Acties:
  • +3 Henk 'm!
MAX3400 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 23:01:
[...]

Voor mij niet hoor Samsung; heb mijn eisen/wensen nu duidelijk gemaakt op GoT en hoop tussen nu en enkele weken een TV te hebben waar ik initieel FM7 1080p60 op kan spelen en over een paar maanden op 2160p60.
Ben eruit :*)

Voorlopig een LG OLED en dan over een paar jaar een nieuwere, grotere en betere.

In ieder geval voorbereid op het laatste 4K-component dit jaar, de niet-zwarte edoch ubergeile Scorpio One X.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:04
Ik heb wat issues met de XBO en mijn LG OLED tv. Als ik naar calibratie ga in de video settings op de XBO kan ik doen wat ik wil maar het "gesloten oog" zie ik nooit. Of ik nu limited of PC RGB kies en op mijn tv High of Low Black.

Heb al eens de receiver ertussenuit gehaald maar nog steeds geen resultaat. Werkt dit bij jullie wel? Als mijn tv dit al niet kan weergeven fatsoenlijk hoef ik ook geen One X meer te kopen want dan is het beeld van de start al suboptimaal.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Phusebox Voor een beter antwoord moet je een weekje wachten op me maar welke bit-diepte heb je ingesteld staan op de One? En, maar schot voor de boeg; heb je al geprobeerd om jouw TV om te zetten van standaard HDMI naar "PC mode" voor die specifieke HDMI-aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MAX3400 schreef op maandag 4 september 2017 @ 21:52:
@Phusebox Voor een beter antwoord moet je een weekje wachten op me maar welke bit-diepte heb je ingesteld staan op de One? En, maar schot voor de boeg; heb je al geprobeerd om jouw TV om te zetten van standaard HDMI naar "PC mode" voor die specifieke HDMI-aansluiting?
Heb alle bit dieptes al geprobeerd. Ok pc mode en game mode. Alle beeld instellingen gewisseld.

Ook andere hdmi kabel geprobeerd, Xbox uit en aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:09
@Phusebox

Brightness al op 100 gegooid en vanaf daar naar beneden? Als je dan het ook niet ziet is er wel iets heel erg fout: p

Volgens mij heb je het over het brightness calibratie deel? Eventueel je gamma aanpassen

[ Voor 25% gewijzigd door LuisjeNL op 04-09-2017 22:07 ]

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
LuisjeNL schreef op maandag 4 september 2017 @ 22:05:
@Phusebox

Brightness al op 100 gegooid en vanaf daar naar beneden? Als je dan het ook niet ziet is er wel iets heel erg fout: p
Jep blijft een groot grijs vlak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:09
@Phusebox er vanuit gaande dat de tv op game mode staat; probeer eens alle andere modes uit

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op maandag 4 september 2017 @ 21:48:
Ik heb wat issues met de XBO en mijn LG OLED tv. Als ik naar calibratie ga in de video settings op de XBO kan ik doen wat ik wil maar het "gesloten oog" zie ik nooit. Of ik nu limited of PC RGB kies en op mijn tv High of Low Black.

Heb al eens de receiver ertussenuit gehaald maar nog steeds geen resultaat. Werkt dit bij jullie wel? Als mijn tv dit al niet kan weergeven fatsoenlijk hoef ik ook geen One X meer te kopen want dan is het beeld van de start al suboptimaal.
staat de hdmi port die naar je xbox loopt, of het nu direct is of via versterker wel ingesteld op "een mode voor hdr 4k content,". weet niet de precieze benaming. van LG heet anders dan Sony. Moest ik ook aan zetten op mijn Sony tv (kan ik per hdmi doen, moet zelfs voor restarten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
LuisjeNL schreef op maandag 4 september 2017 @ 22:08:
@Phusebox er vanuit gaande dat de tv op game mode staat; probeer eens alle andere modes uit
Had ik al gedaan. Input ook op pc gezet en op andere modi geprobeerd.
quorumz schreef op maandag 4 september 2017 @ 22:11:
[...]

staat de hdmi port die naar je xbox loopt, of het nu direct is of via versterker wel ingesteld op "een mode voor hdr 4k content,". weet niet de precieze benaming. van LG heet anders dan Sony. Moest ik ook aan zetten op mijn Sony tv (kan ik per hdmi doen, moet zelfs voor restarten)
Het is niet eens 4k of hdr maar gewoon 1080p sdr.

Heb deze ellende ook gehad met media center maar toen kon ik in Windows van alles instellen om het te fixen... Zag net ook een brede verticale band over het beeld dus maar eens garantie claimen dan. Tot zover de duurzaamheid van een OLED tv.

[ Voor 55% gewijzigd door Phusebox op 04-09-2017 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op maandag 4 september 2017 @ 22:34:
...Tot zover de duurzaamheid van een OLED tv.
:( Ach, je hebt in ieder geval een mogelijke oorzaak gevonden :)

Balen man; nog wel garantie? Als in; komende weken komen relatief veel spellen uit waar sommigen hard op zitten te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MAX3400 schreef op maandag 4 september 2017 @ 22:39:
[...]

:( Ach, je hebt in ieder geval een mogelijke oorzaak gevonden :)

Balen man; nog wel garantie? Als in; komende weken komen relatief veel spellen uit waar sommigen hard op zitten te wachten.
Ja ding is nog geen 6 maanden oud.
Maar ehm ik heb niks op mijn lijstje staan qua games dus dat valt wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 01-09 13:37
Kan iemand mij een idee geven welke lifespan ik mag verwachten als ik nu een Xbox One S koop?
Hoeveel jaren zal dit nog "relevant" blijven en zullen de nieuwste games hiervoor beschikbaar zijn?

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-05 21:10
Dreifarben schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 08:49:
Kan iemand mij een idee geven welke lifespan ik mag verwachten als ik nu een Xbox One S koop?
Hoeveel jaren zal dit nog "relevant" blijven en zullen de nieuwste games hiervoor beschikbaar zijn?
Ik gok nog 3 jaar. Daarna zullen er nog echt wel titels uitkomen maar dan is de rek er wel uit. Neemt niet weg dat als je nu "pas" een xbox one s koopt je een catalogus hebt van spellen die wat ouder zijn maar zeker niet minder de moeite waard! Al met kan je zeker een hele tijd nog heel veel plezier beleven van die console.

Gamertag: YazNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
Yaz schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 09:00:
[...]

Ik gok nog 3 jaar. Daarna zullen er nog echt wel titels uitkomen maar dan is de rek er wel uit. Neemt niet weg dat als je nu "pas" een xbox one s koopt je een catalogus hebt van spellen die wat ouder zijn maar zeker niet minder de moeite waard! Al met kan je zeker een hele tijd nog heel veel plezier beleven van die console.
Zijn de games voor de nieuwe Xbox One X (scorpio) niet speelbaar op de S dan?

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
Dreifarben schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 09:02:
[...]

Zijn de games voor de nieuwe Xbox One X (scorpio) niet speelbaar op de S dan?
Voor de komende paar jaar eist Microsoft dat alle spellen op beide consoles werken. Er zijn dus geen spellen speciaal voor de Scorpio, alleen maar "enhanced" spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dreifarben schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 08:49:
Mijn inschatting; de huidige generatie Xbox (inclusief de eerste generatie non-4K), zal tot ergens 2020 / 2021 ondersteund zijn/blijven.

Ben een beetje bang dat doot technologisch voortschrijden "de gamers" over een jaartje of 4 toch echt wel weer iets nieuws willen, zeker gezien het feit dat 4K nu ingeburgerd raakt, 8K al op de markt komt, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
Maar het is niet zo dat er op korte termijn een Xbox Two verwacht moet worden of Xbox One games die niet meer op de S gaan draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MAX3400 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 09:10:
[...]

Mijn inschatting; de huidige generatie Xbox (inclusief de eerste generatie non-4K), zal tot ergens 2020 / 2021 ondersteund zijn/blijven.

Ben een beetje bang dat doot technologisch voortschrijden "de gamers" over een jaartje of 4 toch echt wel weer iets nieuws willen, zeker gezien het feit dat 4K nu ingeburgerd raakt, 8K al op de markt komt, etc.
Denk je echt? 2021?

Ik denk dat Xbox steeds meer naar een gameservice toegaat a la Steam en dat games altijd backwards compatible gaan blijven, zoals op een PC in grote lijnen het geval is.

Dus wil je in 2022 Gears of War 6 spelen dan kan dat op je oude Xbox One in lagere kwaliteit, of met de beste kwaliteit op je Xbox Next.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dreifarben schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 09:14:
Maar het is niet zo dat er op korte termijn een Xbox Two verwacht moet worden of Xbox One games die niet meer op de S gaan draaien?
Je bedoelt net zo goed als de backwards compabilitity van 360 naar One, bijvoorbeeld?

We zullen het niet weten; misschien is de One X2 zometeen een hele andere architectuur (net zoals smartphones en PC's waardoor je onderling nooit applicaties kan uitwisselen).

Had ik een glazen bol, had ik ooit wel eens 100.000 bitcoin gekocht voor 5 dollar en zat ik dit bericht te tikken op een prive-eiland terwijl mijn butler mijn Lamborghini aan het wassen was zodat ik zometeen naar de lokale supermarkt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
Phusebox schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 09:17:
[...]

Denk je echt? 2021?

Ik denk dat Xbox steeds meer naar een gameservice toegaat a la Steam en dat games altijd backwards compatible gaan blijven, zoals op een PC in grote lijnen het geval is.

Dus wil je in 2022 Gears of War 6 spelen dan kan dat op je oude Xbox One in lagere kwaliteit, of met de beste kwaliteit op je Xbox Next.
Dat we nu altijd volledige backwards compat hebben geloof ik direct. Ligt helemaal in de lijn der verwachting,

Alle nieuwe consoles zullen gewoon een snellere versie zijn van wat we nu hebben. Tenzij er iets revolutionairs gaat gebeuren dat wat we nu hebben qua tech zal de huidige inrichting wel het totaal plaatje zijn. Maar dat je over 8 jaar nog steeds de nieuwste spellen kan spelen op de originele xbox one, nee, dat geloof ik niet.

edit: een hele rare zin minder raar gemaakt.

[ Voor 5% gewijzigd door Yaz op 05-09-2017 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Yaz schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 09:24:
[...]

Dat we nu altijd volledige backwards compat hebben geloof ik direct. Ligt helemaal in de lijn der verwachting,

Alle nieuwe consoles zullen gewoon een snellere versie zijn van wat we nu hebben. Tenzij er iets revolutionairs gaat gebeuren dat wat we nu hebben qua tech zal de huidige inrichting wel het totaal plaatje zijn. Maar dat je over 8 jaar nog steeds de nieuwste spellen kan spelen op de originele xbox one, nee, dat geloof ik niet.

edit: een hele rare zin minder raar gemaakt.
Waarom niet? Als jij graag Gears 6 speelt in 720p op je Xbox One waarom zou Microsoft dat niet doen? Aan de hardware verdienen ze immers weinig, maar aan games wel. Hoe langer mensen games kunnen kopen voor een platform hoe meer je eraan verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Game de laatste tijd niet zo heel veel meer. Niet veel spellen kunnen me erg boeien. Heb nu 2x een uurtje of 2 a 3 in "Grow Home" zitten (dacht dat de game 'B.U.D.' heette, maar dat is dat mannetje zelf :P) En kom helemaal tot rust joh. De game is gewoon echt lekker wegdromen en een planeet verkennen, soms hoeft het ook niet moeilijk te zijn he :D
Iemand anders ook plezier aan deze titel die onlangs gratis was met Gold?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
Yaz schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 09:05:
[...]

Voor de komende paar jaar eist Microsoft dat alle spellen op beide consoles werken. Er zijn dus geen spellen speciaal voor de Scorpio, alleen maar "enhanced" spellen.
Ahzo, bedankt voor de info :)

Moet de One X dan al gezien worden als een nieuwe generatie-console?
Ik las ergens dat de Playstation 5 mogelijk al eind volgend jaar komt, als Microsoft daarin volgt... Ik wil niet met een console van 500 euro zitten die binnen twee jaar voorbij gelopen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dreifarben schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 12:01:
[...]

Ik las ergens dat de Playstation 5 mogelijk al eind volgend jaar komt, als Microsoft daarin volgt... Ik wil niet met een console van 500 euro zitten die binnen twee jaar voorbij gelopen wordt.
Misschien dan geen console kopen (en geen PC)? Elke dag komen we nieuwe produkten uit die net wat sneller/beter zijn dan de vorige.

Tussen november 2013 en december 2017 zijn uitgekomen, in random order: Xbox One, Xbox One S, Xbox One X, PS4, PS4 Slim, PS4 Pro. Als je elk kleine verbetering had willen hebben (technisch of esthetisch), was je grofweg 2K verder aan consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:34
Ik ga zeer zeker de X aanschaffen maar het is absoluut geen Must buy zeg maar. Mijn One doet het nog uitstekend.
Mijn kinderen spelen zelfs nog regelmatig op onze 360 :)

Persoonlijk hoop ik dat de X het gat tussen PC en console gaming wat kleiner maakt.
Het liefst game ik tegenwoordig namelijk op een console. Vroeger deed ik alles op de PC maar sinds de One doe ik meer en meer op de console.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

[...]

Voor de komende paar jaar eist Microsoft dat alle spellen op beide consoles werken.
Bron?
Microsoft heeft bij mijn weten nooit gezegd dat de One X spellen zal krijgen die de One (S) niet zal kunnen afspelen. Ze eisen van de developers dat elke game op het gehele One platform speelbaar zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_vie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:34
Fireshade schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 12:19:
[...]

Bron?
Microsoft heeft bij mijn weten nooit gezegd dat de One X spellen zal krijgen die de One (S) niet zal kunnen afspelen. Ze eisen van de developers dat elke game op het gehele One platform speelbaar zal zijn.
Dat zegt die toch ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Hij zegt dat Microsoft alleen voor de komende paar jaar dat eist (daarna niet meer?)
Volgens mij wil Microsoft geen tweedeling in hun One consoles dmv games die de ene One console wel en de andere niet ondersteunen, nu niet en na die 'komende paar jaar' ook niet. Dat zou funest voor het platform zijn.
Ze hebben de commerciele en strategische voordelen van hun backward compatibility program al lang en breed ingezien, en het zou raar zijn om daar nu van af te stappen, alleen omdat de One X wat harder kan rekenen.

[ Voor 18% gewijzigd door Fireshade op 05-09-2017 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dreifarben schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 12:01:
[...]

Lomp gezegd, elke console die uitkomt, is alweer voorbij gelopen. Niet direct door concurrentie of door de (ver) superieure PC, maar ook gewoon op hardware-technisch vlak. XBX draait op de vorige generatie AMD, niet op de nieuwe Ryzen/Vega combinatie (of doe extreem, ze doen een Intel/Nvidia console).

Maar daar zit ook de afweging, wil je day-one hardware, dan moet je day-one prijzen vragen, maak je de gok op nieuwe hardware die toch blijkt niet helemaal top te zijn (Vega), een console is de compromis van elk aspect. Bewezen hardware, betaalbaar en 'actueel', plus de extra stap van MS om uniform Windows/x86 te gaan draaien voor zeer sterke optimalisatie.

Natuurlijk gaat er een PS5 komen, die weer sneller is, natuurlijk komt er een XB2 (X2? XL?).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
SinergyX schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 12:42:
[...]

Lomp gezegd, elke console die uitkomt, is alweer voorbij gelopen. Niet direct door concurrentie of door de (ver) superieure PC, maar ook gewoon op hardware-technisch vlak. XBX draait op de vorige generatie AMD, niet op de nieuwe Ryzen/Vega combinatie (of doe extreem, ze doen een Intel/Nvidia console).

Maar daar zit ook de afweging, wil je day-one hardware, dan moet je day-one prijzen vragen, maak je de gok op nieuwe hardware die toch blijkt niet helemaal top te zijn (Vega), een console is de compromis van elk aspect. Bewezen hardware, betaalbaar en 'actueel', plus de extra stap van MS om uniform Windows/x86 te gaan draaien voor zeer sterke optimalisatie.

Natuurlijk gaat er een PS5 komen, die weer sneller is, natuurlijk komt er een XB2 (X2? XL?).
Uiteraard, dat is ook het punt niet :) Het gaat eerder over de resterende levensduur van het platform :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
Fireshade schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 12:40:
[...]

Hij zegt dat Microsoft alleen voor de komende paar jaar dat eist (daarna niet meer?)
Volgens mij wil Microsoft geen tweedeling in hun One consoles dmv games die de ene One console wel en de andere niet ondersteunen, nu niet en na die 'komende paar jaar' ook niet. Dat zou funest voor het platform zijn.
Ze hebben de commerciele en strategische voordelen van hun backward compatibility program al lang en breed ingezien, en het zou raar zijn om daar nu van af te stappen, alleen omdat de One X wat harder kan rekenen.
Ergens gelezen. Geen idee waar. Ga het niet opzoeken ook. Maar het ligt helemaal in de lijn der verwachting van vele (check gerust reddit, twitter en meer andere onzin bronnen er maar op na) dat er nooit geen nieuw platform gaat komen, alleen maar snellere versies. En dan is het ook logisch dat de oude versies op een gegeven moment niet meer ondersteund hoeven(!) te worden. En vanaf dat moment zal je een shifting zien. Alle grote publicers lanceren alleen nog maar voor de latest greatest.

Ze riepen met de lanceren van de XO precies hetzelfde over de 360. "Nieuwe spellen zullen er ook nog komen op de 360", en dat was ook zo. Maar voor hoelang? Volgens mij komen er nog maar heel weinig spellen voor uit, als dat zelfs al het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
uchiha tijntje schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:03:
Ik kan iedereen hier aanraden om Refunct te spelen. Een simpel spelletje voor weinig geld, wat verdraait lekker wegspeelt voor een paar uurtjes :)
Dat heb ik met Slime Ranger. Gold van vorige maand maar erg leuk om te doen. Je moet wel een beetje je slimes verspreiden om performance te houden maar erg leuk.

Ik zal refunct eens opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:14

JSchut

.....

Yaz schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:08:
[...]

Dat heb ik met Slime Ranger. Gold van vorige maand maar erg leuk om te doen. Je moet wel een beetje je slimes verspreiden om performance te houden maar erg leuk.

Ik zal refunct eens opzoeken.
Heb Slime Rancher vorige week op 100% gezet. Erg leuke game idd!
Performance heb ik ook wat last van gehad. Leek bij mij voornamelijk te gebeuren met Mosaic slimes.
Ik had een stuk op 12 mosiac slimes met boom slimes gecombineerd en nog een stuk of 12 met devil slimes.
Dat was voor de performance niet zo'n goed idee haha!

Refunct ziet er wat simpel uit maar dat wil niet zeggen dat het niet goed is. Zal eens verder kijken.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Yaz schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:43:
[...]
Ze riepen met de lanceren van de XO precies hetzelfde over de 360. "Nieuwe spellen zullen er ook nog komen op de 360", en dat was ook zo. Maar voor hoelang? Volgens mij komen er nog maar heel weinig spellen voor uit, als dat zelfs al het geval is.
Maar de 360 is/was ook een ander platform dan de One. Dat komt duidelijk tot uiting in de programmeercode. Microsoft moest voor de backward compatibity softwarematige 360-emulatie in de One bouwen. 360 code draait dus niet native op de One. Dus niet raar dat er geen games meer komen voor de 360 - een developer moet daar een aparte programmeertraject voor doorlopen, als hij de game ook nog voor de One platform wil uitbrengen.

Wat dat betreft kan de code voor voor Xbox One en Xbox One X console exact hetzelfde zijn.
"Enhanced for One X" is bot gezegd alleen maar grotere textures erbij en zorgen dat het stabiel op 4K HDR op zoveel fps draait. De One X is in feite dan ook gewoon een opgevoerde One (S) zodat die games op 4K kan renderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
Fireshade schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 15:15:
[...]
Wat dat betreft kan de code voor voor Xbox One en Xbox One X console exact hetzelfde zijn.
"Enhanced for One X" is bot gezegd alleen maar grotere textures erbij en zorgen dat het stabiel op 4K HDR op zoveel fps draait. De One X is in feite dan ook gewoon een opgevoerde One (S) zodat die games op 4K kan renderen ;)
Dat is het nu. Maar bij-schalen is makkelijker dan af-schalen. "He, ons spel haalt 30fps op 900p en zie hier, 30fps op 4K" is dankzij de hardware makkelijker dan. "He ons spel haalt 30fps op 4K en zie hier, ook 30fps op 900p". Het lijkt hetzelfde maar dat is het niet. Heeft allemaal te maken met de engine erachter en de features die benut worden. Over een jaar of 3-4 kan het best wel eens zo zijn dat en het gros van de markt een X heeft (ook die prijs gaat zakken) en dat dat het primaire platform gaat worden voor development. Om het dan nog geschikt te maken voor een ouder platform kan echt wel eens simpelweg te duur zijn. Want buiten het feit dat je er een teampje op moet zetten, hoeveel ga je er daadwerkelijk verkopen? Is er dus wel een business model die de kosten rechtvaardigt? Ik weet zeker dat over 3-4 jaar er spellen uitkomen waarvan besloten is dat dit niet het geval zal zijn. Sterker nog, die keuze is dan waarschijnlijk voor een AAA game nu al gemaakt.

Maar we zullen zien. Het is allemaal koffiedik kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 21:37
Ik gok dat de huidige XBO het niet tot 2020 of verder gaat redden aangezien de huidige generatie al verouderd was toen ze uitkwamen. Als ontwikkelaars over drie jaar nog steeds met de huidige XBO en PS4 rekening moeten gaan houden gaan er erg grote verschillen ontstaan tussen de X/PS5 enerzijds en de huidige generatie anderzijds.
Ik geef de huidige generatie nog tot ergens in 2019 voordat de verplichte ondersteuning afgeschaft wordt door Sony en MS. Daarna is het aan de ontwikkelaars of ze nog voor de huidige generatie willen ontwikkelen. Eind 2019 is de huidige generatie al 7 jaar op de markt maar de techniek is dan al een stuk ouder.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:03:
Ik kan iedereen hier aanraden om Refunct te spelen. Een simpel spelletje voor weinig geld, wat verdraait lekker wegspeelt voor een paar uurtjes :)
Maandje geleden gespeeld met veel plezier! De speedrun is licht uitdagend maar als je de route weet totaal niet. Wel leuk om de optimale route en de truckjes die je uit moet halen te bedenken. Ik zou iedereen aanraden guides los te laten totdat je gefrustreerd raakt. Juist het zelf bedenken is leuk in dit spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 00:31
[...]

Maar het zijn toch spellen die enkel de basis gelijk hebben en die op de X een veel beter grafisch beeld en zo hebben.

Dus je kan het eigenlijk wel zien als twee verschillende spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Lekker Ventje schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 17:13:
Ik gok dat de huidige XBO het niet tot 2020 of verder gaat redden aangezien de huidige generatie al verouderd was toen ze uitkwamen. Als ontwikkelaars over drie jaar nog steeds met de huidige XBO en PS4 rekening moeten gaan houden gaan er erg grote verschillen ontstaan tussen de X/PS5 enerzijds en de huidige generatie anderzijds.
Ik geef de huidige generatie nog tot ergens in 2019 voordat de verplichte ondersteuning afgeschaft wordt door Sony en MS. Daarna is het aan de ontwikkelaars of ze nog voor de huidige generatie willen ontwikkelen. Eind 2019 is de huidige generatie al 7 jaar op de markt maar de techniek is dan al een stuk ouder.
Verplichte ondersteuning afschaffen zullen ze niet doen denk ik. Dat wordt te verwarrend voor consumenten. Misschien dat er een Xbox Two komt zodat het qua marketing duidelijk is. Maar ik verwacht eigenlijk dat MS zo lang mogelijk gebruik wil maken van de huidige installed base dus een geupgrade Xbox One X2 zie ik ook nog wel verschijnen.

Net zoals op de PC kunnen developers natuurlijk games op de Xbox ook gewoon tunen voor een bepaalde versie.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Lekker Ventje schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 17:13:
Ik denk toch wel wat langer hoor. Voor de PS4 Pro / XOX zal het zeker geen probleem zijn, de gewone varianten stel ik me ook wel vragen bij of die AAA titels gaan kunnen blijven dragen.

Niet vergeten dat 4k nog lang niet mainstream is, en ik ben van mening dat de marketingmolen pas bij de volgende generatie op gang zou gekomen zijn indien de huidige generatie niet zo zwak zou geweest zijn van in het begin. Dan had men nog enkele jaren doorgedaan op 1080p,

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Darks schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 19:59:
[...]

Ik denk toch wel wat langer hoor. Voor de PS4 Pro / XOX zal het zeker geen probleem zijn, de gewone varianten stel ik me ook wel vragen bij of die AAA titels gaan kunnen blijven dragen.

Niet vergeten dat 4k nog lang niet mainstream is, en ik ben van mening dat de marketingmolen pas bij de volgende generatie op gang zou gekomen zijn indien de huidige generatie niet zo zwak zou geweest zijn van in het begin. Dan had men nog enkele jaren doorgedaan op 1080p,
Ik bedoel ook de gewone XBO en PS4 die straks opzij geschoven zullen worden, niet de X en de Pro.

Het gaat niet enkel om 4K maar ook om het verschil in kracht waardoor je ook bij HD al enorme verschillen gaat zien. Ik las afgelopen weekend een artikel over ontwikkelaars van een mij onbekende game die vertelden dat er weinig verschil zit in het ontwikkelen voor de X en de Pro maar dat de grootste uitdaging in de gewone XBO en PS4 zit. De versies voor de X en Pro krijgen extra's (weet niet wat ze daar mee bedoelen) vanwege de extra kracht van deze beide consoles.

Het zal mede van het succes van de X afhangen wanneer de gewone XBO aan de kant geschoven wordt maar het lijkt me heel sterk dat de XBO en PS4 na 2019 nog ondersteund blijven worden gezien hun leeftijd en de technische mogelijkheden van vooral de X. Het terugtunen is niet enkel een kwestie van de grafische instellingen aanpassen, de hardware van de X maakt veel meer mogelijk dan enkel 4K in plaats van HD. En je moet er niet aan denken dat je in 2020 een MP speelt van bv een shooter die op jouw X teruggetuned wordt vanwege de XBO uit 2013 die het anders niet bij kan houden waardoor je nog steeds op 30 fps speelt.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Lekker Ventje schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 20:41:
[...]

Ik bedoel ook de gewone XBO en PS4 die straks opzij geschoven zullen worden, niet de X en de Pro.

Het gaat niet enkel om 4K maar ook om het verschil in kracht waardoor je ook bij HD al enorme verschillen gaat zien. Ik las afgelopen weekend een artikel over ontwikkelaars van een mij onbekende game die vertelden dat er weinig verschil zit in het ontwikkelen voor de X en de Pro maar dat de grootste uitdaging in de gewone XBO en PS4 zit. De versies voor de X en Pro krijgen extra's (weet niet wat ze daar mee bedoelen) vanwege de extra kracht van deze beide consoles.

Het zal mede van het succes van de X afhangen wanneer de gewone XBO aan de kant geschoven wordt maar het lijkt me heel sterk dat de XBO en PS4 na 2019 nog ondersteund blijven worden gezien hun leeftijd en de technische mogelijkheden van vooral de X. Het terugtunen is niet enkel een kwestie van de grafische instellingen aanpassen, de hardware van de X maakt veel meer mogelijk dan enkel 4K in plaats van HD. En je moet er niet aan denken dat je in 2020 een MP speelt van bv een shooter die op jouw X teruggetuned wordt vanwege de XBO uit 2013 die het anders niet bij kan houden waardoor je nog steeds op 30 fps speelt.
Dat "terugtunen" gaat blijkbaar heel gemakkelijk met de SDK van MS. Dé reden dat de DEV-kits hogere specs hebben dan de uiteindelijke X. Dus zal zo'n vaart niet lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
harrytasker schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 21:05:
[...]

Dat "terugtunen" gaat blijkbaar heel gemakkelijk met de SDK van MS. Dé reden dat de DEV-kits hogere specs hebben dan de uiteindelijke X. Dus zal zo'n vaart niet lopen.
Ik zeg ook niet dat het terugtunen moeilijk is maar het probleem is straks dat je in multiplayer de kracht van de X maar ten dele kunt benutten omdat je met de X geen voordeel mag hebben ten opzichte van gamers die met een standaard XBO of S gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
Lekker Ventje schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 23:27:
[...]

Ik zeg ook niet dat het terugtunen moeilijk is maar het probleem is straks dat je in multiplayer de kracht van de X maar ten dele kunt benutten omdat je met de X geen voordeel mag hebben ten opzichte van gamers die met een standaard XBO of S gamen.
wie zegt dat dat niet mag? Gaan we dan ook iedereen een 65" TV cadeau geven omdat je het op je 32" tv niet goed kan zien en daarmee rijke gamers een voordeel hebben?

En wat voordeel betreft in multiplayer, daar zijn de meningen nogal over verdeelt volgens mij. Toen ik nog fanatiek Unreal Tournament speelde was de consensus dat je je textures zo laag mogelijk moest zetten en je poppetjes zo hoog mogelijk qua detail, want dan vielen ze meer op.

Je kan natuurlijk in multiplayer alle daarvoor belangrijke variabelen, zoals draw distance, gelijk houden en nog steeds een hogere resolutie uitsturen of net wat fancier effecten. Helemaal eerlijk ga je het nooit krijgen, daarvoor zijn er teveel variabelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hmm kom er dus net achter dat je receiver blijkbaar ook Dolby Vision, HLG etc moet ondersteunen in pass-through mode. Ik dacht, datastream in = datastream uit, maar blijkbaar werkt het zo simpel niet. Dus ik ga de One X maar annuleren want ga niet ook nog eens 1000 euro uitgeven om een receiver te vervangen die nog geen 2 jaar oud is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:52
Phusebox schreef op woensdag 6 september 2017 @ 07:31:
Hmm kom er dus net achter dat je receiver blijkbaar ook Dolby Vision, HLG etc moet ondersteunen in pass-through mode. Ik dacht, datastream in = datastream uit, maar blijkbaar werkt het zo simpel niet. Dus ik ga de One X maar annuleren want ga niet ook nog eens 1000 euro uitgeven om een receiver te vervangen die nog geen 2 jaar oud is.
8)7

Mijn receiver ondersteunt ook enkel 4K-passthrough zonder HDR. Maar daarvoor heb ik de PS4 Pro niet laten staan en ga ik de Xbox One X ook echt niet annuleren. Heb de PS4 Pro voor nu maar even rechtstreeks op de LG aangesloten en via HDMI ARC de audio over m'n receiver. Soit, heb dan geen HD audio (DTS-HD of Dolby Master HD) maar wle gewoon Dolby en DTS.

Volgend jaar upgrade ik m'n Pioneer VSX-S510 receiver wel een keer.. maar dat is voor mij echt geen reden om een console te annuleren.

En € 1000,- voor een receiver? Er zijn ook tal van goedkopere modellen..

pricewatch: Onkyo TX-NR656 Zwart : € 399

- HDMI 2.0a
- HDR
- Dolby Atmos
- etc. etc.

Jij zoekt ook altijd wel íets negatiefs he?! Zwaar leven moet je toch hebben..

[ Voor 48% gewijzigd door Rivanov op 06-09-2017 07:55 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rivanov schreef op woensdag 6 september 2017 @ 07:45:
[...]

8)7

Mijn receiver ondersteunt ook enkel 4K-passthrough zonder HDR. Maar daarvoor heb ik de PS4 Pro niet laten staan en ga ik de Xbox One X ook echt niet annuleren. Heb de PS4 Pro voor nu maar even rechtstreeks op de LG aangesloten en via HDMI ARC de audio over m'n receiver. Soit, heb dan geen HD audio (DTS-HD of Dolby Master HD) maar wle gewoon Dolby en DTS.

Volgend jaar upgrade ik m'n Pioneer VSX-S510 receiver wel een keer.. maar dat is voor mij echt geen reden om een console te annuleren.

En € 1000,- voor een receiver? Er zijn ook tal van goedkopere modellen..

Ik zoek het niet, het komt gewoon met bakken over me heen 8)

Ja er zijn goedkopere modellen, maar ik ga niet een stap achteruit doen qua kwaliteit van het geluid. Ik zie dat de opvolgers zelfs 1100 euro kost van het model dat ik heb. Rechtstreeks aansluiten is echt een no-go. Optische audio werkt crap met de LG OLED, deels te wijten aan de receiver waarschijnlijk.

Echt, fabrikanten tegenwoordig, beetje ondersteuning leveren langer dan een jaar ho maar.
Rivanov schreef op woensdag 6 september 2017 @ 07:45:
[...]
pricewatch: Onkyo TX-NR656 Zwart : € 399

- HDMI 2.0a
- HDR
- Dolby Atmos
- etc. etc.

Een 2016 budget receiver krijgt wel Dolby Vision ... :/ :'(

[ Voor 15% gewijzigd door Phusebox op 06-09-2017 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xbox one x heeft niet eens dolby vision maar gebruikt HDR10 op basis van BT.2020 standard.

Ik zie daarnaast dat nieuwe Onkyo https://www.foka.nl/produ...rce=tweakers&utm_content=
Alle formaten ondersteunt.

Afbeeldingslocatie: http://www.nl.onkyo.com/assets/3/1/3/5/9/TX-NR676E__B__Front_R640x320.png

Nu upgrade ik al elke 2/3 jaar mijn versterker (ook Onkyo 6 lijn) maar zat ik ook eens te kijken naar http://www.eu.onkyo.com/en/products/tx-rz1100-132656.html maar die gaat dik over de 1000 heen waar ik me afvraag..hoor ik dat uberhaupt wel... 8)7

Afbeeldingslocatie: https://www.eu.onkyo.com/assets/3/0/1/2/0/TX-RZ1100__B__Front_R640x320.png
Optisch is zooooooo Jaren euhmz 20e eeuw.. :) ;)

[ Voor 14% gewijzigd door quorumz op 06-09-2017 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
quorumz schreef op woensdag 6 september 2017 @ 08:01:
[...]

xbox one x heeft niet een dolby vision maar gebruikt HDR10 op basis van BT.2020 standard.

Ik zie daarnaast dat nieuwe Onkyo https://www.foka.nl/produ...rce=tweakers&utm_content=
Alle formaten ondersteunt.

Nu upgrade ik al elke 2/3 jaar mijn versterker (ook Onkyo 6 lijn) maar zat ik ook eens te kijken naar http://www.eu.onkyo.com/en/products/tx-rz1100-132656.html maar die gaat dik over de 1000 heen waar ik me afvraag..hoor ik dat uberhaupt wel... 8)7
Die update voor Dolby Vision gaat vast wel komen als ze een beetje fatsoenlijke ondersteuning willen bieden voor Blu-rays en Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op woensdag 6 september 2017 @ 08:06:
[...]

Die update voor Dolby Vision gaat vast wel komen als ze een beetje fatsoenlijke ondersteuning willen bieden voor Blu-rays en Netflix.
Voorlopig is dat er niet (je LG tv heeft er extra hardware voor nodig om dat te kunnen tonen) hoewel ik lees dat firmware upgrades ook mogelijk zijn. Een ander probleem is dat er voor de licentie betaald moet worden. Hierdoor zou MS gelijk zijn console nog duurder maken dan de concurrent maar wie weet ooit..
uhd blurays zijn nog niet echt ingeburgerd, de HDR standard nog niet eens, laat staan dit erbij. (ben ik ook blij om, zo vaak upgraden is al duur genoeg ;) )

Dan hoef je je toch ook niet druk om te maken dat je versterker nu geen dolby vision ondersteunt als de xox het ook niet heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
Waarom doe je altijd overal zo dramatisch en zwart/wit over? Je hebt een 4K receiver dus je kan gewoon genieten van 4K beelden op de Xbox One X. Je apparatuur hoeft niet ieder buzzwoordje te ondersteunen voordat jij kan genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ramon schreef op woensdag 6 september 2017 @ 08:50:
[...]

Waarom doe je altijd overal zo dramatisch en zwart/wit over? Je hebt een 4K receiver dus je kan gewoon genieten van 4K beelden op de Xbox One X. Je apparatuur hoeft niet ieder buzzwoordje te ondersteunen voordat jij kan genieten.
Omdat Dolby Vision superieur is over standaard HDR10. Anders had ik net zo goed een oudere tv kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
Phusebox schreef op woensdag 6 september 2017 @ 08:53:
[...]

Omdat Dolby Vision superieur is over standaard HDR10. Anders had ik net zo goed een oudere tv kunnen kopen.
Dat Dolby Vision superieur is aan HDR10 weet ik maar dat is geen antwoord op mijn vraag.

Zoals ik het zie heb je prima apparatuur om te genieten van de Xbox One X, 4K TV, 4K receiver. Waarom ga je dan posts schrijven waarin je vermeld dat je de XOX maar gaat annuleren omdat je geen HDR kan gebruiken? Het enige wat ik dan denk is dat je blijkbaar die XOX niet echt graag wil, alleen maar om mee te kunnen opscheppen ofzo?

Zoals ik het zie is HDR niet meer dan een gimmick om nieuwe apparatuur te kunnen verkopen. Net zoals 3D tv's ooit.

Maargoed als jij je pre-order annuleert maak je er vast wel iemand anders wel blij mee. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
Ik kan ook deze aanraden:
pricewatch: Denon AVR-X1300W

Prima ding voor niet de hoofdprijs. Ondersteudn HDR, DTS-X, Atmos en meer. Nee, nog geen freesync!
Phusebox schreef op woensdag 6 september 2017 @ 07:55:
[...]
Ja er zijn goedkopere modellen, maar ik ga niet een stap achteruit doen qua kwaliteit van het geluid. Ik zie dat de opvolgers zelfs 1100 euro kost van het model dat ik heb. Rechtstreeks aansluiten is echt een no-go. Optische audio werkt crap met de LG OLED, deels te wijten aan de receiver waarschijnlijk.

[...]

Een 2016 budget receiver krijgt wel Dolby Vision ... :/ :'(
Maar zegt dat dan niet genoeg over de huidige markt? Deze gekkigheden gaan nog wel even door verwacht ik. De race tussen de verschillende HDR en andere standaarden is nog niet gestreden. De tijd dat je 15 jaar met een receiver kon doen is echt voorbij. Ik heb in de afgelopen 4 jaar 2 nieuwe receivers gekocht om mee te kunnen met de TV en console markt. Het is niet anders maar dat zorgt er wel voor dat ik geen duur model ga kopen. Ik weet nu al dat ik over 3 jaar weer een nieuwe moet kopen als ik een nieuwe TV ga halen met freesync ondersteuning. Dan moet mijn receiver ook aangepast worden want jawel, deze ondersteund dat niet.

Maar ik vind het wel raar dat je zegt dat optisch aansluiten geen mogelijkheid is. Dat werkt prima en met een beetje receiver kan je audio delays instellen zodat het beeld en geluid met elkaar matchen. Er is volgens mij zelfs een app die meet hoeveel je delay moet zijn zodat je niet zelf hoeft te puzzelen. Kan me niet voorstellen dat jou receiver van 1000 euro van 2 jaar oud dat niet heeft.
Phusebox schreef op woensdag 6 september 2017 @ 08:53:
[...]

Lekker belangrijk. Dus stel dat je receiver wel Dolby Vision had ondersteund dan zou je alsnog je X annuleren want deze ondersteund het andere formaat. Dit begint echt een beetje te klinken naar "Ik heb de klok horen luiden maar .... ". Gewoon een gebrek aan onderzoek en gezond verstand als je het mij vraagt. Prima dat jij je blind staart op een paar technische snufjes maar als dat rest van de wereld dat niet doet sta je daar met je niet ondersteunde Dolby Vision TV. Ik zei wel dat de race niet gestreden is maar zowel de Pro als de X ondersteunen "het andere" formaat. Ik denk dat dit er wel voor gaat zorgen dat de race voor een groot deel gestreden is.

[ Voor 20% gewijzigd door Yaz op 06-09-2017 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Yaz schreef op woensdag 6 september 2017 @ 09:04:
Ik kan ook deze aanraden:
pricewatch: Denon AVR-X1300W

Prima ding voor niet de hoofdprijs. Ondersteudn HDR, DTS-X, Atmos en meer. Nee, nog geen freesync!

[...]

Maar zegt dat dan niet genoeg over de huidige markt? Deze gekkigheden gaan nog wel even door verwacht ik. De race tussen de verschillende HDR en andere standaarden is nog niet gestreden. De tijd dat je 15 jaar met een receiver kon doen is echt voorbij. Ik heb in de afgelopen 4 jaar 2 nieuwe receivers gekocht om mee te kunnen met de TV en console markt. Het is niet anders maar dat zorgt er wel voor dat ik geen duur model ga kopen. Ik weet nu al dat ik over 3 jaar weer een nieuwe moet kopen als ik een nieuwe TV ga halen met freesync ondersteuning. Dan moet mijn receiver ook aangepast worden want jawel, deze ondersteund dat niet.

Maar ik vind het wel raar dat je zegt dat optisch aansluiten geen mogelijkheid is. Dat werkt prima en met een beetje receiver kan je audio delays instellen zodat het beeld en geluid met elkaar matchen. Er is volgens mij zelfs een app die meet hoeveel je delay moet zijn zodat je niet zelf hoeft te puzzelen. Kan me niet voorstellen dat jou receiver van 1000 euro van 2 jaar oud dat niet heeft.
[...]
Ben ik met je eens, de markt is echt crap tegenwoordig, producten zijn allemaal wegwerp geworden zelfs als je het over (semi) high-end hebt.

Optisch valt op mijn receiver steeds weg, onderbrekingen in het geluid en bovendien gaat het maar tot Dolby Digital.
Die app voor de audio delay heb ik nog zo snel niet kunnen vinden, benieuwd hoe dat moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:16

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik heb zelf een pricewatch: Pioneer VSX-831 Zwart ( 6 maanden geleden gekocht), Deze ondersteunt o.a:

-HDMI 2.0a
-HDR
-HDCP 2.2
-Dolby Digital, Dolby Digital Plus, Dolby Pro Logic II, Dolby TrueHD, DTS, DTS 96/24, DTS HD, DTS Neo:X

Daarop aangesloten heb ik 5.0 speakers en een simple LED HD TV van Samsung. Zoals al een paar posts eerder aangegeven, zit een 4K TV er voorlopig nog niet in, hoewel ik over een XOX nog twijfel (ik ben met name benieuwd naar de prestaties op Full HD voor het moment) . 4K gaat er uiteindelijk nog wel komen, maar dat is niet op de korte termijn.

Wanneer ik voor een 4K TV ga, denk ik niet dat ik ook nog eens mijn receiver een update ga geven. Voor wat ik zie kan ik met de huidige set up, maar dan met een XOX en een 4K TV:

1. Games met HDR spelen
2. Op 4k 60 hz spelen
3. Ondersteuning voor DTS (HD)

Wat ik dus niet kan krijgen is:

- Freesync (afhankelijk van de game/Tv is dit wel of niet een enorme issue)
- $random niet ondersteunt audio formaat (waarbij ik mij afvraag of ik het verschil überhaubt hoor + ik kijk geen BR films (heb alles digitaal) )
- Dolby Vision (geen idee of ik het verschil tussen dat of HDR10 ga zien)

Of mis ik nog iets? Als het alleen de laatstegenoemde punten zijn zal het mij echt roesten moet ik zeggen; dan kan ik die receiver altijd nog een update geven als het echt revolutionair blijkt te zijn.

Ik maak mij er hoe dan ook niet echt bijzonder druk over; als de prestaties al beter zijn nog afgezien van de graphics ben ik al blij :+ En anders kan ik altijd nog de LG OLED TV van mijn schoonouders proberen (zonder receiver ertussen that is) om te zien wat het verschil is :Y

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:21

Sagat

Is pappa x2!

Ben ik dan de enige die geluid leuk maar niet heel spannend vind? Ik heb een relatief dikke (als in dimensies niet qua specs :P ) plasma waar naar mijn mening best geluid in zit. Het enige nadeel is dat hij niet heel erg hard kan. Voor normaal gebruik wel, maar op feestjes met luidruchtige kids liepen wel tegen zijn max aan.

Ik heb voor de lol en ter vergelijk mijn good old,,,,,euh nou ja voornamelijk old/retro/bejaarde Kenwood (kennen jullie deze nog nog nog :X ) receiver (dat heette back then nog stereo toren <+:) ) er op aangesloten. En ja dat geluid is mooier, en het kan harder, maar bijna altijd kijken we 's avond tv op standje 10 en staat de stereo dus gewoon uit. (zowel voor onze kids als ook voor de buren......hoop wel dat ons volgende huis iets betere geluids isolatie heeft ).
En nee dat is dat uitgeraard geen dolby vision of atmos, maar puur vergelijk stereo geluid vanuit tv VS stereo geluid vanuit twee medium size speakers.

Er staat wel een soundbar in de planning zodat de stereo van zijn verdiende pensioen kan gaan genieten. Of toch wel een receiver maar dan met kleine WAG vriendelijke speakers. Omdat ik zelf dus absoluut geen audiofiel ben vind ik een (wel goede) soundbar eigenlijk ook prima.

Tuurlijk heb je voor hetzelfde geld betere specs met een receiver, echter als je ook leuke design speakers wil die ook nog is goed geluid hebben....dan word mogelijk lastig.

Voor gaming is het in fps games natuurlijk wel leuk en ook praktisch om goed surround te hebben, maar als dat je main reason is, zou ik lekker voor een (wederom goede) headset gaan.

Ik speel dat genre zo goed als niet dus voor mij is dat iig niets iets om rekening mee te houden.
quorumz schreef op woensdag 6 september 2017 @ 09:37:
[...]

ik zou alles verkopen
de eerste 8k tv's komen er al aan :9
Haha dat is wel het beste :D
Seriously tho........8k lijkt me iets dat ik alleen maar ga kopen als het op dat moment het laagste beschikbare is. Voor een tv is dat echt kansloos. Hell voor mij als iemand op middelbare leeftijd is het wsl voor een monitor al zinloos B) (ik ben overigens nog niet brildragend, mijn vader is pas op bijna 60 jarige aan een leesbril gegaan, maar hij was daar ook vrij eigenwijs in :P )

[ Voor 18% gewijzigd door Sagat op 06-09-2017 09:44 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaz
Sagat schreef op woensdag 6 september 2017 @ 09:39:
Ben ik dan de enige die geluid leuk maar niet heel spannend vind? Ik heb een relatief dikke (als in dimensies niet qua specs :P ) plasma waar naar mijn mening best geluid in zit. Het enige nadeel is dat hij niet heel erg hard kan. Voor normaal gebruik wel, maar op feestjes met luidruchtige kids liepen wel tegen zijn max aan.

<..>

Voor gaming is het in fps games natuurlijk wel leuk en ook praktisch om goed surround te hebben, maar als dat je main reason is, zou ik lekker voor een (wederom goede) headset gaan.

Ik speel dat genre zo goed als niet dus voor mij is dat iig niets iets om rekening mee te houden.
Ik heb het geluid niet hard staan maar vind de toevoeging van geluid aan de beleving minstens net zo belangrijk als beeld, zo niet belangrijker. Bij mij gaat overigens altijd al het geluid, dus ook van normaal TV, door mijn versterker. Met hartelijke dank aan de HDMI passthrough van de X1, dat maakt mijn leven wel zo makkelijk.

Een headset vind ik zelf vaak te direct. Geluid uit speakers op een ruime afstand vind ik mooier klinken dan een headset. Voordeel van de headset is wel dat de herrie van de kinders tot een minimum beperkt wordt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Yaz schreef op woensdag 6 september 2017 @ 10:04:
[...]

Ik heb het geluid niet hard staan maar vind de toevoeging van geluid aan de beleving minstens net zo belangrijk als beeld, zo niet belangrijker. Bij mij gaat overigens altijd al het geluid, dus ook van normaal TV, door mijn versterker. Met hartelijke dank aan de HDMI passthrough van de X1, dat maakt mijn leven wel zo makkelijk.

Een headset vind ik zelf vaak te direct. Geluid uit speakers op een ruime afstand vind ik mooier klinken dan een headset. Voordeel van de headset is wel dat de herrie van de kinders tot een minimum beperkt wordt ;).
Helder ;) Ik moet dus inderdaad even kijken wat ik ga doen op alle vlakken, maar op dit moment neig ik naar combinatie relatief goedkope maar wel grote lcd tv en dan een soundbar of receiver erop.
De goedkope tv dan over een jaar of 4-5 vervangen met een dan betaalbaardere OLED met hopelijk alle kinderziektes eruit. Je weet natuurlijk nooit hoe de wereld er dan uitziet. Misschien wil je tegen die tijd liever een soort van VR of hologram systeem, maar dat is waarschijnlijk net te vroeg.

Als ik dit heb ga ik mogelijk ook mee in jouw mening. Ben het nu al met je eens dat geluid uit speakers vaak mooier of in mijn geval misschien plezieriger, klinkt dan uit een headset.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Phusebox schreef op woensdag 6 september 2017 @ 09:17:
[...]

Ben ik met je eens, de markt is echt crap tegenwoordig, producten zijn allemaal wegwerp geworden zelfs als je het over (semi) high-end hebt.

Optisch valt op mijn receiver steeds weg, onderbrekingen in het geluid en bovendien gaat het maar tot Dolby Digital.
Die app voor de audio delay heb ik nog zo snel niet kunnen vinden, benieuwd hoe dat moet werken.
Lekkere high-end receiver heb je dan. Mijn Pioneer VSX-S510 die me € 350,- heeft gekost heeft geen enkel probleem met Optical-In etc. Hierop heb ik mijn Sonos Connect aangesloten en werkt al 3 jaar lang zonder één enkel probleem.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Nu online
Sagat schreef op woensdag 6 september 2017 @ 09:39:
Ik ben ook voorstander van goed geluid maar het moet allemaal een beetje betaalbaar blijven ook. Momenteel heb ik een receiver met 2.1 (bewust gekozen ipv 5.1 omdat ik al die kabels niet deftig kan wegwerken in mijn ruimte) setup, kostpprijs in totaal ongeveer 500 EUR. Dat levert een enorm merkbaar verschil op ten opzichte van tv geluid en is zowel te gebruiken voor kabel, film, games, muziek.. Een echte audiofiel zal niet akkoord gaan maar als ik dat spel open draai kan ik zelfs een kleine house party geven 8)

Ook ik ben er vorige week achter gekomen dat mijn receiver wel 4k kan doorsturen, maar geen 60hz voor HDR.. Met het oog op de komst van de XOX dan ook maar alles omgekeerd en met de TV verboden, om dan met ARC het geluid naar de receiver te laten lopen. Werkt prima en ik heb geen zin om alleen hiervoor mijn perfect werkende receiver weeral te vervangen (3 jaar geleden nog gedaan omdat mijn vorige maar 2x HDMI had). Technologie.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:27
Sagat schreef op woensdag 6 september 2017 @ 10:11:
[...]

Helder ;) Ik moet dus inderdaad even kijken wat ik ga doen op alle vlakken, maar op dit moment neig ik naar combinatie relatief goedkope maar wel grote lcd tv en dan een soundbar of receiver erop.
De goedkope tv dan over een jaar of 4-5 vervangen met een dan betaalbaardere OLED met hopelijk alle kinderziektes eruit. Je weet natuurlijk nooit hoe de wereld er dan uitziet. Misschien wil je tegen die tijd liever een soort van VR of hologram systeem, maar dat is waarschijnlijk net te vroeg.

Als ik dit heb ga ik mogelijk ook mee in jouw mening. Ben het nu al met je eens dat geluid uit speakers vaak mooier of in mijn geval misschien plezieriger, klinkt dan uit een headset.
Hmm zelf heb ik de xbox in onze woonkamer staan en ik game uitsluitend met het geluid uit de TV (LG full led - 1080p). Indien ik met/via mijn relatief simpele JBL 5.1 set ga spelen (nu denk ik zo'n 15 jaar oud haha maar perfect voor films/muziek) dan schrik ik alleen maar (nee geen slecht geweten). Daarnaast zal mijn vrouw het niet op prijs stellen indien ik even BF of COD ga doen met de set aan :D

In mijn/onze vorige woning had ik een aparte game kamer gemaakt met een logitech 5.1 set (was een zeer leuk setje, ondertussen niet meer verkrijgbaar volgens mij) en ook daar kon ik niet aan wennen. Ondanks dat het een hele grote aanrader was vanuit de gaming community.

Naar mijn gevoel gaat bij gamen het geluid voor mij of te hard of te zacht, een perfecte balans waarbij ik me kan focussen op het scherm (want daar draait het om naar mijn weten) en alles goed kan horen zonder te schrikken en etc lukt me niet. Bij films heb ik dit weer totaal niet en vind ik het zeer (ont)spannend kijken met zo'n geluid.

Indien ik het geluid van de TV zelf gebruik heb ik nergens last van en daardoor een veel prettigere game ervaring (headset kan ook nog, maar ik zit in de woonkamer met een enkel headsetje (die standaard xbox one) omdat het anders om de 10 minuten tiktik op mijn schouder is :D )

Voordat je net als mij geld uit gaat geven aan een leuk 5.1 (of meer) setje, test het eerst ergens of je het wel daadwerkelijk prettig vind gamen (ik vind het totaal niet prettig) :D Daarnaast ben ik 1 van de weinige volgens mij die het niet prettig vind gamen en vinden de meeste het weer wel geweldig haha.

Wat bij mij wel een upgrade gaat krijgen is de TV, ondanks dat het nog altijd een parel is en vooral op 1080p kwaliteit (he-he meer kan ook niet) zal het wel een LG OLED 4k worden.. Hopen dat deze nog wat in de prijs gaan dalen rond de xbox one x release dan wordt het een leuke vervanging van de huidige elektronica in de woonkamer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Misschien is het maar het beste om een auto anogie te maken, de meeste mensen hebben geluid nodig, maar sommige hebben aan iets goedkoops genoeg (Dacia), en ander vind het echt leuk en/of belangrijk en wil daarom iets luxe (Audi/BMW/Ferrari). Of iets er tussen in (en die merken kan iedereen wel verzinnen :P )
Op zich niet iets wat goed of fout is, maar puur persoonlijk voorkeur.

Ik moet nog kijken hoe ik mijn toekomstige kantoor/game room ga inrichten. Mogelijk dat ik daar toch ook wel iets nieuws ga neerzetten, ik maak nu gebruik van een logitech 2.1 setje wat ik toch ook al weer een jaar of 6-8 heb schat ik, maar komt ook prima geluid uit. En om de in de vorige post genoemde redenen gebruik ik ook daar voornamelijk een headset.

[ Voor 7% gewijzigd door Sagat op 06-09-2017 10:39 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 13:50
Ik luister ook alles via de receiver. Tv kijken, Gamen etc etc. Voor mij is het een extra beleving van wat er op de tv wordt uitgezonden.
Gelukkig hoef ik niet te upgraden want heb al een 4K receiver die ik begin dit jaar heb geupgrade met het oog op de iets later aangeschafte LG OLED.
Maar gamen met alleen het geluid van de tv.... nee dat haalt toch wel heel veel speel plezier weg voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 11:42
Geen V&A op het forum

[ Voor 88% gewijzigd door Geronimous op 06-09-2017 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Laatst online: 11-09 11:09

Neus

www.zenaconsult.com

Ik heb nog een oude Xbox 360 N en wil deze vervangen met een Xbox One S omdat deze dus een UHD speler heeft (en de oude Samsung Blu-Ray zo traag is). Mijn zoontje speelt alleen de Lego spelletjes, geluid is niet belangrijk maar UHD dus wel (65" LG 4k HDR scherm), dus wachten de One X is niet van toepassing lijkt mij.

Aangezien een One S nu nog maar 220 kost, is dat de moeite waard ?

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yaz
Neus schreef op woensdag 6 september 2017 @ 16:22:
Ik heb nog een oude Xbox 360 N en wil deze vervangen met een Xbox One S omdat deze dus een UHD speler heeft (en de oude Samsung Blu-Ray zo traag is). Mijn zoontje speelt alleen de Lego spelletjes, geluid is niet belangrijk maar UHD dus wel (65" LG 4k HDR scherm), dus wachten de One X is niet van toepassing lijkt mij.

Gezien jou kaders zou ik zeker voor de Xbox One S gaan.

De goedkoopste komt met een tof spel voor de papa: pricewatch: Microsoft Xbox One S 500GB Forza Horizon 3 Bundel Wit

Er komt ook een leuke Minecraft versie aan op 3 oct mocht je zoontje dat tzt ook leuk vinden: http://www.xbox.com/nl-nl...-s/minecraft-1tb-redstone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
Laatste tijd heeft mijn Xbox One S het probleem dat hij, ondanks dat hij op standby staat, niet meer aan wil via de controller en ook niet meer via de knop aan de voorkant. 10sec reset via power doet het ook niet. Enige wat dan nog wil is stekker eruit en er weer in.

Kan niet echt achterhalen waarom dat ineens gebeurd. Het is begonnen toen ik ben overgestapt naar Ziggo. Dus 2 veranderingen:
- andere modem en provider
- een MediaBox XL ipv de Humax aan de HDMI.

Meer kan ik niet bedenken. Tenzij meer mensen het hebben die in de preview zitten (dan is het het nieuwe dashboard)

Nou wordt die over 2 maanden wel vervangen door de X, maar is wel lastig zo.. dat opstaan :P

[ Voor 7% gewijzigd door SunnieNL op 06-09-2017 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Laatst online: 11-09 13:22
Neus schreef op woensdag 6 september 2017 @ 16:22:

Als je een versterker tussen de TV en de Xbox hebt zitten, moet je wel bedenken dat je die voor UHD ook moet vervangen. Anders blijft hij hangen op 1080p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Laatst online: 11-09 11:09

Neus

www.zenaconsult.com

@Yaz: bedankt! Ik ga hem bestellen :)
@SunnieNL: Ik heb nu een Sony soundbar die UHD door zou moeten kunnen geven maar vermoedelijk gaat hij direct op de TV en via ARC naar de soundbar. Is niet geweldig qua geluid (had liever een echte versterker) maar helaas...

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
SunnieNL schreef op woensdag 6 september 2017 @ 18:09:
Laatste tijd heeft mijn Xbox One S het probleem dat hij, ondanks dat hij op standby staat, niet meer aan wil via de controller en ook niet meer via de knop aan de voorkant. 10sec reset via power doet het ook niet. Enige wat dan nog wil is stekker eruit en er weer in.

Kan niet echt achterhalen waarom dat ineens gebeurd. Het is begonnen toen ik ben overgestapt naar Ziggo. Dus 2 veranderingen:
- andere modem en provider
- een MediaBox XL ipv de Humax aan de HDMI.

Meer kan ik niet bedenken. Tenzij meer mensen het hebben die in de preview zitten (dan is het het nieuwe dashboard)

Nou wordt die over 2 maanden wel vervangen door de X, maar is wel lastig zo.. dat opstaan :P
Ik zit in preview en heb vergelijkbare problemen. Geen touw op vast te knopen. Moet het nog aanmelden maar het zal vaat een bekend probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
Yaz schreef op woensdag 6 september 2017 @ 19:45:
[...]

Ik zit in preview en heb vergelijkbare problemen. Geen touw op vast te knopen. Moet het nog aanmelden maar het zal vaat een bekend probleem zijn.
Controller al eens geupdate? Had afgelopen 2 updates voor mijn S controller. Eerst eentje en toen die klaar was, nog een update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen V&A op het forum

[ Voor 94% gewijzigd door Geronimous op 06-09-2017 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij dat systeem om je eigen controller te ontwerpen. Is dat ook al een nieuwe S-controller of is dat nog een oude variant?

Martinspire - PC, PS5, XSX

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:13

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik wilde mijn 360 nooit weg doen omdat veel unieke games niet mee konden naar de Xbox One (S), maar daar lijkt nu verandering in te komen.

De Xbox One backwards compatibility is de laatste tijd zo uitgebreid dat verschillende games (GTA IV, Geometry Wars Evolved, Tower Bloxx) werken op de XBO-S.

Binnenkort (16 september-31 september) krijg je ook nog eens gratis Battlefield 3.

Ik ga dus upgraden naar de XBO, ik heb wel nog een vraagje: de overige games die ik heb gekocht (Sonic 2 etc) die momenteel nog NIET backwards compatible zijn met de XBO-S... Hoe zit het daarmee?

Gaan deze verloren zodra ik upgrade naar de XBO-S, of krijg ik de games in de toekomst zodra deze games zijn verwerkt in het compatibility programma? :P

Gulfstream G650

@SalimRMAF Al je games (digitaal gekocht) blijven op jouw account geregistreerd en kunnen (ooit misschien) dan op een XBO worden gespeeld. Dan komen ze ook meteen in je "Ready to Install" te staan in de Apps & Games tile :)

• ElectricHead
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Hmmm... Lekker vaag probleem.....

Ik heb 2 controllers die voorzien zijn van de accu's van MS. Nu heb ik de afgelopen 2 maanden steeds dat als ik de controller (lijkt het) te ver van de console af leg de verbinding weg valt. De controller (ongeacht welke, 1 batterij is zelfs vrij nieuw want tegelijk met de Elite aangeschaft) begint de X te knipperen en soms komt de verbinding terug en soms niet.

Nu had ik hier al eens gelezen dat dan de accu wel eens slecht kon zijn. Dus, zo gezegd zo gedaan. Van de week maar eens alvast 1 nieuwe accu besteld want toch eens even testen. Ding kwam eergister binnen, netjes de hele dag aan de lader gehad en gisteravond: Weer hetzelfde probleem. *KnipperKnipper*
Gloeiende!

Nu was er ook ineens weer een systeem update die ik heb geinstalleerd. En lo and behold: De nieuwe accu doet het nu wel goed, als in geen disconnects. Vanavond maar eens weer de oude accu's proberen.
Serieus mensen, een software probleem?? 2 maanden met toch zeker 2 a 3 updates??

Ik juich nog even niet te hard, maar wie weet. :)

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:14

JSchut

.....

Gister weer begonnen met Path of Exile. Ben nog niet heel ver gekomen. (3 keer opnieuw begonnen met andere class :P)

Wel 1 of 2 bugs tegen gekomen die mij storen.

1. De settings blijven niet bewaard als je het spel opnieuw opstart. Nu moet ik elke keer de settings weer switchen. (Always show sockets + show life bars on enemies)
2. Ik weet niet zeker of dit een bug is of dat ik het me niet goed herinner. Maar ik had gister een harbringen (dacht ik) gekilled en vandaag zie ik dat dit vinkje weer uit stond bij de challenge. Toen weer gekilled en toen stond het vinkje er weer. Opnieuw opgestart en het vinkje bleef nu wel staan. Eens lezen hoe die challenges werken.

Zijn er nog mensen die Trials Fusion geprobeerd hebben? Ben weer helemaal hooked :D Eerste extreme op platinum en nu bijna ook de tweede. Gister met 0 fout op me bek vlak voor de finish met nog 14 seconde marge op platinum. Grrrrr.

Edit: Blijkbaar zijn het known issues in PoE
https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1974787

[ Voor 5% gewijzigd door JSchut op 07-09-2017 11:01 ]

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:17
SalimRMAF schreef op donderdag 7 september 2017 @ 01:46:
Ik wilde mijn 360 nooit weg doen omdat veel unieke games niet mee konden naar de Xbox One (S), maar daar lijkt nu verandering in te komen.

De Xbox One backwards compatibility is de laatste tijd zo uitgebreid dat verschillende games (GTA IV, Geometry Wars Evolved, Tower Bloxx) werken op de XBO-S.

Binnenkort (16 september-31 september) krijg je ook nog eens gratis Battlefield 3.

Ik ga dus upgraden naar de XBO, ik heb wel nog een vraagje: de overige games die ik heb gekocht (Sonic 2 etc) die momenteel nog NIET backwards compatible zijn met de XBO-S... Hoe zit het daarmee?

Gaan deze verloren zodra ik upgrade naar de XBO-S, of krijg ik de games in de toekomst zodra deze games zijn verwerkt in het compatibility programma? :P
Het is voor iedereen compleet gissen welke games wel en welke niet tot het compatibility programma gaan behoren. Het is niet zo dat uiteindelijk alle Xbox 360 games backwards compatible zullen zijn.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darks
  • Nu online
Dirt 4 aangeschaft, in de Xbox Store is er 30% korting voor gold members (op 69,99 EUR weliswaar) dus iets goedkoper dan in de retail.

Reviews zijn goed, spel is ook een leuke afwisseling en kan best uitdagend zijn om onder de knie te krijgen. Lang geleden dat ik nog eens een rally game gekocht heb, maar deze is wel een aanrader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
Martinspire schreef op woensdag 6 september 2017 @ 22:13:
Bij dat systeem om je eigen controller te ontwerpen. Is dat ook al een nieuwe S-controller of is dat nog een oude variant?
Nieuwe uitvoering.

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:51
Vanochtend de Insider-update ontvangen met de nieuwe UI/dashboard. Eerste indruk? Blegh! Een stap terug in 'user friendlyness' en een UI dat intuïtief te gebruiken moet zijn; een gevalletje 'if it ain't broke, don't fix it.'

Het is, maar mijn mening, onoverzichtelijk(er) en de handelingen die je als user nu moet uitvoeren zijn in sommige gevallen toegenomen. Voorheen kon ik Spotify prima bedienen vanuit het Home-scherm. Nu wordt daar een appart scherm voor geopend. :S

En die rare gloed rondom de geselecteerde tiles? Wie heeft dat gedacht? :X

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:51
Vanochtend de Insider-update ontvangen met de nieuwe UI/dashboard. Eerste indruk? Blegh! Een stap terug in 'user friendlyness' en een UI dat intuïtief te gebruiken moet zijn; een gevalletje 'if it ain't broken, don't fix it.'

Het is, maar mijn mening, onoverzichtelijk(er) en de handelingen die je als user nu moet uitvoeren zijn in sommige gevallen toegenomen. Voorheen kon ik Spotify prima bedienen vanuit het Home-scherm. Nu wordt daar een apart scherm voor geopend. :S

En die rare gloed rondom de geselecteerde tiles? Wie heeft dat bedacht? :X

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 00:31
Ik vind persoonlijk dat PlayStation een prachtige UI heeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Dragunov schreef op donderdag 7 september 2017 @ 18:23:
Ik vind persoonlijk dat PlayStation een prachtige UI heeft
Vind persoonlijk de PlayStation interface iets te klinisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SecondGuess
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 22:40
Ik heb die nieuwe ui ook al een paar dagen.
Het is even wennen, heb zelf het idee dat het toch wat sneller werkt allemaal.
iets wat ms zei op te doelen. En wat ik zeer belangrijk vind.
Je ziet minder reclame.

Wat ik vervelend vind is dat de iconen erg groot zijn nu.
Ook jammer van de spotify bediening idd.
Verder ben ik er positief over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marvie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:10
Famous schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:47:
[...]

Niet zo omslachtig denken 8)7

Ik koop voor bijvoorbeeld de US mijn giftcards op Offgamers.com. Laats was het €82,- voor $100 (zonder VPN). De website van xbox pas je onderaan aan naar United Stated. Ga naar het spel, klik op koop en bij betalingsmiddel voer je in dat je met giftcard wilt betalen, ook dit kan gewoon zonder VPN.

Heb jij wel een adres ingesteld voor het land waar je wat wilt kopen? In Us zit ik in een BTW vrije zone maar dit moet je wel ingesteld als adres hebben in jouw account.
Laatste kwam hier een andere site voorbij waar je giftcards voor bepaalde landen kon kopen, moet je even een paar pagina's terug :Y.
PFFFFFFF thank you!!!
Ik kreeg het net even heeeeel warm :+
normaal kocht ik via offgamers US giftcards en dan op mijn Microsoft account inloggen omzetten naar US en kiezen voor redeem. Maar nu kreeg ik de melding dat de giftcard (100 dollar ) voor een andere regio was en dus niet toegevoegd kon worden. Toen heb ik een VPN opgezet naar de US, ip gecheckt die stond netjes op de US maar nog steeds dezelfde melding.

Toen nog maar eens in de Xbox thread kijken en zie ik jou uitleg door niet op je account te redemen maar gewoon de game te kopen in de US en dan kiezen voor giftcard en dat werkte nu gelukkig wel _/-\o_

Was even bang dat ik 82 euro had weggegooid om 20 euro korting op Forza te krijgen maar gelukkig is het nu gelukt en staat de Forza 7 Ultimate te wachten!!

Waar zouden we zijn zonder dit forum 8)

Xbox Live Knalle Arie

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Yonix schreef op donderdag 7 september 2017 @ 17:56:
Vanochtend de Insider-update ontvangen met de nieuwe UI/dashboard. Eerste indruk? Blegh! Een stap terug in 'user friendlyness' en een UI dat intuïtief te gebruiken moet zijn; een gevalletje 'if it ain't broken, don't fix it.'

Het is, maar mijn mening, onoverzichtelijk(er) en de handelingen die je als user nu moet uitvoeren zijn in sommige gevallen toegenomen. Voorheen kon ik Spotify prima bedienen vanuit het Home-scherm. Nu wordt daar een apart scherm voor geopend. :S

Die gloed is bij de volgende update nog sterker geworden :P

Moet zeggen dat ik het best fijn vind werken, ze doen bij de alpha ring ook best wat met de feedback.

Het subscherm systeem is inderdaad wat irritant, bij bv notificaties zie ik het liever gewoon als 'uitklappend' ipv overlay sub scherm, net als in Party.

Maar vind het overal best fijn werken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:32
Vanochtend de Insider-update ontvangen met de nieuwe UI/dashboard. Eerste indruk? Blegh! Een stap terug in 'user friendlyness' en een UI dat intuïtief te gebruiken moet zijn; een gevalletje 'if it ain't broke, don't fix it.'

Het is, maar mijn mening, onoverzichtelijk(er) en de handelingen die je als user nu moet uitvoeren zijn in sommige gevallen toegenomen. Voorheen kon ik Spotify prima bedienen vanuit het Home-scherm. Nu wordt daar een appart scherm voor geopend. :S

En die rare gloed rondom de geselecteerde tiles? Wie heeft dat gedacht? :X
SinergyX schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 00:11:
[...]

Die gloed is bij de volgende update nog sterker geworden :P

Moet zeggen dat ik het best fijn vind werken, ze doen bij de alpha ring ook best wat met de feedback.

Het subscherm systeem is inderdaad wat irritant, bij bv notificaties zie ik het liever gewoon als 'uitklappend' ipv overlay sub scherm, net als in Party.

Maar vind het overal best fijn werken.
Ik vind het huidige Dashboard ontzettend fijn en tot nu toe een van de beste die we hebben gehad, die nieuwe look lijkt me helemaal waardeloos. Ben zelf geen insider en wacht altijd tot de final release, zal me dan laten verassen of het werkelijk een vooruitgang of achteruitgang is.

Mijn beoordeling komt momenteel van video's af en dat zag er allemaal uit als een achteruitgang

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:32
SecondGuess schreef op donderdag 7 september 2017 @ 19:47:
Ik heb die nieuwe ui ook al een paar dagen.
Het is even wennen, heb zelf het idee dat het toch wat sneller werkt allemaal.
iets wat ms zei op te doelen. En wat ik zeer belangrijk vind.
Je ziet minder reclame.

Wat ik vervelend vind is dat de iconen erg groot zijn nu.
Ook jammer van de spotify bediening idd.
Verder ben ik er positief over.
Volgens mij zag ik in een video iemand uitleggen dat je die iconen kleiner kon maken

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

Om terug te komen op mijn vorige post over de accu's van de controllers. Het is dus serieus een softwarematig probleem geweest waardoor mijn controllers/accu's kuren vertoonden.

Aan de ene kant ben ik blij dat het is opgelost, aan de andere kant ben ik dus volledig flabbergasted dat dit probleem gewoon 2 hele updates heeft bestaan. Brrrrr... :S

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ElectricHead schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 08:40:
Om terug te komen op mijn vorige post over de accu's van de controllers. Het is dus serieus een softwarematig probleem geweest waardoor mijn controllers/accu's kuren vertoonden.

Aan de ene kant ben ik blij dat het is opgelost, aan de andere kant ben ik dus volledig flabbergasted dat dit probleem gewoon 2 hele updates heeft bestaan. Brrrrr... :S
Nofi maar daar heb je toch de Feedback-opties voor op je console? Neem aan dat Microsoft dit soort meldingen toch wel eens doorneemt in een onbewaakt momentje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
Yonix schreef op donderdag 7 september 2017 @ 17:56:

Het is inderdaad even wennen en ik snap zelf nog steeds niet waarom notificaties zoals een party invite onder "Settings" te vinden zijn maar het werkt best goed. Ik had in het begin ook iets van WTF maar nu ik het al een tijd heb, prima te doen! En ja, soms moet je een extra klik doen maar als dat de algehele performance zo'n boost geeft, laat mij dan maar die klik uitvoeren.

Mijn enige opmerkingen zijn (Die ik ook gemeld heb ik in tig reviews en quests) zijn;
  • Vervang de recent list door een "most used" list. Daar heb ik meer aan
  • Maar deze lijst persoonsgebonden. Ik heb 7 profielen op mijn xbox die allemaal dagelijks gebruikt worden (kinderen he ;)). Ik ben niet geïnteresseerd in wat kind A tot en met E gespeeld heeft, ik wil mijn lijstje zien. Ik hoop dat ze daar nog wat mee gaan doen in de komende updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:31

R.G

Reefun schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:29:
[...]

Zoals al vermeld door iemand kun je dus alles delen. Dat heb ik hier thuis ook gedaan.

Boven staat een XB1 en beneden. De XB1 boven speelt mijn vrouw op. Van die XB1 heb ik mijn "Home Xbox" ingesteld. Zij heeft de XB1 beneden als haar "Home XBOX" ingesteld.

Ik heb dan de Xbox Live account. Als zij dan boven inlogged op mijn "Home xbox" mag zij gratis er gebruik van maken. Daar ik beneden speel log ik daar automatisch in. Op deze manier kunnen wij gelijktijdig gebruik maken van gold én alle digitaal gekochte games. Dat laatste werkt dus óók met eventuele Season Passes / DLC.

Voorbeeld ; Voor Battlefield 1 heb ik de deluxe + premium. Wij kunnen gewoon alle DLC mappen spelen gelijktijdig zonder problemen.

Savegames worden opgeslagen in de cloud. MAAR ; Het komt wel vaak voor dat deze tijd nodig hebben om te synchronizeren. Ik speel dan beneden bijvoorbeeld Stardew Valley, heb de meuk opgeslagen en ga vervolgens boven verder spelen. Het is meerdere keren voor gekomen dat mijn savegame van beneden niet heeft gesynchroniseerd met de cloud waardoor ik boven inene al mijn 'werk' beneden kwijt ben.

Inmiddels ben ik er wel achter dat je de game dus moet laten saven, vervolgens de game echt afsluiten via de XB1. Even een minuut laten staan dan zou hij het goed moeten synchroniseren.

Al om al ben ik er érg blij mee dat dit zo kan. Ik hoef geen een game meer twee keer aan te schaffen wat aanzienlijk scheelt in prijs. Vroeger als we bijv. de nieuwe CoD wouden spelen moest ik én 2x XBL Gold aanschaffen én 2x de game zelf (en eventuele DLC als we dat wouden). Nu alles maar één keer. Heerlijk systeem! Het zou nóg mooier zijn als ik het zou kunnen delen met 2 Xboxes (dus 3 Xboxes in totaal) zodat ik ook niets extras zou hoeven aan te schaffen voor mijn dochter in de toekomst :+
Werkt dit ook in een ander huishouden? + hoe zit dit met een disc game?
Stel beneden zit batman in de xbox als disc, kan dan de andere xbox daar ook gebruik van maken?

m.a.w. is het dan alleen waard om digitale games te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

@MAX3400 Ik had al een aantal keren gegoogled op het problemen van een disconnecting controller. Steeds kwam ik dan uit op accu verouderd/iets wat het signaal blokkeert.

Dat laatste zag ik niet echt als oorzaak (ik zit nota bene nog geen 2 meter van de console af).
Verder geen vermeldingen op google kunnen vinden over een gelijksoortig probleem, dus ergo: de accu slecht.

Maar de volgende keer ga ik er een melding van maken. :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yaz
R.G schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 09:44:
[...]
Werkt dit ook in een ander huishouden? + hoe zit dit met een disc game?
Stel beneden zit batman in de xbox als disc, kan dan de andere xbox daar ook gebruik van maken?

m.a.w. is het dan alleen waard om digitale games te kopen?
Het werkt met welke andere xbox maar het werkt met maar 1 andere xbox in totaal. Dus je kan zonder problemen een xbox bij iemand anders instellen als "Home xbox" en dan kan dat andere huishouden jou digitaal gekochte spellen spelen.

Dit werkt natuurlijk niet met games op Disc. De licentie van een disc based game staat op de disc zelf. En zonder die disk zal het spel niet opstarten. Met dank aan de zemels nadat de XO aangekondigd werd, in het originele systeem hadden alle spellen een digitale licentie en kon je met 5 huishoudens licenties delen. Er zou zelfs een methode komen om licenties door te verkopen maar ja, zemels maken meer herrie dan mensen die er tevreden mee zijn dus dat is ons ontnomen. Misschien ooit nog eens maar ik zou er niet al te hard op rekenen.

Terugkomend op jou originele vraag: Dat is het voor alleen nieuwe spellen. Als je een oud spel koopt welke in de winkel 5 tot 10 euro kost zou ik er daar gewoon 2 stuks van kopen. Ben je waarschijnlijk alsnog goedkoper uit. Tenzij je een purist en luilak bent als ik, ik verrot het om op te staan om een disk te wisselen. Die tijd heb ik echt gehad ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Yaz op 08-09-2017 09:53 ]

Pagina: 1 ... 115 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een topic over de Xbox One en opvolger en NIET een topic over welke console beter is.

Extra Xbox-gerelateerde topics:
- [XBO] Levertijden, Verkooppunten & Prijzen
- [XBO] Problemen en garantie-afhandelingen
- [XBO] Xbox One Preview-programma invite topic
- Lijst met Xbox gamer tags van Tweakers [!] Externe site! Oude lijst [!] Externe site! Google Docs-link.