Ik vind Android Auto nog erg beperkt. Ik heb er kort mee gespeeld in de nieuwe Civic tijdens de introductie-avond. Zoals je al zegt Google Maps, Music en Spotify, maar daarna is er niet zo'n lang lijstje meer. Vooral chatprogramma's die ik toch niet ga gebruiken, en nauwelijks extra navigatie of muziekprogramma's die ik juist wel zou willen (met name Waze en PowerAmp). Er zijn het afgelopen jaar ook erg weinig apps bijgekomen.Tsurany schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 09:39:
De vraag is ook of je heel veel gebruik gaat maken van het entertainment systeem. Tegenwoordig gebruiken mensen steeds meer Apple Carplay of Android Auto, dan zijn de features van het ingebouwde systeem minder relevant.
Persoonlijk is het voor mij een vereiste dat nieuwe auto's Android Auto ondersteunen. Dan kan ik gebruik maken van Google Maps, Google Music, Spotify,...
De interface van Honda Connect in mijn huidige Civic is nog erg beperkt, maar in de nieuwe werkt dat al een stuk beter. Ik vraag me dus af of ik dat zou gaan gebruiken icm een 64Gb USB stick zoals ik nu doe of dat ik Android Auto zou gaan gebruiken.
Ik heb het idee dat er voor Apple Carplay meer apps beschikbaar zijn en dat die ook meer hun eigen UI mogen bouwen. Omdat ik geen iPhone (meer) heb, heb ik daar niet mee kunnen spelen, maar in verschillende reviews die ik gezien heb lijkt dat op dit moment beter/uitgebreider dan Android Auto.
Ik zal in 2019 waarschijnlijk ook op mijn eisen/wensen lijstje hebben staan dat er Android Auto en/of Apple Carplay ondersteuning moet zijn, maar dan moeten er wel wat meer apps beschikbaar zijn. Ik had een soort Continuum-achtige situatie verwacht (veel apps met aangepaste UI voor het scherm waar het op dat moment op weergegeven wordt), maar dat is bij beide bepaald niet het geval.