Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.262 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Tsurany schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 09:39:
De vraag is ook of je heel veel gebruik gaat maken van het entertainment systeem. Tegenwoordig gebruiken mensen steeds meer Apple Carplay of Android Auto, dan zijn de features van het ingebouwde systeem minder relevant.

Persoonlijk is het voor mij een vereiste dat nieuwe auto's Android Auto ondersteunen. Dan kan ik gebruik maken van Google Maps, Google Music, Spotify,...
Ik vind Android Auto nog erg beperkt. Ik heb er kort mee gespeeld in de nieuwe Civic tijdens de introductie-avond. Zoals je al zegt Google Maps, Music en Spotify, maar daarna is er niet zo'n lang lijstje meer. Vooral chatprogramma's die ik toch niet ga gebruiken, en nauwelijks extra navigatie of muziekprogramma's die ik juist wel zou willen (met name Waze en PowerAmp). Er zijn het afgelopen jaar ook erg weinig apps bijgekomen.
De interface van Honda Connect in mijn huidige Civic is nog erg beperkt, maar in de nieuwe werkt dat al een stuk beter. Ik vraag me dus af of ik dat zou gaan gebruiken icm een 64Gb USB stick zoals ik nu doe of dat ik Android Auto zou gaan gebruiken.
Ik heb het idee dat er voor Apple Carplay meer apps beschikbaar zijn en dat die ook meer hun eigen UI mogen bouwen. Omdat ik geen iPhone (meer) heb, heb ik daar niet mee kunnen spelen, maar in verschillende reviews die ik gezien heb lijkt dat op dit moment beter/uitgebreider dan Android Auto.

Ik zal in 2019 waarschijnlijk ook op mijn eisen/wensen lijstje hebben staan dat er Android Auto en/of Apple Carplay ondersteuning moet zijn, maar dan moeten er wel wat meer apps beschikbaar zijn. Ik had een soort Continuum-achtige situatie verwacht (veel apps met aangepaste UI voor het scherm waar het op dat moment op weergegeven wordt), maar dat is bij beide bepaald niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
wd200 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 20:16:
De mazda 3 met het 2.2D blok rijdt zo geweldig, overal koppel
Zelf ook nog even getwijfeld over de Mazda 3.
Eind vorig jaar proefgereden in het pre-facelift model, automaat, en vond dat ie echt fijn reed, alsof je over de weg "gleed". Nog niet in het nieuwe model gereden, maar toch van afgezien om de volgende redenen:
  • Sedan niet verkrijgbaar i.c.m. automaat (terwijl ik die combinatie net graag wilde)
  • Automaat is 5k duurder dan handbak, wat resulteert in 100 euro netto p/m meer netto kosten, 300 vs 400 euro met mijn leasebudget
  • Geen subwoofer in het Bose systeem
  • Geen Android Auto (al las ik vorige week wel een artikel dat het "ooit" komt, maar niet bekend wanneer)
  • Volgens mij als dat HUD is ingeklapt, ligt ie open en bloot op het dashboard, niet zo mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-10 22:21

DYX

Ktenolix schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 08:20:
Nou na het krijgen van de offertes en het vergelijken met de netto maandlasten t.o.v. mijn huidige auto ben ik toch wel een beetje geschrokken. Bijna 200,- verschil. Misschien ga ik toch maar even een dagje stations rijden, om te kijken hoe dat bevalt. Denk toch niet dat het me 200,- netto per maand waard is. :/

Nog tips voor wat leuke stations a la Skoda Octavia Combi?
Dit had ik inderdaad hetzelfde. Ik ga van e160 van mijn C4 naar ruim e330 voor de Tiguan. Dit wist ik van te voren en had mijzelf hiervoor ook een limiet gegeven, maar het blijft inderdaad een grote stap. Als je van e300 naar e330 gaat is het verschil minder groot en voelt het minder 'erg'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Ktenolix schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:08:
[...]

Dat is zeker mooi meegenomen, maar dat maakt elke andere soortgelijke auto relatief duur. :+ Terwijl ik nu gewoon ontzettend voordeling rijdt (125,- netto p/m).
Maar dat wist je dan toch al toen je ging oriënteren? :+ 14% -> 22%
En fiscale waarde nu <€30k (gok ik) en straks >€40k

Ik maak altijd rekensommetjes voor ik mij ga verlekkeren aan al dat moois. :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:26

bonyuri

Investigator!

Kapteynn schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 09:38:
[...]

Bedankt voor het delen van jouw ervaringen, ik vind in car entertainment ook belangenrijk, zeker omdat ik er een redelijk deel van de dag plezier van moet hebben. Ik neem het mee in mijn overweging.
Ik weet ook niet of de huidige amundsen CarPlay / Android Auto heeft.

http://www.skoda-auto.com...bi-facelift/connectivity/
Hier kun je de nieuwe versies vergelijken. Feature-set is niet zo heel veel verschillend :)

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapteynn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:25

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

bonyuri schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:13:
[...]

Ik weet ook niet of de huidige amundsen CarPlay / Android Auto heeft.

http://www.skoda-auto.com...bi-facelift/connectivity/
Hier kun je de nieuwe versies vergelijken. Feature-set is niet zo heel veel verschillend :)
Thnx! dan lijken de verschillen mij niet extreem groot. dan wordt de keuze voor een Ambition Business met meer opties al snel interessanter, 1090 besparen op een navi is toch een redelijk bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:05

JB

Cédric roelt!

Ktenolix schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:08:
[...]

Dat is zeker mooi meegenomen, maar dat maakt elke andere soortgelijke auto relatief duur. :+ Terwijl ik nu gewoon ontzettend voordeling rijdt (125,- netto p/m).
Slecht moment. Er zijn vaak geen actiemodellen begin van het nieuwe jaar. Die Leon was een Lease Sport Edition zeker? Die kwam toen oa omdat VAG geen Octavia's meer kon leveren voor 14% omdat de productielijn al vol zat eind van 2014 :) Verder gaan ze dan vaker stunten om boekjaar nog een boost te geven :+

[ Voor 7% gewijzigd door JB op 22-03-2017 10:25 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:58
AllSeeyinEye schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:02:
[...]

De auto's zijn niet bijzonder veel duurder geworden dan een paar jaar terug, hoor. Als ik bijvoorbeeld kijk naar de Octavia die ik nu heb (fiscale waarde 36.5k) dan kost die in dezelfde samenstelling nu 37.5k. Dat is 2,5% duurder in 3 jaar tijd. Vind ik niet bijzonder (inflatie etc).
Als voorloper krijg ik een Clio Dynamique Phase 1 uit 2013 (14%) met een fiscale waarde van 22260, de door mij bestelde Clio Intens Phase 2 heeft een fiscale waarde van 23780. Qua uitvoering zijn ze allebei behoorlijk compleet uitgerust en vind ik de meerprijs van de Phase 2 verwaarloosbaar aangezien hij ook net ietsje luxer is geworden...voornamelijk door de facelift en wat extra opties

Verschillen:
De 2013: Panoramadak, Donkere ramen achter
De 2017: Inparkeerhulp, stoelverwarming, auto. dimmende binnenspiegel, dab+, elektrisch inklapbare spiegels

Verder zijn ze nagenoeg gelijk uitgerust (o.a. R-link, midden armsteun, ECC, keyless, regen/licht sensor)

Mag hem overigens maandag ophalen de voorloper, gaat even wennen zijn na mijn huidige huurauto (Polo 1.2TSI Comfortline 2015) maar de ruil is op mijn verzoek. Scheelt de baas aardig wat geld en ben niet tevreden over de Polo stoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:38
Kapteynn schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:16:
[...]

Thnx! dan lijken de verschillen mij niet extreem groot. dan wordt de keuze voor een Ambition Business met meer opties al snel interessanter, 1090 besparen op een navi is toch een redelijk bedrag.
Ik heb zelf ook de ambition business (wel met de dynamic stoelen, zou ik zeker overwegen voor die kleine meerprijs). Merk totaal niet dat mijn Amundsen traag is, gebruik hierop regelmatig SmartLink met mijn Android telefoon, daarnaast zit er in de facelift een nieuwe versie van de Amundsen met (als het goed is, check even bij de dealer) SmartLink* standaard geactiveerd. Houd er rekening mee dat die file informatie als het goed is via een dataverbinding binnenkomt en hier na X jaar abonnementskosten om de hoek komen kijken. Dit zou je in je leasecontract kunnen zetten dat je dit erbij wilt opnemen als accessoire.

* Om Android Auto, Apple Car en Mirror link te kunnen gebruiken op je navigatie systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapteynn

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

jongetje schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 13:11:
[...]

Ik heb zelf ook de ambition business (wel met de dynamic stoelen, zou ik zeker overwegen voor die kleine meerprijs). Merk totaal niet dat mijn Amundsen traag is, gebruik hierop regelmatig SmartLink met mijn Android telefoon, daarnaast zit er in de facelift een nieuwe versie van de Amundsen met (als het goed is, check even bij de dealer) SmartLink* standaard geactiveerd. Houd er rekening mee dat die file informatie als het goed is via een dataverbinding binnenkomt en hier na X jaar abonnementskosten om de hoek komen kijken. Dit zou je in je leasecontract kunnen zetten dat je dit erbij wilt opnemen als accessoire.

* Om Android Auto, Apple Car en Mirror link te kunnen gebruiken op je navigatie systeem.
Goed om in het achterhoofd te houden. Hoe bevallen de dynamic stoelen? Bied het goed zijdelingse steun? Dit ontbrak een beetje bij de standaard stoelen vond ik. de "wangen" van de stoelen stonden net iets te ver uit elkaar imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:38
Kapteynn schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 13:17:
[...]

Goed om in het achterhoofd te houden. Hoe bevallen de dynamic stoelen? Bied het goed zijdelingse steun? Dit ontbrak een beetje bij de standaard stoelen vond ik. de "wangen" van de stoelen stonden net iets te ver uit elkaar imho.
Bij de standaard Ambition stoelen is de rugleuning een beetje rond. De Dynamic stoelen is de leuning wat platter en zijn de wangen en de zitting wat langer. Ik ben er erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
dfrenner schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:02:
Ik zit zelf heel erg in dubio wat ik moet doen...

Mijn Focus Wagon (14%) loopt tot juni 2017. Dan is hij 4 jaar. Het is een erg complete Focus, met meegespoten bumpers, xenon, keyless entry etc.

Ik heb gesproken over het overnemen van een Peugeot 308SW (14%) uit september 2015. Deze moet nog 30 maanden mee. De auto heeft als voordeel een panoramadak en uiteraard nog langer doorrijden in 14%. Het is een blue lease executive met de comfort stoelen denk ik (staat "Mistral" in de beschrijving.

De opties die ik heb:
  1. Focus een jaar doorrijden, maar dan is het over (5 jaar)
  2. 308SW 30 maanden rijden en eventueel dan nog een jaar verlengen naar 5 jaar
  3. Nieuwe auto bestellen: Astra
  4. Nieuwe auto bestellen: A3 limousine
  5. Nieuwe auto bestellen: Hyundai Tucson
Astra is erg goedkoop in de lease, waardoor wellicht de bi-turbo (160pk) beschikbaar is binnen budget. Vergelijkbaar met Focus en 308SW, maar wel lekker wat PK's

A3 limousine vind ik een mooie auto om te zien, ik ben normaal geen Audi fan, maar deze auto vind ik kloppen. Maar het is wel aan de krappe kant. Zal niet super aangekleed kunnen worden, maar een lease-edition moet wel kunnen denk ik.

Tucson is een SUV, en erg ruim. Zal wederom niet top aangekleed kunnen worden, maar gewoon redelijk, moet wel lukken denk ik.
We hebben de knoop doorgehakt, we kiezen voor de 308SW.
Weekend geruild en hij had naast, nog meer ruimte en het pannoramadak, ook lederen stoelen (verwarmbaar) en o.a. achteruitrijcamera.

Stuurtje zit af en toe een beetje in de weg van mijn lange stelten, maar 15pk méér is duidelijk merkbaar. Lekkker blok. Wegligging is wel weer stukken minder.

Ja en het systeem is niet bijster snel, maar wel werkbaar.

Maar goed 160 euro netto per maand, maakt een hoop goed.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 14:54

Nohead

PSN ID: Nohead

Kapteynn schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 13:17:
[...]

Zelf heb ik ook de dynamic stoelen en die zitten echt heerlijk! Enige nadeel is dat ze niet elektrisch te bedienen zijn in NL. Maar comfort en zijdelingse steun is echt prima.

fotootje erbij ter illustratie :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NjNlfg1.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Nohead op 22-03-2017 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nohead schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:25:
[...]

Zelf heb ik ook de dynamic stoelen en die zitten echt heerlijk! Enige nadeel is dat ze niet elektrisch te bedienen zijn in NL. Maar comfort en zijdelingse steun is echt prima.

[afbeelding]
Die foto doet het niet :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

En nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapteynn

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Nohead schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:25:
[...]

[afbeelding]
Die zien er inderdaad comfortabeler en netter uit dan de standaard. Heb je ze deels leder? Welke van de 2 dynamic opties heb je geselecteerd? Zwart/grijs? Elektrisch bedienbaar is wel een optie op de style business.. maar wel een dure.

[ Voor 12% gewijzigd door Kapteynn op 22-03-2017 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:08
Kapteynn schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 09:23:
Nu twijfel ik tussen de Ambition bussiness (€270 p/m) of de Style business (€314 p/m). Is de navigatie columbus, Kessy, Full led koplampen en stoelverwarming dit waard? Zijn er mensen met ervaring van beide uitvoeringen? Ik heb afgelopen weekend de Style business proef gereden en moet zeggen dat ik Columbus prettig vond werken. Over Amundsen hoor ik wel eens traagheids klachten, iemand ervaring? daarnaast vind ik het licht van de Full led wel erg prettig aangezien ik vaak in het donker rijdt en de Keyless entry en start bevalt me ook wel. Toch is €44 p/m een groot verschil.

Zijn er misschien nog andere opties wat echt een aanbeveling zijn? die ik moet meenemen in mijn overweging?
Ik zou toch mooi voor de Style Business gaan. Lekker compleet en net wat luxer. Ik heb dan de versie met Xenon verlichting, maar daar ben ik erg over te spreken. Je ziet er veel meer mee in het donker en het is mooi helder licht. En bij de Style Business heb je ook parkeersensoren voor, en wat andere zaken die best wel nuttig zijn imo.

EDIT: ik zie nu je bovenstaande reacties. Ambition versie met zelf extra opties kiezen is natuurlijk ook een prima keuze.

[ Voor 5% gewijzigd door vinom op 22-03-2017 15:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

Kapteynn schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:41:
[...]

Die zien er inderdaad comfortabeler en netter uit dan de standaard. Heb je ze deels leder? Welke van de 2 dynamic opties heb je geselecteerd? Zwart/grijs? Elektrisch bedienbaar is wel een optie op de style business.. maar wel een dure.
Dit is volledig leder. Dynamic packet met de flippers. Ik heb zelf ook de style business, maar icm met dynamic stoelen was elektrisch op dat moment niet verkrijgbaar. Voor mij maakt het ook niet uit, ben zelf hoofdbestuurder en die mag lekker zo blijven staan :P

Zo staat ze er bij:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mccQ1ZT.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapteynn

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Nette bak! ik ben overtuigd wat betreft het dynamic pakket.

Ik heb net even in de configurator gekeken maar de Style business zou ook voor mij de beste keuze zijn. Als ik de ambition aankleed met de opties die ik prettig vind kom ik amper 300 euro lager uit dan met de style business die dit standaard bevat. Ik kan hier mee vooruit en iedereen bedankt voor de reactie's en het meedenken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Kapteynn schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 09:23:

Nu twijfel ik tussen de Ambition bussiness (€270 p/m) of de Style business (€314 p/m). Is de navigatie columbus, Kessy, Full led koplampen en stoelverwarming dit waard? Zijn er mensen met ervaring van beide uitvoeringen? Ik heb afgelopen weekend de Style business proef gereden en moet zeggen dat ik Columbus prettig vond werken. Over Amundsen hoor ik wel eens traagheids klachten, iemand ervaring? daarnaast vind ik het licht van de Full led wel erg prettig aangezien ik vaak in het donker rijdt en de Keyless entry en start bevalt me ook wel. Toch is €44 p/m een groot verschil.

Zijn er misschien nog andere opties wat echt een aanbeveling zijn? die ik moet meenemen in mijn overweging?
Ja en nee. 44 euro per maand, 4 jaar lang is best een verschil maar veel ligt eraan wat je nú gewend bent. Ik heb op de Laguna station en op de Octavia station beiden xenon en kessy gehad. Nu een 14% 308sw. Na een paar maanden mis je de meeste zaken niet meer (leer, kessy, fatsoenlijke audio, vermogen). Maar verlíchting vind ik persoonlijk erg belangrijk, ik woon in het buitengebied (zeeland) en halogeen is dan compleet bagger. Alleen voor verlichting zou ik al 20 euro per maand extra over hebben.

Keuzes, keuzes. Aan de andere kant; als je toch het dubbele aan bijtelling moet gaan betalen, maken die 4 tientjes dan nog uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapteynn

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Haha ja dat is ook weer waar! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

Kessy is echt handig, sleutel komt me tas niet meer uit. Canton upgrade is mooi meegenomen, niet te veel van verwachten maar gewoon nette audio upgrade boven standaard. Xenon is voor mij een must. En stoelverwarming heb ik nog nooit eerder gehad. Na het eenmaal gehad te hebben in de winter wil je niet meer zonder! Heerlijk een verwarmde bips en rug.

Niet over nadenken gewoon de dikste uitvoering pakken voor de standaard upgrades :D

Mijn Octavia heb ik nog wat dingen laten aanpassen waardoor het wat persoonlijker is geworden dan de meeste standaard Octavia's op de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:56

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Nohead schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:06:

Niet over nadenken gewoon de dikste uitvoering pakken voor de standaard upgrades :D
Zo zit ik er na wikken en wegen ook in... Op het geheel is het dan ineens toch "tientjeswerk" en wat krijg je ervoor terug: Een uitgerust, fijn, misschien zelfs wel "verwend" gevoel elke keer dat je je auto in- of uitstapt.

Dat gevoel is toch best wat waard want dat gaat toch doorwerken in wat je ook gaat doen...

Dat is mijn goedgepraat achteraf voor het uitkiezen van de Skoda Octavia 1.4 TSI Style Business inclusief voorruitverwarming en 18 inch velgen... :)

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Herkenbaar! Ik krijg elke keer een glimlach als ik naar de auto loop en dat is het me meer dan waard!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-10 18:04
JB schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:52:
Herkenbaar! Ik krijg elke keer een glimlach als ik naar de auto loop en dat is het me meer dan waard!
Hier ook zeer herkenbaar.

Ik had het geluk om als eerste auto een lease-auto uit te mogen zoeken. Deze diende ik echter te bestellen voor aanvang dienstverband en daarom had ik dus ook geen toegang tot lease-portals en dergelijke.

Uiteindelijk wilde ik (in 2012) de Megane Coupe Dynamique bestellen incl. BOSE audio systeem, de dealer gaf echter aan dat dit een stuk duurder was door verplichte extra opties dan de Megane Coupe BOSE. Daarom gegaan voor deze laatste versie, waarvan ik vooraf dacht dat al die opties niet echt nodig waren, ondertussen na 4,5 jaar ontzettend verwend met keyless entry, grotere velgen, goed geluid, goede stoelen, achteruitrijcamera etc.
Over een half jaartje moet er opnieuw gekozen worden, welke auto het wordt is nog de vraag, maar ik ga sowieso voor één van de meest uitgebreide optiepakketten. Ik stap elke dag nog met plezier in de auto juist door al deze extra's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Opel Insignia eerste rij-impressies:

[ Voor 33% gewijzigd door LuPo op 22-03-2017 21:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Mooi ding die nieuwe Insignia. Het valt me wel op dat ze hem het meest vergelijken met de Passat, terwijl de Superb voor mijn idee meer in dezelfde categorie ziet: veel blik, heel veel ruimte, ruime uitrusting en redelijke prijs. De Mondeo en Mazda 6 snap ik in dat opzicht beter.
Ik heb de nieuwe Passat nog nooit van dichtbij mogen bewonderen, maar is die echt zoveel meer premium? Autoweek noemt hem vooral veel duurder bij gelijke uitrusting, Autovisie zegt dat de Passat echt op een hoger niveau staat dan de Insignia.
Ik ben heel benieuwd hoe deze auto het gaat doen: als je kijkt naar hoe de nieuwe Astra is ontvangen en hoe die hier ook vaak besproken en besteld wordt, zie ik het eigenlijk wel positief in voor Opel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:53
Als ik de CO2 waardes bekijk word ik niet vrolijk. Alleen de handgeschakelde 81kW diesel versie valt onder de 110 gram grens die ik heb. Ook de allertraagste simpele benzineversie past net. Als je een automaat neemt lijkt het ding qua uitstoot in een vrachtwagen te veranderen.

Ik ben niet onder de indruk :(

[ Voor 17% gewijzigd door Korvaag op 22-03-2017 22:20 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-10 08:26
gwystyl schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 21:35:
Mooi ding die nieuwe Insignia. Het valt me wel op dat ze hem het meest vergelijken met de Passat, terwijl de Superb voor mijn idee meer in dezelfde categorie ziet: veel blik, heel veel ruimte, ruime uitrusting en redelijke prijs. De Mondeo en Mazda 6 snap ik in dat opzicht beter.
Ik heb de nieuwe Passat nog nooit van dichtbij mogen bewonderen, maar is die echt zoveel meer premium? Autoweek noemt hem vooral veel duurder bij gelijke uitrusting, Autovisie zegt dat de Passat echt op een hoger niveau staat dan de Insignia.
Ik ben heel benieuwd hoe deze auto het gaat doen: als je kijkt naar hoe de nieuwe Astra is ontvangen en hoe die hier ook vaak besproken en besteld wordt, zie ik het eigenlijk wel positief in voor Opel.
De Superb is minder directe concurrentie dan de Passat omdat die een stukje groter is en veel meer op comfort gericht is (bijna op het zompige af) en wat minder dynamisch oogt. De Passat leunt of vlak van ruimte, rijden en uiterlijk(="sportiviteit") veel dichter tegen de Insignia aan.
De Insignia heeft overigens wel last van het feit dat er niet echt zoveel keuze is voor automaten en deze ook nog eens niet zo zuinig zijn. Wat in dit segment vrij nefast zal zijn voor de Belgische lease markt.

Ik zowel in de nieuwe Insignia als in de Passat al gezeten en de laatste ook gereden. Hoewel de Insignia een erg leuke auto van binnen is geworden, zit de Passat op niveau van afwerking en interieur toch echt wel een stukje hoger.
Die positionering in de Volkswagen groep zie je duidelijk terug tussen Superb-Passat-A4, niet alleen op vlak van afwerking en "premiumheid" zie je dat terug, maar de Passat is bijvoorbeeld een stuk stiller dan een Superb tijdens het rijden.

[ Voor 6% gewijzigd door AndRo555 op 22-03-2017 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-10 16:50
Korvaag schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 22:19:
Als ik de CO2 waardes bekijk word ik niet vrolijk. Alleen de handgeschakelde 81kW diesel versie valt onder de 110 gram grens die ik heb. Ook de allertraagste simpele benzineversie past net. Als je een automaat neemt lijkt het ding qua uitstoot in een vrachtwagen te veranderen.

Ik ben niet onder de indruk :(
Een DAF XF zit ergens tussen de 25 en 30 liter per 100 km. 700 g/km.

En wij maken ons zorgen over een auto die 1:20 diesel loopt (132 g/km) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
t_captain schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 08:34:
[...]

Een DAF XF zit ergens tussen de 25 en 30 liter per 100 km. 700 g/km.

En wij maken ons zorgen over een auto die 1:20 diesel loopt (132 g/km) ;)
En dat is dus bizar veel :+

Als ik kijk dat de CO2 grens voor diesel bij mij op 110 gram ligt en voor benzine op 130. Uiteraard is het logisch dat je daarvoor geen 2.0+ liter diesel en/of benzine kan leasen (al lukt dat voor sommige merken/modellen zelfs ook nog). Wat ik echter vrij bizar vind is dat een beetje normaal vermogende 1.6 daar al niet aan voldoet in deze Insignia. Laat staan als je er een automaat onder klust.

Dit gaat in leaseland in ieder geval geen succes worden ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-10 20:43

Ktenolix

Pijlsnel

LuPo schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:12:
[...]

Maar dat wist je dan toch al toen je ging oriënteren? :+ 14% -> 22%
En fiscale waarde nu <€30k (gok ik) en straks >€40k

Ik maak altijd rekensommetjes voor ik mij ga verlekkeren aan al dat moois. :P
Haha, klopt helemaal. Ik heb me een beetje laten verleiden door de mooie SUV modellen O+
Na het krijgen van de offertes kwam ik terug in de realiteit. Een realiteit waarin ik het liefst zo weinig mogelijk betaal voor een auto die in ieder geval ruim genoeg is en een trekhaak heeft. Alle andere snufjes zijn ontzettend gaaf in den beginne, maar na een aantal weken/maanden is elke auto maar 'gewoon' een auto. :)

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:17

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Korvaag schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 08:38:
[...]

Als ik kijk dat de CO2 grens voor diesel bij mij op 110 gram ligt en voor benzine op 130. Uiteraard is het logisch dat je daarvoor geen 2.0+ liter diesel en/of benzine kan leasen (al lukt dat voor sommige merken/modellen zelfs ook nog). Wat ik echter vrij bizar vind is dat een beetje normaal vermogende 1.6 daar al niet aan voldoet in deze Insignia. Laat staan als je er een automaat onder klust.

Mijn V40 Cross Country D3 zit anders op 99g. 2 liter diesel 150pk.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-10 13:21

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

[...]

Maar jij hebt dan een CO2 grens opgelegd gekregen. Ik (en veel anderen, zo maak ik op uit wat er zoal rond rijdt) hebben zo'n grens niet ;)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
AllSeeyinEye schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 08:54:
[...]

Maar jij hebt dan een CO2 grens opgelegd gekregen. Ik (en veel anderen, zo maak ik op uit wat er zoal rond rijdt) hebben zo'n grens niet ;)
Dat komt anders in steeds meer regelingen terecht wegens maatschappelijk verantwoord ondernemen en dat soort hippiegedrag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-10 21:22
Ktenolix schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 08:51:
[...]

Haha, klopt helemaal. Ik heb me een beetje laten verleiden door de mooie SUV modellen O+
Na het krijgen van de offertes kwam ik terug in de realiteit. Een realiteit waarin ik het liefst zo weinig mogelijk betaal voor een auto die in ieder geval ruim genoeg is en een trekhaak heeft. Alle andere snufjes zijn ontzettend gaaf in den beginne, maar na een aantal weken/maanden is elke auto maar 'gewoon' een auto. :)
Een Seat Ateca is wellicht betaalbaarder dan een VW Tiguan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Korvaag schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:02:
[...]

Dat komt anders in steeds meer regelingen terecht wegens maatschappelijk verantwoord ondernemen en dat soort hippiegedrag :+
Daar doet mijn baas ook aan mee. Die rijdt Tesla :)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:28

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Vraagje: Wordt die CO2-uitstoot per kilometer nu gemeten per kilometer op de kilometerteller of per werkelijk afgelegde kilometer. Dat zou best wel eens een paar % verschil kunnen maken, in aanmerking nemend dat die kilometerteller op hetzelfde mechaniek zit dat ook de snelheid in de auto weergeeft.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
[...]

Ik zou je leaseregeling de schuld geven.

Je bent gebonden aan benzine met een verbruik van ten hoogste 1:18, of een diesel die 1:24 loopt.

In termen van conventioneel angedreven auto's is dat een Citroen C1, of een Polo diesel. De auto's in de klasse van een junior intercedent bij Tempo Team dus, en een eind verwijderd van een Insignia.

Wil je groter rijden, moet je sjoemelen met uitstoorcijfers of hybride rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

t_captain schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:07:
[...]

Je bent gebonden aan benzine met een verbruik van ten hoogste 1:18, of een diesel die 1:24 loopt.

In termen van conventioneel angedreven auto's is dat een Citroen C1, of een Polo diesel. De auto's in de klasse van een junior intercedent bij Tempo Team dus, en een eind verwijderd van een Insignia.

Als ik op de Autoweek autovergelijker kijk zie ik dat er meer dan genoeg keuze is wanneer ik de CO2 uitstoot zet op <100 gram. Dan zit je echt niet vast aan een C1 of een Polo.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuare8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:32
Mx. Alba schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 08:52:
[...]

Mijn V40 Cross Country D3 zit anders op 99g. 2 liter diesel 150pk.
Ik ging er van uit dat mijn V40 D3 ook 99gr zou uitstoten, maar bij aflevering zag ik dat er 101gr stond op het inschrijvingsformulier. Vreemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Tsurany schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:14:
[...]

Als ik op de Autoweek autovergelijker kijk zie ik dat er meer dan genoeg keuze is wanneer ik de CO2 uitstoot zet op <100 gram. Dan zit je echt niet vast aan een C1 of een Polo.
Als je kijkt naar praktijkverbruik, dan is die CO2 limiet een veroordeling tot kleine en langzame auto's (of hybrides).

Alleen laten de regels (ECE meetcyclus) op dit moment nog wat ruimte om met CO2-uitstoot te sjoemelen. Daardoor kun je inderdaad wat grotere auto's rijden. Voor zolang het duurt. En dat is niet de merite van de leaseregeling, maar van de autofabrikanten die erg goed zijn in sjoemelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

t_captain schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:30:
[...]

Als je kijkt naar praktijkverbruik, dan is die CO2 limiet een veroordeling tot kleine en langzame auto's (of hybrides).

Alleen laten de regels (ECE meetcyclus) op dit moment nog wat ruimte om met CO2-uitstoot te sjoemelen. Daardoor kun je inderdaad wat grotere auto's rijden. Voor zolang het duurt. En dat is niet de merite van de leaseregeling, maar van de autofabrikanten die erg goed zijn in sjoemelen :)
Ik neem aan dat, wanneer er een CO2 regeling is, dit gebaseerd is op de fabrieksopgave. Het zal een drama worden als je dit gaat baseren op werkelijke uitstoot en werkelijk verbruik. Dan kunnen je medewerkers enkel met 90 achter een vrachtwagen aan de snelweg over.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Absoluut. Maar de "redelijkheid" van de CO2-limiet hangt af van de mate waarin ECE verbruik afwijkt van praktijkverbruik.

De baas zegt in dit geval: "ga een Polo bluemotion rijden", waarop VW antwoordt: "don't worry, we hebben de Passat ook in de gewenste getallen kunnen sjoemelen" :)

Zodra de fabrikanten daarmee ophouden, zit je met je leaseregeling alsnog vast aan die Polo BM.

Terug on topic, als je van crossovers houdt, heb je binnen het huidige aanbod best veel keuze. Als je van hoge auto's houdt, Toyota RAV4, Mini Countryman? In diesel is de keus kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
[...]

Dit zijn opgegeven waardes door de fabrikanten. Er zijn zat auto's te vinden op dat vlak. Je hebt feitelijk zelfs bijzonder weinig beperkingen. Alleen moet je genoegen nemen met de standaard en soms standaard+ motoriseringen. Bij VAG kan je bv prima de 150pk 1.4 benzine nemen met automaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
AllSeeyinEye schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 08:54:
[...]

Heel België wel (~VAA), en het zou wel eens goed kunnen zijn dat die meer D-segmenters leasen dan NL. ;)
[...]

Bij de Astra kan Opel wel mooie cijfers op papier voorleggen, waarom zou dat op die Insignia niet moeten lukken? Dan gaat het niet over sjoemelen, maar optimaliseren. Denk aan banden met lage rolweerstand, etc.

Overigens is er een V6 TDI A4 die 109gr doet, dus je verhaal over C1's en Polo diesels is niet echt terecht.
t_captain schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:46:
Zodra de fabrikanten daarmee ophouden, zit je met je leaseregeling alsnog vast aan die Polo BM.
Niemand gaat genoegen nemen met een Polo BM als ze van een Passat of 3 serie komen. Die lease regeling verandert heus wel mee mochten de fabrikanten reële verbruikscijfers gaan opgeven.
sQuare8 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:24:
[...]

Ik ging er van uit dat mijn V40 D3 ook 99gr zou uitstoten, maar bij aflevering zag ik dat er 101gr stond op het inschrijvingsformulier. Vreemd!
Als er grotere velgen of andere (zware) opties er op zitten dan gaat die co2 uitstoot vaak omhoog. De 99gr is waarschijnlijk van een model met de kleinste (aerodynamische) velgen en lage rolweerstand banden.

[ Voor 78% gewijzigd door AndRo555 op 23-03-2017 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuare8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:32
[b]AndRo555 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 13:13:

[...]

Als er grotere velgen of andere (zware) opties er op zitten dan gaat die co2 uitstoot vaak omhoog. De 99gr is waarschijnlijk van een model met de kleinste (aerodynamische) velgen en lage rolweerstand banden.
Die mogelijkheid is er zeker. Maar de uitstoot stond ook op de offerte, waar de correcte uitvoering, opties etc opstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrVB
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-09 11:29
LuPo schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 17:09:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk Astra <-> Mazda 3 ;)
Beide diesel voor jou?
eehm, juist ja :D .
Maar goed. In principe komt de fiscale waarde van Astra met een vergelijkbare uitrustig hoger te liggen dan die van de Mazda 3. Dit wordt uiteindelijk wel gecompenseerd met een lager leasenormbedrag.
Ik heb alleen niet met de biturbo gereden van de Astra, maar in de 136 pk variant. Die is in principe al pittig genoeg trouwens. Wil je de biturbo dan kom je fiscaal wel een heel stuk hoger uit.
De Astra heeft een aantal opties die niet op de Mazda te verkrijgen zijn, zoals: AGR stoelen (met massage en ventilatiefunctie), schuif/kanteldak, Android auto/Apple Carplay ondersteuning. De Mazda heeft bijvoorbeeld weer het HUD wat de Astra weer niet heeft.
Je merkt wel dat de Mazda een aantal jaren langer op de markt is. Vooral de ondersteuning op Android Auto zou ik bijvoorbeeld wel prettig vinden. En voor sommigen kan het instrumentenpaneel wat gedateerd ogen. Vooral als het contact uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:23
Ktenolix schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 07:30:

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 85kW Comfortline Business
met:
  • Metallic lak ‘Caribbean Blue’
  • 17” Lichtmetalen velgen ‘Tulsa’
  • Trekhaak
  • Koplampverlichting LED plus
  • Spiegelpakket
  • Winterpakket
  • Achterklep met sensorgestuurde opening, elektrisch sluitbaar (Easy Open)
Wat zit er in de Comfortline Business standaard in? In België hebben we enkel Trendline, Comfortline en Highline.
Ben nu aan het kijken naar een Tiguan Comfortline of Trendline. Maar de packs die wij beschikbaar hebben op de Comfortline, zijn best wel ok:
  • [b]Pack Travel[/b]
  • Buitenspiegel passagierszijde klikt naar beneden
  • Elektrisch bediende kofferklep
  • Elektr.uitklapb.buitenspiegels+grondverlichting
  • GPS Discover Media
  • APP-Connect
  • Bluetooth
  • [b]Pack Premium[/b]
  • Top-comfort zetels vooraan
  • Area View+Rear View+Park Assist
  • Portierbekledingen in lederoptiek
  • Panoramisch open dak
  • Verwarmde voorzetels
  • Elektrisch inklapbaar buitenspiegels
  • Opberglade onder de passagierszetel vooraan
  • Vienna lederbekleding
  • Bestuurderszetel elektrisch regelbaar
En die kan ik dan aanvullen met nog een paar kleinigheidjes (bvb Pack Ambiente + reservewiel ;of zilveren dakrails + Bagageruimtevloer deelbaar+opbergvak reservewiel + Verwarmbaar multiefunctiestuur ;of andere combinaties/kleine opties
Kan je met de Trendline quasi niet aan tippen (daar heb je bvb het Pack Adventure nodig om zaken toe te voegen die de Comfortline standaard heeft zoals 3-zone airco, lederen stuurwiel, parkeersensoren, 17" velgen en radio.)

En dan de volgende keuze inderdaad: 115pk of 150pk. In de 150 pk kan ik in mijn leasebudget het Pack Premium niet nemen zonder bij te betalen. Dat is wel jammer. Zal toch eens een testrit moeten regelen.
Het helpt dat onze vorige wagen een 95pk Grand C-Max was natuurlijk (de A4 Avant 136pk die ik nu tijdelijk rij maar even buiten beschouwing gelaten - rijdt geweldig, maar past niet echt qua benodigdheden; mag gelukkig omruilen en een nieuwe bestellen).
En dan maar gelijk vergelijken met de VW Touran (zee van ruimte) en de BMW 2 Gran Tourer (doen ze leuke promotie op bij 1 van onze LM).

[ Voor 24% gewijzigd door Kwakkel op 23-03-2017 17:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
Kwakkel schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 17:31:
[...]

...
En dan de volgende keuze inderdaad: 115pk of 150pk. In de 150 pk kan ik in mijn leasebudget het Pack Premium niet nemen zonder bij te betalen. Dat is wel jammer. Zal toch eens een testrit moeten regelen.
...
Het is dat de 115pk 320Nm heeft en de 150pk, 340Nm. Dat is niet echt een groot verschil in koppel. Het grote verschil zit hem dan in de hogere toeren. En daar rijdt je, normaal gezien, niet zo heel vaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DYX
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-10 22:21

DYX

[...]

Wat zit er in de Comfortline Business standaard in? In België hebben we enkel Trendline, Comfortline en Highline.
Hier zit o.a.:
DAB+ radio, LED achterlichten, Adaptive Cruise Controle, CarNet services. Nog een aantal opties (dacht bepaalde stoffen bekleding o.a.).

Vandaag maar de dealer gebeld. Mijn Tiguan is op dit moment al in productie en wordt week17 afgeleverd! Toch een maand eerder dan verwacht. Levertijd zal dan maar 2 maanden zijn

[ Voor 3% gewijzigd door DYX op 23-03-2017 20:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

[...]

[...]
Eh, off the top of my head, tov Comfortline heeft de Business uitvoering:
  • ACC
  • DAB+
  • Navigatie + mediasysteem
  • Spraakbediening
  • Topcomfort stoelen

Weet iemand of er toevallig voor de Peugeot 308SW een facelift o.i.d. gepland staat? Ik heb een offerte opgevraagd voor de meest aangeklede uitvoering, en die prijs valt reuze mee:

Peugeot 308SW 1.6 BlueHDI 88kW EAT6 (automaat)
Uitvoering: Blue Lease Premium
Met standaard o.a.:
  • Elektrische parkeerrem
  • LED verlichting
  • Inklapbare buitenspiegels
  • Navi + telefoonvoorbereiding
  • Parkeerhulp voor + achter (geen camera)
  • Mistlamp met bochtverlichting
  • Glazen panoramadak
Opties:
  • Lak 'Blanc Nacré'
  • Trekhaak
  • KESSY
  • DAB+
  • Pack Sécurité (ACC, Front assist, Emergency braking)
Met een bagageruimte van 610/1660L een prima ruime auto. Al is het infotainmentsysteem wellicht niet het beste. Het blijft een lekkere goedkope auto. :) Netto maandlasten komen hiermee uit op 260,- p/m. Dat is wat mij betreft dikke prima. :)

Ik zit te twijfelen om DAB+ weg te laten en daarvoor in de plaats de 18" Saphir velgen te kiezen. Op de Blue Lease Premium zit standaard de Topaze velgen. Die vind ik niet echt mooi :p .

Binnenkort sowieso een aantal stations proefrijden. Skoda Octavia Combi en de nieuwe Golf Variant staan ook op m'n shortlist, maar die komen snel boven de 35k als ik ze ruim aankleed. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Ktenolix op 24-03-2017 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 18:26

@r!k

It is I, Leclerq

Het verschil tussen fm en dab+ is enorm. Ik zou dab er zeker inlaten.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ktenolix schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 07:44:
[...]

Weet iemand of er toevallig voor de Peugeot 308SW een facelift o.i.d. gepland staat? Ik heb een offerte opgevraagd voor de meest aangeklede uitvoering, en die prijs valt reuze mee:
Volgens de dealer die ik van de week sprak komt er binnenkort een kleine facelift aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@r!k schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 08:02:
Het verschil tussen fm en dab+ is enorm. Ik zou dab er zeker inlaten.
Dit is toch geen 50+ forum? ;) Ik luister eigenlijk nooit meer radio, en ik ben al wat ouder..

En als de keus is tussen DAB of van 16" naar 18" dan wist ik het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 09:17:
[...]

Dit is toch geen 50+ forum? ;) Ik luister eigenlijk nooit meer radio, en ik ben al wat ouder..

En als de keus is tussen DAB of van 16" naar 18" dan wist ik het wel.
Ik ook. DAB+. Ik luister als dertiger regelmatig radio. Zowel voor muziek als voor actualiteiten (Radio 1 of BNR). Ook al had ik budget had ik niet van 16" naar 18" gegaan. Ik vind dat je dan te veel moet inleveren op rijcomfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 09:06:
[...]

Volgens de dealer die ik van de week sprak komt er binnenkort een kleine facelift aan.
Ah, heeft die dealert verder nog details vrijgegeven? Infotainmentsysteem upgrade oid? :P

Denk dat ik dab+ er ook wel op laat. Heb nu in m'n Leon best vaak last van storende radiozenders. Die 18" saphir velgen zijn mooi, maar ben idd wel bang dat ik teveel rijcomfort ervoor inlever. Ik moet die standaard 16" Topaze velgen maar eens in het echt zien om te bepalen of ik andere velgen wil. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ktenolix schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 09:35:
[...]

Ah, heeft die dealert verder nog details vrijgegeven? Infotainmentsysteem upgrade oid? :P
Niet echt, ook niet op doorgevraagd. Ik wou er gewoon een hatchback zien aangezien mijn nieuwe werkgever er een voor mij heeft staan met 14% bijtelling. Het infotainmentsysteem ken ik al vanuit mijn Cactus. Op zich niet dramatisch, het had allemaal wel een tikje verfijnder gekund. Maar het doet wat het moet doen op zo nu en dan een trage opstart na heb ik er eigenlijk nooit echt problemen mee gehad. Alhoewel ik knoppen voor de airco liever apart heb. Maar zo vaak stel ik het niet bij met climate control.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Deze week getekend voor de Tiguan, is uiteindelijk de volgende configuratie geworden: :)

1.4 TSI 150PK DSG Highline
Achterklep elektrisch sluitbaar (easy open)
LED Plus
Pure White
R-Line Exterieur (19 inch Sebring)
Advance pakket
Executive pakket
Achteruitrijcamera met parkassist
Reservewiel ruimtebesparend
Dynaudio
DAB+

Nu is het wachten, zou deze week de levertijd nog horen, maar ben bang dat het toch volgende week gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik vind het nog steeds verbazingwekken dat ze 150PK uit een 1.4 benzineblokje kunnen persen... :D

Trouwens, zulke grote velgen onder een crossover, zou je dat wel doen? Ik vind bij dat soort auto's juist wat kleinere velgen mooier staan. Voor mijn V40 Cross Country heb ik ook 17" genomen. Groter vind ik niet mooi bij zo'n auto. Maar ja, gelukkig verschillen smaken, anders zou het maar een saaie boel zijn! :)

[ Voor 62% gewijzigd door Mx. Alba op 24-03-2017 10:22 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mx. Alba schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:21:
Ik vind het nog steeds verbazingwekken dat ze 150PK uit een 1.4 benzineblokje kunnen persen... :D
Ze kunnen ook 142PK uit een 1.0 3-cillinder persen, dus ja. Ze zijn lekker aan het uitknijpen. Vraag me wel eens af waar dat zal stoppen... waar de grens ligt zeg maar

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Ik heb wel het idee dat de storingsgevoeligheid van motoren de laatste jaren toeneemt. Met al die turbo blokken. Privé zou ik misschien wel voor een Mazda Skyactive gaan. Dan weet je in ieder geval dat het jarenlang mee moet kunnen met normaal onderhoud.

Van die turbo blokken moet je nog maar afwachten hoe die zich op de lange duur houden. Wij hebben in onze V40 D2 1.6 115pk na een ton al een compleet nieuw motorblok. 8)7 Uiteraard is dat weer het andere uiterste..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens, zulke grote velgen onder een crossover, zou je dat wel doen? Ik vind bij dat soort auto's juist wat kleinere velgen mooier staan. Voor mijn V40 Cross Country heb ik ook 17" genomen. Groter vind ik niet mooi bij zo'n auto. Maar ja, gelukkig verschillen smaken, anders zou het maar een saaie boel zijn! :)
Tiguan is wel wat anders dan de V40CC qua model. Op 17" is dat echt wat jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:34:
[...]

Tiguan is wel wat anders dan de V40CC qua model. Op 17" is dat echt wat jammer.
Tiguan mag inderdaad wel wat grotere velgen hebben. Wielkassen zijn erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29

Vergelijking gaat een beetje scheef, een V40CC met een Tiguan......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WasBak
  • Niet online

Nee, ik vind de 19 inch er echt heel mooi onder. Een kennis van mij heeft er 20 inch onder hangen, dat vind ik dan wel iets teveel van het goede.

Zoals hierboven gezegd is het ook een iets ander type auto dan een V40, staat ook iets hoger op de wielen. ;)

-edit

Hierbij de foto met de 19 inchers: https://www.mupload.nl/img/yeiaecvbqq7rl.jpeg

[ Voor 5% gewijzigd door WasBak op 24-03-2017 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Dan voeg ik mij wel naar de consensus. ;)

Het ligt er inderdaad helemaal aan hoe groot de banden zijn. Onder een V40 hou je met 19" bijna geen band meer over. Staat heel sportief op een R-Design, maar compleet out of place op een Cross Country..

[ Voor 71% gewijzigd door Mx. Alba op 24-03-2017 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WasBak schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:37:
[...]

Nee, ik vind de 19 inch er echt heel mooi onder. Een kennis van mij heeft er 20 inch onder hangen, dat vind ik dan wel iets teveel van het goede.

Zoals hierboven gezegd is het ook een iets ander type auto dan een V40, staat ook iets hoger op de wielen. ;)

-edit

Hierbij de foto met de 19 inchers: https://www.mupload.nl/img/yeiaecvbqq7rl.jpeg
Echt een mooie bak die nieuwe Tiguan. Hoe zit het nu precies met de ruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasBak
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:59:
[...]

Echt een mooie bak die nieuwe Tiguan. Hoe zit het nu precies met de ruimte?
Ik heb voor mijn gevoel echt zeeën van ruimte. Met 2 kids achterin ging het ook meer dan prima, extra voordeel is ook dat de achterbanken te verschuiven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Mx. Alba schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:39:
Dan voeg ik mij wel naar de consensus. ;)

Het ligt er inderdaad helemaal aan hoe groot de banden zijn. Onder een V40 hou je met 19" bijna geen band meer over. Staat heel sportief op een R-Design, maar compleet out of place op een Cross Country..
Comfort is dan meteen ook veel anders. Ik merk al enorm verschil met 18/45/235 tov 18/40/225

Die 45 maakt het een stuk comfortabeler :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

Gelukkig loopt mijn leasecontract tot januari 2018. Schijnt dat Peugeot binnenkort (mei/juni) met een facelift van de 308 komt. Teasert:

Afbeeldingslocatie: https://s14.postimg.org/hc2sa1xtd/16649510.jpg
Google vertaling:
Voor een compacte neemt het op de ruimte. Toch is verkozen tot beste compacte 2017.

Lijkt een beetje op dit:
Afbeeldingslocatie: https://s30.postimg.org/e6s8q47mp/news-1604-peugeot-308-2-facelift-illustration-20.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ktenolix schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 11:31:
Gelukkig loopt mijn leasecontract tot januari 2018. Schijnt dat Peugeot binnenkort (mei/juni) met een facelift van de 308 komt. Teasert:

[afbeelding]
Google vertaling:
Voor een compacte neemt het op de ruimte. Toch is verkozen tot beste compacte 2017.

Lijkt een beetje op dit:
[afbeelding]
Check wel of ze het multimediasysteem een flinke update hebben gegeven! Dat is echt een crime in die 308...

En de correcte vertaling is: "Voor een compacte (auto) neemt hij veel ruimte in. Wederom verkozen tot beste compacte (auto) 2017" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

Mx. Alba schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 11:33:
[...]

Check wel of ze het multimediasysteem een flinke update hebben gegeven! Dat is echt een crime in die 308...

En de correcte vertaling is: "Voor een compacte (auto) neemt hij veel ruimte in. Wederom verkozen tot beste compacte (auto) 2017" :)
Bedankt voor de vertaling! Ik hoop idd dat het infotainment systeem een upgrade krijgt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een upgrade zou idd fijn zijn, maar het is met het huidige systeem nou ook weer niet zo dramatisch als sommigen doen voorkomen. Ik zou daar de auto niet voor laten staan iig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Korvaag
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 13:07:
Een upgrade zou idd fijn zijn, maar het is met het huidige systeem nou ook weer niet zo dramatisch als sommigen doen voorkomen. Ik zou daar de auto niet voor laten staan iig.
Ik ben het niet met je eens. Persoonlijk vind ik het van de zotte dat een auto van zoveel geld met zo'n systeem wordt uitgerust. Ik heb hem er, naast wat andere punten, echt om laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korvaag schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 13:09:
[...]

Ik ben het niet met je eens. Persoonlijk vind ik het van de zotte dat een auto van zoveel geld met zo'n systeem wordt uitgerust. Ik heb hem er, naast wat andere punten, echt om laten staan.
Het is dan ook persoonlijk. Het enige ingebouwde systeem waar ik tot noch toe blij van kon worden was dat van Mercedes. Op elke auto zijn wel genoeg punten te vinden die niet of net niet voldoen aan de wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 13:17:
[...]

Het is dan ook persoonlijk. Het enige ingebouwde systeem waar ik tot noch toe blij van kon worden was dat van Mercedes. Op elke auto zijn wel genoeg punten te vinden die niet of net niet voldoen aan de wensen.
Absoluut. Wat bij mij gewoon wringt is dat het in dit geval nog niet eens het gebruikersgemak is, maar dat het echt een hardwareprobleem betreft. Het systeem is gewoon te traag. Gebruiksgemak is iets waar ik me nog wel overheen kan zetten (immers: wat ik handig vind hoeft iemand anders niet perse handig te vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Korvaag schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 13:22:
[...]

Absoluut. Wat bij mij gewoon wringt is dat het in dit geval nog niet eens het gebruikersgemak is, maar dat het echt een hardwareprobleem betreft. Het systeem is gewoon te traag. Gebruiksgemak is iets waar ik me nog wel overheen kan zetten (immers: wat ik handig vind hoeft iemand anders niet perse handig te vinden).
Nog vreemder is dat hardware performance bij auto's vaak te kort schiet. Bij VAG idemdito. Trage meuk (inmiddels wel goede systemen) allemaal. Ford Sync 2 is ook niet snel te noemen enz enz. Hoe moeilijk kan het zijn om een UI te bouwen die reageert als een hedendaagse smartphone.

[ Voor 6% gewijzigd door JB op 24-03-2017 13:33 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korvaag schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 13:22:
[...]

Die ervaring heb ik niet met dit systeem in de Cactus. Enige waar traagheid vervelend is dat in 1 van de 20 keer (schatting) het systeem niet snel genoeg start zodat ik al van de oprit weg ben voordat de achteruitrijcamera aan was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:58
Zal wel iets met kostenbesparing zijn :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 13:35:
[...]

Die ervaring heb ik niet met dit systeem in de Cactus. Enige waar traagheid vervelend is dat in 1 van de 20 keer (schatting) het systeem niet snel genoeg start zodat ik al van de oprit weg ben voordat de achteruitrijcamera aan was.
Wellicht dat dat al een andere revisie was oid. Ik heb het systeem 1x geprobeerd in ehh.. 2014 was dat geloof ik. Ben toen voor de 14% Octavia gegaan met Columbus navi. Daar kon je namelijk wel adressen op intikken zonder 10 minuten bij je reistijd op te tellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Maar dan bijvoorbeeld een 2008 Prius heeft wel een lekker responsive multimediasysteem. In de 4 jaar dat ik met die auto gereden heb nooit problemen mee gehad. Je zet 'm in z'n achteruit en de camera is gewoon direct aan. Omschakelen tussen verschillende schermen was ook altijd flitsend snel. Dus het kan wel... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
DennusB schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:22:
[...]

Ze kunnen ook 142PK uit een 1.0 3-cillinder persen, dus ja. Ze zijn lekker aan het uitknijpen. Vraag me wel eens af waar dat zal stoppen... waar de grens ligt zeg maar
Het is allemaal niet zo bijzonder: sinds eind jaren 80 zitten sportieve motorfietsen al op 140pk per liter motorinhoud. Ik had een 600cc uit 90 die 90pk had. Toegegeven: daar zal niet snel 200k aan kilometers mee worden gereden.

Hedendaagse sportmotor heeft 200pk uit een liter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Laatst online: 20-06 15:29
ManiacScum schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:32:
Helaas moest ik vandaag de Superb weer terug brengen. Mijn keuze is nu wel definitief.
De Skoda Superb Style Business 1.6 TDI DSG met de volgende opties:

- Tech pakket
- Achteruitrijcamera
- 19 ich Phoenix dark velgen
- Sunset
- Reserve wiel

Niet geheel toevallig dan mijn optielijst zo kort is (uiteraard omdat Skoda al goed bedeeld is) maar de auto is al besteld en kan snel geleverd worden.

Het wordt (mits HR die plaat voor hun harses weg haalt) een Moonwhite Combi uitvoering
De kogel lijkt is hier ook door de kerk. Ik werd verzocht een offerte aan te leveren om te laten berekenen.
Mijn huidige auto blijft in het bedrijf maar gaat waarschijnlijk naar een nieuwe collega. 14% blijft natuurlijk interessant en er kan nog 2,5 jaar in gereden worden.

Opties toegevoegd: Sunset en reserve wiel.

[ Voor 0% gewijzigd door ManiacScum op 24-03-2017 15:35 . Reden: Status van 'lijkt' naar 'is' aangepast na een verlossende mail ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korvaag schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 13:39:
[...]

Wellicht dat dat al een andere revisie was oid. Ik heb het systeem 1x geprobeerd in ehh.. 2014 was dat geloof ik. Ben toen voor de 14% Octavia gegaan met Columbus navi. Daar kon je namelijk wel adressen op intikken zonder 10 minuten bij je reistijd op te tellen :+
Mijn Cactus was van 2015. Binnen een minuut had ik alles wel ingetypt. En als ik ergens voor de 2e keer moest zijn veel sneller. En ach, een Octavia. Ook dat moet je maar liggen, ik zou er zelf nooit een kiezen. Zo heeft iedereen zijn eigen overwegingen om tot een keuze te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 13-10 20:10

Maximus

There is no substitute

Ben op dit moment een auto aan het berekenen, een Tesla Model S. Ik heb alleen een vraag over de berkenmodule van mijn leasemaatschappij, Alphabet. Bijgevoegd is de berekening van Alphabet voor de model S op basis van mijn voorwaarden:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dGO47qT.jpg

Mijn besteed bedrag is EUR 1.326 per maand. Eigen bijdrage daardoor EUR 701 omdat het maandbedrag EUR 625 is. Echter nu komt Alphabet met een berekening van de netto bijtelling ad EUR 474. Klopt alleen deze berekening wel? Het lijkt namelijk te mooi om waar te zijn...

Lijkt er op dat de bijteling in mindering wordt gebracht op de eigenbijdrage die betaald moet worden om zo een maximaal bedrag te krijgen ad EUR 474 netto per maand?

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:58
Vandaag me lease auto opgehaald Ford C-max 7% bijtelling komt uit 2015 dus nog tot en met 2020 7 % bijtelling. Km stand 24.000 dus tja weinig mee greden. bedrijf heft hem zelf aangeschaft.
Kofferruimte is niet al te ruim maar voor nog geen 100 euro netto in de maand is die zeker niet verkeerd.
Dan zie ik het wel in 2020 wel weer. Trekt zeker scherp op .
Maar goed ben er zeker blij mee voor in NL prima auto en voor aop vakantie tja gaan we vliegen dit jaar en huren daar een auto.
En volgend jaar dan gooi ik er een dak koffer op en dan werkt het ook.

maar ben er wel tevreden over tot nu to.

[ Voor 6% gewijzigd door Raoul.TLS op 24-03-2017 19:54 ]

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-10 19:52
Maximus schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 19:36:
Ben op dit moment een auto aan het berekenen, een Tesla Model S. Ik heb alleen een vraag over de berkenmodule van mijn leasemaatschappij, Alphabet. Bijgevoegd is de berekening van Alphabet voor de model S op basis van mijn voorwaarden:

[afbeelding]

Mijn besteed bedrag is EUR 1.326 per maand. Eigen bijdrage daardoor EUR 701 omdat het maandbedrag EUR 625 is. Echter nu komt Alphabet met een berekening van de netto bijtelling ad EUR 474. Klopt alleen deze berekening wel? Het lijkt namelijk te mooi om waar te zijn...

Lijkt er op dat de bijteling in mindering wordt gebracht op de eigenbijdrage die betaald moet worden om zo een maximaal bedrag te krijgen ad EUR 474 netto per maand?
Bijtelling is 4% dacht ik.
Dus zo uit te rekenen als je de prijs incl. opties weet van de auto :?
Berekening lijkt wel te kloppen ja, weet niet de exacte prijs van de auto, rond de 92K?

Eigen bijdrage mag worden afgetrokken van bruto bijtelling mits t.b.v privegebruik (zie bd)
Deze kan echter nooit negatief zijn.

Ik vraag me echter af of je zoveel boven de norm mag leasen?
Wij morgen bijv. max 10% boven de norm, welke dan eigen bijdrage is, daarbij mag de auto dan ook niet in een andere klasse vallen, om onderscheid tussen directie en ander personeel te houden ;)
Echter de offerte kan ik ook wel laten maken online, zal alleen nooit goedgekeurd worden :+

[ Voor 6% gewijzigd door JvdW op 24-03-2017 20:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ebis
  • Niet online

[afbeelding]

Volgens mij is de 474 euro alleen maar de overschrijding van je leasebedrag en niet je bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

JvdW schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 20:10:
[...]

Bijtelling is 4% dacht ik.
Dus zo uit te rekenen als je de prijs incl. opties weet van de auto :?
Berekening lijkt wel te kloppen ja, weet niet de exacte prijs van de auto, rond de 92K?

Eigen bijdrage mag worden afgetrokken van bruto bijtelling mits t.b.v privegebruik (zie bd)
Deze kan echter nooit negatief zijn.

Ik vraag me echter af of je zoveel boven de norm mag leasen?
Wij morgen bijv. max 10% boven de norm, welke dan eigen bijdrage is, daarbij mag de auto dan ook niet in een andere klasse vallen, om onderscheid tussen directie en ander personeel te houden ;)
Echter de offerte kan ik ook wel laten maken online, zal alleen nooit goedgekeurd worden :+
Nou ik mag wel zoveel boven mijn maximale bedrag zitten. Dat is niet een probleem, ons bedrijf is daar redelijk makkelijk in. Werk bij een organisatie waarbij de partners zelf auto's regelen, en dat iedereen daar een eigen keuze in mag maken. Alleen onze starters hebben een maximale overschrijding van 50% van het bedrag wat ze mogen besteden aan een auto.

De fiscale waarde is EUR 94.600, inclusief de opties die meetellen voor de bijtelling.

@ebis dat gevoel heb ik dus ook, en zou je het bedrag nog moeten verhogen met EUR 132 aan feitelijke bijtelling op basis van de fiscale waarde. Dan kom je boven de 600 Euro.

[ Voor 6% gewijzigd door Maximus op 24-03-2017 20:28 ]

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:58

[afbeelding]

Als je onderaan voor bereken maandlasten kiest zal hij netjes alles tegen elkaar wegstrepen met betrekking tot eigen bijdrage en bijtelling... Veel bijtelling blijft er waarschijnlijk niet over met zo'n eigen bijdrage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Je weet dat 4% alleen over de eerste 50k is, en over het surplus 22%? Of is dat volgend jaar pas? Vanaf 2019.

[ Voor 8% gewijzigd door AllSeeyinEye op 24-03-2017 22:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:43

[afbeelding]

Je klimaatneutraalregeling zorgt ervoor dat je zoveel minder gaat betalen dan je zou verwachten. Zit je toevallig bij PWC?
Ik zelf heb net een Model S besteld, en ook de klimaatneutraalregeling maximaal benut.
Overigens kun je ook beter een 60 nemen dan een 75 vanwege meerdere redenen, kan ik je ook wel toelichten in pm evt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:13

Sandyman538

SandstorM [148839]

Stoffa schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 23:32:
[...]

Je klimaatneutraalregeling zorgt ervoor dat je zoveel minder gaat betalen dan je zou verwachten. Zit je toevallig bij PWC?
Ik zelf heb net een Model S besteld, en ook de klimaatneutraalregeling maximaal benut.
Overigens kun je ook beter een 60 nemen dan een 75 vanwege meerdere redenen, kan ik je ook wel toelichten in pm evt.
Moet je wel snel zijn http://autovisie.nl/2017/...-model-s-60-van-de-markt/

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Stoffa schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 23:32:
[...]

Heb je even een PM gezonden. Maar klopt, een mede PwC'er ;)

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mbt de Tesla. De netto kosten zijn dus de eigen bijdrage. Bijtelling valt weg door de "hoge" eigen bijdrage. Dus niet EUR 600 zoals hierboven maar EUR 475. Zou zelf liever iets rijden met onbeperkte range voor dat bedrag, maar ieder zijn ding.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2017 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Voor 475 rijdt je een aardig aangeklede 320d of kale 520 . Dat is aanzienlijk minder luxe en snel dan een Tesla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat klopt. Maar persoonlijk werd ik niet blij van +/- 300 range en continue opletten en plannen van laden. Paar sprintjes? Oeps weer flinke hap van de range eraf. Even doortrappen in Duitsland? Oh nee, toch maar niet want dat moet ik tussendoor laden. Nee, voor mij liever gewoon een verbrandingsmotor op dit moment. Maar, ieder zijn ding. Als je per dag max 150km af moet leggen dan is het leuk werk. Met 100 op de rechterbaan hangen is niet zo mijn ding.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2017 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Mijn baas rijdt een Tesla model S, P90D. Die kan volgens mij 500 a 600 km rijden. Dat is prima te doen (volgens hem). Tesla is volgens mij dan ook juist de auto die wel ruim boven de 300 km range komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja.. 90D is wel even iets anders dan een 60 of 75. Dan begint het leuk te worden inderdaad. Met een 90D zou ik de meeste dagen uit de voeten kunnen. Nu het budget voor een 90D nog voor elkaar krijgen.. :)
Pagina: 1 ... 65 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic