Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Startups
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 19-04 10:44

29 maart in Nederland
24 maart geselecteerde landen (waaronder Duitsland)

Prijs: $399, in NL waarschijnlijk ca. 489.

Prijzen Apple Duitsland:
489€ 16GB
589€ 64GB

64-bit A9-processor (net als de iPhone 6S)
Nanosim
4 inch Capacitief
1136 x 640
12-megapixel rear camera
video 3840x2160 (Ultra-HD)
front camera retina flash
2gb ram
iOS 9
TouchID eerste generatie
Geen 3d touch

113gram
7,6mm hoog

Internet use iphone se:
Up to 12 hours on 3G, up to 13 hours on LTE, up to 13 hours on Wi‑Fi
Internet use iphone 6s:
Up to 10 hours on 3G, up to 10 hours on LTE, up to 11 hours on Wi‑Fi

Beginpost, later uitgebreid.

Startups wijzigde deze reactie 29-03-2016 17:01 (124%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• brndst
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 08-07 22:24
Laat de duitse (pre)order pagina maar online komen van Apple. De gouden 64GB wordt voor mij. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22:21
quote:
Donstil schreef op maandag 21 maart 2016 @ 20:13:

Dit is natuurlijk puur persoonlijk.
De mindere specs niet.
Design is inderdaad persoonlijk. Maar specs vallen reuze mee.
Mocht je geen preference hebben voor het formaat van het scherm/design, dan betaal je
voor een 6s dus €260 meer voor 3D Touch, 5MP front facing camera en betere Touch ID. That's about it.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 20:13
Lijkt mij een mooi toestel voor een mooie prijs. Zat al een tijdje te kijken voor een vervanger van mijn iphone 5. Had mijn zinnen gezet op een iPhone 6. Ook een mooi toestel. Ik ga de voor en tegens nog eens naast elkaar leggen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
quote:
Darks schreef op maandag 21 maart 2016 @ 22:31:
Trek je erop uit voor werk of vakantie of wil je media consumeren neem dan een tablet erbij.
Exact! Ik begrijp echt niet waarom mensen op een telefoon films willen kijken. Daar heb je toch een tablet voor?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
quote:
kx22 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 23:43:
[...]

Niet iedereen neemt een tablet overal mee naar toe.
Vind het wel fijn om in de trein een filmpje te kijken. Nu kan dat ook prima op de SE, want vroeger keek ik ze zelfs op de 3GS.

Enige jammer is de design. 4 jaar later en nog steeds is het een langere iPhone 4 van 6 jaar geleden.
Ik vind de iPhone 4 het beste design van Apple ooit. Ik vind het positief dat de iPhone SE dat design heeft. Ik begrijp de kritiek niet zo goed. Er is ook veel kritiek op de OnePlus X omdat deze op een iPhone 4s lijkt. De iPhone 4 straalde nog klasse uit, terwijl de 6 op een of ander goedkoop Android toestel lijkt.
quote:
Donstil schreef op maandag 21 maart 2016 @ 23:46:
[...]

Sinds ik een MacBook 12" heb gebruik ik mijn iPad eigenlijk niet tot nauwelijks meer.

In het vliegtuig voldoet de 12" Mac prima en als deze bij lange vluchten op is dan ga ik verder op de iPhone Plus.

Ik zie de iPad hier niet meer vervangen worden als hij defect gaat, daar voldoet een iPhone Plus eigenlijk ook wel voor.
Zo kan een tablet inderdaad overbodig worden. Ik vind een telefoon met de grootte die in de buurt komt van een (kleine) tablet veel te onpraktisch. Van de andere kant kan ik mij voorstellen dat een telefoon, tablet en laptop wat veel van het goede is.

Wat ik wel zou willen zien is dat tablet en telefoon meer geïntegreerd worden. De telefoon klein om te bellen, en om op straat snel wat te checken. De tablet voor serieus internet- en media-gebruik, voortdurend verbonden met de telefoon voor 3G/4G en messaging.

SvMp wijzigde deze reactie 21-03-2016 23:56 (40%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Y.Y.Eagle
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 09-08-2018

Y.Y.Eagle

Black&White

Ik heb de iPhone 5 als sinds november 2012 en die gebruik ik nog steeds. Als ik de iPhone SE neem ga ik er zeker dik op vooruit qua specificaties. Maar dan heb ik nog steeds dezelfde iPhone in mijn handen. Als het nu een een kleine iPhone 6 was, had ik de iPhone SE graag willen kopen. Heb de iPhone nu al 3,5 jaar, wil niet nog 3 jaar met een zelfde iPhone rond lopen. Is wel een keer genoeg. Maar heb ook geen ander optie als ik een 4 inch iPhone wil. De iPhone 7 wordt minimaal net zo groot als de 6. De iPhone SE is voor mij dus een teleurstelling. Jammer! Weet niet wat ik ga doen nu.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dieqast
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 18-10-2016
quote:
Pharminepulse schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:18:
Als jullie het hele twitterbericht hadden gelezen werd dit zelf nog door KPN ontkracht..
Als je naar de tijden had gekeken had je gezien dat ik postte voordat KPN dat deed.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 23:03
quote:
Pukson schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:05:
Zelf ook wel positief verrast, vooral door de prijs totdat ik de EU prijs zag en dacht jammer.. Wat ik niet begrijp om een voorbeeld te geven. Sony kondigd de VR voor 399$ maar ook gewoon 399€. Wat maakt het dan dat Apple er 80 bovenop gooit? Ik snap de btw etc. Maar waarom dan ene bedrijf wel en de ander niet.
Nou dat komt oa door de Consumenten rechten binnen de EU. Je krijgt hier langer garantie maar eigenlijk betaal je daar gewoon zelf voor natuurlijk.

De kale iPhone prijs (Vs is zonder Tax) * btw brengt je op €429,- trouwens. Voor €60,- meer heb je een tweede jaar garantie, betere voorwaarden, sociale voorzieningen die door de btw betaald worden en noem het maar op.

Alleen naar de prijs kijken van producten en dan de hele wereld gelijk trekken is wat mij betreft wat kortzichtig. Een brood kost ook niet overal even veel, jou werk is hier ook duurder dan in Azië. Enz enz.

Sony is verder wel een behoorlijk slecht voorbeeld trouwens. Die leveren dus €29,- in per verkochte VR bril als je de US prijs als maatstaf neemt en ongekend naar de EU. Maar goed met Sony gaat het behalve de Game afdeling dan ook niet echt fantastisch 8)7

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 14-07 17:08
Het is inderdaad snel gegaan met die dollar--euro prijs. Twee jaar terug was 1 euro nog zo'n 1,39 dollar waard, vandaag is het 1,12 dollar

Een verschil van pak m beet 25 cent.

$399,- retail is zeg maar met 10% tax in de USA zo'n $439.
kijken we naar de wisselkoers van 2 jaar terug:

Dan zien we dat 1 euro 0,7247 dollar is. Dus komen we uit op een prijs van ongeveer €318 (439*0,7247) voor een iPhone in de USA.

kijken we vandaag naar de prijs(1Dollar = 0,89 euro) zien we dat we in de vs (439*0,89) €390 zouden dokken.
kijk je dan naar wat een Europese prijs zou zijn afgaande op een wisselkoers kom je uit op (399*0,89*1,21) €429,- Altijd nog een verschil van 60 euro bij een retail prijs van €489,- Daar zullen ook nog andere zaken bij komen wat betreft import heffing, en thuiscopieheffing van €3,50, een jaar extra garantie ect ect. Dus het verschil is wel te verklaren, maar maakt het niet leuker voor ons. In de jaren met een hoge koers(2011 was euro/doller zelfs 1,49) werden die extra kosten daarmee gedekt maar met de huidige koers zie je het wel terug op het prijskaartje.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donstil
quote:
MenN schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 22:36:
Het is inderdaad snel gegaan met die dollar--euro prijs. Twee jaar terug was 1 euro nog zo'n 1,39 dollar waard, vandaag is het 1,12 dollar
[afbeelding]

[afbeelding]
Dan zien we dat 1 euro 0,7247 dollar is. Dus komen we uit op een prijs van ongeveer €318 (439*0,7247) voor een iPhone in de USA.

kijken we vandaag naar de prijs(1Dollar = 0,89 euro) zien we dat we in de vs (439*0,89) €390 zouden dokken.
kijk je dan naar wat een Europese prijs zou zijn afgaande op een wisselkoers kom je uit op (399*0,89*1,21) €429,- Altijd nog een verschil van 60 euro bij een retail prijs van €489,- Daar zullen ook nog andere zaken bij komen wat betreft import heffing, en thuiscopieheffing van €3,50, een jaar extra garantie ect ect. Dus het verschil is wel te verklaren, maar maakt het niet leuker voor ons. In de jaren met een hoge koers(2011 was euro/doller zelfs 1,49) werden die extra kosten daarmee gedekt maar met de huidige koers zie je het wel terug op het prijskaartje.
Hee goed opgelet man, twee post hierboven zei ik nog hetzelfde 8)7

• Liliuokalani
  • Registratie: oktober 2013
  • Niet online
quote:
MenN schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 22:36:
[afbeelding]

[afbeelding]

Een van de betere vormen van uitleg dit. Nu nog 95% van de mensen dit duidelijk maken en dan hebben we een stuk minder gezeur. En dan nog vind ik de prijs van de SE nog alleszins meevallen. Ik had eigenlijk €549 en €649 verwacht voor een A8-chip.
quote:
Donstil schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 22:56:
[...]
Hee goed opgelet man, twee post hierboven zei ik nog hetzelfde 8)7
Je zei in het kort hetzelfde, maar minder duidelijk en zeker niet zo uitgebreid als de uitleg van MenN. Geen enkele reden om zo arrogant te gaan doen dus. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 16-07 15:09
quote:
Oppernerd schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 06:13:
[...]

Je kunt ook drukken met een ongeregistreerde vinger
Ja dat kan, maar ik ben het wel met hem eens, voor mij gaat touch id ook te snel. En ik wil niet nadenken over welke vinger ik moet gebruiken :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 04-03 20:34
Er is helaas geen 128GB variant van de iPhone SE, anders was ik zeker voor de 128GB gegaan.

En ik heb ongelimiteerd databundel, zit gemiddeld op 10GB per maand (ik gebruik regelmatig Apple Music tijdens werk), dus dat is geen probleem :)

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
quote:
Done: Vergelijking Vodafone RED abo's en prijzen iPhones

Ook interessant voor dit topic, aangezien er nog niet eens ervaringen zijn en iedereen nog in de aankoop-fase zit.

SvMp wijzigde deze reactie 27-03-2016 14:48 (10%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 15-07 11:17
quote:
SP500 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 15:29:
Onbegrijpelijk dat Apple dit in 2016 niet standaard levert. Want 4g+ is toch de verbeterde vorm van 4G....
Ik loop nu nog met een Xperia Z rond en de 4G staat standaard af (vooral omdat die bv geen LTE 800Mhz aankan). Ik mis die snelheid van 4G eerlijk gezegd niet, laat staan die van 4G+. Ok, het is de toekomst. Maar eerlijk: tegen dat je je volgende iPhone koopt, zijn er 2 opties:

1. je doet 3, 4 of 5 jaar met dit toestel. Tegen dan zal 5G er wel al aankomen, wat hoogstwaarschijnlijk een veel grotere sprong is dan van LTE naar LTE Advanced.
2. Je vervangt je toestel sneller: dan ben je mee tegen dat LTE Advanced meer verspreid is.

Dan heb ik liever een betere camera in deze iPhone icm A9 en M9. Uiteraard is dat puur subjectief ;)

 iPhone SE 64GB SG |  Mac Mini (late 2014) |  Retina MacBook Pro 13" (2017) SG |  Apple TV 4 |  Airport Time Capsule 3TB

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donstil
quote:
Vaganzza schreef op zondag 27 maart 2016 @ 15:39:
[...]

Ik loop nu nog met een Xperia Z rond en de 4G staat standaard af (vooral omdat die bv geen LTE 800Mhz aankan). Ik mis die snelheid van 4G eerlijk gezegd niet, laat staan die van 4G+. Ok, het is de toekomst. Maar eerlijk: tegen dat je je volgende iPhone koopt, zijn er 2 opties:

1. je doet 3, 4 of 5 jaar met dit toestel. Tegen dan zal 5G er wel al aankomen, wat hoogstwaarschijnlijk een veel grotere sprong is dan van LTE naar LTE Advanced.
2. Je vervangt je toestel sneller: dan ben je mee tegen dat LTE Advanced meer verspreid is.

Dan heb ik liever een betere camera in deze iPhone icm A9 en M9. Uiteraard is dat puur subjectief ;)
Dat je het niet mist is waarschijnlijk omdat je het niet geregeld gebruikt. 3G voelt hier nu gewoons langzaam, ik ben al volledig aan 4G en 4g+ (ik woon in 4G+ gebied) gewend.

Je wilt toch op het moment van aanschaf de beste technieken zou je zeggen, dan is het toch zonde dat de SE geen 4g+ ondersteund.

En 3,4,5 jaar? Really, dat is wel een hele lange tijd, dat lijkt me eerder uitzondering dan regel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 15-07 11:17
quote:
[b][message=46313783,noline]En 3,4,5 jaar? Really, dat is wel een hele lange tijd, dat lijkt me eerder uitzondering dan regel.
Waarom zou dat de uitzondering zijn? De Tweakers die net alle jaren of om de 2 jaar een nieuw toestel kopen zijn de uitzondering. Je moet goed beseffen dat het gemiddelde publiek op deze site niet het gemiddelde publiek buiten is ;)

Bovendien doe ik nu toch ook al 3 jaar met mijn Xperia Z en als je weet dat Apple de 6s en SE reeks zeker 4 of 5 jaar de nieuwste updates geeft en dat in combinatie met een future proof camera, dan is het toch verre van onmogelijk om lang met deze iPhone (of eender welke iPhone) verder te kunnen.

 iPhone SE 64GB SG |  Mac Mini (late 2014) |  Retina MacBook Pro 13" (2017) SG |  Apple TV 4 |  Airport Time Capsule 3TB

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 11-07 08:40

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik twijfel enorm, 16gb of 64gb.

Heb nog nooit te weinig gehad met 16gb, maar nog nooit een 4k camera op m'n iphone gehad en nog nooit slo-mo kunnen filmen

D3 Profile D3 XP Ladder

Acties:
  • +2Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

quote:
Mad-Matt schreef op maandag 28 maart 2016 @ 12:46:
Waar zou ik hem het makkelijkst kunnen bestellen? (online)
www.apple.nl :?

DUT Racing

Acties:
  • +1Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 21:27
quote:
zikje schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:45:
Vraagje: wil de nieuwe iPhone SE bestellen. Wat moet ik eerst doen? Nieuwe bestellen of procedure starten om oude 4s in te leveren (wat 75 euro oplevert)? Of maakt het niet uit.
Eerst de oude inleveren, met de oude krijg je namelijk een Apple Giftcard. Die kun je dan weer gebruiken om het toestel moet kopen.

Je kunt die giftcard pas gebruiken als je hem hebt, en dat is nadat de 4s is ingeleverd.

G33st wijzigde deze reactie 29-03-2016 13:48 (9%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 22:11
quote:
NotSoSteady schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 17:59:
Wat is er eigenlijk zo bijzonder aan de iPhone SE, ik heb de 5 en 5s gehad, maar mijn iPhone 6s ligt toch echter fijner in de hand dan die de twee bakstenen.
Zou het kunnen dat er mensen zijn met een andere mening?
* vanaalten loopt liever niet met zo'n mini-tablet in z'n broekzak, doe mij maar zo'n SE. :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 03:22

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Het zal je nog verbazen hoeveel mensen er zijn die èn langer dan twee jaar met hun telefoon doen èn ook nog een voorkeur voor een handzaam modelletje hebben. :+

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• Sovereign
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 12-07 15:36
64 gb space grey besteld. Ik heb nu een 6+ maar is bij nader inzien gewoon te groot en het design van de 5 heb ik altijd veel mooier gevonden.

HP Z840 12-core Xeon 32GB 2x NVIDIA TITAN X |  nMac Pro late 2013 8-core 3,33 Ghz Xeon 64 GB |  Macbook Pro 2014 |  Mac Mini late 2012 |  iPhone 7+ 128GB | Apple TV4 |  iPad Air 2 64GB | PS4 Pro + VR |

• Matey
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 08-07 14:37
quote:
brndst schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 10:17:
[...]

Dit wilde ik ook graag weten, heb de klantenservice daarom een berichtje gestuurd. mij werd verteld dat ik uit moest gaan van 07-04. Maar dat ze zich hier niet aan vast konden bijten. :)

Mediamarkt neemt trouwens vanaf vandaag reserveringen aan met de optie in het betaalproces om hem op 7 April in de winkel af te halen en te betalen. :)
Alright, thx. Valt nog goed mee dan. 'k Heb inmiddels ook een berichtje naar Bol gestuurd. Indien ze me ook die richtdatum geven, zal ik orderen denk ik >:)

• Tweaker_84
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 16-07 05:15
quote:
Je zit al enige tijd alles te lezen omtrent deze telefoon, dan is het moment eindelijk daar en moet je wachten..
Laat dat nou net het punt zijn waar veel mensen niet tegen kunnen. ;)

• JesscSam
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 19-04-2016
Jammer, ik wilde hem pre-orderen en dan dinsdag ophalen in de Apple Store - maar dat mag niet van het bestelproces.

Dan maar gewoon dinsdag super vroeg naar de winkel?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 12-07 15:36
quote:
HugoVS schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:25:
Schandalig eigenlijk dat Apple nog steeds komt met 16GB varianten. Eerste generatie touch-id en een 1136x640 LCD scherm .Dat deze specs neerkomen op een totaal van €489 lijkt me iets te veel voor een opgekrikte Iphone 5s. Zeker als je kijkt naar alternatieven voor die prijs.
Flauwekul, snelste 4 inch telefoon die er is en dan durven praten over "alternatieven". :F

HP Z840 12-core Xeon 32GB 2x NVIDIA TITAN X |  nMac Pro late 2013 8-core 3,33 Ghz Xeon 64 GB |  Macbook Pro 2014 |  Mac Mini late 2012 |  iPhone 7+ 128GB | Apple TV4 |  iPad Air 2 64GB | PS4 Pro + VR |

Acties:
  • +1Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:57
Wel spuuglelijk, die hoesjes.
Je ziet niks meer van je telefoon :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donstil
quote:
matthijst schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 18:15:
Wel spuuglelijk, die hoesjes.
Je ziet niks meer van je telefoon :D
Haha behoorlijk lelijk idd.

Ik snap dat nooit, mensen kopen een iPhone omdat ze het design zo mooi vinden maar stoppen hem dan in een knetter goedkoop plastic hoesje.

Koop dan een sleeve ofz, geniet je tijdens gebruik tenminste nog van het design.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Donstil schreef op zondag 03 april 2016 @ 19:28:
[...]

Alleen het probleem is het feit dat mensen niet willen of kunnen wennen (door de prijs bv) en dan maar dingen roepen zonder gegroende reden.

[...]

Kolere wat een zinsopbouw, te veel wijntjes op het terras gedronken toevallig?

Nou het antwoord daarop is heel simpel, je bent tevreden tot je iets beters hebt.
sorry, ik heb vroeger niet goed opgelet tijdens de Nederlandse les... maar daar had ik alle gegroende ;w ;w redenen voor

Acties:
  • +1Henk 'm!

• koekiemonster
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 16-07 14:04

koekiemonster

want a cookie

quote:
Fietsbel schreef op zondag 03 april 2016 @ 21:59:
[...]

Genoeg te vinden, zelfs met 2% eigen inzet.
bedankt voor je waanzinnige reactie.

Er is echter teveel te vinden en na ruim 2 jaar iphone 5s had ik gedacht dat de ultieme slim casing wel gevonden was. Al was het alleen maar onder de tweakers. Niet dus. :)

Ik ga verder op zoek. Thanks!!

[webhero.nl]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Discussies over beschikbaarheid en levertijden mogen gevoerd worden in [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 3 :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!”
宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 16-07 15:13
quote:
Plainside schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 16:17:
Heeft iFixit trouwens al de SE in handen gehad?
Hoe lastig wordt het om het ding te repareren of onderdelen te vervangen?
Dat had je met een blik op de website kunnen zien ;)

iFixit - iPhone SE Teardown

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23:35
quote:
Vermeulen schreef op woensdag 06 april 2016 @ 00:28:
[...]

Veel, héél veel respect voor 1 van de 3 oprichters van Apple Inc.! Maar het is toch echt een Special Edition ;)
Dat schreef ik toch ook? officieel is het gewoon Special Edition.

http://www.techtimes.com/...-apples-phil-schiller.htm

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:44

vooghel

Cunning linguist

quote:
Geert1976 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:12:
nu een enkele Tweakers leden de nieuwe iPhone SE in bezit hebben, ben ik zeer benieuwd naar de gebruikservaringen en met name diegene die van een iPhone 6 of iPhone 6S komen.

Is het flink wennen qua beeldscherm/formaat?

hoor het graag!
Het meest wennen vind ik dat de icons een rij minder hebben, en sommige apps die ik vaak gebruik (en bijna blind open) daardoor ineens lager zitten. Ik merk ook dat het even wennen is dat ik niet meer per se met 2 handen moet typen, maar dat ik met 1 hand het hele tobo (hell, het hele scherm!) kan bereiken. Zoals ik elders al schreef, het is alsof je een oude vriend na lange tijd weer tegenkomt, die in de tussentijd een groot deel van zijn mindere eigenschappen is kwijtgeraakt :).

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

quote:
BP14 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 14:03:
[...]

Ik kom zelf van de iPhone 6 Plus. Ik vindt het opzich best wel mee vallen.
Het enige waar ik echt aan moet wennen is de power knop boven op de iPhone.
Daar ben ik juist blij mee, op de 6 had ik te vaak dat ik die knop indrukte en tegelijk onbedoeld op de volumeknop ertegenover drukte.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 00:14
quote:
epamel schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:07:
Ik heb hem gisteren ook opgehaald bij de MM, wat meteen opvalt dat hij rete snel is. Moet wel erg wennen nog aan het formaat vooral met het typen van berichten. af en toe zit ik nog eens mis ;)
Het model en looks vind ik toch beter dan mijn oude iPhone 6 (smaakding).
Ben er erg blij mee en heb voor de 16gb gekozen, meer dan genoeg achteraf gezien.
Op zich best knap dat je achteraf al kan concluderen terwijl je hem net hebt ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Rubberen
  • Registratie: december 2014
Wanneer kunnen we eigenlijk een review verwachten van Tweakers over de SE?
Of gaat deze er helemaal niet komen?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• BleuZ
Voor de geïnteresseerden heb ik alvast een korte review van de SE online gezet ;)

productreview: Apple iPhone SE 64GB Grijs review door BleuZ

Acties:
  • +1Henk 'm!

• freddyathlon
  • Laatst online: 16-07 12:51

freddyathlon

McLaren Renault 2019 ;)

quote:
iPhoneSE schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:18:
[...]

Kom zelf van een 6 plus, nu de SE, voor mij nooit meer zo'n koelkast
Hier nog een gebruiker die een switch gedaan heeft van de 6S Plus.
Ik was echt fan van het grote scherm, met name vanwege mijn fotografie. Maar tijdens mijn 'reguliere' werk merkte ik toch dat het toestel vaak in de weg zat. Even snel in de broekzak doen was er echt niet bij.

Toch maar eens een paar keer met de 5S van mijn vrouw zitten 'spelen'. Ik kwam erachter dat ik toch dat kleinere toestel echt heerlijk vind om mee te werken. Alles met een duim bedienen, compact en je stopt deze tenminste zo even in de broekzak.

Dus sinds gisteren heb ik een SE en heb mijn 6S Plus verkocht. Ik hoef nooit meer een grote iPhone.

iPhone 8 Space Grey  iPhone SE 32GB Space Grey  Macbook Pro Retina 2015 13" ○ Canon EOS 80D ○ Renault Kadjar 2019 Black Edition

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BleuZ
quote:
Donstil schreef op donderdag 07 april 2016 @ 18:14:
[...]

Klinkt goed. Al is zwaar gebruik wel iets wat online veel geroepen wordt.

Hoeveel screentime heb je aan het einde van de dag?
Mijn 5s heeft na vandaag gewoon nog 50% van zijn accu over, terwijl mijn 5s na een soortgelijke dag nu al bijna leeg zou zijn. Let wel: mijn 5s was pas een paar maanden oud en hield nog 98% van zijn originele capaciteit vast ;)

Ongelofelijk.

BleuZ wijzigde deze reactie 10-04-2016 08:31 (35%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BleuZ
Vanmiddag nogmaals bevestigd gekregen dat de support van Apple uit (en dan specifiek AppleCare) niets minder dan uitstekend is.

Ik belde om AppleCare+ aan te schaffen voor mijn iPhone SE en tegenwoordig wordt er een combinatie van spraakherkenning en hun klantenbestand ingezet, met dit als resultaat:
quote:
"Welkom bij AppleCare. Vorige keer heeft u gebeld over het volgende apparaat: [iPhone 5s van X]. Belt u nu over datzelfde apparaat?"
Nee.
"Voor welk apparaat belt u nu?"
iPhone SE.
"U belt voor ondersteuning bij: [iPhone SE]. Wij zien dat u dit product in [april 2016] heeft aangeschaft. Belt u over dit product?"
Ja.
"U wordt nu doorverbonden met een AppleCare medewerker."
Serieus indrukwekkend, dit.

• Daejji
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 16-07 17:27
Heel vervelend hoor, en zullen vast honderden tot duizenden mensen zijn met bepaalde problemen. Maar er zijn miljoenen en miljoenen die geen noemenswaardige problemen hebben...
Anders zou Apple na een tijdje echt geen toestellen meer verkopen.
Zelf heb ik in al die jaren dat ik iPhones heb ook nog nooit ergens last van gehad.
Daarmee wil ik nogmaals niet zeggen dat er totaal nooit problemen zijn.
Gelukkig lost Apple het 9 van de 10 keer netjes en goed op

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Renault 2019 ;)

De gele tint bovenin het scherm had ik ook. Maar deze is inmiddels verdwenen. Komt door de lijm die nog niet helemaal hard is. Duurt een paar dagen maar dan is het vaak wel weg.

Bij mijn 'oude' 6s Plus was dit ook zo.

iPhone 8 Space Grey  iPhone SE 32GB Space Grey  Macbook Pro Retina 2015 13" ○ Canon EOS 80D ○ Renault Kadjar 2019 Black Edition

• pdavie2311
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 16-07 09:24

pdavie2311

Live life to the fullest..

quote:
Bontes schreef op woensdag 13 april 2016 @ 18:55:
Ik durf de aanschaf van een Apple device eigenlijk niet meer aan, het is een loterij en buiten dat schandalig als je ziet wat je neer moet leggen!
Mijn vrouw en 2 vrienden hebben de SE ook nu sinds een paar dagen......man man man, alle drie kampen zij met een GEEL scherm, met name de bovenrand is enorm geel. 1 van die maatjes had ook die gap tussen scherm en body, nu een 2e gehad ondertussen maar nog steeds een goor gelige rand bovenin...in landscape modus en een witte site is het helemaal een ramp. Ikzelf heb deze grap gehad op zowel de 6 als 6s plus (6s plus heeft een licht schaduwtje links onder in het scherm, maar niet zo erg als de eerste 6s plus die ik eerst had)
De bekende forums stromen ook langzaam weer vol met de (eigenlijk al jaren zijnde) scherm issues.
Dan koop je hem toch lekker niet? Boeiuhh..koop maar een Android en geniet daar maar van..ik typ dit met een SE in absolute topstaat....

MacBook Pro early 2011 256GB SSD 8GB 1600Mhz - Dell Latitude E7470 - iPad 3 - iPad 2017 32GB - Apple TV - Huawei Mate 20 Pro

• 2Dutch
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

quote:
Daejji schreef op woensdag 13 april 2016 @ 19:22:
Zelf heb ik in al die jaren dat ik iPhones heb ook nog nooit ergens last van gehad.
Daarmee wil ik nogmaals niet zeggen dat er totaal nooit problemen zijn.
Gelukkig lost Apple het 9 van de 10 keer netjes en goed op
Dit: het is niet alsof je een duur apparaat koopt en als er wat mee is je het lekker uit mag zoeken. Dat is overigens ook de reden dat als ik een iPhone haal ik het via Apple zelf doe. Geneuzel via derden (weer een extra laag) heb ik dan geen zin in. Vriend van me had bij z'n eerste 5S ook rammelende knopjes, kreeg zonder morren en supersnel een nieuwe die wel degelijk aanvoelde. Zelf heb ik (afkloppen) ook geen rare afwijkingen gezien bij spullen die ik kocht. Je kunt altijd wel een keer pech hebben, als het maar netjes wordt opgelost, daar gaat het om.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• BleuZ
quote:
Daejji schreef op woensdag 13 april 2016 @ 15:51:
Enige wat ik me afvraag is of de luidsprekers er op vooruit zijn gegaan qua geluid met muziek.
Ik merk nl. wel een aardig geluidverschil tussen mijn iphone 6 en de iPhone 5S van mijn vriendin.
Niet dat het een dealbreaker zal zijn, maar vroeg het me gewoon af.
In mijn review van de iPhone SE (die kun je hier overigens lezen) schrijf ik het volgende:
quote:
De iPhone SE heeft een enkele speaker aan de rechterzijde van de Lightning-poort. Het geluid is in orde, maar niets speciaals. Het lijkt er op dat Apple dezelfde speaker als in de 5s heeft gebruikt. Voor wat betreft muziek ligt het er aan wat je gewend bent, maar zelfs een simpele Bluetooth-speaker van 30 euro klinkt beter voor lange luistersessies.

• Wieriemaster
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 15-07 21:20
quote:
Bontes schreef op woensdag 13 april 2016 @ 18:55:
Ik durf de aanschaf van een Apple device eigenlijk niet meer aan, het is een loterij en buiten dat schandalig als je ziet wat je neer moet leggen!
Mijn vrouw en 2 vrienden hebben de SE ook nu sinds een paar dagen......man man man, alle drie kampen zij met een GEEL scherm, met name de bovenrand is enorm geel. 1 van die maatjes had ook die gap tussen scherm en body, nu een 2e gehad ondertussen maar nog steeds een goor gelige rand bovenin...in landscape modus en een witte site is het helemaal een ramp. Ikzelf heb deze grap gehad op zowel de 6 als 6s plus (6s plus heeft een licht schaduwtje links onder in het scherm, maar niet zo erg als de eerste 6s plus die ik eerst had)
De bekende forums stromen ook langzaam weer vol met de (eigenlijk al jaren zijnde) scherm issues.
http://www.cultofmac.com/...llow-dont-worry-overmuch/

jou probleem is geen probleem.
Het toestel is gewoon zo nieuw dat de gele tint nog moet wegtrekken.

Steam & PSN-ID: Fawaka-W

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

quote:
Morzun schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 01:23:
[...]
Overigens staat er toevallig in het topic waar je naar linkt, dat het dus wel degelijk aan een 'foutief' toestel kan liggen. 'The first SE I got had a terribly yellow screen, so I returned it, but the second one had a rattle!'.
Nee, er staat een bericht van iemand die het een probleem vindt. Er staat ook tot twee keer toe aangegeven dat Apple's reactie hierop was dat het normaal is en binnen de normen valt. B)

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• Psycho_Mantis
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 21:46

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

quote:
foekebooij schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 16:14:
Er zijn meerdere op dit forum die van een iPhone 6(s) naar een SE zijn gegaan en in eerste instantie aangeven, dit een goede stap te vinden. Na nu 1-2 weken gebruik, denken jullie daar nog zo over?
Wat zijn jullie voornaamste voors en tegen?

In enkele reviews lees ik dat er een battery drain is, iemand hier last van?

Als het goed is is mijn 5SE onderweg, nu best happy met mijn 6 maar zoals meerdere hier, gewoon zin in wat nieuws.
Hij heet gewoon de iPhone SE niet de 5SE ;)

PVoutput | Mac Mini 2011 | Macbook Pro Retina 2014 | iPhone 8 Plus 64GB | Apple Watch Sport (1st gen)

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Renault 2019 ;)

quote:
foekebooij schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 16:14:
Er zijn meerdere op dit forum die van een iPhone 6(s) naar een SE zijn gegaan en in eerste instantie aangeven, dit een goede stap te vinden. Na nu 1-2 weken gebruik, denken jullie daar nog zo over?
Wat zijn jullie voornaamste voors en tegen?

In enkele reviews lees ik dat er een battery drain is, iemand hier last van?

Als het goed is is mijn 5SE onderweg, nu best happy met mijn 6 maar zoals meerdere hier, gewoon zin in wat nieuws.
Ik kom, zoals gezegd, van een 6s Plus. Ik vind de SE een verademing. Ik kan het toestel met een hand bedienen, met mijn duim kan ik overal bij. Dit is echt weer heerlijk. Wat wel even wennen is, is dat het toetsenbord natuurlijk kleiner is en de letters dichter bij elkaar staan. Hierdoor typ ik regelmatig nog verkeerd, maar alles went ;). In het verleden heb ik een 5s gehad, en daarmee ging het ook, dus gewoon weer even wennen.

Over de batterijduur niets dan lof. Ik gebruik hem evenveel als de 6s Plus, maar aan het eind van de dag heb ik nog ruim 40% in de accu zitten. Van de 6s Plus was de accu ook top hoor, maar heb het gevoel dat de SE nog langer mee gaat. Natuurlijk is dit verklaarbaar door bijv. het kleinere scherm, maar toch ;).

Zoals ik er een week geleden over dacht, denk ik nog steeds. Ik heb nog geen enkele spijt van de overstap van de 6s Plus naar de SE. Eindelijk weer een toestel wat je makkelijk weg stopt in de broekzak en hij werkt verder uitstekend. Nadeeltje; ik fotografeer erg veel, ook beroepsmatig; het scherm van de 6s Plus was voor het tonen van foto's fenomenaal. Maar goed, ieder voordeel heb z'n nadeel en andersom ;).

Ik verwacht dat ook jij veel plezier aan de SE gaat beleven.

--
Betreft de gele waas bovenin het scherm; bij mij is die volledig verdwenen. Ik heb een egaal wit scherm nu. Het rammeltje heb ik ook, dat schijnt door de camera te komen. Ik stoor me er verder niet aan. Als ik de hele dag wilde rammelen, had ik wel een rammelaar gekocht of plukte ik er een bij mijn zoontje uit de box ;).

Ja, het 'spleetje' tussen scherm en behuizing bovenin, dat vind ik jammer. Maar na een aantal SE's en 5s's te hebben bekeken kom ik tot de conclusie dat meerdere exemplaren dit hebben. De een wat meer dan de ander. Hiervoor ga ik dus niet ruilen, je weet nooit wat je ervoor terug krijgt tenslotte.

• GainedLotus
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 15-07 00:25
Ik word zo moe van al die mensen die zeggen dat er iets in hun Iphone "rammelt". Ieder jaar hetzelfde liedje, jaar na jaar. In 99% van de gevallen is het de camera, en die HOORT te rammelen, oftwel, iedere Iphone rammelt!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wieriemaster
  • Laatst online: 15-07 21:20
quote:
LeenVan schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 11:39:
[...]

Mijn (zakelijke) leverancier.
Gezien je profiel inactiviteit en geen bron .. zeg ik Troll ?

Steam & PSN-ID: Fawaka-W

quote:
freddyathlon schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 17:26:
[...]

Dat 'Gele-display' verhaal is echt vreemd hoor. Ja, mijn SE had dit ook maar na 2 dagen was het volledig verdwenen. Mijn scherm is nu egaal wit.
Ik denk toch, ondanks dat het ook als kulverhaal omschreven is, dat het aan een soort lijmlaag ligt die hard moet worden...
volledige onzin!

mijn iPhone SE is in de 1ste week van Februari gemaakt in de Foxxcon fabriek in China (dit kun je checken via de chipmunk site).
Mijn SE heeft ook een wat wazig/gelige streep...lijkt me sterk dat die lijmlaag waar sommige het over hebben ruim 3 maanden nodig heeft om op te drogen

Geert1976 wijzigde deze reactie 23-04-2016 17:56 (4%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
dcl! schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 22:49:
[...]

Fijn dat het onzin is, maar mijn telefoon heeft als datum 15 februari, alweer een tijdje geleden, en heeft hier daadwerkelijk het gele streepje gehad, binnen 2 dagen volledig verdwenen en helemaal wit nu.
ik ben alleen maar blij voor je, dat det 't gele streepje in je scherm weg is.

Ik probeerde met mijn reply alleen maar duidelijk te maken dat het gele scherm/streepje nog moet opdrogen door lijmresten een kul-verhaal is. Dat droogt niet op, ruim 3 maanden nadat het toestel gemaakt is.

Wat de reden is van de klachten over de gele strepen op de iPhone SE wel is.....geen idee.

Bij mijn iPhone SE heb ik ook het wazige gele streepje bovenin het scherm, ik ga er mee terug naar de Apple Store.

Ik wil nog 1 keer het toestel omruilen en dan hopen op een piekfijn scherm (wat volgens mij best mag voor €589), heb ik daarna weer een toestel met een geel streepje, dan vraag ik m'n geld terug en kijk ik wel weer verder.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 19:26
Mijn order voor de SE maar geannuleerd, het zou mijn eerste iPhone worden na jaren (budget) Android telefoons gehad te hebben. Reden van annuleren is het gele schermen probleem dat toch weer (nog steeds...) een probleem is voor Apple, blijkbaar kunnen ze dat toch nog niet goed. Ik had verwacht dat ze na zoveel iteraties dat probleem toch wel opgelost zouden hebben, maar blijkbaar heeft het geen prioriteit bij Apple. Voor een product van bijna €600 mag hij best perfect zijn.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 23:20
quote:
Cubic X schreef op zondag 24 april 2016 @ 10:50:
Mijn order voor de SE maar geannuleerd, het zou mijn eerste iPhone worden na jaren (budget) Android telefoons gehad te hebben. Reden van annuleren is het gele schermen probleem dat toch weer (nog steeds...) een probleem is voor Apple, blijkbaar kunnen ze dat toch nog niet goed. Ik had verwacht dat ze na zoveel iteraties dat probleem toch wel opgelost zouden hebben, maar blijkbaar heeft het geen prioriteit bij Apple. Voor een product van bijna €600 mag hij best perfect zijn.
Dus je annuleert een product, zonder dat je weet of de gene die je zou krijgen dit ook heeft, waarna je hem nog alsnog kan terugsturen...... oke......goede ervaring dus!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 22:11
quote:
Psycho_Mantis schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 07:44:
Zo blijkt dus ook gelijk dat Apple niet expres de voorraad laag houd of de boel tegen houd voor bluetooth issues. (heeft iemand uberhaubt last gehad van dit probleem?)
Ja!
Een telefoongesprek met mijn SE, via bluetooth gekoppeld aan m'n auto navigatiesysteem (Mazda-3 met NVA-SD8110 Tomtom systeem), is gewoon niet te doen. Enorme oversturing van de spraak van de andere kant, zo goed als onverstaanbaar.

Voor als je wat meer klachten wil zien kan je dit topic volgen. Het lijkt er daar op dat veel, maar niet alle bluetooth apparaten een probleem hebben. En ook dat het in de laatste beta-release van iOS9.3.2 opgelost is.

• 1nsane
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:50
Ik heb een week geleden m'n SE in ontvangst genomen, lekker toestel maar de home-button klinkt alsof er een vrouw op hakken over een harde vloer loopt..

Was er toch niet helemaal gerust op dus wat gegoogled en he schijnt veel vaker voor te komen, ook bij de 5S.

Dus maar een afspraak gemaakt bij de lokale Apple store aan de Genius Bar. Wat een drukte in die tent! Zelfs ondanks de herrie in de winkel kon de genius inderdaad horen wat ik ook hoorde, de home-button klinkt niet zoals het hoort. Hij werkt verder prima maar dat geluid is irritant zeker omdat je van een iPhone verwacht dat het kwaliteit is.

De genius heeft gelijk een nieuwe voor me besteld, no questions asked zelfs al heb ik hem via Telfort besteld en zodra hij binnen is kan ik hem zonder kosten omruilen. Service is dus in elk geval wel op orde!

Nu maar hopen dat het nieuwe toestel dit probleem niet heeft.

Adjust non olet

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:09
quote:
ICEBOX schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 15:14:
Ik heb op dit moment een 5,5" Android telefoon, maar ik merk de laatste tijd steeds vaker dat ik me aan de grootte van het toestel stoor. De SE klinkt als een erg goed toestel voor de prijs, en begin dus na te denken over een overstap. Ik vraag me alleen af of ik na jaren Android wel over weg kan met iOS.. Zijn er meer mensen die de stap hebben gemaakt van Android naar iOS, en kunnen jullie mij misschien vertellen hoe dit is bevallen?
You win some, you lose some... dat is zo ongeveer mijn conclusie met een OnePlus X voor privé gebruik en een iPhone 5 van de zaak.

In het kort wat mijn persoonlijke ervaring is:

Enkele voordelen Apple:
  • het app eco-systeem, aanbod van apps in overvloed en vaak van net iets hogere kwaliteit dan Android. Een goed voorbeeld is de Sonos app waarmee je het geluid kunt afregelen(true sound) via de app
  • Er is een ruime overvloed van accessoires, praktisch op iedere hoek van de straat kun je wel iets kopen voor je telefoon.
  • Goede ondersteuning randapparatuur, welke gadget je ook koopt of welke gelegenheid je ook bent, IOS ondersteuning is er altijd.
  • Prima after sales service Apple, afspraakje maken met de Geniusbar en met een uur sta je weer buiten met een vervangend toestel als er iets mis is. Ook erg plezierig is, mocht het niet in de garantie vallen dan kun je voor een zacht bedrag een refurbished kopen voor een fractie van de prijs.
Maar Android heeft ook zo zijn voordelen:
  • De notificaties en de wijze van interactie zijn echt beter uitgewerkt op Android
  • De diepe integratie van apps geeft je de mogelijkheid om meer voor elkaar te krijgen doordat de apps elkaars data kunnen gebruiken.
  • De google apps ecosysteem geeft je de vrijheid om overal je data bij de hand te hebben ongeacht het platform en is defacto standaard aan het worden met o.a. Chrome, gmail, enz.
  • Je hebt ieder jaar weer iets te kiezen als het om nieuwe telefoons gaat. Waterdicht, compact of juist groot, er is legio keus van verschillende aanbieders.

PVOutput

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Martinusz
quote:
Vaganzza schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 17:50:
Ik heb zelf nu iets meer dan een week een SE SG 64GB model en heb ook totaal geen last van enig probleem (geen gele waas, geen BT probleem in de auto, ...). Ik lees er de laatste tijd ook zo goed als niets meer over, heb de vraag zelfs in dit topic nog geplaatst. Het zou dus kunnen dat er effectief af en toe een probleempje was in de allereerste SE's die afgeleverd werden, maar sinds de levering voor de 2e keer op gang kwam, heb ik daar niet veel meer over gelezen.
Idem, moet auto nog testen trouwens, maar voor de rest dikke prima!

Acties:
  • +4Henk 'm!

• kleine_beer
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 12-07-2017

kleine_beer

al doende leert men...

Voor het eerst in lange tijd maar weer eens een reactie hier op Tweakers. Ik heb een SE, sinds half april. Deze gaf het bekende probleem, samen met m'n parrot bluetooth carkit. Zeer slecht verstaanbaar/gestoord geluid. Vorige week heb ik me maar eens aangemeld voor het apple Beta programma, en heb IOS9.3.2 beta4 geinstalleerd. Sindsdien werkt de bluetooth vlekkeloos. Overigens verder ook nog geen bugs bemerkt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kaboom1555
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 21:55
Ik heb de slowmotion mode eens uitgeprobeerd bij een vuurwerkshow:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 15-07 17:26
quote:
Wieriemaster schreef op maandag 30 mei 2016 @ 23:38:
Overigens raad ik iedereen af om whatsapp te linken met de desktop app. Ik heb 2 dagen met app. Gewerkt en 2 dagen zonder.

Met de app hield mij accu het 18uur uit (waarvan 6uur in gebruik)
Zonder de desktop app houd ik het 27uur uit (waarvan 11uur in gebruik)
Wat een wereld van verschil zeg!
Oh dat kan ook verklaren waarom mijn iPhone 6 plus binnen enkele uren kompleet leeg is op het werk. Alleen een beetje muziekluisteren en in de pauze even tweakers en bam 20% na slechts 4 uur.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online
quote:
Inhumanous schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 15:38:
Beste Mede tweakers,

ik heb op dit moment sinds 2maanden zelf de Iphone 6S 64GB space grey. maar vind hem toch eigenlijk net iets aan de grote kant. wel ben ik tevreden met apple en dat deze telefoon gewoon super vlot is. zouden jullie mij de iphone SE aanraden? is deze kwa functies en snelheid ongeveer gelijk aan de 6S of ga ik dan toch echt flink wat stappen achteruit kwa snelheid?

anders zit ik er aan te denken om me 6S te verkopen een een SE aan te schaffen
Wat heb je zelf al gevonden?

--> http://www.apple.com/nl/iphone/compare/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online
quote:
DwightKSchrute schreef op maandag 27 juni 2016 @ 08:57:
[...]

Ik twijfel ontzettend. Ik merk nu in de zomer dat mijn 6 Plus wat lastig mee te nemen is zonder jas (vorig jaar zomer ook al last van, nu irriteert het me). Omdat de 7 volgens de geruchten niet echt upgrade-waardig is, heb ik de neiging om de SE een jaartje te nemen. Zijn er meer mensen die zo'n grote stap terug (qua grootte) hebben gemaakt?
http://9to5mac.com/2016/0...hone-6s-plus-impressions/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Oppernerd
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 08-04 20:43
Hier ook iemand die van een plus naar SE ging.

Ik vond het grote scherm van de plus erg fijn in gebruik. Alleen knaagde de grootte aan me. Het voelde nooit fijn in m'n handen en broek.

Tijd geleden een SE gekocht om een paar maanden mee te overbruggen. En tot nu toe is die eigenlijk boven verwachting goed bevallen. Wat een verademing is het formaat. Ligt fijn en de handen en in je broekzak. Ik hield nooit van tikken op een klein scherm. Maar swypen was voor mij echt de uitkomst. Helemaal met 1-handig gebruik.

Het scherm zelf was eerst erg wennen aangezien alles een stukje kleiner is. Ook ligt het wat dieper waardoor het iets minder mooi is. Maar goed. Na een paar weken merk je er niks van. De snelheid en batterij is dik in orde. En ook de prijs is niet exorbitant hoog. Als blijkt dat de komende iPhone tegenvalt, dan vind ik het totaal niet erg om de SE langer te gebruiken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: november 2009
  • Niet online
Vorige week m'n Lumia 925 aan de kant geschoven en van het werk een iPhone SE 16 GB gekregen. Wat een verademing! Alles werkt 'gewoon' en dat is wat ik de afgelopen maanden heb gemist bij de Lumia 925 met Windows 10. Oké, met Windows Phone 8.1 had ik wellicht wel een toestel gehad die alle handelingen goed uitvoerde, maar je wilt toch voorop lopen.

Helaas geen keus gehad om de 32 GB variant te nemen. Anders had ik een Nexus 5P 32 GB moeten nemen, die ik toch wat minder fijn vind dan de iPhone SE. Uiteindelijk valt het wel mee en heb ik nog zo'n 7 GB vrije ruimte, waarbij alle data in OneDrive staat en ik veel Spotify stream via 4G (10 GB van het werk). Met de nieuwe iOS in het vooruitzicht zal dit nog een paar gigabyte toenemen als ik ook veel default apps kan verwijderen. 4K opnemen is hierbij wel een probleem. Dan loopt die 7 GB zo vol.

Al met al zeer blij met m'n nieuwe toestel. Heb nog regelmatig dat ik even naar het design van het toestel kijk. Alles is zeer mooi afgewerkt. Doet Apple toch goed.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mvdam
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 19:38

mvdam

Tweaker-Gekkie

quote:
MailMan schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 08:48:
Kan er iemand iets zeggen over de RF ontvangst van de SE t.o.v. de 4s/5s? Ik heb bv met Hollands Nieuwe soms behoorlijk slecht bereik op de 4s (switched naar Edge) waar mn vriendin met Telfort makkelijk 3G heeft op haar 4s. Andersom is dat eigenlijk niet het geval.
Niet zozeer tov de 4(S) maar wel tegenover de 6S, deze geeft een vergelijkbaar bereik. Vaak zelfs ietsje beter maar dat komt vermoedelijk ook omdat de 6S dan in de hand is en de SE in de houder staat in de auto :).

Ik heb eigenlijk nooit / zelden problemen met matig bereik. Overal bijna 4G beschikbaar (T-Mobile).

Uberhaupt is het voor mij zo dat de overgang op 4G heeft bijgedragen aan beter / sneller bereik overal. 1 streepje 4G is voor internetten / filmpje al meer dan zat :).

Nissan Leaf 2013 24kWh Base > Nissan Leaf 2016 30kWh Tekna > Nissan Leaf 2018 40kWh Editiòn

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frans74
  • Laatst online: 14-07 16:04
quote:
Volkan1984 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 21:29:
[...]

Nee nu niet en dat zal het ook nooit gaan doen. Apple zet in op Apple Pay, wat ongeveer doet wat jij wil. En dat is nog niet in Nederland uitgekomen.
Helder, thx!

• Donstil
quote:
Pannekoek81 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 20:28:
Weet iemand hoe je in whatsapp het geluidje uit krijgt bij het verzenden van een bericht. Dat pok geluid ken ik nou wel.
Telefoon op stil zetten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 21:46

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

quote:
R3M1 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 04:17:
[...]

Die had ik gemist omdat ze via het notificatie centrum werken.

Omslachtig, ik heb het net op mijn iPhone moeten opzoeken.
Nu nog wel. Maar in iOS 10 is dit verbeterd. Met een simpele swipe naar links zie je ze staan.

PVoutput | Mac Mini 2011 | Macbook Pro Retina 2014 | iPhone 8 Plus 64GB | Apple Watch Sport (1st gen)

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 16-07 16:21
Laat maar...

barrymossel wijzigde deze reactie 05-08-2016 19:39 (123%)

Retro Arcadekast op basis van Retropie te koop

• Crawl NL
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 21:51
Heb nog een voordeel ontdekt. Ben nu op vakantie in Kroatië en ik merk dat mijn korte broeken niet meer afzakken :) Door het gewicht van al die vliegdeksmartphones zakte mijn korte broeken altijd af ;)

Crawl NL wijzigde deze reactie 05-08-2016 14:18 (3%)

• 4GTL
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 25-09-2018
quote:
Als de telefoon in mijn broekzak zit ben ik er niets met dat ledje nee, als ik achter mijn bureau zit, zie ik op dat groot scherm van mijn pc geen telefoongesprekken en SMS'en... Ook niet als ik even van mijn bureau weg ben zonder telefoon op zak. Ja sommige mensen hebben hun telefoon niet elke seconde van de dag bij de hand, ik krijg al telefoons genoeg op een dag, dus als ik op de WC zit wil ik niet gestoord worden door dat ding.

En wat de bonus quote betreft, daar kan ik je nog een betere op vertellen:

Mijn telefoon is mijn slaaf, ik ben niet de slaaf van mijn telefoon. Ook al mag hij het mooiste scherm te wereld hebben, ik heb geen zin om elke 5 minuten aandacht aan mijn telefoon te schenken voor te kijken of er al dan niet notificaties zijn, het is de taak van mijn telefoon om mijn aandacht te trekken onder de voorwaarden en op de manier die ik wil.

Nu het "probleem" is niet zo groot dat ik speciaal daarvoor geen iPhone zou kopen of hem afraden, maar ik ging er gewoon van uit dat dit tegenwoordig op elke telefoon zit.

• Albert020
  • Registratie: augustus 2002
quote:
Gangster93 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 18:00:
[...]

Exchange account op je toestel ingesteld?
Ben er al uit, energie besparing stond aan, uit gezet, nu kan ik het veranderen ;)

***edit***
Het is even wennen, maar wat een lekker snel telefoontjuhh is dit mensen !

Albert020 wijzigde deze reactie 08-08-2016 20:17 (34%)

• BleuZ
quote:
Janook schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 04:16:
1e generatie touch id sensor is wel duidelijk een minpuntje , ik kan dit vergelijken omdat ik gelijktijdig een iPad air2 heb aangeschaft die wel de nieuwere generatie heeft, de SE is een stuk trager.
Zowel de Air 2 als de iPhone SE hebben de eerste generatie TouchID ;)

Alle iPads, ook de 12.9- en 9.7-inch iPad Pro, hebben de eerste generatie TouchID. De tweede generatie is vooralsnog alleen voorbehouden aan de iPhone 6s en 6s Plus.

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Dat het zeer onwaarschijnlijk is dat Apple geen nieuwe budget/SE uitbrengt in oktober is één ding maar te stellen dat er in het voorjaar wel een opvolger komt is weer heel iets anders. Er is niets uit heden of verleden dat daar op wijst dus tenzij je daar een bron voor hebt: onzin.

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

quote:
4acesNL schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:37:
Wat een vijandige toon. Maar er had inderdaad 'hoogstwaarschijnlijk' tussen moeten staan. Ik pretendeerde in ieder geval niet het te weten.
Dat valt best mee toch? :)

Het is nuttig om in het topic een beetje bij de feiten te blijven. Dit is een Apple topic op Tweakers: er zijn genoeg mensen die een nieuwe account aanmaken en hier speciaal komen trollen. Om van de fanboys die alle iDevices willen iLikken en daar op gaan reageren nog maar te zwijgen. Zin en onzin zijn voor de passant die gewoon wat informatie zoekt al snel niet meer van elkaar te onderscheiden.

Er is op dit moment geen enkele reden om te verwachten dat er volgend jaar een opvolger voor de SE komt.

• Cartoon
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 02:18
quote:
4acesNL schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 11:29:
@ JSt1983 Zo bedoel ik dat totaal niet. Mijn ervaring leert me dat de meeste mensen totaal geen power users zijn (ik ben zeg maar de hulplijn in mijn omgeving en werk wat iPhones betreft). En de meesten komen niet verder dan wat internet, mail, foto's en whatssap.

Mijn excuses als ik anders deed vermoeden..
ah dankjewel, dan was mijn conclusie te snel en moet ik me eigenlijk verontschuldigen, dus bij dezen :$

• Martinusz
quote:
4GTL schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:13:
De SE lijkt me nog niet aan vervanging toe te zijn denk ik. Het lijkt me logisch dat bij het uitkomen van de iPhone 7, de SE de zwakste versie gaat zijn.

Momenteel denk ik ook niet dat er vraag is aan een verbeterde versie van de SE. Nuja voor een batterij die het een week kan uitzingen ben ik wel vragende partij maar ik denk niet dat we ons daar het eerste jaar aan moeten verwachten.
Er is ook geen enkele reden om de SE al te "vernieuwen", de modellen 5s en SE zijn al toestellen die uitermate goede specificaties hebben. Het zijn toestellen die vooral praktisch gebruikt worden en niet vanwege hype gekocht worden. Ik denk dat de meeste gebruikers het toestel ook aanschaffen om er minimaal 1 jaar mee vooruit te kunnen. Ik zelf ga hier minimaal 2 jaar mee doen, aangezien ik niet zou weten welke eigenschap nog beter zou moeten zijn om de SE niet meer prettig te vinden :)

Kortom: het doet wat het moet doen :P

quote:
Henry_01 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 17:01:
Vermoeden jullie dat de prijs zal dalen in de komende maanden (bij eventuele nieuwe launch)?
Ik bezit nu namelijk een Moto G, het beestje is al 2 jaar oud en krijgt helaas geen updates meer.
Zit al een tijdje uit te kijken om over te stappen, maar goedkoper is altijd beter :)

Heb nu een zoekertje gevonden, 64 GB goud voor € 500. Doen of niet?
heb er vorige week 1 gekocht bij CoolBlue, nieuw: €567

ik zou dus een nieuwe doen ipv 2e hands....maar wellicht als je nog even wacht tot NA de Key Note van aankomende woensdag, is de SE wellicht nog een paar tientjes goedkoper

• Albert020
Ben nog steeds super tevreden met mijn iPhone SE 64GB
Typen gaat nu ook wat beter als in het begin, kwestie van wennen.
Deze ga ik de komende 2 jaar zeker houden, is echt een blijvertjeuhhh ;)

• 7unkrat
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 29-05 15:39
Na 6 jaar toch maar met een iPhone SE in zee gegaan. Is wel even wennen dat het toestel wat kleiner is, maar dat went ook wel weer.

Reden dat ik een overstap heb gemaakt is dat de afgelopen Android toestellen constant vastliepen door een overkill aan reclame is de cash. Elke dag 2GB opruimen en een uur later was alles weer ingelezen zonder de telefoon te hebben aangeraakt. Sony Z3 en andere voorgangers draaide hierdoor niet soepel. Ook de camera's zijn niet goed genoeg of iig de software die daar voor gebruikt is. Vaak veel te vee overbelichting en in het donker niet te doen. Elke Android nokte ermee na een jaar, viel veel uit, vooral Google Apps die constant crashte. Geen Apple fan, maar het draait erg soepel. Alleen jammer dat Apple verbied om webm of gifs op te slaan van Reddit.

YOUTUBE || TWITCH

• Henry_01
  • Laatst online: 22:32
quote:
Geert1976 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 17:34:
[...]

heb er vorige week 1 gekocht bij CoolBlue, nieuw: €567

ik zou dus een nieuwe doen ipv 2e hands....maar wellicht als je nog even wacht tot NA de Key Note van aankomende woensdag, is de SE wellicht nog een paar tientjes goedkoper
Je bent helderziende zeker ;) €40 goedkoper na de keynote. Ga nog even wachten tot mijn lokale Apple boer de prijzen heeft aangepast en dan hem aanschaffen. Na 3x 2dehands wil ik wel nog eens de geur van een nieuwe pakje ervaren :)
voor mensen die nog graag willen switchen naar een iPhone SE 64Gb, nu bij Coolblue een Tweedekansje, in nieuwstaat---> €505.
Dat is echt een onwijs mooie prijs voor een eigenlijk nieuwe iPhone.
Heb zelf ook even de SE gehad, in mijn ogen qua snelheid exact hetzelfde als de 6S alleen dan met een kleiner scherm.

Heb zelf in het verleden ook gebruik gemaakt van de Tweedekansjes van Coolblue. Als je 'in nieuwstaat' ziet, is het vrijwel altijd een product wat 0,0 schade of gebruikssporen heeft

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 23:36
quote:
Albert020 schreef op maandag 12 september 2016 @ 20:20:
[...]

Zet een advertentie in "Vraag & Aanbod", hoort hier niet thuis !
Wel lezen hè, hij heeft het over Coolblue ;)
quote:
Albert020 schreef op maandag 12 september 2016 @ 20:22:
[...]

De mensen die een SE zoeken, 2e hands komen die advertentie echt wel tegen.......
dat je uberhaupt tot 2x toe reageert n.a.v mijn tip die ik mede-Tweakers geef, verder niks te doen op deze heerlijke mooie warme maandagavond?

• Albert020
quote:
Geert1976 schreef op maandag 12 september 2016 @ 22:10:
[...]

dat je uberhaupt tot 2x toe reageert n.a.v mijn tip die ik mede-Tweakers geef, verder niks te doen op deze heerlijke mooie warme maandagavond?
Genoeg te doen jongen, maar zag dit en moest gewoon even reageren,
er zijn genoeg sites die reclame maken voor coolkoe }:O

• Trolololo
  • Laatst online: 11-07 15:26
Bedankt voor die tip van cooblue :)

Ik heb zonet na lang twijfelen een iPhone SE 64GB Silver in nieuwstaat gekocht als 2dekansje op cooblue. Vvoor 461€, uiteraard met 2jaar garantie _/-\o_

Mooie deal lijkt me. De officiële prijs had ik er echt niet voor over.

Morgen om 09u geleverd op het bureau en dan netjes iOS 10 installeren. Kan niet beter uitdraaien.

Trolololo wijzigde deze reactie 13-09-2016 17:05 (3%)

• Trolololo
  • Laatst online: 11-07 15:26
Zoals verwacht zonet mijn 2dekansje ontvangen in superstaat :) Echt nagelnieuw, headset is gewoon niet meegeleverd.

Wat een snel toestel zeg :D

• Oppernerd
  • Laatst online: 08-04 20:43
quote:
SlowikPL schreef op zondag 18 september 2016 @ 19:29:
Na vele jaren van 3GS ben ik terug in IOS met deze SE. Helaas ervaar ik zeer vaak dat dit toestel vastloopt. Zo als ik wil gaan bellen en druk op de groene bel knoop moet ik soms wel 30 sec wachten totdat de scherm reageerd op aanraking. Soms vanzelf sluit het af en moet ik alsnoch nog een keer op groene bel knop drukken. Dit soort dingen geburen ook alle ik probeer links boven de knoop terug te drukken. Lange tijd geen reactie.

Hetzelfde probleem heb ik nu met IOS 10 zoals ook met de IOS 9.3.4

Zit na te denken om de phone helemaal te wissen en dan noch eens uitproberen of dit helpt. Of heeft iemand noch een tip?

Zou het kunnen dat ik 3 accounts heb voor contacten en daarom ik dit soort dingen ervaar?
Dit hoort zeker niet.

En inderdaad. De beste oplossing lijkt mij om eerst een herstel uit te voeren en je telefoon als nieuw instellen. Even testen of dat werkt. Mocht het weer goed zijn, dan pas je backup terug zetten. Mocht het na je backup terugzetten weer voorkomen, dan weet je waar het aan ligt.

Mocht het bovenstaande niet werken. Kan je altijd nog een afspraak maken bij een Apple store.

Ps. bij vastlopers en lagginess, altijd eerst een herstel proberen. Als je dat niet doet en meteen naar een Apple store gaat, gaan ze vaak dat eerst proberen en sturen ze je er mee naar huis.

• Martinusz
quote:
styx1 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:53:
Ik twijfel of ik voor een iPhone SE moet kiezen..
Ben momenteel in bezit van een iPhone 6 64GB en kan maar niet wennen aan het formaat. Ik vind het toestel iets te groot, maar niet groot genoeg om het toestel groot te noemen.

Ik heb liever een klein toestel, te bedienen met 1 hand, of een groot toestel, te bedienen met 2 handen. iPhone 6 lijkt een middel-groot toestel voor mij, een net niet formaat als jullie snappen wat ik bedoel :-)

Wat doe ik veel op mijn iPhone:
-instagram
-whatsapp
-twitter
-safari: nieuws en forums
-af en toe youtube
-foto's maken

Heeft iemand in dezelfde situatie gezeten? Zo ja wat heb je gedaan en heb je spijt? :-)
Niet zelfde situatie, maar aan je gebruik te zien heb je geen grote telefoon nodig.
Ik heb zowel een 6 (werk) als een SE (prive). En ik gebruik veel liever de SE dan de 6.
Met name wat je zelf al benoemd, alles met 1 hand kunnen bedienen, niet te groot voor je hand en gewoon erg handzaam en makkelijk op te bergen (broekzak).

• Delerium
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Er zijn mensen die hun muren behangen met geluiddempend noppenmatras en dan, als het een uur of 3 ms'nachts is, hard gaan schudden met de telefoon naast hun oor en ja, dan hoor je het camera-deel een beetje rammelen.

Maar of dat nou een issue is?

• SirWInsalot
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 11-07 00:26
quote:
Wognummer schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 21:53:
[...]

pssst van de APPLE site onder compatibiliteit O-)
My hero :9

• Donstil
Voor de liefhebbers van iPhone fotografie, ik heb hier een topic voor aangemaakt.
[iOS] Apple iPhone fotografie topic.

Het idee is om hier foto's en video te delen waar je trots op bent, plezier uit haalt enz enz. Ook is dit topic bedoelt voor het bespreken van fotografie apps, iPhone fotografie gear en je online fotografie profielen.

Eventuele problemen rond de camera van de iPhone SE kunnen gewoon in het iPhone SE topic.

Tot daar :)

• kaos001
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 16-07 13:02
quote:
Bedankt! Deze functie wist ik nog niet. Mijn oude telefoon zat ook nog op IOS7, daar zat het nog niet in.
Hopelijk is het probleem nu verholpen :)

Soundcloud

• dcl!
  • Laatst online: 22:23
quote:
kaos- schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:16:
[...]

Bedankt! Deze functie wist ik nog niet. Mijn oude telefoon zat ook nog op IOS7, daar zat het nog niet in.
Hopelijk is het probleem nu verholpen :)
Bij een update wordt het ook altijd weer lekker aangezet, irritant is dat. Ik ben er nu op bedacht dat ik 'm altijd even check.

• Jouhki
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 12-07 22:06
quote:
martinusz schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 12:38:
[...]

Ik heb het ook!! Maar niet altijd.
Het is sinds iOS 10....

[...]

Tja ligt er ook aan hoe lang je dan Facebook gebuikt bijvoorbeeld, want meestal is dat een slurper van accu.
Ik zou sowieso niet de Facebook app gebruiken maar de Friendly app. Batterij gaat een stuk langer mee en scheelt ook een hoop opslagruimte wat een ding kan zijn als je de 16GB versie hebt.
Pagina: 1 2 3

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Televisies

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True