Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.240 views

• thafusion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-10 23:24
Dat is wellicht nog een optie, ik moet de wagen via mijn.leaseplan bestellen, heeft iemand van jullie hier ooit nog een korting op weten te regelen?

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:51
dfrenner schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:26:
[...]

Bij ons is het juist één van de goedkoopste D-segmenters.
Een Mondeo titanium past bijvoorbeeld wel, maar Talisman moet al vrij basic en een Passat past helemaal niet in het budget.
Lijkt er sterk op dat je werkgever "deals" heeft of een merken beleid waar jij wellicht niets vanaf weet...
thafusion schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:57:
Dat is wellicht nog een optie, ik moet de wagen via mijn.leaseplan bestellen, heeft iemand van jullie hier ooit nog een korting op weten te regelen?
Geen korting direct in de lease ofzo maar ik heb wel een voorkeurs dealer af weten te dwingen en daar heb ik nog wel afspraken kunnen maken voor accessoires. (is wel 6 jaar en 2 auto's terug)

[ Voor 34% gewijzigd door GeeMoney op 01-09-2016 14:00 ]

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:48

gwystyl

Beugeltje dan maar?

thafusion schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:37:
Ben aan het twijfelen tussen de:
Renault Talisman Estate Energy dCi 110 Zen 5d - + Full LED koplampen + Parkeersensoren vóór
of de:
Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose 17 inch 5d

Ze kosten in de lease beide exact hetzelfde en hebben min of meer dezelfde opties, het liefst zou ik de Talisman Sedan nemen maar deze is qua bagage ruimte net wat te onpraktisch gezien ik vrij regelmatig voorwerpen wil vervoeren die anders niet meer mee kunnen... (trekhaak is op beide modellen niet te selecteren)...
Mijn eerste ingeving is: zeker de Talisman!, maar stiekem is de Kadjar ook wel leuk, en zo te zien in jouw geval praktischer..... volgens mij heb je je keus dan al....

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Renault Talisman Estate Energy dCi 110 Zen 5d - + Full LED koplampen + Parkeersensoren vóór
of de:

Ze kosten in de lease beide exact hetzelfde en hebben min of meer dezelfde opties, het liefst zou ik de Talisman Sedan nemen maar deze is qua bagage ruimte net wat te onpraktisch gezien ik vrij regelmatig voorwerpen wil vervoeren die anders niet meer mee kunnen... (trekhaak is op beide modellen niet te selecteren)...
Talisman natuurlijk!

Youtube: DashcamNL

• BlakHawk
GeeMoney schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:58:
Lijkt er sterk op dat je werkgever "deals" heeft of een merken beleid waar jij wellicht niets vanaf weet...
Nee hoor, communicatie met leasemij wordt één op één doorgestuurd naar mij altijd.
Ik zit niet gebonden aan merken.

Wij vragen auto's op, bij leaseplan en athlon.

• thafusion
gwystyl schreef op donderdag 01 september 2016 @ 14:00:
[...]

Mijn eerste ingeving is: zeker de Talisman!, maar stiekem is de Kadjar ook wel leuk, en zo te zien in jouw geval praktischer..... volgens mij heb je je keus dan al....
Daarom ook de optie voor de Talisman Estate ipv de Sedan. Maar staan de leaseprijzen redelijk vast, of moet de korting echt geregeld worden direct bij de dealer.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

thafusion schreef op donderdag 01 september 2016 @ 14:26:
[...]

Daarom ook de optie voor de Talisman Estate ipv de Sedan. Maar staan de leaseprijzen redelijk vast, of moet de korting echt geregeld worden direct bij de dealer.
Volgens mij worden dealers best stevig uitgeknepen door de leasemaatschappijen, dus doen ze weinig meer met korting. Als je geluk hebt kan je wat accessoires voor leuke prijzen krijgen. De leasemaatschappij bepaalt de leaseprijs, en die zal afhangen van hoeveel jouw bedrijf daar afneemt en wat voor afspraken ze verder maken. Daar kan je als leaser zelf verder weinig invloed op uitoefenen.

• VinnieV
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-06 08:18
thafusion schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:57:
Ik heb mijn 3 serie via Leaseplan besteld, daar was nog wel wat ruimte toen het ging over wielen en banden. De dealer bood me gratis 18" velgen. Dat vond LP niet zo leuk omdat er dan takkedure banden op moeten. Uiteindelijk op 17" uitgekomen in overleg met LP. Verder zit er niet veel ruimte in een leaseprijs, tenzij je kunt aantonen dat een concullega veel goedkoper levert. Dan heb je nog een kans

PSN gamertag: H3nk13024

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
VinnieV schreef op donderdag 01 september 2016 @ 15:13:
[...]

Ik heb mijn 3 serie via Leaseplan besteld, daar was nog wel wat ruimte toen het ging over wielen en banden. De dealer bood me gratis 18" velgen. Dat vond LP niet zo leuk omdat er dan takkedure banden op moeten. Uiteindelijk op 17" uitgekomen in overleg met LP. Verder zit er niet veel ruimte in een leaseprijs, tenzij je kunt aantonen dat een concullega veel goedkoper levert. Dan heb je nog een kans
de calculatie met LP was dan zeker al rond? want dan klopt hun calculatie niet meer en dan gaan ze inderdaad bokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ja. Hoe gaat dat eigenlijk. Ik haal morgen mijn Octavia op, maar helaas niet laten verlagen op de offerte. Zou ik er zelf gewoon een schroefzet onder kunnen gooien zonder dat de LM gaat miepen? Of is dat een heel aanvraagtraject (ik ga dan uit van dealer montage + garantie).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Can2
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 21:17
of de:

Beide zijn mooie auto's, maar Kadjar heb je wel wat kortere en kleinere kofferbak.
Heb je trouwens geen ruimte in je budget om een Talisman Intens uitvoeren te leasen? Dan heb je helemaal een hele complete en luxe uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieV
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-06 08:18
shameete schreef op donderdag 01 september 2016 @ 15:34:
[...]

de calculatie met LP was dan zeker al rond? want dan klopt hun calculatie niet meer en dan gaan ze inderdaad bokken.
Yup, dat doet ie automatisch (calculeren dus) op de site van LP , ik had in de vrije velden de velgen toegevoegd zonder prijs, daar kwam dus heel snel een telefoontje van. Mijn volgende gaat in ieder geval bij Alphabet besteld worden: banden, schade en onderhoud bij de dealer. Geen geklooi met banden bij Profile, onderhoud bij BMW en schades bij weer een andere toko...dat heeft me te veel vrije tijd gekost tijdens dit leasecontract....

[ Voor 0% gewijzigd door VinnieV op 02-09-2016 08:54 . Reden: type-o ]

PSN gamertag: H3nk13024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
VinnieV schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 08:53:
[...]

Yup, dat doet ie automatisch (calculeren dus) op de site van LP , ik had in de vrije velden de velgen toegevoegd zonder prijs, daar kwam dus heel snel een telefoontje van. Mijn volgende gaat in ieder geval bij Alphabet besteld worden: banden, schade en onderhoud bij de dealer. Geen geklooi met banden bij Profile, onderhoud bij BMW en schades bij weer een andere toko...dat heeft me te veel vrije tijd gekost tijdens dit leasecontract....
De tering, daar erger ik me ook altijd zo aan, die verschillende partijen om je auto te laten onderhouden.
Ik snap ook niet dat werkgevers daar mee akkoord gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thafusion
Can2 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 07:52:
[...]

Beide zijn mooie auto's, maar Kadjar heb je wel wat kortere en kleinere kofferbak.
Heb je trouwens geen ruimte in je budget om een Talisman Intens uitvoeren te leasen? Dan heb je helemaal een hele complete en luxe uitvoering.
Helaas, ik ga met deze uitvoeringen al over mijn leasebudget heen :|. De opties bij de Intense zijn meer nice to have features (zoals de massagestoel). Als ik nog duurder ga zal ik bepaalde opties moeten 'afkopen'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Can2
thafusion schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:06:
[...]

Helaas, ik ga met deze uitvoeringen al over mijn leasebudget heen :|. De opties bij de Intense zijn meer nice to have features (zoals de massagestoel). Als ik nog duurder ga zal ik bepaalde opties moeten 'afkopen'...
Ah vandaar, de Zen is inderdaad ook al een mooie volledige uitvoering. Ik ben benieuwd naar je uiteindelijke keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 21:34
ManiacScum schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 08:56:
[...]

De tering, daar erger ik me ook altijd zo aan, die verschillende partijen om je auto te laten onderhouden.
Dat doen werkgevers omdat leaseplan daardoor een scherpere prijs dan hun concurrenten neer kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
jongetje schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:13:
[...]

Dat doen werkgevers omdat leaseplan daardoor een scherpere prijs dan hun concurrenten neer kan zetten.
Ja ik heb geen Leaseplan, dus dat kan ik niet beoordelen. Maar Athlon, Noordlease deden dat ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:57

Griffin

Is mythical

VinnieV schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 08:53:
[...]

Mijn volgende gaat in ieder geval bij Alphabet besteld worden: banden, schade en onderhoud bij de dealer. Geen geklooi met banden bij Profile, onderhoud bij BMW en schades bij weer een andere toko...dat heeft me te veel vrije tijd gekost tijdens dit leasecontract....
Dat is niet altijd zo geweest. Ik heb een auto uit 2013 via Alphabet en moest toen gewoon naar een kwikfit oid. Nu kan dat gewoon bij de dealer. Onderhoud altijd bij de dealer. Echter mijn schade moet dan weer via schadenet.

Alleen nu bij nieuwe contracten alles via de dealer, maar ook aanmelden gaat via alphabet:
https://www.alphabet.com/nl-nl/one-stop-shopping & https://www.alphabet.com/nl-nl/onderhoud-en-reparaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:09

ArCadE

No banana available

dfrenner schreef op donderdag 01 september 2016 @ 14:08:
[...]

Nee hoor, communicatie met leasemij wordt één op één doorgestuurd naar mij altijd.
Ik zit niet gebonden aan merken.

Wij vragen auto's op, bij leaseplan en athlon.
Hier ook. Offerte opgevraagd voor een nieuwe Mondeo en die was bij Athlon 50e goedkoper dan bij Leaseplan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
ManiacScum schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 08:56:
Ik vind het best meevallen.
Bandenwissel doe ik het liefst op zaterdag ochtend, zodat ik er niet op een werkdag een uur aan kwijt ben.

Onderhoud pak ik mee op weg naar werk, met vervangend vervoer en schades heb ik niet zo vaak dus dat is altijd wanneer mij het het beste uitkomt.
ArCadE schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:54:
Hier ook. Offerte opgevraagd voor een nieuwe Mondeo en die was bij Athlon 50e goedkoper dan bij Leaseplan...
Mijn huidige Focus was ook een stuk goedkoper bij Athlon, dan bij Leaseplan.

[ Voor 21% gewijzigd door BlakHawk op 02-09-2016 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
dfrenner schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:09:
[...]

Ik vind het best meevallen.
Bandenwissel doe ik het liefst op zaterdag ochtend, zodat ik er niet op een werkdag een uur aan kwijt ben.

Onderhoud pak ik mee op weg naar werk, met vervangend vervoer en schades heb ik niet zo vaak dus dat is altijd wanneer mij het het beste uitkomt.

[...]

Mijn huidige Focus was ook een stuk goedkoper bij Athlon, dan bij Leaseplan.
Bandenwissel kan hier (Euromaster) niet op zaterdag, daarom kost het me ook extra tijd.
Op de één of andere manier valt mijn onderhoud altijd kort na de bandenwissel, daardoor lijkt het ook direct extra werk,

Anyhow, vandaag staat een proefrit gepland in de Volkswagen Passat, daarna wil ik nog proefrijden in de Talisman en de Guilia..... Van de Passat heb ik al het idee dat deze hem niet wordt gezien de Skoda Superb goedkoper is en zeker zo compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Griffin schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:45:
[...]

Dat is niet altijd zo geweest. Ik heb een auto uit 2013 via Alphabet en moest toen gewoon naar een kwikfit oid. Nu kan dat gewoon bij de dealer. Onderhoud altijd bij de dealer. Echter mijn schade moet dan weer via schadenet.

Alleen nu bij nieuwe contracten alles via de dealer, maar ook aanmelden gaat via alphabet:
https://www.alphabet.com/nl-nl/one-stop-shopping & https://www.alphabet.com/nl-nl/onderhoud-en-reparaties
Dit ligt niet aan de leasemij toch? Maar aan de afspraken/voorwaarden die je als werkgever stelt aan alle contracten. Zo kun je kiezen voor vervangend vervoer, of niet.

Zo hebben wij een hele tijd gelijkwaardig vervangend vervoer gehad, maar dan wel pas na 24 uur. Dit kon gewoon bij alle leasemij's (INGcarlease, nu Alphabet, Leaseplan en Athlon). Maar op dat moment gelden gewoon andere tarieven. Vrienden van mij zaten op dat zelfde moment ook bij Athlon, maar die hadden wel direct vervangend vervoer en een klasse lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
ManiacScum schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:12:
Bandenwissel kan hier (Euromaster) niet op zaterdag, daarom kost het me ook extra tijd.
Op de één of andere manier valt mijn onderhoud altijd kort na de bandenwissel, daardoor lijkt het ook direct extra werk,

Anyhow, vandaag staat een proefrit gepland in de Volkswagen Passat, daarna wil ik nog proefrijden in de Talisman en de Guilia..... Van de Passat heb ik al het idee dat deze hem niet wordt gezien de Skoda Superb goedkoper is en zeker zo compleet.
Onze Euromaster in Zoetermeer kan ook niet via de website op zaterdag, maar na een belletje wel.
Ik wil gewoon zaterdag direct om 9:00 uur, als het pas in juni kan, dan is dat zo. Ik ben daar vrij makkelijk in, het kost mij niets extra's (extra slijtage door met winterbanden door te rijden met 30 graden) en de leasemij wil dat ik het daar doe. Prima, maar ik ga dat niet ook nog eens op werkdagen doen. Die zijn al druk zat met werk/files en kinderen ;)

Guilia!!! _/-\o_

Ik vond de Hyundai Tucson via leaseplan direct heel goedkoop uit de bus komen. Denk dat ik daar nog eens naar ga kijken in de komende maanden. Ik vind het een erg mooie bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:11
Ik heb eigenlijk geen idee hoe dat bij mijn leasemij werkt (nieuwe werkgever, nieuwe leasemij) in elk geval is mijn Opel dealer tevens ook een Euromaster punt. Bandjes wisselen regelt de dealer dus maar lekker met de leasemij :)

Ben al lang blij dat ik nu én zomerbanden én winterbanden heb, bij mijn vorige werkgever en lease auto had ik verplicht all-season rommel. Tevens was ik over de Renault dealer ook niet te spreken, altijd discussie over gemaakte (simpele) afspraken, voor het wisselen van voorbanden was ik de auto twee dagen kwijt etc etc.

Terug naar de lease auto's. Ik hoor nu regelmatig een aanbieding van de A-Klasse AMG Night Editions voorbij komen. Geen idee wat het leasebedrag is, maar de auto lijkt me opzich een mooie aanbieding. Best een lekker wagentje ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard1992
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-03-2024
B-Real schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:32:
Ik heb eigenlijk geen idee hoe dat bij mijn leasemij werkt (nieuwe werkgever, nieuwe leasemij) in elk geval is mijn Opel dealer tevens ook een Euromaster punt. Bandjes wisselen regelt de dealer dus maar lekker met de leasemij :)

Ben al lang blij dat ik nu én zomerbanden én winterbanden heb, bij mijn vorige werkgever en lease auto had ik verplicht all-season rommel. Tevens was ik over de Renault dealer ook niet te spreken, altijd discussie over gemaakte (simpele) afspraken, voor het wisselen van voorbanden was ik de auto twee dagen kwijt etc etc.

Terug naar de lease auto's. Ik hoor nu regelmatig een aanbieding van de A-Klasse AMG Night Editions voorbij komen. Geen idee wat het leasebedrag is, maar de auto lijkt me opzich een mooie aanbieding. Best een lekker wagentje ook :)
Zelf ben ik ook in de markt voor een A-Klasse AMG Line of een Audi A3 limousine. Tot 30 september krijg je het Ambition pakket a 2700 euro gratis bij de A-Klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:57

Griffin

Is mythical

dfrenner schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:15:
[...]

Dit ligt niet aan de leasemij toch? Maar aan de afspraken/voorwaarden die je als werkgever stelt aan alle contracten. Zo kun je kiezen voor vervangend vervoer, of niet.

Zo hebben wij een hele tijd gelijkwaardig vervangend vervoer gehad, maar dan wel pas na 24 uur. Dit kon gewoon bij alle leasemij's (INGcarlease, nu Alphabet, Leaseplan en Athlon). Maar op dat moment gelden gewoon andere tarieven. Vrienden van mij zaten op dat zelfde moment ook bij Athlon, maar die hadden wel direct vervangend vervoer en een klasse lager.
Dat is ook waar. Maar ik doel puur op het onderhoud wat alphabet afgesproken heeft met de dealers. Zo krijg ik bij mijn dealer een vervangende auto mee, echter wel ik de klasse van 'wat er dan nog staat'. Als de auto voor schade moet oid krijg ik vervangende auto van gelijke klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Ik maak daar zelf afspraken over met mijn dealer...... ik krijg gewoon een representatieve auto mee van ze, zonder kosten. Laatste keer een Volvo V60 automaat, terwijl ik zelf V40 rijd.

Heb zelfs een keer een nieuwe XC90 meegehad, maar dat was slechts een teaser :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ow... moeilijk moeilijk

Shortlist is inmiddels heel kort geworden:
3 serie of A5.

Beide auto's vind ik qua model simpelweg mooi. Rijden beiden ook gewoon uitstekend. Aankleding is nagenoeg identiek. De A5 is daarbij iets goedkoper en ruimer dan de 3 serie.
Zelfs mevrouw Oogje kan niet kiezen tussen beide auto's...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
Misschien dat ik het gemist heb, maar waarom dan ook niet de 4-serie GC meenemen als potentiële kandidaat?

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

RomeoJ schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:24:
Misschien dat ik het gemist heb, maar waarom dan ook niet de 4-serie GC meenemen als potentiële kandidaat?
Omdat die bij gelijke uitrusting toch wel flink duurder is. Die gaat ver over de 50k heen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Ik heb besloten voor een Superb te gaan. Heeft iemand een absoluut aanradertje qua kleur? Mij kunnen de metallic-kleuren voor zover ik die heb kunnen zien, niet echte bekoren (voornamelijk varianten van grijs/beige/zwart zoals beige-achtig groen en grijzig blauw) dus denk aan simpel laser white om ook nog eens wat geld te besparen. Dat is wel een unilak, maar ik begrijp dat die niet meer zo 'slecht' zijn als vroeger. (minder krasgevoelig door laagje blanke lak?)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:43
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:21:
Ow... moeilijk moeilijk

Shortlist is inmiddels heel kort geworden:
3 serie of A5.

Beide auto's vind ik qua model simpelweg mooi. Rijden beiden ook gewoon uitstekend. Aankleding is nagenoeg identiek. De A5 is daarbij iets goedkoper en ruimer dan de 3 serie.
Zelfs mevrouw Oogje kan niet kiezen tussen beide auto's...
Een A5 SB krijg je ook niet onder de 60K in de lease vrees ik: http://www.audi.nl/A9R9CALK

Dan is een 3 serie veel goedkoper:

https://www.bmw.nl/vc/ncc...e=s1s1w2j1#CURRENT_CONFIG

Of heb je een andere configuratie in gedachten?

[ Voor 37% gewijzigd door wvkreg op 02-09-2016 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Laatst online: 18:59
Hyp Hyper schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:54:
Ik heb besloten voor een Superb te gaan. Heeft iemand een absoluut aanradertje qua kleur? Mij kunnen de metallic-kleuren voor zover ik die heb kunnen zien, niet echte bekoren
Ik heb mijn Octavia in het snoeihard blauw. Vind ik zelf erg mooi (maar het moet je liggen natuurlijk). Is die kleur niet beschikbaar ?

Deze kleur dus (willekeurig plaatje)

Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/08cy570bocct.jpg

Edit: Goh inderdaad. Net ff een auto geconfigureerd en het is echt alleen maar saai saai saai.

[ Voor 8% gewijzigd door Korvaag op 02-09-2016 14:04 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 08:15

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik heb besloten voor een Superb te gaan. Heeft iemand een absoluut aanradertje qua kleur? Mij kunnen de metallic-kleuren voor zover ik die heb kunnen zien, niet echte bekoren (voornamelijk varianten van grijs/beige/zwart zoals beige-achtig groen en grijzig blauw) dus denk aan simpel laser white om ook nog eens wat geld te besparen. Dat is wel een unilak, maar ik begrijp dat die niet meer zo 'slecht' zijn als vroeger. (minder krasgevoelig door laagje blanke lak?)
Er is hier een volledig topic volgens mij over op skodaforum.nl, in iedergeval een flinke lading ploatjes :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

wvkreg schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:54:
[...]

Een A5 SB krijg je ook niet onder de 60K in de lease vrees ik: http://www.audi.nl/A9R9CALK

Of heb je een andere configuratie in gedachten?
Yup. Geen leder (dat kan achteraf en configureer ik niet mee), en een 1.8 TFSI automaat. Geen klavier hout lak randje (ik heb dat altijd lelijk gevonden, hout of houtlook in een auto), geen B&O, geen memory op de stoelen (ik ben de enige die er in rijdt) en geen afgevlakt stuur. Ik neem dan weer wel de grotere navigatie en de 3 zits achterbank (zo lullig als één van de kinderen niet mee kan) :) Scheelt al snel 10k.

[ Voor 5% gewijzigd door AllSeeyinEye op 02-09-2016 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Korvaag schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 14:00:
[...]

Ik heb mijn Octavia in het snoeihard blauw. Vind ik zelf erg mooi (maar het moet je liggen natuurlijk). Is die kleur niet beschikbaar ?

[afbeelding]

Edit: Goh inderdaad. Net ff een auto geconfigureerd en het is echt alleen maar saai saai saai.
Dan moet je de rode bestellen, die zie je ook weinig rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 14:11:
[...]

Yup. Geen leder (dat kan achteraf en configureer ik niet mee), en een 1.8 TFSI automaat. Geen klavier hout lak randje (ik heb dat altijd lelijk gevonden, hout of houtlook in een auto), geen B&O, geen memory op de stoelen (ik ben de enige die er in rijdt) en geen afgevlakt stuur. Ik neem dan weer wel de grotere navigatie en de 3 zits achterbank (zo lullig als één van de kinderen niet mee kan) :) Scheelt al snel 10k.
Huh, je ging toch voor de 330e? Komt de nieuwe A5 ook niet binnenkort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLeeeet
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:25
Toch op het laatste moment mijn keuze bijgesteld en gekozen voor de handgeschakelde Renault Talisman Intens met 130PK. De reden(en)? Op de 110PK automaat geen sieruitlaten, 1.6 blok i.t.t. 1.5 en 20 PK meer. Uiteindelijk ziet de bestelling er als volgt uit:

Blanc Nacré;
Panorama dak;
Pack Cruising;
Pack Easy Park Assist.

Geschatte leverdatum staat op 22-12.

Can't wait!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:43
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 14:11:
[...]

Zoiets dan neem ik dan aan? http://www.audi.nl/AKJBKER7
Ik zou wel even op de nieuwe A5 SB wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
MrLeeeet schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 15:47:
Toch op het laatste moment mijn keuze bijgesteld en gekozen voor de handgeschakelde Renault Talisman Intens met 130PK. De reden(en)? Op de 110PK automaat geen sieruitlaten, 1.6 blok i.t.t. 1.5 en 20 PK meer.
Dan zie je weer hoe persoonlijk iets is. Ik heb (veel) liever een automaat dan paar PK minder en sieruitlaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-10 21:52
Ik zelf vind business gray metallic wel mooi, ook in verschillende licht omstandigheden. Daarnaast kan Brilliant silver metallic ook goed. Voor veel auto's geld hoe lichter de kleur hoe groter hij over kan komen.

Maakt ook uit of je een sedan of station hebt, bij de ene of de andere kleur kan de achterkant mooier uitvallen bij de station.

En ja in het wit kan zowel de sedan als de station erg mooi uitkomen, welke veriant is aan jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-10 21:52
MrLeeeet schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 15:47:
Toch op het laatste moment mijn keuze bijgesteld en gekozen voor de handgeschakelde Renault Talisman Intens met 130PK. De reden(en)? Op de 110PK automaat geen sieruitlaten, 1.6 blok i.t.t. 1.5 en 20 PK meer. Uiteindelijk ziet de bestelling er als volgt uit:

Blanc Nacré;
Panorama dak;
Pack Cruising;
Pack Easy Park Assist.

Geschatte leverdatum staat op 22-12.

Can't wait!
Waarom niet 02-01-2017 laten leveren ivm 22%, od is de auto nu 21%?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrLeeeet
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:25
satya schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 16:25:
Waarom niet 02-01-2017 laten leveren ivm 22%, od is de auto nu 21%?
Ja, deze uitvoering is 21%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
jongetje schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 14:51:
[...]

Dan moet je de rode bestellen, die zie je ook weinig rijden.
Daar heb ik inderdaad over gedacht, maar ik heb nu een Mazda in soul red (mica met hoop laagjes lak of zo) en ik ben bang dat ik elke keer zou denken dat ie niet zo mooi rood glimt in de zon als de Mazda. :P
Ik ga maar voor één van de 3 kleuren wit, denk ik. Dat vind ik doorgaans wel mooi op een grotere wagen.

Het wordt overigens een Active Businessline met verder bijna alle opties. (al zijn dat er niet al te veel)
Helaas met standaardvelgjes vanwege budgetlimiettechnische redenen. ;)
Als ik iets weet over de levertijd, laat ik het wel weten hier. (aangezien we het daar laatst over hadden)
Korvaag schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 14:00:
[...]

[afbeelding]

Yep! Die kleur had ik gekozen als ik voor de Octavia was gegaan. (even getwijfeld tussen een sterkere fully loaded Octavia en een wat minder rijk bedeelde (maar nog altijd prima) Superb)

[ Voor 29% gewijzigd door Hyp Hyper op 02-09-2016 17:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:40
LuPo schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 09:07:
[...]

Proefrijden. Wat voor de een een fijne auto is, is dat voor een ander helemaal niet.

[..]
Succes!
Rondje proefrijden liet inderdaad snel het verschil tussen D2 en D3 voelen. D3 heeft een stuk meer pit en vonden wij veel lekkerder rijden. Dus heb net online bij LeasePlan de wagen besteld:

- V40 D3 Nordic+
- Luxury pakker (zit eigenlijk alles al in wat je nodig hebt en graag zou willen hebben)
- Mussel Blue als kleur
- Leer amber kleur (licht bruin)
- Parkeersensoren

Ik vond verder dat BLIS voor de blinde hoeken wel interessant, dus die heb ik maar gewoon bijgeklikt. Belt net de dealer dat ik alles kon aanklikken, behalve die optie als ik die auto nog dit jaar wilde hebben... weer lekker slim dus, maar die gaat er weer af :P

Had nog getwijfeld over sound upgrade, maar las beetje wisselende verhalen dus die heb ik maar even laten hangen.

Nu even een week of 11 wachten 8)

[ Voor 15% gewijzigd door Katseviool op 02-09-2016 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 15:40:
[...]

Huh, je ging toch voor de 330e? Komt de nieuwe A5 ook niet binnenkort?
De 330e is inderdaad m'n eerste keus. Daar zit alleen een grote 'if' aan, en dat is dat m'n huidige auto 2 m'n afgekocht moet worden. En daarvan moet ik m'n baas nog overhalen.
wvkreg schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 15:59:
[...]

Zoiets dan neem ik dan aan? http://www.audi.nl/AKJBKER7
Ik zou wel even op de nieuwe A5 SB wachten :)
Zoiets: http://www.audi.nl/A2EL071D

Tja en wachten op de nieuwe.... Virtual cockpit is dan erg leuk, maar ik vind eerlijk gezegd het huidige model mooier... En daarbij zijn daar straks echt leuke kortingen op te verwachten.

[ Voor 38% gewijzigd door AllSeeyinEye op 02-09-2016 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 18:35:
[...]

De 330e is inderdaad m'n eerste keus. Daar zit alleen een grote 'if' aan, en dat is dat m'n huidige auto 2 m'n afgekocht moet worden. En daarvan moet ik m'n baas nog overhalen.

[...]

Zoiets: http://www.audi.nl/A2EL071D

Tja en wachten op de nieuwe.... Virtual cockpit is dan erg leuk, maar ik vind eerlijk gezegd het huidige model mooier... En daarbij zijn daar straks echt leuke kortingen op te verwachten.
Wat kost afkopen dan? Eventueel kun je dat toch zelf betalen? De 330e zal toch een 150 EUR per maand netto minder kosten in de bijtelling.En anders zijn er volgend jaar vast nog wel 330e's uit 2016 te krijgen.

Vraag me af of er zoveel kortingen zitten op de oude modellen. Alleen voorraad wellicht maar dat zul je niet willen. Vind hem toch echt wel weer een stuk meer van deze tijd, met name ook binnen.

Oh, en je config is een grapje zeker? Of is er iets mis gegaan? Ik zie een instappertje met 1.8 en handbak.

Krijg van de dash van het oude model echt wel een beetje een Seat gevoel trouwens.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2016 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 21:25:
[...]

Wat kost afkopen dan? Eventueel kun je dat toch zelf betalen? De 330e zal toch een 150 EUR per maand netto minder kosten in de bijtelling.En anders zijn er volgend jaar vast nog wel 330e's uit 2016 te krijgen.
Goed punt. Hou ik in voorkomend geval in de gaten.
Oh, en je config is een grapje zeker? Of is er iets mis gegaan? Ik zie een instappertje met 1.8 en handbak.
Als ik 'm laad dan zie ik een middel aangeklede 1.8 multitronic van 50k...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Gisteren de Octavia opgehaald. Ben me kapot geschrokken. De 1.0 is vlot, trekt lekker door als je dat wil en laat op geen enkel moment zien dat het een trage auto is. Ben al druk aan het bellen en rijd 160+. Oppassen dus.

Dynamic stoelen zijn fantastisch, xenon ook, columbus al helemaal.
Wat een auto. En dat voor zo'n prijs. Aanraader. Fotos komen later.

P.s. Sinds kort heb je inderdaad een app zoals de connected series van VW. Rittenregistratie, op afstand uitlezen, locaie bepalen en een pushnite krijgen bij de verplaatsing van de auto! Jeej. Nerd Kecin is blij.

Groot ook :o

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Netjes, veel plezier! Na veel wikken en wegen heb ik ook een keuze gemaakt voor een nieuwe leaseauto ter vervanging van mijn Mégane hatchback uit 2012. Ik twijfelde tussen een nieuwe Mégane Bose en een A3. Ik heb uiteindelijk gekozen voor een A3 Sportback Design 1.6 TDI (110 pk) S tronic met waarschijnlijk de volgende opties:

[quote][list]• Achteruitrijcamera (KA2)
• Assistentiepakket (PCE)
[list]• Audi active lane assist (PCB)
• Audi adaptive cruise control inclusief Audi pre sense front (PCG)
• File assistent / Emergency assist (79C)
• Grootlichtassistent (8G1)
• Audi drive select (2H6)
• Audi smartphone interface (UI2)
• Buitenspiegels, elektrisch inklapbaar en links automatisch dimmend (6XK)
• Digitale radio-ontvangst (QV3)
• Licht- en regensensor inclusief dimmende binnenspiegel (PU7)
• Matrix LED-koplampen (PXC)
• Opberg- en bagageruimtepakket (QE1)
• Pro Line Plus (WFP)
  • MMI navigatie plus (PNQ)
  • Parkeerhulp plus met selectieve weergave (7X2)
  • Audi virtual cockpit (9S8)
  • Comfortairconditioning (9AK)
  • Audi soundsystem (9VD)
  • Sportstuurwiel, multifunctioneel in leder, driespaaks met paddels (1XX)
  • Wegrijassistent (UH2)
Ik mis dan nog een aantal opties die ik op zich wel zou willen hebben (2.0 TDI motor, sportstoelen, comfortsleutel, side assist, B&O audio en nog aantal kleine dingen), maar dat wordt echt te veel. Al met al een wel overwogen keuze, waar toch nog best veel tijd in is gaan zitten. Met name de infotainment gaf uiteindelijk de doorslag. Dat heeft Audi met MMI plus en virtual cockpit naar mijn mening toch veel beter voor elkaar dan Renault met R-Link 2.

Overigens merkte ik ook dat losse opties meer kosten in de lease dan een hogere basisprijs. Een A3 Sportback met 2 liter diesel (handgeschakeld), Pro Line S pakket en een klein aantal opties heeft ongeveer dezelfde fiscale waarde, maar kost bij ons in de lease een paar tientjes minder per maand dan mijn uiteindelijke keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-10 00:04
Ben ook bezig om een auto uit te zoeken.

En de A3 SB zou ik ook precies zo configureren! op welke leaseprijs komt die zo @Joni?

Andere auto die ik wel interessant vind is een mooi aangeklede Leon ST, vooral door de extra ruimte en denk dat die ook beter in mijn leasebudget past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
De leaseprijs is ongeveer € 800,- exclusief BTW en brandstof op basis van 36.000 km / 54 maanden (geen vrije dealerkeuze voor aanschaf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 21:36:

Als ik 'm laad dan zie ik een middel aangeklede 1.8 multitronic van 50k...
Vaag, in Edge krijg ik idd wel de juiste config. Mooie bak. Alleen zou een zwaarder blok wel passen. Of durf je het aan om te chippen? Is toch wel lekker 100pk te plussen. Maar ja..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2016 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:13
GeeMoney schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:58:
[...]

[...]
Ik denk dat het eerder andersom is. Niet de werkgever van dfrenner maar juist de werkgever van t_captain heeft een rare leasemaatschappij in de armen. Een Mondeo is absoluut niet zo duur in de lease (mits je gelijkwaardige types vergeijkt) zeker 100 in de maand goedkoper dan een Passat. Het klinkt mij dan ook niet raar in de oren dat een passat niet past maar een mondeo wel.

Wat betreft t_captain:
Voor een 750 in de maand kun je een nette 2 liter diesel titanium rijden (3jr/40k). Heb er net van de week eentje geaccordeerd. En ik weet 100%% zeker dat ik geen merkenbeleid heb :+
Dus als je werkgever 1100 wilt hebben voor een Mondeo aan je voorlegt dan heeft juist deze een merkenbeleid/ontmoedigingsbeleid, net hoe je het wilt noemen.

Als ik t_captain was en ik zou graag een mondeo willen zou ik de dealer even vragen zijn eigen leaseofferte te printen. Druk je die je werkgever onder de neus met de subtiele opmerking dat het erop lijkt dat hij voor 400 euro in de maand genaaid word >:). Ben benieuwd wat voor prachtig verhaal je dan te horen krijgt.

[ Voor 8% gewijzigd door thefox154 op 04-09-2016 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
thefox154 schreef op zondag 04 september 2016 @ 13:17:
[...]

Ik denk dat het eerder andersom is. Niet de werkgever van dfrenner maar juist de werkgever van t_captain heeft een rare leasemaatschappij in de armen. Een Mondeo is absoluut niet zo duur in de lease (mits je gelijkwaardige types vergeijkt) zeker 100 in de maand goedkoper dan een Passat. Het klinkt mij dan ook niet raar in de oren dat een passat niet past maar een mondeo wel.

Wat betreft t_captain:
Voor een 750 in de maand kun je een nette 2 liter diesel titanium rijden (3jr/40k). Heb er net van de week eentje geaccordeerd. En ik weet 100%% zeker dat ik geen merkenbeleid heb :+
Dus als je werkgever 1100 wilt hebben voor een Mondeo aan je voorlegt dan heeft juist deze een merkenbeleid/ontmoedigingsbeleid, net hoe je het wilt noemen.

Als ik t_captain was en ik zou graag een mondeo willen zou ik de dealer even vragen zijn eigen leaseofferte te printen. Druk je die je werkgever onder de neus met de subtiele opmerking dat het erop lijkt dat hij voor 400 euro in de maand genaaid word >:). Ben benieuwd wat voor prachtig verhaal je dan te horen krijgt.
750 inclusief brandstof? (want dat is die prijs van t_captain)
Da's wel een erg mooie prijs. Dat gaat voor wagens in die klasse bij mijn werkgever snel over de 900 heen richting 1000. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Hyp Hyper schreef op zondag 04 september 2016 @ 13:28:
[...]

750 inclusief brandstof? (want dat is die prijs van t_captain)
Da's wel een erg mooie prijs. Dat gaat voor wagens in die klasse bij mijn werkgever snel over de 900 heen richting 1000. :o
Nee dat is exc brandstof.
Dan zal er nog wel een ~100 bovenop komen als je brandstof erin wilt.
Wordt hij voor 250 a 300 genaaid ipv 400 :9
Wij leasen alle exc brandstof leaseplan etc zijn ook hierin niet interessant maar dat is een ander onderwerp.

[ Voor 10% gewijzigd door thefox154 op 04-09-2016 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Octavia, Golf, A3, Mazda 6 en Avensis gaan bij ons voor ca 800 a 900 excl brandstof.
A4, Mondeo, 3 Serie etc gaan voor 1k+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
thefox154 schreef op zondag 04 september 2016 @ 14:03:
[...]

Nee dat is exc brandstof.
Dan zal er nog wel een ~100 bovenop komen als je brandstof erin wilt.
Wordt hij voor 250 a 300 genaaid ipv 400 :9
Wij leasen alle exc brandstof leaseplan etc zijn ook hierin niet interessant maar dat is een ander onderwerp.
Ok. Als het om 100 euro voor brandstof gaat bij zo'n wagen, word ik voor 'maar' 200 euro genaaid. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op zondag 04 september 2016 @ 14:54:
Octavia, Golf, A3, Mazda 6 en Avensis gaan bij ons voor ca 800 a 900 excl brandstof.
A4, Mondeo, 3 Serie etc gaan voor 1k+
Echt?

Mijn golf gaat voor nog geen 700 ex brandstof. En dat is incl alle verzekeringen en winterbandenregeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
shameete schreef op zondag 04 september 2016 @ 15:43:
[...]

Echt?

Mijn golf gaat voor nog geen 700 ex brandstof. En dat is incl alle verzekeringen en winterbandenregeling.
Dat valt bij ons ook mee idd. Benzinegolfjes beginnen incl. brandstof rond de 650 en dieseltjes rond de 750. Met leuke aankleding dus iets van 750 respectievelijk 850.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Echt. 3 jaar, 50k km/jr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Daar gaan we weer. At random leaseprijzen vergelijken. Redelijk nutteloos aangezien iedereen weer andere variabelen heeft. Looptijd/kms/brandstof/verzekering/kortingen/opties etc. Een indicatie is via bijvoorbeeld leaseplandirect wel te krijgen

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2016 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrambabo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-06 20:35
Ik mag ook een auto gaan uitzoeken, zal volgend jaar pas op kenteken komen dus 22%. 850 inc brandstof op basis van 35k/4jr. Verder geen eisen waar ik aan moet voldoen, het mag allemaal. Enige eis die ik zelf heb: ik wil een automaat, tenzij het echt een leuke auto is om te rijden.

Op dit moment op de shortlist: Skoda Octavia 1.4 tsi met alles erop wat ik zou willen, zou netto 287 euro per maand kosten, of de nieuwe 1.0 TSI, die zou slechts iets van 240 euro netto kosten ,toch weer een groot verschil.
Andere optie is de nieuwe Megane 1.2 TCE Bose, met ook alles erop, iets trager dan de Octavia. Ik vind beide een mooie auto, Octavia ziet er gewoon netjes uit met de juiste opties, de Megane vind ik ook mooi, al verschilt het wel per dag hoe mooi ik hem vind, die zou 270 netto kosten. Verder heb ik zon beetje alles bekeken in het C-Segment, Golf en A3 zijn duur, net als de A klasse en 1 serie. Mazda 3 is leuk aangekleed qua opties, maar best duur in de lease, en ik wil graag een automaat wat bij Mazda ook best prijzig is. Astra komt best duur uit met de 1.4 Turbo, en ik weet niet of ik de 1.0 wil. Wil graag een wat sterkere motor nu het toch niet meer uitmaakt voor de bijtelling.

Maar nu vroeg ik mij af of ik niet gewoon beter voor een leuke auto uit het B segment moet gaan, denk een Clio RS, Ibiza Cupra, dat soort wagentjes. Ik ben nog alleenstaand, en 95% van de keer zit ik alleen in de auto, de andere 5% met zijn tweeën, dus ruimte heb ik niet nodig. Alleen hoe groot is het verschil in comfort tussen het B en C segment. Heb je in een B segment auto meer last van rijwind e.d.? dat is wat lastiger uit een proefrit te krijgen aangezien je dan maar net geluk moet hebben dat er wat wind staat. Ben benieuwd of er meer mensen zijn die voor een segment lager, maar luxere auto(of sneller) hebben gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nitrambabo schreef op zondag 04 september 2016 @ 17:26:
Ik mag ook een auto gaan uitzoeken, zal volgend jaar pas op kenteken komen dus 22%. 850 inc brandstof op basis van 35k/4jr. Verder geen eisen waar ik aan moet voldoen, het mag allemaal. Enige eis die ik zelf heb: ik wil een automaat, tenzij het echt een leuke auto is om te rijden.

Op dit moment op de shortlist: Skoda Octavia 1.4 tsi met alles erop wat ik zou willen, zou netto 287 euro per maand kosten, of de nieuwe 1.0 TSI, die zou slechts iets van 240 euro netto kosten ,toch weer een groot verschil.
Andere optie is de nieuwe Megane 1.2 TCE Bose, met ook alles erop, iets trager dan de Octavia. Ik vind beide een mooie auto, Octavia ziet er gewoon netjes uit met de juiste opties, de Megane vind ik ook mooi, al verschilt het wel per dag hoe mooi ik hem vind, die zou 270 netto kosten. Verder heb ik zon beetje alles bekeken in het C-Segment, Golf en A3 zijn duur, net als de A klasse en 1 serie. Mazda 3 is leuk aangekleed qua opties, maar best duur in de lease, en ik wil graag een automaat wat bij Mazda ook best prijzig is. Astra komt best duur uit met de 1.4 Turbo, en ik weet niet of ik de 1.0 wil. Wil graag een wat sterkere motor nu het toch niet meer uitmaakt voor de bijtelling.

Maar nu vroeg ik mij af of ik niet gewoon beter voor een leuke auto uit het B segment moet gaan, denk een Clio RS, Ibiza Cupra, dat soort wagentjes. Ik ben nog alleenstaand, en 95% van de keer zit ik alleen in de auto, de andere 5% met zijn tweeën, dus ruimte heb ik niet nodig. Alleen hoe groot is het verschil in comfort tussen het B en C segment. Heb je in een B segment auto meer last van rijwind e.d.? dat is wat lastiger uit een proefrit te krijgen aangezien je dan maar net geluk moet hebben dat er wat wind staat. Ben benieuwd of er meer mensen zijn die voor een segment lager, maar luxere auto(of sneller) hebben gekozen.
Hier beetje hetzelfde probleem. Je mag benzine gaan rijden ook? Vaak zie je in de B klasse dat het hele kleine diesels zijn en al helemaal niet met automaat.
Grote kans dat ik toch ga voor een megane GT-line!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrambabo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-06 20:35
Megane GT-Line is mooi! Ik heb zelf even gekeken naar de Megane GT, maar die wordt me te duur (320~ netto in de maand) en dan mis ik nog active cruise control en bose speakers. Maar dat past niet meer in het budget, dus die heb ik maar uit mijn hoofd gezet.

Scheelt wel veel dat ik benzine mag, dat komt vaak een stuk goedkoper uit. En het geeft me de kans om bijvoorbeeld een Ibiza Cupra, of een Clio RS te kiezen, mocht ik dat willen, maar daar twijfel ik dus enorm over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:49
DennusB schreef op zondag 04 september 2016 @ 18:34:
[...]

Hier beetje hetzelfde probleem. Je mag benzine gaan rijden ook? Vaak zie je in de B klasse dat het hele kleine diesels zijn en al helemaal niet met automaat.
Grote kans dat ik toch ga voor een megane GT-line!
De station of de hatchback? Ben zelf erg tevreden over de hatchback. :)

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:32

Shunt

Boe

Ik baal echt als een stekker dat de nieuwe Megane geen optie voor mij is.
Qua design vind ik het echt een mega vette bak. En in de megane GT estate zit ook het 4 control systeem. Ik heb mij laten vertellen dat de estate stuurt in de bochten als een clio hatchback.

Binnen kort maar eens een proefritje maken in de Opel 88k en het 100+ kw model. Tenzij die echt extreem bijzonder rijden zal de keuze toch voor een octavia zijn.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Hyp Hyper schreef op zondag 04 september 2016 @ 15:29:
[...]

Ok. Als het om 100 euro voor brandstof gaat bij zo'n wagen, word ik voor 'maar' 200 euro genaaid. :P
Hangt van de leasem af. Kijk maar eens in de leasetopics. Ik heb hier GTE's voorbij zien komen op 40k per jaar met 75 euro brandstof voorschot... Dat wordt dus fors nabetalen. Berekend een leasem een heel hoog brandstofvoorschot (eventueel in overleg met werkgever) dan krijgt de werkgever het niet gebruikte 'tegoed' terug. Daarom kies ik er in mijn bedrijf voor gewoon te betalen wat er verbruikt wordt.

In het geval van 40k per jaar, /12 maand / 20 (1:20 voor het gemak) = 166 liter / 0,876 exclusief BTW voor een liter diesel = € 145,- euro aan diesel. Gebruik je een brandstofkaart die nog wat korting narekent ben je nog iets goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Fanatix schreef op zondag 04 september 2016 @ 19:07:
[...]

De station of de hatchback? Ben zelf erg tevreden over de hatchback. :)
De hatchback :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:20
thefox154 schreef op zondag 04 september 2016 @ 13:17:
[...]

Wat betreft t_captain:

Een werkgever heb ik niet, ik had de prijs even opgezocht op Leaseplandirect (en de noodzakelijke aanpassingen gemaakt zoals BTW-correctie en brandstof). Kwam op 950 euro incl brandstof voor een 2.0TDCi Trend zonder opties. Bijtelling ongeveer 8500 per jaar (25% over 34k). Totale netto kosten ongeveer 800 euro per maand. Vond het een beetje duur voor het plezier wat ik aan de (overigens wel heel mooie) auto zou hebben.

Na wat omzwervingen op internet heb ik besloten om opnieuw privé te rijden en een tweedehands 530d gekocht ;)

Die moet je niet zakelijk willen rijden (bijtelling 25% over cataloguswaarde 76k), maar een aantal jaar oud gaan ze relatief heel goedkoop over de toonbank en het zijn echt meersterlijke auto's.

[ Voor 13% gewijzigd door t_captain op 05-09-2016 06:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Nitrambabo schreef op zondag 04 september 2016 @ 17:26:
Ik heb 3 maanden een Clio Estate als voorloopauto gehad. Dit was er één die me toegeschoven was dus waarschijnlijk had ik niet alle opties die ik zelf uitgekozen zou hebben, maar de basics zaten er wel op. Op zich een fijne en comfortabele auto, die stiller was dan ik verwacht had. Ik had daarvoor een Laguna uit 2005 privé, en verwachtte dat het een grote stap terug zou zijn. Dat viel uiteindelijk mee, maar toen ik eenmaal mijn uitgezochte auto kreeg, merkte ik dat het toch wel een groot verschil is tussen B- en C-segment. Ik heb nu een Honda Civic tourer, en daarin is alles gewoon net wat steviger uitgevoerd en beter uitgewerkt dan in de Clio. Een B-segmenter is tegenwoordig al een echte auto (vergeleken met de brommobiel-achtige blikjes uit jaren '90 of eerder), maar isolatie is vaak net wat minder, snufjes net wat minder uitgebreid e.d.
Of je dat goed genoeg vindt moet je zelf bedenken. Het lijkt me zeker geen straf, maar als je veel km's moet rijden zou ik zelf eerder voor een C-segmenter gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:51
t_captain schreef op maandag 05 september 2016 @ 06:46:
[...]

Een werkgever heb ik niet, ik had de prijs even opgezocht op Leaseplandirect (en de noodzakelijke aanpassingen gemaakt zoals BTW-correctie en brandstof). Kwam op 950 euro incl brandstof voor een 2.0TDCi Trend zonder opties. Bijtelling ongeveer 8500 per jaar (25% over 34k). Totale netto kosten ongeveer 800 euro per maand. Vond het een beetje duur voor het plezier wat ik aan de (overigens wel heel mooie) auto zou hebben.

Na wat omzwervingen op internet heb ik besloten om opnieuw privé te rijden en een tweedehands 530d gekocht ;)

Die moet je niet zakelijk willen rijden (bijtelling 25% over cataloguswaarde 76k), maar een aantal jaar oud gaan ze relatief heel goedkoop over de toonbank en het zijn echt meersterlijke auto's.
Niet zakelijk rijden? Dat soort auto's worden dan toch met Financial Lease constructies gedaan?
Privé zo'n bak rijden van max 3-4 jaar oud neemt een behoorlijke afschrijving met zich mee. Nog maar te zwijgen over het verbruik. (als je gelukt hebt 1 op 12?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik tel het hele plaatje: bedrijf en rijder. Dat geldt voor een ondernemer en voor een werknemer als zijn baas flexibel en budgetneutraal kan schakelen tussen manieren van belonen.

Zakelijk rijden heeft een voordeel: de autokosten komen uit de zaak (dus: voor loon- en inkomstenbelasting). En een nadeel: bijtellen.

Het is gunstig zolang de werkelijke autokosten hoger zijn dan de bijtelling. Bij een nieuwe 530 kan dat het geval zijn, vooral
omwille van de enorme afschrijving. Neem je de auto tweedehands (waar het gros van de afschrijving door een ander is genomen), kom je niet goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
t_captain schreef op maandag 05 september 2016 @ 06:46:
[...]

Kwartje vallen langzaam op zijn plaats, je telt de bijtelling erin mee lijkt het.

Overigens goede keuze een 530d rijd heerlijk!! Veel rijplezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Can2
TommyGun schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:37:
Ik ben totaal geen liefhebber van Renault maar ik heb zojuist in de nieuwe Talisman van een collega gereden (dCi 110) maar wat rijdt dat ding fijn zeg! En hij ziet er ook nog 's geweldig uit. Maakt mijn keuze voor een nieuwe leaseauto alleen maar lastiger...
Was het een estate of een sedan?
En vond je dat de dCi 110 genoeg vermogen heeft voor de auto? Hoe vond je de auto verder?
Ik twijfel namelijk of die motor niet te licht is voor de Talisman..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
thefox154 schreef op maandag 05 september 2016 @ 10:32:
[...]

Kwartje vallen langzaam op zijn plaats, je telt de bijtelling erin mee lijkt het.
Inderdaad. Als ik 900 euro per maand zakelijk uitgeef aan de auto, dan kost me dat netto pakweg 450. Een bijtelling van 25%x34k=8500 per jaar kost netto ook 4250-->350 per maand. Totaal 800.
Overigens goede keuze een 530d rijd heerlijk!! Veel rijplezier.
Thanks! Als ik in die auto rij, voel ik me de koning te rijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Katseviool schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 17:58:
[...]

Rondje proefrijden liet inderdaad snel het verschil tussen D2 en D3 voelen. D3 heeft een stuk meer pit en vonden wij veel lekkerder rijden. Dus heb net online bij LeasePlan de wagen besteld:

- V40 D3 Nordic+
- Luxury pakker (zit eigenlijk alles al in wat je nodig hebt en graag zou willen hebben)
- Mussel Blue als kleur
- Leer amber kleur (licht bruin)
- Parkeersensoren

Ik vond verder dat BLIS voor de blinde hoeken wel interessant, dus die heb ik maar gewoon bijgeklikt. Belt net de dealer dat ik alles kon aanklikken, behalve die optie als ik die auto nog dit jaar wilde hebben... weer lekker slim dus, maar die gaat er weer af :P

Had nog getwijfeld over sound upgrade, maar las beetje wisselende verhalen dus die heb ik maar even laten hangen.

Nu even een week of 11 wachten 8)
Ik heb toevallig ook een V40 D3 Nordic+ besteld in Mussel Blue. Zonder Luxury Line, maar weer wel met GearTronic.

De pro-tip: bestel de volgende opties nog mee:

424 12 Volt aansluiting in bagageruimte
298 Neerklapbare rugleuning passagierstoel

Die 12 Volt is gewoon altijd handig (koelboxje op vakantie) en die neerklapbare stoel zorgt ervoor dat je met je V40 prima naar de Ikea kan om 2,5m even naar binnen te schuiven. Opties zijn bij elkaar € 120, maar geven een hoop plezier.

BLIS is overigens ook een waardeloze optie als je het mij vraagt. Heb het een jaar gehad op een V40, maar als je een beetje vlot doorrijd, is het overbodig. Alleen als je met een geringe snelheid gaat inhalen dan zou het lampje nu kunnen hebben... Maar ja, je rijdt maar met een V40 (dus te overzien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:29

TommyGun

Stik er maar in!

Can2 schreef op maandag 05 september 2016 @ 11:47:
[...]

Was het een estate of een sedan?
En vond je dat de dCi 110 genoeg vermogen heeft voor de auto? Hoe vond je de auto verder?
Ik twijfel namelijk of die motor niet te licht is voor de Talisman..
Sedan. Genoeg vermogen... vind ik lastig om over te oordelen, al kan ik me voorstellen dat het ietwat weinig is gezien het gewicht inderdaad. Heb helaas niet op de snelweg gereden (invoegen e.d.).

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArCadE

ArCadE

No banana available

Vandaag gehoord dat de Modeo Titanium Wagon Lease ed. is besteld. Met wat extra opties die er nog niet bij zaten (o.a. achteruitrij camera, getinte ramen). Als het goed is wordt die nog in november geleverd i.v.m. de bijtelling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Ik zie dat de Skoda Superb er nu ook in een Sportline Business is, jammer (en vreemd genoeg) niet in een 21% variant. Mooie uitvoering maar voor de meeste leaserijders denk ik geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

ManiacScum schreef op maandag 05 september 2016 @ 13:02:
Ik zie dat de Skoda Superb er nu ook in een Sportline Business is, jammer (en vreemd genoeg) niet in een 21% variant. Mooie uitvoering maar voor de meeste leaserijders denk ik geen optie.
Nu bestellen is met een grote kans op levering na 1 januari. Dan is alles 22%. Geen probleem voor leaserijders dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
AllSeeyinEye schreef op maandag 05 september 2016 @ 13:25:
[...]

Nu bestellen is met een grote kans op levering na 1 januari. Dan is alles 22%. Geen probleem voor leaserijders dus.
Nagevraagd bij de Dealer(s) die houden nog steeds 11 a 12 weken aan, dus nog ruim dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ManiacScum schreef op maandag 05 september 2016 @ 13:02:
Hoezo vreemd genoeg? Vind het wel logish. Het is toch een sportieve uitvoering? Denk dat het juist voor leaserijders zeer interessant is. Veel opties en 18" standaard. Stuk goedkoper dan een kalere uitvoering op 16" gaan plussen met opties en grotere velgen. En de meeste gaan nu toch wachten op 2017. Vraag me ook af of deze uitvoering uberhaupt in 2016 nog op kenteken gezet gaat worden. Veel LMs kunnen hem nog niet eens berekenen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2016 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:17

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

AllSeeyinEye schreef op maandag 05 september 2016 @ 13:25:
[...]

Nu bestellen is met een grote kans op levering na 1 januari. Dan is alles 22%.
Er is intussen ook een hoop leuks op 4% te krijgen.
Als je nu/volgend jaar een nieuwe uit kan kiezen, doe je jezelf tekort als je niet in een 4% auto een proefrit neemt.
Dat werkt heel goed tegen de range anxiety-anxiety ;)

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Proton_ schreef op maandag 05 september 2016 @ 14:16:
[...]

Er is intussen ook een hoop leuks op 4% te krijgen.
Als je nu/volgend jaar een nieuwe uit kan kiezen, doe je jezelf tekort als je niet in een 4% auto een proefrit neemt.
Dat werkt heel goed tegen de range anxiety-anxiety ;)
Op de Tesla Model S na zit daar werkelijk niets leuks bij. En een minimum dat ik in een ruk moet kunnen rijden is toch zeker 400 km, dus ja, range is en blijft een dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:17

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Het zal niet voor iedereen de best passende auto opleveren, maar met mijn werk moet er ook regelmatig iemand naar Duitsland/Zwitserland. Toch hoeft de woon/werk auto, wat de leasebak vaak is, die rit niet te hoeven maken :)
Ik blijf erbij dat je op z'n minst een proefrit in een i3, e-Golf, Model S (komt netto ook niet zo schrikbarend duur uit) of volgend jaar de Ampera-e, Bolt zou moeten maken om een bewuste keus te maken.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

In een i3 en een gewone Golf past mijn gezin niet. De Tesla is qua leasebedrag not done. Daarnaast heb ik de auto niet voor woon/werk verkeer maar bestaat mijn werktijd voor ongeveer 50% uit het bezoeken van locaties. Jouw redenen gaan voor mij dan ook niet op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Proton_ schreef op maandag 05 september 2016 @ 14:52:
Het zal niet voor iedereen de best passende auto opleveren, maar met mijn werk moet er ook regelmatig iemand naar Duitsland/Zwitserland. Toch hoeft de woon/werk auto, wat de leasebak vaak is, die rit niet te hoeven maken :)
Ik blijf erbij dat je op z'n minst een proefrit in een i3, e-Golf, Model S (komt netto ook niet zo schrikbarend duur uit) of volgend jaar de Ampera-e, Bolt zou moeten maken om een bewuste keus te maken.
Ondanks dat het niet van mijn werkgever mag, voel ik er ook niet veel voor om volledig elektrisch te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Ik denk dat je het verkeerd om draait. Voor de meeste mensen is een 4% auto totaal niet bereikbaar en toereikend. De meeste mensen met kinderen die de lease bak prive rijden kiezen een grote auto. En dan zit je vast aan een tesla en die kost tussen de 1200 en 2000 euro per maand. Verder is volgens mij enkel de eerste 50k tegen 4% en de rest gewoon tegen 25% op het moment maar daar kan ik mij in vergissen.

Verder hebben de meeste mensen een lease auto omdat ze veel rijden ik zou persoonlijk met een bereik van 300km het NET halen en zou om het ruim in te delen minimaal een bereik van 400 km moeten hebben.

Op de tesla na kan ik niet een van die 4% modellen rijden 40k per jaar zorgt voor maximaal 30 een maanden lease contract.

[ Voor 9% gewijzigd door Shunt op 05-09-2016 15:25 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:11
Ik ben ook nog geen fan van elektrisch rijden, maar een range van 300 á 400km per dag moet voor het gros van de mensen toch genoeg zijn. Als je meer dan dat rijdt per dag kom je toch op een serieus jaarkilometrage uit en kun je wellicht beter koerier/vrachtwagenchauffeur worden.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe die accu's zich houden op hogere snelheden. Ik zie Tesla's vrijwel altijd met gematigde snelheid op de snelweg rijden. Ikzelf rijd regelmatig door Duitsland en zet daarbij de cruise control op 180, dat stuk is ongeveer 70km lang. Hoe snel rijdt je dan zo'n Tesla leeg?

Overigens zal de elektrische/Tesla hype de komende jaren wel gematigd worden wanneer het belastingvoordeel er vanaf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
B-Real schreef op maandag 05 september 2016 @ 15:34:
Ik ben ook nog geen fan van elektrisch rijden, maar een range van 300 á 400km per dag moet voor het gros van de mensen toch genoeg zijn. Als je meer dan dat rijdt per dag kom je toch op een serieus jaarkilometrage uit en kun je wellicht beter koerier/vrachtwagenchauffeur worden.
Het zal niet dagelijks zijn maar er zijn zeker dagen bij dat ik meer dan 300km rijd (soms ook meerdere dagen per week). Laat staan wat ik in de vakantie rijd. Daarnaast zou ik het gevoel missen en de tijd om dat ding weer opgeladen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

B-Real schreef op maandag 05 september 2016 @ 15:34:

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe die accu's zich houden op hogere snelheden. Ik zie Tesla's vrijwel altijd met gematigde snelheid op de snelweg rijden. Ikzelf rijd regelmatig door Duitsland en zet daarbij de cruise control op 180, dat stuk is ongeveer 70km lang. Hoe snel rijdt je dan zo'n Tesla leeg?

Overigens zal de elektrische/Tesla hype de komende jaren wel gematigd worden wanneer het belastingvoordeel er vanaf is.
Kijk nu eens naar de lease voorwaarden van die elektro bakken.
40k km bij 30 maanden, wil je 35k km wat toch echt al "laag" te noemen valt 2,5 jaar valt dan een beetje tegen . iedere 20k een service beurt leuk dat elektrisch rijden.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE

ArCadE

No banana available

Vooralsnog weerhoudt de hoge leaseprijs me van elektrisch rijden. En helaas mogen wij geen benzine-hybride rijden anders zou een C350 interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
ArCadE schreef op maandag 05 september 2016 @ 15:40:
Vooralsnog weerhoudt de hoge leaseprijs me van elektrisch rijden. En helaas mogen wij geen benzine-hybride rijden anders zou een C350 interessant zijn.
Is de Diesel hybride dan geen opties? 300h?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE

ArCadE

No banana available

ManiacScum schreef op maandag 05 september 2016 @ 15:43:
[...]

Is de Diesel hybride dan geen opties? 300h?
Die is te duur en te veel bijtelling... :X :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
ArCadE schreef op maandag 05 september 2016 @ 15:48:
[...]

Oh oke, in mijn geval is hij goedkoper dan de 350e maar inderdaad wel ongunstiger in de bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArCadE schreef op maandag 05 september 2016 @ 15:48:
[...]

Als een 300h te duur is dan is een C350 dat ook toch? V60 met 7% is ook nog wel te krijgen. Maar die zal ook te duur zijn neem ik aan.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2016 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2016 @ 15:50:
[...]

Als een 300h te duur is dan is een C350 dat ook toch? V60 met 7% is ook nog wel te krijgen. Maar die zal ook te duur zijn neem ik aan.
Een 300h is, lekker aangekleed, nog onder de 50k (ik had m op 48k geconfigureerd zojuist) en is dus absoluut goedkoper dan een C350. Overigens is de 300h 21% en geen 15%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE

ArCadE

No banana available

/Edit
.. verkeerde thread ge-edit.... Mercedes ipv Lexus...

[ Voor 128% gewijzigd door ArCadE op 05-09-2016 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
ArCadE schreef op maandag 05 september 2016 @ 15:55:
[...]

Zie mijn eerdere post, Benzine Hybride mag helaas niet.
V60 is diesel-hybride
Pagina: 1 ... 24 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic