uchiha tijntje schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 07:53:
[...]
Trial and error my friend! En een scherp oog voor het herkennen van de patronen
Zocht gisteren google al een beetje af voor eventuele aankondigingen van DLC

Echt een pareltje! Alleen op Trueachievements staat Gianni in mijn lijst nog steeds ver bovenaan qua TA... Had eigenlijk verwacht dat Cuphead die zou overnemen.
Las gisteren ook nog een
'opiniestuk' van een of andere gamejournalist die zat te klagen dat de moeilijkheidsgraad 'infuriating' was ipv 'funny'. Ze haalde aan dat ze graag van moeilijke games houd, zoals Dark Souls, Mega Man, Contra, Super Meat Boy, The binding of Isaac, etc. Maar dat Cuphead toch echt valt binnen het 'trail and error' principe, waar je patronen moet herkennen door herhaling, en dat was niets voor haar. Volgens mij heeft ze dan dus ook geen enkele game die ze daarvoor noemde gespeeld. Want deze volgen (voor de normale gamer) in mijn optiek allemaal het principe van Trial and Error. Misschien heeft ze even op google gezocht op de term: most difficult games en deze even gekopieerd.
Verder las ik mensen die klaagden dat er geen "skip boss" button aanwezig was, zodat je uiteindelijk ook naar het 2e, 3e en final boss kon... Nou als je die wilt zien zonder dat je de 1e wereld kunt halen... dan ga toch lekker youtuben...
Megaman was in de tijd van de Nintendo 8 bit al extreem trial and error. En dat is nog steeds zo.
Oefenen oefenen oefenen en weten wat er gaat gebeuren zijn de twee belangrijkste dingen wat je moet doen en kunnen.
Zo heb ik geleerd om heeeeeeel geduldig te zijn. Zeker omdat de meeste spellen totaal geen Save functie hadden. En je moeder op het hart drukken laat de Nintendo aan staan. Haha
Zulke spellen mogen ze wat mij betreft wel op scholen oefenen. Leer je beter van nadenken en patronen herkennen. Handig bij scheikunde, natuurkunde, wiskunde.
Doordat ik het allemaal in me hoofd kon visualiseren waren deze vakken een eitje.
Nu heb ik cuphead nog niet gespeeld. Zit midden in een verhuizing maar hij gaat er komen. Lijkt me mooie uitdaging.