Dat is EVILCORP zooi dus zet het gewoon lekker UIT !!!L0g0ff schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 20:16:
Nu ben ik bekend met de mainline ppa maar het ding is dat ik secure boot heb.
Wat anderen ervaren hoeft niet altijd ook voor jou te gelden gelukkig !!Het liefst had ik Debian stable gedraaid met signed recente kernels + Nvidia maar ik las ergens dat ik dan echt een hoop ellende op mijn nek ga halen.
Kan je iets fixen met twee losse SSD's die je verwisselt dan wel hotswappedWorst case scenario zet ik secure boot uit maar eigenlijk wil ik daar niet aan (ivm dual boot met windows)
Als het gaat om een Gaming Laptop dan zou ik je aanraden om die puur Windows te houden en lekker iets lichts en simpels met een shitload aan accutijd ernaast te gebruiken voor Linux
+1RobertMe schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 21:19:
Want...? Ik draai prive op een PC en laptop prima dual boot met secure boot uit. Nu gebruik ik Windows vrijwel nooit, maar "it just works".
Zelfs bij de Gaming PC die wel UEFI Boot doet staat die rotzooi lekker UIT
Dat is ook één grote EVILCORP rotzooi bende meuk troep enz...TPM unlocking

Zie Palladium/TCPA/Fritz Chip documentatie via je favoriete Search Engine !!!
En als je toch zoiets wilt dan zou ik eens gaan kijken hoe je dat i.c.m. iets als een https://www.yubico.com/products/ease-of-use/ of iets in die richting (Certificaat op een USB Stick) voor elkaar kan krijgenL0g0ff schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 23:25:
Inderdaad zelfde reden als jou; secure boot icm TPM voor het unlocken van de disks.
Volgens @Hero of Time is DisplayLink sowieso een draak die je beter kan ontwijken IIRC dus dat zou weleens een groter probleem dan Secure Boot en het TPM verhaal bij elkaar kunnen worden...L0g0ff schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 23:38:
dockingstation met displaylink.

DELL en dan ook nog eens Gaming Laptop dus... Sterkte!Ik heb een xps9440

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||