Rubberen schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 16:31:
[...]
Dat zal dan ook wel van persoon tot persoon afhangen. Ikzelf heb momenteel nog een iphone 4s (8gb). Deze staat momenteel volledig volg. Als ik 9GB zou hebben gehad in plaats van die 8 zou ik echt geen problemen ervaren. Momenteel gebruik ik zelf de icloud nog niet, waardoor men probleem eigenlijk automatisch zou zijn opgelost.
Zoals je merkt aan bovenstaande denk ik persoonlijk, dat ik vast en zeker wel zal toekomen met 16GB op de SE. als ik daarnaast nog eens de 5gb gebruik zit ik al op 21GB. Voor mij best onvoorstelbaar om z'n volume vol te krijgen!
Ik gebruik mijn phone dan ook behoorlijk als doorsnee gebruiker, en niet als iemand die iedere dag/week nieuwe app's bekijkt..
Wat ik me wel nog afvraag is hoeveel een foto inneemt met de 12mp camera (gemiddeld)?
Buiten het feit gerekend dat je geen effectieve 16gb krijgt? Ik geloof dat je een 2-tal gb verlies hebt. Dit is standaard bij alle gsm's natuurlijk maar het zou vermeld moeten zijn.
Verder moet je er ook rekening mee houden dat je bij updates eerst meer plaats moet hebben waardoor je gsm niet vol mag zijn.
Die foto's zullen niet erg veel plaats innemen en zal je snel enkele honderden kunnen opslaan. Als je in 4k begint te filmen zal het alweer een andere zaak worden.
Ik gebruik mijn Ipad voor de grotere apps of speciale zaken maar mijn 4s 16gb zat toch tamelijk snel vol.
Ik gebruik enkele apps, een beetje muziek, 300-tal foto's die ik helemaal niet wil wissen. en zit toch ook snel vol.
64gb leek mij ook altijd overdreven maar voor mensen die er wel vaak mee bezig zijn en graag snel muziek/foto's kunnen gebruiken/tonen raad ik de 16gb versie niet aan.
But ofcourse, that's my humble opinion!
learning every day.