Zeggen de BPM om te bouwen naar een volledig CO2 gebaseerd model, en dan een dieseltoeslag inbouwen (die ook nog eens veel hoger uitvalt dan in de oude BPM). Knurften.
Verwijderd
Bij de Superb is het gewoon een prijsaanpassing van Skoda zelf. BPM is op de 1.6TDI maar 200 meer. Terwijl dezelfde config een 2300 duurder is in 2017.
Dieseltoeslag is IMHO nog te laag. Beter gaat de overheid belasting heffen op basis van NOx uitstoot.t_captain schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 22:28:
Zeggen de BPM om te bouwen naar een volledig CO2 gebaseerd model, en dan een dieseltoeslag inbouwen (die ook nog eens veel hoger uitvalt dan in de oude BPM). Knurften.
Geen gek idee, maar dan moet je de regels officieel zo maken. En niet een systeem wat op papier om CO2 gaat, maar stiekum de herkomst van de CO2 belast ipv alleen de CO2.
Ik heb een budget van 800 per maand inclusief brandstof en blijkbaar past een octavia business edition dsg precies binnen dat budget. Thanks iig, toch eens goed kijken naar de SkodaJvdW schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 20:18:
[...]
Als de Octavia in budget past zou ik deze kiezen.
Ik heb zelf net de Megane Estate Bose laten bestellen![]()
![]()
Rij nu ook in een Megane uit 2013 met inmiddels 180K op de teller en de huidige is toch wel verbetert.
Eerste indruk is behoorlijk goed.Ashy schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 16:50:
[...]
Ik ben zeer benieuwd naar je eerste impressie van de Tiguan, heb deze auto op mijn lijstje staan als potentiële volgende auto.
De 125pk zou ik wel links laten liggen, net aan voldoende voor de auto.
Vond direct een erg fijne zitpositie (met de comfortstoelen). Auto was ook wat ruimer dan ik had verwacht.
Kon goed achter mijzelf zitten en de kofferbak is ruim zat voor mij.
Interieur voelt erg modern aan, komt ook door de discover pro navigatie en het active info display.
De sfeerverlichting en panorama dak was erg prettig.
Het demo model had geen geen dynaudio, en het standaard geluid systeem viel me tegen (heb nu Audi soundsystem in de A3, dus niet de standaard audio, maar ook niet de bose set).
Op de snelweg was het in de auto zelf vrij rustig, op wat windgeluid na wat van de spiegels af kwam.
Sturen ging strak met voor het formaat auto genoeg gevoel, wellicht ook door de 18"velgen en sportonderstel. Voelde de drempels wel meer dan verwacht, dus dat laatste zou ik zelf niet nemen.
Levertijd voor een versie zonder R-line is 10-12 weken, volgende maand ofzo eens een keer offertes van de Leasemaatschappijen opvragen. Wellicht dat ik nog andere proefritten ga doen, maar deze was in ieder geval erg positief, en ik hou niet van keuzestress
Nu op de wenslijst:
VW Tiguan, 1.4 150pk met DSG
- advance pakket
- file assistent
Audio laat ik waarschijnlijk achteraf aanpakken
[ Voor 4% gewijzigd door secury op 19-03-2017 20:58 ]
Ik had het al in het grote Peugeot topic geplaaatst, maar doe het ook hier even...daar is dit topic voor natuurlijk:)
Ik ga dus vanavond waarschijnlijk de bestelling plaatsen voor een 308 SW GT. Hij heeft het gewonnen van de Seat Leon ST FR en ook de nieuwe Golf Variant met r-line. Ik heb de knoop niet door kunnen hakken op basis van voor en nadelen, en het gevecht tussen verstand en gevoel heeft ook geen winnaar opgeleverd. Maar ik zal een knoop moeten doorhakken, want ik ben al twee keer gebeld door de LM of ik nu niet eens mijn bestelling ging doorgeven aangezien het leasetermijn van mijn A3 s-line over anderhalve maand afloopt. Dus de keuze is gevallen op gewoon iets anders dan vag. Al ben ik er wel achter dat ik een behoorlijke stap achteruit moet doen vooral wat betreft de navigatie. Buiten het gebruik van het scherm, als je eindelijk je route hebt ingevoerd, is het systeem dan wel goed/accuraat met de routeaanwijzingen?
Nu heb ik toch nog twee vraagjes voordat ik op de knop druk...en dat is of het Pack Securité het geld waard is. Ik zou het waarschijnlijk alleen nemen voor het extra kleurenscherm, maar kan er eigenlijk niet al teveel over vinden. De tweede vraag is wat men van de stoelen vindt. Ik heb een uurtje proefgereden, en vond ze niet fantastisch, een beetje hard. Ik vind de stoelen in de A3 erg fijn, dus wellicht is het een kwestie van wennen, en misschien tot nu toe verwend zijn.
Dus...zijn er nog advies of tips wat betreft de opties voordat ik de bestelling doorgeef? Niet dat er zoveel extra aan te vinken is bij zo'n GT...
Bij voorbaat dank...
Ik ga dus vanavond waarschijnlijk de bestelling plaatsen voor een 308 SW GT. Hij heeft het gewonnen van de Seat Leon ST FR en ook de nieuwe Golf Variant met r-line. Ik heb de knoop niet door kunnen hakken op basis van voor en nadelen, en het gevecht tussen verstand en gevoel heeft ook geen winnaar opgeleverd. Maar ik zal een knoop moeten doorhakken, want ik ben al twee keer gebeld door de LM of ik nu niet eens mijn bestelling ging doorgeven aangezien het leasetermijn van mijn A3 s-line over anderhalve maand afloopt. Dus de keuze is gevallen op gewoon iets anders dan vag. Al ben ik er wel achter dat ik een behoorlijke stap achteruit moet doen vooral wat betreft de navigatie. Buiten het gebruik van het scherm, als je eindelijk je route hebt ingevoerd, is het systeem dan wel goed/accuraat met de routeaanwijzingen?
Nu heb ik toch nog twee vraagjes voordat ik op de knop druk...en dat is of het Pack Securité het geld waard is. Ik zou het waarschijnlijk alleen nemen voor het extra kleurenscherm, maar kan er eigenlijk niet al teveel over vinden. De tweede vraag is wat men van de stoelen vindt. Ik heb een uurtje proefgereden, en vond ze niet fantastisch, een beetje hard. Ik vind de stoelen in de A3 erg fijn, dus wellicht is het een kwestie van wennen, en misschien tot nu toe verwend zijn.
Dus...zijn er nog advies of tips wat betreft de opties voordat ik de bestelling doorgeef? Niet dat er zoveel extra aan te vinken is bij zo'n GT...
Bij voorbaat dank...
Afgelopen zaterdag een proefrit-dagje gehad met in totaal vijf auto's.
Volkswagen Tiguan Connected Series R-Line 1.4 TSI DSG

Ik kreeg natuurlijk een dikkere Tiguan mee dan ik zou kunnen leasen (sowieso moet ik een diesel).
De volgende opties zaten hier o.a. op:
+ Rijcomfort
+ Hoog op de weg
+ Veel overzicht
+ Erg ruim
+ Ook ruim in hoogte i.c.m. panoromadak
+ Stil (t.o.v. huidige Seat Leon)
+ Strak design
- Wordt al gauw erg duur
- 'normaal' design
Seat Ateca 1.4 TSI
De exacte opties weet ik zo niet, maar het volgende zat er wel op:
+ Ruime auto
+ Goedkoop (vergeleken met de Tiguan)
+ Rijdt prima
+ Veel overzicht
- Design gelijk aan Leon (wil nu wel wat anders)
- Wielkas niet rond
- Gevoelsmatig wat minder hoog op de weg
- Minder stil
Peugeot 308SW
Hier was ik al snel over uit. Ik weet niet wat voor opties er allemaal op zaten, maar dat interesseerde me ook niet.
Oordeel:
+ Ruime auto
+ Goedkoop
+ Glazen panoramadak
- Panoramadak kan niet open
- Interieur is minder
- Gebruik infotainmentsysteem
- Zicht op de weg
- Geen unieke auto
Peugeot 3008 GT-line

Dit model heeft mij aangenaam verrast. Ik heb een GT-line uitvoering mee gekregen. Opties o.a.:
+ Ruime auto
+ Mooi, apart design
+ Ruimer te leasen dan Tiguan (qua prijs)
+ Hoog op de weg
+ Rijcomfort
+ Apart interieur, wel mooi
- Hoofdruimte minder (zeker i.c.m. panoramadak)
- Gebruik infotainmentsysteem; veel zoeken (maar wellicht puur gewenning)
- Iets minder ruimte dan Tiguan
Skoda Octavia Combi 1.6TDI Ambition Business
Als laatste een showroom model gereden met in ieder geval het Tech Pakket erop.
Oordeel:
+ Ruim
+ Groot infotainment scherm
+ Rijcomfort
+ Goedkoop
- Koplampen
- Zoveelste octavia op de weg
Ik was bij de stations wellicht een beetje bevooroordeeld nadat ik de SUV's gereden heb. Mijn voorkeur gaat toch uit naar een SUV vanwege de wegligging en de ruimte. De Ateca valt echter wel van m'n shortlist af, aangezien het exact een Leon is van binnen (en buiten) (wil nu wel wat anders) en de buitenkant vindt ik een stuk minder mooi dan ik had verwacht.
Binnenkort maar eens een prijsindicatie opvragen voor een Tiguan en een 3008. De Tiguan zou wel een Comfortline Business uitvoering zijn met een paar opties, vanwege de prijs. Voor dezelfde catalogusprijs kan ik een ruimer aangeklede 3008 leasen.
Volkswagen Tiguan Connected Series R-Line 1.4 TSI DSG

Ik kreeg natuurlijk een dikkere Tiguan mee dan ik zou kunnen leasen (sowieso moet ik een diesel).
De volgende opties zaten hier o.a. op:
- Keyless entry + sensor gestuurde achterklep
- Elektrisch te openen en sluiten panoramadak
- ACC
- Active Info Display
- R-Line exterieur
- Full led koplampen en DRL.
+ Rijcomfort
+ Hoog op de weg
+ Veel overzicht
+ Erg ruim
+ Ook ruim in hoogte i.c.m. panoromadak
+ Stil (t.o.v. huidige Seat Leon)
+ Strak design
- Wordt al gauw erg duur
- 'normaal' design
Seat Ateca 1.4 TSI
De exacte opties weet ik zo niet, maar het volgende zat er wel op:
- Keyless entry + elektrische achterklep
- Panoramadak
- Full LED verlichting
+ Ruime auto
+ Rijdt prima
+ Veel overzicht
- Wielkas niet rond
- Minder stil
Peugeot 308SW
Hier was ik al snel over uit. Ik weet niet wat voor opties er allemaal op zaten, maar dat interesseerde me ook niet.
Oordeel:
+ Ruime auto
+ Goedkoop
+ Glazen panoramadak
- Panoramadak kan niet open
- Interieur is minder
- Gebruik infotainmentsysteem
- Zicht op de weg
- Geen unieke auto
Peugeot 3008 GT-line

Dit model heeft mij aangenaam verrast. Ik heb een GT-line uitvoering mee gekregen. Opties o.a.:
- Digitaal cockpit display
- Full LED verlichting
- ACC
+ Ruime auto
+ Mooi, apart design
+ Hoog op de weg
+ Rijcomfort
Oordeel:
+ Ruim
+ Rijcomfort
+ Goedkoop
- Koplampen
Ik was bij de stations wellicht een beetje bevooroordeeld nadat ik de SUV's gereden heb. Mijn voorkeur gaat toch uit naar een SUV vanwege de wegligging en de ruimte. De Ateca valt echter wel van m'n shortlist af, aangezien het exact een Leon is van binnen (en buiten) (wil nu wel wat anders) en de buitenkant vindt ik een stuk minder mooi dan ik had verwacht.
Binnenkort maar eens een prijsindicatie opvragen voor een Tiguan en een 3008. De Tiguan zou wel een Comfortline Business uitvoering zijn met een paar opties, vanwege de prijs. Voor dezelfde catalogusprijs kan ik een ruimer aangeklede 3008 leasen.
Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
Mooi lijstje, dankje! Das ook de mijneKtenolix schreef op maandag 20 maart 2017 @ 07:14:
Afgelopen zaterdag een proefrit-dagje gehad met in totaal vijf auto's.
Seat Ateca 1.4 TSI
De exacte opties weet ik zo niet, maar het volgende zat er wel op:Oordeel:
- Keyless entry + elektrische achterklep
- Panoramadak
- Full LED verlichting
+ Ruime auto
+ Rijdt prima
+ Veel overzicht
- Wielkas niet rond
- Minder stil
Peugeot 3008 GT-line
[afbeelding]
Dit model heeft mij aangenaam verrast. Ik heb een GT-line uitvoering mee gekregen. Opties o.a.:Oordeel:
- Digitaal cockpit display
- Full LED verlichting
- ACC
+ Ruime auto
+ Mooi, apart design
+ Hoog op de weg
+ Rijcomfort
Oordeel:
+ Ruim
+ Rijcomfort
+ Goedkoop
- Koplampen
Ateca valt bij mij ook af, levertijd van bijna een jaar momenteel... dacht het ff niet...
Gruwelijk gejatte Icoon!
Afgelopen zaterdag de 'nieuwe' octavia kunnen rijden, toevallig hadden ze net een demo model binnen. Het betrof de 1.0 TSI style bussiness uitvoering. Ik was vrij snel om, wat een heerlijke comfortabele auto. De motor is zeker vlot genoeg, en de rust in de auto is heerlijk. De review van autoweek "De auto is zo comfortabel dat het bijna week voelt" kan ik mij wel enigszins in vinden, je hebt niet echt lekker contact met de weg.
Ik heb voor mezelf de knoop doorgehakt, ik ga voor de octavia. Nu nog uitzoeken welke uitvoering/opties. ik neig naar iets meer betalen en de style bussines te nemen, navigatie columbus is wel erg prettig.
Ik heb voor mezelf de knoop doorgehakt, ik ga voor de octavia. Nu nog uitzoeken welke uitvoering/opties. ik neig naar iets meer betalen en de style bussines te nemen, navigatie columbus is wel erg prettig.
Waarom is het een probleem als meer mensen jouw goede smaak delen
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Mwah dat niet perse, maar het is leuker als je een auto hebt die niet op iedereen hoek van iedereen straat staat vind ik!Freee!! schreef op maandag 20 maart 2017 @ 12:09:
[...]
Waarom is het een probleem als meer mensen jouw goede smaak delen
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Je rijdt zelf Renault Megane toch?DennusB schreef op maandag 20 maart 2017 @ 12:12:
[...]
Mwah dat niet perse, maar het is leuker als je een auto hebt die niet op iedereen hoek van iedereen straat staat vind ik!

www.google.nl
De nieuwe Megane GT-Line zie je echt vrijwel niet nog. Dus tot nu toe valt ie goed op
Dat zien alleen kenners.... bij het vorige model was er een verschil in DRL tussen de GT-line en Bose, maar ik denk dat >90% van de weggebruikers gewoon de zoveelste Mégane zagen rijden. Idem voor de V40.DennusB schreef op maandag 20 maart 2017 @ 12:17:
[...]
De nieuwe Megane GT-Line zie je echt vrijwel niet nog. Dus tot nu toe valt ie goed op
Als je echt wat aparts wil rijden moet je kijken naar een Honda Civic of Mazda 3/6
Ik hoopte echt dat er met ingang van dit jaar wat minder voor de geijkte modellen zou worden gekozen, en meer voor variatie/leuke keus. Tot nu toe zie ik er op de weg en ook in dit topic nog niet erg veel van helaas. Op zich prima dat de modellen die tot vorig jaar geleast werden nu ook nog interessant zijn, maar het lijkt mij leuk om wat meer kleur en variatie op de weg te zien.
* gwystyl heeft een knalblauwe Civic Tourer

Deels eens. De voorbumper en de achterbumper (inclusief diffusor) en uitlaat-stuk zijn HEEL anders op een GT-Line. Idem voor de getinte ruiten, de badges en de chromen randjes. Dus je ziet het wel duidelijk bij de GT-Line bij dit modelgwystyl schreef op maandag 20 maart 2017 @ 12:23:
[...]
Dat zien alleen kenners.... bij het vorige model was er een verschil in DRL tussen de GT-line en Bose, maar ik denk dat >90% van de weggebruikers gewoon de zoveelste Mégane zagen rijden. Idem voor de V40.
Edit : En o ja : M'n GT-Line is knal blauw
[ Voor 4% gewijzigd door DennusB op 20-03-2017 12:26 ]
Of een S60gwystyl schreef op maandag 20 maart 2017 @ 12:23:
[...]
Als je echt wat aparts wil rijden moet je kijken naar een Honda Civic of Mazda 3/6![]()

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Dat komt omdat lease-maatschappijen de dienst uitmaken, en de geijkte modellen/merken nog steeds een flinke vinger in de pap hebben. Dus de geijkte modellen hebben nog steeds de beste lease-tarievengwystyl schreef op maandag 20 maart 2017 @ 12:23:
[...]
Dat zien alleen kenners.... bij het vorige model was er een verschil in DRL tussen de GT-line en Bose, maar ik denk dat >90% van de weggebruikers gewoon de zoveelste Mégane zagen rijden. Idem voor de V40.
Als je echt wat aparts wil rijden moet je kijken naar een Honda Civic of Mazda 3/6![]()
Ik hoopte echt dat er met ingang van dit jaar wat minder voor de geijkte modellen zou worden gekozen, en meer voor variatie/leuke keus. Tot nu toe zie ik er op de weg en ook in dit topic nog niet erg veel van helaas. Op zich prima dat de modellen die tot vorig jaar geleast werden nu ook nog interessant zijn, maar het lijkt mij leuk om wat meer kleur en variatie op de weg te zien.
Infinitigwystyl schreef op maandag 20 maart 2017 @ 12:23:
[...]
Ik zie alleen de achterlichten en daar in zie ik niet veel verschil.....DennusB schreef op maandag 20 maart 2017 @ 12:17:
[...]
Ietsss lager kijken dan, dan zie je een mooie diffusor en een uitlaat-pijpje. Dat heeft een "normale" versie nietManiacScum schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:12:
[...]
Ik zie alleen de achterlichten en daar in zie ik niet veel verschil.....
O ja : De Blue Iron kleur die ik er op heb is exclusief voor de GT-Line, dus ook daar kan je t nog aan zien
[ Voor 15% gewijzigd door DennusB op 20-03-2017 13:13 ]
Je snapt mijn punt niet.... die grote (achterlijk grote) achterlichten trekken alle aandacht naar zich toe, dat ik het verschil niet kan zien.DennusB schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:13:
[...]
Ietsss lager kijken dan, dan zie je een mooie diffusor en een uitlaat-pijpje. Dat heeft een "normale" versie niet
O ja : De Blue Iron kleur die ik er op heb is exclusief voor de GT-Line, dus ook daar kan je t nog aan zien
Ieder zijn meug hoor, maar naar mijn mening is een GT-line nou niet bepaald een afsteek tegen de meute.
Wil je echt exclusief zijn dan neem je een Infinity bijvoorbeeld (ik noem maar een willekeurig merk)
Tja, smaken verschillen blijkbaarManiacScum schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:29:
[...]
Je snapt mijn punt niet.... die grote (achterlijk grote) achterlichten trekken alle aandacht naar zich toe, dat ik het verschil niet kan zien.
Ieder zijn meug hoor, maar naar mijn mening is een GT-line nou niet bepaald een afsteek tegen de meute.
Wil je echt exclusief zijn dan neem je een Infinity bijvoorbeeld (ik noem maar een willekeurig merk)
ManiacScum schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:29:
[...]
Je snapt mijn punt niet.... die grote (achterlijk grote) achterlichten trekken alle aandacht naar zich toe, dat ik het verschil niet kan zien.
Wil je echt exclusief zijn dan neem je een Infinityi bijvoorbeeld (ik noem maar een willekeurig merk)
Collega kwam hiermee aanzetten:
https://www.infiniti.nl/cars/new-cars/q30.html
Echt een hele strakke bak.
Voor de prijs van een A3 heb je toch wel iets dat heel veel klasse uitstraalt.
Geen idee waarom we hem zo weinig zien.
Het is Infiniti met een i, niet met een y.ManiacScum schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:32:
Zo exclusief is hij nou.....
[ Voor 30% gewijzigd door BlakHawk op 20-03-2017 13:35 ]
Zo exclusief is hij nou.....
je punt was al duidelijk hoor....
[ Voor 39% gewijzigd door ManiacScum op 20-03-2017 13:36 ]
Leasetarieven zijn een stuk hoger dan bij populaire merken.dfrenner schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:30:
[...]
Dat is denk ik juist omdat de restwaarde minder hoog is omdat ie nog niet zo populair is? Leuk cirkeltje om uit te komen hahatiguan schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:38:
[...]
Leasetarieven zijn een stuk hoger dan bij populaire merken.
Wij hebben allemaal hetzelfde leasetarief, dus dat kan niet.tiguan schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:38:
Leasetarieven zijn een stuk hoger dan bij populaire merken.
We zitten gemiddeld tussen de 30 en 33k maximaal met ons leasetarief.
Mijn toekomstige peugeot zit met 29k op 680 per maand.
De Infiniti is vanaf 33k en zit dus sowieso onder de 700 euro wat de max is bij ons bedrijf.
Dus zoveel duurder kan hij niet zijn, anders had die collega hem niet gereden.
Edit:
https://www.athlon.nl/ess...759224820170101/48/35000/
[ Voor 7% gewijzigd door BlakHawk op 20-03-2017 13:46 ]
Zelden zo'n hoge vanafprijs voor stalen velgen met wieldoppen geziendfrenner schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:30:
[...]
[...]
Het is Infiniti met een i, niet met een y.
Ik zat net op directlease ff te calculeren, maar dan is Athlon wel heel goedkoop. Normaal gesproken is directlease wel redelijk conform de rest.dfrenner schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:44:
[...]
Wij hebben allemaal hetzelfde leasetarief, dus dat kan niet.
We zitten gemiddeld tussen de 30 en 33k maximaal met ons leasetarief.
Mijn toekomstige peugeot zit met 29k op 680 per maand.
De Infiniti is vanaf 33k en zit dus sowieso onder de 700 euro wat de max is bij ons bedrijf.
Dus zoveel duurder kan hij niet zijn, anders had die collega hem niet gereden.
Edit:
https://www.athlon.nl/ess...759224820170101/48/35000/
Je kan overigens niet per se aan de catalogusprijs een leaseprijs berekenen. Er spelen nog veel meer factoren mee. Ook bijvoorbeeld de mogelijkheid op vervangend vervoer en eigen risico. Ik kies altijd het laagste eigen risico bij directlease + budget vervangend vervoer. Bij Athlon zag ik die mogelijkheid niet.
[ Voor 17% gewijzigd door tiguan op 20-03-2017 13:58 ]
Athlon is heel vaak goedkoper hoor.tiguan schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:49:
Ik zat net op directlease ff te calculeren, maar dan is Athlon wel heel goedkoop. Normaal gesproken is directlease wel redelijk conform de rest.
Wij vragen alle offertes aan bij Leaseplan en bij Athlon en kiezen de goedkoopste optie. Denk dat 75% Athlon rijdt bij ons. Ik heb de afgelopen leaseauto's allemaal Athlon gereden, was iedere keer goedkoper dan Leaseplan.
Dan kies je de premium:PeaceNlove schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:44:
Zelden zo'n hoge vanafprijs voor stalen velgen met wieldoppen gezienVoor hetzelfde geld rijdt je al een instapper A3 met mooie velgen. Geen wonder dat niemand die auto in de lease neemt, vooral als de leasemaatschappij er dan ook nog fraaie tarieven voor rekent.
https://www.athlon.nl/ess...761029520170101/48/35000/
Heb je 235/50R18 Mooi 18 inch met hele dunne wangen.
Exclusiviteit mag ook wat kosten immers.
De voorwaarden mogen wij niets over zeggen. Die zijn bepaald door de werkgever.tiguan schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:49:
Je kan overigens niet per se aan de catalogusprijs een leaseprijs berekenen. Er spelen nog veel meer factoren mee. Ook bijvoorbeeld de mogelijkheid op vervangend vervoer en eigen risico. Ik kies altijd het laagste eigen risico bij directlease + budget vervangend vervoer. Bij Athlon zag ik die mogelijkheid niet.
Aan de hand van die voorwaarden worden bij Leaseplan en Athlon offertes opgevraagd en daar rolt de goedkoopste uit.
[ Voor 22% gewijzigd door BlakHawk op 20-03-2017 13:59 ]
Verwijderd
Iedereen besteld de gt lineDennusB schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:30:
[...]
Tja, smaken verschillen blijkbaarIk zie het direct als het geen GT(-line) is als er 1 aankomt of voorbij komt.
Bij de vorige wel inderdaad. Tot nu toe zie ik van de nieuwe versie vaker de Bose editieVerwijderd schreef op maandag 20 maart 2017 @ 18:53:
[...]
Iedereen besteld de gt linede Bose zie je bijna niet
Beetje off-topic en beetje laat ermee, maar nog een weggever om het verschil tussen Megane Bose en gt-line te zien, is het ontbreken van mistlampen vóór bij de gt-line. Zitten 2 gaten met een sierlijst eromheen
Met alleen twee servicepunten in de Randstad haken veel mensen af. Verder is het natuurlijk gewoon een Mercedes A klasse in een ander jasje en dan kiest men al snel voor het bekendere merk.dfrenner schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:30:
Hmm sorry, maar ik zie ze nu al veelvuldig rondrijden op de snelwegen vooral. Over een aantal maanden staan de snelwegen er weer bol van. Ik ben er nu al op uitgekeken omdat het gewoon niet tijdloos is..DennusB schreef op maandag 20 maart 2017 @ 12:17:
[...]
(Terzijde, zelf rijd ik de GTD 7 als lease)
Eens! Had ik ook verwacht! Ik heb twee weken geleden mijn Smurf blauwe V40 ingeruild voor een iets minder gangbare auto. Ditmaal geen bijzondere kleur, maar wel wat variatie m.i.gwystyl schreef op maandag 20 maart 2017 @ 12:23:
[...]
[ Voor 45% gewijzigd door ST10©DE op 21-03-2017 11:19 ]
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
@P. Mekes je plaatjes doen het niet 
Gisteren de offertes binnen gekregen van de Peugeot 3008 en de VW Tiguan:
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 85kW Comfortline Business
met:
met:
Keuzes, keuzes.
Binnenkort beide modellen maar weer opnieuw testrijden. Kijken of ze ergens een representatief demo model hebben staan, ipv een dik aangeklede Tiguan (zou ik graag willen rijden).
met:
- Metallic lak ‘Caribbean Blue’
- 17” Lichtmetalen velgen ‘Tulsa’
- Trekhaak
- Koplampverlichting LED plus
- Spiegelpakket
- Winterpakket
- Achterklep met sensorgestuurde opening, elektrisch sluitbaar (Easy Open)
met:
- Metallic lak ‘Copper’
- Pack City 2
- Trekhaak
Tiguan | 3008 | |
---|---|---|
Motor | 2.0 TDI 85kW / 115pk | 1.6 BlueHDI 88kW / 119pk |
Bagageruimte | 615L / 1.655L | 591L / 1.670L |
Max. trekgewicht geremd/ongeremd | 1.800kg / 750kg | 1.400kg / 685kg |
Keuzes, keuzes.
Als je wat unieks op de weg wilt moet je niet gaan leasen.
Wat maakt het nu uit of je in een rijtje Astra's rijd of een rijtje V40's het gaat er toch om wat voor plezier jij beleeft van die auto. Of maakt de blik van buitenaf zo veel uit voor je dat je daar je auto keuze vanaf laat hangen?
Persoonlijk kies ik mijn auto uit aan de hand van zijn rijeigenschappen wat hij kost en of ik hem mooi vindt. Als ik dan duizenden mensen in de zelfde auto zie rijden (vooral nu) dan denk ik voornamelijk bij mijzelf goh nog meer mensen met goeie smaak!
Wat maakt het nu uit of je in een rijtje Astra's rijd of een rijtje V40's het gaat er toch om wat voor plezier jij beleeft van die auto. Of maakt de blik van buitenaf zo veel uit voor je dat je daar je auto keuze vanaf laat hangen?
Persoonlijk kies ik mijn auto uit aan de hand van zijn rijeigenschappen wat hij kost en of ik hem mooi vindt. Als ik dan duizenden mensen in de zelfde auto zie rijden (vooral nu) dan denk ik voornamelijk bij mijzelf goh nog meer mensen met goeie smaak!
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
ik zie dat je voor de 88/85 kw modellen gaat.Ik zit hier over te twijfelen en vraag mij af of dit voldoende is.Ik had in de configurator telkens al standaard 110 kw geselecteerd. Ik ben geen expert op dit gebied, misschien dat jij of iemand anders hier onderbouwd kan aangeven of deze varianten ook prima zijn?Ktenolix schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 07:30:
@P. Mekes je plaatjes doen het niet
met:Peugeot 3008 1.6 BlueHDI 120 88kW Blue Lease GT-Line
- Metallic lak ‘Caribbean Blue’
- 17” Lichtmetalen velgen ‘Tulsa’
- Trekhaak
- Koplampverlichting LED plus
- Spiegelpakket
- Winterpakket
- Achterklep met sensorgestuurde opening, elektrisch sluitbaar (Easy Open)
met:De Tiguan is duurder dan de 3008 en minder compleet, maar daarentegen wel een ruimere auto in hoogte (ruimte tussen m'n hoofd en het dak), bagageruimte en trekgewicht. De 3008 valt dan bij de goedkopere leasemaatschappij niet in de courantheidsklasse (alleen VW/Audi/Seat/Skoda/Ford/Volvo).
- Metallic lak ‘Copper’
- Pack City 2
- Trekhaak
Tiguan 3008 Motor 2.0 TDI 85kW / 115pk 1.6 BlueHDI 88kW / 119pk Bagageruimte 615L / 1.655L 591L / 1.670L Max. trekgewicht geremd/ongeremd 1.800kg / 750kg 1.400kg / 685kg
Keuzes, keuzes.Binnenkort beide modellen maar weer opnieuw testrijden. Kijken of ze ergens een representatief demo model hebben staan, ipv een dik aangeklede Tiguan (zou ik graag willen rijden).
Puur vanwege prijs gekozen. Waarom zou dit niet voldoende zijn?Ashy schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 08:12:
[...]
ik zie dat je voor de 88/85 kw modellen gaat.Ik zit hier over te twijfelen en vraag mij af of dit voldoende is.Ik had in de configurator telkens al standaard 110 kw geselecteerd. Ik ben geen expert op dit gebied, misschien dat jij of iemand anders hier onderbouwd kan aangeven of deze varianten ook prima zijn?
Gistereren bericht gehad dat de Renault Talisman Estate maandag geleverd gaat worden!Can2 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:28:
[...]
Vandaag de papieren getekend en nu wordt die besteld! Ik ben benieuwd hoelang ik moet wachten..
Sneller dan dat ik had verwacht, in eerste instantie zou die halverwege april geleverd worden
Ik had hetzelfde. Hierbij heb ik o.a. gekeken naar mijn huidige auto.Ktenolix schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 08:17:
[...]
Puur vanwege prijs gekozen. Waarom zou dit niet voldoende zijn?
De 0-100 is 0,5s lager bij de Tiguan en heeft meer koppel (320nm vs 240nm).
Persoonlijk ga ik ook niet met de auto op vakantie en zal ik nooit met een aanhangwagen rijden. Op basis hiervan heb ik de keuze gemaakt. Tuurlijk zou ik graag de 110kw bestellen, tijdens de proefrit reed ik alleen al zonder moeite en in de gaten te hebben 170. Ik wil echter mijn rijbewijs graag behouden
Nou ja ik ben wel van plan om ermee op vakantie te gaan met eventueel een caravan. Maar als 85kW tov 110kW betekent dat ik wat langzamer optrek, dan neem ik dat graag voor lief. Het scheelt teveel qua prijs.DYX schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 09:53:
[...]
Ik had hetzelfde. Hierbij heb ik o.a. gekeken naar mijn huidige auto.
De 0-100 is 0,5s lager bij de Tiguan en heeft meer koppel (320nm vs 240nm).
Persoonlijk ga ik ook niet met de auto op vakantie en zal ik nooit met een aanhangwagen rijden. Op basis hiervan heb ik de keuze gemaakt. Tuurlijk zou ik graag de 110kw bestellen, tijdens de proefrit reed ik alleen al zonder moeite en in de gaten te hebben 170. Ik wil echter mijn rijbewijs graag behoudenIs het leuk; zeker, heb ik het nodig & heb ik er de extra e2400 aan bijtelling er voor over de komende 4 jaar; nope
Vroegâh was je met 85kW al een baas. Lijkt me prima vermogen.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Dat is ook zeker zo, maar meer is fijn (zeg ik nu ik sinds kort met 184kW rond rij). Aan de andere kant snap ik ook de financiële overweging wel; het houdt een keer op.LuPo schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:14:
Ik heb de Tiguan proefgereden met 125pk 1.4 TSI, welke op papier iets vlotter is dan de 115pk diesel.Ktenolix schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:01:
[...]
Nou ja ik ben wel van plan om ermee op vakantie te gaan met eventueel een caravan. Maar als 85kW tov 110kW betekent dat ik wat langzamer optrek, dan neem ik dat graag voor lief. Het scheelt teveel qua prijs.
Wellicht dat het hogere koppel van de diesel het rijgedrag verbeterd, maar dan nog.
Ik vond die motor in de Tiguan krap, ja je komt met het verkeer mee, en je kunt illegale snelheden bereiken, maar dat kan tegenwoordig met vrijwel iedere moderne auto. Het deed het in ieder geval de beleving weinig goeds, en als je een VW van +-40k (of meer) besteld zou ik persoonlijk een motor kiezen die er net wat minder moeite mee heeft.
Ben zelf voornemens om hem met de 1.4 150pk (dsg) te bestellen.
85 kW is prima als je auto niet meer dan een kilo of 800 a 900 weegt. Enorme funfactor.LuPo schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:14:
Funfactor op een Tiguan of 3008 zal het niet worden. Echt fun heb je natuurlijk pas met meer vermogen. Maar doen alsof het niet volstaat is natuurlijk ook onzin. Met de V40 D2 1.6 die wij hebben geef ik ook menigeen het nakijken. Zowel bij stoplichten als op de snelweg. En die D2 staat nou niet bekend om zijn snelle respons in versnelling 1 en 2. Op de snelweg is het soms een kwestie van even terug naar z'n 5 en dan zodra het slome hok voor je weg is het gaspedaal lekker diep intrappen.t_captain schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 11:03:
[...]
85 kW is prima als je auto niet meer dan een kilo of 800 a 900 weegt. Enorme funfactor.
Fixed?
Ik merk vaak het omgekeerde. Langzame auto gaat naar rechts, de eerste auto erachter (degene die de hele tijd zichtbaar geirriteerd dicht op zijn langzame voorligger reed) moet gaan versnellen. Ik rijd op enige afstand achter die auto en druk mijn cruisecontrol in, waarna ik steeds dichter op mijn voorligger inloop.Terwijl die 90-135 km/h op de cruisecontrol hooguit de helft van de 235 pk gebruikt.
Jup
Dat is een XE en geen XF neem ik even aan
Je ziet ze wel rijden, maar niet extreem vaak. Collega heeft hem al langere tijd in het zwart met zwarte velgen, zeker leuk om te zien
Nope:
Oe
Dan heb je inderdaad wel een auto die je niet zo vaak ziet. Dat is toch wel een auto die wat style/klasse uitstraalt in mijn persoonlijke mening.
Kan ook inderdaad. Gelukkig houd ik altijd netjes afstand tot een langzame auto. Je kunt er toch niet doorheen, en het gaat ook om je eigen veiligheid. Maar daar denken ze achter mij vaak anders over schijnbaar..t_captain schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 11:23:
Ik merk vaak het omgekeerde. Langzame auto gaat naar rechts, de eerste auto erachter (degene die de hele tijd zichtbaar geirriteerd dicht op zijn langzame voorligger reed) moet gaan versnellen. Ik rijd op enige afstand achter die auto en druk mijn cruisecontrol in, waarna ik steeds dichter op mijn voorligger inloop.Terwijl die 90-135 km/h op de cruisecontrol hooguit de helft van de 235 pk gebruikt.

Eens. De ACC in de Tiguan beviel me daarom ook uitstekend. Helaas is ACC in de 3008 alleen mogelijk in combinatie met een automaat, dat vervolgens weer niet leverbaar is in de GT-line uitvoering.LuPo schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 11:54:
[...]
Kan ook inderdaad. Gelukkig houd ik altijd netjes afstand tot een langzame auto. Je kunt er toch niet doorheen, en het gaat ook om je eigen veiligheid. Maar daar denken ze achter mij vaak anders over schijnbaar..

Verwijderd
Mooie wagen de XE. Helaas (te) duur in de lease in een leuke uitvoering. Benzine zit erg hoog qua CO2 in vergelijking met andere wagens. Ook vond ik hem destijds erg kaal. R-Sport nog steeds met halogeen, geen sensoren, kleine velgen etc. Dan zit je snel op 55k. En met een relatief hoge leaseprijs past hij bij veel mensen niet in het budget.
Ik vind het altijd mooi om zo iemand voor mij te hebben. Je ziet nog net niet de ouderwetse roetwolkjes uit de uitlaten komen, maar je ziet een niet-al-te-zwaar-gemotoriseerde auto voor je er als "gek" (relatief) er vandoor gaan terwijl ik alleen in de 6e versnelling met een knopje op het stuur de cruise control er weer op zet.LuPo schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 11:10:
[...]
Funfactor op een Tiguan of 3008 zal het niet worden. Echt fun heb je natuurlijk pas met meer vermogen. Maar doen alsof het niet volstaat is natuurlijk ook onzin. Met de V40 D2 1.6 die wij hebben geef ik ook menigeen het nakijken. Zowel bij stoplichten als op de snelweg. En die D2 staat nou niet bekend om zijn snelle respons in versnelling 1 en 2. Op de snelweg is het soms een kwestie van even terug naar z'n 5 en dan zodra het slome hok voor je weg is het gaspedaal lekker diep intrappen.Het leukste is dan nog om de bumperklever achter je in de binnenspiegel steeds kleiner te zien worden. Die raakt dan helemaal in paniek omdat hij/zij ineens de voorste in de rij is. Goud is dat
Bijkomend voordeel is dat als je het goed doet (warme motor, niet boven de x000 toeren e.d.) je motor ook mooi schoongeblazen wordt.
Ach, ik doe dat incidenteel. Alleen als iemand zich heel naar gedraagt achter mij. Normaal gaat bij mij de cruise er ook weer op met 1 druk op de knop op het stuur idd, en versnel ik gewoon in z'n 6. Dat gaat ook snel zat.B-Real schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 12:08:
[...]
Ik vind het altijd mooi om zo iemand voor mij te hebben. Je ziet nog net niet de ouderwetse roetwolkjes uit de uitlaten komen, maar je ziet een niet-al-te-zwaar-gemotoriseerde auto voor je er als "gek" (relatief) er vandoor gaan terwijl ik alleen in de 6e versnelling met een knopje op het stuur de cruise control er weer op zet.
[ Voor 3% gewijzigd door LuPo op 21-03-2017 12:12 ]
Vandaag een leenauto mee, Suzuki Baleno, wegens onderhoud. Er zit Adaptive Cruise Control op, hiervan is het Adaptive stuk niet uit te zetten. Is dat gebruikelijk? De auto houd namelijk zoveel afstand, zelfs op de kortste instelling, dat er altijd iemand tussen duikt. Daarnaast remt hij heel snel af bij een voorganger, ruim voordat ik normaal op zou schuiven om in te halen.
Dit levert dus erg onregelmatig rijgedrag op.
Mij lijkt het een stuk handiger om standaard enkel Cruise Control te gebruiken en dan enkel in files en drukke stukken de Adaptive optie aan te zetten. Is dit ook gebruikelijk bij andere merken of is het altijd direct Adaptive Cruise Control?
Mij lijkt het een stuk handiger om standaard enkel Cruise Control te gebruiken en dan enkel in files en drukke stukken de Adaptive optie aan te zetten. Is dit ook gebruikelijk bij andere merken of is het altijd direct Adaptive Cruise Control?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik kan het op m'n nieuwe Megane volgens mij ook niet uitzetten, soms best wel jammerTsurany schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 12:17:
Vandaag een leenauto mee, Suzuki Baleno, wegens onderhoud. Er zit Adaptive Cruise Control op, hiervan is het Adaptive stuk niet uit te zetten. Is dat gebruikelijk? De auto houd namelijk zoveel afstand, zelfs op de kortste instelling, dat er altijd iemand tussen duikt. Daarnaast remt hij heel snel af bij een voorganger, ruim voordat ik normaal op zou schuiven om in te halen.
Ik lees inderdaad her en der dat het vaak niét uit te zetten is. Dus of ACC aan of niets. Dat zou voor mij wel een dealbreaker zijn bij een auto. Ik gebruik CC ongeveer 90% van elke rit. Ook in 50 zones e.d. Juist om te zorgen dat je daar niet geflitst wordt.DennusB schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 12:18:
[...]
Ik kan het op m'n nieuwe Megane volgens mij ook niet uitzetten, soms best wel jammer
Ja inderdaad, baal er van dat t niet uit kan. Dat wist ik niet van te voren. Hoop dat ze dat middels een update of zo nog mogelijk makenLuPo schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 12:21:
[...]
Ik lees inderdaad her en der dat het vaak niét uit te zetten is. Dus of ACC aan of niets. Dat zou voor mij wel een dealbreaker zijn bij een auto. Ik gebruik CC ongeveer 90% van elke rit. Ook in 50 zones e.d. Juist om te zorgen dat je daar niet geflitst wordt.
Ik dacht (heb veel verschillende settings gezien, misschien zit ik er naast) dat je de afstand van de ACC bij een aantal VAG modellen via VCDS nog verder kon tweaken. Hierdoor kon je de afstand kleiner zetten dan via het standaard menu mogelijk is. Misschien dat dit bij andere merken ook mogelijk is
Na maandenlang stiekem meegelezen te hebben, heb ik inmiddels ook de keuze gemaakt voor een nieuwe leaseauto.
Ik had de volgende eisen: C-segment, hatchback, rijk aangekleed.
Mijn "shortlist" bestond uit de Mazda 3, Volvo V40, Opel Astra, Seat Leon en de Audi A3, VW Golf, Peugeot 308.
De volgende auto's zijn afgevallen voordat ik er al een proefritje in heb gemaakt:
VW Golf
Saai uiterlijk.
Peugeot 308
De hatchback is best wel mooi, echter bevalt het multimediasysteem mij niet. Bij een aantal collega's erachter gekomen dat ik mij er snel aan zou ergeren.
Uiteindelijk een proefritje gemaakt in de:
Volvo V40 D2
Was goed aan te kleden. Erg comfortabel, rijdt wel een beetje saai. Ik denk dat ik voor een D3 moet gaan voor wat meer rijplezier, maar dan kan ik niet voor de nordic+ luxury gaan. De stoelen zitten waanzinnig goed trouwens. Het facelift model is mijns inziens minder mooi dan het vorige model. Die thor koplampen staan er niet zo mooi op.
Opel Astra
Erg goedkoop in de lease. Rijdt opzicht prima, maar het uiterlijk kan mij niet echt bekoren. Vooral de voorkant oogt erg saai. Ik kon hem wel bijna vol aankleden. Een andere optie is kiezen voor de biturbo uitvoering met minder opties.
Seat Leon
Rijdt lekker sportief. Het uiterlijk is niet echt bijzonder. De connect uitvoering is goed aangekleed. Ik vind alleen wel dat hij niet echt bijzonder is van binnen.
Audi A3
Rijdt wel ok. Voelt allemaal premium aan van binnen, maar wordt gewoon te duur als je hem wilt aankleden. Alles kost geld bij audi. Veel te veel opties helaas. Daarnaast is de hatchback niet erg bijzonder. Erg saai zelfs.
Mazda 3
Hier is de keuze uiteindelijk op gevallen. Ik heb de gehele proefrit met een smile op mijn gezicht rondgereden. Geen van de voorgaande auto's kon tippen aan het rijgedrag en vooral rijplezier van de Mazda 3. Hij stuurt waanzinnig goed. De wegligging is dik in orde. Tel daar de 2.2 liter met 150 pk bij op en je weet voldoende.
Lekker veel koppel, waardoor vooral de tussensprintjes goed te doen zijn. Van binnen is het misschien niet de meest moderne, maar alles zit ergonomisch goed in elkaar. Een draaiknopje om het multimediasysteem te bedienen (a la Audi) werkt 100x beter dan een touchscreen. Verder kon ik met mijn leasebudget kiezen voor de GT-M uitvoering. Die is helemaal vol aangekleed. (Denk aan keyless entry&go, stoelverwarming, stuurwielverwarming, electrische handrem, head-up display, ACC, etc.).
Bijkomend voordeel is dat je hem bijna niet ziet rijden. Helaas wel een levertijd van een maandje of vier.
Maar goed, in de zomer rijd ik rond in een Mazda 3 GT-M hatchback in de kleur Machine Grey.
Mijn "shortlist" bestond uit de Mazda 3, Volvo V40, Opel Astra, Seat Leon en de Audi A3, VW Golf, Peugeot 308.
De volgende auto's zijn afgevallen voordat ik er al een proefritje in heb gemaakt:
VW Golf
Saai uiterlijk.
Peugeot 308
De hatchback is best wel mooi, echter bevalt het multimediasysteem mij niet. Bij een aantal collega's erachter gekomen dat ik mij er snel aan zou ergeren.
Volvo V40 D2
Was goed aan te kleden. Erg comfortabel, rijdt wel een beetje saai. Ik denk dat ik voor een D3 moet gaan voor wat meer rijplezier, maar dan kan ik niet voor de nordic+ luxury gaan. De stoelen zitten waanzinnig goed trouwens. Het facelift model is mijns inziens minder mooi dan het vorige model. Die thor koplampen staan er niet zo mooi op.
Opel Astra
Erg goedkoop in de lease. Rijdt opzicht prima, maar het uiterlijk kan mij niet echt bekoren. Vooral de voorkant oogt erg saai. Ik kon hem wel bijna vol aankleden. Een andere optie is kiezen voor de biturbo uitvoering met minder opties.
Seat Leon
Rijdt lekker sportief. Het uiterlijk is niet echt bijzonder. De connect uitvoering is goed aangekleed. Ik vind alleen wel dat hij niet echt bijzonder is van binnen.
Audi A3
Rijdt wel ok. Voelt allemaal premium aan van binnen, maar wordt gewoon te duur als je hem wilt aankleden. Alles kost geld bij audi. Veel te veel opties helaas. Daarnaast is de hatchback niet erg bijzonder. Erg saai zelfs.
Mazda 3
Hier is de keuze uiteindelijk op gevallen. Ik heb de gehele proefrit met een smile op mijn gezicht rondgereden. Geen van de voorgaande auto's kon tippen aan het rijgedrag en vooral rijplezier van de Mazda 3. Hij stuurt waanzinnig goed. De wegligging is dik in orde. Tel daar de 2.2 liter met 150 pk bij op en je weet voldoende.
Lekker veel koppel, waardoor vooral de tussensprintjes goed te doen zijn. Van binnen is het misschien niet de meest moderne, maar alles zit ergonomisch goed in elkaar. Een draaiknopje om het multimediasysteem te bedienen (a la Audi) werkt 100x beter dan een touchscreen. Verder kon ik met mijn leasebudget kiezen voor de GT-M uitvoering. Die is helemaal vol aangekleed. (Denk aan keyless entry&go, stoelverwarming, stuurwielverwarming, electrische handrem, head-up display, ACC, etc.).
Bijkomend voordeel is dat je hem bijna niet ziet rijden. Helaas wel een levertijd van een maandje of vier.
Maar goed, in de zomer rijd ik rond in een Mazda 3 GT-M hatchback in de kleur Machine Grey.
Van wat ik weet is bij VAG heel veel mogelijk via VCDS inderdaad. Bij andere merken is dit nog niet gekraakt/ontdekt. Bij VAG kun je gewoon soms allemaal opties toevoegen via VCDS die je helemaal niet hebt gekozen op je auto.DYX schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 12:28:
Ik dacht (heb veel verschillende settings gezien, misschien zit ik er naast) dat je de afstand van de ACC bij een aantal VAG modellen via VCDS nog verder kon tweaken. Hierdoor kon je de afstand kleiner zetten dan via het standaard menu mogelijk is. Misschien dat dit bij andere merken ook mogelijk is
Weet iemand hier hoe het basis ledpakket op de Tiguan er uitziet? Dus niet het LED-plus pakket, maar het volgende:

Ik weet hoe het er op plaatjes uit ziet, maar ik ben op zoek naar een filmpje dat de verlichting in z'n geheel laat zien. DRL, richtingaanwijzer, dimlicht, grootlicht.

Ik weet hoe het er op plaatjes uit ziet, maar ik ben op zoek naar een filmpje dat de verlichting in z'n geheel laat zien. DRL, richtingaanwijzer, dimlicht, grootlicht.
Klopt, daarom was ik al rond aan het kijken voor mijn Tiguan. Voor sommige opties heb je wel bepaalde hardware nodig, maar andere zijn gewoon praktische opties zoals hoe vaak je knipperlicht knippert als je hem aantikt, wat er gebeurd als je je auto op slot zet (niets, klakson, knipperlichten die een enkele keer knipperen). Zo is er een hele lijst die je zelf of door iemand met een kabel voor meestal een beperkt bedrag kan laten aanpassen.LuPo schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 12:30:
[...]
Van wat ik weet is bij VAG heel veel mogelijk via VCDS inderdaad. Bij andere merken is dit nog niet gekraakt/ontdekt. Bij VAG kun je gewoon soms allemaal opties toevoegen via VCDS die je helemaal niet hebt gekozen op je auto.Dingen als trailer assist, lane departure warning e.d. toch? Uiteraard afhankelijk van een aantal factoren.
Is dat toegestaan bij een leaseauto?DYX schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 12:34:
[...]
Klopt, daarom was ik al rond aan het kijken voor mijn Tiguan. Voor sommige opties heb je wel bepaalde hardware nodig, maar andere zijn gewoon praktische opties zoals hoe vaak je knipperlicht knippert als je hem aantikt, wat er gebeurd als je je auto op slot zet (niets, klakson, knipperlichten die een enkele keer knipperen). Zo is er een hele lijst die je zelf of door iemand met een kabel voor meestal een beperkt bedrag kan laten aanpassen.
Officieel? Vast niet 100%, dit zal vast wle vallen onder het kopje "ongeauthoriseerde modificaties zijn niet toegestaan kopje"
Dit zijn natuurlijk geen wijzigingen op het niveau van de ECU mapping aanpassen.
Effectief is het vergelijkbaar met instelling van je pc in het registry aanpassen zeg maar.
Het gebeurt vaker bij de Audi's, volgens mij zijn er maar weinig Leasemaatschappijen die daar moeilijk over doen, als het gebeurt door een officiële dealer.
@P. Mekes Nice, veel plezier ermee!
@mrVB Ook een leuke keuze, en inderdaad bomvol gadgets voor een leuke prijs
@mrVB Ook een leuke keuze, en inderdaad bomvol gadgets voor een leuke prijs
Verwijderd
Kan de dealer je niet helpen? Er staat wel ergens een standaard highline denk ik?Ktenolix schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 12:34:
Weet iemand hier hoe het basis ledpakket op de Tiguan er uitziet? Dus niet het LED-plus pakket, maar het volgende:
[afbeelding]
Ik denk dat het probleem eerder is dat de fabrikant het ziet als iets waarmee je de garantievoorwaarden schendt en je raadt nooit wie daar niet blij mee is. Juist, de leasemaatschappij.
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Bijna exact mijn situatie en shortlist van een jaar geledenmrVB schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 12:29:
Na maandenlang stiekem meegelezen te hebben, heb ik inmiddels ook de keuze gemaakt voor een nieuwe leaseauto.
VW Golf
Saai uiterlijk.
Peugeot 308
Volvo V40 D2
Opel Astra
Seat Leon
Audi A3
Mazda 3
Ik vond de Mazda 3 van binnen iets teveel plastic fantastic, al schijnt er nu een facelift te zijn waarbij het iets beter is plus dat ik de Mazda 3 te duur vond in de lease.
Bij mij is het uiteindelijk de Astra geworden met alles er op en eraan
Garantie? Nee joh, veel van die zaken die worden gedaan (achterlichten bij DRL is de populairste) worden overschreven zodra de dealer voor de verkoop de default waarden weer inleest als ze die mogelijkheid hebben.kdeboois schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:06:
[...]
Ik denk dat het probleem eerder is dat de fabrikant het ziet als iets waarmee je de garantievoorwaarden schendt en je raadt nooit wie daar niet blij mee is. Juist, de leasemaatschappij.
Vaak wordt het niet eens opgemerkt, mijn A3 had alles aan (DRL achterlicht, Spiegel naar beneden bij "R", ACC op korste afstand default en comfort 4x ipv 3x), nooit wat over gehoord bij 2 beurten en het inleveren.
[ Voor 19% gewijzigd door KillaZ op 21-03-2017 13:20 ]
K to the KillaZ
Klinkt onschuldig, maar heb je de voorwaarden er op nagelezen ?KillaZ schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:17:
[...]
Garantie? Nee joh, veel van die zaken die worden gedaan (achterlichten bij DRL is de populairste) worden overschreven zodra de dealer voor de verkoop de default waarden weer inleest als ze die mogelijkheid hebben.
Vaak wordt het niet eens opgemerkt, mijn A3 had alles aan (DRL achterlicht, Spiegel naar beneden bij "R", ACC op korste afstand default en comfort 4x ipv 3x), nooit wat over gehoord bij 2 beurten en het inleveren.
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Ja klopt. Dit is inderdaad het facelift model. Vergeleken met de voorloper is het allemaal een stuk netter geworden. Ook het verdwijnen van de handmatige handrem heeft ervoor gezorgd dat alles rustiger oogt.B-Real schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:14:
[...]
Bijna exact mijn situatie en shortlist van een jaar geleden
Ik vond de Mazda 3 van binnen iets teveel plastic fantastic, al schijnt er nu een facelift te zijn waarbij het iets beter is plus dat ik de Mazda 3 te duur vond in de lease.
Bij mij is het uiteindelijk de Astra geworden met alles er op en eraan
En ja hij is erg duur in de lease, het paste net in mijn geval.
Verder was de Astra uiteindelijk het enige echte alternatief voor mij, vanwege de uitrustbaarheid. Had die AGR stoelen met massage en ventilatie best willen hebben hoor.
Veel verschil tussen beide modellen qua uitrusting en fiscale waarde? Of ontlopen ze elkaar niet veel. Even afgezien van het verschil in leasebedrag voor de werkgever.mrVB schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:32:
[...]
Ja klopt. Dit is inderdaad het facelift model. Vergeleken met de voorloper is het allemaal een stuk netter geworden. Ook het verdwijnen van de handmatige handrem heeft ervoor gezorgd dat alles rustiger oogt.
En ja hij is erg duur in de lease, het paste net in mijn geval.
Verder was de Astra uiteindelijk het enige echte alternatief voor mij, vanwege de uitrustbaarheid. Had die AGR stoelen met massage en ventilatie best willen hebben hoor.
Het valt mee.LuPo schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:45:
[...]
Veel verschil tussen beide modellen qua uitrusting en fiscale waarde? Of ontlopen ze elkaar niet veel. Even afgezien van het verschil in leasebedrag voor de werkgever.
Kwa uiterlijk is het nauwelijks te zien. Het facelift model heeft een aangepaste gril, grotere buitenspiegels en horizontale ledstrips ipv ledlampen.
Aan de binnenkant is wel direct te zien dat het een ander model is. Het stuurwiel is anders, de bekleding heeft andere kleuren, een electronische handrem ipv fysieke handrem en het HUD is verbeterd.
Verder heeft het nieuwe model het zogenaamde G-vectoring control wat de rijeigenschappen ten goede zou moeten komen. Ik heb niet in het 'oude' model gereden, dus geen flauw idee wat het doet en of het echt wat doet.
Volgens mij is de fiscale waarde zo goed als gelijk gebleven. De GT-M uitvoering zit rond de 33k.
Ik bedoelde eigenlijk Astra <-> Mazda 3mrVB schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:02:
[...]
Het valt mee.
Kwa uiterlijk is het nauwelijks te zien. Het facelift model heeft een aangepaste gril, grotere buitenspiegels en horizontale ledstrips ipv ledlampen.
Aan de binnenkant is wel direct te zien dat het een ander model is. Het stuurwiel is anders, de bekleding heeft andere kleuren, een electronische handrem ipv fysieke handrem en het HUD is verbeterd.
Verder heeft het nieuwe model het zogenaamde G-vectoring control wat de rijeigenschappen ten goede zou moeten komen. Ik heb niet in het 'oude' model gereden, dus geen flauw idee wat het doet en of het echt wat doet.
Volgens mij is de fiscale waarde zo goed als gelijk gebleven. De GT-M uitvoering zit rond de 33k.
Beide diesel voor jou?
De mazda 3 met het 2.2D blok rijdt zo geweldig, overal koppel
Nou na het krijgen van de offertes en het vergelijken met de netto maandlasten t.o.v. mijn huidige auto ben ik toch wel een beetje geschrokken. Bijna 200,- verschil. Misschien ga ik toch maar even een dagje stations rijden, om te kijken hoe dat bevalt. Denk toch niet dat het me 200,- netto per maand waard is. 
Nog tips voor wat leuke stations a la Skoda Octavia Combi?

Als je van 14% naar 22% gaat scheelt het al snel veel idd.Ktenolix schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 08:20:
Nou na het krijgen van de offertes en het vergelijken met de netto maandlasten t.o.v. mijn huidige auto ben ik toch wel een beetje geschrokken. Bijna 200,- verschil. Misschien ga ik toch maar even een dagje stations rijden, om te kijken hoe dat bevalt. Denk toch niet dat het me 200,- netto per maand waard is.
Ik rij nu nog een Focus Wagon 14%, incl. vaste eigen bijdrage 204€/mnd. Als ik nu precies dezelfde zou kiezen zit ik al ruim over de 300€/mnd, jammer genoeg.
Des te meer reden om bij meerdere merken/typen te gaan shoppen. Als ik dan toch meer moet betalen wil ik wel iets dat echt bij mij aansluit.
Zit het em in de leaseprijs of bijtelling? Want bijtelling had je zelf ook wel kunnen weten voor de offerte toch?Ktenolix schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 08:20:
De nieuwe golf variant kan een leuke optie zijn.Ktenolix schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 08:20:
Reken nou eerst eens je huidige auto 'om' naar als je die weer zou nemen. Dus een vergelijkbare samenstelling alleen dan tegen 22%. Dan weet je wat je nu als het ware kwijt bent en heb je een beter uitgangspunt.Ktenolix schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 08:20:
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Ik schrok ook behoorlijk van de prijzen tegenwoordig. Ik rijd nu een Renault Clio 14% en die kost me netto ongeveer €150 (bijtelling en eigen bijdrage). Nu neig ik naar een Skoda Octavia omdat iedere auto die mij aanstaat al ruim over de €200 gaat is mijn keuze op de Skoda gevallen.
Nu twijfel ik tussen de Ambition bussiness (€270 p/m) of de Style business (€314 p/m). Is de navigatie columbus, Kessy, Full led koplampen en stoelverwarming dit waard? Zijn er mensen met ervaring van beide uitvoeringen? Ik heb afgelopen weekend de Style business proef gereden en moet zeggen dat ik Columbus prettig vond werken. Over Amundsen hoor ik wel eens traagheids klachten, iemand ervaring? daarnaast vind ik het licht van de Full led wel erg prettig aangezien ik vaak in het donker rijdt en de Keyless entry en start bevalt me ook wel. Toch is €44 p/m een groot verschil.
Zijn er misschien nog andere opties wat echt een aanbeveling zijn? die ik moet meenemen in mijn overweging?
Nu twijfel ik tussen de Ambition bussiness (€270 p/m) of de Style business (€314 p/m). Is de navigatie columbus, Kessy, Full led koplampen en stoelverwarming dit waard? Zijn er mensen met ervaring van beide uitvoeringen? Ik heb afgelopen weekend de Style business proef gereden en moet zeggen dat ik Columbus prettig vond werken. Over Amundsen hoor ik wel eens traagheids klachten, iemand ervaring? daarnaast vind ik het licht van de Full led wel erg prettig aangezien ik vaak in het donker rijdt en de Keyless entry en start bevalt me ook wel. Toch is €44 p/m een groot verschil.
Zijn er misschien nog andere opties wat echt een aanbeveling zijn? die ik moet meenemen in mijn overweging?
Ik heb in de vorige generatie Octavia's gereden met zowel een Amundsen (4,5") als een Columbus (8") en het verschil is duidelijk. Amundsen was traag en klein, Columbus groot en snel.
Nu is het verschil met de nieuwe Columbus denk ik nog groter geworden. Het is wel persoonlijke voorkeur, ik vind "in car entertainment" vrij belangrijk.
Kessy zou ik niet meer zonder willen, sleutel blijft in je broekzak.
Stoelverwarming is maar 4 maanden per jaar handig, maar ook daar zou ik niet meer zonder willen. Zou eigenlijk ook nog wel stuurverwarming willen
Koplampen vind ik persoonlijk voor mijzelf niet zo groot verschil, heb nu Xenon en het verschil met standaard halogeen lampen vond ik niet heel schokkend...
Nu is het verschil met de nieuwe Columbus denk ik nog groter geworden. Het is wel persoonlijke voorkeur, ik vind "in car entertainment" vrij belangrijk.
Kessy zou ik niet meer zonder willen, sleutel blijft in je broekzak.
Stoelverwarming is maar 4 maanden per jaar handig, maar ook daar zou ik niet meer zonder willen. Zou eigenlijk ook nog wel stuurverwarming willen
Koplampen vind ik persoonlijk voor mijzelf niet zo groot verschil, heb nu Xenon en het verschil met standaard halogeen lampen vond ik niet heel schokkend...
What Do You Call An Alligator In A Vest?
Ik heb een hele sheet gemaakt van huidige situatie, nieuwe situatie, bijtellingseffect en het totale netto-effect op de loonstrook. Kost ff wat tijd, maar is wel erg handig. Huidige auto ter vergelijking ook opgenomen.AllSeeyinEye schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 09:03:
[...]
Reken nou eerst eens je huidige auto 'om' naar als je die weer zou nemen. Dus een vergelijkbare samenstelling alleen dan tegen 22%. Dan weet je wat je nu als het ware kwijt bent en heb je een beter uitgangspunt.
In mijn geval ook nog extra handig omdat de leasereling CO2 bonus/malussen geeft. Daardoor is een Volkswagen Golf TGI (aardgas) bijvoorbeeld extreem aantrekkelijk.
Weet iemand trouwens wanneer de 1.5 motor komt en dan met name als TGI ? Ik kan er nog weinig over vinden, maar vind de 1.4 TGI met 110pk eigenlijk te sloom (icm DSG 11,5 seconden 0-100).
UNOX: The worst operating system
Bedankt voor het delen van jouw ervaringen, ik vind in car entertainment ook belangenrijk, zeker omdat ik er een redelijk deel van de dag plezier van moet hebben. Ik neem het mee in mijn overweging.bonyuri schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 09:31:
De vraag is ook of je heel veel gebruik gaat maken van het entertainment systeem. Tegenwoordig gebruiken mensen steeds meer Apple Carplay of Android Auto, dan zijn de features van het ingebouwde systeem minder relevant.
Persoonlijk is het voor mij een vereiste dat nieuwe auto's Android Auto ondersteunen. Dan kan ik gebruik maken van Google Maps, Google Music, Spotify,...
Persoonlijk is het voor mij een vereiste dat nieuwe auto's Android Auto ondersteunen. Dan kan ik gebruik maken van Google Maps, Google Music, Spotify,...
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Mja valt tussen wal en schip IMHO. Het is hetzelfde als je stoel goed zetten zoals je zelf wil. Het zijn allemaal softwarematige aanpassingen en dus ook terug te zetten. Ik kreeg altijd leuke reacties bij de dealerkdeboois schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:21:
[...]
Klinkt onschuldig, maar heb je de voorwaarden er op nagelezen ?
Mijn boefje is liev!
De grap is dat dat vaak alleen ondersteund is op de duurdere systemen. Zo slim zijn ze dan ook wel weerTsurany schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 09:39:
De vraag is ook of je heel veel gebruik gaat maken van het entertainment systeem. Tegenwoordig gebruiken mensen steeds meer Apple Carplay of Android Auto, dan zijn de features van het ingebouwde systeem minder relevant.
UNOX: The worst operating system
Probleem is dat m'n huidige leon een actiemodel was dat behoorlijk aangekleed is (leder + full LED etc). Catalogusprijs lag al een stuk lager dan normaal.AllSeeyinEye schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 09:03:
[...]
Reken nou eerst eens je huidige auto 'om' naar als je die weer zou nemen. Dus een vergelijkbare samenstelling alleen dan tegen 22%. Dan weet je wat je nu als het ware kwijt bent en heb je een beter uitgangspunt.
De auto's zijn niet bijzonder veel duurder geworden dan een paar jaar terug, hoor. Als ik bijvoorbeeld kijk naar de Octavia die ik nu heb (fiscale waarde 36.5k) dan kost die in dezelfde samenstelling nu 37.5k. Dat is 2,5% duurder in 3 jaar tijd. Vind ik niet bijzonder (inflatie etc).Kapteynn schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 09:23:
Ik schrok ook behoorlijk van de prijzen tegenwoordig.
Over schrikken van bijtelling: Alles lager dan 22% (voorheen 25%) was een subsidie die je genoot. Het uitgangspunt was 25% en is nu 22% en feitelijk is het dus al goedkoper geworden. Vandaar dat ik stel dat je dan eerst de auto die je nu hebt moet configureren en berekenen tegen de huidige regelgeving. Dat is het meest eerlijke uitgangspunt.
In mijn bovenstaande voorbeeld betekent dit dat ik eerst een Octavia reed voor € 316/maand en diezelfde Octavia zou me als ik die weer zou bestellen € 357/maand kosten. Dat is dus het uitgangspunt voor het kijken wat een andere auto me meer (of minder, maar ik ben tot nu toe nog nooit goedkoper gaan rijden) gaat kosten.
Eens, daarbij komt dat mijn stap van renault clio hatchbak naar octavia hatchbak wel een redelijk andere prijsklasse is en dat vertaald zich terug in de maandelijkse kosten. logisch. Toch kijk je wel even raar als je je de afgelopen 4 jaar geen seconde hebt bemoeit met de nieuwe bijtellingsregels. 8% extra klinkt niet erg veel maar wel als je catalogus prijs ook met 10K stijgtAllSeeyinEye schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:02:
[...]
De auto's zijn niet bijzonder veel duurder geworden dan een paar jaar terug, hoor.
Ik zou dat niet echt als probleem zien maar meer als mooi meegenomen de afgelopen jaren.Ktenolix schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:01:
[...]
Probleem is dat m'n huidige leon een actiemodel was dat behoorlijk aangekleed is (leder + full LED etc). Catalogusprijs lag al een stuk lager dan normaal.
Dat is zeker mooi meegenomen, maar dat maakt elke andere soortgelijke auto relatief duur.LuPo schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:07:
[...]
Ik zou dat niet echt als probleem zien maar meer als mooi meegenomen de afgelopen jaren.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic