staan en weet wat de levertijd gaat zijn? Ik mag zelf ook een nieuwe bak uitzoeken (leg ik verder nog wel uit in een andere post een keer) maar ik ben benieuwd naar de levertijd.
Hmm, dealer hier in Rotterdam gaf 6-8 weken aan... Ben benieuwd wat ik straks te horen krijg als verwachte leverdatum.
Word je vanuit Skoda op de hoogte gehouden over productiedatum, verwachte leverdatum etc?
Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.
Cuball schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 19:03:
[...]
Mijn voorkeur zou ook de Tiguan zijn! De BMW 2 vind ik wat te braaf en de Touran is ook al wat verouderd.
De Ford S-Max vond ik ook niet mis als je een sportieve gezinswagen zoekt, weet wel niet hoe die rijdt en is al wat ouder ook..
Ik had ook wel voor de Tiguan willen kiezen, maar in de TDI 150pk versie werd ie net iets te duur met de opties die ik wilde..
Helaas, we mogen enkel Mercedes, BMW, Audi, Volvo, VW, Toyota en MazdaVerwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 19:13:
In die klasse zou ik ook zeker gaan kijken naar de nieuwe Peugeot 3008, Renault Kadjar en Nissan Qashqai. De Nissan krijgt een facelift binnenkort en is extreem compleet uitgerust voor een relatieve lage prijs.
Als die foto's kloppen zijn ze ook eindelijk wijzer geworden mbt die pookknop.Ktenolix schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:45:
Echter wilde ik toch even wachten op de Peugeot facelift.Maar aan de andere kant is een nieuwe auto ook altijd wel verleidelijk...
edit
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
* The Eagle in de zijne een knop van het vorige model heeft gemonteerd, voor die 30 euro wilde ik geen ijskoude of verbrande vingers meer
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
3 februari bestelling geplaatst, levering eerste week mei. 3 maanden dus, maar ik weet niet of ze nu wat meer backlog hebben ivm het nieuwe facelift model natuurlijk. Daarnaast zijn er nog geen voorraad bestellingen gedaan door de dealers waardoor je altijd het hele traject door moet.vinom schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 18:31:
6-8 weken is wel erg rap hoor. Er zit bij mij al 10 weken tussen bestelling en productie. Na productie duurt het nog 2 weken voor hij in NL is en daarna een kleine week voordat je er mee kunt rijden. En dat was bij 2 grote dealers in de randstad 100% gelijk aan elkaar (Martin Schilder & A-Point).Twee Dee schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 22:05:
[...]
Hmm, dealer hier in Rotterdam gaf 6-8 weken aan... Ben benieuwd wat ik straks te horen krijg als verwachte leverdatum.
Word je vanuit Skoda op de hoogte gehouden over productiedatum, verwachte leverdatum etc?
[ Voor 33% gewijzigd door J0YR1D3R op 28-03-2017 22:27 ]
Afgelopen maandag is mijn Renault Talisman Estate Intens geleverd! Ben er erg blij mee!

[ Voor 107% gewijzigd door Can2 op 29-03-2017 10:05 ]
ik zag dat op de nieuwe golf er nu ook mogelijkheden zijn voor business-pakket.
Op de highline is dit een business r-pakket geworden.
Na even berekeken wordt het leasebedrag hierdoor alleen maar hoger, maar de catalogusprijs lager (bij dezelfde configuratie).
Is dit nu juist gunstig of niet ?
Na even berekeken wordt het leasebedrag hierdoor alleen maar hoger, maar de catalogusprijs lager (bij dezelfde configuratie).
Dat ligt aan de regeling bij je werkgever. Als jij een budget hebt en alles wat er van overblijft (bruto) bij je salaris krijgt, dan kan het gunstig, maar ook ongunstig zijn (afhankelijk van de bedragen). Dan krijg je minder terug of betaal je wellicht een lagere eigen bijdrage. Daar tegenover staat dan weer een lagere bijtelling.pitchdown schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 08:37:
Als je dat niet terug krijgt, of een andere regeling ('kies een auto uit klasse x', of iets wat er op lijkt) waardoor je niets met een budget te maken hebt, dan is het waarschijnlijk alleen maar gunstig, afhankelijk van een eventuele eigen bijdrage. Dan betaal je wellicht alleen een lagere bijtelling.
Conclusie: met alleen deze info kan niemand zeggen of het voor jou gunstig is of niet
[ Voor 9% gewijzigd door Tankiej op 29-03-2017 08:43 ]
Dat ligt aan je leasebudget. Een lagere catalogusprijs is gunstiger voor je bijtelling, maar als je door het leasebedrag boven je budget gaat is dat minder gunstig voor je eigen bijdrage.pitchdown schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 08:37:
ik heb een limiet in zowel het leasebedrag als fiscale waarde.Tankiej schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 08:41:
[...]
Dat ligt aan de regeling bij je werkgever. Als jij een budget hebt en alles wat er van overblijft (bruto) bij je salaris krijgt, dan kan het gunstig, maar ook ongunstig zijn (afhankelijk van de bedragen). Dan krijg je minder terug of betaal je wellicht een lagere eigen bijdrage. Daar tegenover staat dan weer een lagere bijtelling.
Als je dat niet terug krijgt, of een andere regeling ('kies een auto uit klasse x', of iets wat er op lijkt) waardoor je niets met een budget te maken hebt, dan is het waarschijnlijk alleen maar gunstig, afhankelijk van een eventuele eigen bijdrage. Dan betaal je wellicht alleen een lagere bijtelling.
Conclusie: met alleen deze info kan niemand zeggen of het voor jou gunstig is of niet
Ik had een auto uitgezocht welke beide iets boven het budget zaten.
Nu had ik dezelfde auto geconfigureerd met het business pakket.
Hierdoor is het leasebudget nog hoger geworden, maar de fiscale waarde een stuk lager.
Zo... nieuwe leaseauto besteld... 't is een Dacia Lodgy 1.5dci Stepway 7 persoons geworden... na 2 Skoda Fabia's, een Ford Focus, en als laatste een Megane, nu een bak waar vooral drie (stief-)kinderen van 7, 11 en 13 gelukkig van worden. Geen gemekker meer door met z'n drieën op de achterbank gepropt te zitten, en voor de vakanties ruim 800 liter bagageruimte beschikbaar... nu nog wachten tot eind augustus.
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Dan zal je even moeten gaan rekenenpitchdown schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 09:11:
[...]
ik heb een limiet in zowel het leasebedrag als fiscale waarde.
Ik had een auto uitgezocht welke beide iets boven het budget zaten.
Nu had ik dezelfde auto geconfigureerd met het business pakket.
Hierdoor is het leasebudget nog hoger geworden, maar de fiscale waarde een stuk lager.
((Bruto bijtelling (per maand) - eigen bijdrage) * 0.49) + eigen bijdrage = ongeveer wat je netto per maand kwijt bent.
Als je die berekening voor beide configuraties doet weet je wel wat gunstig is voor jou
Vanmorgen even langs de dealer gereden en wat wil het toeval: gisteravond is mijn auto daar binnengekomen!

Nu nog de accessoires inbouwen en met max twee weken is de aflevering een feit!
Wat is het toch jammer dat nummerplaten (in ieder geval aan de voorzijde van de auto) verplicht zijn... Zoveel mooier zonder zo'n gekke plaat...

Wat is het toch jammer dat nummerplaten (in ieder geval aan de voorzijde van de auto) verplicht zijn... Zoveel mooier zonder zo'n gekke plaat...
[ Voor 10% gewijzigd door AllSeeyinEye op 29-03-2017 09:55 ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Die hoor je niet vaak voorbij komen hier. Veel plezier ervan!Wallie schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 09:19:
Zo... nieuwe leaseauto besteld... 't is een Dacia Lodgy 1.5dci Stepway 7 persoons geworden... na 2 Skoda Fabia's, een Ford Focus, en als laatste een Megane, nu een bak waar vooral drie (stief-)kinderen van 7, 11 en 13 gelukkig van worden. Geen gemekker meer door met z'n drieën op de achterbank gepropt te zitten, en voor de vakanties ruim 800 liter bagageruimte beschikbaar... nu nog wachten tot eind augustus.
Alleen die 800liter ben je grotendeels kwijt met die 3e zitrij lijkt me? Dus op vakantie wel alle3 op de achterbank?
Verwijderd
Dat is spijtig. Wellicht de Volvo XC60 of Mazda CX-5?Kwakkel schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 22:21:
[...]
[...]
Helaas, we mogen enkel Mercedes, BMW, Audi, Volvo, VW, Toyota en Mazda
Mooie bak! Ik ben zelf aan t twijfelen tussen een Passat, een S60 en een CLA. Welke pakketten heb je erop zitten? Lekker blokje ook die T4. Heb je de handbak of de Geartronic?AllSeeyinEye schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 09:51:
Vanmorgen even langs de dealer gereden en wat wil het toeval: gisteravond is mijn auto daar binnengekomen!![]()
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Als ik voor de Volvo kies, wil ik graag de Nordic+ Sport met 19" velgen en het T4 blok met Geartronic bak.
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Dat klopt ja, 3de zitrij kan er helemaal uit, dan heb je 810 liter, met hem er in, iets van 210. Voordeel van de normale achterbank is dat er drie normale plekken zijn, ipv 2 met een derde plek op een bobbel in het midden zoals bij de meeste auto's. Best een must als er drie kinderen op moeten. Zie je bij een Espace/Zafira ook, maar die zijn zo 10.000euro duurder.jongetje schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 09:57:
[...]
Die hoor je niet vaak voorbij komen hier. Veel plezier ervan!
Alleen die 800liter ben je grotendeels kwijt met die 3e zitrij lijkt me? Dus op vakantie wel alle3 op de achterbank?
Nordic+, T4 geartronic.Techno Overlord schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 10:00:
[...]
Mooie bak! Ik ben zelf aan t twijfelen tussen een Passat, een S60 en een CLA. Welke pakketten heb je erop zitten? Lekker blokje ook die T4. Heb je de handbak of de Geartronic?
Als ik voor de Volvo kies, wil ik graag de Nordic+ Sport met 19" velgen en het T4 blok met Geartronic bak.
Opties: Sportstoelen, lederen bekleding, verlaagd dynamisch chassis, off black hemel, 12V in bagageruimte, park pilot (sensoren voor + achter en automatisch parkeren) en DAB+.
Accessoires: achterklepspoiler, 18" Modin Iron Stone, sunblinds achterruit en achterste zijruiten en een zonnebrilhouder in plaats van de handgreep boven het bestuurders portier
Dat was bij mij ook een issue en de reden dat de BMW 4 Gran Coupe afgevallen is. In de 3 serie zaten de kinderen gek genoeg weer wel lekker, en ook in de S60 vinden ze het geen probleem. Ook in de huidige Octavia zit geen bobbel.Wallie schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 10:01:
[...]
Dat klopt ja, 3de zitrij kan er helemaal uit, dan heb je 810 liter, met hem er in, iets van 210. Voordeel van de normale achterbank is dat er drie normale plekken zijn, ipv 2 met een derde plek op een bobbel in het midden zoals bij de meeste auto's. Best een must als er drie kinderen op moeten. Zie je bij een Espace/Zafira ook, maar die zijn zo 10.000euro duurder.
[ Voor 36% gewijzigd door AllSeeyinEye op 29-03-2017 10:10 ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
XC60Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 09:57:
[...]
Dat is spijtig. Wellicht de Volvo XC60 of Mazda CX-5?

Maar, te duur
De CX-5 lijkt niet voordelig (niet beschikbaar in Arval configurator, dus te duur, te duur in Alphabet configurator en niet (meer) beschikbaar in Belfius autolease configurator). Toen hij bij Belfius nog wel in de lijst stond, kon ik er amper opties opzetten helaas.
Wel bedankt voor het meedenken uiteraard!
(En dan maar voor de volledigheid: de GLC, X3 en Q5 zijn ook allemaal te duur. Maar dat zal allicht geen verrassing zijn
De Rav4 (Business Plus) kan ook, maar dan lijkt de Tiguan toch iets meer kwaliteit uit te stralen.)
[ Voor 3% gewijzigd door Kwakkel op 29-03-2017 11:38 ]
Komt het niet beschikbaar zijn van de CX-5 niet omdat hij net vernieuwd wordt? Dat de oude al uit de calculator tools gehaald is, maar de nieuwe er nog niet in gezet is?Kwakkel schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:37:
[...]
XC60![]()
Maar, te duurOndanks goede promoties (want nieuw model komt eraan) toch 17/maand boven budget en dan heb ik ongeveer dezelfde kofferruimte als een Tiguan, meer PK maar enkel de verplichte opties (GPS, parkeersensoren achter, metaalkleur, airco).
De CX-5 lijkt niet voordelig (niet beschikbaar in Arval configurator, dus te duur, te duur in Alphabet configurator en niet (meer) beschikbaar in Belfius autolease configurator). Toen hij bij Belfius nog wel in de lijst stond, kon ik er amper opties opzetten helaas.
(En dan maar voor de volledigheid: de GLC, X3 en Q5 zijn ook allemaal te duur. Maar dat zal allicht geen verrassing zijnQ3 zou kunnen, maar is dan weer te klein helaas.
De Rav4 (Business Plus) kan ook, maar dan lijkt de Tiguan toch iets meer kwaliteit uit te stralen.)
Zou inderdaad kunnen hoor. Maar dat helpt me niet echt verder 
Heb voor de fun nog even op autoweek.nl gekeken, en helaas is de koffer van zowel het vorige als het nieuwe model ook weer een pak kleiner dan de Tiguan. Tel daar de hoge uitstoot bij, en ik denk niet dat er nog veel ruimte is voor opties
Heb voor de fun nog even op autoweek.nl gekeken, en helaas is de koffer van zowel het vorige als het nieuwe model ook weer een pak kleiner dan de Tiguan. Tel daar de hoge uitstoot bij, en ik denk niet dat er nog veel ruimte is voor opties
Verwijderd
Ik heb zelf naar de Mazda 3 gekeken, en ze bieden enkele overzichtelijke optiepakketten voor de zakelijke markt (SKYLEASE, SKYLEASE+, SKYLEASE GT) en die waren qua uitrusting veel completer en financieel veel aantrekkelijker dan wat VW mij kon bieden met de Golf.
Komende week kan ik de 5008 gaan bestellen. Hij zou deze maand al bij de dealer in de showroom te bekijken zijn, maar Peugeot heeft dit uitgesteld tot half mei / juni. Dat wordt hem dus vanuit het boekje bestellen, helaas. Gelukkig kan ik qua uiterlijk een eind afgaan op de 3008, die al wel live te zien is.
Dat klopt zeker. Helaas is er geen automaat beschikbaar op de instap diesel. Grote kans dat ik anders een Mazda 3 Skylease GT had gehad nu i.p.v. de Megane GT-LineVerwijderd schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:02:
Ik heb zelf naar de Mazda 3 gekeken, en ze bieden enkele overzichtelijke optiepakketten voor de zakelijke markt (SKYLEASE, SKYLEASE+, SKYLEASE GT) en die waren qua uitrusting veel completer en financieel veel aantrekkelijker dan wat VW mij kon bieden met de Golf.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Verwijderd
Mooie auto. Vooral het dashboard met de nieuwe digitale wijzerplaat lijkt mij gaaf. Hoe is dat in het echt?Edmin schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:09:
Komende week kan ik de 5008 gaan bestellen. Hij zou deze maand al bij de dealer in de showroom te bekijken zijn, maar Peugeot heeft dit uitgesteld tot half mei / juni. Dat wordt hem dus vanuit het boekje bestellen, helaas. Gelukkig kan ik qua uiterlijk een eind afgaan op de 3008, die al wel live te zien is.
Dat ziet er inderdaad prima uit (en dat terwijl ik het nooit zo op die digitale dashes had). Blijft erg handig dat je de navi er ook in kunt zien. Het is wel even wennen dat je over je stuur heen kijkt, in plaats van er doorheen.Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:15:
[...]
Mooie auto. Vooral het dashboard met de nieuwe digitale wijzerplaat lijkt mij gaaf. Hoe is dat in het echt?
Verwacht de 5008 half/eind juni en levering eind juni begin juli. Heb hier ook klanten die er steeds naar vragen en het blijft eind juni/begin juli. (Loop stage bij Peugeot almere en ga de levering misschien nog net meemakenEdmin schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:09:
3008 rijd en ziet er goed uit, zeker ten opzichte van de voorganger. Software van de digitale cockpit is ook snel als het is opgestart of veranderd naar een andere weergave. Verder is de pook ook op een heerlijke hoogte en blijft ie lekker op de weg plakken.
Gamertag: timmie271
Ben benieuwd, ik moet eind van dit jaar een nieuwe bestellen, en de 308 was een kanshebber mits dat infotainment-scherm opgelost wordt. Ben benieuwd of dit nu opgelost wordt met deze updateKtenolix schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:45:
edit
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb je als stageloper ook toegang tot de informatie over de 308 facelift?timmie271 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 13:04:
[...]
Verwacht de 5008 half/eind juni en levering eind juni begin juli. Heb hier ook klanten die er steeds naar vragen en het blijft eind juni/begin juli. (Loop stage bij Peugeot almere en ga de levering misschien nog net meemaken)
3008 rijd en ziet er goed uit, zeker ten opzichte van de voorganger. Software van de digitale cockpit is ook snel als het is opgestart of veranderd naar een andere weergave. Verder is de pook ook op een heerlijke hoogte en blijft ie lekker op de weg plakken.
Had het langs zien komen hier idd. Zal het vrijdag navragenKtenolix schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 13:12:
[...]
Heb je als stageloper ook toegang tot de informatie over de 308 facelift?
Jongens, bestel die Dacia Lodgy nou, net als ik...
Ne-verWallie schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 13:21:
Jongens, bestel die Dacia Lodgy nou, net als ik...
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Verwijderd
Afgelopen week mn nieuwe Megane opgehaald. 110 dci in de Bose uitvoering met de nodige extra opties.
Mooi compleet en rijdt super

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2017 20:44 ]
Zo, mooie uitvoering!Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 20:42:
Afgelopen week mn nieuwe Megane opgehaald. 110 dci in de Bose uitvoering met de nodige extra opties.
[afbeelding]
[afbeelding]
Moet zelf over een half jaartje ook een nieuwe leaseauto, rij nu een Megane Coupé Bose uit 2012.
Zat niet direct aan een megane te denken, maar die nieuwe staat er ook wel heel erg netjes bij op die foto's!
Verwijderd
Led verlichting en headup display, achteruitrij camera en rondom parkeersensoren, 8,7 inch scherm en dan de al rijke uitrusting van de Bose.vinom schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 21:40:
Wauw, mooie bak! Welke opties heb je er bij genomen?
Auto kiezen met ruimte voor de vakantie en dan levering na de vakantieWallie schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 09:19:

Desalniettemin gefeliciteerd !!
wijze woorden
Erg benieuwd naar je ervaringen.Edmin schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:09:
Zelf rijd ik altijd een station. Maar heb nu zoiets van een SUV lijkt me wel wat.
Maar dan wel een met een beetje bagageruimte. Hierdoor vallen de ateca, kadjar en 3008 af bv.
De Tiguan zou kunnen maar ook zeker de 5008.
Wel al even langs de dealer geweest om te kijken naar de 3008 en dat viel op het eerste gezicht niet tegen.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Misschien een goede reden om de kids buiten de vakantie van school te latenValandil schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 00:17:
[...]
Auto kiezen met ruimte voor de vakantie en dan levering na de vakantie![]()
Desalniettemin gefeliciteerd !!
Heeft die Kadjar zo weinig kofferruimte ja? Zo op het oog zou ik niet zeggen dat de nieuwe Tiguan ruimer oogtDarkSide schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 08:50:
[...]
Erg benieuwd naar je ervaringen.
Zelf rijd ik altijd een station. Maar heb nu zoiets van een SUV lijkt me wel wat.
Maar dan wel een met een beetje bagageruimte. Hierdoor vallen de ateca, kadjar en 3008 af bv.
Wel al even langs de dealer geweest om te kijken naar de 3008 en dat viel op het eerste gezicht niet tegen.
[ Voor 46% gewijzigd door JB op 30-03-2017 09:21 ]
Mijn boefje is liev!
En wederom een nieuw bericht..... de Moonwhite blijkt intussen te zijn verkocht (via een centrale order, dus de dealer kwam hier ook voor een verrassing te staan)ManiacScum schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:32:
Helaas moest ik vandaag de Superb weer terug brengen. Mijn keuze is nu wel definitief.
De Skoda Superb Style Business 1.6 TDI DSG met de volgende opties:
- Tech pakket
- Achteruitrijcamera
- 19 inch Phoenix dark velgen
Niet geheel toevallig dan mijn optielijst zo kort is (uiteraard omdat Skoda al goed bedeeld is) maar de auto is al besteld en kan snel geleverd worden.
Het wordt (mits HR die plaat voor hun harses weg haalt) een Moonwhite Combi uitvoering
Nu wordt het een Business Grey
Met de volgende extra opties, naast de al ruimte standaard zaken in de auto:
- Tech pakket
- Achteruitrijcamera (accesoire)
- 19 inch Phoenix dark velgen
- Reservewiel
- Voorrruitverwaring
- Opbergprularia
Een voordeel is de fiscale herwaardering die deze auto gaat ondervinden. Wat weer een goed bericht is voor mijn eigen portemonnee.
Volgens mij iets van 500L en Tiguan 520. Maar die laatste heeft verschuifbare achterbank.JB schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:13:
[...]
Heeft die Kadjar zo weinig kofferruimte ja? Zo op het oog zou ik niet zeggen dat de nieuwe Tiguan ruimer oogt
Waardoor de beenruimte achterin ongeveer net zo groot wordt als in de Golf variant.
En de kofferbak ook iets van 600L wordt (ook ongeveer net zoveel als de Golf).
Voor vakanties (want daar gaat het om) kan ik dus hetzelfde meenemen als nu in de golf.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Grappig een collega van mij heeft vorige week vrijdag een Moon white style business met Tech pakket uit de Skoda voorraad bestelt... Zal toch niet??ManiacScum schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:31:
[...]
En wederom een nieuw bericht..... de Moonwhite blijkt intussen te zijn verkocht (via een centrale order, dus de dealer kwam hier ook voor een verrassing te staan)
Geen idee of je aan je dealer gebonden bent, en welke motor, uitvoering wil, maar er staan nog een aantal moonwhite's op voorraad SuperB
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Ja weet ik, had stiekem ook al even gekeken maar omdat ik momenteel ook een witte auto rijdt, vind ik het eigenlijk niet zo erg om een andere kleur te gaan rijden, dat geeft toch nog iets meer het gevoel van een andere auto.P. Mekes schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:42:
[...]
Grappig een collega van mij heeft vorige week vrijdag een Moon white style business met Tech pakket uit de Skoda voorraad bestelt... Zal toch niet??
Geen idee of je aan je dealer gebonden bent, en welke motor, uitvoering wil, maar er staan nog een aantal moonwhite's op voorraad SuperB
Het zijn er overigens een stuk minder omdat ik een Combi wil met specifiek de Style Business uitvoering:
Voorraad
[ Voor 19% gewijzigd door ManiacScum op 30-03-2017 10:06 ]
Het wordt ook mijn eerste SUV. Mijn laatste auto's waren een 307SW, Megane Estate, Talisman Estate. Net als jij een rits stations dus.DarkSide schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 08:50:
[...]
De 5008 is eigenlijk tot de B-stijl exact hetzelfde als de 3008. Het dak loopt naar achteren iets verder door en de auto is 19cm langer. Als de voorkant van de auto je bevalt, ben je dus al een heel end
Ik zal t.z.t. zeker mijn ervaringen delen
De voorkant en interieur bevallen zeker.
Ook eindelijk een pano dak bij peugeot die open kan. Nu benieuwd naar de rij assistenten bij peugeot.
De ACC in de golf werkt namelijk best fijn. Zeker icm de DSG.
Ook eindelijk een pano dak bij peugeot die open kan. Nu benieuwd naar de rij assistenten bij peugeot.
De ACC in de golf werkt namelijk best fijn. Zeker icm de DSG.
"Probleem" bij de Kadjar is de dubbele/verhoogde bodem door de subwoofer. Niet heel praktischJB schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:13:
[...]
Heeft die Kadjar zo weinig kofferruimte ja? Zo op het oog zou ik niet zeggen dat de nieuwe Tiguan ruimer oogt
Hm, ik dacht dat de Ateca meer bagageruimte heeft dan de Tiguan? Qua volgorde van de VAG: Kodiaq, Ateca en dan Tiguan.DarkSide schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 08:50:
[...]
Bij de Ateca is de achterbank niet verschuifbaar, dat beperkt de mogelijkheden.Ashy schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 16:11:
[...]
Hm, ik dacht dat de Ateca meer bagageruimte heeft dan de Tiguan? Qua volgorde van de VAG: Kodiaq, Ateca en dan Tiguan.
http://www.seat.nl/modellen/ateca/afmetingenAshy schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 16:11:
[...]
Hm, ik dacht dat de Ateca meer bagageruimte heeft dan de Tiguan? Qua volgorde van de VAG: Kodiaq, Ateca en dan Tiguan.
en
http://www.volkswagen.nl/modellen/tiguan/technische-gegevens
daar staat dat de Tiguan er 615 heeft.
Volgens mij is dat echter niet correct. Heb ooit iets van LxBxH gemeten en kwam ook uit op iets van 520 a 540 meen ik te herrinneren.
Pas als je de bank naar voren schuift krijg je een stuk meer ruimte.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de afmetingen er niet heb bijgepakt, maar puur ben afgegaan op wat sommige sites staat, bijv. via leaseautovandaag (https://leaseautovandaag....s-kodiaq-versus-tiguan/):DarkSide schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 16:23:
[...]
http://www.seat.nl/modellen/ateca/afmetingen
en
Volgens mij is dat echter niet correct. Heb ooit iets van LxBxH gemeten en kwam ook uit op iets van 520 a 540 meen ik te herrinneren.
"Met een bagageruimte van 560 tot 2.065 liter is de Skoda het ruimst, gevolgd door de kleinste van het stel: de Ateca met een bagageruimte van 510 tot 1.604 liter. Hekkensluiter is de Tiguan, met een inhoud van 470 tot 1.510 liter"
is dat niet de oude tiguan? De nieuwe is ruimer geworden.Ashy schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 16:37:
[...]
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de afmetingen er niet heb bijgepakt, maar puur ben afgegaan op wat sommige sites staat, bijv. via leaseautovandaag (https://leaseautovandaag....s-kodiaq-versus-tiguan/):
"Met een bagageruimte van 560 tot 2.065 liter is de Skoda het ruimst, gevolgd door de kleinste van het stel: de Ateca met een bagageruimte van 510 tot 1.604 liter. Hekkensluiter is de Tiguan, met een inhoud van 470 tot 1.510 liter"
En staat volgens mij juist bekend om idd wat ruimer te zijn dan de concurentie
Die 615 is met de bank naar voren geschoven, volgens de prijslijst die op de site Volkswagen staat. Kan nog nergens vinden hoeveel het is met de bank naar achteren..DarkSide schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 16:23:
[...]
en
Verwijderd
Bron; http://www.autowereld.com...utotest-volkswagen-tiguanOok de bagageruimte is gegroeid. Afhankelijk van de (standaard) in delen verschuifbare achterbank varieert die van 520 tot 615 liter. Een bovengemiddeld volume.
Al vind ik de laatste liter meer ruimte in de koffer niet zo heel interessant. Beenruimte op de achterbank is iets wat ik belangrijker vind.
[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2017 08:35 ]
Afgelopen weekend nog een tweede, uitgebreidere proefrit in de Hyundai Ioniq Hybrid gemaakt, route gepakt met veel drempels (geen uitdaging in Veenendaal
). Hij blijft erg fijn!
Vooral de kofferbakruimte ben ik erg over te spreken, van de auto's die in mijn budget passen (€740 p/m incl brandstof) is dit een van de weinigen waarin ik de rolstoel van m'n vriendin makkelijk mee krijg. Bij andere kanshebbers als de Kia Niro en de Peugeot 2008 viel het me vies tegen hoeveel moeite het kostte om 'm in de kofferbak te krijgen, vooral als ik een stoel van de achterbank wil laten staan. Bij de Niro pastte het ding eigenlijk al niet eens door de achterklep.
Het gaat dus een Ioniq worden, in de Comfort uitvoering (vooral omdat ik erg blij word van het Infinity audiosysteem, Android Auto voegt voor mij vooralsnog niet veel toe aangezien Waze het niet ondersteunt). Vriendin heeft er ook een stukje in gereden en hij heeft de BOB-test doorstaan
Nu nog een kleur kiezen. In het zwart en donkergrijs vind ik 'm erg mooi, net als donkerbruin, maar ik wil eigenlijk het Hollandse autolandschap wel wat kleur geven, dus wellicht wordt 't blauw, al had ik liever een andere tint blauw gezien. De blauwtinten die Hyundai voor andere modellen heeft (Stargazing Blue op de i30 bijv) vind ik net wat mooier.
Vooral de kofferbakruimte ben ik erg over te spreken, van de auto's die in mijn budget passen (€740 p/m incl brandstof) is dit een van de weinigen waarin ik de rolstoel van m'n vriendin makkelijk mee krijg. Bij andere kanshebbers als de Kia Niro en de Peugeot 2008 viel het me vies tegen hoeveel moeite het kostte om 'm in de kofferbak te krijgen, vooral als ik een stoel van de achterbank wil laten staan. Bij de Niro pastte het ding eigenlijk al niet eens door de achterklep.
Het gaat dus een Ioniq worden, in de Comfort uitvoering (vooral omdat ik erg blij word van het Infinity audiosysteem, Android Auto voegt voor mij vooralsnog niet veel toe aangezien Waze het niet ondersteunt). Vriendin heeft er ook een stukje in gereden en hij heeft de BOB-test doorstaan
Nu nog een kleur kiezen. In het zwart en donkergrijs vind ik 'm erg mooi, net als donkerbruin, maar ik wil eigenlijk het Hollandse autolandschap wel wat kleur geven, dus wellicht wordt 't blauw, al had ik liever een andere tint blauw gezien. De blauwtinten die Hyundai voor andere modellen heeft (Stargazing Blue op de i30 bijv) vind ik net wat mooier.
Dat nieuws bericht is al bijna een jaar oud en daar spreken ze over "in de komende maanden", net als dat Android Auto binnenkort in Nederland uit komt.
Daarnaast gebruik ik Android Auto regelmatig met google maps en dat werkt al een stuk beter dan de ingebouwde navigatie vanwege up2date kaarten en file informatie.
Hoor net van de LM dat een XC60 D3 Kinetic *misschien* ook kan. Helaas is de optielijst dan wel beperkt met een budget van 795:Kwakkel schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:37:
[...]
XC60![]()
Maar, te duurOndanks goede promoties (want nieuw model komt eraan) toch 17/maand boven budget en dan heb ik ongeveer dezelfde kofferruimte als een Tiguan, meer PK maar enkel de verplichte opties (GPS, parkeersensoren achter, metaalkleur, airco).
(En dan maar voor de volledigheid: de GLC, X3 en Q5 zijn ook allemaal te duur. Maar dat zal allicht geen verrassing zijnQ3 zou kunnen, maar is dan weer te klein helaas.
- Pack Professional Fleet met GPS, Parkeersensoren, metaalkeur - deze is in promo voor 0 euro bij een andere LM, dus hoop dat ze matchen
- Winter Pack met verwarmbare voorruit, verwarmde zetels vooraan, verwarmde ruitensproeierkoppen
- Elektrisch inklapbare buitenspiegel
- Regensensor
Zaterdag een testrit gepland met de Gran Tourer, en volgende zaterdag zijn de Tiguan en de Touran (lekker toch de DSG
Echt een dikke bak!Can2 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 08:30:
Afgelopen maandag is mijn Renault Talisman Estate Intens geleverd! Ben er erg blij mee!
[afbeelding]
Leuk, een merk dat geheel onterecht een heel slechte naam heeft.Wallie schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 09:19:
Omdat het Dacia is, vind iedereen het lelijk. Maar zodra je er een VW logo opplakt (Amarok), vindt een groot deel van NL het opeens geweldig.
Tuurlijk ben je een groot deel van de 800 liter kwijt, maar er blijft nog best een goede kofferbak over.jongetje schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 09:57:
Die hoor je niet vaak voorbij komen hier. Veel plezier ervan!
Mooie bak hoor!Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 20:42:
[afbeelding]
[afbeelding]
Staar je niet blind op de liters, volgens die liters had mijn Fabia combi meer ruimte dan een A4 avant.DarkSide schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 16:23:
[...]
en
Nou ja, de Tucson is echt wel ruimer dan de Tiguan.DarkSide schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 16:39:
is dat niet de oude tiguan? De nieuwe is ruimer geworden.
En staat volgens mij juist bekend om idd wat ruimer te zijn dan de concurentie
Op papier scheelt het niet eens super veel, maar zet ze eens naast elkaar irl.
Oude model of nieuwe model?Kwakkel schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 12:20:
[...]
Hoor net van de LM dat een XC60 D3 Kinetic *misschien* ook kan. Helaas is de optielijst dan wel beperkt met een budget van 795:Lijkt wel wat beperkt ten opzichte van de Tiguan. Maar langs de andere kant
- Pack Professional Fleet met GPS, Parkeersensoren, metaalkeur - deze is in promo voor 0 euro bij een andere LM, dus hoop dat ze matchen
- Winter Pack met verwarmbare voorruit, verwarmde zetels vooraan, verwarmde ruitensproeierkoppen
- Elektrisch inklapbare buitenspiegel
- Regensensor
Volvo
![]()
Zaterdag een testrit gepland met de Gran Tourer, en volgende zaterdag zijn de Tiguan en de Touran (lekker toch de DSG) aan de beurt. En daarna zullen we wel knopen doorhakken wellicht
Tuscon is toch een 7 zitter? Dan mag hij ook wel wat meer ruimte hebben (net als de Kodiaq en 5008)dfrenner schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 13:59:
[...]
Nou ja, de Tucson is echt wel ruimer dan de Tiguan.
Op papier scheelt het niet eens super veel, maar zet ze eens naast elkaar irl.
Oud.
Mijn contactpersoon raadde me aan te wachten op de nieuwe. Maar kan me moeilijk voorstellen dat die voordeliger gaat zijn?
En dan hebben we het nog niet gehad over de levertermijn en vanaf wanneer hij te bestellen zal zijn
Prijzen zijn sinds vandaag net bekend:Kwakkel schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:31:
[...]
Oud.
Mijn contactpersoon raadde me aan te wachten op de nieuwe. Maar kan me moeilijk voorstellen dat die voordeliger gaat zijn?
En dan hebben we het nog niet gehad over de levertermijn en vanaf wanneer hij te bestellen zal zijn
http://www.autoweek.nl/nieuws/volvo-xc60-heeft-prijs/
Diesel is vanaf bijna 63K, dus dat (vermoed ik) gaat hem niet lukken voor 795 euro.
[ Voor 5% gewijzigd door ManiacScum op 31-03-2017 14:37 ]
Nee is geen 7 zitter...DarkSide schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:28:
[...]
Tuscon is toch een 7 zitter? Dan mag hij ook wel wat meer ruimte hebben (net als de Kodiaq en 5008)
Gelukkig zit ik in BelgiëManiacScum schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:36:
[...]
Prijzen zijn sinds vandaag net bekend:
http://www.autoweek.nl/nieuws/volvo-xc60-heeft-prijs/
Diesel is vanaf bijna 63K, dus dat (vermoed ik) gaat hem niet lukken voor 795 euro.
Zal dus wel geen 63k zijn

Helaas is mijn budget geen 795/maand, maar slechts 506/maand (exclusief brandstof/verzekering/...). De 795 is het resterende optiebudget.
Mijn bedrijf heeft wel redelijk goede condities onderhandeld met een aantal LM EN de merken zelf. En vervolgens nog eens met een aantal garages ook.
Op de BE site staat de XC60 vanaf 37 100. MY17, maar niet helemaal zeker of dit het nieuwe of het oude model betreft.
Ok, gevonden, de MY18 is het nieuwe model. Dat lijkt te beginnen vanaf 49 250 inclusief BTW voor een D4 automaat

Als het goed is komt er dit jaar ook een XC40.Kwakkel schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:49:
[...]
Gelukkig zit ik in België
Zal dus wel geen 63k zijn![]()
Helaas is mijn budget geen 795/maand, maar slechts 506/maand (exclusief brandstof/verzekering/...). De 795 is het resterende optiebudget.
Mijn bedrijf heeft wel redelijk goede condities onderhandeld met een aantal LM EN de merken zelf. En vervolgens nog eens met een aantal garages ook.
Op de BE site staat de XC60 vanaf 37 100. MY17, maar niet helemaal zeker of dit het nieuwe of het oude model betreft.
Ok, gevonden, de MY18 is het nieuwe model. Dat lijkt te beginnen vanaf 49 250 inclusief BTW voor een D4 automaat![]()
![]()
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Dacia's zijn geen verkeerde auto's in de basis gewoon een degelijke Renault en worden in veel landen ook gewoon als Renault's verkocht. Alleen mooi en dacia in de zelfde zin heb ik nog niet vaak gehoord.dfrenner schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 13:59:
[...]
Leuk, een merk dat geheel onterecht een heel slechte naam heeft.
Omdat het Dacia is, vind iedereen het lelijk. Maar zodra je er een VW logo opplakt (Amarok), vindt een groot deel van NL het opeens geweldig.
Ik denk ook niet dat als je er een VW logo op plakt de ervaring anders is. Het zijn auto's voor het ultra goedkope segment dus alles hard plastic geen overbodige luxe en als er al luxe/extra's in zit is het spartaans.
Totaal een ander doelgroep als het meeste VW publiek.
Persoonlijk onafhankelijk van het logo vind ik alle Dacia's oerlelijk qua styling (alhoewel de meest luxe uit voeringen van oerlelijk naar gewoon meh lelijk gaan)
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Verwijderd
Maar prima voor de Skoda doelgroep. Gewoon no nonsense automerken waar je waar voor je geld krijgt als het imago voor jou van geen belang is.Shunt schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 15:46:
[...]
Dacia's zijn geen verkeerde auto's in de basis gewoon een degelijke Renault en worden in veel landen ook gewoon als Renault's verkocht. Alleen mooi en dacia in de zelfde zin heb ik nog niet vaak gehoord.
Ik denk ook niet dat als je er een VW logo op plakt de ervaring anders is. Het zijn auto's voor het ultra goedkope segment dus alles hard plastic geen overbodige luxe en als er al luxe/extra's in zit is het spartaans.
Totaal een ander doelgroep als het meeste VW publiek.
Persoonlijk onafhankelijk van het logo vind ik alle Dacia's oerlelijk qua styling (alhoewel de meest luxe uit voeringen van oerlelijk naar gewoon meh lelijk gaan)
Ik weet niet of je de afgelopen 5 jaar wel eens een skoda hebt gereden maar Dacia en Skoda zijn gewoon niet te vergelijken. Zelfs de goedkoopste modellen van elkaar loopt de Skoda qua luxe meerdere stappen voor en al helemaal qua afwerking.Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 15:53:
[...]
Maar prima voor de Skoda doelgroep. Gewoon no nonsense automerken waar je waar voor je geld krijgt als het imago voor jou van geen belang is.
Qua naam heb je gelijk Skoda is altijd voor de mensen geweest die niets gaven om merk en luxe maar qua auto's is dat op geen enkel vlak meer.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Nou, als ook ex-Skoda rijder (en toekomstig Dacia), denk ik dat Dacia in een prima gat in de markt springt waar behoefte aan is. Iets wat Skoda in de jaren 90 deed, maar nu echt wel ontgroeit zijn. Voor mijn gevoel is Dacia een beetje het nieuwe SkodaVerwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 15:53:
[...]
Maar prima voor de Skoda doelgroep. Gewoon no nonsense automerken waar je waar voor je geld krijgt als het imago voor jou van geen belang is.
Verwijderd
Zeer recentelijk nog zelfs in de showroom in meerdere modellen gezeten.Shunt schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 15:55:
[...]
Ik weet niet of je de afgelopen 5 jaar wel eens een skoda hebt gereden maar Dacia en Skoda zijn gewoon niet te vergelijken. Zelfs de goedkoopste modellen van elkaar loopt de Skoda qua luxe meerdere stappen voor en al helemaal qua afwerking.
Qua naam heb je gelijk Skoda is altijd voor de mensen geweest die niets gaven om merk en luxe maar qua auto's is dat op geen enkel vlak meer.
Zowel Skoda als Dacia zijn budgetmerken van respectievelijk Volkswagen en Renault.
Dat Renault zijn budgetmerk wat minder design meegeeft, wat meer beproefde techniek en daar een veel lager prijskaartje aanhangt is mooi meegenomen. Skoda idem, maar Volkswagen positioneert het maar een klein beetje onder het eigen merk. Handige marketing dat ze geen windeieren legt.
Beide zetten ze prima auto's op de weg.
Waarschijnlijk, maarDeluxZ schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:52:
[...]
Als het goed is komt er dit jaar ook een XC40.
1) te klein en
2) (waarschijnlijk) te laat
Heb het nagevraagd en er is 50% kans dat ie wel komt en 50% kans dat ie niet komt en er een compleet nieuwe 308(9) komt. Dus kan helaas niks bevestigen. Komt door de overname van OpelKtenolix schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 13:12:
[...]
Heb je als stageloper ook toegang tot de informatie over de 308 facelift?
Wat betreft de 5008 die zal waarschijnlijk begin mei in de showroom staan en in juni geleverd worden.
Facelift doorvoeren in een fabriek is een stuk goedkoper dan een compleet nieuwe productielijn opzetten en een oude opdoeken. Ik gok op de facelift (ook omdat ik werk voor GM Europe heb gedaan en weet hoe vol die fabrieken zitten).
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ga ik ook vanuit, maar ze willen waarschijnlijk onderdelen uitwisselen en dan zal het wel makkelijker zijn een nieuwe 308 te maken. Maar we gaan er tegen de zomer wel achterkomenThe Eagle schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 20:56:
Facelift doorvoeren in een fabriek is een stuk goedkoper dan een compleet nieuwe productielijn opzetten en een oude opdoeken. Ik gok op de facelift (ook omdat ik werk voor GM Europe heb gedaan en weet hoe vol die fabrieken zitten).
Ben benieuwd, heb nu een 308 sw als huur-auto voor het weekend en het scherm is echt een drama, en dan heb ik de navi nog niet eens gebruikt. Na 15 minuten proberen mijn telefoon te connecten met bluetooth de moed maar opgegeven. Dus die facelift is wel echt nodig voor de ICEtimmie271 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 17:25:
[...]
Ga ik ook vanuit, maar ze willen waarschijnlijk onderdelen uitwisselen en dan zal het wel makkelijker zijn een nieuwe 308 te maken. Maar we gaan er tegen de zomer wel achterkomen
Voor mij tot nog toe een reden om voor een Astra te gaan ipv een 308 als ik einde van het jaar een keuze moet maken
[ Voor 9% gewijzigd door Blik1984 op 01-04-2017 17:51 ]
Verwijderd
De 308 staat toch op het PSA EMP2 platform, dat juist ontwikkeld is om makkelijk aan te kunnen passen voor verschillende modellen auto's (van zowel Citroen als Peugeot)? Lijkt me niet dat ze dat overboord gooien. Ik verwacht dus gewoon een kleine facelift dit jaar.timmie271 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 17:25:
[...]
Ga ik ook vanuit, maar ze willen waarschijnlijk onderdelen uitwisselen en dan zal het wel makkelijker zijn een nieuwe 308 te maken. Maar we gaan er tegen de zomer wel achterkomen
Mooie wagen! Wij vinden die ook wel interessant, maar zijn bang dat deze niet binnen lease budget zal vallen. Verder wel erg compleet idd, ik geloof zo'n 34k voor jou samenstelling. De automaat is wel absurd duur, dus dat zal hem dan sowieso niet worden.mrVB schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 12:29:
Mazda 3
Hier is de keuze uiteindelijk op gevallen. Ik heb de gehele proefrit met een smile op mijn gezicht rondgereden. Geen van de voorgaande auto's kon tippen aan het rijgedrag en vooral rijplezier van de Mazda 3. Hij stuurt waanzinnig goed. De wegligging is dik in orde. Tel daar de 2.2 liter met 150 pk bij op en je weet voldoende.
Lekker veel koppel, waardoor vooral de tussensprintjes goed te doen zijn. Van binnen is het misschien niet de meest moderne, maar alles zit ergonomisch goed in elkaar. Een draaiknopje om het multimediasysteem te bedienen (a la Audi) werkt 100x beter dan een touchscreen. Verder kon ik met mijn leasebudget kiezen voor de GT-M uitvoering. Die is helemaal vol aangekleed. (Denk aan keyless entry&go, stoelverwarming, stuurwielverwarming, electrische handrem, head-up display, ACC, etc.).
Bijkomend voordeel is dat je hem bijna niet ziet rijden. Helaas wel een levertijd van een maandje of vier.
Maar goed, in de zomer rijd ik rond in een Mazda 3 GT-M hatchback in de kleur Machine Grey.
Mag ik vragen (ter indicatie) wat je leaseprijs was en waar? Dus aantal km, looptijd, winterbanden ja/nee en incl. of excl. brandstof?
De auto van mijn vriendin loopt pas in oktober uit de lease, maar tegenwoordig moet je je een beetje op tijd oriënteren door lange levertijden
Hmm, bedankt voor het vragen.timmie271 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 18:20:
[...]
Heb het nagevraagd en er is 50% kans dat ie wel komt en 50% kans dat ie niet komt en er een compleet nieuwe 308(9) komt. Dus kan helaas niks bevestigen. Komt door de overname van Opel
Wat betreft de 5008 die zal waarschijnlijk begin mei in de showroom staan en in juni geleverd worden.
Dat is een kwestie van smaak
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic