Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[iPhone SE] Ervaringen & discussie

Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste
Acties:

• Milo44
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 17-08 13:41
Heb mijn SE (64GB) nu sinds de release, maximale batterij percentage zit nu op 88%.
Hij werkt in principe nog goed, ik gebruik de telefoon niet super intensief, maar hij begint wel wat kwaaltjes te krijgen...
Zo loopt facetime tegenwoordig direct vast zodra de verbinding gelegd is, kan dus niet meer facetimen.
En als ik WhatsApp een tijdje niet gebruik hebt en ik open hem weer, duurt het vaak erg lang voordat WhatsApp weer verbind (krijg lang de melding "Verbinden" te zien).
Eerste gedachten is slechte wifi verbinding, heb ik naar gekeken met de volgende punten:

- Router nieuwe firmware gegeven en opnieuw ingesteld
- 2,4/5ghz signaal gebruikt
- Netwerkinstellingen opnieuw ingesteld op de telefoon
- Nieuwe wireless router gebruikt

Helaas gaven alle bovenstaande dingen geen oplossing, dus ik denk dat er toch iets in het toestel kapot is...
Of kan de batterij hier een oorzaak van zijn? Lijkt me niet toch?

Aangezien ik vrees voor een opvolger van de SE, komen de volgende 2 vragen in mij op:

- Straks overstappen naar een 6S/7/8?
- Of batterij laten vervangen en nog even met het toestel doorgaan en hopen op een opvolger.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
@Milo44 ook op 4g ? indien je een data ab hebt, zou ik geen WiFi meer gebruiken en dit gewoon uit laten.
bijv. alleen met WiFi verbinden als je thuis via je tel Netflix gaat gebruiken, of andere dingen die veel data verbruiken. of met updaten

Hackus wijzigde deze reactie 19-11-2018 11:58 (3%)

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• Milo44
Hackus schreef op maandag 19 november 2018 @ 11:58:
@Milo44 ook op 4g ? indien je een data ab hebt, zou ik geen WiFi meer gebruiken en dit gewoon uit laten.
bijv. alleen met WiFi verbinden als je thuis via je tel Netflix gaat gebruiken, of andere dingen die veel data verbruiken. of met updaten
Idd een goede, ga ik eens proberen. Ik heb 5GB aan data waar ik nauwelijks iets van gebruik, en als ik iets verbruik is het streamen via Spotify.

Rest de vraag nog: Kom ik nog in aanmerking met de SE om de batterij te laten vernieuwen?
Zoja, is dat ook de moeite waard als de batterij nog een restcapaciteit heeft van 88%?
Lijkt me wel voor die €29? Hij doet er ongelooflijk lang over om de laatste 5/6% naar 100% op te laden.
En ik kan net geen 2 dagen meer doen met een batterij lading.

• Hackus
  • Niet online
Milo44 schreef op maandag 19 november 2018 @ 12:12:
[...]

Idd een goede, ga ik eens proberen. Ik heb 5GB aan data waar ik nauwelijks iets van gebruik, en als ik iets verbruik is het streamen via Spotify.

Rest de vraag nog: Kom ik nog in aanmerking met de SE om de batterij te laten vernieuwen?
Zoja, is dat ook de moeite waard als de batterij nog een restcapaciteit heeft van 88%?
Lijkt me wel voor die €29? Hij doet er ongelooflijk lang over om de laatste 5/6% naar 100% op te laden.
En ik kan net geen 2 dagen meer doen met een batterij lading.
Lijkt me de 29,- wel waard (t/m eind dec) het beste is te laden tussen +- 25 en 80% niet van onder de 20% naar volle 100%

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 16-08 16:25
Milo44 schreef op maandag 19 november 2018 @ 11:30:
Heb mijn SE (64GB) nu sinds de release, maximale batterij percentage zit nu op 88%.
Hij werkt in principe nog goed, ik gebruik de telefoon niet super intensief, maar hij begint wel wat kwaaltjes te krijgen...
Zo loopt facetime tegenwoordig direct vast zodra de verbinding gelegd is, kan dus niet meer facetimen.
En als ik WhatsApp een tijdje niet gebruik hebt en ik open hem weer, duurt het vaak erg lang voordat WhatsApp weer verbind (krijg lang de melding "Verbinden" te zien).
Eerste gedachten is slechte wifi verbinding, heb ik naar gekeken met de volgende punten:

- Router nieuwe firmware gegeven en opnieuw ingesteld
- 2,4/5ghz signaal gebruikt
- Netwerkinstellingen opnieuw ingesteld op de telefoon
- Nieuwe wireless router gebruikt

Helaas gaven alle bovenstaande dingen geen oplossing, dus ik denk dat er toch iets in het toestel kapot is...
Of kan de batterij hier een oorzaak van zijn? Lijkt me niet toch?
Lijkt mij zeker ook niet. Mijne - ook sinds de release - zit nu op 91% en ik ervaar nog totaal geen problemen. Twee dagen gebruik voor 'ie weer aan de oplader moet.

Maar, heb je je telefoon al eens gebackupt, teruggezet naar factory default en backup teruggezet? Bij mij had ik een paar maanden geleden dat 'ie spontaan aanzienlijk warmer werd en meer ging verbruiken (nauwelijks een dag op 1 acculading) - en die procedure lostte het probleem compleet op.

• Milo44
Hackus schreef op maandag 19 november 2018 @ 12:23:
[...]

Lijkt me de 29,- wel waard (t/m eind dec) het beste is te laden tussen +- 25 en 80% niet van onder de 20% naar volle 100%
Dat is eigenlijk juist niet wat ik doe. Ik probeer juist zo ver mogelijk leeg en dan weer volledig vol te laten.
Nadat mijn batterij vervangen is ga ik het 25-80% trucje maar eens toepassen, bedankt!
vanaalten schreef op maandag 19 november 2018 @ 12:48:
[...]

Lijkt mij zeker ook niet. Mijne - ook sinds de release - zit nu op 91% en ik ervaar nog totaal geen problemen. Twee dagen gebruik voor 'ie weer aan de oplader moet.

Maar, heb je je telefoon al eens gebackupt, teruggezet naar factory default en backup teruggezet? Bij mij had ik een paar maanden geleden dat 'ie spontaan aanzienlijk warmer werd en meer ging verbruiken (nauwelijks een dag op 1 acculading) - en die procedure lostte het probleem compleet op.
Nee, nog niet gebackupt en terug gezet, ga ik ook eens toepassen zodra er een nieuwe batterij in zit!

Bedankt voor de reponse!

EDIT: Ik zit eventjes te kijken voor die batterij vervanging. Wordt het aangeraden om dat bij een ECHTE Apple store te doen of kan het ook bij (geautoriseerde) resellers?
Er zit er namelijk eentje bij mij in de buurt die de Apple site, maar maakt het nog uit?

Milo44 wijzigde deze reactie 19-11-2018 13:10 (14%)

• Hackus
  • Niet online

• fmb
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23:43
Milo44 schreef op maandag 19 november 2018 @ 13:04:
[...]

Dat is eigenlijk juist niet wat ik doe. Ik probeer juist zo ver mogelijk leeg en dan weer volledig vol te laten.
Nadat mijn batterij vervangen is ga ik het 25-80% trucje maar eens toepassen, bedankt!

[...]

Nee, nog niet gebackupt en terug gezet, ga ik ook eens toepassen zodra er een nieuwe batterij in zit!

Bedankt voor de reponse!

EDIT: Ik zit eventjes te kijken voor die batterij vervanging. Wordt het aangeraden om dat bij een ECHTE Apple store te doen of kan het ook bij (geautoriseerde) resellers?
Er zit er namelijk eentje bij mij in de buurt die de Apple site, maar maakt het nog uit?
Ik heb een maand geleden de accu van een SE vervangen en daarvoor toen een afspraak gemaakt bij de Apple Store via https://getsupport.apple.com/ . Nadeel is wel dat je maar een week vooruit kan plannen (en als ze vol zitten dus elke dag/week opnieuw moet kijken of er een plekje is...)

Bij een reseller kan dit ook, maar dan betaal je meer dan 29 euro, die brengen nog aanvullende kosten in rekening.

• Milo44
Dan denk ik dat ik eventjes een retourtje Amsterdam ga doen.
Geef ik hem wel ff af bij de Apple Store itself ipv bij een reseller.

• fmb
Milo44 schreef op maandag 19 november 2018 @ 13:23:
Dan denk ik dat ik eventjes een retourtje Amsterdam ga doen.
Geef ik hem wel ff af bij de Apple Store itself ipv bij een reseller.
Dit viel me wel wat tegen bij Apple (iig Apple Den Haag):
* Als je geen afspraak hebt gemaakt: hou rekening met (lange) wachttijden of dat je de SE een paar dagen kwijt bent
* Als je wel een afspraak hebt: bij mij duurde de vervanging een uurtje, maar je krijgt niet de garantie dat de accu dezelfde dag vervangen is.

Voor mij geen groot probleem, woon redelijk in de buurt. Maar mocht je van ver komen dan wel iets om rekening mee te houden.

• Milo44
fmb schreef op maandag 19 november 2018 @ 13:31:
[...]

Dit viel me wel wat tegen bij Apple (iig Apple Den Haag):
* Als je geen afspraak hebt gemaakt: hou rekening met (lange) wachttijden of dat je de SE een paar dagen kwijt bent
* Als je wel een afspraak hebt: bij mij duurde de vervanging een uurtje, maar je krijgt niet de garantie dat de accu dezelfde dag vervangen is.

Voor mij geen groot probleem, woon redelijk in de buurt. Maar mocht je van ver komen dan wel iets om rekening mee te houden.
Ik kom uit Zeeland, dus het is niet direct bij de deur haha...
Maar ik ga sowieso een afspraak maken en dan rijd ik er naartoe en in de tussentijd ga ik iets anders doen.
Heb een vervangend toestel, dus mocht het langer duren dan ... dan laat ik het opsturen oid, indien die mogelijkheid er is.

Ik ga er rekening mee houden, bedankt!

• fmb
Milo44 schreef op maandag 19 november 2018 @ 13:45:
[...]

Ik kom uit Zeeland, dus het is niet direct bij de deur haha...
Maar ik ga sowieso een afspraak maken en dan rijd ik er naartoe en in de tussentijd ga ik iets anders doen.
Heb een vervangend toestel, dus mocht het langer duren dan ... dan laat ik het opsturen oid, indien die mogelijkheid er is.

Ik ga er rekening mee houden, bedankt!
Succes!

En dan is Den Haag wel iets dichterbij voor je :)

• Buur75
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 22-05 14:58
Ik zie dat de aanschafprijs van een nieuwe SE momenteel aan het stijgen is. Een paar maanden geleden zag ik een 32GB-model nog voor 262 euro in de pricewatch staan, en vandaag de dag moet je voor een grijze maar liefst 352 euro aftikken. Dat is 90 euro meer, oftewel 34%. Absurd, de logica ontgaat me in het geheel, gezien het toch echt om een hele oude smartphone gaat. Verwachten jullie dat deze binnenkort weer voor een acceptabele prijs te krijgen is? Of misschien in een 'black friday-aanbieding' oid verschijnt...?

• Martinusz
  • Laatst online: 23:38
Buur75 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 12:40:
Ik zie dat de aanschafprijs van een nieuwe SE momenteel aan het stijgen is. Een paar maanden geleden zag ik een 32GB-model nog voor 262 euro in de pricewatch staan, en vandaag de dag moet je voor een grijze maar liefst 352 euro aftikken. Dat is 90 euro meer, oftewel 34%. Absurd, de logica ontgaat me in het geheel, gezien het toch echt om een hele oude smartphone gaat. Verwachten jullie dat deze binnenkort weer voor een acceptabele prijs te krijgen is? Of misschien in een 'black friday-aanbieding' oid verschijnt...?
Denk het niet eerlijk gezegd, wellicht idee om 2dehands via een tweaker 1 te kopen?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• DeNachtwacht
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 01:16
Buur75 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 12:40:
Hij wordt niet meer geproduceerd terwijl er niet echt een nieuw alternatief in het kleine segment zit. Gevolg is dus dat de prijs stijgt.

Wie nu een goede deal wil, zoekt er op marktplaats eentje van goede kwaliteit voor €75 en mocht de batterij matig zijn laat je die voor €29 nog voor eind december bij Apple vervangen. Heb je voor rond de €100 nog een prima deal voor...

• Hackus
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op donderdag 22 november 2018 @ 18:25:
[...]
Hij wordt niet meer geproduceerd terwijl er niet echt een nieuw alternatief in het kleine segment zit. Gevolg is dus dat de prijs stijgt.

Wie nu een goede deal wil, zoekt er op marktplaats eentje van goede kwaliteit voor €75 en mocht de batterij matig zijn laat je die voor €29 nog voor eind december bij Apple vervangen. Heb je voor rond de €100 nog een prima deal voor...
SE koop je niet voor €75/100,- ook niet de 16gb. een 5S ligt al iets hoger.

• DeNachtwacht
Hackus schreef op donderdag 22 november 2018 @ 18:33:
[...]

SE koop je niet voor €75/100,- ook niet de 16gb. een 5S ligt al iets hoger.
Tweedehands lukt dat zeker wel... Je hebt gelijk ook 2ehands prijs is iets gestegen maar op marktplaats vind je nu voor €100 gebruikte SE’s die in goede staat zijn.

• MXL
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 18-08 16:09
Die dingen worden gewoon collector items. Gisteren even met een 8plus moeten werken, was zo blij om daarna mijn SE weer te mogen vasthouden. Hoop dat de klap voor apple groot genoeg is dat ze gaan snappen dat de koers anders moet en je niet een succesvol model cancelled omdat je veel marge nog niet genoeg vind. Ik ga met mijn se in ieder geval voor een ronde nieuwe accu, nieuwe hoes en nieuwe screenprotector, dan gewoon nog 1 of 2 jaar verder.

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

• DeNachtwacht
Yep mijn SE blijft ook nog minimaal 2 jaar denk ik. Zat bijna te twijfelen om nog een tweede erbij te kopen als backup.

• Hackus
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op donderdag 22 november 2018 @ 21:23:
[...]

Tweedehands lukt dat zeker wel... Je hebt gelijk ook 2ehands prijs is iets gestegen maar op marktplaats vind je nu voor €100 gebruikte SE’s die in goede staat zijn.
Tot je het thuis krijgt, en er geen SE achter op staat. :)

• DeNachtwacht
Hackus schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 11:53:
[...]

Tot je het thuis krijgt, en er geen SE achter op staat. :)
Sorry hoor, maar ik vind het wel vervelend dat je die boodschap niet even onderzoekt voor je het hier plaatst.

Op marktplaats vind je gewoon tientallen iPhone SE’s in die prijsklasse die er prima uit zien en allemaal van consumenten geweest zijn; geen schimmige dozijnpartijen ofzo. Als je van mening bent dat al die tientallen iPhone verkopers oplichters zijn mag je wel eerst even met feiten komen voor je dat hier plaatst. In je vorige post deed je namelijk precies hetzelfde; beweren dat wat ik zeg niet klopt en vervolgens niet met feiten komen of zelf gewoon eens op marktplaats geavanceerd zoeken.

DeNachtwacht wijzigde deze reactie 24-11-2018 13:03 (12%)

• Hackus
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 13:01:
[...]

Sorry hoor, maar ik vind het wel vervelend dat je die boodschap niet even onderzoekt voor je het hier plaatst.

Op marktplaats vind je gewoon tientallen iPhone SE’s in die prijsklasse die er prima uit zien en allemaal van consumenten geweest zijn; geen schimmige dozijnpartijen ofzo. Als je van mening bent dat al die tientallen iPhone verkopers oplichters zijn mag je wel eerst even met feiten komen voor je dat hier plaatst. In je vorige post deed je namelijk precies hetzelfde; beweren dat wat ik zeg niet klopt en vervolgens niet met feiten komen of zelf gewoon eens op marktplaats geavanceerd zoeken.
Ik denk niet dat het de bedoeling is hier allemaal advertenties te linken. Ik weet zelf wel wat er op MP staat.
De waarde van een nette ligt veel hoger van een nette SE. 16gb rond de €150,- en 32GB €200,- hier zie je wat ik bedoel.
Voor mij einde discussie

• DeNachtwacht
Veel plezier dan met je "einde discussie".

Voor iedereen die wél geïnteresseerd is in een iphone SE: je hebt gelezen waar ik ze zou kopen voor rond de €100. Filteren op prijs tussen de 90-140, status gebruikt, en je ziet in de omschrijving legio telefoons die voor een mooie prijs weg gaan en wel in goede conditie zijn.

DeNachtwacht wijzigde deze reactie 24-11-2018 15:01 (31%)

• KW25
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 19:23
Een iPhone SE 64GB met een waarde van 200?!? Lijkt me niet dat ze voor die prijs verkocht worden. 100 lijkt me reeler inderdaad.

Blijft verder een toptoestel, heb hem sinds de release en nog altijd heerlijk vlot.

 MBPr 13" 2015 256GB  iPhone SE 64GB

• Josvdv
  • Laatst online: 18:59
DeNachtwacht schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 09:40:
Yep mijn SE blijft ook nog minimaal 2 jaar denk ik. Zat bijna te twijfelen om nog een tweede erbij te kopen als backup.
Zo dacht ik ook, dus een maand geleden een nieuwe erbij gekocht.
De SE heeft voor mij de ideale afmetingen.

• kaos001
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 21:22
Wat is er in hemelsnaam met de prijs aan de hand :?

pricewatch: Apple iPhone SE 32GB Grijs

Edit: Een goude is gewoon 75 euro goedkoper? :')

kaos001 wijzigde deze reactie 27-11-2018 14:04 (14%)

Soundcloud

• Eärendil
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 06:22
Ze worden niet meer gemaakt en er is geen vervanger. Er is blijkbaar nog voldoende vraag naar om de voorraden tegen deze prijs kwijt te raken.
En het aantal shops dat hem verkoopt is nu minder dan voor de SE uit het assortiment van Apple ging.

• Daantje20
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22:16

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Nog een stukje ervaring met mijn refurb iPhone SE. Hij is binnen het eerste jaar stuk gegaan. Alle sensoren hielden er mee op en de accu was al nooit uit te lezen geweest door iOS, en het spontaan herstarten van de maand er voor verbaasde mij daarom ook niet.

Na melden van defect had ik binnen een week een vervangend exemplaar. Wereld van verschil! Deze presteert veel beter lijkt het en daarbij is nu de accu uit te lezen (netjes 100% zoals beloofd).

Ondertussen ben ik wel van mening dat een groter scherm geen probleem is, dus als dit tweede toestel de geest geeft (misschien pas na einde garantie) dan vind ik een groter scherm al geen probleem meer.

Blijft een geweldig toestel, compact en snel.

Mobiel: Xiaomi Mi A2 Lite - PC: Intel Core i5 4670, 16GB DDR3-1600, XFX RX 550 2GB, Samsung 850 EVO 250GB, Crucial MX500 250GB, Gigabyte GA-Z97-D3H

• PLAE
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 18-08 10:39
Goed nieuws vandaag voor de SE liefhebbers. Apple wordt met -10% afgestart op de beurs vanwege tegenvallende omzet. Conclusie FD is dat dit toch echt ligt aan de te hoge prijzen voor iphones en het ontbreken van goedkopere modellen in tegenstelling tot bij de concurrentie.
Enkele jaren terug experimenteerde Apple met de iPhone SE: een telefoon die dankzij het verouderde ontwerp goedkoper was, maar qua prestaties nog prima meekwam. Apple zou kunnen besluiten weer zo iets te doen. 'Voor hun marktaandeel zou het wel goed zijn', zegt Smeets. 'Maar het is de vraag of ze het willen. Apple is ook voor bijvoorbeeld laptops een duur merk, en daar werkt die strategie wel goed.'
https://fd.nl/ondernemen/...d-met-peperdure-telefoons

PLAE wijzigde deze reactie 04-01-2019 00:07 (48%)

• Vaganzza
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 14-08 10:02
Ik heb er lang over getwijfeld, maar heb nu toch een battery case gekocht op Amazon (https://www.amazon.de/gp/...age_o01_s00?ie=UTF8&psc=1). Op sommige dagen kan mijn batterij niet op, op andere gaat het ineens snel. Ik kan er niet van op aan wat de oorzaak is (batterij capaciteit is na 2,5 jaar nog steeds 91%, wat prima is).

Nu gebruik ik ook heel vaak de hotspot (heeft niets met die battery drain te maken btw) en ik moet regelmatig dagen doen waarbij ik niet kan opladen tussendoor (op kantoor of in de wagen). Dus leek het mij wel een goed idee om zo'n case te gaan gebruiken. Normaal komt die vandaag aan, dus ik ben benieuwd... Ik verwacht er veel van want 4000mAh erbij is enorm, zeker als je weet dat de batterij van de SE 1624mAh bedraagt...

 iPhone SE 64GB SG |  Mac Mini (late 2014) |  Retina MacBook Pro 13" (2017) SG |  Apple TV 4 |  Airport Time Capsule 3TB

• dfrenner
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 22-07 23:17
fmb schreef op maandag 19 november 2018 @ 13:12:
[...]

Ik heb een maand geleden de accu van een SE vervangen en daarvoor toen een afspraak gemaakt bij de Apple Store via https://getsupport.apple.com/ . Nadeel is wel dat je maar een week vooruit kan plannen (en als ze vol zitten dus elke dag/week opnieuw moet kijken of er een plekje is...)

Bij een reseller kan dit ook, maar dan betaal je meer dan 29 euro, die brengen nog aanvullende kosten in rekening.
Ik was 35 euro kwijt bij Microfix...
5 euro meer, scheelde een hoop wachttijd bij de Applestore, en dan moest ik er nog heen rijden en parkeerkosten betalen ;)

Youtube: DashcamNL

• Martinusz
Vaganzza schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:42:
Ik heb er lang over getwijfeld, maar heb nu toch een battery case gekocht op Amazon (https://www.amazon.de/gp/...age_o01_s00?ie=UTF8&psc=1). Op sommige dagen kan mijn batterij niet op, op andere gaat het ineens snel. Ik kan er niet van op aan wat de oorzaak is (batterij capaciteit is na 2,5 jaar nog steeds 91%, wat prima is).

Nu gebruik ik ook heel vaak de hotspot (heeft niets met die battery drain te maken btw) en ik moet regelmatig dagen doen waarbij ik niet kan opladen tussendoor (op kantoor of in de wagen). Dus leek het mij wel een goed idee om zo'n case te gaan gebruiken. Normaal komt die vandaag aan, dus ik ben benieuwd... Ik verwacht er veel van want 4000mAh erbij is enorm, zeker als je weet dat de batterij van de SE 1624mAh bedraagt...
Ik zou nog snel je batterij laten vervangen :) volgens Amac winkel loopt dit tot eind januari nog.

Ik wacht nog op mijn SE totdat ie terug is, net voor kerst ingeleverd, dus kon lange tijd verwachten :P gelukkig een reserve toestel, maar ben blij dat ik nog op de valreep een nieuwe accu erin laat zetten, kan ik weer vooruit!

• Daantje20

Daantje20

Nu na een jaar lang dit toestel ga ik toch terug naar Android. Wilde toch een groter scherm omdat websites dan beter te gebruiken zijn. Omdat refurb toch een beetje tegenvalt (elke keer toch details die niet helemaal goed zijn) en ook de oudere modellen iPhone mij gewoon te duur zijn, ik heb het geld er gewoon niet voor over. Heb ik uiteindelijk een xiaomi mi A2 lite gekocht. Het is heel jammer, maar hoe goed iOS ook is, zo veel is het mij niet waard.
Mocht Apple ooit een nieuw soort SE toestel gaan maken dan kom ik wel weer eens kijken.

Mobiel: Xiaomi Mi A2 Lite - PC: Intel Core i5 4670, 16GB DDR3-1600, XFX RX 550 2GB, Samsung 850 EVO 250GB, Crucial MX500 250GB, Gigabyte GA-Z97-D3H

• Hackus
  • Niet online

Je kunt beter de batterij laten vervangen. zo'n vaste Powerbank lijkt me niets, wordt alles wel heel dik van.
Het is ook merkloos zo te zien.
Daantje20 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:43:
Nu na een jaar lang dit toestel ga ik toch terug naar Android. Wilde toch een groter scherm omdat websites dan beter te gebruiken zijn. Omdat refurb toch een beetje tegenvalt (elke keer toch details die niet helemaal goed zijn) en ook de oudere modellen iPhone mij gewoon te duur zijn, ik heb het geld er gewoon niet voor over. Heb ik uiteindelijk een xiaomi mi A2 lite gekocht. Het is heel jammer, maar hoe goed iOS ook is, zo veel is het mij niet waard.
Mocht Apple ooit een nieuw soort SE toestel gaan maken dan kom ik wel weer eens kijken.
Daantje20 schreef op zondag 23 december 2018 @ 20:40:
Nog een stukje ervaring met mijn refurb iPhone SE. Hij is binnen het eerste jaar stuk gegaan. Alle sensoren hielden er mee op en de accu was al nooit uit te lezen geweest door iOS, en het spontaan herstarten van de maand er voor verbaasde mij daarom ook niet.

Na melden van defect had ik binnen een week een vervangend exemplaar. Wereld van verschil! Deze presteert veel beter lijkt het en daarbij is nu de accu uit te lezen (netjes 100% zoals beloofd).

Ondertussen ben ik wel van mening dat een groter scherm geen probleem is, dus als dit tweede toestel de geest geeft (misschien pas na einde garantie) dan vind ik een groter scherm al geen probleem meer.

Blijft een geweldig toestel, compact en snel.
:)

Hackus wijzigde deze reactie 04-01-2019 13:59 (41%)

• Daantje20

Daantje20

Hackus schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:55:
[...]

Je kunt beter de batterij laten vervangen. zo'n vaste Powerbank lijkt me niets, wordt alles wel heel dik van.
Het is ook merkloos zo te zien.

[...]

[...]

:)
Klopt, ik ken niemand die wispelturiger is.. 🤪

• H_H
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 18-08 14:31

H_H

'Tis but a scratch!

Afgelopen zaterdag bij Apple Den Haag geweest om mijn batterij te laten vervangen. Gelukkig geen enkel probleem om dit voor 29 euro te doen, omdat ik de afspraak vorig jaar (oudjaarsdag geloof ik) gemaakt had. Maar zelfs nu vragen ze "slechts" 49 euro, wat toch 20 euro goedkoper is dan de meeste shops (heb gevraagd bij BelSimpel, Amac en zo'n reparatiezaak aan de Westblaak, R'dam).

Batterij lijkt inderdaad weer langer mee te gaan. Hopelijk kan ik 't hiermee uithouden tot de volgende iPhone in oktober of zo wordt aangekondigd. Hopelijk levert die wat nieuwe snufjes wat de overstap écht leuk maakt. Al moet ik wel zeggen dat 't scherm en geluid van de XR van m'n vriendin toch wel erg fijn zijn. Maar als ik dan mijn twee kleintjes (een "zakelijke" 5s en de SE) in mijn broekzak doe, vind ik dat nog steeds wel een groot pré. Doe mij een iphone met dit gewicht en formaat, maar met volledig scherm en ik ben om.

• kaos001
H_H schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:56:
Doe mij een iphone met dit gewicht en formaat, maar met volledig scherm en ik ben om.
Same. De hele wereld schreeuwt erom, maar Apple is doof lijkt het wel.
Toch hadden we ook geen hoop voor een nieuwe Mac Mini, deze is er ook gekomen.

Dus met een beetje geluk komt er ook een nieuwe SE :)

Soundcloud

• Hackus
  • Niet online
kaos- schreef op maandag 7 januari 2019 @ 14:16:
[...]

Same. De hele wereld schreeuwt erom, maar Apple is doof lijkt het wel.
Toch hadden we ook geen hoop voor een nieuwe Mac Mini, deze is er ook gekomen.

Dus met een beetje geluk komt er ook een nieuwe SE :)
Ik hoop op een upgrade in maximaal iPhone 8 behuizing

• kaos001
Ik vind een SE behuizing ook prima als deze edge to edge is. Je hebt dan aanzienlijk meer scherm dan nu.
Heb even kort een iPhone 8 gehad en vind deze echt te groot. ;(

Soundcloud

• Lasmibalsingh
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 23:00
Ik heb nu een iPhone 6 van 2014. Het toestel begint defecten te vertonen aan het linkerkant van het scherm. Meestal werkt dan het touchgedeelte aan de linkerkant niet meer. In sommige apps maakt dit niet echt uit omdat ze swipe-gebaren ondersteunen maar de oudere apps ondersteunen dit niet. De batterijduur is inmiddels ook van een erbarmelijk niveau, ik moet het toestel minsten 2 a 3 keer per dag opladen.

Nu zit ik te kijken voor een nieuw toestel maar ik wil eigenlijk een kleiner formaat hebben. De telefoons van tegenwoordig zijn veel te groot naar mijn mening, iPhone 4 formaat vond ik het prettigst. Nu heb ik zelf al wel wat georiënteerd en heb gevonden dat tot vorig jaar apple een model met een soortgelijk formaat verkocht; iPhone SE. Ik denk dat ik zo eentje ga scoren via een mediamarkt of dergelijk.

Heeft iemand ervaring met de iPhone SE? Ik ben vooral benieuwd of dat ding nog wel de nieuwe besturingssystemen en apps aankan aangezien het een verouderd model is dat niet meer direct vanuit de apple store word verkocht.

PSN: KADR777

• Martinusz
Lasmibalsingh schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 11:10:
Heeft iemand ervaring met de iPhone SE? Ik ben vooral benieuwd of dat ding nog wel de nieuwe besturingssystemen en apps aankan aangezien het een verouderd model is dat niet meer direct vanuit de apple store word verkocht.
Je vraagt serieus in het Iphone SE ervaringen topic of mensen ervaring ermee hebben? :o
Ik zou zeggen begin eerst eens met lezen van het topic :) Voorlopig heeft de SE de nieuwste firmware, hoe lang dat gaat duren geen idee, maar met huidige firmware werkt hij uitstekend.

• kaos001

Ik kan je zeggen dat ik nu al dik 2 jaar een SE gebruik en deze nog steeds snel aanvoelt.
Met de nieuwste iOS12 loopt het zonder enkel probleem en heb het idee dat ik nog zeker 2 jaar verder kan met dit toestel.

Soundcloud

• Khil
  • Laatst online: 03:44
Als je een iPhone 6 gewend bent is een SE lekker snel; eigenlijk is het een 6S met de behuizing van de 5S. Misschien moet je even wennen aan het toetsenbord dat wel wat kleiner is, en youtube-filmpjes kijken leer je snel af. Na 4 jaar een 4S en twee jaar een 6S ben ik uitermate tevreden met de SE. Maar ik doe dan ook alleen saaie dingen met mn smartphone ;)

Khil wijzigde deze reactie 19-01-2019 19:13 (7%)

• Hackus
  • Niet online

Nee, weinig kans hier.
5s draait ook op iOS12, dus een SE zou nog wel ff mee kunnen.

Hackus wijzigde deze reactie 19-01-2019 19:22 (48%)

• jodeltje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Bedankt voor de tip!
Heb deze inclusief verzendkosten 22 euro betaald en ben onder de indruk van de kwaliteit, doet niets onder voor de Mophie die ik voor mijn vorige telefoon had. Gaat eindeloos mee.

https://rover.ebay.com/ro...Fulk%2Fitm%2F183571468520

• Hackus
  • Niet online
jodeltje schreef op zondag 20 januari 2019 @ 01:29:
[...]

Bedankt voor de tip!
Heb deze inclusief verzendkosten 22 euro betaald en ben onder de indruk van de kwaliteit, doet niets onder voor de Mophie die ik voor mijn vorige telefoon had. Gaat eindeloos mee.

https://rover.ebay.com/ro...Fulk%2Fitm%2F183571468520
Ziet er netjes uit, tenminste niet ineens dik stuk

• 2Dutch
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Weet dat accu's niet van koud weer houden..maar bij het arriveren @ werk in de fietststalling schakelde mijn SE gewoon compleet uit (hey, waar is me muziek heen :( :P). Toch apart aangezien ik hem in mijn binnenzak had. Misschien maar wat bubbelfolie erom doen om hem warm te houden, evt in de fietstas. Zo extreem koud is het nu ook weer niet, wat zal het zijn geweest vanmorgen, -3 op de fiets ofzo?

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Tomino
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 21:30
Mijn batterij heeft ook last van milde kou. Telefoon blijft aan, maar zodra ik er iets mee doet valt deze uit bij temperaturen net onder het vriespunt.. In m'n broekzak geen probleem, al het andere (jas/tas) wel.

• 2Dutch
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Dan denk ik dat ik een oplossing ga gebruiken die alleen door vrouwen in te zetten valt :+
hint: Peggy Bundy stalde daar haar cash ;)

Toch wel een dingetje waar de komende jaren wel wat verbetering gewenst is, accu's en kou.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Glenfiddich
  • Laatst online: 18-08 17:10

Glenfiddich

Whisky Liefhebber

Same here. Met de koude dagen kan ik van mijn werk vertrekken op de fiets met een accu die 60% aangeeft, kom ik na een half uur thuis, staat hij op 1%...

Mooi fout is niet lelijk

• Glenfiddich

Glenfiddich

Whisky Liefhebber

Durf dat toch niet aan. Precies hetzelfde uitziende battery cases worden onder verschillende merknamen verkocht. Kan er verder ook weinig informatie over vinden waaruit blijkt hoe degelijk en veilig het spul is. Zitten alle beloofde beveiligingen en certificeringen er écht op?

Mooi fout is niet lelijk

• jodeltje
  • Niet online
Glenfiddich schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 13:33:
[...]

Durf dat toch niet aan. Zitten alle beloofde beveiligingen en certificeringen er écht op?
Nee natuurlijk niet. De lightning plug heeft maar aan 1 kant pinnetjes. Ook laad hij na aanschaf 3 keer en nu na een week nog 2,5 keer. Maar omdat hij maar een kwart kost van een Mophie toch erg tevreden.

jodeltje wijzigde deze reactie 24-01-2019 14:30 (8%)

• Glenfiddich

Glenfiddich

Whisky Liefhebber

jodeltje schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 14:24:
[...]

Nee natuurlijk niet. De lightning plug heeft maar aan 1 kant pinnetjes. Ook laad hij na aanschaf 3 keer en nu na een week nog 2,5 keer. Maar omdat hij maar een kwart kost van een Mophie toch erg tevreden.
Hmm, geld is één ding, maar ik zit er niet echt op te wachten dat het ding straks in de fik vliegt/ontploft/whatever omdat essentiële beveilingsmaatregelen zoals tegen overladen, oververhitting en overdruk e.d. ontbreken.

Mooi fout is niet lelijk

• jodeltje
  • Niet online
Glenfiddich schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 15:31:
[...]

Hmm, geld is één ding, maar ik zit er niet echt op te wachten dat het ding straks in de fik vliegt/ontploft/whatever omdat essentiële beveilingsmaatregelen zoals tegen overladen, oververhitting en overdruk e.d. ontbreken.
Eens. Daarom ook als experiment voor mijn backup iPhone. Had er geen om een nieuwe X(s) gedaan.

• mark777
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 21:42
Is de iphone se nog leverbaar ergens nieuw? lijkt me een mooie telefoon maar is niet meer officieel leverbaar in NL. maar misschien dat er nog ergens wat voorraad is?

• Hackus
  • Niet online
mark777 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 20:10:
Is de iphone se nog leverbaar ergens nieuw? lijkt me een mooie telefoon maar is niet meer officieel leverbaar in NL. maar misschien dat er nog ergens wat voorraad is?
product: Apple iPhone SE

• mark777
ah thx. Ik zie dat Amac er nog 1 heeft. In sittard op voorraad. Ik woon zelf in Dortrecht dus ik denk dat ze hem ook wel naar het filiaal in dordrecht kunnen sturen. Help ik ben alweer te laat hij is al verkocht! :'(

mark777 wijzigde deze reactie 02-02-2019 14:04 (5%)

• mark777
https://link.marktplaats.nl/a1267791417
is dit wat? Heb geen ervaring met botom maar je kan wel retouren binnen 14 dgn. is wel goedkoop

• Martinusz
mark777 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 21:17:
[...]

ah thx. Ik zie dat Amac er nog 1 heeft. In sittard op voorraad. Ik woon zelf in Dortrecht dus ik denk dat ze hem ook wel naar het filiaal in dordrecht kunnen sturen. Help ik ben alweer te laat hij is al verkocht! :'(
Koop gewoon tweedehands hier in vraag en aanbod en laat er een nieuwe batterij inzetten indien nodig.

• toro
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 18-08 16:09
Ik heb hier een iPhone SE 32GB een paar maanden oud maar ik wil toch iets groters hebben.

Weet iemand welke nieuwere grotere iPhone ongeveer dezelfde batterij duur heeft als deze kleine iPhone voor dat je hem aan de lader moet hangen.

• mark777
https://share.icloud.com/photos/0VhY_ECtIRJUBZGtCQ69L-BEg

hier is meer batterij info. Hoop dat jullie me kunnen helpen. Want mijn batterij gaat is na een halve dag alweer leeg. Heb net deze se gekocht. Ik dacht dat de se juist lang meeging met een batterij....

• Hackus
  • Niet online
@mark777 wat is de batterijconditie ?
Wat gebruik je allemaal en heb je staan bij verbruik aan Apps

• Martinusz
mark777 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:02:
[Afbeelding]

hier is meer batterij info. Hoop dat jullie me kunnen helpen. Want mijn batterij gaat is na een halve dag alweer leeg. Heb net deze se gekocht. Ik dacht dat de se juist lang meeging met een batterij....
Is het een nieuwe? tweedehands? hoe oud?

• mark777
het is een demo model. Bij batterij info staat baterij 95%. De batterij trok helemaal leeg toen ik een app download en stalleer via wifi. Maar dat moet toch kunnen normaal lijkt me?

Hoe lang gaat jullie batterij mee?

mark777 wijzigde deze reactie 06-03-2019 11:23 (9%)

• Martinusz
mark777 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:23:
het is een demo model. Bij batterij info staat baterij 95%. De batterij trok helemaal leeg toen ik een app download en stalleer via wifi. Maar dat moet toch kunnen normaal lijkt me?

Hoe lang gaat jullie batterij mee?
95% zou prima moeten zijn, mijn SE van 2,5 jaar oud had 80% batterij en ging binnen een dag wel volledig leeg. Nu een nieuwe batterij 100% en die krijg ik niet leeg.

Misschien eens proberen om volledig leeg te laten lopen en hem goed 100% op te laden?

• mark777
Ja hij is natuulijk een tijd niet gebruikt dus dat heeft misschien ook wel invloed. Vroeger moest je nieuwe batterijen 24 uur laden en helemaal ontladen maar dacht tegenwoordig niet meer

• mark777
vraagje: Ik probeer mijn contacten te importeren naar mijn nieuwe iphone se maar kom er niet uit. hoe doe je dat? er is nergens een optie importeer contact. alleen maar toevoegen. Moet ik alles handmatig toevoegen?

• Hackus
  • Niet online
mark777 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 20:31:
vraagje: Ik probeer mijn contacten te importeren naar mijn nieuwe iphone se maar kom er niet uit. hoe doe je dat? er is nergens een optie importeer contact. alleen maar toevoegen. Moet ik alles handmatig toevoegen?
Je contacten kunnen in reservekopie staan, of op je SIM. indien je een andere (telefoon) koopt, kun je het beste vooraf kijken of je contacten opslaat en waar.

instellingen - klik op je (ID) bovenaan -iCloud - daar zie je Apps die icloud gebruiken, dus aanvinken wat je wilt opslaan. verder kun je zelf ook wat úitzoekwerk' doen ipv hier Google vragen te stelllen.

Staan je contacten op je SIM, ga naar contacten en importeer simcontacten :)

• mark777
heb al heel wat gegoogles en kom er gewoon niet uit.Ik moet mijn contacten van mijn microsoft one drive naar mijn nieuwe iphone zien te krijgen. Maar wat ik al zei je kan nergens contacten gewoon importeren. Wel van je sim maar niet van mijn one drive.....

• BeArt
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23:14
Die one drive is gekoppeld aan een mail adres. Die mail instellen op je iPhone,krijg je dan bij de laatste stap of zo niet de optie om ook de contactpersonen daarvan te importeren?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 19:40
Ik mis bepaalde functionaliteit in mijn iPhone en vroeg mij af of dit met jailbreaken is toe te voegen. Echter is er geen algemeen jailbreak forum te vinden hier op tweakers. Vandaar dat ik het hier vraag.

Wat ik graag wil bereiken is het volgende:
-Foto's maken die minder ruimte innemen.
Ik heb slechts een 16gb iPhone en iedere foto neemt maarliefst ~4mb in beslag. Nutteloze ruimte die in beslag genomen wordt. De foto's zijn 12MP maar je komt makkelijk wel met 3mp zonder kwaliteit verlies.
Dit kan door een andere camera app te installeren die in lagere kwaliteit schiet. Echter kan je dan niet meer via de control panel je camera updaten.
Ik zou dus graag willen weten of door te jailbreaken kan kiezen welke camera app wordt geopend als je de camera opent via je control panel.
Alternatief is natuurlijk de resolutie van de originele app aanpassen.

-De battery save mode nuttig maken (dwz alle dataverkeer uitzetten, behalve bij gebruik app).
Nu is die battery save niet veel minder dan een switch die je scherm wat eerder uit laat gaan.

En iets minder belangrijk:
-Mails openen met Outlook.
-Spam over cloud en 2fa etc uitzetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
@Heilige Kaas [iOS] Jailbreaken - Deel 8

Hackus wijzigde deze reactie 12-05-2019 19:08 (14%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 19:40
Velen dank. _/-\o_
Moet er toch echt een keer voor gaan zitten hoe die search functie van GoT in elkaar steekt. Toch vreemd dat wanneer je op Jailbreak zoekt er talloze kleine topics meer relevant zijn dan een 157 pagina lang topic waar Jailbreak het grootste deel van de titel is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marc1990
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 20:44
Hallo,

Ik heb SE nu een jaar maar heb problemen met het opladen. Ik moet nu vele pogingen doen van in en uit pluggen voordat het opladen succes vol start en als de telefoon laad kan ik de telefoon meestal niet bewegen aangezien dan het laden weer stopt.
Er zit geen speling op de connector dus vermoed iets van slecht contact. Heeft iemand ervaring met het schoonmaken van de connector? Wat gebruiken jullie er voor?
(ik heb al verschillen kabels geprobeerd en laders.)

Groet Marc

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DeNachtwacht
marc1990 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 11:53:
Hallo,

Ik heb SE nu een jaar maar heb problemen met het opladen. Ik moet nu vele pogingen doen van in en uit pluggen voordat het opladen succes vol start en als de telefoon laad kan ik de telefoon meestal niet bewegen aangezien dan het laden weer stopt.
Er zit geen speling op de connector dus vermoed iets van slecht contact. Heeft iemand ervaring met het schoonmaken van de connector? Wat gebruiken jullie er voor?

Groet Marc
Meest waarschijnlijke is dat er stof in de iPhone connector zit. Even 10 minuutjes pielen met een houten tandenstoker verhelpt dan alle problemen. Saté prikker kan ook maar die moet je dan wel even schuin afbreken want ze zijn er net iets te dik voor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 19:23
DeNachtwacht schreef op zondag 2 juni 2019 @ 12:00:
[...]

Meest waarschijnlijke is dat er stof in de iPhone connector zit. Even 10 minuutjes pielen met een houten tandenstoker verhelpt dan alle problemen. Saté prikker kan ook maar die moet je dan wel even schuin afbreken want ze zijn er net iets te dik voor.
Precies dit inderdaad, ik heb weleens hetzelfde met mijn SE.

 MBPr 13" 2015 256GB  iPhone SE 64GB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
marc1990 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 11:53:
Hallo,

Groet Marc
Houd wel rekening met stokjes etc dat er "draadjes lopen' aan 1 kant van de ingang.
(dus voorzichtigheid geboden)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeNachtwacht
Yep. Precies daarom geen metalen voorwerpen als spelden, paperclips of naalden gebruiken. Hout of plastic zal binnenin niets beschadigen als je het niet met al te veel kracht doet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bremsy
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 19:26
Ik heb dit bij 2 SE’s gehad. Één na één en na tweeenhalf en één van anderhalf jaar oud. Beiden bij Apple gekocht. Na contact met Apple onder garantie / beroep op het consumentenrecht opgestuurd ter reparatie. De eerste keer is dat gerepareerd. De twee andere keren zijn beiden vervangen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DeNachtwacht
Goed nieuws voor de iPhone SE die-hards, want:
The developer preview of iOS 13 is available to Apple Developer Program members at developer.apple.com starting today, and a public beta program will be available to iOS users later this month at beta.apple.com. New software features will be available this fall as a free software update for iPhone 6s and later, and will be available with iPadOS for iPad Air 2 and later, all iPad Pro models, iPad 5th generation and later, and iPad mini 4 and later.
Toch wel fijn om nog een jaartje door te kunnen. Apple kennende had ik het ook gek gevonden dat het na 3 jaar al klaar was met de updates voor de SE, maar gezien de geruchten van afgelopen tijd toch een meevaller dus.

• retlaw
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 22:08

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Mijn batterij conditie is nu 84%, ik kom net wel of net niet de dag door. Nu was ik zaterdag ik de Apple store en deze adviseren om de accu pas te vervangen bij bij waarde van 80% of lager...

Wat zijn jullie ervaringen met het vervangen van de accu?!

Verder is het toestel nog top! Ik hoop er nog wel even mee vooruit te kunnen

Battle.net || Strava

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
retlaw schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 07:34:
Mijn batterij conditie is nu 84%, ik kom net wel of net niet de dag door. Nu was ik zaterdag ik de Apple store en deze adviseren om de accu pas te vervangen bij bij waarde van 80% of lager...

Verder is het toestel nog top! Ik hoop er nog wel even mee vooruit te kunnen
Waarom op die laatste 4% wachten, kan zomaar dat het volgende maand al is. wegsturen met dit advies vind ik apart (meestal woon je niet in de buurt van Apple-store) naar 84% is meestal 2j gebruikt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 18-08 12:50
Hackus schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 09:57:
[...]

Waarom op die laatste 4% wachten, kan zomaar dat het volgende maand al is. wegsturen met dit advies vind ik apart (meestal woon je niet in de buurt van Apple-store) naar 84% is meestal 2j gebruikt
Inderdaad, je moet er hoe dan ook toch wel voor betalen, dus ik snap die beslissing ook niet :?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +2Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 18-08 13:29

EMP

Krulloos! Maar nu met kinwol.

retlaw schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 07:34:

Martinusz schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:37:
[...] mijn SE van 2,5 jaar oud had 80% batterij en ging binnen een dag wel volledig leeg. Nu een nieuwe batterij 100% en die krijg ik niet leeg.
Alstu :*)

So RAMdisk is *NOT* an installation procedure?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mark777
Tja hoeveel kost een nieuwe batterij? En is het dat nog waard. Dat moet je zelf bepalen. Er zijn ook geruchten van een nieuwe se dus....

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Martinusz
mark777 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 10:03:
Tja hoeveel kost een nieuwe batterij? En is het dat nog waard. Dat moet je zelf bepalen. Er zijn ook geruchten van een nieuwe se dus....
Het kostte een half jaar geleden nog geen 4 tientjes, maar dat was nog die speciale "actie" met omwisselen van batterijen van Apple. Zal nu misschien net iets duurder zijn?

Overigens vind ik de laatste tijd dat hij weer snel de accu leeg trekt, zal wel weer een app iets leegslurpen ofzo, batterijconditie is nog 96%, maar vaak toch 's avonds weer bijladen.

Edit:
@Hackus ik had het via Amac gedaan, die rekenden een tientje extra vandaar :P nog altijd goedkoper dan naar een Apple store gaan voor mij.

Martinusz wijzigde deze reactie 17-07-2019 10:47 (11%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
Martinusz schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 10:08:
[...]

Het kostte een half jaar geleden nog geen 4 tientjes, maar dat was nog die speciale "actie" met omwisselen van batterijen van Apple. Zal nu misschien net iets duurder zijn?

Overigens vind ik de laatste tijd dat hij weer snel de accu leeg trekt, zal wel weer een app iets leegslurpen ofzo, batterijconditie is nog 96%, maar vaak toch 's avonds weer bijladen.
t/m 30dec 2018 was het €29,-, nu €49,- voor SE.(buiten garantie, AppleCare+)

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

mark777 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 10:03:
Ik heb een tijdje een iPhone 7plus gebruikt, maar vond die echt te groot. Daarna een Sony Xperia XZ1, top apparaat, kleiner dan de iPhone 7plus, maar toch nog iets aan de grote kant vind ik.
Daarom nu weer de SE en bevalt weer prima. Dus ik vind het prima om voor 49 de accu te vervangen. Een nieuwe telefoon kost 11 keer zoveel :). Al zou ik wel in de verleiding komen wanneer er een nieuwe SE uit zou komen!

Battle.net || Strava

• mark777
50 euro is niet zo heel veel nee. zag de prijzen van een batterij vervangen voor de nieuwste iphone dat was 500 euro lol

• Domino
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 22:29

Domino

30 Watts and overheating...

mark777 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 14:08:
50 euro is niet zo heel veel nee. zag de prijzen van een batterij vervangen voor de nieuwste iphone dat was 500 euro lol
Onzin, wat het in NL kost kan ik even niet snel vinden maar in de USA kost het $69 (X/XS/XR):
https://support.apple.com/iphone/repair/battery-power

[edit]
€69 dus: https://support.apple.com...air/service/battery-power

Domino wijzigde deze reactie 17-07-2019 14:51 (11%)

An IPv6 packet walks into a bar. Nobody talks to him.

• Milo85
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 17-08 20:36
Nou ja, ik heb de batterij zelf vervangen en was met 2 tientjes klaar. Het valt best mee om het zelf te doen maar bij mij was de garantie ook al verlopen. En hij doet het nu weer prima.

• Hackus
  • Niet online
Milo85 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 14:55:
Nou ja, ik heb de batterij zelf vervangen en was met 2 tientjes klaar. Het valt best mee om het zelf te doen maar bij mij was de garantie ook al verlopen. En hij doet het nu weer prima.
Bij SE(en5S) moet je het scherm voorzichtig openen ivm kabel van Touch-ID(lees zo vaak dat mensen het kapot trekken) verder is het niet voor iedereen geschikt, en heb je bij Apple origineel en garantie op de reparatie

• Milo85
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 17-08 20:36
Hackus schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 15:05:
[...]

Bij SE(en5S) moet je het scherm voorzichtig openen ivm kabel van Touch-ID(lees zo vaak dat mensen het kapot trekken) verder is het niet voor iedereen geschikt, en heb je bij Apple origineel en garantie op de reparatie
Klopt helemaal. Het is een priegelwerkje en heb ook wel wat vloekjes gedaan maar het is te doen. Ik vind het ook wel leuk om zelf een beetje te vogelen maar het verstandigste is zeker om het via Apple te laten doen. ;)

• Hackus
  • Niet online
Milo85 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 15:24:
[...]

Klopt helemaal. Het is een priegelwerkje en heb ook wel wat vloekjes gedaan maar het is te doen. Ik vind het ook wel leuk om zelf een beetje te vogelen maar het verstandigste is zeker om het via Apple te laten doen. ;)
Klopt, 'we' zijn ook Tweakers :D maar niet ieder forumlid wil of kan dit.

Voor wie zelf wil 'sleutelen' raad ik deze stappen te volgen https://www.ifixit.com/Gu...Battery+Replacement/61303

Acties:
  • +3Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Los van de moeilijkheidsgraad van het vervangen is het ook zaak om de juiste kwaliteit onderdelen in te kunnen kopen. Ik heb voor de 5s ook wel eens een scherm vervangen. Deze dan gekocht met zogenaamde A kwaliteit. Dat viel nogal tegen en ben dan iets terughoudend met de kwaliteit van vervangende batterijen ook... Misschien onterecht, maar dat maakt dat ik het dan liever bij Apple laat doen.

Battle.net || Strava

• mark777
Milo85 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 14:55:
heb je voor een paar tientjes een orginele apple batterij?

• Hackus
  • Niet online
mark777 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 15:17:
[...]

heb je voor een paar tientjes een orginele apple batterij?
Je kunt geen originele Apple onderdelen kopen

• mark777
Waarom niet? je kan toch ook orginele mercedes onderdelen kopen?
Mijn batterij gaat ook hard achteruit en wil het zelf graag vervangen als hij geen dag meer meegaat. Maar liever geen imitatie onderdelen. slechte ervaringen mee

mark777 wijzigde deze reactie 19-07-2019 15:52 (56%)

• DeNachtwacht
mark777 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 15:48:
Mijn batterij gaat ook hard achteruit en wil het zelf graag vervangen als hij geen dag meer meegaat. Maar liever geen imitatie onderdelen. slechte ervaringen mee
Apple verkoopt geen losse onderdelen; je kan die alleen krijgen door je device bij Apple ter reparatie in te leveren.

• Hackus
  • Niet online
mark777 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 15:48:
Dan laat je het doen bij Apple of koopt een zgn A+ vervangende(of hoe men het wil noemen)
In de link hierboven kun je niet alleen de stappen zien hoe, maar ook een batterij kopen en gereedschap.

Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smarthome

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True