Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

BeArt schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 21:19:
[...]

Bij whatsapp is het extra vreemd, als je daar een chat opent kan je onderaan kiezen voor een +, een tekstvak, een papiericoontje, camera en microfoon.

Alle koppelingen daar werken, behalve het tekstvak ...
Dus om met tekst te reageren moet ik eerst op het papiericoontje drukken zodat stickers zichtbaar worden. Daar kan ik dan op toetsenbordicoontje drukken en starten met het tekstbericht...
Ik bedoel als je op icoontje drukt en het kunt verplaatsen, sleep het dan over hele scherm. verder al eens toetsenborden verwijdert en toestel uit en weer aanzetten ?
Martinusz schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 21:15:
Heb het idee dat ios 14 de batterij rete snel leegtrekt -O-
Bij Jr. niet zegt ie

[ Voor 12% gewijzigd door Hackus op 20-09-2020 10:31 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-05 17:40
Hackus schreef op zondag 20 september 2020 @ 10:30:
[...]

Ik bedoel als je op icoontje drukt en het kunt verplaatsen, sleep het dan over hele scherm. verder al eens toetsenborden verwijdert en toestel uit en weer aanzetten ?

[...]

Bij Jr. niet zegt ie
Even het verhaal wat vollediger schetsen; het toestel komt van een collega die de problemen zelf ook ondervond, naar aanleiding daarvan hebben we hem gedepanneerd met een andere smartphone. Om het probleem verder te onderzoeken heb ik het nu tijdelijk zelf even in gebruik, met eigen Apple ID. Toestel is dus volledig leeg geweest en al herhaaldelijk uit- en aangezet.

Net ook even de begeleide toegang getest, en daar merkte ik dat het toetsen van de code heel moeilijk gaat. Een druk op de 0 bijvoorbeeld wordt dan verkeerd geïnterpreteerd als 3x 0...
Maar op andere schermen reageert het scherm dan weer wel goed ....

Ik vind het heel vreemd, het lijkt iets te zijn met bepaalde knoppen of bepaald type van interactie waarop het scherm slecht/moeilijk reageert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

BeArt schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:03:
[...]

Even het verhaal wat vollediger schetsen; het toestel komt van een collega die de problemen zelf ook ondervond, naar aanleiding daarvan hebben we hem gedepanneerd met een andere smartphone. Om het probleem verder te onderzoeken heb ik het nu tijdelijk zelf even in gebruik, met eigen Apple ID. Toestel is dus volledig leeg geweest en al herhaaldelijk uit- en aangezet.

Net ook even de begeleide toegang getest, en daar merkte ik dat het toetsen van de code heel moeilijk gaat. Een druk op de 0 bijvoorbeeld wordt dan verkeerd geïnterpreteerd als 3x 0...
Maar op andere schermen reageert het scherm dan weer wel goed ....

Ik vind het heel vreemd, het lijkt iets te zijn met bepaalde knoppen of bepaald type van interactie waarop het scherm slecht/moeilijk reageert...
Toestel openmaken en kijken of de connectoren voor het scherm goed vast zitten. anders scherm vervangen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:57
Ik heb al langer een probleem, heb al van alles geprobeerd, maar ik kom er niet aan uit.

Probleem:
Wanneer ik een email krijg in de standaard mail app, krijg ik geen berichtgeving (geluid, berichtstrook), echter krijg ik een bericht in mijn ongewenste postvak, dan krijg ik daar wel geluidsignaal etc. van :?

Iemand enig idee hoe dit kan?
Heb al meerdere keren zitten speuren in berichtgeving mailbox, alles aan, alles uit, nog gespeeld met favoriete postbus of iets dergelijks, maar de uitkomst blijft hetzelfde.

Dit overigens in combinatie met een apple watch, maar op zowel de SE of de Watch geen berichtgeving voor emails in de inbox en dus alleen voor ongewenste mailbox :?

EDIT:
En terwijl ik dit type toch een ingeving, op de watch naar de berichtgeving van de mail app gekeken. Deze stond op match iphone, deze heb ik nu aangepast naar 'aangepast'.
Nu krijg ik in ieder geval weer geluid en berichtstrook op de watch :) even kijken of de SE zelf nu ook berichtgeving weer pakt.

Edit2:
Nog steeds geen geluid of berichtstrook op de SE zelf. Wel na activeren scherm zie ik de berichtstrook.

[ Voor 23% gewijzigd door Martinusz op 25-09-2020 09:55 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Martinusz Als over op iOS14.0.1 ?
Lijkt e-mail probleem verholpen te hebben, en batterijverbruik van oudere toestellen is verbetert.
(iPad Air 2 die thuis rond slingert)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Hackus schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:01:
@Martinusz Als over op iOS14.0.1 ?
Lijkt e-mail probleem verholpen te hebben, en batterijverbruik van oudere toestellen is verbetert.
(iPad Air 2 die thuis rond slingert)
Nu aan het downloaden :)

Had het email geluid issue inmiddels opgelost, geen idee wat nu echt de truc was, maar heb andere geluidjes geselecteerd en op een gegeven moment deed alles weer zoals voorheen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 26-05 11:34
Hebben jullie ook last van een korte accuduur met iOS 14?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
noslen schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 19:35:
Lijkt er wel op ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noslen
Afgezien van de accuduur verbaas ik mij hoe goed iOS 14 nog draait op de SE. Oké, met twee widgets zit het scherm al vol, maar de widgets zelf zijn gewoon vloeiend. Ik merk ook nog geen vertraging in het openen van de apps en de koppeling met mijn MacBook en AirPods is ook super :P. De accuduur is de belangrijkste reden om eventueel te upgraden en ook de reden dat voor mij de 2020 versie afvalt. Ik ben benieuwd wat de 12 mini kan brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakje-2018
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:08
Mijn SE heeft ook moeite om de dag door te komen met dee accuduur. Vandaag een update gedaan van iOS 12.4 naar 14.01. Hopen dat het helpt. De afgelopen weken moest ik hem vaak 2x per dag laden ondanks dat ik de telefoon maar een paar uur per dag gebruik. Vooral bij de ns app of google maps gaat het hard en die gebruik ik gelukkig weinig. Bijna 2 jaar geleden de accu laten vervangen en nu nog 89% capaciteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 28-05 16:24
noslen schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 19:35:
ik heb al maanden lang last van korte accuduur. weet niet zo goed hoe dat komt misschien iOS ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Je zou haast denken dat het geen toeval is ;) nieuwe SE op de markt en spontaan gaan alle batterijen heel snel leeg.

Ik weet dat sommige apps snel leegtrekken dus die sluit ik ook echt af (buienradar is er zo 1). Maar hij loopt zeg maar ook niet geleidelijk leeg, zo springt hij bijvoorbeeld met van 68% naar nu 33% 8)7 terwijl ik niks bijzonders doe.

Maar goed toestel is 4 jaar oud (1x batterij vernieuwing), nu met thuiswerken en dergelijke maakt het mij niet zoveel uit, dan maar 2x opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Martinusz schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 13:10:
Je zou haast denken dat het geen toeval is ;) nieuwe SE op de markt en spontaan gaan alle batterijen heel snel leeg.

Ik weet dat sommige apps snel leegtrekken dus die sluit ik ook echt af (buienradar is er zo 1). Maar hij loopt zeg maar ook niet geleidelijk leeg, zo springt hij bijvoorbeeld met van 68% naar nu 33% 8)7 terwijl ik niks bijzonders doe.

Maar goed toestel is 4 jaar oud (1x batterij vernieuwing), nu met thuiswerken en dergelijke maakt het mij niet zoveel uit, dan maar 2x opladen.
Raar.
Laadt je op met originele kabel, of MFI ?
Org. Apple batterijvervanging,en wanneer ?

Buienradar kun je goed op je browser als favoriet zetten, of snelkoppeling. Je kunt een locatie dan zgn vastpinnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Hackus schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 17:16:
[...]

Raar.
Laadt je op met originele kabel, of MFI ?
Org. Apple batterijvervanging,en wanneer ?

Buienradar kun je goed op je browser als favoriet zetten, of snelkoppeling. Je kunt een locatie dan zgn vastpinnen
Blokje is origineel, kabeltje niet.
Batterij is vervangen door Apple zelf, dat was denk ik Jan 2019 ongeveer.
Batterij is nu ook weer 89% capaciteit.

Wat opvalt is dat er grote sprongen zijn van -10 tot -20% batterij terwijl er nauwelijks iets gebeurd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3RW5sdcGrHeOQim3J0FX2-M6IqU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CI0j2EHGZZgjq78n5np5pE6P.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ca5_JbCkH4ZF7KyAweTjkpJ63lA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ESXJlPFxdLB6J17vaQqbuanB.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Martinusz Is het vaak het wieltje wat draait tijdens gebruik ?
WiFi assistentie aan, kun je beter uitzetten.

Kabel zou ik MFI of org. gebruiken, die kan schade maken. Daar zit de zgn laadchip in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Hackus schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 18:37:
@Martinusz Is het vaak het wieltje wat draait tijdens gebruik ?
WiFi assistentie aan, kun je beter uitzetten.

Kabel zou ik MFI of org. gebruiken, die kan schade maken. Daar zit de zgn laadchip in.
Nee heb thuis overal wel wifi bereik, vandaag bijna heel de dag naast het wifipunt gezeten :) WiFi assistentie maar uitgezet voor het geval dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Een eerlijke vraag aan degene met een SE die voorheen een originele SE hadden.

Ben je nog steeds tevreden met de 2020 variant? En zie je jezelf met dit toestel ook enkele jaren doen?

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
streamnl schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:24:
Een eerlijke vraag aan degene met een SE die voorheen een originele SE hadden.

Ben je nog steeds tevreden met de 2020 variant? En zie je jezelf met dit toestel ook enkele jaren doen?
Je zit in de “originele” SE topic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Martinusz schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:29:
[...]

Je zit in de “originele” SE topic :+
Kak...
Je hebt gelijk. Thanks

Edit:
Maar dan een andere vraag aan jullie. Mijn SE is “op” en ik wil een nieuwe IPhone. Alles wat ik doe, kan op de originele SE. ik heb volgens mij geen 1 keer meegemaakt dat ik dacht, tju had ik nu maar een “betere” gsm.
Wat zouden jullie dan pakken?

[ Voor 40% gewijzigd door streamnl op 14-10-2020 20:33 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Hier ook nog de originele SE, maar met een schuin oog naar de 12-mini aan het kijken.
Op zich doet de SE het nog prima, orginele batterij die bij normaal gebruik een dag mee gaat, snelheid die nog ruim voldoende is.

Enkel zou ik denk ik iets meer met NFC willen spelen - en dan is een nieuwere iPhone wel nodig. Plus dat ik de telefoon graag waterdicht zou willen, zodat ik zonder zorgen in de regen de telefoon gebruik.

Dus, de SE-2020 zou voldoen, maar de 12-mini ook (en die is volgens mij net wat kleiner, nieuwer, beter scherm). Maar goed, alles werkt nog prima, hoef 'm niet direct te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Mijn oude SE gaat nog maar een halve dag mee. Batterij gaat supersnel leeg. Weet niet hoe dat komt maargoed. Wat is nu een mooie opvolger voor mijn GSM? SE2020 een iphone 11 of iphone 12? weet nog niet. Maar een goedkope iphone is wel belangrijk. Specs intereseert me niet zo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

mark777 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:56:
Mijn oude SE gaat nog maar een halve dag mee. Batterij gaat supersnel leeg. Weet niet hoe dat komt maargoed. Wat is nu een mooie opvolger voor mijn GSM? SE2020 een iphone 11 of iphone 12? weet nog niet. Maar een goedkope iphone is wel belangrijk. Specs intereseert me niet zo
;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noslen
Amazon goed in de gaten houden want misschien komt daar wel een leuke deal voor de mini :P
Of de SE 2020 beneden de 400 kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
mark777 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:56:
Volgens mij is alleen de SE2020 "goedkoop", qua features zou de 12 Mini een betere optie zijn, maar ook prijziger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Als je puur een iPhone wil, geen interesse in specs hebt en enkel zo goedkoop mogelijk:
https://tweakers.net/smar...pSlaGBgY6IJ3Jqb6ZeUpWBrUA
€119 voor een refurbished SE;
€179 voor een nieuwe 5c.
(ja, op beide valt genoeg aan te merken over hoe lang nog support enzo, maar: goedkope iPhone was de enige eis van @mark777)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
vanaalten schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:56:
Als je puur een iPhone wil, geen interesse in specs hebt en enkel zo goedkoop mogelijk:
https://tweakers.net/smar...pSlaGBgY6IJ3Jqb6ZeUpWBrUA
€119 voor een refurbished SE;
€179 voor een nieuwe 5c.
(ja, op beide valt genoeg aan te merken over hoe lang nog support enzo, maar: goedkope iPhone was de enige eis van @mark777)
ja sorry was niet helemaal duidelijk. Wil wel lang met mijn nieuwe iphone doen dus een nieuw model iphone die lang word ondersteunt ja. De nieuwe SE is dan denk ik het beste om te kiezen maar de accu gaat niet zo lang mee hoor ik. Dat is wel jammer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-05 21:54
mark777 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:31:
[...]

ja sorry was niet helemaal duidelijk. Wil wel lang met mijn nieuwe iphone doen dus een nieuw model iphone die lang word ondersteunt ja. De nieuwe SE is dan denk ik het beste om te kiezen maar de accu gaat niet zo lang mee hoor ik. Dat is wel jammer.
Kan je dan niet beter een nieuwe accu in je huidige SE laten zetten? Dat lijkt me de voordeligste optie, als het toestel verder nog wel bevalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

dcl! schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:56:
[...]

Kan je dan niet beter een nieuwe accu in je huidige SE laten zetten? Dat lijkt me de voordeligste optie, als het toestel verder nog wel bevalt.
Daar hebben 'we' het al 1 jaar over met Mark :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-05 21:54
Hackus schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:35:
[...]

Daar hebben 'we' het al 1 jaar over met Mark :+
Ah... :+
Nou, inmiddels is een nieuwe accu dan nog een veel sensationeler verbetering geworden, tov vorig jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noslen
Hebben jullie ook dat bij steeds meer websites en apps bruikbare ruimte aan het verdwijnen is? Voorbeelden hiervan zijn schermvullende (cookie) banners, reclames, grotere knoppen of toetsenborden.
Misschien is dit ook een reden om voor de mini te gaan in plaats van de se 2020 (meer toekomstbestendig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
noslen schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:28:
Hebben jullie ook dat bij steeds meer websites en apps bruikbare ruimte aan het verdwijnen is? Voorbeelden hiervan zijn schermvullende (cookie) banners, reclames, grotere knoppen of toetsenborden.
Misschien is dit ook een reden om voor de mini te gaan in plaats van de se 2020 (meer toekomstbestendig).
Ja komt regelmatig wel voor ja op websites (in apps nog niet echt gemerkt), maar ff lettertype kleiner en op Akkoord klikken en door :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-05 22:15
Ah dank voor de tip. De aantallen zijn nog beperkt. Maar het komt wel voor inderdaad.

Ik krijg steeds meer commentaar van mensen op mijn oude trouwe (nouja het is #3 al) SE.
Soms 'ooooh wat lekker klein O+ ' en vaak 'ooooh jeetje wat klein :/ '.

[ Voor 54% gewijzigd door PLAE op 29-10-2020 09:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 20:00
Ik denk er heel sterk over om mijn SE maar op te geven. Ding functioneert nog goed en petje af voor de support tot dusver. Maar... ik ben ook een dagje ouder geworden en merk dat ik steeds meer moeite heb met het kleine display.
Zit nu te orienteren op een refurbished 8 Plus of X. Prijzen schelen weing en wellicht zakken ze met black friday nog wel iets meer.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wijnands schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:26:
Ik denk er heel sterk over om mijn SE maar op te geven. Ding functioneert nog goed en petje af voor de support tot dusver. Maar... ik ben ook een dagje ouder geworden en merk dat ik steeds meer moeite heb met het kleine display.
Zit nu te orienteren op een refurbished 8 Plus of X. Prijzen schelen weing en wellicht zakken ze met black friday nog wel iets meer.
8 of SE2020 zou ik dan voor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Hackus schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:31:
[...]

8 of SE2020 zou ik dan voor gaan.
waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Waarom een X ?
8 plus is groter en breder dan SE2020, maar het verschil van SE(2016) en 8 is al best groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
scherm is beter, toch?
8 plus is groter en breder dan SE2020, maar het verschil van SE(2016) en 8 is al best groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wijnands schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:22:
[...]
scherm is beter, toch?

[...]
1e oled....

LCD is prima. Zou eerst maar eens zelf de toestellen bekijken in de winkel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Houdt echt rekening met de batterij van de nieuwe SE.
Ikzelf gebruik mijn gsm (SE 2020) niet zo heel veel gedurende de dag (vind ik dan) en ik houd dan ~20% over.

Gebruik je je gsm veel, dan is de nieuwe SE geen goeie keuze.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
streamnl schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 07:37:

Gebruik je je gsm veel, dan is de nieuwe SE geen goeie keuze.
Dat plus de prijs doen mij shoppen op de gebruikte markt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wijnands
Gisteren een X gehaald met 64gb. Van een ex collega geweest en ik weet hoe zuinig die is op z'n spullen. Telefoon ziet er werkelijk als nieuw uit.

Verschil met de SE is enorm. Ik kan nu veel meer doen zonder leesbril. Verder merk ik de processor, zeker bij acties emt veel cryptografie handeling, toestel is soms wel 3 keer zo snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malle-piet
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13-04-2024
Ik ondervond gisteren een bijzonder probleem, als ik de bijgeleverde oordopjes aansluit op deze Iphone SE dan schakeld het geluid van de speakers niet uit, voor het grote OS systeem update was dat geen issue, komt dit bij jullie toestellen ook voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Malle-piet schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 06:27:
Ik ondervond gisteren een bijzonder probleem, als ik de bijgeleverde oordopjes aansluit op deze Iphone SE dan schakeld het geluid van de speakers niet uit, voor het grote OS systeem update was dat geen issue, komt dit bij jullie toestellen ook voor?
nope geen last van bij mij werken de oordopjes gewoon goed ook na updates.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malle-piet
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13-04-2024
De oordopjes werken uitstekend dat is het niet, maar bij het aansluiten op de telefoon moet het geluid van de speakers uit gaan en dat gebeurd niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-05 22:15
Wijnands schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:25:
[...]

Dat plus de prijs doen mij shoppen op de gebruikte markt
Is de ‘mini’ dan een logischere keuze? Of is dat te klein voor jou?

[ Voor 5% gewijzigd door PLAE op 13-11-2020 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Wijnands schreef op donderdag 12 november 2020 @ 20:26:
Gisteren een X gehaald met 64gb. Van een ex collega geweest en ik weet hoe zuinig die is op z'n spullen. Telefoon ziet er werkelijk als nieuw uit.

Verschil met de SE is enorm. Ik kan nu veel meer doen zonder leesbril. Verder merk ik de processor, zeker bij acties emt veel cryptografie handeling, toestel is soms wel 3 keer zo snel
Ja ik zit ook te kijken naar iphone X. mooi toestel en wel wat groter. jammer dat de nieuwe SE 2020 een slechte accu heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wijnands
PLAE schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 23:31:
[...]

Is de ‘mini’ dan een logischere keuze? Of is dat te klein voor jou?
Nee, had gekunt. Maar de mini is 600 euro duurder dan wat ik nu gekocht heb. En ja, ik weet het, nieuwere telefoon, nieuwere processor etc. Echter wat ik nu gekocht heb voldoet voorlopig echt nog wel even

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Gisteren en vandaag ineens weer drama met de batterij, gewoon sprongen van 50% eraf in paar minuutjes, ook bij mijn vrouw overigens. Blijf het raar vinden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-05 10:31
Sinds een maand of twee heb ik last van de bug op mijn iPhone dat ik elke paar dagen mijn wachtwoord van mijn outlook opnieuw moet toevoegen bij de instellingen.

Iemand anders die dit heeft? Tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noslen
MetalSonic schreef op zondag 15 november 2020 @ 12:56:
Sinds een maand of twee heb ik last van de bug op mijn iPhone dat ik elke paar dagen mijn wachtwoord van mijn outlook opnieuw moet toevoegen bij de instellingen.

Heb ik ook last van

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark777
MetalSonic schreef op zondag 15 november 2020 @ 12:56:

yep ik moest ook opnieuw het wachtwoord invullen. probleem is dat ik dat niet meer weet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-04 03:27
Heeft deze SE ook een hardware lock die reparaties bemoeilijken? Ik heb een SE met defect scherm en waarschijnlijk mobo, maar alle andere hardware is prima en wil ik verkopen. Batterij is een paar maanden oud.
Gaat dit zonder problemen of is er een update doorgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-05 10:31
mark777 schreef op zondag 15 november 2020 @ 13:47:
[...]

yep ik moest ook opnieuw het wachtwoord invullen. probleem is dat ik dat niet meer weet.....
Ik zal komende dagen ook weer wat Google sessies erop los laten. Heb al gezocht op termen als "iphone outlook password bug, change password bug outlook" etc etc. Maar nog niks gevonden.

Ben nu update 14.2 aan het downloaden, daar zie ik bij de problemen die worden opgelost niks hierover maar ik hoop dat het toch wordt opgelost. Als jullie achter de oplossing komen? PLEASE SHARE.......

En mbt wachtwoord vergeten, er zijn volgens mij via "ww vergeten"meerdere manieren om hem terug te krijgen? En als je toegang hebt op een ander apparaat bv pc kan je 'm wellicht terug vinden via ww geschiedenis of iets anders. Succes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark777
MetalSonic schreef op zondag 15 november 2020 @ 14:17:
[...]

[...]

Ik zal komende dagen ook weer wat Google sessies erop los laten. Heb al gezocht op termen als "iphone outlook password bug, change password bug outlook" etc etc. Maar nog niks gevonden.

Ben nu update 14.2 aan het downloaden, daar zie ik bij de problemen die worden opgelost niks hierover maar ik hoop dat het toch wordt opgelost. Als jullie achter de oplossing komen? PLEASE SHARE.......

En mbt wachtwoord vergeten, er zijn volgens mij via "ww vergeten"meerdere manieren om hem terug te krijgen? En als je toegang hebt op een ander apparaat bv pc kan je 'm wellicht terug vinden via ww geschiedenis of iets anders. Succes
Ik gebruik nu de outlook app voor iphone werkt wel gewoon goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Heilige Kaas schreef op zondag 15 november 2020 @ 13:53:
Heeft deze SE ook een hardware lock die reparaties bemoeilijken? Ik heb een SE met defect scherm en waarschijnlijk mobo, maar alle andere hardware is prima en wil ik verkopen. Batterij is een paar maanden oud.
Gaat dit zonder problemen of is er een update doorgevoerd?
Nee
Dat is repareren ook niet meer waard wat jij aangeeft

@MetalSonic
Spark mail of outlook zelf, werkt prima

[ Voor 6% gewijzigd door Hackus op 15-11-2020 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:14
Ik heb pas een mooie 32gb rose gouden SE gekocht als opvolger voor een iPod 6 van mijn dochter. Ik was verbaasd dat er nog ios 14.2 binnen kwam gerold, ik had 13 max verwacht. De batterij zit op 90%. Nu zie ik dat ze voor Iphone 4s en 5/5s nog het dubbele vragen van een SE, hoe kan dat? Zelfde geldt voor Ipod 6 touch.

Van dat Itunes syncen snap ik weinig, je kan niet zo,maar iets op je telefoon zetten, maar het moet op je PC staan en op je telefoon. En dan syncen. Apart.

Anyway. Echt nog steeds prima toestel zo'n SE en gewoon even nieuwste ios en fingerprint. Aanrader in najaar 2020.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoi1966
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 28-03 12:44
Heeft iemand ervaring met het kort geleden laten vervangen van de batterij van de Iphone SE, en heeft het echt zin?
Ik moet namelijk mijn telefoon nu 2 keer per dag opladen, maar ben nog wel tevreden met de telefoon.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psike_ch
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23:11
Hoi1966 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:30:
Heeft iemand ervaring met het kort geleden laten vervangen van de batterij van de Iphone SE, en heeft het echt zin?
Ik moet namelijk mijn telefoon nu 2 keer per dag opladen, maar ben nog wel tevreden met de telefoon.
Ik heb afgelopen september de batterij van mijn SE laten vervangen, ook omdat ik de dag niet meer doorkwam op één batterijlading. Nu houdt de batterij het in ieder geval weer vol tot ik weer thuis ben. Ik vond het de ~€70 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
psike_ch schreef op zondag 6 december 2020 @ 09:53:
[...]

Ik heb afgelopen september de batterij van mijn SE laten vervangen, ook omdat ik de dag niet meer doorkwam op één batterijlading. Nu houdt de batterij het in ieder geval weer vol tot ik weer thuis ben. Ik vond het de ~€70 waard.
thx ik spaar nog even door voor een nieuwe gsm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hoi1966 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:30:
Voor €55,- origineel bij Apple. (ook bij card-services)Dan kun je weer een tijd verder.
https://support.apple.com...air/service/battery-power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Nog een ding over de batterij: Bij mij gaat de batterij heel snel naar 1%. Ding is hij blijft uren op 1% staan en kan er nog gewoon mee bellen enzo. Batterij is dus helemaal niet leeg als hij 1% aangeeft

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark777
hier een screenshot voor de paar mensen die dit forum nog lezen: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mcH0SKhjN6o8AfgW5w2Xm0hL4YI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5bgy1OMKjAvX91X4Q1iZKQUd.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@mark777
Al een geforceerde herstart gedaan ?
evt. aan mfi/apple kabel aan lader en lekker nacht laten liggen. Hoop voor je dar er niet meer schade is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wijnands
Wat batterij betreft.. ja, inconsistente meting in de laatste 20% heb ik ook jaren last van gehad alhoewel het sinds begin 2020 wel erg werd.

Nu met de X merk ik dat ik regelmatig 3-4 dagen met een batterijlading doe. En mijn gebruik is echt niet veranderd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Ik heb ook een (2016) model SE met batterij problemen. De telefoon is bijna 3 jaar oud en weinig gebruikt, de batterij capaciteit is 94%, "geoptimaliseerd opladen" heb ik uit staan(dan gaat de batterij geen halve dag meer mee), en er is geen melding om de batterij te vervangen.

Gisteren om 22:00 vol van de lader gehaald en zonder de telefoon te gebruiken stond deze vanochtend om 10:30 op 44% ...

Ik heb de indruk dat het (deels) aan iOS 14 ligt, sinds de update gaat de batterij merkbaar korter mee. Ik heb gezocht naar oplossingen zoals achtergrond apps uitzetten, hard reset, brightness lager zetten maar niks helpt tot nu toe.

Heeft iemand nog iets kunnen doen om de batterijduur te verbeteren? Ik denk niet dat het veel zin heeft om de batterij te laten vervangen gezien deze nog op 94% staat en het huidige iOS waarschijnlijk gewoon te zwaar is voor een telefoon uit 2016.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
gold_dust schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 12:04:
Ik heb ook een (2016) model SE met batterij problemen. De telefoon is bijna 3 jaar oud en weinig gebruikt, de batterij capaciteit is 94%, "geoptimaliseerd opladen" heb ik uit staan(dan gaat de batterij geen halve dag meer mee), en er is geen melding om de batterij te vervangen.

Gisteren om 22:00 vol van de lader gehaald en zonder de telefoon te gebruiken stond deze vanochtend om 10:30 op 44% ...

Ik heb de indruk dat het (deels) aan iOS 14 ligt, sinds de update gaat de batterij merkbaar korter mee. Ik heb gezocht naar oplossingen zoals achtergrond apps uitzetten, hard reset, brightness lager zetten maar niks helpt tot nu toe.

Heeft iemand nog iets kunnen doen om de batterijduur te verbeteren? Ik denk niet dat het veel zin heeft om de batterij te laten vervangen gezien deze nog op 94% staat en het huidige iOS waarschijnlijk gewoon te zwaar is voor een telefoon uit 2016.
Maar als je dan sochtends bij batterij kijkt, wat geeft ie dan aan wat het meeste heeft verbruikt? Daar zou je toch moeten zien welke app wat heeft verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
Martinusz schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:55:
Maar als je dan sochtends bij batterij kijkt, wat geeft ie dan aan wat het meeste heeft verbruikt? Daar zou je toch moeten zien welke app wat heeft verbruikt.
Er is eigenlijk niets bijzonders te zien: alleen beginscherm, instellingen, etc. Er zijn geen apps die op de achtergrond veel verbruiken.

Misschien wordt het opgelost met een volgende update. Dat heb ik al eerder gezien, dat de batterijprestaties slecht waren maar dat een update weer verbetering bracht.

Of toch maar eens kijken naar een andere telefoon, de batterij is op de SE altijd al het zwakke punt geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
gold_dust schreef op maandag 25 januari 2021 @ 09:58:
[...]

Er is eigenlijk niets bijzonders te zien: alleen beginscherm, instellingen, etc. Er zijn geen apps die op de achtergrond veel verbruiken.

Misschien wordt het opgelost met een volgende update. Dat heb ik al eerder gezien, dat de batterijprestaties slecht waren maar dat een update weer verbetering bracht.

Of toch maar eens kijken naar een andere telefoon, de batterij is op de SE altijd al het zwakke punt geweest.
Wat soms helpt is om even de batterij opnieuw te synchroniseren, helemaal leeg laten lopen en vol laden.
Maar heb ook het idee dat de software de laatste 1,5 jaar te veel impact heeft op de batterij, naast sommige apps (maar die weet ik).
Ik heb ook soms sprongen van 50% naar 20% zonder dat er activiteit is geweest, of dat ie bijvoorbeeld op 1% staat, maar vervolgens nog uren mee gaat.
Nu met thuiswerken etc. vind ik het niet zo boeiend om hem in de avond keer aan de oplader te leggen, het vreemde is, is dat de batterij ook heel snel oplaadt, dus kwartier eraan en hij is weer 60%+ :P

Ik vertik het echter om 800+ euro voor een telefoon te lappen :P anders zou de iphone 12 mini een mooie vervanger zijn. (of de SE2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-05 23:28
gold_dust schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 12:04:

Ik heb afgelopen week uiteindelijk maar mijn accu vervangen en sindsdien makkelijk weer de dag door. Zeer eenvoudig om dit zelf te doen, 10 minuutjes werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:01
tuson schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:15:
[...]

Ik heb afgelopen week uiteindelijk maar mijn accu vervangen en sindsdien makkelijk weer de dag door. Zeer eenvoudig om dit zelf te doen, 10 minuutjes werk.
Video's moeten we hebben, bestel adressen O-)

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-05 20:37
mhr-zip schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:34:
[...]

Video's moeten we hebben, bestel adressen O-)
Op fixjeiphone.nl staat alles.

Edit: niet om te spammen, maar een duidelijke website met goede filmpjes en uitleg.

[ Voor 18% gewijzigd door Incognitum op 25-01-2021 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-05 23:28
Incognitum schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:11:
[...]

Op fixjeiphone.NL staat alles.
Daar heb ik die accu inderdaad vandaan, maar wilde niet spammen hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
Martinusz schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:03:
[...]

Wat soms helpt is om even de batterij opnieuw te synchroniseren, helemaal leeg laten lopen en vol laden.
Maar heb ook het idee dat de software de laatste 1,5 jaar te veel impact heeft op de batterij, naast sommige apps (maar die weet ik).
Ik heb ook soms sprongen van 50% naar 20% zonder dat er activiteit is geweest, of dat ie bijvoorbeeld op 1% staat, maar vervolgens nog uren mee gaat.
Nu met thuiswerken etc. vind ik het niet zo boeiend om hem in de avond keer aan de oplader te leggen, het vreemde is, is dat de batterij ook heel snel oplaadt, dus kwartier eraan en hij is weer 60%+ :P

Ik vertik het echter om 800+ euro voor een telefoon te lappen :P anders zou de iphone 12 mini een mooie vervanger zijn. (of de SE2020)
Mijn SE doet precies hetzelfde, de batterij 'valt' soms 10-tallen procenten, schakelt vervolgens niet uit maar werkt gewoon verder als de lading op 1% staat en laadt ook in een paar minuten weer naar 50% op. Er klopt waarschijnlijk inderdaad iets niet met de batterij kalibratie. Ik heb laatst nog geprobeerd deze weer te kalibreren, daar is een methode voor maar dat heeft ook niet gewerkt.

Ik wacht nog een iOS update af en als dat geen verbetering brengt, bestel ik een andere telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

gold_dust schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 21:07:
[...]

Mijn SE doet precies hetzelfde, de batterij 'valt' soms 10-tallen procenten, schakelt vervolgens niet uit maar werkt gewoon verder als de lading op 1% staat en laadt ook in een paar minuten weer naar 50% op. Er klopt waarschijnlijk inderdaad iets niet met de batterij kalibratie. Ik heb laatst nog geprobeerd deze weer te kalibreren, daar is een methode voor maar dat heeft ook niet gewerkt.

Ik wacht nog een iOS update af en als dat geen verbetering brengt, bestel ik een andere telefoon.
iOS 14.4 is nu uit.
Als je meer opslag hebt dan 16GB, is een batterij vervangen het wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Incognitum schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:11:
[...]

Op fixjeiphone.nl staat alles.

Edit: niet om te spammen, maar een duidelijke website met goede filmpjes en uitleg.
Besteld, 3 keer per dag laden wordt echt te gek.
En in mei krijg ik de Iphone 8 van mij werk, dus om zelf nu nog een andere te kopen heb ik ook geen zin in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

mhr-zip schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:31:
[...]

Besteld, 3 keer per dag laden wordt echt te gek.
En in mei krijg ik de Iphone 8 van mij werk, dus om zelf nu nog een andere te kopen heb ik ook geen zin in.
Let goed op dat je het hele scherm niet geheel open(trekt). er zit een Touch-ID flexcable onder het scherm, die je eerst voorzichtig los moet koppelen. dus klein stukje openhouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
Hackus schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 21:27:
iOS 14.4 is nu uit.
Als je meer opslag hebt dan 16GB, is een batterij vervangen het wel waard.
Bij mij lijkt op het eerste gezicht de update geholpen te hebben. Gisteravond laat van de lader gehaald, de batterij was om 9:00 vanochtend nog 78%. Eerder deze week was dat nog 44% de volgende ochtend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
Hackus schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:02:
[...]

Let goed op dat je het hele scherm niet geheel open(trekt). er zit een Touch-ID flexcable onder het scherm, die je eerst voorzichtig los moet koppelen. dus klein stukje openhouden
Het is gelukt, vraag niet hoe. Maar hij doet het, ik ben 10 jaar ouder geworden.

Dit was echt niet de allereerste telefoon die ik open had, dus ik denk komt wel goed :+

Met het beeldschermlichten sloop ik me glasplaatje, die was toch al gaar. Alleen ff balen dat de action dicht is.
Daarna met een gezond portie "joie de vivre" al die schroefjes er uit, hoor ik net te laat dat die 4 van je beeldschermconnector niet uitwisselbaar zijn, maar ik denk nog die onderste 2 die zijn hetzelfde en die rechtsboven is niet magnetisch, komt wel goed.

Zet ik de boel weer in elkaar, allemaal strepen in mijn beeldscherm en scherm werkt niet meer op touch.
Shit open, nee zit toch goed. Werkt het nog niet. Denk nee he, heb ik met de onderste 2 schroefjes toch gesloopt zeker.

Ik die onderste 2 schroefjes meten, maar waren 1,22 en 1,23 mm lang, dus daar kan het niet aan liggen.

Ik wilde hem al in een hoekje gooien, ik had al een oude iphone geregeld voor als het toch niet mocht lukken.

Dus ik denk nog 1 poging, blijken er 3 beeldscherm connectors te zitten ipv 2 die ik dacht 8)7
Dingen vast, scherm werkt weer top.
Ik de boel in elkaar, heb ik het scherm niet goed aan de bovenkant er ingeklikt.
Dus scherm er weer uit.
Alles in elkaar, telefoon aan alles werkt. Boel aan de lader, laad op.
Druk ik op de homebutton, die werkte dus niet.
Boel weer open, nog maar een keer aan kabeltjes friemelen.

Conclusie, alles werkt nu :')

Tijd dat de zwarte markten weer open gaan O-)

* mhr-zip houdt niet zo van kleiner dan steeksleutel 17.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Lijkt wel op de ervaring van mijn zoontje, toen hij tijd geleden de batterij van zijn 5S ging vervangen. @mhr-zip je bent dus niet de enige, maar jij komt er wel eerlijk voor uit 😉

[ Voor 11% gewijzigd door Hackus op 28-01-2021 19:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gold_dust
Heeft het nog iets geholpen, een nieuwe accu? Zijn het originele Apple accu's die los te koop zijn?

Mijn standby tijd is verbeterd sinds de update naar 14.4 maar als de telefoon in gebruik is gaat het nog steeds erg hard met het leeglopen van de batterij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

gold_dust schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:08:
Heeft het nog iets geholpen, een nieuwe accu? Zijn het originele Apple accu's die los te koop zijn?

Mijn standby tijd is verbeterd sinds de update naar 14.4 maar als de telefoon in gebruik is gaat het nog steeds erg hard met het leeglopen van de batterij.
Nee, maar wel zgn A-Grade.

Als je conditie richting de 80% of daar onder gaat is het altijd aan te raden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouwette
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:10

Rouwette

Rouwette.com

Ik heb een probleempje met mijn SE 2016.
De batterij heeft nog een capaciteit van 77% en nu begint het problemen te geven.

Vannacht heeft hij de hele nacht in de officiele lader gezeten en de telefoon blijft uit (lege accu scherm)
Heeft iemand een idee hoe ik de gegevens eraf krijg? Nieuwe SE is onderweg :)

https://www.rouwette.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Rouwette schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:11:
Ik heb een probleempje met mijn SE 2016.
De batterij heeft nog een capaciteit van 77% en nu begint het problemen te geven.

Vannacht heeft hij de hele nacht in de officiele lader gezeten en de telefoon blijft uit (lege accu scherm)
Heeft iemand een idee hoe ik de gegevens eraf krijg? Nieuwe SE is onderweg :)
Voor e12,- koop je in NL al een nieuwe batterij. Maar je hebt grote kans dat je dock/lightning connector defect is, of oplaadchip op je MB. neem aam dat je recente reservekopie hebt, dan gaat alles over naar je nieuwe toestel.

* Kijk maar eens in de connector, of je broekzakstof ziet. ff met houten prikker verwijderen.
(wel voorzichtig want aan een kant, zitten de goudkleurige laadconnectors)

[ Voor 11% gewijzigd door Hackus op 25-08-2021 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouwette
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:10

Rouwette

Rouwette.com

Hackus schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:48:
[...]

Voor e12,- koop je in NL al een nieuwe batterij. Maar je hebt grote kans dat je dock/lightning connector defect is, of oplaadchip op je MB. neem aam dat je recente reservekopie hebt, dan gaat alles over naar je nieuwe toestel.

* Kijk maar eens in de connector, of je broekzakstof ziet. ff met houten prikker verwijderen.
(wel voorzichtig want aan een kant, zitten de goudkleurige laadconnectors)
Ik heb inderdaad net een backup met iMazing kunnen maken :)
Met iTunes lukte het steeds niet, te volle C:-schijf :P

Ik haalde al regelmatig stof uit de connector, een aantal laadkabels deed het ook maar aan 1 kant en moest ik hem omdraaien :)

[ Voor 9% gewijzigd door Rouwette op 25-08-2021 14:02 ]

https://www.rouwette.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Hackus schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:48:
[...]Voor e12,- koop je in NL al een nieuwe batterij.
Nog steeds ongeveer. Het was €9,95 ex en €12.90 incl verzendkosten bij Subtel waar ik prima ervaringen mee heb, ook als na 1 jaar een accu problemen zou geven (is 1x gebeurd bij hen in ca 10 jaar).
Heb de accu van mijn SE 2016 dus zelf vervangen, had al een tool set voor zulk werk in huis, die heb je echt nodig.

De oude accu was al ca 1000x opgeladen en ik moest de laatste maand 2x per dag hem aan de lader leggen. Het werd echt tijd, was te irritant. In het weekend vervangen en de tijd genomen om hem te kalibreren. Gisteren een klein half uur met de een app in de auto genavigeerd zonder laadkabel en dat trok maar 20% uit de accu en dat heb ik al maanden niet meer gedurfd, zelfs bij kleine stukjes op plaatsen waar je alleen hem daar nog even nodig hebt.
Met mijn normale gebruik ga ik zeker 2 dagen op een accu halen en op intensieve dagen 1 dag zeker.
De SE kan iig weer een tijd mee mee tot ik het qua ondersteuning teveel achter vind gaan lopen qua updates.

PS: Ik heb de video op deze site gevolgd. Als je opstart en je krijgt een zwart scherm maar je hoort wel dat is opgestart is als je het geluid uit/aan zet...... voer dan even een reset uit met de Home toets samen met de aan/uit knop en dan krijg je wel beeld bij de volgende herstart.
Daarna heb ik hem gekalibreerd door hem 2x op te laden en weer leeg te laten lopen (lampje & video aanzetten) en daarna weer op te laden, wrs was 1x dit uitvoeren ook al goed....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark777
grappig dat mensen nog steeds de oude se gebruiken. Ik ben zelf overgestapt naar de samsung s52 omdat mijn batterij op was. Nu doe ik 4 dgn met mijn samsung :)

[ Voor 84% gewijzigd door mark777 op 12-04-2022 14:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

@mark777 Wat denk je van klein/handig die SE en heb toch IOS15 en met het oprekken zolang verantwoord is ook duurzaam.... mss nu beter een idee van mijn keuze? Dat ie ca om de dag aan de lader moet vind ik geen probleem.

[ Voor 45% gewijzigd door route99 op 12-04-2022 14:27 ]

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste

Let op:
Kijk of je post niet beter past in een van de volgende topics:Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iOS Beleid.