Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Startups
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09-2022
Afbeeldingslocatie: http://media2.intoday.in/indiatoday/images/stories//2016March/iphonese-lte_032116110802.jpg

29 maart in Nederland
24 maart geselecteerde landen (waaronder Duitsland)

Prijs: $399, in NL waarschijnlijk ca. 489.

Prijzen Apple Duitsland:
489€ 16GB
589€ 64GB

64-bit A9-processor (net als de iPhone 6S)
Nanosim
4 inch Capacitief
1136 x 640
12-megapixel rear camera
video 3840x2160 (Ultra-HD)
front camera retina flash
2gb ram
iOS 9
TouchID eerste generatie
Geen 3d touch

113gram
7,6mm hoog

Internet use iphone se:
Up to 12 hours on 3G, up to 13 hours on LTE, up to 13 hours on Wi‑Fi
Internet use iphone 6s:
Up to 10 hours on 3G, up to 10 hours on LTE, up to 11 hours on Wi‑Fi

Beginpost, later uitgebreid.

[ Voor 124% gewijzigd door Startups op 29-03-2016 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-05 09:51
Dat ziet er toch echt wel heel goed uit. Mijn HTC One M7 is aan vervanging toe en aangezien ik ook een iPad aan ga schaffen is dit toch echt best een logische keuze. Weten we ondertussen al hoeveel RAM geheugen er in zit?

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-05 12:35

Hoite

Goed verhaal

Releasedatum genoemd op stream is 24 Maart.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Startups
SavageBrother schreef op maandag 21 maart 2016 @ 18:51:
Dat ziet er toch echt wel heel goed uit. Mijn HTC One M7 is aan vervanging toe en aangezien ik ook een iPad aan ga schaffen is dit toch echt best een logische keuze. Weten we ondertussen al hoeveel RAM geheugen er in zit?
Ja, voor deze prijs gaat deze iphone weer concurreren met andere toestellen. Verwacht dat veel mensen die voor deze iphone gaan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Startups
Hoite schreef op maandag 21 maart 2016 @ 18:53:
Releasedatum genoemd op stream is 24 Maart.
In Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Eind mei pas in Nederland? Dat is erg laat.

Ik ben benieuwd naar het RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:58
Ze hebben het over een aantal landen eind maart en eind mei 110 landen.
Nederland is vast al eerder aan de beurt dan eind mei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdpolder
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-05 13:22
ik weet niet zeker of ze bedoelen dat pas eind mei de volgende groep aan de beurt is of dat eind mei 110 landen al toegang hebben, maar dat het wel steeds weer in groepen van x aantal landen gaat (dus dat het dan tussen 24 maart en eind mei in nl verkrijgbaar is)

edit: @keanu_ was mij voor

[ Voor 5% gewijzigd door sjoerdpolder op 21-03-2016 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
keanu_ schreef op maandag 21 maart 2016 @ 18:57:
Ze hebben het over een aantal landen eind maart en eind mei 110 landen.
Nederland is vast al eerder aan de beurt dan eind mei
Nee, je zag in de slide dat Apple niet bij de eind maart landen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 21:24
489€ 16GB

589€ 64GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Birdie_NL
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-05 12:13
Laat de duitse (pre)order pagina maar online komen van Apple. De gouden 64GB wordt voor mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharminepulse
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-05 21:06
Blij dat ik hiervoor mijn Iphone 6s heb teruggestuurd, kom van een 4s af. Vond zoals vele het Iphone 6s formaat te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdie_NL
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-05 12:13
Volgens Apple Duitsland: http://www.apple.com/de/iphone-se/
Vanaf 24-03 te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-05 00:31

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Vanaf 29/03 in de Nederlandse store. Zie er nog niet direct bijstaan hoeveel ram 'ie heeft. Weet iemand dat?

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

De prijs is juist, de design is juist. Nu kijken wat de full specs zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-05 09:51
Maar wat lees ik nu, tussen de 9-10 uur accu? Wat voor omstandigheden?

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-05 08:23
Het gaat wel hard met het prijsverschil tussen de VS en EU.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1900448/Tweakers.net%20plaatjes/iphone%20SE.png
bij onze Duitse vrienden.

399 wordt 489! Bijna 100 euro verschil, hoewel in de EU het natuurlijk wel de prijs inclusief btw is.
Tektoon schreef op maandag 21 maart 2016 @ 19:30:
Vanaf 29/03 in de Nederlandse store. Zie er nog niet direct bijstaan hoeveel ram 'ie heeft. Weet iemand dat?
Zowat alle specs zijn een kopie van de 6S, ik ga er dan ook vannuit dat er 2gb in zal zitten.

[ Voor 44% gewijzigd door MenN op 21-03-2016 19:48 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 21:24
En hij heeft niet de second generation touch id sensor.

dat is wel jammer.

http://www.apple.com/iphone/compare/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:55
Wat denken we van deze prijs?

489euro lijkt voor mij toch al een correctere prijs als ik die vergelijk met de iphone6 modellen..
Ik wacht nog even enkele reviews af, maar ik denk dat in combinatie met een abonnement ik deze wel zal aanschaffen.

*Voor de iphone 5s betaal je nu nog 408euro.

[ Voor 8% gewijzigd door Rubberen op 21-03-2016 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Laatst online: 23-05 00:38
Gebruik nu de Iphone 6S 64 GB en zit toch te twijfelen om over te stappen naar een deze Iphone 5SE.
Dit omdat ik kleine handen heb en de iphone 5S precies groot genoeg vind/vond.

Zal ik deze kunnen verkopen via de bekende wegen of zal Apple store ook een soort inruil/ruil actie hebben op het moment dat deze nieuwere iphone over de toonbank gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:24
CallmeGod schreef op maandag 21 maart 2016 @ 19:53:
Gebruik nu de Iphone 6S 64 GB en zit toch te twijfelen om over te stappen naar een deze Iphone 5SE.
Dit omdat ik kleine handen heb en de iphone 5S precies groot genoeg vind/vond.

Zal ik deze kunnen verkopen via de bekende wegen of zal Apple store ook een soort inruil/ruil actie hebben op het moment dat deze nieuwere iphone over de toonbank gaat.
Brengt via marktplaats / pricewatch over het algemeen meer op. Via Apple zelf krijg je slechts een schijntje terug.

Ik overweeg overigens hetzelfde te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MenN schreef op maandag 21 maart 2016 @ 19:45:
399 wordt 489! Bijna 100 euro verschil, hoewel in de EU het natuurlijk wel de prijs inclusief btw is.
Ach ja al die consumenten rechten betalen we gewoon zelf hoor, zelfde geld voor het tweede jaar garantie enz.

Het verschil is ongeveer 60,- niet verkeerd voor een jaar extra garantie zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Laatst online: 23-05 00:38
SquareOne schreef op maandag 21 maart 2016 @ 19:54:
[...]

Brengt via marktplaats / pricewatch over het algemeen meer op. Via Apple zelf krijg je slechts een schijntje terug.

Ik overweeg overigens hetzelfde te doen.
Ik zie via marktplaats rond de 600euro koers.
Daar kan je dus de Iphone 5SE 64 GB wel voor kopen.

Keuzes , Keuzes., wel jammer van de TouchID eerste generatie + de facetime camera van 1,2 MP inplaats 5MP voor de iphone 6S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharminepulse
Internet use iphone se:

Up to 12 hours on 3G, up to 13 hours on LTE, up to 13 hours on Wi‑Fi

Internet use iphone 6s:

Up to 10 hours on 3G, up to 10 hours on LTE, up to 11 hours on Wi‑Fi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eigenlijk is het enige wat je echt krijgt van de iPhone 6s de CPU en de Camera, de rest is toch wel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:58
Donstil schreef op maandag 21 maart 2016 @ 20:00:
Eigenlijk is het enige wat je echt krijgt van de iPhone 6s de CPU en de Camera, de rest is toch wel minder.
Maar goed, daar is de prijs dan ook naar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Je krijgt een kleiner scherm, zonder 3D touch en Touch ID is iets minder.
Toestel is wel handzamer, en heeft een mooier design, en is een stuk voordeliger (€260 = €35%!)

Wellicht dat het stom is om van een 4.7" 6s naar een 4" SE te gaan. Maar ik denk wel dat dit een verkooptopper gaat worden icm abonnementen.

De goedkoopste iPhone met fatsoenlijke specs is nu dus al vanaf €489 te koop tov de goedkoopste 6s €749. Scheelt toch €260 oftewel ruim €10 p/m bij een abonnement.

Dat is het verschil tussen een abonnement van rond de €30 of eentje boven de €40, denk dat dat psychologisch wel iets met mensen doet.

Voor mij gaat bovenstaand verhaal niet op aangezien ik 'm toch altijd los zou kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
keanu_ schreef op maandag 21 maart 2016 @ 20:11:
[...]

Maar goed, daar is de prijs dan ook naar..
Ja das ook weer zo.
Dit is natuurlijk puur persoonlijk.
De mindere specs niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ben toevallig in de US half april, dus neem er wel 1 mee voor mijn vrouw. Had een ander uiterlijk verwacht, maar die 5s voldoet, dus zal dit ook wel goed zijn.

Wel balen (en belachelijk) van die 16GB. Dat word dus de 100,- upgrade naar 64gb wat ze qua kostprijs minder dan 5,- kost.

Maar goed, mijn vrouw gebruikt die camera de hele dag, dus is dat wel handig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:34

Kek

3flix

Hij is vanaf 29-3 te bestellen in NL http://www.apple.com/nl/shop/buy-iphone/iphone-se dus dat duurt niet zo heel lang...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Donstil schreef op maandag 21 maart 2016 @ 20:13:

Dit is natuurlijk puur persoonlijk.
De mindere specs niet.
Design is inderdaad persoonlijk. Maar specs vallen reuze mee.
Mocht je geen preference hebben voor het formaat van het scherm/design, dan betaal je
voor een 6s dus €260 meer voor 3D Touch, 5MP front facing camera en betere Touch ID. That's about it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SquareOne schreef op maandag 21 maart 2016 @ 20:22:
[...]

Design is inderdaad persoonlijk. Maar specs vallen reuze mee.
Mocht je geen preference hebben voor het formaat van het scherm/design, dan betaal je
voor een 6s dus €260 meer voor 3D Touch, 5MP front facing camera en betere Touch ID. That's about it.
En een beter scherm (niet de grote, maar de specs), barometer, Haptic feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adarkar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-05 07:54

NSG

Je weet niks!

Echt jammer dat het scherm geen upgrade heeft gekregen, contrastwaarde is echt een stuk minder dan van de 6(s)(Plus). En geen LTE Advanced ofwel echt 4G :?

[ Voor 14% gewijzigd door NSG op 21-03-2016 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:30
Afgezien van de prijs en de specs:
Overduidelijk dat Apple hier NIET op concentreert. Of ze hadden nog heel veel iphone 5 frames over of ze hebben maar gewoon een nieuwe camera en processor ingedaan om een select groepje tevreden te houden.
Prijs is goedkoop ja, maargoed je moet toch die frames kwijt zien te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Stomp niet af, blijf slijpen

Als ze er voor deze prijs ook nog 2 GB in hebben gestopt overleeft dit device ook nog wel iOS 12..
Hoe dan ook, ik ga 'm aanschaffen. (en de iPad Pro 9.7 ook)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 18:22
Lijkt mij een mooi toestel voor een mooie prijs. Zat al een tijdje te kijken voor een vervanger van mijn iphone 5. Had mijn zinnen gezet op een iPhone 6. Ook een mooi toestel. Ik ga de voor en tegens nog eens naast elkaar leggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtenklooster
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-04 18:11
kx22 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 21:17:
Afgezien van de prijs en de specs:
Overduidelijk dat Apple hier NIET op concentreert. Of ze hadden nog heel veel iphone 5 frames over of ze hebben maar gewoon een nieuwe camera en processor ingedaan om een select groepje tevreden te houden.
Prijs is goedkoop ja, maargoed je moet toch die frames kwijt zien te raken.
Ja de frames, dat is het, Apple heeft 10 miljoen miljard frames laten maken en maar 5 miljoen miljard moederborden. Nu moeten ze die 5 miljoen miljard frames zien te slijten dus splitsen ze die ons als "upgrade" in de maag...

Blij dat de prijs zo goedkoop is!

Verder denk ik dat het een leuk toestel is voor een leuke prijs. Idd jammer dat de 1e generatie touch id erin lijkt te zitten, die van mijn vrouw haar 6s is echt 100 keer sneller en beter dan die van mijn 5s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:50
Ik denk wel dat ie goed gaat lopen. Persoonlijk ben ik ook meer voorstander van een toestel dat niet als een baksteen voelt in je broekzak, waar je perfect je on-the-move taken mee kan doen.

Trek je erop uit voor werk of vakantie of wil je media consumeren neem dan een tablet erbij.

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Ik ben heel benieuwd naar de reviews!

Als het toestel daadwerkelijk een goede accuduur heeft en 2GB RAM dan is het een fantastisch toestel. Zo niet, dan wordt mijn iPhone 4s toch vervangen door een Android.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Darks schreef op maandag 21 maart 2016 @ 22:31:
Trek je erop uit voor werk of vakantie of wil je media consumeren neem dan een tablet erbij.
Exact! Ik begrijp echt niet waarom mensen op een telefoon films willen kijken. Daar heb je toch een tablet voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
SvMp schreef op maandag 21 maart 2016 @ 23:37:
[...]

Exact! Ik begrijp echt niet waarom mensen op een telefoon films willen kijken. Daar heb je toch een tablet voor?
Niet iedereen neemt een tablet overal mee naar toe.
Vind het wel fijn om in de trein een filmpje te kijken. Nu kan dat ook prima op de SE, want vroeger keek ik ze zelfs op de 3GS.

Enige jammer is de design. 4 jaar later en nog steeds is het een langere iPhone 4 van 6 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SvMp schreef op maandag 21 maart 2016 @ 23:37:
[...]

Sinds ik een MacBook 12" heb gebruik ik mijn iPad eigenlijk niet tot nauwelijks meer.

In het vliegtuig voldoet de 12" Mac prima en als deze bij lange vluchten op is dan ga ik verder op de iPhone Plus.

Ik zie de iPad hier niet meer vervangen worden als hij defect gaat, daar voldoet een iPhone Plus eigenlijk ook wel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

kx22 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 23:43:
[...]

Enige jammer is de design. 4 jaar later en nog steeds is het een langere iPhone 4 van 6 jaar geleden.
Ook al is het design onderhand wat oud, toch vind ik het nog steeds erg geslaagd en had ook liever een iphone 6 in het design van een iphone 5. En geen camera bump is toch wel fijn.

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
kx22 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 23:43:
[...]

Niet iedereen neemt een tablet overal mee naar toe.
Vind het wel fijn om in de trein een filmpje te kijken. Nu kan dat ook prima op de SE, want vroeger keek ik ze zelfs op de 3GS.

Ik vind de iPhone 4 het beste design van Apple ooit. Ik vind het positief dat de iPhone SE dat design heeft. Ik begrijp de kritiek niet zo goed. Er is ook veel kritiek op de OnePlus X omdat deze op een iPhone 4s lijkt. De iPhone 4 straalde nog klasse uit, terwijl de 6 op een of ander goedkoop Android toestel lijkt.
Donstil schreef op maandag 21 maart 2016 @ 23:46:
[...]

Sinds ik een MacBook 12" heb gebruik ik mijn iPad eigenlijk niet tot nauwelijks meer.

In het vliegtuig voldoet de 12" Mac prima en als deze bij lange vluchten op is dan ga ik verder op de iPhone Plus.

Ik zie de iPad hier niet meer vervangen worden als hij defect gaat, daar voldoet een iPhone Plus eigenlijk ook wel voor.
Zo kan een tablet inderdaad overbodig worden. Ik vind een telefoon met de grootte die in de buurt komt van een (kleine) tablet veel te onpraktisch. Van de andere kant kan ik mij voorstellen dat een telefoon, tablet en laptop wat veel van het goede is.

Wat ik wel zou willen zien is dat tablet en telefoon meer geïntegreerd worden. De telefoon klein om te bellen, en om op straat snel wat te checken. De tablet voor serieus internet- en media-gebruik, voortdurend verbonden met de telefoon voor 3G/4G en messaging.

[ Voor 40% gewijzigd door SvMp op 21-03-2016 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
SvMp schreef op maandag 21 maart 2016 @ 23:53:
[...]

Ik vind de iPhone 4 het beste design van Apple ooit. Ik vind het positief dat de iPhone SE dat design heeft. Ik begrijp de kritiek niet zo goed. Er is ook veel kritiek op de OnePlus X omdat deze op een iPhone 4s lijkt. De iPhone 4 straalde nog klasse uit, terwijl de 6 op een of ander goedkoop Android toestel lijkt.
Tsja dat laatste is een mening.
Ik heb de 4 nooit mooi gevonden. De 5 dus ook niet. De 6 vind ik handzamer dan de 4 en 5.
Lekkerder in de hand. De 6 lijkt op een andraid toestel omdat die rondingen hebben. Dat had de aller eerste 2G en 3G ook. De 6 heeft wat meer weg van de 2 en 3g combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Design is natuurlijk persoonlijk, maar ook ik vond de 4/4s de mooiste iPhone en vind het dus ook helemaal niet erg, dat deze er op lijkt.
Meerdere mensen in mijn familie en vriendenkring lopen nog rond met een 4s of een van de 5-serie modellen, niet, omdat ze het geld voor een 6/6s of zelfs 6(s)+ niet hebben, maar omdat ze niet zoveel met hun telefoon bezig zijn en dus geen grotere telefoon willen. Die zullen zeker blij zijn met dit model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
kx22 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 23:57:
[...]

Tsja dat laatste is een mening.
Ik heb de 4 nooit mooi gevonden. De 5 dus ook niet. De 6 vind ik handzamer dan de 4 en 5.
Lekkerder in de hand. De 6 lijkt op een andraid toestel omdat die rondingen hebben. Dat had de aller eerste 2G en 3G ook. De 6 heeft wat meer weg van de 2 en 3g combinatie.
Het is idd een mening dat is waar.
Ik vond de overstap gewaagd van Apple: Mijn collega had een iPhone 6 toen deze net uit was, en ik kan mij nog herinneren dat ik mijn verbazing uitsprak over het feit dat hij nu een Android had gekocht 8)7
Ik denk dat de SE heel populair gaat worden, maar voor mensen die het toestel niet mooi vinden is er nog altijd de iPhone 6. Al met al lijkt het mij een slimme zet van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Marly schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 00:02:
Design is natuurlijk persoonlijk, maar ook ik vond de 4/4s de mooiste iPhone en vind het dus ook helemaal niet erg, dat deze er op lijkt.
Meerdere mensen in mijn familie en vriendenkring lopen nog rond met een 4s of een van de 5-serie modellen, niet, omdat ze het geld voor een 6/6s of zelfs 6(s)+ niet hebben, maar omdat ze niet zoveel met hun telefoon bezig zijn en dus geen grotere telefoon willen. Die zullen zeker blij zijn met dit model.
Je verwoord het perfect.
Mensen die geen grotere telefoon willen en niet zo heel veel ermee bezig zijn, waarom zouden ze dan niet gewoon een 5s kopen? Als je er niet heel veel op doet heeft dat processorkracht ook geen nut.
Ik denk dat Apple met de SE wilt kijken/testen hoe groot die markt daadwerkelijk is. Maakt die 0,7" echt uit? Gaan nu in totaal meer mensen een iPhone kopen of blijft het totaal gelijk?

Wel leuk voor de gebruikers, maar heb het idee dat Apple meer zichzelf hiermee in de vingers snijdt.

Als de 5s kapot was gegaan, zouden de meeste iPhone gebruikers toch overstappen naar 6. Zijn weinig mensen die de overstap maken naar android vanwege 0,7"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-02 23:15
Dit word hem! Zodra mogelijk bestel ik deze. (Abbo loopt tot april)
Ik wil alleen zekerheid dat er 2gig Ram in zit. En wil weten wat de resultaten zijn van de accutest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Laatst online: 29-05-2021
Nou, er zullen mogelijk wel niet zoveel méér mensen in totaal nu een iPhone gaan kopen, maar ik denkt wél, dat een aantal mensen uit de in mijn eerdere post genoemde groep nu 'eindelijk' eens hun oude iPhone gaan vervangen. En dan niet zozeer vanwege de processor, dat maakt voor hun hoofdzakelijk gebruik: Facebook, Twitter, WhatsApp en email, idd niets uit en 't boeit ze dan ook niet, maar wél voor de betere camera, de meeste hebben n.l. kinderen of zelfs al kleinkinderen. ;)
En zo'n nieuw toestel heeft dan ook weer een verse batterij en is weer een aantal jaren verzekerd van updates, dus ook voor een 'lichte' gebruiker wel genoeg goede redenen, om eindelijk eens afscheid te nemen van die trouwe 4s of 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirWInsalot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:59
Begrijp ik het nou goed?
De Touch-ID sensor in de SE is niet de ''nieuwste'' (6s) maar die van de 5S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

SirWInsalot schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 02:15:
Begrijp ik het nou goed?
ja, dat staat ook op de website.....

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:36

pdavie2311

Live life to the fullest..

Het enige wat mij doet twijfelen, is de touch id..rest mis ik niks tov mijn 6s...

- frontcamera gebruik ik nooit
- 64GB heb ik nu ook..
- niet volledig 4G? Zit 80% op WiFi van de tijd. Rest snel zat voor wat ik doe..

Maar dan wel weer een handzamer model in de broek en hand..

Maar als de iPhone 7 weer wat kleiner is door kleinere bezels bijv is dat ook weer een optie..tussen de se en 6s, zo een formaat zou prima zijn denk ik voor mij../

Edit..ik zeg het bij iedere release van Apple..Ik schaam me dat ik me druk maak om deze dingen met alle ellende in de wereld..Te zot voor woorden eigenlijk..:-(

[ Voor 15% gewijzigd door pdavie2311 op 22-03-2016 07:24 ]

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
SirWInsalot schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 02:15:
Begrijp ik het nou goed?
Als dat zo is, weet ik nog niet of ik ga "upgraden" naar de SE. Heb nu een 6 en wil graag een kleinere. Maar had gehoopt op de razendsnelle TouchID van de 6S, of op zijn minst de prima werkende van de 6.

Ik gebruik mijn iPhone vaak voor korte dingen als snel een berichtje sturen, iets opzoeken, etc. Een traag werkende TouchID zou ik mij flink aan storen.

Ook dat het scherm hetzelfde is, valt me wat tegen. Zoals bij de iPhone 6 en iPad Air 2 ligt het display echt tegen het glas aan, zonder ruimte ertussen. Dit ziet er een stuk beter uit dan de oudere apparaten en viel mij direct op toen ik mijn 6 voor het eerst aanzette.
Fietsbel schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 02:19:
[...]

ja, dat staat ook op de website.....
Waar zie jij dat? Ik vind alleen dat de omschrijving van TouchID gelijk is aan die van de iPhone 6. En niet de "second-generation" van de 6S.

[ Voor 15% gewijzigd door TKroon op 22-03-2016 09:12 ]

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:12
TKroon schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:09:
[...]

Als dat zo is, weet ik nog niet of ik ga "upgraden" naar de SE. Heb nu een 6 en wil graag een kleinere. Maar had gehoopt op de razendsnelle TouchID van de 6S, of op zijn minst de prima werkende van de 6.

Waar zie jij dat? Ik vind alleen dat de omschrijving van TouchID gelijk is aan die van de iPhone 6. En niet de "second-generation" van de 6S.
De iPhone 6 heeft dezelfde TouchID sensor als de iPhone 5s. Dus daar ga je geen verschil in merken. Over het scherm durf ik niets te zeggen, maar ik denk dat de CPU de telefoon zo ontzettend snel maakt. (waarschijnlijk sneller dan de 6s ivm minder pixels om aan te sturen) dat ik denk dat je de mindere(!) schermkwaliteit voor lief kunt nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef2
Er is een foto opgedoken van een AnTuTu benchmark die bevestigd dat de iPhone 2GB RAM heeft.

Linkje: http://static.apparata.nl/images/2016/iphone-benchmark.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

steef2 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:45:
Er is een foto opgedoken van een AnTuTu benchmark die bevestigd dat de iPhone 2GB RAM heeft.

Linkje: http://static.apparata.nl/images/2016/iphone-benchmark.jpg
De 64 GB variant iig 2 GB dus als ze de hardware daadwerkelijk al ter beschikking hebben voor benchmarks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
steef2 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:40:
[...]

De iPhone 6 heeft dezelfde TouchID sensor als de iPhone 5s. Dus daar ga je geen verschil in merken. Over het scherm durf ik niets te zeggen, maar ik denk dat de CPU de telefoon zo ontzettend snel maakt. (waarschijnlijk sneller dan de 6s ivm minder pixels om aan te sturen) dat ik denk dat je de mindere(!) schermkwaliteit voor lief kunt nemen.
Ah, het snelheidsverschil zit hem puur in de A8 t.o.v. de A7 van de 5S. Dan vind ik het geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:36

pdavie2311

Live life to the fullest..

Maar wel meer mensen dus die hun 6s gaan ruilen voor de SE? Puur ook om het formaat en gemak?

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:05
Ik wacht nog even de benchmarks af maar zit zeker wel de twijfelen om mijn 6s 64GB in te ruilen voor de SE 64GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

TKroon schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:09:
[...]

[...]

Dat staat er inderdaad, dus dan is het logisch dat het niet de second gen is...., je herhaalt m;n punt.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Fietsbel schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:09:
[...]

Dat staat er inderdaad, dus dan is het logisch dat het niet de second gen is...., je herhaalt m;n punt.
Omdat ik geen tekstuele vergelijking had met de 5S. Daarnaast omdat voor mijn gevoel ook de sensor van de 6 anders was t.o.v. de 5S, maar dat blijkt dus door de A8 te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-01-2022

Y.Y.Eagle

Black&White

Ik heb de iPhone 5 als sinds november 2012 en die gebruik ik nog steeds. Als ik de iPhone SE neem ga ik er zeker dik op vooruit qua specificaties. Maar dan heb ik nog steeds dezelfde iPhone in mijn handen. Als het nu een een kleine iPhone 6 was, had ik de iPhone SE graag willen kopen. Heb de iPhone nu al 3,5 jaar, wil niet nog 3 jaar met een zelfde iPhone rond lopen. Is wel een keer genoeg. Maar heb ook geen ander optie als ik een 4 inch iPhone wil. De iPhone 7 wordt minimaal net zo groot als de 6. De iPhone SE is voor mij dus een teleurstelling. Jammer! Weet niet wat ik ga doen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:51
Y.Y.Eagle schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:19:
Ik heb de iPhone 5 als sinds november 2012 en die gebruik ik nog steeds. Als ik de iPhone SE neem ga ik er zeker dik op vooruit qua specificaties. Maar dan heb ik nog steeds dezelfde iPhone in mijn handen. Als het nu een een kleine iPhone 6 was, had ik de iPhone SE graag willen kopen. Heb de iPhone nu al 3,5 jaar, wil niet nog 3 jaar met een zelfde iPhone rond lopen. Is wel een keer genoeg. Maar heb ook geen ander optie als ik een 4 inch iPhone wil. De iPhone 7 wordt minimaal net zo groot als de 6. De iPhone SE is voor mij dus een teleurstelling. Jammer! Weet niet wat ik ga doen nu.
Kan me juist heel goed voorstellen dat Apple er bij de iPhone 7 voor kiest om ook een 4" variant uit te brengen als de SE goed blijkt te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Enerzijds inderdaad jammer dat het hetzelfde design is. Aan de andere kant is de SE daardoor wel goedkoop geworden. Ik heb nu anderhalf jaar de 6 en heb de 5S altijd mooier gevonden. Die lelijke strepen op de achterkant van de 6, de uit-stekende camera.... Voor mij persoonlijk is het prima dat de SE hetzelfde is als de 5S, een (mooi?) nieuw design komt weer met de 7, en dat zouden ze nooit in gaan leiden met een "budget"-iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:10
Ben erg benieuwd naar de SE gewoon dus een 6s in een klein jasje, design ben ik ook erg over te spreken.
En ook geen uitstekende camera dus. het gemis van 3d touch maakt niet uit.

Wellicht dat ik dus van een 6 naar een SE ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Laatst online: 26-05 21:54
Ik heb ook nog steeds de iPhone 5, vooral door het formaat. De iPhone 5 voldoet nog steeds in snelheid, alleen irriteer ik me aan de batterij. Rond 1 uur middags is de batterij al leeg. Ik wacht dus even de batterij performance van de nieuwe iPhone SE af. Daarnaast vind ik het jammer dat er verder weinig vernieuwing is aan de SE. Snelheid is prima, TouchID is handig maar niet een spectaculaire feature voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

M'n 5S is van eind 2013 en doe zo'n 2,5 tot 3 jaar met een iPhone, maar had de upgrade-plannen in de ijskast gezet vanwege steeds groter wordende formaat van de telefoons: geen behoefte aan, want ik heb geen grote handen, gebruik hem voor muziek/runkeeper/soms wat twitter&nieuws niet als mediakijkding en cargo-broeken doe ik niet meer aan ;) Dus ben wel blij met de SE:
- idem formaat als de 5S: in broekzakken te stoppen, met 1 hand te bedienen
- hoesjes en co van de 5(S)-serie passen
- wel up to date hardware, afgezien van touch ID (niet zo boeiend imho)
- prijs voor de 64 GB (589) is lager dan voor mijn 16 GB 5S (699) :o
(NFC voor Apple Pay is leuk, maar geen must have omdat het hier nog niet actief is)
(3D-touch boeit me niet)

De vraag is ook wat een eventuele 7 nog gaat brengen aan vernieuwingen..en die zal toch wel weer van het grotere formaat zijn. Dus zover ik het zie wordt de SE mijn volgende foon :)

[ Voor 4% gewijzigd door 2Dutch op 22-03-2016 11:48 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 16:47

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Heeft deze nou wel of geen optische beeldstabilisatie in de camera? De 6s heeft het niet, maar de 6s plus wel. Ik ga er vanuit dan ook deze 5se geen OIS heeft, maar misschien verrast Apple ons.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharminepulse
Gaan we denk ik pas weten als iemand 'm echt in handen heeft. Of de telefoon ook 2 GB aan RAM heeft vind ik ook nog steeds onduidelijk, verschillende websites spreken elkaar tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 16:47

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

http://www.apple.com/nl/iphone/compare/

Hier staat geen OIS voor de 5se. Jammer.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 362752

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-02 09:25
Ik sta op het punt mijn Vodafone abonnement te verlengen. Heb een 2-jaars verlenging van Red op het oog. Prijs i.c.m. een 5S (16 GB), zonder bijbetaling: 29 euro per maand. Voor een SE is de eerste prijs nu bekend, bij mobiel.nl: hetzelfde abonnement, maar dan met een SE 16 GB: 44 euro per maand. Dat is 24x15=360 euro duurder dan een 5S. Niet echt een aanbieding die je over de streep trekt.... En al helemaal niet reëel als het huidige prijsverschil tussen een 5S (379) en een SE (489) bekijkt. Je betaalt 360 euro meer voor een toestel dat slechts 110 euro duurder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Frank S schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:30:
Ik sta op het punt mijn Vodafone abonnement te verlengen. Heb een 2-jaars verlenging van Red op het oog. Prijs i.c.m. een 5S (16 GB), zonder bijbetaling: 29 euro per maand. Voor een SE is de eerste prijs nu bekend, bij mobiel.nl: hetzelfde abonnement, maar dan met een SE 16 GB: 44 euro per maand. Dat is 24x15=360 euro duurder dan een 5S. Niet echt een aanbieding die je over de streep trekt.... En al helemaal niet reëel als het huidige prijsverschil tussen een 5S (379) en een SE (489) bekijkt. Je betaalt 360 euro meer voor een toestel dat slechts 110 euro duurder is.
Reken eens met een sim-only en het toestel los aanschaffen. Welk toestel heb je nu? Kun je ook nog verkopen/inruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
Sim only is voor de 3GB + onbeperkt bellen bundel ook 29 euro per maand (je krijgt de 5S in dit geval dus écht gratis). Koop je daar een SE bij, dan ben je dus 489 euro meer kwijt. Pak je het toestel in de bundel, dan betaal je 360 euro meer. Op zich is het abonnement+SE dus een goede deal, al verhoudt het zich niet tot de aanbieding i.c.m. de 5S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle
  • Laatst online: 02-01-2022

Y.Y.Eagle

Black&White

PhuSioN schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:22:
[...]

Kan me juist heel goed voorstellen dat Apple er bij de iPhone 7 voor kiest om ook een 4" variant uit te brengen als de SE goed blijkt te lopen.
Apple kennende introduceren ze gewoon een iPhone 7 en 7+met dezelfde formaten als de 6s en 6s+. Ik weet bijna 100% zeker dat ze niet met een nieuwe 4" inch iPhone komen. Dus moet ik of een iPhone SE nemen met dezelfde uiterlijk als mijn huidige en loop ik dan misschien totaal 8 jaar met hetzelfde uiterlijk (4 met huidige en 4 met de SE), dat kan ik niet aanzien denk ik. Hopelijk verrast de iPhone 7 mij.
TKroon schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:23:
[...]

Enerzijds inderdaad jammer dat het hetzelfde design is. Aan de andere kant is de SE daardoor wel goedkoop geworden. Ik heb nu anderhalf jaar de 6 en heb de 5S altijd mooier gevonden. Die lelijke strepen op de achterkant van de 6, de uit-stekende camera.... Voor mij persoonlijk is het prima dat de SE hetzelfde is als de 5S, een (mooi?) nieuw design komt weer met de 7, en dat zouden ze nooit in gaan leiden met een "budget"-iPhone.
Als het uiterlijk op de iPhone 6 zou lijken had ik hem gekocht.
Gangster93 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:26:
[...]

Ik heb ook nog steeds de iPhone 5, vooral door het formaat. De iPhone 5 voldoet nog steeds in snelheid, alleen irriteer ik me aan de batterij. Rond 1 uur middags is de batterij al leeg. Ik wacht dus even de batterij performance van de nieuwe iPhone SE af. Daarnaast vind ik het jammer dat er verder weinig vernieuwing is aan de SE. Snelheid is prima, TouchID is handig maar niet een spectaculaire feature voor mij.
Ik doe een dag met mijn batterij. Ik heb dan ook heel veel instellingen veranderd; beweging uit, ververs op achtergrond uit etc. Mijn iPhone 5 voldoet nog prima. Alleen ben toe aan iets nieuws, een betere camera, snellere processor en een ander uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef2
De 5S is ondertussen al drie jaar oud. De SE al dertien uur.. Vandaar dat de prijzen niet reëel zijn. Ik denk dat als je een maand wacht de prijs verschillen veel minder zijn, mede doordat de 5S nu niet meer verkocht wordt via Apple dus de telecomaanbieders hun voorraden kwijt willen raken en deze willen vullen met de SE. Misschien is een sim-only met een nieuwe telefoon (SE) in jouw geval een verstandige keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Frank S schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:38:
Sim only is voor de 3GB + onbeperkt bellen bundel ook 29 euro per maand (je krijgt de 5S in dit geval dus écht gratis). Koop je daar een SE bij, dan ben je dus 489 euro meer kwijt. Pak je het toestel in de bundel, dan betaal je 360 euro meer. Op zich is het abonnement+SE dus een goede deal, al verhoudt het zich niet tot de aanbieding i.c.m. de 5S.
Het is meer dat de 5S goedkoop is dan de SE duur. Ik zou de 5S persoonlijk niet overwegen. Het is een goed toestel, maar wel al enkele jaren oud. Als je plant er nog enkele jaren mee te doen, koop dan de SE. Persoonlijke noot: Vodafone vind ik erg duur. 3 GB data en onbeperkt bellen voor 29 euro per maand.... Kijk eens naar KPN, mocht je dat thuis ook hebben, wordt je bundel verdubbeld en krijg je ook nog eens 5 euro korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
Ik wil niet in een discussie verzanden over welke provider of welke bundel nu het meest aantrekkelijk is, maar op zich is een prijs van 489 voor de SE heel schappelijk, ook als je het afzet tegen de 379 voor de 5S, die inderdaad al wat jaren op de markt is. Je kunt je echter afvragen wat je functioneel meer krijgt voor een SE t.o.v. de 5S. Maar de aanbieding voor de 5S is al een paar weken beschikbaar; natuurlijk is dat niet oneindig, want de voorraad 5S raakt een keer op. Ze je de combinatie SE+abo af tegen 5S+abo en weegt dat af tegen wat je er écht meer voor krijgt, dan vrees ik dat de verkopen van de SE pas echt op gang komen als de 5S uitverkocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaMaZitten
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 13:54
Laten dat voor mij nou net de twee belangrijkste componenten zijn. :)

Daarbij vind ik het design van de iPhone 4/5 serie ook nog eens aantrekkelijker, dus win-win voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-05 07:54

NSG

Je weet niks!

Dat klopt niet nee, hier is duidelijk te zien dat er geen 4G LTE advanced ondersteunig is, dus geen echt 4G wat door KPN 4G+ wordt genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharminepulse
Als jullie het hele twitterbericht hadden gelezen werd dit zelf nog door KPN ontkracht..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Pharminepulse schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:18:
Als jullie het hele twitterbericht hadden gelezen werd dit zelf nog door KPN ontkracht..
Als je naar de tijden had gekeken had je gezien dat ik postte voordat KPN dat deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Belachelijk! Het viel mij de laatste tijd wel op dat er flink met de 5S werd gestunt. De abonnementsprijzen icm. een 5S waren idioot laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 341688

ik ga hem halen mooi moment om te upgraden vanaf mijn nu al gammele 4s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-05 11:40
Zelf ook wel positief verrast, vooral door de prijs totdat ik de EU prijs zag en dacht jammer.. Wat ik niet begrijp om een voorbeeld te geven. Sony kondigd de VR voor 399$ maar ook gewoon 399€. Wat maakt het dan dat Apple er 80 bovenop gooit? Ik snap de btw etc. Maar waarom dan ene bedrijf wel en de ander niet.

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-05 14:13
Pukson schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:05:
Zelf ook wel positief verrast, vooral door de prijs totdat ik de EU prijs zag en dacht jammer.. Wat ik niet begrijp om een voorbeeld te geven. Sony kondigd de VR voor 399$ maar ook gewoon 399€. Wat maakt het dan dat Apple er 80 bovenop gooit? Ik snap de btw etc. Maar waarom dan ene bedrijf wel en de ander niet.
Niet alleen BTW, ook de thuiskopieheffing die hier in NL geldt.
Ook niet te vergeten: de omrekenkoers (die momenteel wel beter is voor ons volgens mij?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-05 11:40
Koers is in het voordeel voor ons, tja die thuiskopieheffing is dat niet een euro of 6? En word die er niet gewoon nog bijgerekend bij aankoop? Gaat mij erom dat het ene bedrijf gewoon de $ veranderd in € terwijl de ander gewoon een som geld bovenop doet

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NSG schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:10:
[...]

Dat klopt niet nee, hier is duidelijk te zien dat er geen 4G LTE advanced ondersteunig is, dus geen echt 4G wat door KPN 4G+ wordt genoemd.
KPN is het niet met je eens.

https://twitter.com/KPNwebcare/status/712263717577220097

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Pukson schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:15:
Koers is in het voordeel voor ons, tja die thuiskopieheffing is dat niet een euro of 6? En word die er niet gewoon nog bijgerekend bij aankoop? Gaat mij erom dat het ene bedrijf gewoon de $ veranderd in € terwijl de ander gewoon een som geld bovenop doet
Je klaagt aan de verkeerde plaats.

Ik ben benieuwd hoelang de life cycle van deze iPhone SE is. Zal deze snel vervangen gaan worden?
Op het ogenblik ben ik hem geneigt te kopen voor mijn vrouw als cadeautje. De betere camera is toch wel waarvoor we het doen.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
Ik schat dat de SE minder snel een opvolger krijgt aangezien ze juist afgestapt zijn van een nummer bij dit model. Bijvoorbeeld een upgrade in september met de iPhone 7 zie ik niet gebeuren.
Ik gok er eigenlijk op dat als de SE een succes wordt Apple de 4" weer terug brengt in de normale line-up. Dus dat de iPhone 8 ofzo gewoon in 4" 4,7" en 5,5" beschikbaar komt.

Maar dan nog, met de A9 kan je echt nog heel wat jaartjes vooruit, ik zie de SE nog niet snel te langzaam worden voor iOS in de komende 3/4 jaar. Gewoon aanschaffen als je op dit moment een nieuwe kleine iPhone wilt.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nou dat komt oa door de Consumenten rechten binnen de EU. Je krijgt hier langer garantie maar eigenlijk betaal je daar gewoon zelf voor natuurlijk.

De kale iPhone prijs (Vs is zonder Tax) * btw brengt je op €429,- trouwens. Voor €60,- meer heb je een tweede jaar garantie, betere voorwaarden, sociale voorzieningen die door de btw betaald worden en noem het maar op.

Alleen naar de prijs kijken van producten en dan de hele wereld gelijk trekken is wat mij betreft wat kortzichtig. Een brood kost ook niet overal even veel, jou werk is hier ook duurder dan in Azië. Enz enz.

Sony is verder wel een behoorlijk slecht voorbeeld trouwens. Die leveren dus €29,- in per verkochte VR bril als je de US prijs als maatstaf neemt en ongekend naar de EU. Maar goed met Sony gaat het behalve de Game afdeling dan ook niet echt fantastisch 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Voor 39 euro heb je bij Vodafone (voorjaarsdeals via coolblue) ook een 6s, dus ik zou niet verbaasd zijn als de prijzen van abonnementen een stuk lager uitpakken wanneer de iPhone SE straks gewoon volop verkrijgbaar is. 44 euro kan, gelet op de prijzen van de 6s abonnementen, geen reële prijs zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:49
Het is lastig te doorgronden en ook Microsoft en Google flikken hetzelfde geintje. Ergens vorig jaar is het misgegaan tussen de US en EU wat betreft Electronics. De LG 5X was inde US bij de launch $379 en hier €489. De Surface tablet zelfde laken in pak, ook die zijn hier in de US goedkoper. Het kan niet alleen met zogenaamd tax te maken hebben, immers tot 2 jaar geleden was US dollar prijs = EU euro prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MenN
Het is inderdaad snel gegaan met die dollar--euro prijs. Twee jaar terug was 1 euro nog zo'n 1,39 dollar waard, vandaag is het 1,12 dollar
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1900448/Tweakers.net%20plaatjes/Euro%3Adollar%20koers.png
Een verschil van pak m beet 25 cent.

$399,- retail is zeg maar met 10% tax in de USA zo'n $439.
kijken we naar de wisselkoers van 2 jaar terug:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1900448/Tweakers.net%20plaatjes/koers.png
Dan zien we dat 1 euro 0,7247 dollar is. Dus komen we uit op een prijs van ongeveer €318 (439*0,7247) voor een iPhone in de USA.

kijken we vandaag naar de prijs(1Dollar = 0,89 euro) zien we dat we in de vs (439*0,89) €390 zouden dokken.
kijk je dan naar wat een Europese prijs zou zijn afgaande op een wisselkoers kom je uit op (399*0,89*1,21) €429,- Altijd nog een verschil van 60 euro bij een retail prijs van €489,- Daar zullen ook nog andere zaken bij komen wat betreft import heffing, en thuiscopieheffing van €3,50, een jaar extra garantie ect ect. Dus het verschil is wel te verklaren, maar maakt het niet leuker voor ons. In de jaren met een hoge koers(2011 was euro/doller zelfs 1,49) werden die extra kosten daarmee gedekt maar met de huidige koers zie je het wel terug op het prijskaartje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MenN schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 22:36:
Het is inderdaad snel gegaan met die dollar--euro prijs. Twee jaar terug was 1 euro nog zo'n 1,39 dollar waard, vandaag is het 1,12 dollar
[afbeelding]
Een verschil van pak m beet 25 cent.

$399,- retail is zeg maar met 10% tax in de USA zo'n $439.
kijken we naar de wisselkoers van 2 jaar terug:
[afbeelding]
Dan zien we dat 1 euro 0,7247 dollar is. Dus komen we uit op een prijs van ongeveer €318 (439*0,7247) voor een iPhone in de USA.

kijken we vandaag naar de prijs(1Dollar = 0,89 euro) zien we dat we in de vs (439*0,89) €390 zouden dokken.
kijk je dan naar wat een Europese prijs zou zijn afgaande op een wisselkoers kom je uit op (399*0,89*1,21) €429,- Altijd nog een verschil van 60 euro bij een retail prijs van €489,- Daar zullen ook nog andere zaken bij komen wat betreft import heffing, en thuiscopieheffing van €3,50, een jaar extra garantie ect ect. Dus het verschil is wel te verklaren, maar maakt het niet leuker voor ons. In de jaren met een hoge koers(2011 was euro/doller zelfs 1,49) werden die extra kosten daarmee gedekt maar met de huidige koers zie je het wel terug op het prijskaartje.
Hee goed opgelet man, twee post hierboven zei ik nog hetzelfde 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-04 13:42
Heeft iemand een idee wanneer we deze SE ergens kunnen bekijken/testen? Ik zit er namelijk aan te denken om mijn huidige Xperia Z enkel in de auto nog te gebruiken met z'n 5" scherm (is met zijn 3 jaar ook al op leeftijd ;) ) en een iPhone is het enige dat ik nog ontbreek in het Apple gamma.

Mijn grootste schrik voor deze betaalbare smartphone zit hem in het volgende: het typen van berichten op een 4" scherm. Ik had er ook al last mee met een S3 mini die ik eerst had. Dat was ook de reden waarom ik per se een groter scherm wou... Alleen is het prijsverschil tussen de SE en de 6s of 6s plus wel stevig...

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (late 2014) |  Retina MacBook Pro 13" (2017) SG |  Apple TV 4 |  Airport Time Capsule 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Ik gok een paar dagen geduld voor ifixit, arstechnica en de andere grote sites een review doen hierover.
Ben ook wel geïnteresseerd.
Vooral in de batterijduur eigenlijk.

Battle.net: NagaByrd#2844

Pagina: 1 2 ... 22 Laatste

Let op:
Kijk of je post niet beter past in een van de volgende topics:Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iOS Beleid.