Ja, maar die vindt ik niet mooi.
Die dagen heb ik ook. Je moet je mindset er ook iets voor veranderen natuurlijk. De nadelen moet je dan ook wegstrepen tegen de belastingvoordelen. Klakkeloos deze auto's afschrijven vanwege de actieradius vind ik te makkelijk (ookal ben ik geen liefhebber) Ik zou het er best voor over hebben om mij aan te wennen dat ding aan het stroom te zetten zodra ik op plek van bestemming ben, zodat je de terugweg weer een volle accu hebt.ManiacScum schreef op maandag 05 september 2016 @ 15:37:
[...]
Het zal niet dagelijks zijn maar er zijn zeker dagen bij dat ik meer dan 300km rijd (soms ook meerdere dagen per week). Laat staan wat ik in de vakantie rijd. Daarnaast zou ik het gevoel missen en de tijd om dat ding weer opgeladen te krijgen.
Enkele reis van 300km doe ik namelijk alleen in vakanties. Probleem is alleen dat ik bij lang niet alle klanten de auto zou op kunnen laden, maar de meeste dagen zit ik onder de 250km en zou het wel moeten lukken op één accu lading. Daarnaast is een enkele reis van 300km al aardig wat en zou je dus na +/- 3 á 4 uur rijden best een pauze van een half uurtje in kunnen lassen bij een tankstation met een snellader. Het is niet optimaal, maar zoals ik zei zul je je mindset aan moeten passen.
Ook thuis dat ding altijd aan de stekker is een kwestie van gewenning, kost niet heel veel tijd en wel elke ochtend een volle accu. Op een koude winterochtend je benzine/diesel auto volgooien is ook geen hobby van mij eerlijk gezegd, dus wat dat betreft een voordeel van elektrisch rijden.
Grootste probleem is dat een Tesla niet bij mijn functie past, ik waarschijnlijk een stukje salaris te kort kom en ik als alleenstaande niet zou weten wat ik met zo'n slagschip moet
Het concept van elektrisch rijden staat mij opzich wel aan.
Dat is dus gewoon de basis versie van de 300h zonder metallic lak? Aangezien de 300h (limousine) vanaf 48.595 is met metallic lak, ga je al richting de 50kAllSeeyinEye schreef op maandag 05 september 2016 @ 15:53:
[...]
Een 300h is, lekker aangekleed, nog onder de 50k (ik had m op 48k geconfigureerd zojuist)
HHH, fout maakte ik ook. De 300h die ze bedoelen is Mercedes, geen Lexus...Verwijderd schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:04:
Gevalletje ander model denk ik.. GS/IS.

Verwijderd
Denk dat ze beide Lexus bedoelen. Alleen de ene de IS en de andere de GS.ArCadE schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:05:
[...]
HHH, fout maakte ik ook. De 300h die ze bedoelen is Mercedes, geen Lexus...![]()
IS 300h bedoelde ik idd. En die is dus ergens tussen de 45 en 50k (voor een niet-instapmodel)Verwijderd schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:07:
[...]
Denk dat ze beide Lexus bedoelen. Alleen de ene de IS en de andere de GS.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Ik doelde op de Mercedes C klasse 300h
, omdat er over de 350e van Mercedes werd gesproken en de benzine hybrides niet mogen.... leek me een diesel-hybride dé oplossing.
[ Voor 61% gewijzigd door ManiacScum op 05-09-2016 16:51 ]
Ik heb een Yaris gereden, en daarna een Auris, maar ik merkte daarin niet veel verschil. Kan misschien ook komen doordat het in de cataloguswaarde maar 1000 euro scheelde. Ik rij nu iets van 800km in een week, maar dat verder dan dat zal het niet worden, hooguit een stuk minder. Denk dat ik maar een proefrit moet gaan doen in een Polo of iets, en dan gewoon paar uurtjes op de snelweg gaan rijden en kijken wat ik er van vind. Maar ben het wel met je eens dat een C segmenter wat beter aanvoelt, en steviger. Daarom twijfel ik ook zo erg.gwystyl schreef op maandag 05 september 2016 @ 09:32:
[...]
Ik heb 3 maanden een Clio Estate als voorloopauto gehad. Dit was er één die me toegeschoven was dus waarschijnlijk had ik niet alle opties die ik zelf uitgekozen zou hebben, maar de basics zaten er wel op. Op zich een fijne en comfortabele auto, die stiller was dan ik verwacht had. Ik had daarvoor een Laguna uit 2005 privé, en verwachtte dat het een grote stap terug zou zijn. Dat viel uiteindelijk mee, maar toen ik eenmaal mijn uitgezochte auto kreeg, merkte ik dat het toch wel een groot verschil is tussen B- en C-segment. Ik heb nu een Honda Civic tourer, en daarin is alles gewoon net wat steviger uitgevoerd en beter uitgewerkt dan in de Clio. Een B-segmenter is tegenwoordig al een echte auto (vergeleken met de brommobiel-achtige blikjes uit jaren '90 of eerder), maar isolatie is vaak net wat minder, snufjes net wat minder uitgebreid e.d.
Of je dat goed genoeg vindt moet je zelf bedenken. Het lijkt me zeker geen straf, maar als je veel km's moet rijden zou ik zelf eerder voor een C-segmenter gaan.
Afhankelijk van de omstandigheden klinkt dat ook goed te doen met een 4% auto 
Die voelen door het lage accupakket al snel een maatje groter.
Als je toch proefritjes aan het maken bent...
Die voelen door het lage accupakket al snel een maatje groter.
Als je toch proefritjes aan het maken bent...
Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.
Helaas is elektrisch geen optie, heb nergens een mogelijkheid om op te laden. Helaas pindakaas! Kan wel nog een 14% model gaan zoeken, maar denk niet dat ik daar blij van wordt.
Vandaar de afhankelijkheid van omstandigheden 
Zoveel realiteitszin heb ik nog wel...
Zoveel realiteitszin heb ik nog wel...
Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.
In jouw geval zou ik lekker voor zo'n bommetje gaan. Zijn toch gave auto's in dat B segment. Denk er wel bij na dat je vaak 4-5 jaar met zo'n auto moet doen, dus een vooruitziende blik is wel aan te radenNitrambabo schreef op zondag 04 september 2016 @ 17:26:
Ik mag ook een auto gaan uitzoeken, zal volgend jaar pas op kenteken komen dus 22%. 850 inc brandstof op basis van 35k/4jr. Verder geen eisen waar ik aan moet voldoen, het mag allemaal. Enige eis die ik zelf heb: ik wil een automaat, tenzij het echt een leuke auto is om te rijden.
Op dit moment op de shortlist: Skoda Octavia 1.4 tsi met alles erop wat ik zou willen, zou netto 287 euro per maand kosten, of de nieuwe 1.0 TSI, die zou slechts iets van 240 euro netto kosten ,toch weer een groot verschil.
Andere optie is de nieuwe Megane 1.2 TCE Bose, met ook alles erop, iets trager dan de Octavia. Ik vind beide een mooie auto, Octavia ziet er gewoon netjes uit met de juiste opties, de Megane vind ik ook mooi, al verschilt het wel per dag hoe mooi ik hem vind, die zou 270 netto kosten. Verder heb ik zon beetje alles bekeken in het C-Segment, Golf en A3 zijn duur, net als de A klasse en 1 serie. Mazda 3 is leuk aangekleed qua opties, maar best duur in de lease, en ik wil graag een automaat wat bij Mazda ook best prijzig is. Astra komt best duur uit met de 1.4 Turbo, en ik weet niet of ik de 1.0 wil. Wil graag een wat sterkere motor nu het toch niet meer uitmaakt voor de bijtelling.
Maar nu vroeg ik mij af of ik niet gewoon beter voor een leuke auto uit het B segment moet gaan, denk een Clio RS, Ibiza Cupra, dat soort wagentjes. Ik ben nog alleenstaand, en 95% van de keer zit ik alleen in de auto, de andere 5% met zijn tweeën, dus ruimte heb ik niet nodig. Alleen hoe groot is het verschil in comfort tussen het B en C segment. Heb je in een B segment auto meer last van rijwind e.d.? dat is wat lastiger uit een proefrit te krijgen aangezien je dan maar net geluk moet hebben dat er wat wind staat. Ben benieuwd of er meer mensen zijn die voor een segment lager, maar luxere auto(of sneller) hebben gekozen.
Grotendeels mee eens, maar dan moet je wel klanten hebben waar je je auto op kúnt laden. In mijn geval is dat tot nu toe zelden. Vandaag weer 225 km naar een klant, en dezelfde afstand terug, zonder mogelijkheid om op te ladan (ik rijd een PHEV). Het idee dat het een probleem zou kunnen zijn is voor veel mensen, waaronder mijzelf, het grootste issue. 95% van de ritten is er niks aan de hand, maar wie heeft er zin om die 5% van de ritten te gaan lopen klooien?B-Real schreef op maandag 05 september 2016 @ 15:58:
[...]
Die dagen heb ik ook. Je moet je mindset er ook iets voor veranderen natuurlijk. De nadelen moet je dan ook wegstrepen tegen de belastingvoordelen. Klakkeloos deze auto's afschrijven vanwege de actieradius vind ik te makkelijk (ookal ben ik geen liefhebber) Ik zou het er best voor over hebben om mij aan te wennen dat ding aan het stroom te zetten zodra ik op plek van bestemming ben, zodat je de terugweg weer een volle accu hebt.
Enkele reis van 300km doe ik namelijk alleen in vakanties. Probleem is alleen dat ik bij lang niet alle klanten de auto zou op kunnen laden, maar de meeste dagen zit ik onder de 250km en zou het wel moeten lukken op één accu lading. Daarnaast is een enkele reis van 300km al aardig wat en zou je dus na +/- 3 á 4 uur rijden best een pauze van een half uurtje in kunnen lassen bij een tankstation met een snellader. Het is niet optimaal, maar zoals ik zei zul je je mindset aan moeten passen.
Ook thuis dat ding altijd aan de stekker is een kwestie van gewenning, kost niet heel veel tijd en wel elke ochtend een volle accu. Op een koude winterochtend je benzine/diesel auto volgooien is ook geen hobby van mij eerlijk gezegd, dus wat dat betreft een voordeel van elektrisch rijden.
Grootste probleem is dat een Tesla niet bij mijn functie past, ik waarschijnlijk een stukje salaris te kort kom en ik als alleenstaande niet zou weten wat ik met zo'n slagschip moet
Ja dat is mijn probleem ook. Het zijn allemaal van die compleet zinloze auto's:B-Real schreef op maandag 05 september 2016 @ 15:58:
[...]
- Te 'sportief' en daardoor onpractisch en duur
- Te klein waardoor ik er niet in pas
- Te lelijk (okee, hier kan ik dan nog overheen stappen)
- Te weinig actieradius om naar een klant en terug op 1 lading te kunnen.
Is het nou echt zo moeilijk om gewoon een stationwagen te maken van formaat (zeg) Focus die electrisch rijdt en een bereik heeft van 500 kilometer? Blijkbaar wel anders was het wel gebeurd, maar ik verwacht dat het gewoon niet winstgevend genoeg is om een normale auto te maken.
Ik wil niet binnen 2 seconden op de 160 km/uur zitten en daardoor een accupakket nodig hebben van tienduizenden euro's. Ik wil gewoon een normale auto-evaring zo rond de 10 secs op de 100 zitten en 500 km kunnen rijden.
UNOX: The worst operating system
500 km range is 9 a 10 uur rijden (gemiddelde lietime velocity ~50 km/h). Ook een middenklasser zal daarvoor zeker 60kWh nodig hebben. Die accu kost evenveel als een goed uitgevoerde Focus ex belastingen.Korvaag schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 10:20:
[...]
Ja dat is mijn probleem ook. Het zijn allemaal van die compleet zinloze auto's:
- Te 'sportief' en daardoor onpractisch en duur
- Te klein waardoor ik er niet in pas
- Te lelijk (okee, hier kan ik dan nog overheen stappen)
- Te weinig actieradius om naar een klant en terug op 1 lading te kunnen.
Is het nou echt zo moeilijk om gewoon een stationwagen te maken van formaat (zeg) Focus die electrisch rijdt en een bereik heeft van 500 kilometer? Blijkbaar wel anders was het wel gebeurd, maar ik verwacht dat het gewoon niet winstgevend genoeg is om een normale auto te maken.
Ik wil niet binnen 2 seconden op de 160 km/uur zitten en daardoor een accupakket nodig hebben van tienduizenden euro's. Ik wil gewoon een normale auto-evaring zo rond de 10 secs op de 100 zitten en 500 km kunnen rijden.
En die extra snelle elektromotor, die voegt naar verhouding weinig kosten toe. En in tegenstelling tot traditionele benzinemotoren, voegt hij ook niet veel aan het verbruik toe. Vandaar de positionering van Tesla.
Nouja, als je binnen korte tijd bizar veel vermogen van een accu vraagt dienen de systemen en accu daar wel tegen te kunnen (kabels, koeling etc). Ik zal direct bekennen dat ik geen electrotechnicus ben, maar als je minder piekvermogen van een accu vraagt is mijn vermoeden dat die accu wel minder kan gaan kosten. De capaciteit ga je nog steeds nodig hebben, dat ben ik met je eens.t_captain schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 10:28:
[...]
500 km range is 9 a 10 uur rijden (gemiddelde lietime velocity ~50 km/h). Ook een middenklasser zal daarvoor zeker 60kWh nodig hebben. Die accu kost evenveel als een goed uitgevoerde Focus ex belastingen.
En die extra snelle elektromotor, die voegt naar verhouding weinig kosten toe. En in tegenstelling tot traditionele benzinemotoren, voegt hij ook niet veel aan het verbruik toe. Vandaar de positionering van Tesla.
Overigens zou voor mij de Mercedes B-klasse momenteel nog een optie zijn die ik zou overwegen. Het punt daar is met name ook weer de actieradius.
[ Voor 7% gewijzigd door Korvaag op 06-09-2016 10:40 ]
Kosten van de accu worden vooral bepaald door de hoeveelheid capaciteit. En omdat je zoveel cellen hebt, kan de accu ook een enorm vermogen leveren.
Dat is natuurlijk onzin. Je *hoeft* niet op 1 accu lading heen en weer te kunnen. Je kunt ook tussendoor snelladen.Leolinedance schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 01:43:
[...]
Grotendeels mee eens, maar dan moet je wel klanten hebben waar je je auto op kúnt laden. In mijn geval is dat tot nu toe zelden. Vandaag weer 225 km naar een klant, en dezelfde afstand terug, zonder mogelijkheid om op te ladan (ik rijd een PHEV). Het idee dat het een probleem zou kunnen zijn is voor veel mensen, waaronder mijzelf, het grootste issue. 95% van de ritten is er niks aan de hand, maar wie heeft er zin om die 5% van de ritten te gaan lopen klooien?
Lees dit eens: BMW i3 EV voor de km vreter?: Een 3 dagen proefrijden
Ik vond het een zeer interessante blog
What Do You Call An Alligator In A Vest?
Hahahahaha ja want daar zitten mensen op te wachten de rit van 1 a 2 uur nog eens een half uur langer maken.bonyuri schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 11:08:
[...]
Dat is natuurlijk onzin. Je *hoeft* niet op 1 accu lading heen en weer te kunnen. Je kunt ook tussendoor snelladen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Okeet_captain schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 10:46:
Kosten van de accu worden vooral bepaald door de hoeveelheid capaciteit. En omdat je zoveel cellen hebt, kan de accu ook een enorm vermogen leveren.
Ik zou het fijn vinden als er meer verschillende accu's beschikbaar zouden komen voor electrische auto's zodat ik een afweging kan maken van kosten bijtelling en bereik.
Ik denk namelijk toch dat als er een markt voor is, dit de leasemarkt is. Alleen als je dan leest dat bij 120km/uur een B-klasse net boven de 100km bereik heeft. Dat gaat hem gewoon niet worden
Het wachten is dat accu's meer capaciteit krijgen voor minder geld. En met minder gewicht, want gewicht is een spiraal met benodigde capaciteit. De ontwikkelingen gaan best snel, maar er gaan jaren overheen.
Overigens, 100 km bereik met 120 km/h in een B-klasse... ik schat dat je tussen de 15 en 20 kW aan vermogen nodig hebt om 120 te rijden met een dergelijke auto. Heeft de accu slechts 15 kWh capaciteit?
Overigens, 100 km bereik met 120 km/h in een B-klasse... ik schat dat je tussen de 15 en 20 kW aan vermogen nodig hebt om 120 te rijden met een dergelijke auto. Heeft de accu slechts 15 kWh capaciteit?
Snelladen is leuk als je op vakantie gaat, kan je het rijden lekker afwisselen. Echter als je voor woon-werk verkeer dagelijks moet snelladen dan wordt je dat goed zat. Einde dag wil je gewoon lekker naar huis, niet moeten opladen halverwege je rit.bonyuri schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 11:08:
[...]
Dat is natuurlijk onzin. Je *hoeft* niet op 1 accu lading heen en weer te kunnen. Je kunt ook tussendoor snelladen.
Ik zou elektrisch rijden ideaal vinden mits de besparing groot genoeg is om voor vakanties een auto te kunnen huren met een groter bereik. Echter wil ik dan wel garanties dat ik niet hoef te snelladen langs de weg. Of op klantlocatie opladen of niet verder dan het bereik van de accu hoeven werken.
Maar zodra je aan de 400km op een acculading zit zal voor vrijwel iedereen het bezwaar van accustress volledig weg zijn, zelfs op vakanties.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik haal hier wat praktijktesten aan. Er zit een 28 kWh accu in. Kan de testen zo even niet meer vinden, maar uit mijn hoofd was het met stadsverkeer 180 km, provinciaal 188 km, autosnelweg 110 km ofzo.t_captain schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 11:25:
Het wachten is dat accu's meer capaciteit krijgen voor minder geld. En met minder gewicht, want gewicht is een spiraal met benodigde capaciteit. De ontwikkelingen gaan best snel, maar er gaan jaren overheen.
Ik lees net in de zoektocht naar bovenstaande test iets interessants:
Dat begint er veelbelovend uit te zienUpdate 24-5-2016: Volkswagen heeft een groter accupakket aangekondigd voor 2017, waarmee het theoretische bereik op 300 km komt. Het vermogen stijgt van 115 pk naar 136 pk. De Golf accelereert hiermee in 9,2 seconden naar 100 km/u en de top ligt op 150 kilometer per uur.
[ Voor 21% gewijzigd door Korvaag op 06-09-2016 11:34 ]
Binnen 400km heb ik de keuze uit o.m. AMS, EIN, BRU, DUS, CGN, FRA. Komt wel goed dus 
Met een autovakantie is heg wel fijn als je bij je restaurant kunt opladen terwijl je luncht. Het probleem wat ik daarmee zie, is dat de laadpunten straks langs de snelweg zitten, terwijl het goede voedsel van de snelweg af zit.."
Met een autovakantie is heg wel fijn als je bij je restaurant kunt opladen terwijl je luncht. Het probleem wat ik daarmee zie, is dat de laadpunten straks langs de snelweg zitten, terwijl het goede voedsel van de snelweg af zit.."
ook op vakantie zit ik er niet op te wachten ergens een half uur te moeten laden: die laadpunten zitten nu meestal niet op plekken met mooi uitzichtTsurany schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 11:26:
[...]
Snelladen is leuk als je op vakantie gaat, kan je het rijden lekker afwisselen. Echter als je voor woon-werk verkeer dagelijks moet snelladen dan wordt je dat goed zat. Einde dag wil je gewoon lekker naar huis, niet moeten opladen halverwege je rit.
Dat is wel enkele reis bereik, je wilt juist dat bereik zodat je heen en terug goed kan afleggen.t_captain schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 11:30:
Binnen 400km heb ik de keuze uit o.m. AMS, EIN, BRU, DUS, CGN, FRA. Komt wel goed dus
Ik kan best met de elektrische auto naar het kerstdiner bij mijn oom en tante. Echter is dat 200km, kan ik daar niet opladen moet ik dus ook 200km terug naar huis.
En natuurlijk kan ik daar wel opladen, maar wat als mijn pa en ma ook elektrisch gaan rijden? En mijn neefje ook? Dan zitten we met allemaal mensen die 150-200km moeten rijden en allemaal willen opladen.
Maar hoe vaak leg je nu zulke afstanden af? Dat bekent 3-4x een half uur rust nemen op de heenweg en terugweg. Op vakantie zelf zul je aan 300-400 kilometer op een dag wel genoeg hebben. Tenzij je een roadtrip doet, maar dan is het een kwestie van een huurauto.Leipo schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 11:36:
[...]
ook op vakantie zit ik er niet op te wachten ergens een half uur te moeten laden: die laadpunten zitten nu meestal niet op plekken met mooi uitzicht
Daar ben ik het niet mee eens. Het wordt interessant als je niet dagelijks hoeft te snelladen. Stel je moet 3-4x per jaar gebruik maken van die laadpunten, dan is het niet erg als het een keer een half uurtje duurt.Leipo schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 11:38:
komt erop neer dat het voor veel mensen pas interessant wordt als het snelladen ook echt snel wordt: dus vergelijkbaar met het tanken van diesel/benzine/gas
[ Voor 36% gewijzigd door Tsurany op 06-09-2016 11:39 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
komt erop neer dat het voor veel mensen pas interessant wordt als het snelladen ook echt snel wordt: dus vergelijkbaar met het tanken van diesel/benzine/gas
Ik heb de mazzel dat ik op mijn werk kan opladen. De keuze voor mijn volgende lease auto is dan ook gevallen op de e-Golf. En dan het liefst de upgraded versie die eind dit jaar zal komen. Ik hoef in principe niet thuis te laden als ik geen uitstapjes maak. 40km woon-werk afstand. Dan kan je in theorie met de e-Golf 2 keer heen en weer. Met de upgraded versie zelfs vaker. Ik moet 'm dan wel bijna de hele dag op m'n werk aan de laadpaal hangen, maar dat is geen probleem.
Dan heb jij een auto van de zaak om woon-werk verkeer te doen naar je vaste locatie. De meeste mensen (zoals ik) hebben juist die leaseauto om naar verschillende klanten te rijden. Ik kan het ene kwartaal/half jaar/jaar bij het ene bedrijf gedetacheerd zitten en het volgende kwartaal/maand/jaar bij een ander bedrijf. Dan moet dat bedrijf wel een laadpaal hebben. Voor vertegenwoordigers die rondrijden naar meerdere klanten op een dag nog lastiger.tiguan schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 11:47:
Ik moet 'm dan wel bijna de hele dag op m'n werk aan de laadpaal hangen, maar dat is geen probleem.
[ Voor 3% gewijzigd door jongetje op 06-09-2016 11:58 ]
Hybride's staan hier voldoende (Energie bedrijf) maar slechts 3 volledige elektrische auto gezien (Tesla S en 2 Ampéra's)
Tig GTE's en een paar Volvo's V60.
Maar ja dat is logisch gezien de core business van dit bedrijf elektriciteit leveren is...... wat ik dan niet snap is het aantal laadpalen (3 stuks).
Tig GTE's en een paar Volvo's V60.
Maar ja dat is logisch gezien de core business van dit bedrijf elektriciteit leveren is...... wat ik dan niet snap is het aantal laadpalen (3 stuks).
Buiten deze klant heb ik overigens maar weinig klanten waar ik daadwerkelijk zou kunnen laden (Niet dat ik volledig elektrisch overweeg)jongetje schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 11:58:
[...]
Dan heb jij een auto van de zaak om woon-werk verkeer te doen naar je vaste locatie. De meeste mensen (zoals ik) hebben juist die leaseauto om naar verschillende klanten te rijden. Ik kan het ene kwartaal/half jaar/jaar bij het ene bedrijf gedetacheerd zitten en het volgende kwartaal/maand/jaar bij een ander bedrijf. Dan moet dat bedrijf wel een laadpaal hebben. Voor vertegenwoordigers die rondrijden naar meerdere klanten op een dag nog lastiger.
[ Voor 53% gewijzigd door ManiacScum op 06-09-2016 12:00 ]
Ha, nu gaat het in Elektrische auto's over leasen en hier over elektrisch rijden in het algemeen 
Ik denk dat intussen een groot deel van de bedrijven één of meerdere laadpalen heeft; al was het alleen maar voor de Tesla/Outlander van de baas.
Niet altijd even zichtbaar, dat dan weer wel, en niet altijd met een openbare pas te activeren.
Maar de i3blog laat ook zien dat het 1. echt leuke auto's zijn om in te rijden, 2. niet voor iedereen is en 3. dat het vaak wel kan.
Categorisch stellen dat je niet naar 4% auto's hoeft te kijken lijkt me zonde.
Ik denk dat intussen een groot deel van de bedrijven één of meerdere laadpalen heeft; al was het alleen maar voor de Tesla/Outlander van de baas.
Niet altijd even zichtbaar, dat dan weer wel, en niet altijd met een openbare pas te activeren.
Maar de i3blog laat ook zien dat het 1. echt leuke auto's zijn om in te rijden, 2. niet voor iedereen is en 3. dat het vaak wel kan.
Hoezo is dat zonde?Proton_ schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:11:
Ha, nu gaat het in Elektrische auto's over leasen en hier over elektrisch rijden in het algemeen
De meeste mensen rijden een lease auto omdat ze abnormaal veel op de weg zitten +30k per jaar.
Als je daar ver onder zit heb je of geluk in de detachering of je hebt de lease auto als een bonus / luxe.
Als je meer dan die 30k rijd per jaar zit je al snel buiten de capaciteit van die auto's om het nog maar niet te hebben over de maximale inzet van de auto. Zoals ik eerder aangaf kunnen / mogen de meeste van die bakken maar 20 per jaar als je er 5 jaar mee wilt uit zitten als je 40k per jaar rijd kun je er nog geen twee en een half jaar in rijden.
Dus voor de meeste mensen is het heel simpel om een 100% elektrische bak van de mogelijk lijst te schuiven.
Game PC
En dan iedere langere rit zo gaan plannen dus, met wachttijd. Vandaag toevallig weer 300 km moeten rijden, dan had ik waarschijnlijk dus weer een half uur moeten stoppen. En dan kom je thuis en wil je vrouw de auto meenemen, moet ze eerst weer een uur wachten voordat hij vol genoeg is...bonyuri schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 11:08:
[...]
Nee, dat gaat hem voor veel mensen voorlopig nog niet worden.
als de auto enkel woon-werk gebruikt dus arbeidsvoorwaardelijk krijgt een is volledig elektrische auto steeds interessant. Stel je kan 300km rijden dat is voor mij in 95% van de dagen voldoende, de andere dagen zal je een oplossing moet vinden.
voorwaarde voor mij is wel dat de vrouw een tweede auto heeft voor "spoed" ritjes denk aan een ziekenhuisbezoek of een lege auto.
voorwaarde voor mij is wel dat de vrouw een tweede auto heeft voor "spoed" ritjes denk aan een ziekenhuisbezoek of een lege auto.
Ik zou graag elektrisch willen rijden, maar zoals eerder aangehaald is het niet te doen, ik maak nu al weken van 50/60 uur met tussen de 1500 en 2000 km per week, en dan ook meerdere keren per dag de accu tussendoor opladen? Dat wordt hem niet. Pas bij een actieradius van > 500 km per dag (winterdag) wordt het een ander verhaal.
Ik ga straks weer lekker voor een diesel, ook al rijdt een elektrische bak veel beter, heerlijk dat koppel dat altijd beschikbaar is.
Ik ga straks weer lekker voor een diesel, ook al rijdt een elektrische bak veel beter, heerlijk dat koppel dat altijd beschikbaar is.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Idem met bovenstaande. Zou ook enorm graag een elektrisch vehikel willen leasen/rijden, alleen dan moet de actieradius voor mij toch minimaal 500+ km zijn.
Voor mij persoonlijk is het sowieso nog geen optie omdat ik geen dedicated laadfaciliteiten heb (woonachtig in centrum – wel met laadpalen maar zijn publiek en dus niet gegarandeerd vrij). Daarnaast moet de auto nog fatsoenlijk ogen en leasebedrag niet te hoog zijn. Tesla is daarmee wel een leuke kandidaat maar is helaas te prijzig, naast het feit dat ik nu uberhaupt nog geen dedicated laadfaciliteiten heb.
Voor mij persoonlijk is het sowieso nog geen optie omdat ik geen dedicated laadfaciliteiten heb (woonachtig in centrum – wel met laadpalen maar zijn publiek en dus niet gegarandeerd vrij). Daarnaast moet de auto nog fatsoenlijk ogen en leasebedrag niet te hoog zijn. Tesla is daarmee wel een leuke kandidaat maar is helaas te prijzig, naast het feit dat ik nu uberhaupt nog geen dedicated laadfaciliteiten heb.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Ja ik neig er ook naar, een Polo GTI, ook al heeft het een slecht imago. Lijkt me een leuk wagentje, en automaat dus kan er ochtends ook gewoon lekker mee in de file staan. Is wel groot genoeg voor de komende 4 jaar. Ben nog alleenstaand, dus een kind komt er niet binnen 4 jaarLeolinedance schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 01:25:
[...]
In jouw geval zou ik lekker voor zo'n bommetje gaan. Zijn toch gave auto's in dat B segment. Denk er wel bij na dat je vaak 4-5 jaar met zo'n auto moet doen, dus een vooruitziende blik is wel aan te raden
Met een handbak kan dat ook hoorNitrambabo schreef op woensdag 07 september 2016 @ 07:30:
[...]
Ja ik neig er ook naar, een Polo GTI, ook al heeft het een slecht imago. Lijkt me een leuk wagentje, en automaat dus kan er ochtends ook gewoon lekker mee in de file staan.
Tot je iemand tegenkomt die al kinderen heeftIs wel groot genoeg voor de komende 4 jaar. Ben nog alleenstaand, dus een kind komt er niet binnen 4 jaar
Electrische auto's zijn nog niet geschikt voor vertegenwoordigers. Het overgrote deel van Nederland rijdt maar 10k KM/jaar, en ik verwacht dat toch meer dan 50% van de leaserijders minder dan 30k/jaar rijdt. Voor die groep is de EV al prima geschikt. Zeker met de 4% bijtelling, kan je met het bespaarde geld makkelijk een auto huren voor de vakantie.The Wizard schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 20:32:
Ik zou graag elektrisch willen rijden, maar zoals eerder aangehaald is het niet te doen, ik maak nu al weken van 50/60 uur met tussen de 1500 en 2000 km per week, en dan ook meerdere keren per dag de accu tussendoor opladen? Dat wordt hem niet. Pas bij een actieradius van > 500 km per dag (winterdag) wordt het een ander verhaal.
Als dat in 1 rit is, is een koffie pauze sowieso wel veilig om in te lassen. Even kwartiertje pauze om de aandacht weer bij de weg te krijgen/houden. Stuk veiliger dan zover mogelijk in 1 x doorrijden.Leolinedance schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 17:33:
En dan iedere langere rit zo gaan plannen dus, met wachttijd. Vandaag toevallig weer 300 km moeten rijden, dan had ik waarschijnlijk dus weer een half uur moeten stoppen. En dan kom je thuis en wil je vrouw de auto meenemen, moet ze eerst weer een uur wachten voordat hij vol genoeg is...
Als dat een dagtotaal is, gaat het om de mogelijkheid om op je afspraak te kunnen laden. Dat is nu nog niet zeker. Genoeg laadpalen die continue bezet zijn of waar je je auto na een uur weg moet halen (handig midden in een vergadering).
Als ik thuis kon laden zonder afhankelijk te zijn van een publieke laadpaal zou ik zeker elektrisch rijden serieus overwegen.
En juist bij lease rijders is er de grootste winst (milieu technisch) te behalen. Truus die 100 km per week rijdt stopt de global warming er niet mee. Harry die 2000km per week rijdt heeft een grotere impact. (Er vanuit gaande dat electrisch rijden ook echt beter is en zo).
Exact expert nodig?
Idem. En dan zou het toch prettig zijn als de oplaadpalen meer gemeengoed zouden zijn geworden bij de bedrijven waar ik kom, dan kan de auto tenminste laden terwijl ik aan het werk ben. Maar ik weet nu al dat dat nog wel even gaat duren, in mijn branche lopen ze niet voorop.The Wizard schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 20:32:
Moet zeggen dat ik het koppel van een diesel nog geen moment gemist heb sinds ik een benzine hybride rijd. Ook een Golf GTE is op de tussenacceleraties een stuk sneller dan bijvoorbeeld een BMW 320d met 184 pk. Hetzelfde geldt voor de volledig elektrische BMW i3.Ik ga straks weer lekker voor een diesel, ook al rijdt een elektrische bak veel beter, heerlijk dat koppel dat altijd beschikbaar is.
[ Voor 13% gewijzigd door Leolinedance op 07-09-2016 10:17 ]
Gooi een turbo op een benzine motor en je hebt dan ook lekker veel koppel idd.
Zijn 2 ritten, heen en terug. En als ik al een pauze in zou lassen duurt die 5-10 minuten.Crazy D schreef op woensdag 07 september 2016 @ 10:01:
[...]
Als dat in 1 rit is, is een koffie pauze sowieso wel veilig om in te lassen.
Ik vind dat je, zeker als jonge vent, toch wel 2,5 tot 3 uur aan een stuk moet kunnen rijden zonder vermoeid te raken. Ik heb daar totaal geen problemen mee. Niemand gaat een half uur voor aankomst op lokatie een pauze van een half uur inlassen om te snelladen toch?Even kwartiertje pauze om de aandacht weer bij de weg te krijgen/houden. Stuk veiliger dan zover mogelijk in 1 x doorrijden.
Meestal is het niet eens mogelijk om op te laden. Bij mijn bedrijf zijn de palen bijvoorbeeld alleen beschikbaar voor de werknemers. En bij mijn klanten schat ik dat slechts 10-20% maar laadpalen beschikbaar heeft.Als dat een dagtotaal is, gaat het om de mogelijkheid om op je afspraak te kunnen laden. Dat is nu nog niet zeker. Genoeg laadpalen die continue bezet zijn of waar je je auto na een uur weg moet halen (handig midden in een vergadering).
Ik kan thuis opladen, op mijn oprit heb ik een stopcontact aangelegd. Maar dan is het nog behelpen hoor. Zeker als je de auto ook nog privé gebruikt. Dan weer naar de sport, boodschappen, kinderen ophalen/wegbrengen etc. etc.Als ik thuis kon laden zonder afhankelijk te zijn van een publieke laadpaal zou ik zeker elektrisch rijden serieus overwegen.
True, true..En juist bij lease rijders is er de grootste winst (milieu technisch) te behalen. Truus die 100 km per week rijdt stopt de global warming er niet mee. Harry die 2000km per week rijdt heeft een grotere impact. (Er vanuit gaande dat electrisch rijden ook echt beter is en zo).
Ik rijd veel kilometers, maar mag juist geen PHEV omdat dat te duur wordt in exploitatie. Mijn werkgever is MVO zolang het maar niets kost..Crazy D schreef op woensdag 07 september 2016 @ 10:01:
En juist bij lease rijders is er de grootste winst (milieu technisch) te behalen. Truus die 100 km per week rijdt stopt de global warming er niet mee. Harry die 2000km per week rijdt heeft een grotere impact. (Er vanuit gaande dat electrisch rijden ook echt beter is en zo).
Verplicht diesel dus.
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
En hier is de Audi A5 Sportback zoals verwacht:

Ik vind 'm geweldig

Ik vind 'm geweldig
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
of een A4 XLPdeBie schreef op woensdag 07 september 2016 @ 15:53:
Is dat nou gewoon een kleinere A7?

Mooi kleurtje verder..
Ik ben heel erg gecharmeerd van de A7. Sierlijk, nét een beetje fout en met een leuk retro-kenmerk in de vormgeving (mij doet die iets-te-lange staart denken aan de 959).PdeBie schreef op woensdag 07 september 2016 @ 15:53:
Ziet er idd uit als een A7 die te heet gewassen isPdeBie schreef op woensdag 07 september 2016 @ 15:53:

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
A5 is prachtig, een van de mooiste. De nieuwe lijn en interieur is ook net als de A4 state of the art. Kost wat, heb je ook wat.
Ik vind de nieuwe A5 stiekem mooier dan een 3 serie. De shortlist is dus nu:
A5
3 Serie
A4
A5
3 Serie
A4
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Ik kon helaas de order niet meer wijzigen, desondanks bedankt voor de tipsfredkroket schreef op maandag 05 september 2016 @ 11:59:
[...]
Ik heb toevallig ook een V40 D3 Nordic+ besteld in Mussel Blue. Zonder Luxury Line, maar weer wel met GearTronic.
De pro-tip: bestel de volgende opties nog mee:
424 12 Volt aansluiting in bagageruimte
298 Neerklapbare rugleuning passagierstoel
Die 12 Volt is gewoon altijd handig (koelboxje op vakantie) en die neerklapbare stoel zorgt ervoor dat je met je V40 prima naar de Ikea kan om 2,5m even naar binnen te schuiven. Opties zijn bij elkaar € 120, maar geven een hoop plezier.
BLIS is overigens ook een waardeloze optie als je het mij vraagt. Heb het een jaar gehad op een V40, maar als je een beetje vlot doorrijd, is het overbodig. Alleen als je met een geringe snelheid gaat inhalen dan zou het lampje nu kunnen hebben... Maar ja, je rijdt maar met een V40 (dus te overzien).
Ik las trouwens eerder dat jij een D2 prima vond, wat heeft je echter doen besluiten om toch voor een D3 te gaan?
Haha, jij doet echt alles om je keuze voor een Audi goed te praten hewvkreg schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:20:
A5 is prachtig, een van de mooiste. De nieuwe lijn en interieur is ook net als de A4 state of the art. Kost wat, heb je ook wat.
Daarbij, Audi is inmiddels wel ingehaald door andere merken wat dat betreft. Kijk eens wat Peugeot tegenwoordig doet (3008).
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Net uit respect even gekeken. Zo lelijk die dashboards. Dat is toch onvergelijkbaar Peugeot wannabe SUV en Audi? Full Led is bij Peugeot een soort kerstverlichting... dat soort bejaarden bakken koop ik wel over 20 jaar. Maar dan wel van Porsche oid.
[ Voor 29% gewijzigd door wvkreg op 07-09-2016 21:52 ]
Ik heb inmiddels de inlog gegevens binnen van de Lease maatschappij. (van mossel)
En ik ben een beetje teleurgesteld ik had eigenlijk mijn zinnen gezet op een Octavia 1.6 diesel business style. Trekhaak er onder leer + de grote velgen en Ruby red qua lak en klaar.
Jammer genoeg gaat die vlieger niet op. Bij van mossel is een 32k kostende Octavia met 40k km per jaar bij 4 jaar ongeveer 871 per maand.
Even ter vergelijking een Ford Focus 1.5 Titanium lease edition met een hoop opties van vergelijkbare catalogus waarde kost zo'n 790 euro in de maand. De Opel Astra zit ongeveer gelijk.
Ach ik ben nog maar eens gaan kijken naar de Astra en Focus. De Astra heeft voor het gevoel een hoop meer pit dan mijn vorige Megane en Peugeot 308. Waar ik de Focus extreem "tam" vond ogen (op de neus na) kun je hem met het personal styling package nog best sportief aan kleden.
Voor nu heb ik hem zo aangekleed.
Zodra de dealer een titanium lease heeft staan daar ook nog eens een proefritje in maken. Ik heb me al over het spaceship interieur gezet en ik begin het uiterlijk van de focus te waarderen.
En ik ben een beetje teleurgesteld ik had eigenlijk mijn zinnen gezet op een Octavia 1.6 diesel business style. Trekhaak er onder leer + de grote velgen en Ruby red qua lak en klaar.
Jammer genoeg gaat die vlieger niet op. Bij van mossel is een 32k kostende Octavia met 40k km per jaar bij 4 jaar ongeveer 871 per maand.
Even ter vergelijking een Ford Focus 1.5 Titanium lease edition met een hoop opties van vergelijkbare catalogus waarde kost zo'n 790 euro in de maand. De Opel Astra zit ongeveer gelijk.
Ach ik ben nog maar eens gaan kijken naar de Astra en Focus. De Astra heeft voor het gevoel een hoop meer pit dan mijn vorige Megane en Peugeot 308. Waar ik de Focus extreem "tam" vond ogen (op de neus na) kun je hem met het personal styling package nog best sportief aan kleden.
Quickclear, elektrisch verwarmbare voorruit en rui € 0,- |
Deep Impact Blue metaallak € 700,- |
LIGHT UPGRADE PAKKET € 995,- |
LED dagrijverlichting en LED achterlichten (5-deur € 0,- |
SEAT PAKKET € 150,- |
ADVANCED TECHNOLOGY PAKKET € 0,- |
Elektrisch bedienbare kindersloten € 50,- |
Achteruitrijcamera € 300,- |
Bekleding Carpretto leatherGroove in Charcoal Blac € 1.150,- |
Trekhaak, vast, wagon,13-polig, met 90 kg toegest. € 799,- |
Individual full bodystyling kit € 1.350,- |
€ 5.494,- |
Zodra de dealer een titanium lease heeft staan daar ook nog eens een proefritje in maken. Ik heb me al over het spaceship interieur gezet en ik begin het uiterlijk van de focus te waarderen.
Game PC
Das best kras eigenlijk. Van Mossel is van huis uit een VAG dealer, Ford doen ze volgens mij nauwelijks. Then again hebben ze per 1-1-16 wel Ford Van Berkel overgenomen (met een aantal vestigingen), dus wellicht dat ze die wat op willen krikken.
Then again, het verschil qua ruimte tussen een Octavia en een Focus is best groot. Ik zou linea recta de Octavia kiezen - komt ook omdat ik in VAG stoelen nou eenmaal lekker zit.
Then again, het verschil qua ruimte tussen een Octavia en een Focus is best groot. Ik zou linea recta de Octavia kiezen - komt ook omdat ik in VAG stoelen nou eenmaal lekker zit.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Kleine toevoeging trouwens alles boven de 770 euro per maand is mijn eigen bijdrage (tot 125 euro).
Deze moet ik af tikken als ik het bedrijf voor het einde van mijn lease contract zou verlaten. (dus bij de Octavia is dat) aantal maanden nog in het contract maal 100 euro. Versus 30 / 40 euro voor de Opel / Ford.
Ik vind de ruimte ook heel fijn van de Octavia (rij eigenschappen ook). Echter de broekzak wil ook wat
.
De ford zou er ongeveer zo uit komen te zien.
Deze moet ik af tikken als ik het bedrijf voor het einde van mijn lease contract zou verlaten. (dus bij de Octavia is dat) aantal maanden nog in het contract maal 100 euro. Versus 30 / 40 euro voor de Opel / Ford.
Ik vind de ruimte ook heel fijn van de Octavia (rij eigenschappen ook). Echter de broekzak wil ook wat

[ Voor 12% gewijzigd door Shunt op 07-09-2016 22:14 ]
Game PC
Dat zie ik er ook in. En dat is positief, want ik vind de A7 geweldig!PdeBie schreef op woensdag 07 september 2016 @ 15:53:
Peugeot is in geen enkel opzicht met Audi te vergelijken. Audi kost meer, maar dan heb je ook echt wat. Persoonlijk vind ik het overall de fijnste auto's van de Duitste premium merken.P. Mekes schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:28:
[...]
Haha, jij doet echt alles om je keuze voor een Audi goed te praten he![]()
Daarbij, Audi is inmiddels wel ingehaald door andere merken wat dat betreft. Kijk eens wat Peugeot tegenwoordig doet (3008).
En de 4-serie?AllSeeyinEye schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:24:
A5
3 Serie
A4
Dan zou ik of teveel opties moeten laten of ik ga echt over de 500 euro aan bijtelling / maand...
Is een A5 zoveel goedkoper dan? Volgens mij zitten ze allebei in de 50-80k range van aanschafwaarde (RS en M versies uitgezonderd).
A5, A4 en 3 Serie krijg ik naar tevredenheid geconfigureerd voor 50k. De 4 Serie gaat daar tenminste 5k overheen met gelijke opties.
M'n vorige leasebak was een Focus (een 1.5 titanium met 150pk) en op gebied van rij eigenschappen was dat echt een heerlijke wagenShunt schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:12:
Ik vind de ruimte ook heel fijn van de Octavia (rij eigenschappen ook). Echter de broekzak wil ook wat.
Oh en trouwens, je hebt een optie voor stuurverwarming, kost 150eu. Die zou ik nemen, puur om tegen je collega's met verwarmde stoelen en verwarmde ruiten te kunnen zeggen dat jij een verwarmd stuur hebt
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
De D2 vond en vind ik ook echt wel prima. Sowieso wilde ik een automaat, dus het moest een D2 GearTronic worden. Een D3 lag ook in de mogelijkheden en dat scheelde uiteindelijk dan ook niet zoveel meer (€ 25 per maand) dus heb ik dat gekozen. En met de caravan (1500 kg) had de D2 niet veel over (veel schakelen, heel goed anticiperen), een D3 moet daarin wat flexibeler zijn.Katseviool schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:27:
[...]
Ik kon helaas de order niet meer wijzigen, desondanks bedankt voor de tips![]()
Ik las trouwens eerder dat jij een D2 prima vond, wat heeft je echter doen besluiten om toch voor een D3 te gaan?
Een V40 D4 mocht helaas niet, anders was dat denk ik mijn keuze geworden (een V60 D4 mocht dan overigens weer wel, maar dan ben ik verplicht mijn E-rijbewijs te gaan halen met de caravan die we hebben en de V40 is echt prima zat (op dit moment) voor de kinderen).
En mogelijk tel ik volgend jaar niet eens bij (prima privé auto) en dan maakt het eigenlijk niet uit.
Vergelijk je nou een Octavia diesel met een Astra en Focus benzine of lees ik dat verkeerd? Diesel is vaak duurder, dus kijk ook eens wat een Octavia met benzinemotor kost.... Met 40k en 4 jaar verwacht ik wel diesel, maar je weet maar nooit.Shunt schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:51:
Ik heb inmiddels de inlog gegevens binnen van de Lease maatschappij. (van mossel)
<knip>
Allemaal dieselgwystyl schreef op donderdag 08 september 2016 @ 08:51:
[...]
Vergelijk je nou een Octavia diesel met een Astra en Focus benzine of lees ik dat verkeerd? Diesel is vaak duurder, dus kijk ook eens wat een Octavia met benzinemotor kost.... Met 40k en 4 jaar verwacht ik wel diesel, maar je weet maar nooit.
Game PC
Ik heb net mijn nieuwe Octavia geleverd gekregen.
Auto van ongeveer 34k, en met 50.000 kilometer per jaar kwam die op 752 euro p/mnd uit.
Ik weet niet wat Van Mossel doet, maar het klinkt allemaal vrij duur...
Auto van ongeveer 34k, en met 50.000 kilometer per jaar kwam die op 752 euro p/mnd uit.
What Do You Call An Alligator In A Vest?
Let wel het is incl brandstof.bonyuri schreef op donderdag 08 september 2016 @ 09:00:
Ik heb net mijn nieuwe Octavia geleverd gekregen.
Verder blijken alle merken die eigenlijk niet in het standaard verkoop traject zitten bij de van mossel dealers extreem duur te zijn.
Game PC
Verwijderd
Voordeel van de Audi's is dat deze net weer wat nieuwer zijn qua model. Ik zou persoonlijk alleen voor de 3 gaan als je de 330e nog kunt leasen gezien de facelift eind volgend jaar. Maar goed, het is allemaal persoonlijk en het zijn stuk voor stuk mooie wagens. Ik heb mijn A4 begin deze week gekregen. Toch echt weer een stukje beter dan de V60 die ik had. Helemaal de 2.0TFSI met S-Tronic is echt super.AllSeeyinEye schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:24:
A5
3 Serie
A4
Maar dat komt omdat de restwaarde van VAG altijd zo goed is... oh wacht...Shunt schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:51:
Quickclear, elektrisch verwarmbare voorruit en rui € 0,- Deep Impact Blue metaallak € 700,- LIGHT UPGRADE PAKKET € 995,- LED dagrijverlichting en LED achterlichten (5-deur € 0,- SEAT PAKKET € 150,- ADVANCED TECHNOLOGY PAKKET € 0,- Elektrisch bedienbare kindersloten € 50,- Achteruitrijcamera € 300,- Bekleding Carpretto leatherGroove in Charcoal Blac € 1.150,- Trekhaak, vast, wagon,13-polig, met 90 kg toegest. € 799,- Individual full bodystyling kit € 1.350,- € 5.494,-
Totdat je hebt gereden, die wegligging van de Focus is echt heerlijk...The Eagle schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:07:
Das best kras eigenlijk. Van Mossel is van huis uit een VAG dealer, Ford doen ze volgens mij nauwelijks. Then again hebben ze per 1-1-16 wel Ford Van Berkel overgenomen (met een aantal vestigingen), dus wellicht dat ze die wat op willen krikken.
Dat ga ik echt missen bij een andere auto. Aan de andere kant slijten de banden wel erg hard
Ga eens rijden in beide...Shunt schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:12:
Kleine toevoeging trouwens alles boven de 770 euro per maand is mijn eigen bijdrage (tot 125 euro).
Ik vind de ruimte ook heel fijn van de Octavia (rij eigenschappen ook). Echter de broekzak wil ook wat.
[afbeelding]
Verschil moet er zijn, als je het geld niet hebt voor de BMW, kom je uit bij Audit_captain schreef op donderdag 08 september 2016 @ 08:05:
Is een A5 zoveel goedkoper dan? Volgens mij zitten ze allebei in de 50-80k range van aanschafwaarde (RS en M versies uitgezonderd).
Flauw, ik weet het
Zelfs de 105pk diesel rijdt prima!Widow schreef op donderdag 08 september 2016 @ 08:26:
M'n vorige leasebak was een Focus (een 1.5 titanium met 150pk) en op gebied van rij eigenschappen was dat echt een heerlijke wagenik denk niet dat ie je teleurstelt, het is zo ongeveer "de benchmark" als het aankomt op sportief sturende auto's in het C segment.
Oh en trouwens, je hebt een optie voor stuurverwarming, kost 150eu. Die zou ik nemen, puur om tegen je collega's met verwarmde stoelen en verwarmde ruiten te kunnen zeggen dat jij een verwarmd stuur hebt
Die heb ik nu en moet nog tot juni mee.
Blijft geweldig om andere auto's in de buitenbocht voorbij te gaan. Dan zie je de frustratie bij de ander in je binnen spiegel
Ik zat voor de grap eens bij benzine auto's te kijken (mogen wij officieel niet), maar een Jeep renegade is best goedkoop. Voordeel is dat je ver beneden budget blijft en een auto die je nergens ziet rijden.
Zou je de werkgever zo gek krijgen door 100 euro per maand aan eigen bijdrage tegenover de extra benzine kosten weg te strepen!?
Verwijderd
Dag allen,
Even een misschien 'domme' vraag.
Stel ik werk bij bedrijf X en ik krijg de mogelijkheid om een auto te leasen..
Kan ik dit ook afwijzen? En zelf een andere ZGAN/occassion auto leasen bij een andere firma?
Voorbeeld: Nieuwe VW Polo BLM, 180 per m.
Voorbeeld 2: VW Passat CC 1.8T voor 160 per m. (70dDKM oud)
Dank jullie wel.
Kan ik dit ook afwijzen? En zelf een andere ZGAN/occassion auto leasen bij een andere firma?
Dank jullie wel.
Het leuke is andere lease partijen die bieden de Octavia veeul goedkoper aan als de Focus. leaseplan bvb is de focus 890 incl brandstof en de octavia 840 waar de octavia 34k kost en de Focus 32k.dfrenner schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:19:
[...]
Maar dat komt omdat de restwaarde van VAG altijd zo goed is... oh wacht...
[...]
Totdat je hebt gereden, die wegligging van de Focus is echt heerlijk...
Dat ga ik echt missen bij een andere auto. Aan de andere kant slijten de banden wel erg hard
Ik ga er nog eens een mailtje aan wijden aan de fleet desk bij mijn werkgever, hopelijk dat we de octavia ook nog eens bij een andere leasemaatschappij kunnen neer leggen en dat die een "normale" prijs weet te geven.
In de focus komt binnenkort een proefrit in de juiste variant. Daar krijg ik binnenkort een mailtje / belletje over.Ga eens rijden in beide...
Wat zegt je werkgever er van?Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:21:
Dag allen,
Dank jullie wel.
Dat is namelijk 100% afhankelijk van de regels binnen het bedrijf. Bij ons is het mogelijk of je KM uit te laten betalen tot aan het bedrag of je krijgt het bruto lease bedrag uitgekeerd in loon. (dan gaat er de belasting vanaf en hou je netto een X bedrag over.
Hou er rekening mee dat er bij dat soort occasion lease er vaak lage KM per jaar bij zit en dat ze vrij duur kunnen zijn in brandstof die je zelf zult moeten betalen.
[ Voor 32% gewijzigd door Shunt op 08-09-2016 11:28 ]
Game PC
Verwijderd
Dit zul je moeten overleggen met je werkgever. Niet met ons. Afzien van de leaseauto kan vast wel. Maar neem aan dat je iets in return wilt. Dat zul je toch echt met de werkgever moeten opnemen. Ga je hier geen zinnig antwoord op krijgen.Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:21:
Dag allen,
Dank jullie wel.
Verwijderd
Thanks vriend.Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:26:
[...]
Dit zul je moeten overleggen met je werkgever. Niet met ons. Afzien van de leaseauto kan vast wel. Maar neem aan dat je iets in return wilt. Dat zul je toch echt met de werkgever moeten opnemen. Ga je hier geen zinnig antwoord op krijgen.
Verwijderd
Nou, mijn werkdag begint volgende week, pas te horen gekregen dat ik aangenomen ben!Shunt schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:25:
[...]
Het leuke is andere lease partijen die bieden de Octavia veeul goedkoper aan als de Focus. leaseplan bvb is de focus 890 incl brandstof en de octavia 840 waar de octavia 34k kost en de Focus 32k.
Ik ga er nog eens een mailtje aan wijden aan de fleet desk bij mijn werkgever, hopelijk dat we de octavia ook nog eens bij een andere leasemaatschappij kunnen neer leggen en dat die een "normale" prijs weet te geven.
[...]
In de focus komt binnenkort een proefrit in de juiste variant. Daar krijg ik binnenkort een mailtje / belletje over.
[...]
Wat zegt je werkgever er van?
Dat is namelijk 100% afhankelijk van de regels binnen het bedrijf. Bij ons is het mogelijk of je KM uit te laten betalen tot aan het bedrag of je krijgt het bruto lease bedrag uitgekeerd in loon. (dan gaat er de belasting vanaf en hou je netto een X bedrag over.
Hou er rekening mee dat er bij dat soort occasion lease er vaak lage KM per jaar bij zit en dat ze vrij duur kunnen zijn in brandstof die je zelf zult moeten betalen.
Ik zal nog gaan kijken, als ik wat netto hou aan de leasebedrag en tankpas krijg ben ik happy. (Of eventuele x bijdrage zelf of x keer mogen tanken per maand).
Ach, komt waarschijnlijk wel goed, thanks!
In 99% van de gevallen krijg je OF een lease auto met tank pas OF een vergoeding in de vorm van je bruto lease bedrag OF een KM vergoeding en in de extreem uitzonderlijke gevallen krijg je het bruto lease bedrag uitgekeerd + een kilometer bijdrage.Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:35:
[...]
Nou, mijn werkdag begint volgende week, pas te horen gekregen dat ik aangenomen ben!![]()
Ik zal nog gaan kijken, als ik wat netto hou aan de leasebedrag en tankpas krijg ben ik happy. (Of eventuele x bijdrage zelf of x keer mogen tanken per maand).
Game PC
Dat is meer voor het andere topic: Het grote Leaseauto-topicVerwijderd schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:35:
[...]
Nou, mijn werkdag begint volgende week, pas te horen gekregen dat ik aangenomen ben!![]()
Dit topic gaat echt om de keuze van de auto, in dat andere topic wordt ingegaan op o.a. de financiële, fiscale en juridische kant van het verhaal.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Ik vind het bij leaseplan wel meevallen:Shunt schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:25:
Het leuke is andere lease partijen die bieden de Octavia veeul goedkoper aan als de Focus. leaseplan bvb is de focus 890 incl brandstof en de octavia 840 waar de octavia 34k kost en de Focus 32k.
Skoda - Octavia Combi 1.6 TDI Greentech Ambition Business 5d
35.000/48
28k / 598 per maand ex brandstof
Ford - Focus 1.5 TDCi Titanium Lease Edition Wagon 5d
35.000/48
28k / 610 per maand ex brandstof
Bij de 2 liter diesels versie zie ik op basis van mijn kilometerrage hetzelfde terug.
Geen idee hoe het uitrustingsniveau in verhouding staat tot elkaar.
Wat mij opvalt bij de octavia, dat leaseprijs totaal niet in verhouding staat tot de aanschafprijs. Bij de octavia zelf dus... De ene octavia van 30.450 kost 595 euro (Skoda - Octavia Combi1.6 TDI Greentech Style 5d) en de andere van 29.490 euro kost 610 euro (Skoda - Octavia Combi 1.6 TDI Greentech Ambition Business DSG 5d)
naast aanschaf is er nog afschrijving, onderhoud, verzekering, wegenbelasting etc. Dit maakt ook uit in het leasebedrag. Volgens mij is een DSG automaat veel onderhoudsgevoeliger, dus wellicht daarom het hogere bedrag? Afschrijving is wellicht ook hoger?dfrenner schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:02:
[...]
Wat mij opvalt bij de octavia, dat leaseprijs totaal niet in verhouding staat tot de aanschafprijs. Bij de octavia zelf dus... De ene octavia van 30.450 kost 595 euro (Skoda - Octavia Combi1.6 TDI Greentech Style 5d) en de andere van 29.490 euro kost 610 euro (Skoda - Octavia Combi 1.6 TDI Greentech Ambition Business DSG 5d)
Ik vergelijk de Business Style + ongeveer 1500 / 2000 euro aan opties met een Ford Focus Titanium lease met ongeveer 5000 aan opties. Er zit ongeveer 10 euro per maand verschil in de Ford en de Octavia in voordeel van de octavia.dfrenner schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:02:
[...]
Ik vind het bij leaseplan wel meevallen:
Skoda - Octavia Combi 1.6 TDI Greentech Ambition Business 5d
35.000/48
28k / 598 per maand ex brandstof
Ford - Focus 1.5 TDCi Titanium Lease Edition Wagon 5d
35.000/48
28k / 610 per maand ex brandstof
Bij de 2 liter diesels versie zie ik op basis van mijn kilometerrage hetzelfde terug.
Geen idee hoe het uitrustingsniveau in verhouding staat tot elkaar.
Ik heb de vraag ook maar eens uitgezet bij mijn leasedesk. Bij de van mossel tool is het verschil dus ruim 60 / 80 euro. We zullen het antwoord maar weer rustig afwachten.
Game PC
Verwijderd
Je kunt niet shoppen? Je zit vast aan die ene LM? Wij doen zaken met drie, en dat is echt een uitkomst. Er is altijd wel één LM die verder onder de prijzen van de anderen zit.Shunt schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:50:
[...]
Ik vergelijk de Business Style + ongeveer 1500 / 2000 euro aan opties met een Ford Focus Titanium lease met ongeveer 5000 aan opties. Er zit ongeveer 10 euro per maand verschil in de Ford en de Octavia in voordeel van de octavia.
Ik heb de vraag ook maar eens uitgezet bij mijn leasedesk. Bij de van mossel tool is het verschil dus ruim 60 / 80 euro. We zullen het antwoord maar weer rustig afwachten.
We bestellen alles via de Van mossel site en die offerte gaat dan nog naar leaseplan volgens mij maar ik heb geen idee wat ze met het verschil in bedrag doen bij mijn vorige werkgever staken ze dat lekker in eigen zak.Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:52:
[...]
Je kunt niet shoppen? Je zit vast aan die ene LM? Wij doen zaken met drie, en dat is echt een uitkomst. Er is altijd wel één LM die verder onder de prijzen van de anderen zit.
Game PC
Het al de afschrijving/onderhoud zijn vermoed ik dan.Shunt schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:50:
[...]
Ik vergelijk de Business Style + ongeveer 1500 / 2000 euro aan opties met een Ford Focus Titanium lease met ongeveer 5000 aan opties. Er zit ongeveer 10 euro per maand verschil in de Ford en de Octavia in voordeel van de octavia.
Die is volgens mij voor VAG modellen zeer goed te berekenen gezien de lange historie en de hoeveelheid auto's, ditzelfde geld voor de rest waarde.
Overigens, mijn broertje heeft een Focus station maar wat is die achterin klein zeg

De kofferbak is aardig maar als er 2 goede volwassenen voorin zitten dan kunnen er alleen kinderen tot 5 jaar achterin.
En wat is die middenconsole lelijk

Ja achterin de Focus zit je inderdaad niet echt lekker (maar gelukkig zit ik daar toch niet
). Je kan ook onderhandelen bij LM's he. Ik vraag altijd diverse offertes op en probeer onze eigen LM , dan naar beneden te krijgen. Maar als je een VAG auto kiest, is onze LM al de goedkoopste, want ze zijn onderdeel van VAG.
Toen ik de Focus uitkoos, waren ze opeens wel heel duur. Toen heb ik een offerte bij Stern Lease opgevraagd (want dat is dan weer de voorkeurs-LM van Ford) en die was een stuk beter geprijsd. Toen wilde onze LM wel matchen met hun prijs. Prima geregeld toch?
Toen ik de Focus uitkoos, waren ze opeens wel heel duur. Toen heb ik een offerte bij Stern Lease opgevraagd (want dat is dan weer de voorkeurs-LM van Ford) en die was een stuk beter geprijsd. Toen wilde onze LM wel matchen met hun prijs. Prima geregeld toch?
Bij de facelift is de console een stuk mooier, vind ik. Of heb je 't over de facelift?
[ Voor 22% gewijzigd door tiguan op 08-09-2016 13:22 ]
Ik weet niet exact welk model hij heeft, ik zal eens googlentiguan schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:15:
Ja achterin de Focus zit je inderdaad niet echt lekker (maar gelukkig zit ik daar toch niet). Je kan ook onderhandelen bij LM's he. Ik vraag altijd diverse offertes op en probeer onze eigen LM , dan naar beneden te krijgen. Maar als je een VAG auto kiest, is onze LM al de goedkoopste, want ze zijn onderdeel van VAG.
[...]
Bij de facelift is de console een stuk mooier, vind ik. Of heb je 't over de facelift?
Het gekke is dat hij een kleine neus lijkt te hebben maar dat komt omdat het halve motor compartiment onder het dashboard zit. En dat is dan ook weer de reden dat er achterin zo weinig ruimte is.
Ook vond ik de diesel erg sloom aandoen ondanks de +-120pk.
Het dashboard van de Focus is na de facelift een stuk beter geworden, ik vond hem prettig werken. De ruimte achterin houdt niet over voor de passagiers en stukken minder als in mijn nieuwe Astra nu.
Verder vind ik alle Ford blokken altijd wat loom aandoen, ondanks dat ze op papier een fatsoenlijk vermogen hebben.
Verder zit de Focus wel gewoon goed in elkaar en rijdt het meer dan prima. Ik kan afgezien van de prestaties van het 1.0 blok (125pk) niet echt een "minpunt" opnoemen. Ik zeg expres "minpunt" want het blok komt verder wel prima mee en is soepel, je hebt alleen niet het gevoel dat er daadwerkelijk 125pk in zit.
Verder vind ik alle Ford blokken altijd wat loom aandoen, ondanks dat ze op papier een fatsoenlijk vermogen hebben.
Verder zit de Focus wel gewoon goed in elkaar en rijdt het meer dan prima. Ik kan afgezien van de prestaties van het 1.0 blok (125pk) niet echt een "minpunt" opnoemen. Ik zeg expres "minpunt" want het blok komt verder wel prima mee en is soepel, je hebt alleen niet het gevoel dat er daadwerkelijk 125pk in zit.
Automaat of handbak?
Ik vind een automaat vaak wat trager aanvoelen dan hij cijfermatig is. Dat komt omdat zaken als koppelomvormer en kick-down de reapons van gaspedaal naar wielkoppel iets minder direct maken. Ik heb 235pk en desondanks ook niet het gevoel dat ik met een raket onderweg ben.
Ik vind een automaat vaak wat trager aanvoelen dan hij cijfermatig is. Dat komt omdat zaken als koppelomvormer en kick-down de reapons van gaspedaal naar wielkoppel iets minder direct maken. Ik heb 235pk en desondanks ook niet het gevoel dat ik met een raket onderweg ben.
Vanmorgen een telefoontje van de dealer gekregen. Auto is al binnen, volgende week vrijdag ophalen!!
De trekhaak wordt ergens in week 48 gemonteerd maar dat is geen ramp.
De trekhaak wordt ergens in week 48 gemonteerd maar dat is geen ramp.
Ik heb in mijn eigen auto's nog altijd met een handbak gereden, dus dat is mijn referentie kader.
Als ik de 125pk/200Nm Focus vergelijk met de 150pk/230Nm Astra met elkaar vergelijk is het, ondanks het cijfermatige kleine verschil, wel een wereld van verschil.
Bij de Focus gaf het voor mijn gevoel geen verschil of je halfgas of volgas gaf, bij de Astra merk je toch wel meer een duw als je volgas geeft ipv halfgas.
Het verschil in 0-100 is op papier ook best fors 11,2 vs 8,5 seconde. Dat zit hem ook niet in het gewicht, want de Astra is maar een kleine 40kg lichter. Waar het dan wel in zit vraag ik mij al een tijdje af.
Nogmaals, de Focus presteert prima maar zijn concurrenten zijn qua prestaties beter. Ik zou de Focus verder aan iedereen aanraden.
Als ik de 125pk/200Nm Focus vergelijk met de 150pk/230Nm Astra met elkaar vergelijk is het, ondanks het cijfermatige kleine verschil, wel een wereld van verschil.
Bij de Focus gaf het voor mijn gevoel geen verschil of je halfgas of volgas gaf, bij de Astra merk je toch wel meer een duw als je volgas geeft ipv halfgas.
Het verschil in 0-100 is op papier ook best fors 11,2 vs 8,5 seconde. Dat zit hem ook niet in het gewicht, want de Astra is maar een kleine 40kg lichter. Waar het dan wel in zit vraag ik mij al een tijdje af.
Nogmaals, de Focus presteert prima maar zijn concurrenten zijn qua prestaties beter. Ik zou de Focus verder aan iedereen aanraden.
Zo'n zelfde verschil zit er dus ook tussen de Volvo C30 D2 115PK (0-100 in 11,3s) en de Volvo V40 D3 150PK (0-100 in 8,5s). En inderdaad, dat is voor het gevoel een wereld van verschil!B-Real schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:25:
Ik heb in mijn eigen auto's nog altijd met een handbak gereden, dus dat is mijn referentie kader.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Verwijderd
Ford blokken blijven toch wat achter. Ze kunnen de PKs en NMs waarschijnlijk minder lang leveren. Zie je ook terug bij de 2.0 ecoboost. Zelfs de 240PK uitvoering valt tegen.B-Real schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:25:
Bij de twee bovenstaande Volvo blokken is er wel een aardig verschil in PKs en ook met name in de NMs.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2016 14:55 ]
Los van het 30% extra vermogen: misschien haalt de V40 de 100 km.h in de 2e versnelling en de C30 net niet. Scheelt ook bijna een seconde op de sprint.Mx. Alba schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:33:
[...]
Zo'n zelfde verschil zit er dus ook tussen de Volvo C30 D2 115PK (0-100 in 11,3s) en de Volvo V40 D3 150PK (0-100 in 8,5s). En inderdaad, dat is voor het gevoel een wereld van verschil!
Het zal vooral te maken hebben met het koppel en wanneer dit beschikbaar is.
Ook een turbo is duidelijk merkbaar in het toerenbereik natuurlijk en dat maakt de beleving allemaal anders.
De Ford van mijn broertje is een handbak. Inderdaad bijna 11 seconden nodig voor naar de 100.
Mijn huidige Seat Leon ST (toch een slag groter en zwaarder) doet met 150pk dit in 8,2 seconden.
De V40 bakken zijn ook apart in hun performance curve. De top snelheid is bizar laag als je het vergelijkt met duitse blokken en gelijkwaardige PK's.
(Mijn Seat loopt 223km/h uit mijn hoofd op de teller en een D4 komt niet verder dan 190) .
Ook een turbo is duidelijk merkbaar in het toerenbereik natuurlijk en dat maakt de beleving allemaal anders.
De Ford van mijn broertje is een handbak. Inderdaad bijna 11 seconden nodig voor naar de 100.
Mijn huidige Seat Leon ST (toch een slag groter en zwaarder) doet met 150pk dit in 8,2 seconden.
De V40 bakken zijn ook apart in hun performance curve. De top snelheid is bizar laag als je het vergelijkt met duitse blokken en gelijkwaardige PK's.
(Mijn Seat loopt 223km/h uit mijn hoofd op de teller en een D4 komt niet verder dan 190) .
die 190 komt door de software matige beperking niet door de hardwareGeeMoney schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:51:
Het zal vooral te maken hebben met het koppel en wanneer dit beschikbaar is.
Game PC
Waarom zouden ze dat doen?Shunt schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:54:
[...]
die 190 komt door de software matige beperking niet door de hardware
Wettelijk hoeft dit pas op 250km/h .
Vanwege de eco-bandjes die onder een 14% D4 zitten. Een "gewone" D4 haalt namelijk 230 km/u.GeeMoney schreef op donderdag 08 september 2016 @ 16:09:
[...]
Waarom zouden ze dat doen?
Zie hier
Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.
Zoals hierboven: eco-banden. De gewone D4 loopt pakweg 230 km/h, de ECO versie (14% bijtelling) is begrensd op 190.GeeMoney schreef op donderdag 08 september 2016 @ 16:09:
[...]
Waarom zouden ze dat doen?
Begrenzing 250 is geen wettelijke eis, maar een stukje zelfregulering van de Duitse merken om wettelijk ingrijpen in de maximumsnelheid op de Autobahn te voorkopen. Daarvan was in de loop van de jaren '90 steeds meer sprake.
Daar zit je dan met de 18" velgen en Goodyear bandjes (non-eco) onder je V40, kun je niet eens door trappen
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic