[quote]
nero355 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 19:27:
[...]
Het enige wat ik daarop kan zeggen is dat ik het echt serieus minder vind dat je met al die ellende moet leven voor de rest van je leven!
Maar denk ook tegelijk aan het volgende :
Vroeger leefde men ook gewoon door zonder al die hulpmiddelen en eigenlijk vertrouw je nu ook op iets dat je niet volledig kan vertrouwen totdat het jezelf allemaal overkomt en dan is het maar de vraag hoe betrouwbaar je dat kan beschouwen ?!
En dat zeg ik dan niet om je ervan te overtuigen om al die dingen niet te gebruiken, maar gewoon puur als iets om over na te denken...
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ja het is minder om die kwaal te hebben en ik heb die hulpmiddelen gewoon als extra. Het kan soms even valideren of wat ik voel klopt. Denk aan een hoge hartslag, de tool die hiervoor op de watch zit, kan misschien afwijken van het daadwerkelijke, maar tot op heden wel vrij nauwkeurig gebleken. Ook de saturatiemeter zit er niet naast.
Maar ik kan met een klap neerkomen, hartstilstand of een prop die naar een verkeerde plek schiet. Het is dan toch mooi dat mijn watch of telefoon kan alarmeren.
Inderdaad vroeger leefde men ook zonder die tools, maar die mensen werden dan ook niet zo oud, en met dezelfde kwaal als ik waren ze na een incident ook gewoon dood. Maargoed, ik heb 4 kinderen, ik wil er nog even voor ze zijn en als een tooltje daaraan kan bijdragen.
Trouwens, ook de ECG die de watch maakt, vind ook de cardioloog best interessant. Hij haalt best wel informatie uit de ECG over het pompen van mijn hart.
[...]
Wat ik nog was vergeten te melden :
- Jolla Sailfish als bedrijf heeft nu wat issues door allerlei rare omstandigheden dus ik weet niet of een licentie aanschaffen nu echt goed werkt!
- De vrij downloadbare versie van Jolla Sailfish heeft een aantal zaken niet dus check effe of je daar behoefte aan hebt!
- Voor sommige toestellen zijn er "Communtiy Edition" versies beschikbaar die je op het forum van XDA Developers kan vinden!
- We hebben een Jolla Sailfish Topic op GoT dus eventuele vragen kan je daar posten :
Het mini Jolla Topic
Kijk hier haal je ook meteen aan wat mij dan wel weer aan het denken zet. Veel zijn projecten die community driven zijn. zolang er nog mensen actief in zijn zal het project beter worden. Maar het voelt vaak wel als een project en niet als een product. Ondanks dat ik me er altijd voor interesseer en ook graag een bijdrage doet, geeft het mij een gevoel dat het ook zo weer overboord gegooid kan worden.
[...]
Je kan natuurlijk ook naar
https://proton.me of zo kijken als alternatief
Naast het zelf hosten wat je zelf al noemde :
Klopt , ik heb een eigen web/mail server dus ik kan daar wel op doorbouwen.
[...]
IMHO altijd de beste optie! Desnoods ergens online in een VPSje
[...]
Als ik heel eerlijk ben dan moet ik wel zeggen dat ik het echt geweldig vond toen Apple eindelijk al die ARM SoC kracht heeft "vrijgelaten" en er gewoon PC's en Laptops ermee is gaan bouwen!

Maar het is alleen zo jammer dat het allemaal Apple spul is uiteindelijk...
Het product is gewoon goed, maar ik vind de prijs vooral een dingetje. En de samenwerking van al die devices. Het naadloos overgaan tussen alle apparaten , als je daar eenmaal gebruik van maakt wordt je wel verwend
[...]
Ik doe echt niks met RGB meuk en heb er eigenlijk wel een hekel aan gekregen door de jaren heen, want mijn PC hoeft echt niet 365 dagen per jaar een kerstboom te zijn!
Onlangs heb ik wel wat zitten rommelen met Steam onder Debian Testing en dat was stiekem wel heel erg leuk!

Echter speel ik een aantal zeikerige games die ik liever gewoon onder Windows draai dus dat toch maar zo gehouden uiteindelijk...
In de toekomst ga ik wel proberen om zo vaak mogelijk de wat minder zeikerige games lekker onder Linux te spelen!
Voor gamen draai ik nog wel windows, maar het gamen zwakt bij mij wel af en ben steeds meer bezig met het ontdekken van programmeren en scripts
[...]
Als in Linux op een PC gewoon
Tegenwoordig hoef je weinig via laten we zeggen iets van xorg.conf en dergelijke aan te passen dus ik ben wel benieuwd waar je dan tegenaan bent gelopen
Niets wat niet op te lossen valt, maar ik gebruik Q-tile, en dit is helemaal aan te passen. Het is allemaal supergoed gedocumenteerd, maar zelfs als je dan zaken vanuit de documentatie overneemt. Zeg maar een bepaalde functie als D-Menu met commands.
Het resultaat is gewoon de window manager die crashed, en dan ben je weer alles eruit aan het pulken om je window manager te laten werken. Nu ben ik zelf best handig op de CLI en kan mijn weg goed vinden in de config files. Dus heb ik het zo weer opgelost. Dat maakt het leuk om te doen, maar het blijft een gevoel hebben van een project. En je blijft maar verzinnen wat je er nog meer in kan bouwen
[...]
Mijn ervaring is dat je tegenwoordig eigenlijk wel alles onder Linux gewoon kan inprikken en dat het dan ook meteen werkt!
Eventueel nog een leuk programmatje erbij en gaan met die banaan!
En dat kan ik eerlijk gezegd niet over Windows of MacOS zeggen, bijvoorbeeld als het om Scanners/Printers/USB LAN NIC's gaat...
Die ervaring heb ik niet. Maar alle leuke tools van Elgato heb je wel een repo van iemand die het gebouwd heeft, en dat werkt op zich allemaal wel . Maar toch mis je functionaliteit die je op OSX en Windows wel hebt.
[...]
Voor Foto/Video Editing op zich wel lekker, totdat je de Storage op je eigen manier wilt aanpassen zonder Apple specifieke hardware en bijbehorende prijzen...
Maar dan heb je weer wel een Color Management die verdomd goed werkt...
Inderdaad lastig...
Precies, lastig
Ik merk ook dat zodra ik op linux werk ik gewoon weer snel even iets wil aanpassen in de window manager (Q-Tile) en daar dan toch weer flink wat tijd in gaat zitten. Niet echt bevordelijk voor de productiviteit.
Maar bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik denk ook dat ik niet echt gelijkgestemden in mijn omgeving heb, voor OSX en ook niet voor Linux. dus een keer sparren zit er ook niet in helaas.