R.G schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:10:
Goedenavond Tweakers, hoe gaat het? Een vraagje met b.t.t Xbox live intern thuis
Klopt het als je 2 Xbox ones hebt
Met 2 verschillende m$ accounts waarvan 1tje gold actief heeft en deze Xbox one instelt als home Xbox. Kan je dan met de andere Xbox met 2 Exemplaren van een game samen online co op spelen ? Bijvoorbeeld halo 5? Of heb je maar een exemplaar nodig? En kan je dubbel met het gold account spelen op beiden xboxen?
Hoe zit dat dan met saves? En achievements ^^ ben benieuwd naar ervaringen en tips
Zoals al vermeld door iemand kun je dus alles delen. Dat heb ik hier thuis ook gedaan.
Boven staat een XB1 en beneden. De XB1 boven speelt mijn vrouw op. Van die XB1 heb ik mijn "Home Xbox" ingesteld. Zij heeft de XB1 beneden als haar "Home XBOX" ingesteld.
Ik heb dan de Xbox Live account. Als zij dan boven inlogged op mijn "Home xbox" mag zij gratis er gebruik van maken. Daar ik beneden speel log ik daar automatisch in. Op deze manier kunnen wij gelijktijdig gebruik maken van gold én alle
digitaal gekochte games. Dat laatste werkt dus óók met eventuele Season Passes / DLC.
Voorbeeld ; Voor Battlefield 1 heb ik de deluxe + premium. Wij kunnen gewoon alle DLC mappen spelen gelijktijdig zonder problemen.
Savegames worden opgeslagen in de cloud.
MAAR ; Het komt wel vaak voor dat deze tijd nodig hebben om te synchronizeren. Ik speel dan beneden bijvoorbeeld Stardew Valley, heb de meuk opgeslagen en ga vervolgens boven verder spelen. Het is meerdere keren voor gekomen dat mijn savegame van beneden niet heeft gesynchroniseerd met de cloud waardoor ik boven inene al mijn 'werk' beneden kwijt ben.
Inmiddels ben ik er wel achter dat je de game dus moet laten saven, vervolgens de game echt afsluiten via de XB1. Even een minuut laten staan dan zou hij het goed moeten synchroniseren.
Al om al ben ik er érg blij mee dat dit zo kan. Ik hoef geen een game meer twee keer aan te schaffen wat aanzienlijk scheelt in prijs. Vroeger als we bijv. de nieuwe CoD wouden spelen moest ik én 2x XBL Gold aanschaffen én 2x de game zelf (en eventuele DLC als we dat wouden). Nu alles maar één keer. Heerlijk systeem! Het zou nóg mooier zijn als ik het zou kunnen delen met 2 Xboxes (dus 3 Xboxes in totaal) zodat ik ook niets extras zou hoeven aan te schaffen voor mijn dochter in de toekomst