Dat klinkt alsnog als veel meer werk dan gewoon de updater runnen eigenlijkHero of Time schreef op zondag 17 juli 2022 @ 11:32:
[...]
Daarom maak je /home dan ook als aparte partitie. En zo veel mogelijk niets doen aan het OS zelf qua settings (zaken in /etc), of het heel goed documenteren (eventuele PPAs die gebruikt worden) voor de volgende installatie.
Natuurlijk kan je partities apart houden en dat doe ik ook. Maar configuratie van het OS vind ik iets normaals dat gewoon moet kunnen. Een van de reden dat ik steeds meer een hekel kreeg aan macOS omdat die dat met de read-only partities steeds moeilijker maakte.
Ik pas normaal bijvoorbeeld de /etc/ssh/sshd_config aan om alleen pubkey authenticatie toe te staan.
Uiteindelijk maar overgestapt naar FreeBSD omdat ik de trend zo zag lopen dat ik wist dat ik de komende jaren steeds meer geirriteerd zou worden met nieuwe OS versies, terwijl ze niets verbeterd voor me zouden bieden. De meeste nieuwe functies in macOS werken alleen als je exclusief in het Apple ecosysteem zit, en ik ben nou eenmaal een multi-OS persoon, ik gebruik alles door elkaar. Dus alles wat te maken heeft met iCloud valt al af, continuity en andere dingetjes die alleen met iOS werken ook, enz.
Jammer want Apple was helemaal niet zo vroeger. Het was veel meer gericht op het zijn van een Unix met goede UI en het meewerken aan open source (openCL bijvoorbeeld). Tegenwoordig is alles closed source geworden (denk Metal).
Maargoed aangezien ik een multi-OS persoon ben, gebruik ik het nog wel voor werk
[ Voor 39% gewijzigd door GekkePrutser op 17-07-2022 13:54 ]