Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.264 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-10 21:32

DarkSide

theres no place like ::1

mustisen schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:53:
[...]

Kan dat achteraf? Ik heb ACC er op zitten. De rest dacht ik niet aangezien het allemaal los besteld had moeten worden. Een nadeel via deze route de passat GTE leasen was dat de auto vorig jaar al besteld was en ik geen extra opties kon aanvinken.
Aantal zaken zijn met VCDS toe te voegen volgens mij.
Dit kan een dealer doen maar die is meestal niet zo behulpzaam.
Er zijn ook mensen op GoT aanwezig de beschikken over de juiste hard en software om dit (en nog veel meer) aan te passen.
BV comfort knipperen van 3 naar 5. Of coming home die automatisch aangaat ipv met de hendel.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:45
Tsurany schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:00:
[...]

En dan moet je alsnog constant opletten of je niet beter terug kan schakelen in verband met het weer moeten versnellen. Want in z'n zesde versnelling van 65 naar 130 optrekken schiet ook niet bepaald op in de meeste auto's.
Nee ik vind dat echt zo'n halve oplossing waar je eigenlijk maar erg weinig aan hebt.
Werkt anders best prettig in druk verkeer. In stilstaande files is het natuurlijk niet echt nuttig.
Overigens wil je in een file niet snel optrekken, tenzij je er van houdt om extra files te veroorzaken. ;)
65-130 gaat in zijn 6 meer dan snel genoeg in fileverkeer.

Overigens maar goed ook dat er fabrikanten zijn die ACC aanbieden in combinatie met een manuele bak, anders was je genoodzaakt de automaat te nemen. In NL kost dat misschien niet echt veel meer in de lease met de vaste bijtelling categorieën, maar in BE tikt elke gram aan en dan is automaat vaak een heel pak duurder. Al heb je tegenwoordig ook wel modellen die redelijke co2 waarden neerzetten in combinatie met een automaat.

[ Voor 23% gewijzigd door AndRo555 op 14-03-2017 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:32
AndRo555 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:07:
[...]

In NL kost dat misschien niet echt veel meer in de lease met de vaste bijtelling categorieën, maar in BE tikt elke gram aan en dan is automaat vaak een heel pak duurder. Al heb je tegenwoordig ook wel modellen die redelijke co2 waarden neerzetten in combinatie met een automaat.
Dat wilde ik inderdaad reageren, bij sommige auto's zoals Skoda heeft een automaat juist lagere uitstoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:53
AndRo555 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:07:
[...]
Overigens maar goed ook dat er fabrikanten zijn die ACC aanbieden in combinatie met een manuele bak, anders was je genoodzaakt de automaat te nemen. In NL kost dat misschien niet echt veel meer in de lease met de vaste bijtelling categorieën, maar in BE tikt elke gram aan en dan is automaat vaak een heel pak duurder. Al heb je tegenwoordig ook wel modellen die redelijke co2 waarden neerzetten in combinatie met een automaat.
Ik had in 2009 expres wel de automaat genomen op de Golf 6 omdat ie dan in de 20% bijtelling zou vallen. De manuele bak was de volle 25%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:45
jongetje schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:28:
[...]

Dat wilde ik inderdaad reageren, bij sommige auto's zoals Skoda heeft een automaat juist lagere uitstoot.
Dat is alleen met de 7 traps droge koppelingen DSG op de VAG Groep wagens. En die zit alleen op de kleinere motoren. Elke VW/Skoda/Seat met een degelijke motor heeft meer co2/verbruik met de automaat (6 traps natte DSG, en tegenwoordig ook 7 traps nat)

[ Voor 4% gewijzigd door AndRo555 op 14-03-2017 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustisen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-10 13:24
DarkSide schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:05:
[...]

Aantal zaken zijn met VCDS toe te voegen volgens mij.
Dit kan een dealer doen maar die is meestal niet zo behulpzaam.
Er zijn ook mensen op GoT aanwezig de beschikken over de juiste hard en software om dit (en nog veel meer) aan te passen.
BV comfort knipperen van 3 naar 5. Of coming home die automatisch aangaat ipv met de hendel.
Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-10 16:50
AndRo555 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:34:
[...]

Dat is alleen met de 7 traps droge koppelingen DSG op de VAG Groep wagens. En die zit alleen op de kleinere motoren. Elke VW/Skoda/Seat met een degelijke motor heeft meer co2/verbruik met de automaat (6 traps natte DSG, en tegenwoordig ook 7 traps nat)
Dan moeten ze eens die bakken aanpakken. Bij BMW is de automaat bijvoorbeeld gratis vanwege de lagere BPM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-10 20:43

Ktenolix

Pijlsnel

Gisteren gebeld voor het aanvragen van een proefrit voor de laatste auto voor komende zaterdag. Heb dan een volle dag voor de boeg. Mag een ritje maken in de volgende auto's:
  • Volkswagen Tiguan
  • Volkswagen Golf Variant (nieuwe)
  • Seat Ateca
  • Peugeot 308SW
  • Peugeot 3008
  • Skoda Octavia Combi (nieuwe)
Van de skoda krijg ik het showroom model mee, omdat het demo model pas volgende week ergens komt. :P Ik mag er alleen niet heel lang in rijden vanwege de km stand.

Heb op dit moment een lichte voorkeur naar de Tiguan. Zeker aangezien het een erg ruime auto is en de achterbank te verschuiven is en de passagierstoel naar voren te klappen is. Bovendien ziet de auto er mooi uit, maar is wel een van de duurste.

Ben sowieso op zoek naar een comfortabele auto met veel ruimte en een trekhaak. Moet in vier jaar kind(eren) + hond + bagage + vrouw kunnen vervoeren. :P

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Als SUV biedt de Tiguan idd veel ruimte. Meer ruimte dan een 3008. daar viel me de beenruimte op de achterbank wat tegen. En idd zoals vermeld kan je in de tiguan de bank verschuiven voor nog meer laadruimte.
Hij staat samen met de 5008 hoog op mijn lijstje als vervanger voor de golf.
De golf bevalt uitstekend, maar eigenlijk wil je toch wat "anders" en niet weer een Golf 7. Ookal heb ik een versie zonder android auto en andere zaken die nu beschikbaar zijn.

Ben benieuwd naar je bevindingen van alle proefritten

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-10 10:50
Ktenolix schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 08:15:
Gisteren gebeld voor het aanvragen van een proefrit voor de laatste auto voor komende zaterdag. Heb dan een volle dag voor de boeg. Mag een ritje maken in de volgende auto's:
  • Volkswagen Tiguan
  • Seat Ateca
  • Peugeot 308SW
  • Peugeot 3008
Van de skoda krijg ik het showroom model mee, omdat het demo model pas volgende week ergens komt. :P Ik mag er alleen niet heel lang in rijden vanwege de km stand.

Heb op dit moment een lichte voorkeur naar de Tiguan. Zeker aangezien het een erg ruime auto is en de achterbank te verschuiven is en de passagierstoel naar voren te klappen is. Bovendien ziet de auto er mooi uit, maar is wel een van de duurste.

Ben sowieso op zoek naar een comfortabele auto met veel ruimte en een trekhaak. Moet in vier jaar kind(eren) + hond + bagage + vrouw kunnen vervoeren. :P
Met een beetje aangeklede Tiguan zit je al snel op de 45 tot 48k toch? Da's al snel 10k meer dan de rest van je lijstje. Of ga je voor een meer basis Tiguan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

Hoteldebotel schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:06:
[...]

Met een beetje aangeklede Tiguan zit je al snel op de 45 tot 48k toch? Da's al snel 10k meer dan de rest van je lijstje. Of ga je voor een meer basis Tiguan?
Ik zou dan inderdaad meer voor een basis variant gaan. Comfortline Business heeft handige features. Daarnaast nog een trekhaak en heel misschien een led-pakket. Dan zit ik rond de 41-42k met een 2.0 TDI 85kW motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
  • Volkswagen Tiguan
  • Seat Ateca
  • Peugeot 308SW
  • Peugeot 3008

Skoda Kodiaq niet als tegenhanger van de Tiguan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

ManiacScum schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:25:
[...]

Skoda Kodiaq niet als tegenhanger van de Tiguan?
Heb ik naar gekeken, maar die zit al erg snel op meer dan 42k (diesel). Bovendien vind ik het uiterlijk niet heel erg mooi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapteynn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:25

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

• Volkswagen Tiguan
  • Seat Ateca
  • Peugeot 308SW
  • Peugeot 3008
Ik ben erg benieuwd hoe de Skoda je bevalt(ook al is het een korte rit). Ik neig zelf ook naar de skoda octavia ipv fabia, dan maar wat extra betalen per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:36

JB

Cédric roelt!

Ktenolix schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:30:
[...]

Bovendien vind ik het uiterlijk niet heel erg mooi. :)
Heb je dat dan ook niet bij de Octavia? Zeker na de facelift..

[ Voor 12% gewijzigd door JB op 15-03-2017 11:29 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

JB schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:29:
[...]

Ik weet nog niet of ik het nu spuuglelijk vind of dat ik het iets vind hebben.. moet het echt even in het echt bekijken. Apart is de voorkant zeker. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Ktenolix schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:30:
[...]

Bovendien vind ik het uiterlijk niet heel erg mooi. :)
Daar kan ik me in vinden
JB schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:29:
[...]

Ik vind de Superb erg mooi, de Kodiaq totaal niet maar de Octavia zeker niet zo lelijk als de Kodiaq.
In vergelijking met de Kodiaq zou ik de Octavia persoonlijk best wel willen rijden.

[ Voor 47% gewijzigd door ManiacScum op 15-03-2017 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002

JB

Cédric roelt!

ManiacScum schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:37:

[...]

Ik vind de Superb erg mooi, de Kodiaq totaal niet maar de Octavia zeker niet zo lelijk als de Kodiaq.
In vergelijking met de Kodiaq zou ik de Octavia persoonlijk best wel willen rijden.
SuperB hebben ze aardig gedaan inderdaad! Lijkt meer op een A6 :) Alleen moeten er wel 18 inch minimaal onder, anders oogt het zo vreemd. Veel bakken rijden met de standaard velgen en dat ziet er niet uit :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
JB schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:41:
[...]
SuperB hebben ze aardig gedaan inderdaad! Lijkt meer op een A6 :) Alleen moeten er wel 18 inch minimaal onder, anders oogt het zo vreemd. Veel bakken rijden met de standaard velgen en dat ziet er niet uit :+
Eensch! Heb de 19 inch er onder besteld, nu nog goedkeuring van de offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week een offerte ingediend voor een Seat Leon FR, vind die facelift best tof gelukt. Rijdt nu een Golf 7 als voorloopauto, en vind 'm toch iets te "saai".

Iemand een idee hoe lang het duurt voordat de leasemaatschappij een offerte heeft gemaakt? Wacht nu al een kleine week op Alphabet/Ahtlon :(. Heb voor Alphabet wel een fleetsales-login, kan een globale berekening maken, maar vind het best lang duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-10 11:30
JB schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:41:
[...]
Hoewel de station uitvoering niet echt bijzonder is. De hatchback daarentegen ziet er top uit, zeker onder 18inch...

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:53
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:43:
Vorige week een offerte ingediend voor een Seat Leon FR, vind die facelift best tof gelukt. Rijdt nu een Golf 7 als voorloopauto, en vind 'm toch iets te "saai".

Iemand een idee hoe lang het duurt voordat de leasemaatschappij een offerte heeft gemaakt? Wacht nu al een kleine week op Alphabet/Ahtlon :(. Heb voor Alphabet wel een fleetsales-login, kan een globale berekening maken, maar vind het best lang duren?
Ik heb een offerte meestal dezelfde nog :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiguan schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:53:
[...]

Ik heb een offerte meestal dezelfde nog :?
ja dat leek mij in principe ook logisch, hoorde van een collega dat ie bij de offerte van een nieuw model megane destijds 2-3 weken moest wachten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ligt er aan. Ik moet calculeren in de lease portal. En zie dan ook meteen mijn bedrag staan.
Als ik op bestel klik.Dan moet fleet management nog even goedkeuren (soms gaat er dan een 2e offerte na een andere partij uit. Dit kan wel een paar dagen duren). En dan krijg ik mijn goedkeuring door.

In ervaring is dat dit van 3 dagen tot max 2 weken kan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-10 22:21

DYX

Ktenolix schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:10:
[...]

Ik zou dan inderdaad meer voor een basis variant gaan. Comfortline Business heeft handige features. Daarnaast nog een trekhaak en heel misschien een led-pakket. Dan zit ik rond de 41-42k met een 2.0 TDI 85kW motor.
Ik heb eind januari deze config besteld. De Comfortline Business heeft bijna alles er al op zitten.
Zelf heb ik het volgende nog bijbesteld:
- Spiegelpakket (wilde de dimmende buitenspiegels hebben)
- Ledpakket voorlampen
- Tunga(?) 17' velgen (was + ~e140,- en vond ze mooier)

De overige opties had ik zelf niet echt nodig. De levertijd lijkt rond de 3-4 maanden te zijn. Ik hoop dat de mijne in week 21 geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Valandil schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:46:
[...]

Hoewel de station uitvoering niet echt bijzonder is. De hatchback daarentegen ziet er top uit, zeker onder 18inch...
Dat kan, persoonlijk vind ik de hatch dan weer verschrikkelijk lelijk en ga absoluut voor de station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

DYX schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:34:
[...]

Ik heb eind januari deze config besteld. De Comfortline Business heeft bijna alles er al op zitten.
- Ledpakket voorlampen

De overige opties had ik zelf niet echt nodig. De levertijd lijkt rond de 3-4 maanden te zijn. Ik hoop dat de mijne in week 21 geleverd wordt.
Welk ledpakket heb je? Er zijn twee varianten volgens mij. Heb ook twee verschillende soorten led koplampen gezien bij de tiguan. Eentje met twee lichtpuntjes en een streep eronder (dagrijverlichting) en de ander had een vierkantje met daarboven een streep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX

DYX

Ktenolix schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:01:
[...]

Welk ledpakket heb je? Er zijn twee varianten volgens mij. Heb ook twee verschillende soorten led koplampen gezien bij de tiguan. Eentje met twee lichtpuntjes en een streep eronder (dagrijverlichting) en de ander had een vierkantje met daarboven een streep.
Even nagekeken en het is de Koplampverlichting led voor dim- en grootlicht inclusief dagrijverlichting
(WLL). Velgen zijn trouwens de Tulsa',17 inch lichtmetaal (€ 148 ) zie ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Is hetzelfde verschil als de Passat. LED vs LED Plus. (LED vs Matrix LED) En inderdaad is de DRL iets mooier bij LED Plus. Tiguan is in de juiste uitvoering wel een geslaagde wagen. (R + 19 of 20") Zonder R heb je van dat plastic onderlangs.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2017 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX

DYX

De R-line is zeker mooi en had ik graag gehad. In de lease was deze echter wel een heel stuk meer. Rond de e80/maand minimaal meer dacht ik. Hierbij ga ik dan toch andere keuzes maken aangezien ik er max 4 jaar in rijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-10 12:34
Zijn er mensen met een gezin(2/3 kinderen en 2 volwassenen) en in een 1.0 DSG rijden?
Hoe bevalt dit en trekt een motor dit in de praktijk inclusief baggage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

pitchdown schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:18:
Zijn er mensen met een gezin(2/3 kinderen en 2 volwassenen) en in een 1.0 DSG rijden?
Hoe bevalt dit en trekt een motor dit in de praktijk inclusief baggage?
De 1.2 dag doet dat prima. 2 volwassenen 2 kinderen. Achterklep vol (alles onder zeil) en dakkoffer. Geen problemen in Frankrijk.

De 1.0 heeft meer pk en nm zou dus ook geen issue moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
  • Volkswagen Tiguan
  • Seat Ateca
  • Peugeot 308SW
  • Peugeot 3008

Ah, een paar hiervan staan ook op mijn lijstje :+
Gevoelsmatig ben ik wel klaar met VW maar wil wel een degelijke wagen met veel ruimte.
Op het seat forum las ik van de Ateca dat als het (heeft ge)regend je water op je hoofd krijgt als je je uitstapt en achterportier open doet. Weet niet of dat altijd zo is.
De Nissan X-trail is voor mij ook nog een optie. Hier bij dealer momenteel een actie waarbij je een Acenta voor de prijs van een Visia (met panoramadak) krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
DarkSide schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:27:
[...]

De 1.2 dag doet dat prima. 2 volwassenen 2 kinderen. Achterklep vol (alles onder zeil) en dakkoffer. Geen problemen in Frankrijk.

De 1.0 heeft meer pk en nm zou dus ook geen issue moeten zijn.
Zal het hebben van 3 cilinders i.p.v. 4 daar geen impact op hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

pitchdown schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:48:
[...]

Zal het hebben van 3 cilinders i.p.v. 4 daar geen impact op hebben?
Zie niet waarom. De 4 cilinder loopt wat rustiger vindt ik.
Maar verder is de 3 cilinder gewoon een sterkere motor. En moet het dus wat makkelijker hebben dan de 1.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Hooguit dat de loop wat meer "bonkig" is en je het gevoel zult hebben dat de motor harder moet werken. (heeft de 1.0 TSI een balansas?)
Verder: meer vermogen, meer koppel, minder gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
DarkSide schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:03:
[...]

Maar verder is de 3 cilinder gewoon een sterkere motor. En moet het dus wat makkelijker hebben dan de 1.2.
Ik denk dat je verhaal klopt. Ik heb overigens een aardige aanbieding gevonden van het oude model octavia:
http://voorraad.skoda.nl/...%26selectedCo2Range%3D121

Interessante optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
Mijn auto staat bij de garage en als proefrit heb ik vandaag de Superb 1.6 TDI mee (Hatchback)
Fijne auto om in te rijden, erg stil, mooi groot media scherm.

En de ruimte is ook 'aardig' :)

Ik moet me sterk vergissen als de Superb geen vervanger gaat worden van mijn iets kleinere Volvo V40.
Hierbij ga ik overigens voor de automaat in plaats van de handgeschakelde (die ik vandaag mee heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
DarkSide schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:03:
[...]

Dat hoeft eigenlijk niet eens het geval te zijn. Ik heb in een Golf 6 1.2 TSi gereden met 105pk en 4 cilinders. Momenteel rij ik in een Peugeot 308 SW met 1.2 110pk voorzien van 3 cilinders, maar om eerlijk te zijn vind ik dat een fijner blok. De 1.2 van Volkswagen leunt teveel op de turbo en kan van zichzelf niet heel veel. Slaat snel af, heeft toch nog een aardig turbogat en tov het PSA blok is hij niet veel stiller. De 1.2 van PSA heeft een lekkere 3-cilinder roffel, is goed bij de les en heeft ook veel meer kracht. Alleen die bak die er aan hangt is ronduit beroerd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:48
De 1.0tfsi 3cylinder is een zeer fijn blokje! Veel fijner dan de 1.2tfsi vind ik. Eigenlijk exact als hoe @J0YR1D3R het beschrijft........goed bij de les, veel kracht, stationair erg stil maar bij intrappen een leuk roffeltje. De 1.2 was ook niet slecht, maar de 1.0t (heb er drie weken in een a3 limo mee gereden) was ook opvallend zuinig. Gemiddeld over 1200km kwam ik uit op 1:19 met veel cruisecontrol.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakbakbak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-10 11:44
mustisen schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:19:
Na drie jaar in een Prius gereden te hebben, mocht ik afgelopen maand een nieuwe leaseauto uitkiezen. Mijn budget is 1000 euro per maand incl. brandstof, waarbij het niet erg is als ik er ietsjes overheen ga aangezien ik het teveel als eigen bijdrage moet betalen. Wat betreft auto hoefde ik mij niet aan een bepaalde merk te houden.

Omdat ik ieder zomer met de auto op vakantie ga en ik een ruime kofferbak nodig heb, viel mijn keuze al snel bij de Peugeot 308 SW, Renault Grand Scénic en Peugeot 3008. De auto's bekeken, folders gevraagd en ik stond op het punt een offerte bij de leasemaatschappij te vragen toen mijn baas mij vroeg of de Volkswagen Passat GTE geen optie was. De leasemaatschappij bood deze nog aan voor een bijtelling van 15%.

De initiële offerte bij de leasemaatschappij was een tikkeltje aan de hoge kant. Na een downgrade van de velgen van 18" naar 17", langer leasetermijn (58 maanden ipv 48 maanden) en nog wat zelf afdingen van de prijs, uiteindelijk de beslissing genomen om de Volkswagen Passat Variant GTE te bestellen. De uitvoering is de Connected Plus series, plus nog enkele accessoires bij zoals Active Info display, extra donker getinte panoramadak en LED Plus verlichting. Afgelopen week is de laadpaal geïnstalleerd en 24 maart mag ik de auto ophalen!
Leuk man, goeie deal! Heb hem zelf ook sinds december, nu 12000 km op de teller en nog geen seconde spijt gehad. Heb helaas geen AI display, die was toen weer 25 e per maand duurder :P
Rainesh schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:48:
Van een Passat GTE ga je blij worden, vooral met ACC. Erg mooie bak wat ook nog eens heerlijk rijdt.

Als je ook nog eens de juiste sensor in je voorruit hebt dan kun je ook nog lane assist, grootlicht assist en verkeersborden herkenning heel simpel aan toevoegen.
Interessant. Hoe weet je of je de juiste sensor in je voorruit hebt? Volgens mij heb ik helemaal geen sensor overigens.. is die zichtbaar ergens?

Mijn bescheiden Cyberpunk en Fortnite Save the World YT kanaal en D4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
bakbakbak schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 23:42:
[...]

Leuk man, goeie deal! Heb hem zelf ook sinds december, nu 12000 km op de teller en nog geen seconde spijt gehad. Heb helaas geen AI display, die was toen weer 25 e per maand duurder :P

[...]

Interessant. Hoe weet je of je de juiste sensor in je voorruit hebt? Volgens mij heb ik helemaal geen sensor overigens.. is die zichtbaar ergens?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hqrmvvbEFxlwVWEch2cjJ4PQ/full.png

Standaard heb je de onderste sensor, maar als je de bovenste hebt dan heb je de versie voor lane assist, grootlicht assist en verkeersbordenherkenning. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:21
Enorm aan het twijfelen tussen de Skoda Octavia Combi of de Renault Megane Estate. Iemand anders deze overweging ook gemaakt en misschien tips? Proefritten komen er uiteraard nog aan, maar wellicht dat iemand tips heeft die er al lang in rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:07:
Enorm aan het twijfelen tussen de Skoda Octavia Combi of de Renault Megane Estate. Iemand anders deze overweging ook gemaakt en misschien tips? Proefritten komen er uiteraard nog aan, maar wellicht dat iemand tips heeft die er al lang in rijdt.
Meer tussen de octavia en de golf :-)
Alleen al voor het multimedia-systeem zou ik de megane al niet nemen.
Daarnaast is de bose-versie van megane mooi, maar dat gaat wel ten kosten van de ruimte in achterbak onder de laadvloer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:20

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Met de Octavia (ivm MQB onderstel) valt een hoop te tweaken.

Ik vind persoonlijk het multimedianavi-systeem van Renault errug sloom.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:26

The Wizard

Moderator Mobile
Falcon schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:25:
[...]

Met de Octavia (ivm MQB onderstel) valt een hoop aan te tweaken.

Ik vind het systeem juist snel reageren, geen haperingen. Ben je een gebruiker van de R Link 2?

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Laatst online: 14-10 11:58
Volgende week mag ik na 5 jaar geen lease auto te hebben weer een ophalen. Het is om de lage bijtelling een ford c-max plug-in hybride geworden. 7% bijtelling. Ben benieuwd . Weet dat de kofferbak wat minder ruimte heeft maar goed. Het is gelukkig wel 7% dus tja . Wilde test rit maken maar kan weinig dealers vinden die hem nog hebben staan. Iemand hier ervaring ermee ?
Zit te denken aan een dak kofer dan heb je wat meer ruimte . Is dat wat ?

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Die keuze is (uiteraard) heel persoonlijk. Dus wat je al zegt: proefritjes doen. Mijn tip: kijk naar afwerkingsniveau en algemene kwaliteit (zoals navigatie). Ik zou daarom nooit voor de megane kiezen als je andere optie VAG is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
We Are Borg schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:15:
[...]
Die keuze is (uiteraard) heel persoonlijk. Dus wat je al zegt: proefritjes doen. Mijn tip: kijk naar afwerkingsniveau en algemene kwaliteit (zoals navigatie). Ik zou daarom nooit voor de megane kiezen als je andere optie VAG is :)
Thanks voor de tip :) ik rij nu in een clio en vind het systeem eigenlijk best fijn. De Megane oogt wat sportiever, de Octavia geeft weer meer ruimte voor hetzelfde geld. Lastig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Multimedia systeem in de facelift octavia is echt vele malen moderner dan die van Renault. En inderdaad je kunt er veel meer aan tweaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raoul.TLS schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:14:
Volgende week mag ik na 5 jaar geen lease auto te hebben weer een ophalen. Het is om de lage bijtelling een ford c-max plug-in hybride geworden. 7% bijtelling. Ben benieuwd . Weet dat de kofferbak wat minder ruimte heeft maar goed. Het is gelukkig wel 7% dus tja . Wilde test rit maken maar kan weinig dealers vinden die hem nog hebben staan. Iemand hier ervaring ermee ?
7% tot 31/12/2020 neem ik aan? Dat er weinig ruimte in de koffer zit is een understatement.. Dakkoffer kan prima. Het is maar net wat er in moet en wanneer je het gebruikt. Met jonge kinderen lijkt me zo'n C-Max verre van handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
DYX schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:34:
[...]

- Ledpakket voorlampen

De levertijd is inmiddels opgelopen, mijn Tiguan gaat volgende week in bestelling en mogelijke levering is pas half augustus. Dus dat is nog wel even wachten. :-(

Ik heb overigens wel R-Line exterieur, daardoor gaat de levertijd aanzienlijk omhoog.

[ Voor 5% gewijzigd door WasBak op 17-03-2017 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
Heb wel 3 kids maar goed maar 1 kinder wagen. De rest loopt zelf. Is in 2015 op kenteken gezet dus vandaar 7% maar goed ga het zien. Is of een andere auto en volle mep betalen.
Is ook 2 de auto ga hem meer voor het werk gebruiken en nu en dan in het weekeind. Voor vakantie dan een dak kofer huren.

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX

DYX

WasBak schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:39:
[...]

De levertijd is inmiddels opgelopen, mijn Tiguan gaat volgende week in bestelling en mogelijke levering is pas half augustus. Dus dat is nog wel even wachten. :-(

Ik heb overigens wel R-Line exterieur, daardoor gaat de levertijd aanzienlijk omhoog.
Klopt, ik heb gelezen dat de leverancier van de R-Line voorbumper grote problemen heeft. Ik las dat er 39 weken vertraging was voor de levering hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustisen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-10 13:24
Raoul.TLS schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:14:
Ik heb geen ervaring met de ford c-max, maar een dakkoffer biedt naast meer ruimte, ook een hoger brandstofverbruik ivm met een hoger luchtweerstand. Ik ben vorig jaar zomer met een dakkoffer op mijn Prius naar Turkije gereden. In Nederland zit ik zonder dakkoffer qua verbruik rond de 4,5L/100km gemiddeld (zomer lager, winter hoger). Met dakkoffer zat ik tegen de 6,5L/100km. En dat is niet alleen met een zwaar beladen wagen (beladen zat ik tegen de 7L/100km aan). Dit verbruik was met een leeg dakkoffer en leeg wagen, toen ik de dakkoffer terugbracht naar de garage om in te leveren. Ik had trouwens deze dakkoffer gehuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Zeker Megane als de ruimte voldoende is. Maar ga er eens in rijden!

Net nieuw model... Ervan uitgaande dat je er 4 jaar in moet rijden, heb je met de Megane nog altijd een actueel model tegen die tijd. De Octavia gaat alweer een tijdje mee en heeft net een facelift achter de rug.

Octavia is wel ruimer... Ik vind vooral de GT-line Megane erg mooi.
Falcon schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:25:
Dit heb ik absoluut niet gemerkt bij de dealer.
Ik vind dit zo overrated, iedereen roept het altijd, maar ik merk echt geen verschil.
Afgelopen weekend bij Audidealer zij de verkoper ook dat de standaard veel hoger ligt bij Audi, dan bij BMW, Mercedes en Jaguar.

Ik prefereer toch echt de 1-serie boven de A3, qua interieur. De A3 zou louter een budgettaire keuze zijn. Een vergelijkbare 1 serie is veel duurder in de lease, los van het feit dat ze alleen een hatchback bieden en ik de sedan van de A3 juist mooi vind.

Ik zou nog altijd mijn Volvo destijds, boven de A3 verkiezen. Al heb ik nog niet in de A3 gereden.
Raoul.TLS schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:40:
Heb wel 3 kids maar goed maar 1 kinder wagen. De rest loopt zelf. Is in 2015 op kenteken gezet dus vandaar 7% maar goed ga het zien. Is of een andere auto en volle mep betalen.
Is ook 2 de auto ga hem meer voor het werk gebruiken en nu en dan in het weekeind. Voor vakantie dan een dak kofer huren.
Die 7% maakt natuurlijk een hoop ongemakken goed. Van binnen blijft het een ruime auto!

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
Jammer dat er geen trekhaak op zit als golf gte . Maar goed klaag niet ben er blij mee. Gaan creatief moeten zijn met wat wel en niet mee gaat. En beenruimte bij kids optimaal benutten .

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-10 13:21

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Als je ruimte zoekt en graag een Ford wil, dan zou ik toch echt voor de Mondeo of de S-Max gaan kijken. Die laatste is er als Titanium met 1.5 d ecoboost met een paar (in mijn ogen essentiele) opties nog met een fiscale waarde van net onder de 45k.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:14
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:15:
Als je ruimte zoekt en graag een Ford wil, dan zou ik toch echt voor de Mondeo of de S-Max gaan kijken. Die laatste is er als Titanium met 1.5 d ecoboost met een paar (in mijn ogen essentiele) opties nog met een fiscale waarde van net onder de 45k.
En 3x zo duur in de bijtelling als de 7%-er die hij nu dus kan krijgen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Helaas moest ik vandaag de Superb weer terug brengen. Mijn keuze is nu wel definitief.
De Skoda Superb Style Business 1.6 TDI DSG met de volgende opties:

- Tech pakket
- Achteruitrijcamera
- 19 ich Phoenix dark velgen

Niet geheel toevallig dan mijn optielijst zo kort is (uiteraard omdat Skoda al goed bedeeld is) maar de auto is al besteld en kan snel geleverd worden.

Het wordt (mits HR die plaat voor hun harses weg haalt) een Moonwhite Combi uitvoering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Laatst online: 21:47

PeaceNlove

Deugleuter

ManiacScum schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:32:
Helaas moest ik vandaag de Superb weer terug brengen. Mijn keuze is nu wel definitief.

- Tech pakket
- Achteruitrijcamera

Niet geheel toevallig dan mijn optielijst zo kort is (uiteraard omdat Skoda al goed bedeeld is) maar de auto is al besteld en kan snel geleverd worden.

Het wordt (mits HR die plaat voor hun harses weg haalt) een Moonwhite Combi uitvoering
Neem bij de Moonwhite wel de sunset op de ruiten achter, dat maakt het wel af (/me heeft een Octavia in moonwhite met sunset 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secury
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-07 15:28
Raoul.TLS schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:11:
Jammer dat er geen trekhaak op zit als golf gte . Maar goed klaag niet ben er blij mee. Gaan creatief moeten zijn met wat wel en niet mee gaat. En beenruimte bij kids optimaal benutten .
Ik zou er goed over nadenken. Het is een MPV van 1700kg met 200liter ruimte achter de bank.
Je hebt 3 kinderen, ik denk echt dat je meer hebt aan een octavia station of als je ford wilt rijden een focus station.

Ja je netto bijtelling zal hoger zijn bij die auto's, maar ze zijn ook praktischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk

- Tech pakket
- Achteruitrijcamera

Mooie grote bak! Gefeliciteerd!
secury schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:36:
Ik zou er goed over nadenken. Het is een MPV van 1700kg met 200liter ruimte achter de bank.
Je hebt 3 kinderen, ik denk echt dat je meer hebt aan een octavia station of als je ford wilt rijden een focus station.

Ja je netto bijtelling zal hoger zijn bij die auto's, maar ze zijn ook praktischer.
Gewicht boeit toch weinig?
Het enige is inderdaad, of je de kleinere kofferbak het voordeel in euro's waard vindt.

Wij mogen helaas helemaal geen benzine, maar voor 7% bijtelling zou ik tot veel concessies bereid zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door BlakHawk op 17-03-2017 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealHibachi
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-09 15:47
Ik heb ook lang getwijfeld tussen deze, vind ze beide pretty damn good.. Heb uiteindelijk voor de Megane moeten kiezen vanwege de verplichting voor diesel obv kmstand en energielabel eisen (pfffff)..

Heb in beide proef gereden; De (pre-facelift) Octavia is (veel) ruimer, stuurt beter, beter infotainment systeem, beter geluid betere stoelen (Dynamic stoelen zitten niet normaal lekker, wow..).

De Megane heeft zijn looks mee en heeft een redelijk hoog "Sci-Fi" gehalte ivm de Octavia, mede door de Digital Display, HUD, LED strips door het interieur..

Heb mijn Megane trouwens besteld met de volgende opties:

Elektrisch bedienbaar glazen schuif- en kanteldak
•Renault R-Link 2 multimedia- en navigatiesysteem met 8,7" portrait touchscreen
17" Velgen
Blanc Glacier (wit)
Pack Vision Comfort
Easy Life Pack (gratis)
Velgen worden nog zwart gespoten

Als het goed is word hij uiterlijk week 25 geleverd. Can't wait.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:43

- Tech pakket
- Achteruitrijcamera

Wat zit er in het techpakket? Lane Assist, ACC en dergelijke ook genomen? Lijkt me wel lekker ic.m. een DSG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
DaRealHibachi schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:58:
[...]
Heb in beide proef gereden; De (pre-facelift) Octavia is (veel) ruimer, stuurt beter, beter infotainment systeem, beter geluid betere stoelen (Dynamic stoelen zitten niet normaal lekker, wow..).

De Megane heeft zijn looks mee en heeft een redelijk hoog "Sci-Fi" gehalte ivm de Octavia, mede door de Digital Display, HUD, LED strips door het interieur..

Heb mijn Megane trouwens besteld met de volgende opties:

Elektrisch bedienbaar glazen schuif- en kanteldak
•Renault R-Link 2 multimedia- en navigatiesysteem met 8,7" portrait touchscreen
Dus je raad de Skoda aan? Ik ga voor benzine automaat, in dat geval heeft de Skoda zo'n 150 pk en Renault 130 pk. Op papier lijkt de Skoda ook een stuk beter er uit te komen, jammer alleen dat die zo neutraal/suf oogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
Ja zit ook mee maar kreeg de auto gratis erbij . 5 dagen per week naar me werk. Geen probleem . Alleen weekeind. Maar tja hoe vertel je je nieuwe werkgever van ik wil een ruimere auto. Klinkt niet netjes . En kreeg hem al gratis zoder salaris im te hoeven leveren. Gaat zo ondankbaar overkomen. Auto is van de zaak en tja dat ik privé ermee rij mag. Maar hebben ook nog een Jetta als 2 de auto. Als ik salaris zou inleveren voor de auto had ik zelf een willen kiezen. Maar datvis nu niet het geval. Kan hem ook niet nemen . Maar zou gek zijn . Voor de weekeinden alleen tja en 1 of 2 keer per jaar op vakantie dan een dak kofer erbij. Ga kijken vragen of de lease maatschappij een heeft ook met 7% bijtelling die ruimer is . Golf sw Focus Mondeo sw. Maar goed. Ben er wel blij mee. En tja wat neem je mee als je in nl rij dat valt wel mee. Als we op bezoek gaan of weekeindje weg valt bagage ook wel mee.

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
Die C-max kost me nog geen 100 euro in de maand aan bijtelling netto.
Dat voor een auto van beijna 35 K

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secury
Raoul.TLS schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 12:12:
Ja zit ook mee maar kreeg de auto gratis erbij . 5 dagen per week naar me werk. Geen probleem . Alleen weekeind. Maar tja hoe vertel je je nieuwe werkgever van ik wil een ruimere auto. Klinkt niet netjes . En kreeg hem al gratis zoder salaris im te hoeven leveren. Gaat zo ondankbaar overkomen. Auto is van de zaak en tja dat ik privé ermee rij mag. Maar hebben ook nog een Jetta als 2 de auto. Als ik salaris zou inleveren voor de auto had ik zelf een willen kiezen. Maar datvis nu niet het geval. Kan hem ook niet nemen . Maar zou gek zijn . Voor de weekeinden alleen tja en 1 of 2 keer per jaar op vakantie dan een dak kofer erbij. Ga kijken vragen of de lease maatschappij een heeft ook met 7% bijtelling die ruimer is . Golf sw Focus Mondeo sw. Maar goed. Ben er wel blij mee. En tja wat neem je mee als je in nl rij dat valt wel mee. Als we op bezoek gaan of weekeindje weg valt bagage ook wel mee.
uhhh... Je krijgt de auto niet gratis.
Schijnbaar heb je de auto nodig voor zakelijk verkeer of woon/werk verkeer en wilt je werkgever jou daar in voorzien. Echter, als je de auto ook privé mag rijden (wat hier het geval is) dan ga je er bijtelling voor betalen.
Daarnaast vind ik dat als je een auto ook privé mag rijden, het helemaal niet raar is om met je werkgever in overleg te gaan of je dan ook een keuze mag maken (nee heb je, ja kun je krijgen.. dat is niet ondankbaar overkomen).
Als je toch de 2e auto hebt, en het alleen om weekenden en vakantie gaat, kun je ook overwegen om de auto alleen zakelijk te rijden en geen bijtelling te betalen. Moet je afwegen of de kosten voor de bijtelling opwegen tegen de extra afschrijving/onderhoud/brandstof van de privé auto wat meer rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
Auto is wel gratis . Hoef allen bijtelling te betalen als ik hem privé rij. Zou hetzelfde salaris krijgen als ik geen auto van de zaak had. Auto was een extra om me over de streep te halen. Zonder auto zou ik 19 cent per km onkosten vergoeding krijgen.

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Raoul.TLS schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 12:17:
Die C-max kost me nog geen 100 euro in de maand aan bijtelling netto.
Dat voor een auto van beijna 35 K
Tja dat gaat je met de Focus/Mondeo echt niet lukken.

Mijn Focus (14%) kost 150 per maand en een Mondeo zit zo op de 300 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
Ja auto was al besteld of was over dus zie het als of oprijden of een deal die ze al gemaakt hadden. Dus tja gevalletje gegeven paard niet in de bek kijken.

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
Dat is over 4 jaar 2400 over 4 jaar minder als een focus sw van 14%. Maar kijk over een jaar of ik hem mag omruilen. Dan komt het hopelijk beter over . En lijkt het niet als ik het niet waardeer .

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Raoul.TLS schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 12:24:
Auto is wel gratis . Hoef allen bijtelling te betalen als ik hem privé rij. Zou hetzelfde salaris krijgen als ik geen auto van de zaak had. Auto was een extra om me over de streep te halen. Zonder auto zou ik 19 cent per km onkosten vergoeding krijgen.
Opportunity cost kijkt verder dan je huidige situatie. Wellicht zou je elders zonder leaseauto wel een aanzienlijk hoger brutoloon kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasBak
  • Niet online
DYX schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:42:
[...]

Klopt, ik heb gelezen dat de leverancier van de R-Line voorbumper grote problemen heeft. Ik las dat er 39 weken vertraging was voor de levering hiervan.
Zoveel zal het niet zijn toch. Dan is mijn auto er pas hoogstens einde van het jaar. Dan neem ik wel iets anders.

Schijnt ook een probleem met de 19 inch Sebring velgen te zijn.

Heb helemaal geen zin om zo lang te wachten eigenlijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealHibachi
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-09 15:47
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 12:07:
[...]

Dus je raad de Skoda aan? Ik ga voor benzine automaat, in dat geval heeft de Skoda zo'n 150 pk en Renault 130 pk. Op papier lijkt de Skoda ook een stuk beter er uit te komen, jammer alleen dat die zo neutraal/suf oogt.
Daar komt het idd een beetje op neer, ik had idd de Skoda genomen.. Heb gereden met diezelfde 150pk DSG, heerlijke combi is dat.. Had een witte versie, met een panorama dak. Als je daar nog zwarte velgen onder zou zetten dan is het contrast supernice, en is het neutrale beeld al een heel stuk minder.. Een beetje opvallende kleur siert hem goed moet ik zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX

DYX

WasBak schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 12:48:
[...]

Zoveel zal het niet zijn toch. Dan is mijn auto er pas hoogstens einde van het jaar. Dan neem ik wel iets anders.

Schijnt ook een probleem met de 19 inch Sebring velgen te zijn.

Heb helemaal geen zin om zo lang te wachten eigenlijk. :P
Ik zat alvast wat rond te kijken voor VCDS mods en algemene informatie/bekende issues op verschillende forums en kwam het hier tegen: http://www.tiguanforums.co.uk/viewtopic.php?f=8&t=644

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 12:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

[...]
Mijn tip: kijk naar afwerkingsniveau en algemene kwaliteit (zoals navigatie). Ik zou daarom nooit voor de megane kiezen als je andere optie VAG is :)
Ik heb mijn Megane Estate (2013) ingeruild voor een tijdelijke/voorloop Talisman Estate (2017) en kan je zeggen dat het afwerkingsniveau en materiaalgebruik bij Renault echt hele grote stappen vooruit heeft gemaakt. Een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsenal1982
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10-10 09:01
Ik moet vandaag mijn bestelling doorgeven. Ik twijfel nog tussen de 308 SW GT en de Golf Variant Highline (R-line, 1.4 tsi).

Ik heb de 308 proefgereden, en vind het over het algemeen een hele fijne auto. Ik heb alleen niet veel met het infotainment systeem gespeeld, en de berichten die ik lees zorgen er wel voor dat ik nog wat twijfel.

De Golf heb ik niet kunnen proefrijden, maar verwacht geen al te grote verschillen met wat ik nu rij. Het verschil tussen het interieur van de Golf en mijn A3 viel mij wel op, leek namelijk groter dan het verschil tussen de Leon (ST FR)en een Golf (highline). De Leon viel al vrij vroeg af omdat ik het toch een vrij saaie auto vond, en het interieur toch een behoorlijke stap achteruit. De positie van Seat binnen VAG was naar mijn mening toch echt heel duidelijk.

Maar bij de Golf weet ik in ieder geval zeker wat ik krijg, en dat alles goed en fijn werkt etc. Heb hem alleen nog niet in het echt gezien met R-line (exterieur). De 308 reed gewoon lekker, en vooral de aandrijflijn was heerlijk.

Keuzes keuzes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:06
arsenal1982 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 13:27:
Ik moet vandaag mijn bestelling doorgeven. Ik twijfel nog tussen de 308 SW GT en de Golf Variant Highline (R-line, 1.4 tsi).

Ik heb de 308 proefgereden, en vind het over het algemeen een hele fijne auto. Ik heb alleen niet veel met het infotainment systeem gespeeld, en de berichten die ik lees zorgen er wel voor dat ik nog wat twijfel.

De Golf heb ik niet kunnen proefrijden, maar verwacht geen al te grote verschillen met wat ik nu rij. Het verschil tussen het interieur van de Golf en mijn A3 viel mij wel op, leek namelijk groter dan het verschil tussen de Leon (ST FR)en een Golf (highline). De Leon viel al vrij vroeg af omdat ik het toch een vrij saaie auto vond, en het interieur toch een behoorlijke stap achteruit. De positie van Seat binnen VAG was naar mijn mening toch echt heel duidelijk.

Maar bij de Golf weet ik in ieder geval zeker wat ik krijg, en dat alles goed en fijn werkt etc. Heb hem alleen nog niet in het echt gezien met R-line (exterieur). De 308 reed gewoon lekker, en vooral de aandrijflijn was heerlijk.

Keuzes keuzes....
Ik vond het verschil tussen, in ons geval, 308 en V40 merkbaar m.b.t. tot rust/stilte in de cabine. Naast andere eigenschappen van de auto bepaalt dat heel erg de mate van comfort op langere stukken rijden imo. De Golf doet dat dacht ik een stukje beter dan de 308. Wellicht anderen hier met ervaring op dat vlak?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

dfrenner schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 12:24:
[...]

Tja dat gaat je met de Focus/Mondeo echt niet lukken.

Mijn Focus (14%) kost 150 per maand en een Mondeo zit zo op de 300 per maand.
Ik heb nog met een schuin oog naar een Mondeo gekeken onlangs (het is uiteindelijk de S60 geworden), maar die kwam net als de S60 op ruim 400 / maand.
Nu is 100 per maand dan ook wel bijzonder laag.

Come to think of it, ik denk dat er de komende twee jaar een heleboel mensen daaraan zullen moeten wennen, dat ze van bijna geen bijtelling naar een volwaardige bijtelling zullen stijgen. De meeste van die 14% auto's zijn dan immers 4 jaar oud, en doorgaans is een stap terug naar kleiner / minder comfortabel en minder luxe toch niet snel gemaakt, dunkt me.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
PeaceNlove schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:34:
[...]

Neem bij de Moonwhite wel de sunset op de ruiten achter, dat maakt het wel af (/me heeft een Octavia in moonwhite met sunset 8) )
Uiteraard! Die optie zit in het techpakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
vinom schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:58:
[...]

Wat zit er in het techpakket? Lane Assist, ACC en dergelijke ook genomen? Lijkt me wel lekker ic.m. een DSG.
Nee niet meegenomen, ook geen behoefte aan. heb dat nu op de V40 zitten en in 3 jaar tijd hooguit 3 keer gebruikt waarvan 1 keer om te testen.

Is geen toegevoegde waarde voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

arsenal1982 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 13:27:

Keuzes keuzes....
Bij stond de 308 2 jaar geleden ook op mijn shortlist.
Hij is voor mij afgelvalen omdat ik bij beide proefritten van anderhalf uur. Last van mijn onderbenen kreeg.
En ik geen vertrouwen had om daar dus 40k + mee te gaan rijden.

Buiten dat vond ik het jammer dat het panodak niet open kon.
En nu ik een golf met panodak rij wat wel open kan. Ben ik blij met deze beslissing. Zeker op dagen zoals vandaag.

En idd de i-cockpit 1.0. Was ook niet iets waar ik mezelf in thuis kon vinden.
Vind de Discovery Pro echt vele malen beter. (Al heeft de 308 wel een mooie "List" knop op het stuur waarmee je veel makkelijker door je MP-3's kunt browsen dan bij VW).

Al met al voor mij dus punten om toch voor de Golf te gaan. En dat zijn inmiddels een fijne 90.0000 km geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Laatst online: 21:47

PeaceNlove

Deugleuter

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 13:46:
[...]
Come to think of it, ik denk dat er de komende twee jaar een heleboel mensen daaraan zullen moeten wennen, dat ze van bijna geen bijtelling naar een volwaardige bijtelling zullen stijgen. De meeste van die 14% auto's zijn dan immers 4 jaar oud, en doorgaans is een stap terug naar kleiner / minder comfortabel en minder luxe toch niet snel gemaakt, dunkt me.
Als de ontwikkelingen een beetje doorzetten is mijn volgende leasebak een Hyundai Ioniq, Nissan Leaf of Opel Ampera-e. En vooralsnog blijven die wel de lage bijtelling houden. Maar goed, eerst maar even afwachten hoe de Nissan en de Opel in de praktijk zijn. De Ioniq lijkt me afgaande op het topic hier een prima auto, alleen moet de accucapaciteit nog wat omhoog om het voor mij met 40.000 km/j bruikbaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:33
Puur elektrisch rijden zou ik ook graag willen. Voor mij is de range van de Ioniq te krap, en komt de Ampera-E waarschijnlijk te laat :(. Het contract van mijn SuperB loopt in mei af, maar ik heb nog wat kilometers over. De komende vier jaar zal het dus weer een diesel worden, vanwege meer als 30K per jaar. Ik heb gekeken naar de Seat Ateca maar weet nog niet of dat budgetair past. Alternatief is een Skoda Octavia, de SuperB is met de nieuwe regelingen te duur geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Dronium schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 14:19:
De komende vier jaar zal het dus weer een diesel worden, vanwege meer als 30K per jaar.
Wees daar niet zo zeker van. Ik rijd 45 a 50k per jaar. Hebben onlangs een vergelijking laten maken door de leasemij wat er gunstiger uit zou pakken, de D4 of T4 (diesel vs benzine), verder een identieke configuratie. Het bleek dat de benzine dus gunstiger was. Oftewel: het geringe prijsverschil tussen benzine en diesel weegt niet op tegen de meerprijs van een dieselmotor in aanschaf, bpm en wegenbelasting.
Ik heb gekeken naar de Seat Ateca maar weet nog niet of dat budgetair past. Alternatief is een Skoda Octavia, de SuperB is met de nieuwe regelingen te duur geworden.
De Suberb is niet duurder geworden, de subsidie die je er eerst op had is er nu niet meer ;) Overigens was jouw Superb in het gunstigste geval 20% en die is nu 22%. Zoveel scheelt dat niet hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 15:58:
[...]
Wees daar niet zo zeker van. Ik rijd 45 a 50k per jaar. Hebben onlangs een vergelijking laten maken door de leasemij wat er gunstiger uit zou pakken, de D4 of T4 (diesel vs benzine), verder een identieke configuratie. Het bleek dat de benzine dus gunstiger was. Oftewel: het geringe prijsverschil tussen benzine en diesel weegt niet op tegen de meerprijs van een dieselmotor in aanschaf, bpm en wegenbelasting.

[...]

De Suberb is niet duurder geworden, de subsidie die je er eerst op had is er nu niet meer ;) Overigens was jouw Superb in het gunstigste geval 20% en die is nu 22%. Zoveel scheelt dat niet hoor!
Idd ik rij zo;n 40 k per jaar en ik rij ook gewoon benzine.

daarbij kan de Subperb catalogus waarde en de lease prijs ook omhoog gegaan zijn waardoor hij nu net buiten budget valt. Het is niet alleen het bijtellings percentage wat bepaald of iets binnen of buiten je budget valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakbakbak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-10 11:44
Rainesh schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 08:01:
[...]

[afbeelding]

Standaard heb je de onderste sensor, maar als je de bovenste hebt dan heb je de versie voor lane assist, grootlicht assist en verkeersbordenherkenning. :)
Helder! Ik heb inderdaad de onderste.. ach, mij hoor je niet klagen verder ;-)

Mijn bescheiden Cyberpunk en Fortnite Save the World YT kanaal en D4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• secury
vanavond proefrijden in een Tiguan!
Comfortline waarbij de hele optielijst is aangevinkt.
Helaas is het wel de 125pk met handbak..

heb tevens de megane GT estate op de shortlist gezet! 205pk :) hopelijk kan de afwerking bekoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-10 21:22
secury schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 16:43:
vanavond proefrijden in een Tiguan!
Comfortline waarbij de hele optielijst is aangevinkt.
Helaas is het wel de 125pk met handbak..

heb tevens de megane GT estate op de shortlist gezet! 205pk :) hopelijk kan de afwerking bekoren
Ik ben zeer benieuwd naar je eerste impressie van de Tiguan, heb deze auto op mijn lijstje staan als potentiële volgende auto.

[ Voor 7% gewijzigd door Ashy op 17-03-2017 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasBak
  • Niet online
DYX schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 13:03:
[...]

Ik zat alvast wat rond te kijken voor VCDS mods en algemene informatie/bekende issues op verschillende forums en kwam het hier tegen: http://www.tiguanforums.co.uk/viewtopic.php?f=8&t=644
Bedankt voor de link! Krijg volgende week denk ik wel de verwachtte levertijd te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:07
Ik kijk ook naar de Tiguan / Ateca
Eventueel nog Passat (of weer een V60)
Wij moeten diesel, ben dus benieuwd of de 1.6tdi wel voldoende is voor deze auto's. De zwaardere diesels zijn meteen een flink stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX

DYX

rinkel schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 17:46:
Ik kijk ook naar de Tiguan / Ateca
Eventueel nog Passat (of weer een V60)
Wij moeten diesel, ben dus benieuwd of de 1.6tdi wel voldoende is voor deze auto's. De zwaardere diesels zijn meteen een flink stuk duurder.
Voor de Tiguan heb je alleen maar de 2.0TDI voor de diesel. De Ateca viel bij mij direct al af door het Co2 limiet dat wij hebben. Wel jammer aangezien het een mooie auto is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:07
Dat klopt idd, ik bedoelde eigenlijk de lichtste diesel van de Tiguan.
Die is met een handbak.
Autoweek was niet echt te spreken over deze motor in de Passat.

Ik weet trouwens ook nog niet hoe hard onze CO2 richtlijn is. Wellicht valt deze dan ook af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-10 19:52
Als de Octavia in budget past zou ik deze kiezen.
Ik heb zelf net de Megane Estate Bose laten bestellen :+ :D
Rij nu ook in een Megane uit 2013 met inmiddels 180K op de teller en de huidige is toch wel verbetert.

Puur en alleen maar omdat de Octavia flink duurder was in de lease en bijtelling met vergelijkbare opties zoals ik deze nu op de Megane (Bose) heb zoals:

• Visio Systeem® met Lane Departure Warning,
grootlichtassistent en Traffic sign recognition
• Renault Handsfree Card voor openen, sluiten en
starten zonder sleutel
• Automatisch dimmende binnenspiegel
• Privacy glass zijruiten achter en achterruit
• R-Plug & Radio+ Bose® DAB+ premium audiosysteem met 8,7'' portrait touchscreen
• Parkeersensoren vóór, zij en achter met achteruitrijcamera en optische en sonische
weergave
• Easy Park Assist (automatisch inparkeersysteem)
• Blind Spot Warning
• Bagage-scheidingsnet
• Safe Distance Warning
• Active Emergency Braking System
• Adaptive Cruise Control

*Zonneschermen - Pack zijruiten
*Kinderzitje Kidfix Isofix, leeftijdsgroep 2-3
*Mobiele smartphone-steun
*Tablet-houder

Deze Megane zit op ± 31K fiscale waarde en leasebedrag van ± 595,- o.b.v. diesel 60mnd / 40K per jaar.
O.a. door de actie op het Easy Life Pack (gratis) en de accessoirecheque van 500,-
Maar nogmaals, als het kan de Octavia ;)

[ Voor 12% gewijzigd door JvdW op 17-03-2017 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
[...]

De Superb is niet alleen omhoog gegaan qua bijtelling, maar somehow zijn de prijzen van de diesels zo 3-4k gestegen vanaf 1-1-2017. Geen idee waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dronium
[...]

Die keuze voor diesel is niet aan mij, volgens ons lease regelement is alles boven 30K gewoon diesel. Komt waarschijnlijk omdat we een contract met <Nederlandse benzine leverancier> hebben en daar ook inkopen voor 100+ vrachtwagens.

[...]

Mijn bijtelling is het probleem niet, ik heb er wel voor over. 8) Toen ik begon kreeg ik eerst een Audi A1 in S-line uitvoering toegeschoven :-( :r Ik was heel blij dat ik die, na enig klagen en wat pressie van mij manager, twee maanden later kon omruilen voor de SuperB. Die was toen al boven mijn lease-budget maar stil zetten of inleveren was voor de baas natuurlijk nog duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dronium
J0YR1D3R schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 21:16:
[...]

De Superb is niet alleen omhoog gegaan qua bijtelling, maar somehow zijn de prijzen van de diesels zo 3-4k gestegen vanaf 1-1-2017. Geen idee waarom.
Dat is vanwege de diesel toeslag in de nieuwste BPM regeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Dronium schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 21:26:
[...]

Dat is vanwege de diesel toeslag in de nieuwste BPM regeling.
Ja en nee. De Octavia is bijvoorbeeld bijna niets duurder geworden en daarnaast een hoop andere niet-Skoda modellen idem. De Superb is gewoon flink duurder geworden überhaupt.
Pagina: 1 ... 63 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic