Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 106 Laatste
Acties:
  • 657.021 views

Verwijderd

Bedankt voor de reacties! Ik ga dan inderdaad maar proberen om nog een proefrit te maken. Mijn rijstijl is niet sportief, ik rij altijd vrij rustig. Van de Auris CVT weet ik dat ik hem erg fijn vind rijden, maar de Astra spreekt me in beginsel meer aan. Qua nettokosten ontlopen ze elkaar niet veel met mijn lease-afspraak, de Astra is wat duurder.

Gisteren heb ik ook in een Ford Fiesta (handgeschakeld) proefgereden, dat vond ik ook erg fijn rijden. Qua maandbedrag is hij ruim 30% goedkoper.. Ik had hem weggestreept vanwege een minder mediasysteem dan de Astra (klein schermpje en geen touchscreen). Maar wellicht toch het heroverwegen waard, of heeft de Ford Fiesta 1.0 74kW EcoBoost PowerShift ook een minder goede automaat dan de Toyota? Of vinden jullie dat echt een klasse omlaag?

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:57
Verwijderd schreef op zondag 5 maart 2017 @ 16:37:
Bedankt voor de reacties! Ik ga dan inderdaad maar proberen om nog een proefrit te maken. Mijn rijstijl is niet sportief, ik rij altijd vrij rustig. Van de Auris CVT weet ik dat ik hem erg fijn vind rijden, maar de Astra spreekt me in beginsel meer aan. Qua nettokosten ontlopen ze elkaar niet veel met mijn lease-afspraak, de Astra is wat duurder.

Gisteren heb ik ook in een Ford Fiesta (handgeschakeld) proefgereden, dat vond ik ook erg fijn rijden. Qua maandbedrag is hij ruim 30% goedkoper.. Ik had hem weggestreept vanwege een minder mediasysteem dan de Astra (klein schermpje en geen touchscreen). Maar wellicht toch het heroverwegen waard, of heeft de Ford Fiesta 1.0 74kW EcoBoost PowerShift ook een minder goede automaat dan de Toyota? Of vinden jullie dat echt een klasse omlaag?
Het is goed dat je veel verschillende autos gaat proberen maar waarom ga je proefrijden in een handbak als je toch altijd een automaat wil? Dat de motor lekker loopt is natuurlijk belangrijk maar als de automaat een vervelend apparaat blijkt te zijn zit je er 4 jaar aan vast. Dan kan je misschien beter de dealer bellen en vragen of ze een automaat voor je kunnen laten overkomen of zelf naar een vestiging gaan met een automaat.
Daarom ga ik ook liever niet proefrijden met een automaat als ik weet dat ik een handbak wil. (want ik kan nu niet voelen hoe het schakelmoment ligt)

En over Ford, mijn focus is nu 4 jaar oud en heeft nu dus 4jaar oude kaarten op de navi want die vervangen was behoorlijk prijzig. Dat is wel iets waar ik naar kijk (gratis en regelmatige kaart updates). Verder werkt het systeem wel prima. Maar de Sync software heeft in het boekje allemaal mooie beloften maar ik heb er geen biet van gemerkt helaas.

[ Voor 10% gewijzigd door Hennie-M op 05-03-2017 16:44 ]

Verwijderd

Hennie-M schreef op zondag 5 maart 2017 @ 16:41:
[...]

Het is goed dat je veel verschillende autos gaat proberen maar waarom ga je proefrijden in een handbak als je toch altijd een automaat wil? Dat de motor lekker loopt is natuurlijk belangrijk maar als de automaat een vervelend apparaat blijkt te zijn zit je er 4 jaar aan vast. Dan kan je misschien beter de dealer bellen en vragen of ze een automaat voor je kunnen laten overkomen of zelf naar een vestiging gaan met een automaat.
Daarom ga ik ook liever niet proefrijden met een automaat als ik weet dat ik een handbak wil. (want ik kan nu niet voelen hoe het schakelmoment ligt)

En over Ford, mijn focus is nu 4 jaar oud en heeft nu dus 4jaar oude kaarten op de navi want die vervangen was behoorlijk prijzig. Dat is wel iets waar ik naar kijk (gratis en regelmatige kaart updates). Verder werkt het systeem wel prima. Maar de Sync software heeft in het boekje allemaal mooie beloften maar ik heb er geen biet van gemerkt helaas.
Daar heb je gelijk in, maar gisteren had ik de gelegenheid om met mijn vader te kijken en ze hadden toen nergens waar wij geweest zijn automaten staan. En ik heb in ieder geval een aantal auto's weg kunnen strepen ;) . Het speelt ook mee dat mij leasemaatschappij de auto bij een 'centrale inkoopdealer' gaat doen, en dat ik dus geen auto kan bestellen bij de dealers waar ik kijk. Een automaat speciaal laten overkomen voelt dan niet zo netjes.

Dat is wel een goed punt, de kaart updates. Daar ga ik opletten.

• Hennie-M
Verwijderd schreef op zondag 5 maart 2017 @ 16:54:
[...]

Daar heb je gelijk in, maar gisteren had ik de gelegenheid om met mijn vader te kijken en ze hadden toen nergens waar wij geweest zijn automaten staan. En ik heb in ieder geval een aantal auto's weg kunnen strepen ;) . Het speelt ook mee dat mij leasemaatschappij de auto bij een 'centrale inkoopdealer' gaat doen, en dat ik dus geen auto kan bestellen bij de dealers waar ik kijk. Een automaat speciaal laten overkomen voelt dan niet zo netjes.

Ik snap je punt dat het niet netjes voelt maar als je daar eerlijk over bent doen ze daar niet moeilijk over. En als je op basis van het uiterlijk en functionaliteit een short list hebt gemaakt kan je misschien nog eens bellen met de LM of de importeur van het merk om een afspraak te maken. :)

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Daarnaast kan je waarschijnlijk wel zelf bepalen waar je het onderhoud uit laat voeren. Volgens mij verdienen dealers daar meer mee dan met de verkoop, helemaal bij een leaseauto.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:56
Een A6 met een eco-motor, tegen een A5 met 250 pk, scheelt dat nog zoveel in de lease?

Verwijderd

t_captain schreef op zondag 5 maart 2017 @ 18:07:
Een A6 met een eco-motor, tegen een A5 met 250 pk, scheelt dat nog zoveel in de lease?
A6 is standaard een stuk duurder ja. Zal qua restwaarde nu ook wat lager zitten dan de 4 en 5.

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:36
Verwijderd schreef op zondag 5 maart 2017 @ 16:54:
[...]

Vraag je leasemaatschappij te ondersteunen bij een proefrit, laat hen het maar bij de centrale dealer regelen.
Gewoon auto naar jou laten komen ?

• pitchdown
  • Laatst online: 01-01 12:32
In het verleden heb ik altijd gekozen voor metallic lak.
Is er nog steeds een meerwaarde om te kiezen voor metallic lak of is een unilak (van bv. volkswagen) ook prima?
Wat zijn de verschillen in 2017?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tegenwoordig kan je er wel vanuit gaan dat ook de niet metallic lakken afgewerkt worden met een extra beschermende laag. Vroeger was dit vaak niet het geval. Dit werd toen enkel bij metallic lak gedaan omdat het daar min of meer een vereiste is vanwege de kenmerken van die lak.

Het is, zeker als het om een leaseauto gaat, voornamelijk een kwestie van smaak. Kies de kleur en de lak die je het mooist vind. Voordeel van metallic lak is wel dat krassen en dergelijken minder snel opvallen. Een zwarte unilak zou ik persoonlijk altijd afraden, als daar iets op zit dan valt het ook echt goed op.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
pitchdown schreef op maandag 6 maart 2017 @ 10:17:
In het verleden heb ik altijd gekozen voor metallic lak.
Is er nog steeds een meerwaarde om te kiezen voor metallic lak of is een unilak (van bv. volkswagen) ook prima?
Wat zijn de verschillen in 2017?
Er werd mij altijd verteld dat de restwaarde lager was van een unilak en daardoor niet voordelig in de lease.
Eén keer twee offertes opgevraagd bij mijn Ford, één met unilak en één met metalic lak a 700 euro.

Die 700 euro betaal je helemaal zelf. 700/48 maanden, werd 15 euro per maand duurder.
Ik ben voor een witte unilak gegaan en voor die 700 euro heb ik de bumpers mee laten spuiten.

De Focus had standaard van die lelijke zwarte bumpers, sidescurts en lipjes vóór.

Ziet er nu veel beter uit en kostte me evenveel als een metalic lak...

Youtube: DashcamNL

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:22
t_captain schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 23:53:
Heeft de 190pk versie dezelfde onderdelen in de voorwielophanging, aandrijfassen, remschijven, intercooler, oliekoeler, radiateur? Vaak vallen de verschillen tegen als je goed kijkt.

Ik zou bijvoorbeeld een iets zwaardere versie van de automatische bak moeten monteren (mijn motor is begrensd op 500Nm omdat de bak niet veel meer wil hebben). De 35d's hadden een iets andere versie van de bak met aangepast binnenwerk en iets van 100Nm hogere specificatie. Chippen zonder de rest aan te passen betekent geheid dat je ergens de veiligheidsmarges verminderd en soms overschrijdt.
Heb je daar een bron van? Volgens mij is het namelijk dezelfde ZF 6HP26, voor beide auto's geschikt tot 600nm koppel.

• t_captain
Het verschil blijkt niet tussen de 30d en 35d te zitten, maar tussen de 25d en 30d:
https://5series.net/forum...-compared-530d-lci-63905/

• Hennie-M
Mijn klomp is vandaag echt volledig gebroken. Ik heb eindelijk mijn code binnen en ik snap er werkelijk niets van. Waar ik 4 jaar geleden met een budget van 730,- een volledig gepimpte focus wagon d titanium kon leasen kom ik nu nog niet eens misschien aan een vergelijkbare focus voor onder de 860,-.

zijn auto's zoveel duurder geworden of mis ik echt iets compleet? Ik ben een functie omhoog gegaan (van 730 naar 860pm) en ik moet nu in een mindere auto gaan rijden? Dafuq..

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:55

DarkSide

theres no place like ::1

Hennie-M schreef op maandag 6 maart 2017 @ 21:25:
Mijn klomp is vandaag echt volledig gebroken. Ik heb eindelijk mijn code binnen en ik snap er werkelijk niets van. Waar ik 4 jaar geleden met een budget van 730,- een volledig gepimpte focus wagon d titanium kon leasen kom ik nu nog niet eens misschien aan een vergelijkbare focus voor onder de 860,-.

zijn auto's zoveel duurder geworden of mis ik echt iets compleet? Ik ben een functie omhoog gegaan (van 730 naar 860pm) en ik moet nu in een mindere auto gaan rijden? Dafuq..
Was de titanium toen niet in de aanbieding?
En is het bij dezelfde LM? Of zijn er andere afspraken tussen werkgever en LM gemaakt.

Ik heb bv mijn huidige auto ook met een "aanbieding" kunnen leasen. Scheelt toch 50,- netto in de maand.
Maar behalve dat zijn auto's wel duurder geworden. Andere BPM regels etc en 22%, inflatie etc tellen ook mee.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:33

Freakie1NL

Grote Baas

AndRo555 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 13:57:
[...]

Voor de rest is de Astra een nieuwere en imho (veel) betere wagen dan de Auris.
En dat baseer je op? En wat is er dan 'beter'? Nogal een ongefundeerde opmerking op deze manier.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:53
Freakie1NL schreef op maandag 6 maart 2017 @ 21:31:
[...]

En dat baseer je op? En wat is er dan 'beter'? Nogal een ongefundeerde opmerking op deze manier.
Psies:

http://www.autozine.nl/enquete_resultaat.html

https://autorai.nl/betrouwbare-automerken-2017/

Toyota scoort al jaren hoog als betrouwbare auto..
Heb er zelf ook een (de Auris), echt nog nooit wat mee gehad.

Dus 'beter' is het zeker niet.
Daarnaast hebben de knetterharde stoelen van Opel mij nooit kunnen bekoren.

wijze woorden

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:44

Shunt

Boe

Tja zonder gegevens kunen wij helemaal niets zeggen.
Zijn je kilometers / jaar wellicht omhoog gegaan en de duur korter ?
4 jaar geleden was er volgens mij ook nog de 14% auto en hadden die lease auto's nog korting op de wegenbelasting. Maar een focus kon ik dit jaar met 40k/4j gewoon nog voor rond de 730/770 leasen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Hennie-M
DarkSide schreef op maandag 6 maart 2017 @ 21:30:
[...]

Was de titanium toen niet in de aanbieding?
En is het bij dezelfde LM? Of zijn er andere afspraken tussen werkgever en LM gemaakt.

Ik heb bv mijn huidige auto ook met een "aanbieding" kunnen leasen. Scheelt toch 50,- netto in de maand.
Maar behalve dat zijn auto's wel duurder geworden. Andere BPM regels etc en 22%, inflatie etc tellen ook mee.
Dat was ProLease en nu Alphabet. En ik heb inderdaad bij de dealer toen een offerte laten maken met alle opties en die opgestuurd omdat ProLease geen hippe website had. Maar als ik nu een auto bij elkaar klik op de Alphabet website, dan kan ik alleen maar het onderstaande liedje meezingen ;)

Shunt schreef op maandag 6 maart 2017 @ 21:43:
[...]

Tja zonder gegevens kunen wij helemaal niets zeggen.
Zijn je kilometers / jaar wellicht omhoog gegaan en de duur korter ?
4 jaar geleden was er volgens mij ook nog de 14% auto en hadden die lease auto's nog korting op de wegenbelasting. Maar een focus kon ik dit jaar met 40k/4j gewoon nog voor rond de 730/770 leasen.
het is nog steeds 40k/48m dus daar is eigenlijk niets in veranderd. En dat de bijtelling van 14% naar 22% is gegaan, dat heeft toch niets met het leasebudget te maken? Dat zijn eigen kosten.

[ Voor 27% gewijzigd door Hennie-M op 06-03-2017 21:45 ]

• Shunt

Shunt

Boe

Hennie-M schreef op maandag 6 maart 2017 @ 21:43:
[...]

Dat was ProLease en nu Alphabet. En ik heb inderdaad bij de dealer toen een offerte laten maken met alle opties en die opgestuurd omdat ProLease geen hippe website had. Maar als ik nu een auto bij elkaar klik op de Alphabet website, dan kan ik alleen maar het onderstaande liedje meezingen ;)

[video]

[...]

het is nog steeds 40k/48m dus daar is eigenlijk niets in veranderd. En dat de bijtelling van 14% naar 22% is gegaan, dat heeft toch niets met het leasebudget te maken? Dat zijn eigen kosten.
Nee maar er zijn veel dingen veranderd op het gebied van kortingen op de "zuinige" auto's.
Volgens mij had je gewoon geen wegenbelasting in het begin. van de 14% hype.

Game PC

• DarkSide

DarkSide

Idd in het begin geen WB (of is dat al langer geleden?? Nooit 14% gereden dus tijdlijn niet helemaal in beeld)dus konden de autos ook goedkoper.
Ook waren er meer mensen die voor een 14% auto kozen. Dus werden er meer verkocht waardoor de prijs ook wat lager kon.
Verder ben ik ook wel benieuwd naar de catalogus waarde. Die kan ook duurder zijn nu dan toen.
En er zijn ook verschillen per LM die ook meetellen.

[ Voor 11% gewijzigd door DarkSide op 06-03-2017 21:54 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Hennie-M
DarkSide schreef op maandag 6 maart 2017 @ 21:53:
Idd in het begin geen WB (of is dat al langer geleden?? Nooit 14% gereden dus tijdlijn niet helemaal in beeld)dus konden de autos ook goedkoper.
Ook waren er meer mensen die voor een 14% auto kozen. Dus werden er meer verkocht waardoor de prijs ook wat lager kon.
Verder ben ik ook wel benieuwd naar de catalogus waarde. Die kan ook duurder zijn nu dan toen.
En er zijn ook verschillen per LM die ook meetellen.
De oude focus (met opties) heeft een catalogusprijs van 30k en de nieuwe zonder opties op 29. En die zit dan op 888,- pm

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Iets zegt me dat er ergens een brandstofcomponent meegenomen wordt. Verschil is wel erg groot. Vraag ook even bij je wagenparkbeheerder of accountmanager na, die kan het ws zo zeggen. Of je werkgever is bar slecht in onderhandelen, kan ook.
Hoe dan ook is dit niet het topic voor leaseregelingen maar voor het uitzoeken van een auto ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Hennie-M
The Eagle schreef op maandag 6 maart 2017 @ 22:14:
Iets zegt me dat er ergens een brandstofcomponent meegenomen wordt. Verschil is wel erg groot. Vraag ook even bij je wagenparkbeheerder of accountmanager na, die kan het ws zo zeggen. Of je werkgever is bar slecht in onderhandelen, kan ook.
Hoe dan ook is dit niet het topic voor leaseregelingen maar voor het uitzoeken van een auto ;)
Goed punt!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-01 16:34
Inderdaad, De focus wagen titanium met advanced tech pakket en driver ass. pack bij 60mnd/40k zit rond de 650,- per maand. (incl winterbanden etc..zonder brandstof)

Ik heb net de keuze weer moeten maken, in 2013 de focus gereden, fijne auto.
Maar nu toch weer de renault megane estate bose gekozen, de rijeigenschappen buiten beschouwing gelaten is er weinig vernieuwend/aantrekkelijk bij de focus momenteel.

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-01 16:41
Freakie1NL schreef op maandag 6 maart 2017 @ 21:31:
[...]

Dat staat er toch echt wel duidelijk bij: imho = in my humble opinion. Misschien niet echt objectief (wat moeilijk is voor een eigen mening) maar zeker niet ongefundeerd.

Ik heb enkel in een Auris gezeten, maar op vlak van interieur vond ik dat toch echt minder dan de Astra. Die relatief nieuw is en erg goed rijdt.
Overigens scoort de Astra behoorlijk goed bij de meeste pers, toch (iets) beter als de Auris.
Valandil schreef op maandag 6 maart 2017 @ 21:36:
[...]

Psies:

http://www.autozine.nl/enquete_resultaat.html

https://autorai.nl/betrouwbare-automerken-2017/

Toyota scoort al jaren hoog als betrouwbare auto..
Heb er zelf ook een (de Auris), echt nog nooit wat mee gehad.

Dus 'beter' is het zeker niet.
Daarnaast hebben de knetterharde stoelen van Opel mij nooit kunnen bekoren.
Want betrouwbaarheid zou iets zeggen over hoe goed een auto is? Overigens is betrouwbaarheid zo wat het irrelevanste aspect van een leasewagens aangezien die toch altijd wel de eerste 4 jaar overleven e erdan uitgaan.

[ Voor 34% gewijzigd door AndRo555 op 06-03-2017 23:56 ]

• iceme
  • Laatst online: 02-01 12:42
AndRo555 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 23:52:
[...]

Dat staat er toch echt wel duidelijk bij: imho = in my humble opinion. Misschien niet echt objectief (wat moeilijk is voor een eigen mening) maar zeker niet ongefundeerd.

Ik heb enkel in een Auris gezeten, maar op vlak van interieur vond ik dat toch echt minder dan de Astra. Die relatief nieuw is en erg goed rijdt.
Overigens scoort de Astra behoorlijk goed bij de meeste pers, toch (iets) beter als de Auris.
Heb je ook al gekeken naar een Hyundai ioniq hybrid? Heeft dubbele koppeling automaat, fatsoenlijke navigatie met CarPlay en Android auto. Best aardige auto

• DarkSide

DarkSide

Een focus titanium zonder opties voor 29k kom ik op de 185 pk versie uit volgens mij.
En die kom voor 40k /48md op ongeveer 850 uit (Inc brandstof). Dus redelijk conform prijs.
Als je een 1.0 titanium voor 888 hebt is ie erg duur

• MGSNK
  • Laatst online: 18:28

Ligt niet aan jou, de verschillen tussen 2 lease maatschappijen kunnen enorm zijn, dat is mijn ervaring bij mijn huidige werkgever. Wij offereren bij 2 leasemaatschappijen, de verschillen zijn met regelmaat fors (denk aan 100-200 euro p.m.)

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 5 maart 2017 @ 16:37:

Ik las dit weekend dat de nieuwe Fiesta is aangekondigd, met fors touchscreen :) Misschien dat je daar op kan wachten?
http://www.autoweek.nl/ni...-de-nieuwe-ford-fiesta-2/

[ Voor 3% gewijzigd door DennusB op 07-03-2017 09:47 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-01 21:28

Grotere werkgevers zijn er vrij laks in, maar offertes uitvragen en nogmaals uitvragen met de opmerking dat hij veel duurder uitvalt dan bij de concurrent doet wonderen.

Ik was aan het kijken voor occasionlease van een A3 E-tron. Begon bij twee maatschappijen rond de 950 euro. Na een vriendelijk mailtje dat het voor die prijs we bij de concurrent flink voordeliger was, kon er zonder blikken en blozen 150 euro vanaf. En bij de tweede maatschappij precies 't zelfde ;-)

Verwijderd

DennusB schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:29:
[...]

Ik las dit weekend dat de nieuwe Fiesta is aangekondigd, met fors touchscreen :) Misschien dat je daar op kan wachten?
http://www.autoweek.nl/ni...-de-nieuwe-ford-fiesta-2/
Goede tip! Ik zal eens vragen hoe lang dat nog duurt.

Bedankt voor het meedenken allemaal! Ik stel het erg op prijs. Ik ben het met jullie eens dat ik in de automaten moet gaan proefrijden. Ik heb dit weekend afspraken gemaakt voor een aantal proefritten in automaten. Ik hou jullie op de hoogte!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:31:
[...]

Goede tip! Ik zal eens vragen hoe lang dat nog duurt.

Bedankt voor het meedenken allemaal! Ik stel het erg op prijs. Ik ben het met jullie eens dat ik in de automaten moet gaan proefrijden. Ik heb dit weekend afspraken gemaakt voor een aantal proefritten in automaten. Ik hou jullie op de hoogte!
Welke automaten heb je gepland? Voor zover ik weet rijd de Powershift van Ford erg goed! :)

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:45

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ok ik heb wat meer duidelijkheid.

KM per jaar: 45000
Leasetermijn: 48 maanden
Leasebedrag per maand: € 1089 (incl. brandstof)
Energielabels: A t/m E
Eigen bijdrage: € 103 (Bij energielabel A € 30 korting op E.B. en bij energielabel B € 20 op E.B.)
Merken: Geen beperking
Mijn eigen eis: Diesel Hybrid mag, géén Plug-in Hybrid of benzine Hybrid. En anders gewoon diesel of benzine.

Momenteel rijd ik een VW Golf Mk 7 BlueMotion 1.6 TDI met 14% bijtelling. Ik ben zeer te spreken over deze auto. Mijn nieuwe baan en functie geeft meer ruimte. Ik ga bijvoorbeeld van € 750 naar € 1089,- leasebudget. Ik wil dus ook in een wat luxere/snellere auto gaan rijden.

Ik dacht aan een Lexus IS 300h of een een New Golf 7 die vanaf maart bij de dealers staat en dan in een snellere uitvoering als mijn huidige BlueMotion. Ik wil persé geen Franse auto.

Iemand aanraders met dergelijke eisenpakket? Ik ga aanstaande zaterdag een testrit maken in de Lexus IS 300h. Maargoed ik weet niet of die groot genoeg is. Ben 2 meter dus wil wel beetje comfortabel zitten. De Golf zit in ieder geval heerlijk met alle mogelijkheden op standje maximaal. :)

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:00
Techno Overlord schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:44:

Mijn eigen eis: Hybrid mag, géén plug-in hybrid. En anders gewoon diesel of euro.
Check even bij de leasemaatschappij of benzine wel mogelijk is. Met zo'n hoog kilometrage kan dat lastig worden.

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

jongetje schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:49:
[...]

Check even bij de leasemaatschappij of benzine wel mogelijk is. Met zo'n hoog kilometrage kan dat lastig worden.
Je had gelijk. Ik heb mijn post aangepast.

Forever raver!

• Shunt

Shunt

Boe

Eigen bijdrage: € 103 (Bij energielabel A € 30 korting op E.B. en bij energielabel B € 20 op E.B.)
Mijn eigen eis: Diesel Hybrid mag, géén Plug-in Hybrid of benzine Hybrid. En anders gewoon diesel of benzine.

Momenteel rijd ik een VW Golf Mk 7 BlueMotion 1.6 TDI met 14% bijtelling. Ik ben zeer te spreken over deze auto. Mijn nieuwe baan en functie geeft meer ruimte. Ik ga bijvoorbeeld van € 750 naar € 1089,- leasebudget. Ik wil dus ook in een wat luxere/snellere auto gaan rijden.

Ik dacht aan een Lexus IS 300h of een een New Golf 7 die vanaf maart bij de dealers staat en dan in een snellere uitvoering als mijn huidige BlueMotion. Ik wil persé geen Franse auto.

Iemand aanraders met dergelijke eisenpakket? Ik ga aanstaande zaterdag een testrit maken in de Lexus IS 300h. Maargoed ik weet niet of die groot genoeg is. Ben 2 meter dus wil wel beetje comfortabel zitten. De Golf zit in ieder geval heerlijk met alle mogelijkheden op standje maximaal. :)
Mazda 3 / 6,
Opel Insignia (nieuwe model)
Opel Astra (snelle model),
Skoda octavia / Superb,
Ford Mondeo (komt een nieuw model aan schijnt),

Game PC

• t_captain
Een leasemaatschappij zal nooit gaan dwarsliggen voor een brandstofkeuze. Hooguit wordt de maximale looptijd verlaagd, en het brandstofvoorschot komt natuurlijk wat hoger uit.

Het zijn de werkgevers die gaan dwarsliggen als je veel rijdt en benzine wilt leasen.

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Het stond idd in mijn lease reglement van mijn werkgever dat ik alleen diesel of dieselhybrid kan leasen bij mijn functie. Lagere functies mogen wel benzine en hybridbenzine rijder maar die rijden dan ook een stuk minder KM's per jaar.

Forever raver!

• DarkSide

DarkSide

Km zijn idd meestal de beperking. Gaat om het omslagpunt. Bij ons is dat 40k.
Kan me goed voorstellen als je doorgeeft maar 30k te rijden en er dan toch "stiekem" 60k rijdt. Dat de werkgever een boete krijgt voor extra brandstof kosten en dat de auto eerder afgeschreven is dan gepland.

Het is helaas niet altijd even duidelijk hoeveel km je per jaar rijdt. Bij mij is dat erg afhankelijk van de klus en locatie. Zo heb ik idd wel eens versneld een auto afgeschreven.

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:57
DarkSide schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 12:15:
Km zijn idd meestal de beperking. Gaat om het omslagpunt. Bij ons is dat 40k.
Kan me goed voorstellen als je doorgeeft maar 30k te rijden en er dan toch "stiekem" 60k rijdt. Dat de werkgever een boete krijgt voor extra brandstof kosten en dat de auto eerder afgeschreven is dan gepland.

Het is helaas niet altijd even duidelijk hoeveel km je per jaar rijdt. Bij mij is dat erg afhankelijk van de klus en locatie. Zo heb ik idd wel eens versneld een auto afgeschreven.
Ik snap ook niet hoe dat aantal KM precies werkt.
Bij ons hebben ze gezegd dat ik uit moet ga van 45 duizend KM.
Maar ik rij tenminste 50 duizend KM en eerder 60 duizend KM per jaar.

Maar dat aangegeven en zeiden dat is geen probleem je moet 45 duizend KM aangeven.

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:58

skoozie

SCSI

Joostje123 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 12:28:
[...]

Maar dat aangegeven en zeiden dat is geen probleem je moet 45 duizend KM aangeven.
Jullie hebben meerdere medewerkers en het gemiddelde dat er gereden wordt zal 45K zijn. wat jij meer rijdt, rijden een of meerdere collega's minder, zodat je toch op gemiddeld op 45K komt.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Verwijderd

Momenteel rijd ik een VW Golf Mk 7 BlueMotion 1.6 TDI met 14% bijtelling. Ik ben zeer te spreken over deze auto. Mijn nieuwe baan en functie geeft meer ruimte. Ik ga bijvoorbeeld van € 750 naar € 1089,- leasebudget. Ik wil dus ook in een wat luxere/snellere auto gaan rijden. Of inderdaad eerder genoemde Superb. 2.0 Style Business met DSG moet dan wel haalbaar zijn. Opties als ACC zijn ook wel lekker met het aantal kms dat je op de weg zit.

Misschien ben ik nog niet wakker maar een IS 300h is toch een bezine hybrid..? Zou persoonlijk voor iets van een 2.0TDI Passatje gaan met lekker wat opties. Ook omdat je verwacht richting 50k+ per jaar te gaan. Zit je toch net wat lekkerder in een Passat dan een Golf.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2017 13:37 ]

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:12
Kan je me uitleggen waarom je perse diesel wil rijden ?

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Verwijderd

DennusB schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:32:
[...]

Welke automaten heb je gepland? Voor zover ik weet rijd de Powershift van Ford erg goed! :)
Die heb ik inderdaad gepland! En de Astra dus, en Renault Clio en Seat Ibiza.

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Verwijderd schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 13:19:
[...]

Misschien ben ik nog niet wakker maar een IS 300h is toch een bezine hybrid..? Zou persoonlijk voor iets van een 2.0TDI Passatje gaan met lekker wat opties. Ook omdat je verwacht richting 50k+ per jaar te gaan. Zit je toch net wat lekkerder in een Passat dan een Golf.
Klopt idd. Ik had de testrit al geregeld voordat ik erachter kwam dat ik alleen diesel hybrid kon kiezen. Maarja leuke auto voor het oog, dus die testrit laat ik gewoon doorgaan.
kdeboois schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 13:45:
[...]

In mijn leasereglement staat dat ik alleen hybrid diesel of diesel mag leasen. :)

Forever raver!

• kdeboois
Techno Overlord schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 13:51:
[...]

In mijn leasereglement staat dat ik alleen hybrid diesel of diesel mag leasen. :)
Weird shit...

Ik vertaalde "mijn eis" als je persoonlijke voorkeur.

[ Voor 0% gewijzigd door kdeboois op 07-03-2017 13:56 . Reden: typo ]

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

kdeboois schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 13:55:
[...]

Weird shit...

Ik vertaalde "mijn eis" als je persoonlijke voorkeur.
Mijn eis heeft te maken met plugin of non-plugin hybrid. Ik wil geen plugin anders ben ik vanuit mijn werkgever verplicht een laadpaal thuis aan te schaffen en dat wil ik niet.

Forever raver!

• Shunt

Shunt

Boe

kdeboois schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 13:45:
[...]

bij 40k / 4 jaar ben je een klein kapitaal kwijt aan puur en alleen al de brandstof (denk aan 200 / 300 euro per maand.) Verder willen bedrijven aan een eco norm voldoen en die haal je niet met benzine blokken over het algemeen.

Game PC

• kdeboois
Shunt schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 14:11:
[...]

bij 40k / 4 jaar ben je een klein kapitaal kwijt aan puur en alleen al de brandstof (denk aan 200 / 300 euro per maand.) Verder willen bedrijven aan een eco norm voldoen en die haal je niet met benzine blokken over het algemeen.
Lexus IS 300h kan echt wel met een dieseltje meekomen dan.

• Shunt

Shunt

Boe

kdeboois schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 14:39:
[...]

Lexus IS 300h kan echt wel met een dieseltje meekomen dan.
je bedoelt een verschil van praktijk verbruik van 1 op 15 naar 1 op 20 ? Dat scheelt best wel wat in de kosten.
Hybrides zijn hoofdzakelijk zuinig op papier.

Game PC

• t_captain
Shunt schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 14:11:
[...]

Als het om eco ging:
* waren bedrijven nooit massaal aan de diesel gegaan (hogere uitstoot toxische uitlaatgassen);
* hadden ze de direct ingespoten benzine-turbo's omarmd (verschil met CO2-uitstoot t.o.v. een diesel rechtgetrokken)
* was het business model van 4 of 5 dagen per week op locatie bij de klant werken voor alle kantoorfuncties verleden tijd.

en als het om eco-imago ging:
* hadden ze eerst hybrides en later electrische auto's grootschalig omarmd;
* was er ten tijde van diesel-gate een bestelstop voor diesel afgekondigd

Maar het gaat gewoon om het beperken van de brandstofrekening, en tegelijk de mogelijkheid openhouden om je werknemers te detacheren ver van huis.

• Shunt

Shunt

Boe

t_captain schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 14:45:
[...]

Als het om eco ging:
* waren bedrijven nooit massaal aan de diesel gegaan (hogere uitstoot toxische uitlaatgassen);
* hadden ze de direct ingespoten benzine-turbo's omarmd (verschil met CO2-uitstoot t.o.v. een diesel rechtgetrokken)
* was het business model van 4 of 5 dagen per week op locatie bij de klant werken voor alle kantoorfuncties verleden tijd.

en als het om eco-imago ging:
* hadden ze eerst hybrides en later electrische auto's grootschalig omarmd;
* was er ten tijde van diesel-gate een bestelstop voor diesel afgekondigd

Maar het gaat gewoon om het beperken van de brandstofrekening, en tegelijk de mogelijkheid openhouden om je werknemers te detacheren ver van huis.
Kom op jij weet net zo goed als iedereen waar het om gaat.
De regels om "eco" te zijn gaan puur en alleen om CO2 uitstoot op papier en niets anders.
Als het echt om eco ging zouden bedrijven zorgen dat je op de fiets naar je werk gaat maar daar gaat het niet om het gaat er om dat het bedrijf aan een eco norm van een vaag certificaat gaat en thats it.

Game PC

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:06

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

[...]

En daar is dus het grappige dat bij de S60 die ik besteld heb, ook op basis van mijn kilometers (45k/jaar) de meerprijs van een liter euro95 ten opzichte van een liter diesel niet opweegt tegen de hogere leaseprijs (door zowel aanschafprijs als belastingen) van de gelijkwaardige dieselmotor. Ergo: ik ga weer benzine rijden :)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• t_captain
Shunt schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 14:50:
[...]

Kom op jij weet net zo goed als iedereen waar het om gaat.
De regels om "eco" te zijn gaan puur en alleen om CO2 uitstoot op papier en niets anders.
Niet alleen, want dan zouden mensen allemaal plug-in-hybrids moeten rijden. Op papier nauwelijks CO2.
Ik denk dat het meer om de knaken gaat.
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:06:
[...]

En daar is dus het grappige dat bij de S60 die ik besteld heb, ook op basis van mijn kilometers (45k/jaar) de meerprijs van een liter euro95 ten opzichte van een liter diesel niet opweegt tegen de hogere leaseprijs (door zowel aanschafprijs als belastingen) van de gelijkwaardige dieselmotor. Ergo: ik ga weer benzine rijden :)
Tegenwoordig (sinds TSI/TFSI/THP/etc benzinemotoren) is het omslagpunt ook een stuk hoger. Zeker als je niet alleen de leaseprijs meeneemt, maar ook het verschik in cataloguswaarde, dan komt de benzine vaak iets beter uit de berekening.

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:29

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Techno Overlord schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 14:00:
[...]
verplicht een laadpaal thuis aan te schaffen en dat wil ik niet.
Regelt de werkgever dat niet?
Een laadpaal stelt niet zoveel voor (als je op eigen terrein parkeert).

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:14
Joostje123 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 12:28:
[...]

Bij mijn werkgever (en waarschijnlijk bij 95% van de gevallen) wordt het budget bepaald uitgaande van een bepaald standaard kilometrage/looptijd. En is dat voor jou dus het enige wat van belang is.

Dat kan los staan van de daadwerkelijke leaseovereenkomst die aangegaan wordt door de werkgever met de leasemaatschappij (bij een van de leasemaatschappijen van m'n werkgever krijgen we bij de offerte naast de prijs voor de kilometrage/looptijd een complete matrix aan leaseprijzen voor verschillende situaties). Mijn eerste leaseauto bij m'n vorige werkgever is berekend op 30k/jaar, maar is volgens mij op 15k geleased.. Maar ik kan me voorstellen dat een grotere werkgever daar niet per werknemer een goede inschatting voor kan maken en daar niet aan begint.

Daarnaast heb je bij een leasecontract te maken met meer/minder prijzen. Bijv 4.18ct minder / 7.34ct meer. Dat zijn de teruggave / kosten die je werkgever heeft wanneer je meer / minder rijdt dan het afgesproken kilometrage. Of dat per maand / jaar / eind leasetermijn verrekend wordt, geen idee....

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-01 16:41
t_captain schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:55:
Tegenwoordig (sinds TSI/TFSI/THP/etc benzinemotoren) is het omslagpunt ook een stuk hoger. Zeker als je niet alleen de leaseprijs meeneemt, maar ook het verschik in cataloguswaarde, dan komt de benzine vaak iets beter uit de berekening.
Het is heel erg afhankelijk van situatie en waar je woont, voor sommige ligt dat omslagpunt inderdaad een stuk hoger, maar er zijn er ook gewoonweg die een erg laag omslagpunt hebben (ergo diesel is altijd interessanter).
Als je naar de A4 kijkt (1.4TSI/2.0TDI 150pk) hier, dan is de diesel 3000 euro duurder in cataloguswaarde, echter kost de TSI je netto meer, verbruik pakweg 20% meer van een 15% duurdere brandstof. Per jaar bespaar je nog geen 200 euro wegenbelasting, wat het omslagpunt zo wat op 7000km per jaar zet. 8)7 Niet moeilijk dat quasi elke werkgever enkel diesel toelaat.

En dan klaagt iedereen dat er teveel diesels rondrijden in België...
[...]
Als het om eco ging:
....
...
Nee, dan waren het indirect (multi-point/port ingespoten), al dan niet turbo, benzine's geworden. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door AndRo555 op 07-03-2017 20:12 ]

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:43

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Met diesel hybride heb je volgens mij alleen de V60 als optie. Op zich niet vervelend, maar tegen 22% hakt de cataloguswaarde voor de D5 TwinEngine van 60k of nog meer voor de D6 er aardig in. Het verbruik ligt volgens spritmonitor rond de 1: 21

De Lexus IS300h zou prima moeten passen voor 2m. Een collega van me heeft er één, en die is ook ongeveer zo lang. Hij is wel vrij smal gebouwd; ik zit klem in de sportstoelen. Verder is het een superfijne auto. Rijdt een stuk vlotter en leuker dan de Auris. Deels doordat de elektromotoren nu mogen stoeien met 2,5 liter benzine ipv 1,8, en omdat het blok in het algemeen wat sportiever staat afgesteld. Verbruik op spritmonitor zit rond de 1: 15,6, wat me nogal tegenvalt. Die collega rijdt rond de 1: 17 met vlotte rijstijl volgens mij.

• Z___Z
  • Niet online
Voor België misschien anders, maar zakelijk ligt het omslagpunt diesel/benzine veel hoger, omdat op MRB geen btw zit en op brandstof wel. Dus zakelijk gezien is het verschil in brandstofprijs tussen benzine en diesel kleiner, want ex btw.
In Nederland is het verschil in 150 pk A4 diesel va benzine 4K en MRB 800/jaar. Bij een brandstofprijsverschil van 23 cent, moet je alleen om de MRB terug te verdienen al bijna 50k per jaar rijden.

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06-2025
gwystyl schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 20:38:
Met diesel hybride heb je volgens mij alleen de V60 als optie. Op zich niet vervelend, maar tegen 22% hakt de cataloguswaarde voor de D5 TwinEngine van 60k of nog meer voor de D6 er aardig in. Het verbruik ligt volgens spritmonitor rond de 1: 21
De D5 is er er goed aangekleed al vanaf een 52-55K en er zijn ook nog enkele 15% modellen voorradig dus dat zou zeker een optie kunnen zijn.

Ik heb er gisteren nog op gezocht en vond bij 1 dealer nog zo 3 op voorraad.

• BlakHawk
Z___Z schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 21:08:
Voor België misschien anders, maar zakelijk ligt het omslagpunt diesel/benzine veel hoger, omdat op MRB geen btw zit en op brandstof wel. Dus zakelijk gezien is het verschil in brandstofprijs tussen benzine en diesel kleiner, want ex btw.
In Nederland is het verschil in 150 pk A4 diesel va benzine 4K en MRB 800/jaar. Bij een brandstofprijsverschil van 23 cent, moet je alleen om de MRB terug te verdienen al bijna 50k per jaar rijden.
In de meeste gevallen zit de mrb in de leaseprijs en betaalt de werknemer deze, de brandstof wordt wel door de baas betaald. Daarom mogen veel werknemers (waaronder ik) enkel diesel

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

dfrenner schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 07:03:
[...]

In de meeste gevallen zit de mrb in de leaseprijs en betaalt de werknemer deze, de brandstof wordt wel door de baas betaald. Daarom mogen veel werknemers (waaronder ik) enkel diesel
Ik weet niet wat jij voor werkgevers hebt, maar ik heb ze nog niet meegemaakt waar ik zelf het leasebedrag op moet hoesten. Het is mijn werkgever die dat betaalt.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10-2025
Had het alleen nog in het Volvo topic gepost, maar ik heb ook de knoop doorgehakt en ben voor een S90 (Momentum+ D4 Geartronic gegaan). In Osmium Grey en met de intro line + 18" LMV. De proefrit beviel me uitstekende en vergeleken met de andere auto's waar ik naar keek (Duitsers) is hij erg compleet.

Als je bijvoorbeeld de nieuwe A5 een beetje wil aankleden dan mag je daar flink voor betalen. Nieuwe 5-serie idem. Daarnaast vind ik hem ook gewoon erg mooi en ingetogen, ook niet onbelangrijk :D

Afbeeldingslocatie: http://www.personalizeyourvolvo.com/VOLVOInsider/ImageGallery/2017%20Volvo%20Models/2017%20Volvo%20S90%20-%20all%20new%20Volvo%20S90%20Osmium%20Grey/Volvo%20S90%20in%20Osmium%20Grey%20(6).jpg

[ Voor 5% gewijzigd door kellhus op 08-03-2017 07:58 ]

• t_captain
AllSeeyinEye schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 07:54:
[...]

Ik weet niet wat jij voor werkgevers hebt, maar ik heb ze nog niet meegemaakt waar ik zelf het leasebedrag op moet hoesten. Het is mijn werkgever die dat betaalt.
Waarschijnlijk bedoelt hij: je hebt een vast budget om van te leasen, waarmee de leaseprijs het probleem van de werknemer wordt.

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-12-2025

Ktenolix

Pijlsnel

Volgende week zaterdag een dagje gereserveerd om wat auto's te proefrijden. Ben erg benieuwd, bij een aantal modellen wordt het nog spannend of het demo-model op de die dag beschikbaar is.

Ik ga de volgende auto's proefrijden:
  • Volkswagen Tiguan
  • Nieuwe Volkswagen Golf Variant (hopelijk op tijd binnen)
  • Seat Ateca
  • Nieuwe Skoda Octavia Combi (hopelijk op tijd binnen)
  • Peugeot 308SW
  • Peugeot 3008
Zou opzich niet snel voor een Peugeot gaan, maar ben toch benieuwd hoe ze rijden. Ik ben sowieso wel erg gecharmeerd van de bovenste drie auto's. De onderste zijn wat aantrekkelijker qua prijs.

Leasecontract van 48 maanden en een kilometrage van 40.000km.

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:03
Ktenolix schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:10:
Volgende week zaterdag een dagje gereserveerd om wat auto's te proefrijden. Ben erg benieuwd, bij een aantal modellen wordt het nog spannend of het demo-model op de die dag beschikbaar is.

• Volkswagen Tiguan
  • Seat Ateca
  • Peugeot 308SW
  • Peugeot 3008
Zou opzich niet snel voor een Peugeot gaan, maar ben toch benieuwd hoe ze rijden. Ik ben sowieso wel erg gecharmeerd van de bovenste drie auto's. De onderste zijn wat aantrekkelijker qua prijs.

De Kodiaq wil je niet proefrijden? Omdat de Tiguan en Ateca wel in je lijst staan.
EDIT: Al bedenk ik me nu dat ie waarschijnlijk nog niet proef te rijden is :9

[ Voor 103% gewijzigd door vinom op 08-03-2017 09:55 ]

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06-2025
vinom schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:14:
De Kodiaq wil je niet proefrijden? Omdat de Tiguan en Ateca wel in je lijst staan.
Niet officieel nee, als ik het vorige week niet had afgeslagen had ik inmiddels proef gereden.

• jongetje
  • Laatst online: 22:00
@Ktenolix De "nieuwe" Octavia en Golf zijn facelifts dus rijden exact hetzelfde, zitten alleen ander neusje op en mediasysteem in.

Wat betreft de Octavia (waar ik ervaring mee heb), kijk goed naar de stoelen. De Ambition en Style hebben verschillende stoelen en daarnaast kun je ook nog de Dynamic stoelen als optie nemen (in mijn ogen echt de moeite waard in iedergeval in vergelijking met de Ambition stoelen).

[ Voor 53% gewijzigd door jongetje op 08-03-2017 10:01 ]

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-12-2025

Ktenolix

Pijlsnel

vinom schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:14:
[...]

Nee. Zit vast aan diesel en daarmee bij de Kodiaq al gauw op een bedrag van +41k. :P Dan heb ik nog niet eens opties gekozen.
jongetje schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:59:
@Ktenolix De "nieuwe" Octavia en Golf zijn facelifts dus rijden exact hetzelfde, zitten alleen ander neusje op en mediasysteem in.

Wat betreft de Octavia (waar ik ervaring mee heb), kijk goed naar de stoelen. De Ambition en Style hebben verschillende stoelen en daarnaast kun je ook nog de Dynamic stoelen als optie nemen (in mijn ogen echt de moeite waard in iedergeval in vergelijking met de Ambition stoelen).
Ik weet, maar ik wil ook graag beleven hoe het er nu van binnen en buiten uit ziet. Qua rijgedrag zal het inderdaad niet uitmaken, maar het oog wil ook wat. :D Zeker die nieuwe koplampen van de octavia wil ik in het echt zien en 'ervaren'. Weet niet of ik ze nou mooi of spuuglelijk vind.

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

• Z___Z
  • Niet online
dfrenner schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 07:03:
[...]

Het gaat uiteindelijk om wat de werkgever totaal aan mobiliteitskosten kwijt is per werknemer. Als je een leasebudget krijgt ex brandstof, dan is het voordeliger voor de werkgever om diesel te verplichten, want dan zijn de totale kosten lager, in vergelijking met hetzelfde budget voor benzine.
Als je werkgever een leasebudget geeft inclusief brandstof (zoals bij ons), dan kan je zelf de vergelijking maken tussen benzine of diesel. Afhankelijk van de norm leasevoorwaarde is dan benzine of diesel goedkoper. Voor mij was bijvoorbeeld de C180 (156pk benzine) 100 euro/maand goedkoper dan de C200 (136pk diesel). Benzine was dus goedkoper en sneller.
Budget inclusief brandstof is IMHO zowieso beter, omdat dit stimuleert om zuinige auto's te rijden.

• BlakHawk
AllSeeyinEye schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 07:54:
Ik krijg een vast leasebudget, wat ik zelf mag uitgeven.
Maar de baas betaalt de brandstof.

Dat budget is gewoon een vorm van bruto salaris, dus ik betaal het leasebudget zelf. Als ik kies om niet te leasen, krijg ik het uitgekeerd.
kellhus schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 07:55:
Had het alleen nog in het Volvo topic gepost, maar ik heb ook de knoop doorgehakt en ben voor een S90 (Momentum+ D4 Geartronic gegaan). In Osmium Grey en met de intro line + 18" LMV. De proefrit beviel me uitstekende en vergeleken met de andere auto's waar ik naar keek (Duitsers) is hij erg compleet.

Als je bijvoorbeeld de nieuwe A5 een beetje wil aankleden dan mag je daar flink voor betalen. Nieuwe 5-serie idem. Daarnaast vind ik hem ook gewoon erg mooi en ingetogen, ook niet onbelangrijk :D

[afbeelding]
Ik zag hem laatst rijden, maar ingetogen!?
Dit ding maakt veel meer indruk en straalt veel meer klasse uit dan een A5 ooit zal doen.

Het is echt een slagschip. Ik krijg direct het gevoel dat het een directiebak is, terwijl ik bij een A5 meer het vertegenwoordigers-gevoel krijg.

Prachtige auto, die Volvo!
t_captain schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 08:11:
Waarschijnlijk bedoelt hij: je hebt een vast budget om van te leasen, waarmee de leaseprijs het probleem van de werknemer wordt.
Klopt, leasebedrag is gewoon een vorm van bruto salaris.
Z___Z schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:11:
[...]

Het gaat uiteindelijk om wat de werkgever totaal aan mobiliteitskosten kwijt is per werknemer. Als je een leasebudget krijgt ex brandstof, dan is het voordeliger voor de werkgever om diesel te verplichten, want dan zijn de totale kosten lager, in vergelijking met hetzelfde budget voor benzine.
Als je werkgever een leasebudget geeft inclusief brandstof (zoals bij ons), dan kan je zelf de vergelijking maken tussen benzine of diesel. Afhankelijk van de norm leasevoorwaarde is dan benzine of diesel goedkoper. Voor mij was bijvoorbeeld de C180 (156pk benzine) 100 euro/maand goedkoper dan de C200 (136pk diesel). Benzine was dus goedkoper en sneller.
Budget inclusief brandstof is IMHO zowieso beter, omdat dit stimuleert om zuinige auto's te rijden.
Het risico van meer-kilometers ligt dan wel bij de werkgever.
Veel werkgevers willen dit risico mijden, merk ik. Zo ook die van mij.

• DennusB
  • Niet online
dfrenner schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:34:
[...]

Ik zag hem laatst rijden, maar ingetogen!?
Dit ding maakt veel meer indruk en straalt veel meer klasse uit dan een A5 ooit zal doen.

Het is echt een slagschip. Ik krijg direct het gevoel dat het een directiebak is, terwijl ik bij een A5 meer het vertegenwoordigers-gevoel krijg.
O dat heb ik juist andersom. Doe mij maar een mooie A5 (Sportback) i.p.v. die Volvo! Haha :) Smaken verschillen.

• BlakHawk
DennusB schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:37:
[...]

O dat heb ik juist andersom. Doe mij maar een mooie A5 (Sportback) i.p.v. die Volvo! Haha :) Smaken verschillen.
De S90 wordt overal vergeleken met de A6 en is daarmee toch echt een klasse groter en zeker imposanter.
De A5 is een sportieve A4.

Het verschil is best groot:
A5 - S90
Lengte 473 cm - 496 cm
Breedte 184 cm - 201 cm
Hoogte 138 cm - 144 cm

[ Voor 13% gewijzigd door BlakHawk op 08-03-2017 10:44 ]

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

dfrenner schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:42:
[...]

De S90 wordt overal vergeleken met de A6 en is daarmee toch echt een klasse groter en zeker imposanter.
De A5 is een sportieve A4.
Dit. De A5 is een D-segment auto, net als de A4 en de S60.
De A6 is de E-segment auto, net als de S90.

• BlakHawk
Ik zit zelf heel erg in dubio wat ik moet doen...

Mijn Focus Wagon (14%) loopt tot juni 2017. Dan is hij 4 jaar. Het is een erg complete Focus, met meegespoten bumpers, xenon, keyless entry etc.

Ik heb gesproken over het overnemen van een Peugeot 308SW (14%) uit september 2015. Deze moet nog 30 maanden mee. De auto heeft als voordeel een panoramadak en uiteraard nog langer doorrijden in 14%. Het is een blue lease executive met de comfort stoelen denk ik (staat "Mistral" in de beschrijving.

De opties die ik heb:
  1. Focus een jaar doorrijden, maar dan is het over (5 jaar)
  2. 308SW 30 maanden rijden en eventueel dan nog een jaar verlengen naar 5 jaar
  3. Nieuwe auto bestellen: Astra
  4. Nieuwe auto bestellen: A3 limousine
  5. Nieuwe auto bestellen: Hyundai Tucson
Astra is erg goedkoop in de lease, waardoor wellicht de bi-turbo (160pk) beschikbaar is binnen budget. Vergelijkbaar met Focus en 308SW, maar wel lekker wat PK's

A3 limousine vind ik een mooie auto om te zien, ik ben normaal geen Audi fan, maar deze auto vind ik kloppen. Maar het is wel aan de krappe kant. Zal niet super aangekleed kunnen worden, maar een lease-edition moet wel kunnen denk ik.

Tucson is een SUV, en erg ruim. Zal wederom niet top aangekleed kunnen worden, maar gewoon redelijk, moet wel lukken denk ik.

• DarkSide

DarkSide

• Volkswagen Tiguan
  • Seat Ateca
  • Peugeot 308SW
  • Peugeot 3008

Mooi lijstje. Komt me bekend voor is waar ik ook aan zit te denken.

rij nu een golf 7 variant. En die bagage ruimte is wel erg lekker voor de vakantie.
Daar kan een SUV (tiguan 520 en 3008 520liter) niet tegen op.
Zat dus te denken aan een kodiaq of 5008. Nu kwam ik er achter dat skoda van de leaselijst gehaald is.
Blijft de 5008 over. En laatst even vlug langs de peugeot dealer gereden om daar een 3008 te bekijken.
En ben daar toch wel gecharmeerd van. De 5008 staat wat dat betreft hoog op de lijst.

Een vlugge samenstelling van een 5008 komt neer op 44 a 45K en dat ben ik ook kwijt voor een Tiguan.

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:41
DarkSide schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:17:
[...]

Mooi lijstje. Komt me bekend voor is waar ik ook aan zit te denken.

rij nu een golf 7 variant. En die bagage ruimte is wel erg lekker voor de vakantie.
Daar kan een SUV (tiguan 520 en 3008 520liter) niet tegen op.
Zat dus te denken aan een kodiaq of 5008. Nu kwam ik er achter dat skoda van de leaselijst gehaald is.
Blijft de 5008 over. En laatst even vlug langs de peugeot dealer gereden om daar een 3008 te bekijken.
En ben daar toch wel gecharmeerd van. De 5008 staat wat dat betreft hoog op de lijst.

Een vlugge samenstelling van een 5008 komt neer op 44 a 45K en dat ben ik ook kwijt voor een Tiguan.
Een Tiguan zou 615 (tot 1655) liter hebben, een Golf Variant 605 (tot 1620). Waarschijnlijk wel iets anders vorm gegeven (bij de Golf zal je je koffers plat leggen, terwijl ze in de Tiguan misschien rechtop staan).
De 3008 heeft 520 (tot 1482) liter en een 5008 679 (tot 1754).

Als je voor volume gaat: de Touran heeft een grote koffer van 834 (tot 1980) liter :)

[ Voor 4% gewijzigd door Kwakkel op 08-03-2017 11:43 ]

• pitchdown
  • Laatst online: 01-01 12:32

• Volkswagen Tiguan
  • Seat Ateca
  • Peugeot 308SW
  • Peugeot 3008

Voor mij ook een bekend rijtje.
De nieuwe golf variant heb ik al in proef gereden. Rijdt erg goed en is een grote kanshebber. Rij nu een octavia,en weet niet of ik weer een octavia wilt rijden (af en toe wil je wel eens wat anders).

De peugeot 308SW vindt ik zeker geen lelijke auto (zelfs een mooie auto).
Hij is in de achterbak even ruim als de Octavia Combi.
Hoofdruimte achterin is wel minder. Je krijgt wel een panoramadak erbij en de benzine-motor rijdt erg lekker.
Stoelen zijn ook prima.
Infotainment-systeem vindt ik echter slecht.

• t_captain
Audi A6 (sedan)Volvo S90
Lengte * Breedte4.93 x 1.874.96 x 1.89
Wielbasis2.912.94
Vermogen (benzine, excl RS en Polestar)190 - 450 pk254 - 407pk
Vermogen (diesel)150 - 326 pk150 - 235 pk
Prijs excl opties49k - 131k46k-76k

Lijkt me redelijk vergelijkbaar.

Volvo is iets groter en een stuk gunstiger geprijsd (vooral aan de bovenkant van het spectrum, komt ook omdat ze geen grote diesels leveren en de top-benzine een hybride is, scheelt aardig wat BPM).

• DarkSide

DarkSide

Kwakkel schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:43:
[...]

Een Tiguan zou 615 (tot 1655) liter hebben, een Golf Variant 605 (tot 1620). Waarschijnlijk wel iets anders vorm gegeven (bij de Golf zal je je koffers plat leggen, terwijl ze in de Tiguan misschien rechtop staan).
De 3008 heeft 520 (tot 1482) liter en een 5008 679 (tot 1754).

Als je voor volume gaat: de Touran heeft een grote koffer van 834 (tot 1980) liter :)
Die 615 is met de banken naar voren. In de normale stand haalt ie.dat niet.
Heb de gegevens niet bij de hand. Maar ooit lengte x breedte x hoogte gemeten.
En de tiguan is kleiner dan de golf.

Als ik de.bank naar voren doe (ik noem dat vakantie mode) dan heb ik ongeveer de beenruimte als in de golf en de bagage ruimte als in de golf. Hij staat daarom nog op mijn lijstje. Maar de 3008 niet omdat die bank niet verplaatst kan worden.
Daarom is de 5008 er op gekomen.

• Shunt

Shunt

Boe

dfrenner schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:02:
Ik zit zelf heel erg in dubio wat ik moet doen...

Mijn Focus Wagon (14%) loopt tot juni 2017. Dan is hij 4 jaar. Het is een erg complete Focus, met meegespoten bumpers, xenon, keyless entry etc.

Ik heb gesproken over het overnemen van een Peugeot 308SW (14%) uit september 2015. Deze moet nog 30 maanden mee. De auto heeft als voordeel een panoramadak en uiteraard nog langer doorrijden in 14%. Het is een blue lease executive met de comfort stoelen denk ik (staat "Mistral" in de beschrijving.

De opties die ik heb:
Astra is erg goedkoop in de lease, waardoor wellicht de bi-turbo (160pk) beschikbaar is binnen budget. Vergelijkbaar met Focus en 308SW, maar wel lekker wat PK's

A3 limousine vind ik een mooie auto om te zien, ik ben normaal geen Audi fan, maar deze auto vind ik kloppen. Maar het is wel aan de krappe kant. Zal niet super aangekleed kunnen worden, maar een lease-edition moet wel kunnen denk ik.

Tucson is een SUV, en erg ruim. Zal wederom niet top aangekleed kunnen worden, maar gewoon redelijk, moet wel lukken denk ik.
De 308SW is het alleen waard omdat hij 14% is.
Maar weet waar je aan begint het is een comfortabele auto maar ik kreeg persoonlijk dagelijks vlekken voor mijn ogen van de navi / infotainment / bediening van alle opties via dat trage K*T systeem / trage parkeer sensoren.
De Astra vind ik persoonlijk een auto in een aparte klasse als de 308 want (tot zo ver voor mij) werkt alles gewoon in plaats van de dagelijkse frustratie bij die 308.

Game PC

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:41
DarkSide schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 12:17:
[...]

Die 615 is met de banken naar voren. In de normale stand haalt ie.dat niet.
Heb de gegevens niet bij de hand. Maar ooit lengte x breedte x hoogte gemeten.
En de tiguan is kleiner dan de golf.

Als ik de.bank naar voren doe (ik noem dat vakantie mode) dan heb ik ongeveer de beenruimte als in de golf en de bagage ruimte als in de golf. Hij staat daarom nog op mijn lijstje. Maar de 3008 niet omdat die bank niet verplaatst kan worden.
Daarom is de 5008 er op gekomen.
Golf is inderdaad langer (4 567 mm G tegenover 4 486 mm T), maar de Tiguan is wat breder (1 799mm G tegenover 1 839 T).
Heb de interieurmaten voor de Tiguan helaas niet meteen bij de hand :)
Heb t ook maar even opgezocht, op de site van VW zelf. (NL dan wel, want op BE vind ik ze niet echt terug. Maakt natuurlijk niet uit, want zou toch hetzelfde moeten zijn :))

Tiguan interieur: 1 482 breed vooraan | 1 459 achteraan - 1 018 beenruimte vooraan | 910 achteraan - 936 tot 1 680 lengte bagageruimte | 470 tot 1 510 liter inhoud
Golf Variant interieur: 1 486 breed vooraan | 1 441 achteraan - 1 046 beenruimte vooraan | 903 achteraan - 1 055 tot 1 831 lengte bagageruimte | 605 tot 1 620 liter inhoud

Toch iets andere gegevens dan op autoweek.nl terug te vinden zijn, maar goed.
Blijft de vraag of er een specifieke reden is om wel naar de 5008 te kijken, maar niet naar de Touran?

[ Voor 30% gewijzigd door Kwakkel op 08-03-2017 14:07 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

dfrenner schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:02:
De opties die ik heb:
Optie 1 en 2 zijn financieel het voordeligst waarbij optie 2 op lange termijn het meest voordelig is. Of dat opweegt tegen de extra gemakken die een van die nieuwe auto's brengen moet je voor jezelf afwegen. De Peugeot 308 staat inderdaad bekend als een auto met een slecht multimedia systeem maar ik hoor ook genoeg verhalen van mensen die dat zelf niet als ergerlijk ervaren.

Persoonlijk zou ik een jaar doorrijden als de huidige auto bevalt. Dan weet je waar je in rijd, heb je nog een tijd financieel voordeel en kan je dan op gemak een nieuwe auto uitkiezen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:51

JB

Cédric roelt!

Weet iemand waarom het trekgewicht (trekhaak) bij Ford zo laag is bij bepaalde blokken? Is dat vanwege CO2/bijtelling of heeft dat te maken met de blokken zelf in de zin van dat ze daar gewoonweg niet tegen kunnen? Dat laatste kan ik me namelijk niet voorstellen.

[ Voor 24% gewijzigd door JB op 08-03-2017 13:36 ]

Mijn boefje is liev!

• Shunt

Shunt

Boe

JB schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:35:
Weet iemand waarom het trekgewicht (trekhaak) bij Ford zo laag is bij bepaalde blokken? Is dat vanwege CO2/bijtelling of heeft dat te maken met de blokken zelf in de zin van dat ze daar gewoonweg niet tegen kunnen? Dat laatste kan ik me namelijk niet voorstellen.
Bit of both?
De instapper diesel in de Mondeo voelt gewoon extreem traag met wat extra gewicht in de auto.

Game PC

• JB

JB

Cédric roelt!

Shunt schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:37:
[...]

Bit of both?
De instapper diesel in de Mondeo voelt gewoon extreem traag met wat extra gewicht in de auto.
Dat ie traag voelt heeft er niks mee te maken? Staat ook los van de Mondeo. Geldt voor de Focus ook.

[ Voor 9% gewijzigd door JB op 08-03-2017 13:38 ]

Mijn boefje is liev!

• BlakHawk
Bij de Focus heeft het met bijtelling te maken. Een willekeurig dieselblok kan natuurlijk veel meer aan.

• Shunt

Shunt

Boe

JB schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:37:
[...]

Dat ie traag voelt heeft er niks mee te maken? Staat ook los van de Mondeo. Geldt voor de Focus ook.
Een focus 1.5 mag gewoon 1200 kg trekken dat is toch niet weinig? De 1.0 eco mag zelfs 1200kg trekken.
De Mondeo 1.5 mag slechts 400kg trekken vandaar dat ik de Mondeo specifiek noem.

[ Voor 4% gewijzigd door Shunt op 08-03-2017 13:45 ]

Game PC

• JB

JB

Cédric roelt!

Shunt schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:43:
[...]

Een focus 1.5 mag gewoon 1200 kg trekken dat is toch niet weinig? De 1.0 eco mag zelfs 1200kg trekken.
De Mondeo 1.5 mag slechts 400kg trekken vandaar dat ik de Mondeo specifiek noem.
Hmm dan zal het bij de Focus wel een 1.6 diesel zijn. Oud collega mocht ook niet meer dan 400 kg trekken maar dat was een 14% bak. Zou het bij de Mondeo dan een motorische beperking zijn ja? Een Mondeo is toch niet zoveel zwaarder dan de Focus (volgens mij zo'n 200 kg)?

1200 of 400 kg is dan nogal een verschil :)

Mijn boefje is liev!

• Shunt

Shunt

Boe

JB schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:48:
[...]
Hmm dan zal het bij de Focus wel een 1.6 diesel zijn. Oud collega mocht ook niet meer dan 400 kg trekken maar dat was een 14% bak. Zou het bij de Mondeo dan een motorische beperking zijn ja? Een Mondeo is toch niet zoveel zwaarder dan de Focus?

1200 of 400 kg is dan nogal een verschil :)
De 2.0 focus mag dan ook gewoon 1800kg trekken.
De Mondeo 2.0 mag 1600kg trekken.
Zal een combinatie tussen eco en beperking in de power zijn.

Game PC

• JB

JB

Cédric roelt!

Shunt schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:55:
[...]

De 2.0 focus mag dan ook gewoon 1800kg trekken.
De Mondeo 2.0 mag 1600kg trekken.
Zal een combinatie tussen eco en beperking in de power zijn.
Mja 200 kg verschil kan ik begrijpen en komt precies overeen met de verschillen in gewicht mbt de Focus en Mondeo maar bij de 1.5 is het gelijk 800 kg verschil :)

Mijn boefje is liev!

• Shunt

Shunt

Boe

JB schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:58:
[...]

Mja 200 kg verschil kan ik begrijpen en komt precies overeen met de verschillen in gewicht mbt de Focus en Mondeo maar bij de 1.5 is het gelijk 800 kg verschil :)
Als de Mondeo gewoon 1200 / 1500 kg zou mogen trekken had ik die geleased (had een hele mooie aanbieding voor een titanium + een hoop opties) Maar moet zeggen dat ik nu gewoon erg blij ben met de Astra die ik gekozen heb.

Game PC

• tiguan
  • Laatst online: 21:52
De 1.5 is een afgeknepen eco diesel voor de bijtelling. Daarom kan of mag die zo weinig trekken.

• JB

JB

Cédric roelt!

tiguan schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 14:01:
De 1.5 is een afgeknepen eco diesel voor de bijtelling. Daarom kan of mag die zo weinig trekken.
Dus de Mondeo mag in een ander land waar dat blok ook leverbaar is zonder bijtellingregels meer trekken?

[ Voor 5% gewijzigd door JB op 08-03-2017 14:03 ]

Mijn boefje is liev!

• tiguan
  • Laatst online: 21:52
Geen idee, maar het zou best kunnen dat hetzelfde blok in andere landen meer pk/nm's heeft en dan kan je idd meer trekken. Ik weet wel dat het 1.5 blok dat hier in de Focus ligt flink is afgeknepen voor de bijtelling. Er zit meer potentieel in het blok.

Nou ik er over nadenk, je had hetzelfde blok ook met 115pk en 300nm koppel. Die mocht 1200kg trekken, maar die viel weer niet in de 14% bijtelling. Ter vergelijking, het 14% blokje heeft 105pk en 240nm koppel.

[ Voor 62% gewijzigd door tiguan op 08-03-2017 14:15 ]

• JB

JB

Cédric roelt!

Shunt schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 14:01:
[...]

Als de Mondeo gewoon 1200 / 1500 kg zou mogen trekken had ik die geleased (had een hele mooie aanbieding voor een titanium + een hoop opties) Maar moet zeggen dat ik nu gewoon erg blij ben met de Astra die ik gekozen heb.
Mja daar laat ik mijn keuze niet vanaf hangen. Ik ga er geen caravan achter hangen. Ik heb hoogstens een fietsendrager of af en toe een aanhangertje achter de auto. Dat die aanhanger dan die enkele keer boven die 400kg komt neem ik voor lief :P

Mijn boefje is liev!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Koeling? Minder koeling = minder gewicht = minder verbruik. Wanneer je met je te licht gekoelde blok een flinke helling op gaat dan kun je je voorstellen dat dat hem niet gaat worden ;)

• JB

JB

Cédric roelt!

J0YR1D3R schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 15:10:
[...]

Koeling? Minder koeling = minder gewicht = minder verbruik. Wanneer je met je te licht gekoelde blok een flinke helling op gaat dan kun je je voorstellen dat dat hem niet gaat worden ;)
Waarom zou een geknepen blok anders gekoeld worden?

Mijn boefje is liev!

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-01 10:04
Wat ik van de locale Ford-dealer begreep heeft het vooral met uitstoot te maken.

www.steamloco.info

Pagina: 1 ... 60 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic