Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.266 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:29
JB schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 14:02:
[...]

Dus de Mondeo mag in een ander land waar dat blok ook leverbaar is zonder bijtellingregels meer trekken?
In de Duitse brochure van de Ford Mondeo, zie ik twee varianten van de1.5TDCi, een 'gewone' en een 'econetic'. De enige verschillen lijken verbruik/uitstoot (fabrieksopgave), prijs (econetic is 550 euro duurder) en het gewicht dat hij mag trekken, 1200kg vs 400kg.
In Nederland hebben we alleen maar de 'econetic' uitvoering..

[ Voor 6% gewijzigd door Tankiej op 08-03-2017 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
JB schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 15:13:
[...]

Waarom zou een geknepen blok anders gekoeld worden?
Dat niet, maar minder koelcapaciteit is er bijvoorbeeld wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:53

DarkSide

theres no place like ::1

Kwakkel schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:01:
[...]

Blijft de vraag of er een specifieke reden is om wel naar de 5008 te kijken, maar niet naar de Touran?
De Touran is ruim. Maar lelijk.
Zelf geen MPV fan. En zat te denken om na jaren stations te rijden eens voor een SUV/CrossOver te gaan.

Op de foto's ziet de 5008 er goed uit. En IRL ziet de 3008 er erg goed uit.
En interieur ook. Vandaar dat hij op de shortlist staat.
VAG blijf ik mooi vinden. Zakelijk. Beetje saai. Maar wel houdbaar. De Passat B6 is nog steeds mooi bv.
En mijn Golf 7 bevalt ook nog steeds. Maar Peugeot heeft mijn interesse gewekt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
dfrenner schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:02:
Ik zit zelf heel erg in dubio wat ik moet doen...

Mijn Focus Wagon (14%) loopt tot juni 2017. Dan is hij 4 jaar. Het is een erg complete Focus, met meegespoten bumpers, xenon, keyless entry etc.

Ik heb gesproken over het overnemen van een Peugeot 308SW (14%) uit september 2015. Deze moet nog 30 maanden mee. De auto heeft als voordeel een panoramadak en uiteraard nog langer doorrijden in 14%. Het is een blue lease executive met de comfort stoelen denk ik (staat "Mistral" in de beschrijving.

De opties die ik heb:
  1. Focus een jaar doorrijden, maar dan is het over (5 jaar)
  2. 308SW 30 maanden rijden en eventueel dan nog een jaar verlengen naar 5 jaar
  3. Nieuwe auto bestellen: Astra
  4. Nieuwe auto bestellen: A3 limousine
  5. Nieuwe auto bestellen: Hyundai Tucson
Astra is erg goedkoop in de lease, waardoor wellicht de bi-turbo (160pk) beschikbaar is binnen budget. Vergelijkbaar met Focus en 308SW, maar wel lekker wat PK's

A3 limousine vind ik een mooie auto om te zien, ik ben normaal geen Audi fan, maar deze auto vind ik kloppen. Maar het is wel aan de krappe kant. Zal niet super aangekleed kunnen worden, maar een lease-edition moet wel kunnen denk ik.

Tucson is een SUV, en erg ruim. Zal wederom niet top aangekleed kunnen worden, maar gewoon redelijk, moet wel lukken denk ik.
Ik heb ook getwijfeld tussen het verlengen van mijn huidige contract (14% Megane) of een nieuwe auto (A3 SB). Ik heb uiteindelijk voor het laatste gekozen. Nadeel van de A3 is dat de leaseprijs (i.i.g. voor mij) heel erg gunstig is, maar de catalogusprijs vrij hoog. Ik zit op 45k met slechts een 1.6 TDI motor en dan mis ik nog wat zaken die oorspronkelijk wel op mijn lijstje stonden, zoals smartphone interface, sportstoelen, B&O audio, side assist en comfortsleutel. De bijtelling is dan even wennen als je van een 14% auto komt, maar ik heb er zeker geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 07:03
t_captain schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:54:
Audi A6 (sedan)Volvo S90
Lengte * Breedte4.93 x 1.874.96 x 1.89
Wielbasis2.912.94
Vermogen (benzine, excl RS en Polestar)190 - 450 pk254 - 407pk
Vermogen (diesel)150 - 326 pk150 - 235 pk
Prijs excl opties49k - 131k46k-76k

Lijkt me redelijk vergelijkbaar.

Volvo is iets groter en een stuk gunstiger geprijsd (vooral aan de bovenkant van het spectrum, komt ook omdat ze geen grote diesels leveren en de top-benzine een hybride is, scheelt aardig wat BPM).
Volgens mij ging het eerdere vergelijk over de discussie A5 vs S90. I.v.m. een 5-serie of A6 scheelt het inderdaad zo goed als niets.

Wat trouwens wel een enorm minpunt is, waardoor ik nog even ben gaan twijfelen, is dat de levertijd 7 (!) maanden betreft. Nieuw model + Volvo geeft prioriteit aan de Chinese markt (goh, hoe zou dat komen)..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-10 14:10

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

kellhus schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 19:22:
[...]

Nieuwe model + Volvo geeft prioriteit aan de Chinese markt (goh, hoe zou dat komen)..
Ik heb geely flauw idee....

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-10 16:13

bonyuri

Investigator!

Afbeeldingslocatie: http://i2.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/074/461/I-SEE-WHAT-YOU-DID-THERE_HOLYSHIT.jpg

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:44
Net een update gehad van de dealer. De levering van m'n e-Golf is vervroegd naar week 21/22. Voorheen zou het medio juni zijn. Besteldatum is 18 februari.

[ Voor 10% gewijzigd door tiguan op 09-03-2017 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:59
Ik ben vrij om te kiezen voor benzine of diesel, al mag ik met benzine iets minder kilometers maken maar alsnog ruim voldoende voor mijn woon-werk verkeer (plus privé). Aangezien deze auto's vaak goedkoper zijn in de lease klinkt het voor mij logisch om voor een benzine auto te gaan, of denk ik te simpel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
Joni schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 19:06:
[...]

Ik heb ook getwijfeld tussen het verlengen van mijn huidige contract (14% Megane) of een nieuwe auto (A3 SB). Ik heb uiteindelijk voor het laatste gekozen. Nadeel van de A3 is dat de leaseprijs (i.i.g. voor mij) heel erg gunstig is, maar de catalogusprijs vrij hoog. Ik zit op 45k met slechts een 1.6 TDI motor en dan mis ik nog wat zaken die oorspronkelijk wel op mijn lijstje stonden, zoals smartphone interface, sportstoelen, B&O audio, side assist en comfortsleutel. De bijtelling is dan even wennen als je van een 14% auto komt, maar ik heb er zeker geen spijt van.
Welke A3 SB 1.6 voor dat bedrag zonder die zaken heb je dan wel niet gekozen? Ik heb 1,5 week geleden ook een A3SB besteld maar zit toch wel op lager bedrag + die opties.

Ik heb de S-line Edition met de volgende opties:
- Metalliclak (Zwart)
- 18"velgen
- blanke sierlijsten
- B&O
- Stoelverwarming
- Privacyglas
- multifunctioneel stuur afgevlakt
- Smartphone interface
- DAB+
- audi connect

Dit alles zit nog onder jouw prijs waarbij ik alleen met de keuze voor een automaat op een hoger bedrag kan komen.
Heb jij hem ook al besteld, die van mij staat voor begin mei gepland (volgens werkgever) maar vind het wel toevallig dat dan ook mijn huidige auto contract stopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Piet_Piraat7 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 11:39:
Ik ben vrij om te kiezen voor benzine of diesel, al mag ik met benzine iets minder kilometers maken maar alsnog ruim voldoende voor mijn woon-werk verkeer (plus privé). Aangezien deze auto's vaak goedkoper zijn in de lease klinkt het voor mij logisch om voor een benzine auto te gaan, of denk ik te simpel?
Voor jou zijn twee dingen relevant:

- Leasebudget
Als de auto in je leasebudget past is het niet relevant of dat een benzine of een diesel variant is. Als je budget incl brandstof is zie je snel genoeg wat de verschillen zijn.

- Bijtelling
In de bijtelling is een diesel auto vaak iets duurder aangezien de aanschafprijs een paar duizend euro hoger kan liggen. Dat resulteert in een hogere bijtelling.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Laatst online: 15-10 14:08
Zijn er mensen welke een 1.0 dsg uit de VAG-groep rijden (leon/octavia/golf).
Hoe bevalt deze motor i.c.m. dsg in de praktijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-10 14:39
Ik rijd zelf sinds oktober afgelopen jaar een Volkswagen Golf Variant 1.0 met DSG. Daarvoor heb ik enkele maanden (als tijdelijke auto) een gewone golf (hatchback geen station) gereden met een 1.4 handbak.

De 1.0 in combinatie met DSG valt me 100% mee, zeker in combinatie met de DSG is het goed te doen. Ik zet hem wel standaard in de S stand ;-), anders vindt ik dat hij veel te laag in toeren blijft hangen. Het is zeker geen kanon van een auto, maar trap je het pedaal in gaat hij prima voorruit, de DSG trekt hem dan wel behoorlijk door naar een hoog toerental.
Op de lange termijn ben ik wel benieuwd hoe het kleine motortje zich gaat houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:49
Een DSG blijft alleen laag in de toeren als je:
- Constante snelheid rijdt
- Weinig gas geeft

Als je gewoon goed het gaspedaal intrapt schakelt hij gewoon later en daarnaast leert de DSG-bak je rijstijl en gaat daardoor vanzelf iets meer in de toeren. In mijn ogen dus niet nodig om continue hoog in de toeren te zitten (lijkt mij juist erg irritant).

[ Voor 5% gewijzigd door jongetje op 09-03-2017 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:17
DarkSide schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 18:45:
[...]

De Touran is ruim. Maar lelijk.
Ja, echt spannend is die inderdaad niet, al is het nieuwe model wel een forse verbetering tegenover het vorige :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
@jongetje Ik rijdt ook zeker niet continu in hoge toeren, dat is inderdaad enkel irritant. Het valt mij alleen op dat hij standaard in D in mijn ogen te laag in toeren blijft hangen. Heel overdreven voelt het een beetje storrerend in mijn ogen.
Daarnaast valt het mij op (zal elke automaat wellicht doen) dat als je het gaspedaal intrapt, de motor juist erg ver wordt doorgetrokken in toeren (hoger dan ik met een handbak zou doen).

Het is beide niet echt kritiek op de motor / DSG, het is een constatering ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Willem1990 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:39:
@jongetje Ik rijdt ook zeker niet continu in hoge toeren, dat is inderdaad enkel irritant. Het valt mij alleen op dat hij standaard in D in mijn ogen te laag in toeren blijft hangen. Heel overdreven voelt het een beetje storrerend in mijn ogen.
Daarnaast valt het mij op (zal elke automaat wellicht doen) dat als je het gaspedaal intrapt, de motor juist erg ver wordt doorgetrokken in toeren (hoger dan ik met een handbak zou doen).

Het is beide niet echt kritiek op de motor / DSG, het is een constatering ;) .
maar de 1.0 dsg is dus kwa vermogen afdoende en komt niet gigantisch te kort t.o.v. een 1.4 dsg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
De 1.4 welke ik een tijdje heb gereden was geen DSG, maar een handbak ;). Ik ben tevreden met de 1.0 in combinatie met DSG, het is natuurlijk wat minder vlot dan de 1.4 maar ik kom zeker niks te kort op de Nederlandse wegen ;).

Ik raad je overigens altijd aan om een proefrit te gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over welke 1.4 heb je het? 150PK versie? Dat ga je wel merken als je in een 3 cilinder 1.0 stapt. Maar gewoon zelf rijden inderdaad. Is zeer persoonlijk en iedereen heeft een anderer referentiekader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secury
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-07 15:28
pitchdown schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 13:13:
[...]

maar de 1.0 dsg is dus kwa vermogen afdoende en komt niet gigantisch te kort t.o.v. een 1.4 dsg?
Ik rijd nu een A3 g-tron. Dat is een 1.4 met 110pk (wat geknepen) DSG.
De A3 met 1.4 (125, en CoD 150pk versie) en de 1.0 heb ik wel eens meegehad als leen auto.
ik vind het verschil tussen de 1.0 en 1.4 (125) erg meevallen. De 1.0 verbaasde mij eigenlijk als een behoorlijk beschaafde en vlotte aandrijflijn in combinatie met de DSG.
Mijn zwager overweegt nu de octavia met 1.0 en DSG, omdat hij ook prettig verrast was tijdens een proefrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

idd. de 1.0 icm DSG is volgens mij best een lekkere combi
Heb zelf al 2x een 1.2 TSI met DSG gehad. En een paar x de 1.0 zonder DSG meegekregen.

De 1.0 heeft meer koppel en pk en dat merk je wel. Alleen wel wat veel "roeren".
Dat lost de DSG netjes voor je op. Alleen de 4cyl klinkt wat rustiger.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secury
Damn, ik was er voor mijzelf al helemaal uit wat de volgende auto moet worden.
de Skoda Kodiaq style business met 150pk en DSG!
Word ik door mijn collega's geattendeerd op het feit dat die niet in de leaseportal staat omdat die niet aan de Co2 eisen voldoet (paar gram te veel).

Nu ben ik dus weer enorm aan het twijfelen.
de Tiguan vind ik verrassend duur in de maandprijs, de Ateca komt over als 'net niet'.
De aziatische SUV's kunnen mij totaal niet bekoren (zelfs het hier geliefde Mazda niet).
De 3008 vind ik wel een mooie wagen, maar mijn vrouw is het daar zeker niet mee eens.

Ik zou een D segment sedan (geen station) ook nog wel zien zitten.

Dus binnenkort bekijken/proefrijden:
Tiguan 1.4 DSG
Ateca 1.4 DSG
3008 1.6thp automaat
Insignia Grand Sport 1.5t automaat
C180 business solutions automaat
S60 T3 Nordic+ automaat

Gezinsamenstelling met 2 kleine kinderen, tegen de tijd dat de nieuwe auto mag komen zal de jongste net geen kinderwagen meer nodig hebben (buggies zijn kleiner! yay).
budget: 900-1100 inclusief brandstof (liever lager ivm uitkeren als salaris) op basis van 40k/48m.
Eisen: automaat, zo veel mogelijk autonomie (adaptive cruise control, active steering etc etc) als het merk/model dat aanbied. Moet voldoen aan de 140(benzine) of 120(diesel) gram Co2 grens.

Iemand nog een suggestie voor een auto die ik hier over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
secury schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:15:
Word ik door mijn collega's geattendeerd op het feit dat die niet in de leaseportal staat omdat die niet aan de Co2 eisen voldoet (paar gram te veel).

de Tiguan vind ik verrassend duur in de maandprijs, de Ateca komt over als 'net niet'.
De aziatische SUV's kunnen mij totaal niet bekoren (zelfs het hier geliefde Mazda niet).
De 3008 vind ik wel een mooie wagen, maar mijn vrouw is het daar zeker niet mee eens.

Tiguan 1.4 DSG
Ateca 1.4 DSG
3008 1.6thp automaat
S60 T3 Nordic+ automaat

Gezinsamenstelling met 2 kleine kinderen, tegen de tijd dat de nieuwe auto mag komen zal de jongste net geen kinderwagen meer nodig hebben (buggies zijn kleiner! yay).
budget: 900-1100 inclusief brandstof (liever lager ivm uitkeren als salaris) op basis van 40k/48m.
Eisen: automaat, zo veel mogelijk autonomie (adaptive cruise control, active steering etc etc) als het merk/model dat aanbied.

Hyundai Tucson, de ruimte heeft mij verbaasd. Groter dan de Qashqai, Ateca etc. Maar wel kleiner dan de Kodiaq. Daarnaast vind ik het een erg aangename verschijning.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secury
dfrenner schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:18:
[...]

Hyundai Tucson, de ruimte heeft mij verbaasd. Groter dan de Qashqai, Ateca etc. Maar wel kleiner dan de Kodiaq. Daarnaast vind ik het een erg aangename verschijning.
Geen automaat die voldoet aan de 140(benzine) of 120(diesel) gram Co2 grens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Tiguan 1.4 DSG
Ateca 1.4 DSG
3008 1.6thp automaat
S60 T3 Nordic+ automaat

Eisen: automaat, zo veel mogelijk autonomie (adaptive cruise control, active steering etc etc) als het merk/model dat aanbied. Moet voldoen aan de 140(benzine) of 120(diesel) gram Co2 grens.

Als je de Kodiaq in gedachten had zoek je dus meer ruimte.
Waarom dan ook niet even kijken naar een 5008. Die staat bij mij nu op het lijstje.

Eerste even globaal een 3008 bekijken. Weet niet wanneer je naar een nieuwe auto moet?
De 5008 komt pas na de zomer volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-10 16:23

JB

Cédric roelt!

Poeh die 5008 is wel apart zeg. Is Peugeot een heel andere kant op aan het gaan qua design?

http://www.autoblog.nl/ni...08-rijtest-en-video-96431

[ Voor 27% gewijzigd door JB op 09-03-2017 16:03 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ja. en een goede kant (vind ik).
Op foto's en video's was ik nog aan het twijfelen. Maar IRL ziet de 3008 er iig zeer netjes uit.
Ik ben dan ook benieuwd naar de 5008. Helaas dit jaar geen tijd om naar Geneve te gaan.
Maar heb ook nog geen haast, dus kan best wachten totdat hij bij de dealer staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:46

ST10©DE

Dus.............

Tiguan 1.4 DSG
Ateca 1.4 DSG
3008 1.6thp automaat
S60 T3 Nordic+ automaat

Jaguar XE zou haalbaar moeten zijn binnen dat budget?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:33
[...]

Minder koeling nodig => dichter radiator rooster => beter stroomlijn => minder co2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secury
DarkSide schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:25:
[...]

Als je de Kodiaq in gedachten had zoek je dus meer ruimte.
Waarom dan ook niet even kijken naar een 5008. Die staat bij mij nu op het lijstje.

Eerste even globaal een 3008 bekijken. Weet niet wanneer je naar een nieuwe auto moet?
De ruimte bij de Kodiaq was gewoon nice to have.
Van de VAG groep trio vond ik hem het mooist, en erg compleet als style business.
Bij Peugeot vind ik de 3008 een stuk meer in proporties dan de 5008, die laatste zal er zeker niet komen.
P. Mekes schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:23:
[...]

Jaguar XE zou haalbaar moeten zijn binnen dat budget?
Hmm.. gek genoeg niet, stuk duurder dan bijvoorbeeld de Mercedes met gelijke fiscale waarde. Wellicht dat een offerte van de leasemaatschappij er wel binnen zou vallen, de portal is alleen een indicatie.
Daarnaast is de jag ook behoorlijk kaal als ik het budget al zou strekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
secury schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 17:57:
[...]

Hmm.. gek genoeg niet, stuk duurder dan bijvoorbeeld de Mercedes met gelijke fiscale waarde. Wellicht dat een offerte van de leasemaatschappij er wel binnen zou vallen, de portal is alleen een indicatie.
Misschien omdat ze nog niet zo populair zijn en de restwaarde dus lager is = duurder per maand?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-10 15:34

Shunt

Boe

[...]

Van de VAG groep trio vond ik hem het mooist, en erg compleet als style business.
Bij Peugeot vind ik de 3008 een stuk meer in proporties dan de 5008, die laatste zal er zeker niet komen.

[...]

Volgens mij is het bij jags al sinds de eeuwigheid zo dat ze alles behalve waarde vast zijn.
Ik meen mij meerdere afleveringen van topgear te herinneren waar ze dit ook herhaaldeijk terug laten komen (vooral in het begin).

Kijk maar eens wat een leuke jag tweedehands doet op marktplaats / autoscout / whatever.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joni
  • Niet online
Blankinho schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 11:43:
[...]

Welke A3 SB 1.6 voor dat bedrag zonder die zaken heb je dan wel niet gekozen? Ik heb 1,5 week geleden ook een A3SB besteld maar zit toch wel op lager bedrag + die opties.

Ik heb de S-line Edition met de volgende opties:
- Metalliclak (Zwart)
- 18"velgen
- blanke sierlijsten
- B&O
- Stoelverwarming
- Privacyglas
- multifunctioneel stuur afgevlakt
- Smartphone interface
- DAB+
- audi connect

Dit alles zit nog onder jouw prijs waarbij ik alleen met de keuze voor een automaat op een hoger bedrag kan komen.
Heb jij hem ook al besteld, die van mij staat voor begin mei gepland (volgens werkgever) maar vind het wel toevallig dat dan ook mijn huidige auto contract stopt :)
De mijne is besteld in september en geleverd in november 2016. Het huidige aanbod wijkt iets af zie ik nu. De s line edition bestond eind vorig jaar nog niet en mijn basisconfiguratie is nu € 1.000 goedkoper. Mijn bestelling was:
Audi A3 Sportback Design 1.6 TDI S tronic 7 (8VFCFG)
Kleur: Cosmosblauw metallic (B9B9)
Bekleding: Kunstleder / Stof "Regatta" Zwart (MI)

Line Design
  • Aluminium optiek in het interieur (QJ1)
  • Instaplijsten op dorpels met aluminium inzetstukken (7M3)
  • Decoratielijsten, 3D optiek titaangrijs (7TN)
  • Lichtpakket (QQ4)
  • Blanke sierlijsten (4ZB)
  • Velgen, lichtmetaal 7,5J x 17 "10-spaak-turbine"-design (40Q)
  • Verchroomde uitlaatssierstukken
Opties[list]• Achteruitrijcamera (KA2)
• Assistentiepakket (PCE)
  • Audi active lane assist (PCB)
  • Audi adaptive cruise control inclusief Audi pre sense front (PCG)
  • File assistent / Emergency assist (79C)
  • Grootlichtassistent (8G1)
• Audi drive select (2H6)
• Buitenspiegels, elektrisch inklapbaar en automatisch dimmend (6XK)
• Digitale radio-ontvangst (QV3)
• Licht- en regensensor inclusief dimmende binnenspiegel (PU7)
• Matrix LED-koplampen (PXC)
  • Koplampreinigingsinstallatie (8X1)
  • Opberg- en bagageruimtepakket (QE1)
  • Pro Line Plus (WFP)
    • Audi soundsystem (9VD)
    • Audi virtual cockpit (9S8)
    • Comfortairconditioning (9AK)
    • Middenarmsteun vóór (6E3)
    • MMI navigatie plus (PNQ)
    • Parkeerhulp plus met selectieve weergave (7X2)
  • Sportstuurwiel, multifunctioneel in leder, driespaaks afgevlakt met paddels (2PK)
  • Wegrijassistent (UH2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeiFront
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 19:44
AndRo555 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 23:52:
Want betrouwbaarheid zou iets zeggen over hoe goed een auto is? Overigens is betrouwbaarheid zo wat het irrelevanste aspect van een leasewagens aangezien die toch altijd wel de eerste 4 jaar overleven e erdan uitgaan.
Wat een onzin, betrouwbaarheid is zeker zeer relevant voor een lease auto. Een betrouwbare auto is een goede auto.

Maat van mij heeft ooit een Citroen C8 geleast deze auto stond vaker bij de dealer dan hem en zijn bedrijf lief was. Het heeft hem vele extra uren tijd gekost, tijd die hij niet kon besteden bij klanten omdat hij weeral met pech langs de weg stond! Uiteindelijk besliste de leasemaatschappij zelf om de auto te vervangen dit geeft al aan hoe onbetrouwbaar de auto was.

Of een collega van mij die waarschijnlijk nooit meer een Opel zal leasen na alle problemen met zijn Opel Insignia.

Ik rij zelf nu een Lexus en op 4 jaar tijd ben ik enkel bij de dealer langsgeweest voor regulier onderhoud, zalig een betrouwbare auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

DennusB schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 17:58:
[...]

Misschien omdat ze nog niet zo populair zijn en de restwaarde dus lager is = duurder per maand?
Correct, maar bij Jaguar krijg je wel drie jaar gratis onderhoud. Misschien is dat vergeten bij het berekenen van de leaseprijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-10 13:37
DarkSide schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:25:
[...]

Die 3008 ziet er fantastisch uit,

Alleen kan ik niet zoveel met het concept van een betaalbare SUV. De hele essentie van een SUV is toch juist de overdaad? Zoals de mother-of-SUVs, good old Range Rover. Je kunt er comfortabel 200 km/h mee rijden als met een 5-serie, maar je kunt ook bospaden rijden zonder met je glas bubbels te knoeien. En dan heb je nog een zee aan binnenruimte en laadruimte als van een Transporter. Met andere woorden, een snelle limo, terreinwagen en bestelbus ineen. Niet omdat het ergens voor nodig is, maar omdat het kan.

Een auto die het statement uitdraagt dat zegt dat je principieel geen compromissen sluit. En dat je het geld hebt om de daad bij het woord te voegen. Vandaar dat je het liefst ook alleen in de auto zit, file rijdend op de A44, zonder bagage.

Voor mijn gevoel is iedere meer betaalbare op realistische invulling van het SUV-concept een compromis in zichzelf, en daarmee niet integer aan het concept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:33
t_captain schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 19:08:
[...]

Die 3008 ziet er fantastisch uit,

Alleen kan ik niet zoveel met het concept van een betaalbare SUV. De hele essentie van een SUV is toch juist de overdaad? Zoals de mother-of-SUVs, good old Range Rover. Je kunt er comfortabel 200 km/h mee rijden als met een 5-serie, maar je kunt ook bospaden rijden zonder met je glas bubbels te knoeien.
...
De 'betaalbare' SUV's die nu op de markt zijn zijn meer crossover dan echt SUV. De 3008 en 5008 zijn daar voorbeelden van bij uitstek.
Zowat elke 'SUV' met 2 wielaandrijving kan daar onder aanzien worden. Die zien immers nooit een stuk offroad maar zien er soms wel zo uit. Eens je dat onderscheid maakt is kan je wel wat met het concept betaalbare (=2WD) SUV, namelijk de crossover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Laatst online: 23:58
vind in die context het fifth gear testje van de lexus NX wel mooi - die kan blijkbaar wel offroad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

De range rover was er al voor het woord SUV. Het gaat mij meer om het uiterlijk dan dat je er offroad mee kunt.
Of dat ik moet tonen dat ik het geld heb oid.

Noem het SUV. Noem het cross over, suburbane, lifestyle of wat dan ook.
Ik kies gewoon een auto die voldoet aan mijn wensen. Niet aan het labeltje wat er aan hangt.

(En een range rover is "ietsjes" boven budget. Anders had er wel een velar op mijn lijstje gestaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
[...]

[...]

Bij ons is de XE goedkoper dan een C180, zelfs als de XE een veel hogere fiscale waarde heeft (8k meer). Dan heb je ook het meest uitgebreide model van de XE ongeveer, de R-Sport of Prestige. Vreemd dat het bij jou juist andersom is.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
[...]

In België zie je vaak dat er twee versies zijn van het minst krachtige (of op één na minst krachtige) blok. Je hebt dan de "gewone" versie en een ecoversie waar men met bepaalde ingrepen de CO² uitstoot naar beneden probeert te halen. Het gaat om dezelfde motor met dezelfde eigenschappen wat je ook ziet in de cijfertjes.

De CO² winst wordt dan gehaald met de volgende zaken:
• Ecobanden
• Verlaagd onderstel voor minder luchtweerstand
• Andere versnellingsbakverhoudingen om op de standaardtest beter te scoren. In praktijk wil dit meestal zeggen dat je vaak geen lekkere versnelling vindt en dus eerder meer zal verbruiken.
• Kleinere tank
• Het toemaken van een deel van het radiatorrooster. Dit vermindert de luchtweerstand en de motor kan sneller opwarmen en dus sneller minder verbruiken. Dit heeft men ook gedaan met de BlueEfficiency versie van mijn Mercedes B. Die mag dus ook minder gewicht trekken dan de "gewone" versie hoewel hij verder helemaal gelijk is qua motor. De motor is niet extra geknepen tegenover de gewone versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Admiral Freebee schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 08:30:
[...]

In België zie je vaak dat er twee versies zijn van het minst krachtige (of op één na minst krachtige) blok. Je hebt dan de "gewone" versie en een ecoversie waar men met bepaalde ingrepen de CO² uitstoot naar beneden probeert te halen. Het gaat om dezelfde motor met dezelfde eigenschappen wat je ook ziet in de cijfertjes.

De CO² winst wordt dan gehaald met de volgende zaken:
• Ecobanden
• Verlaagd onderstel voor minder luchtweerstand
• Andere versnellingsbakverhoudingen om op de standaardtest beter te scoren. In praktijk wil dit meestal zeggen dat je vaak geen lekkere versnelling vindt en dus eerder meer zal verbruiken.
• Kleinere tank
• Het toemaken van een deel van het radiatorrooster. Dit vermindert de luchtweerstand en de motor kan sneller opwarmen en dus sneller minder verbruiken. Dit heeft men ook gedaan met de BlueEfficiency versie van mijn Mercedes B. Die mag dus ook minder gewicht trekken dan de "gewone" versie hoewel hij verder helemaal gelijk is qua motor. De motor is niet extra geknepen tegenover de gewone versie.
Jup I know :) Het zijn diezelfde dingen die je achteraf aanpast bij het samenstellen van je leasebak :+

Ik kan me dus niet voorstellen dat in mijn geval een Mondeo met 1.5 TDCI niet meer dan 400 kg kan hebben, maar dit puur vanwege de bijtelling-bullshit is toegepast. Ben dus ook wel benieuwd of de Mondeo's die nu van de band rollen (2017 = 22%) "meer" trekkracht hebben op papier :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammieDuDe
  • Registratie: Oktober 2003
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/imOlu3C.jpg

Mijne is binnen,.. aflevering a.s. donderdag,... Can't wait! :9~

[ Voor 34% gewijzigd door HammieDuDe op 10-03-2017 08:45 ]

Achterhoek | Loxone | PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D | 12.200wp PV | Zehnder Q600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

HammieDuDe schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 08:41:
[afbeelding]

Mijne is binnen,.. aflevering a.s. donderdag,... Can't wait! :9~
Foto is stucque :)

edit:
Nu niet meer :D Mooie bak!

[ Voor 7% gewijzigd door JB op 10-03-2017 08:45 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Vind die achterlichten van Renault zo stoer.
Zie de talisman en nieuwe megane steeds meer en meer. En vindt het wel mooie auto's.
Vond alleen met navi een beetje omslachtig. (al was dat op de beurs en kon ik er niet echt goed voor zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammieDuDe
  • Registratie: Oktober 2003
JB schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 08:33:
[...]

Jup I know :) Het zijn diezelfde dingen die je achteraf aanpast bij het samenstellen van je leasebak :+

Ik kan me dus niet voorstellen dat in mijn geval een Mondeo met 1.5 TDCI niet meer dan 400 kg kan hebben, maar dit puur vanwege de bijtelling-bullshit is toegepast. Ben dus ook wel benieuwd of de Mondeo's die nu van de band rollen (2017 = 22%) "meer" trekkracht hebben op papier :)
Jij mag dan tenminste nog wat trekken, ik heb met mijn privé auto de Ford Fiesta uit 2011 met de 1.6TDCi en daar mag niet eens een trekhaak onder ( kenteken zegt ook 0kg ). Uitzondering zou zo'n speciale trekhaak zijn voor een twinny load 8)7 |:(
DarkSide schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 08:47:
Vind die achterlichten van Renault zo stoer.
Zie de talisman en nieuwe megane steeds meer en meer. En vindt het wel mooie auto's.
Vond alleen met navi een beetje omslachtig. (al was dat op de beurs en kon ik er niet echt goed voor zitten).
Ik vind die van de Talisman idd nog veel mooier, maar zo ver reikte mijn budget helaas niet. 't was of een redelijk kale Talisman of een loaded Megane,.. tsja :X

[ Voor 25% gewijzigd door HammieDuDe op 10-03-2017 08:48 ]

Achterhoek | Loxone | PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D | 12.200wp PV | Zehnder Q600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:46

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

[...]

Het draait niet enkel maar om bijtelling. BPM is zo'n andere leuke belasting waar uitstoot een grote rol in speelt. De 1.5 TDCi in de Mondeo mag nog steeds maar 400kg trekken.

Ford wil de aanschafprijs laag houden voor de instapdiesel, dus lage BPM, dus lage CO2 uitstoot, dus max. 400kg trekgewicht want aanpassingen benodigd om de uitstoot laag te houden.

Technisch kan de 1.5 TDCi zelf natuurlijk met gemak het viervoudige trekken. Vroegah gingen we ook met de volbeladen caravan op vakantie met onze olieboot met 1.8TD (met 75 pk in de Sierra, later met 90pk in de Mondeo 1 fase 1 uit 1995).

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

MisteRMeesteR schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 08:51:
[...]

Het draait niet enkel maar om bijtelling. BPM is zo'n andere leuke belasting waar uitstoot een grote rol in speelt. De 1.5 TDCi in de Mondeo mag nog steeds maar 400kg trekken.

Ford wil de aanschafprijs laag houden voor de instapdiesel, dus lage BPM, dus lage CO2 uitstoot, dus max. 400kg trekgewicht want aanpassingen benodigd om de uitstoot laag te houden.

Technisch kan de 1.5 TDCi zelf natuurlijk met gemak het viervoudige trekken. Vroegah gingen we ook met de volbeladen caravan op vakantie met onze olieboot met 1.8TD (met 75 pk in de Sierra, later met 90pk in de Mondeo 1 fase 1 uit 1995).
Aah dat verklaard wellicht ja! Die BPM gooit roet in het eten :+

Hoe zit dit verzekeringtechnisch? Stel je maakt brokken met een aanhanger die meer dan 400kg weegt?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

HammieDuDe schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 08:48:
[...]

ik vind die van de Talisman idd nog veel mooier, maar zo ver reikte mijn budget helaas niet. 't was of een redelijk kale Talisman of een loaded Megane,.. tsja :X
Heb ik ook hoor. Liever een lager model. Of een met een kleinere motor. Maar dan wel volgehangen met opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

JB schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 08:52:
[...]

I see what you did there :P >:)
Hoe zit dit verzekeringtechnisch? Stel je maakt brokken met een aanhanger die meer dan 400kg weegt?
Zal vast iets over staan in je voorwaarden. Lijkt mij dat je dan niet verzekerd bent, IANAL.

[ Voor 4% gewijzigd door MisteRMeesteR op 10-03-2017 09:02 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

MisteRMeesteR schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 09:01:

[...]

Zal vast iets over staan in je voorwaarden. Lijkt mij dat je dan niet verzekerd bent, IANAL.
Mja is ook een retorische vraag eigenlijk :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Misschien overbodig hoor, maar als je een bepaald gewicht wilt trekken, dan houd je daar toch rekening mee bij het uitzoeken van je auto? Blijkbaar hebben jullie je teveel laten beïnvloeden door lage bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

jongetje schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 09:07:
Misschien overbodig hoor, maar als je een bepaald gewicht wilt trekken, dan houd je daar toch rekening mee bij het uitzoeken van je auto? Blijkbaar hebben jullie je teveel laten beïnvloeden door lage bijtelling.
Uh nee :? Zoals eerder aangegeven komt dit zelden/nooit voor. Staat verder ook los van bijtelling bij mij (alles is al 22%)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
JB schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 09:08:
[...]

Uh nee :? Zoals eerder aangegeven komt dit zelden/nooit voor. Staat verder ook los van bijtelling bij mij (alles is al 22%)
Dan heb je de verkeerde auto gekozen als je geen caravan of aanhanger mag trekken maar het wel wilt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik snap alleen heel de discussie over trekgewicht van bepaalde uitvoeringen / motoriseringen niet. Het is zoals het is. En als je iets wil trekken, dan neem je toch gewoon een krachtigere motor of andere versie van dezelfde auto? Heb je ook plezier van op de momenten dat je niets hoeft te trekken ;)

Het is nou niet zo dat er auto's zijn die niet (voldoende) trekgewicht hebben waar geen andere versie van is...

[ Voor 16% gewijzigd door AllSeeyinEye op 10-03-2017 09:13 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
[...]

I wish, ik had niet veel te kiezen :P
Dus nu zit ik inderdaad met vervelende versnellingsbakverhoudingen en een minitankje. Heel leuk als je op reis gaat en je tankpas geldt enkel in België :+

Oh ja, en je moet extra voorzichtig zijn met steile drempels of betonblokjes op het einde van parkeerplaatsen want je zit er zo tegen door die paar cm verlaging.

Nu moet ik wel toegeven dat het op mijn Octavia 1.6 CRTDI 'Greenline' nog erger gesteld was met de versnellingen. Daar kon je nog nét 50km/u rijden in 4e maar bij de minste vertraging moest je terugschakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

jongetje schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 09:11:
[...]

Dan heb je de verkeerde auto gekozen als je geen caravan of aanhanger mag trekken maar het wel wilt...
Uh nee :? Lees eens aub...
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 09:13:
Ik snap alleen heel de discussie over trekgewicht van bepaalde uitvoeringen / motoriseringen niet. Het is zoals het is. En als je iets wil trekken, dan neem je toch gewoon een krachtigere motor of andere versie van dezelfde auto? Heb je ook plezier van op de momenten dat je niets hoeft te trekken ;)

Het is nou niet zo dat er auto's zijn die niet (voldoende) trekgewicht hebben waar geen andere versie van is...
Klopt. Ik schets alleen een "stel je voor scenario" omdat ik benieuwd was of het motorische beperkingen zijn of fiscaal geneuzel. Het is toch nog steeds een discussie forum :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

JB schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 09:17:
[...]

[...]
Klopt. Ik schets alleen een "stel je voor scenario" omdat ik benieuwd was of het motorische beperkingen zijn of fiscaal geneuzel. Het is toch nog steeds een discussie forum :?
Het was ook niet als een verwijt bedoeld richting een specifiek iemand. Ik snap alleen de hele discussie niet. Of het nou een motorische beperking is of fiscaal geneuzel, het mag niet dus blijft het feit: get over it :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 09:22:
[...]

Het was ook niet als een verwijt bedoeld richting een specifiek iemand. Ik snap alleen de hele discussie niet. Of het nou een motorische beperking is of fiscaal geneuzel, het mag niet dus blijft het feit: get over it :>
Te hard rijden mag ook niet :>

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

JB schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 09:23:
[...]

Shhht :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

JB schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 09:23:
[...]

Ik heb een ontheffing :)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Admiral Freebee schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 09:13:
[...]

I wish, ik had niet veel te kiezen :P
Dus nu zit ik inderdaad met vervelende versnellingsbakverhoudingen en een minitankje. Heel leuk als je op reis gaat en je tankpas geldt enkel in België :+
Dat kan je dan toch declareren?
Oh ja, en je moet extra voorzichtig zijn met steile drempels of betonblokjes op het einde van parkeerplaatsen want je zit er zo tegen door die paar cm verlaging.
Ik bestel veelal juist een verlagingsset erbij. Smoelt beter en de auto ligt er doorgaans stabieler van op de weg.
Nu moet ik wel toegeven dat het op mijn Octavia 1.6 CRTDI 'Greenline' nog erger gesteld was met de versnellingen. Daar kon je nog nét 50km/u rijden in 4e maar bij de minste vertraging moest je terugschakelen.
Waarom zou je 50 rijden in z'n 4? Daar heb je toch 2 of 3 voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:00
JB schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 08:52:
[...]

Kijk niet alleen naar het verzekeringstechnische gedeelte, maar ook naar de garantievoorwaarden. Als je meer gaat trekken met de auto dan is toegestaan en er ontstaat bijvoorbeeld motorschade, dan zal de importeur deze kosten waarschijnlijk niet vergoeden als ze er achter komen dat je meer hebt getrokken dan toegestaan was.
Kijk, de leasemij zal de kosten van de motor wel betalen, maar die belasten ze wel vrolijk door naar je werkgever. Je werkgever zal daarna wel verhaal komen halen bij jou :+
JB schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 09:17:

[...]
Nou wellicht dat het fiscale aspect er ook wel mee te maken heeft hoor, maar ik weet uit ervaring dat er fabrikanten zijn die uit technisch oogpunt gewoon een ruime marge inbouwen. Neem de Auris TS hybride, mag 450kg trekken. Gezien de motor zou deze makkelijk veel meer kunnen trekken, zeg 1000 – 1200kg. Maar Toyota zegt: stel voor dat het accupakket leegraakt, dan kunnen we niet met zekerheid zeggen dat de benzinemotor het alleen af kan. Uit oogpunt van veiligheid zeggen ze dan: max 450kg.
Een helder en duidelijk standpunt waar zeker wat voor te zeggen is, maar tegelijkertijd ook een groep potentiele kopers uitsluit.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Denman schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 09:50:

[...]

Nou wellicht dat het fiscale aspect er ook wel mee te maken heeft hoor, maar ik weet uit ervaring dat er fabrikanten zijn die uit technisch oogpunt gewoon een ruime marge inbouwen. Neem de Auris TS hybride, mag 450kg trekken. Gezien de motor zou deze makkelijk veel meer kunnen trekken, zeg 1000 – 1200kg. Maar Toyota zegt: stel voor dat het accupakket leegraakt, dan kunnen we niet met zekerheid zeggen dat de benzinemotor het alleen af kan. Uit oogpunt van veiligheid zeggen ze dan: max 450kg.
Een helder en duidelijk standpunt waar zeker wat voor te zeggen is, maar tegelijkertijd ook een groep potentiele kopers uitsluit.
Dat soort bronnen was ik naar op zoek :) Bij Ford kan ik er niets over vinden tot dusverre.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 09:27:
[...]

[...]
Ik bestel veelal juist een verlagingsset erbij. Smoelt beter en de auto ligt er doorgaans stabieler van op de weg.

[...]
50 in z'n 2? Bij welke normale auto rij je relaxt 50 in de 2?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

P. Mekes schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 10:15:
[...]

Bang om toeren te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
[...]

Dat kan toch prima? Met m'n Golf V5 kon ik 110 in z'n 2 O-) :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

[...]

In een V6 of V8 heb je vaak maar 4 versnellingen :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:21
Als de motor lekker warm is geef ik onze V40 D2 1.6 ook lekker de sporen. Zo'n motor moet gewoon werken, wordt ie lekker schoongeblazen van binnen.. >:)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-10 09:57

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 09:27:
[...]

[...]

[...]
Omdat je in een bebouwde kom zit met een doorgaande weg, waar je 50 mag en niet hoeft te accelereren. Met een Golf 7 GTI draai je 1200 toeren in de 6 als je 50 rijdt, trekt alsnog harder weg dan een gemiddeld ecogebak in de 2 :+ Maar even serieus, jij draait steevast in z'n 2 of 3 als je 50 gaat?

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

? Bang om antwoord te geven?

Wat een onzin. 50 in de 2 rijdt in de meeste auto's erg "zenuwachtig". Grote invloed bij een kleine beroering van het gaspedaal. 50 in de 2 rij ik ook wel, maar alleen bij optrekken naar snelheden boven de 60.

mijn ervaring is dat mensen die 50 in de 2 door de stad rijden, of asociaal rijden of heel erg onzeker zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

JB schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 10:25:
[...]

In een V6 of V8 heb je vaak maar 4 versnellingen :+
Behoudens dat die niet meer opgaat voor de huidige auto's, gaat dit topic over lease auto's . Hoeveel mensen leasen een V6 of V8 met vier versnellingen?

Desalniettemin was mijn vraag serieus bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:44
Mijn Ford Focus 1.5TDCI rijdt echt voor geen meter 50 in z'n 4 hoor, ik rij altijd in z'n 3 dan. Al rij ik bijna nooit langzamer dan 60 (waar je 50 mag) ;)

[ Voor 5% gewijzigd door tiguan op 10-03-2017 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
dfrenner schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:02:
Ik zit zelf heel erg in dubio wat ik moet doen...

Mijn Focus Wagon (14%) loopt tot juni 2017. Dan is hij 4 jaar. Het is een erg complete Focus, met meegespoten bumpers, xenon, keyless entry etc.

Ik heb gesproken over het overnemen van een Peugeot 308SW (14%) uit september 2015. Deze moet nog 30 maanden mee. De auto heeft als voordeel een panoramadak en uiteraard nog langer doorrijden in 14%. Het is een blue lease executive met de comfort stoelen denk ik (staat "Mistral" in de beschrijving.

De opties die ik heb:
  1. Focus een jaar doorrijden, maar dan is het over (5 jaar)
  2. 308SW 30 maanden rijden en eventueel dan nog een jaar verlengen naar 5 jaar
  3. Nieuwe auto bestellen: Astra
  4. Nieuwe auto bestellen: A3 limousine
  5. Nieuwe auto bestellen: Hyundai Tucson
Astra is erg goedkoop in de lease, waardoor wellicht de bi-turbo (160pk) beschikbaar is binnen budget. Vergelijkbaar met Focus en 308SW, maar wel lekker wat PK's

A3 limousine vind ik een mooie auto om te zien, ik ben normaal geen Audi fan, maar deze auto vind ik kloppen. Maar het is wel aan de krappe kant. Zal niet super aangekleed kunnen worden, maar een lease-edition moet wel kunnen denk ik.

Tucson is een SUV, en erg ruim. Zal wederom niet top aangekleed kunnen worden, maar gewoon redelijk, moet wel lukken denk ik.
Ik denk dat de 308SW voor nu de beste keuze is, vooral omdat mijn manager gisteren zei dat hij de afspraak wil maken, dat ik hem niet op hoef te rijden als ik eerder een ander wil bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

dfrenner schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 10:45:
[...]

Ik denk dat de 308SW voor nu de beste keuze is, vooral omdat mijn manager gisteren zei dat hij de afspraak wil maken, dat ik hem niet op hoef te rijden als ik eerder een ander wil bestellen...
Tip rij er eerst een flink stuk in en probeer het systeem even goed uit voordat je binnen 2 maanden een nieuwe auto gaat bestellen :D

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Bij een auto met eco-versnellingsbakverhoudingen is 50 in z'n 2 prima. Met eco verhoudingen zit je met 50 in z'n twee nog ruim onder de 3000 toeren (bij benzine). Dat is nog niet eens op de helft van het toerenbereik van de motor. Dat rijdt zeker niet nerveus. Snel doorschakelen moet je doen om zuinig te rijden. Dus als je eenmaal de snelheid hebt bereikt die je wil rijden, snel doorschakelen naar de 4 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
Shunt schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 10:50:
Tip rij er eerst een flink stuk in en probeer het systeem even goed uit voordat je binnen 2 maanden een nieuwe auto gaat bestellen :D
Ik heb het verzoek gedaan een weekend te ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
dfrenner schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 10:45:
[...]

Sterkte :P Nee hoor, op zich is er weinig mis mee, maar het ding zit gewoon vol met franse gekkigheid (of logica). Het went, dat wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:34
Z___Z schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:05:
Bij een auto met eco-versnellingsbakverhoudingen is 50 in z'n 2 prima. Met eco verhoudingen zit je met 50 in z'n twee nog ruim onder de 3000 toeren (bij benzine). Dat is nog niet eens op de helft van het toerenbereik van de motor. Dat rijdt zeker niet nerveus. Snel doorschakelen moet je doen om zuinig te rijden. Dus als je eenmaal de snelheid hebt bereikt die je wil rijden, snel doorschakelen naar de 4 :)
Is dat wel zo?
Mijn vorige twee ECO hokken hadden relatief korte eerste versnellingen om het gebrek aan vermogen uit het kleine drie cilindertje te compenseren. Met name de laatste versnelling fungeert als een overdrive waardoor het toerental op N-wegen en snelwegen lekker laag is evenals het verbruik.

Overigens verschilt het ontzettend per auto of 50 in zijn 2, 3, 4 of zelfs hoger lekker/goed wil en is het niet echt goed te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balfnl
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:13
Ik heb eind 2015 proefgereden in een Peugeot 308SW en een Audi A3 E-tron. Ik vond de Peugeot redelijk onrustig en rumoerig, maar dat is hij al snel in verhouding met zo'n A3 natuurlijk. Ik heb toen zelf de A3 geleased, maar 1.5 jaar later heb ik deze al weer ingeruild omdat hij 1. best duur is en 2. maar heel weinig bagageruimte heeft.

Heb je, in het geval van een nieuwe, al eens naar de Skoda Octavia gekeken? Ik rijd deze nu i.p.v. de Audi en ik heb er geen moment spijt van gehad. Hij is groot (echt heel groot), comfortabel en goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

dfrenner schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:12:
[...]

Ik heb het verzoek gedaan een weekend te ruilen.
Even mijn short tip list:
  • De brightness button (ja het is er eentje) zit achter het stuur direct onder de kilometer teller unit. Ingedrukt houden voor zowel harder als zachter. (niet klikken echt alleen indrukken)
  • Navigatie rustig alles typen want als je te snel wilt zijn ben je een half uur bezig met een adres invoeren.
  • Wacht bij het inparkeren even (sta even een seconde stil voordat je LANGZAAM in gaat parkeren. Doe het te snel en wacht op de piepjes en je zult een paaltje / auto / muur rammen.
  • Verder geniet vooral van het panorama dak en de heerlijke rustige rit.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
balfnl schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:19:
Ik heb eind 2015 proefgereden in een Peugeot 308SW en een Audi A3 E-tron. Ik vond de Peugeot redelijk onrustig en rumoerig, maar dat is hij al snel in verhouding met zo'n A3 natuurlijk. Ik heb toen zelf de A3 geleased, maar 1.5 jaar later heb ik deze al weer ingeruild omdat hij 1. best duur is en 2. maar heel weinig bagageruimte heeft.

Heb je, in het geval van een nieuwe, al eens naar de Skoda Octavia gekeken? Ik rijd deze nu i.p.v. de Audi en ik heb er geen moment spijt van gehad. Hij is groot (echt heel groot), comfortabel en goedkoop.
Of de nieuwe golf variant!
Bijna even groot in de achterbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
J0YR1D3R schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:16:
[...]

Sterkte :P Nee hoor, op zich is er weinig mis mee, maar het ding zit gewoon vol met franse gekkigheid (of logica). Het went, dat wel :)
Haha, we gaan het meemaken ;)
Shunt schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:21:
[...]

Even mijn short tip list:
  • De brightness button (ja het is er eentje) zit achter het stuur direct onder de kilometer teller unit. Ingedrukt houden voor zowel harder als zachter. (niet klikken echt alleen indrukken)
  • Navigatie rustig alles typen want als je te snel wilt zijn ben je een half uur bezig met een adres invoeren.
  • Wacht bij het inparkeren even (sta even een seconde stil voordat je LANGZAAM in gaat parkeren. Doe het te snel en wacht op de piepjes en je zult een paaltje / auto / muur rammen.
  • Verder geniet vooral van het panorama dak en de heerlijke rustige rit.
Thanks! Ik ga er rekening mee houden!
balfnl schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:19:

A3 wil ik nog wel bekijken, tegen beter weten in, omdat hij te klein is...
Octavia, tja... Ik heb er niet zo veel mee.
pitchdown schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:28:
Of de nieuwe golf variant!
Bijna even groot in de achterbak.
Ja op papier... Praktisch gezien niet. Maar ik vind VW echt een afgrijselijk merk, vrijwillig zal ik nog eerder een Dacia kiezen dan een VW. Ik kan nog een vorm van respect opbrengen voor Dacia en wat ze maken. Bij VW is dat echt 0,0. Het is emotieloos, het rijdt niet met gevoel, het is oubollig en bejaard, tegen een prijs waarvoor concurrenten meer te bieden hebben.

Gisteren nog gereden met de Golf 7 van 3 maanden oud, ik was blij dat ik weer in mijn 4 jaar oude Focus kon stappen.

Maar goed, slechts een mening, weliswaar gebaseerd op feiten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balfnl
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:13
dfrenner schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:45:

Voor passagiers is hij meer dan groot zat, het is inderdaad de kofferbak die vrij klein is. Nou hielp het bij mij ook niet dat er bij zo'n E-tron een battery pack in ligt natuurlijk.

Anyway, de Octavia is inderdaad niet de meest spannende auto, maar ik denk wel dat je het meeste waarde voor je geld krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-10 22:45

immetjes

HIER is BERN-E

[...]
Bij VW is dat echt 0,0. Het is emotieloos, het rijdt niet met gevoel, het is oubollig en bejaard, tegen een prijs
Hahah, je lijkt m'n vrouw wel. En ik kies niet voor VW omdat de dealer hier k*t is. Rij nu lekker een nieuwe 308SW 1.2 130 allure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
[...]

Haha, we gaan het meemaken ;)

[...]

Thanks! Ik ga er rekening mee houden!

[...]

[...]

Ja op papier... Praktisch gezien niet. Maar ik vind VW echt een afgrijselijk merk, vrijwillig zal ik nog eerder een Dacia kiezen dan een VW. Ik kan nog een vorm van respect opbrengen voor Dacia en wat ze maken. Bij VW is dat echt 0,0. Het is emotieloos, het rijdt niet met gevoel, het is oubollig en bejaard, tegen een prijs waarvoor concurrenten meer te bieden hebben.

Gisteren nog gereden met de Golf 7 van 3 maanden oud, ik was blij dat ik weer in mijn 4 jaar oude Focus kon stappen.

Maar goed, slechts een mening, weliswaar gebaseerd op feiten :+
heeft de octavia dan niet hetzelfde probleem als de golf kwa rijden?
De golf rijdt nog wel iets sportievere dan de octavia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ervaren meer mensen problemen met de Athlon essential site? Zodra je een auto uitkiest en de opties wil aanpassen loopt hij helemaal vast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Laatst online: 20-06 15:29
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 12:10:
Ervaren meer mensen problemen met de Athlon essential site? Zodra je een auto uitkiest en de opties wil aanpassen loopt hij helemaal vast...
Yep, net even getest maar ook hier een volledige vastloper, zowel in IE als Chrome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 15-10 23:35

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Prijzen van de nieuwe Mazda CX-5 zijn ook bekend. Vanaf 33k voor de basis benzine met 165 pk. Voor diesel zit je € 6000 hoger :X. Willen ze die niet verkopen/leasen of zit er een meerwaarde in die ik niet zie? Ik hoef niet per se diesel te leasen, maar heb dat tot nu toe wel gedaan (en daarvoor privé gereden) omdat ik zo'n 40-50k km per jaar rijd. Met zo'n prijsverschil kan ik me alleen niet voorstellen dat dat uitkan, en van het verschil in bijtelling word ik ook niet vrolijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Laatst online: 20-06 15:29
gwystyl schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 12:29:
Prijzen van de nieuwe Mazda CX-5 zijn ook bekend. Vanaf 33k voor de basis benzine met 165 pk. Voor diesel zit je € 6000 hoger :X. Willen ze die niet verkopen/leasen of zit er een meerwaarde in die ik niet zie? Ik hoef niet per se diesel te leasen, maar heb dat tot nu toe wel gedaan (en daarvoor privé gereden) omdat ik zo'n 40-50k km per jaar rijd. Met zo'n prijsverschil kan ik me alleen niet voorstellen dat dat uitkan, en van het verschil in bijtelling word ik ook niet vrolijk.
Ja dat is niet nieuw ofzo.... kijk naar de Kodiaq daar is het ook het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Groot verschil, maar dat is minder dan de huidige/vorige CX-5. Daar zit €9000(!) verschil tussen de instappers benzine en diesel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Diesels worden veelal niet door particulieren gekocht maar door zakelijke rijders. Deze zakelijke rijders kiezen zelden voor een basisauto. Vandaar vaak het verschil tussen de goedkoopste benzine en goedkoopste diesel versie. De goedkoopste diesel is veel rijker uitgerust dan de goedkoopste benzine.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2017 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Zal ongetwijfeld te maken hebben met de BPM die onderdeel is van de prijs.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 12:41:
[...]

Diesels worden veelal niet door particulieren gekocht maar door zakelijke rijders. Deze zakelijke rijders kiezen zelden voor een basisauto. Vandaar vaak het verschil tussen de goedkoopste benzine en goedkoopste diesel versie. De goedkoopste diesel is veel rijker uitgerust dan de goedkoopste benzine.
Als ik van het huidige model de TS+ van de 165pk benzine en 150pk diesel vergelijk, zijn de enige verschillen te zien in verbruik, wegenbelasting enz (http://www.autoweek.nl/ca...=81483&id2=81489&cache=no); qua uitrusting lijken ze dus hetzelfde. Voor de verschillende uitrustingsniveau's is het prijsverschil vergelijkbaar.
Zoals hierboven genoemd is het prijsverschil bij het huidige model inderdaad nog groter: € 8200...

Als ik kijk naar mijn eigen auto (Honda Civic Tourer), is het verschil tussen benzine en diesel bij gelijk uitrustingspakket maar € 100; dat is blijkbaar de uitzondering op de regel. Wel iets om bij de volgende ronde rekening mee te houden :)

[ Voor 3% gewijzigd door gwystyl op 10-03-2017 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-10 13:37
gwystyl schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 13:07:
[...]

Als ik van het huidige model de TS+ van de 165pk benzine en 150pk diesel vergelijk, zijn de enige verschillen te zien in verbruik, wegenbelasting enz (http://www.autoweek.nl/ca...=81483&id2=81489&cache=no); qua uitrusting lijken ze dus hetzelfde. Zoals hierboven genoemd is het prijsverschil bij het huidige model inderdaad nog groter: € 8200...

Als ik kijk naar mijn eigen auto (Honda Civic Tourer), is het verschil tussen benzine en diesel bij gelijk uitrustingspakket maar € 100; dat is blijkbaar de uitzondering op de regel. Wel iets om bij de volgende ronde rekening mee te houden :)
De basis-benzine met handbak heeft 7.586 aan BPM (link).

De basis-diesel 9.367,-

Dat verklaart 2000 euro. Verder heeft de diesel een turbo, wat de kostprijs iets verhoogt. Maar 8k is wel een fors verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

t_captain schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 13:12:
[...]

De basis-benzine met handbak heeft 7.586 aan BPM (link).

De basis-diesel 9.367,-

Dat verklaart 2000 euro. Verder heeft de diesel een turbo, wat de kostprijs iets verhoogt. Maar 8k is wel een fors verschil.
Autoweek (zie mijn vorige post, tabblad prijzen) heeft het over € 8.746 voor de benzine en € 14.001 voor de diesel. Dat is dus € 5250 verschil in BPM. Daarbovenop nog zo'n € 2500 verschil op de netto prijs en wat bijbehorende B.T.W, en je komt op € 8200.
WTF-momentje, maar dan is dat ook weer bekend (bij mij)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
balfnl schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:47:
Voor passagiers is hij meer dan groot zat, het is inderdaad de kofferbak die vrij klein is. Nou hielp het bij mij ook niet dat er bij zo'n E-tron een battery pack in ligt natuurlijk.

Anyway, de Octavia is inderdaad niet de meest spannende auto, maar ik denk wel dat je het meeste waarde voor je geld krijgt.
Dan is eigenlijk ook alleen de limousine die ik mooi vind. Voor de SB heb ik liever een C segment station.
immetjes schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:49:
Hahah, je lijkt m'n vrouw wel. En ik kies niet voor VW omdat de dealer hier k*t is. Rij nu lekker een nieuwe 308SW 1.2 130 allure.
Nou ja, het is niet de dealer, de auto zelf. De ene vind het een allemaansvriend, ik vind dat hij nergens goed genoeg in is.
pitchdown schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:52:
heeft de octavia dan niet hetzelfde probleem als de golf kwa rijden?
De golf rijdt nog wel iets sportievere dan de octavia.
Een Golf rijdt absoluut niet sportief. Een Octavia ook niet, maar die blinkt uit in ruimte.

Ik vind mijn Focus ook mooier dan de 308, maar na 4 jaar is iets anders ook wel leuk... Nog nooit een panoramadak gehad en hij is denk ik een fractie ruimer dan de Focus... Hij is ook iets sneller dan de Focus... Dus weekendje op proef kan nooit kwaad.

[ Voor 5% gewijzigd door BlakHawk op 10-03-2017 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
dfrenner schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 13:20:
[...]

Dan is eigenlijk ook alleen de limousine die ik mooi vind. Voor de SB heb ik liever een C segment station.

[...]

Nou ja, het is niet de dealer, de auto zelf. De ene vind het een allemaansvriend, ik vind dat hij nergens goed genoeg in is.

[...]

Een Golf rijdt absoluut niet sportief. Een Octavia ook niet, maar die blinkt uit in ruimte.

Ik vind mijn Focus ook mooier dan de 308, maar na 4 jaar is iets anders ook wel leuk... Nog nooit een panoramadak gehad en hij is denk ik een fractie ruimer dan de Focus... Hij is ook iets sneller dan de Focus... Dus weekendje op proef kan nooit kwaad.
Inderdaad wat anders herken ik.
Ik heb nu 4 jaar de octavia combi gereden.

Als je echter een ruime station wilt, met een goed infotainmentsysteem en nagigatie voor een goede prijs dan zijn de octavia en de golf naar mijn mening de beste gegadigden.
Daarnaast bevalt de 1.4 en 1.0 dsg van de VAG-groep mij beter dan de automaten van de concurrenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
pitchdown schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 13:26:
Inderdaad wat anders herken ik.
Ik heb nu 4 jaar de octavia combi gereden.

Als je echter een ruime station wilt, met een goed navigatiesysteem voor een goede prijs dan zijn de octavia en de golf naar mijn mening de beste gegadigden.
Daarnaast bevalt de 1.4 en 1.0 dsg van de VAG-groep mij beter dan de automaten van de concurrenten.
Ik zit echter vast aan diesel en hoef niet perse een automaat.
Als ik dan toch een autamaat zou willen, wil ik een echte automaat met koppelomvormer en geen gemotoriseerde robotbak als DSG, ik vind het schokkerig, vooral bij 1-2-3-2-1.

Acceleratie met een echte automaat klinkt toch veel beter. Vooral bij zo'n amerikaanse V8. Heerlijk geluid als hij wegtrekt. Nét te veel toeren voor die snelheid, wat langzaam levelt met de snelheid. *O*

DSG is leuk als je zo goedkoop mogelijk een "automaat" wil, die wel snel schakelt.

[ Voor 4% gewijzigd door BlakHawk op 10-03-2017 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dfrenner schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 13:33:
[...]

Ik zit echter vast aan diesel en hoef niet perse een automaat.
Idem. En dan is een VW (Golf in mijn geval dan) toch een vrij onaantrekkelijk dure auto aan fiscale waarde wil je hem leuk aangekleed en ook de leaseprijs is niet echt aantrekkelijk. In het segment kan je goedkoper (zowel qua leasebedrag als qua bijtelling) vinden bij de concurrentie zoals een Mégane of een Astra. Zelf zit ik (ik heb geen station nodig) te denken aan een Volvo V40 of een Mazda 3. Bij beide krijg je meer voor minder in vergelijking met een Golf en in mijn beleving zijn dat toch beide auto's die meer te bieden hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2017 13:41 ]

Pagina: 1 ... 61 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic