Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Hackus schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:07:
[...]

Ik denk dat je het 'compact' moet zien dat de afmeting van de 6-8 als compact kan worden gezien tegenwoordig. De SE is uitgebracht om zgn afscheid te nemen van deze behuizing, maar met de veel van de 6S inside. Ik denk dat hetzelfde gebeurt met de behuizing van de 8, en de A13 SoC inside en nog FP en LCD scherm. zgn SE2.

@DeNachtwacht 12 met 5.4" in behuizing als 4S lijkt mij niet.afmeting moet dan sowieso groter zijn.
de diagonale lijn is +- 4.76" van de 4S. dat komt dichterbij de behuizing van de 8 nu.
Productietechnisch is het ook allemaal veel gemakkelijker om de behuizing van de 8 te pakken en er een nieuwere SoC in te fabrieken. Alle techniek is er al.
Het doel van de SE was ook voornamelijk een betaalbare iphone te produceren voor 'emerging markets', en niet per se een fysiek klein apparaat te maken.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:06

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hackus schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:41:
[...]

[...]

Lees je wel goed wat iemand schrijft ?
Ja. Volgens mij is het een hobby van je dat ik elke keer iets moet herhalen en jij er dan omheen blijft draaien en niet inhoudelijk reageert?

Nou vooruit dan omdat je het zo graag leest maar dan is het hierna wel echt klaar want andere tweakers irriteren zich er volgens mij aan: de SE2 lijkt me onlogisch want is veel te veel een concurrent voor de iPhone 12 5,4” die bijna past in het formaat van de SE, en met de 8 is daar nu ook al een prima alternatief voor.

En nog een laatste herhaling; het is nog heel ver weg dus toch koffiedik kijken.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

DeNachtwacht schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 12:18:
[...]
Ja. Volgens mij is het een hobby van je dat ik elke keer iets moet herhalen en jij er dan omheen blijft draaien en niet inhoudelijk reageert?

Nou vooruit dan omdat je het zo graag leest maar dan is het hierna wel echt klaar want andere tweakers irriteren zich er volgens mij aan: de SE2 lijkt me onlogisch want is veel te veel een concurrent voor de iPhone 12 5,4” die bijna past in het formaat van de SE, en met de 8 is daar nu ook al een prima alternatief voor.

En nog een laatste herhaling; het is nog heel ver weg dus toch koffiedik kijken.
Ik had het over de behuizing van 4S wat je over het hoofd hebt gelezen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 27-05 14:33
Chiron schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:45:
[...]

Productietechnisch is het ook allemaal veel gemakkelijker om de behuizing van de 8 te pakken en er een nieuwere SoC in te fabrieken. Alle techniek is er al.
Het doel van de SE was ook voornamelijk een betaalbare iphone te produceren voor 'emerging markets', en niet per se een fysiek klein apparaat te maken.
precies apple wil eigenlijk geen betaalbare gsm omdat ze zich richten op de duurde gsm. Het is ook nog maar de vraag of de nieuwe se2 er komt en of die ook naar europa komt. Ze snijden zichzelf daarwel mee in vingers natuurlijk. van mij hoeft het ook nog niet ik ben nog blij met mijn oude se en die draaid gewoon nog de laatste software en is snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

mark777 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 13:47:
[...]

precies apple wil eigenlijk geen betaalbare gsm omdat ze zich richten op de duurde gsm. Het is ook nog maar de vraag of de nieuwe se2 er komt en of die ook naar europa komt. Ze snijden zichzelf daarwel mee in vingers natuurlijk. van mij hoeft het ook nog niet ik ben nog blij met mijn oude se en die draaid gewoon nog de laatste software en is snel genoeg.
Als er een SE2 komt, komt die ook naar Europa. zie geen enkele reden dat dat niet gebeurt. verder is het je eigen keuze om je SE te houden. mensen die van 5S(SE) of 6(6S,7) komen is dit een mooie upgrade.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Hackus schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:07:
[...]

Ik denk dat je het 'compact' moet zien dat de afmeting van de 6-8 als compact kan worden gezien tegenwoordig. De SE is uitgebracht om zgn afscheid te nemen van deze behuizing, maar met de veel van de 6S inside. Ik denk dat hetzelfde gebeurt met de behuizing van de 8, en de A13 SoC inside en nog FP en LCD scherm. zgn SE2.

@DeNachtwacht 12 met 5.4" in behuizing als 4S lijkt mij niet.afmeting moet dan sowieso groter zijn.
de diagonale lijn is +- 4.76" van de 4S. dat komt dichterbij de behuizing van de 8 nu.
Je mag het zien zoals jij wilt. Maar als ze het formaat van de 8 gebruiken, dan is het een opvolger van de 8 en niet de SE.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

streamnl schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 17:29:
[...]

Je mag het zien zoals jij wilt. Maar als ze het formaat van de 8 gebruiken, dan is het een opvolger van de 8 en niet de SE.
Maar wordt SE2 genoemd is de speculatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Hackus schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 17:35:
[...]

Maar wordt SE2 genoemd is de speculatie
lekker belangrijk hoe ze hem noemen. Het gaat om een betaalbare iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

mark777 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 20:00:
[...]

Ja, dat wordt het dus ook !
of het nu iPhone 12 gaat heten SE2 of opvolger van 8 of wat ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
mark777 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 20:00:
[...]

Het gaat om een opvolger voor de SE. Zou het even groot zijn, dan snap ik dat ze het zo noemen.
Gaan ze de grootte van de 8 gebruiken dan is het logischer dat ze het een opvolger van de 8 noemen.

Dus ja, ik vind het wél belangrijk hoe ze iets noemen. Dit is de consument voor de gek houden.

Voor mij persoonlijk gaat het niet om een betaalbare telefoon maar om een goed, degelijk kleine smartphone waar ik weer vele jaren plezier van kan hebben. Een opvolger voor mijn SE ;)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
streamnl schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 08:06:
[...]

Het gaat om een opvolger voor de SE. Zou het even groot zijn, dan snap ik dat ze het zo noemen.
Gaan ze de grootte van de 8 gebruiken dan is het logischer dat ze het een opvolger van de 8 noemen.

Dus ja, ik vind het wél belangrijk hoe ze iets noemen. Dit is de consument voor de gek houden.

Voor mij persoonlijk gaat het niet om een betaalbare telefoon maar om een goed, degelijk kleine smartphone waar ik weer vele jaren plezier van kan hebben. Een opvolger voor mijn SE ;)
Kan je we vergeten denk. telefoons worden nu eenmaal steeds groter. de nieuwe SE wordt ook groter dan de oude for sure. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11-2023

MXL

SE stond destijds voor special Edition. Een voor Apple simpele manier om met een bestaande variant een goedkope aan te bieden. In feite doen ze nu hetzelfde met de 8. Wederom een special Edition van een bestaand platform. Opzich een logische keuze, weinig R&D en daarom goedkopere telefoon. Ik vind dit geen klant voor de gek houden.

Ik zou ook het liefste een volledige highend variant zien in de bestaande behuizing van de huidige SE maar ben dan weer niet bereid om daar de hoofdprijs voor te betalen.

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Mijn blijdschap is verdwenen toen ik las over de iphone 8 behuizing...
Maar ja, het zijn nog geruchten en stiekem blijf ik hopen.

Hoe is bij jullie nu de batterij life? Nog steeds belachelijk snel leeg? Ik hoop echt dat ze wederom met een update komen. Standbye gaat het wel. Maar ja, je wilt hem ook gebruiken ;)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
streamnl schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 19:08:
Mijn blijdschap is verdwenen toen ik las over de iphone 8 behuizing...
Maar ja, het zijn nog geruchten en stiekem blijf ik hopen.

Hoe is bij jullie nu de batterij life? Nog steeds belachelijk snel leeg? Ik hoop echt dat ze wederom met een update komen. Standbye gaat het wel. Maar ja, je wilt hem ook gebruiken ;)
wat is er nu mis met de iphone 8 behuizing? naar de nieuwe se2 wordt toch weer een stukje groter dan de oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
mark777 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 20:57:
[...]

wat is er nu mis met de iphone 8 behuizing? naar de nieuwe se2 wordt toch weer een stukje groter dan de oude.
Voor mij persoonlijk al te groot.
(Zie berichten hierboven)

Maar ik zal mijzelf erbij neer leggen dat de SE2 eigenlijk een iPhone 8 2 is en er niet meer over beginnen })

[ Voor 3% gewijzigd door streamnl op 09-10-2019 21:17 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Zoals gezegd blijven het allemaal geruchten en al vaker kwam het voor dat zelfs op het laatste moment producten gecancelled werden. Op zich lijkt het me echter wel logischer worden.

- De 8 krijgt een update en pricedrop om zo de midrange markt te bedienen, en 8 wordt uit assortiment gehaald.
- de 12 pro wordt qua afmeting een "top"model in de behuizing van de SE (zie afbeelding van mij enkele pagina's terug) en misschien iets vriendelijker geprijsd ivm lagere materiaalkosten?
- de 12 wordt high-end-midrangemodel met gemiddeld formaat (naar huidige maatstaven ;) ) en lagere prijs
- de 12 pro max wordt topmodel met groot formaat en dito prijskaartje

Op die manier bedienen ze wel behoorlijk veel verschillende soorten klanten met 4 echt verschillende modellen (behalve natuurlijk de budgetmarkt maar daar zal Apple nooit met nieuwe devices instappen).

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekebooij
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-05 20:58
mark777 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 13:47:
[...]

De hoge aanschafprijs van de primium telefoons voor apple is zeker een drijfveer, maar naarmate de jaren zich hebben ontwikkeld zijn diensten (icloud, music en straks TV) belangrijker geworden. Ik zie daarom ook zeker voor apple een motief voor juist een nog toegankelijkere iphone dan de 11 (of 8).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-05 18:41
DeNachtwacht schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 21:30:
Zoals gezegd blijven het allemaal geruchten en al vaker kwam het voor dat zelfs op het laatste moment producten gecancelled werden. Op zich lijkt het me echter wel logischer worden.

- De 8 krijgt een update en pricedrop om zo de midrange markt te bedienen, en 8 wordt uit assortiment gehaald.
- de 12 pro wordt qua afmeting een "top"model in de behuizing van de SE (zie afbeelding van mij enkele pagina's terug) en misschien iets vriendelijker geprijsd ivm lagere materiaalkosten?
- de 12 wordt high-end-midrangemodel met gemiddeld formaat (naar huidige maatstaven ;) ) en lagere prijs
- de 12 pro max wordt topmodel met groot formaat en dito prijskaartje

Op die manier bedienen ze wel behoorlijk veel verschillende soorten klanten met 4 echt verschillende modellen (behalve natuurlijk de budgetmarkt maar daar zal Apple nooit met nieuwe devices instappen).
Volgens mij wordt het tijd voor een nieuw topic: iPhones 2020 geruchten en gelekte info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-05 17:30
nieuws: Gerucht: Apple gaat 'iPhone 8' met nieuwe soc aanbieden vanaf 399 dollar

De geruchten worden steeds sterker. Zal het dan toch? :D

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_1976
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Meer mensen last van een sterk verminderde accuduur sinds de installatie van iOS 13.1.2 op de iPhone SE? Voorheen had ik aan het eind van de dag nog 30-40 procent over. Nu heb ik dat percentage al in de middag bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:02
Andre_1976 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:16:
Meer mensen last van een sterk verminderde accuduur sinds de installatie van iOS 13.1.2 op de iPhone SE? Voorheen had ik aan het eind van de dag nog 30-40 procent over. Nu heb ik dat percentage al in de middag bereikt.
Jep, merk het hier toch ook wel, terwijl ik dan niet eens veel bijzonders heb gedaan, beetje whatsapp e.d.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

SE2 komt met A13 SoC, 3GB RAM en 64 en 128GB opslag. en (PRODUCT)RED™ versie
iPhone SE2 details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15-05 14:37
Jammer dat het de iPhone SE2 in iPhone 8 vorm komt. Ik zou het mooi gevonden hebben als ze met een notch kwamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike P
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-05 14:18
Hackus schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 19:44:
SE2 komt met A13 SoC, 3GB RAM en 64 en 128GB opslag. en (PRODUCT)RED™ versie
iPhone SE2 details
Als ie de (main) camera van de 11 krijgt en idd 399 dollar/minder dan 500 euro kost, wordt dat de opvolger van mijn 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
iPhone 8 is net zo groot als iPhone 6?
Dan heb ik namelijk vergelijkingsmateriaal, want heb een werktelefoon iPhone 6. (naast mijn SE)
Ik ben nog steeds meer fan van huidig format SE, maar iets groter valt wellicht te overleven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Martinusz schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:24:
iPhone 8 is net zo groot als iPhone 6?
Dan heb ik namelijk vergelijkingsmateriaal, want heb een werktelefoon iPhone 6. (naast mijn SE)
Ik ben nog steeds meer fan van huidig format SE, maar iets groter valt wellicht te overleven ;)
https://tweakers.net/pricewatch/compare/754351;752557/

Yup, tenzij je echter cijfers achter de komma gaat priegelen ;)
Klinkt mij in ieder geval prima in de oren, het formaat is nog te doen, nieuwe SoC, betaalbaar en voldoende opslag voor mijn behoefte :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-05 23:26

Res-q

Redder in nood?

Mike P schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 01:16:
[...]

Als ie de (main) camera van de 11 krijgt en idd 399 dollar/minder dan 500 euro kost, wordt dat de opvolger van mijn 7.
Precies, de camera zou voor mij ook wel eens doorslaggevend kunnen zijn. Aan de andere kant denk ik dat als ze dat gaan doen ze wel heel erg in het vaarwater gaan zitten van de XR. Die zou dan alleen als meerwaarde hebben dat er een groter scherm in zit + Face ID? Want dan zou de XR een mindere camera en tragere SOC krijgen, dus daar heb ik nog wel een hard hoofd in.

Daarnaast vraag ik me af of het fysiek gaat passen om de camera van de 11 in de behuizing van de 8 te krijgen. De camera op mijn huidige SE is het enige waarvoor ik een upgrade zou overwegen, voor de rest bevalt die nog prima :)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Res-q schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:31:
[...]

Precies, de camera zou voor mij ook wel eens doorslaggevend kunnen zijn. Aan de andere kant denk ik dat als ze dat gaan doen ze wel heel erg in het vaarwater gaan zitten van de XR. Die zou dan alleen als meerwaarde hebben dat er een groter scherm in zit + Face ID? Want dan zou de XR een mindere camera en tragere SOC krijgen, dus daar heb ik nog wel een hard hoofd in.

Daarnaast vraag ik me af of het fysiek gaat passen om de camera van de 11 in de behuizing van de 8 te krijgen. De camera op mijn huidige SE is het enige waarvoor ik een upgrade zou overwegen, voor de rest bevalt die nog prima :)
mijn huidige SE bevalt ook goed hoor. Alleen een grotere accu zou fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Voor degene met accuproblemen, hoop ik dat de net uitgekomen iOS13.1.3 het verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-05 09:03
Andre_1976 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:16:
Meer mensen last van een sterk verminderde accuduur sinds de installatie van iOS 13.1.2 op de iPhone SE?
Ik merk niets raars aan mijn batterijverbruik, hoewel ik gisterenavond pas van 12 naar 13.1.2 gegaan ben omdat ik wat huiverig was voor rare kuren. Vandaag dus dag 1: in 10 uur tijd ongeveer 25% lading verloren door af en toe wat berichtjes sturen en mijn glucose monitor met enige regelmaat te checken/logboek bijhouden. (Voor de CGM dus ook bluetooth aan, wifi staat uit) Valt voor mij in ieder geval niet duidelijk op dat het batterijverbruik hoger of lager geworden is.

Wat iOS 13 op de SE verder betreft werkt ook alles prima bij mij. Alleen hier en daar wat apps waarin de layout van tekst op het scherm nog niet helemaal lekker lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL

MXL

Vandaag 13.1.3 gedaan. Telefoon lijkt weer normaal en vlot te reageren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Ik heb nog IOS 12, en mijn telefoon vreet batterij (conditie 82%).

Als ik echter de energiebesparingsmodus aanzet, dan gaat hij wel de hele dag mee zonder problemen.

Nu ben ik een beetje huiverig om te updaten. Iemand bekend met bovenstaand probleem en toch de update uitgevoerd?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Als je batterij-conditie 82% is zou ik even een andere batterij erin doen als ik jou was :+

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

kaos001 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 15:28:
Als je batterij-conditie 82% is zou ik even een andere batterij erin doen als ik jou was :+
en updaten naar iOS13.1.3 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MXL

MXL

Helaas bracht iOS 13 bij mij dermate veel irritaties ivm mijn SE dat ik hem dit weekend heb afgeserveerd. Ik tik dit bericht nu op een iPhone X die het gat tussen nu en september moet overbruggen. Helaas heb ik dezelfde irritaties ook nog met mijn iPad mini 4. Traag en veel random freezes van 1 a 2 seconden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
kaos001 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 15:28:
Telefoon is 3,5 jaar oud, ga ik daar nog geld in steken?
Hackus schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 15:35:
[...]

en updaten naar iOS13.1.3 ;)
Hij doet het op de stand energiebesparing nog makkelijk de hele dag (met IOS 12). Als hij niet meer de hele dag mee gaat, dan is hij afgeschreven.
MXL schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 22:39:
Helaas bracht iOS 13 bij mij dermate veel irritaties ivm mijn SE dat ik hem dit weekend heb afgeserveerd. Ik tik dit bericht nu op een iPhone X die het gat tussen nu en september moet overbruggen. Helaas heb ik dezelfde irritaties ook nog met mijn iPad mini 4. Traag en veel random freezes van 1 a 2 seconden
Hier ben ik dus bang voor. Hij werkt, ik vind het prima. Maar hij moet het wel blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
MXL schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 22:39:
Heb er nog geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
mhr-zip schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 08:24:
[...]

Telefoon is 3,5 jaar oud, ga ik daar nog geld in steken?

[...]

Hij doet het op de stand energiebesparing nog makkelijk de hele dag (met IOS 12). Als hij niet meer de hele dag mee gaat, dan is hij afgeschreven.

[...]

Hier ben ik dus bang voor. Hij werkt, ik vind het prima. Maar hij moet het wel blijven doen.
Ook al is een telefoon 5 jaar oud, als hij werkt is het oke toch? De telefoon zelf is niet afgeschreven, de batterij is afgeschreven. Nieuwe in doen en klaar toch? Daarbij kosten die dingen de wereld niet. ;)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_1976
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Inmiddels hier de Iphone SE een keer uit en aangezet met calibratie van de batterij en nu lijkt de SE weer op de pre v ios 13-manier met zijn batterij om te gaan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-05 20:06

SuBBaSS

-has Ryzen

Andre_1976 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 18:27:
Inmiddels hier de Iphone SE een keer uit en aangezet met calibratie van de batterij en nu lijkt de SE weer op de pre v ios 13-manier met zijn batterij om te gaan _/-\o_
Moet ik hier ook maar eens doen, die calibratie.
Nou is mijn accu verre van optimaal (84%) maar ik had afgelopen donderdag wel zoiets vaags.
Moest op reis, gebruikte de kaarten-app voor navigatie. In een ritje van 2 uur telefoon van rond de 90% naar 1%.
De meldingen op 20- en 10% kwamen zo ongeveer vlak na elkaar.
Mooi klote, want ik had hem nog wel nodig omdat ik nog niet op het (voor mij onbekende) eindpunt was.
Heb hem maar aangelaten "op hoop van zegen", met de 1% die hij aangaf zou hij vanzelf uitvallen leek me.
Vergadering van 3 uur gehad, telefoon ondertussen paar keer erbij gepakt; nog steeds 1%.
Toen ik weer thuis was: nog steeds 1% en aan. 8)7

Heeft dat ding het zeker nog 5 uren op 1% overleeft (en was om de een of andere reden niet eens in de energiebespaarstand gegaan).

Kan niet kloppen natuurlijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Complimentje naar Apple. SE, niet gekocht bij Apple en bijna 2 jaar oud, vertoont kuren. Door een mazzeltje, de juiste vragen stellen en samenloop van omstandigheden, maar dan nog, hebben ze uit coulance een risk-free capture opgezet (dat is sowieso al redelijk zeldzaam). Normaliter moet je dan alsnog dokken voor de reparatie (prijsopgave volgt na onderzoek en dan kan je kiezen laten fixen of retour), maar ze hebben tot mijn verbazing gratis meerdere onderdelen vervangen - telefoon werkt nu weer prima. Chapeau :) En dat alles binnen 4 dagen incl ritje naar Tsjechië. Service van dit merk blijft toch ongeëvenaard! En fuck MediaMarkt die niet bepaald wilde helpen ondanks dat het eigenlijk hun probleem was als verkoper.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Weet iemand of er al meer informatie gelekt is omtrent de SE 2? Begin aardig ongeduldig te worden zo langzamerhand :7 :')

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raginus3
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-03 12:54

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

De NFC chip in een SE is, behoudens Apple Pay, onbruikbaar. Is dat correct? Bijvoorbeeld in samenwerk met een NFC tag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaz
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-11-2021
raginus3 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 12:22:
De NFC chip in een SE is, behoudens Apple Pay, onbruikbaar. Is dat correct? Bijvoorbeeld in samenwerk met een NFC tag.
De NFC functionaliteit van de iPhone SE is hetzelfde als elke andere iPhone met een NFC chip.

De NFC functie is dus alleen bruikbaar binnen Apple Wallet, dat kan gebruikt worden voor Apple Pay en ik geloof ook voor bepaalde hotel & vliegtickets gekocht via Wallet ondersteunde iOS apps. Dat laatste durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:56
Slaz schreef op woensdag 6 november 2019 @ 13:07:
[...]

De NFC functionaliteit van de iPhone SE is hetzelfde als elke andere iPhone met een NFC chip.

De NFC functie is dus alleen bruikbaar binnen Apple Wallet, dat kan gebruikt worden voor Apple Pay en ik geloof ook voor bepaalde hotel & vliegtickets gekocht via Wallet ondersteunde iOS apps. Dat laatste durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Da's toch heel wat anders dan wat je op internet kan vinden. Bijvoorbeeld deze site:
https://www.shopnfc.com/en/content/20-nfc-iphone
...mooi overzicht wat welke iPhone met NFC kan. iPhone 6 en SE kunnen dus enkel ApplePay doen met NFC, verder niets. iPhone 7 tot en met iPhone X kunnen ook tags lezen, maar met een speciale app (?). Nieuwere iPhones kunnen ook tags lezen, zonder speciale app en ook op de achtergrond.

Disclaimer: heb er zelf verder geen verstand van, maar alles wat ik op internet kan terugvinden zegt mij dat een SE enkel NFC voor ApplePay kan gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaz
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-11-2021
vanaalten schreef op donderdag 7 november 2019 @ 08:12:
[...]

Da's toch heel wat anders dan wat je op internet kan vinden. Bijvoorbeeld deze site:
https://www.shopnfc.com/en/content/20-nfc-iphone
...mooi overzicht wat welke iPhone met NFC kan. iPhone 6 en SE kunnen dus enkel ApplePay doen met NFC, verder niets. iPhone 7 tot en met iPhone X kunnen ook tags lezen, maar met een speciale app (?). Nieuwere iPhones kunnen ook tags lezen, zonder speciale app en ook op de achtergrond.

Disclaimer: heb er zelf verder geen verstand van, maar alles wat ik op internet kan terugvinden zegt mij dat een SE enkel NFC voor ApplePay kan gebruiken.
Excuses en dank! Mijn info was inderdaad incorrect. Heb mijn eerdere reactie doorgekrast om verwarring te voorkomen.

Maar ik zou zelf ook niet weten welke apps dan gebruik kunnen maken van tags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raginus3
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-03 12:54

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

dank voor het antwoord.

Het nadeel van Apple’s kijk op dergelijke zaken. Vanuit dichtgetimmerd kijken wat er kan en dan ontdekken dat je daarvoor toch een andere nfc chip nodig hebt. Die vervolgens in een ‘nieuw’ model iPhone wordt stopt. Pech voor de iPhone’s met nfc chip waar je dus niks mee kunt behalve Apple Pay. Goed voor de verkoop.

Ik had even hoop na berichten over iOS 13 waarmee je een nfc tag zou kunnen uitlezen. Die berichten kloppen dus vanaf de iPhone 7. En nog niet gebruiksvriendelijk want je moet eerst een app starten. Van de Xs hoeft dat niet meer.

Release of iOS 13 - What's new
With the upgrade to iOS 13, all iPhone 7 and newer can read and write an NFC Tags.

The NFC behavior of iPhones updated to iOS 13 is very similar to that of Android smartphones:

for NFC Tag programming, an application is required (as for Android);
it is possible to read the UID of the NFC chip;
iPhone XS and later support background tag reading, without a specific application being open; previous models require a specific application to be opened.
The iPhone is compatible with all NFC Forum chips, from type 1 to 5, including:

NTAG®
ICODE®
FeliCa™
MIFARE® (Desfire, Plus, Ultralight)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
https://www.nu.nl/tech/60...en-mogelijk-in-maart.html

Het wordt nu toch wel spannend hoor, ben echt benieuwd aan het worden :D

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchLegendX
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-05 12:56
kaos001 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 08:59:
https://www.nu.nl/tech/60...en-mogelijk-in-maart.html

Het wordt nu toch wel spannend hoor, ben echt benieuwd aan het worden :D
Niks tegen je enthousiasme, qua geruchten wordt het een iPhone 8 met een A13 processor. Niet meer niet minder, is toch nog niet heel speciaal i.m.o. :|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kaos001
Niet heel speciaal inderdaad en dus precies hetgeen wat ik wil hebben. Ik wil al zo min mogelijk tijd op m'n telefoon doorbrengen, dus hoe minder speciaal hoe beter.

Ik zou ook nog best even door kunnen met mijn huidige SE, maar de batterij begint op te raken inmiddels en een keer een cpu upgrade zou ik niet erg vinden.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:18

vooghel

Cunning linguist

kaos001 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 10:33:
Niet heel speciaal inderdaad en dus precies hetgeen wat ik wil hebben. Ik wil al zo min mogelijk tijd op m'n telefoon doorbrengen, dus hoe minder speciaal hoe beter.

Ik zou ook nog best even door kunnen met mijn huidige SE, maar de batterij begint op te raken inmiddels en een keer een cpu upgrade zou ik niet erg vinden.
Zeker omdat de iPhone SE/6s de oudste toestellen zijn die nog iOS 13 kunnen draaien; ik ga ervan uit dat iOS 14 weer een versie opschuift en alleen draait op iPhones 7 en jonger.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Beter dan 6.7" iPhone 12 ;) de afmeting van 6-8 is ideaal, en tegenwoordig klein te noemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:01
kaos001 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 10:33:
Ik zou hier de schermresolutie ook aan toe willen voegen. Apps zijn tegenwoordig voor nét iets grotere schermen geoptimaliseerd.Zo zijn knoppen om verder te gaan en overzichten die je met 1 blik zou moeten kunnen zien vaak net uit beeld.

Verder eens met jouw punten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
ja logisch dat de nieuwe se groter wordt. Dat worden alle gsm. Hoop dat ie een mooie weg gewerkte camera krijgt en niet dat kookstel van tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Hier ook nog steeds een SE in gebruik. In juni 2016 gekocht, dus 2 maanden na release.
In maart 2019 zelf een nieuwe batterij ingezet (de A+ van FixjeiPhone) maar daar heb ik wat minder schik van. Loopt wel erg snel leeg nu.

Echter is nu de dockconnector aan het stukgaan waardoor ik soms wakker wordt met een lege telefoon.
Ik zit dus ook met smart te wachten op een nieuwe SE, alhoewel ik het wel jammer zou vinden als ze deze in een iPhone 8 jas steken vanwege de ouderwetse bezels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomino
Cheesy schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 14:18:
Hier ook nog steeds een SE in gebruik. In juni 2016 gekocht, dus 2 maanden na release.
In maart 2019 zelf een nieuwe batterij ingezet (de A+ van FixjeiPhone) maar daar heb ik wat minder schik van. Loopt wel erg snel leeg nu.

Echter is nu de dockconnector aan het stukgaan waardoor ik soms wakker wordt met een lege telefoon.
Ik zit dus ook met smart te wachten op een nieuwe SE, alhoewel ik het wel jammer zou vinden als ze deze in een iPhone 8 jas steken vanwege de ouderwetse bezels.
Probeer met een houten of plastic tandenstoker pluis uit je lightning connector te peuteren, scheelt bij mij en vele andere vrienden dit soort ergernissen..!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacificocean
vooghel schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:02:
[...]

Zeker omdat de iPhone SE/6s de oudste toestellen zijn die nog iOS 13 kunnen draaien; ik ga ervan uit dat iOS 14 weer een versie opschuift en alleen draait op iPhones 7 en jonger.
Op grond van welke technische beperking zou de ondersteuning moeten stoppen dan?
iOS ondersteuning stopt altijd op basis van technische beperkingen en niet op basis van leeftijd. De ondersteuning van iOS 13 werd gestopt voor alle toestellen die <=1GB RAM geheugen en de ondersteuning van iOS 11 werd gestopt op basis van het niet ondersteunen van 64 bits architectuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
pacificocean schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 14:29:
[...]

Op grond van welke technische beperking zou de ondersteuning moeten stoppen dan?
iOS ondersteuning stopt altijd op basis van technische beperkingen en niet op basis van leeftijd. De ondersteuning van iOS 13 werd gestopt voor alle toestellen die <=1GB RAM geheugen en de ondersteuning van iOS 11 werd gestopt op basis van het niet ondersteunen van 64 bits architectuur.
Als ze een nieuwe se uitbrengen stopt de ondersteuning voor de oude heel snel. Logisch . heb je geen technishce beperking voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
mark777 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 19:48:
[...]

Als ze een nieuwe se uitbrengen stopt de ondersteuning voor de oude heel snel. Logisch . heb je geen technishce beperking voor nodig.
Dat zou dan voor het eerst zijn voor Apple. Dus zo logisch is dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Cheesy schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 14:18:

Ik blijf zelf hopen op de geruchten voor de 5,4" iPhone 12. Met een groter scherm dan de 8 zou die qua form factor tussen de SE en 8 in zitten:
In terms of form factor of some of the other devices, it states that the 5.4-inch iPhone model is "half the height between iPhone SE and iPhone 8".

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Hackus schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 13:06:
Beter dan 6.7" iPhone 12 ;) de afmeting van 6-8 is ideaal, en tegenwoordig klein te noemen.
Zou het helemaal prima vinden. Het gaat mij om de hardware, boeit me niet zo of het ding grote bezels heeft of niet. Touch ID is ook niks mis mee. Weer lekker wat jaren onder de pannen en een rappere foon en geen "oh even zien of deze app nog wel werkt op mijn oude SE". Zie totaal geen reden om bizarre bedragen uit te geven voor die halve iPads waar je een handtas voor nodig hebt om mee te nemen..of broeken met cargopockets :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-05 21:27

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

pacificocean schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 14:29:
[...]

Nouja.. bij de iPad’s werden de iPad 2 en iPad 3 toch tegelijk gedropt, terwijl de iPad 3 toch echt wel 512MB ram extra had (1GB totaal) en een sterkere videochip.

De ondersteuning van de iPad 1 stopte na anderhalf jaar al bijna met een crippled IOS. Natuurlijk was niet alle nieuwe functionaliteit mogelijk erop vanwege RAM-gebrek, maar het was geen leuke actie van Apple. Als je jaren later via andere sites jouw IOS 5.1.1 met IOS9 Skin net zo soepel kan laten draaien als IOS9 op een ipad 3/4, dan heeft Apple gewoon geen moeite genomen voor de oudere devices.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Michael Knight schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 11:52:
[...]

Nouja.. bij de iPad’s werden de iPad 2 en iPad 3 toch tegelijk gedropt, terwijl de iPad 3 toch echt wel 512MB ram extra had (1GB totaal) en een sterkere videochip.

De ondersteuning van de iPad 1 stopte na anderhalf jaar al bijna met een crippled IOS. Natuurlijk was niet alle nieuwe functionaliteit mogelijk erop vanwege RAM-gebrek, maar het was geen leuke actie van Apple. Als je jaren later via andere sites jouw IOS 5.1.1 met IOS9 Skin net zo soepel kan laten draaien als IOS9 op een ipad 3/4, dan heeft Apple gewoon geen moeite genomen voor de oudere devices.
Zowel bij de iPad 2 als 3 was de A5(x) processor de beperkende factor. Dat zou natuurlijk ook de A9(x) van de 6s en SE kunnen worden maar dat betekend dan ook gelijk het einde voor de iPad 5 uit 2017 en de eerste iPad Pro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

pacificocean schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 12:35:
[...]

Zowel bij de iPad 2 als 3 was de A5(x) processor de beperkende factor. Dat zou natuurlijk ook de A9(x) van de 6s en SE kunnen worden maar dat betekend dan ook gelijk het einde voor de iPad 5 uit 2017 en de eerste iPad Pro's.
Dat argument had ik al onderuitgehaald voordat je het schreef. Er zijn custom firmware/patches om de iPad 1 de IOS7+ look en zelfs sneller feel te geven.. natuurlijk is het ding dan niet sterk genoeg voor nieuwere applicaties die sterkere cpu’s verwachten, maar als mediaplauer had het ding voldoende power.. en dat blijkt uit het feit dat je er nog steeds prima Netflix/Youtube (patched)/Spotify etc op kunt draaien.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Michael Knight schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 12:49:
[...]

Dat argument had ik al onderuitgehaald voordat je het schreef. Er zijn custom firmware/patches om de iPad 1 de IOS7+ look en zelfs sneller feel te geven.. natuurlijk is het ding dan niet sterk genoeg voor nieuwere applicaties die sterkere cpu’s verwachten, maar als mediaplauer had het ding voldoende power.. en dat blijkt uit het feit dat je er nog steeds prima Netflix/Youtube (patched)/Spotify etc op kunt draaien.. :)
De technisch beperkende factor van de iPad 1 was inderdaad de A4 processor, die niet meer compatible was voor iOS6. Dat anderen blijkbaar een OS hebben geschreven dat wel compatible was met de A4 processor doet daar niet aan af. Maar dat is bijna off topic. Het zou in dit topic o.a. over de A9(x) processor moeten gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door pacificocean op 23-01-2020 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

pacificocean schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 13:10:
[...]

De technisch beperkende factor van de iPad 1 was inderdaad de A4 processor, die niet meer compatible was voor iOS6. Dat anderen blijkbaar een OS hebben geschreven dat wel compatible was met de A4 processor doet daar niet aan af. Maar dat is bijna off topic. Het zou in dit topic o.a. over de A9(x) processor moeten gaan.
De A4 in de iPhone 4 draaide gewoon IOS 6 èn IOS7... Die vlieger voor enkel cpu gaat niet op..

Gelet op het feit dat het verwachte ondersteuning betreft van Apple bij de huidige generatie, is het daarbij zeker niet offtopic om eerdere generaties aan te halen om het, soms onredelijke, ondersteuningsbeleid van Apple uit het verleden aan te halen.

Daarnaast: als een ander wèl software kan aanpassen (er is geen nieuw IOS geschreven) om een en ander mooi draaiend te krijgen binnen dezelfde beperking, dan kan Apple niet zijn tegengehouden daardoor. Er is dus een bewuste keuze gemaakt om het apparaat te droppen en geen nieuwe energie erin te stoppen.

Apple kijkt dus naar meer factoren bij hun ondersteuningsbeleid; en daar is je ontopic weer :)

[ Voor 4% gewijzigd door Michael Knight op 23-01-2020 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacificocean
Michael Knight schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 13:39:
[...]

De A4 in de iPhone 4 draaide gewoon IOS 6 èn IOS7... Die vlieger voor enkel cpu gaat niet op..

Gelet op het feit dat het verwachte ondersteuning betreft van Apple bij de huidige generatie, is het daarbij zeker niet offtopic om eerdere generaties aan te halen om het, soms onredelijke, ondersteuningsbeleid van Apple uit het verleden aan te halen.

Daarnaast: als een ander wèl software kan aanpassen (er is geen nieuw IOS geschreven) om een en ander mooi draaiend te krijgen binnen dezelfde beperking, dan kan Apple niet zijn tegengehouden daardoor. Er is dus een bewuste keuze gemaakt om het apparaat te droppen en geen nieuwe energie erin te stoppen.

Apple kijkt dus naar meer factoren bij hun ondersteuningsbeleid; en daar is je ontopic weer :)
Ik was inderdaad niet juist met mijn bewering over de A4 processor. Hierbij het lijstje uit wikipedia:
iOS 13 supports devices with 2 GB of RAM minimum
iOS 12: Any device that supports iOS 11 can be upgraded to iOS 12
iOS 11 drops support for devices with a 32-bit processor
iOS 10: With this release, Apple dropped support for devices with either an A5 or an A5X chip
iOS 9: with all devices supporting iOS 8 also able to run iOS 9
iOS 8: With this release, Apple dropped support for the iPhone 4
iOS 7: With this release, Apple dropped support for older devices, specifically the iPhone 3GS and the fourth-generation iPod Touch
iOS 6: With this release, Apple dropped support for older devices, specifically the third-generation iPod Touch and the first-generation iPad
iOS 5: With this release, Apple dropped support for older devices, specifically the iPhone 3G and the second-generation iPod Touch.
iOS 4: The first-generation iPhone and the first-generation iPod Touch cannot run iOS 4 and above due to hardware limitations. This marked the first time Apple dropped support for older devices.[19]
iOS 1-3: Any device that supports iOS can be upgraded.

Alleen iOS 5 - iOS 8 lijken het support van producten te stoppen dat niet gebaseerd is op technische specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Maar net zoals bij iOS 10 kan Apple ondersteuning voor de A9 chip beëindigen, bijvoorbeeld omdat die niet krachtig genoeg is om iOS 14 soepel te draaien (wegens potentiële 'bad user experience') .

[ Voor 12% gewijzigd door vooghel op 23-01-2020 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
vooghel schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 15:03:
Maar net zoals bij iOS 10 kan Apple ondersteuning voor de A9 chip beëindigen, bijvoorbeeld omdat die niet krachtig genoeg is om iOS 14 soepel te draaien (wegens potentiële 'bad user experience') .
Dat kan, maar dan zal zoals reeds eerder gemeld ook de support voor de iPad 5 (2017) dan stoppen. En die is geleverd tot maart 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

pacificocean schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 15:14:
[...]

Dat kan, maar dan zal zoals reeds eerder gemeld ook de support voor de iPad 5 (2017) dan stoppen. En die is geleverd tot maart 2018.
Dus? De iPhone SE is geleverd t/m september 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
vooghel schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 16:35:
[...]

Dus? De iPhone SE is geleverd t/m september 2018.
De kans dat de support van een groep producten stopt na 2 jaar, acht ik bij het huidige Apple klein.

At hieronder. De supporttijd gaat in vanaf het moment dat de verkoop stopt. Niet vanaf release datum. Iemand kan net voor de verkoopstop een product gekocht hebben. Daarbij doet Apple geen uitspraken over hoe lang er nog updates kunnen verschijnen van een iOS. Redelijk recent was zelfs nog een update van iOS 9.

[ Voor 38% gewijzigd door pacificocean op 23-01-2020 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

iPad 2017 is van maart 2017, dus (OS)ondersteuning tot sept 2020 maakt 3.5j. neemt niet weg dat je nog een geheel jaar goed gebruik kunt maken van bijna alle apps. er kunnen ook nog updates uitkomen in dat jaar(in iOS13)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Tomino schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 14:25:
[...]

Probeer met een houten of plastic tandenstoker pluis uit je lightning connector te peuteren, scheelt bij mij en vele andere vrienden dit soort ergernissen..!
Ik blaas 'm wel vaker uit, maar nu even met een tandenstoker gedaan. Kwam een klein beetje pluis uit.
Vannacht was het helemaal raar. Maargoed, ik probeer het nog een paar maanden uit te houden :P

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/R62FFT8/IMG-4411.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Vanaf vanmiddag kun je de nieuwe SE pre-orderen.
Wat vinden jullie? Vinden jullie het echt een nieuwe SE?
Formaat is groter dan huidige SE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Martinusz schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 12:14:
Vanaf vanmiddag kun je de nieuwe SE pre-orderen.
Wat vinden jullie? Vinden jullie het echt een nieuwe SE?
Formaat is groter dan huidige SE.
mooie gsm en wordt opvolger van mijn huidige SE. Hij is wat groter maar niet heel groot. Jammer alleen dat ze er geen grotere batterij in hebben gestopt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
mark777 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 12:20:
[...]

mooie gsm en wordt opvolger van mijn huidige SE. Hij is wat groter maar niet heel groot. Jammer alleen dat ze er geen grotere batterij in hebben gestopt
geen grotere batterij vergeleken met...?
Ik denk dat de batterij beter is dan huidige SE? (of de chip gaat er zuiniger mee om?)

[ Voor 4% gewijzigd door Martinusz op 17-04-2020 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Martinusz schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 12:37:
[...]

geen grotere batterij vergeleken met...?
Ik denk dat de batterij beter is dan huidige SE? (of de chip gaat er zuiniger mee om?)
groter dan ze er nu in hebben gestopt. denk niet dat hilj nu langer mee gaat als de huideige SE zeg maar een dag lang

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Jammer dat het formaat groter wordt, maar ergens wel begrijpelijk. De lage prijs kunnen ze hanteren door een 'tried-and-tested' ontwerp incl. scherm te gebruiken met de nieuwste (maar niet de beste) hardware van binnen. Voor de oude SE was dat de iPhone 5 met de binnenkant van de iPhone 6S, nu is het de iPhone 8 met de binnenkant van de iPhone 11. Mijn oude SE is wel een beetje aan het eind van zijn Latijn, en de 6 van mijn vriendin helemaal (kan zelfs iOS 13 niet draaien) dus ik ga er zometeen twee bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Discussie over de nieuwe SE mag in [iPhone SE (2020)] Ervaringen & Discussie Laten we dit topic houden voor de 'oude' SE :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Je zou haast denken dat Apple een loopje met je neemt, mijn oude SE gaat ineens kuren vertonen.
Ik krijg nu regelmatig uit het niets ineens het “afsluiten” menu te zien met de slider. Gewoon random, als ik in een app zit of als ie gewoon ergens ligt.

Meer mensen weleens gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 26-05 11:34
Martinusz schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 17:37:
Je zou haast denken dat Apple een loopje met je neemt, mijn oude SE gaat ineens kuren vertonen.
Ik krijg nu regelmatig uit het niets ineens het “afsluiten” menu te zien met de slider. Gewoon random, als ik in een app zit of als ie gewoon ergens ligt.

Dat komt mij niet bekend voor. Misschien komt dit door een beschadiging van de bovenste knop? Mijn vader moet wel regelmatig zijn sim-pincode opnieuw intoetsen, wat betekent dat de SE onverhoopt opnieuw is opgestart. Ik wacht zelf nog tot het scherm volledig loskomt, daarna is het wel klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Bedoel je specifiek nú (omdat de nieuwe SE uit is/andere reden)?

Ik heb geen nieuwe problemen sinds ~2 maanden. Ik zou de SE 2016 form-factor het liefst voor de rest van mijn leven willen gebruiken. Maar zo ongeveer mid-zomer komt er wel wat nieuws.

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777

nee niet echt maar heb wel soms dat de batterij in een keer leeg trekt. Maar dat heb ik al vanaf het begin. Snap niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Nee het is echt ineens random, tijdens gebruik of zelfs als ie gewoon ff ergens ligt. Knop is niet beschadigd, hij zit al 4 jaar in een goed hoesje :)
Als ik annuleer kies moet ik ook pincode weer invoeren, ook dus als het gebeurd tijdens gebruik

Edit:
Ben dus niet de enige:
https://www.google.com/se..._rd=ssl#spf=1588597051616

[ Voor 24% gewijzigd door Martinusz op 04-05-2020 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
laaste paar dagen gaat de batterij nog maar een halve dag mee. Ben ik de enige? max capiciteit is 91 procent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
mark777 schreef op zondag 21 juni 2020 @ 21:46:
laaste paar dagen gaat de batterij nog maar een halve dag mee. Ben ik de enige? max capiciteit is 91 procent
Ik heb hem standaard op energiebesparing staan, batterij duur is al jaar drama bij mij.
Enige wat dan niet werkt (wat ik merk), is dat hij geen foto's upload naar icloud.

Ik heb zelfs een automatisering er voor aangemaakt:

Wanneer Energiebesparingsmodus is uitgeschakeld --> Stel energiebesparingsmodus in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
mark777 schreef op zondag 21 juni 2020 @ 21:46:
Daar valt toch geen zinnig antwoord op te geven? Jij gebruikt hem anders dan ik, hebt een andere verzameling apps dan ik, hebt allerlei instellingen anders staan dan ik... En mogelijk dat er softwarematig iets verkeerd zit waardoor 'ie veel meer verbruikt. Vast wel dat er andere mensen zijn met vergelijkbare problemen.

Wat zie je in het batterij-grafiekje? Wat zegt het toestel over de grootste gebruikers? Wat heb je geprobeerd om het probleem op te lossen?

Hoe dan ook: hier 86% max capacity van een iPhone SE uit april 2016. En geen problemen met batterijduur, gaat probleemloos een hele dag mee (gisteren met iets meer dan 50% aan de lader dus meer dan genoeg lading over).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
vanaalten schreef op maandag 22 juni 2020 @ 07:28:
[...]

Daar valt toch geen zinnig antwoord op te geven? Jij gebruikt hem anders dan ik, hebt een andere verzameling apps dan ik, hebt allerlei instellingen anders staan dan ik... En mogelijk dat er softwarematig iets verkeerd zit waardoor 'ie veel meer verbruikt. Vast wel dat er andere mensen zijn met vergelijkbare problemen.

Wat zie je in het batterij-grafiekje? Wat zegt het toestel over de grootste gebruikers? Wat heb je geprobeerd om het probleem op te lossen?

Hoe dan ook: hier 86% max capacity van een iPhone SE uit april 2016. En geen problemen met batterijduur, gaat probleemloos een hele dag mee (gisteren met iets meer dan 50% aan de lader dus meer dan genoeg lading over).
gebruik hem niet meer dan anders niet meer dan een uur per dag ofzo. Maar opeens trekt iets de batterij helemaal leeg. grafiek lijkt wel alsof de batterij wordt leeg getrokken op moment dat er geen apps draaien. helemaal vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
mark777 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 08:44:
[...]

gebruik hem niet meer dan anders niet meer dan een uur per dag ofzo. Maar opeens trekt iets de batterij helemaal leeg. grafiek lijkt wel alsof de batterij wordt leeg getrokken op moment dat er geen apps draaien. helemaal vreemd.
Dat had ik laatst ook, van 50% naar 1% nadat ik hem op de oplader legde was die meteen weer 40%.
Maar daarna niet meer gehad eigenlijk, batterij heeft het wel zwaarder als 2-3 jaar geleden, maar ik vermoed dat het ook komt door de iOS updates etc.
Mijn batterij is eenmaal vervangen en nu nog 90% capaciteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
mark777 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 08:44:
Dan mis ik enkel nog wat je hebt geprobeerd om het op te lossen. :)
Ik zou zelf een volledige backup maken, dan in iTunes herstellen naar fabrieksinstellingen, iOS naar de laatste versie updaten en backup terugzetten. Zo heb ik een zelfde probleem al eens opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomino
Dit batterijeuvel herken ik, afgelopen maand (redelijk tegelijkertijd) gehad bij mijn werk en privé iPhone SE 2016. De indicatie is niet helemaal lekker meer, de capaciteit ook niet. Beide de accu's laten vervangen voor een prima bedrag.

[ Voor 5% gewijzigd door Tomino op 22-06-2020 09:10 ]

• mark777
wil de nieuwe OS installeren maar hij doet het niet. Kan je ios 14 niet op de oude se installeren?

• pacificocean
mark777 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 19:40:
wil de nieuwe OS installeren maar hij doet het niet. Kan je ios 14 niet op de oude se installeren?
Jawel hij staat in de lijst. Batterij opgeladen, aan de laadkabbel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
mark777 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 19:40:
Ja hoor heb hem al draaien :)

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:17
Vraagje van een ios-beginner. Mijn iphone se heeft het vreemde probleem dat het scherm niet reageert op aanrakingen bij het dock-gedeelte, de koppelingen daar kan ik niet aanklikken...

Als er een app openstaat en er is bijvoorbeeld een toetsenbord geopend onderaan het scherm (dus waar het dock staat) reageert het scherm daar wel gewoon, dus typen kan ik dan wel met het toetsenbord...

Ook in de app store, als ik een app wil installeren, kan ik de knop ‘installeren” niet indrukken...

Het lijkt dus te gaan om een probleem met een bepaald soort interactie?

Iemand bekend met dit probleem?

Het deed zich al voor bij ios13, net een hele clean installatie gedaan en ineens ook de update naar ios14, maar het probleem blijft zich voordoen...

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

BeArt schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 21:00:
Vraagje van een ios-beginner. Mijn iphone se heeft het vreemde probleem dat het scherm niet reageert op aanrakingen bij het dock-gedeelte, de koppelingen daar kan ik niet aanklikken...

Als er een app openstaat en er is bijvoorbeeld een toetsenbord geopend onderaan het scherm (dus waar het dock staat) reageert het scherm daar wel gewoon, dus typen kan ik dan wel met het toetsenbord...

Ook in de app store, als ik een app wil installeren, kan ik de knop ‘installeren” niet indrukken...

Het lijkt dus te gaan om een probleem met een bepaald soort interactie?

Iemand bekend met dit probleem?

Het deed zich al voor bij ios13, net een hele clean installatie gedaan en ineens ook de update naar ios14, maar het probleem blijft zich voordoen...
Kun je een app verplaatsen over het hele scherm heen ?
Kun je bellen met alle toetsen ?
Werkt alles op je toetsenbord ?

• Martinusz
Heb het idee dat ios 14 de batterij rete snel leegtrekt -O-

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:17
Hackus schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 21:12:
[...]

Kun je een app verplaatsen over het hele scherm heen ? Ja. Vanuit het dock kan ik een app niet verplaatsen, enkel weghalen met het minnetje... maar andere apps kan ik verplaatsen over het hele scherm.
Kun je bellen met alle toetsen ? Ja
Werkt alles op je toetsenbord ? Ja
Bij whatsapp is het extra vreemd, als je daar een chat opent kan je onderaan kiezen voor een +, een tekstvak, een papiericoontje, camera en microfoon.

Alle koppelingen daar werken, behalve het tekstvak ...
Dus om met tekst te reageren moet ik eerst op het papiericoontje drukken zodat stickers zichtbaar worden. Daar kan ik dan op toetsenbordicoontje drukken en starten met het tekstbericht...

[ Voor 9% gewijzigd door BeArt op 19-09-2020 21:21 . Reden: Aanvulling bij verplaatsen van app ]

• sukkel 24
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-05 22:16
hier ook oude se met 88% batterij waar ik met energie besparings modus meestal makkelijk een dag mee kan doen en dan 30-50% over houden
dat was enige tijd geleden heel anders toen heb ik alle apps gecontroleerd op mobiele verbinding en bv flitsmeister en parkmobile vraten stroom omdat ze allerlei gps posities opvragen en snelheid berekenen of kijken of je je parkeerplek hebt verlaten.
toen ingesteld op gps alleen gebruiken als app gebruikt wordt en ook schem helderheid op 50% gezet ipv 100%
ik denk de volgende telefoon zal niet de 2020 se maar die kleine daarna -die dit najaar komt- zijn ivm nieuwe chip en ook nieuw netwerk dus toekomst bestendig
Pagina: 1 ... 21 22 Laatste

Let op:
Kijk of je post niet beter past in een van de volgende topics:Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iOS Beleid.