Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.264 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:08
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 13:40:
[...]

Idem. En dan is een VW (Golf in mijn geval dan) toch een vrij onaantrekkelijk dure auto aan fiscale waarde wil je hem leuk aangekleed en ook de leaseprijs is niet echt aantrekkelijk. In het segment kan je goedkoper (zowel qua leasebedrag als qua bijtelling) vinden bij de concurrentie zoals een Mégane of een Astra. Zelf zit ik (ik heb geen station nodig) te denken aan een Volvo V40 of een Mazda 3. Bij beide krijg je meer voor minder in vergelijking met een Golf en in mijn beleving zijn dat toch beide auto's die meer te bieden hebben.
Wanneer je de nieuwe golf configureert is de cataloguswaarde hoger dan de concurrenten maar het leasebedrag t.o.v. deze cataloguswaarde een stuk lager.
Als je een auto van een concurrent zou configureren voor deze zelfde cataloguswaarde kom je een stuk hoger uit met je leasebedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-10 21:32

DarkSide

theres no place like ::1

[...]

Idem. En dan is een VW (Golf in mijn geval dan) toch een vrij onaantrekkelijk dure auto aan fiscale waarde wil je hem leuk aangekleed en ook de leaseprijs is niet echt aantrekkelijk. In het segment kan je goedkoper (zowel qua leasebedrag als qua bijtelling) vinden bij de concurrentie zoals een Mégane of een Astra. Zelf zit ik (ik heb geen station nodig) te denken aan een Volvo V40 of een Mazda 3. Bij beide krijg je meer voor minder in vergelijking met een Golf en in mijn beleving zijn dat toch beide auto's die meer te bieden hebben.
Gelukkig zijn auto's heel persoonlijk. Vindt VAG namelijk prima. En ben zelf zeer tevreden over DSG.
Ook was het totale plaatje voor mij net wat completer dan bij een 308 of een megane.
VW is idd wel duurder. Maar ik moet bij sommige andere fabrikanten naar een hogere motorisering om een automaat te kunnen kiezen (een gerobotiseerde handbak met enkele koppeling vind ik niets).
En dan wordt het verschil al kleiner.
pitchdown schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 13:44:
[...]

Wanneer je de nieuwe golf configureert is de cataloguswaarde hoger dan de concurrenten maar het leasebedrag t.o.v. deze cataloguswaarde een stuk lager.
Als je een auto van een concurrent zou configureren voor deze zelfde cataloguswaarde kom je een stuk hoger uit met je leasebedrag.
Dat valt wel mee. ik kan een behoorlijk aangeklede megane samenstellen.
Die goedkoper is dan een vergelijkbare golf.
Het is dat ik net wat meer dingen lekkerder vind in de golf waardoor die voor de deur staat.

De nieuw megane nog niet vergeleken. Maar verwacht dat deze ook wel een paar tientjes per maand goedkoper is dan een Golf.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Laten we de proef op de som nemen.
Zo veel verstand heb ik niet van VW (behalve dat ik lachend ben weggelopen bij de VW dealer), dus wellicht kan iemand een vergelijkbaar pakket hier tegenover zetten.

Zelf zat ik te denken aan een (48 maanden, 35.000KM)
https://www.athlon.nl/ess...0variant&brandstofsoort=d

- Opel Astra Tourer 1.6 81kw Innovation.
Fiscale waarde 26.000 euro en leaseprijs van 513 (exclusief brandstof)

- Renault Megane Estate Energy dCi 110 ECO2 Bose 5D 81kW
Fiscale waarde 29.000 euro en leaseprijs van 576 (exclusief brandstof)

Welke VW komt daar leuk bij in de buurt qua opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:57
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 13:55:
[...]

Zo veel verstand heb ik niet van VW (behalve dat ik lachend ben weggelopen bij de VW dealer), dus wellicht kan iemand een vergelijkbaar pakket hier tegenover zetten.

Mag je ook benzine? Als ik bekijk inclusief brandstof op directlease is een 1.0TSI voordeliger dan de 1.6TDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Inderdaad, als je geen station hoeft is een Mazda 3 toch in alle opzichten superieur?
Dit hoor ik al jaren, maar in de praktijk blijkt het keer op keer onzin.
Ja nu toevallig de A3, die is veel goedkoper in de lease dan anderen. Maar in 2008 heb ik nog een C30 boven de A3 verkozen, omdat de leaseprijs bij gelijke waarde 70(!) euro per maand lager lag.

VW is eigenlijk altijd duurder geweest bij Athlon, Leaseplan en vroeger ING Car lease.
In ieder geval op de momenten dat ik mocht bestellen.

Maar af en toe zijn er aanbiedingen waardoor bepaalde modellen erg goedkoop zijn.
Half jaar geleden was dat de Hyundai Tucson, nu is de Astra en de A3 erg voordelig.
nooberke schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 14:08:
Mag je ook benzine? Als ik bekijk inclusief brandstof op directlease is een 1.0TSI voordeliger dan de 1.6TDI
Ik denk dat de meeste mensen ex brandstof mogen shoppen en dan is het verschil diesel en benzine natuurlijk terug te vinden in de wegenbelasting. Echter de baas betaalt de brandstof en leasebedrag betalen we zelf uit ons budget. Dus simpele rekensom: diesel het goedkoopst voor de werkgever.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nooberke schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 14:08:
[...]

Nee, helaas enkel diesel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

dfrenner schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 14:18:
[...]

Inderdaad, als je geen station hoeft is een Mazda 3 toch in alle opzichten superieur?
In mijn geval is dat een serieuze optie ja. Zit te kijken naar de Skylease+ en buiten de lakkleur hoeft er dan ook helemaal niets bij. En dan heb je al een serieus leuke motor als Diesel. Ze leveren er namelijk slechts 1. Een 150PK 2.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:25
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 13:55:
[...]

Opel kunnen wij niet kiezen. Renault ook niet, maar door een foutje is die wel beschikbaar in 1 van onze lease portals.

De Renault die jij hierboven aanhaalt, staat bij Alphabet als
Megane Grandtour Bose Edition 1.5dCi S&S 110pk/cv 5p
In de configurator komt die, zonder opties, op 434,05.
Voor datzelfde bedrag kan ik ook kiezen voor een Golf Variant Highline
Golf VII Variant Highline BMT 1.6TDi 115pk/cv 5p
Die komt dan op 417,28.
Let wel: dit zijn de prijzen in België! Onze fiscaliteit zit wat anders in elkaar, waardoor de leaseprijzen fors lager liggen dan in NL :)

Nu zullen er vast wel verschillen zijn tussen een Bose edition en de Highline, maar me dunkt dat de wagens toch vergelijkbaar zullen zijn.

Volgens autoweek.nl komt de Renault op 29 590 fiscale nieuwprijs, de VW op 31 520.
Op PK wint de VW (115 tegenover 110), op koppel de Renault (260 tegenover 250).
Verbruik en uitstoot van de VW liggen wel fors hoger.

De koffer van de VW is wel wat groter (605 liter tegenover 521).
In (buiten)afmetingen lijkt de Megane dan weer groter te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Kwakkel schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 15:08:
[...]

Opel kunnen wij niet kiezen. Renault ook niet, maar door een foutje is die wel beschikbaar in 1 van onze lease portals.

De Renault die jij hierboven aanhaalt, staat bij Alphabet als
Megane Grandtour Bose Edition 1.5dCi S&S 110pk/cv 5p
In de configurator komt die, zonder opties, op 434,05.
Voor datzelfde bedrag kan ik ook kiezen voor een Golf Variant Highline
Golf VII Variant Highline BMT 1.6TDi 115pk/cv 5p
Die komt dan op 417,28.
Let wel: dit zijn de prijzen in België! Onze fiscaliteit zit wat anders in elkaar, waardoor de leaseprijzen fors lager liggen dan in NL :)

Nu zullen er vast wel verschillen zijn tussen een Bose edition en de Highline, maar me dunkt dat de wagens toch vergelijkbaar zullen zijn.

Volgens autoweek.nl komt de Renault op 29 590 fiscale nieuwprijs, de VW op 31 520.
Op PK wint de VW (115 tegenover 110), op koppel de Renault (260 tegenover 250).
Verbruik en uitstoot van de VW liggen wel fors hoger.

De koffer van de VW is wel wat groter (605 liter tegenover 521).
In (buiten)afmetingen lijkt de Megane dan weer groter te zijn.
Als ik kies voor 48 maanden en 35000 kilomter:
https://www.leaseplandire...#tab=standaard-uitrusting

https://www.leaseplandire...#tab=standaard-uitrusting

Megane 583 euro
Golf: 626 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
Bij ons is het 42 maanden/35000 kilometer. Dat maakt wellicht ook nog een verschil. Kan die parameters echter niet aanpassen.
Bij Arval kan ik de leaseprijs helaas niet zien (wel de prijs van de wagen + opties).
Bij Belfius komt de highline (dan wel met metaalkleur bij) op 452.06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10 23:18
Als ik bij ons kijk (48md/36k km) op de portal van Alphabet dan zit er zelfs nog veel meer verschil tussen die Megane en Golf. 598 euro voor de Megane vs 682 voor de Golf. De Astra zit er ongeveer tussenin met 637.
De Golf is wel flink duurder dan z'n concurrenten, zowel in leaseprijs als in fiscale waarde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Tankiej schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 15:37:
Als ik bij ons kijk (48md/36k km) op de portal van Alphabet dan zit er zelfs nog veel meer verschil tussen die Megane en Golf. 598 euro voor de Megane vs 682 voor de Golf. De Astra zit er ongeveer tussenin met 637.
De Golf is wel flink duurder dan z'n concurrenten, zowel in leaseprijs als in fiscale waarde..
Daarom zeg ik dat ik het nog nooit heb meegemaakt dat de VW's zo goedkoop in de lease zijn door de zogenaamd hoge restwaarde.

Misschien is dat iets van heel vroeger?
Of een tijdelijke aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:46
Of een slechte deal met VAG? Ik heb Dutchlease, die zijn dochter onderneming van VW. Ik kwam op een zeer leuke prijs voor de e-Golf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
tiguan schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 15:48:
Of een slechte deal met VAG? Ik heb Dutchlease, die zijn dochter onderneming van VW. Ik kwam op een zeer leuke prijs voor de e-Golf.
Maar toch nog fors duurder dan een Ioniq toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
dfrenner schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 15:50:
[...]

Maar toch nog fors duurder dan een Ioniq toch?
Ioniq voor €520,-. e-Golf voor €575,-. Daarentegen kost de Ioniq ongeveer €35.000,-. De door mij geconfigureerde e-Golf kost €43.000,-. Dus ja logisch dat ie duurder is in de lease. Maar ik vind het desondanks een schappelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
Ik zie volgende kortingen op Alphabet:
- voor de Mégane een fleetkorting van 18% + een extra korting (Alphabet + dealer) van 750 euro. Totale korting van 4 952.48. (Aangezien wij geen Renault kunnen kiezen, ben ik niet zeker of deze klopt!)
- voor de Golf een fleetkorting van 10% + een extra korting van 3 100 euro. Totale korting van 5 539.59.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-10 19:52
Nou, de keus is gemaakt en besteld.
Heb sterk zitten twijfelen tussen de Astra en de Megane, en nog steeds wel een beetje maargoed.

Uiteindelijk met de gewenste opties werd de Astra met eigen bijdrage en hogere fiscale waarde toch duurder dan de Megane, dus dat heeft uiteindelijk de keus bepaald. En ik ben er nog steeds niet uit of ik zou kunnen wennen aan de chromen sierstrip die zo raar doorloopt achter. Wel mis ik nu de automatische achterklep :+
  • *Lichtmetalen wielen 16'' 'Silverline' € 0,00
  • *Easy Life Pack Pack € 395,00
  • *Easy Park Assist (automatisch inparkeersysteem) € 0,00
  • Parkeersensoren voor, zij en achter met achteruitrijcamera € 0,00
  • en optische en sonische weergave
  • *Blind Spot Warning € 0,00
  • *Pack Cruising € 695,00
  • *Safe distance warning € 0,00
  • *Active Emergency Braking System € 0,00
  • *Adaptieve cruise control € 0,00
  • (tis wel een handbak :X )
  • *Bagage-scheidingsnet € 155,00
  • *Metaallak € 695,00
  • Renault R-link 2 mulitmedia-en navigatiesysteem met 8,7'' portrait touchscreen incl R-Plug & Radio+ Bose DAB+ premium audiosystem met versterker € 295,00
  • Korting Easy Life Pack € -395,00
  • Zonneschermen - Pack zijruiten (set van 2) - 82 01 612 € 125,01
  • Kinderzitje Kidfix Isofix, leeftijdsgroep 2-3 - 77 11 422 951 € 279,00
  • Mobiele smartphone-steun - 77 11 574 875 € 17,50
  • Tablet-houder - 77 11 574 991 € 62,50
Op basis van incl. winterbanden, verv. vervoer, 60 maand en 40K per jaar ± 595,- per maand

Vandaag besteld/bevestiging gekregen, levertijd 14 weken, week 24 |:(

[ Voor 3% gewijzigd door JvdW op 10-03-2017 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit de Bose uitvoering of een andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 17:59:
Is dit de Bose uitvoering of een andere?
Ja klopt.
Het is de 1.5 Energy dCi 110pk Eco2 Bose.
Vandaar ook de 16"velgen in plaats van de 17"
En tevens niet de mogelijkheid om LED PURE VISION koplampen, schuif/kanteldak etc te bestellen :/
Maar wel een stuk goedkoper in de lease en fiscale waarde :+

[ Voor 24% gewijzigd door JvdW op 10-03-2017 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
gwystyl schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 13:07:
[...]

Als ik van het huidige model de TS+ van de 165pk benzine en 150pk diesel vergelijk, zijn de enige verschillen te zien in verbruik, wegenbelasting enz (http://www.autoweek.nl/ca...=81483&id2=81489&cache=no); qua uitrusting lijken ze dus hetzelfde. Voor de verschillende uitrustingsniveau's is het prijsverschil vergelijkbaar.
Zoals hierboven genoemd is het prijsverschil bij het huidige model inderdaad nog groter: € 8200...

Als ik kijk naar mijn eigen auto (Honda Civic Tourer), is het verschil tussen benzine en diesel bij gelijk uitrustingspakket maar € 100; dat is blijkbaar de uitzondering op de regel. Wel iets om bij de volgende ronde rekening mee te houden :)
En bij de Nissan X-trail zit er zelfs 10K tussen de Acenta uitvoering van de benzine en de diesel 8)7
bron

[ Voor 4% gewijzigd door nokiaan958GB op 10-03-2017 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niltag
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-10 21:35
Vandaag gebeld door de dealer. C coupe is van de band gerold! Aangegeven dat ik volgend weekend op vakantie ga (met huidige auto). Hij gaat nu heel erg zijn best doen om hem volgende week af te leveren.

Ik ben benieuwd. Wordt dus vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-10 17:53
Ik mag ook weer een andere lease auto uitzoeken, maar blijft toch lastig ga ik toch meer voor de looks of puur functionaliteit, want met een kleine op komst is kofferbak ruimte wel lekker en vraag me af of de 490ltr in de Mercedes niet te weinig is tegenover de Skoda variant die 650ltr hebben. Iemand ervaring met de kofferbak ruimte van de C/CLA?
En opties/vermogen boeit me totaal niet dus dat zal geen doorslaggevend punt zijn of ik voor merk X of Y ga.

Looks:
  • Mercedes CLA 180 Business Solution
  • Mercedes C Estate 160
Functionaliteit:
  • Skoda Superb
  • Skoda Kodiaq

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Hari-Bo schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 08:36:
Ik mag ook weer een andere lease auto uitzoeken, maar blijft toch lastig ga ik toch meer voor de looks of puur functionaliteit, want met een kleine op komst is kofferbak ruimte wel lekker en vraag me af of de 490ltr in de Mercedes niet te weinig is tegenover de Skoda variant die 650ltr hebben. Iemand ervaring met de kofferbak ruimte van de C/CLA?
En opties/vermogen boeit me totaal niet dus dat zal geen doorslaggevend punt zijn of ik voor merk X of Y ga.

Looks:
  • Mercedes C Estate 160
Functionaliteit:
  • Skoda Superb
  • Skoda Kodiaq
Hoeveel bagageruimte heb je nu.
Had ooit 500liter en dat was geen probleem met een kleine. Zolang de kinderwagen maar netjes er inpast.
Nu ben ik gewend een meer ruimte en heb ik inmiddels 2 van die bengels.
En dan wil ik niet meer terug.
qua looks zou de C estate voor mij de mooiste zijn.
qua persoonlijke wensen de Kodiaq

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:10

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik heb drie kinderen.
Had een Golf Variant op leeftijden 0, 2 en 4.
Had een Avensis (sedan) op leeftijden 2, 4 en 6
Had een Octavia Combi op leeftijden 5, 7 en 9
Ga nu naar een S60 op leeftijden 8, 10 en 12.

De Golf en ook de Octavia heb ik altijd (op vakantie) het afdekzeil gesloten kunnen hebben. In de Avensis moest wel nog een kinderwagen mee. Ook op vakantie. Paste allemaal makkelijk. Daar had ik ook een kinderstoel in en twee zittingverhogers.

Ik heb eerlijk gezegd nooit de ruimte van / in een auto als criterium genomen bij mijn keuze. Het past echt wel. In de Golf lagen achterin een kinderwagen en een buggy, en daar pasten dus de koffers en tassen prima bij. Ook twee kinderstoelen pasten makkelijk met een zittingverhoger er tussen.

[ Voor 24% gewijzigd door AllSeeyinEye op 11-03-2017 09:38 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 07:03

Looks:
  • Mercedes C Estate 160
Functionaliteit:
  • Skoda Superb
  • Skoda Kodiaq
Ik heb een klein jaar in de laatste C Sedan gereden en regelmatig twee kids in de auto gehad. Granted, die zijn wat ouder en dus geen kinderwagen meer, maar ik durf te zeggen dat de Estate voor 90% afdoende is qua ruimte.

De Kodiaq heeft natuurlijk een zee van ruimte, maar hoe vaak ga je dat effectief gebruiken? Kijk, als je vaak met de auto op vakantie gaat en jullie houden ervan om zoveel mogelijk mee te zeulen en je pikt ook regelmatig grote meubels op....Dan ga je voor de Kodiaq.

Maar mocht je de looks van de C Estate echt hoger hebben staan, bedenk dan wel dat het vervelend is om een paar jaar lang te denken 'had ik maar..' O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:22

ST10©DE

Dus.............

Wij hebben drie jaar een V40 met twee kinderen gereden en een half jaar met drie kinderen. De kofferbak heeft "slechts" 340 liter oid. Maar dat was voor ons het probleem niet, kinderwagen met buggy en kinderbed konden we erin krijgen. Het probleem was het gebrek aan breedte van de achterbank. En als het maar om twee kinderen gaat zou elke auto moeten voldoen zou ik zeggen.

Sinds vorige is de nieuwe auto gekomen. Gelukkig past daar op de achterbank een maxi-cosi en twee kinderzitjes (twee keer een Cybex Solution). En de achterbak is voor mij echt huge! Velen zouden het te klein vinden, maar ik zou er bijna in kunnen kamperen bij wijze van, 540 liter.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Looks:
  • Mercedes C Estate 160
Functionaliteit:
  • Skoda Superb
  • Skoda Kodiaq
Met een kleine op komst weet je nog niet hoe je echt efficient in moet pakken en is dus alle ruimte welkom. Superb dus. Heerlijk om gewoon de kinderwagen ipv de buggy in de koffer te kunnen smijten en je niet druk te hoeven maken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Bedankt voor de info, aankomende week een ritje maken in een 'kale' C Estate en een Kodiak en dan de keuze maken :)

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 07:03
Een ervaringstip: kies in godsnaam - als je voor de C gaat - voor een automaat. Ik heb me echt een jaar lang lopen ergeren aan de schakelbak in mijn voorloper (C180 volgens mij). Trillende pook, weinig vloeiend...Voelt kwalitatief niet best.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Wat overdreven om te stellen dat een Superb de enige optie zou zijn als je de eerste kleine op komst hebt. Ik heb een V60 gereden met twee kleintjes en nooit een probleem gehad. Dus een C is meer dan prima. Je wilt sowieso geen grote kinderwagen omdat je waarschijnlijk ook nog een kleinere tweede auto hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-10 16:50
We hebben een tijdje een 1-serie E87 gehad toen onze eerste klein was. Als je maar een gedeelde achterbank hebt, is elke hatchback genoeg met 1 kind. Nu met kleintje nummer 2 staat er een 5 Touring voor de deur, maar welbeschouwd is dat helemaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:01
Toch is het wel lekker die ruimte. Bij ons komt er ook een tweede aan dus we zoeken regelmatig wat groot spul op Marktplaats. Dan is het toch wel lekker dat je het allemaal mee kan nemen in je auto, en nog beter zelfs als het gewoon precies past! Dat je denkt, ben ik even blij dat ik deze auto heb. Skoda Octavia trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 11:59:
Wat overdreven om te stellen dat een Superb de enige optie zou zijn als je de eerste kleine op komst hebt. Ik heb een V60 gereden met twee kleintjes en nooit een probleem gehad. Dus een C is meer dan prima. Je wilt sowieso geen grote kinderwagen omdat je waarschijnlijk ook nog een kleinere tweede auto hebt.
Op een gegeven moment wordt je er idd handig in, maar als kersverse vader wil je dat eigenlijk niet ;)
Ik rij nu een 308SW maar als ik een Octavia had kunnen rijden had ik graag die gehad. Met name als je op familiebezoek of een nachtje weg gaat is het erg prettig te weten dat alles gewoon past zonder gezeik. C klasse estate zal ongwtijfeld ook een prima kofferbak hebben, maar haalt het echt niet tegen een Superb.

Mercedes versus Skoda: kies je voor comfort, luxe en minder ruimte versus zee van ruimte, full options en af en toe wellicht een kraakje of wat minder comfort? Voor mij absoluut het laatste. Kraakje hoor ik niet, radio staat aan ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Als je de Superb overweegt, kan je beter niet gaan proefrijden in een C. IMHO is dit hetzelfde verschil als een DVD vs Blu-ray kijken. Als je nog nooit Blu-ray hebt gezien, is DVD kwaliteit heel goed naar te kijken. Maar als je eerst een Blu-ray kijkt en daarna een DVD kijkt is de DVD niet om aan te zien, ondanks dat een DVD helemaal niet slecht is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Of juist wel. :) Hangt ook een beetje af hoe groot je zelf bent. Bij 2m+ is een Superb wel handiger ivm de Maxi-Cosi waardoor jezelf wat naar voren moet in de C.

Persoonlijk zou ik in beide gaan rijden en afweging maken op basis van proefrit en opties/uitrusting die mogelijk is met je budget.
C klasse estate zal ongwtijfeld ook een prima kofferbak hebben, maar haalt het echt niet tegen een Superb.
Dat een Superb groter is weet iedereen wel. Het is alleen de vraag of je die ruimte nou meteen nodig hebt met de eerste kleine onderweg. Dat vind ik namelijk niet.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2017 13:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:14

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 13:13:
[...]
Het is alleen de vraag of je die ruimte nou meteen nodig hebt met de eerste kleine onderweg. Dat vind ik namelijk niet.
Ruimte is relatief, ik ben met het hele gezin (waaronder dus twee kleine kinderen) vorig jaar mei in een VW Fox naar Praag gereden (en terug) voor een weekje vakantie, alles wat we nodig hadden paste erin.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Idd ruimte is relatief. Je moet vooral kijken naar wat je zelf prettig vind.
Ik ga elk jaar naar zuidfranrijk. En neem liever te veel dan te weinig mee. Dus die 600liter en dakkoffer komen mij goed van pas :-)

Kan het met minder? Tuurlijk, Ik kan veel minder meenemen (of nog efficienter inpakken).
Maar die ruimte is er. En ik vind heerlijk.
Zou niet graag 100L willen missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsenal1982
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10-10 09:01
Hoi allemaal,

Ik ben ook aan de beurt voor een nieuwe leaseauto. Ik rij nu een A3 SB, en wil graag een maatje groter. Ik zit op het omslagpunt voor benzine/diesel, dus mag kiezen. Ik heb een beperkt keuze wat betreft merk (VAG, BMW, Peugeot, Mercedes, Toyota, Volvo). Vereiste zijn een beetje pittige motor, en automaat. Ik rij nu een A3 SB Pro Line S uit 2013. Op mijn shortlist staat nu:

Peugeot 308 SW GT HDi 180pk
Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 150pk R-line
Seat Leon ST FR 1.4TSi 150 pk

Ik heb in de 308 proefgereden, en kan over het rijgedrag en motor alleen maar positief zijn. Geweldige motor, en ik vond de bak ook prima. Het navigatiesysteem zal wennen zijn heb ik begrepen, maar heb zelf niet veel last van het feit dat de airco verstopt zit, aangezien ik het in de A3 op 22 heb staan, en verder nooit aan kom. Enige minpunten zijn dat ik de stoelen (hard) niet geweldig vond, en dat hij zo'n €30p/m duurder is dan de Golf.

De Leon heb ik wel proefgereden, alleen niet met bovenstaande motor/bak combinatie. Ik denk eerlijk gezegd dat ie als eerste afvalt. Ik vind het een behoorlijke stap achteruit wat betreft interieur, en eigenlijk vind ik de hele auto gewoon een beetje saai. Hij is wel de goedkoopste met de gewenste opties, en zo'n €25p/m goedkoper dan de Golf.

De Golf heb ik nog niet gereden, maar vandaag even naar de nieuwe gekeken, en vind het interieur toch meer richting wat ik gewend ben bij mijn A3. Ook met het r-line pakket vind ik de auto een stuk mooier dan de Leon.

Ik hoop deze week een knoop dor te hakken, en twijfel vooral tussen de Golf en 308.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arsenal1982 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:25:
Hoi allemaal,

Ik ben ook aan de beurt voor een nieuwe leaseauto. Ik rij nu een A3 SB, en wil graag een maatje groter. Ik zit op het omslagpunt voor benzine/diesel, dus mag kiezen. Ik heb een beperkt keuze wat betreft merk (VAG, BMW, Peugeot, Mercedes, Toyota, Volvo). Vereiste zijn een beetje pittige motor, en automaat. Ik rij nu een A3 SB Pro Line S uit 2013. Op mijn shortlist staat nu:

Volkswagen Golf 1.4 TSI 150pk R-line
Seat Leon FR 1.4TSi 150 pk

Ik heb in de 308 proefgereden, en kan over het rijgedrag en motor alleen maar positief zijn. Geweldige motor, en ik vond de bak ook prima. Het navigatiesysteem zal wennen zijn heb ik begrepen, maar heb zelf niet veel last van het feit dat de airco verstopt zit, aangezien ik het in de A3 op 22 heb staan, en verder nooit aan kom. Enige minpunten zijn dat ik de stoelen (hard) niet geweldig vond, en dat hij zo'n €30p/m duurder is dan de Golf.

De Leon heb ik wel proefgereden, alleen niet met bovenstaande motor/bak combinatie. Ik denk eerlijk gezegd dat ie als eerste afvalt. Ik vind het een behoorlijke stap achteruit wat betreft interieur, en eigenlijk vind ik de hele auto gewoon een beetje saai. Hij is wel de goedkoopste met de gewenste opties, en zo'n €25p/m goedkoper dan de Golf.

De Golf heb ik nog niet gereden, maar vandaag even naar de nieuwe gekeken, en vind het interieur toch meer richting wat ik gewend ben bij mijn A3. Ook met het r-line pakket vind ik de auto een stuk mooier dan de Leon.

Ik hoop deze week een knoop dor te hakken, en twijfel vooral tussen de Golf en 308.
Jammer dat de V60 waarschijnlijk buiten budget zal vallen die bied waarschijnlijk dezelfde kwaliteitsbeleving als Audi waar je nu in rijdt. Maar als ik jou was zou ik ook zeker eens bij de Toyota dealer naar binnen stappen en kijken of een Avensis haalbaar is. Behoorlijk grote bak zeker als je de station neemt. Mijn buurman rijdt nu in zijn 3e (gewoon elke keer 4 jaar probleemloos rijden) en is er zeer over te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsenal1982
De Avensis staat er wel tussen, maar alleen als 82KW en zonder automaat. En de V60 kan wel...maar is toch echt een heel stuk duurder, vooral als automaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-10 15:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Maakt het uit dat ze duurder zijn in lease bedrag of is het het verschil in bijtelling?
Als je zit te kijken bij Toyota kan je uiteraard ook de Auris bekijken. Als hybride standaard met automaat, maar hij is er ook met gewone diesel of benzine motoren.
De hybride deed mij persoonlijk niks, maar hij zit wel netjes in elkaar en heeft bij gelijke catalogus prijs waarschijnlijk meer opties dan de golf (op digitaal dashboard na denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 11:59:
De enige optie is het zeker niet, maar ruimte technisch wel een veilige. De V40/60 zijn mooi en leuk om te rijden, maar verre van ruim. Waarschijnlijk past het voor kleinere mensen prima, maar ik zit echt klem met m'n knieën tegen het dashboard met een maxi cosi achterin. Verre van prettig voor ritten >10min kan ik je vertellen. Het station kinderwagen passen heb ik niet eens bereikt/geprobeerd.

For the record; ik ben 2 meter en (dus) lange benen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:30

JB

Cédric roelt!

AllSeeyinEye schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 09:15:
Ik heb drie kinderen.
Had een Golf Variant op leeftijden 0, 2 en 4.

De Golf en ook de Octavia heb ik altijd (op vakantie) het afdekzeil gesloten kunnen hebben. In de Avensis moest wel nog een kinderwagen mee. Ook op vakantie. Paste allemaal makkelijk. Daar had ik ook een kinderstoel in en twee zittingverhogers.
Nou ik ben dan wel benieuwd wat jij aan andere meuk mee neemt of wat voor kinderwagen jij had die zo compact in elkaar ging :D Of draai je je onderbroek halverwege de vakantie binnenste buiten? :+

Hier 2 kids (leeftijd 1 en 3 jaar) en met de Mondeo heb ik zelfs een skikoffer op het dak :X Het zeil kan niet dicht maar ik kan wel door de achterruit kijken. Dat laatste wil ik ook graag zo hebben bij lange ritten :)

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 11-03-2017 23:49 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
JB schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:20:
[...]

Nou ik ben dan wel benieuwd wat jij aan andere meuk mee neemt of wat voor kinderwagen jij had die zo compact in elkaar ging :D Of draai je je onderbroek halverwege de vakantie binnenste buiten? :+

Hier 2 kids (leeftijd 1 en 3 jaar) en met de Mondeo heb ik zelfs een skikoffer op het dak :X Het zeil kan niet dicht maar ik kan wel door de achterruit kijken. Dat laatste wil ik ook graag zo hebben bij lange ritten :)
Het scheelt als je je vrouw/vriendin niet meeneemt ;)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvdW schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 19:26:
[...]

Ja klopt.
Het is de 1.5 Energy dCi 110pk Eco2 Bose.
Vandaar ook de 16"velgen in plaats van de 17"
En tevens niet de mogelijkheid om LED PURE VISION koplampen, schuif/kanteldak etc te bestellen :/
Maar wel een stuk goedkoper in de lease en fiscale waarde :+
Geen led koplampen. Die heb ik wel..incl headup display

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:10

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

JB schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:20:
[...]

Ok, komt 'ie:
Destijds hadden wij een Quinny Zapp kinderwagen. Lekker compact opvouwbaar. Mijn spullen voor 3 weken zon passen in een cabin size koffer. M'n vrouw heeft er een van een maatje groter. M'n dochter ook (nu dan, het is inmiddels een tiener). Destijds zaten de spullen voor drie kinderen in drie kinderkoffers. Die hebben ongeveer de maat van een kleine cabin size koffer. Dan nog een koelbox op stroom erbij, schoenen etc los in de kofferbak en een tas met voer voor onderweg. Dan ben je er wel.

Inmiddels dus al 5 jaar geen kinderwagens en buggy's meer nodig, maar dat is gecompenseerd door de grotere koffers voor de kinderen.
Zolang ze trouwens in kinderstoeltjes zitten is er ook ruimte voor een tas bij (onder) hun voeten. Ze komen dan toch nog lang niet bij de grond.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
arsenal1982 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:25:
Hoi allemaal,

Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 150pk R-line
Seat Leon ST FR 1.4TSi 150 pk

De nieuwe golf variant is een leuke auto.
Voor mij een grote kanshebber naast de Octavia.
De golf heeft tevens een auto holding handrem wat super is.
Ik vind in de 308 het scherm een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsenal1982
gwystyl schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 22:36:
Maakt het uit dat ze duurder zijn in lease bedrag of is het het verschil in bijtelling?
De Avensis en V60 zitten boven mijn leasebedrag, dus daar komt een eigen bijdrage bij. De andere vallen er binnen, dus dan gaat het puur om de fiscale waarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Als je vanaf een A3 omhoog wilt qua ruimte, en een vlotte auto wil, komt die eigen bijdrage er toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsenal1982
t_captain schreef op zondag 12 maart 2017 @ 15:26:
Als je vanaf een A3 omhoog wilt qua ruimte, en een vlotte auto wil, komt die eigen bijdrage er toch wel.
Vandaar dat ik op de 308 SW, Leon ST, en Golf Variant ben uitgekomen. Allemaal ruimer en vlotter dan wat ik nu heb, en zonder eigen bijdrage.

Ik ga deze week de 1.4 TSI 150pk DSG proefrijden om te kijken hoe die combinatie bevalt.

[ Voor 11% gewijzigd door arsenal1982 op 12-03-2017 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
arsenal1982 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 16:58:
[...]

Vandaar dat ik op de 308 SW, Leon ST, en Golf Variant ben uitgekomen. Allemaal ruimer en vlotter dan wat ik nu heb, en zonder eigen bijdrage.
Ik heb ook alle 3 bekeken.
308sw : mooie auto, ruim, panaromadak in de prijs erbij, Ik heb wat twijfel over de automaat-uitvoering, entertainment-systeem niet ideaal
Leon st: Rijdt heerlijk, maar net wat te klein en matige afwerking
Golf Variant: Ruim, goede afwerking, goed entertainment systeem
Heb je ook nog naar de nieuwe octavia gekeken (of de oude als voorraad auto voor een goede prijs)?

Bij mij zit nog meer de keuze tussen de golf of de octavia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

arsenal1982 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 16:58:
[...]

Dan zou ik sowieso even naar de Octavia station kijken, bult meer ruimte. 1.6 TDI, DSG en dynamic drive en je gaat als de brandweer. Kan de rest die je noemt niet aan tippen.

Mag mij trouwens benieuwen of en zoja wanneer Skoda de facelift terugdraait, of de oude neus als optie gaat leveren. Dat gaat ze nl klanten kosten ;)

[ Voor 14% gewijzigd door The Eagle op 12-03-2017 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
The Eagle schreef op zondag 12 maart 2017 @ 17:32:
[...]

Dan zou ik sowieso even naar de Octavia station kijken, bult meer ruimte. 1.6 TDI, DSG en dynamic drive en je gaat als de brandweer. Kan de rest die je noemt niet aan tippen.

Mag mij trouwens benieuwen of en zoja wanneer Skoda de facelift terugdraait, of de oude neus als optie gaat leveren. Dat gaat ze nl klanten kosten ;)
Ik vind de 1.0 dsg lekkerder rijden dan de 1.6 tdi dsg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Panodak in 308 kan niet open. Vind dat een tegenvaller. Die van mij kan open. En op dagen als vandaag is het echt heerlijk open te rijden.

Skoda meer ruimte. Zeker op de achterbank en als het goed is ook iets.goedkoper (al was door een aanbieding de golf voor mij destijds goedkoper).
Maar interieur golf net iets mooier. En bediening van de CC op stuur vind ik persoonlijk ook wat fijner dan de stengel.
En de autohold functie werkt ook fijn.
Als prijs verschil niet meer dan 3 tientjes is zou ik de golf nemen
Anders denk ik de Octavia.
(En idd de fl is hij er niet mooier opgeworden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsenal1982
DarkSide schreef op zondag 12 maart 2017 @ 17:40:
Skoda meer ruimte. Zeker op de achterbank en als het goed is ook iets.goedkoper (al was door een aanbieding de golf voor mij destijds goedkoper).
Voor mij is de Golf ook goedkoper dan de Octavia. De Golf Highline is goedkoper dan de Octavia Style Business in de lease. De Octavia is €55 duurder in de lease, en dat zit bijna allemaal in de eigen bijdrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
pitchdown schreef op zondag 12 maart 2017 @ 17:10:
[...]
Wanneer moet je een keuze maken? Je bent al een tijdje aan het twijfelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
J0YR1D3R schreef op zondag 12 maart 2017 @ 19:56:
[...]

Wanneer moet je een keuze maken? Je bent al een tijdje aan het twijfelen ;)
Aankomende 2 weken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 08:32:
[...]

Geen led koplampen. Die heb ik wel..incl headup display
Dat kan bij de 'gewone' uitvoeringen ja.
Maar niet in de ECO2 versie.
Tenminste, die opties nu niet meer te bestellen op deze uitvoering (LED koplampen en schuif/kanteldak)
Dus dat wordt weer aftermarket xenon erin, gelukkig zijn ze wel voorzien van projector koplampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
pitchdown schreef op zondag 12 maart 2017 @ 17:37:
[...]

Ik vind de 1.0 dsg lekkerder rijden dan de 1.6 tdi dsg.
:? kun je dat uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-10 21:45
Lijkt mij vrij logisch. Ongeveer evenveel vermogen maar wel een heel pak (80+) lichter. Is dus een stukje sneller en stuurt wat beter doordat die minder gewicht in de neus heeft. Daarnaast maakt het met een DSG niet zoveel uit of je nu 200Nm of 250Nm koppel hebt, als je toch vermogen vraagt schakelt die zelf de nodige versnellingen terug.

In handbak echter 1.6TDI > 1.0TSI, alleen al omdat dat extra koppel wel het verschil maakt bij een handbak. Waar je zelf minder snel (of zelfs niet) zou terugschakelen in tegenstelling tot een DSG.

Overigens is een 1.0 met turbo in een c segment soms problematisch als die (net) onder het toeren bereik van de turbo komt, dat heb je met een automaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
AndRo555 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 23:08:
[...]

Lijkt mij vrij logisch. Ongeveer evenveel vermogen maar wel een heel pak (80+) lichter. Is dus een stukje sneller en stuurt wat beter doordat die minder gewicht in de neus heeft. Daarnaast maakt het met een DSG niet zoveel uit of je nu 200Nm of 250Nm koppel hebt, als je toch vermogen vraagt schakelt die zelf de nodige versnellingen terug.

In handbak echter 1.6TDI > 1.0TSI, alleen al omdat dat extra koppel wel het verschil maakt bij een handbak. Waar je zelf minder snel (of zelfs niet) zou terugschakelen in tegenstelling tot een DSG.

Overigens is een 1.0 met turbo in een c segment soms problematisch als die (net) onder het toeren bereik van de turbo komt, dat heb je met een automaat niet.
daarnaast heeft de 1.0 dsg 10 PK meer en is de motor ook stiller.
Gezamelijk met bovenstaande vind ik de 1.0 dsg lekkerder rijden dan de 1.6 TDI dsg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:04

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

pitchdown schreef op maandag 13 maart 2017 @ 08:10:
[...]

daarnaast heeft de 1.0 dsg 10 PK meer
Fout, beide motoren hebben 85kW/115pk sinds de facelift.

In de Superb heeft de 1.6 TDI btw weer 120pk, net als in de VW Passat.. :?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:30

JB

Cédric roelt!

MisteRMeesteR schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:07:
[...]

In de Superb heeft de 1.6 TDI btw weer 120pk, net als in de VW Passat.. :?
Wellicht zijn de nieuwe specs daar nog niet verwerkt of hanteren ze het "oude" blok?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Nou ik ben dit weekend wezen kijken bij Peugeot, dat panoramadak is wel erg mooi zeg.
Verder is het ongeveer even ruim als de Focus, het stuurtje kan niet erg hoog.

Toch nog even bij Audi wezen kijken, naar de A3 Limousine leaseedition en ik moet wat woorden terugnemen. Niet alle Audi dealers zijn dramatisch. Nadat ik een folder had aangevraagd werd ik doorverwezen naar Wittebrug, daar heb ik toch even een stokje voor gestoken. Ik doe nooit meer zaken met Wittebrug. Dus iets verder weg zat van Beynum in Moordrecht. Erg fijn contact gehad, we werden volledig en juist geinformeerd en ook volledig in onze waarde gelaten. Even kijken? prima, proefrit? prima, meer informatie? Prima.

Nou goed, we gaan een proefrit plannen, denk over een week of twee.

Puntje van kritiek:
Ik dacht dat S tronic een echte automaat met koppelomvormer was, zoals de 8-traps automaat van BMW. Helaas is het exact gelijk aan de DSG van VW. De multitronic is de échte automaat bij Audi, maar alleen beschikbaar op duurdere modellen.

Toch verzekerde hij mij dat de S tronic echt beter reageert dan de DSG bij VW. We gaan het proberen.

Ik vind het zeker een mooie auto, maar de afwerking en luxe, zoals hij noemde dat Jaguar en BMW allemaal Audi gebruikte als benchmark, vond ik lichtelijk overdreven. Ja het zit mooi in elkaar, maar ik vind een BMW toch mooier. Krijg toch een goedkoper idee dan ik in een BMW ervaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joni
  • Niet online
Niet helemaal, Audi gebruikt de volgende benamingen:
[list]• S tronic = DSG
Tiptronic = conventionele automaat met koppelomvormer
Multitronic = CVT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat die DSG bij Audi anders reageert dan bij VW komt door de afstelling in VCDS. Vraag @Rainesh maar eens, die weet dat soort dingen exact (en stelt ze ook af) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:47
@dfrenner

Wittebrug.......brrrr. Stelletje !^@#%!~^# daarzo. Goed dat je naar een andere dealer toe bent gegaan. De huidige S-tronic is een heerlijke bak, veel beter dan de multitronic (die overigens niet meer geleverd wordt in de A4 B9 en nieuwe A5....teveel problemen mee).

Gasrespons bij de 1.6tdi is behoorlijk anders in de VW/Seat/Skoda modellen tov Audi. Bij Audi is het veel feller, vlotter en directer....moet het vaak bij de overige VAG merken ook aanpassen naar "Audi". Overigens kan dit alleen bij de 1.6tdi in de huidige uitvoeringen.

Tiptronic is inderdaad de echte automaat met koppelomvormer, deze zit in de nieuwste RS5.

Audi als benchmark qua interieur afwerking is zeker zo. Audi hecht erg veel waarde aan details in het interieur, zoals knopjes/klikjes/verlichting etc. Mijn A3 facelift is beter afgewerkt en voelt ook beter aan dan sommige duurdere BMW modellen.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:22

ricardo246

Life's what you make it!

De huidige S-tronic is een heerlijke bak, veel beter dan de multitronic (die overigens niet meer geleverd wordt in de A4 B9 en nieuwe A5....teveel problemen mee).
De Multitronic is een CVT, ik heb in meerdere CVT's gereden van Toyota/Lexus/Audi, maar het blijven waardeloze versnellingsbakken. Kansloos ;w. Doet wat het moet doen, maar de beleving :X
Er is er een die slechter is --> de gerobotiseerde handbak (ben geen expert, kan anders heten, ze zaten in sommige Opel's en peugeot's (voor zover ik heb mogen ervaren). Die zette ik gelijk in manual zodat het nog een beetje te doen was.
Ik kom zelf van een traditionele automaat met omvormer (een echte Lexus :X met 6 cilinders en RWD _/-\o_ ) en 1,5 jaar geleden geswitched naar een VW Golf GTE met DSG (6-bak). De GTE weet niet zo goed om te gaan met het elektrische of gecombineerd vermogen als alles koud is. Je voelt de klappen in de versnellingsbak erg duidelijk. Ook gereden in volledige benzine/diesel uitvoering, en dan doet hij voor mij niet onder voor een traditionele bak.

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
ricardo246 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 22:00:
[...]

De Multitronic is een CVT, ik heb in meerdere CVT's gereden van Toyota/Lexus/Audi, maar het blijven waardeloze versnellingsbakken. Kansloos ;w. Doet wat het moet doen, maar de beleving :X
Er is er een die slechter is --> de gerobotiseerde handbak (ben geen expert, kan anders heten, ze zaten in sommige Opel's en peugeot's (voor zover ik heb mogen ervaren). Die zette ik gelijk in manual zodat het nog een beetje te doen was.
Ik kom zelf van een traditionele automaat met omvormer (een echte Lexus :X met 6 cilinders en RWD _/-\o_ ) en 1,5 jaar geleden geswitched naar een VW Golf GTE met DSG (6-bak). De GTE weet niet zo goed om te gaan met het elektrische of gecombineerd vermogen als alles koud is. Je voelt de klappen in de versnellingsbak erg duidelijk. Ook gereden in volledige benzine/diesel uitvoering, en dan doet hij voor mij niet onder voor een traditionele bak.
De DSG6 is een bak met natte koppelingen, deze kan veel meer NM's aan dan de DSG7 (droge koppelingen) waarschijnlijk dat je daarom wat klappen voelt bij koud rijden. Bakolie moet eerst op temperatuur komen voordat het lekker wilt schakelen. In de benzine uitvoeringen zit dus de DSG7 :)

De gerobotiseerde automaat.....R-tronic. Deze werd geleverd in de R8, dat was inderdaad een bizar slechte bak haha. Bestaat ook niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Joni schreef op maandag 13 maart 2017 @ 20:20:
Niet helemaal, Audi gebruikt de volgende benamingen:
[list]• S tronic = DSG
Tiptronic = conventionele automaat met koppelomvormer
Multitronic = CVT
Sorry, ik bedoel de tiptronic...
Rainesh schreef op maandag 13 maart 2017 @ 20:50:
@dfrenner

Wittebrug.......brrrr. Stelletje !^@#%!~^# daarzo. Goed dat je naar een andere dealer toe bent gegaan. De huidige S-tronic is een heerlijke bak, veel beter dan de multitronic (die overigens niet meer geleverd wordt in de A4 B9 en nieuwe A5....teveel problemen mee).

Gasrespons bij de 1.6tdi is behoorlijk anders in de VW/Seat/Skoda modellen tov Audi. Bij Audi is het veel feller, vlotter en directer....moet het vaak bij de overige VAG merken ook aanpassen naar "Audi". Overigens kan dit alleen bij de 1.6tdi in de huidige uitvoeringen.

Tiptronic is inderdaad de echte automaat met koppelomvormer, deze zit in de nieuwste RS5.

Audi als benchmark qua interieur afwerking is zeker zo. Audi hecht erg veel waarde aan details in het interieur, zoals knopjes/klikjes/verlichting etc. Mijn A3 facelift is beter afgewerkt en voelt ook beter aan dan sommige duurdere BMW modellen.
Tja ik ga het meemaken, feit blijft dat er geen koppelomvormer wordt gebruikt bij dsg/S-tronic.
Rainesh schreef op maandag 13 maart 2017 @ 20:50:
@dfrenner

Ja Wittebrug he, dat ze nog bestaan...

Waaraan merk ik die afwerking dan? Ik zie niet dat hij steekjes laat vallen, maar ook niet zo bijzonder dat het indruk heeft achter gelaten.

Het is dat een leuke BMW buiten budget valt, maar anders had ik het wel geweten.

Ik vind de A3 sedan gewoon kloppen en hij is nu leuk aan te kleden binnen budget, hij heeft mij positief verrast. Maar goed tot nu toe haalt hij het echt kwa zit niet bij de 1 serie business met sportstoelen die ik heb gereden.
ricardo246 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 22:00:
[...]

Maar dsg en stronic zijn juist gemotoriseerde handbakken, alleen dan met een dubbele koppeling. Dat merkte ik bij vw heel erg in 1-2-3-2-1. Maar goed de verkoper beweerde echt dat Audi er geen last van heeft, dus ik ga nog proefrijden.

Ik snap wat je bedoelt met die Lexus. Geen ervaring met een 6 cilinder, maar de T5 van Volvo is ook heerlijk met conventionele automaat, puur comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zijn automaten in auto's zoals de Alfa Romeo Giuiletta of de Mazda 3 ook vergelijkbaar met DSG 7? En zit daar nog verschil in qua ervaring?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Tsurany schreef op maandag 13 maart 2017 @ 22:24:
Zijn automaten in auto's zoals de Alfa Romeo Giuiletta of de Mazda 3 ook vergelijkbaar met DSG 7? En zit daar nog verschil in qua ervaring?
Geen ervaring mee, maar AutoWeek over Mazda:
"nieuw ontwikkelde SkyActiv Drive-automaat ook. In de basis is het een conventionele automaat met koppelomvormer maar het is Mazda gelukt om de schakelmomenten bijna DSG-achtig (met dubbele koppeling) aan te laten voelen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Met andere woorden, de koppelomvormer snel te laten locken na het schakelen.

Mocht overigens wel, ik heb een jaar of twee geleden een week rondgereden met een Mazda 6 als huurauto, en de bak was erg traag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Even een update: de proefritten waren leuk en nuttig. De Astra reed prima, maar ik merkte inderdaad wel verschil met de andere automaten wanneer de auto schakelde. De Renault Clio automaat reed erg goed, die heeft ook een wat sterkere motor. Ook heeft de Renault allerlei inparkeer-gadgets nu gratis, en die stonden sowieso op mijn lijstje. Daarnaast vind ik hem er stoer uitzien en is hij een stuk goedkoper. Dus ik ga 99% zeker de Clio bestellen.

Overigens ben ik nog een heel klein beetje aan het twijfelen gebracht door de Seat Ibiza: deze reed ook erg fijn. Alleen geen automatisch inparkeren en hij maakte wat meer geluid, maar scheelt wel paar tientjes per maand.

Erg bedankt voor het meedenken en het aanraden van de proefritten, uiteindelijk toch een andere keus dan waar ik mee begon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:57
Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 10:17:
Even een update: de proefritten waren leuk en nuttig. De Astra reed prima, maar ik merkte inderdaad wel verschil met de andere automaten wanneer de auto schakelde. De Renault Clio automaat reed erg goed, die heeft ook een wat sterkere motor. Ook heeft de Renault allerlei inparkeer-gadgets nu gratis, en die stonden sowieso op mijn lijstje. Daarnaast vind ik hem er stoer uitzien en is hij een stuk goedkoper. Dus ik ga 99% zeker de Clio bestellen.

Overigens ben ik nog een heel klein beetje aan het twijfelen gebracht door de Seat Ibiza: deze reed ook erg fijn. Alleen geen automatisch inparkeren en hij maakte wat meer geluid, maar scheelt wel paar tientjes per maand.

Erg bedankt voor het meedenken en het aanraden van de proefritten, uiteindelijk toch een andere keus dan waar ik mee begon.
Het fijne is dat voor de inparkeerhulp ook R-link benodigd is, die krijg je dus ook gratis. R-link is een stuk prettiger in de omgang dan de standaard Medianav

Wees er wel bewust van dat de actie alleen voor de Intens uitvoering is ;)

Mijne schijnt pas in Juni te komen helaas :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Vandaag de knoop doorgehakt het wordt een Mercedes C160 Estate in de kleur Selenietgrijs metallic, nu nog een paar maanden wachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
t_captain schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 09:37:
Met andere woorden, de koppelomvormer snel te laten locken na het schakelen.

Mocht overigens wel, ik heb een jaar of twee geleden een week rondgereden met een Mazda 6 als huurauto, en de bak was erg traag.
Koppelomvormer regelt het schakelen toch niet?
Koppelomvormer zorgt voor de geleidelijke overgang van de toeren die de motor maakt naar de aandrijflijn.

Ik vind dat bij Amerikaanse muscle cars altijd zo gaaf klinken. Als zo'n ding wegrijdt, maakt hij direct 3000 toeren en de bijhorende brul. Vanaf dat moment zorgt de koppelomvormer dat de aandrijflijn geleidelijk "aangekoppeld" wordt, tot het punt dat hij ook op 3000 toeren volledig verbonden is en vanaf dat moment is er een "directe" verbinding tussen motor en aandrijflijn.

Bij een robotbak met dubbele koppeling is die verbinding altijd direct, dus je zal niet hoger in de toeren starten, maar je begint laag in de toeren met optrekken. Dat gaat minder geleidelijk.

Het beste zou zijn een dubbele koppeling, met koppelomvormer. Snelheid en comfort.

Nu is de A3 die ik op het oog had geen muscle car, dus dat effect is misschien een stuk minder.
Maar goed ik moet even kijken, 1800 meerprijs.

Daarnaast is de 308SW zeker niet afgeschreven, ondanks dat de A3 wel mooier is, scheelt het een sloot bijtelling. Aangezien mijn vrouw tussen twee banen in zit, is het misschien verstandiger nu even voor de 308 te kiezen.

Verstand vs. gevoel... Kennen jullie dat!? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lauranvh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 26-09 13:48
Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 10:17:

Even over de Seat Ibiza. Wees je er van bewust dat er een nieuwe versie aan zit te komen. Wat er precies anders aan is weet ik niet precies maar de nieuwe versie wordt pas vanaf juni of iets dergelijks geleverd.

Er zijn vast mensen die meer weten over de nieuwe Seat Ibiza maar ik wilde je er toch even op wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Dat kun je hier lezen : http://www.autoblog.nl/ni...-ibiza-is-officieel-95535
pitchdown schreef op zondag 12 maart 2017 @ 17:10:
[...]

Ik heb ook alle 3 bekeken.
308sw : mooie auto, ruim, panaromadak in de prijs erbij, Ik heb wat twijfel over de automaat-uitvoering, entertainment-systeem niet ideaal
Leon st: Rijdt heerlijk, maar net wat te klein en matige afwerking
Golf Variant: Ruim, goede afwerking, goed entertainment systeem
Heb je ook nog naar de nieuwe octavia gekeken (of de oude als voorraad auto voor een goede prijs)?

bij mij heeft destijds de Golf variant gewonnen, de Leon vond ik van binnen te plastiekerig en interieur te gedateerd overkomen, de Octavia was (toen nog het oude model) te duur voor wat je kreeg.
de Golf was verkrijgbaar in een Business edition met alle zaken die ik er graag op wilde hebben, heb toen alleen het R-line pakket erbij genomen omdat dat net ff wat leuker smoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Shanquish schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:17:
Dat kun je hier lezen : http://www.autoblog.nl/ni...-ibiza-is-officieel-95535

[...]

bij mij heeft destijds de Golf variant gewonnen, de Leon vond ik van binnen te plastiekerig en interieur te gedateerd overkomen, de Octavia was (toen nog het oude model) te duur voor wat je kreeg.
de Golf was verkrijgbaar in een Business edition met alle zaken die ik er graag op wilde hebben, heb toen alleen het R-line pakket erbij genomen omdat dat net ff wat leuker smoelde.
Die Ibiza valt tegen zeg.
Meer een facelift, dan een nieuw model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:26
dfrenner schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 10:52:
[...]

Bij een robotbak met dubbele koppeling is die verbinding altijd direct, dus je zal niet hoger in de toeren starten, maar je begint laag in de toeren met optrekken. Dat gaat minder geleidelijk.
Als ik aan een rotbotbak denk, denk ik aan de oude 508, maar deze is er (hopelijk) toch niet meer? Dat ding was echt een drama. Als dat ding schakelde zat je met je neus op t stuur.
Verstand vs. gevoel... Kennen jullie dat!? ;)
Dat ken ik maar al te goed. Ik mag in november weer. Zit met exact hetzelfde dilemma....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rinkel schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:20:

Als ik aan een rotbotbak denk, denk ik aan de oude 508, maar deze is er (hopelijk) toch niet meer? Dat ding was echt een drama. Als dat ding schakelde zat je met je neus op t stuur.
Vroeger (en voor sommige bedrijven iets minder vroeger) was een robotbak echt een ramp ja, met dubbele koppeling is dat al zelden meer, in iedergeval niet zoals in de oude 508

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:14

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik heb nog nooit in een auto met automatische versnellingsbak gereden en heb totaal geen moeite met handmatig schakelen. Wat is jullie reden om voor een automatische versnellingsbak (ongeacht type) te kiezen :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Het rijdt gewoon zo relaxed, vooral in files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 17:05
@Freee!! Probeer het eens zou ik zeggen. Ik zit er rustiger door in de auto. Zet ook gewoon de cruisecontrol bij wegrijden weer aan en dan regelt hij het zelf weer naar die snelheid terug (inclusief schakelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Freee!! schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 12:04:
Ik heb nog nooit in een auto met automatische versnellingsbak gereden en heb totaal geen moeite met handmatig schakelen. Wat is jullie reden om voor een automatische versnellingsbak (ongeacht type) te kiezen :?
Heb recentelijk een A3 sedan gekocht met een automaat, heb daarvoor altijd handbak gehad. Moet zeggen dat het wel heel relaxt rijdt, veel beter dan ik verwacht had. Icm ACC is het een heel fijne combinatie. Tweede reden.....mijn vrouw kan niet goed schakelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel in automaten gereden maar kies voor handbak. Vind het de meerprijs niet waard en vaak een wat saaiere rijbeleving. In files is het dan wel weer handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Vroeger leek het me nooit zo'n geweldige optie. Echter tegenwoordig heb je opties zoals adaptive cruise control, dan is zelfs file rijden iets wat automatisch gedaan kan worden. Dan heb je wel een automaat nodig.

Ik vind zelf file rijden het saaiste wat er is. Constant optrekken en afremmen, als dat voor mij gedaan kan worden zou dat een stuk fijner zijn. Dan hoef ik enkel nog op te letten en te sturen indien nodig.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 17:05
Ik verbaas me altijd over de mensen die het saai in de auto vinden als ze zelf niet meer hoeven te schakelen. Ik vind schakelen nu niet zo'n spannende bezigheid, dom werk wat de auto prima zelf kan. Zeker in de stad rijden waar je juist veel moet schakelen ben je meer met het verkeer bezig.

Kan me wel voorstellen dat je het de meerprijs niet waard vind.

[ Voor 14% gewijzigd door jongetje op 14-03-2017 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Tegenwoordig heb je ook file assist. Dan hoef je helemaal niks te doen in de file, het is een systeem waar ACC en Lane Assist samenwerken in een file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:56

Crazy D

I think we should take a look.

Ontspannender rijden in de file. En nou ja eigenlijk sowieso, lekker makkelijk. Schakelen is nou niet echt een heel interessante bezigheid of zo. Enige moment waarop ik een handbak mis is wanneer ik in de bergen rij (maar met een Auris station is "missen" dan ook weer niet de echt juiste bewoording) of op een leuk kronkelweggetje waarop je als je zelf schakelt wellicht even lekker terugschakeld "voor de sportieve beleving". Maar die 50 andere weken per jaar waarop ik gewoon snelweg/file rij... heerlijk.

Plus, mijn vrouw heeft een kinderrijbewijs dus mag niet in een handbak rijden. Maar dat is maar bijzaak :+

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Crazy D schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 12:26:
[...]

Ontspannender rijden in de file. En nou ja eigenlijk sowieso, lekker makkelijk. Schakelen is nou niet echt een heel interessante bezigheid of zo. Enige moment waarop ik een handbak mis is wanneer ik in de bergen rij (maar met een Auris station is "missen" dan ook weer niet de echt juiste bewoording) of op een leuk kronkelweggetje waarop je als je zelf schakelt wellicht even lekker terugschakeld "voor de sportieve beleving". Maar die 50 andere weken per jaar waarop ik gewoon snelweg/file rij... heerlijk.

Plus, mijn vrouw heeft een kinderrijbewijs dus mag niet in een handbak rijden. Maar dat is maar bijzaak :+
En dan zijn er nog genoeg automaten die in manual mode te zetten zijn voor die twee weken per jaar. Dat is dan ook een prima optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Het hangt van het type auto af. Op een MX-5, doe me maar een handbak. Op mijn 5-serie, blij met de automaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 14:54

Nohead

PSN ID: Nohead

Automaat is zooo heerlijk. Rijd een 1.6TDI DSG en in de file lekker relaxed. Minder vermoeid aankomen thuis of op de zaak. A2 is iedere dag een ramp, Ring antwerpen/brussel ga daar maar een paar uur staan met een schakelbak...

Als je veel km rijd op de snelweg in de spits lijkt me een automaat het meest ideale en tegenwoordig is het ook niet echt zo veel meer qua prijs.

Reken ook even na hoeveel uur je per week/maand je in de auto zit... bizar veel misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nohead schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 12:59:
Automaat is zooo heerlijk. Rijd een 1.6TDI DSG en in de file lekker relaxed. Minder vermoeid aankomen thuis of op de zaak. A2 is iedere dag een ramp, Ring antwerpen/brussel ga daar maar een paar uur staan met een schakelbak...

Als je veel km rijd op de snelweg in de spits lijkt me een automaat het meest ideale en tegenwoordig is het ook niet echt zo veel meer qua prijs.

Reken ook even na hoeveel uur je per week/maand je in de auto zit... bizar veel misschien.
Inderdaad, helemaal eens. 5 jaar handbak gereden en nu sinds 4 weken de EDC automaat in m'n nieuwe Megane, ik ben echt verliefd op die automaat. Heerlijk rijden :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mustisen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:48
Na drie jaar in een Prius gereden te hebben, mocht ik afgelopen maand een nieuwe leaseauto uitkiezen. Mijn budget is 1000 euro per maand incl. brandstof, waarbij het niet erg is als ik er ietsjes overheen ga aangezien ik het teveel als eigen bijdrage moet betalen. Wat betreft auto hoefde ik mij niet aan een bepaalde merk te houden.

Omdat ik ieder zomer met de auto op vakantie ga en ik een ruime kofferbak nodig heb, viel mijn keuze al snel bij de Peugeot 308 SW, Renault Grand Scénic en Peugeot 3008. De auto's bekeken, folders gevraagd en ik stond op het punt een offerte bij de leasemaatschappij te vragen toen mijn baas mij vroeg of de Volkswagen Passat GTE geen optie was. De leasemaatschappij bood deze nog aan voor een bijtelling van 15%.

De initiële offerte bij de leasemaatschappij was een tikkeltje aan de hoge kant. Na een downgrade van de velgen van 18" naar 17", langer leasetermijn (58 maanden ipv 48 maanden) en nog wat zelf afdingen van de prijs, uiteindelijk de beslissing genomen om de Volkswagen Passat Variant GTE te bestellen. De uitvoering is de Connected Plus series, plus nog enkele accessoires bij zoals Active Info display, extra donker getinte panoramadak en LED Plus verlichting. Afgelopen week is de laadpaal geïnstalleerd en 24 maart mag ik de auto ophalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Van een Passat GTE ga je blij worden, vooral met ACC. Erg mooie bak wat ook nog eens heerlijk rijdt.

Als je ook nog eens de juiste sensor in je voorruit hebt dan kun je ook nog lane assist, grootlicht assist en verkeersborden herkenning heel simpel aan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-10 21:45
Tsurany schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 12:13:
[...]

Vroeger leek het me nooit zo'n geweldige optie. Echter tegenwoordig heb je opties zoals adaptive cruise control, dan is zelfs file rijden iets wat automatisch gedaan kan worden. Dan heb je wel een automaat nodig.
Genoeg auto's met een manuele bak en ACC. Daar heb je heus geen automaat voor nodig. En dat werkt erg vlot. Enkel de volledige follow-to-stop en terug op gang komen werkt dan niet. Maar alles boven de 65km/u kan gewoon in zijn 6 en dat dekt al een relatief groot deel van het ACC gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustisen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:48
Rainesh schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:48:
Van een Passat GTE ga je blij worden, vooral met ACC. Erg mooie bak wat ook nog eens heerlijk rijdt.

Als je ook nog eens de juiste sensor in je voorruit hebt dan kun je ook nog lane assist, grootlicht assist en verkeersborden herkenning heel simpel aan toevoegen.
Kan dat achteraf? Ik heb ACC er op zitten. De rest dacht ik niet aangezien het allemaal los besteld had moeten worden. Een nadeel via deze route de passat GTE leasen was dat de auto vorig jaar al besteld was en ik geen extra opties kon aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

AndRo555 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:51:
[...]

Genoeg auto's met een manuele bak en ACC. Daar heb je heus geen automaat voor nodig. En dat werkt erg vlot. Enkel de volledige follow-to-stop en terug op gang komen werkt dan niet. Maar alles boven de 65km/u kan gewoon in zijn 6 en dat dekt al een relatief groot deel van het ACC gebruik.
En dan moet je alsnog constant opletten of je niet beter terug kan schakelen in verband met het weer moeten versnellen. Want in z'n zesde versnelling van 65 naar 130 optrekken schiet ook niet bepaald op in de meeste auto's.
Nee ik vind dat echt zo'n halve oplossing waar je eigenlijk maar erg weinig aan hebt.

Pagina: 1 ... 62 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic