Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.240 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ging om de prijs... die stijgt doorgaans als de auto groter wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 09:49:
Ging om de prijs... die stijgt doorgaans als de auto groter wordt
Als het om de prijs gaat dan snap ik helemaal niet dat je met de Touareg aan komt. Of gaat Skoda 70k vragen? Dan hebben ze niet veel productie plaatsen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet je even terug lezen. De vraag was of dat de Skoda vergelijkbare prijs krijgt als de Kadjar. Ik stelde dat de Skoda duurder zou worden aangezien hij op basis (grote) van eenTouareg zou komen. Ik vergelijk de prijzen niet... alleen de grote en stel daarmee dat hij duurder wordt dan de Kadjar. Tenminste... mijn mening

Ff google en je ziet dat de vanaf prijs 35k is.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2016 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hyp Hyper schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 20:48:
[...]

Als je daar last van hebt, wel ja. Zelf heb ik het het liefst ook zo hoog mogelijk en m'n ogen zo kort mogelijk van de weg af. Een hud vind ik ook fijn wat dat betreft.
een HUD vind ik ook erg fijn omdat dit geen bak licht uitstraalt.

Ik heb een tijdje met een Ibiza gereden waarbij je de TomTom in een speciale houder op het dashboard klikte, in het donker vond ik dit echt drama, speciaal het donkerste thema erop gezet om de impact zo min mogelijk te hebben , maar dan nog.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/61886527/Ibiza%20ST/CIMG0088.JPG

[ Voor 6% gewijzigd door Shanquish op 27-08-2016 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-10 15:16
Op de site spreekt Skoda van een grote SUV. Het grote SUV platform van VAG is inderdaad de Q7/Cayenne/Touareg. Ik denk dat ze een mid sized SUV bedoelen (Tiguan). Een Skoda van Euro 80k+ is moeilijk verkoopbaar, hoe mooi en goed hij ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
shameete schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 10:12:
[...]

een HUD vind ik ook erg fijn omdat dit geen bak licht uitstraalt.

Ik heb een tijdje met een Ibiza gereden waarbij je de TomTom in een speciale houder op het dashboard klikte, in het donker vond ik dit echt drama, speciaal het donkerste thema erop gezet om de impact zo min mogelijk te hebben , maar dan nog.

[afbeelding]
Ok, maar die zit nog altijd een stukje hoger dan de hoog geplaatste ingebouwde navi's. Ik heb nu het volgende, maar die komt vanuit je gezichtspunt niet boven het dashboard uit en niet voor de ruit.
Afbeeldingslocatie: https://gpsworld.com/wp-content/uploads/2014/01/2014-Mazda3-Sedan-infotainment-Screen.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Hyp Hyper op 27-08-2016 11:18 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
die van de ibiza ook niet, volgens mij heb ik destijds de foto gemaakt op borsthoogte.
het was in elk geval niet zo dat ie zicht wegnam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
shameete schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 11:29:
die van de ibiza ook niet, volgens mij heb ik destijds de foto gemaakt op borsthoogte.
het was in elk geval niet zo dat ie zicht wegnam
Dat zal dan wel zijn meegevallen, maar hij zit nog altijd een stukkie hoger. 'Vroeger' toen ik nog een tomtom gebruikte, zat ie ook hoger dan ik m'n scherm nu heb. En dan zette ik hem zo laag mogelijk op de ruit, zodat ie op het dashboard rustte. Voordeeltje van het scherm dat ik nu heb, is dat het een stuk meer naar binnen komt zodat het niet snel hinderlijk is.
BIj de Superb/Passat waar ik nu naar kijk, zit het scherm wat lager dan ik nu gewend ben, maar weer een stuk hoger dan bij sommige andere auto's. Ik meen me te herinneren dat die van de Auris bv. iritant laag zat. (en vertikaal, wat de kijkhoek slechter maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 10:06:
Dan moet je even terug lezen. De vraag was of dat de Skoda vergelijkbare prijs krijgt als de Kadjar. Ik stelde dat de Skoda duurder zou worden aangezien hij op basis (grote) van eenTouareg zou komen. Ik vergelijk de prijzen niet... alleen de grote en stel daarmee dat hij duurder wordt dan de Kadjar. Tenminste... mijn mening

Ff google en je ziet dat de vanaf prijs 35k is.
Als ik terug lees zie ik dit staan waar ik op reageer;
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 07:48:
[...]

Duurder, is gebouwd op de basis van de VW Touareg
Dit is gewoon onjuist. Dat hij langer is dan het huidige model Touareg zegt natuurlijk niks. Daarme heeft hij niet de Touareg als basis. De basis is het MQB platform, net zoals de nieuwe Tiguan. Recentere berichten gaan uit van een prijs van rond de 25k in Duitsland voor instapper. Dicht bij de Tiguan dus. Ze gaan hier in NL niet wegkomen met 35k voor een instapper met kleine motor. Ook al is hij dan wat groter dan een Tiguan.

Een Superb is ook groter dan een Passat maar zit er qua prijs wel onder.

Dat hij duuder is dan een Kadjar akkoord, maar niet omdat hij als basis de Touareg heeft.

/edit (MQK >> MQB)

Zie ook; http://www.autobild.de/ar...016-vorschau-3944830.html

Hiermee zou hij in Duitsland 2k onder de Tiguan komen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2016 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:16

Reinier

\o/

Klopt, maar dan MQB. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-10 20:49
t_captain schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 10:35:
Op de site spreekt Skoda van een grote SUV. Het grote SUV platform van VAG is inderdaad de Q7/Cayenne/Touareg. Ik denk dat ze een mid sized SUV bedoelen (Tiguan). Een Skoda van Euro 80k+ is moeilijk verkoopbaar, hoe mooi en goed hij ook is.
Superb is ook MQB en dat is geen kleine auto. Skoda heeft niets te zoeken in een toeareg/q7/cayenne platform

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 13:21:
[...]

Als ik terug lees zie ik dit staan waar ik op reageer;

[...]

Dit is gewoon onjuist. Dat hij langer is dan het huidige model Touareg zegt natuurlijk niks. Daarme heeft hij niet de Touareg als basis. De basis is het MQB platform, net zoals de nieuwe Tiguan. Recentere berichten gaan uit van een prijs van rond de 25k in Duitsland voor instapper. Dicht bij de Tiguan dus. Ze gaan hier in NL niet wegkomen met 35k voor een instapper met kleine motor. Ook al is hij dan wat groter dan een Tiguan.

Een Superb is ook groter dan een Passat maar zit er qua prijs wel onder.

Dat hij duuder is dan een Kadjar akkoord, maar niet omdat hij als basis de Touareg heeft.

/edit (MQK >> MQB)

Zie ook; http://www.autobild.de/ar...016-vorschau-3944830.html

Hiermee zou hij in Duitsland 2k onder de Tiguan komen.
Nogmaals... de vraag was... ach laat maar. Ik ga me zelf ook niet steeds herhalen. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
AndRo555 schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 13:43:
[...]

Superb is ook MQB en dat is geen kleine auto. Skoda heeft niets te zoeken in een toeareg/q7/cayenne platform
Een Superb is zeker geen kleine auto. Het is een mid size saloon van dik 4.80 lang.

Het lijkt mij ook onzin dat Skoda is het full size segment zou willen opereren. Daarom vond ik de quote:
De grote SUV van ŜKODA
ook zo vreemd. Waarom een full size SUV willen uitbrengen?

Als je naar de specs kijkt, is het inderdaad geen full size maar een mid size SUV. Een Q7 heeft 15 centimeter meer wielbasis (299 vs 284) en dik 10 cm meer spoorbreedte (168 vs 158) dan de MQB-gebaseerde Superb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:08
Vandaag bij Bangarage in Amsterdam geweest om de nieuwe V40 te bekijken. Bij binnenkomst zagen we meteen het nieuwe model (met Thor lichten en pano dak) staan _/-\o_ Gelijk verkocht, wat een mooie auto en met al dat chroom van de Nordic+ Luxury straalt hij ook veel klasse uit.

Enige waar ik nu nog over twijfel is een D2 of D3 motor. Qua lease passen beide in mijn budget, waarbij ik bij de D2 zelfs een negatieve eigen bijdrage heb. De indicatieve nettolasten zijn:
  • 62 liter benzinetank (enkel bij D2 nodig)
  • Metallic lak
  • Nordic+ Luxury Line
  • Park Assist voor en achter
  • Volvo on-call verlenging van standaar 3 naar 5 jaar
D2 (120 pk): 268 p/m
D3 (150 pk): 328 p/m (+60 p/m)

Dus twijfel nu wel een beetje wat slim is. Ik moet er wel 5 jaar mee doen. Ik neem aan dat er meer Tweakers voor dit dilemma hebben gestaan. Wat was jullie afweging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-10 21:52
t_captain schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 20:42:

ook zo vreemd. Waarom een full size SUV willen uitbrengen?

Als je naar de specs kijkt, is het inderdaad geen full size maar een mid size SUV. Een Q7 heeft 15 centimeter meer wielbasis (299 vs 284) en dik 10 cm meer spoorbreedte (168 vs 158) dan de MQB-gebaseerde Superb.
Gokje.

Het SUV segment is het segment met de meeste groei op dit moment. Zo kan het VW concern alle prijs-segmenten bedienden, voor alle klanten wat wils. Niet iedereen is uit op een auto met de rijeigenschappen van een Q7,Touareg of Cayenne, maar wel de luxe of de ruimte.

Ik denk dat de auto afgaande op de Superb die zowat even lang is rond de 29/30k zal beginnen.

Zelf hoop ik rond volgende week naar de Seat Ateca te mogen kijken, die staat bovenaan mijn verlanglijst. De Skoda is gewoon echt te groot. Bevalt de Ateca niet, wordt het een Tiguan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:40

aex351

I am the one

Katseviool schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 21:35:
Dus twijfel nu wel een beetje wat slim is. Ik moet er wel 5 jaar mee doen. Ik neem aan dat er meer Tweakers voor dit dilemma hebben gestaan. Wat was jullie afweging?
De Volvo V40 is het in mijn ogen niet waard. Zelfs met de facelift is dit één van de velen V40's op de weg dat weinig onderscheidend of vernieuwend is. Alleen dan nu niet tegen 14% maar vanaf 21%. Verder kan gezegd worden: het dashboard is te druk / chaotisch en niet makkelijk bedienbaar en het zitvlak is te kort (andere soort stoelen zijn niet beschikbaar). Mocht je de optie hebben dan is mijn advies om het geld te spenderen aan een andere auto.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
@Satya: full size SUV en light truck lopen fantastisch, in een grote automarkt waar Skoda niet aktief is.

Hier in NL zie ik vooral groei in compacte crossovers (Captur, Kadjar, X1) en wat kleinere SUV's (X3, Q5, Macan). De ouderwetse grote kolossen (X5, Q7, RR) worden door de BPM uit de markt geprijsd. Dan moet je een duur hybridesysteem inbouwen, of meespelen aan de echte top van de markt (waar enkele tienduizenden euro's aan BPM geen dealbreaker zijn). In beide gevallen gaat je sticker price op 80k of meer uitkomen.

Ik gok dat de auto best ruim zal
zijn, maar vooral een praktisch en budgetvriendelijk alternatief voor de Tiguan en Q5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
t_captain schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 23:19:
De ouderwetse grote kolossen (X5, Q7, RR) worden door de BPM uit de markt geprijsd. Dan moet je een duur hybridesysteem inbouwen, of meespelen aan de echte top van de markt (waar enkele tienduizenden euro's aan BPM geen dealbreaker zijn). In beide gevallen gaat je sticker price op 80k of meer uitkomen.
De nieuwe (grote) Range Rover valt niet aan te slepen bij de dealers. De verhouding tussen kopen en leasen geen idee van. Maar goed, als je al de leaseprijs van een enkele duizenden euro's per maand kan betalen moet die paar euro's bijtelling je ook niet meer deren lijkt mij. Je zit dan in een segment waar bijtelling percentages en milieu mensen aan hun achterste zal roesten.

Skoda heeft niets te zoeken in dat segment, daar hebben ze de naam niet voor. Anders krijg je iets als de VW Phaeton. Richting Tiguan als logischer, het past beter bij ze om een budget Tiguan te hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

aex351 schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 22:57:
[...]

De Volvo V40 is het in mijn ogen niet waard. Zelfs met de facelift is dit één van de velen V40's op de weg dat weinig onderscheidend of vernieuwend is. Alleen dan nu niet tegen 14% maar vanaf 21%. Verder kan gezegd worden: het dashboard is te druk / chaotisch en niet makkelijk bedienbaar en het zitvlak is te kort (andere soort stoelen zijn niet beschikbaar). Mocht je de optie hebben dan is mijn advies om het geld te spenderen aan een andere auto.
Niet mee eens. Heb zelf de V40.
Dat er meer van rijden, ja en? Smaak is persoonlijk, vind je hem mooi dan vind je hem mooi. Doet het aantal niks aan af.

Dashboard is juist heerlijk rustig en dankzij de volledige instelbaarheid ook aan je wensen aan te passen. Bediening is super simpel, alles kan van het stuur als je wil.

Stoelen zijn persoonlijk, ben zelf 1,96 en zit er zonder rugklachten in. En dat bij 1500km per week...

Ik zou hem blind weer nemen.

Auto hiervoor was bij mij een 308sw modeljaar 2015. Wat een draak was dat. Compleet onoverzichtelijk dashboard en boordcomputer. Draken van stoelen waar ik niet lang in kon zitten. Idioot weinig ruimte als bestuurder maar een kofferbak waar je in kon voetballen.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:24
Katseviool schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 21:35:
Vandaag bij Bangarage in Amsterdam geweest om de nieuwe V40 te bekijken. Bij binnenkomst zagen we meteen het nieuwe model (met Thor lichten en pano dak) staan _/-\o_ Gelijk verkocht, wat een mooie auto en met al dat chroom van de Nordic+ Luxury straalt hij ook veel klasse uit.

Enige waar ik nu nog over twijfel is een D2 of D3 motor. Qua lease passen beide in mijn budget, waarbij ik bij de D2 zelfs een negatieve eigen bijdrage heb. De indicatieve nettolasten zijn:
  • 62 liter benzinetank (enkel bij D2 nodig)
  • Metallic lak
  • Nordic+ Luxury Line
  • Park Assist voor en achter
  • Volvo on-call verlenging van standaar 3 naar 5 jaar
D2 (120 pk): 268 p/m
D3 (150 pk): 328 p/m (+60 p/m)

Proefrijden. Wat voor de een een fijne auto is, is dat voor een ander helemaal niet.

Wij hebben een paar weken geleden gereden in: Opel Astra, Peugeot 308 en 308SW, BMW 1-serie en Volvo V40.

De 308(SW) had last van de 'standaard' Franse kwaaltjes. Zeer comfortabele veren (vooral de SW), hakerige versnellingsbak en vage koppeling. Daarnaast was er op de snelweg met 130km/u flink wat rijwind te horen bij de a-stijlen en portieren. Die viel dus af. Wij rijden nu een DS3 en willen af van die vage koppeling en versnellingsbak.

De 1-serie vonden wij té dynamisch. Op binnenweggetjes stuurde hij heel goed, maar op de snelweg was het echt oncomfortabel. Elk tikje tegen het stuur is direct beweging. Ik heb gelezen dat je een optie kunt nemen waardoor dit verschijnsel minder wordt/weg is. Maar aangezien andere auto's het standaard beter doen, en de catalogusprijs ook in het nadeel spreekt van de 1-serie, hebben wij deze geschrapt. Daarnaast vonden wij de isolatie ook niet je-van-het. Er was met 130km/u nog best wat rijwind te horen in de cabine. Dat had ik niet verwacht van BMW. In de Astra en V40 was dit minder het geval. Ook kon mijn vriendin geen fijne instelling van de stoel vinden en zaten de buitenspiegels in haar zicht.

De Astra en V40 vonden wij verrassend gelijkwaardig. Beide zijn redelijk sportief als je dat als bestuurder wilt, maar als je het niet op zoekt heerlijk comfortabel. De veren zijn lekker stug waardoor de auto nooit gaat 'deinen'. Het onderstel biedt gelukkig wel wat meer comfort dan dat van onze Citroën DS3. Die is echt tegen het vervelende aan qua hardheid. Het interieur van de Astra is nieuwer en wat mooier. Ook het navigatiesysteem van de Astra is beter dan dat van de V40. Toch ziet de V40 er van binnen ook nog prima uit. Aan de buitenkant wint de V40 het wat ons betreft van de Astra. Beide auto's zijn mooi om te zien, maar de V40 heeft toch net dat beetje extra sexappeal.

Onze keus is gevallen op de V40 omdat we die naar alle waarschijnlijkheid nog 2 jaar voor 14% kunnen rijden. Daardoor is deze auto goedkoper dan de Astra. Als ze allebei 21% waren geweest dan hadden we de Astra gekozen denk ik.

Succes!

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
De nieuwe 1 heeft juist een balans tussen comfort en dynamiek zoals ik van de 3 gewend ben.

Ik heb het eerste model gehad, en daarbij herken ik je opmerking wel. Ik vond het een fijne auto, maar als je meer op comfort bent gericht was hij vrij stug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:24
t_captain schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 09:13:
De nieuwe 1 heeft juist een balans tussen comfort en dynamiek zoals ik van de 3 gewend ben.

Ik heb het eerste model gehad, en daarbij herken ik je opmerking wel. Ik vond het een fijne auto, maar als je meer op comfort bent gericht was hij vrij stug.
Het onderstel was ook prima hoor. Net als de V40 en Astra een mooie combi van dynamiek en toch comfortabel op drempels e.d.. Alle drie de auto's deden dat een stuk beter dan onze stugge DS3. Die is echt op het harde af.
Het ging ons bij de 1-serie om het stuurgedrag van de auto. Dat is op de snelweg nerveus te noemen. In ieder geval in de testauto die wij reden wel. Aangezien mijn vriendin veel op de snelweg zal vertoeven leek ons dat niet handig. Er is een optie servotronic ofzo waardoor je meer stuurbeweging moet maken op de snelweg. Dan zal hij wel minder nerveus worden. Er waren echter meer nadelen zoals eerder genoemd.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:13
[...]

Tja smaken verschillen. Ik heb de afgelopen jaren van alles gereden van skoda, bmw, vw, renault en volvo.
Ik heb nu opnieuw een volvo. Prijs/kwaliteit is deze opnieuw ongeëvenaard. Mijn c30 van een aantal jaren terug had een beter weggedrag dan een 15k duurdere passat cc. Het dash van Volvo is juist fantastich, heerlijk dat je een numeriek toetsenbord heb, even een nummer ingeven omdat je onderweg ene klant ofzo moet bellen dat zou elk merk moeten doen. Je kunt namelijk je aandacht beter op de weghouden ipv dat je op een touchscreen zit te klooien. Navi scherm zit op een fijne hoogte, stoelen zijn boven gemiddeld etc. Voor veel functies gewoon een knop ipv verstopt in een of ander systeem. Maar ja wat ik zeg dit persoonsgebonden er zijn mensen die iDrive van BMW niet fijn vinden, ook dit vind ik een fantastisch systeem, etc, etc.

De V40 is ergonomisch gezien super, het enige wat hij mist is een opbergvakje voor de zonnebril maar daar komt menigeen wel overheen 8) oja, je moet niet te graag achterin willen zitten maar als je personen wilt vervoeren zoek je niet naar een v40 dus zal wel loslopen in zijn geval denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Wat betreft de V40: zeker een mooie auto, al moet je hem niet nemen als je onderscheidend wil zijn. (het wemelt ervan op de weg). En Katseviool moet er 5 jaar mee doen; rijd hij dan niet al snel in een 'oud model'? . Je hebt dan alleen maar de 'Thorsehamer' koplampen als onderscheidende eigenschap. Dat is ook iets dat je niet moet interesseren

Als het bovenstaande je niks uitmaakt, blijft het mijns inziens een erg mooie wagen. Bij een goede aanbieding zeker niet laten staan. Ik ben eind 2013 voor de Mazda 3 (toen nog 20% benzine) gegaan omdat ik baalde dat de belastingvrijstelling voor de D2 in 2014 ging vervallen. (en baalde in de loop van 2014 nog meer toen de 14% D4 uitkwam) Anders had ik er nu ook wel in gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:08
Dank voor alle reacties! Ik hoef overigens ook weer niet de blits op de A2 uit te hangen AEX351. Het gaat mij er met name om dat ik gewoon een relaxte auto heb omdat ik, niet zo veel als RZor, toch best veel km's maak. Dat gevoel had ik meteen toen ik in de Volvo zat. Daarbij is de achterbank wel klein, maar ik heb nu 1 kind van nog geen 2 jaar dus achterin past dat voorlopig allemaal nog. Ik wil daarnaast wel een voorkeursauto van mijn werkgever kiezen, aangezien ik dan bij een eventueel vertrek niet aan de auto vastzit en bij promotie de optie krijg om te wisselen van auto.

De voorkeursmodellen in de twee klassen waar ik uit wil kiezen zijn een Volvo V40, VW Golf, BMW 1 serie, BMW 3 serie, Mercedes C klasse en VW Passat. Daarbij kijk ik natuurlijjk ook even naar de grote verschillen in maandelijkse kosten :)

[ Voor 16% gewijzigd door Katseviool op 28-08-2016 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalZero
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-10 16:11
Hyp Hyper schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 11:13:
Wat betreft de V40: zeker een mooie auto, al moet je hem niet nemen als je onderscheidend wil zijn. (het wemelt ervan op de weg). En Katseviool moet er 5 jaar mee doen; rijd hij dan niet al snel in een 'oud model'? . Je hebt dan alleen maar de 'Thorsehamer' koplampen als onderscheidende eigenschap. Dat is ook iets dat je niet moet interesseren

Als het bovenstaande je niks uitmaakt, blijft het mijns inziens een erg mooie wagen. Bij een goede aanbieding zeker niet laten staan. Ik ben eind 2013 voor de Mazda 3 (toen nog 20% benzine) gegaan omdat ik baalde dat de belastingvrijstelling voor de D2 in 2014 ging vervallen. (en baalde in de loop van 2014 nog meer toen de 14% D4 uitkwam) Anders had ik er nu ook wel in gereden.
Ook hier een V40 rijder. De 'nieuwe' 120pk D2 is echt een hele goede motor. Strak, bergen koppel en vlot.

Ik rij de V40 met de 115pk D2 motor en ben heel erg tevreden over de auto. Ik zou het geld er niet aan uitgeven maar eventueel een paar extra opties kiezen :)
Stoelen zijn persoonlijk maar ik zit beter in een V40 dan elke concurent in z'n klasse (1serie, A3, CT200h).
Ik rij 45k per jaar en heb nooit last van mijn rug.

Ik zou zo weer een V40 kiezen, echter heb ik ivm gezinssituatie een grotere auto nodig.

Opper-prutser

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
[...]

Ik ben toch wel heel benieuwd welke auto dan wel ipv de V40...
De enige reden dat ik hem niet heb: Ruimte...

Maar mijn C30 reed al EN een stuk sportiever in de bochten EN comfortabeler dan een Audi A4.

Het is de beste auto die ik ooit gereden heb. 9 jaar na dato en 3 andere auto's verder, heb ik het nog steeds over hoe goed die auto was...

[ Voor 4% gewijzigd door BlakHawk op 28-08-2016 14:14 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06:51
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat iedereen de voor- en nadelen vindt van een auto van de zaak. Eerst leek me dit ook wel aantrekkelijk, maar na een aantal zaken narekenen is het toch niet zo voordelig als ik eerste instantie dacht.

Nu net in de beginfase van mijn carrière en in januari een tweedehands auto gekocht, een Ford Fiesta uit 2002. Ik heb nu de mogelijkheid om te kiezen uit een auto van de zaak. Maar als ik uit ga van een auto van EUR 22.500 ga ik daar maandelijks iets meer dan EUR 335 netto op achteruit (rekening gehouden met kilometervergoeding, etc.). Ik vind dat erg veel geld om maandelijks te missen. Maandelijks zijn de auto kosten rond de EUR 260 waarbij ik nog een kilometervergoeding ontvang van iets meer dan EUR 115. Hier kan ik toch nooit voor leasen? Wat zijn nu echt de voor- en nadelen?

Nu ik de mogelijkheid heb voor een leaseauto zitten daar ook beperkingen aan. Namelijk niet heel veel merken en een max aan leasebudget wat betekent dat het niet echt een grote auto kan zijn. Je moet 4 jaar met een auto doen maar stel je krijgt over 2 jaar je eerste kind dan lijkt mij een polo niet groot genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:14
Trezzahn schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:09:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat iedereen de voor- en nadelen vindt van een auto van de zaak. Eerst leek me dit ook wel aantrekkelijk, maar na een aantal zaken narekenen is het toch niet zo voordelig als ik eerste instantie dacht.

Nu net in de beginfase van mijn carrière en in januari een tweedehands auto gekocht, een Ford Fiesta uit 2002. Ik heb nu de mogelijkheid om te kiezen uit een auto van de zaak. Maar als ik uit ga van een auto van EUR 22.500 ga ik daar maandelijks iets meer dan EUR 335 netto op achteruit (rekening gehouden met kilometervergoeding, etc.). Ik vind dat erg veel geld om maandelijks te missen. Maandelijks zijn de auto kosten rond de EUR 260 waarbij ik nog een kilometervergoeding ontvang van iets meer dan EUR 115. Hier kan ik toch nooit voor leasen? Wat zijn nu echt de voor- en nadelen?
Voordelen:
- Geen kosten onderhoud
- Geen kosten verzekering
- Geen kosten overige zaken
- Geen kosten benzine
etc. etc.

Nadelen:
- Bijtelling
- Evt. max prive kilometers

Wat niet helemaal 'eerlijk' is met jouw bovenstaande berekening, is, dat je rekent dat je minder krijgt (KM vergoeding) omdat je een auto zakelijk gaat rijden, die omkosten zijn bedoeld voor benzine, afschrijving, etc. In de praktijk blijkt dat dit je zelf meer geld kost dan je krijgt. Dus dit moet je niet mee rekenen, maar dit is mijn visie/blik erop.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:19
En als aanvulling daar op. Bij leasen rijd je vrijwel altijd een hagelnieuwe auto ipv in jouw geval een auto uit 2002.

Een groot deel van de autokosten zit hem ook in de afschrijving. Deze zit natuurlijk bij de lease in het maandbedrag verwerkt en bij een privé auto zie je dat pas als je hem weer inruilt. Nu zal een Fiesta uit 2002 niet zoveel meer afschrijven per maand als een Fiesta uit 2016, dus ook daar heb je een groot deel van het verschil in maandlasten te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Goldman schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:16:
[...]

Voordelen:
- Geen kosten onderhoud
- Geen kosten benzine
etc. etc.

Nadelen:
- Bijtelling

Wat niet helemaal 'eerlijk' is met jouw bovenstaande berekening, is, dat je rekent dat je minder krijgt (KM vergoeding) omdat je een auto zakelijk gaat rijden, die omkosten zijn bedoeld voor benzine, afschrijving, etc. In de praktijk blijkt dat dit je zelf meer geld kost dan je krijgt. Dus dit moet je niet mee rekenen, maar dit is mijn visie/blik erop.
Voor mij is een belangrijke factor dat je geen onverwachte onderhoudskosten krijgt. Vooral als je privé iets ouder rijdt, is die kans aanwezig.
Je weet wat je kwijt bent per maand en hoeft geen reservering achter de hand te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:32

Shunt

Boe

Pff hier de Megane Estate in moeten / mogen leveren na een heel drama verhaal.
  • Auto stonk extreem bij ontvangst en is dus direct gereinigd.
  • Veel lawaai van de banden (wat ik bij mijn oude megane niet had)
  • Veel problemen met stank zelfs na de tweede reiniging.
  • Bekleding zag er niet uit.
  • Veel vreemde kleine klachten met de auto. Spiegels klapte niet netjes in CC werkte niet altijd enz enz.
  • Alle knopjes waren schoon gekrabd (geen tekst meer)
Vorige maand zijn we er achter gekomen wat voor 99% van de gevallen de oorzaak was.
De auto liep vol met water, iedere keer als het regende kwam er water in de auto gelopen.
Bij ontvangst was de auto niet stoffig maar zat vol met witte schimmel. De vlekken in de bekleding waren niet van koffie / melk / pis maar van vocht.

Na een paar boze mailtjes en belletjes hebben ze bij Athlon de auto lekker daar gehouden want zij kunnen niet garanderen dat na maanden / jaren vocht deze auto nog schimmel vrij te krijgen is.

Nu moet / mag ik dus weer gaan kijken voor een nieuwe auto of als er iets gunstigs in de pool voorbijkomt pak ik er daar nog eentje (een paar jaartjes nog 14%).
Maar dat is meteen ook het probleem als ik nu zou weten dat er geen 14% modellen meer voorbij zouden komen in de pool zou ik zonder enige vorm van spijt voor een Octavia combi 1.6 / 2.0 gaan met het style business pakket. 250 euro netto bijtelling vind ik dan wel nog te doen. Maar wetende dat het goed kan zijn dat er nog auto's die niet zo mijn smaak zijn maar wel groot zijn en slechts 100 tot 160 euro kosten voorbij komen pff dat doet mijn broekzak best wel pijn. |:(

Daarom kijk ik ook nog steeds naar de Opel Astra want die is in de bijtelling zeer gunstig zelfs als je hem een beetje deftig aankleed. tussen de 200 en 230. Ik vind hem alleen zo inspiratieloos / saai.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:19

ralpje

Deugpopje

Shunt schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:44:

De auto liep vol met water, iedere keer als het regende kwam er water in de auto gelopen.
Dat verhaal heb ik vaker gehoord bij die auto. Had iets te maken met het verstopt raken van bepaalde filters (met name bij het voorraam, geloof ik) door afgevallen blad enzo.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

ralpje schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:48:
[...]

Dat verhaal heb ik vaker gehoord bij die auto. Had iets te maken met het verstopt raken van bepaalde filters (met name bij het voorraam, geloof ik) door afgevallen blad enzo.
Jep leuk detail de leasemaatschappij wou het afschepen op slecht onderhoud van bereider.
Leuk detail je moet het plastic in het motor compartiment open maken / de wielkast openmaken en volgens mij mag ik amper een schroevendraaier gebruiken om mijn lampen te vervangen van de leasemaatschappij :D.

Uit eindelijk is dat allemaal bij de vorige bereider terecht gekomen. Mijn auto's staan tot het einde van oktober gewoon iedere dag in een parkeer garage en rijden naar een parkeer garage en staan letterlijk niet in / onder of in de buurt van bomen :P. Als iemand nog goeie ideeën heeft voor een mooie C klasse station met een gunstige catalogus waarde laat maar horen.

De Megane valt in ieders geval al af niet omdat ik er klaar mee ben maar eerder omdat het midden console te ver naar voren is gebracht en nu dus de hele tijd mijn knie irriteert als ik er in rijd.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya

Nu ik de mogelijkheid heb voor een leaseauto zitten daar ook beperkingen aan. Namelijk niet heel veel merken en een max aan leasebudget wat betekent dat het niet echt een grote auto kan zijn. Je moet 4 jaar met een auto doen maar stel je krijgt over 2 jaar je eerste kind dan lijkt mij een polo niet groot genoeg.
335€ voor een auto van 22.500 klinkt mij fors in de oren. Mijn Golf BMT met 20% zit rond de 200€ en is nieuw 28.000. Een Volvo V40 met 14 of 21% valt nog goedkoper uit, dus ga eens goed naar je berekening kijken, daar zit volgens mij een lacune in. Hou er ook rekening mee dat alle auto's vanaf 2017 22% zijn.

Bij een oudere auto kan de km vergoeding kosten dekkend zijn, maar houd er rekening mee dat je zowat alles zelf moet betalen. Dus eventueel tolgelden, omdat de overheid er van uitgaat dat je vaar die vergoeding alles moet kunnenn betalen. Hier in Zeeland kom je er met de Westerscheldetunnel niet aan uit.

Kijk goed wat je privé auto kost bij werk kilometers. Privé is helemaal voor jezelf. Als een oude auto je niet uitmaakt kun je er aan uitkomen. Reken dan ook mee dat je de bijtelling niet hoeft te betalen. Bij redelijk wat kilometers lopen de kosten aan een oudere auto flink op, weet ik, want er staat hier nog een tweede privé voor de deur. Wordt neit veel mee gereden, maar 100€ per maand zonder afschrijving is toch wel het minimale, en e zijn nog 14% auto's die je voor rond de 150€/maand kunt rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
  • Auto stonk extreem bij ontvangst en is dus direct gereinigd.
  • Veel lawaai van de banden (wat ik bij mijn oude megane niet had)
  • Veel problemen met stank zelfs na de tweede reiniging.
  • Bekleding zag er niet uit.
  • Veel vreemde kleine klachten met de auto. Spiegels klapte niet netjes in CC werkte niet altijd enz enz.
  • Alle knopjes waren schoon gekrabd (geen tekst meer)
Vorige maand zijn we er achter gekomen wat voor 99% van de gevallen de oorzaak was.
Bij ontvangst was de auto niet stoffig maar zat vol met witte schimmel. De vlekken in de bekleding waren niet van koffie / melk / pis maar van vocht.

Na een paar boze mailtjes en belletjes hebben ze bij Athlon de auto lekker daar gehouden want zij kunnen niet garanderen dat na maanden / jaren vocht deze auto nog schimmel vrij te krijgen is.

Nu moet / mag ik dus weer gaan kijken voor een nieuwe auto of als er iets gunstigs in de pool voorbijkomt pak ik er daar nog eentje (een paar jaartjes nog 14%).
Maar dat is meteen ook het probleem als ik nu zou weten dat er geen 14% modellen meer voorbij zouden komen in de pool zou ik zonder enige vorm van spijt voor een Octavia combi 1.6 / 2.0 gaan met het style business pakket. 250 euro netto bijtelling vind ik dan wel nog te doen. Maar wetende dat het goed kan zijn dat er nog auto's die niet zo mijn smaak zijn maar wel groot zijn en slechts 100 tot 160 euro kosten voorbij komen pff dat doet mijn broekzak best wel pijn. |:(

Daarom kijk ik ook nog steeds naar de Opel Astra want die is in de bijtelling zeer gunstig zelfs als je hem een beetje deftig aankleed. tussen de 200 en 230. Ik vind hem alleen zo inspiratieloos / saai.
Je zou eens kunnen navragen of er geen voorraad auto's zijn met 14%. Bij Alphabet bijvoorbeeld waren er een aantal Peugeot 308sw op voorraad van vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Exocet schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:04:
[...]

Je zou eens kunnen navragen of er geen voorraad auto's zijn met 14%. Bij Alphabet bijvoorbeeld waren er een aantal Peugeot 308sw op voorraad van vorig jaar.
Oh crap helemaal vergeten ik heb nu een 308 als huur auto.
Ik vind de auto zelf heerlijk om te rijden maar wat is dat een GRUWELIJK drama op elektronica gebied.
Navigatie lijkt wel alsof die ontworpen is door een fransman en gemaakt door een Indiër en opgeleverd zonder acceptatie testen. De parkeer sensoren zijn zo traag dat ik al herhaaldelijk bijna een paaltje omver heb gereden. De radio selectie blijft steeds maar weer tegen vallen je kiest een zender en dan spontaan midden in de rit verwisselt hij naar een random andere zender. Cruisecontrol werkt heel vreemd zit er altijd of 1km boven of onder het getal wat je instelt.

Verder heb ik nog een tijdje in de Leon sation gereden. Fijn rijdende auto maar vind ze van binnen een beetje somber / saai. Je kunt het argument maken dat dit voor alle VW groep auto's geld alleen bij de Octavia / Golf vind ik het uiterlijk ook wat saai maar wel passen bij het zakelijke uiterlijk.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:13
Shunt schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:10:
[...]

Oh crap helemaal vergeten ik heb nu een 308 als huur auto.
Ik vind de auto zelf heerlijk om te rijden maar wat is dat een GRUWELIJK drama op elektronica gebied.
Navigatie lijkt wel alsof die ontworpen is door een fransman en gemaakt door een Indiër en opgeleverd zonder acceptatie testen. De parkeer sensoren zijn zo traag dat ik al herhaaldelijk bijna een paaltje omver heb gereden. De radio selectie blijft steeds maar weer tegen vallen je kiest een zender en dan spontaan midden in de rit verwisselt hij naar een random andere zender. Cruisecontrol werkt heel vreemd zit er altijd of 1km boven of onder het getal wat je instelt.

Verder heb ik nog een tijdje in de Leon sation gereden. Fijn rijdende auto maar vind ze van binnen een beetje somber / saai. Je kunt het argument maken dat dit voor alle VW groep auto's geld alleen bij de Octavia / Golf vind ik het uiterlijk ook wat saai maar wel passen bij het zakelijke uiterlijk.
Het gevoel van de 308 herken ik wel :P
Maar wel raar dat Athlon zon afgetrapte megane inzet. Hoe krijg je na een paar jaar alle knoppen al kaal :?

Volvo heeft hier een daar nog wat 14% D2's van vorig jaar staan. Zijn meestal wel auto's met een 10k op de teller, denk dat deze als leenauto enzo ingezet zijn. Had bij de beurt van mijn auto vorige week en 14% d2 summum mee, welk volgens het kaartje in de auto te koop is/cq geleast kan worden. Auto zag er echt als nieuw uit, hij rook zelfs nog zo :+

Bijvoorbeeld zoiets: https://www.harriearendse...ter-line-14-bijtelling-1/

Met de prijs van dat specifieke model zal de lease ook gunstig uitvallen ondanks dat sommimge leasemaatschappijen hem als soort van 2e hands gaan berekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

thefox154 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:19:
[...]

Het gevoel van de 308 herken ik wel :P
Maar wel raar dat Athlon zon afgetrapte megane inzet. Hoe krijg je na een paar jaar alle knoppen al kaal :?

Volvo heeft hier een daar nog wat 14% D2's van vorig jaar staan. Zijn meestal wel auto's met een 10k op de teller, denk dat deze als leenauto enzo ingezet zijn. Had bij de beurt van mijn auto vorige week en 14% d2 summum mee, welk volgens het kaartje in de auto te koop is/cq geleast kan worden. Auto zag er echt als nieuw uit, hij rook zelfs nog zo :+

Bijvoorbeeld zoiets: https://www.harriearendse...ter-line-14-bijtelling-1/

Met de prijs van dat specifieke model zal de lease ook gunstig uitvallen ondanks dat sommimge leasemaatschappijen hem als soort van 2e hands gaan berekenen.
De Megane was natuurlijk bij inleveren helemaal schoon (want net door de wasstraat) en rook dus lekker naar schoonmaak middel. Echter na een paar weekjes in opslag was dat ding natuurlijk helemaal smerig van binnen. Dus ja eigenlijk had de chauffeur die de auto af kwam leveren zelf al aan de bel moeten trekken. Maar ja weet die veel wellicht had ik de auto zelf al wel zo smerig ingeleverd.

De V40 is veeeul te klein voor mij. Naast het punt dat het midden console ook weer zo achterlijk naar voren staat zoals bij de Megane, ik zoek een echte station auto.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Maandelijks zijn de auto kosten rond de EUR 260 waarbij ik nog een kilometervergoeding ontvang van iets meer dan EUR 115. Hier kan ik toch nooit voor leasen? Wat zijn nu echt de voor- en nadelen?
En een belangrijke die veel mensen vergeten: wanneer jij je eigen auto in de prak rijdt, zal jouw werkgever dat een zorg zijn. Ook al is dat buiten jouw schuld om. Jij kiest ervoor om met je eigen auto te rijden, dus als die auto het niet meer doet, is dat ook jouw probleem. En ook de kosten voor een nieuwe auto (of reparatie) zijn niet het probleem van jouw werkgever.

Met leasen is dat anders (en dan ga ik er vanuit dat je wel vervangend vervoer in het leasecontract opneemt), omdat dan jouw werkgever de mobiliteit faciliteert. Als die faciliteit wegvalt (door de auto in de prak te rijden bijvoorbeeld) zal jouw werkgever meehelpen met een oplossing daarvoor.

Dus er zijn misschien goedkopere alternatieven, maar bij die alternatieven liggen bepaalde risico's bij jou. Leasen geeft minder risico's, maar daar betaal je dus ook voor :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Niet online
satya schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:03:
Wordt neit veel mee gereden, maar 100€ per maand zonder afschrijving is toch wel het minimale, en e zijn nog 14% auto's die je voor rond de 150€/maand kunt rijden.
Ja, maar die 150 euro is natuurlijk alleen de bijtelling. Bij mijn vorige baan had ik een leasebudget van 800 euro. Dat kreeg ik met mijn brutoloon uitgekeerd als ik geen leaseauto zou nemen. In dat geval kwam er dan ook nog eens een losse kilometer vergoeding bij. Ik heb er niet lang over na hoeven denken en ben zelf een wat oudere auto gaan rijden (Volvo V50). Zelfs na aftrek van alle vaste kosten (belasting, verzekering, diesel) en een reservering van 100 euro per maand voor onderhoud en andere onvoorziene kosten kwam ik nog 350 euro per maand goedkoper uit.

Er zitten wel 2 voorwaarden aan dit verhaal: je werkgever moet je leasebudget uitkeren als je geen leaseauto wil. Als je alleen de bijtelling hoeft te betalen is het inderdaad een no brainer. En 2, je moet het niet erg vinden om of in een wat oudere auto te rijden of om zelf een bedrag in een auto te investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Stelt de werkgever dan ook geen voorwaarden specifiek aan de auto ?
in jouw geval rij je met een degelijke V50, zakelijk gezien een prima auto.
Maar als je prive bijvoorbeeld een 350Z rijdt dan kan ik mij voorstellen dat daar vragen over komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 19:27
zou ik zonder enige vorm van spijt voor een Octavia combi 1.6 / 2.0 gaan met het style business pakket. 250 euro netto bijtelling vind ik dan wel nog te doen. Maar wetende dat het goed kan zijn dat er nog auto's die niet zo mijn smaak zijn maar wel groot zijn en slechts 100 tot 160 euro kosten voorbij komen pff dat doet mijn broekzak best wel pijn. |:(

Ik snap echt niets van je verhaal... Eerst zeg je dat je heeel graag een octavia wilt, en vervolgens begin je over een gunstige Astra, terwijl dat niet zo heel veel scheelt... (afhankelijk van de aankleding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

jongetje schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:16:
[...]

Ik snap echt niets van je verhaal... Eerst zeg je dat je heeel graag een octavia wilt, en vervolgens begin je over een gunstige Astra, terwijl dat niet zo heel veel scheelt... (afhankelijk van de aankleding)
Een Octavia kost met bijna gelijke aankleding aanzienlijk meer in het lease maand bedrag tegenover een Astra. Volgens mijn eigen berekeningen zou mij dat tussen de 50 en 100 euro in de maand schelen in voordeel tegen de Astra. De Astra vind ik saai maar is goedkoop de Octavia vind ik mooi maar duurder met de opties die ik wil. Is het zo duidelijker?

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Shunt schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:24:
[...]

Een Octavia kost met bijna gelijke aankleding aanzienlijk meer in het lease maand bedrag tegenover een Astra. Volgens mijn eigen berekeningen zou mij dat tussen de 50 en 100 euro in de maand schelen in voordeel tegen de Astra. De Astra vind ik saai maar is goedkoop de Octavia vind ik mooi maar duurder met de opties die ik wil. Is het zo duidelijker?
Ik weet niet wat 'duur' en 'goedkoop' is, en ook niet wat een Astra kost, maar een goed aangeklede Octavia (2.0 tdi) heb je voor een 36 tot 40k (de mijne zit er keurig tussenin). Valt qua bijtelling dus heel erg mee, ik moet maandelijks 606 euro bijtellen (20%).

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

AllSeeyinEye schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:32:
[...]

Ik weet niet wat 'duur' en 'goedkoop' is, en ook niet wat een Astra kost, maar een goed aangeklede Octavia (2.0 tdi) heb je voor een 36 tot 40k (de mijne zit er keurig tussenin). Valt qua bijtelling dus heel erg mee, ik moet maandelijks 606 euro bijtellen (20%).
De catalogus waarde boeit mij alleen voor de bijtelling mij gaat het om het lease bedrag per maand + de bijtelling. Aangezien mijn lease budget "beperkt" is tot 770 + 125 vrijwillige eigen bijdrage incl brandstof.
Mijn target is niet over de 35k heen te gaan voor de bijtelling. (tenzij de maandelijkse lease erg mee valt.)

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
AllSeeyinEye schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:32:
[...]

Dan is een Astra dus idd goedkoper, want volgens mij gaat 40k stuk slaan op een Astra niet lukken ;)
Ik heb een Astra waar alleen het schuifdak en de massagestoelen/geventileerde stoelen ontbreek en kom nog niet eens aan de genoemde 36k. Weliswaar 25% bijtelling, maar hij is er ook in 20% te krijgen en volgend jaar zijn (bijna) alle auto's 22%.

Kortom, ik denk op basis hiervan dat een gelijkwaardige aangeklede Astra goedkoper is als Octavia met dezelfde opties/motorisering.

Nu moet ik wel zeggen dat ik de leasebedragen van de Octavia niet ken, maar ik weet wel dat de Astra strak geprijsd is in de lease. Ik heb hem niet vergeleken met de Octavia, wel met de Golf, Leon, Focus, Mazda 3 etc en die waren stukken duurder elke maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalZero
Shunt schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:24:
[...]

Tsja, dan komt het eigenlijk alleen nog maar neer op een keuze die jij kan nemen.

1. Kies voor mijn portomonnee en ga een auto 4 jaar (voor het gemak even) rijden die ik saai vind
2. Kies voor de auto waar ik blij van word om in te rijden en betaal ik 4 jaar wat meer

Mijn vorige auto keuze werd het een V40. Kostten mij netto 80 euro meer dan een Ford Focus of vergelijkbare auto, maar heb geen kilometer spijt gehad. Een week geleden heb ik mijn nieuwe auto besteld, een Renault Talisman Estate met 200!! PK :9~ , er zijn goedkopere auto's te leasen. Zou ook echt op de centjes kunnen letten een C-segmenter kunnen nemen. Maar hier gaat mijn hart harder van kloppen.
Ik heb nog gekeken naar een 308 SW maar daar werd ik zelf dus helemaal niet blij van.

Leuk he, hoe persoonlijk de keuze voor een auto is. Luxe problemen :X :*)

Opper-prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Een 308 SW of een 200 Pk Talisman Initiale Paris (neem ik even aan? :) ) is 10k verschil in cataloguswaarde?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalZero
Ja ruim, in de basis scheelt het ruim 10~17k. (het is de Initiale Paris :) )
Waar het voorbeeld voor bedoeld was, kies je een auto met je hoofd of met je hart. De Peugeot 308SW geeft voldoende ruimte, Ford Focus Wagon ook. Maar ik heb meer te besteden, ik ben niet uit de ban gesprongen met een BMW 3-serie of een Audi A4. Maar had voor mijzelf een bedrag opgesteld en kan daar een auto voor rijden waar ik heel heel erg blij van word.
Voor de centjes moet ik die Talisman niet rijden, maar my god wat een toffe auto vind ik het toch!

Opper-prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
B-Real schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:03:
[...]

Dan is een Astra dus idd goedkoper, want volgens mij gaat 40k stuk slaan op een Astra niet lukken ;)
http://www.autoweek.nl/au...el-astra-gtc-20-turbo-opc

49k excl opties.

Wel een beetje valsspelen want dit is eigenlijk het vorige model -- het nieuwe model kent volgens mij nog geen coupé/cabrio/gtc of opc uitvoeringen. En dat zijn meestal de versies waarin je terecht komt voor 2x de instapprijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
Yep je hebt gelijk, perfect te vergelijken ook met een Octavia 2.0 TDI d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-10 20:58
[...]

Voordelen:
- Geen kosten onderhoud
- Geen kosten benzine
etc. etc.

Nadelen:
- Bijtelling

Je levert dan wel je KM vergoeding in, maar als jij voor je werk een auto moet rijden dan is in de meeste gevallen er een lease budget per maand beschikbaar. In mijn geval zou ik met KM vergoeding +- 100 euro (netto) per maand krijgen. Voor de lease (omdat ik dat voor mijn functie nodig had) is er een budget beschikbaar van 615 euro per maand. (bruto) Bij ons is de afspraak ook dat wat je binnen dat budget blijft bruto bij je loon op komt. Dus als je dan een goedkope auto leased, dan zou je er netto maar erg weinig op achteruit gaan (en dan rekening ik daarbij onderhoud e.d. van je auto niet eens mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
ontopic weer? :P

Voor dat andere is een ander topic gemaakt Het grote Leaseauto-topic

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
B-Real schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:41:
Yep je hebt gelijk, perfect te vergelijken ook met een Octavia 2.0 TDI d:)b
Als je bij de diesels wilt blijven, heb je een groot prijsverschil in het voordeel van de Astra.
Voor 41k heb je de Octavia als 2.0TDI RS (184pk, een soort Golf GTD dus). De snelste Astra diesel is de 1.6 160pk en kost slechts 32k.

Wil je liever benzine op benzine vergelijken, dan kom je op de 2.0 TSI RS230 van 44k tegen de GTC 2.0 Turbo van 49k. Maar de Octavia is een wat andere serie dan de Astra.
Hij is als model vooral op praktisch nut gericht en bijvoorbeeld alleen als 5d / SW leverbaar. De Astra dekt doorgaans een wat breder gebied af, die is in alle mogelijke carrosserievormen leverbaar. Ik verwacht dat ze wel weer met een Coupe of GTC gaan komen, en waarschijnlijk ook met de biturbo diesel. Die zal dichter bij de topdiesel van Skoda zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Ik snap dat je gelijk wilt hebben en daarom de topuitvoeringen er bij haalt, maar die worden maar weinig verkocht en nog minder geleaset.

Ik reageerde met name op Shunt en AllSeeyinEye en ging uit van een normale Octavio 2.0 TDI en een normale Astra (de nieuwe welteverstaan) met gelijkwaarde uitrusting en motorisering. Op basis van mijn ervaringen heb ik proberen te redeneren waarom ik denk dat een Astra qua leasebedrag én bijtelling goedkoper is.
De duurste diesel bij de Astra kost volgens jou 32k en dat zal waarschijnlijk een Innovation uitvoering zijn. Aangezien er bij Opel naast de standaarduitvoeringen niet heel veel aan te vinken is moet je flink je best doen om op 36 á 40k uit te komen zoals bij een leuk aangeklede Octavia (volgens AllSeeyinEye)
...maar een goed aangeklede Octavia (2.0 tdi) heb je voor een 36 tot 40k (de mijne zit er keurig tussenin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:06

JB

Cédric roelt!

Is ook weer erg afhankelijk van special editions. Maat van mij rijd de Passat R design van 39K. Dat lukt je qua aanwezige opties ook niet als je 'm nu gaat samenstellen maar die rijd ik een stuk liever dan een Octavia voor hetzelfde geld...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Is hier iemand die de ruimte van de Renault Talisman kan beschrijven in vergelijking met de VAG concurrenten en dan met name de Superb?

Ik heb 2 dagen proef gereden in de Superb en ondanks de zee aan ruimte vind ik de auto verder een beetje emotieloos, degelijk dat wel maar de echte emotie bij mij ontbreekt een beetje.
Dat heb ik al meer bij de Passat (vrijdag proefrit) en bij de Talisman wordt ik bij het zien van de plaatjes al een stuk meer in beroering gebracht.

Maar omdat ik nog niet in de gelegenheid ben om direct te gaan rijden in de Renault, vroeg ik me af ik hoeverre de ruimte te vergelijken is met de Superb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
JB schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:48:
Is ook weer erg afhankelijk van special editions. Maat van mij rijd de Passat R design van 39K. Dat lukt je qua aanwezige opties ook niet als je 'm nu gaat samenstellen maar die rijd ik een stuk liever dan een Octavia voor hetzelfde geld...
Je moet een Passat vergelijken met een Superb, kijken hoe je dan uitkomt. Al blijft het persoonlijke smaak, ik kan niet wachten tot mijn Octavia wordt geleverd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

jongetje schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:55:
[...]

Je moet een Passat vergelijken met een Superb, kijken hoe je dan uitkomt. Al blijft het persoonlijke smaak, ik kan niet wachten tot mijn Octavia wordt geleverd :D
Tuurlijk moet je ze qua auto vergelijken in hetzelfde segment. Ik probeer alleen te zeggen dat prijzen niet altijd wat zeggen. Die R design werd mee gestunt omdat de GTE niet meer geleverd kon worden eind 2015 :? en dan krijg je veel meer bang for buck dan alles in de configurator aan moeten vinken normaliter.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:19
ManiacScum schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:54:
Is hier iemand die de ruimte van de Renault Talisman kan beschrijven in vergelijking met de VAG concurrenten en dan met name de Superb?

Ik heb 2 dagen proef gereden in de Superb en ondanks de zee aan ruimte vind ik de auto verder een beetje emotieloos, degelijk dat wel maar de echte emotie bij mij ontbreekt een beetje.
Dat heb ik al meer bij de Passat (vrijdag proefrit) en bij de Talisman wordt ik bij het zien van de plaatjes al een stuk meer in beroering gebracht.

Maar omdat ik nog niet in de gelegenheid ben om direct te gaan rijden in de Renault, vroeg ik me af ik hoeverre de ruimte te vergelijken is met de Superb
Ik probeer even te vergelijken met de autoweek site maar de Superb heeft al wel een grotere kofferbak in pure liters. (625 vs 608 van de Renault).
Ook is die Talisman behoorlijk aan het gewicht en de specs zijn niet echt heel denderend eigenlijk.
Ik weet wel dat de Superb qua beenruimte voor de achterpassagiers etc. echt meer dan prima is.

Verder is het een kwestie van smaak, de eerste renders waren in mijn ogen mooi maar nu ik hem in het echt heb gezien is die achterkant :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
GeeMoney schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:13:

Verder is het een kwestie van smaak, de eerste renders waren in mijn ogen mooi maar nu ik hem in het echt heb gezien is die achterkant :X .
Ja, dat heb ik dus met de hele Superb..... hetzelfde idee als die dikke buurvrouw van verder op...... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

[...]

Je doelt op de Superb? Dat valt me ook tegen inderdaad. Zeker met een paar standaard velgen ziet ie er echt raar uit. De Talisman heeft wel echt een veel gavere uitstraling vind ik :) Jammer vind ik dan wel weer de DRL. Dat ziet zo vreemd uit :/

Afbeeldingslocatie: https://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/yg4nqvzsrqgjw7formql.jpg

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
ManiacScum schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:54:

Talisman is velen malen mooier, wat is belangrijker dan dat? ;)
Ik probeer even te vergelijken met de autoweek site maar de Superb heeft al wel een grotere kofferbak in pure liters. (625 vs 608 van de Renault).
Ook is die Talisman behoorlijk aan het gewicht en de specs zijn niet echt heel denderend eigenlijk.
Ik weet wel dat de Superb qua beenruimte voor de achterpassagiers etc. echt meer dan prima is.
Let op dat VAG nog wel eens vieze trucjes wil gebruiken om de liters omhoog te krikken.
(golf variant heeft meer liters dan een passat variant).
Ik denk dat ik je verkeerd begrijp, maar de Talisman niet mooi!?
Grappige is dat de keren dat ik hem zag rijden -in Duitsland nota bene-, we in de file stonden en al die Duitsers in hun Audi echt hun ogen aan het uitkijken waren :)

Talisman straalt echt klasse en dynamiek uit.
ManiacScum schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:16:
Ja, dat heb ik dus met de hele Superb..... hetzelfde idee als die dikke buurvrouw van verder op...... :X
:X
JB schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:17:
Je doelt op de Superb? Dat valt me ook tegen inderdaad. Zeker met een paar standaard velgen ziet ie er echt raar uit. De Talisman heeft wel echt een veel gavere uitstraling vind ik :) Jammer vind ik dan wel weer de DRL. Dat ziet zo vreemd uit :/

[afbeelding]
Doet me denken aan een GTE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06:51
[...]

Voordelen:
- Geen kosten onderhoud
- Geen kosten benzine
etc. etc.

Nadelen:
- Bijtelling

Bedankt voor je reactie.
Nu inmiddels paar voor- en nadelen op een rijtje gezet/aangevuld:
Voordelen
- Geen onderhoudskosten
- Geen verzekeringskosten
- Geen motorrijtuigenbelasting
- Tankpas, ook voor privé
- Overige kosten? (wassen etc.)
- Om de 4 jaar nieuwe auto
- Auto naar keuze welke je normaal niet zou kunnen betalen
- (dure) reparaties of total loss
- Vervangend vervoer
- Winterbanden

Nadelen
- Bijtelling
- Maximaal aantal privé kilometers
- Bijtelling geldt niet als loon, dus dus minder vakantiegeld en later minder pensioen. Maar in de meeste gevallen weegt dit niet op tegen de besparing die de auto van de zaak voor je betekent
- Wegvallen van reiskostenvergoeding
- Rekening houden met maximum leasebudget
- Geen grote auto (i.v.m. max. leasebudget) en wellicht over 2 jaar grotere auto nodig vanwege kind?

Klopt inderdaad een beetje, maar ik laat dit toch meewegen aangezien (a) loon niet erg hoog is en dit toch wel een fijn bedrag is elke maand en (b) dat autokosten niet hoog zijn omdat een relatief goedkope auto is. Het is toch wel cash wat je maandelijks ontvangt.
satya schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:03:
[...]

335€ voor een auto van 22.500 klinkt mij fors in de oren. Mijn Golf BMT met 20% zit rond de 200€ en is nieuw 28.000. Een Volvo V40 met 14 of 21% valt nog goedkoper uit, dus ga eens goed naar je berekening kijken, daar zit volgens mij een lacune in. Hou er ook rekening mee dat alle auto's vanaf 2017 22% zijn.

Bij een oudere auto kan de km vergoeding kosten dekkend zijn, maar houd er rekening mee dat je zowat alles zelf moet betalen. Dus eventueel tolgelden, omdat de overheid er van uitgaat dat je vaar die vergoeding alles moet kunnenn betalen. Hier in Zeeland kom je er met de Westerscheldetunnel niet aan uit.

Kijk goed wat je privé auto kost bij werk kilometers. Privé is helemaal voor jezelf. Als een oude auto je niet uitmaakt kun je er aan uitkomen. Reken dan ook mee dat je de bijtelling niet hoeft te betalen. Bij redelijk wat kilometers lopen de kosten aan een oudere auto flink op, weet ik, want er staat hier nog een tweede privé voor de deur. Wordt neit veel mee gereden, maar 100€ per maand zonder afschrijving is toch wel het minimale, en e zijn nog 14% auto's die je voor rond de 150€/maand kunt rijden.
Zoals ik hierboven ook al aangaf, en wat wellicht niet duidelijk bleek uit mijn eerste post, is dat bij het verschil wel en niet leasen rekening heb gehouden met de reiskostenvergoeding. Als ik deze niet meeneem kom ik op een verschil van EUR 220, even rekening gehouden met 21% bijtelling want lager gaat 'm toch niet worden.

Zou zo ook niet weten wat een redelijke auto is welke goed is uitgerust en niet veel kost. Als je bijvoorbeeld een auto configureert op bijvoorbeeld Volkswagen of Seat kom je toch wel op redelijke bedragen. Dan kom ik op een cataloguswaarde van EUR 30K inclusief opties, maar ik heb ook ergens gelezen dat opties niet meetellen voor de fiscale bijtelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 14:54

Nohead

PSN ID: Nohead

Trezzahn schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 19:13:
[...]

Bedankt voor je reactie.
Nu inmiddels paar voor- en nadelen op een rijtje gezet/aangevuld:
Voordelen
- Geen onderhoudskosten
- Geen verzekeringskosten
- Geen motorrijtuigenbelasting
- Tankpas, ook voor privé
- Overige kosten? (wassen etc.)
- Om de 4 jaar nieuwe auto
- Auto naar keuze welke je normaal niet zou kunnen betalen
- (dure) reparaties of total loss
- Vervangend vervoer
- Winterbanden

Nadelen
- Bijtelling
- Maximaal aantal privé kilometers
- Bijtelling geldt niet als loon, dus dus minder vakantiegeld en later minder pensioen. Maar in de meeste gevallen weegt dit niet op tegen de besparing die de auto van de zaak voor je betekent
- Wegvallen van reiskostenvergoeding
- Rekening houden met maximum leasebudget
- Geen grote auto (i.v.m. max. leasebudget) en wellicht over 2 jaar grotere auto nodig vanwege kind?

Klopt inderdaad een beetje, maar ik laat dit toch meewegen aangezien (a) loon niet erg hoog is en dit toch wel een fijn bedrag is elke maand en (b) dat autokosten niet hoog zijn omdat een relatief goedkope auto is. Het is toch wel cash wat je maandelijks ontvangt.

[...]

Zoals ik hierboven ook al aangaf, en wat wellicht niet duidelijk bleek uit mijn eerste post, is dat bij het verschil wel en niet leasen rekening heb gehouden met de reiskostenvergoeding. Als ik deze niet meeneem kom ik op een verschil van EUR 220, even rekening gehouden met 21% bijtelling want lager gaat 'm toch niet worden.

Zou zo ook niet weten wat een redelijke auto is welke goed is uitgerust en niet veel kost. Als je bijvoorbeeld een auto configureert op bijvoorbeeld Volkswagen of Seat kom je toch wel op redelijke bedragen. Dan kom ik op een cataloguswaarde van EUR 30K inclusief opties, maar ik heb ook ergens gelezen dat opties niet meetellen voor de fiscale bijtelling?
Alles opties die niet af fabriek geleverd worden tellen niet mee in de bijteling. Dus vaak wordt leder naderhand ingebouwd. Trekhaak laten inbouwen door de dealer etc.

Is een Skoda Octavia voor je niet interessant als gezinswagen voor de toekomst. Relatief compleet te krijgen en goed aan te kleden. Goedkoper dan een VW of Seat.

[ Voor 3% gewijzigd door Nohead op 29-08-2016 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Nu online
Geld pakken en een kleine auto prive leasen voor 12 of 24 maanden. Met regelmaat zijn hier aanbieding voor.

Mocht het 2 jaar veranderen kan je altijd een grotere auto leasen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
[...]

Dealer opties telen niet mee zoals een trekhaak bijvoorbeeld (worden later ingebouwd), maar wat je meestal on-line selecteert weer wel. Als je toch al in de VW hoek zit, kijk dan ook naar Skoda. Die zit kwam prijs er tussen in.

sc6 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
wd200 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 20:21:
Geld pakken en een kleine auto prive leasen voor 12 of 24 maanden. Met regelmaat zijn hier aanbieding voor.

Mocht het 2 jaar veranderen kan je altijd een grotere auto leasen
Privélease is alleen maar gunstig in het A- en B-segment, met af en toe een scherpe aanbieding in het C-segment. De meeste leveranciers bieden slechts een beperkte keuze aan auto's, de normkilometers zijn laag om tot een gunstig maandbedrag te komen etc.

Reken voor de grap eens een Mondeo uit voor 25.000 km/jaar.

Ook opletten: de maandlast wordt voor een aanzienlijk deel als "kredietlast" aangemerkt en bij BKR geregistreerd. Wil je de komende tijd een huis kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Nu online
Dat klopt maar in A / B segment een prima oplossing maar dat moet ieder voor zich zelf beslissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
laatst een octavia voor 4 jaar / 35.000km uit laten rekenen door Skoda zelf (want is niet via sites van aanbieders uit te rekenen voor prive-lease) en dat kwam overeen met de zakelijke lease prijzen incl btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Ik kom er net achter dat de Talisman eigenlijk best duur is bij mijn Leasemij.
Een goed aangeklede Talisman kost mij (veel) meer dan een goed aangeklede Passat.

Uiteraard is de Talisman een paar duizend goedkoper als Catalogus/Fiscale waarde maar per saldo komt de Passat wel voordeliger uit de bus.

Eerlijk gezegd had ik dat niet verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

ManiacScum schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:31:
Een goed aangeklede Talisman kost mij (veel) meer dan een goed aangeklede Passat.

Uiteraard is de Talisman een paar duizend goedkoper als Catalogus/Fiscale waarde maar per saldo komt de Passat wel voordeliger uit de bus.

Die Passat zal zeker een hogere restwaarde hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Nohead schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:32:
[...]

Ja dat had ik wel ingecalculeerd maar ik had niet gedacht dat dit zo'n drastisch verschil zou zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:57

Griffin

Is mythical

[...]

En soms hebben de leasemaatschappijen regelingen lopen waardoor het soms wat goedkoper kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Griffin schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:39:
[...]

En soms hebben de leasemaatschappijen regelingen lopen waardoor het soms wat goedkoper kan.
en soms zijn de leasemaatschappijen onderdeel van een merk en bevorderen ze zo de verkoop van dat specifieke merk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Leipo schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:42:
[...]

en soms zijn de leasemaatschappijen onderdeel van een merk en bevorderen ze zo de verkoop van dat specifieke merk ;)
Hmmm de Rabobank TDI 2.3 21% :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
ManiacScum schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:31:

Bij ons is het juist andersom.

Ik begreep van de wagenparkbeheerder, dat een Passat niet binnen budget past, maar een kale Talisman wel.
Leaseplan en Athlon bij ons...
Leaseplandirect:

Passat BlueMotion
€ 34.790 - 645 euro per maand

Talisman EDC Zen
€ 34.590 - 656 euro per maand

Dan heb je dus een kale Passat, tegen een dik aangeklede Talisman met automaat...
Instap Talisman bij leaseplandirect is 612 euro per maand.

Dit alles op basis van 35k per jaar, 48 maanden en diesel.
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Als reactie op de uitspraak dat sommige leasemaatschappijen van een Automerk zijn of in dezelfde groep zitten. Onze Leasemij is onderdeel van de Rabobank..... het was een grapje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
dfrenner schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:57:
[...]

Bij ons is het juist andersom.

Ik begreep van de wagenparkbeheerder, dat een Passat niet binnen budget past, maar een kale Talisman wel.
Leaseplan en Athlon bij ons...

[...]

Leaseplandirect:

Passat BlueMotion
€ 34.790 - 645 euro per maand

Talisman EDC Zen
€ 34.590 - 656 euro per maand

Dan heb je dus een kale Passat, tegen een dik aangeklede Talisman met automaat...
Instap Talisman bij leaseplandirect is 612 euro per maand.

Dit alles op basis van 35k per jaar, 48 maanden en diesel.

[...]

?
Dat is dus ook meteen waar het verschil vandaan komt. Opties schrijven gewoon veel harder af dan de kale prijs van de auto. Een kale 320i is in de lease ook veel goedkoper dan een volle Talisman, gewoon, omdat de vanafprijs van de 320i veel hoger ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Z___Z schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:10:
[...]

Dat is dus ook meteen waar het verschil vandaan komt. Opties schrijven gewoon veel harder af dan de kale prijs van de auto. Een kale 320i is in de lease ook veel goedkoper dan een volle Talisman, gewoon, omdat de vanafprijs van de 320i veel hoger ligt.
Ik vind 11 euro op het leasebedrag best meevallen eigenlijk. En dan zeker als je er rekening mee houdt, dat de Talisman hier inderdaad allemaal opties aan boord heeft en de Passat helemaal kaal is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalZero
Ik zeg goeie deal die Talisman! ;)

Bij mij was 't zelfde verhaal. Superb 150pk diesel helemaal aangekleed naar niveau van de Talisman Initiale Paris (tjok vol met opties). Kwam voor het leasetarief de Talisman beter uit de verf. Opties zijn bij mijn Leasemij duur!

Opper-prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Kecin schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:27:
Vandaag mijn nieuwe leaseauto besteld! Een Octavia met het volgende:

Skoda Octavia 1.0 TSI Greentech Ambition DSG Business 5D HB 85KW/115PK 23.580,00
  • DAB (digitale radio ontvangst) 100,00
  • Sunset 180,00 (getinte ruiten)
  • Metallic lak 550
  • - Black Magic pearl effect
  • Navigatie Columbus met 8 inch touchscreen, harde schijf, Apple Connectivity, dvd-speler, kleuren MaxiDot display, Smartlink functionaliteit en WLAN 1.200,00
  • Optical Parking Assistent achter (parkeercamera) 290,00
  • Parking Distance Control voor en achter 290,00
  • Rokerspakket 20,00
  • Dynamic pakket 350,00 (sportstoelen, sportstuur, spoilertje
  • Stoffen bekleding Coeus Zwart
  • Licht pakket 1.250,00
  • Spiegelpakket (dimmende binnen & buiten spiegel(s), inklapbaar, instapverlichting, electrisch verstelbaar
De camera was eigenlijk buiten budget maar ze hebben gehandeld en het is gelukt :-). Enig nadeel is dat op de hatchback bij MY2017 ook de ruitenwisser erbij komt, maar die nemen we maar voor lief.

Al met al een complete auto voor het segment, bewust geen combi (nja, ook budgettair gezien), de 115pk zal wel wennen worden, maar de auto is niet heel zwaar en dat i.c.m. een 7-DSG lijkt het me wel prima toeven :).

* Kecin is a happy camper! :+
I.p.v. half september kan ik de auto vrijdag ophalen. Dealer had niet helemaal lekker gecommuniceerd. Stond al sinds 23-08 bij ze op de plas. Ik belde maandag, toen zou ik hem woensdag kunnen ophalen. Helaas hadden ze geen "luxe" kentekenplaten besteld en moet ik daarop wachten. Ondanks dat ik dit drie(!) keer heb verzocht :7

Maar wel zin in natuurlijk *O*

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

Kecin schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 23:34:
[...]

I.p.v. half september kan ik de auto vrijdag ophalen. Dealer had niet helemaal lekker gecommuniceerd. Stond al sinds 23-08 bij ze op de plas. Ik belde maandag, toen zou ik hem woensdag kunnen ophalen. Helaas hadden ze geen "luxe" kentekenplaten besteld en moet ik daarop wachten. Ondanks dat ik dit drie(!) keer heb verzocht :7

In het Dynamic pakket zit toch geen spoiler aanpassing? Losse RS sport spoiler kost +500 ex :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Nohead schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 08:05:
[...]

In het Dynamic pakket zit toch geen spoiler aanpassing? Losse RS sport spoiler kost +500 ex :P
Een kleine spoiler, maar alleen op de normale versie, niet op de combi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
[...]

Wel wat foto's schieten hé :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

jongetje schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 08:40:
[...]

Ow ja natuurlijk, de Hatchback heeft standaard geen spoilertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
[...]

Nadelen

Minder vakantiegeld snap ik nog als je naar de 50% belasting druk gaat als gevolg van een hoger inkomen, maar dan gaan de verdiensten boven de 65K. Aan de andere kant als je een hypotheek hebt krijg je meer terug van je rente aftrek omdat je de 50% belastingdruk kant opschuift. (voor de lager tarieven geld hetzelfde).

Maar minder pensioen snap ik niet. Waarom zou een een auto van de zaak minder pensioen tot gevolg hebben? Eerder meer, want omdat je inkomen als gevolg van de bijtelling hoger is, geeft dit je ook de mogelijkheid om meer af te mogen trekken voor een aanvullende voorziening zoals een lijfrente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
satya schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 10:57:
[...]

Minder vakantiegeld snap ik nog als je naar de 50% belasting druk gaat als gevolg van een hoger inkomen, maar dan gaan de verdiensten boven de 65K. Aan de andere kant als je een hypotheek hebt krijg je meer terug van je rente aftrek omdat je de 50% belastingdruk kant opschuift. (voor de lager tarieven geld hetzelfde).

Maar minder pensioen snap ik niet. Waarom zou een een auto van de zaak minder pensioen tot gevolg hebben? Eerder meer, want omdat je inkomen als gevolg van de bijtelling hoger is, geeft dit je ook de mogelijkheid om meer af te mogen trekken voor een aanvullende voorziening zoals een lijfrente.
Eigenlijk is het niet minder, maar het telt niet mee in de berekening voor je pensioen en je vakantiegeld.

Wil je toch graag extra pensioen opbouwen dan kun je overwegen om het volgende te doen:

Je kunt ook de bijtelling van je nettosalaris aan je werkgever betalen. In ruil daarvoor verhoogt de werkgever je brutosalaris met hetzelfde bedrag. Hierdoor wordt je pensioengevend salaris ook hoger en bouw je meer pensioen op. Je nettosalaris blijft onder de streep ongeveer hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalZero
Heren! Kunnen we ontopic blijven over de keuze van leaseautos!!

Zaken als bijtelling, keuze tussen lease of prive autos vallen onder het Het grote Leaseauto-topic.

En nu ONTOPIC!! 8) :*)
[...]

GAAF Kecin!! Nog een paar nachtjes en dan scheuren in je nieuwe bolide! Wel pics posten :D

Opper-prutser

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

FatalZero schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 11:28:

GAAF Kecin!! Nog een paar nachtjes en dan scheuren in je nieuwe bolide! Wel pics posten :D
Thanks! Heb er ook super veel zin in, en ga het zeker even posten. Ga het beestje vrijdag ook gelijk uitlaten. Ga roadtrippen met een vriend van me :o
vinom schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 08:57:
[...]

Wel wat foto's schieten hé :)
Will do! :D
jongetje schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 08:40:
[...]

Nohead schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 08:05:
[...]

Nohead schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:34:
[...]

Ow ja natuurlijk, de Hatchback heeft standaard geen spoilertje.
Klopt. De hatchback kent echter een "BMW M-lip". Het gaat om een hele kleine lip. Om aan te geven welke zie volgende afbeelding, de kleur is hier anders. Mijn lip zal dezelfde metallic kleur hebben als de auto zelf:
Afbeeldingslocatie: http://www.superskoda.com/images/Plasty/o3-rspl-dck.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Kecin op 31-08-2016 13:30 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FatalZero
Mooi zo'n lipspoiler. Heb het ook gezien op een leen Volvo S60. Staat erg stoer, maar wel smaakvol!

Opper-prutser

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
Vind ik sedan vaak een sportief tintje geven, zonder daarbij heel sjonnie te ogen. +1!

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:29

TommyGun

Stik er maar in!

Ik ben totaal geen liefhebber van Renault maar ik heb zojuist in de nieuwe Talisman van een collega gereden (dCi 110) maar wat rijdt dat ding fijn zeg! En hij ziet er ook nog 's geweldig uit. Maakt mijn keuze voor een nieuwe leaseauto alleen maar lastiger...

Ik mag pas volgend jaar een nieuwe uitzoeken helaas maar ik neig sowieso naar een sedan, en dan bij voorkeur een Ford. VW en Skoda vallen af (weinig origineel en saai naar mijn mening) en een BMW (3-serie) zal vrees ik te duur zijn. Franse merken vallen eigenlijk ook af, al doet de Renault mij dus wel twijfelen. De Mazda6 kan eventueel ook nog, qua uiterlijk althans. Verder ben ik totaal niet op de hoogte van Mazda.

Najah ik heb nog even om me te oriënteren :P

[ Voor 14% gewijzigd door TommyGun op 01-09-2016 12:39 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• t_captain
Een bescheiden 3-serie (<=320d) is qua leaseprijs in dezelfde orde als een Mondeo. Vaak zo rond de 1000 a 1100 incl brandstof.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:29

TommyGun

Stik er maar in!

t_captain schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:41:
Een bescheiden 3-serie (<=320d) is qua leaseprijs in dezelfde orde als een Mondeo. Vaak zo rond de 1000 a 1100 incl brandstof.
Pfoe ik wist niet dat de Mondeo zo duur was :o

[ Voor 23% gewijzigd door TommyGun op 01-09-2016 12:48 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Reinier

Reinier

\o/

TommyGun schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:45:
[...]

Keuze leaseauto - Deel 4 :)

• BlakHawk
TommyGun schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:45:
Bij ons is het juist één van de goedkoopste D-segmenters.
Een Mondeo titanium past bijvoorbeeld wel, maar Talisman moet al vrij basic en een Passat past helemaal niet in het budget.

• thafusion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-10 23:24
Ben aan het twijfelen tussen de:
Renault Talisman Estate Energy dCi 110 Zen 5d - + Full LED koplampen + Parkeersensoren vóór
of de:
Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose 17 inch 5d

Ze kosten in de lease beide exact hetzelfde en hebben min of meer dezelfde opties, het liefst zou ik de Talisman Sedan nemen maar deze is qua bagage ruimte net wat te onpraktisch gezien ik vrij regelmatig voorwerpen wil vervoeren die anders niet meer mee kunnen... (trekhaak is op beide modellen niet te selecteren)...

• Reinier

Reinier

\o/

Kan een trekhaak niet achteraf als accessoire, die de dealer dan zelf monteert?
Pagina: 1 ... 23 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic