Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reefun
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
R.G schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 09:44:
[...]

Werkt dit ook in een ander huishouden? + hoe zit dit met een disc game?
Stel beneden zit batman in de xbox als disc, kan dan de andere xbox daar ook gebruik van maken?

m.a.w. is het dan alleen waard om digitale games te kopen?
Wou er op antwoorden, maar Yaz heeft dat al gedaan!

Fijne community zo. Mooi om te lezen! d:)b

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:33

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Uitleg over het nieuwe Dashboard en light theme.

[ Voor 21% gewijzigd door MRE-Inc op 08-09-2017 10:19 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:29
MRE-Inc schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:13:
Het ziet er wel mooi strak uit, ik ben positief. Functionaliteit nog even afwachten.

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

[video]

[video]
Leuk, maar die Light theme is echt waardeloos uitgevoerd. Dat kan echt beter (witter). Lijkt halfslachtige poging. Ik hoop dat het beter uitgevoerd gaat worden, want ik vind een lichtere theme gewoon frisser uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-05 21:10
Fireshade schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:15:
[...]

Leuk, maar die Light theme is echt waardeloos uitgevoerd. Dat kan echt beter (witter). Lijkt halfslachtige poging. Ik hoop dat het beter uitgevoerd gaat worden, want ik vind een lichtere theme gewoon frisser uitzien.
Ik vind het al wit genoeg. Ik vraag me alleen af waarom we geen eigen kleurtje kunnen kiezen zoals "vroeger". Vond ik wel erg fijn om zo snel te kunnen zien wie er aangelogt was. Nu staat dat tegenwoordig altijd linksboven dus dat scheelt al een berg maar toch.

Gamertag: YazNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Yaz schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:21:
[...]

Ik vind het al wit genoeg. Ik vraag me alleen af waarom we geen eigen kleurtje kunnen kiezen zoals "vroeger". Vond ik wel erg fijn om zo snel te kunnen zien wie er aangelogt was. Nu staat dat tegenwoordig altijd linksboven dus dat scheelt al een berg maar toch.
Ik denk dat die eigen kleur er nog wel is, maar die wordt als accentkleur gebruikt - dus wat geselecteerd staat, 'cursor', actieve tab, e.d.. De presentator gebruikt in de video volgens mij dat vieze donkerrood :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz

[video]
Wat een nutteloze filters trouwens in het laatste filmpje. Kunnen kiezen uit alle games die 4K of HDR of X enhanced zijn. Lekker belangrijk. Leuk voor een showcase (je buurman komt gluren) maar verder kan ik me niet voorstellen dat ook maar een iemand dat gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yaz schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:26:
[...]

Wat een nutteloze filters trouwens in het laatste filmpje. Kunnen kiezen uit alle games die 4K of HDR of X enhanced zijn. Lekker belangrijk. Leuk voor een showcase (je buurman komt gluren) maar verder kan ik me niet voorstellen dat ook maar een iemand dat gaat gebruiken.
Zit je toch niet in de weg? 360 filter is nog handig, ik wacht nog steeds op de disc/digital filter (ok, ik heb maar 1 disc game, maar dat zou wel een nuttige filter zijn).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Yaz schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:26:
[...]

Wat mij verbaasde in het laatste filmpje was dat hij een download snelheid had van de game die geupdate werd van ruim 40Mb/s terwijl hij dat filmpje aan het maken was. Volgens mij is de enige manier om een filmpje van je dashboard te maken om je xbox scherm te streamen naar je PC en het daar met de game bar op te nemen of een andere tool. Op de Xbox zelf kun je Game dvr volgens mij alleen starten als je ook echt een spel hebt gestart en in het spel zelf zit, dus het lijkt mij niet dat dit zonder tussenkomst van game streaming naar pc is gebeurd.

Ik heb ook wel eens mijn xbox dashboard naar mijn pc gestreamed, maar dan kakte de download snelheid van de game download op dat moment in naar 1mbit of lager.

Verder vind ik de interface er eigenlijk wel mooi uitzien. Die gloed om de geselecteerde onderdelen heeft wel weer wat. Wanneer wordt die update eigenlijk vrijgegeven ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaz
SinergyX schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:47:
[...]

Zit je toch niet in de weg?
Totaal niet! Maar nu wil ik ook een filter voor Race games. En Race games die alleen maar 's nachts zijn. En shooters. En shooters welke geen kogels gebruiken maar champignons. En een filter voor ....

Naja, dat bedoel ik. Wat win je met zoveel filters? Leuk dat het kan maar dat het kan betekend niet dat het moet!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
MRE-Inc schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:49:
[...]

Wat mij verbaasde in het laatste filmpje was dat hij een download snelheid had van de game die geupdate werd van ruim 40Mb/s terwijl hij dat filmpje aan het maken was. Volgens mij is de enige manier om een filmpje van je dashboard te maken om je xbox scherm te streamen naar je PC en het daar met de game bar op te nemen of een andere tool. Op de Xbox zelf kun je Game dvr volgens mij alleen starten als je ook echt een spel hebt gestart en in het spel zelf zit, dus het lijkt mij niet dat dit zonder tussenkomst van game streaming naar pc is gebeurd.

Ik heb ook wel eens mijn xbox dashboard naar mijn pc gestreamed, maar dan kakte de download snelheid van de game download op dat moment in naar 1mbit of lager.

Verder vind ik de interface er eigenlijk wel mooi uitzien. Die gloed om de geselecteerde onderdelen heeft wel weer wat. Wanneer wordt die update eigenlijk vrijgegeven ?
Of je plugt de HDMI output in een Capture device ala: https://www.epiphan.com/products/avio-4k/

edit: oeps. 2x reactie na elkaar. Excuus!!

edit 2: Voor de mensen die wel gamepass willen maar geen CreditCard oid hebben. Het kan nu ook met ingame credits.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/sjlh0yqk2jkz.png

[ Voor 9% gewijzigd door Yaz op 08-09-2017 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Game in US Store kopen kan enkel nog met Giftcards toch? PayPal en/of Creditcard is niet meer mogelijk?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Fireshade schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:15:
[...]

Geduld...is nog alpha....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:21

Sagat

Is pappa x2!

SalimRMAF schreef op donderdag 7 september 2017 @ 01:46:
Ik wilde mijn 360 nooit weg doen omdat veel unieke games niet mee konden naar de Xbox One (S), maar daar lijkt nu verandering in te komen.

De Xbox One backwards compatibility is de laatste tijd zo uitgebreid dat verschillende games (GTA IV, Geometry Wars Evolved, Tower Bloxx) werken op de XBO-S.

Binnenkort (16 september-31 september) krijg je ook nog eens gratis Battlefield 3.

Ik ga dus upgraden naar de XBO, ik heb wel nog een vraagje: de overige games die ik heb gekocht (Sonic 2 etc) die momenteel nog NIET backwards compatible zijn met de XBO-S... Hoe zit het daarmee?

Gaan deze verloren zodra ik upgrade naar de XBO-S, of krijg ik de games in de toekomst zodra deze games zijn verwerkt in het compatibility programma? :P
Gezien je voor een 360 momenteel echt zo goed als niets terugkrijgt, zo ik die lekker in een hoekie gooien en mocht je ooit toch zin krijgen in sonic 2 gewoon weer lekker aansluiten, zo heel veel werk is dat ook niet (of op een slaapkamer ofzo?)

Dat gezegd hebbende, ik ben zelf nog in het bezit van 2x een x360. Wanneer mijn one eindelijk komt wil ik een van die 2 wel de deur uit doen. Denk dat ik hem dan naar cash convertors breng. Store tegoed laat uitkeren en dan games ervan haal. Gezien ze ook last gen en zelfs retro games verkopen moet ik dan nog wel wat leuks tegenkomen
(maar net als iemand anders hier postte, HAAT ik cd wisselen tegenwoordig, dus ja.....wil je dan nog fysieke games halen voor je one of ps4.......voor oudere systemen heb ik er minder moeite mee.

Andere optie is inderdaad lekker bewaren als backup voor het geval de andere de geest geeft)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SecondGuess
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 22:40
Yaz Ik gebruik hetzelfde principe, en heb daardoor dubbel zoveel games.
Maar heb jij niet ergens die gedachte dat ms dit ieder moment kan terug draaien?
Nergens kan ik een statement vinden van ms dat dit geoorloofd is.
Ze weten ervan dat is duidelijk. Maar waarom zwijgen ze hierover?

Toevallig is een paar dagen geleden een vriend waarmee ik game share geband.
Hij is geband voor het vragen van refunds.
Xbox noemt het game manipulation and fraudulent behavior.
Hij heeft vaker refunds gevraagd en gekregen voor games.
Meestal voor spellen die hem zwaar tegenvielen bv elder scrolss online,agents of mayhem.

Zijn account is vooralsnog niet reset. Hij kan niet inloggen en zijn console is banned voor 1 maand.
Hij is nog in gesprek met ms over het wat, waarom en hoe verder.
Hij heeft net als ik ongeveer 50+ games digitaal gekocht.

Die ban heeft me wakker gemaakt dat je overgeleverd bent aan de gratie van ms als je je games digitaal koopt.
Als ms bepaald dat op gamesharing een ban staat.
Kan het je opeens alles afpakken. Je account,game saves,games.
Als ik een refund vraag en krijg, kan ms later bepalen dat ik fraudeer en me bannen.
EN zo is ms heer en meester over mijn game collectie en investering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SecondGuess schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 23:33:
Die ban heeft me wakker gemaakt dat je overgeleverd bent aan de gratie van ms als je je games digitaal koopt.
Kan het je opeens alles afpakken. Je account,game saves,games.
Als ik een refund vraag en krijg, kan ms later bepalen dat ik fraudeer en me bannen.
EN zo is ms heer en meester over mijn game collectie en investering.
En wat is daar anders aan dan PSN, Steam, Battle.net, Origin? Je moet het wel erg bont maken dat ze tot zulke dingen gaan doen, zeker als je alles speelt en weer een refund gaat aanvragen, alles heeft z'n grens (staat ook gewoon in de voorwaarden dat in principe digital games geen refund hebben).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:51

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Rivanov schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 17:37:
Game in US Store kopen kan enkel nog met Giftcards toch? PayPal en/of Creditcard is niet meer mogelijk?
Werkt nog prima maar je moet er een stuk meer moeite voor doen. Kom er op neer dat de bron van je internet (veelal een router) een VPN moet draaien en je de XBO op het land moet zetten waar je wilt kopen.

https://www.hotukdeals.co...l-private-network-2609231

Ik heb zelf en aantal endpoints in mijnn AC68U router staan en kan op die manier in andere landen kopen. 'Makkelijkste' alternatief is natuurlijk gewoon giftcards kopennin de desbetreffense store (hoewel dat niet voor elk land beschikbaar is)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Nog een tip voor de mensen met een US account, de dollar/euro koers staat op €1.20 nu.

Dus als je handig inkoopt 20 procent korting:)

Lichtpuntje...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:04
Ik vind het nieuwe dashboard maar omslachtig en lelijk. Die vieze glow om dingen heen, rommelige interface. Nee, er hebben vast mensen lang over nagedacht maar ik vind het elke keer maar een gedrocht als ik de Xbox aanzet.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:31

R.G

Ik weet niet of ik een link naar een webshop mag plaatsen , dus ik wacht af , wie slim zoekt nu xbox 12 maadn voor 36,- wees snel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LordFather
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:24
Phusebox schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 09:26:
Ik vind het nieuwe dashboard maar omslachtig en lelijk. Die vieze glow om dingen heen, rommelige interface. Nee, er hebben vast mensen lang over nagedacht maar ik vind het elke keer maar een gedrocht als ik de Xbox aanzet.
Kun jij niet beter stoppen met je xbox haha
Als je het voort al een gedrocht vind als je hem aanzet.
Er is echt werkelijk niks goeds meer bij xbox, maar dat is volgens mij nooit geweest bij jou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:52

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

R.G schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 10:53:
Ik weet niet of ik een link naar een webshop mag plaatsen , dus ik wacht af , wie slim zoekt nu xbox 12 maadn voor 36,- wees snel
gamesdeal

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G

R.G

Precies, xd
Vraagje over gold
Net een xbox one (2) gekocht,
Nu is mn broertje thuis met gold met xbox one as home

Ik ben in duitsland met deze xbox hoe kan ik nu met hem spelen? Ik heb geen gold :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

R.G schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 11:35:
Precies, xd
Vraagje over gold
Net een xbox one (2) gekocht,
Nu is mn broertje thuis met gold met xbox one as home

Ik ben in duitsland met deze xbox hoe kan ik nu met hem spelen? Ik heb geen gold :(
Jouw xbox moet zijn home Xbox worden. Dan kun jij meeprofiteren van zijn spellen en gold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Notna schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 08:12:
[...]

Werkt nog prima maar je moet er een stuk meer moeite voor doen. Kom er op neer dat de bron van je internet (veelal een router) een VPN moet draaien en je de XBO op het land moet zetten waar je wilt kopen.

Ik heb zelf en aantal endpoints in mijnn AC68U router staan en kan op die manier in andere landen kopen. 'Makkelijkste' alternatief is natuurlijk gewoon giftcards kopennin de desbetreffense store (hoewel dat niet voor elk land beschikbaar is)
Oke, als het met VPN nog wel werkt is het prima. Ik ben bekend met kopen uit de andere Stores. Doe dat al sinds 2013 vanaf de release van de Xbox One. ;)
Maar heb nu een tijdje geen game meer gekocht voor de Xbox, en ik wist dat het soms wel en soms niet meer werkte..

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:51

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Rivanov schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 13:17:
[...]

Oke, als het met VPN nog wel werkt is het prima. Ik ben bekend met kopen uit de andere Stores. Doe dat al sinds 2013 vanaf de release van de Xbox One. ;)
Maar heb nu een tijdje geen game meer gekocht voor de Xbox, en ik wist dat het soms wel en soms niet meer werkte..
Nouja voorheen kon je op de PC het met een VPN doen. Nu moet het via de XBO zelf doen, waarbij de routet via een VPN connect. Vandaar de opmerking 'meer moeite'

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 18:30
Helaas de Pre-order bij bol.com van de Xbox One X moeten annuleren wegens een auto die er ineens mee opgehouden is (reparatie duurder dan een nieuwe 2e handse).

Jammer weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G

R.G

Verwijderd schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 11:56:
[...]

Jouw xbox moet zijn home Xbox worden. Dan kun jij meeprofiteren van zijn spellen en gold.
Kan ik daarna als hem uitloggen? En met mijn account (silver) inloggen en hij in zijn huis met zijne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Nu online
@R.G kijk even op Xbox.nl bij de help onderwerpen (of google ernaar) staat bij hun precies beschreven hoe het moet :)

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

SecondGuess schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 23:33:
Voor zover ik weet, mag game sharing niet van Microsoft. Dat het kan, wil niet zeggen dat het mag :P
Zelfs niet binnen een gezin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Fireshade schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 16:34:
[...]

Voor zover ik weet, mag game sharing niet van Microsoft. Dat het kan, wil niet zeggen dat het mag :P
Onzin. Is gewoon toegestaan. Waarom zou je anders je account kunnen instellen als Home account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Fireshade schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 16:34:
[...]

Het is natuurlijk een grijs gebied. Het is er juist voor wanneer je twee Xbox'en in huis hebt. Dat het ook werkt op twee Xbox'en die niet in elkaars huis staan, en dat dat niet de initiële bedoeling van Microsoft is, is een ander verhaal. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

harrytasker schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 16:39:
[...]

Onzin. Is gewoon toegestaan. Waarom zou je anders je account kunnen instellen als Home account.
Probeer eens te vragen aan de Microsoft helpdesk hoe je games kan sharen binnen een gezin met twee Xboxen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

R.G schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 15:12:
[...]

Kan ik daarna als hem uitloggen? En met mijn account (silver) inloggen en hij in zijn huis met zijne?
https://support.xbox.com/en-US/games/game-setup/my-home-xbox

Dit is alles wat je moet weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Notna schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 08:12:
[...]

Gift Cards via Amazon.com gekocht en geredeemed. Werkt perfect. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 21:37
An engaged userbase means that userbase will buy games; subscribe to services; invest in the platform, no matter how expensive things might get. That's how Microsoft sold a $150 controller- and that is how they might sell a $500 console as well. Because even if their install base is small - and it is smaller than the PlayStation install base- it is an engaged install base.

Mooi artikel over de kans dat de X een succes kan gaan worden.

http://gamingbolt.com/xbo...ofts-own-elite-controller

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 13:50
Lekker Ventje schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 20:30:
An engaged userbase means that userbase will buy games; subscribe to services; invest in the platform, no matter how expensive things might get. That's how Microsoft sold a $150 controller- and that is how they might sell a $500 console as well. Because even if their install base is small - and it is smaller than the PlayStation install base- it is an engaged install base.

Mooi artikel over de kans dat de X een succes kan gaan worden.

http://gamingbolt.com/xbo...ofts-own-elite-controller
Ik kan het daar ook wel mee eens zijn. de elite controller is zo enorm prettig dat het die prijs perfect verantwoord. Ik denk dat de nieuwe xbox diezelfde verwachting gaat waarmaken. Zelf zie ik de ps4 als iets voor de massa, meer voor het buurjongetje dat wil gamen en dan maar een ps4 pakt (totaal nergens op gebaseerd, maar is een gevoel kwestie). De xbox verliest het op alle gebieden kwa aantallen en gebruikers, maar heeft denk ik wel een trouwere achterban. vooral omdat ze (na het fiasco van het begin van de xbox one) wel echt heeft geluisterd naar de gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SecondGuess
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 22:40
SinergyX schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 01:49:
[...]

En wat is daar anders aan dan PSN, Steam, Battle.net, Origin? Je moet het wel erg bont maken dat ze tot zulke dingen gaan doen, zeker als je alles speelt en weer een refund gaat aanvragen, alles heeft z'n grens (staat ook gewoon in de voorwaarden dat in principe digital games geen refund hebben).
Wat er anders aan is is dat ms hier geheimzinnig over doet.
Ze Zijn in een chat bereid je een game te refunden.
Maar vervolgens kunnen ze je profiel bannen zonder waarschuwing of gesprek.
Omdat je volgens hun dan fraude pleegt.
Ook is het nu wilde weste op de digitale stores.
Iedere store hanteert zijn eigen regels.

Zo kun je bij playstation network een game refunden als je die nog niet gedownload hebt, op origin binnen 7dagen na aankoop of 24 uur na eerste keer opstarten van de game.
Bij de steam store kun je een game refunden zolang je nog geen 2 uur gespeeld hebt.
Het aanbod tot terugbetaling van Steam-producten, binnen twee weken na aankoop en met minder dan twee uur speeltijd, geldt voor spellen en softwaretoepassingen in de Steam-winkel. Hier is een overzicht van hoe terugbetalingen werken met andere soorten aankopen.
Bij xbox staat alleen maar deze zin :some items are not eligible for return; unless otherwise provided by law or by a particular product offer, all purchases of these types of products are final and non-refundable:
Hoe onduidelijk is dat? Helemaal gezien het feit dat ze wel games refunden als je daarom vraagt.

Heeft iemand hier ook wel eens een refund aangevraagd?
Ikzelf heb dit al twee keer zonder problemen gedaan.
Op reddit is te lezen dat meerdere mensen al gebant zijn daarvoor.
Daar heerst het idee dat als je binnen een korte tijd meerdere games refund je geband wordt.

Dit is dus mogelijk ook mijn vriend overkomen.

Daarnaast het kunnen refunden van een game is toch fijn? Haalt alle een bepaalde risco van het kopen van een game af, en geeft voordelen ten opzichte van fysieke games.

Een goede duidelijke refund policy echt een must.
En als je het Burgerlijk wetboek erop naslaat, vallen volgens mij digitale goederen onder de koop op afstand wet.
Er is idd een uitzondering voor software met seal. Maar digitale games hebben die niet.
Artikel 46d
1
Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Indien niet is voldaan aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen, bedraagt deze termijn drie maanden. De eerste zin is van overeenkomstige toepassing vanaf de voldoening binnen de in de tweede zin bedoelde termijn aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen.
2
In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 kan de verkoper, behoudens ten hoogste de rechtstreekse kosten van het terugzenden van de zaak, aan de koper geen vergoeding in rekening brengen.
3
In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 heeft de koper recht op kosteloze teruggave van het door hem aan de verkoper betaalde. De teruggave moet zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen dertig dagen na de ontbinding plaatsvinden.
4
De leden 1-3 zijn niet van toepassing op de koop op afstand:
a
van zaken waarvan de prijs gebonden is aan de schommelingen op de financiële markt, waarop de verkoper geen invloed heeft;
b
van zaken die:
1
zijn tot stand gebracht overeenkomstig specificaties van de koper;
2
duidelijk persoonlijk van aard zijn;
3
door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
4
snel kunnen bederven of verouderen;
c
van audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur, indien de koper hun verzegeling heeft verbroken;
d
van kranten en tijdschriften.
Technisch gezien zijn digitale games slechts een kopie met licentie.
Die oneindig aan te maken is zonder extra kosten.
Inruilen zou zo makkelijk kunnen zijn.
Zelf hoop ik dat Microsoft ooit een soort gelijk systeem als steam introduceert.
Tot dan lopen ze volgens mij echt een flinke stap achter in "customer hospitality".

Bronnen:

https://www.origin.com/nl...reat-game-guarantee-terms
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7.html
https://www.playstation.c...tore-cancellation-policy/
https://www.microsoft.com/en-us/store/b/terms-of-sale
http://store.steampowered.com/steam_refunds/?l=dutch
https://www.thuiswinkel.o...wetgeving-koop-op-afstand

https://www.reddit.com/r/...unds_if_you_are_going_to/

[ Voor 5% gewijzigd door SecondGuess op 09-09-2017 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
Kan de refund policy even niet zo snel vinden. Maar volgens mij is het binnen 5 dagen en minder dan 2 uur gespeeld. Als je met twee accounts gamed mag je in totaal dus ook niet over die twee uur gaan (home xbox en eigen account). Daarnaast Kan een refund maar een paar keer per jaar.
Straks met de optie voor refund op de xbox zelf gaat dit allemaal stuk makkelijk en worden die regels automatisch toegepast.

[ Voor 7% gewijzigd door SunnieNL op 09-09-2017 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijft een raar verhaal bij koop op afstand. Ik kan een fiets online kopen, uur of 50 fietsen en dan binnen 14 dagen terugsturen. Waarom is dit anders bij licenties kopen vraag ik me af.

Edit: recund policy voor NL http://support.xbox.com/n...g/buying-digital-game-faq

Stiekem kan het wel via support. Ik heb een paar jaar geleden het eens gedaan toen een spel duurder bleek dan op de site werd aangegeven. Mij werd toen verteld dat ze eens per jaar een refund deden. Dit was ergens in 2009 denk ik.

Het blijft een raar verhaal dat je iets koopt dat onder beheer staat van een ander. Als ik 1 keer een credit card refund doe loop ik risico op een account ban. Weg honderden spellen.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2017 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
mike0001 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 21:06:
[...]

Ik kan het daar ook wel mee eens zijn. de elite controller is zo enorm prettig dat het die prijs perfect verantwoord. Ik denk dat de nieuwe xbox diezelfde verwachting gaat waarmaken. Zelf zie ik de ps4 als iets voor de massa, meer voor het buurjongetje dat wil gamen en dan maar een ps4 pakt (totaal nergens op gebaseerd, maar is een gevoel kwestie). De xbox verliest het op alle gebieden kwa aantallen en gebruikers, maar heeft denk ik wel een trouwere achterban. vooral omdat ze (na het fiasco van het begin van de xbox one) wel echt heeft geluisterd naar de gebruikers.
Ik ben al Xbox gebruiker sinds 2003 en heb altijd de indruk gehad dat Microsoft soms wat rare dingen doet, maar uiteindelijk inderdaad wel naar zijn userbase luistert.

Sony hun aanpak ben ik geen fan van, zo is de PS4 pro naar mijn mening maar een flauwe upgrade. Begrijp me niet verkeerd, de PS4 is een zeer goede console en zeker beter ontworpen dan de originele Xbox one, maar met de Pro maken ze de APU en de koeler wat groter en klaar, team Xbox heeft veel meer moeite gedaan met het ontwikkelen van de X1X en de support van hun games. En dat apprecieer ik enorm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Koop al jaren spellen en nog nooit gerefund.
Neem aan dat je weet wat je koopt toch ?
Als ik een nieuwe auto koop bij de garage of een brood bij de bakker breng ik deze ook niet terug.
En ja er zit wel eens een baggerspel bij, boeien, had ik maar beter vooronderzoek moeten doen.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!
justifire schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 23:53:
Als ik een nieuwe auto koop bij de garage of een brood bij de bakker breng ik deze ook niet terug.
En ja er zit wel eens een baggerspel bij, boeien, had ik maar beter vooronderzoek moeten doen.
Er speelt nog iets anders mee...... Het is namelijk per definitie altijd jou schuld.
Het is heel simpel, ben je niet zeker van wat je koopt, haal dan een disk versie in huis....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!
justifire schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 23:53:
Mwhoa, het kan zomaar zijn dat je een preorder plaatst op 1 maart ofzo en de game komt pas in november uit. Tussentijd allerlei negatief nieuws over het spel, game-modi die eruit worden gesloopt, geen 60fps, whatever. Maar je hebt ondertussen wel al betaald.

Dan is het wel handig dat je een refund kan aanvragen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
  • Laatst online: 15-08-2022
Darks schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 22:00:
[...]

Ik ben al Xbox gebruiker sinds 2003 en heb altijd de indruk gehad dat Microsoft soms wat rare dingen doet, maar uiteindelijk inderdaad wel naar zijn userbase luistert.

Sony hun aanpak ben ik geen fan van, zo is de PS4 pro naar mijn mening maar een flauwe upgrade. Begrijp me niet verkeerd, de PS4 is een zeer goede console en zeker beter ontworpen dan de originele Xbox one, maar met de Pro maken ze de APU en de koeler wat groter en klaar, team Xbox heeft veel meer moeite gedaan met het ontwikkelen van de X1X en de support van hun games. En dat apprecieer ik enorm.
Beetje kort door de bocht. Er is namelijk wel meer gedaan alleen de "die" te vergroten. Beide CPU's zijn namelijk hetzelfde dus wat dat betreft heeft Microsoft daar ook niet veel veranderd. De CPU's zijn hoger geklokt op beide consoles en zullen misschien hier en daar nog aanpassingen hebben vergeleken met de PS4 en One. Verder de GPU in de Pro is een totaal ander architectuur dan de vorige. Waar de vorige een 7900 serie was, is het nu een combinatie van Polaris met Vega features. Men staart zich teveel blind op al dat marketing van Microsoft rondom 6TF, terwijl de gemiddelde gamer en misschien zelfs hier ook geen flauw benul heeft wat dat überhaupt doet. Vergelijk de One met de One X, dan is het een generatie verschil omdat de One zelfs minder is dan de PS4.

Sony's idee was een iets krachtigere console dan de PS4 en niet een console die bijna totaal anders is. Lijkt me nogal logisch dat Sony meer inzet op de opvolger van de PS4 dan de Pro. Microsoft moest namelijk wel want ze hadden 2 consoles in 1 generatie die qua performance achter liepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-06 18:34
Wat voor een latency hebben jullie als je de Detaied Network Statistics in Setting/Network laat testen?

Ik zit op 174ms hier in Duitland waar ik woon. Ik kan eigenlijk Destiny 2 en GTA5 niet fatsoenlijk spelen.

Xbox Live: Ofthewell NL

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Hoi, heb je dit topic ook weer gevonden?

Zo vaak de naam PS4 in één bericht in een Xbox One topic... Je neemt hem toch niet mee naar bed he? :+

Maar even inhoudelijk..... Microsoft heeft al lang geleden aangegeven dat ze niet meer in generatie gameconsoles denken. Een Xbox X die je nu koopt draait op het zelfde OS als het model wat je over 5 jaar uit de winkelschappen trekt. Vergelijk het met een pc, daar heb je zeker onderscheid in specificaties, maar ook dan praat je niet in generaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hairball schreef op zondag 10 september 2017 @ 18:01:
Wat voor een latency hebben jullie als je de Detaied Network Statistics in Setting/Network laat testen?

Ik zit op 174ms hier in Duitland waar ik woon. Ik kan eigenlijk Destiny 2 en GTA5 niet fatsoenlijk spelen.
Het maakt niet uit wat je daar ziet. Ligt er maar net aan welke MS server park je verbinding mee hebt. Netwerk problemen vanwege MS servers zou je in NL niet moeten hebben. Problemen liggen eerder in je eigen set-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hairball schreef op zondag 10 september 2017 @ 18:01:

150 tot 175ms is gewoon, je maakt verbinding met een test server in Ierland.
Games draaien in jou geval op servers in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Bullet NL schreef op zondag 10 september 2017 @ 18:53:
[...]

Hoi, heb je dit topic ook weer gevonden?

Zo vaak de naam PS4 in één bericht in een Xbox One topic... Je neemt hem toch niet mee naar bed he? :+

Maar even inhoudelijk..... Microsoft heeft al lang geleden aangegeven dat ze niet meer in generatie gameconsoles denken. Een Xbox X die je nu koopt draait op het zelfde OS als het model wat je over 5 jaar uit de winkelschappen trekt. Vergelijk het met een pc, daar heb je zeker onderscheid in specificaties, maar ook dan praat je niet in generaties.
Microsoft kan wel anders gaan denken, maar het blijven nieuwe generaties of ze nou hetzelfde OS draaien of niet. In de PC wereld praat je over onderdelen en die hebben ook gewoon hun generaties.

Ze hadden blijkbaar 2 keuzes alleen viel de ene al direct af (games), waardoor ze het dus (waar ze met de Xbox One X de fout in gaan) op hardware moesten gooien en dit als grote marketing gebruiken. Het niet meer hebben over "generaties" moet natuurlijk geen slap excuus worden opeens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Recon24 schreef op zondag 10 september 2017 @ 20:59:
[...]

Microsoft kan wel anders gaan denken, maar het blijven nieuwe generaties of ze nou hetzelfde OS draaien of niet. In de PC wereld praat je over onderdelen en die hebben ook gewoon hun generaties.

Ze hadden blijkbaar 2 keuzes alleen viel de ene al direct af (games), waardoor ze het dus (waar ze met de Xbox One X de fout in gaan) op hardware moesten gooien en dit als grote marketing gebruiken. Het niet meer hebben over "generaties" moet natuurlijk geen slap excuus worden opeens.
De Xbox One X is nog niet eens in de verkoop of jij hebt het al over een fout..... Zo bevooroordeeld sta je er blijkbaar in. Feit is dat de Xbox One X naar verwachting nog wel even de snelste console zal zijn. MS heeft via diverse kanalen al aangeven dat de games wel komen. Er zijn exclusieve games en er zullen er mee worden uitgebracht.

Ik snap werkelijk waar niet waarom jij de Xbox One X geen kans wil geven. En daarmee bedoel ik niet dat je er direct een moet gaan kopen, maar vanwaar het negativisme over de One X, wat heeft MS of de Xbox tak van het concern jou misdaan?

Iedereen roemt het apparaat, met de aantekening dat de exclusieve nog ontbreken, maar er is geen negatieve klank over het apparaat zelf te vinden. Nogmaals, de exclusieve games komen ook wel, daar hebben ze gewoon wat tijd voor nodig...... Wat geloof mij nou maar, Geld heeft MS genoeg om het tot een succes te brengen, sterker.... Als MS zou willen kochten ze vandaag Sony nog op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G

R.G

Alles werkt nu perfect , Waar ik wel van schrik is dat als je geen krediet toevoegt zoals ideal,creditcard of paypal dat je de 360 games niet kan downloaden terwijl ik nu een jaar gold geactiveerd hebt zodra ik op de xbox 360 game druk moet ik een betalings regeling invullen??? Waarom is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Recon24 schreef op zondag 10 september 2017 @ 20:59:
[...]

Sorry, maar nu sla je echt groen blauw uit van de onzin die je weg typt....

De Xbox One X is nergens een excuus op, het is een verbeterde versie van het apparaat welke klaar is voor de toekomst. De originele Xbox One zit aan het eind van de levensverwachting, net als met de PS4 (de Pro is er niet voor niets) maar waar Sony een goedkopere oplossing zoekt.... We updaten het concept een beetje, doet MS het rigoureus. Hardware heeft in dit opzicht helemaal niets met de beschikbaarheid van games te maken.

Dat een Xbox X inderdaad op hardware vlak het beste is wat je kan kopen, daar moet ik je helemaal in gelijk geven. Dit is overigens geen loze marketingpraat, het is gewoon een feit. Zoek de artikelen van bijvoorbeeld Digital Foundry er maar bij.

Ze hebben de line-up gewoon up-to-date gebracht, geen halve maatregelen zoals bij anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibra
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 23:18
R.G schreef op zondag 10 september 2017 @ 22:04:
Alles werkt nu perfect , Waar ik wel van schrik is dat als je geen krediet toevoegt zoals ideal,creditcard of paypal dat je de 360 games niet kan downloaden terwijl ik nu een jaar gold geactiveerd hebt zodra ik op de xbox 360 game druk moet ik een betalings regeling invullen??? Waarom is dit?
waarom het is, is niet geweten. misschien is het een bug, misschien is het om een duistere reden opzettelijk.
feit is dat dit phenomeen al lang speelt, het is gekend by microsoft en ze zouden er zogezegd aan werken.
maar als je daarop gaat wachten, zit je waarschijnlijk weer een aantal jaar verder.

best is gewoon die kredietkaart/paypall te gebruiken voor die free games. je zou ook een dedicated paypall account kunnen aanmaken, enkel voor dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
@Bullet NL

Ik weet niet waarom je 2 hele posts moet maken, maar komt een beetje gefrustreerd over naar mijn mening.
De Xbox One X is nog niet eens in de verkoop of jij hebt het al over een fout..... Zo bevooroordeeld sta je er blijkbaar in. Feit is dat de Xbox One X naar verwachting nog wel even de snelste console zal zijn. MS heeft via diverse kanalen al aangeven dat de games wel komen. Er zijn exclusieve games en er zullen er mee worden uitgebracht.
De fout die ze naar mijn mening maken en dat in de toekomst zichtbaar zal zijn is dat hun marketing niet gaat werken voor de meeste mensen (waarschijnlijk hier wel in dit topic). Echter hebben ze niet geleerd van de fout die Sony heeft met gemaakt in de PS3 tijdperk door te pronken met hardware die achteraf lastig was om voor te ontwikkelen. Goed dit was een andere tijd met meer exotische hardware dan nu, maar het feit blijft dat 90/95% van de games geen native 4K zullen zijn (wat niet uitmaakt), maar waar Microsoft wel hoog mee probeert te scoren. We zien het nu al met de third party titels namelijk hoe dat zit en nee Forza 7 is geen maatstaaf natuurlijk.
Ik snap werkelijk waar niet waarom jij de Xbox One X geen kans wil geven. En daarmee bedoel ik niet dat je er direct een moet gaan kopen, maar vanwaar het negativisme over de One X, wat heeft MS of de Xbox tak van het concern jou misdaan?
Ik heb ooit een Xbox en 360 gehad, en een kleine tijd een Xbox One. Echter er zijn velen dingen van Microsoft en het Xbox platform die mij tegen hebben gehouden deze console lang boeiend te houden.
Iedereen roemt het apparaat, met de aantekening dat de exclusieve nog ontbreken, maar er is geen negatieve klank over het apparaat zelf te vinden. Nogmaals, de exclusieve games komen ook wel, daar hebben ze gewoon wat tijd voor nodig...... Wat geloof mij nou maar, Geld heeft MS genoeg om het tot een succes te brengen, sterker.... Als MS zou willen kochten ze vandaag Sony nog op.
Met iets beters komen dan je vorige console is ook niet echt een kunst lijkt mij. De kunst is om met goede games te komen en dat is moeilijker dan hardware in elkaar flansen. Het gaat ermee wat je ermee kan en wat je ervoor uitbrengt. Maar geloof mij....zo werkt het niet namelijk want Xbox heeft een eigen budget en geen toegang tot geheel Microsofts vermogen. Geld en success gaan helaas niet samen en dat hebben we genoeg gezien met andere producten van hun, dus alsjeblieft kom niet met "Microsoft heeft genoeg geld flauwekul". Als ze echt iets tot een success willen brengen hadden ze dat toch wel met ieder product gedaan wat ze op de markt hebben gebracht? En Sony kopen?...dat gaat niet zomaar, daar is Sony veel te groot voor namelijk.
orry, maar nu sla je echt groen blauw uit van de onzin die je weg typt....

De Xbox One X is nergens een excuus op, het is een verbeterde versie van het apparaat welke klaar is voor de toekomst. De originele Xbox One zit aan het eind van de levensverwachting, net als met de PS4 (de Pro is er niet voor niets) maar waar Sony een goedkopere oplossing zoekt.... We updaten het concept een beetje, doet MS het rigoureus. Hardware heeft in dit opzicht helemaal niets met de beschikbaarheid van games te maken.

Dat een Xbox X inderdaad op hardware vlak het beste is wat je kan kopen, daar moet ik je helemaal in gelijk geven. Dit is overigens geen loze marketingpraat, het is gewoon een feit. Zoek de artikelen van bijvoorbeeld Digital Foundry er maar bij.
Zitten er 2 personen 1 account bij je ofzo?

Anyway, het generatie verhaal slaat sowieso nergens op. Alles wat nieuw is, is een nieuwe generatie hardware of het nou games kan afspelen of niet van de vorige. Beide bedrijven zijn volledig over op bekende architecturen, maar nog steeds kan je vanuit gaan dat we gewoon generaties krijgen al dan niet langdurige zoals we nu hebben gezien. De focus voor Microsoft naar hardware zegt wel degelijk iets namelijk. Geen wonder dat men nog steeds twijfels heeft over de toekomst van de Xbox en de One X moet zich nog steeds bewijzen op dit vlak.

Er is tussen beide consoles een duidelijk verschil in wat ze aanbieden. 1 heeft het totaalplaatje en de ander moet het eigenlijk nog maar waarmaken en is de vraag wat ze gaan aanbieden in de toekomst aan eigen games. De One X zal goed verkopen, maar niet schrikbarend veel om het gat te kunnen dichten. Microsoft zie ik pas weer een kans krijgen als ze kunnen concurreren wat betreft games. Want het is ieder geval duidelijk dat Microsoft het op dit moment moet hebben van bestaande eigenaren in plaats van nieuwe stroom.

We maken er overigens pas een feit van als het op de markt is. En dan nog er hangen veel meer elementen aan dan alleen hardware dit en dat. Voor de rest ben ik het met je eens...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Recon24 schreef op zondag 10 september 2017 @ 23:05:
@Bullet NL

Ik Microsoft zie ik pas weer een kans krijgen als ze kunnen concurreren wat betreft games. Want het is ieder geval duidelijk dat Microsoft het op dit moment moet hebben van bestaande eigenaren in plaats van nieuwe stroom.
Deze vind ik interresant, heb jij inzage in de verkoopcijfers en onderverdeling tot bestaande klanten/nieuwe klanten betreffende Xbox verkopen?

Of is punt wat je hier probeert te maken niets anders dan een aanname op onderbuik gevoelens?
Je brengt het zo stellig, ik ben echt nieuwsgierig hoe je aan deze informatie komt.
We maken er overigens pas een feit van als het op de markt is. En dan nog er hangen veel meer elementen aan dan alleen hardware dit en dat. Voor de rest ben ik het met je eens...
Ik stel hem nog maar eens, bedoel ik ben vrij actief in dit topic, maar wanneer ik jou berichten stats bekijk, wat heb jij tegen de Xbox? zie https://tweakers.net/sear...5BsearchString%5D=Recon24

De toon die je zet in je berichten, waarom toch zo negatief? Ik zou me voorkunnen stellen dat mensen je op een gegeven moment niet meer serieus gaan nemen. Begrijp me goed, wanneer jij zegt dat MS op dit moment weinig exclusieve games heeft, heb je terecht een punt. Zoals ik al eerder heb aangegeven, dit maakt voor mij persoonlijk geen drol uit. Ik speel voornamelijk multiplat games. Die zien er straks toevallig bij de Xbox One naar verwachting beter uit dan bij de andere. Wanneer ik Wargaming bijvoorbeeld mag geloven zijn ze instructiesets aan het ontwikkelen die specifiek voor de One zijn geschreven om het maximale uit de console te halen.

Je in mijn ogen niet steekhoudende kritieken, de hierboven aangegeven post history, heb je aandelen bij Sony soms?.... Qua Frontpage berichten is het alleen maar ergernis en kommer en kwel richting MS, waarbij je niet onverlet laat om Sony "positief" te benoemen waar je maar de geringste aanleiding ziet.
Echt, een discussie voeren is prima, je hoeft het helemaal niet met mij eens te zijn, echter je hebt mij nu al een aantal keer aangesproken hoe ik volgens jou naar MS of de Xbox sta. Maar wat betreft jou history op deze website. Waarom denk jij mij aan te kunnen spreken met een dergelijke pro-Sony PS history?
En het mooie, waarom spreek jij mij hier op aan in een Xbox topic? Waar je toch kan verwachten dat meer mensen komen die "meer" met een Xbox dan PS hebben.....

p.s. nu niet gaan zeggen dat je niets tegen de Xbox hebt, ik kan je ook letterlijk gaan quoten...... Tip.... Wil je echt zinvol mee discussiëren, doe dat vooral.... Maar verwijs niet bij het minst of geringste in dit topic naar Sony apparaten en/of doe geen uitspraken dat de Xbox One X verkocht wordt door bestaande klanten..... Tenzij je dit laatste natuurlijk kan onderbouwen met feiten ipv. aannames.

Ik durf me mezelf hier ook nog wel het predicaat niet geheel objectief op te plakken (dat hoeft ook niet, ik ben hier ook niet als modje actief. ondanks ik wel mooi blauw kan typen . Ik heb nu eenmaal meer met de Xbox dan met de PS4. Ik hoef ook niemand te overtuigen van mijn geloof om het maar zo te zeggen. Al was het maar omdat de ik de controller fijner vindt, Wargaming het Xbox platform min of meer leading heeft gemaakt. enz enz. Afijn.... Even goede vrienden, leef en laat leven.... Maar wees wel fair.

[ Voor 9% gewijzigd door Bullet NL op 10-09-2017 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-06 18:34
Verwijderd schreef op zondag 10 september 2017 @ 19:40:
[...]

Het maakt niet uit wat je daar ziet. Ligt er maar net aan welke MS server park je verbinding mee hebt. Netwerk problemen vanwege MS servers zou je in NL niet moeten hebben. Problemen liggen eerder in je eigen set-up.
Zou heel goed kunnen. Overigens heb ik nergens anders disconnects mee.

Is het zo bij de Xbox One dat het uitmaakt op welke landinstelling je One staat? Ik heb de mijne op US staan. Connect het ding dan naar US? Gek genoeg heb ik namelijk minder disconnects als ik het land op Germany zet.

Wellicht ook gewoon een Destiny 2 issue.

Xbox Live: Ofthewell NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hairball schreef op maandag 11 september 2017 @ 00:07:
[...]

Zou heel goed kunnen. Overigens heb ik nergens anders disconnects mee.

Is het zo bij de Xbox One dat het uitmaakt op welke landinstelling je One staat? Ik heb de mijne op US staan. Connect het ding dan naar US? Gek genoeg heb ik namelijk minder disconnects als ik het land op Germany zet.

Wellicht ook gewoon een Destiny 2 issue.
Destiny 2 is ook zo'n lekker voorbeeld haha
Schijtspel gooit je er gewoon uit en zegt sorry onze servers zitten vol en kom je in een queue, wtf ik was toch aan het spelen. Aantal keer errorcode Sheep heb ik ook alweer meer dan 10 vingers kunnen tellen

heb je geen rainbow six siege? Daar zie je hem connecten naar een datacenter met aantal ms seconden erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Bullet NL schreef op zondag 10 september 2017 @ 23:42:
[...]

Deze vind ik interresant, heb jij inzage in de verkoopcijfers en onderverdeling tot bestaande klanten/nieuwe klanten betreffende Xbox verkopen?

Of is punt wat je hier probeert te maken niets anders dan een aanname op onderbuik gevoelens?
Je brengt het zo stellig, ik ben echt nieuwsgierig hoe je aan deze informatie komt.

[...]

Ik stel hem nog maar eens, bedoel ik ben vrij actief in dit topic, maar wanneer ik jou berichten stats bekijk, wat heb jij tegen de Xbox? zie https://tweakers.net/sear...5BsearchString%5D=Recon24

De toon die je zet in je berichten, waarom toch zo negatief? Ik zou me voorkunnen stellen dat mensen je op een gegeven moment niet meer serieus gaan nemen. Begrijp me goed, wanneer jij zegt dat MS op dit moment weinig exclusieve games heeft, heb je terecht een punt. Zoals ik al eerder heb aangegeven, dit maakt voor mij persoonlijk geen drol uit. Ik speel voornamelijk multiplat games. Die zien er straks toevallig bij de Xbox One naar verwachting beter uit dan bij de andere. Wanneer ik Wargaming bijvoorbeeld mag geloven zijn ze instructiesets aan het ontwikkelen die specifiek voor de One zijn geschreven om het maximale uit de console te halen.

Je in mijn ogen niet steekhoudende kritieken, de hierboven aangegeven post history, heb je aandelen bij Sony soms?.... Qua Frontpage berichten is het alleen maar ergernis en kommer en kwel richting MS, waarbij je niet onverlet laat om Sony "positief" te benoemen waar je maar de geringste aanleiding ziet.
Echt, een discussie voeren is prima, je hoeft het helemaal niet met mij eens te zijn, echter je hebt mij nu al een aantal keer aangesproken hoe ik volgens jou naar MS of de Xbox sta. Maar wat betreft jou history op deze website. Waarom denk jij mij aan te kunnen spreken met een dergelijke pro-Sony PS history?
En het mooie, waarom spreek jij mij hier op aan in een Xbox topic? Waar je toch kan verwachten dat meer mensen komen die "meer" met een Xbox dan PS hebben.....

p.s. nu niet gaan zeggen dat je niets tegen de Xbox hebt, ik kan je ook letterlijk gaan quoten...... Tip.... Wil je echt zinvol mee discussiëren, doe dat vooral.... Maar verwijs niet bij het minst of geringste in dit topic naar Sony apparaten en/of doe geen uitspraken dat de Xbox One X verkocht wordt door bestaande klanten..... Tenzij je dit laatste natuurlijk kan onderbouwen met feiten ipv. aannames.

Ik durf me mezelf hier ook nog wel het predicaat niet geheel objectief op te plakken (dat hoeft ook niet, ik ben hier ook niet als modje actief. [mbr] ondanks ik wel mooi blauw kan typen [/]. Ik heb nu eenmaal meer met de Xbox dan met de PS4. Ik hoef ook niemand te overtuigen van mijn geloof om het maar zo te zeggen. Al was het maar omdat de ik de controller fijner vindt, Wargaming het Xbox platform min of meer leading heeft gemaakt. enz enz. Afijn.... Even goede vrienden, leef en laat leven.... Maar wees wel fair.
Weet je. Of je begint een discussie met iemand of je laat het met rust. Maar je komt nu nogal gefrustreed over, en dat je mod bent doet me niet zoveel. Feit is dat je nogal offtopic gaat en interessant gaat doen door diep in iemands stats te kijken. Je kan ook gewoon argumenten geven? Je had het er anders namelijk zelf bij moeten laten maar dat kon je blijkbaar niet?

Ik hoef mij namelijk tegenover jou te gaan verantwoorden namelijk. Het is geen fucking rechtbank ofzo.

Wat betreft Wargaming weet ik niet hoe je erbij komt dat zij One X leading nemen? Waarom zouden ze want alle andere versies zijn al uit, incl Pro patch met 4K ondersteuning met betere textures, belichting, HDR etc etc. De One X is de enige versie waaraan ze nog moeten werken namelijk en dat is net als op de Pro gewoon een patch. In jouw beleving halen ze dus alleen alles uit de One X en niet uit de Xbox One, PS4, PC, en Pro? Je doet alsof het zo speciaal is want hrt enige wat ze doen is de kracht gebruiken van de console, hetzelfde wat ze met iedere console doen....

Voor de rest laat ik het hierbij (iemand moet het doen) als je alles over history wilt weten dan graag mij een PM sturen, dan hier offtopic gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:14
quorumz schreef op maandag 11 september 2017 @ 06:54:
[...]

Destiny 2 is ook zo'n lekker voorbeeld haha
Schijtspel gooit je er gewoon uit en zegt sorry onze servers zitten vol en kom je in een queue, wtf ik was toch aan het spelen. Aantal keer errorcode Sheep heb ik ook alweer meer dan 10 vingers kunnen tellen

heb je geen rainbow six siege? Daar zie je hem connecten naar een datacenter met aantal ms seconden erbij.
Nog geen last van gehad in Destiny 2 , hoor er indd wel meer mensen over!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:34

De fout die ze naar mijn mening maken en dat in de toekomst zichtbaar zal zijn is dat hun marketing niet gaat werken voor de meeste mensen (waarschijnlijk hier wel in dit topic).
De marketing van MS, die marketing die nog niet begonnen is?
Echter hebben ze niet geleerd van de fout die Sony heeft met gemaakt in de PS3 tijdperk door te pronken met hardware die achteraf lastig was om voor te ontwikkelen.
Dus je zegt dat de hardware van de Xbox One X moeilijker te programmeren is dan de Xbox One S?
Goed dit was een andere tijd met meer exotische hardware dan nu, maar het feit blijft dat 90/95% van de games geen native 4K zullen zijn (wat niet uitmaakt),
Bron?
maar waar Microsoft wel hoog mee probeert te scoren. We zien het nu al met de third party titels namelijk hoe dat zit en nee Forza 7 is geen maatstaaf natuurlijk.
Ik zie inderdaad dat Tomb Raider er véél mooier uitziet op de Xbox One X dan op de PS4 Pro.
Zitten er 2 personen 1 account bij je ofzo?

Anyway, het generatie verhaal slaat sowieso nergens op. Alles wat nieuw is, is een nieuwe generatie hardware of het nou games kan afspelen of niet van de vorige. Beide bedrijven zijn volledig over op bekende architecturen, maar nog steeds kan je vanuit gaan dat we gewoon generaties krijgen al dan niet langdurige zoals we nu hebben gezien. De focus voor Microsoft naar hardware zegt wel degelijk iets namelijk.
Wat zegt het dan?
Geen wonder dat men nog steeds twijfels heeft over de toekomst van de Xbox en de One X moet zich nog steeds bewijzen op dit vlak.
Natuurlijk moet de One X zich nog bewijzen. Dat geld voor ieder product wat nog niet uitgebracht is.
Er is tussen beide consoles een duidelijk verschil in wat ze aanbieden. 1 heeft het totaalplaatje en de ander moet het eigenlijk nog maar waarmaken en is de vraag wat ze gaan aanbieden in de toekomst aan eigen games.
de Sony consoles doen geeneens UHD Blu-ray's. Totaalplaatje = Microsoft.
De One X zal goed verkopen, maar niet schrikbarend veel om het gat te kunnen dichten.
Moet het gat dan gedicht worden?
Microsoft zie ik pas weer een kans krijgen als ze kunnen concurreren wat betreft games. Want het is ieder geval duidelijk dat Microsoft het op dit moment moet hebben van bestaande eigenaren in plaats van nieuwe stroom.
Heb je daar onderbouwing voor? Waarom zou iemand die nog geen Xbox heeft geen XOX gaan kopen?
Leuk dat je je niet aan je eigen woord houdt. Hierboven zeg je:
het feit blijft dat 90/95% van de games geen native 4K zullen zijn (wat niet uitmaakt),
Dus hou je aan je eigen woord en verkondig niet iets als feit als het dat niet is.

Voor mij is het gebrek aan UHD-Bluray support in de Sony consoles een reden om voor Xbox te kiezen en vast voor veel anderen ook. En dan is er nog de vraag Xbox One S of Xbox One X en ik moet zeggen; de One X ziet er veel mooier uit, en Xbox haters in het ongelijk stellen geeft een goed gevoel, dus ik denk dat het die wordt.

https://www.forbes.com/si...had-to-make/#4ea56bcf7da9

Blijkbaar is het gebrek aan UHD-Blu-ray drive een gevalletje Not Invented Here: Ze wilden per se een drive die uit een Sony fabriek kwam rollen, en die waren er nog niet ten tijde van PS4 Pro release. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Ramon op 11-09-2017 08:53 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Tussen al het geneuzel PS4 vs Xbox One (X) door:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MG8a1NK.gif :D

Ja ik noem het geneuzel, maar ik vind het stiekem wel vermakelijk die discussie. Ook ik sta niet geheel objectief in dit topic als die hard MS fan. Echter hebben beide partijen (Recon24 en Bullet NL) wel diverse punten die gewoon waar zijn.
Bullet NL schreef op zondag 10 september 2017 @ 21:27:
[...]

wat heeft MS of de Xbox tak van het concern jou misdaan?
Nou heb je even ????? God wat was ik kwaad toen het bericht kwam dat MS de launch van de Xbox One in 2013 een jaar opschoof naar 2014 in NL. Mooi man zo'n Day One + 320 dagen Edition 8)7

Dan hebben we nog die koekebakker van een Satya Nadella, die Windows Phone (ja ik heb er nog steeds een als daily driver) compleet de nek omdraait, maar dat heeft verder niks met deze discussie te maken. Maar ik kan die vent wel schieten. Gaat 26 september een zelf geschreven boek uitbrengen.... De reacties her en der op het internet, daar druipt het cynisme van af omdat Microsoft de laatste tijd op het Mobiele platform nou niet echt een goed track record heeft. Iets opzetten en dan 2 jaar later de hele zooi af laten fikken en weer opnieuw beginnen (WP7 > WP8 en WP8 naar W10Phone).

Ik zie best een dunne lijn tussen deze bovenstaande gebeurtenissen en de Xbox divisie met zijn compleet incompetente Don Mattrick die tot aan de release van de Xbox One in 2013 er persoonlijk voor heeft gezorgd dat we nu met minder tot gewoon geen exclusives hebben. En nee Forza telt voor mij niet omdat die van MS zelf is.
De fout die ze naar mijn mening maken en dat in de toekomst zichtbaar zal zijn is dat hun marketing niet gaat werken voor de meeste mensen (waarschijnlijk hier wel in dit topic).
Ben ik ook bang voor om eerlijk te zijn. Het moet idd nog maar blijken of developers er extra werk in willen steken om het uiterste eruit te persen. Aan de ene kant zou je zeggen van wel omdat, en dan noem ik bv een EA/Dice met hun Battlefield serie, het toch je visite kaartje is waaruit blijkt wat je kan. Aan de andere kant speelt budget natuurlijk ook mee. Een Dice gaat nu niet hun BF1 even herschrijven speciaal voor de X1X en de vraag of ze dat met de opvolger van Battlefield 1 wel gaan doen. Dice kennende.... :X
Met iets beters komen dan je vorige console is ook niet echt een kunst lijkt mij. De kunst is om met goede games te komen en dat is moeilijker dan hardware in elkaar flansen. Het gaat ermee wat je ermee kan en wat je ervoor uitbrengt. Maar geloof mij....zo werkt het niet namelijk want Xbox heeft een eigen budget en geen toegang tot geheel Microsofts vermogen. Geld en success gaan helaas niet samen en dat hebben we genoeg gezien met andere producten van hun, dus alsjeblieft kom niet met "Microsoft heeft genoeg geld flauwekul". Als ze echt iets tot een success willen brengen hadden ze dat toch wel met ieder product gedaan wat ze op de markt hebben gebracht? En Sony kopen?...dat gaat niet zomaar, daar is Sony veel te groot voor namelijk.
Het één hangt af van het ander en is ook wel een beetje verbonden met elkaar. Als ik developer zou zijn en ik zou een game moeten maken op middelmatige hardware of op "high" end hardware, dan zou ik het wel weten. Voor mezelf zou meer tijd steken in de high end versie puur en alleen om te kijken wat het brengt en het doet het marketing technisch ook gewoon goed. "Kijk MRE Game Productions heeft een game die 60fps op 4K graphics shizzle dizzle doet".
De focus voor Microsoft naar hardware zegt wel degelijk iets namelijk. Geen wonder dat men nog steeds twijfels heeft over de toekomst van de Xbox en de One X moet zich nog steeds bewijzen op dit vlak.
Xbox heeft zich allang bewezen. We zijn ruim 15 jaar verder sinds de eerste op de markt kwam en Xbox Live is in iets van 45 landen beschikbaar. Nee, Xbox hoeft zich helemaal niet te bewijzen.
De One X zal goed verkopen, maar niet schrikbarend veel om het gat te kunnen dichten. Microsoft zie ik pas weer een kans krijgen als ze kunnen concurreren wat betreft games. Want het is ieder geval duidelijk dat Microsoft het op dit moment moet hebben van bestaande eigenaren in plaats van nieuwe stroom.
Ik zie echt nergens terugkomen dat de X op de markt wordt gezet om het gat met Playstation te dichten. Die kans zit alleen bij PS4 gebruikers in hun hoofd. Die denken nog steeds dat iedereen de exclusives van Sony stuk voor stuk spelen en dat de exclusives van Sony het ultieme zijn op game gebied. Nogmaals, de genres die daarbij zitten, moeten je maar net liggen. Van de 10 Sony exclusives hebben er al 8 totaal geen indruk om me gemaakt en trekt het genre me ook totaal niet waardoor ik ze niet speel. De enige 2 games waarvoor ik een PS4 heb gehaald, zijn Uncharted en TLOU. UC4 ben ik aan begonnen, maar haalt het nog steeds niet bij de laatste 2 Tomb Raiders. TLOU, tja.....schijnt een pareltje te zijn, maar ik heb die parel nog steeds niet gevonden. Al met al worden die exclusives behoorlijk overtrokken en het gros van de voormalige Xbox "vrienden" in mijn lijst die nu op de PS4 spelen, spelen allemaal de zgn multiplats....

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Wordt er ****** nog wel een keer gegamed met die consoles of hoe zit dat? Of zullen we binnenkort eens met zijn allen afspreken; huren we van die sumoworstelaar-kostuums en kunnen we de discussies van de afgelopen pagina's eens fysiek & vriendelijk tot een goed einde brengen.

Wat ik in de roze balken lees (zonder hier enige vorm van moderatie / sturing aan te willen ophangen: Dit is een topic over de Xbox One en opvolger en NIET een topic over welke console beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:36
Kort vraagje, ik heb er op los gegoogled maar kan het niet vinden.

Is er iets door Microsoft gezegd over exclusieve spellen voor alleen de Xbox One X? Ik kan de X niet veroorloven en wil graag de S aanschaffen, maar wil niet dat ik dan op korte termijn al de nieuwste spellen misloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gusev schreef op maandag 11 september 2017 @ 09:47:
Is er iets door Microsoft gezegd over exclusieve spellen voor alleen de Xbox One X?
Nee; het enige waar ze naar linken is http://www.xbox.com/en-US/games/xbox-one#4K maar dat doet niks.

In principe is het volgende afgesproken: games komen uit voor alle One's (origineel, S en X) maar alleen op de X kan een publisher ervoor kiezen om 4K texturing & HDR toe te voegen.

Andersom, maar dat moet zich nog bewijzen; men zegt dat op de X games in 1080p er ook beter uit kunnen zien omdat intern er "hogere resoluties" berekend worden en dan downscalen naar 1080p waardoor randjes/jaggies minder zichtbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:36
MAX3400 schreef op maandag 11 september 2017 @ 09:50:
[...]

Nee; het enige waar ze naar linken is http://www.xbox.com/en-US/games/xbox-one#4K maar dat doet niks.

In principe is het volgende afgesproken: games komen uit voor alle One's (origineel, S en X) maar alleen op de X kan een publisher ervoor kiezen om 4K texturing & HDR toe te voegen.

Andersom, maar dat moet zich nog bewijzen; men zegt dat op de X games in 1080p er ook beter uit kunnen zien omdat intern er "hogere resoluties" berekend worden en dan downscalen naar 1080p waardoor randjes/jaggies minder zichtbaar zijn.
Heel duidelijk antwoord, dank. En de 'afspraak', kan ik die ergens teruglezen of terugzien (E3 presentatie oid)?

Vwb 4K-upscaling mogelijkheden van de S, dat is zeker verwaarloosbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:14
Is er al iets bekend over het Xbox Orginals programma van Microsoft?

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gusev schreef op maandag 11 september 2017 @ 10:01:
[...]

Heel duidelijk antwoord, dank. En de 'afspraak', kan ik die ergens teruglezen of terugzien (E3 presentatie oid)?

Vwb 4K-upscaling mogelijkheden van de S, dat is zeker verwaarloosbaar?
https://techcrunch.com/20...-powerful-new-4k-console/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
Ik was eigenlijk al klaar met de gehele discussie dus laten we het er verder ook gewoon bij laten. Iedereen heeft zijn goede punten namelijk. Uiteindelijk zijn we gewoon 1 grote "familie" die dezelfde passie delen met verschillende systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MAX3400 schreef op maandag 11 september 2017 @ 09:50:
De vraag is meer, qua performance, geeft een 1080p met AA en FA een hogere framerate dan een 4k downsampling, waar beide in theorie dezelfde output kunnen geven.

In de basis in een 4k downscale niets meer dan een flinke AA op 1080 native, maar zolang games geen aparte optie op output krijgen (ze moeten allemaal 4k renderen), zal je het verschil ook nooit kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op maandag 11 september 2017 @ 10:45:
[...]

De vraag is meer, qua performance, geeft een 1080p met AA en FA een hogere framerate dan een 4k downsampling, waar beide in theorie dezelfde output kunnen geven.

In de basis in een 4k downscale niets meer dan een flinke AA op 1080 native, maar zolang games geen aparte optie op output krijgen (ze moeten allemaal 4k renderen), zal je het verschil ook nooit kunnen testen.
Eind van het verhaal zet Microsoft in op vloeiende gameplay en we weten dat het streven (ook bij Sony) is om games op continu 30fps of 60fps te laten draaien. Ik durf wel te stellen dat als een game vloeiend op 2160p60 loopt, dat het bijna onmogelijk is dat het niet vloeiend loopt op 1080p60.

Andersom is nog wel een goede vraag; als iets 2160p30 doet, kan het dan op 1080p60 draaien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darks
Vandaag een mail gehad van Bol.com dat de pre-orders van de Scorpio Edition uitverkocht zijn en ze bevestigen nog eens dat ik er eentje heb.

Zou toch ook graag eens weten hoeveel stuks daarachter zitten maar dat zullen we allicht nooit weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Nu online
Darks schreef op maandag 11 september 2017 @ 10:56:
Vandaag een mail gehad van Bol.com dat de pre-orders van de Scorpio Edition uitverkocht zijn en ze bevestigen nog eens dat ik er eentje heb.
Hierbij het mailtje, niet heel erg handig verwoord, zeker als je begint met lezen:p

Beste .,
Je hebt bij ons het artikel "Xbox One X Scorpio Edition" besteld. Momenteel is deze uitverkocht, maar we willen je laten weten dat we jouw bestelling wel goed hebben ontvangen. We zullen er voor zorgen dat we jouw bestelling op de releasedatum, dinsdag 7 november 2017, leveren.

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Over die pre-orders. Ik heb direct na de bekend making op de E3 bij GameMania een Xbox One X gepreordered met aanbetaling van 25 euro. Dat terwijl er vanuit de hoofdvestiging van GM nog helemaal geen officiele Xbox One X pre-order mogelijk was. Dit werd puur door de winkels zelf geregeld toen.

Toen de pre-orders daadwerkelijk live gingen, heb ik direct een Scorpio Edition bij Microsoft zelf besteld voordat ze uitverkocht waren bij MS zelf.

Ik zit dus straks wellicht met 2 Xbox One X-en. Iemand ervaring met het cancellen van je pre-order bij GameMania en de 25 euro terug gekregen ? Ik ben er vrijwel zeker van dat de Scorpio Edition die ik bij Microsoft zelf heb besteld, wel geleverd gaat worden aangezien ik een van de eersten was die daar besteld had.

Anders heb ik een Xbox One X in de aanbieding. Valt overigens nog te zien of dat de gewone Xbox One X wordt, of de Scorpio Edition die bij GM geleverd gaat worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaz
MAX3400 schreef op maandag 11 september 2017 @ 09:43:
Wordt er ****** nog wel een keer gegamed met die consoles of hoe zit dat? Of zullen we binnenkort eens met zijn allen afspreken; huren we van die sumoworstelaar-kostuums en kunnen we de discussies van de afgelopen pagina's eens fysiek & vriendelijk tot een goed einde brengen.
Volgende maand Forza 7! Lijkt me bijzonder tof om te doen met wat mede tweakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
MRE-Inc schreef op maandag 11 september 2017 @ 11:18:
Anders heb ik een Xbox One X in de aanbieding. Valt overigens nog te zien of dat de gewone Xbox One X wordt, of de Scorpio Edition die bij GM geleverd gaat worden.
Scorpio Editie is de Day One editie naar mijn idee. Kan me bijna niet voorstellen dat ze daar te weinig van maken. Het is maar een opdruk om het even te versimpelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Yaz schreef op maandag 11 september 2017 @ 11:19:
[...]
Volgende maand Forza 7! Lijkt me bijzonder tof om te doen met wat mede tweakers :)
[Multi] Forza Motorsport 7

Heb meteen mijn signature hier ff aangepast; kom maar op!!!! Ben twee weken vrij, van 29 september t/m 15 oktober. Het weekend van 8 & 9 oktober kan ik zelfs 24/7 spelen (mits mijn koffie-apparaat en nicotine-voorraad voldoende is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Yaz schreef op maandag 11 september 2017 @ 11:20:
[...]

Scorpio Editie is de Day One editie naar mijn idee. Kan me bijna niet voorstellen dat ze daar te weinig van maken. Het is maar een opdruk om het even te versimpelen.
Zou je op zich zeggen ja, maar wat als er voor heel Game Mania nou 100 Scorpio Editions zijn welke over alle winkels in NL verdeeld moeten worden en er zijn 50 GM vestigingen in NL. Dan krijgt elke vestiging er 2. Ik sta als nummer 5 op de pre-order lijst bij mijn lokale GM vestiging. Dan zou je dus een normale Xbox One X krijgen. Niet dat het veel uitmaakt, maar toch....

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]
Lijkt me ook wel leuk, maar dan ook af en toe met standaard auto's (en niet die met tune of whatever). Ik heb geen zin/tijd om dat allemaal te gaan doen met auto's en vind het jammer dat als ik eens join, ik iedereen aan de horizon zie verdwijnen. Niet omdat ze zoveel beter zijn, maar omdat hun auto al 50kmh harder loopt op het rechte stuk. Daar is dan geen lol meer aan. Ik haal die games vooral voor de SP en daarom spendeer ik ook weinig tijd aan auto's om ze voor MP geschikt te maken.

Wat me een beetje tegen zit is dat de game maar 1 nieuwe baan lijkt te krijgen (de rest komt uit Forza 6 of 4). Dat gaf al veel herhaling (zeker als je die games ook gedaan hebt), maar had toch wel wat meer gehoopt. Vooral ook omdat ik sommige banen al veel teveel gedaan heb.

[ Voor 16% gewijzigd door Martinspire op 11-09-2017 11:51 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
Martinspire schreef op maandag 11 september 2017 @ 11:48:
[...]

Lijkt me ook wel leuk, maar dan ook af en toe met standaard auto's (en niet die met tune of whatever). Ik heb geen zin/tijd om dat allemaal te gaan doen met auto's en vind het jammer dat als ik eens join, ik iedereen aan de horizon zie verdwijnen. Niet omdat ze zoveel beter zijn, maar omdat hun auto al 50kmh harder loopt op het rechte stuk. Daar is dan geen lol meer aan. Ik haal die games vooral voor de SP en daarom spendeer ik ook weinig tijd aan auto's om ze voor MP geschikt te maken.

Wat me een beetje tegen zit is dat de game maar 1 nieuwe baan lijkt te krijgen (de rest komt uit Forza 6 of 4). Dat gaf al veel herhaling (zeker als je die games ook gedaan hebt), maar had toch wel wat meer gehoopt. Vooral ook omdat ik sommige banen al veel teveel gedaan heb.
Deal! Al vind ik tuning ook in SP belangrijk. Geeft niet dat stukje om de finish wel als eerste te halen ;)
Met een beetje geluk is ook de marketplace er weer en kunnen we ook tunings delen. Dat vind ik dan ook een goed alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Laatst online: 12-09 18:44
MAX3400 schreef op maandag 11 september 2017 @ 11:32:
[...]

[Multi] Forza Motorsport 7

Heb meteen mijn signature hier ff aangepast; kom maar op!!!! Ben twee weken vrij, van 29 september t/m 15 oktober. Het weekend van 8 & 9 oktober kan ik zelfs 24/7 spelen (mits mijn koffie-apparaat en nicotine-voorraad voldoende is).
Ik hoop 7/8 oktober want de 9e is maandag. Maar ik ben ook zoveel mogelijk online :Y :Y

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +2 Henk 'm!
timmie271 schreef op maandag 11 september 2017 @ 12:43:
[...]

Ik hoop 7/8 oktober want de 9e is maandag. Maar ik ben ook zoveel mogelijk online :Y :Y
Sorry... :+ 6 oktober @ 07:00 kan ik beginnen, 8 oktober @ 16:00 is het einde verhaal dat weekend.

Wat mij betreft: een weekend online raggen met Tweakers. Liefst in private lobby. Stock cars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
MAX3400 schreef op maandag 11 september 2017 @ 12:45:
[...]

Sorry... :+ 6 oktober @ 07:00 kan ik beginnen, 8 oktober @ 16:00 is het einde verhaal dat weekend.

Wat mij betreft: een weekend online raggen met Tweakers. Liefst in private lobby. Stock cars.
Ik ben er (rampartij) }) })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-08 09:59
Ik ben van plan te wachten op XOX, om er volop van te kunnen genieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 09:30
(jarig!)
Ik zal forza ook meteen maar bestellen. Kunnen we zo'n groep aanmaken op live?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Kan ik remote een spel installeren? Morgen komt xcom 2 war chosen uit voor de xbox. Zou mooi zijn als ik hem overdag al kan activeren zodat ik s'avonds kan spelen?

En is dat ook mogelijk met een goedkopere key van g2a oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickS29
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 08:15
MAX3400 schreef op maandag 11 september 2017 @ 12:45:
[...]

Ik doe ook mee, al zou het vrijdagavond zijn en zaterdag ben ik er niet.

Xbox Live Gamertag: RickS29 | FC 2552-4842-4168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Nu online
Tennisbal schreef op maandag 11 september 2017 @ 13:19:
Kan ik remote een spel installeren? Morgen komt xcom 2 war chosen uit voor de xbox. Zou mooi zijn als ik hem overdag al kan activeren zodat ik s'avonds kan spelen?

En is dat ook mogelijk met een goedkopere key van g2a oid?
Als je jij je Xbox op instant-on hebt staan dan kan dat:) kopen, en dan word hij gedownload.

Indien hij niet op instant staat vaat het niet lukken.

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
LuisjeNL schreef op maandag 11 september 2017 @ 13:27:
[...]

Als je jij je Xbox op instant-on hebt staan dan kan dat:) kopen, en dan word hij gedownload.

kan ik dan de key invullen op de website van MS Xbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Tennisbal schreef op maandag 11 september 2017 @ 13:28:
[...]

kan ik dan de key invullen op de website van MS Xbox?
Yup dat kan. Is de makkelijkste manier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LuisjeNL schreef op maandag 11 september 2017 @ 13:27:
[...]

En als ik me niet vergis dient je Xbox wel als home console ingesteld te staan... Als je je library deelt met iemand anders dan begint hij volgens mij alleen bij die andere te installeren als jij een game koopt (weet niet zeker of het hetzelfde werkt als je een key invult).

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Mijn Bol.com pre-order is ook gegarandeerd per mail! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
De Ultimate versie is al pre-ordered maar ik wacht wel tot de xox er is, wel gelijk goed in 4k 60fps
ondertussen toch nog zat te doen hier :)

maar 3 dagen vrij genomen om te geupgrade en nieuwe 4k games te kunnen spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Laatst online: 12:51

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Bij coolblue kan je nu ook niet meer pre-orderen, hopelijk dus ook snel een bericht of levering gegarandeerd is! support wou afgelopen vrijdag geen indicatie geven of dit nog uitgeleverd kon worden.

ben er helaas pas een beetje laat bij, vorige week de pre-order ingeschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
Finraziel schreef op maandag 11 september 2017 @ 14:43:
[...]

En als ik me niet vergis dient je Xbox wel als home console ingesteld te staan... Als je je library deelt met iemand anders dan begint hij volgens mij alleen bij die andere te installeren als jij een game koopt (weet niet zeker of het hetzelfde werkt als je een key invult).
Ingelogd zijn op het moment van aanschaf zorgt ervoor dat hij ook op die ene andere console geïnstalleerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-08 09:59
Rivanov schreef op maandag 11 september 2017 @ 15:54:
Mijn Bol.com pre-order is ook gegarandeerd per mail! :)
Heeft iedereen een bevestigingsmail van bol.com gehad?
Ik nog niet in ieder geval

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordFather
  • Laatst online: 15:24
Steven030 schreef op maandag 11 september 2017 @ 16:10:
[...]

Ik ook niet.
Maar ze hebben een maand geleden al gegarandeerd dat ik er 1 kreeg omdat ik hem daar in juni al ha gepre-orderd toen ze hem heel even eerder open hadden staan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:49
Steven030 schreef op maandag 11 september 2017 @ 16:10:
[...]

Ik wel. Bestelling gedaan één dag na de aankondiging (maandagavond 21 augustus).
Pagina: 1 ... 116 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een topic over de Xbox One en opvolger en NIET een topic over welke console beter is.

Extra Xbox-gerelateerde topics:
- [XBO] Levertijden, Verkooppunten & Prijzen
- [XBO] Problemen en garantie-afhandelingen
- [XBO] Xbox One Preview-programma invite topic
- Lijst met Xbox gamer tags van Tweakers [!] Externe site! Oude lijst [!] Externe site! Google Docs-link.